Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) KRESZ (1) kresz (720) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

A leállósáv problematikája

2008.05.13. 14:37 :: Kisikasa

Sok minden tilos autópályán, meg máshol is, de ez úgy tűnik egyáltalán nem visszatartó erő. Rita alábbi levelében azon morfondírozik, mi lehet a kevésbé veszélyes megoldás bizonyos helyzetekben.
A leállósávos témához szeretném a következőt leírni. Én is egyetértek azzal, hogy aki a leállósávban előz, tolakodik előre, azt szigorúan meg kéne büntetni. Minden 5. halálos baleset az autópályán a leállósávban történik. Ezért múltkor szó szerint halálfélelmem volt, mikor műszaki hiba miatt kénytelen voltam megállni.


 
De amit meg szeretnék veletek osztani, az az M7-esen Bp. felől az érdi lehajtó témája. A délutáni órákban óriási torlódás szokott lenni a Bp-ről hazatérő autósok miatt. Sokszor kilométeres sor áll, már az M0-ás felhajtón is torlódnak az autók.
 
Ezért kialakult az a gyakorlat, hogy akik Érdnél lejönnek a pályáról, a leállósávba sorakoznak, hogy a külső sáv forgalmát ne zavarják. Ez persze tilos, de a többi autóshoz hasonlóan én is úgy gondolom, az ésszerűség ezt diktálja. Már ez egy paradoxon, mert a gyakorlatban egy sokkal biztonságosabb helyzet alakul ki, mintha a kresz-t betartva - csak a lehajtónál sorolva ki - a külső sávban állna-araszolna a sor.
 
A másik visszásság viszont: minden nap megtörténik, hogy akarva vagy akaratlanul néhány autós "túlcsúszik" a lehajtásra várakozók során, nem tud (vagy nem akar) beállni utolsónak, és próbál "befurakodni". Viszont szerintem iszonyú veszélyes az, hogy szó szerint nullára lefékez a külső sávban, várva, hogy valaki beengedje. Mögötte jó esetben 100-zal, rossz esetben 130-cal dübörögnek az autók és a kamionok. Én meg már magam előtt látom a pillanatot, amikor egy ilyen kamion nem tud lefékezni vagy kielőzni a belső sávban, és szépen az álló, besorolásra váró autóba rohan, ne adj'Isten a lehajtó-sávban araszolókra tolva.

Tudtommal ez is tilos a kresz szerint: autópályán megállni. Persze, mondhatjátok, áll a sor előtte, nem tud besorolni. De szerintem józan paraszti ésszel gondolkodva, kevésbé rossz, és mindenekelőtt minimális a balesetveszély, ha egészen előremegy, és az ott levő üres részen (fehér csíkos - forgalom elöl elzárt terület?) vár, hogy beengedjék. Amúgy a távolsági busz is így szokott besorolni, és szerintem senki sem rázza az öklét. Aki ott áll a külső sávban várva hogy beengedjék, nem gondol bele, hogy bele is rohanhatnak hátulról????????? Legszivesebben ilyenor kiszállnék, odamennék, és megráznám az ilyen sofőrt, hogy teljesen normális-e !?!??!?!?!? Egyszerűen csak gondolkodni kéne egy kicsit és a pillanatnyi helyzet alapján dönteni, hogy mi a kevésbé életveszélyes.
 
Mi a véleményetek?

104 komment

Címkék: biztonság közlekedés autó veszélyes autópálya kresz

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ex-dr. vuk 2008.05.13. 15:15:41

Szerintem 9ö%üban az "csuszik tul" aki tul akar.. Szoval gyakorlatilag eloremegy es tenyleg befurakodik. Nyilvan veszelyesebb lenne megallni a kulso savban jobbra indexlve, de amikor minden masodik 'tulcsiszik' akkor az mar inkabb valami mas. :)

Rendet! 2008.05.13. 15:24:47

A javaslatom: egy automata robotvezérelte szenzoros géppuskát kell állítani az ilyen szakaszokra. Be lehet programozni a logikáját, és a bunkó autós csak egyszer tudna szabálytalankodni, több esélye nem lenne! :-)

l3v1 2008.05.13. 15:29:43

vuk_: Az a gond, hogy ugy gondoljatok, mindig mindenki ismeri a "jarast" es mindig mindenki tudja mit hogy kell, mi a "szokas". Akarmit is tesz az ember, akarmennyire is mindenki beall a sorba aki ismeri a csiziot, akkor is mindig lesz aki "tulcsuszik" es igy a baleset sem kerulheto el, az egesz csak ido kerdese.
Amugy en ugy latom, hogy aki a "tulcsuszokon" idegeskedik, az valojaban azert ideges, hogy nem o van ott elobbre, akkor is ha csak par meterrol van szo :P

Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2008.05.13. 15:35:57

hiába lenne hosszabb a kanyarodó sáv felfestése, akinek derogál sor végére állni az ugysem fog odaállni. aki meg úgyis beáll annak nem számít hogy kanyarodósáv, vagy leállósáv. szerintem.

Wuff 2008.05.13. 15:37:39

Kevésbé veszélyes, de a buszsávoknál is ugyanez a helyzet. Ha az ember csak a kijelölt helyen akar szabályosan besorolni a buszsávba, hogy jobbra kanyarodjon, akkor már biztosan nem jut neki hely, mert mások a záróvonalra kevésbé érzékenyek.
Pontosabban a buszsávnál csak azért más a helyzet, mert azzal, hogy nem a buszsávban előzik a sort egyesek, hanem megvárják tényleg a szaggatott vonalat, elvileg nem tartanák fel a forgalmat. Persze mindig van, aki jobban siet.

Starlark 2008.05.13. 15:39:42

A meglátás nem rossz, de pl én mint vidéki aki teszem azt először jár arra fogalmam sincs hogy ott ez a "szokás" magyarul későn veszem észre hogy jah az ott már a sor.
Ilyen esetben mi a teendő szerinted?

/Néha komolyan jónak tartom az osztrák, német... rendszert, hogy a rendszámtáblából látszik ki hova valósi/

laposmacska 2008.05.13. 15:39:52

l3v1 2008.05.13. 15:29:43

Teljesen egyetértek! Debreceni vagyok, nemrég egy hétvégi napon mentünk Debrecenből a Vekeri tóhoz. Kb 5 km, a Mikepércs felé menő 47-es útról kell valahl lehajtani balra. Hiába lakom Debrecenben, nem jártam még arra. Először lefordulta a repülőtér után az Aldihoz, aztán másodszorra egy gyártelep kapujához, majd harmadszorra sikerült eltalálni a lehajtót. Nem vagyok sikeres ember, de gondolom, más is kerül hasonló helyzetekbe.

jpm 2008.05.13. 15:40:05

Gyerekek! Ezzel az erővel a velencei behajtótól állhatna a sor a leállósávon, mondván, hogy "majd Érdnél lehajtok". Ott kell kisorolni, ahol a kihajtó van.
SilentSound: ha a festést módosítanák, akkor hamarabb állna a sor.

Starlark 2008.05.13. 15:40:41

A meglátás nem rossz, de pl én mint vidéki aki teszem azt először jár arra fogalmam sincs hogy ott ez a "szokás" magyarul későn veszem észre hogy jah az ott már a sor.
Ilyen esetben mi a teendő szerinted?

/Néha komolyan jónak tartom az osztrák, német... rendszert, hogy a rendszámtáblából látszik ki hova valósi/

Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2008.05.13. 15:43:00

hiába lenne hosszabb a kanyarodó sáv felfestése, akinek derogál sor végére állni az ugysem fog odaállni. aki meg úgyis beáll annak nem számít hogy kanyarodósáv, vagy leállósáv. szerintem.

bamboo 2008.05.13. 15:44:32

kicsit dragan buntetik mostansag a leallosav hasznalatat. tessenek csinalni autopalyan forgalmi dugot, 2-3 het utan csak atprogramoznak a bemteri lampat...

Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2008.05.13. 15:48:17

hát ez kész. azt irta mindíg hogy szerver error, és frissítettem hogy elküldje nekem a kommentet, erre elment az mind a háromszor :)

ha gondoljátok kettőt nyugodtan töröljetek :D

EÖ (törölt) 2008.05.13. 15:48:41

hátha túlcsúcszik, akkor tárnokig továbmegy, ott lehajt, újra felhajt a szembe oldalra és Érdnél kijön. Persze ha Tárnok Érd előtt van még, akkor ez nem jó így.
Aki pedig megáll, annak jöhet az egyik olvtárs által kifejlesztett tolólapos KRAZ, ami lehetne még Mávbizosítós ésILferrós is a miheztartás végett.
Érdekes módon ha valami szaros delegáció jön BP-re, akkor van rendőr minden sarkon. Na ebből a sok rendőrből kéne 2 db az Érdi kihajtóba.

bamboo 2008.05.13. 15:49:33

es akkor amikor mar az m0 gyorsitoig all a sor, jon emberke belso sav 130, kisorol jobbra1, kisorol jobbrameg1azm0gyorsitoba (szabalyszeges) majd lealloba (szabalyszeges2) draga jatek a mai tarifakkal. inkabb tetszenenek a kreszt betartva a kulso savban dugot csinazni, 2-3 het, es a bemteri lampakat is atallitanak...

TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2008.05.13. 15:50:09

Mindekét megoldás balesetveszélyes, és mindkettőnek megvannak a maga hátrányai. Okosabb felmérni, miért is van arra sor, és mit lehet tenni azért, hogy ne legyen, vagy ne ekkora legyen.

j 2008.05.13. 15:50:38

hát drága barátaim!
az van, hogy én nem érdi vagyok, ezér' aztán, ha arra vinne a muszáj, akkor sem vágnám, hogy most falunapokat rendeznek-é, vagy millyen piknik vagyon a leállósávon, ezért bizony továbbhajtanák a kijáratig, oszt' ottan rácsodálkoznák a világra, hogy a sok népek hát ezért dekkolnak a végeláthatatlan sorban a leállóban elállva az nem föltétlenül érkező, de ki sosem zárható mentőnek, tűzoltónak, felszabadító hadseregnek az útját.

-Hülye paraszt előrefurakszik! -gondolná Stirlitz a leállósávban

reman 2008.05.13. 15:51:38

szerintem:
- leállósáv átfestése: megoldódik a dilemma, hogy most legyek korrekt, vagy tartsam be a KRESZt
- a tolakodók kiszűrésére: automata kamera automata büntetés-kiküldéssel mindenkinek, aki autópályán nem forgalmi okokból megáll
- mindenkit jóelőre figyelmeztetni a színes útfölötti világító táblákon, hogy sor van az M0-ra
szerintem

EÖ (törölt) 2008.05.13. 15:53:32

hátha túlcsúcszik, akkor tárnokig továbmegy, ott lehajt, újra felhajt a szembe oldalra és Érdnél kijön. Persze ha Tárnok Érd előtt van még, akkor ez nem jó így.
Aki pedig megáll, annak jöhet az egyik olvtárs által kifejlesztett tolólapos KRAZ, ami lehetne még Mávbizosítós ésILferrós is a miheztartás végett.
Érdekes módon ha valami szaros delegáció jön BP-re, akkor van rendőr minden sarkon. Na ebből a sok rendőrből kéne 2 db az Érdi kihajtóba.

bamboo 2008.05.13. 15:54:46

gyakorlati tapasztalat a kihajto elott kb 1.5 km-re levo tablarol: ha ki van irva h dugo van, akkor nincs. ha nincs kiirva, akkor vagy van vagy nincs.
egyebkent meg a szabal az szabal. pont az m7 kezdetenel volt regebben h a leallosav nem kozlekedesre valo. hat kerem akkor ne is hasznaljuk annak.

Achmed the dead Terrorist · http://www.youtube.com/watch?v=sDsK8ZnmhC4 2008.05.13. 16:00:57

Nem kellene erőltetni ezt a leállósávos dolgot, nem arra van.

Egyébként pedig nem feltétlenül az a hülye, aki nem ismeri a KRESZnek ellentmondó önkényesen kialakított szabályt. Ha én életemben először járok arra, elcsodálkozok a leállósávban egymás után sorakozó műszaki problémás autón, majd a lehajtóhoz érve azt tapasztalom, hogy hoppá, az a sor volt, és próbálván a szabályokat követni megállok a külső sávban jobbra indexelve várva a jószerencsére (persze be nem engedtetve, mert tahó tolakodó köcsög vagyok, várjam ki a soromat). Ha ezek után még odalép hozzám egy mitugrálsz hölgyemény, hogy elmagyarázza: én vagyok a hülye, istenemre mondom lekennék neki egyet, pedig türelmes típus vagyok és nőket sose bántok. Persze ott a másik oldal is, hogy a pofátlan típus pedig kihasználván a helyzetet nem áll be a sorba, hanem a végén sorol be. Mennyivel egyszerűbb lenne az élet, ha aki félti az autópálya forgalmát és saját életét más úton is meg tudná közelíteni Érdet. Bárcsak lenne másik út...

Nyomek 2008.05.13. 16:03:12

Autópályán tilos megállni, de a forgalmi okból történő megállás "nem megállás"...

"Be kéne tartani a szabályokat ..."
Télleg ennyire hülyék vagytok?

Megyek és leszerelem a zárat az ajtómról, hiszen törvény tiltja a betörést, lopást, stb.

Azt hiszitek, hogy a KRESZ, az utak kialakítása legmesszemenőbbekig ésszerű?
Egyáltalán tudjátok a KRESZ-t? 100 %-osan?

bamboo 2008.05.13. 16:06:08

van masik ut...:)))
(m7 m0 cora fele, elso kijaro jobbra, outlet mellett jobbra, egyenesen az m7 alatt at, utana nagyon furcsa keresztezodes-kombinacional jobbra. ez az ut atvezet tbalintrol erdre, a bajcsy-bemter-soskuti-torokbalinti keresztezodesbe.

Majjom 2008.05.13. 16:10:27

Át kéne festeni a leállósávot, vagy még egy sáv. De biztos nem telik az adónkból...

insert_click · http://legjobbpalinka.hu 2008.05.13. 16:12:51

Erről mi a véleményetek? Engem is elengedne a rendőr, ha nagyon sietnék?
www.hirado.hu/cikk.php?id=278518

bamboo 2008.05.13. 16:15:01

extra sav nem fer el a hid labak miatt

cso zsi 2008.05.13. 16:25:22

Van-e különbség a leállósávon, vagy a kihajtósávon történő megállás (műszaki/forgalmi ok) veszélyességének mértéke között?

Egy érdi 2008.05.13. 16:29:11

A probléma engem is eléggé aggasztott egy ideig, de mostanában rászoktam egy kerülő útra : M0-Cora-GL Outlet-Törökbálint-Érd.
Ezzel néha nyerek 5-10 percet, néha vesztek 3-4-et, de biztos nem idegeskedem sem a toporgás miatt, sem a sraffozott sávon befurakodók miatt. Az is szép szokott lenni, amikor valaki előre furakodik, majd a lehajtón a szembe forgalomban végigelőzi a sort és a benzinkútnál balra fordul...

A legjobb az volt, amikor tényleg lerobbant valaki az adott szakaszon és beállt mögé mindenki, persze mire kapcsoltak, már nem engedték vissza őket a szélső sávba a nyomulók :) Sehogy sem jó ez a lehajtó, mondjuk én 3 éve járok arra, de balesetet ott még nem láttam.

xt (törölt) 2008.05.13. 16:33:29

A legbiztonságosabb az, ha senki semmilyen kivételt, elsőbbség-átadást, úgy-sokkal-biztonságosabb dolgot nem csinál, és ezt várja el másoktól is. Ha az a szabály, hogy a külső sávból kell kanyarodni, akkor onnan kell, és kész. Ha kint van 500 méteren keresztül a lekanyarodás, és látom, hogy előttem mindenki erőteljesen lassít, akkor nem rohanok bele az előttem levőbe. Lehet olyanokon rugózni, hogy mindenhol legyenek egyértelmű elsőbbségi szabályok (ne jobbkezes utcák), meg a buszsáv kereszteződés előtt szünjön meg, meg fessék fel korábbról a kanyarodó sávot, de attól még az aktuális forgalmi rendet be kell tartani, mert a többség, és főleg az ismeretlen helyen járók arra számítanak. Aki meg máshogy gondolja, és bemegy a leállósávba kanyarodni, attól kell elvenni a jogsiját.

Amúgy autópályán is meg lehet állni forgalmi okból, hiszen ha az előtted álló nem megy, akkor nem ugorhatod át.

Perillustris 2008.05.13. 16:34:10

"Már ez egy paradoxon, mert a gyakorlatban egy sokkal biztonságosabb helyzet alakul ki, mintha a kresz-t betartva - csak a lehajtónál sorolva ki - a külső sávban állna-araszolna a sor."

"A másik visszásság viszont: minden nap megtörténik, hogy akarva vagy akaratlanul néhány autós "túlcsúszik" a lehajtásra várakozók során, nem tud (vagy nem akar) beállni utolsónak, és próbál "befurakodni"."

SZVSZ ez a bejegyzés öngól, hiszen az általad "túlcsúszó" autós lenne a szabályos, aki ráadásul - mint az felmerült - nem feltétlenül rendelkezik helyismerettel.

Abban is tévedsz, hogy biztonságosabb helyzet alakul ki, hiszen ez az előbbi autóst közvetlen veszélybe sodorja, s amennyiben baleset történik a lehajtó közelében, akkor a mentőalakulatok hosszú perceket vesztenek a leállósávban haladók miatt, ami - s ez nem túlzás - több ember halálát okozhatja.

A probléma gyökere tisztán látható: az agglomerációba kimenekülők szinte ugyanakkor mennek haza, s ekkora forgalomra egyszerűen nem lehet méretezni az autópályát, mert 2x4 sáv is kevés lenne, hiszen Érd utai sem tudnák elvezetni a temérdek gépjárművet.

Komplex megoldás kell, de első körben mindenképpen le kell szoktatni az autósokat a leállósáv használatáról. Tudom, ha kiáll oda egy rendőr, akkor az: PÉNZBEHAJTÁS!

Perillustris 2008.05.13. 16:38:53

Az ut(j)ai sziven utott... :)

Desert 2008.05.13. 16:40:52

nem a bem téri lámpával van a baj, hanem a lehajtó végén a stoptáblával. Balról kb fél percenként beesik egy autó és ezek miatt torlódik fel az egész autópálya. Egyszerűen forgalmi rendet kéne változtatni, a balról jövőknek legyen stoptábla és a lehajtóról lehessen elsöbbségadás nélkül továbbhaladni.
(legalábbis én 10-ből 9x nem látok dugót a lámpa előtt, ha már átjutsz a stop táblán onnantól szabad az út)

De még az is lehet, hogy a lehajtóról balra kanyarodók tartják fel a sort, mert nekik ugye mindkét irányból jövőknek elsöbbséget kell adjanak és kb 2 autó fér el, a 3. már feltartja a jobbra kanyarodókat is.

Mikorka Kálmán 2008.05.13. 16:43:35

Bonyolítja a helyzetet, hogy az autópályahasználat csak Érdig ingyenes, Érdet elhagyva már matrica kell. Tehát vannak olyanok, akik csak Érdig akarnak eljutni, matrica nélkül, és mondjuk nem vállalják be, hogy upsz, túlmentem a soron, továbbmegyek s majd valahol megfordulok, mert onnantól már belépnek a fizetős szakaszba.

Desert 2008.05.13. 16:44:36

"ez a bejegyzés öngól, hiszen az általad "túlcsúszó" autós lenne a szabályos"

te tévedsz, ha jártál volna már ott, akkor tudnád, hogy a "túlcsúszók" még véletlenül sem a szabályos - lassitó sáv - kezdeténél próbálnak lejönni a pályáról, hanem még megelőzik a már ott ácsorgó autósokat és a visszaforditó legvégén (záróvonal) pofátlankodnak be, gyakran mellégurulva a már ott álló autónak, kvázi kétsávositva a lehajtót. Szóval óvatosan ezzel a ki a szabálytalan dologgal, ha nem ismered a helyzetet.

jollytall 2008.05.13. 16:44:41

Én vagyok az egyik aki most már következetesen a lehajtó sáv elejénél sorol ki az M7-es érdi lehajtójánál. Előszőr "túlcsúsztam", de felismerve a helyzet visszásságát írtam az Országos Balesetmegelőzési Bizottságnak, ahonnan azt a választ kaptam, hogy csak így csinálhatom szabályosan. Sőt az is benne van a válaszban, hogy ha nem kényszerítem hirtelen fékezésre azt aki a leállósávból lép át a lehajtósávba és összeütközünk, akkor nem én vagyok a hibás. Azaz most már lassan de biztosan kikényszerítem a besorolást.

Egyetlen megoldást abban látom, hogy ha mindenki így csinálja és akkor talán az ezért felelősök is felismerik a problémát és csinálnak valamit (Bem téri lámpa, extra sáv, stb.)

Tegnap a korábbi leállósávos történetekre válaszolva én is elküldtem a saját és a válaszlevelet is, hogy itt leközöljék. Remélem hamarosan megtörténik és akkor mindenki okulhat belőle. Ezért ez úton is kérem a szerkesztőket, hogy tegyék be a levélváltást.

Bit Rot 2008.05.13. 16:57:48

Az a baj, hogy két opció közül választanak ott az autósok:

1. HALÁL (ha a külső sávban maradnak)
2. 100 000 Forint büntetés

TE melyiket választanád? Szerintem inkább a 100 rugó büntetés, de azért ez gáz, meg kellene oldani.

Szolf Ész 2008.05.13. 16:58:05

Desert, dehogynem a Bem téri lámpával van baj. Ha a parkvárosi forgalom meg az elsőbbség adás tábla lenne az ok, ami megfogja a sort, akkor kihajtva az Iparosra, az autópálya alatt nem állna a sor továbbra is egész a Bem térig, hanem legalább akkor beindulna, és elszivárognának az autók.
Egy időben nagyon jó volt, mikor a rendőrök a lehajtó zöld nyilánál posztoltak a kritikus délutáni két órában, és mindazokat, akik tudva vagy tudatlanul (általában inkább tudva) nem soroltak beidőben, továbbhessentették Sóskút felé. De, bonyolítja a kérdést, hogy Érdttől már fizetős az autópálya, és nem igazán fair egy helyet nem ismerő, kicsit ügyetlenebb sofőrt belekényszerítei a tízezeres bírságba, hiszen, mi van, ha a sóskúti lehajtónál (vagy addig a pályán autóból) ellenőrzik a matricát, neki meg nincs olyan, lévén csak Érdig akart jönni.
És csatlakozom többekhez: a leállósáv átfestése lekanyarodóra hosszabban max. abban segít, hogy akik besorolnak, nem tartanak még nagyon mélyen a lelkükben sem attól, hogy akkor ez most leállósávon indokolatlanul haladás, magában az iszonyú veszélyes forgalmi helyzet kibogozásában semmit nem segít, mert a helyzet valóban évről évre romlik!
Amikor az első sorok megjelentek, még csak 1-2-3 kocsi nem fért be a hivatalos lekanyarodó sávba, aztán csak a felüljárójáig volt sor, mára meg szépen belenyúlik az M0-ás csomópont felhajtójába a sor!
Mivel Érd város, sőt megyei ogú, lakja 60 ezer ember, akiknek a nagyon nagy része Pesten dolgozik, és oda autóval jár be a helyi közlekedési viszonyok miatt.
Megoldás csak egy új érdi lehajtó lenne (két v. három éve volt a felújítás, ill. szerintem hely sincs rá nagyon), a Bem téri helyzet átgondolása, és az Iparosra való kihajtás átgondolása, átzervezése adná, de csak így együtt, egy-egy akció a háromból semmit nem oldana meg

Desert 2008.05.13. 17:02:19

" akkor kihajtva az Iparosra, az autópálya alatt nem állna a sor továbbra is egész a Bem térig"

Én még soha nem találkoztam olyannal, hogy a stopptáblától azért ne tudtam volna kikanyarodni jobbra, mert a lámpáig ért volna a sor. Márpedig, ha a lámpa okozza a torlódást a pályán, akkor bizony a stopptábláig kéne álljon a sor a lámpától, ami viszont nem igaz.

az van 2008.05.13. 17:03:34

Leálló sáv átfestése lekanyarodó sávvá. Más megoldást nem látok arra, hogy a szabályosan közlekedők ne veszélyeztessék saját testi épségüket. És így már egyértelmű lenne, hogy ki az előrepofátlankodó.

Én 2008.05.13. 17:03:58

"Azaz most már lassan de biztosan kikényszerítem a besorolást."

Engem kényszeríthetnél!Szerencsére ritkán járok arra, de ilyen helyen SENKIT nem engedek be! Figyelje a táblát, és a forgalmat! Ha egyszerre képtelen több dologra figyelni, ALKALMATLAN A VEZETÉSRE!!!
A 6-oson, az emelkedőn végén a kapaszkodósávban is próbálkozik pár bunkó rendszeresen, egyszer jönne egy nekem! Pofán is verném!

TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2008.05.13. 17:05:01

Pontosan az a probléma a posttal amit itt korábban is fejtegettem, a legtöbb autós úgy gondolja, ő okosabb a KRESZnél, és az ő szokásjoga való előbbre.

Itt mások is kifejtették, ha a sor SZABÁLYOSAN állna akkor bizony a szabályosan közlekedők többségének nem lenne komoly oka félni, hiszen mindenki lassítana, szépen lassan csorogna tovább a sor. Ha baleset van, nem állná el senki a leállósávot, lehetne menteni.

Aki elállja a leállósávot az alapvetően 3 dolog miatt is problémásan cselekszik.

1. Mert elállja a mentő útját - erről már volt szó
2. Mert így nem sor alakul ki, hanem a másik "váratlan" helyen kényszerül megállni miatta
3. Mert a helyi szokásjog, és a mindenki álltal ismert KRESZ között ellentmondás alakul ki.

Továbbmegyek: A furakodónak maximálisan igaza van ebben a helyzetben, mert egyfelől ő közlekedik szabályosan, másfelől az ő számára lett fokozottan balesetveszélyes a helyzet a te szabálytalan gyakorlatod miatt, így mivel a te magatartásod hozta őt potenciálisan életveszélyes helyzetbe, a minimum az, hogy beengeded.

Ha korábban nem tud besorolni a zárt sorba, akkor legelől kell megtegye, mert ez csökkenti a balesetveszélyt és bizony ilyenkor a forgalom elől elzárt terület használata is belefér, hiszen közvetlen balesetveszélyt hárít el.

Ha valaki végigfotózza asort, felismerteti a rendszámokat (felülről, hídról, stb) és mindenkit feljelent, akkor bizony a leállósávos sor minden tagja megéri a 100.000 forintos bírságot. És igen, ez is objektív felelősség, ez is emelt bírság, és ez is olyan amit majd lehet vállalkozónak fotózni.

A stoptáblát pedig meg kellene szüntetni, vagy lámpa, vagy ha elfér megfelelő besoroló sáv, vagy a helyi útra elsőbbségadás kötelező...

spy 2008.05.13. 17:06:38

"hogy ha nem kényszerítem hirtelen fékezésre azt aki a leállósávból lép át a lehajtósávba és összeütközünk, akkor nem én vagyok a hibás."

Ha nem Te vagy a hibás akkor akármire kényszerítheted....

Desert 2008.05.13. 17:07:47

Egyébként azon a lámpán nem nagyon van mit hangolni, kimondottan rövid ideig piros (kb 20 mp-ig) azt pedig a gyalogosok miatt nem illene röviditeni.

Szolf Ész 2008.05.13. 17:09:08

Még annyit, hogy a közlekedési morálra jellemző, amit pár hete magam láttam. Kivételesen, a sor még nem állt az M0-ás csomópontig, úgy, hogy innen szépen ki is tudott hajtani a Cora busz, majd a maga tempójában mindazon autók előzésébe fogott, akik, mint én az M7-esen tartottunk Érd felé, és ismerve a helyzetet, fontosabbnak tartottuk, hogy időben be tudjunk állni az érdi lekanyarodó sorába, mint, hogy két autóval előrébb kerüljünk.
A busz viszont megelőzőtt vagy 20 autót, és büszkén kitette az indexet, hogy akkor ő most besorolna.
Persze, értem én, hogy menetrend, meg tömegközlekedés, és míg egy-egy autóban 1-2 ember utazik, a buszon sok. Nem is a tolakodás bosszantott fel, hanem, az, hogy ő sem tudott ám "lendületből" besorolni, hiszen a lekanyarodó sávon egyesben kb. 5 km/ó-val ment és állt felválltva a sor, és mikor hagytak is neki helyet, akkor sem volt akkora, hogy mondjuk nyolcvanról vészfék nélkül befért volna oda.
Hanem, hogy ezért a húsz autónyi előnyért veszélyeztette a buszon ülők, a mögötte, mellette érkezők, közlekedők testi épségét...

Egyébként szépen látszik, hogy kik azok, akik véletlenül nézték el a besorolást, és valóban meglepi őket, hogy a sor nem a lehajtónál kezdődik, meg kik azok, akik itt is büszkén hirdetik, hogy úgy szabályos, ahogy ők csinálják, és a zöld nyílig előre lopják magukat, kikerülve ezzel okosan a sorállást, hsizen a közlekedésbiztonsági felügyelet is ezt tanácsolja....

TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2008.05.13. 17:10:52

Kedves "Én", javaslom, hogy ezen gondolkodj el, mert véleményem szerint ezzel szándékosan veszélyzteted más életét, és az itteni leállósávos sor a szabálytalan, ergo nem csak nagyon súlyos büntetésre kell számítanod, ha az itt említett helyen nem engeded be aki szabályosan közlekedett, de erkölcsileg is te vagy elmarasztalható, sőt.

jollytall 2008.05.13. 17:11:40

TheElf: "Ha korábban nem tud besorolni a zárt sorba, akkor legelől kell megtegye, "

Annyi kiegészítést, hogy nem legelől kell "befurakodni", hanem az első adandó alkalommal amikor "megnyílik" a lehajtósáv. Ott és csak ott szabályos. Legelől egyszerre udvariatlan ÉS szabálytalan.

Szolf Ész 2008.05.13. 17:12:21

Desert, lehet, nem egy időben járunk haza, de bizony van ott sor. Persze, a parkvárosiak is akadályozzák a kihajtást, de délután fentről elég kevesen jönnek a városba befelé, hiszen az nagyrészt alvóváros, kertváros, ahová ebben az időpontban az emberek hazafelé mennek Pestról, meg Érdről.

Desert 2008.05.13. 17:12:49

" Ha baleset van, nem állná el senki a leállósávot, lehetne menteni."

ezt fejtsd már ki légyszi. Tehát jön a mentő a leállósávon, egyszercsak a bal oldalán (külső sáv) elkezdődik egy autósorfal (a feltorlódott autók, akik szeretnének lehajtani) majd ez a sorfal egyszercsak teljesen elállja a mentő
útját mivel szabályosan beálltak a lassitó sávba. Innen akkor pontosan hogy is keveredne ki a mentő?

" ilyenkor a forgalom elől elzárt terület használata is belefér, hiszen közvetlen balesetveszélyt hárít el."

ez vicces. pont ezt mondják a leállósávban állók is: belefér a leállósáv használata, mert balesetveszélyt hárit.

Perillustris 2008.05.13. 17:13:28

Desert, ismerem a helyet. Bizonyara van, aki eleve eltervezi, hogy a leheto legelobbre furakszik, de bizonyara tobben mar elobb be akarnak sorolni, am a massza nem nagyon nyilik meg neki, s az emlitett okok miatt megallni sem mer, csak lelassul, hogy hatha beengedi valaki. Mire eszbekap, mar a kanyarodosavnal is van.

Fontos, hogy belassuk: nem mindenkinek van meg a megfelelo rutinja, kepessege az adott kozlekedesi szituaci megfelelo kezelesere, a kozlekedes teren meg kevesbe indulhatunk ki magunkbol. Radasul a KRESZ alapelve a bizalom. Az, hogy hisszuk (persze MO-n nem remeljuk), hogy a masik is szabalykoveto.

Ennek gyokeresen ellentmond az ott kialakult gyakorlat.

Ez ismet a hatosagi impotenciara vilagit ra, hiszen a problema mar tobb eves, tehat ismert. Amig nem lesz (NE LEGYEN!) egy tomegbaleset ott, addig nem is lesz valtozas. Tehat...

Desert 2008.05.13. 17:17:28

"lehet, nem egy időben járunk haza, de bizony van ott sor"

van ott sor? ezzel azt akarod mondani, hogy te gyakran nem tudsz a stopptáblától jobbra kanyarodni, mert már ott áll a sor a lámpától? Mert ezt nem tudom elhinni, én is gyakran a legnagyobb dugóban jövök haza, mikor érdtetőig vagy az m0-ig ér a sor és még soha nem volt ilyen. Engem mindig a balról jövők állitanak meg 5-10mp-re a stopptálánál, utána tudok haladni. A gond meg abból van, hogy lehajtani szándékozó meg gyakrabban érkezik mint 5-10 mp.

Szolf Ész 2008.05.13. 17:20:06

HA holnaptól mindneki csakis a lekanyarodó elején kanyarodna le, szabadon hagyva a jó öreg leállósávot, akkor:
1. az m7-es már a budaőrsi bevásárlóközpontoknál is járhatatlan lenne, ami aztán ugye szépen visszatorlasztaná fél Dél Pestet.
2. a most magáról büszkén hirdető "csak elől sorolok be, mert én vagyok szabályos" nyilván az előző sávban (vagy a leállósávban???) kerülné ki őket, amivel szintén csak egy újabb veszélyhelyzetet hárítana el, hiszen nyilván nem tudott volna féktávon belül időben megállni, meg ő csak rövidíti ezzel a sort, gyorsítja a forgalmat stb.

Megoldás nincs más, mint akár kisajátítások árán is, megoldást kellene találni arra, hogy Érd elvezesse az autópályáról az ott lehajtani akarókat. Netán az m0-ásról is valamiféle lehajtót nyitni a város felé, így legalább az m1-ről meg a Duna felől érkezőknek is lenne alternatív lehajtási lehetőségük (a hetes út diósdi lehajtója nem az, mert onnan Érd legalja érhető csak el, és ott is kilóméteres sorok vannak addig)

Desert 2008.05.13. 17:20:06

"Ez ismet a hatosagi impotenciara vilagit ra, hiszen a problema mar tobb eves, tehat ismert"

ebben egyetértünk, ezt nem az autósoknak kéne megoldják, sem a leállósávon, sem a mellette állás nem jó, mindkettő durván balesetveszélyes, de ezzel együtt be kell látni, hogy a sokéves leállósávon állás gyakorlatával még soha nem történt baleset. Ugyanezt nem merném állitani, hogy igaz lenne, ha a belső sáv állna be, miközben a külsőben 130-150-el húznának el a kocsik, miközben 1-1 60-al döcögő kamion kivágódna elék, mert beállt a külső...

Desert 2008.05.13. 17:23:16

egyébként a hangsúly is ezen van, a belsőben állás nem a belsőben állókra lenne veszélyes (mint amire sokan gondolnak) hanem a külsőben haladókra, mert bevágnának eléjük brutális sebességkülönbséggel a korábban a külsőn haladók. (akik nem akarnak lekanyarodni)

Szolf Ész 2008.05.13. 17:24:13

Desert, én a stopnál balra megyek, Parkváros felé, és annak ellenére ki tudok hajtani, jobban, mint "Ti", hogy nekem még a város felől is elsőbbséget kell adni, illetve, hogy mostanság már nem egy-két autó kanyarodik balra velem együtt, hanem én is sokadik vagyok a sorban. De, szoktam jönni otthonról is a kérdéses iőpontban a pálya felé (azaz, akkor pont én akadályozlak a lehajtásban ;-), és bizony, a alehajtó stoptáblájától maximum lépésben tudok elkocogni az m7-es felhajtójáig Pest felé. PEdig, ahogy írod, akkor mivel én vagyoka főútvonal, úgy kellene haladnom, mint kés a vajban, de nem ;-)

ppp 2008.05.13. 17:24:24

nagyon egyszeru a megoldas. a lehajtot kilometerekkel elore kitablazni, a leallosavot masfel kilometer hosszan atalakitani kanyarodosavva, majd egeszen a lehajtoig a jol megszokott beton utelvalaszto elemekkel (lasd m1m7 kivezeto) vagy akar acel keritessel (pl ferihegyi gyorsforgalmi) elvalasztani az ut tobbi reszetol. igy a sor sem torlodna a kulsoben, meg elorepofatlankodni se lehetne. ennyi.

Desert 2008.05.13. 17:25:20

külső=belső és viszont :)

TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2008.05.13. 17:28:18

Egyfelől: A mentő tudja, melyik szakaszon van, a lehajtó sávra tud készülni, a tartós kilométeres sorokra nem, ugye nem gondolja senki azt, hogy ha "100 métert kell mennie, ott kellhet kicst tolakodni, akkor 5 kilométer is belefér mert így jó az érdi úrnak".

A leállósávban haladással nem elhárítod, hanem megteremted a balesetveszélyt, ez a különbség a végén besorolók között és közted.

Abban pedig, hogy kisajátításokkal kellene megteremteni a lehetőséget útépítésre, és meg kéne oldani a problémát egyetértek, denem kizárólag érden, hanem pl. Budapesten is.

2008.05.13. 17:31:50

ppp, butaság, mert nem segít semmit, viszont a nullásról nem tudnak kihajtani azok, akik épp az m7-esre hajtanának rá. Másrészt az érdi emelkedő amúgy is egy speciális szakasz, ahol láttam én már olyan kamiont is, aki hirtelen kapaszkodósávnak nézte az m7-esen a nullás felhajtósávját, szóval, van ott minden.
A lehajtó amúgy ki van táblázva időben, talán 1,5-2km-re a lehajtó előtt.

grrrrr 2008.05.13. 17:35:46

Miért ingyenes az M7-es Érdig?
Az M3-as Gödöllőig is fizetős, pedig arra is sokan járnak!

ICPX 2008.05.13. 18:04:21

A probléma lényege, miért van torlódás? Fentebb emlitettek, egész ujragondolása kellenne. addig is 1 megoldási javaslat de pénzbe kerül.
Lehajtó sáv, ne csak 1 sávos legyen hanem 2 v 3 sávos.- ne az autopálya rovására. Ha kiszélesited a lehajtod, több kocsi elfér rajta, nem fog annyira vissza a sor.
De a forgalomszervezést át kell gondolni, hogy miért nemképes elnyelni a forgalmat a lehajtó. ez a város felelősége

T3raYon 2008.05.13. 18:41:11

Szeretném azt mondani, hogy a postolónak igaza van és a "helyi sajátosságok" kreatív kialakítása jó megoldás.
Sajna ezt nem lehet.
Bármilyen sz*r is a KRESZ és az adott útszakasz forgalomszervezése az első és legfontosabb elv -amit amúgy sokan folyamatosan elfelednek-, hogy az autós NEM MÉRLEGELHETI a szabályokat, azokat be kell tartani. A sok rossz tábla és szabály attól még rossz, de ez az egyetlen garancia arra, hogy mindenki úgyanúgy gondolkodik (gondolkodna) egy adott helyzetről.

A magyarországi közlekedési morál, a tolakodás, furakodás, leálló és kanyarodó sávon, villamossínen és járdán haladás sajnos híresen rossz és primitív. Volt szerencsém 4 évig Torontóban vezetni például, ahol létezik 2x8 (kétszer nyolc - nem elírás!!) sávos autópálya, azon pedig autópályadugó és akár hiszitek, akár nem, SENKI NEM TOLAKSZIK, a felhajtóknál és szűkületekkor udvariasan megy a "cipzár" rendszer, ha kell. Eleinte szokatlan volt, hogy számíthatok az autóstársakra szinte mindenben, nem kell "harcolni" a pozicióért és nem kell sok tahót eltűrni.

Itt is ez kéne és akkor az a bizonyos lehajtóági sor is gyorsabban menne. Mert a tolakodás és furakodás miatt végülis mindenki lassabban ér célba. Csak ezt meg kéne érteni, ahhoz meg agy kell, nem víz vagy izomfej...

Előszőr a közlekedési kultúránkat kéne rendbetenni, aztán majd lehet a szabályokat kritizálni.

MrZed001 2008.05.13. 18:51:58

A Hungárián a vidámparki felüljárónál is ez van. Van hogy a legbelső sávból tolakodik be a nem kissé beállt jobbra kanyarodó sávba a drága (mind3 sáv forgalmát feltartva 1-2 percig)
Lényegében én egy rövid max 2 autónyi szakaszon engedném a kanyarodósávba hajtást, aztán beton terelők (na azokon pofátlankodjon át ha tud)
Csak annyira jó a KRESZ, amennyire betartjuk és betartatjuk (neengeddbewazzzeee!), és mivel túl sokan "liberálisan" vezetnek, ezért totálisan elszemtelenedtek a pofátlan autósok.
Ha elkúrta megy még egy kört, legközelebb majd figyel a hülye (aki nem ismerős az meg úgysem a legbelső sávban autózgat ugyebár ha jobbra akar menni mellesleg)

Kara 2008.05.13. 18:52:30

Az oktatóm mondta mindig, és ha belegondoltok tökéletesen igazavan:
A KRESz úgy lett megcsinálva, hogy ha mindig, mindenki 100%-ra betartja, akkor sosem lenne baleset, ütközés és gázolás.

Érdemes elgondolkodni rajta!

Paulybird 2008.05.13. 19:11:58

asszem' inkább lehúzódnék a leállósávba, francnak se hiányzik, hogy beleronygoljanak hátulról.

De amúgy csak egy iciripiciri kiegészítést kéen tenni a kerszbe.
Nem akar valaki tüntetést szervezni a KRESZ módosításáért? nem?
tüntessünk inkább előrehozott népszavazásért!

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.05.13. 19:12:14

A leállósávot lehetne viccesíteni belógó járdaszigetekkel vagy pneumatikus vasoszlopokkal, amit csak a mentő/rendőr/tűzoltókocsi orrán lévő távirányító engedne le. Kandi kamera helyett mehetne online az adás egész nap egy új riáliti csatornán! :)

dan72 2008.05.13. 19:13:03

Valami nem stimmel.

Aki mondjuk nem akarja szabálytalanul használni a leállósáv, az előrefurakszik, bunkó stb.

DE

ha a szabálytalankodók tényleg csak azért kényszerülnek rá, mert nem halad a sor a külső sávban, akkor egyáltalán HOGY LEHETNE ABBAN A SÁVBAN ELŐRETOLAKODNI?

Szvsz éppen az a tolakodó, aki szábálytalanul használva a leállósávot, nem engedi be a szabályosan közlekedőt aki le akar hajtani.

jollytall 2008.05.13. 19:23:20

Most vettem észre, hogy a tegnapi levelem beragadt és csak most lett kézbesítve. Így most itt megosztom a levélváltást:


A levél:


Tisztelt Országos Balesetmegel?zési Bizottság!

A közelmúltban egy veszélyes és a közlekedési szabályok szempontjából érdekes közlekedési helyzetbe kerültem.

Az M7-es autópályán haladtam Budapestt?l távolodóban Érd irányában. Az M0-ás hídja után több gépjárm?, köztük sok tehergépkocsi, kamion érkezett az M0-s felöl és besorolásukat is segítend? én a bels? sávba tértem át. Az érdi lehajtó el?jelz? táblájánál (egy bukkanó után) visszatértem a küls? sávba, hogy majd az érdi lehajtónál rendben el tudjam hagyni a pályát. Ekkor vettem észre, hogy a leállósávban már ott, messze a lehajtótól, folyamatosan állnak gépjárm?vek, mivel az érdi lehajtóban er?sen feltorlódott a forgalom. A sor végére, de még a sorban az adott helyre sem tudtam volna besorolni, mivel önmagában már el?rébb voltam mint a sor vége, másrészt a besorolás hirtelen fékezéssel is járt volna, ami a mögöttem haladókat kéztette volna hirtelen fékezésre, irányváltásra és ezzel balesetveszélyt is okozott volna. Mindemellett ismereteim szerint a leállósávot közlekedésre, erre utasító rend?ri jelzés hiányában, tilos is igénybe venni.

Az adott helyzetet én a szerintem egyetlen helyes és biztonságos módon oldottam meg, irányjelz?met kitéve és fokozatosan lassítva haladtam tovább, majd annál a pontnál, ahol a leállósáv megsz?nt és megkezd?dött a lehajtósáv, megpróbáltam kisorolni. Mindennek az lett az eredménye, hogy a leállósávban "araszolók" már jóel?re látták közeledésemet és szándékomat, és mintegy "betolakodónak" nézve nem akartak beengedni, azt csak néhány autó elhaladta után sikerült megtennem, míg a mögöttem haladók nem kell?en figyelve a forgalmi helyzetre csak nehezen álltak meg, és er?s nemtetszésüknek adtak hangot (vészfékezés, hangjelzés). Ennek ellenére el?rébb sem akartam menni, hiszen ezzel a szabályosan a lehajtósávban szabályosan várakozókat el?ztem volna le, amelyet legalább is udvariatlannak, de esetleg szabálytalannak is találtam volna.

Kés?bb, immár a lehajtóágon araszolva láttam további autósokat, akik a lehajtósávba való kihajtást nálamnál sokkal kés?bb (azaz több autót, köztük engem is, elhagyva) tették meg. Egy részük ezt a lehajtósáv szaggatott vonallal jelölt szakaszán, mások még annál is kés?bb, már a folyamatos felfestésen keresztül tették meg (ez utóbbi nyilván szabálytalan). Természetesen ezekben az esetekben is nehezen engedték be a lehajtósávban haladó autósok a "betolakodókat".

Mint azóta tájékozódtam, ez a közlekedési helyzet többször ismétl?dik az adott útszakaszon a délutáni csúcsforgalomban, de nyilván máshol is el?fordulhat.


Mindezek fényében a következ? kérdésekre szeretnék választ kapni:

1. Az adott közlekedési helyzetben mi lett volna, illetve általánosan, mi a helyes magatartás?
2. Jogszer?-e ha autósok forgalmi okokból, közúti jelzések és rend?ri intézkedés hiányában a leállósávot is igénybe veszik? Több hasonló esetben láttam rend?röket (igazságérzet alapján is helyesen) intézkedni, amikor a haladó sávok foglaltsága miatt, autósok a leállósávot vették igénybe a gyorsabb haladás érdekében (pl. M1-M7 közös bevezet? szakasza). Ugyan a két eset némileg eltér, ugyanakkor jogszabály tekintetében nem látok különbséget, mindkett? lényege, hogy forgalmi okokból szabad-e igénybevenni a leállósávot.
3. Ha az általam jelzett sávváltásnál, a leállósávban haladó, és onnan a lehajtósávba egy folyamatos vonalon (záróvonal?) átlép? autósok hosszabb ideig nem engednek be, akkor mi a helyes eljárás, inkább er?szakosan, egy kisebb ütközés kockázatát is felvállalva meg kell kísérelni a sávváltást, vagy esetlegesen egy sokkal komolyabb balesetveszélyt felvállalva az autópálya küls? sávjában állva kivárni ameddig egy megfelel?en el?zékeny (illetve szabálytisztel?) autó érkezik a leállósávban?
4. Ha a jelzett helyzetben mindezek ellenére, esetlegesen ütközés történik akkor ki a hibás? Az adott autós aki ugyan folyamatosan és egyenesen haladt, ugyanakkor egy - véleményem szerint, - már önmagában is szabálytalan helyzetb?l éppen a folyamatos felfestést átlépve halad, vagy én?
5. Szabálytalan-e ha valaki ezt a sávváltást (küls? sávból a lehajtó sávba) az adott helyzetben, nem az els? adandó alkalommal (a lehajtósáv elején), hanem annál kés?bb, de még a szaggatott vonallal jelölt szakaszon teszi meg? Ugyanakkor köteles-e a leállósávban szabályosan haladó beengedni az így "el?refurakodó" autóst?

Mindamellett, hogy a fenti kérdéseimre várom szíves válaszukat, kérem, hogy abban is segítsenek, hogy egyrészt hosszabb távon a lehajtó átépítésével megsz?njön ez a balesetveszélyes állapot, másrészt, hogy addig is ilyen csúcsforgalom esetén legyen helyben megfelel? forgalomirányító rend?r, aki egyértelm? utasításokkal segít a balesetveszélyt csökkenteni.

Válaszukat és intézkedésüket el?re is megköszönve, maradok tisztelettel,


Egy kis id? múltán egy nagyon korrekt levelet kaptam fejléces papíron:


Az Ön által, 2008. február 26-án osztályomra megküldött bejelentését, amelyben egy balesetveszélyes helyzetre hívja fel a figyelmet, megvizsgáltam, azzal kapcsolatosan az alábbiakról tájékoztatom:

I. A közúti közlekedés szabályairól szóló1/1975. (II. 5.) KPM-BM együttes rendelet 37. § (4) bekezdése egyrészt kimondja, hogy „az autópálya és autóút úttestjén - a forgalmi okból szükséges megállást kivéve - megállni tilos…”
Fenti hivatkozásra, illetve az ön által tett magatartásra figyelemmel Ön nem követett el jogszabálysértést, amikor a lehajtósávra történ? ráhajtáskor – tekintettel a kialakult forgalmi torlódásra – az autópálya küls? sávjában megállt.

II. Fenti bekezdés másrészt kimondja, hogy „…m?szaki okból megállni csak a leállósávon, illet?leg az útpadkán szabad, a járm?vet azonban onnan is miel?bb el kell távolítani. Egyéb okból megállni a leállósávban és az útpadkán is - kivéve a forgalomellen?rzés céljából történ? megállást - tilos. A forgalomellen?rzés során használt járm?vet úgy kell elhelyezni, hogy az kell? távolságból észlelhet? legyen.”
Ebb?l a rendelkezésb?l következik az is, hogy a leállósávon közlekedni, azt forgalmi okból igénybe venni – erre utaló rend?ri intézkedés hiányában - tilos.

III. Az Ön által jelzett szituációban, amikor a gépjárm?vek besorolását el?segít?en a bels? sávba sorolt, a közlekedés folytonosságát el?segítend? magatartást tanúsított, amennyiben ezt nem tette volna meg, akkor sem sértett volna semmilyen szabályt.

Az autópálya elhagyása érdekében, amikor Ön a küls? sávba visszatért és folyamatos lassítással, irányjelzés adásával közlekedett, helyesen járt el. Megjegyzem, a gyorsforgalmi utakon bekövetkez? hasonló forgalmi helyzetekben az elakadásjelz? használatát jobbnak tartom. Véleményem szerint addig indokolt ezt használni, amíg a küls? sávban tartózkodik a járm?, és ezáltal hívja fel magára a figyelmet, annak érdekében, hogy a mögötte haladó járm?vezet?k id?ben észleljék a szokatlan forgalmi helyzetet és ?k is hasonlóképpen járjanak el.

IV. Ön írta azt a lehet?séget, hogy egy kisebb ütközés kockázatát felvállalva sorol a letér? gépkocsik közé. Felhívom figyelmét, hogy a közúti közlekedés során másokat hirtelen irányváltoztatásra kényszeríteni nem lehet, ezzel közlekedési balesetet idézhet el?, ezáltal ez nem lehet helyes magatartás. Amennyiben az adott helyzetben mégis ütközés történik – és Ön hirtelen irányváltoztatásra nem kényszerít másokat – abban az esetben Ön nem tekinthet? hibásnak, ellenkez? esetben az Ön felel?ssége is megállapítható.

V. Az autópályát a lehajtósáv elején, az els? adandó alkalommal kell elhagyni.

VI. A leállósávon közlekedni, azt forgalmi okból igénybe venni – erre utaló rend?ri intézkedés hiányában – tilos, tehát az ott „közleked?” járm?vezet?knek be kell engedniük a lehajtósávra szabályosan besoroló autósokat.

Fentiekre figyelemmel, tájékoztatom, hogy sajnos adódhatnak olyan közlekedési helyzetek, amelyekben nehéz megfelel? megoldást találni. Egyben megjegyzem azt is, hogy a leállósávban közleked? autósok valószín?leg nem azért közlekedtek ott, mert nem ismerték a szabályokat, hanem mert nem akarták a forgalmat akadályozni. Ez alapján az ? magatartásuk is érthet?, annak ellenére, hogy szabálytalanul közlekedtek.

Tájékoztatom, hogy információink szerint az Állami Autópálya Kezel? zrt. (ÁAK zrt.) el?tt ismert az adott útszakasz forgalmi helyzete. Véleményem szerint ennek megoldása folyamatban van. Javasolom, hogy vegye fel a kapcsolatot az ÁAK zrt. –vel és jelezze feléjük is a felvetett problémát.

Megköszönöm, hogy felhívta a figyelmünket az említett balesetveszélyes helyzetre.

ehbeh 2008.05.13. 19:25:33

Én csak azt szeretném mondani, hogy amikor a Kárpát-medencébe jöttünk, éjszaka a románok ellopták a lovainkat.

bamboo 2008.05.13. 20:09:45

aki extra savot vagy extra lehajtot akar epiteni itt, az vmi hidepito dologban gondolkodjon...

Pascal · http://torzskocsma.blog.hu/ 2008.05.13. 20:23:33

Én is szoktam arra járni. A helyzetet még bonyolítja, hogy a szabályos lehajtás pont az érdi emelkedő után, a lejtőn lehetséges. 2x volt olyan a közvetlen közelemben, hogy álló "sor" alakult ki külső sávban, indexeltek befelé, persze a lehajtósáv is állt, aztán valaki a külsőben 100-120-al durr bele a sor végébe. A külső sávban álló autó tulajdonképp láthatatlan; jó észben tartani. Ezért megy ki mindenki (aki ismeri a helyet), inkább szabálytalanul a leállósávban araszol előre, elkerülve azt, hogy kurva rossz helyen kelljen a pályán megállnia.

Másrészt azt is tudni kell, hogy ha már a leállósávban araszol előre (kissé szabálytalanul), akkor - ahol leállósáv véget ér és a lehajtó kezdődik - a szabályosan jövőket be kell engedni; komoly veszélyhelyzetet idéz elő aki nem teszi; hiszen a szabályosan jövő autót épp az emelkedő után kényszeríti megállásra.

Az utolsó percben, a lehajtó végénél már elvileg nem szabadna lejönni és bemenni, sokan mégis ezt teszik; de ők már jól láthatóak a hátul jövéknek is, ha nincs kedved már nem muszáj beengedni (azért persze nem halsz bele ha mégis).

Rocko- 2008.05.13. 20:23:46

hmm, valóban tilos pályán megállni? melyik paragrafus tiltja?
amúgy áljn csak, majd a kórházban 206 törött csonttal gondolkodik, h vmit elbaszott eléggé.

Név: 2008.05.13. 20:24:37

Ahogyan már korábban is írtam (csak senki nem reagált rá), nem értem, hogy a mentő miért a leállósávban menne, amikor jobb neki középen:

autozz.blog.hu/2008/05/07/leallosavban_tolakodok#c2158174

Annyiban meg ide is kapcsolódik, ahogy Egy érdi is írta: volt már, hogy valaki tényleg lerobbant, és azt kerülgették volna a leállóban, ha a külsőből hagyták volna.

------

Nem működik ez a szar captcha rendszer, így elég nehéz válaszolni...

autosave 2008.05.13. 20:34:14

Nem értem. Még annak áll feljebb, aki teljesen szabálytalanul a leállósávban közlekedik?
Egy bolond százat csinál, lehet. De nem kellene.

És mellesleg a követési távolságot megtartva kell vezetni autópályán is, bármilyen különös az egyeseknek. Ezért nem szabadna veszélynek lennie, ha valaki megáll. Főleg ott, ahol egyébként is eléggé feltűnően előrejelezhető...

autosave 2008.05.13. 20:35:56

"Én is szoktam arra járni. A helyzetet még bonyolítja, hogy a szabályos lehajtás pont az érdi emelkedő után, a lejtőn lehetséges. 2x volt olyan a közvetlen közelemben, hogy álló "sor" alakult ki külső sávban, indexeltek befelé, persze a lehajtósáv is állt, aztán valaki a külsőben 100-120-al durr bele a sor végébe. A külső sávban álló autó tulajdonképp láthatatlan; jó észben tartani. Ezért megy ki mindenki (aki ismeri a helyet), inkább szabálytalanul a leállósávban araszol előre, elkerülve azt, hogy kurva rossz helyen kelljen a pályán megállnia."

NEM! Ez azért van, mert sok a hülye vakegér, aki szarik bele, hogy milyen számára beláthatatlan dolgokba száguld bele teljes gázzal... Ezektől kellene elvenni a jogosítványt első körben.

Pascal · http://torzskocsma.blog.hu/ 2008.05.13. 20:39:17

"A KRESz úgy lett megcsinálva, hogy ha mindig, mindenki 100%-ra betartja, akkor sosem lenne baleset"

Hadd hozzak erre egy példát, a vizi kresz-ből, ott ugyanis az elv egyértelműen le van írva. Tegyük fel, hogy egy 6 személyes hajón (ezt a papírjai rögzítik) 4en hajókáztok a Balatonon. Nagy pöff, ti megfekszetek de semmi különös, tőled 200 méterre viszont felborul egy 3 személyes katamarán, rajtuk mentőmellény... Ilyenkor nemcsak megszegheted, hanem egyenesen köteles vagy megszegni a szabályt, és mind a 3 katmaránost felvenni. Amivel ugye 7en lesztek a 6 személyes hajón.

Sajnos az elv nincs ilyen szépen leírva az autós kreszben, de ha - pl. főútvonalon, stop táblát figyelmen kívül hagyva - szabálytalanul kigurul eléd valaki jobbról, átlépheted a záróvonalat amikor ezzel elkerülöd a balesetet. Sőt, én úgy gondolom, nemcsak átlépheted hanem köteles vagy rá.

Nem én 2008.05.13. 20:42:42

Én 2008.05.13. 17:03:58
"(...) A 6-oson, az emelkedőn végén a kapaszkodósávban is próbálkozik pár bunkó rendszeresen, egyszer jönne egy nekem! Pofán is verném!"

- Na, még egy észlény! :D Ráadásul a jellegzetesen magyar, öntudatos idióta fajtából - ő feltehetően még büszke is arra, hogy ilyen.
Kedves Én, felhívom a figyelmed, hogy az említett helyen lakott területen kívül közlekedsz, ahol (kinek ismerős ez a fogalom? a háromsávos M7-esen Pest felé a középső sávban bóklászóknak biztosan nem...) JOBBRATARTÁSI KÖTELEZETTSÉGED van. Ebből következően nem az a bunkó, aki a külső forgalmi sávban halad, és csak a besorolásra figyelmeztető táblánál indexel balra, hanem az a szabálytalan, aki már a lejtő közepén beáll a belső sávba - csak azért, mert a nyáj többi tagja már ott béget.
A post eredeti helyszínéhez képest itt mindössze annyi a különbség, hogy itt nem kötelességed beengedni a másik autóst, mert nem baleseti vészhelyzetet hárítasz el vele, pusztán az udvariasság diktálja, hogy a "zippzár-elvet" alkalmazva közlekedjetek.
De ha udvarias nem is akarsz lenni - mert megteheted -, hát ne engedj be senkit, csak egy hibát ne kövess el közben: ne gondold, hogy ebben a helyzetben te vagy az erkölcsös és a szabályos, mert sajna egyik sem vagy.

ps. Ja, pluszpont a pofánverés kilátásba helyezéséért! :D

Matu 2008.05.13. 20:56:50

Igazi faszfej hulye magyarok vagytok mind.
Ezekben a kommentekben el lehet olvasni az egesz orszag mentalitasat... Mindenki az utakon eli ki az agressziv baromsagait "nehogymarbeengeddafaszkocsogot" szemlelet az, amivel elorebbjuttok az utakon is, maganeletileg is, meg ugy alapvetoen az egesz orszag.

Negy eve elek idkinnt nemetorszagban. Nyugalom van, mindenki beenged mindenkit, nem divat megkoszonni semmit, mert TERMESZETES az, magatolerthetodo, hogy az emberek segitik egymast a kozlekedesben, ha valaki siet az siessen, ha valaki szazzal megy az autopalyan, az hagymenjen, tudja a helyt hogy hol. Belvarosban utepites uteites hatan, MINDENUT minden masodik autost MINDENHOL beengedi, jujjdefura igaz? Otthon pesten mintha senki sem hallott volna arrol, hogyan lehet fesuszeruen besorolni ha megszunik egy sav...

Beteg hulye banda az egesz.
Na szevasztok.

Matu 2008.05.13. 21:00:13

A masik beteg baromnak meg feltennem a kerdest, ha nem a leallosavban all sorba a lehajtohoz, akkor hol alljon??? A legszelso savban, hagy durranjon bele a roman kamionsofor hatulrol? Tovabba tartsa fel a ketsavos autopalyabol egy komplett savot? Gondolkozz mar ember! Ha lejottel a farol, es jogositvanyt valahogy kirimankodtad a vizsgabiztostol, legalabb ne szolalj meg mert HULYE VAGY HOZZA!

autosave 2008.05.13. 21:29:34

Matu: Bár nem veszem magamra a megszólításodat, de a külső sávban. Természetesen. Mivel a leállósávra ráhajtani TILOS!

D.O.N. 2008.05.13. 21:30:47

Abból, hogy ez a poszt idekerült, és abból, hogy ennyi comment érkezett rá, tökéletesen kitűnik, hogy mi az, amikor a szart pofozgatjuk.
Mert mi a KRESZ? Leállósávban nem közlekedünk. PONT. Nem kell ezt tovább ragozni, meg önkényesen másmegoldást találni, meg okoskodni, hogy ez igy jó, mert. És még dicsekedni is vele, hogy gyertek nézzétek, én sz@rtam a spanyol viaszt, még meleg.
Azért van ebben a qrva országan ilyen kupi, mert mindenki okosabb a törvénynél, és mindenki azt hiszi magáról, hogy ő jobban tudja, meg ezt úgy kell, ahogy ő azt elgondolja.
Ha mindenki jogkövetést vár el a másiktól, meg hogy szabály szerint közlekedjen, akkor tegye már meg azt a szivességet, hogy maga is úgy viselkedik. Vagy ha sz@rik a törvényre nagy ívban, ne irigykedjen már arra, aki nagyobb ívben képes ugyanarra.
Épp egy másik blogban akarták a fentebb kommentelők kivégezni a leállósávban "tolakodókat". Akkor most legyen tömegmészárlás? Vagy az se úgy van egészen, ahogy?

autosave 2008.05.13. 21:34:00

D.O.N: pontosan. Kitalálja magának az új rendet aztán arról szövegel, hogy miért nem tartják be mások. Tudod fiam (postíró), majd akkor, ha megjelenik a Közlönyben, hogy így kell sorba állni. Addig a szabály marad szabály: leállósávra csak műszaki hiba esetén... Akkor sem haladni, hanem megállni, de ez a legkevesebb...

Én meg csak röhögök, mert az ilyen sor mellett nyugodtan végigmegyek és ahol kezdődik a kanyarodósáv gondolkodás nélkül kimegyek. Mivel ott a leállón jövők záróvonalat lépnek át, igencsak nem érdemes erősködniük...

Pascal · http://torzskocsma.blog.hu/ 2008.05.13. 22:16:08

"ahol kezdődik a kanyarodósáv gondolkodás nélkül kimegyek"

Hacsak épp nem áll a sor és nincs hova kimenned. Sőt hacsak nem épp áll a sor, már 4-5en állnak és vészvillognak már a külső sávban, te pedig ott állsz leghátul, a láthatatlan zónában és eléggé be vagy szarva ki hánnyal fog kibukkanni mögötted.. ott mindennapos a csatt szóval szorítod a kormányt és izzadsz hogy ne kamion legyen. Persze gondolom neked erőt ad majd a kórházban, hogy a szabályokat követted és nem te hanem kamion a hibás.

A vizi kresz, amelyik leírja, milyen esetekben kötelező megszegni a szabályokat, azonnali komplett tudathasadást okozna ezeknél.

Perillustris 2008.05.13. 22:40:15

"Megoldás nincs más, mint akár kisajátítások árán is, megoldást kellene találni arra, hogy Érd elvezesse az autópályáról az ott lehajtani akarókat."

Aha. Egy időben trendi volt Érdre költözni, mára, pont a kiköltözők, s persze a sok svéd miatt nem az. Tehát a sok kiköltöző miatt sajátítsuk ki azok otthonait, akik esetleg már több éve, évtizede ott laknak. Gondolom neked nem lakik ott rokonod, ismerősöd. Esetleg vettél arra egy telket befektetési célból?

"A KRESz úgy lett megcsinálva, hogy ha mindig, mindenki 100%-ra betartja, akkor sosem lenne baleset, ütközés és gázolás."

Szép elv, de műszaki okok miatt, vagy időjárási szélsőségek miatt akkor is lenne. Persze kevesebb. Kibírnánk.

TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2008.05.13. 23:08:45

Perillustris: A kisajátítás sok esetben szükségszerű, és normális :)

autosave 2008.05.13. 23:27:45

azért autópályán messziről fékezek + jelzek a mögöttem jövőnek ha forgalmi akadály van.

általában abból van a baj, ha valaki elnézi és hirtelen áll meg és társra lel, mert a mögötte jövő is hasonlít rá. ha messziről fékezel stb, akkor igencsak feltűnő, bármennyire is alszik a kamionos

Pascal · http://torzskocsma.blog.hu/ 2008.05.13. 23:58:26

Attól speciális a hely mert az érdi emelkedő végén lejtő kezdődik és pont ott.. szóval nem látni be (az érdi emelkedő régebbi szabvány szerint készült, ma már nem lehetne ilyen paraméterekkel autópályát építeni). Ha áll a sor és ha úgy gondolod megállhatsz a külső sávban, végülis szabályos, de én inkább nem tenném.

autosave 2008.05.14. 00:29:14

Pascal: Érdekes dolog ez... Mert ha nem belátható, akkor ugye lassítani kellene. Nade tudjuk ez hogy működik...
Végülis ez egyfajta önvédelem. Mondjuk ilyen még nem volt, de biztos tovább mennék inkább ha veszélyesnek találnám. Szóval nem fogok akkor ott megállni ;) (nem ismerem a helyet, lebuktam...)

Talán a tv-ben is nem a hülye daciás fényszórót kapcsolgatunk tanítsuk vezetni a népet kellene vetíteni, hanem valódi veszélyes dolgokat. Például ilyen eseteket, stb...

Esetleg kétsávos körforgalom is jó ha téma lenne, mert hihetetlen mi megy itt. Nade mit várunk, sokan nem képesek felfogni a működésüket...

Mindenkinek ajánlott oldasmány:

www.korforgalom.hu

Mondom ezt úgy, hogy természetesen semmi közöm hozzájuk, de ez tényleg értelmes oldal.

D.O.N. 2008.05.14. 04:45:19

OFF: a körforgalomról
Abban a városban lakom, ahol az országban egyedül mindjárt két körgeometriás csomópont is található. Anno mikor megépült, sokan féltek tőle, meg tömegszerencsétlenségeket vizionáltak és effél finom dolgokat. Aztán meglett, s mindenki megtanult vele élni. A lényege pedig az, amit vezetéskor a KRESZ elvár a sofőrtől: körültekintés, a táblák és a felfestések ismerete, helyes értelmezése.
A kétsávos körforgalomnál ugyanez a helyzet. Persze aki megy mint a süket birka nyírásra, az ne csodálkozzon, ha horpadtan kerül ki onnan...
ON

Jalos 2008.05.14. 08:22:24

jollytall, TheElf és megmondo is buta, a leírtakhoz ragaszkodó szabályhuszár. A szabályok vannak az emberért és nem fordítva. A hatóságoknak lenne dolga ebben a ku.vaországban az ilyen helyzeteket minnél előbb megoldani, de nem, Ők csak leírkálják hogy mi áll a szabályban - tipikus bürokrata "eleget teszek a papíron leírt feladatomnak, de semmi több, hogy jobbá tegyek valamit azt már nem" módon. Jolly- is küldözgtik az AAK-hoz, mintha az Ő feladata lenne az egész.
Ha meg ismert számukra a probléma és szerintük nem az emberek nagyrészének a józan paraszti esze alapján megszületett megoldás a jó, akkor tegyenek érte: felvilágosítás, tábla (ODA, ÉRDE nagy reklámtáblára).

Akkor sem mennétek ki a leállóra ha mentő jönne mi, mert hiszen az tilos. Vegyétek már észre hogy az emberek nagyobb része észrevette hogy jobb a leállóban várni és nem feltartani és VESZÉLYEZTETNI a több autópályán közlekedőt, ezért állnak oda. Ti is tegyétek ezt. A tolakodók ellen meg egy megoldás van - ha már a lusta tehetetlen rendőrség nem tesz semmit, NEM BEENGEDNI ŐKET, mert ha beengeded, akkor holnp is lesz mégegy, meg holnapután is, és ma holnap itt az Anarchia. A csodált nyugaton azért nincsenek tolakodók, mert ezt a mentalitást a MŰKÖDŐ hatóságok csírájában folytják el, nincs 18 év hogy ennyire eldurvúljon a helyzet.

Szendwich 2008.05.14. 09:44:51

Mostansag elmaradnak a 8:41-es hirek :)

cso zsi 2008.05.14. 10:14:49

" D.O.N. 2008.05.14. 04:45:19
OFF: a körforgalomról
Abban a városban lakom, ahol az országban egyedül mindjárt két körgeometriás csomópont is található."
Az valami kiváltság?
A Nagyfalu környékén agyrémet csináltak belőle a bevásárlóközpontok.
maps.google.com/?ie=UTF8&ll=47.580984,19.156294&spn=0.006441,0.021629&t=h&z=16
maps.google.com/?ie=UTF8&ll=47.606655,19.119301&spn=0.012876,0.033474&t=h&z=15

De a pálmát ez viszi:
maps.google.com/?ie=UTF8&ll=47.360499,18.909574&spn=0.006468,0.021629&t=h&z=16
Hogy is hívják a települést...?
Ja, Érd.
Ugyan remélhetőleg egyszer kész lesz az M6-os, de addig a körforgalom nem segítő, hanemgátló tényező.
Hétvégi délutánonként a főváros felé poroszkálók (akiknek jó a 6-oson a 60, a 7-esen a 40, meg a motorosok, akik 120-nál lassabban ritkán...), és az M6-oson szállingózók (itt viszont másfél év alatt egyszer láttam motorost), akiknek megér némi plusz pénzt a gyorsaság és a biztonság, itt rendeznek ügyességi versenyt.
A 6-os felől érkező 20-40 tagú sor vár az M6-ról legurulókra, viszonylag könnyen besorolnak. de a következő karikánál együtt álldigálnak, mert a 7-esen végeláthatatlan a sor, hébe-hóba akad valaki, aki lemond pár autó számára az elsőbbségről.

Phix 2008.05.14. 11:39:51

Jalos 2008.05.14. 08:22:24
"A tolakodók ellen meg egy megoldás van (...) NEM BEENGEDNI ŐKET, "

Mindig jót röhögök azokon, akik a napi szükséges tesztoszteronadagjukat a közutakon akarják beszerezni. (Persze, tudom, veszélyes a közlekedésben az ilyen állatfaj, de azért valljuk be, szórakoztató is tud lenni.) Már az autó mozgásán látszik, hogy az utasfülkébe pillantva elfehéredett ujjvégekkel kormányt markoló egyedet fogok találni... :)
Sokszor elgondolkodom, vajon hány kcal energiát éget el egy ilyen autóstárs egy hosszabb dugóban, amikor görcsösen ügyel rá, hogy az előtte haladó lökhárítójától ne távolodjon el 20 cm-nél jobban, mert akkor oda beteheti az orrát egy Álnok Furakodó. (és mennyivel emeli a vérnyomását a káros szint fölé, amikor egy-egy ilyen élethalálharcot mégis elveszít...)
Nőjetek fel, gyermekek, válasszatok egy hobbit, sportoljatok. De ez a görcsösség ártalmas az egészségetekre.

fecnek 2008.05.14. 12:36:11

Sziasztok!

Én is Érden lakom, és lehet, hogy szabálytalanul, de én is be szoktam állni a leállósávba. Ugyanakkor mindig tartok magam előtt annyi helyet, hogy ha jön valaki, akkor be tudjon sorolni - de az a jellemző, hogy ezt csak a lehajtósáv részénél veszik igénybe - ha igénybe veszik - inkább elmennek mellettem.
A külső sávban megállni konkrétan életveszélyes - tavaly láttam egy autót, kicsivel előttem állt meg a külső sávban, a lehajtósáv telített volt - majd jött hátulról egy teherautó, aki nem tudott megállni. És lehet a teherautóst szidni - de az is igaz, hogy az M0-ról már eleve gyorsulva próbálnak átjönni, mert ugye érdi emelkedő, majd próbálhat fékezni azon a rövid távon, amely az emelkedő teteje és a lehajtó között van....
A problémát első körben szerintem a stoptábla okozza, amely miatt muszáj megállni, illetve az a sok delikvens (ez napi esemény), aki a stoptáblánál helyesen megáll, majd hátulról a mögötte levő szépen nekimegy (2 éve sógornőmet lökte itt meg egy terepjárós, a sógornőmnek szerencséje volt, hogy a jobbról jövő meg tudott állni, a terepjárós meg azt bizonygatta, hogy ő alig koccolta meg - egy régi, kombi ladát sikerült bejuttatnia a szemközti sávba ezzel, és a vonóhorog teljesen felhajlott). Jah, és ebben az is benne van, hogy ha ki is hajtok a stoptáblánál, majd átmegyek az M7 alatt, akkor ahhoz a kereszteződéshez jutok, ahol a jóindulatomon múlik, hogy Érdről Budapest felé felhajtókat felengedem-e vagy sem. Ha viszont belassítok, hogy felengedjem, a mögöttem jövőket tartom fel, tehát közvetve, de feltartom az M7-ről lehajtókat is. A Bem téri piroslámpa csak utána jön - sokan előtte elmennek jobbra (még a tér előtt).

Egy dolgot viszont nem értek. Itt egyesek arról beszélnek, hogyha a leálló sávban állunk, akadályozhatjuk a mentőt. OK, ez eddig rendben van, értem is, szerencsére mentő ritkábban jár úgy erre, hogy beállt a teljes forgalom, mint a normál, átlagos autós. De szerintetek hol jutna tovább a mentő, ha a lehajtó sávot meghosszabbítva megnyújtanák a leállósáv kárára, kvázi legalizálva a leállósávban álló autókat? Merthogy akkor ugyebár leállósáv már nem lenne - merthogy arra nincs hely.

Egy ideig egyébként voltak rendőrök a lehajtó sáv végén, ugyanis többször volt baleset azok miatt, akik nem tudtak vagy akartak beállni a várakozók sorába, majd bevágtak a kanyarban - ezeket szedték ki folyamatosan. Érdekes módon azóta az ilyen jellegű balesetek száma csökkent - igaz, mostanában nem látni ott rendőröket, és megint jönnek azok a vezetni akaró egyedek, akiket nem érdekel, hogy téged hírtelen irányváltoztatásra kényszerítenek, szépen bevágnad melléd a lehajtósáv végén a kanyaródó résznél.

Egyébként a probléma megoldása folyamatban van részhez csak annyit tennék hozzá, hogy én 5 éve lakom Érden, a feleségem 8 éve, és már akkor ez probléma volt, és ígérgették, hogy megcsinálják, mindenféle ötleteket felvetve (Érdi Újságban is volt róla cikk). 5 éve tehát biztosan nem történt változtatás - de az ügy folyamatban van. Nem lehetne, hogy inkább azokat kellene megbüntetni, akiknek ez a helyzet kialakulása és megoldatlansága köszönhető, és nem pedig azokat, akik ugyan a kressz szerint a leállósávban szabálytalanul, de mások testi épségét is figyelembe véve próbálják feloldani ezt a visszáságot?

Uff.

Perillustris 2008.05.14. 14:24:30

"Egy dolgot viszont nem értek. Itt egyesek arról beszélnek, hogyha a leálló sávban állunk, akadályozhatjuk a mentőt. OK, ez eddig rendben van, értem is, szerencsére mentő ritkábban jár úgy erre, hogy beállt a teljes forgalom, mint a normál, átlagos autós. De szerintetek hol jutna tovább a mentő, ha a lehajtó sávot meghosszabbítva megnyújtanák a leállósáv kárára, kvázi legalizálva a leállósávban álló autókat? Merthogy akkor ugyebár leállósáv már nem lenne - merthogy arra nincs hely."

A problema valos, teny, hogy letezik, am egyelore a szabaly az, hogy forgalmi celbol nem veheted igenybe a leallosavot.

A rendorok valoszinuleg azert nincsenek mar ott, mert ha ott folyamatosan turtek a jogsertest, akkor pontosan nulla alapjuk volt kiszedni a keson bekanyarodo autost.

Szendwich 2008.05.14. 19:57:45

Phix 2008.05.14. 11:39:51
Nevetseges amit irsz. Vannak emberek akik kepesek beallni abba a kibaszott sorba. Ha tetszik nekik, hanem. En is beallok, de azert mert hulye barom vagyok. Hanem nincs kedvem mas JOINDULATARA hagyatkozva kozlekedni! Kivarom a sorom, es az ilyeneket akik nezik, hogy akkor most hova tolhatom be az autom orrat, azokat meg nagyon utalom. Mert veszelyezteti az en testi epsegem (az autot leszarom, lehet masikat venni, de eletem csak egy van).

D.O.N. 2008.05.15. 09:50:42

Csozsi!
Körgeometriás csomópont és többsávos körforgalom nem egyenlő!:D
Nem kiváltság, hanem helyzet:)

Ha már idézgetünk:

www.aurumjogsi.hu/index.php?option=com_content&task=view&id=164&Itemid=206

Phix 2008.05.15. 10:45:34

Szendwich 2008.05.14. 19:57:45
" Kivarom a sorom..."

Kedves Szendwich, én is kivárom a sorom, csak az a különbség, hogy nekem a sor a lehajtósáv kezdeténél kezdődik, és nem használom közlekedésre a leállósávot, illetve a másik említett helyszínen, az érdi M6-os emelkedőnél a külső forgalmi sávban haladok el a belsőben araszolók mellett (akik szerint persze tolkaszom, holott nekik is ott kellene menniük a jobbratartási kötelezettség miatt). Szóval, én is kivárom a sorom, csak éppen az a sor az autóstársak szabályismeretének hiánya miatt rövidebb.

ganyager 2008.05.15. 14:15:10

Igen ez a lehajtó elég "borzasztó" - Én is szoktam arra járni előg sürün! - Szinte az Érdi lehajtónál mindig feltorlodnak a kocsik! (szerintem) azért mert odáig Ingyenes a pálya.

Mellesleg mindig vannak ilyen felelötlen, aki tolakodni akar, és a külső sávban lelassit, hogy hátha beengedi valaki magaelé, még a lekerülő elött! - És SAJNOS Nem ezek a parasztok olyankor a hibásak, akok tolakodva előremenve a külső sávból a kimenő elé akar betolakofni, manem az a hibás aki belemegy, hiába még akkor is ha az elötted lévő szabálytalankodik! :( (hiszen aki belemegy arra ráfogják, hogy nem tartotta be a fáktávot) HMM! :SSS

Dred bíró 2008.05.17. 09:08:49

Szerény véleményem szerint a közlekedés nem a "szokásokon", hanem a KRESZ-en alapul. Az pedig világosan meghatározza a leállósáv fogalmát és használatát. Nagyon nem szeretem a szabálytalankodókat, ügyeskedőket, tolakodókat, pofátlanokat. Ha pedig már TUDATOSAN szabályt szegek, akkor nem keresek rá indokokat, hogy miért a másik a hülye. Ha én nem ismerem az adott szakaszt, mert még nem jártam arra, akkor az út mentén elhelyezett szép színes táblák alapján (amíg el nem lopják azokat) tájékozódom. Én még nem találkoztam olyan kiegészítéssel, hogy: "Figyelem! Itt a helyi szokásoknak megfelelően kell közlekedni! Ha ezekkel nincs tisztában, kérdezze meg kezelőorvosát, gyógyszerészét vagy érdeklődjön a helyi önkormányzatnál!"

viper73 2008.05.20. 22:15:04

Akár hiszitek akár nem , túl lehet csúszni a lehajtónál! Kb. 3-szor velem is megesett pedig érdi vagyok és mindennap itt jövök, pl. ma is majdnem de még időben észrevettem az M0-ás felhajtójánál lévő sor végét, hogy ne legyek paraszt befurakodó ,jobbra rántottam a kormányt teli erőből így majdnem televágott egy Vito. Jó érzés volt, hogy majdnem TK-ra teszem a verdát meg magamat. Aztán jó "mulatság" volt végignézni a sok halálesélyest amikor centikkel kerülik el a véget a tetves pályamatrica miatt. Kérdem én: csak 1 ember élet mennyi pályamatricát ér?????












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása