Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) KRESZ (1) kresz (720) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Lehúznak az oktatók

2008.06.12. 10:20 :: SilentSound

Zoltán a múltkori autóvezetői lehúzós vizsgázós posztra reagált az alábbi levelében, amiben arra mutat rá, hogy nem csak a vizsgáztató a sáros többnyire, az oktatónak legalább ugyanannyira érdeke, hogy a tanulója bukjon egy-két alkalommal...
Legutóbbi blog bejegyzéssel kapcsolatban írok. Címe „Kenőpénzt akart a vizsgáztató?”



A történetből egy dolog maradt ki világosan, amiről a közl. felügyelet is megfeledkezett! És a dolog így működik!

Nagyon kevesen kérnek számlát az oktatótól, tehát a plusz órák zsebre mennek. A vizsgáztató ha megbuktat, Neked pótórákat kell venned.

A pótóra neki természetesen még adózva is jól jönne, hiszen plusz munka, plusz pénz, adótlanul meg pláne! Ha ügyesek, akkor összejátszik az oktató és a vizsgáztató, a plusz órákból bejövő pénzből kaphat a vizsgáztató, amiért nem kell semmi egyebet csinálnia, csak megbuktatnia a delikvenst!

Nem túl bonyolult azt hiszem!

Ráadásul akkoriban ugyanaz a 3-4 oktató járt egy adott helyre, tehát ismerték egymást.

Kérdezd meg róla a felügyeletet, mi a véleménye.

Erre saját vizsgámon jöttem rá vagy tíz éve! Hibátlanul mentem, előttem lerobbant a tömött Hungárián egy jeep, senki nem engedett be, ezért a lassan közlekedő autók és a jeep között a tükröket kicentizve elmentem. Egyetlen egyszer nem szóltak, hogy hiba volt és utólag sem tudtam, tudok felsorolni, minden simán ment. Majd a végén „bizonytalan technikai kezelés”-re hivatkozva meghúzott (ugye bizonytalan, de közben elfértem morzsányi helyen). Gyerek voltam még. Akkor nem értettem a dolgokat. 1-2 év múlva jöttem rá a gesztusokból és helyzetekből mi is történt valójában. A fentebb leírt történet.

Feleségemet is meghúzta, ő átment egy másik oktatóhoz, ahol elsőre hibátlanul átment. A másik oktató tisztességes volt.

133 komment

Címkék: oktatás közlekedés autó lehúzás

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Gven · http://gvenphoto.extra.hu/ 2008.06.12. 11:15:16

Én épp most vezetek forgalomban...azt hiszem elmondhatom, hogy ha igazán jó oktatókat, minőséget és hozzáállást szeretne valaki, a 16. kerületi nyugi sulit tudom ajánlani.
nem a legolcsóbb (de nyugtát mindig kapok), azonban fel sem merült, hogy akkor én itt most fizetni fogok bárkinek is.
Párom is itt vizsgázott, ráadásul ugyanannál az oktatónál néhány éve.

Mondjuk a rutinpályán olyanokat láttam...az tanulóval gusztustalanul ordítozó félszemű oktatótól kezdve, az egyszerre 2 embert "tanítóig" (míg az egyik vezet, a másik hátul ül. és figyel...mindezt ugyanannyi pénzért, mintha vezetne).
Az ilyeneknek csak gratulálni tudok.

Bukowszky · http://bukowszky.blog.hu 2008.06.12. 11:16:34

reb m - azt hiszem én nagyon naiv vagyok. ez döbbenetes.

euAgWzgmmtq7K 2008.06.12. 11:18:55

végülis minden lúzer, aki nem tud vezetni, valahogy meg tudja magyarázni, hogy nyilván az oktató, meg a vizsgáztató, meg a körülmények a hibásak.

Bukowszky · http://bukowszky.blog.hu 2008.06.12. 11:20:10

hátul ülni és figyelni nem hülyeség. sokat lehet tanulni belőle. különösen annak, aki előtte nem nagyon ült autóban. mindezért pénzt kérni persze a legnagyobb pofátlanság - lehet, hogy ismét naiv vagyok, de nem hiszem, hogy ezért bárhol pénzt kérnének..

zsenge 2008.06.12. 11:21:07

A párom tavaly vizsgázott végül le, de a második oktatónál. Az első oktató az első rutinvizsga előtt - mint utólag kiderült - meg sem mutatta neki az egyik kötelező gyakorlatot. Csak mikor pont azt elhibázta a vizsgán, a pótórán tanította meg neki - másodszorra át is ment.
A forgalomban ugyanazzal az oktatóval háromszor nem ment át, pedig rengeteg pótórát vett, de kenőpénzt nem adott. Ezután elkeseredett, s egy év után kezdte újra egy másik, ismerős által ajánlott oktatóval. Néhány óra után egyből, kenőpénz nélkül átment. Azóta nekem evidens, hogy elsősorban az oktatók biznisze ez, hiszen mondanom sem kell, hogy az első oktató a pótórákról nem adott számlát...

Reggie 2008.06.12. 11:21:35

az en oktatom javasolta a potorakat, en meg mondtam, hogy ok, de azert probaljuk meg a vizsgat. elsore atmentem mindenbol es semmilyen potorara nem volt szukseg...

Autós 2008.06.12. 11:21:51

Húsz éve vizsgáztam úgy, hogy. Egy vizsgabiztossal kerültem kapcsolatba aki miután megismerkedtünk, felajánlotta, hogy némi juttatásért garantált a vizsgáztatásom. Naná, hogy belementem. Még oktatót is ő szerzett. A vizsgám abból állt, hogy előre megállapodtunk. hogy mennyi hibapontom lesz. Természetesen véletlenül pont annyi lett. Azért balesetem soha nem volt. Aztán kiderült, hogy ezt olyan sokszor csinálta, sőt egy társával párba tevékenykedtek, nagyüzemileg. Le is buktak és visszavonták a vizsgáztatás jogát. Ma autós iskola viseli a nevét és és oktat. De vajon megváltozott? Ki tudja.

Király Rák · http://konzervatorium.blog.hu 2008.06.12. 11:25:10

Nincs igaza a cikkírónak. A felügyeleten vezetnek statisztikát arról, hogy melyik oktató milyen hatásfokkal működik (hányszor bukik a diákja, mielőtt átmegy). Ez teljesen nyilvános, meg lehet nézni.

Az oktatónak persze érdeke a pluszóra, a vizsgáztatónak, meg a zsebbepénz, de ez inkább abban nyilvánul meg, hogy az oktató vizsga előtt vetet több órát a diákkal, mint kéne, azért, hogy az biztosan átmenjen.

lol · http://lol.lol 2008.06.12. 11:26:10

"Ő valyon hogy kapott jogsit?"
es te vajon hogy kaptal erettsegit ?

rob 2008.06.12. 11:27:34

Nekem feleségem járt úgy, hogy folyamatosan pótórázott, szerencsére szóltam neki, hogy írja, hogy mikor mennyit volt... A végén volt egy kis egyeztetés az oktatóval, csak 20.000-el sikerült neki lehúznia, pedig 30-al próbálta. Ráadásul nem volt lefektetve, hogy a tanfolyam tartalmazza-e a vizsgadíjakat, persze azokat külön kellett fizetni, no számla, gondolom saját nevére kérte őket, így is nyert 25.000-t... Szóval mindent otthon is dokumentálni, számlát kérni, ha meg minden kötél szakad, akkor fenyegetőzni APEH-al, stb... Mondom ezt 30 fölött, lehet, hogy 18 éves kölyökként nem ugrálnék én se...

t.lala 2008.06.12. 11:28:34

Minden egyszerű lenne, ha a dolgok így mennének:
1. A jogsi megszerzésekor nincs fizetős pótóra, az jogsi megszerzésének költsége fejében az oktató addig köteles oktatni, amíg a jogsit meg nem kapod.
Ugyanígy el kellemne törölni a pótvizsga költségét is, mert a mostani konstrukcióban tényleg elemi (anyagi)érdeke sok oktatónak és vizsgáztatónak, hogy minél több buktatás legyen.

A családban nálunk is volt "bizonytalan vezetés" miatti, többszöri bukás, de negyedikre sikerült.
Kenőpénz nem volt, csak egy rahedli pót-óra olyan oktatónál, aki ismerősként oktatott.

Eurydice 2008.06.12. 11:32:31

A plusz órákról nem kaptam számlát, de mindegyik belekerült a kis lapocskámra (mind a többtucat :) ) alá is írtam.
Akkor ez most feketén volt?

judit 2008.06.12. 11:34:52

Nekem azt mondta annak idején az oktatóm, hogy eszembe ne jusson még csak rákérdezni se, hogy mennyi a jatt, mert akkor PÁV lesz. A vizsgabiztosok állítólag iszonyúan megvágtak mindenkit, aki pénzt akart felajánlani nekik. Plusz órákat nem vettem forgalmi előtt (ellenben rutin előtt vagy negyvenet, mert nem éreztem rendesen a kocsit és úgy gondoltam, hogy saját érdek, hogy megtanuljak parkolni, stb. - ő engedett volna vizsgára a kötelező óraszám után.)

Végül elkeverték a kis kártyámat valahol, Peczvál utcába be, ügyeletes vezető sűrű elnézéstkérések között adott egy új ingyenes időpontot, ráadásul két vizsgáztatóval, mert aznap ők voltak ötödik forgalmisokhoz kiírva (nekem az első volt, félreértések elkerülése végett) - elsőre átmentem és egy fillért se kellett fizetnem senkinek.

Károly, az oktató annyit mondott a vizsga után, mikor megkérdeztem, hogy mivel hálálhatom meg a türelmét (pláne az extra rutin órák alatti frusztrációk miatt) hogy a jégert szereti. Ezúton is üzenném neki, hogy habár akkor megfeledkeztem róla, azért számíthat még egy üveg jégerre tőlem. :)

Szóval nem minden oktató/vizsgabiztos korrupt.

Gven · http://gvenphoto.extra.hu/ 2008.06.12. 11:35:40

Bukowszky · bukowszky.blog.hu 2008.06.12. 11:20:10

Igen, engem is csak az zavar, hogy ugyananyit kell fizetnie a delikvensnek, mintha ő vezetne...

ex-dr. vuk 2008.06.12. 11:42:06

Ha nekem mondanak, hogy x osszeg, akkor legkozelebb kamera/diktafon, na akkor mondja csak megegyszer az osszeget, elfelejtettem.
Utana elkaszaljak a birosagon szepen.

Franyo 2008.06.12. 11:43:40

A barátnőm egy hónapja vizsgázott a Csigavérnél. Higyjétek el, elég ügyesen vezet, bár rutintalan, de higgadt-magabiztos.

nna a lényeg. 3x húzták meg, pedig én már az első után mondtam neki, hogy adjon egy 10 ezrest az oktatónak, aki majd továbbítja a vizsgabiztosnak. Nem tette meg, megint meghúzták. " a vizsga alatt egyszer nem indexelt.. ÚÚÚúúú!!

A harmadik bukta után mondta az oktatónak, hogy lenne egy tízezrese, amire az oktató válaszolt, hogy 20.000 :-))

ÉS MOST KAPASZKODJON MINDENKI: az egy dolog, hogy negyedik próbálkozásra simán átment, de hogyen!! A vizsgabiztos aludt a hátsó ülésen!! :-)))))

Franyo

Hammer · http://car-pencil-etc.blog.hu/ 2008.06.12. 11:45:05

annyira, de annyira hiányzik néhány ráérő, belevaló oknyomozó újságíró, aki elmenne vizsgázi, és frankón bedrótozva lebukatná néhányat a korrupt majmok közül. márcsak azért is, hogy a maradékról lehessen tudni, hogy tiszták (vagy kisetek a szórásból)

hidalgo 2008.06.12. 11:46:42

reb m: nekem ugyanez pajtás nélkül, azzal a különbséggel, hogy mindkét oldalon parkoltak, tehát ha 10 centit balra húzódok begyűjtöttem volna 6-8 jobb oldali tükröt, és esetleg némi festéket, biztos nagy sikert aratott volna.

kekecke · http://szepkiselet.blog.hu 2008.06.12. 11:48:43

Elég érdekesek az elméletek. Volt szerencsém belülről nézni a folyamatot, lévén tolmácskodtam külföldieknek itthon, mert a magyar jogsi nekik olcsó.
A munkaadóm fizetett (!) a vizsgáztatónak (akinek lehetett persze), hogy engedje át a diákot, mert neki az volt az érdeke, hogy pörögjenek a tanulók. Nyilván csak azokért tette, akik amúgy tudtak vezetni...

ppeterka 2008.06.12. 11:48:49

Szomorú ezeket a sztorikat hallgatni, nekem 2 oktatóm volt, 2 külön iskolában, de csak és kizárólag azért, mert amikor a nagy A kategóriát csináltam, már nem találtam a régi iskolát... Azóta a tanpálya helyén (Zugló) valami Lidl vagy hasonló van... Pedig ott (ha jól emlékszem, 12.sz autósiskola volt) öreg rókák tanítottak, nyugodtan, óriási tapasztalattal... Egy fillért se kellett sose fizetnem zsebbe, ha megpróbáltam volna ilyesmit csinálni, megöltek volna ott helyben, de az biztos, hogy jogsit soha a büdös életben nem kaptam volna ezen a bolygón... Igaz, egyszer béna voltam, Akorl-ra úgy gondoltam, hogy (mivel ismertem a kereszteződést, Róna u-Fogarasi, Rónáról jobbra mentünk a Fogarasira) rövid a zöld, a gyalogos meg 2x3 sávval arrébb lépett le, és van kb 20 másodpercem, hogy átérjek, hát simánlazán átmentem, de még a másik motoros meg az oktató is minden gond nélkül átcsoroghatott volna anélkül, hogy a gyalogos egyáltalán közel érhetett volna (bringás nem jött sehol...)

Hát megvágtak - de 100%-ig jogos volt... Az oktatóm elég ejnye-bejnyésen nézett rám, aztán két hét múlva (pótórát sem vettem, ha jól emlékszem, vagy talán egyet) gond nélkül sikerült...

Aztán A-ra Csigás lettem, ott az oktató addig nem engedett vizsgázni, amíg nem látta, hogy tényleg 100%-hogy átmegyek, ezt meg is mondta, hogy megpróbálhatom előbb, de szerinte nem tuti, hogy fog menni (megjegyzem, ezt én is éreztem). Rutinból talán 4 pótóra kellett, aztán ment minden a maga útján, forgalomban már nem volt gond. Neki is, ha pénzt akartam volna ajánlani, szerintem megfojt egy arra alkalmas pillanatban, majd elás a rutinpálya aszfaltja alá...

Szóval vannak egyenes, gerinces oktatók is - és eddig nagy mázlim volt...

Bird_ 2008.06.12. 11:51:29

Ellenpélda. Pótóra nélkül, elsőre mentem át mindenből, kenőpénz sem volt.

Ráadásul olyan oktatóm volt, aki _tényleg_ megtanított vezetni, parkolni. Példa: minden órán ment a rádió kötelezően, illetve minden vezetési óra közben beszélgetnünk kellett az aktuális dolgokról. Tökmindegy mi volt, suli, szerelem, politika, a lényeg az volt, hogy úgy tanuljak meg autót vezetni jól, hogy közben minden eszközzel elvonják a figyelmemet, beszéltetnek, stb. Elmondta azt is, hogy miért: Merthogy a valós világban sem steril körülmények között vezet autót az ember, utasai is lehetnek, rádiót is hallgathat, stb. Direkt belevitt nehéz helyzetekbe, pl. az europark előtt - az üllői útról visszafordultunk jó nagy forgalomban a 4 sávos útra. Mondta fordulás közben, hogy válasszak egy szélső sávot (bárhova fordulhatsz ott), majd a feladat: a 150m-re lévő elágazásig bukkanjunk fel a _túloldalon_. Szóval 4 sávváltás 150 m alatt, úgy, hogy ne utáljon mindenki. Közben persze nyugodtan, türelmesen segített is, de nekem kellett megcsinálnom.

Olyan is volt, hogy kivitt az autópálya bevezetőre nyíló utcába, olyan helyre (azóta átépítették), ahol már buszsáv is volt. Azaz a feladat: a 70 helyett 90-130 között érkező autók közé besorolni szabályosan, tehát úgy, hogy kihagyod a buszsávot, egyből a kocsik elé fordulsz, praktikusan a középső sávba (ami a szélső ilyenformán), azán gyorsítasz is ennek megfelelően, de csak szigorúan az engedélyezett 70-ig. De addig viszont nagyon, ami a csövön kifér. (Na ezt pl. a mai átlag oktatók tuti kihagyják. Nyilván eszi ugye a benzint meg az autót, majd hülyék lesznek - nem is tud elindulni semelyik frissjogsis a forgalommal együtt. Oktatás rulez.)

Megcsináltam. (Ja, amúgy egy új passaton - a gömbölyűn- tanultam, akkor vette, mégse féltette, szerintem egyszer sem nyúlt a kormányhoz meg rángatta össze-vissza.) A végén már jól ment, nagyokat beszélgettünk, jó hangulatban teltek az órák, és nem mellékesen _jól_ megtanított autót vezetni. Kivitt hóba-jégbe, autópályára is.

Mindez már olyan 250000 km-rel ezelőtt történt, és még egyetlen balesetem sem volt...valamit tudott az öreg.

ja, az iskola meg az Oktán volt, a kispesti telephelyükön.

Zoltán 2008.06.12. 11:54:07

Király Rák! És ki olvassa? :)
Aki pedig azt mondja, hogy mindig másokat (oktató, vizsgáztató) hibáztatunk, arról annyit, hogy minden plusz lecke nélkül vezettem azóta kb. 400-500 ezer km-t balesetmentesen /na ez persze ferdítés, egyszer rám gurultak piros lámpánál :)/

Carnivora (törölt) 2008.06.12. 11:55:21

Én 2x buktam pedi, akkor úgy vezettem , mint a kisangyal. Harmadjára új vizsgabiztos volt még piroson is átmentem :D na meg a vizsgán is :D

attila 2008.06.12. 11:57:00

amikor en vizsgaztam (5-8 eve), a kihelyezett kresz vizsgan 40-bol 17-en vettek a vizsgajukat. fejenkent 20 kHUF volt az ara, a 340 kHUF 4 fele ment szet (2 vizsgabiztos, 2 oktato, akik egyebkent mit is kerestek ott?)

azert tudom ennyire, mert egy ismerosom baratnoje tolem kert kolcson, mert nem gondolta, h helyben kell fizetni. megvartak, mig mindenki kijon aki nem fizetett, aztan korbeosztottak a javitokulcsot. 17-en maradtak benn.

elgondolkodtato: EZEKNEK MEG A STOP TABLAT SEM KELL ISMERNIUK!!!

Zoltán 2008.06.12. 11:57:50

Azért az íráshoz természetesen hozzátartozik: nem gondolom, hogy minden oktató és vizsgáztató korrupt. De így könnyen jutnak plusz pénzhez a nem tisztességesek. Ennyi tömören.

instant vízpor 2008.06.12. 12:01:03

Amikor én vizsgáztam, a város legrettegettebb vizsgabiztosához kerültem. Mindenki Bronsonnak hívta - még az oktatók is - mivel nagyon hasonlított Charles Bronsonra - szerintem rá is játszott a fickó. :) Az volt a legenda róla, hogy elsőre senkit nem enged át. Hát én - és egy haverom is - elsőre levizsgáztunk, ráadásul az oktató előre szólt, hogy nehogy eszünkbe jusson bármit is a személyinkbe tenni, mert Bronson rögtön jegyzőkönyvet vesz fel.
Mellesleg az oktatónk is szerette a pénzt, de nekünk valahogy mégse kellett egy darab pótórát vennünk.
Most meg ismerek egy fiatal oktató srácot, falumbeli. Na ő egy igazi szaralak. Azzal kezd, hogy minden tanulóval megveteti a kresz vizsgán használatos programot egy ezresért, és persze a hozott könyvek sem jók, csak az amit tőle vesznek meg. És persze minden tanuló hülye marha, a jobb csajoknak meg elég félreérthetetlen ajánlatokat tesz. Nem is sok környékbeli jár hozzá...

Brunoka 2008.06.12. 12:12:47

No ezt a posztot jonak irtad..:) Engem azert b.tak meg az elso vizsgamon mert egy buszt kikerulven kicsaptam az indexet.
Meg elesen emlekeztem a kresz oktato szavaira amik igy hangoztak: "ha egy buzamezo kellos kozepen egymagad kozlekedsz, az iranyjelzot akkor is ki kell tenni"

Amugy az oktatom egy altalanos takonygomboc volt: mindent megtett azert, hogy rengeteg penzre lehuzzon.. Altalaban azzal motivalt, hogy soha nem fogok megtanulni autot vezetni.

Brunoka 2008.06.12. 12:17:43

P.S.: termeszetesen tisztaban vagyok vele, hogy nem vagyok tehetseges sofor. DE ha az egyebkent is recsego-ropogo onbizalmamra meg valaki ratesz azzal, hogy negyven perc alatt milloiszor megalaz az nem hiszem hogy nagy segitseg.

Andrew 2008.06.12. 12:25:30

Tizennégy éve vizsgáztam, korengedménnyel a honvédségnél B,C kategóriában. Nem kértek pénzt és nem is került szóba, hogy így kéne, mégis átmentem mindenen elsőre. A legjobb teherautóval volt, mert kifogtam a villogó sárgát az Árpád hídnál a kereszteződésnél, ahol minden létező irányból autók jöttek. Úgy álltam hozzá, hogy nem az én autóm, meg különben is nagy dög, szépen elindultam gyök 2 vel és mentem-mentem. Mindenki megállt, kikerült... A manőver végén megdícsért a vizsgáztató, hogy szép volt :)

minicc 2008.06.12. 12:26:07

én 4szer buktam. apám meg kijelentette, h én akkor is átmegyek kenőpénz nélkül, ha tizszer kell mennem. nem volt semmi komoly gondom, egyszerűen 18 évesen nem tudtam végigkoncentrálni egy 45 perces vizsgát. télleg baromságokon csúsztam el... stopvonalon álltam meg. ilyesmik. index nem volt amikor már átsoroltam kanyarodosávba. stb... oktatóm szinte ingyen tartotta nekem a potorákat, nem akarta elhinni, h ilyen jol vezetek és képtelen vok átmenni a vizsgán. aztán ötödjére kétvizsgabiztossal olyan vizsgát toltam, h csodálkotak miért is buktam 4szer...

Andrew 2008.06.12. 12:28:30

A cikk tükrében már értem, hogy miért van annyi fatökű béna ember az úton, akinek kecskét sem engednék vezetni, nemhogy autót... Hát azért, mert vették a jogsijukat... Az a gáz, hogy ezzel másokat is veszélyeztethetnek.

bakker 2008.06.12. 12:32:32

Én 4 szer mentem neki a forgalminak.
Sosem fizettem le mert nem tudtam, hogy ilyen van. Mondjuk kicsit ideges típus vagyok, úgyhogy biztos nem véletlenül húztak meg többször. Gyakorlatilag 4 oktatóm volt 5 autóval. Fiat rgata Skoda 105, Lada, Volksagen polo, Mazda, mindegyik más mérettel és tulajdonsággal. Az egyik meg akart verni (tesitanár volt), mert otthagytam és nem ôt választottam. Nagyából az összes oktatóm egy arogáns köcsög volt. Mindíg lebasztak a vizsgáim után, hogy mennyira béna vagyok. Igazából emlment a kedvem a jogsitól egy életre. Úgy érzem, hogy nem rajtam múlik. Az 5.-re nem mentem el mert nem bírtam már a megaláztatásokat. Mainap nincs jogsim minden vizsgám elévült persze.
Újra kéne csiálni mert nô a család, de parázok a szar élményektôl.

G 2008.06.12. 12:34:21

Megoldana mindent, ha pár évente újra kellene mindenkinek vizsgáznia. És az időzített bomba évek óta porosodó jogosítványosok is kiesnének a körből...
Csak ehhez nagyobb és jobb személyi háttér kellene a szerveknél.

Milyen vicces már, hogy a háziorvos ránéz valakire és a 40 éves vizsgájára meghosszabbítja a jogosítványt. A profibb (szakmai) vizsgák is elévülnek!

Huszárvégjáték (törölt) 2008.06.12. 12:36:02

Én pont 20 éve vizsgáztam Veszprémben.
volt vagy 40 fok, a vizsgabiztos meg egy irgalmatlan kövér pali.
A rutinpálya 1 perc volt, aztán azt mondta, hogy irány a körgyűrű. Kimentünk, 60-as tábla, megyek hatvannal. A pali letekerte az ablakot, és azt mondja gyorsabban. Mondom neki, hogy hatvanas tábla van. azt mondja, qrva melege van, ha nem megyek legalább 90-nel, akkor azon nyomban megbuktat. Felnyomtam, 90-nel körbeautótuk a várost. Átmentem. Mindenkinek ilyen vizsgabiztost kívánok.

Peti 2008.06.12. 12:36:04

Én a vizsgámon érdekes vizsgabiztos volt.

Az oktatóm jó fej volt, és szerintem jó oktató. A vizsga végén mikor leparkoltam, ránéztem, kb olyasmi arccal nézett rám vissza, hogy "OK, jó volt". Erre a vizsgabiztos elkezdte mondani, hogy legszívesebben megbuktatott volna. Mondom mivan?! És elkezdte sorolni mi volt a baja. Szerencsére sokmindenbe nem tudott belekötni, így nem jöttek össze a pontok. 2 dologért kaptam pontokat:
1. Mindent szabályosan csináltam a vasúti átjárónál, de nem néztem körül eléggé. Namost az a bizonyos vasúti átjáró egy kis utcában van, egy gyárba ment be ott régen a vonat, de a kaput nem nyitják ki mióta az eszemet tudom, nem jár arra soha vonat, nameg hova nézelődjek, ha látom, hogy tőlem 2 méterre be van zárva a kapu.
2. Nem nézem eléggé a tükröket, igaz, hogy mindig megtettem amikor kellett, de nem eléggé. Az oktatóm erre mondta, hogy ha legközelebb jön vizsgáztatni és ez a vizsgabiztos lesz, majd megmondja a tanulónak, hogy bámulja a tükröt úgy, hogy odafordítja a fejét.

Na ezek után viszont nem tudtam eldönteni, hogy a pénzre akart játszani a pasi, vagy csak szimplán geci volt, mindenesetre eléggé felhúzott, bár miután kénytelen volt beírni, hogy sikerült, igazából onnantól nem nagyon érdekelt. :)

Peti 2008.06.12. 12:37:58

Ja, azt nem írtam le, hogy az egész vezetnitanulás alatt soha szó sem volt a kötelezőn kívüli pénzekről...

gyz 2008.06.12. 12:51:30

ez az oktatós dolog nekem olyan legendának tűnik, mint a Rigó utcai "szemét" nyelvvizsgáztatók.

Egyikkel sem volt soha rossz tapasztalatom. Az volt a titka, hogy rendesen fel kellett készülni.

Persze nem kétlem, biztosan vannak korruptak is köztük. Csak úgy érzem, divat lett bukás esetén arra hivatkozni, hogy az oktató/vizsgáztató a szemét.

Miközben az utcán azt látom, hogy nagyságrendekkel több embernek van jogsija, mint ahány megérdemelné.

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2008.06.12. 12:59:52

gyz: Van sok ilyen sajnos, anno nekem a rutinnál visszaadta az oktató a pénzt mert jó vizsgabiztos volt, forgalomban meg már valahová elvándorolt...

Zu 2008.06.12. 13:03:05

Azoknak, akik a "rendes felkészülés"-t reklámozzák, próbáld meg úgy megcsinálni a jogsit, ha az oktató bevallottan is a nyaralásra gyűjt...

Hangember 2008.06.12. 13:17:52

Autóstársaim! NEm a cikkhez tartozó komment: a nógrád megyei zsaruk ma délelőtt kb 100 autóst büntettek meg 30 000 Ft ra a lejárt elsősegély doboz miatt, egyetlen ellenőrzési ponton. Valamely televíziós csatornán néhány napja volt egy riport az ORFK sajtósával amelyben az illető kijelentette, hogy nincs kiadva olyan rendelkezés, ami az elsősegélycsomagok ellenőrzéséről szól. Tud valaki valami konkrétumot illetve fejleményt ebben az ügyben? Ha igen tegye közzé blogon, fórumon...stb. Addig is mindenki nézze meg a szavatossági időt az elsősegély dobozokon!

jjj 2008.06.12. 13:30:30

Rutinon meglebegtettem a tükörrel egy bokrot. Átmentem, mert ki nem szarja le, tudok vezetni.
Forgalmin jobbra kisíves kanyarnél, néni lelépett a túloldalon, egyből szóltak húzódjak le, ennyi volt.
Reklamáltam, hogy bár lelépett, de a szemembe nézett, hogy menjkél fiam.
Miközben ezt magyaráztam, lakótelepi vadsuhanc, nem adta meg a jobbkezet nekem, balesetet elkerültem, ennek köszönhetően látták, hogy tudok vezetni, és ezen is átmentem.

Akkor zsebbe vasat sem fizettem.

De a korábbi kommentelők összetörtéka lelkem, hogy a +10 órámmal én is megvettem őket:(

apaszka · http://apaszka.freease.hu 2008.06.12. 13:30:39

Igen,a fiamnál ezt tapasztaltam. Szóvátettem,és átvittem másik oktatóhoz. Az első oktatója vagy hülye volt,vagy bátor.Olyan nagyon feltünően csinálta a lehuzást! Oktatni meg ,igen vacakul! Pl: tolatni is én tanítottam a fiamat! -Oktató,ilyeneket nem is mondott,mutatott! Mondta a fiam! Hát már megvan a jogsi neki! Fejér megyében ha érdekel hova járt priviben megírom!!! Nem a reklám helye ez! Főleg nem ajánlom őket!!!

bence · http://autozz.blog.hu 2008.06.12. 13:43:28

én nyíregyházán élek, it a viszgabiztosokat nem lehet jobb belátásra birni a vizsgákon. némelyik oktató viszont néha sajátzsebbe dolgozik.

cso zsi 2008.06.12. 13:43:43

" Bird_ · nyikk.blog.hu 2008.06.12. 11:51:29

Olyan is volt, hogy kivitt az autópálya bevezetőre nyíló utcába, olyan helyre (azóta átépítették), ahol már buszsáv is volt. Azaz a feladat: a 70 helyett 90-130 között érkező autók közé besorolni szabályosan, tehát úgy, hogy kihagyod a buszsávot, egyből a kocsik elé fordulsz, praktikusan a középső sávba (ami a szélső ilyenformán), azán gyorsítasz is ennek megfelelően, de csak szigorúan az engedélyezett 70-ig. De addig viszont nagyon, ami a csövön kifér. (Na ezt pl. a mai átlag oktatók tuti kihagyják. Nyilván eszi ugye a benzint meg az autót, majd hülyék lesznek - nem is tud elindulni semelyik frissjogsis a forgalommal együtt. Oktatás rulez.)"
Ezt a forgalmi sávba fordulást (buszsáv kihagyással) tényleg oktatták?
Mert néhanapján látok ilyen szerencsétlent , aki (nem a buszsávban veszi fel a sebességet, majd a szaggatottnál besorolna a sávba) keresztbeáll a buszsávon, és vár...
De autópályafelhajtón is látni a macisajtnál, vagy a sávelfogyásnál álló!!! autóst.
Ezek öngyilkosjelöltek?

Kicsijoe 2008.06.12. 16:24:06

Engem négyszer vágtak meg mondvacsinált okokkal.8 potenciális vizsgabiztosból háromszor egymás után kaptam ugyanazt!!!Érdekes véletlen.Főleg ha azt is nézzük,hogy amúgy személyes "nemszeretem" viszonyban voltunk évek óta.A második eset után beviharzottam az irodába,és közöltem,többet nem vizsgázok ennél az embernél,mert elfogult velem szemben (egyszer 73 percig vizsgáztatott,mire meg tudott buktatni nevetséges indokkal-egy néni bicajozott előttem,szabályosan nem lehetett megelőzni,mivel záróvonal volt,így 3 kilométeren át egyesben,benyomott kuplunggal pöfögtem utána,és meg lettem húzva,mert feltartom a forgalmat...)
A válasz: ez nem kívánságműsor,annál vizsgázom,aki éppen dolgozik.Pedig még bizonyítani is tudtam az elfogultságot,mert a lakásában laktam albérletben előtte (papíron is!),és elszámolási vitánk volt a kaucióval kapcsolatban - akkor nem sikerült levennie 100.000 forintra,na,most bepótolta...

Próbálkoztam azzal is,hogy nem írom alá a vizsgalapot,mivel nem értek vele egyet (életveszélyes helyzet okozása szerepelt rajta,mert egy parkoló autó kikerülése után a sávomban való visszatéréskor nem indexeltem jobbra-szerintem ez azért nem életveszélyes helyzet okozása kategória,és egyáltalán...)

De volt olyan is,amikor olyan utasítást kaptam,hogy az első lehetőségnél forduljak balra.Helyismeret hiányában benéztem az utcát,nem tudtam,hogy ott abba a kisutcába be lehet hajtani,az oktató rámszólt,hogy itt,itt,de én ekkor a külső sávban voltam.Indexeltem,hogy átmenjek a belsőbe,majd onnan kanyarodjak,erre meg lettem vágva,hogy külső sávból akartam balra kanyarodni..)

Végül az ország másik végén vizsgáztam le...

Ja: fél év alatt levezettem 40.000 kilométert baleset nélkül a jogsi megszerzése után,pedig ötödször sikerült,és egyetlen pótórát sem vettem,mivel vágtam,honnan fúj a szél...

Érdekes annak fényében,hogy a vizsgabiztos szerint nekem sosem szabadott volna jogsit kapni...

Ja,és ő nem korrupt,szimplán geci...just for fun.Tehát nem lehet megkenni.Max az oktatóval osztoznak,amit viszont valószínűnek tartok...

Anieta 2008.06.12. 16:26:33

Sziasztok! Úgy érzem, hogy nekem sikerült a világ legtürelmesebb oktatóját kifognom. Rutint én is kb dupla annyi órából tanultam meg, de legalább magabiztosan. Forgalomból most tartok 30 óránál.. Csak ne félnék ennyire a "vezetni nem tudó, agresszív, megvett jogsis állatoktól"... Eddig minden vizsgám elsőre sikerült, viszont most kedden forg.-i vizsgáztam és sajna behúztam magam a csőbe, tehát félre állítottak. Sztori: kikanyarodtam a Bécsi útra...egyszercsak feltűnt egy bringás. (magam is bringás vagyok amúgy...de abban a pillanatban kicsit más érzések fogtak el..:-) ). Úgy kezdődött, hogy nem szabályosan kerültem ki, (nem vártam meg, amíg a tükörben látom, hanem rögtön visszamentem elé) :-( ezek után (mivel éreztem, hogy elszúrtam) kicsit görcsösebben vezettem és ki akartam engedni egy mellékutcából a Bécsire kikanyarodó autót (minek előzékenykedek, mikor a főútvonalon zöld a lámpám? Isten tudja..), persze ő intett, hogy menjek csak..hirtelen nem tudtam váltani..autó lassult..még mindig nem ment be a váltó, ekkor lámpám beváltott sárgára..én meg átgurultam. Ekkor vége is lett a vizsgának. Megálltunk és megbeszéltük, hogy bár "nagyon szépen kezeli az autót kisasszony, technikailag semmi gond nem volt, sajnos nem engedhetjük így át". Hát ez van. 2 hét múlva lesz a második felvonás. Pénzről nem volt szó, még csak egy félreérthető célzás sem. Nem is lennék ilyenre kapható, több okból sem: 1) örülök, ha az albit ki tudom fizetni és kajálok 2) akkor sem erősítem a korrupciót, ha 10x kell mennem! :) 2 hét múlva írok, hogy mi volt a 2. vizsgán..kívánjatok nekem egy kalappal! peace :)

cliff barnes (törölt) 2008.06.12. 16:33:36

ha már így bennevagyunk a vizsgázós sztorizásban, úgy bukott már meg valaki rajtam kívűl, h pocsolyába hajtva lefröcskölt egy gyalogost? :))

Anieta 2008.06.12. 16:47:50

cliff barnes: engem többször figyelmeztetett az oktatóm, hogy erre majd fokozottan figyeljek, mert ilyenért (is) elkaszálnak!! te így végezted?? :-(

Gven · http://gvenphoto.extra.hu/ 2008.06.12. 17:06:56

cliff barnes 2008.06.12. 16:33:36

ez kéééééééééész:D:D:D:D

(a név a dállászból van, vagy én vagyok a hülye?...)

Kicsijoe 2008.06.12. 17:09:46

Az egész egy dologról szól: gyakorlatilag sikeres forgalmi vizsgát tenni mai viszonyok közt lehetetlen.Például: KRESZ szerint parkoló kocsit kikerülni úgy lehet csak,hogy meghagyod neki az ajtónyitás távolságot...namost ezt kívánom,hogy kivitelezze valaki mondjuk délután fél négykor.Opcionálisan egy iskola vagy óvoda közelében.Bónusz pont,ha ráadásul záróvonal is van.

Vagy az én példám: csúcsforgalomban biciklis előzése.Ha előzöd,azért hasalsz el,ha nem,akkor meg azért,mert feltartod a forgalmat.

Aztán ott van még a parkoltatás,amikor a vizsgabiztos azt mondja standard hivatali ebédidőben,hogy parkolj le /szabályosan!!!!/
Ha elkezded egy kispók méretű helyre beszuszakolni a kocsit,miközben a mögötted levők tülkölnek-kurvaanyáznak-villognak,azért buksz meg.Ha "nem találsz parkolót" akkor meg azért,mert ennek a feladatnak a szintideje 5 perc.Mármint parkolóhely találással együtt...

De buktam olyanon is-és ez ráadásul nem is a "kedvenc vizsgabiztosom" volt,hogy autó műszaki ellenőrzése: "kacsaseggű" Megane,sziporkázó júliusi kora délutáni napsütésben nem sikerült észrevennem,hogy a rendszámtábla-világítás nem üzemel... /nem forgalomképes gépkocsival akartam elindulni/

Amikor ezen dühöngtem felvilágosított egy rutinosabb vizsgázó,hogy ne bánkódjak,mert ha netán észrevettem volna,akkor meg az lett volna a következő projekt,hogy cseréljem ki :-/

Gven · http://gvenphoto.extra.hu/ 2008.06.12. 18:18:49

cliff barnes 2008.06.12. 17:25:18
perszehogy a dállászból:)

aztaaa, hogy mikre nem emlékszem. :)

Spirit666 2008.06.12. 18:32:30

meghúzta a feleséged az okatató? :O Gondolom vállás lett a vége :D

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2008.06.12. 18:43:56

A lehúzás legszebb része a legális lehúzás.

Két órákat vezettetnek a mazsolákkal, és nyomják beléjük, hogy még nincs elég rutin, mert az utolsó fél órában, amikorra már jól elfáradtak, mennyi hibát ejtenek...
Ezt megcsinálták a feleségemmel is.
Aztán beszéltem az okítóval, hogy ezt így nem kéne, me nem szarom a pénzt.
Nekállt elmesélni, hogy így szokták, meg, hogy kell, de amikor csúnyán néztem, meg lehetett oldani, hogy egy órákat vezessen.
Így csodák csodájára neki lett előbb jogsija, nem azoknak az ismerőseinek, akik kétórákat vezettek, sok-sok pótórával.

Newbie 2008.06.12. 19:30:04

Kicsijoe.

Na ne má! Rutinon én elfelejtettem megnézni/nyugtázni a rendszámtáblavilágítást (pont), nem volt belőle semmi baj. Ez nagyon durva szemétség volt.
Mondjuk nekem pl. abba kötött bele a biztos, hogy kapubejárónál parkoltam le, holott csak megálltunk és az oktató is arra szólított fel: "Keressünk egy parkolásra alkalmas helyett és ott ÁLLJUNK MEG." Meg apróságok voltak, de átengedett végül, ha szájhúzva is.

Az én részemről friss a dolog - május jözepén volt meg a forgalmi -, és azt mondhatom, semmmiféle lehúzás nem volt senki részéről és az oktatóm is azon volt, hogy sikerüljenek a vizsgák, minimális óraszámokkal le is mentem, igaz így is rohadt drága volt az egész procedúra. Szóval itt felénk fel sem merült a megkenés, a korrupció.

crobb 2008.06.12. 20:05:42

Békés megyei oktató vagyok. Elképesztő hülyeségeket olvasok.
1.Vizsgabiztos lefizetés az országban kb 3-4 megyében megy. Itt szerencsére nem.
2. Az oktató/ vizsgabiztos nem kap több fizetést, ha bukik a tanuló.
3. "megbuktam, pedig csak az irányjelzőt felejtettem el kitenni."Há-há Kisfiam az autóban fél lábbal a börtönben, fél lábbal a temetőbe vagy, úgyhogy csak irányjelezzél!
4. Az oktatók nem dugják meg az összes nőt, csak aki külön kéri.
5. "a plusz órákból bejövő pénzből kaphat a vizsgáztató, amiért nem kell semmi egyebet csinálnia, csak megbuktatnia a delikvenst!" Te mekkora hülye vagy, kedves cikkíró! Annyi munkám van, hogy nem győzöm. Örülök ha elsőre átmegy.
summa: mindíg a vizsgáztató/oktató a hülye. Te persze mindent faszául csinálsz! Csinálom egy pár éve: Ok nélkül nem nagyon buktatnak! Aki pedig nem kész arra, hogy a forgalomba menjen önállóan, az bukjon meg! Vagy hadd menjen? Ja!:Majd ha a gyereked halálra gázolja a kis pöcs, lehet sírni ríni.

Perillustris 2008.06.12. 21:15:21

Engem azért húztak meg, mert megszokásból a bringaúton mentem...

B.GY. 2008.06.12. 21:19:39

Na végre egy oktató is hozzászólt.Azért ne mondja tanár úr,hogy nincsenek ilyen esetek,mint amit írtak itt egy páran.Jó,lehet,hogy némelyik túlzás.Bár láttam már karón varjút.Én egy üveg piával átmentem a vizsgán,mármint az oktatónak adtam.Ez 17 éve volt a 38.as munkaközösségben.Ilyen nevű autósiskola is volt:)

Zoltán 2008.06.12. 21:49:53

Crobb, Te egy igazi paraszt vagy. A stílusod hagy némi csiszolnivalót! Ezzel inkább megerősítettél, mint gyengítetted az írást! Anmi a legviccesebb és leszánalmasabb, hogy azon kívül hogy tahózól, semmi cáfolatot nem írtál. Akkor válaszolok seggfej (csak hogy szót értsünk süllyedek a színvonaladra)
1. Te minden megyében képben vagy? Kapásból ostobaság, amit írsz. Gondolom nyilvántartásod van, bruhaha!
2, Nem több fizetésről van szó, hanem a csúszópénzről, a számla nélküli plusz pénzből. Gondolom csak a szövegértéssel van gond.
3, erről nem én írtam
4, nem szólok hozzá
5, Az anyád a hülye, a másik hogy ha értelmes cáfolatot írnál, még gondolkodnék, de ugyanolyan paraszt vagy, mint amelyik a zsebpénzt beszedte nálam.

Még az is lehet, hogy Te ok nélkül nem buktatsz, persze ettől primitív vagy, de képzeld nem csak belőled áll a világ. Pesten ilyen is van, suttyó.

Egyébként az örülök, ha elsőre átmegy, pont nem azt mutatja, hogy szigorú lennél, hogy a gyereked ne gázolja el a kis pöcs.

tappancs 2008.06.12. 22:38:58

most mit is mondhatnék....
elméletin és gyakorlatin elsőre mentem át, hibapont nélkül.

velodoki 2008.06.13. 09:44:09

Perillustris, Crobb (4.pont)
átalakul a blog viccoldallá? Tetszett. Tappanccsal egyetemben nekem is elsőre sikerült minden vizsgám, elméletin ejtettem egy hibát kérdésértelmezés miatt. Senkinek sem fizettem zsebbe, nem is tudtam volna, mert két vizsgáztatóval mentem a forgalomban. Belváros és mentőautó is volt; valamint nem kevés szerencsém. Az elmúlt nyolc évben kétszer fordult elő velem, hogy hülye voltam és bosszúságot okoztam másoknak, de nem esett kár egy autóban sem. Ezt nem plusz órákkal lehetett volna kivédeni, hanem még egy-két hét szülői felügyelet melletti vezetéssel és nyugalomra, felelősségre neveléssel. Az már csak mellékes, hogy a Bartókon szarrá törtek, mert egy anyuka kijött elém egy mellékutcából. Akkor is hülye voltam, mert még nem használtam a biztonsági övet, ezért lefejeltem az A-oszlopot: agyrázkódás + homlokom összekapcsolása.
Ja, bringával még semmi baj nem ért, ezért is használom a leggyakrabban!

crobb 2008.06.13. 11:11:26

Kedves Zoltán! Te aztán jól megmondtad, hogy én milyen suttyó, paraszt, seggfej vagyok, meg az anyámat is... Szóval szereintem te nem érted. Az én problémám az, hogy mindenki általánosít, minden oktató egy geci lehúzós, és egész nap ordít a szerencsétlen tanulókkal. A mi autós iskolánk pont az ellenkezőt vállalja, becsületesen leoktatjuk a gyerekeket, indokolatlan pótórákat nem adunk. A csapat 70%-a diplomás, végzett ember. Elolvastam 80 véleményt ahol a 90% szerint egy takony az összes oktató, ezen igen felbosszantottam magam. A válaszod azért tényleg erős azt gondolom. Mellesleg te nagyon érted ezt a szakmát, hogy ilyen okos cikket írsz. Ha valaki meg reagál az ostobaságaidra, hogy ez ebben a formán talán nem így van, akkor egy rakás szar vagyok, és dögöljek meg. Ne álltalánosítsunk emberek!!! Minden szakmának megvan a selejtje!
Zoltán a stílusod itt elmegy, egy kocsmába már rég pofán vertelek volna érte.

Zoltán 2008.06.13. 11:20:21

Crobb!
Talán olvasd el, mit írtál és akkor kiderül ki kezdte a személyeskedést, ki hülyézett először. Vicces, hogy visszakapod, akkor egyből sértve érzed magad. Talán nézz tükörbe. A stílusodon igyekeztél csiszolni, amennyire sikerült. A kocsmában témában nagy arcod van, mit írjak rá? Elszaladtam volna sírva? :) Ezt Te sem gondolod komolyan, de én nem arcoskodok fórumon, nincsenek fusztrációim.
Te ugyanúgy általánosítottál, mint többen a fórumon. Sőt! Talán a jelenség nagy mennyisége okot is ad általánosításra, még akkor is ha nyilván vannak kivételek.
AKi nem fogad el csúszópénzt, annak nyilván nem kell felkapni a vizet, de ha a szakmában vagy nyilván tudod, hogy ilyen is van és sajnos nem elszigetelt dologról van szó. Továbbra sem cáfoltad, mivel nem is lehet, hogy ha az oktató és a vizsgáztató rosszcsontok :) és ismerik egymást, akkor érdekükben áll a buktatás és a pótórák adása (főleg számla nélkül).
Én ennyit írtam és ezt továbbra is fenntartom.
Nem a reagálásod miatt "vagy egy szar és dögölj meg", hanem a személyeskedő stílusod miatt, amire megfelelően válaszoltam, ami máris sértette az önérzeted.
Természetesen azt is fenntartom, hogy vannak normális és számlaadó oktatók, de ez már egy másik téma, mert itt a másik feléről volt szó.

TH 2008.06.13. 11:49:16

crobb 2008.06.13. 11:11:26
Egyetértek Veled, hogy Zoltán stílusával van több baj.
Azzal is egyetértek, hogy nem minden oktató, és nem minden vizsgabiztos ilyen. Nekem pl. azt mondta az oktatóm, hogy nem kell 5ezres, mert aki nem hibázik, azt nem buktatják meg, és inkább tanuljak meg vezetni. Egyetértettem vele, ezért a minimumnál több órát vettem, és így is 2x mentem vizsgázni. Viszont már a vizsga előtt 1-2 fokkal jobban ment a vezetés, mint sok embernek, aki kezdőként, de már jogsival vezet mostanában előttem az utakon.
Ettől függetlenül nagyon sokan csak csúszópénzzel mennek át, tehát hidd el: sok helyen meg csak így műxik a dolog.
Örüljünk, hogy nálad nem.

Zoltán 2008.06.13. 11:20:21
Sztem az, hogy lehülyézett, az még egy olyan véleménnyilvánítás, ami belefér azért. Nem kell mindenen felkapni a vizet. Határozottan fejezte ki egyet nem értését, hát van ilyen. A személyeskedő stílus kimerült abban az egy mondatban, azon meg próbálj meg túllépni inkább.
Próbáld meg megérteni, hogy szar lehet egy rendes oktatónak azt olvasni, hogy mindenki általánosítva fikázza őket. Szóval csiszolj Te is a stílusodon...

Anieta 2008.06.13. 12:17:22

Hm...kicsit elkanyarodtunk, de ha nem bánjátok, akkor én feldobnék egy számomra aktuális témát - önző módon - :) Gyűjtsük már össze azokat a lehetséges hibákat (forgalmi vizsgán), amelyek miatt hibapont jár, vagy esetleg rögtön bukás. Segítenétek? (nyilván nem a banális dolgokra gondolok, mint például kanyarodásnál irányjelzés, vagy gyalogos átengedése, ahol elsőbbsége van..olyanokat írjunk össze, ha lehet, amikre nem mindig gondol az ember, és ha már ott a szitu, könnyű elbaltázni. pl: amit fentebb olvastam, hogy kapukijárathoz parkolni...)

Zoltán 2008.06.13. 12:56:36

TH
Nem csak az az egy mondat volt személyeskedő, ajánlom elolvasásra. Nálam nem fér bele a hülyézés sem, ha viszont nála igen, nálam ez a válasz is. Szar lehet egy rendes oktatónak elolvasni, de ezt nekik is tudniuk kéne, hogy van ilyen eset (ahogy Te is írtad és még vagy ötvenen), nem pedig a mundér becsületét védeni, ami nincs.

TH 2008.06.13. 13:33:50

Anieta 2008.06.13. 12:17:22
Ez könnyű. Hibapont jár minden esetben, amikor megszeged a KRESZ-t, valamint ha túl bizonytalan, ha túl dinamikus vagy, ha nem tetszel a vizsgabiztosnak, ha túlságosan is tetszel, és még látni szeretne máskor is stb.:)

Zoltán 2008.06.13. 12:56:36
Elolvastam. Kérlek idézd, hogy te még mit éreztél személyeskedőnek, és miért...

rooster 2008.06.13. 13:53:17

Én úgy gondoltam, h. nem csak jogsit akarok, de lehetőleg tanuljak is meg vezetni.
MAK-nál tanultam (7 éve volt kb.), először balhéztunk néha az oktatóval, utána nem (nem is volt miért).
Direkt télen tanultam, volt hó, jég, stb. Mentünk éjjel is (asszem sok helyen elspórolják), megtanultam parkolni is...
Mindenen elsőre átmentem, gond nélkül. Kenőpénz a részemről fel sem merült.

TH 2008.06.13. 13:56:25

rooster 2008.06.13. 13:53:17
Én is ragaszkodtam az esti vezetéshez. Az oktatóm meg nem ellenkezett, szerintem értékelte, hogy valaki szeretne valami tudást is magára szedni, nem csak jogsit akar azonnal.

Newbie 2008.06.13. 14:34:25

Anieta!

S pedig kapubejárónál megállni szabályos, mi pedig konkrétan is ugye csak megálltunk, mert nem szálltunk ki, meg az utasítás is ezt tartalmazta, plusz az oktató kifejezetten azt a helyet szemelte ki nekem, amiért akkor szólt.
Pár további vonáspontom: kormányzás. Némileg jogos volt, de azelőtt kb. 60 km-nyit kocsikáztam, és nehéz volt megszokni a Fiesta szervokormányát.
Sebességváltás: fogalmam sincs, miért karikázta be. Ja igen, mert minket az oktató úgy tanított, hogy lassításkor 1500 alatt kuplung ki és üresbe, nem pedig 3.-ban hagyott váltóval leállni a piros lámpa előtt. Ezért alaposan lecseszett a biztos, pedig szvsz. nem volt egészen jogos.
Fékerőt nem érzékeli. Na ezzel fullosan nem értek a mai napig egyet. Én úgy csináltam, és csinálom, hogy előbb a szükségesnél jobban lelassítom a kocsit, majd szépen odacsorgok az előttem állóhoz, végül nagyon finoman fékezem állóra a gépet, hogy ne rántson vissza és előírás szerint a szélvédőben látszódjék még az ő kereke az aszfalttal. Mindig büszke voltam rá, hogy a megállás pillanatában a többiek nem indulnak meg előre a szélvédő felé...:DD Erre ne.
Későn észlel. Kamu és nem igaz. Minden akadályt a megfelelő időben észleltem, és időben meggyőződtem arról, hogy a forgalom lehetővé teszi a kikerülést, vagy épp a sávváltást.

Viszont volt egy csúnya hibám. Balra, nagy ívben forduláskor az izgalom miatt nem jutott idő a táblák megtekintésére, de nem emlékeztem, hogy az utca onnantól 40-es, vagy 30-as. Utólag még hátranéztem, de már késő volt, így jó darabon 39-cel csorogtam, míg inkább vissza nem lassítottam, biztos ami biztos. Na ezért meghúzhatott volna, ehelyett úgy látszik, inkább bekarikázott pár másik olyat, ami nem felelt meg a valóságnak.
Meg azért lecseszett, mert az U fordulót kettesben csináltam meg a hepehupás zúzalékos-földúton (l.t. kívüli helyszín), emiatt ő hátul összevissza hánykolódott, mert az öv nyista volt. Miközben ők várták el a dinamikus vezetést...:)
Asszem ennyi, de az azóta megtett pár km alapján már most nem szükséges a tapasztalt vezető felügyelete, figyelek.
Az oktató is az utólagos értékelésben megjegyezte, hogy azért engedett át, mert látta, hogy rendszeresen és alaposan körültekintek mindig, hogy mi a helyzet a kocsi környékén. És a biztosnak az számít, hogy figyelsz-e, alapos vagy-e, folyamatosan vizsgálod magad körül a forgalmat, és magabiztosan kezeled-e a kocsit. Tehát, hogy előreláthatólag nem fogsz-e a jogsi után balesetet előidézni.

Newbie 2008.06.13. 14:42:31

Rooster, TH. Valóban általában elspórolják az éjjeli vezetést, mert a vizsgára készítenek, az pedig nappal van.
Mi ragaszkodtunk hozzá, én azért, mert kiváncsi voltam a műszerfal fényekre:D, hölgytársam(!) pedig ellenőrzött körülmények között szerette volna kipróbálni.
Szerencsére nem kellett nagyon erőltetni, de nevetve mondta az öreg, hogy ilyet még soha senki nem kért tőle.:D
Végül egyedül nyomtam le 3 órát a megyeszékhelyen, majd még haza is én vittem a kocsit a 6-oson. A kihívást tetézte, hogy az út vége felé alaposan eleredt az eső, szóval elég frankó volt, basszus.:)

Anieta 2008.06.13. 14:45:38

Newbie!
Nagyon köszi, elég sok mindent tanultam a példádból :-)

TH!
Ezen mosolyogtam, ettől függetlenül mindent megtettem (korábban is a vezetés órákon és a mai napig, a vizsgán is..) hogy próbáljanak emberként kezelni, ne pedig nőként. Hiszen sok mindent tehet ennek érdekében egy nő is ugyebár (öltözködésre figyelni, beszédstílus, szóhasználat...célozgatások ignorálása...stb. )Eddig nem volt gondom, szerintem ezt magamnak köszönhetem, no meg az oktatómnak, aki tényleg emberként kezelt és kezel a mai napig. Egyszer mertem felvenni térdig érő lenvászon szoknyát, abban az iszonyatos kánikulában pár hete...és meg is lepődött.."no, mit történt, hogy ma szoknyában van?" :-) erre én: "tévedni emberi dolog" :) Ha megkapom a jogsit, iszom vele egy pertut :))

Többiek, egyéb tanulságos tapasztalat? Megköszönöm! :-)

TH 2008.06.13. 15:21:10

Anieta 2008.06.13. 14:45:38
Akkor te nagyon profin kezeled a kérdést! :)
Bár azért durva, hogy egy szoknyába belekötnek, talán azért ahhoz jogod van...legalábbis sztem az annyira azért még nem kihívó öltözék egy térdig érő szoknya. Mindenesetre az örvendetes, hogy az oktató nem diszkriminál, az nagyon gusztustalan sztem. Sok sikert a vizsgához!

Anieta 2008.06.13. 16:03:16

TH:
Bár nem volt túl kényelmes minden reggel váltó vezető cipőt magammal cipelni ill. laza ruhában járni dolgozni a vezetős reggeleken...viszont olyan szempontból megérte, hogy mind az oktató mind pedig én a vezetéssel és az autó technikai kezelésével voltunk elfoglalva. A második forg.-i vizsgán remélhetőleg kevésbé lesz kocsonya effektus a vizsgadrukk miatt, mert az nagyon megnehezítette kedden a vezetést :(( Valszeg ezért is kezdtem úgy a vizsgát, ami korábban soha sem fordult elő: elindultunk, pár másodperc múlva sípol a kocsi... levert a víz, mikor szólt a biztos, hogy "kapcsolja be a biztonsági övet legyen kedves, Anita"... na akkor azt hittem, végem. (és sajnos később így is lett, mint ahogy már fentebb regéltem.. :(

TH 2008.06.13. 16:07:48

Anieta 2008.06.13. 16:03:16
Ha jól kezeled a kocsit, akkor a forgalomhoz hozzá fogsz tudni gyorsan. Én is megbuktam az első vizsgámon, mert egyirányúnak néztem egy kétirányú utcát, és a bal széléről kanyarodtam balra. Úgyhogy nagy kalappal az újabb próbálkozáshoz, ilyen korrekt oktató mellett a Te hozzáállásoddal biztosan simán menni fog mindenféle kenőpénz nélkül is.

Anieta 2008.06.13. 16:18:25

TH
Köszi a bíztatást, elkél ez most igencsak! Apropó: esti vezetés. Még nem voltunk. Gondolom kellene. Szóljak az oktatónak, vagy hagyjam inkább??

TH 2008.06.13. 16:21:00

Anieta 2008.06.13. 16:18:25
Hát a vizsgához nem kell. Gyakorolni mindenképp hasznos, azt döntsd el Te, hogy az oktatóval is tennéd-e vagy elég, ha majd jogsival a kezedben Te gyakorolsz. Ha van valaki ismerősöd/rokonod/barátod/barátnőd/stb., aki tud normálisan vezetni, és beül melléd a kocsiba, akkor amúgy is érdemes vele pótleckéket venni. És a legfontosabb: olcsó tanulóautó, amit nem sajnálsz nagyon, ha lehúzod a szélét, lepadkázod stb. Szerintem új autóval frusztrálóbb a vezetés egy kezdő sofőrnek.

pixa 2008.06.13. 16:52:42

Azért vannak normális oktatók is. Az enyém engem nem akart lehúzni, pedig rákérdeztem, igaz megvágtak, de csak mert a megszokott útvonalon (bp nagykőrösi, 70-50es táblák váltogatták egymást még akkor), beraktak egy újabb 50-es táblát is hídfelújítás miatt, ahol halálnyugodtan mentem tovább 65el :)

Viszont másodjára másik vizsgabiztosnál minden ment hibátlanul, de parkolni olyan szinten nem tudtam hogy nagyon, aztán mégis átengedett - megjegyzem párhuzamos parkolni azóta se tudok :D azért nem koccolom le mások autóit, de ha ferde akkor leszarom, vagy felállok trehányul valahova és cső. Akinek nemtetszik beszól, én meg leszarom. :)

Anieta 2008.06.13. 17:04:53

TH
Akkor jó, nem fárasztom az oktatómat esti vezetéssel, szerintem nem bánja majd ;-) Lesz majd segítségem, öreg autóval...saját kocsi pedig egyelőre nem kell ide a városba. Emlékszem, egyszer nagyon durván esett az eső reggel, mikor órám volt. Pedálról állandóan lecsúszott a talpam :( ..útburkolati jelekből semmit sem láttam. Ez lesz még egy komoly lecke majd élesben kint az utakon... jajj nekem. Akkor hirtelen megértettem, hogy miért bolondulnak meg az autósok, ha esik.. :S A balra kanyarodás egyirányú utcába még a nehéz. Csomószor nem is látni előre, hogy kint van a tábla. Nem is ott van kint, ahol az ember logikusan keresi. Bal oldalon parkoló autókról nem is beszélve. Útkereszteződéseknél miért lehet bármilyen nagy autónak - a szabad kilátást - nyugodtan parkolni? Ezeket miért nem szállítják el? A legjobban viszont még mindig a komolyan ELCSESZETT felfestéseket utálom, hihetetlen, mintha analfabéták tervezték volna és festették volna a megszaggatásokat, vagy a nem helyesen szaggatott vonalakat ááá... direkt kiszúrásból tán? Nem értem...a nem látszó, elferdült vagy kint felejtett táblákról ne is beszéljünk. Szeretem a természetet, a fákat, a bokrokat...de a táblákat miért a lombkoronában helyezik el? Vagy ha a természet "terjeszkedett" időközben :)) akkor miért nem intézkednek a táblák áthelyezéséről? Ezek végképp nem segítenek a tájékozódásban, főleg kezdőként :( Ausztriában például "egy arasszal" lejjebb vannak a táblák, így kanyarodásnál nem kell kicsavarni az embernek a nyakát, hogy felnézzen az utca sarkon a táblára, hogy milyen utcába is kanyarodott...hiszen közelebb esik a szemmagassághoz. Vagy csak nekem tűnik úgy? na mindegy...vannak érdekes, számomra érthetetlen dolgok itt. Még nagyon sokat kell tanulnom és tapasztalnom, az biztos :)

TH 2008.06.13. 17:14:39

Anieta 2008.06.13. 17:04:53
A kérdéseid jogosak. Esőben tényleg semmilyen felfestés nem látszik nálunk, jó ha ismered az utat előre, amíg kezdő vagy. Ez sajnos komoly.:)
Szóval ezek a problémák jogosak, de idővel hozzászoksz majd. Én pl. a felfestésektől már nem várok semmit. Megpróbálom kitalálni, hogy mi volt a szándék, a 2 egymásnak ellentmondó vonal közül melyik az, amelyik már érvénytelen meg ilyenek...

pixa 2008.06.13. 16:52:42
A parkolni nem tudásra nem kéne büszkének lenni, hiszen indokolatlanul akadályozhatsz másokat vagy foglalhatsz el több helyet, mint szükséges stb. Inkább gyakorold.

Newbie 2008.06.13. 18:49:00

Egyetértek TH-val. A sikeres vizsga után folytatni a gyakorlást és nem megakadni egy szinten, hanem kísérletezni, új dolgokat megpróbálni, amitől a legjobban félsz, vagy a legnehezebben megy, gyakorolni. Amióta vezetek, számos embert látok szarul parkolni. Pl. én félek a két kocsi közé parkolástól, mert nem érzem eléggé a kocsi orrát, félek, hogy véletlen meghúzom a másikat, de amikor az egész 100 helyes parkolóban két autó volt összvissz., épp egy kihagyással, azértis közéjük mentem be. Nem is gondoltak hülyének...
Az eddigi kb. öt manővert egyelőre permanensen elcsesztem, későn szedtem alá, visszatolatni és korrigálni kellett. De majd.:)

Newbie 2008.06.13. 18:55:45

Pixa! Pedig a párhuzamos parkolás könnyű, ha az oktatód megfelelően megmutatta, elmagyarázta. Nem akarom ennek részleteivel teleoffolni a blogot, de ha szükséges, nagyon szívesen elmagyarázom, pl. privátban, vagy hasonló.
Szvsz. gyakorold, törekedj rá, hogy mindig egyre precízebb legyen, egy-két hónap után profin fogod nyomni. Komolyan.

Slambuc 2008.06.14. 18:06:43

Kedves fiatal, és idősebb kommentezők !

Fejér megyében vagyok oktató, hogy legyen a másik oldalról is hozzászólás.
(Olvastam a Békés megyei kolléga hozzászólását is.)Itt a végeken a budapesti
viszonyokról hallani elég ijesztő. Itt nálunk, ha megpróbálnál "megvenni" egy
vizsgát, hát elég sokáig tartana megszerezni a jogsidat. Egy kérdésem lenne:
ha valamelyik bevásárlóközpontban, boltban nem köszönnek, hátat fordítanak,
amikor kérdeznél valamit, kenőpénzt kérnének valamilyen áru "megszerzéséért",
akkor nem mennél másikba ?
Egy fontos jótanács mindenkinek, aki kezdené a tanfolyamát. Ha drágán akarsz
jogosítványt, válaszd a legolcsóbb áron jogsit kínáló autósiskolát. Amikor az
üzemanyagköltsége egy óra oktatásnak 700-800 forint, és bért is kell fizetni az
oktatónak, és tantermet, rutinpályát is bérelni kell. Aztán sok órát "ingyen"
adnak. Meg elméleti tanfolyamot ingyen. Gondolkozz el. Mennyiért jársz egy
nyelvórára ? Pedig ott nem is kell több milliós értékű eszköz az oktatáshoz.
Amikor az oktató pénzt kér tőled a vizsgáért, menjél be az autósiskolához, és
kérdezd meg az iskolavezetőt, hogy jogos-e, hogy az oktató át akarja verni a
tulajdonost ? Ha azt mondja jogos, akkor keressél másik iskolát. Boldogan fognak
fogadni.
Más: amikor egy tanulóvezető pontosan tudja, hogy nem hibázott a vizsgán, akkor
valaki nem ül a megfelelő helyen. Mert drága barátaim, az a baj ezzel az egésszel,
hogy a több százezer (millió) km-t levezetett oktató, vizsgabiztos, jobban
tudja, hogyott és akkor mit kell (kellett volna) tenni. Nem is biztos, hogy
okosabb nálad, de biztos, hogy az autóvezetésban tapasztaltabb.
Más: amikor nem megy a parkolás, miért nem szólsz, hogy gyakoroljuk még egy
két órát ? Szerintem az oktatód nem haragudna meg érte.
Más: amikor lehülyéznek, elmondanak mindenféle ostoba marhának, akkor miért nem
kéred ki magadnak ? Egy boltban elnéznéd az eladónak, ha lehülyézne, amiért nem
tudod, hogy működik az a televízió, vagy kenyérsütő ?
Más: az éjszakai vezetés nem választás kérdése, hanem kötelező feladat.
Más: ha az oktatód "bizalmaskodik" veled, mert te nő vagy, akkor kérd ki magadnak,
szállj ki azonnal az autóból. Hívd fel az iskolavezetőt, és kérdezd meg ki fogja
azt a napodat kifizetni ? (utazás, esetleg szabadság...) Eltűrnéd, hogy egy boltban
a fenekedet simogassa az eladó, amikor mosóport vásárolsz ?
Más: az oktató nem buktat meg a vizsgán. Te buktatod meg magadat. És bármilyen
furcsa, egy irányjelző kimaradása nem apróság, hanem BUKÁSI OK ! Még akkor is, ha az
idősebbek a környezetedben azt mondják, hogy köcsög volt a vizsgabiztos, mert ezért
megbuktatott. A szabályokat nem vizsgabiztosok és nem az oktatók alkotják.

Üdv: innen a végekről.

Ui: azért kíváncsi leszek én miért leszek köcsög, tapló barom, takonyarcú...?

2008.06.15. 00:27:57

Velem összesen négy plusz órát vetetett az oktató mondhatni kérdés nélkül, de így utólag azt mondom, hogy megérte, mivel nagyon kevés a kötelező óraszám.

Ettől függetlenül akárhányszor is mondtam neki, hogy itt most odaadom a pénzt és legalább megúszom az autósuliba mászkálást sohasem fogadta el, és mindig beküldött, hogy legyen róla papír. Nagyon korrekt embernek tartom, főleg ahhoz képest, amiket hallottam más helyekről, ráadásul az autósuli is mindig azzal indított, hogy ha bármelyik oktató zsebbe fogadna el pénzt, szóljunk és másnaptól az nem ott dolgozik.

A vizsgabiztosnak pedig abszolúte meg se próbáltunk, az viszont jó volt, hogy régebben ő is vizsgabiztosként dolgozott, így gyakorlatilag végigbeszélgették az időt, és amikor el is rontottam valamit, akkoris nekem segített.

Tehát a lehúzás nem mindenhol általános, bár tény, hogy bizonyos mértékig olyan mint a politikában, azaz szemet hunynak fölötte az emberek, mert tudják, hogy ez így működik.

Kenseth 2008.06.15. 01:20:38

Slambuc 2008.06.14. 18:06:43
"Más: amikor egy tanulóvezető pontosan tudja, hogy nem hibázott a vizsgán, akkor
valaki nem ül a megfelelő helyen. Mert drága barátaim, az a baj ezzel az egésszel,
hogy a több százezer (millió) km-t levezetett oktató, vizsgabiztos, jobban
tudja, hogyott és akkor mit kell (kellett volna) tenni. Nem is biztos, hogy
okosabb nálad, de biztos, hogy az autóvezetésban tapasztaltabb."

Forgalmi vizsga, 30-as tábla, majd utána kb. 20 méterrel balról betorkollik az útba egy nagyon kicsi, szűk, alig észrevehető utca, ezzel együtt azért az határozottan egy kereszteződés, ami feloldja a 30-as táblát (debrecenieknek: a Nyíl utcában, a Csapó utca felől behajtva), tehát felgyorsítottam 50-re. ha jól emlékszem, a másik vége felől 30-as az a szakasz, tehát a táblát kihelyező szerv szándéka amúgy egyértelműen az, hogy azon a részen 30-cal menjünk, mindenesetre a megengedett ezután a betorkolló utca után szintén egyértelműen 50. és a vizsgabiztost a vizsga végén nem sikerült meggyőznöm, hogy ott nem hajtottam gyorsan, az oktató meg persze lapított, mert nem akart összeveszni a vizsgabiztossal.
A vizsgabiztos amúgy főállásban rendőr hadnagy, ránézésre egyáltalán nem olyan, aki szórakozásból szívat tanulókat, de ott azt konkrétan biza elnézte, a sokszázezer (millió) km ellenére.

2008.06.15. 01:36:01

Kenseth: egyszer buktam pont ott, de én záró miatt... :(

Amúgy így hirtelen én is azt mondanám, hogy neked volt igazad, ha nem tudnám, hogy nap mint nap vizsgáztatnak ott, ergó nem hiszem, hogy képes lett volna benézni azt a táblát. Nem arra gondolt, hogy előtte?

crobb 2008.06.15. 10:59:31

Végre egy kollega! Remekül fogtad meg a lényeget. A "jogsi 60ezerért" iskolák csinálják nagyban a lehúzást. Az a suli ahol egy vezetési óra 2300-2400 alatt van, ott valószínűleg megpróbálnak elsütni néhány +órát, az 50 perces óra 39 perces, a máshol 7000-be kerülő egészségügyi tanfolyam 14000, sorolhatnám...
Nálunk egy óra 2800, igen komoly szolgáltatást kapnak ezért. Van olcsóbb nem is egy, de sokkal több a tanulónk így is. Szóval azért, vannak tisztességes emberek is ebben a szakmában.

Slambuc 2008.06.15. 12:46:39

Kedves Kenseth !

Igazad van ! Bármilyen kereszteződés feloldja a 30-as tilalmat.
Nem ismerem a helyet, de elmondásod alapján igaz. Ilyen eset volt nálunk is, az oktató (!) panaszt tett a vibi főnökénél. Annyi lett a vége, hogy a tanuló ingyenes pótvizsgára mehetett. Nem sok, de valami.

Üdv: Slambuc

naposcsibe 2008.06.15. 13:06:49

És mi van az oktató, nő tanuló közötti "kapcsolattal"? Én konkrétan gyanakodtam, mikor a csajom tanult vezetni. Majdnem biztos vagyok benne, hogy volt valami.
Igaz, ez már kicsit érzékenyebb téma, de sokakat érinthet, érdekelhet.

Kenseth 2008.06.15. 13:12:05

nem néztem be, még aznap vizsga előtti gyakorláson mentünk pont arra, akkor volt alkalmam megjegyezni, hogy mit hogyan kell csinálni, vagyis nem gyorsítottam túl korán.

crobb 2008.06.15. 14:41:52

Naposcsibe! Ne gyanakodj! Egyébként a feleségem annak idején nálam tanult...
Viccet félre: Ha a csajod megdugják arról nem feltétlenül az oktató tehet.

Gabbye 2008.06.15. 18:59:03

Nem nem a gerenccel rendelkező oktatónak nem érdeke, hogy a tanuló bukjon. Én nem vagyok oktató, csupán egy olyan tanuló voltam, akinek az oktatója végülis mindent korrektül, hitelesen a képébe mondott. Az, hogy egy oktatónak hány tanulója megy át egy vizsgán az csak őt minősíti. Nem a tanuló és nem a vizsgabiztos a hibás, hanem az oktató ő nem készített fel megfelelően a feladatra.
Én így kivülről úgy veszem észre, hogy van az oktatók közt egyfajta versengés. Valakinek számít a saját teljesítménye is, nem csak a pénz. Kinek nem esne az jól, hogy a vizsganap végén azt tudná mondani, hogy ma az összes tanulóm átment.

Zoltán 2008.06.16. 09:57:31

Slambuc!
Azt hiszem senki nem fog hülyézni mert kultúráltan írtál, nem mint Crobb. De az a téma lezárva.
A fórumok mindig elmennek kicsit más irányba, ami nem baj, csak a végére könnyen más értelmet nyernek a hozzászólásokkal.
Az írásom tisztáznám, azt gondolom így is íródott és ezt is tartalmazza:
- nem minden oktató (vagy vizsgáztató) korrupt
- nem mindenhol pénzzel lehet csak átmenni
- szándékosan nem emeltem ki lényegnek, hogy átmentem e vagy sem, mert nem ez a lényeg
- a lényeg amit írtam, hogy a korrupt (bizonyos budapesti) oktatók ha összejátszanak a vizsgáztatókkal, akkor közös érdekük a buktatás és pótórák számla nélkül, amin osztoznak, és azt is tudjuk, ha nagyon akarnak, találni okot, hogy meghúzzanak valakit
- ebben az iskolában több ismerősöm járt, egy sem ment át elsőre, ami nem gond - helyes is, ha ügyetlenek voltak -, de érdekes, hogy pénzt mindig vártak a vizsgáztatók

És kiemelném, hogy nem arról szól az írás, hogy a kis gonosz tanulók nem akarnak megtanulni vezetni, inkább fizetnének a vizsgáért. Természetesen arról is lehetne írni, de most őket kár szidni, mert ez a cikk korrupt oktatókról és vizsgáztatókrókl szól (nem a tisztességesekről). Ez a dolog pedig létezik, ennyi!
Ezért nem értettem Crob-ot sem...

Anieta 2008.06.16. 09:58:39

Sziasztok! Miért van az, hogy szinte mindig csengetésre kényszerül a VILLAMOS, ha olyan kereszteződéshez érkezik, AHOL NEKI LENNE ELSŐBBSÉGE? Anno nem sikerült megtanulniuk a KRESZ oktatáson az embereknek a szabályokat, vagy csak nem érdekli őket, esetleg mindkettő? Mi a véleményetek? Lassan sorompót kéne felszerelni..nagyon durva helyzeteknek vagyok tanúja nap mint nap :-( (minden nap villamosozok, több járaton is: XI. Fehérvári - III. Kolosy tér között). Miért érzem úgy, hogy képtelen az átlagember elméleti szabályokat megtanulni, megjegyezni és alkalmazni a gyakorlatban, holott az életéről van szó?

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2008.06.16. 10:03:35

Anieta: Ez mennyiben kapcsolódik a korrupciós témához? :) Bár lassan lehet olyan összefüggésekben gondolkodni, hogy le kell fizetni az autósokat, hogy ne hajtsanak rá a sínekre... :))

Anieta 2008.06.16. 10:20:38

SilentSound
bocs, nem a topichoz kapcsolódik, ez igaz. Egyszerűen csak annyira kritikus a helyzet minden egyes nap, hogy kiváncsi voltam a többiek véleményére, nézőpontjára. :)

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2008.06.16. 10:39:51

Ha gondolod, akkor fejtsd ki egy kicsit bővebben emailben és szívesen kitesszük önálló posztként. :)

Anieta 2008.06.16. 11:00:21

SilentSound
Jó ötlet, a sikeres forg.-i vizsgám után átgondolom a témát és küldöm az e-mailt :)

zadir · http://ulloi129.wordpress.com 2008.06.18. 22:31:04

Két éve vizsgáztam, a következő történt:

Szólt az oktató, hogy rutinnál 10 ezer, forgalmi vizsgán 20 ezer forint a manna, készüljek vele. adjam oda neki, majd ő mindent megbeszél az vizsgabiztossal. sürgős volt, kellett a jogosítvány, ismerős volt az oktató, belementem.

a rutinvizsgán nem kellett indulás előtt átnéznem az autót, azt a feladatot választottam amit én akartam, az oktató végig rejtvényt fejtett a hátsó ülésen. oda sem nézett, csak aláírta a papírt, és gratulált a sikeres vizsgámhoz.

a forgalmi vizsgára elfelejtettem elvinni az ahhoz szükséges papírt, alapesetben ez sikertelen vizsgát jelent. nekem nem volt az, az oktató pattant autóba, és elszaladt velem haza a papírért. visszaértünk, másfél órával később elindultunk. nem 45 percet vezettem, hanem kb 15-öt, olyan útvonalon, amit pontosan tudtam melyik lesz, minden órán körbementünk rajta. nem volt parkolás, megfordulás, mentünk egy kört és jónapot. negyed óra, sikeres vizsga.

nem idegeskedtem, nem buktam meg, viszont +30 ezer forintba került.

mindenki eldöntheti, megérte-e.

Anieta 2008.06.24. 11:11:05

Sziasztok megint :) jöttem örömködni és megköszönni mindazoknak, akik bíztattak, hogy sikerülni fog a forgalmi vizsgám másodszorra. Így lett, ma reggel 08.40 kezdettel végigvezettem a vizsgaútvonalat mégpedig úgy, hogy a végén nem volt mit megbeszélni, ergo jól teljesítettem a feladatokat. Volt bringás (2!! egymás mellett haladva), volt figyelmetlen, babakocsis, mobitelefonálós anyuka az úttesten, akadt jobbkezet nem megadó audis és még egy két érdekes eset...egyszerűen nem értem, hogy hogyan...de megoldottam. Lélekjelenlét magasfoka! Vizsgabiztos így közölte a végén az eredményt: "hát Anita, a rosszhír csak az, hogy innetől egyedül kell mindezt csinálnia" :) Köszi nektek mégegyszer a sok bíztatást! Üzenem mindenkinek, aki még vizsga előtt áll: "az egyenes út a legrövidebb" :) kellemes napot! ;-) sziasztok!












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása