Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) KRESZ (1) kresz (720) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Halálközeli élmény Debrecenben

2008.05.15. 10:57 :: SilentSound

Valószínűnek tartom, hogy a lenti levél írója, hepibipbip annyira nem volt hepi, mikor épp átélte amit velünk is megosztott. Akinek volt már hasonló, majdnembalesetes halálközeli élménye, az tudja milyen átélni egy ilyet...
Már korábban is felfigyeltem ama furcsa szokására autós társaimnak, miszerint alárendelt útról úgy kanyarodik ki balra, hogy nem igazán néz kellő gondossággal bele a forgalomba. Sokszor olyan érzésem van, mintha lutrizna, vagy sikerül vagy nem.



Egy ilyen helyzetet éltem át a mai nap során. A történet a következő:

Minden napos megszokott utamon jöttem ma is haza. Debrecenben nincsenek ugyan a munkahely és az otthon között nagy távolságok, ám a délutáni csúcsban elért araszolgatásban kezdi utolérni a székest. Miután átvergődtem két vasúti átjárón és már az otthon hangulata, illata kezdte átjárni a lelkemet, összetalálkoztam egy idióta kreténnel!

Ment előttem egy vezetést oktató autó. Nem volt tanuló benne, az oktató vezette. Ezt láttam ahogyan közlekedik az autó. A forgalom ritmusát követve, kiegyensúlyozottan haladtunk. Forgalom szemből is folyamatos volt. Miután a szembejövő forgalomban rés keletkezett, úgy döntöttem, megelőzöm őt.

És ekkor miután mellé értem, szembetalálkoztam egy balról hirtelen kikanyarodó autóval. Akkora sprinttel  vágott ki a neki jobbról jövők elé, hogy alig bírta az autóját az úton tartani! Hát amikor meglátott engem, azt az arcot nem felejtem el! Szerintem, lejátszódott előtte az élete.

Mindig tudtam, hogy a helyzetek kimenetele a "ha"-kon múlnak.

- Ha nem húzódik le az út mentén lévő árok széléig az általam előzött autós, akinek gondolom volt rutinja bőven, ha már oktatja a vezetést,
- ha nem olyan széles azon a ponton az út,
- ha nem taposok egy satust,
- ha a szembejövők szintén konstatálva a helyzet tragikumát, nem lassítanak,
akkor most én ezt a kommentet nem írom meg, vagy csak a lábadozásom után.

Még késő délután is remegett a belsőm. Előbb átkozódtam, de aztán rájöttem, örüljek inkább hogy mindnyájan megúsztuk magunk és a járművek összetörése nélkül.

Én elhiszem, hogy mindenki siet haza, tudom, hogy a csúcsforgalomban balra kifordulni egyenlő a lehetetlennel, de legalábbis egy heti hideg élelmet szükséges magunkhoz venni hogy a kínálkozó alkalmat kivárva véghez vigyük a kívánt tranzakciót. /Itt muszáj megjegyeznek a debreceni autósok nem az udvarias modorukról híresek (sic!)/

Tehát mindezek tudatában megkérdezem, végig gondolta az illető a helyzetet?

Gondolt rá, hogy autóban ülni, vezetni veszélyes is lehet és fokozott figyelmet kíván?

Nem elég a kínálkozó lehetőséget kihasználni, azt ellenőrizni is kell!

S itt most nincs helye az autók típusát felemlegetni. Mind el tud indulni, több kevesebb sikerrel megállni. Soha nem az autók típusát okolom, hanem azt aki vezeti.

Mindenesetre, köszönöm ezúton IS azoknak az autóstársaknak a pozitív hozzáállását, akiknek köszönhetem az egészségemet, talán az életemet.

123 komment

Címkék: biztonság közlekedés autó hülye veszélyes gyorshajtás

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

TH 2008.05.15. 11:45:38

Azokat, akik leírják, hogy tilos előzni kereszteződésben, azokat én mind visszaküldeném KRESZ-tanfolyamra. Ettől függetlenül az előzés értelme erősen kérdéses, de nehogy már a szabályos autós legyen lehülyézve teljesen! Én sem értem, minek előzött, de azért a hibás nem ő volt!

debreceni 2008.05.15. 11:47:03

Na, előttem már leírták páran. :)
A halálközeli élményt magadnak okoztad és még neked áll feljebb. Gratulálok.
Remélem hamarosan beleszaladsz egy traffiba.

acel 2008.05.15. 11:47:05

A különbség az hogy ő figyelmetlen volt, te pedig szánékosan és feleslegesen veszélyeztetted a többiek épségét és életet (a sajátoddal azt csinálsz amit akarsz, bár a "javítási költségeidet" úgy is másnak kell kifizetnie.

Hózentróger 2008.05.15. 11:47:18

Zolika,

jó nagy ökörségeket beszélsz. Ott teljesen szabályosan előzött emberünk, még akkor is, ha logikátlan volt és értelmetlen.

Anno, friss jogsis koromban ugyan igy jártam. Kikanyarodtam kisivben jobbra, természetesen előztek, én meg azt hittem, ő a szabálytalan. Totál ideg lettem a majdnem csattól, és krézifékkel fordultam utána, hogy letépjem a fejét. Ezt az egészet végignézte egy rendőr is, aki utánamjött ninoninoval, és el lett nekem magyarázva, hogy én voltam a fasz. Jó fej volt, nem büntetett meg. Azóta kereszteződésben nézek mindenfele.

ezoli83 2008.05.15. 11:49:16

Sajnos az ilyen sofőrök miatt (a post írója) tart ott a vidéki közlekedéskultúra, ahol tart (a béka segge alatt). Miért az van felháborodva aki feleslegesen veszélyezteti a körülötte közlekedőket és aki feleslegesen szabálytalankodik?!

Heck Elek 2008.05.15. 11:49:23

"nehogy már a szabályos autós legyen lehülyézve teljesen! Én sem értem, minek előzött, de azért a hibás nem ő volt!"

Tegyük fel hogy így van. De szerintem azt se tilta semmi szabály, hogy egy felüljárón úgy menjél át gyalog, hogy a korlát tetején lépdelsz végig. ...mégse teszed. Vajh, miért ?

Dr Kangörény 2008.05.15. 11:49:25

Mi a lófasz a baj abban, ha valaki szabályosan, veszélyt nem okozva előz???? Ti magatoknál vagytok?

Gera 2008.05.15. 11:51:57

A kikanyarodó jó hülye vót, a posztoló meg nem hibás semmiben, de ettől függetlenül én sem értem, miért kellett a célhoz közel megelőzni az előtte a forgalom ritmusában haladó autót.

the real 2008.05.15. 11:52:53

A leírt helyzet miatt nyugodtan csesztethetjük az írót, de azért tényleg nagyon jó lenne, ha mindenkiben tudatosulna, hogy jobbra kanyarodásnál nézzen jobbra is.

wood 2008.05.15. 11:53:33

ez a "veszélyt nem okozva"-dolog úgy hangzik, mintha nem olvastad volna a posztot...

Hózentróger 2008.05.15. 11:54:45

Heck Elek, ezoli83, acel, debreceni, Rav Antal és még akikre tartozik:

Na most szépen dobjátok el a slusszkulcsotokat(ha van egyátalán) a rákba, és húzzatok haza busszal kreszt tanulmányozni. Az ilyen idióták, mint ti, nem szokták elismerni a felelősségüket balesetkor, mert 'én aszittem'. Ne higgyél, bazdmeg, hanem tanuld meg rendesen a kreszt. Majmok.

Wuff 2008.05.15. 11:55:14

"A különbség az hogy ő figyelmetlen volt, te pedig szánékosan és feleslegesen veszélyeztetted a többiek épségét"

Valahogyan így van. Büntetőjogilag ő csak balest gondatlan okozása miatt lett volna elmarasztalható (- ha bekövetkezik; ha pedig nem: közúti veszélyeztetés szabálysértése) szemben a cikkíróval, aki a közúti veszélyeztetés bűntettét követte el. Függetlenül attól tehát, hogy a kikanyarodó autós miatt következett volna be a baleset, a cikkíró által megvalósított tényállás a súlyosabb.

Hózentróger 2008.05.15. 11:55:49

Gera meg megmondta a big igazságot... Igy is van.

Hammer · http://car-pencil-etc.blog.hu/ 2008.05.15. 11:56:49

John Beehive, add vissza jogsidat.
kereszteződésben a KRESZ megengedi az előzést, ha védett úton haladsz.
sajnos, hozzád hasonlóan sokan nem tudják, ők azok, akik így ki szoktak fordulni...

Gontar 2008.05.15. 11:56:59

"A forgalom ritmusát követve, kiegyensúlyozottan haladtunk." => Azaz lehetett normálisan haladni, annak ellenére, hogy azért volt -szinte- folyamatos forgalom.

"úgy döntöttem, megelőzöm őt" => Fentiek ellenére annyira sietős lett a dolgod (a céltól nem messze ráadásul), hogy a kereszteződés és a sűrű forgalom ellenére (szintén fentiek alapján -habár "csak" feltételezve- a megengedett sebességet átlépve) előzésbe kezdtél.

Kicsitsem érzed úgy, hogy ebben legalább annyira benne vagy (szerintem jobban), mint a "debreceni autósok nem az udvarias modorukról híresek" mondattal általad illetett többi sofőr miatt kitudjamióta résre várakozó, kikanyarodni akaró delikvens?

Hózentróger 2008.05.15. 11:57:24

Roa:

az iró semmiben sem lett volna elmarasztalva, mert NEM SZEGETT SEMMI SZABÁLYT.
Max logikátlan volt, és türelmetlen, de azt meg nem büntetik.

Dester 2008.05.15. 11:57:29

Zolikának és a többieknek, akik azt írják, hogy kereszteződésben nem szabad előzni... vegyék már újra elő azt a bizonyos könyvet!

Szabad előzni kereszteződésben, ha a fölérendelt úton haladsz, azaz az alárendelt útnak vagy utaknak táblájuk van. (De akkor is, ha főútra földút csatlakozik, oda nem kell tábla sem.) Elég a sima "Elsőbbségadás kötelező" tábla is, gyengébbek kedvéért csúcsára állított háromszög. (Elgondolkoztatok már azon, hogy ennek és a STOP táblának ("Állj! Elsőbbségadás kötelező") miért egyedi az alakja? Azért, hogy hátulról is egyértelműen azonosítani lehessen, pont ezért!)

Tehát nem szabad előzni pl. egyenrangú útkereszteződésben, de a fenti esetben én úgy értelmeztem, hogy szabad volt. Én is előztem már, mert épp úgy hozta a szükség. Hogy a poszt írója miért előzött? Nem tudni. Ha előttem megy valaki 70-nel, de 90-nel lehetne, meg fogom előzni, ha biztonságosan erre lehetőség adódik, még ha csak 10 percre is vagyok az otthonomtól. Akár kereszteződésben is. A fikázók gondolják ezt végig és tegyék szívükre a kezüket...

debreceni 2008.05.15. 12:00:04

Az előzés szabályos volt ha főúton haladt. A gyorshajtás viszont - amit elfelejtett leírni a szerző - egyáltalán nem az, akkor sem, ha elsőbbsége volt.
Majd ha legközelebb kikanyarodsz egy főútra és belédszáll 200-al valaki ki lesz a majom? Te nagyokos.

Hammer · http://car-pencil-etc.blog.hu/ 2008.05.15. 12:00:25

na, végigolvastam. a többi "kereszteződésben.tilos.előzni" is mehet újra vizsgázni... úgy látom jó sokan vannak

TH 2008.05.15. 12:04:06

Heck Elek 2008.05.15. 11:49:23
Ezzel a gondolatmenettel az a gikszer, hogy a KRESZ-ben LE VAN ÍRVA, hogy SZABAD ELŐZNI. Szóval aki ezt nem tudja, és nem figyel, az a szabálytalan, nem az, aki betartja a szabályokat. A szabályos előzés sem nem felelőtlen, sem nem büntethető szerintem.

Wuff 2008.05.15. 12:04:42

"NEM SZEGETT SEMMI SZABÁLYT"

Miért is? A cikkből kiderül?
1. Előzésnél túllépte/mennyivel lépte túl a sebességkorlátozást? Ha nem lépte túl, akkor meg az előtte lévő mégsem a forgalom tempójában haladt? Ellentmondás.
2. Az előzés szabályait mennyiben szegte meg?
("az előzés céljából igénybe venni kívánt forgalmi sáv olyan távolságban szabad, hogy - figyelemmel az előzni kívánó és a megelőzendő jármű sebessége közötti különbségre - az előzés a szembejövő forgalmat ne zavarja"
"a vezető az előzés befejezése után a járművel a megelőzött jármű elé, annak zavarása nélkül vissza tud térni.")

Biztos szerinted, hogy nem szegett szabályt?

Heck Elek 2008.05.15. 12:07:22

(8) Tilos előzni:

e) útkereszteződésben és közvetlenül útkereszteződés előtt, kivéve
...
- ha a jármű főútvonalon vagy olyan más úton halad, amelyen elsőbbségét jelzőtábla [16. § (1) bek. u) pont] jelzi.
...


Naszóval, akkor lehet előzni ha NEKI volt sárga rombusz táblája a kereszteződés előtt(nem valószínű, mert elég ritka tábla, mindenhova nem teszik ki)

Hózentróger 2008.05.15. 12:08:49

Roa:

1, A gyorshajtás, ha volt egyátalán, kisebb bűn, mint az elsőbbség megadásának elmulasztása. Ergo, az elmulasztás miatt történt a baleset, nem pedig a gyorshajtás miatt

2, Semennyiben (Aki az útra kanyarodott, az nem minősül szembejövő forgalomnak, mert az előzés megkezdésekor emberünk nem láthatta)

Szerintem biztos. A gyorshajtást meg nem tudom, hogy honnan vetted.

ezoli83 2008.05.15. 12:09:34

Debreceninek igaza van, én sem az előzés tényét vitatom, hanem annak jogosságát! Ha forgalommal haladt az előtte lévő akkor bizonyosan nem 50-nel mentek azt mondom, hogy 60-nal, ha szemből is jöttek akkor minimum 80-nal kellett előznie! Minek? Hogy valakit megnyomorítson, vagy megöljön?

Gontar 2008.05.15. 12:10:11

Kangörény: Abban semmi rossz nincsen. :) Szerinted a posztoló veszélyt nem okozva előzött? :D :D :D Akkor miről is ír? :D

Gera 2008.05.15. 12:12:03

Heck - Az a baj, hogy nem érted az általad idézett mondatot :)

ezoli83 2008.05.15. 12:13:07

De ha esetleg mégsem szegett meg semmilyen szabályt. Akkor is elmehet a búsba az olyan sofőr aki képtelen a helyzetét felmérni. (Kereszteződésben lehet olyan marha hogy ki akar kanyarodni, ergo nem előzök kereszteződésben csúcsforgalomban! annak ellenére, hogy szabadna)

FallingStar 2008.05.15. 12:14:17

Hát igen, nekem is jó párszor volt gondom azzal, hogy miközben előztem a bal oldali alárendelt útról kikanyarodtak elém. Volt, hogy még a hü.e p.csa dudált vissza nekem, hogy mekkora egy .. vagyok, hogy miattam fékeznie kell nekem meg satuzni!

Rav Antal 2008.05.15. 12:14:26

Mark Levinson:

Mi bajod van velem? Én nem írtam, hogy szabályt szegett, csak azt, hogy hülye volt.

Felőlem akár 160-nal előzhette volna városon belül, akkor is a kikanyarodó a hibás.

Nem az a kérdées, hogy szabályos-e, hanem, hogy MINEK?

Gera 2008.05.15. 12:14:47

fecnek - Ha véletlen volt, akkor bocs :)

Hózentróger 2008.05.15. 12:14:48

ezoli83:

ja, igaz, a búsba elmehet, mert kreténség, de nem szabálytalan.

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2008.05.15. 12:15:09

Rav Antal: Akkor már mindketten hibásak lennének. :)

Wuff 2008.05.15. 12:18:15

1. "Ergo, az elmulasztás miatt történt a baleset, nem pedig a gyorshajtás miatt"
Szerencsére nem történt baleset, de, ha történik, akkor valóban - szerintem is - a kanyarodó autós lett volna a hibás. Persze nem feltétlenül, ha a saját felróható magatartást is figyelembe vesszük.

2. "Aki az útra kanyarodott, az nem minősül szembejövő forgalomnak"
Ő nem is, hanem a szembejövők: "Forgalom szemből is folyamatos volt"

3. "A gyorshajtást meg nem tudom, hogy honnan vetted"
A város miatt gondoltam, azzal összevetve, hogy "A forgalom ritmusát követve, kiegyensúlyozottan haladtunk."

Összefoglalva:
Ha nem hajtott gyorsan akkor a 2. pontban vétkes, ha meg igen akkor a 3-ban.
Valóban nem derül ki azonban a cikkből az összes körülmény, de azért lehet azokra következetni.

SzZ 2008.05.15. 12:23:04

Elvben a KRESZ tényleg nem tiltja, hogy a posztíró előzhet azon a helyen (tegyük fel, hogy védett úton haladt, bár ezt konkrétan nem írja).

De kicsit feljebb a KRESZ valami olyasmit is ír:
34. § (1) Előzni abban az esetben szabad, ha
a) az előzés céljából igénybe venni kívánt forgalmi sáv olyan távolságban szabad, hogy - figyelemmel az előzni kívánó és a megelőzendő jármű sebessége közötti különbségre - az előzés a szembejövő forgalmat nem zavarja;
b) az előzni kívánó jármű előzését más jármű nem kezdte meg;
c) az előzni kívánó jármű előtt ugyanabban a forgalmi sávban haladó másik jármű előzési szándékot nem jelzett;
d) az előzés során a megelőzendő jármű mellett megfelelő oldaltávolságot lehet tartani;
e) a vezető az előzés befejezése után a járművel a megelőzött jármű elé, annak zavarása nélkül vissza tud térni.

Azaz tilalom hiánya éppen az előzés esetén nem jelenti azt, hogy az rögtön szabad is; gondolom éppen a manőver veszélyessége folytán feltételekhez kötődik.

Ennek kapcsán utalnék arra a mondatra, hogy:
"- ha a szembejövők szintén konstatálva a helyzet tragikumát, nem lassítanak,"

Namármost engem szembejövőként jobban zavar a felém gyorsuló előzésben lévő autó, mint a hirtelen fékező (horribile dictu: ütközés miatt egy helyben megálló). Ebből levonom azt a következtetést is, hogy levélírónk bizony figyelmen kívül hagyta az előzés egyik biztonsági feltételét.

A kikanyarodóra is vesztegetek pár szót. Csúcsban az ember balra figyel, a lyukat várva. Aztán ha van helye, akkor kimegy. Persze hogy jobbra is be kellene néznie. Nem csak az esetleges előzést végzők miatt, hanem azért, mert a számára is elindulási lehetőséget teremtő forgalmi lyukon elindulhat egy gyalogos is, akinek a bekanyarodóval szemben elsőbbsége van.

A legjobb hír az egész esetben, hogy nem történt még koccanás sem. Ha minden résztvevő tanul belőle, akkor talán még haszna is volt.
A kikanyarodó a halálfélelme miatt valszeg. tanul, és a posztírói is, ha az őt is hibáztató kommenteket olvassa.

Hózentróger 2008.05.15. 12:23:30

Roa:


1, Lezártuk

2, Szerintem nem hülye, hogy nekiálljon előzni, ha nem fér be simán

3, A forgalom ritmusa az is, mikor Pesten állok 30 percet a dugóban. Sajnos tré a ritmusa, de attól még ritmus.

Mindegy, nem tisztem védeni az embert, mert valóban nem ismerjük az összes körülményt, de annak ellenére a kikanyaró szabálytalan volt, a cikkiró pedig türelmetlen böszme.

DonVincenzo 2008.05.15. 12:23:36

Biztos sietett haza,nehogy lemaradjon a Mónika show valamelyik "értékes" mondatáról.

fülce 2008.05.15. 12:24:00

Sztm egyszerű belegondolni a kikanyarodó helyzetébe. Balra szeretne fordulni egy forgalmas, védett útra. Folyamatos a forgalom. Keletkezik egy rés. Ő úgy gondolta, hogy oda befér. Vélhetően a másik irányban is folyamatos volt a sor, de ott is akadt egy kisebb rés. Így kilőtt.
A postíró pedig ugyanazt a rést kívánta előzésre használni, amit emberünk kinézett magának és vélhetően ugyanazon a másik résen startolt, ami az oktató elött volt.

Az előzés valszeg jogos volt, de fölösleges. A felháborodott postíró elfelejtette mit kellett volna csinálni emberünknek, illetve mit tett volna Ő a másik helyében? Megvárja míg lemegy a csúcs? (nem hiszem, annál sürgősebb lett volna neki)

"Itt muszáj megjegyeznek a debreceni autósok nem az udvarias modorukról híresek (sic!)"
Ebből következik, hogy várhatott volna, mire valaki beengedi.

"Tehát mindezek tudatában megkérdezem, végig gondolta az illető a helyzetet?"
Sztm nem. Biztosan nem számított rá, hogy vki előzésre használja majd azt a lukat, ahova ő úgy gondolta befér.

"Gondolt rá, hogy autóban ülni, vezetni veszélyes is lehet és fokozott figyelmet kíván?"
Ez mindenkire igaz...

Hózentróger 2008.05.15. 12:25:16

Rav Antal:

jaja, bocs, benéztem a nagy idegességben :) sorry

Wuff 2008.05.15. 12:27:17

Mark Levinson,

jogos persze. Csak tényleg érdekes a szitu.

Heck Elek 2008.05.15. 12:27:31

egy legfelsőbb birósági állásfoglalásból:

"az elsőbbségre jogosult kötelezettségszegése - típusosan sebességtúllépése - miatt ugyancsak felelősséggel tartozhat az útkereszteződésben bekövetkezett balesetért .... Ilyen helyzet akkor következhet be, ha az elsőbbségre jogosult sebességtúllépése vagy más körülmény a másik közlekedő fél, az elsőbbségadásra kötelezett számára kizárja, vagy súlyosan korlátozza az időben történő észlelés lehetőségét"


Tehát ha pl. 200-zal repesztek a védett úton, akkor nem feltétlenül az lesz a hibás aki kikanyarodik elém.... és erről papir van emberek!

Terveüdekszi 2008.05.15. 12:29:21

Én naponta találkozok ilyen állatokkal. Pedig csak 20km-t megyek oda-vissza... :-S

Tegnap volt szerencsém látni egy robogós gyereket Egerben. Ezúton is szeretnék neki gratulálni, ha esetleg tud olvasni, a produkciójához. A haverját vitte a robogón, mindezt sisak nélkül, kb. 60-nal. A piros lámpa természetesen nem volt ellenfél, a kétsávoson simán átmentek a lámpán, csak a szerencsén múlott hogy a balról érkező kocsioszlop nem trancsírozta őket ki.

molnibalage 2008.05.15. 12:30:38

Az 51-es úton amíg mész 60km-ert 6 ilyen eset is belefér...

Rav Antal 2008.05.15. 12:30:47

Silent:

És 100-nál?
És 80-nál?
És 65-nél?
És 55-nél?

(50-es sebességkorlátozást feltételezve)

Zsirparaszt/színesfémérdekelt megélhetési buckalak 2008.05.15. 12:32:27

Baz+, ugyanzt én is átéltem, szintén Debrecenben, csak a Létai úton...
Az a kedvencem, amikor a Faraktár úti felüljáróról a város felé jövők a szembe jövők sávjában mennek 50 métert, hogy a balra kanyarodó sávba átsoroljanak... Mi lesz, ha szembe jönnek? Majd kikerül... Büdös gyökerek.
.
"Debrecenben nincsenek ugyan a munkahely és az otthon között nagy távolságok.." Nekem sikerült azért megoldani egy 12 km-es távolságot, b...+

Heck Elek 2008.05.15. 12:38:47

"a szembe jövők sávjában mennek 50 métert, hogy a balra kanyarodó sávba átsoroljanak
Büdös gyökerek."

és mi lenne veled ha nem falun laknál ?
www.youtube.com/watch?v=qNh-ip8iKKU

lápi lidérc 2008.05.15. 12:40:29

Roa 2008.05.15. 12:04:42

A "forgalom tempójában haladt" az lehet 20 km/h is, ha annyival megy a forgalom. Nem tudom, honnan veszed a gyorshajtást.

Heck Elek 2008.05.15. 12:07:22
Halottál már az "Előbbségadás kötelező " és az "Állj! Elsőbbbségadás kötelező" táblákról?
Azok is az út elsőbbségét jelzik. A keresztező útét.

Nem véletlenül egyedi az alakjuk: azért, hogy a keresztező úton haladó is felismerje őket hátulról is, és tudja, hogy neki elsőbbsége van (amikor én elkezdtem KRESZ-t tanulni, az "Állj! Elsőbbbségadás kötelező" még kerek volt, benne STOP felirattal - igaz, akkor még kb. annyi autó volt az országban, mint ma mondjuk Nyíregyházán).

Ugyanis ha nem egyenrangú utak kereszteződéséről van szó, akkor az egyik út mindig főút, a másik alárendelt út. Ezt, mármint hogy melyik melyik, tábla jelzi. De nem muszáj mindkettőt kitenni, elég azt, hogy melyik az alárendelt.

Szóval nyomás vissza KRESZ-tanfolyamra. Meg minden hozzátok hasonló hülyének is.


A cikkíró meg tanuljon meg fogalmazni, valamint tanulmányozza, mire használandó a (sic!) jelző. Mert nem arra, amire ő a jelek szerint gondolja.

Ivan Kozirev 2008.05.15. 12:41:22

Dexter: "Elég a sima "Elsőbbségadás kötelező" tábla is, gyengébbek kedvéért csúcsára állított háromszög."

Még gyengébbek kedvéért: mackósajt :)

log 2008.05.15. 12:44:39

hasonló helyzet történt haverommal, csak ott rosszabb véggel: motorral ment felsőbb rendű úton, autós meg bekanyarodott elé, féktávon belül (városban, haverom 50-nel ment). Eredmény: egy tört karú barátnő, két combcsonttörés, egy totálkár motor. Egyenes úton, kivilágítva, sebességet betartva. Hol van az emberek szeme?

fabot 2008.05.15. 12:46:05

Szerintem meg mi a frászért előztél!? Te írtad, hogy az előtted levő a forgalom ritmusát követve autózott. Lehet, hogy a KRESZ neked ad igazat, de ha lenne egy kis jóérzés benned, akkor nem bravúroskodnál egy bedugult városi úton, hanem kivárnád a sorodat. Őszintén remélem, hogy ez a sokk elég lesz neked ahhoz, hogy többet ne ugrálj.

Aki szembejött veled, az egy felelőtlen figura, de neked inkább magaddal kellene foglalkoznod. Nálad is van hiba, de a posztod alapján úgy látom, semmi bűntudat.

lápi lidérc 2008.05.15. 12:48:57

Ivan Kozirev 2008.05.15. 12:41:22

Miért, az álló háromszög - veszélyt jelző tálák - (amiből ezer van) mennyiben kevésbé mackósajt?

MrZed001 2008.05.15. 12:49:38

Kereszteződés, vagy sem, lényegtelen.
Azért védett az az útszakasz, hogy neked ne kelljen semmilyen kereszteződéssel törődnöd (mintha autópályán kocsikáznál)
Pláne ha belegondolsz, hogy pl 100-as tábla van rajta, este van, te mégis honnan a pikulából fogod mélysötétben 100-nál kitalálni, hogy ott meg egy kereszteződés volt ???

Ivan Kozirev 2008.05.15. 12:50:29

lápilidérc: sokkal! Mackósajtból csak egyféle van, az a lényeg. :)

Heck Elek 2008.05.15. 12:51:17

"motorral ment felsőbb rendű úton"

Motorosoknak meg különösen ajánlott, hogy ne számítsanak a papírforma betartására. Egyszerűen kisebb a járművük, nehezebben veszik őket észre. És ritkábbak, télen nem járnak, elszokik tőlük az ember.

Ha mondjuk egy olyan bolygón élnénk, ahol élne egy 10 centis emberfaj is, akik 20 centis autókkal közelkednének. akkor valszeg teljesen külön utakon közlekednének, és nem azt erőltetnénk, hogy "a szabályokat nagyon nagyon, de nagyon komolyan be kell tartani, emberek !"
...vannak a szabályok, meg van a való világ.

lápi lidérc 2008.05.15. 12:53:29

Ivan Kozirev 2008.05.15. 12:50:29

Magyarázd már el, hogy mennyivel. Egyébként honnan veszed, hogy Mackó sajtból csak egyféle van?

strucc 2008.05.15. 12:53:29

Itt egy páran el vannak tajolva...

A jogszabály tekintetében az a hibás a ki kimegy egy magasabbrendű útra elsőbbségadás nélkül.

A kikanyarodó autó ezt tette.

Figyelmetlenségével veszélyzetett a főuton közlekedőket.

Ha balaset történik valószinüleg megállapítják az előző autó vétkességét is kb 20-30%-ban mert nem volt indokolt az előzés.

De ettől függetlenül a kikanyarodó autó a vétkes mert kurvára nem adta meg az előbbséget a magasabb rendű útón haladó részére.

Sok ilyen baleset van sajnos, az elsőbbség meg stopp tábla nem viccvől van kirakva!!!!

Zöldfül · http://zoldful.blog.hu 2008.05.15. 12:57:31

Nekem még úgy tanították, hogy kereszteződésnél nem előzünk.
Tudom, hogy elvileg főútvonalon engedi a szabály, de nem mindent muszáj, amit szabad, főleg, ha könnyen lehet belőle ilyen veszélyhelyzet.
Azért kiváncsi vagyok, hogy a bevallottan nem túl nagy távolságon mennyit nyert volna ezzel az előzéssel...
Tegnap este az erdőn keresztül az egyik szomszédom egy nem éppen belátható kanyarban előzött meg. Aztán az utcánkba úgy 10 másodperccel utána érkeztem oda, mivel előttünk még öten haladtak lassabban (amit ő is láthatott előzőleg, és azt is tudnia kellett, hogy nem fogja tudni megelőzni).
Csak megkérdeztem tőle: megérte?

ZoLee 2008.05.15. 13:00:16

Nem tudom melyik út volt ez, lehet pl a Sámsoni?

Itt nagyon gyakori az, hogy a forgalom 30-40 köött halad, ez a forgalom tempója. A fő(bb) útra csak akkor tudnak bekanyarodni, ha én jezek, és beengedem őket.

Én gyakran megteszem, ha látom, hogy a szembejövő sávban van egy kis rés. És velem is előfordult már, hogy valami baromarcú ilyenkor megelőzött, mert akkor most egy kocsival tényleg előrébb jutott.

Ebben az esetben ki is a hibás? Szerintem egyértelműen az előző, gyorsulásbajnok, mert tényleg az az 5 sec számára világmegváltást jelent...

bye

Jólfelhúztammagam 2008.05.15. 13:03:53

lidérc!

A KRESZ pont azt írja, hogy:
"- ha a jármű főútvonalon vagy olyan más úton halad, amelyen elsőbbségét jelzőtábla [16. § (1) bek. u) pont] jelzi."
Ez elég egyértelmű, hogy azon az útvonalon kell legyen a jelzés, ahol a jármű halad, és nem az alárendelt utakon.
gyk.: Nem azt írja, hogy amelyNEK az elsőbbségét tábla jelzi, hanem amelyEN.

Miért? Az elsőbbségadás tábla hátulról valóban az alakja alapján felismerhető, de vajon látható-e a jobb oldalról becsatlakozó úton lévő tábla hátulról, ha közted és a tábla között ott az előzött jármű (pl egy kamion)?

ng 2008.05.15. 13:06:24

Még gyengébbek kedvéért: nem elég a mackósajt. Vagy főútvonal tábla kell (ami ugye az előző kereszteződés után van) vagy az adott kereszteződés előtt egy "Útkereszteződés alárendelt úttal" tábla.

IP 2008.05.15. 13:09:23

Aki azzal jön, hogy biztos az előző gyorsan ment, meg nem szabályos, meg józan ész, az a kresz tesztet is úgy töltötte ki, hogy még beleképzelt más dolgot, mert akkor nem tudom, hogy szerzett jogsit. Aki meg azt mondja, tilos kereszteződésben előzni, az meg szépen ballagjon be a legközelebbi rendőrörsre, -kapitányságra és bűnbánóan adja le a jogosítványát.
A KRESZ legelején van, hogy elvárhatom a közlekedőktől, hogy ismerjék a szabályokat, tehát nehogy már az előző sofőr legyen hibás. Itt mindenki megáll zöldlámpánál, mert hátha valaki keresztbe nem ismeri, hogy a piros az tilos?

strucc 2008.05.15. 13:11:10

még akkor is az vétett aki kikanyarodott ha tábla se lett volna mert a jobbkezet se adta meg

hulyemagyar 2008.05.15. 13:11:12

"Kereszteződés, vagy sem, lényegtelen.
Azért védett az az útszakasz, hogy neked ne kelljen semmilyen kereszteződéssel törődnöd (mintha autópályán kocsikáznál)"

Attól, hogy te vagy a védett úton, még megdögölhetsz egy kamion miatt, amelyik kihajt eléd. A te érdeked is, hogy tudd, hol haladsz. De csak vezess úgy egy szaros főútvonalon, mintha autópályán lennél. Meg is érdemled.

MrZed001 2008.05.15. 13:22:15

"Attól, hogy te vagy a védett úton, még megdögölhetsz egy kamion miatt, amelyik kihajt eléd."
Aki SZABÁLYTALANUL kihajt eléd teszem hozzá csendesen.
Igen, a szabálytalankodók életveszélyesek ...

hulyemagyar 2008.05.15. 13:25:50

Én nem azt kérdőjeleztem meg, hogy ebben az esetben ki lesz a hibás. Csak arra próbáltam rávilágítani, hogy saját magadra veszélyes az a felfogás, hogy biztonságban vagyok, mert én megyek a védett úton.

Heck Elek 2008.05.15. 13:29:15

"A KRESZ legelején van, hogy elvárhatom a közlekedőktől, hogy ismerjék a szabályokat."

Az életed legelején meg az van, hogy ne számíts vakon arra, hogy mindenki ismeri/betartja a szabályokat. Van aki nem éri meg, mire felfogná, mások meg 30-40 éves korukra a - más kárán - megtanulják ezt.

lápi lidérc 2008.05.15. 13:29:51

Jólfelhúztammagam 2008.05.15. 13:03:53
"Ez elég egyértelmű, hogy azon az útvonalon kell legyen a jelzés, ahol a jármű halad, és nem az alárendelt utakon."
Elég baj az, hogy nem tudsz magyarul. Ugyanis közel sem erről van szó. A "tábla jelzi" ugyanis nem jelenti azt, hogy melyik úton kell kell lennie a táblának, csak azt, hogy valamilyen táblának lennie kell, ami ezt jelzi. Pl. az elsőbbségadás kötelező ilyen tábla.

ng 2008.05.15. 13:06:24


Elég bármilyen tábla, amely az adott út elsőbbségét jelzi. És NEM kell a fölérendelt úton lennie.
Ugyanis az alárendelt útvonalon vagy elsőbbségadás kötelező, vagy állj! elsőbbségadás kötelező tábla van. Mindig!

Nyomás vissza a KRESZ-tanfolyamra mindkettőtöknek (ott ugyanis értelmezést is adnak a KRESZ-könyv szövege mellé, mert látom, magatoktól ez nem fog menni), és addig, míg el nem végzitek, lehetőleg ne menjetek ki a forgalomba. Semmilyen járművel.

MrZed001 2008.05.15. 13:31:31

Kénytelen vagy. 100-al tepersz este bármely 1 számjegyű főúton, észre sem veszed, hogy hol vannak beágazások (még mikor elmentél mellette SEM), nem készülhetsz fel rá (előtted egy kamion, akkor meg pláne nem látod majdnem amíg mellé nem értél!), hogy a nem is látott helyről majd valaki kigurul eléd. Ez badarság.
Ezért is tanították úgy a KRESZt, hogy KÖTELEZŐEN be KELL tartani, nem betartása életekbe kerülhet.
Szóval kénytelen vagy megbízni a (nem is látott) többiekben, hogy ők is betartják a szabályokat (ezért is különösen veszélyesek a renitens ismételten durván szabálymegszegő autósok)

Stadi 2008.05.15. 13:32:01

Ha már tábla meg főútvonal...

Engem úgy tanított az oktatóm, hogy ha ismeretlen helyen járok, és nincs tábla, akkor be kell néznem jobbra a keresztező útra, viszont ha ott látok "macisajtot", akkor én főútvonalon haladok, tehát a következő ugyanilyen tábla nélküli kereszteződésnél már nem kell lassítanom. Namost, aki ismeri Pesten az Asztalos Sándor utcát, és nem csak a Kerepesi felől közlekedik rajta, az tudja, hogy az első 2 kereszteződés (a Hungária felől) jobbkezes, míg a 3.-nál, ami a gázművek mellett van, a jobbról jövők elsőbbséget kell adjanak a "macisajt" miatt. Valami szakavatott állásfoglalás ezzel kapcsolatban? Szabályosan van kitáblázva ez az utca?

ex-dr. vuk 2008.05.15. 13:34:26

Ja. Pont ilyen mikor az ember nem fekez 0-ra bicajjal a bicikliuton... Es akkor le van b*szva hogy mer nem figyel. Szard man le h elsobbsege van, akkor is o a hibas mert nem latta h jon az autos aki szarik az elsobbsegadasi kotelezettsegere.

Grat. :)

Tájfájter 2008.05.15. 13:36:53

reggelt,

helyes kis post született itt sok kommenttel, de én pár dolgot nem értek és mivel nem voltam ott, nem ismerem a szóban forgó kereszteződést meg a szitut így megkérdezem elgondolkoztatóként:

- mi van akkor ha az oktató csávó saját maga engedte ki a kanyarodót, aki éppen ez miatt "lőtt ki"?

- mi van akkor ha záróvonal volt felfestve a kereszteződés előtt és után is, mondjuk azért mert a kereszteződés nem belátható.

- mi van akkor, ha a "forgalmi ritmus" nem 20-30 volt, hanem 40-50 és az előző autó sebességhatár túllépéssel akart becsúszni a neki kivánkozó "lyukba" (amit a fentiek alapján lehet, hogy éppen az oktató csávó hagyott meg a kanyarodónak)

- mi van akkor, ha 10-20-as araszolás volt, és az oktató, helyesen, nem ment be a kereszteződésbe, amig nem látta azt, hogy teljes kocsihosszal át tud érni, és a post író ezt vélte luknak.

Mégegyszer, én nem voltam ott a szitunál, de bennem ezek a kérdések merültek fel, mert a post sok esetben nem egyértelmű és inkább hatásvadásznak mint összeszedettnek (lásd még fentebbi ellentmondások meg a Mónika sót)
Amúgy örülök, hogy a KRESZ-t ilyen sokan tudják biflázni, meg idézni, de a forgalmi helyzeteket sokszor az élet szüli és nincs mindenre szabály, így az olyasfajta felelőtlen lukról lukra ugrálás, amit a postíró tett számomra érthetetlen, és felelőtlen is.

Az, hogy a KRESZ megengedi, hogy főútvonalon valaki előzzön a kereszteződésben is, nem azt jelenti, hogy meg is kell tennie.

hulyemagyar 2008.05.15. 13:38:57

Az élet meg arra tanít, hogy számítsak arra, hogy nem mindenki tartja be a szabályokat. És nem biztos, hogy felelőtlenségből vagy nem kellő ismeret miatt hibázik. Hibázik, mert ember. Elnézi és kész is a baj.
Nyilván, hogy ha teljesen ismeretlen úton haladok, akkor is más a helyzet, meg akkor is, ha látom, hogy csúcsforgalom van, meg tudom, hogy itt jön egy kereszteződés. Ismétlem, a saját testi épséged érdekében.

Stadi 2008.05.15. 13:41:46

Aki meg a "mindig van tábla" szöveggel jön:
1. Mi van, ha ellopják a táblát, és az egyébként alárendelt úton érkező nem ismeri a környéket, emiatt pedig baleset lesz?
2. Gyakori példa: aszfaltos útból kiágazó földutakat leaszfaltoznak. Előzőleg ugye aszfaltos út = elsőbbség, utána viszont tábla hiányában (amit szeretnek notóriusan akkor kirakni, ha már át van adva a munka...) jobbkézszabály. Balesetnél ki lesz a hibás?

gp 2008.05.15. 13:43:38

Márpedig Jólfelhúztammagamnak igaza van. Nézzétek meg mire hivatkozik a már többször idézett mondat:
"ha a jármű főútvonalon vagy olyan más úton halad, amelyen elsőbbségét jelzőtábla [16. § (1) bek. u) pont] jelzi."

Én megtettem. Az idézet paragrafus a "kereszteződés alárendelt úttal" nevű táblát jelöli, amit értelemszerűen a felsőbbrendű úton tesznek ki a kereszteződés előtt.
Tehát macisajt és stopptábla nem elég.
-gp

strucc 2008.05.15. 13:48:08

mi van ha az oktató reggilre sárgadinnyét evett? :)

- az tényleg nem derült ki hogy a kiforduló autó merre kanyarodott ki, mert ha az oktató -aki sárgadinnyét evett - elé akarta bepréselni magát akkor aki előzőtt jobban körül kellett volna néznie, ettől függetlenül a kikanyarodó autónak meg kell győződnia arról hogy nem e jön jobbrol autó..mégha engedik is...

de valószinüleg inkább vele szembe fordult ki az útra vagyis nem az oktató elé különben hogy látták volna egymás tekintetét ilyen "közelinek" ha nem mentek egymásba? :)

Heck Elek 2008.05.15. 13:49:22

"100-al tepersz este bármely 1 számjegyű főúton, észre sem veszed, hogy hol vannak beágazások (még mikor elmentél mellette SEM),"

Szóval te egy ilyen esetben simán belekezdenél az előzésben, amikor látnád a földúton a kereszteződéshez lendületesen közeledő autó fényét ?
Szerencsétől, meg attól függően, milyen gyakran csinálod ezt, kb 50% túlélési eséllyel max. 5 éved lehet hátra... ...ez rosszabb mint a rák.

Heck Elek 2008.05.15. 13:58:52

ha a jármű főútvonalon vagy olyan más úton halad, amelyen elsőbbségét jelzőtábla jelzi.

a gyendébbek kedvéért nézzük a magyar nyelv szabályai szerint nyelvtanilag értelmezve:
"amelyen elsőbbségét jelzőtábla jelzi." az 'amelyen' itt arra vonatkozik, hogy maga a tábla van azon az úton amelyen.

ha az írnák, hogy "amelyen VALÓ elsőbbségét jelzőtábla jelzi."
akkor a tábla lehet akárhol, az elsőbbség van az úton.

nézzünk egy példát:
"Megnéztem a hőmérőt amelyen a lázamat egy higanyszál jelezte"
Hol van a higanyszál? Biztos egy másik hőmérőn... a láza meg a hőmérőnek van, ugye?

Heck Elek 2008.05.15. 14:07:36

"Az idézet 16. § (1) bek. u) paragrafus a "kereszteződés alárendelt úttal" nevű táblát jelöli, amit értelemszerűen a felsőbbrendű úton tesznek ki a kereszteződés előtt."

Na ez az érv meg mindent visz. Mindenki lusta volt megnézni, milyen tábláról van konkrétan szó, csak osztotta itt az észt.

Heck Elek 2008.05.15. 14:10:04

...talán akkor a sok nagyokos piros és fekete ceruzával rajzoljon fejenként 50 db 16. § (1) bek. u szerinti "kereszteződés alárendelt úttal" táblát, mielőtt leadja a jogosítványát. :-)

acel 2008.05.15. 14:29:13

Sajnos ha 200-al jött a főúton akkor is a alsóbbrendű útról érkező a hibás kivétel ha bebizonyítható hogy az adott sebességnél a bekanyarodás előtt még látótávolságon kívül volt az előzőautó. És még akkor is a bekarnyarodó a hibás ha záróvonal volt, v. egyirányú útra kanyarodott ki stb. A gond a szerző mentalitással van, hasonló amikor lasson csorgok a piros lámpa elé, mert felesleges a töviggáz tövigfék, és a mögöttem haladő leelőz a piros lámpáig, nem tilos, de a józan észt használva feleslegesen növelte meg a balaset valószínűségét a sokszorosára, magyarul hülye volt. A szerzőtől a következő lépés a főúton zebrán való előzés, ami még utálatosabb. különösen mivel épp most haltam majdnem bele.
Egyáltalán volt a kereszteződésben zebra is?

MrZed001 2008.05.15. 14:38:30

"Szóval te egy ilyen esetben simán belekezdenél az előzésben, amikor látnád a földúton a kereszteződéshez lendületesen közeledő autó fényét ?"
Nem tudom vezettél-e már ténylegesen késő este főúton, de valószínűleg nem mert akkor nem tennél fel ilyen hülye kérdést.
1) ha derékszögű is a kereszteződés, és ott áll előtte a balra kanyarodni vágyó, eleve NEM LÁTOD a lámpájának a fényét mer TAKARJA az előtted haladó. Ezt még tetézheti, hogy enyhe balkanyar, illetve hegyesszögű a kereszteződés.
2) oldalról eleve alig látható egy az útra merőlegesen álló autó fényszórója, még ha nem is takarná az előtted haladó.
3) vaksötét van, tehát ha über szemed van és valahogy azt a kis fénytcsóvát ki is szúrod, lehet előtte íves kanyar, tehát lehet nem is a te utad mellett áll
4) este hogy előzöl? Ha vannak előtted jó, látod a helyzetjelző/féklámpák alapján merre megy az út, és látod arra vannak-e mozgó fehér foltok. Ha nincsenek előtted akkor meg eleve para 1000-el, mert megesik hogy egy a kanyarodó út mellé telepített erdő takarja az ívben veled szemben jövők lámpáit (amit eleve nehéz a környező város fényeitől megkülönböztetni messziről)
5) ha nem a kereszteződésben áll, hanem tart arra lendületesen, ahogy írtad, akkor van esélyed észrevenni a lámpáját, de csak ha nem vagy már benne az előzésben (ami úgy kezdődik ugyebár, hogy féktávolságon KÍVÜL előtted menőhöz képest mész ki a szembesávba, nem a seggébe tapadva), amikor az előtted haladó megintcsak totálisan kitakarja
6) szembejövő refis kevésbé érzékennyé teszi a szemed. A többi szembejövőt látod (éles kontrasztkülönbség), de egy oldalával álló kocsit nem (ezért van sok távolsági busz oldalán is sárga lámpa pl)

MZoli 2008.05.15. 14:43:45

Húha, ennyire nem történik semmi körülöttünk??
Valami hülye nem nézett körül. Ki unatkozott annyira hogy ezt az élményét elkülje? ehhh

_wood_ 2008.05.15. 14:45:02

"100-al tepersz este bármely 1 számjegyű főúton, észre sem veszed, hogy hol vannak beágazások (még mikor elmentél mellette SEM)"

alapvetően teljesen más szituáció városban vagy főúton előzni. főúton teljesen másképp vezetsz, egészen más jellegűek a veszélyhelyzetek, jóval nagyobb a sebességtartomány, a távolság az autók és a leágazások között.
ott van értelme előzni. városi forgalomban nincs.
akár egy kreszt nem ismerő gyalogost is elb*szhatsz szabályosan emiatt (mert ugye a gyalogos mindig balra néz először), aztán mantrázhatod, hogy "szabályosan jöttem neki jobbról hatvannal, a kereszteződés előtt kivágva, magának köszönheti hogy elpusztult", hidd el, nem lesz jó érzés...

Heck Elek 2008.05.15. 14:51:13

MrZed001:
este vaksötétben még annak is látod a szórt fényét ha valaki egy domb mögül jön.
De mindegy különben, nem arról irtam, hogy mit nem látsz (ha nem látod, nyilván nem tudod figyelembe venni)
...hanem ha látod, akkor mit csinálsz. Én pl. sokszor azért nem előzök mert ott van egy gyárkaput, beláthatatlan kapubejáró ami az útra nyilik. de sokszor a szembeoldalon parkoló kocsi, amibe látom, hogy épp akkor szállt be a sofőr, vagy az út szélén (a szemközti padkán akár) álló kutya is elég hozzá, hogy elhalasszam az előzést, pedig semmi szabály nem tiltja.
...én erről beszélek.

1977ex 2008.05.15. 15:17:53

roppant egyszerű az egész. mindent szabad amit a KRESZ nem tilt. itt már csak azt kéne végre az emberek fejébe verni hogy mit nem szabad. elég elszomorító ezt látni hogy ennyire nincsenek tisztába emberek még ilyen egyszerűnek tűnő kérdésekben sem. elég sokakra ráférne itt 1-2 ismétlő óra. talán vizsga is.

MrZed001 2008.05.15. 16:00:20

"ott van értelme előzni. városi forgalomban nincs. "
Városi forgalomban ugyanúgy van létjogosultsága az előzésnek, mint azon kívül. pl: ifa 30-40-el.
Aminek viszont egyetértek hogy nincs létjogosultsága, az a városon belüli száguldozás, azaz amikor nem fűlik rá a foga, derogál egyeseknek, hogy 50-55-el menjenek.

"hanem ha látod, akkor mit csinálsz. Én pl. sokszor azért nem előzök mert ott van egy gyárkaput, beláthatatlan kapubejáró ami az útra nyilik."
Én csak akkor előzök, ha fűúton 70-nél lassabb haladásra kényszerít egy ifa, vagy autópályán 90-nél lassabb. Városban kiszámíthatatlanabb, házat keres ezért döcög, gyereket babusgat, egyebek.
Azt nagyon jól teszed, hogy többszörösen körültekintően előzöl (így is kell!), de ismétlem a KRESZben általánosítani kell.
Ezért tehát nem is lehet szabály, hogy kereszteződésben ne előzz főúton, ha egyszer azt se tudod hogy ott egy hülye kereszteződés van (vagy csak egy lehajtó egy tanyára? Ez nem lehet mérlegelés kérdése).

biohazard 2008.05.15. 16:08:44

Azoknak, akik szerint miért előzött a postíró: nem mindegyik autó egyforma: van, hogy valaki el sem gondolkozik az előzésen, ugyanott másvalaki megelőz három autót egyszerre.

TH 2008.05.15. 16:26:02

Na, az anyázás jó nagy, de sztem nyugodtan le tudjuk szűrni már a konklúziót. Az előző szabályos volt, ha az úton, melyen haladt valamilyen tábla jelezte, hogy elsőbbsége van (főútvonal vagy a 16.paragrafusban jelzett tábla). A kihajtó mindenképpen szabálytalan volt, mert nem győződött meg arról, hogy a főútvonalon, melyre kihajt, nem előznek-e éppen ott, ahova kihajtani akar.
De mindezektől függetlenül az előzés nyilván tök értelmetlen volt, ráadásul veszélyes, harmadrészt meg a kihajtó autó helyében én sem biztos, hogy számítanék egy előzést végző szembejövőre, szóval józan ésszel kb. fele-fele arányban hibásak szerintem, de ha az előzés szabályos volt, akkor a jogi felelősség valszeg kizárólag a kihajtó autóst terhelte volna.

Heck Elek 2008.05.15. 16:43:08

nem mindegyik autó egyforma: ...másvalaki megelőz három autót egyszerre.

miután a tűzoltók kiszedik belőle a másvalakit - kabriósítva az autót -, akkor már eléggé egyformák szoktak lenni...
...és ahogy a szóban forgó példa is mutatja, lehet hogy csak +50 lóerőnyi gyorsulás hija volt annak, hogy a fék már ne mentse meg a helyzetet..

ng 2008.05.15. 17:01:06

lápi lidérc 2008.05.15. 13:29:51

Ha újra elolvastad az idevágó paragrafust, elég lesz egy "Bocs, neked volt igazad". A "Szégyellem magam, igazából nekem van szükségem továbbképzésre" már nem szükséges.

_wood_ 2008.05.15. 17:01:11

OFF

"Azoknak, akik szerint miért előzött a postíró:"

ez egy tökéletes mondat!!!
a vastyúk fénykorát idézi!
:DDD
a körülöttem ülők meg nem igazán értik miért fulladtam meg majdnem az előbb...

:))))

Viktor · http://www.vikiszava.net 2008.05.15. 18:56:46

Ez tényleg nagyon veszélyes, és szerintem az egyik legkivédhetetlenebb helyzet, mert viszonylag ritkán szembesülünk vele.
Volt már olyan esetem, amikor kapubejáróból tolattam ki (út szélén bokor, ami miatt nemigen lehetett körülnézni). Láttam, hogy jobbról nem jön senki, óvatosan elkezdtem kitolatni. Aztán mikor a másik irányba néztem, akkor vettem észre, hogy egy autó előz egy másikat, pont felém tarva. Azonnal lefékeztem, ő meg megijedt és dudált, mint a barom. Nem volt túl veszélyes, mert a sáv harmadát sem foglaltam még el, de lehetett volna, ha nagy lendülettel tolatok ki a szabadnak vélt sávba. Mindketten hibásak voltunk. Én figyelhettem volna jobban, ő meg betarthatta volna a sebességet. Mellesleg, ha lassabban jön, akkor nem ért volna olyan váratlanul. Többek között ezért találták ki a sebességkorlátozást városban.

NTonee 2008.05.15. 21:31:34

,,/Itt muszáj megjegyeznek a debreceni autósok nem az udvarias modorukról híresek (sic!)/"
hogy ez mennyire igaz! Db-ben nőttem fel és heeejjj, ott aztán "tudnak" a vezetők. 4 éve vagyok Bp környéki és nem mintha sokkal jobb lenne itt vezetni (ma is majdnem összetört egy "nekem sietősebb, takarodj az útból" taxis), de mégis sokkal jobban tartok a debreceni idiótáktól, amikor hazamegyek. Legjobb szórakozásuk, hogy ha valakit előzni akarok, akkor csak azért is beletapos a gázba, hogy "hát nehogy má' mit képzelsz" én meg már 80-nal megyek mellette mikor le kell fékeznem, aztán meg beáll a csiga tempóra, mindenkit feltartva.
tudom, hogy nem a témához tartozott, de figyelmeztetésnek jó, ha valaki arra tévedne. Db-ben semmin sem kell meglepődni.

autosave 2008.05.15. 22:34:09

Ezért tart itt a közlekedési morál, ahol. Csak el kell olvasni a kommentek egy részét.

Előzött. Naés?! Azért még éppúgy elsőbbsége van, ugyanis a másik autósnak ELSŐBBSÉGADÁS KÖZELEZŐ utasítást adó táblája van. Ez pedig a keresztúton jövő minden járművel szemben áll.

Azért mert egy fasz és nem néz szét hova fordul ki, nehogy már az előző legyen hibás. Ilyen helyzetben a bíróság 0-100% arányban a kifordulót vágja meg, teljesen egyértelműen.

A legjobb egyébként, a balról jobbra kisívben kifordulók. Hihetetlen, azért mert jobbra fordul csak balra néz. Ekkora faszok vannak és így élik le az életüket. Amíg nem kamion előz egyszer...

Szendwich 2008.05.15. 22:34:25

Oktatos csavorol es a szabalytalan kanyarodasrol jut eszembe :)
Par hete Miskolcon a Karacs kolitol kanyarodott ki egy Opel Astra. Tetejen a nagy T betu. Viszont a kulso alapjan 50-en tuli papa vezette. Kidugta a kis utcabol a kocsi orrat. Az elottem meno nem engedte ki, kikerulte az utra belogo autot. Erre az oktato fogta es kiallt keresztbe az utra. Villamos nem ep jott, csak ugye nagy a forgalom. Nezek az oreg csavora, hogy most mit csinalsz?!?! Erre int kezevel, hogy BOCS es elforditja a fejet, mint aki leszarja, hogy feltart egy kocsisort. Csak mert O nem tud kikanyarodni nagy forgalomban egy mellek utcabol...

autosave 2008.05.15. 22:39:25

Stadi: Az, aki nem adja meg az elsőbbséget a jobból jövőnek. Senkit nem érdekel, hogy mi volt ott tavaly/múlt hónapban/tegnap/egy órája/egy perce stb... Most mi van? Egyenrangú kereszteződés. Ennyi. Épp elég baj, hogy a kérdés egyátalán felmerül az emberekben.

Télen leesik 30 cm hó és nem látszik a földút-aszfaltút különbség, akkor is hirtelen jobbkézszabály lesz, amig nem látható újra... (tekintettel arra, hogy ismerem meg tudom nincs... hiszen közlekedhetnek olyanok, akik akkor járnak arra először)

Ezért is nem vezetünk megszokásból...

fonak 2008.05.15. 23:30:02

Na, előfordul ilyen, a közlekedés veszélyes üzem, senki sem tud koncentrálni stb.
A különbség a magyar és pl. az olasz között az, hogy az olasz 10 perc múlva már nem is emlékszik egy ilyen esetre, a magyar meg még otthon is dúl-fúl, felháborodott blogbejegyzéseket írogat. :)
Nem csak konkrétan erre a posztra értve, hanem a legtöbb hasonlóra...

Dácccs 2008.05.18. 00:29:55

Debrecenben tanulok, és voltam már fenn autóval. Az tény, hogy a zebrán olyan 20x minimum már el akartak nyomni, viszont el voltam halva, hogy az Debreceni közlekedés meg sem közeli a szabolcsit. Szabolcsban 30-as táblánál 120-al egyirányuban iskola előtt, zebrára meg majdnem lelépett a gyerek.

davidpeter 2008.05.20. 12:55:04

Itt nyomokban akkora a sötétség, hogy inkább meg sem próbálom eloszlatni. De azért egy teljesen ártatlan kérdés:
Ha haladsz egy két sávos út belső sávjában, és épp egy külső sávban haladó biciklis mellé érsz, amikor a kétsávosba egy mellékút csatlakozik be, mit csinálsz? Akinek van IQ-ja, ebből mindent ért, ami korábban a kereszteződésben való előzésről elhangzott. Akinek meg nincs, azt teljesen felesleges próbálni tanítani...

hepibipbip 2008.05.21. 17:47:41

Köszönöm mindenkinek a kommenteket.

A morál ugyanolyan mint az utakon...:)

TH 2008.05.26. 14:51:15

hepibipbip 2008.05.21. 17:47:41
Ha már itt vagy, akkor elmondhatnád, hogy minek előztél meg egy autót, ami tartotta a forgalom ritmusát, és ráadásul folyamatos sorban haladtál. Mert mint láthattad, ez sokunkban felmerült. Ettől függetlenül persze a másik lett volna a hibás, ezt azért remélem sikerült néhány emberrel elhitetni: már többet tudnak a KRESZről.












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása