Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) kresz (720) KRESZ (1) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Öt nap, öt baleset ugyanott

2008.07.07. 13:33 :: Kisikasa

Kisspisti valószínűleg könyvet tudna írni az értelmetlen balesetekről, amelyeknek szemtanúja volt és csak azt az egyet nem érti, hogy minek kell ahhoz történnie még, hogy az illetékesek intézkedjenek az ilyen köztudottan veszélyes csomópontok ügyében.

Előre bocsájtom hogy levelem nem tartalmaz semmilyen atrocitást, mégis elgondolkodtatónak tartom a storit.


Nagyobb térképre váltás

Van szerencsém kis családommal a II. kerületben lakni a Bem rakparton. Aki arrafelé szokott közlekedni talán tudja hogy a Fő utca-Csalogány utca kereszteződése elég balesetveszélyes hely - ezért STOP táblával védik a Fő utca szerénynek nem nevezhető forgalmát. Mi több, jelzőlámpa irányítja a forgalmat optimális esteben. Ezúton szeretném Veletek megosztani az elmúlt hétvége szomorú statisztikáját:

-Csütörtök délután 16.00 körül két személyautó ütközött oly szerencsésen, hogy az egyik autó eleje leszakadt kompletten, a vezetője kizuhant az autóból - szerencséjére nem a szélvédőn, mert akkor Ő most falfestmény lenne a sarkon álló épület falán.(jelzőlámpa működött!)

-Péntek délután 17.00 két személyautó ütközött, egyikük kidöntötte a gyalogosforgalmat irányító jelzőlámpát...Innentől a kereszteződés forgalmát irányító lámpák OFF(sárgán villognak) - értelemszerűen a STOP táblák szabályozzák a forgalmat a továbbiakban.

-Szombaton délután 18.00 körül a Bem rakpart felől érkező autós nem állt meg a STOP tábla ellenére, a Fő utca védett útvonalán nem éppen 50-es tempóval érkező autót megforgatta a tengelye körül - személyi sérülés szerencsére nem történt (jelzőlámpa már nem működött, STOP tábla a Fő utcán érkezőknek ad egyértelműen elsőbbséget!)

-Vasárnap délután 14.00 körül a Fő utcán párhuzamosan haladó két autós egyike úgy gondolta hogy a jobbos sávból nagyívben balra kanyarodik a Bem rakpart felé... Olcsón megúszták, saját kerekeiken távoztak a helyszínről némi üvöltözés után.

-Ma (hétfő) reggel 07.00 a Bem rakpart felől érkező autós ismét elfeledte a STOP tábla jelentését, az éledező reggeli forgalomban két autóval ütközött - kis híjján elgázolva azokat a szerelőket akik épp az új közlekedési lámpát szerelték a pénteken OFF-olt helyére. Csak a szerelők reflexein múlott hogy nem történt személyi sérülés...

Hozzáteszem, hogy az én köreimben ezt TELITALÁLAT néven ismerik (ötből öt).

Vajon minek kell még történnie ezen a helyen - bizonyára számtalan hasonló helyszínt és esetet tudnának a postolók említeni - hogy például átprogramozzák a forgalomirányító lámpákat, elejét véve annak, hogy a sok "PITTIFALDI" ne tujon "narancssárgán" behajtani a kereszteződésbe???(bizony-bizony 15 másodperc együttes PIROS jelzés kellően megfogná a versenyszellemel átitatott autóstársainkat, és baleset esetén mindenki vétkesként sirathatná a jogosítványát....)

Én konkrétan megtiltottam a családomnak hogy gyalogosként használják az említett kereszteződés gyalogátkelőit!!!!! Balestementes közlekedést mindannyiunknak!
 

33 komment

Címkék: budapest biztonság közlekedés autó baleset veszélyes kresz

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

laposmacska 2008.07.07. 13:42:55

15mp plusz piros annyit eredméynezne, hogy simán átmenne mindenki még nem csak a sárgán, hanem a piroson is, mert "úgyis van még 15 másodpercem". Vagy kiismerve a kereszteződést, behajtanának még a piros-sárga előtt, mert már úgysem jön senki.

Nálunk Debrecenben simán átmennek az éppen piroson, egy munkatársam viszont mondta, hogy Pesten a piros-sárgára már a kereszteződés közepén vannak az elsők. Na ezt a két brigádot kéne ütköztetni, és sok dolog megoldódna :)

Perillustris 2008.07.07. 14:04:34

Jogositvanyt az autosoknak! ;)

Indulhat a flame!

okoska 2008.07.07. 14:06:18

"Hozzáteszem, hogy az én köreimben ezt TELITALÁLAT néven ismerik (ötből öt)."

Csak nem arról van szó, hogy 5 nap alatt összesen 10 jármű mozgolódott arrafelé?

RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2008.07.07. 14:10:35

azért mindig ugyan ott, mert így már a mentők/rendőrök is odatalálnak GPS nélkül :)

Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2008.07.07. 14:10:36

én temetkezési vállalkozást nyitnék ott, ahelyett hogy ablakon bámulva, cikket írnék...

Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2008.07.07. 14:11:45

a másik variáció lehet még az autószerelő műhely.

Casillas86 2008.07.07. 14:16:09

15 mp együttes piros nagyon sok. A posztíró számoljon már el magában 15 mp-ig, és aztán gondolja át, hogy normális-e, ha Budapesten csúcsidőben ennyit állnak mindkét oldalon az autók feleslegesen.

DOGMAN · http://kutyasagok.blog.hu 2008.07.07. 14:16:15

A STOP tábla hanyagolóit minimum emberölés szintjén kéne büntetni, azt megoldódna a sok gond és baj :))))

bahaman 2008.07.07. 14:20:59

Szerencsétlen útszakasz, mint a Damjanich utca a ligetnél, viszont itt a 2 sáv miatt nagyobb a főúton a tempó.

Apropó, tanácsot kérnék: tudtok tuti útvonalat Óbuda-Újbuda viszonylatban csúcsforgalom idején, vagy a napi forgalom szerint kerülitek el a gócpontokat? Mostanság gyakran járom ezt az útvonalat, de nehéz viszonylag tehermentesebb utakat találni.

Perillustris 2008.07.07. 14:31:00

bahaman: nekem telen-nyaron 20-22 perc volt a Feneketlen-to - Szepvolgyi ut viszonylat. S most igazi troll modjara pofatlanul beirom: igen, bicajjal. :)

Egyebkent autoval erdemes atmenni a hegyen a Pusztaszerin, a Moszkva ter fele kis utcakon, onnan Alkotas utja. Tapasztalataim szerint autoval ez a legjarhatobb utvonal.

Potenciális Disznó 2008.07.07. 14:53:22

DOGMAN · kutyasagok.blog.hu 2008.07.07. 14:16:15

Na ez történik nap mint nap.

Márkus Péter 2008.07.07. 16:00:08

Persze át lehet menni a kis utakon, de gondolt át annak a helyéből is, akinek az ablaka alatt mész, ahelyett, hogy az erre kijelölt főútvonalakat használnád! Egyébként szabálytalan is, tudomásom szerint a lakóövezetekbe csak célforgalom hajthat be.

Birkapöri 2008.07.07. 16:10:04

na de ki az a PITTIFALDI ? :-D
Fittipaldi-t még csak-csak tudom...

Bobby Baccala 2008.07.07. 16:19:41

kisspisti

én a csalogányban lakom, jól ismerem az említett kereszteződést...ez a múlt hét gyümölcse?

mert pár hete is volt egy durva ugyanitt:egy vento a csalogány felől jött (lámpák sárgán villogtak) a fő utcán pedig egy a3as audi..audi beleállt a máltai szeretetszolgálat épületének a sarkába (még a rendszám is olvasható volt),itt volt személyi sérülés is (szerencsére mentők kb 1perc alatt ott voltak a máltaitól)

aztán kb 2 hete is történt 1 napon 2 baleset is.az egyik ugyanaz volt mint amit már írtam, akkor asszem 1 espace állt bele a falba és írta felül a korábbi rendszámot,utána meg vki a sarkon lévő megállni tilos táblát tépte ki a földből és szaladt fel a járdát szegélyező korlátra.

de ezk mindig akkor történtek amikor sárgán villogtak a lámpák.
szerintem az emberek azt hiszik hogy a csalogánynak van elsőbbsége mert szélesebb mint a fő utca..stop táblát szerintem a többség nem is látja.

Perillustris 2008.07.07. 17:05:30

Egyebkent regota mondjuk, hogy a lampak csak elbutitanak. Termeszetesen egyik naprol a masikra nem lehet leszerelni a lampkat, de nehany helyen erdemes lenne megprobalni, es szoktatni az embereket ahhoz, hogy hiba a lampakra hagyatkozni.

Kopi3.14 2008.07.07. 17:05:57

bahaman, tudnam ajanlani a Bekasmegyer Esztergom M1 iranyt. Lehet a leggyorsabb lenne.De ha nem Bekas, akkro csak Becsi ut.

Mityu 2008.07.07. 17:16:33

Egyre többször tapasztalható, hogy a lámpa jelzés csak tájékoztató jellegű. A táblák, szabályok meg kurvára feleslegesek. Jó pár teheccségnél kétségeim vannak a jogosítványának hitelességét illetően.

Nem számít sem ember, sem pénz. ha kell, tör-zúz mindent. Nincs mi visszatartsa.

Vladimir Harkonnen 2008.07.07. 18:25:44

Mielőtt rosszul rögzülne valakiben:
hu.wikipedia.org/wiki/Emerson_Fittipaldi

Az a kereszteződés pedig nem olyan bonyolult! Inkább sok balfasz közlekedett a hétvégén!

daniferi 2008.07.07. 20:06:19

Fekvőrendőrt a stop-táblás útra! :D

Körömcsiga 2008.07.07. 23:04:42

Márkus Péter: a Pusztaszeri nem az a kis út az osztott pályás útvonalával ;) Amúgy én is a hegyen át - máshogy lehetetlen. A fogyasztáson sajnos meg is érződik. Amíg a rakpart működött, addig járható volt Észak-Dél oda vissza, de most gyakorlatilag csak Északról Délre és az is döcögve. Az említett keresztre nem tudok mit mondani, de a 15mp-et sokallom én is. Ez csak azt eredményezi, hogy a hosszú piros elkerülését méginkább erősítik az autósokban, magyarul a sárgába, vörösbe is többen fognak bemenni, mert "én ugyan nem fogok itt szobrozni".

Én vagyok 2008.07.08. 08:30:17

Ha 15 másodpercig lenne piros mindkét irányból, pár hónap után mindenki tudná, hogy pirosra váltás után 14 másodperccel még keresztbe is piros van. Tehát nem oldana meg semmit, csak az olyan hülyék mint én is, akik nem megyünk át a piroson (1 másodperc után se) még inkább "akadályoznánk a normálisokat" a közlekedésben.

Én vagyok 2008.07.08. 08:36:24

A Rózsadombon átvágni önámítás. Időben több. Legfeljebb az ember úgy érzi, hogy folyamatosan halad 20-szal, ahelyett, hogy csordogálna a dugóban. Arról nem is beszélve, hogy milyen emelkedőket kell megmászni és leereszkedni.

Én vagyok 2008.07.08. 08:38:47

Különben valaki mondja már el, hogy miért kell egy teljes kereszteződésben kikapcsolni a lámpákat, ha egy gyalogos jelző meghibásodik? Jó, hogy nem az egész városban kapcsolják ki az összes lámpát, mert kilométerekkel odébb van egy kis zavar...

Azt pedig ne tessék elfelejteni, hogy a Csalogány utca felől nemcsak Stop tábla van, hanem villogó sárga fény, ami ugye veszélyes helyre figyelmeztet. A Fő utca felől is villog a sárga fény, tehát azt se értem, hogy lehet ott lassítás nélkül úgy áthajtani, hogy beleíródik a rendszámtábla lenyomata a falba.

tutti 2008.07.08. 10:20:25

az mitől függ, hogy egy lámpának mennyi a holtideje? épp attól, hogy az adott városban mi az ott lévő embernek az elképzelése? mert pl. Bp-en tényleg nincs holtidő, sőt néha a sárgák szinte egybeesnek. Nyíregyházán pl. előfordul, hogy pár másodpercig áll mindenki, mondjuk manapság már itt is egyre kevésbé vannak így beállítva a lámpák...

_wood_ 2008.07.08. 10:26:43

jó nagy hülyeség lenne a tizenöt másodperc.
néhány hülye miatt szívjon mindenki tipikus esete. a konyhakést ne tíccsuk be...?

egyébként, aminek tanúja vagy az említett kereszteződésben, az a rendszer (közlekedés) gyenge elemeinek a kihullása; a klasszikus darwini szelekció civilizációs vadhajtása. inkább örülj neki; aki ott megszívja vagy nem lesz az úton egy darabig vagy tanul belőle. esetleg mindkettő.

_wood_ 2008.07.08. 10:32:06

Én vagyok 2008.07.08. 08:38:47
mert ha a gyalogosnak nincs lámpája, akkor is lelép a járdáról teljes lelki nyugalommal, mikor a keresztező autóknak zöld van.

ha sárgán villog a lámpa, mindenki jobban figyel (elvileg).

TH 2008.07.08. 11:33:23

Én sokat dolgoztam azon a környéken, de akkoriban soha nem láttam balesetet. Néha összejön egy-egy ilyen balesethullám, de ez nem a forgalomszervezés hibája feltétlenül, hanem balfasz autóstársainké. De ne a balfaszokhoz igazítsunk mindent, mert a végén az autópályán lesz az 50 a megengedett max. sebesség...

Skulo · http://politoxi.blog.hu/ 2008.07.08. 20:10:10

Van-e kiadó bolt, üzlet, netán műhely a közelben? Csinánék oda egy jó karosszériás, vontatós bótot. :)

lampi 2008.07.08. 23:21:31

Kisspisti te ki szoktal neha mozdulni?

kisspisti 2008.07.11. 00:33:58

lampi!
Szoktam, bár kéthetes - most már három! - kisfiam mellől nem szívesen.
okoska!
speckó 35 fokos nyári kánikula - és a nyaralási szezon is megkezdődött (amúgy 5 nap - 5 baleset?)
PITTIFALDI miatt SORRY vagyok, régi barátom poénját plagizáltam...
respect

2009.07.20. 14:31:27

Nagyon komoly!
Ma délelőtt fél 11 körül 3 autó csattant össze a szemem láttára ugyanebben a kereszteződésben.
A balesetet okozó autós a Csalogány utca felöl jött és feltehetően a pirosba hajló narancsszín nagy rajongója.
A Fő utcán szabályos zöld jelzésnél a Battyi felé haladó két autós kapott telibe. Mindkettőben kisgyerekek is ültek. Személyi sérülés amennyire meg tudtam ítélni, nem volt.
A két vétlen autós nem ment nagy sebességgel. A vétkes sofőr viszont igen. Saját autója elejét teljesen lebontotta.












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása