Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) KRESZ (1) kresz (720) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Kék rendszámmal mindent szabad?

2008.05.22. 15:57 :: SilentSound

Újabb érdekességet kaptunk, ezúttal Pétertől. Bár szerinte jól látszik a rendszám, én eredeti méretében sem tudtam eldönteni, hogy DT-0951, vagy DT-0251. A hozzáállás gyönyörűen illik az országhoz, úgy látszik, a külföldi diplomaták is igyekeznek beilleszkedni a társadalomba. A sofőrt úgysem büntetik meg.
Ezt a képet múlt hét csütörtökön készítettem a körúton, aznap amikor az egytonnás bomba miatt zárták le fél Budát. A sor a tikkasztó hőségben már hosszú percek alatt egy métert se mozdult, de a tisztelt kékrendszámos kolléga megtalálta a módját, hogy a sorban állást lerövidítse. Csak az a bunkó villamos állta el az útját. Remélem, kiteszitek a képet nagyban, úgy egész jól olvasható a rendszáma.

96 komment

Címkék: budapest közlekedés bkv autó tömegközlekedés kresz villamos

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

potha 2008.05.22. 16:10:13

kékrendszámosoknak egyébként tényleg mindent szabad :)

egyik ismerősöm pl elvileg nagykövet lesz majd, és ő is csak arra vár h megkapja a kék rendszámos autóját :D

Káposztakukac 2008.05.22. 16:10:14

minden rosszindulat nélkül mondom: megteheti. nagyrabecsült politikusaink, rendőrök, határőrök stb. se állnak a dugóban, akkor miért pont egy fokozottan veszélyeztetett diplomata nem rövidítene ott? a roméán rendszámos mercedes gl-t, amelyik renszeresen ezt csinálja, már jobban elítélem.

Krisi 2008.05.22. 17:42:27

Ha ezen múlik a világbéke, akkor menjen csak.

De félek, hogy valójában csak kajálni vagy kurvázni sietett :(

B 2008.05.22. 17:44:44

09-es,valószínű izraeli követségé.
de a román és szlovák rendszámos nagyfejű magyar takonygengszter se menjen ott
!

Tukacsincsilla 2008.05.22. 17:53:18

sajnálatos dolog, de már már tendencia! 1.5M-ért lehet kék rendszámot intézni....sokaknak megéri!
elgondolkodtató, hogy hol élünk és kikkel vagyunk körülvéve! :-S

2008.05.22. 18:04:34

Nem csak veszelyeztetett diplomata utazik kek rendszamos kocsiban. Hanem alapvetoen annak a gyereke, huga, anyja, feleseg meg akarki vezetheti. Ha a kovetseg tulajdonaban van a kocsi, akkor kek a rendszam altalaban. Ezek meg a repteren is szo nelkul mehetnek a belso korben.
Meg sofor koromban egyszer vezethettem kek rendszamosat, a legviccesebb az volt, hogy nem talaltak a forgalmit. De mondtak, hogy nem baj, mert ugysem kerdez soha senki semmit. Ez van :(

Egyebkent normal autoban a diplomata igazolvany is jolly joker barmilyen kozuti ellenorzesnel. Megkockaztatom matt reszeg is lehet a sofor...

DGábor 2008.05.22. 18:32:49

Kedves postíró!

Mielőtt bármit mondanék, leszögezném hogy bérből és fizetésből élő magyar vagyok szóval semmi érdekem nem fűződik ahhoz amit leírok, csupán a buta emberek tudatlan és irígy fröcsögése bosszant ami ebben a postban tökéletesen megvalósul.
A ma Magyarországon érvényben lévő törvényi szabályozás szerint a kék rendszámos diplomata autó teljesen szabályosan közlekedhet a villamossínen.
Szóval olvass mielőtt az interneten fényképpel fröcsögsz.
És ez vonatkozik arra is aki kirakta ezt a "hírt".

Frogboi 2008.05.22. 18:42:40

A kék rendszámos autók egy másik országként működnek...

gondolatbetyar 2008.05.22. 18:43:46

Kedves DGabor!

ha figyelmesen szemügyre veszed a képet, látható, hogy nem tud továbmenni szegény szerencsétlen izraeli diplomata, hiszem mellette is bent áll egy villamos a megállóban, és szemből is ott a villamos.
amúgy meg nem hiszek neked.
minimum az izraeli nagykövet sógora vagy
a rendőr is csak szirénázva mehet ott

DGábor 2008.05.22. 18:49:11

Az hogy még ott is dugó volt, az a post hangvételétől teljesen független. Törvényesen volt ott és kész.
Azzal hogy nem hiszel nekem, nem tudok mit csinálni. Nézz utána.
Miért pont az izraeli? :)
A rendőr pedig hivatalosan meg sem állíthatja a kék rendszámos autót szóval vele felesleges példálózni.

easyrider 2008.05.22. 18:51:33

DGábor

Aha persze meg a kék rendszámhoz jár ember és bálnavadászati engedély. Ja, és tettenéréskor baszhatod a diplomáciai védettséget. A szavaiddal élve:
Szóval olvass mielőtt az interneten fröcsögsz.

Káposztakukac

Te milyen országból kommentelsz? Mert Magyarországon egy ideje elég nyugis a helyzet, nem szoktak diplomatákat gyilkolgatni. (mondjuk politikusokat se, sajnos)

2008.05.22. 18:56:29

DGabor: hol van ez leirva? Meg amugy milyen alapon?

Egy kicsit megsertve erzem az eselyegyenloseg temat...

viktor134 2008.05.22. 18:57:01

easyrider:
tettenéréskor ugyan elfoghatják, de felelőssgérevonás nincs addig, amig ki nem adja a követség.

ha mielőtt igazolná magát, lelövöd, az más tészta. :)

diplomata 2008.05.22. 18:59:59

szerintem meg a társadalom semmittevői. Nagyrészük ehhez méltó módon sötét is...
Mondom ezt egy diplomata családtagjaként :)

cso zsi 2008.05.22. 19:03:32

Volt már halálos baleset is.
Még annyi vonzata sem volt a dolognak, mint az "ír gázoló" esetében.
Jön érte egy másik kocsi, ha az övé üzemképtelenné válik, a többi magasról le van...

Kölök 2008.05.22. 19:03:39

Én ezek után már csak azt nem értem, hogy attól, hogy másszínü a rendszáma, és mert kicsit több pénzt kap a semmittevésért (najó talán nem semmi, de akkor is)mint más ember...miért nem kell betartania a szabályokat? Rájuk miértnem vonatkozik semmi? Ők mivel különbek? Ja igen...nekik van pénzük. Ha fizetnek pár millát én is nagyon szívesen járkálok nekik kocsival a sineken!=)

DGábor 2008.05.22. 19:07:21

easyrider

ennél tartalmasabb cáfolatod van? mert ez kvázi 0.

TaZ

61-es számú bécsi szerződés

Rocko- 2008.05.22. 19:16:11

hány utast vett fel? átszállójegy érvényes?

Mertcsak 2008.05.22. 19:18:22

DGábor!

Lehet hogy szabályos,de kibaszottul irritáló!
Szarjanak sünt!

DGábor 2008.05.22. 19:22:49

Azt szeretném leszögezni, hogy a kommentjeimnek semmi köze ahhoz hogy ez miért van/lehet így.
De attól még így van.

TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2008.05.22. 19:23:08

Sok esetben nem csak, hogy szabályos a közlekedés a villamossínen, hanem szinte elvárásás is. Sok esetben a diplomatának nem csak lehetősége a kék lámpát használni, hanem kötelessége is.

DE(!) a gond nem itt van, a szabályozás kapcsán van nagyobb gond is:

A Diplomatát a Centrum megvágja, ha nincs apró az automata etetésére, ha tilosban parkol, másokat akadályozva, akkor ugye nincs következmény.

Na, hova parkol a diplomata?

agapé 2008.05.22. 19:23:10

kötsög villamosok...

DGábor 2008.05.22. 19:28:37

páctivald

Ebben tökéletesen egyetértek veled!
De a postban erről egy szó sem volt, csak az hogy úgyse büntetik meg. Persze hogy nem ha a Magyar Állam törvényeinek megfelelően közlekedik. Márpedig ő azt tette, semmi mást.

A fotót beküldő inkább fotózgasson a körúton csúcsforgalomban a külső sávban vészvillogóval parkoló AMG merciket, amik mellett fuxos kopasz tulaj éppen telefonál (éppen ma láttam 2 ilyet).
Na ezek az "urak" sokkal inkább szarjanak sünt!

De a tisztelt fotózó ezt nem biztosan nem meri megtenni, mert ha észreveszik a gépjárműtulajok akkor pillanatok alatt szétverik a fejét.

TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2008.05.22. 19:36:31

DGábor: Alapvetően a szabáyozás nem cél nélkül való, bár nyilván más helyzet egy kevéssé fontos diplomata semmit nem tévő családtagja, és egészen más az aki szintén diplomata útlevéllel, diplomataként (DTs kocsival) van Magyarországon, de katonai szövettségest "képvisel" és katona, és valóban jó oka van a siettségre, igaz az utóbbinak az útját általában biztosítják is és ritkán ragad be így :)

flamer 2008.05.22. 19:38:34

DGabor

Szerintem te valamit kurvara felreertettel.
A diplomatarendszam nem ad felmentest a Kresz alol, viszont ad felmentest a hatosagi zargatas alol.

Vagyis teljesen szabalytalan az, amit muvel, csak eppen nem lehet megbuntetni erte.

Káposztakukac 2008.05.22. 19:38:40

dehogy vágja meg a centrum... nincs hova kézbesíteni a fizetési felszólítást.

renesis 2008.05.22. 19:41:00

DGábor 2008.05.22. 19:28:37

Belinkelnéd nekem ide melyik jogszabályra gondoltál,hogy szabályos a BMW?

papi 2008.05.22. 19:41:03

jártatok Bécsben, jártatok Prágában, jártatok bárhol a digógnálnál? Nincs ilyen. És nincs kopasz nagyagyú, miért?

Káposztakukac 2008.05.22. 19:45:07

hát konkrétan bécsben és prágában a diplomaták kifejezetten sportosan vezetnek:D nem is olyan rég voltegy hír, h az osztrákok elkapták a magyar konzult. 100 helyett 170-nel...

TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2008.05.22. 19:47:19

Káposztakukac: Nagykövetség címére küóldik :)

flamer: Ebben ha jól tudom tévedsz :) Elsősorban a KRESZ területi hatálya miatt.

Amúgy sok esetben viszont igenis szabálytalan a diplomata, és igenis büntethető is, mert az ő mentelmi joguk nem pusztán büntethetőségről szól, hanem arról is, hogy bizonyos helyzetekben nem a magyar, hanem a küldő ország szabályaihoz kell alkalmazkodniuk.

kinney 2008.05.22. 19:50:51

tényleg ezen rugóztok ennyit, hogy miért megy ez a diplomata rendszámú kocsi a villamossínen? miért ne menne, ha megteheti (nem büntethetik meg). valószínűleg mindannyian ezt tennénk.
engem speciel egyáltalán nem irritál, hogy minden szökőévben egyszer megelőz egy kék rendszám a buszsávban vagy a síneken. ezzel nem akadályoz senkit, csak ő halad gyorsabban. diplomatarendszámú kocsit még nem láttam forgalmat akadályozni, tilosban, körút szélén stb. parkolni. hát akkor ki a fenének fáj, hogy időnként rámegy a sínekre? csak nem azért a szép magyar szokásért, hogy nehogy már neki se legyen jó, ha nekünk sem lehet?

Káposztakukac 2008.05.22. 19:54:19

és a nagykövetség micsoda? exterritoriális terület. magyarán esetleges igényekkel az adott állam ellen kellene fellépni. még ez sem teljesen kizárt alapvetően, bár a polgári bíróságok 99%-a már ebben a fázisban elutasítaná a keresetet, viszont a végrehajtás lenne igazán vicces:)

TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2008.05.22. 19:54:49

Káposztakukac: Bizony ám, és remélem fel is jelentik, mert bizony azért meg is büntethetik a 170ért, no nem feltétlenül az osztrák hatóság, ha jól tudom, a magyarnak kell...

Más kérdés, hogy nálunk hirtelen jutottak sokan pozícióhoz, senki sem úgy nőtt fel, és kevesen dolgoztak meg keményen a pozícióért. Innen van a káosz mind a magyar konzullal külföldön, mind a politikusainkkal, mind az útjainkon...

Mondjuk egy USA részéről ide (mint szövettségesekhez) küldött főtiszt többnyire kultúráltan viselkedik, mert így is jutott előre, és megbecsüli amit elért, nem csak korlátlan lehetőséget lát benne.

A nagykorúságot ott nem kell megvárni, hogy valaki katona lehessen, a nem túl kultúrált környezetből jött fiatal katona aki éppen csak ki lett képezve sofőrnek már lehet, hogy problémásabb lesz, főleg akkor, amikor azt hiszi, ő az USAban is valaki (az egyenruha miatt, meg többre vitte mint sok ember a trailer parkból) és szarja le a "valami ismeretlen országban élő idegent." Amikor nincs ott a tiszt, akkor az utóbbi problémás.

Nem csak a közúton :)

Persze, ha magyar sofőrt alkalmaznak aki tudja a "végtelen szabadságot" és nincs felette ellenőrzés, stb. az sem jobb, és amit a diplomata lát a magyar partnerétől, amit követ "beilleszkedve" az is inkább lefelé húz.

lokyer 2008.05.22. 19:56:37

tudjátok nem kell ahhoz kék rendszám, hogy minden szabály fölöttinek érezze magát sok-sok nagyvérű autóval közlekedő! elég oda csak sötétített szélvédő,kopasz busa fej,hogy előzzön a zebrán,átmenjen a piroson,letoljon mindenkit az útról! sajnos kis hazánkban a közlekedési morál egyenlő a nullával! a rendőr meg kit talál meg úgyis? a suzukist,meg az opeles kisembert! sajnos ez egy ilyen ország!

flamer 2008.05.22. 19:58:21

kinney 2008.05.22. 19:50:51

Én pl. nem tenném. Egyszerű oka van: nem vagyok opportunista köcsög. Én kérek elnézést.

TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2008.05.22. 19:58:44

Káposztakukac: Persze, de büntetni a Centrum büntethet :)

Ezzel szemben, a közterületes: Írhat egy levelet a nagyküövettségnek, hogy "T. USA, legyen szíves jól megbüntetni önmagát, mert tilosban parkolt, és ezt a nemzetközi egyezmény alapján az USAnak kell az USA törvényei szerint elbírálni..."

Na ezen az úton eredményt elérni sokkal szebb, mint az USAn behajtani a parkolási díjat :)

TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2008.05.22. 20:01:05

lokyer: Érdekes módon elég sok DTs rendszámú autó viszont meg tudja adni az elsőbbséget a zebránál a gyalogosnak is.

Amúgy: A Diplomata, ha valóban fontos pozícióban van, és siet, használjon kék lámpát, kérjen rendőri felvezetést, sokkal hamarabb odaér mint a síneken szlalomozva.

c.vieri 2008.05.22. 20:07:37

Komolyan ha lesz ennyi pénzem, akkor venni beújítok egy kék rendszámot, legalább nem lesz bajom a rendőrökkel :) Na azért nem, nem akarok lealacsonyodni a szintjükre. Főleg hogy a 20 éves autómon nem lenne túl hiteles :) Kb 5-ször annyit fizetnék a rendszámért mint amennyit a kocsiért kapnék...:)
Egyébként szerintem nem áll törvények felett, csak a rendőrök nem mernek velük kezdeni, nehogy aztán a Times-ban vagy vmelyik újságban megjelenjen hogy a magyar rendőrség a diplomatákra utazik :)

c.vieri 2008.05.22. 20:09:34

Na jól van az első mondatomban tudtam fogalmazni rendesen :D

TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2008.05.22. 20:15:46

c.vieri: De bizony, hogy azok felett állnak. A rendőr jelentheti az esetet a követtségnek ahol elbírálják a dolgot.

Amúgy a DTs rendszám, ha jól tudom más, mint a DTs rendszám és a küldő ország zászlójával is megjelölt, diplomata irányítása alatt álló jármű...

Krisi 2008.05.22. 20:15:53

kinney: Szerintem is ez van a háttérben, hogy ha mi nem tehetjük meg, akkor más se tegye. (dögöljön meg a szomszéd tehene is)
Pont emiatt utálják a motorosokat meg a bicikliseket is sokan, amiért előre "tolakodnak".

Abban meg szintén biztos vagyok, hogy az itt kommentelők több, mint 90%-a ugyanígy közlekedne egy DT-s rendszámmal (szerintem még én is), csak nem ismeri be még magának se.

Az meg engem is jobban idegesítene, ha zebrán, biciklisávon, parkban vagy egyéb nem illő helyeken állna.

Meg azt se tudjuk, hogy épp hova sietett, de mint feljebb írtam nem kizárt, hogy magánügyből, de ha esetleg tényleg fontos dolga volt, akkor meg áldásom rá. Azért a diplomata nem ugyanolyan állás, mint a portás.

flamer 2008.05.22. 20:18:08

Krisi 2008.05.22. 20:15:53

Igen, bazdmeg, tényleg, biztos azok, akik a villamoson utaztak, tényleg csak irigyek voltak, az csöppet sem zavarta őket, hogy a köcsögje elállta az utat.

Az agyad ma kikapcsoltad?...

Káposztakukac 2008.05.22. 20:25:14

flamer: gondolom ezt nem gondoltad komolyan. ki állta el kinek az útját? hmmm???

xpatriot 2008.05.22. 20:26:55

Ennyi baromságot rég nem láttam mint itt. Érthetetlen ez a seggnyalás, amivel egyesek ezeket a senkiháziakat, aktatologató diplomatákat ajnározzák. Pont annyi privilégiumot kellene hogy kapjanak ezek is mint a magyar diplomatáknak külföldön, SEMMIT. Semmi sem indokolja, hogy valaki felrúgja a szabályokat, ha nem tartja be a rendet bírság, vagy vegyék el a jogosítványát.

Szmety 2008.05.22. 20:34:28

Üdv...

Amennyire én tudom, a DT-s rendszámú járművekre ugyanaz a KRESZ vonatkozik, mint mindenki másra... Közúti ellenőrzés céljából ugyanúgy meg kell állnia a rendőrnek (régebben volt rá sok példa), és csak akkor kell egyből tovább engedni, ha a kocsit a dipl. ment.-et élvező személy vezeti, ill. az a kocsiban tartózkodik... Utóbbi esetben a sofőr ellen meg lehet tenni a feljelentést... A diplomata családtagok, szakácsok, stb. külföldi állampolgárságú mókusok pedig CK-s rendszámmal közlekedhetnek és ha jól tudom, semmilyen extra védettséget nem élveznek... Persze diplomata útlevél nélkül... Régebben voltak ebből balhék, hogy a magyar jampigyerek vagizott a DT-s szolgálati kocsival, aztán másnap a feljelentés mellé megkapta az eddig végzett munkájáért járó baráti vállveregetést és mehetett a Mekibe dolgozni... Mostanában kicsit konszolidálódott a helyzet, visszább vettek az arcból a srácok és a legtöbbjük meglepően normális lett... Szép napot! (Bocs, ha hosszú lett...)

Káposztakukac 2008.05.22. 20:42:25

"Pont annyi privilégiumot kellene hogy kapjanak ezek is mint a magyar diplomatáknak külföldön"

hát, szerintem pont annyit kapnak. egy kérdésem lenne: a nagyokosak szerint ezen a kurva világon kicsoda nem "senkiházi", "aktatologató", "fasz" vagy miegymás. jah tudom, ők maguk...

andd 2008.05.22. 20:57:55

nem értem, hogy miért hisztiztek, én a sima magyar rendszámú autómmal is csinálok ilyeneket, elég kicsi az esélye, hogy elkapjanak. :))

egyik barátom egyébként Belgrádban diplomata és nagyon élvezi, hogy diplomata rendszáma van, szarik is a szabályokra rendesen. :))

ZTAZI 2008.05.22. 21:14:39

SAJNÁLATTAL KELL ERTESITENEM A NAGYERDEMUT: A DIPLOMATAKRA (DIPLOMACIAI TESTULETEK DOLGOZOIRA) IS UAZOK A SZABALYOK ERVENYESEK A KOZLEKEDESBEN MINT AZ EGYSZERU MEZEI MAGYARRA. AZ ELTERES CSAK A KOCSI ATVIZSGALASANAL LEHET, DE OTT IS VANNAK LEHETOSEGEI A ZSARUKNAK. AKIK - SZEGENYEK - JELENLEG CSAK TISZTELEGNEK ES MELAN MERGELODVE ALLITJAK MEG A SZABALYOSAN KOZLEKEDO KOVETKEZO MAGYART MERT FELNEK! ELSO URHAJOSUNKKAL SEM SOKAT SZAROZTAK WASHINGTON DC BEN AMIKOR ALKOHOLOS MAMOSRBAN AUTOZGATOTT ES HEPCIASKODOTT. ZOTTY KI IS NYOMTAK AZ ORSZAGBOL TECHNIKAI ATTASE VAGY SEM. NALUNK A GYAKORLAT LASSAN SZOKASJOGGA VALIK MERT A NAGYFEJUEK A HAZAIAK UTAN A KEK RENDSZAMOSAK IS UGY GONDOLJAK MINDENT LEHET. NANA HOGY A BUNKOK EZT CSAK KOVETIK ES LENYOMJAK AZ 1-2 MILLAT VAGY A RENDORSEGNEK A RENDSZAM SZINEERT VAGY A KULUGYNEK EGY TISZTELETBELEI KONZULI CIMERT ( LASD: KAZAK, JORDAN, STB)

fonak 2008.05.22. 21:15:27

Múltkor láttam egy négyütemű Trabit diplomata rendszámmal. Csóró ország lehet :)

2008.05.22. 21:15:55

Ott a pont, aki azt írta, hogy azok a legkirívóbbak, akik magyar sofőrt alkalmaznak. Az amcsi diplomata kocsik (nehéz eltéveszteni, mert baszom nagy Chevik) egész kultúráltan közlekednek. Általában... Bár amikor Busht vitték, akkor géppuskás emberük is volt, és szartak a villamossínre :D

Barack Kennedy 2008.05.22. 21:20:46

Az is lehet, hogy a diplomata csak utánahajtatott a sofőrjével a villamosnak, hogy felugorjon, mert leadták a drótot, hogy a vásárcsarnokba akciós csirkeláb érkezett.

Krisi 2008.05.22. 21:21:58

flamer: szerinted melyik irányba közlekednek Budapesten a villamosok? Na? Úgy látszik nálad is lenyomva maradt az OFF kapcsoló.

storyline :) 2008.05.22. 21:51:50

"DGábor 2008.05.22. 18:32:49
Kedves postíró!

A ma Magyarországon érvényben lévő törvényi szabályozás szerint a kék rendszámos diplomata autó teljesen szabályosan közlekedhet a villamossínen.
Szóval olvass mielőtt az interneten fényképpel fröcsögsz.
És ez vonatkozik arra is aki kirakta ezt a "hírt". "

Ez jó :D Én eddig csak a buszsávról tudtam, de utánakérdezek :D

TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2008.05.22. 22:08:24

ZTAZI: Nem egésszen, sőt, elsősorban az extrateritoriális elv miatt, ellenben ehhez nem elég a DTs rendszám, kell a Diplomata is benne, és kell zászló.

Szmety: Ha jól tudom nem teljesen, de ez messzire vezet :)

A villamos mögött amúgy mehet, senkit sem akadályoznak.

TaZ: Na igen, az USA féle diplomata autókból azok is viccesek, amelyekben olyan ül, aki ugyan diplomataként van itt (diplomata útlevél, mentesség, felzászlózott DTs kocsi, egyik oldalon USA zászló, másikon gyakran NATO) mégis katona, és ugye katonai ügyekben illetékesek. :)

Érdekes, ha nincs olyan dolguk amit sürgősnek éreznek akkor nem előzgetnek, nem élnek az előjogokkal. :)

transporter 2008.05.22. 22:12:29

Kb fele fel eve lattam kekrendszamos DT autot a kov. forg. szituacioban: Idopont hetkoznap delelott 11 ora korul. Helyszin Arpad hid budai oldal, Szentendrei-Vorosvari ut keresztezodes. Vorosvari utrol a hidra felhajtva elottem levo auto allora fekez a belso savban. Latom, hogy elotte a diplomata a belso savban(!) tolat(!) visszafele a hidrol keresztezodes fele. Ha nem latom, nem hiszem el, kb. 50szazalek eselye volt hogy valaki 70-nel belenkjon hatulrol. Tobben jeleztunk ezt azert nem kene, semmi reakcio. Megfordult a keresztezodes kozepen majd szep nyugodtan tovabbment a Pacsirtamezo ut fele. Csak azert irom ezt hogy ramutassak: en is megszegek kisebb szabalyokat es baromira nem erdekel hogy masok mennyit szabalytalankodnak. Aki viszont ilyen veszelyhelzeteket teremt akar elkapjak erte akar nem, az szerintem nagy ivben tesz mindenkire. Csak remelni tudom hogy egy szemelyi serulessel jaro baleset okozasa utan ok sem usszak meg olyan konnyen...

h,dgtmcgf 2008.05.22. 22:29:24

akasztani
mindet

pillez54 2008.05.22. 23:40:04

miért nem teszitek le a kocsit és bicikliztek?:D

legalább néha

aqweren 2008.05.23. 00:03:33

Nem is értem hogy érthet valaki egyet azzal hogy a diplomatáknak mindent szabad, és akinek ez nem tetszik az rosszindulatú/irigy/hülye/bármi.

Először is itt mi vagyunk itthon, ők a vendégszeretetünket élvezik. Másodszor pedig ha egy külföldi hazánkban bármit meg mer tenni, az nagyon jól mutatja hogy mit gondol rólunk. Mért kell megvédeni azt, aki lenéz minket?

EGy dolog az (ha igaz, most nincs kedvem utánanézni de lehet majd később megnézem), hogy a törvény szerint ezt szabad neki, de azért hagy ne értsek már egyet azzal hogy a saját hazámban megaláznak.

RendőrBarát 2008.05.23. 00:34:48

A diplomaták - függetlenül attól, hogy az átlagmagyart mennyire bőszítik fel - tényleg bárhol és bármikor közlekedhetnek. Gépjárművel elkövetett szabálysértés vagy netán bűncselekmény elkövetése esetén sem szükséges megállniuk a helyszínen, így azt bármikor elhagyhatják. Amennyiben utólag az adott ország diplomáciai testületénél érdeklődnek a gépkocsi után, akkor viszont nem tagadhatják meg a közreműködést. De mezei rendőr nem tartóztathatja fel a kék rendszámmal közlekedő autóst.

Káposztakukac 2008.05.23. 00:55:08

transporter: az illető valszeg nem diplomata mivolta miatt közlekedett úgy, ahogy, hanem mert szimplán hülye. ha hátulról belemegy egy kamion nem segít neki a mentesség. azért az esetek többségében inkább a józan ész dominál a kékrendszámosoknál.

Káposztakukac 2008.05.23. 00:59:23

aqweren: ezek az emberek hivatásszerűen élnek, dolgoznak külföldön, akárcsak a magyar kollegáik akik kiküldetésben vannak. szerinted a magyraok hogy viselkednek külföldön? igen, ugyanígy. azért mert lenéznek bárkit? nem, csupán kihasználják a lehetőségeket arra, hogy gyorsabban eljussanak céljukra.
és nem a vendégszeretetünket élvezik. diplomáciai képviselet egy politikai alapeszköz. ne felejtsük már el, hogy a gazdaságunk, hasonlóan a legtöbb európai országéhoz, erősen exportorientált. ez azért feltételezi, hogy van egy bizonyos kommunikáció az államok között...

Tékoma 2008.05.23. 01:01:29

Ritkán szólom le embertársim véleményét, de ennyi durva tárgyi tévedést már qva rég nem olvastam, muszáj javítanom néhányat.
1. Diplomáciai képviselet (és nem testület) soha nem a küldő állam területe, és még csak nem is extraterritoriális (attól az még Magyarország, hogy ott egy követség). A fogadó állam nem gyakorolhatja rajta a joghatóságát, és ez nagyon más.
2. Minden diplomata KÖTELES a fogadó állam jogszabályainak betartására - pl. 1/1976 BM rendelet, gyk.: KRESZ. A mentesség a be nem tartásra szól. A megoldás: nem szeghet szabályt, de ha megszegi, nabumm.

TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2008.05.23. 01:05:12

aqweren: Tévedésben vagy, ez a jog a magyar diplomatát is megilleti. A diplomaták és a képviselők jogai nem véletlenül ilyenek.

Pl. Örülnél annak, ha akár az MSZP akár a FIDESZ úgy módosíthatna alkotmányt, vagy bármely törvényt (választójogról, népszavazásról, stb), hogy egyszerűen őrizetbe veteti a másik oldal képviselőit bármely mondvacsinált okra hivatkozva? Vagy csak megállítják őket pár órára a parlament előtt, "közúti ellenőrzés" címén.

A nemzetközi politika területén, ahol a diplomaták szintén az országukat képviselik, és a SAJÁT országuk iránti kötelezettségeik a befogadó ország érdekeivel ellentétesek lehetnek, hasonlóan fontos lehet az, hogy a diplomata nyugodtan, erőszakos befolyástól mentesen, dolgozhasson. + a diplomáciai testületek tagjait se lehessen akadályozni, minden mondvacsinált oknál fogva (pl. magyarok is szavazhassanak brüsszelben) Ezért a mentelmi jog, és ezért olyan a formája amilyen.

Egy kultúrált diplomata nem él vissza a jogaival, a diplomata magyar sofőrjének sem illene, de...

TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2008.05.23. 01:19:35

Tékoma: 31. cikk, joghatóság alóli mentességet ír, ezt olvastad? Például. Mert amit leírtál nem szerepl benne, de a joghatóság alóli mentesség a sérthetetlenségén (nem lehet ellene intézkedni) túl szerepel benne, stb :)

KevésbéEgyenlő 2008.05.23. 04:44:50

Rendszám: DT-0951
Gyártmány: BMW
Típus: 560L
Szín: FEKETE

Jaj, leejtettem a lakáskulcsom...

Zöldfül · http://zoldful.blog.hu 2008.05.23. 07:34:10

Kinney,
"miért ne menne, ha megteheti (nem büntethetik meg). valószínűleg mindannyian ezt tennénk."

Valószínűleg nem.
Aki valamit csak azért NEM tesz meg, mert nem akarja, hogy megbüntessék, az gerinctelen és morális tartás nélküli ember.

Rendet! 2008.05.23. 07:47:24

Agyon kell lőni minden szabálytelenkodót, még ha DT-és rendszámú a kocsi akkor is. Ha izraeli, akkor meg főleg!
Egy kivétel van, ha Kondorosi Ferenc Úr ül a kocsiban.

Éljen az Új Rend!

Zöldfül · http://zoldful.blog.hu 2008.05.23. 08:05:10

Ez tényleg a legegyszerűbb módja a szabályszegések megúszásának, hiszen elég egy ilyen rendszámot szerezni (csinálni, lopni, stb.) , nem állíthatnak meg, hogy ellenőrizzék, jogosult vagyok-e rá.
Vajon hányan használhatják már így hazánkban?

silentbob 2008.05.23. 08:24:30

ezek általában korrupt bunkó majmok, akiket országuk kvázi "plecsniként" küld oda, ahová. ők a csempészet legfőbb irányítói, a sérthetetlenek, akiknek szerintük mindent szabad.(lásd legelső hozzászóló, aki még szmájlit is biggyeszt a mondat végére, nagyot kacagtam) a százszámra érkező kínai "kamionok" biztosan csak átsurrannak a határon és senki nem veszi őket észre
sok suttyó, idióta majom, sajnos a kék rendszám a legkevesebb, ezen már fel sem húzom magam
Éljen S.Pál!

wagabound 2008.05.23. 08:26:40

Felőlem a kék rendszámos autók ott mennek, ahol akarnak, a járdát kivéve. Senkinek nem okoznak kárt, nem úgy, mint az a tetüláda, aki Pécsen a zebra közepén ölt meg két embert, és még csak nem is érzi magát bűnösnek, és persze szabadlábon védekezik. Az ilyennel végignézetném a két áldozat boncolását, aztán kiadnám őket a hozzátartozóknak azzal a feltétellel, hogy nem baj, ha hiányzó testrészekkel, de élve kell visszaadniuk, és végül élő közvetítésben élve eltemetném az áldozatai mellé.

SzigMa 2008.05.23. 08:27:48

Na, jó, úgy látom keverednek az önjelölt nagyonokosok, a félismerettel rendelkezők és a valóban hozzáértők hozzászólásai, úgyhogy tisztázzuk:

1. A nagykövetség nem extraterritoriális, ugyanúgy magyar államterület, csak a magyar hatóságok számára sérthetetlen.
2. A DT-s kocsinak és diplomatáknak nincsen semmilyen felmentésük a magyar jogszabályok, így a KRESZ betartása alól, éppen a 61-es bécsi szerződés mondja ki.
3. A diplomaták mentesek a magyar büntető és államigazgatási joghatóság alól (bizonyos kivételekkel, de nem szabálysértés esetén), azaz a rendőr megállíthatja, igazoltathatja, de ha diplomata, nem indíthat ellene eljárást és nem alkalmazhat kényszerintézkedést.
4. A mentességet a diplomata útlevél csak valószínűsíti, de nem attól függ. A Magyar Királyi Külügyminisztérium által kiállított diplomata kártya igazolja, miután a külügynél az illetőt bejelentették és az elfogadta, hogy mentesség illeti meg az illetőt.
5. Zászlós kocsiban a nagykövet ül, a többi diplomata nem.
6. Abban az esetben, ha a diplomata (pláne sorozatosan) szabályt szeg, a Külügyminisztérium általában a nagykövetség felé rosszallását fejezi ki, ez súlyosabb esetben azzal járhat, hogy kéri a diplomata hazahívását. Volt már rá példa, de ehhez azért nagyobb súlyú eset kell, mint egy villamossínen közlekedés, de egy súlyos ittas vezetés itthon is kivágná a biztosítékot. Mindehhez persze az kéne, hogy a rendőrök megállítsák a szabálytalankodót és feljegyezzék az adatait. Ehhez minden joguk meglenne, de sajnos túlontúl meg vannak illetődve.
7. CK-s rendszámmal az adminisztratív személyzet tagjai járnak, őket mentesség csak akkor illeti meg, ha hivatalos ügyben jártak. Ezért a szabálytalankodó CK-s esetén a rendőrség a külügytől, a külügy pedig a nagykövetségtől kéri annak igazolását, hogy mit csinált az illető. Általában persze hivatalos úton volt, de szombat hajnali kettőkor Siófokon ezt a külügy sem köteles elfogadni. Ilyenkor az illetőt megbüntetik.
8. A tiszteletbeli konzulok régen HC-s rendszámot kaptak, ez már nincsen, mert túl sok volt a visszaélés. Most semmilyen megkülönböztető rendszámra nem jogosultak.
9. A kék rendszámot a külügy engedélye alapján osztja a rendőrség, a külügy pedig csak a diplomáciai személyzet tagjának és nagykövetségeknek engedélyezi. 1,5 milláért tehát nem lehet venni a magyar hatóságoktól, bárhonnan is tudják ezt a bennfentesek. Az egyetlen csalási lehetőség, ha valaki egy itteni követséget ken meg, hogy vegye fel a kocsit az állományába. Az meg ugyebár nem a magyar viszonyoktól függő dolog, sokkal inkább egyes államoktól.
10. Igen, a fenti szabályokat a diplomaták egy része is úgy értelmezi, hogy ott szeg szabályt, ahol akar. Ez általában a magánéletben is köcsögebbik fajta.

Cinikus 2008.05.23. 09:06:50

Ettől függetlenül a diplomaták 80% érdemtelenül kapja amit kap, a munkának még a látszatát is kerülve.
És igen, szerintem semmivel nem különb ember mint bárki más, így nem is járna neki semmivel különb elbánás mint Mari néninek a nyóckerből. Merhogy Mari néni dolgozott 40-50(60) évet, ezek meg egy percet se.

cso zsi 2008.05.23. 09:23:32

Az milyen diplomáciai tevékenység, amikor a terepjáróban hátul gyerekülésben gyerek, elöl mobilozó fiatal hölgy, mindez kb 80-nal szintén a sínen?

Bobby Baccala 2008.05.23. 09:24:35


nah SzigMa leírta amit akartam...mondjuk én nem tudtam volna ilyen részletességgel... :)

az létezhet hogy vannak ilyen sufni tuning DT rendszámok?? mert nem rég láttam egy DT -s BMW-t, de elég furi volt ránézésre...mivel sötétedett ezért könnyen ki lehetett szúrni hogy a kék alap nem verte vissza a fényt, a betűk és számok pedig feketék voltak.
???

Skeptical 2008.05.23. 09:33:37

a koruton mostanaban a rendor es mento autok is siman nyomjak szirena nelkul a villamossinen. az ugyanugy szabalytalan es nagyon veszelyes is.

Kicsit elkéstem, de DGábor sötétséget terjeszt 2008.05.23. 09:51:35

DGábor Te nem ismered a szabályt.

A kékrendszám sem szabálytalankodhat, de ha mégis megteszi, akkor nem bűntethetik/állíthatják meg a helyszínen (kivéve személyi sérüléssel járó baleset okozása).

Ilyenkor a bizonyítékokat a külügy kapja, aki az adott ország nagykövetségét értesíti, akik kötelesek (lennének) az eljárás lefolytatására. Ha azonban ezt nem teszik, semmit sem lehet ellenük tenni, így lehetséges, hogy Magyarországnak több tízmilliós kintlévősége van az ilyen bírságokból. És miért is folytatná le a követség, mikor a kocsit nyilván a nagykövet fia, felesége, stb. vezette...

egy szakértő...

email 2008.05.23. 09:57:16

SzigMa jól összefoglalta, csupán egy kis kiegészítés.

3. pont-hoz. A rendőr feltartóztathatja a diplomatát, ebben az esetben az adott ország konzulját értesítenie kell, akinek a helyszínre kell mennie, hogy intézkedjen.

A rendőr a szabálytalankodó DT-s autóról a magyar külügyminisztériumot tájékoztatja, és a külügyminisztérium intézkedik azt követően.

A diplomata a közlekedési szabálysértésért fizethet a rendőrnek is helyszíni bírságot, ebben az esetben nem lesz belőle diplomáciai ügy.

5. pont-hoz. (Pontosítás) Csak a nagykövet használhatja saját küldő országának zászlaját a DT-s rendszámű autón.

Diplomata autó nem használhat megkülönböztető jelzést, kivéve állami delegációk látogatását, de akkor is a magyar biztonsági szervek intézkedését követően, még akkor is, ha az adott állam vezetőit jelentős számú saját biztonsági ember kíséri. A fegyverviselést is a magyar hatóságok engedélyezhetik ezen emberek számára.

A nagykövetségeket dolgozhatnak katona személyek is, akik a nagykövetségen belül működő attaséhivatal tagjai, és diplomácia státuszban vannak. Velük szemben is a külügyminisztérium jár el, miközben szakmai szempontból a honvédelmi minisztérium felé dolgoznak. Más katonai személyek csak érvényes NATO menetparanccsal, vagy más országok esetén érvényes paranccsal tartózkodhatnak Magyarországon hivatalos úton.

Péter 2008.05.23. 10:05:37

Sziasztok!

Nekem van diplomata ismerősöm, külhonban konzulként, vagy beosztott diplomataként dolgozik. Általában 4 évre küldik ki a diplomatákat szolgálatra, legalábbis Magyarországon ez a szokás. Helyszíntől, távolságtól függően utazik velük az egész család, ha olyan a küldetés célpontja.
Diplomata rendszámot kapnak ilyenkor arra az autóra, amit használnak, függetlenül attól, hogy melyik családtag ül éppen a volánnál, és normális esetben ugyanúgy közlekednek, mint bárki más. Elméletben. Gyakorlatban van egy olyan hallgatólagos szabály, hogy tilosban parkolásért, buszsáv használatáért, gyorshajtásért nem büntetik meg. (holott, indokolatlan esetben elméletileg meg kéne őket büntetni, ezt ő is mondta, amennyiben éppen nem sietett sürgős ügyet intézni).
Diplomata gyerekeinek, házastársának, amennyiben együtt utaznak ki, jár a zöld útlevél, kivéve a kiutazás idején 18. évét betöltött gyerek, nekik csak tartózkodási engedélyt köteles adni a befogadó állam, nem kapnak a magyar államtól diplomata igazolványt/útlevelet, de a diplomata rendszámos autót ettől még vezethetik, azonban őket minden esetben elméletileg megbüntetheti a rendőrség, mivel őrájuk a mentesség nem vonatkozik. (kivéve, ha apucit viszi mondjuk a tárgyalásra a fia a közös kocsijukkal, és éppen késésben vannak).
Ezt az ismerősömet is állította meg rendőr, hazafelé tartott Skopjéből az M5-ösön, (12 óra vezetés után nem nehéz) és már az elalvás határán lehetett, amikor a Nagykőrösi úton nem vette észre elsőre, hogy már beért Pestre, és ugyanúgy előzgette 130-cal az autókat, mintha kint lenne a pusztában. Ekkor levillogta egy rendőr, hogy kedves Uram, még ha diplomata is, már hazaért, ébredjen fel, ez már nem az autópálya, és ezzel elengedte, további balesetmentes közlekedést kívánva neki.

ASEAN 2008.05.23. 10:21:14

Üdv Mindenkinek!

Csak hadd tegyék még hozzá annyit, hogy azt a DT-s gépkocsit, amely effektív közúti akadályt képez, még el is lehet vitetni (csak senki nem meri megtenni). Viszont, kerékbilincset már nem lehet rátenni!
A rendőröket meg fel kéne végre világosítani, hogy a kék rendszámtól nem kell betojni.
Mellesleg, ha a Külügy megfelelő számú Szóbeli Jegyzékben értesítené az adott képviseletet a szabálytalankodásokról (amit egyszerűen emberhiány miatt nem tud megoldani), akkor maga a nagykövetség is jól zrityón billentené kedves munkatársát.

Papa 2008.05.23. 10:26:02

Na ja! Elképzelem:

- Jó napot kívánok! Kovács kettő tizedes vagyok! Tudja, hogy maga szabálytalanúl közlekedik kérem?

- I'm sorry, but én dont beszélni hungarian.

- Da haraso, köszönöm szépen, további szép napot....

Papa 2008.05.23. 10:31:51

Szerintetek a létszám hiánnyal küszködő rendőrség, általam nagyra becsült tagjai pontosan egy ezerháromszáztizenhat nyomtaványt, jegyzőkönyvest stb.-it igénylő diplomáciai balhéba fognak bele menni.

Ha balesetet okoz vagy kárt akkor OK a szitu. Jegyzékeljünk meg ilyenek.

Papa 2008.05.23. 10:38:25

Elképzelem:

- Főtörzs elvtárs izé úr! Há' nézze mán azt a gépjárművet. Azta! A sineken megyen! Meg nézze mán még rendszámja se jó, mert kék nekije.

- Pityukám mi most nem láttunk semmit. Menjünk sétáljunk tovább vagy még holnap ilyenkor is itt fogunk jegyzőkönyvezni.

ASEAN 2008.05.23. 10:46:02

A gondot én a következőkben is látom:
1. ha mi piszkálunk, minket is piszkálni fognak,
2. mivel a DT-s rendszámok egy adott ország esetében egy adott számtartományba esnek, így a nagykövetségek sokszor arra hivatkoznak, hogy, ja az a diplomata már elhagyta az országot, aki jelenleg ugyanazt a rendszámot használja, már nem ugyanaz az ember.

A diplomatákra ugyanazok a KRESZ szabályok vonatkoznak, mint a mezei földi halandókra, csak, mivel ezek az esetek a "piszlicsáré ügyek" kategórába vannak besorolva, így mégis csak azt tehetnek, amit akarnak.-(((

pammy 2008.05.23. 11:52:00

van jelentősége annak, hogy megállítanak-e valakit, akit utána jóeséllyel kiskapukra hivatkozva kihúz a "munkáltatója" a szarból?
Ha komoly balesetet okoz akkor lehet a nyakára járni..
A gipsz jakabok is több száz szabálysértést megúsznak büntetlenül, amíg egyszer belefutnak valami ellenőrzésbe, azt kell mondjam nem csodálom ha a rendőr nem töri magát, hogy éppen a kékrendszámos reménytelen ügynek menjen neki, csak hogy a szemtanúk elégedettek legyenek, amikor ha csak 5 percig figyeli a forgalmat biztos lát hasonló kirívó szabálysértést civil autótól. Azért a hazai közlekedés legnagyobb problémáját még nem a diplomata autók jelentik.
mellesleg ha lehet hinni a filmeknek, akkor a diplomaták törvényenfelülisége amerikában is probléma a rendőröknek.
Más kérdés, hogy normális körülmények közt ezekre a jogokra nincs szükség, nem valószínű, hogy egy uniós tagállam bármely ország diplomatáit célzottan és ok nélkül zaklatná, rabságba vettné vagy akármi... az olyan rendszerek meg ahol erre komoly esély volt, eltüntette a diplomatákat is nyom nélkül... aztán lehetett háborogni az ENSZnél vagy akárhol

Krisi 2008.05.23. 18:42:32

Azért tipikus hozzáállás, hogy sokak szerint ez is a rendőrök hibája.
Nem vagyok rendőr, nem is tervezem, hogy az legyek, nincsenek rendőr ismerőseim, dolgom sem sok volt eddig a rendőrökkel, nincs velük semmi bajom. De itt rengeteg kommentelő jobban utálja őket mindennél, és mindenért a rendőrséget teszik felelőssé.
Miért?
Ennyi bűnöző van itt? Vagy mi?

B.GY. 2008.05.23. 21:52:31

Holnap lefestem a rendszámom kékre!
Van 560-as Bmw?

cso zsi 2008.05.24. 13:12:26

Fessed, de az okirathamisítás.
A DT-s rendszámok nem ABC-123 elrendezésűek, hanem DT-12-34.

B.GY. 2008.05.24. 22:50:50

Cso-Zsi!Csak vicceltem,nem festek le semmit kékre.Ha annyira sietek motorral megyek.Van 560-as Bmw?

cso zsi 2008.05.25. 00:10:04

Többek közt a Brókernet BNET-41 is az.

Amanitin 2008.05.25. 12:01:25

Története során a BMW hat literes motort egyet épített (N73), azt a jelenlegi hetes sorozatban árulja. Következésképpen 560-as BMW nincs és soha nem is volt.

B.GY. 2008.05.25. 21:25:33

Köszi Amanitin!Szerintem sincs 560-as Bmw,de nem voltam benne biztos.Beütöttem a google-ba és 530d jött elő egy pár helyen.Üdv.

cso zsi 2008.05.25. 23:04:31

Gyaníthatóan elírás lehet ott is, ahol néztem. Az 550i áll a legközelebb a valósághoz a BMW német oldalán.
Esetleg a 760-as.

Perillustris 2008.05.26. 22:57:42

"diplomatarendszámú kocsit még nem láttam forgalmat akadályozni"

A Bartók Béla úton, a Gellért tér és a Móricz között, utóbbi irányába rendzsresen blokkolják a külső sávot dipl. rendszámos autók. Múltkor vmi rendezvény lehetett, mert 7-8 is parkolt ott, a sofőrjeik pedig mellettük könyököltek.

Perillustris 2008.05.26. 23:11:53

Csúcsidőben, természetesen.












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása