Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) KRESZ (1) kresz (720) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Sötétség kívül-belül

2008.07.03. 12:51 :: Kisikasa

Avagy levonhatjuk a következtetést, hogy aki teamécses fényénél poroszkál az úton, annak valószínűleg belül is hasonló, kialvófélben lévő lángocska pislákolhat a fejében. Andrew is mea culpa-zik egy sort, de mindezt csak azért teszi, hogy mi többiek okuljunk az esetből. Szombaton együtt is okulhatunk élőben Gánton, gyertek! Ma 16:00 és 17:00 között pedig hallgassátok a Radio Q FM 99.5-öt, vagy online itt, mert abban leszünk benne meginterjúztatva.

Autós sztori, mi más, az se baj, ha egy a sok közül, de tanulságos. Én is hülye voltam, de megtaláltam azt, aki ezt kihozza belőlem.

Íme: Veszprémből Felsőörsre autóztam a minap, kellems este volt, kihalt utak, sötétség, ami ilyenkor szokás. Autóm egy szakadtnak tűnő, ám belül kicsit izmosabb Favorit - nem röhögni - komoly futóművel, fél A-s motorral, szóval megy a kicsike rendesen. Óvatos duhajként közlekedek, csak az elképedt arcokat szeretem nézegetni, amikor ellépek a zöldnél :)

Ezen az estén is csorgok 90 körül kedvesemhez, ablak lehúz, álmodozás a megérkezésről, stb. A füredi úrtól lekanyarodva sikeresen be is értem egy böszme nagy, nem túl fiatal BMW-t, ami 70 körül kóborolt, reflektor nélkül, nem is tudom, hogy látott előre a kanyargós részen. Előzni nem tudtam, de bennem volt, hogy nemsokára lesz egy hosszú egyenes, ott majd lehagyom, el van kapálva. Az közben folyton idegesített, hogy mi a rákért nem kapcsol refit? Semmit sem lehetett látni abban a gyertyafényben, amit produkált.

Eljött az egyenes, meg gondoltam, az én időm is, vissza 3., padló, már 100-nál is vagyok, 4-est dugok, 110.. 120.. jön az 5... És nem látom a tükörben! Kilesek balra, hát ez a barom, nem elkezdte tolni neki? Ott jött folyamatosan a hátsó sarkamnál, visszahúzódni nem tudtam, elvenni meg dacból és idegből sem akartam, az ilyen ostobákra allergiás vagyok. Olyan 140 körül megint hátranéztem, akkor már láttam, hogy biz beférek elé, és visszamentem a sávomba. Éktelen villogás lett a válasz - ekkor már volt refije a parasztnak - én közben távolodtam - persze csak lassan - anyáztam, közben a kocsit is símogattam, hogy mennyire jól megy a drága - 150 felett már! És előre fostam, mi lesz a falutáblánál, mert egyből le kell kanyarodjak, ahogy beérek, pláne, hogy az út is görbül, ez a majom meg benne van a seggemben, mint egy kanos ufó. Nem volt mese, előbb csak rápöccentettem a pedálra, hogy felvillanjon a piros, majd pár pillanattal később lassultam rendesen, mert kellett. A tükörbe nézve láttam, hogy nagyon de nagyon hirtelen lemaradt, közben kacsázott az úton, gondolom, próbálta otttartani. Áldott jó futóművek.. Simán lekanyarodok, ez meg éktelenül dudál, egyezményes jelek az ablakon kimutatva könyékig, de közben robog tovább.

Akkor rájöttem, hogy mekkora barom voltam, hogy hagytam magam felhúzni, de sosem értettem az ilyen ember (?) mentalitását, parasztságát. Persze pár nap múlva megint fogtam egy ilyen idiótát, de őt hagytam, had menjen... ennyit nem ér, hogy szétzúzzam magam. Okuljatok!

122 komment

Címkék: biztonság közlekedés autó hülye veszélyes gyorshajtás

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

sk 2008.07.03. 12:58:29

bmw, tehát bunkó, vagy fordítva, ezt sosem tudom eldönteni.

TH 2008.07.03. 13:03:27

A történetedben engem a favoritod fogott meg legjobban, mert hogy nekem is az van, csak az nem izmosabb, mint a többi! :)))
A BMW meg hülye barom, ehhez nincs mit hozzátenni sem.

Anieta 2008.07.03. 13:06:08

kb ezt mondhatta a BMW-s, miközben dudált:
" beeep----káromkodás---beeep -- ezért kellett megelőzni, hogy aztán lekanyarodj...??"

4849653346 2008.07.03. 13:12:02

előzést segíteni kell, nem akadályozni. és nem is gyorsíthat közben, mindegy milyen a sebességhatár.

szóval barom.

vagy iszonyat amatőr és a kanyarokban ennyit bírt, hát aztán egyenesben meg mindenki tudja nyomni a gázt...

fékezés: akkor már rég megelőzted, úgyhogy követési távolság...

hááá', végre nem a postíró a hülye :D

Gontar 2008.07.03. 13:15:53

Tipikus közúti veszélyeztetés... csakazért, hogy nehogymán lehagyja valaki! Nem csak bömösben ülnek ilyen barmok.... Sőt! Utóbbi időben régiswiftes sofőrökből jóval több ilyennel találkoztam/találkozok, mint bömösök (vagy bármilyen más típus) képviselői részéről. :D :D :D

Egyértelmű kompenzációja valamiféle kisebbségi komplexusnak. (A bömös ígyviselkedők részéről is!)

tiger 2008.07.03. 13:29:08

hi, hasonló szitu velem is előfordult. három sávos soroksárin a szélsőből húzódtam volna be a belsőbe egy piros lámpás elindulás után, mert a sávom a következő kereszteződéstől buszsávvá alakult. Mellettem egy szakadtnak tűnő Peugeot 406. Kicsit nagyobb gázzal indultam, h kényelmesen besorolhassak tőle, és mikor a perifériás látásomból eltűnt már nyomtam az indexet, hogy hamarosan sávot váltsak -még szerencse, h kipillantottam a holttérbe- ott jött a peugeot, és nem engedett be és bennem csak az volt, hogy már csak egy pár centi kell hogy besorolhassak, és csak nyomtam és nyomtam a gázt, hogy beférjek. Aztán befértem persze, de nem írom meg mennyivel mentem mikor sikerült behúzódnom biztonságosan. Utána én is elgondolkodtam rajta, hogy mekkora f@szság volt ez részemről, és elég lett volna, ha elengedem a kisebbségi komplexusaival együtt az embert, hadd örüljön, hogy lehagyott egy csak az ő fejében létező "gyorsulási versenyen". Szóval a dacot értem, de ez inkább a centikről szól -ó már csak egy pár centi, és beférek - és lám Te is én is tanultunk az esetből. Peace: Tiger

nanemá 2008.07.03. 13:49:32

Igen, nagyon ismerős a sztori, velem is eljátszották már. Dögöljön meg inkább, mint megelőzön mentalitás. Ha hagyod a fracba és visszasorolsz mögé, akkor tuti visszavesz megint 70-re és ott poroszkált volna előtted. Persze a Te esetedben nem kellett volna sokáig nézned, mert elég hamar lekanyarodtál jobbra. Az ilyeneknek nagyon sötét lehet a lelke...

Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2008.07.03. 13:54:27

pusztán költői kérdések.

miért van az, hogy:
1. mindenképpen le kell előzni ha az előzés után 50-250 méteren elül le is kanyarodik egy mellékutcába.
2. miért van az hogy városon kívül 70-nel megy, és ha faluba ér a standard 70-nel megy tovább?
3. miért van az ha egy ilyet utolérek, és előzési szándékom van, netán az indexet is kitettem már akkor megtalálják a gázpedált? sőt akkor 110-ig húzatják, és elviharoznak előlem (ugye én csak 90-nel szigorúan :))
4. miért van az hogy figyelmen kívül hagyják a városon belüli 70-es táblát, és 50-nel pöcsölünk?

Hammer · http://car-pencil-etc.blog.hu/ 2008.07.03. 13:57:01

velem volt már olyan, nem egyszer, hogy miután a falun végigcsorogtam 50-60-nal, és utolér a nagyonsietős. (ezt meg hogy, mennyivel megy lakott területen, he?)
aztán a faluvége táblánál nyomtam egy padlót, és amikor pár másodperc múlva 90-100 körül benéztem a tükörbe, és láttam, hogy a nyomulós lemaradt, mint a borravaló - a túlsó sávban. ja, hogy előzni tetszett akarni? ahhoz nem elég sávot váltani, gyorsulni is kéne (meg esetleg meg indexelni is).

nem, nem arról van szó, hogy bejött mellém, és akadályoztam az előzését, vagy nem hagytam visszasorolni. azt az előzést esélye sem volt megkezdeni.

jöhetnek a kövek, hogy milyen bunkó vagyok

? 2008.07.03. 14:07:51

A történet legfőbb tanulságát már leírtad kedves posztíró:

"Akkor rájöttem, hogy mekkora barom voltam,"

lotht 2008.07.03. 14:09:10

Igen, ez jó kérdés. Megyek 50-55-tel, orrom előtt a faluvége tábla, gázt adok. Közben látom, valaki elkezd előzni. Milyen határig kell nekem elősegíteni az ő előzését? Párszol előfordult, hogy max 70-nel akar megelőzni. Én viszont mennék 90-nel a tábla után.
Vagy a másik esett, talán egy órája történt a Tatai úton. Majdnem állóra lassultunk egy útfelbontás miatt, amit ki kellett kerülni. Index, kerülöm, persze, gyorsítok is. Kb. 30-40 között mehettünk, amikor egy autó (S.....) kinn marad a sávba és előzni akar. Én még gyorsulnék tovább, te jönnek szembe.
Ugyanez a S..... a következő kereszteződésben majdnem elcsapott egy balra kanyarodó motorost, azt is előzni akarta, persze balról...

Gy 2008.07.03. 14:15:53

Demég mekkora. Játsz otthon a needforspeed el, ott kiélheted magad. Az uton hagyd a másikat, hátha siet valahova és nem versenyezni akar.

Hassan 2008.07.03. 14:23:26

Ha tudom, hogy lekanyarodok 1-2 km-en belül, akkor kibírom 70-nel, minek erőlködni. Főleg este. Sőt vagyok annyira nyugis, hogy motorral is kibírom.
A másik dolog: mondd már meg, hogy azon a szakaszon hol van olyan hely, ahol egy Favorittal 150-re fel tudsz gyorsítani? Hacsak nem rögtön a füredi lehajtó után, bár az írásodból azt vettem ki, hogy már később érted utol.
150 azon a szakaszon elég necces.

Rocko- 2008.07.03. 14:28:15

bunkó vagy Bugsy. ôôô, Hámmer. :D

Andrew · http://netrally.hu 2008.07.03. 14:33:05

Nem az erőlködésen volt a hangsúly, hanem hogy nem kellett volna, tudom ezt jól. És ha nem paraszt, nincs is erőlködés. Amúgy a Felsőörsre bevezető hosszú egyenesen bőven kijön a 150 ezzel a kocsival, mint mondtam, nem széria. És tényleg necces volt, emiatt is anyáztam magam. Részemről ennyi :)

Hammer · http://car-pencil-etc.blog.hu/ 2008.07.03. 14:39:33

Gy, én se versenyni akarok. így szoktam közlekedni: településen lelassítok, azt elhagyva felgyorsítok. nem én nyomulok a másik seggében

ppeterka 2008.07.03. 14:56:12

Andrew: Mennyit vesztettél volna, ha nem próbálod meg megelőzni a balfaszt?

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.07.03. 15:02:56

150? Tyúning favorit? Muhahahahaaaa :P

Ki volt a hülyébb? Sorsot húzhattok, hatalmas gratulációm!

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.07.03. 15:05:19

GY, ha valaki láma és csak menőségből pöckölgeti a gázpedált, ne csodálkozzon a távolodó piros fénypáron... Ennyi, nem kell tovább feszegetned a Nagy Büdös Semmit.

laposmacska 2008.07.03. 15:26:15

Azt azért nehezen tudom elképzelni, hogy egy bömös nem tud egy nagyobb fékezést egyenes vonalban produkálni, és elkezd cikázni, ahogy a cikkíró is írta. Szerintem itt van egy kis "rossz gonosz bmw" meg egy "áldott jó favorit" ellentét.

pillez54 2008.07.03. 15:36:27

miért nem arról beszéltek, hogy nem kéne úgy száguldozni, megint elütöttek 3 embert a zöldjelzésnél

meow? 2008.07.03. 15:40:49

Laposmacska: vagy egy igenyesen karbantartott 18 eves 5-os bmw, amit a rozsda tart ossze :)

isti77 2008.07.03. 15:47:02

"Autóm egy szakadtnak tűnő, ám belül kicsit izmosabb Favorit..."
"vissza 3., padló, már 100-nál is vagyok, 4-est dugok, 110.. 120.. jön az 5..." "...mennyire jól megy a drága - 150 felett már"

Bele sem merek gondolni, milyen lehet a "gyári" Favorit, ha ez a "tuningváltozat".
De azt ugye te sem gondolod komolyan, hogy a BMW-vel nem tudta volna lenyomni a KGST-"versenyautódat", ha igazán akarja. Bár típust nem írtál, a böszme (azaz 5-ös, vagy 7-es) sorozatoknak a leggyengébb verziója is nagyjából 2x annyi lehet lóerőben, mint a te aszfaltszaggatód. Igaz, súlyban is...

Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2008.07.03. 16:01:57

múlt héten jártam arra. a felsőőrs előtti kanyarban fél mázsa kavics volt az úton, én azon anyáztam...

Mikus 2008.07.03. 16:27:57

Azért ha valaki kicsit utánanéz a Skoda versenyautóinak és tuningolhatóságának, akkor azért érhetik meglepetések.
tischlermotor.racingnet.hu/glb.html
És ezek adott esetben egy széria külsejű autóban vannak.

4849653346 2008.07.03. 16:35:43

lotht:

"Igen, ez jó kérdés. Megyek 50-55-tel, orrom előtt a faluvége tábla, gázt adok. Közben látom, valaki elkezd előzni. Milyen határig kell nekem elősegíteni az ő előzését? Párszol előfordult, hogy max 70-nel akar megelőzni. Én viszont mennék 90-nel a tábla után."

Elméletileg ha már előzést (az irányváltoztatást) megkezdte, akkor mondjuk éppen mész 60-al, nem gyorsíthatsz tovább, hiába már 90-el lehet menni. Mert ha előznek, tilos gyorsítani - nincs feltétel. Ha megelőzött és csak 70-el megy, utána visszaelőzheted természetesen.
Hülyeségnek tűnik, de valójában logikus, mert az előzést az előzés megkezdése előtt kellett felmérnie és akkor még nem 90-el mentél. És ugye nemhogy nem gyorsíthatsz, de még lassítással is segítened kell az előzést. Más kérdés, hogy ha jönnek szembe, akkor magadat is veszélyezteted egy esetleges balesettel, ha gyorsítással nehezíted a dolgát, merthát korántsem triviális, hogy visszamegy mögéd. Mert vagy rádrántja a kormányt vagy nem...

Reggie 2008.07.03. 16:36:47

Nekem azoktol is ki van a faszom, akik parkololampa+kodfennyel, esetleg tompitott+kodfennyel mennek.

malac 2008.07.03. 16:44:47

Reggie: én mindig reflektor + ködlámpával megyek :)

_ms_ 2008.07.03. 16:53:17

4849653346 2008.07.03. 16:35:43

"Elméletileg ha már előzést (az irányváltoztatást) megkezdte nem gyorsíthatsz tovább. Mert ha előznek, tilos gyorsítani - nincs feltétel."
Ez így nem igaz, sőt baromság arra válaszként amire írtad. Azért mert a hülye a falu vége tábla előtt kezd előzni, attól én még felgyorsíthatok 90-re, mert ELŐBB aki előzni akar kell meggyőződni arról, hogy biztonságban be tudja fejezni az előzést. Jelen esetben csak úgy teheti meg, ha te már elérted az kívánt sebességedet a falu után. Tehát a sebességtúllépésen kívül (faluban még 50) más szempont szerint is szabálytalan. A szabálytalan előzést meg nem hinném hogy támogatnod kéne a KRESZ szerint. nemde?

porthosz 2008.07.03. 16:58:01

"mert az előzést az előzés megkezdése előtt kellett felmérnie és akkor még nem 90-el mentél."

Én azért ezzel igy nem teljesen értek egyet. Engem is többször előztek meg már igy, én speciel általában nem lassitok ez esetben, csak ha szembeforgalom vagy egyéb utakadály van.

Az ok pedig az, hogy kiérek a lakott területről és elkezdek gyorsitani. Ő is elkezd mögöttem. Ez esetben ne azt mérje fel hogy én még csak épp 70-el megyek amikor ő kivág a másik sávba hanem azt hogy 50-ről 70-re gyorsultam fel x méter alatt miközben ő végig mögöttem jött, ergó neki tudnia kell hogy én is most épp gyorsitok fel mert kiértünk lakott területről tehát számitson arra hogy gyorsulni fogok 90-ig és semmit sem jelent a pillanyatni sebesség (már csak azért sem mert nem biztos hogy rögtön észreveszem hogy ő előzésbe kezdett).

Természetesen ha bármilyen akadály van egyből lassitok hogy be tudja fejezni az előzést, de egyébként úgy vagyok vele, hogyha ő úgy érzi hogy 2x olyan jól gyorsul mint én hagy menjen de ettől én nem fogok fel-le gyors-lassulgatni.

Szóval a szituáció ilyen esetben nem ugyanaz mint amikor valaki megy 70-el aztán elkezdik előzni erre ő is elkezdi nyomni, hanem az hogy valaki kigyorsit majd a mögötte lévő megprobál ráelőzni a kigyorsitási szakaszon, miközben tudja jól hogy az előtte lévő is gyorsit...

Donor 2008.07.03. 17:05:06

Egyszer a kocsimban elszállt a tompított reléje így egyáltalán nem volt első világítás csak a helyzetjelző ami ugye semmi.
Ezért én is nagyon lassan poroszkáltam hogy ki tudjam tapogatni az utat. Mikor valaki megelőzött rögtön a seggébe ragadtam mert így végre láttam rendesen és szemből az ő lámpája védett.

Lehet a BMW-s is így járt, te meg jól ráfékeztél :)

4849653346 2008.07.03. 17:18:22

Pedig világos a szabály:
Előzés

34. §

"(6) Az előzés végrehajtását a sebesség fokozásával, balra húzódással vagy más módon akadályozni nem szabad."

Az pedig egy dolog, hogy elvileg gyorsíthatsz, mert szabad - mint ahogyan látszik, nincs kivétel, általános érvényű. Ha gyorsítasz, akadályozol. Ennyi.
Persze ha belátható 1000km-re, és látható, hogy ő is gyorsul bőven, akkor miért ne, de akkor sem szabad.

Walter Melone (törölt) 2008.07.03. 17:18:29

Múltkor egy terepjáróval autóztam az éjszakában, meglehetősen hosszú utánfutóval a hátam mögött. 100-110Km/h sebességgel. Siettem, na... ;-)

Egyszer csak megelőz egy Astra, majd beáll elém 80-90-es tempóra. Naná, hogy ment neki a refi!

Donor 2008.07.03. 17:19:41

Én sokat motorozok, és ugye ha beállok a motorral lámpa elöt egy kocsi elé akkor gyakran kihívásnak veszi azt. Motor lévén nem okoz nehézséget hogy kilőjek és jól otthagyjak egy Ferrarinál gyengébb kocsit, mégis ha észreveszem hogy valaki versenyzik velem akkor elveszem a gázt és beengedem magam elé.
Ezt nem a hihetettlen bölcsességem miatt teszem, csupán van egy olyan iratlan szabály a motorosoknak, hogy a hülyéket jobb szemmel tartani, ha mögöttem van akkor nem tudom mit csinál mögöttem.
Volt, hogy otthagytam egy ilyen barmot, minden versenyzési szándék nélkül, de mivel nem a zöld hullám sebességével haladtam, a következő lámpa megfogott, már egy ideje ott állok, egyszer csak hallom, hogy iszonyat csikorgás van mögöttem, a gyalogosok meg ugrálnak szét elöttem, na nekem sem kellet több, repülő rajtot vettem a piros ellenére és ez volt a szerencsém, mert amikor visszanéztem a Suzukis (sötétített ablakokkal, szpoljlerekkel és karbon utánzatu tanksapkával) jócskán túlcsúszott a zebrán. A hülye nem vette észre a lámpát illetve hogy én ott állok, annyira begőzölt az agya.
Na ez az eset volt ami ráébresztett, hogy aki ennyire menni akar azt jobb magam elött tudni.

Reggie 2008.07.03. 17:23:51

4849653346 2008.07.03. 17:18:22

Szerintem azzal, hogy ha vki kiteszi az indexet mogottem, en meg gyorsitok(mondjuk lakott teruletrol kierve) nem akadalyozom az elozest hanem indokolatlanna teszem.

pwpw 2008.07.03. 17:25:21

tegnap jottem haza balatonrol egyedul, unalmamban minden vilagitas nelkul kozlekedot levillogtam, jo volt:)

Rezső 2008.07.03. 17:28:24

"És nem látom a tükörben! Kilesek balra,"

He? Úgy nem is fogod látni.

4849653346 2008.07.03. 17:28:34

Reggie: igen, mert még nem előz. itt (az előbb) arról volt szó, hogy már előznek...

alexis machine 2008.07.03. 17:42:03

Donor:

A te írásodra reagálnék annyival, hogy a legtöbb esetben engem uygan nem zavarnak a motorosok, de kélt dolog akad:

1. Ha úgy áll be elém a pirosba, hogy lehúzza a kocsimat. Szerintem senki se fogadná mosollyal.

2. Ha a kétsávos úton a külsőben megy a motoros, mögötte meg a busz. Mennék, mire egyszercsak kivág elém a (legtöbb esetben 50-es robogós tuningkipufogós rózsaszínpólos kamukristályfülbevalós oldalfelnyírthajű-hátullelógós-előlmegaszemébe hajú plázagörény), és vészfékeznem kell miatta.

Az első eset történt meg, egy nagyobb, 150-200 köbcentis nagyrobogóval akart mindenáron befurakodni elém egy srác, úgy hogy majdnem levitte a tükröm. A kezemet be kellett húznom.
Elszállt az a bizonyos harci ideg amit mondtál, mondtam magamnak, akkor deritsük ki, miért is olyan sietős, amiért mögöttem nem volt jó. (Előtte egyedül voltam a pirosban... :D) Jó kis indulás, annyira nem lépett el (én nem rallyfavirittal járok), melléértem, jó 1 méter volt köztünk, mire egy suttyó ladás csikorgatva az úton kereszben fordult meg. Nagy fékezés, én balról, motor jobbról előz, Lada eltűnik, én meg előre, mert a robis túlfékezte. De azért volt hátrafelé nézegetés, és egy pillanatra sem kellett veszélyben éreznie magát. Nem a seggében toltam, hanem jóval mellette, ha fékez, ne durranjak bele. Most aztán bunkó fasz vagyok, és jön a duma hogy én vigyázzak a motorosokra, mert azok a kicsik, én meg a nagy. De azért nézzem el, ahogy a kanyarodósávból vág elém a pirosban, jobbról húz el, át a csíkos (forgalom elől elzárt) területen, mindenhol... Amit csak akarsz. Erre mondom én azt, hogy majd vigyázok rájuk, ha ők is vigyáznak magukra. Tisztelet a kivételnek. Bocsi, hosszú lett.
RESPECT. :)

avogadro00 2008.07.03. 17:43:17

valóban barom voltál, mindkettőtöktől el kéne venni a jogsit örökre

So66 2008.07.03. 17:47:59

Velem pont forditva volt legutobb - az istennek se engedtek elozni 3 savos uton. Igaz kicsit gyorsabban szerettem volna menni mint a megengedett, de a taho onjelolt rendorok miatt ez nem volt olyan egyszeru. Bat kozben ok is megszegtek par KRESZ szabalyt, pld: "...megmaradhat a belső forgalmi sávban feltéve, hogy ezzel a mögötte gyorsabban haladó járművek közlekedését nem akadályozza."
A belso savban haladt 2 teherauto, az elso potkocsis. Megprobaltam jobbrol megelozni oket ide eleve egy telefonalo barom nem engedett be mert igy 10 metert 3km/h-val gyorsabban tudott megtenni; azert csak ennyit mert a belso savban az elso teher orraval egy vonalban valaki nagyon meg akarta buntetni a gyorsabban haladokat (onjelolt kreszoktato #1) es nem allt felre... mogotte szepen gyult a sor...
Megprobalkoztam hat jobbrol; ott egy hasonlo hozzaallasu urvezeto autozott kb 2 meterrel a teher orra elott. Tobbszor elegg emegkozelitettem; kb 1 meterrel kellett volna elorebb mennie hogy beferjek a teher ele, es ne a C oszlopnal legyen a teher lokharitoja ugy hogy en gyakorlatilag az emlitett urvezeto nyakaba lihegtem. Hat ez nem tortent meg (onjelolt kreszoktato #2). Ravillogni, dudalni nem akartam - hatha megijed vagy felreerti es kozuti versenyt rendez a'la KRESZ - egett a tompitott, elegge latott anelkul is - ha egyaltalan erdekelte hogy rajta kivul masok is vannak az uton. Ezert ujbol visszalassitottam a teher moge, ismet balrol probalkoztam, szerencsere az onjelolt rendor #1 addigra eltunt. Hagyom szepen le a teherautot, erre mit latok? A kulso savban onjelolt #2 miutan ugy erezte nincs kit tovabb szivatnia, ralepett a gazra es szepen lehagyta a tehert majd ugy 500 metyer mulva legfordult... ugy latszik akkor mar nem volt olyan fontos betartani a seb. korlatozast... remelem egyszer oket is fel fogjak igy tartani amikor epp allatira sietnek valahova!

HoNeyBiRD 2008.07.03. 17:54:48

sztem mindkét fél hibás vmilyen mértékben, 70-nel nem illik poroszkálni, hacsak nincs vmi műszaki gond, rágyorsítani előzésnél a leelőzendőnek meg megintcsak tán mégse kéne, másfelől ott már felesleges előzni ahol úgyis tudod, h. nemsokára lekanyarodsz ;)

Bacu 2008.07.03. 18:00:28

Nah, egy újabb 'Igazságosztó' postját olvashattuk. Gratulálok hozzá!

Miért nem szarjátok le a hülyéket?

tandrás 2008.07.03. 18:14:38

Olvasgatva ezeket a blogokat egyre inkább kezdem érteni, miért talaálkozni annyi otobasággal, sőt közveszélyes, Btk kategóriás ostobasággal az utakon.

Adva van egy ember, aki szabályosan utolér egy lassan haladót. Elkezdi megelőzni, mire az Btk kategóriás módon elkezdi akadályozni. Ember mégis lekűzdi, addigra már szabálysértő sebességgel. Erre jönnek keleti bölcsek, és kioktatják, h mekkora barom. Majd vita kezdődik arról, h jogos-e akadályozni egy előzésbe kezdett versenyzőt. Kezdjük ott, h külterületen, sötétben, ha nincs szembe forgalom, reflektorral közlekedünk mind a magunk, mind pedig a mögöttünk jövő, esetleg előzni szándékozó érdekében. De a legsúlyosabb: az végképp nem lehet vita tárgya, h az előzésbe kezdett autóst TILOS akadályozni, pláne veszélybe sodorni, mert az Btk kategóriás bűn. És mérlegelés sincs, h szabályos-e az előző, vagy sem. Egyébként sem tudhatja senki, h miért siet, lehet, h egy haldoklót visz kórházba. Komolyan megáll az eszem, h a bejegyzések többsége nem erről szól, hanem h mekkora barom, h előz, menne inkább 60-nal akármeddig, mert egy f..sznak szórakozni támadt kedve. Tény, h egy előzés nem ér meg akármit, én sem kockáztatom az életem, de itt azért nem erről volt szó.

leaping cat 2008.07.03. 18:19:35

De mi az a fél A-s motor?

Gino 2008.07.03. 18:34:16

Szerencsére nincs az a bmw, amelyik a lassan veteránnak számító turbóbenzines szakadt unomnak gondot okozna. Viszont volt, hogy egy 4 sávos úton külső sávban álltak, lámpa után előttem 55-60 körül egy autó be a belsőbe, én meg szintén. Mögöttem meg egy szakadt zsiga villog, mint állat, aztán mire elhagytuk a parkoló autót (és az előttem lévő kisorolt), látom, hogy mellettem balról a szembejövő sávban nyomja neki (persze a záróvonal túloldalán). Vissza 3, aztán dobbantottam. A paraszt meg szépen rájött, hogy komolytalan volt a terve.

porthosz 2008.07.03. 18:45:21

tandrás:

nem tudom te melyik blogot olvasod, én itt ilyet nem látok amit te irsz.

Én csak olyat látok hogy egyérszt hülye volt a bmw-es mert bunkó modon rágyorsitott ahelyett hogy segitette volna az előzést. És ez igaz is.

Másrészt hogy a pali is hülye volt mert minek előz rá 150-el ha 200 méter múlva lefordul. és ez is igaz.

Meg egy harmadik szálat miszerint éppen gyorsitó autóst előzni szabályos-e vagy nem, itt meg úgy néz ki hogy ez szabályos csak épp szembe megy a józan ésszel na de hát ez van.

A magánvéleményem meg az hogy nem jogszabályokat kell idézgetni hanem józan ésszel vezetni, mindjárt kevesebb lenne a baleset.

isti86 2008.07.03. 18:55:46

"Szerencsére nincs az a bmw, amelyik a lassan veteránnak számító turbóbenzines szakadt unomnak gondot okozna."

Persze, hogy nincs. Majd ezt írják a sírodra is. ;)

Gino 2008.07.03. 19:05:53

Ne aggódj, a jogsim is nagykorú. már túl vagyok a lázadó korszakon.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.07.03. 19:06:53

Légzsák, meg kasztni minek? XD Így érthette.

tandrás 2008.07.03. 19:11:17

porthosz

Ezt írtad nekem:
"nem tudom te melyik blogot olvasod, én itt ilyet nem látok amit te irsz."

Az alábbi gyűjtemény talán meggyőz, h nem álmodtam:
"Nah, egy újabb 'Igazságosztó' postját olvashattuk. Gratulálok hozzá!"
"valóban barom voltál, mindkettőtöktől el kéne venni a jogsit örökre"
"miért nem arról beszéltek, hogy nem kéne úgy száguldozni"
"150? Tyúning favorit? Muhahahahaaaa :P
Ki volt a hülyébb? Sorsot húzhattok, hatalmas gratulációm!"
"Andrew: Mennyit vesztettél volna, ha nem próbálod meg megelőzni a balfaszt?"
"Ha tudom, hogy lekanyarodok 1-2 km-en belül, akkor kibírom 70-nel, minek erőlködni."
"A történet legfőbb tanulságát már leírtad kedves posztíró:
"Akkor rájöttem, hogy mekkora barom voltam," "
"miért van az, hogy:
1. mindenképpen le kell előzni ha az előzés után 50-250 méteren elül le is kanyarodik egy mellékutcába."
"kb ezt mondhatta a BMW-s, miközben dudált:
" beeep----káromkodás---beeep -- ezért kellett megelőzni, hogy aztán lekanyarodj...??" "

Szerinted ezek a hozzászólások mennyire segítenek a Bömös barom féléknek rájönni, h ezt a hibát többet nem kellene elkövetni? És ha már a Skodás belátta a maga hibáját, mi értelme "még adni a arcába"?

Egyébként is egyre több olyan tökfej jár az utakon, aki azt gondolja, h ha lassan megy az szabályos, és joga van nagyon lassan is menni, és szent küldetést teljesít, amikor befenyíti egy kis rágyorsulással azt sok "barom száguldozót", akik 90-nel előzgetnek.

porthosz 2008.07.03. 19:21:07

tandrás:

Ha megfigyeled a többség azt irta hogy idióta volt a bömös, és hülye mellé az előző is. És igazuk is volt.

Olvasd el mégegyszer a topicot és probáld meg az egészet látni egyszerre és ne csak 1-1 hozzászólót.

Skel 2008.07.03. 19:44:56

Azt érzem az emberekben hogy ez a BMW-s köcsög már már olyan beidegződés mint a suzukis állat. miért csak bmw-sekről van poszt? ez a menő? konkrétan velem ma fordult elő először hogy bmw-s parasztkodott.
megyek az enyhén jobbra tartó úton (de így is rendesen belátható) mikor balról egy kisutcából kivág egy ezüst vadiúj 5ös bmw. a pláne az volt hogy az utca egyirányú volt és természetesen a másik irányba. satufék duda villogás majd egy 20 körüli pics@ átkiabál a kocsiból hogy "jobbkéz te

Gino 2008.07.03. 19:58:22

Hát ezzel nem romboltad le a sztereotipiát.
El tudod képzelni azt a 20 körüli picsát, miközben egy kia-ból kiabál rád?

B.GY. 2008.07.03. 22:02:22

Képzeljétek el.Engem ma egy nagydarab fuxos cigány,nagy fekete Mercivel beengedett a vasúti átjárónál maga elé.Ha Bmw-je van akkor nem teszi meg?Egyébként én is jártam így autópályán,hogy előzés közben a swiftes elkezdte nyomni a gázt.Egymás mellett mentünk egészen 160 ig.Aztán átröhögtem a képébe:)

B.GY. 2008.07.03. 22:33:39

Gino.Láttál te már Bmw-t?Szerintem egy turbó uno azért nem ellenfél egy M6 nak,talán még egy M5-nek sem:)

kúrórudi 2008.07.03. 23:05:43

Kedves _ms_ és porthosz.
Mi ez a hülye duma, hogy nem teljesen értesz egyet vele? Ez jogi tény, 4849653346 jó leírta:
"Elméletileg ha már előzést (az irányváltoztatást) megkezdte, akkor mondjuk éppen mész 60-al, nem gyorsíthatsz tovább"
Pont. Ezt a KRESZ írja elő.
"34. § (6) Az előzés végrehajtását a sebesség fokozásával, balra húzódással vagy más módon akadályozni nem szabad."
Egyszerűen az előzőtt jármű nem növelheti a sebességét.

kúrórudi 2008.07.03. 23:11:30

Ettől függetlenül a sztori írója is jó nagy barom volt, mert belement egy éjszakai versenyzésbe. Ha történik valami, ő - mivel ráadásul a másik sávon éppen előzőtt - még inkább felelős, mint a másik. Egy saját bevallása szerint is szakadt kocsival ráadásul >150 felett egy min. 90-es (de a kanyarok miatt lehet, hogy 70-es) korlátozásnál. Mindezt azért, mert: "elvenni meg dacból és idegből sem akartam, az ilyen ostobákra allergiás vagyok". Gratula. Hát két dolog miatt van ilyen sok baleset: az olyan barmok miatt, mint a sztoribéli BMW-s, meg az olyan barmok miatt, mint a poszt írója. Egyszerűen nem értem, hogy ha valaki barom, akkor egy másik valaki miért érzi úgy, hogy neki onnantól aztán joga van mégnagyobb baromnak lennie.

kúrórudi 2008.07.03. 23:13:43

Úgyhogy pontosítanám a címet:
sötétség kívül-belül, mindkét félben.

m5m6 2008.07.03. 23:21:35

főleg h az m5-ben és m6-ban ugyanaz a moci van:)

Perillustris 2008.07.04. 00:28:03

Nem olvasom végig a hozzászólásokat. Mostanáig gondolom kiderült, hogy a történet írója a hibás.

Thomas 2008.07.04. 00:56:09

kúrórudi, a sötétség nálad sem lett fényesebb, ha elolvastad volna a postot látnád, hogy a sztori írója is elismeri, hogy hülye volt. Az utolsó két mondat mindent elmond, de csak annak, aki el is jut odáig, ahogy elnézem, itt többen egyből fikáznak csak csípőből. A szakadnak tűnő meg nálam nem egyenlő a valóban szakadttal - ilyen az enyém is, motor, miegymás ok, csak kicsit festésre szorul. Pont

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.07.04. 01:32:59

Perillustris · cmtv.freeblog.hu/ 2008.07.04. 00:28:03

Miért érzek enyhe maró gúnyt a szavaidból? XD

Jó lenne eljutni talira, de egyelőre nem úgy tűnik, hogy vendéglátási szezonban szabad szombatot kapnék. Rád pl. nagyon kíváncsi lennék. Ezt elismerésképp említem.

Lófő (törölt) 2008.07.04. 09:20:46

vaze,ilyen nincs,tegnap engem s 500-as merci engedett be./nem urbanlegend!/

_ms_ 2008.07.04. 09:30:50

Kedves Kúrórudi!

Akkor nem értetted amit írtam. Amit ide szépen bemásoltatok, hogy: "34. § (6) Az előzés végrehajtását a sebesség fokozásával, balra húzódással vagy más módon akadályozni nem szabad."

OK.

Oké akkor, ha pl. 110-zel lehet menni, én megyek 90-nel, elkezd előzni, én nem nyomom neki tovább. OK.

DE!

Falu=50. Ha én 50-nel megyek, nem előzhet. Falu vége-> rögtön gyorsítok 90-re. Nem tud SZABÁLYOSAN megelőzni, hiszen kötve hiszem hogy fel tudja mérni, én mennyire gyorsulok. (a beláthatóság meg FELTÉTEL az előzésnél) Arra meg hogy gyorsulni fogok a tábla után, EGYÉRTELMŰEN számítania kell, és az előzést ennek függvényében kezdheti meg.
Tehát, szabálytalanul tud csak adott esetben megelőzni, ezt meg semmilyen KRESZ szabály szerint nem kell támogatnom.

right? tx

proteam 2008.07.04. 10:11:21

_ms_ 2008.07.04. 09:30:50

Igazad van úgy tűnik, mert logikus az okfejtés.
De kíváncsi lennék egy hivatalos véleményre is - mondjuk rendőri kézből. Ők hogyan "ítélnének"?

Rong 2008.07.04. 10:33:33

_ms_ : A KRESZ előzéskor nem tesz különbséget szabályosan vagy szabálytalanul előzőre. Azt mondja mint azt olvashattuk, hogy ha előznek nem akadályozhatod. Ennyi.
Viszont tökéletesen egyet értek vele, hogy a jó....nénikéjét. Múltkor faluba megyek 60-al. Azaz sz&rtam az 50-es határra... majd egy merdzsós megelőz és 60-al megy előttem. Innentől kezdve nem értettem, hogy miért jó neki, ha én világítok az ő szemébe és nem ő az enyémbe. Faluból kiérés és 80-al megy előttem. Nem tépett szét az ideg és nem kezdtem se villogni se dudálni, (Félek az ilyenektől na...) de azért közelebb mentem hozzá, hogy lássa tudnék menni. Így mentünk 1-2 km-t aztán egyszer csak jött az isteni szikra és megtalálta a gázpedált. Kérdem én is, mi a francért is előzőtt meg???

kúrórudi 2008.07.04. 10:36:23

*_ms_. Én elsőre is értettem, amit írtál. Te nem érted meg, hogy ez hülyeség.
Elkezd téged valaki előzni, onnantól te nem gyorsíthatsz. Pont. Ha 30-as tábla előtt kezd előzni, ha falutábla előtt, ha autópálya tábla előtt, tökmindegy. Nincsenek feltételek.

(egyébként a falutáblás szöveged ráadásul nem az esetről szól, mert ott ilyen nem volt, ha meg lett volna, csak tovább növeli az író felelősségét)

És egyébként is téves a szöveged másik része is. "Tehát, szabálytalanul tud csak adott esetben megelőzni, ezt meg semmilyen KRESZ szabály szerint nem kell támogatnom.". Ha nekem éppen lopják a pénztárcámat, attól még késsel nem szúrhatom le a tolvajt. Tehát az, hogy velem szemben valaki szabálytalan, engem nem jogosít fel semmilyen törvény figyelmen kívül hagyására (a jogos önvédelem más kat.). Hiába van pl. záróvonal, ha téged előznek, akkor te nem kanyarodhatsz be elé balra. Attól mert 50 a seb. határ, ha valaki téged előz, valóban szabálytalanul, te attól még nem gyorsíthatsz, korlátozás tábla után sem. Mert előztek éppen.

Sammit 2008.07.04. 10:41:42

Én is jártam már hasonlóan, csak én főútra kanyarodtam ki mögöttem egy hölggyel egy clioban.. A clioval egyből elkezdett előzni ahogy kikanyarodtunk... azért mert 20-szal kanyarodok ki egy főútra az nem azt jelenti, hogy annyival megyek tovább a főúton... én is elkezdtem gyorsítani. A vége az lett, hogy mentünk egymás mellett egy ideig, majd visszasorolt mögém és le is maradt, mert végeredményben nem akart annyival menni mint én (100-110). Nem mondom, hogy jól jártam el... de valahol hibásnak se annyira érzem magam.
Egyébként pedig tudom, hogy fikázni könnyű és alkotni nehéz, de ez az egész KRESZ elég nagy baromság szerintem. Mármint nem a KRESZ mint szabályrendszer, hogy létezik, hanem a szabályok amik bennefoglaltak. (Nem mondom, azt hogy tudnék jobbat kitalálni, mert biztos nem, de akkor se jó) Főleg az hogy az emberek 99% nem tartja be - és nem hiszem hogy túloztam... (ki az aki 30-al megy egy vasúti kereszteződés közeledésére figyelmeztető tábla után? Ugyan akkor van olyan főút szakasz ahol a 90 sok, van ahol kevés, de lakott területen is van olyan hogy ház sincs a környéken az út is jó és belátható, ott 70-el is nyugodtan mehet az ember stb) Meg hiába tudod a KRESZ-t vagy próbálod betartani ha a másik nem tudja... (álltam már fél percet egyenrangú útkereszteződésben mert a tőlem jobbra eső úton haladó úr nem ismerte a jobbkézszabályt). De fordított helyzetben is voltam már - nem egyszer akartak elütni zebrán...
Még azt szeretném megemlíteni hogy ez a nagy fekete autós általánosítás rossz. Engem többször is engedett már be maga elé átsorolásnál vagy segített előzésnél, meg még sorolhatnám, ezek a nagy fekete autók (audi, bmw, merci, stb)

kúrórudi 2008.07.04. 10:42:29

Látom, közben Rong is válaszolt. Ugyanazt, mint én:
"_ms_ : A KRESZ előzéskor nem tesz különbséget szabályosan vagy szabálytalanul előzőre. Azt mondja mint azt olvashattuk, hogy ha előznek nem akadályozhatod. Ennyi."

De egyébként logikailag is rossz a szöveged: "Arra meg hogy gyorsulni fogok a tábla után, EGYÉRTELMŰEN számítania kell". Miért is kéne arra egyértelműen számítani valakinek, hogy az előtte haladó mindig a maximálisan megengedett sebességgel fog haladni? A seb. korlátozás nem azt jelenti, hogy mindenki kötelezően annyival megy, hanem hogy az időjárástól és útviszonytól is függően az indokolatlanul lassú és e határ között választhatja meg a sebességét. Tehát még hülyeség is a példa.

insert_click · http://legjobbpalinka.hu 2008.07.04. 10:43:01

Perillustris: 10 pont! :DDDD
Mit kell csesztetni a csávót? Belátta, hogy hülye volt. Az vesse rá az első követ, aki még nem csinált hülyeséget.

Gino 2008.07.04. 10:44:37

B.Gy. szerintem meg erről kár vitatkoznunk. Nem állítom, h általában véve jobb, de gyorsulásban eléggé ott van(úgy 3literig-ig a LE/súly arány miatt). Egyszer előzés közben 150-nél rámjött egy bmw az autópályán (ugyanott mentünk fel), elengedtem, aztán 190-nél ő is lehúzodott előlem. (Nem előztem meg, hanem visszavettem)
Persze elismerem, hogy a bmw-ben nagyobb biztonságérzetem lenne ugyanekkora sebességnél, de csak 1-szer csináltam meg még az elején. remélem elévült!

kúrórudi 2008.07.04. 10:47:05

"Nem mondom, hogy jól jártam el... de valahol hibásnak se annyira érzem magam."

Hát pedig érezheted magad hibásnak, mert a leírt sztoriban 100% te voltál a hibás. Elkezdtek előzni, te erre rágyorsítottál. Egyértelműen megszegted a KRESZT, míg a te példádban a másik semmilyen szabálytalanságot nem követett el.
Ilyen az, amikor az ember nem ismeri pontosan a törvényt, helyette viszont érzelmekből, dacból, piti irigységből meg nehogymá lenyomjon engem az a köcsög mentén cselekszik. És még azt hiszi, neki van igaza. Tévedsz, Sammit.

_ms_ 2008.07.04. 10:52:59

Már csak az a kérdés, hogy az éppen aktuálisan megengedett sebességre való gyorsítás akadályozásnak minősül-e? A szabályt megalkotók szemszögéből nézve, nem hinném hogy ilyen szitukra találták volna ki. Azért mert valaki már a faluban indexel, nem hiszem hogy én nem gyorsíthatok fel a falu után. Értelmezés kérdése, olyannyira, hogy a gyakorlat merőben eltér ettől, mint ahogy a Te eseted is mutatja, Rong. Abban igazad van, hogy a KRESZ nem tesz különbséget szabályos, vagy szabálytalan előzés között.
De ez most már kezd OFF lenni. J

kúrórudi 2008.07.04. 10:57:37

"Már csak az a kérdés, hogy az éppen aktuálisan megengedett sebességre való gyorsítás akadályozásnak minősül-e?"
Még mindig nem érted. A KRESZ a gyorsítást eleve akadályozásnak mondja és tiltja:
"34. § (6) Az előzés végrehajtását a sebesség fokozásával, balra húzódással vagy más módon akadályozni nem szabad."

Ez elég világos megfogalmazás. Kötekedni persze mindenben lehet. De nem lesz ettől iagazd.

Rong 2008.07.04. 10:57:42

ms: OK, téma dobva... biztos hamarosan lesz erre is post :)

ON

Sammit 2008.07.04. 11:02:58

kúrórudi, kizártnak tartom, hogy Te mindig betartod a kreszt... már csak azért mert sokszor akaratlanul is, de nem lehet (nem az általam felvázolt esetre értem).
Egyébként éppen ezért írtam, hogy sz@r a kresz. Én pontosan tudom, hogy nem tartom be sokszor a kreszt. Viszont nekem még soha nem kellett visszasorolnom előzésnél, mert csak akkor előzök ha biztos a dolog, és ez nem volt az a hölgy részéről.

_ms_ 2008.07.04. 11:09:30

Na, Kúrorudi!

Tegyünk pontot ennek a végére.
"egyébként a falutáblás szöveged ráadásul nem az esetről szól, mert ott ilyen nem volt"
Tudom hogy a történetben nem volt falutábláról szó, de nem is arra írtam, hanem az előttem levő idézetére, ahogy azt jeleztem is.

A pénztárca lopós vs. késsel leszúrom, és egyéb hasonlataid teljesen feleslegesek, nem erről, és nem ilyen arányban (sőt fordított arányban!) van szó.

És hogy miért kéne számítania arra, hogy én gyorsítok a tábla után? Ezt ugye te sem gondolod komolyan?!

Jó szórakozást a továbbiakhoz, kívánom hogy minden szabályt így tartsál be, ahogy ezt is gondolod.

viszonlátás

kúrórudi 2008.07.04. 11:12:53

Ez egy elég gimis szöveg, hogy szar a KRESZ. Miközben te magad is leírod, hogy te se tudnál jobbat? A törvény egy keret. Kell hozzá még intelligencia, kultúra is. Aki nem hagyja, hogy leelőzzék, abból ez hiányzik. De persze az igaz, hogy nálad sokkal durvább esetek is vannak, nap-mint-nap olvashatunk róla itt (nem csak a sztorik alanyai, sokszor az írók között is). Hát ezért nem működik a gyakorlatban. Ill. működik, csak úgy ahogy. Azért remélem előbb-utóbb fel fogunk nőni hozzá. Mint minden másban is.

kúrórudi 2008.07.04. 11:15:34

Utoljára a lányeg:
"34. § (6) Az előzés végrehajtását a sebesség fokozásával, balra húzódással vagy más módon akadályozni nem szabad."
A többi csak szöveg. Ezzel foglalkozz.

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2008.07.04. 11:18:49

Holnap a találkozón lesz kresz teszt, ott mindenki megmutathatja, mennyire tudja amit mindenkinek kéne tudnia. És még nyerni is lehet vele. ;)

lotht 2008.07.04. 11:18:53

"mert csak akkor előzök ha biztos a dolog"
Bárcsak mindenki így járna el!
Az autópálya felhajtókkal mi a helyzet?
Nemrégiben egyetlen napon esett meg velem a következő 2 eset:
#1: Rákanyarodok a gyorsítósávra, gyorsítok és indexelek balra. A mögöttem jövő egy lendülettel azonnal a külső sávba kanyarodik. Mire elfogyna a gyorsítósávom, éppen mellém ér, közel azonos sebességgel haladunk. Mi a helyes viselkedés ilyenkor?
#2: Rákanyarodok a gyorsítósávra, gyorsítok és indexelek balra. Mögöttem is jön egy jármű. Az utazósebesség elérése után még megfelelő távolságot tartva egy kamion elé besorolok, pár méterrel a gyorsítósáv vége előtt. A mögöttem haladó marad a sávban, ami akkor már leállósáv, jobbról elhalad mellettem és az előttem haladó kamion mellett. Utána már nem láttam...
Itt nincs kérdés.

lotht 2008.07.04. 11:28:01

Féklámpa mellé kellene gázlámpa is az autókra. :))
Ne is gondolj az előzésre, gyorsítok. :))

Sammit 2008.07.04. 11:33:17

lotht, na ez tényleg jó ötlet! :-) Gázlámpa! :-))

Rong 2008.07.04. 11:46:03

#1: Rákanyarodok a gyorsítósávra, gyorsítok és indexelek balra. A mögöttem jövő egy lendülettel azonnal a külső sávba kanyarodik. Mire elfogyna a gyorsítósávom, éppen mellém ér, közel azonos sebességgel haladunk. Mi a helyes viselkedés ilyenkor?

Két eset lehetséges:

1: Padlógáz és jobbról a leállósávban megelőzöd, közben mutogatsz és ocsmány jelzőkkel illeted mind őt mind az édesanyját. Igyekezz elérni, hogy miután megelőzted bevághass elé, de a két autó között ne legyen több mint 30 cm és erős fékezéssel büntesd, jelezvén nem tetszésedet a bunkó viselekedésével kapcsolatban. Ha elég ügyes vagy akkor késztesd megállásra, lehetőleg a belső sávba. Ekkor állj meg Te is. Önkívületi állapotban lila fejjel pattanj ki az autóból, üvölts mint egy barom és vedd ki a csomagtartóból a kerékkulcsot. Továbbra is üvöltve, jelzőket használva és mutogatva közelítsd meg az ő autóját (ne feledd, nem véletlen van a kulcs a kezedben, használni kell). Törd be a szélvédőjét a kerékkulcssal majd tépd fel az ajtaját és a talpaddal egyengesd meg a barom arcát. Amennyiben arra vetemedett volna, hogy bezárja az ajtókat, a vezető ülés felöli ablakot is törd be és azon keresztül próbáld vagy fizikálisan bántalmazni, vagy kirángatni az autóból. Ha be van kötve és nem tudod kihúzni, egyszerűen csak köpd arcon. Ha ki tudod húzni alaposan taposs a hátára és ne feledkezz meg közben emlegetni, hogy mit teszel a feleségével, gyerekével de még a kutyájával is. Ha végeztél, még egyszer köpd le a biztonság kedvvért, ülj vissza a kocsiba és szólj hátra a gyerekednek: "Látod kisfiam? Ez jár annak aki bunkó módon előzni akar."

2: Elveszed a lábad a gázról és besorolsz mögé.

A választás a tied :)

Ferocious 2008.07.04. 11:49:42

Üdv Mindenkinek!

Az egészhez csak annyit tennék hozzá, hogy amikor velem csinálja valaki ugyanezt, amikor előzni szeretnék -és nem fontos, hogy miért, nenkinek semmi köze hozzá- nos én ilyenkor minden lelkiismeret furdalás nélkül nagyon lágyan ráhúzom a kormányt és beleküldöm az árokba... inkább ő dögöljön meg mint én, ha már annyira szórakozni akar!
Ja és ezt céges Renault Masterral teszem, hogy szebb legyen a képlet...

lotht 2008.07.04. 12:00:40

Rong: Azért a 2-es megoldásba belefér még egy kis morgás a bajusz alatt, ugye...
Meg egy strigula a már megint engem szívatnak rovatba, ami kezd lassan betelni.

kúrórudi 2008.07.04. 12:07:28

Gratulálok Ferocious. Pont ezért tartunk ott, ahol. Mert az a színvonal, mint pl. a tiéd. Vagy a fenti sztoribélieké. Egyik se különb.

Rong 2008.07.04. 12:08:40

Bele... egye fene :)

Én vagyok 2008.07.04. 12:25:37

Aztán mennyi időt nyertél ezzel a nagy rohanással, nagy fiú? Fél perccel hamarabb kamatyolhattál?

Portman 2008.07.04. 12:52:43

Odáig oké, h én is ráhúznám. De az F1-ben pl kizárással büntetik az előzés akadályozását..

lotht 2008.07.04. 12:56:40

Úgy tűnik - és nem csak az itt olvasottak alapján -, két nagy csoportra oszthatók az autóvezetők.
A jámbor csoport tagjai igyekeznek nem elkövetni szándékos szabálysértéseket, együttműködésre törekszenek, igyekeznek nem többel, mint 60-nal menni az 50-es korlátozás hatálya alatt (bár ezért olykor megbüntetik őket), megtesznek mindent, hogy elkerüljék a baleseteket amit nagyon sok esetben a másik, kevésbé jámbor csoportból idéz elő valaki szándékos veszélyeztetéssel, saját erőből nyilvánvalóan kivitelezhetetlen manőverekbe kezdéssel, fenyegetéssel, félelemkeltéssel, érhetetlen motivációkkal.
Nem jó irány ez... :(

lotht 2008.07.04. 13:01:15

Pooortman, ne hasonlítsuk az útjainkat az F1 versenyekhez.
Ott más a cél, mások az eszközök és természetesen mások a szabályok.
Elsőként célbaérni, megelőzni mindenkit.
Ha én elindulok a személyautómmal valahová, akkor a biztonságos megérkezés a szempont és hajlandó vagyok előnyeimet feladni ennek érdekében.
Naiv vagyok, amikor ugyanezt várom el a közlekedés többi szereplőjétől is?
Egyre inkább úgy látom, hogy igen.

rooster 2008.07.04. 13:07:29

Minden nap olvasom a blogot, és elképesztő, hogy milyen kommentelők vannak :(((.
tandrással értek egyet, lényegében felháborító, hogy a postírót baszogatjátok azért, mert egy szabályosnak induló előzésből - ahol aztán a másik autós szándékosan veszélyhelyzetet teremtett - gyorshajtás lett. Komolyan, ki a fenét érdekel, miért számít az, hogy hány száz méter múlva akart lekanyarodni.
Jöhettek persze azzal is, hogy amikor észrevette, h. a bmw szintén gyorsít mellette, akkor vissza kellett volna lassítani mögé - azért, hogy a suttyó megint 70-nel szórakozzon előtte???
(Azt gondolnám, h. itt autózni szerető/imádó, de normálisabb, biztonságosabb közlekedésre vágyó emberkék kommentelnek, de úgy tűnik, h. mégsem. Röhej:-(. De ez már OFF).

Az ilyen bunkó beszólogatást meg minek "Fél perccel hamarabb kamatyolhattál"? Mondja erre más azt, hogy aki már próbálta, az tudja, h. milyen fincsi, aki meg még nem..."

tandrás 2008.07.04. 13:38:20

porthosz 2008.07.03. 19:21:07 - Kedves porthos, előbb azt írtad, h olyanra hivatkozom, ami nincs is. Hozok egy tucatnyi idézetet, erre finoman átfogalmazol, miszerint mindenki csak felesben vádolta a Skodást, mintha eredetileg is ezt írtad volna, majd még megerősíted, h tényleg olyanra hivatkozom, ami nincs. Megnyugtatlak, volt szerencsém olvasni az összes hozzászólást. A hivatkozott kommentek jelentős része meg sem amlíti a Bömöst. Ezenkívül az eset kapcsán külön vita bontakozott ki arról, h szabad-e gyorsítani, amikor előz minket valaki. Ezt sem tekinthetjük a Bömös egyértelmű elítélésének, hiszen ha véleményes a dolog, nem is biztos, h hibás. Természetesen láttam az összes Bömös anyázást is, azon kaptam föl a vizet, h egyáltalán nem jött le egyértelműen, h a Bömös f..szkodása az, amit soha, sehol, semmilyen körülmények között sem lehet elfogadni. És persze azt is kár volt benyomni, h BMW volt, egyrészt, mert kicsit félrevitte a dolog megítélését, másrészt meg mert csinálják ezt a barmok mindenféle autóban sajnos.

George Jung 2008.07.04. 13:38:36

A történethez alapjában véve semmi hozzáfűznivalóm nincs- magáért beszél, és a poszt-író is beismerte, hogy hülye volt.
Hanem!
Azt nem annyira értem, miért kellett volna a Bömösnek "refivel" mennie!
Nem üdvözölném, ha ez lenne a következő baromság, ami elterjed az utakon- minden majom úgy hagyná, az előző meg vakulhatna meg minden esetben.
Mit gondolok rosszul?

tandrás 2008.07.04. 14:09:52

George, én említettem a refi használatát. Ahol említettem, ott is mellétettem a használat korlátait. Természetesen a refit ilyen esetekben lekapcsoljuk, de egyébként kb. 60 fölött már mindenképpen indokolt használni. Azt mondani meg, h azért ne terjedjen, mert majd mindenki úgy felejti, olyan mintha lebeszélnénk magunkat az index használatáról, mert majd úgy felejtjük. Vagy ne váltsunk 4-be, mert elfelejtünk visszaváltani, meg használjuk a visszapillantót, mert elfelejtünk előre nézni. De próbáltál már sötétben, ívekkel és egyenes szakaszokkal tartkított úton előzni, tudhatod, mennyit segít, ha az előtted lévő használja a refit (miközben se előtte nincs másik látható autó, se szembe nem jön épp senki).

George Jung 2008.07.04. 14:17:09

tandrás:
Ezek szerint Te írtad a poszot- jól értem?
Ha jobban belegondolok, van abban valalmi, amit írsz. Én az esetek 99 %-ban pályán megyek, de legközelebb ezt lehet, hogy alkalmazom. Helyes használat mellett nem hülyeség.
De a hasonlatod rossz. Ha valaki nem vált négyesbe, nem érdekel, mert nem az én autóm. Ha meg valaki nem indexel... Már így sem nagyon indexelnek az emberek, már most sem nagyon számíthatok rá.
De abba azért gondolj bele, amit mondok: mindent jól csinál az előttünk, nálunknál lassabban haaldó: bevilágítja "nekünk" az utat, majd úgy hagyja. Az életben nem fogod megértetni vele, hogy mi a bajod.
Én egy időben próbáltam jelezni a mögöttem jövőknek, vagy az általam elhagyottaknak a pályán, ha nem égett a lápájuk. Tapasztalat: három hét alatt egy (1!) van, aki megérti, mi "bajod".
(Azt ugye jól gondolom, hogy ha szembe jönnek, akkor nem reflektorozol folyamatosan?!)

Ferocious 2008.07.04. 14:17:40

Kedves Kúrórudi!

Miért én vagyoka mocskos állat, amikor békésen előznék egy cammogó szart az úton, aki lehet, hogy még a megengedett sebességgel sem halad??

Szerinted az a megoldás, hogy azonnal elkezdi nyomni a gázt, amikor előznék, és ezzel veszélyezteti az én meg a saját életét? Bár az ilyen baromállat élete nem igazán érdekel, de akkor se szórakozzon senkivel!

Tehát ne osszad itt az észt, mert majd ha veled játszák el ugyanezt, akkor rögtön nem így fogod látni a dolgot, te idióta!!!

George Jung 2008.07.04. 14:21:36

Kúrórúd & Ferocious:

Kúrórúddal értek egyet.
Amit Te írtál, Ferocious, az egy jó nagy faszság. Ha ezt megteszed, máskor is barom vagy.

Ferocious 2008.07.04. 14:26:58

Drága George Jung és Kúrórudi!

Könyörgöm, magyarázzátok már el, hogy ha valaki szándékosan veszélyeztet és meg akar gyikolni, akkor mit kéne tennem?? Hagyni bután, hogy kinyírjanak??? Mert nem mindig igaz, hogy egy ilyen szitut az ember meg tud oldani békésen és nem lesz nagy csúnya baleset a vége...
Miért tűrje el bárki is, hogy egy szennyes rosszindulatú barom (mert az ilyen az) kénye-kedvére szórakozzon bárki életével is? Ti mit tennétek a helyemben?

Nagyon sokat vagyok kénytelen vezetni a munkám miatt és sajnos nem egyszer fordult már elő velem a postban említett sztori, csak a szerencsémen múlott, hogy nem lett baleset!

Várom az okos ötleteket!
Üdv'

tandrás 2008.07.04. 14:30:23

George, nem én írtam a postot, csak én voltam az egyetlen kommentelő, aki szóba hozta a refi használat fontosságát. A BMW pont ellenkezőleg tett: amikor kellett volna, nem használta, aztán meg nyomta a Skoda tükrébe ezerrel. Én egyébként gyakran járok erdei utakon, ahol az autósok 80-90%-a úgy használja, ahogy kell. De ha úgy hagyja, szemből a viszont refi, előtte autózva meg a hátsó ködlámpa eléggé egyértelmű szokott lenni. Ha meg csak nyomja a tükörbe, elhúzhatsz, vagy szép nyugisan lelassíthatsz (nem satu!) előtte.

George Jung 2008.07.04. 14:37:56

Ferocious:
Elmagyarázom.
Úgy GONDOLOM, hogy az ember akkor előz, ha gyorsabban szeretne menni, mint az előtte haladó. Ezt akkor SZABAD, ha ott (1) lehet előzni, (2) még mindig a megengedett sebesség alatt van. Ezek szabályok, és kész.
Namármost.
Én előzni akarok, de történetesen egy igazi barmot, aki ezt nem akarja hagyni. Ahogy melléérek, gyorsít. Vagyis máris nem megy gyorsabban, mint én akarok. Bemegyek mögé, és kész.
Ez a köcsög viselkedés (nem a Tiéd, hanem a történetben szereplőé) egyre gyakoribb. Én a pályán találkozom vele sokat, csak ott nem ANNYIRA veszélyes.
Az nem baj, ha neveled a hülyéket, de Kúrórúdnak abban igaza van (szerintem), hogy ha nekiállsz kakaskodni, abból semmi jó nem fog kisülni.

tandrás 2008.07.04. 14:38:45

Itt a többség a lassíts, és hagyd a barmot elvén van, de én már jártam úgy, h lassítottam, az állat meg velem lassított. Nézek át, hát büszkén vigyorog, h milyen jól szívat. Mutattam, h 3-ra lelököm, 2-nél satuzott. Nincs minden helyzetre érvényes szabály.

George Jung 2008.07.04. 14:48:40

tandrás:
Én a posztot olvastam csak, abban pedig azt írja negatívumként (!), hogy a BMW-s nem reflektorral ment. Hát ez azért egy kicsit túlzás szerintem.
Azóta elolvastam a kommentedet.
Értjük egymást.
Jó utat!

Ferocious 2008.07.04. 14:48:40

George Jung: valóban igazad van, hogy nem éri meg egy tajparaszt miatt sem megdögleni/sitten megrohadni, ezek is tények és pont.

De: senki ne döntse el helyettem, hogy mennyivel akarok haladni, tehát ha én a megengedettnél akár gyorsabban haladnék, akkor sem egy önkéntesrendőr gyilkosjelölt dolga eldönteni és megbüntetni, erre tartjuk a rendőrbácsikat/néniket. Ha pedig engem megbüntetnek, az megint csak kizárólag rám tartozik, senki másra.

tandrás: igazad van, nem lehetsz minden helyzetben okos, de ha már választani kell, akkor inkább a szívózos fasz menjen az árokba és ne legyen frontális karambol!

kúrórudi 2008.07.04. 15:42:05

Ferocious, én nem minősítgettelek, kérlek te is mellőzd a durva személyeskedést, lásd pl. "idióta". Egyébként már csak ez is elárul némi kultúráltságbeli és hozzáállásbeli különbséget közöttünk.

Egyébként lotht akaratától függetlenül jól leírta a lényeget:
"Úgy tűnik - és nem csak az itt olvasottak alapján -, két nagy csoportra oszthatók az autóvezetők.
A jámbor csoport tagjai igyekeznek nem elkövetni szándékos szabálysértéseket, együttműködésre törekszenek, igyekeznek nem többel, mint 60-nal menni az 50-es korlátozás hatálya alatt (bár ezért olykor megbüntetik őket), megtesznek mindent, hogy elkerüljék a baleseteket amit nagyon sok esetben a másik, kevésbé jámbor csoportból idéz elő valaki..."

Kár, hogy negatív értelemben írta le, mint csoportosítást. De pont ezt vallom:
- igyekszem nem elkövetni szándékos szab. sértés;
- együttműködök;
- igyekszem elkerülni azt a balesetet is, ami egy idióta állat szabálytalansága miatt következett volna be;

És egyáltalán nem érzem cikinek meg kevesebbnek ettől magam. Sőt. Ez lenne a normális és az alap. Minden résztvevő részéről.

Gondolkozz el azon kedves lotht, melyik a jobb:
- ha mindenki az általad jámbornak nevezett csoportba tartozik;
- ha mindenki a másikba;
Ez két végpont, ezért azon is érdemes elgondolkozni, melyik a jobb, ha többségben van a jámbor, vagy ha kisebbségben. Szerintem elég egyértelmű a válasz. És akkor megérted, miről is beszélek.

Tudod az a baj, hogy a magyar ember tele van irigységgel, piti bosszúvággyal, paraszti gőggel, stb. Nem adózunk, mert azoknak a köcsögöknek miért adózzak (az mindegy, hogy nem nekik adózol), nem tartjuk be a KRESZ, mert már egy párhónapos jogsis 17 éves kamasz is azt mondja, hogy szar a KRESZ úgy ahogy van, lopok csalok, mert a másik mégtöbbet lop, csal, nem hagyjuk, hogy leelőzzenek, mert nehogymá az a köcsög lenyomjon és le akarunk mindenkint előzni, mert nehogymá azt a köcsögöt nem nyomjammá le. Ilyenek vagyunk. Sajnos. Én megpróbálok nem ilyen lenni. Egyelőre még kevesebben vagyunk ezzel így, remélem előbb-utóbb ez a hozzáállás lesz a többség.

tandrás 2008.07.04. 15:47:56

Ne keseredj el rudi. Sokan gondolkodnak hasonlóan, csak az nem tűnik föl, mert szerencsére még az a normális. Az meg, h sok a f..szság nem jelenti azt, h ez teljes egészében egy ilyen f..sz ország.

Ferocious 2008.07.04. 16:05:54

kúrórudi: nem akartalak megbántani, ne haragudj érte, de felbosszantasz azzal, hogy leb@szl azért, mert nem tetszik, hogy szándékosan veszélyeztet valami vadbarom előzés közben, ami egyébbként is veszélyes közlekedési manővernek minősül!

Egyébként meg nem érzem úgy, hogy valamivel is kevesebb és kultúrálatlanabb lennék Nálad, csak mert nem tűröm el senkinek, hogy szemétkedjen velem az úton!

Tényleg csak egyszer forduljon elő veled ilyen eset és rögtön megváltozik a véleményed, főleg ha a családod is az autóban tartózkodik. Én egyszerűen csak szeretnék eljutni a célomhoz és esetleg elvégezni a munkámat (benzinkút tecnika, magam informatikus mérnök lennék). Sajna a kutak nem jönnek hozzám, így kénytelen vagyok sokat utazni, sokszor nem jókedvemben. Pont ezért talán túl sok állattal találkozom az utakon és bizony elegem van belőlük!!!

Üdv!

kúrórudi 2008.07.04. 16:16:20

Ferocious, olvasd el mégegyszer, amit neked írtam. Nem azért "basztalak" le (azért durva a fentit lebaszásnak hívni), mert veled szemben valaki szabálytalan volt. Hanem a te hozzáállásod miatt. Idézek:
"Az egészhez csak annyit tennék hozzá, hogy amikor velem csinálja valaki ugyanezt, amikor előzni szeretnék -és nem fontos, hogy miért, nenkinek semmi köze hozzá- nos én ilyenkor minden lelkiismeret furdalás nélkül nagyon lágyan ráhúzom a kormányt és beleküldöm az árokba..."
Pont erre a hozzáállásra írtam, amit írtam. A fenti posztíró ugyanezt tette: nekiállt versenyezni, mert nehogymá ne hagyják előzni. Ezt a hozzáállást kéne megváltoztatni.

Ferocious 2008.07.04. 16:26:12

rudi: még a KRESZ is kimondja, ha előzésben vagy, akkor nem akadályozhat benne, főleg nem veszélyeztethet szándékosan. Én csak erre gondoltam, amikor kifakadtam, de mit tegyek, ha némelyek csak ebből értenek? Tudom, hogy az agresszió agressziót szül, de nem én kezdtem el senkit szivatni előzés közben, főleg hogy tapasztalatból tudom, hogy mijen veszélyes dolog.
És ha már előzök, akkor NEM én állok le versenyezni, hanem az a gyökér, akit éppen előznék, tehát ő a szabálytalan és a taplógyökérállat!
Egyébként sem szoktam versenyezni az utakon, én már nem Hungaroringnek látom a közutakat, hanem
egy eszköznek, amin elérem az uticéljaimat...

Sajnos némelyek még nem így látják...

Ferocious 2008.07.04. 16:29:29

És egyébként is, ki milyen jogon akarja meggátolni, hogy megelőzzék?? Milyen alapon dönti el, hogy ki legyen előtte és ki mögötte? Senki ne játszon önkéntes rendőrt meg igazságosztósdit az utakon, nem arra lettek kitalálva! Ennyi

kúrórudi 2008.07.04. 16:29:55

"rudi: még a KRESZ is kimondja, ha előzésben vagy, akkor nem akadályozhat benne, főleg nem veszélyeztethet szándékosan."
Tudom, mert én idéztem ide többször is. De attól mert veled valaki fasz, te még nem lökheted az árokba. Tényleg nem érted?

kúrórudi 2008.07.04. 16:33:24

Még mindig nem érted a jelek szerint. Igen, vannak köcsögök az utakon, elég gáz, és persze nagyon elítélem őket. Aztán vannak a magukat nem köcsögnek hívók között is borzasztó fasz emberek, akik úgy gondolkodnak (azaz nem gondolkodnak) mint te: paraszti gőggel ha sérelem érte őket, akkor feljogosítva érzik magukat arra, hogy visszaadják amit kaptak / bosszút álljanak / megleckéztessenek, stb. És ez szintén majdnem olyan gáz, mint alapból köcsögnek lenni. Ezt mondom én itt már egy ideje.

Ferocious 2008.07.04. 16:39:44

rudi: Tévedsz, mert értelek, de: ha én nem lökhetem be az árokba, akkor ő milyen jogon zavar a halálba egy esetleges frontális ütközés formájában??

Ezek szerint mindent el kell tűrnünk az ilyen embereknek, csendben visszatérni mögéjük és még kedvesen mosolyogni is rájuk? Ezt azért még te sem gondolhatod komolyan!

Egyébként meg nem bosszút állok ilyenkor csak megpróbálok visszatérni és a két rossz közül a kisebbiket választani, még akkor is ha ez kegyetlenül hangzik. Végtére is nem én kezdtem az emberkedést...

B.GY. 2008.07.04. 20:31:23

Gino!Hány kiló is a kocsid?Mondjuk legyen 700 és 120 lóerő(újonnan).Egy Bmw meg legyen 1400 kg. és 300 le,akkor milyen súlyarányról beszélsz?Szerintem nem akart megölni a Bmw-s téged anno:)Vagy lehet,hogy egy régi 315 ös volt az.Szopattam már meg én is egy "E36"-os compactot,mert bunkózott.De egy M est azért nem sikerült volna.

naposcsibe 2008.07.04. 21:17:52

B.GY. Milyen kocsival nyomod? Én egy RS clioval, de azé egy unot átugrok...

naposcsibe 2008.07.04. 21:20:15

de egy E30 M3 is tud ám menni, hagyjuk már ezt az unozást...
nagyturbó, meg VEMS, azt akkor esetleg...

B.GY. 2008.07.04. 21:54:24

Naposcsibe.Én egy Vectrával száguldozok.Mi az a VEMS?15 éve nekem is volt turbó R5 öm 160 lóerővel.Azt is megelőzték néha:)

naposcsibe 2008.07.04. 22:01:19

A VEMS egy szabadon írható ECU. Azzal olyan progit írsz, amilyet kér a "hardver". Nagyturbó, kovácsolt dugó,stb... persze gondosan kiszámolva, egy jól megírt program, és ágyő!
Van ismerettségi körben R5 GTT, jó kis alap, csak hát a karbija az beállíthatatlan. Főleg ha húzott a motor.
Milyen Vectra? Erről a B.GY. nickről mindíg Balassagyarmat jut eszembe...

B.GY. 2008.07.04. 22:40:47

Na nem lettem sokkal okosabb VEMS ügyben:)Egy sima 2000-es A vectra,semmi extra.B.GY.a nevem kezdőbetűi.Amúgy Pesten lakom,akkor lehetek legközelebb B.P.:)












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása