Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) KRESZ (1) kresz (720) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Egy rallyversenyzőt akarsz te otthagyni?!

2008.07.09. 06:24 :: Kisikasa

Pattoma egy rallyversenyző ellenszenvét vívta ki azzal, hogy nem adta meg a jobbkéz szabály szerinti elsőbbséget, mivel az említett egyén gyök kettővel mászott fel éppen egy fekvőrendőrre. Na vajon most kinek van igaza?

Történetem nyugodt,csendes Budapest melletti város lakóparkjában történt (06.25-én)!

Gurulok kb. 30-al, egyenrangú kereszteződés felé! Sehol senki. Nekem jobbra érkezik kisáruszállító - nagyon lassan, komótosan, épphogy átteszi az autót a fekvőrendőrön (mert neki az volt) - neki volt elsőbbsége, de még sehol sem volt, mikor én beértem a kereszteződésbe! Mire ő az első kereket áttette a fekvőrendőrön, én már a kereszteződésben voltam félig! Tisztán látszott, ahogy átbillent a hátsó kerék is, meglátott, hogy jövök, nehogymár valaki elmenjen előtte padlógáz, s 5 méter után, satufék, később dudálás- mikor már 10 méternyire elhagytam a kereszteződést- hogy mit képzelek, neki van elsőbbsége!

Természetesen én nem éreztem magam hibásnak, s most sem érzem annak, mert:

-A jobbkézszabály tudomásom szerint csak akkor érvényes/vonatkozik rám, ha egyszerre érkezünk a kereszteződésbe

-ha nem így van, akkor meg naphosszat várhatnék a jobbról érkező autókra, mert úgyis nekik van elsőbbségük (nonszensz)

-ne akarja már, hogy visszatolassak, s elengedjem uraságát.

Ne legyünk már ilyen fölényesek, akkor a másik ember sem viselkedik hasonlóképpen! Nemtettszésemet kifejezve a dudálásra- ablakon kéz kinyújt, középső ujj mutat! Nem valami kultúrált tudom, de kevés olyan ember van, aki ne használt volna valamilyen figyelemfelkeltő eszközt ebben a helyzetben!

A lényeg:
Megyek tovább, nyugtázva a dolgot, erre láttam a tükörben nagy koromfelhő kis gondolkodás után, s jön utánam! Mondom magamban: pont megállok, kergetőzzünk, nézzük mennyire kitartó!

Körforgalom, elémkerülnek, várok. Na egy km után elég volt. Kitartó. Nézzük mit szeretne! Lassítok, üres, erre nagy hévvel megelőz, cikázik, milyen ügyes volt! Megáll előttem. Kicsapja az ajtót, s azzal kezdi, hogy: "Egy rallyversenyzőt akarsz te otthagyni?" Azért ezzel nem kellene kérkedni. Szerintem! Lehet, hogy egy versenyzőnek nem ez a viselkedési forma dukál. S ráadásul lassítottam. Mindegy. S még  hozzátette, hogy csak azért üldözött, mert bemutattam neki, s kérjek bocsánatot! Én??? Anyád! Benyúl az ablakon, megfogja a nyakam, épphogy próbálkozik. Türelmes, nyugodt  ember vagyok, nem éreztem veszélyesnek a helyzetet! Gondoltam, ha mégegyszer bepróbálkozik, behúzom az ablakon, hátha rájön mi a helyzet!

Elordított valami cifrát, aztán én is visszaszóltam neki valami vénemberes dumát, s 6* visszajött, gondolom, hogy ne az enyém legyen az utolsó szó. Mindig mondtam neki valamit, hátha feljelenthetem végre! De nem.
Tanulság: A kék merci vitosnak Bp-től 13Km-re, mindig "igaza van", ha jobbról érkezik! Ha távol van a kereszteződéstől, ha ott sincs! Ja s elnézést, ha merci vitosok szitkozódnak, ez csakis erre az egyre vonatkozik:-)

Várom jelentkezését eme úriembernek, hátha a látottak alapján szétveri otthon  a gépét:-) Írja meg, majd egy jót nevetek rajta, talán még gratulálok is neki!

81 komment

Címkék: autó hülye erőszak kresz

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Secnir 2008.07.09. 07:00:24

"Benyúl az ablakon, megfogja a nyakam, épphogyróbálkozik."
teendő a következő.
csukló megfog, majd hirtelen erősen jobbra dől, az anyósülés felé. többször, koppanásig.

"hátha feljelenthetem végre! De nem."

hát nem. a fojtogatási kísérletért még nem lehet. ESETLEG ha a kést már kifelé húzza, akkor talán.

Cyric 2008.07.09. 07:26:57

Nekem csak gyanús megint ez az egész.

"később dudálás- mikor már 10 méternyire elhagytam a kereszteződést- hogy mit képzelek, neki van elsőbbsége!"

Ennyire hülyének nézed a blog olvasóit?
Ki veszi ezt be, hogy 10 méterre elhagysz egy kereszteződést, és utánnad dudálnak?

Gyanítom simán nem adtál elsőbbséget neki, csak te is azon lelkiszegények közé tartozol, akik képtelenek beismerni a saját hibájukat...
És erre még egy bemutatás is dukált.
Gratula.....

(Rally-s duma viszont nagyon gáz :)

smfh 2008.07.09. 07:41:45

Már megint ez a fizikai inzultus...

Csuklóra ráfog, kifordít, roppant. Ja, és nekem a mobilomon az egyik gyorsgomb a videokamera. Ha ilyen eset van, felveszem. Ha már megvan az első pár kocka, hogy odajött óbégatni, akkor jó kis bizonyíték lehet utána, hogy nem én kezdeményeztem.

(Mondjuk nekem ritkán óbégatnak. Épp tegnap mondta a kollégám, hogy a jelenlegi kinézetemmel és testalkatommal simán mehetnék börtönbe is, nem lenne gondom :o)))) )

Carl Lazlo, Esq. 2008.07.09. 08:06:41

Én így tanultam anno:

Az elsőbbégi szabályoknál van egy olyan, hogy a jobbkéznél és az elsőbbségadás kötelező táblánál az esőbbséget adó zavarhatja, de nem akadályozhatja a másik közlekedőt (értsd. lassításra kényszerítheti, de vészfékezésre nem). Stop táblánál és a zebrán meg nem is zavarhatja.

Kopasz Mercis 2008.07.09. 08:26:24

"Nemtettszésemet kifejezve a dudálásra- ablakon kéz kinyújt, középső ujj mutat!"

Egyik kutya, másik eb.

Acmee 2008.07.09. 08:27:23

Nem értem a fikázódó kommentezőket. Simán kinézem ezt a viselkedési formát az emberekből. Az utóbbi időben már nem találtam olyan postot, ahova nem fikáztak volna be bizonyos emberek.

Amúgy ma reggel Tatabányán egy okos "Nokia-s" Setra a belső sávban, szépen 30-al kullogott... Mellé mentem (tudom, nem szabályos), egy nagyon hangyányit dudáltam (motorral, csak hogy észrevegyen a sofőr), majd mutattam neki, h a külsőben kellene kullogni(esetleges fikázósék, NEM bunkó módon, szimplán jobbra mutogattam, h le kellene húzódni). Erre a sofőr látványos röhögéssel válaszolt, a többit nem mertem megvárni, ha rámhúzza a buszt, én - "puhatestű motoros" létem miatt - meghalok.
Nem csak Bp-n vannak "énvagyokafaszagyereknekemmindentszabad" emberek.

Cyric 2008.07.09. 08:46:47

Acmee!

"-A jobbkézszabály tudomásom szerint csak akkor érvényes/vonatkozik rám, ha egyszerre érkezünk a kereszteződésbe"

Na azt hiszem, nem kell magyarázni a bizonyítványt, aki ekkora baromságokat bír mondani, arról feltételezem, hogy ő volt a szabálytalan, és ahelyett hogy beismerné a hibáját még elkezd mutogatni.

Szerinted kinek is volt ott igaza???

HT 2008.07.09. 08:52:16

Az igaz, hogy vannak érdekes emberek, nekem is volt hasonló, hölgy előtt kikanyartam (nem elé, hanem szembesávba), kb. 20-szal jött, a kereszteződés előtt 10 méterrel nyomott egy satut közben felháborodva magyarázni kezdett és ezt még akkor láttam amikor előtte voltam :-DD Szóval ha akart volna sem tudott volna nekem jönni, mégis sértve érezte az elsőbbségét.

Cyric 2008.07.09. 09:03:06

Javasolnám a postírónak az alábbi linket:

totalcar.hu/tanacsok/tanacsos/020815a/

Lehet beszélni parasztságról, de az "5 méter után, satufék" -ben benne van, hogy a kisteher vészfékezéssel kerülte el a balesetet.
A szitu egyértelmű, és mint a fenti linken is olvasható a postoló egy szót sem szólhatna, ha átgyalogoltak volna rajta...

sufnyi 2008.07.09. 09:09:14

Ez az elsőbbségadós sztori már a könyököm jön ki. Ki nem szarja le hogy kinek van elsőbbsége hogyha mind a kettő simán elfér. Nekem ebből még soha nem volt gondom pedig volt már hogy egypárszor bejöttek elém, meg én is kikacsáztam valaki elé. Mondjuk ilyenkor a dudálásra inkább elnézést szoktam kérni hogy bunkó voltam és kész. Megnyugtatóbb megoldás szokott lenni és jobban is díjazzák, ha mások is látják hogy elismered, ez egy picit sok volt. Mondjuk mióta mocival közlekedem azóta kicsit jobban kell vigyáznom de legalább gyorsabb vagyok.

Whitefalcon 2008.07.09. 09:11:57

Cyric!
Budaörsi, Villányi sarkán van a kapubejárónk. Rendszeresen időben indexelek, majd fékezek és befordulok jobbra a kapuhoz. Sőt, a távirányítóval már 20 méterről nyitom, hogy a lehető legkisebb mértékben tartsam fel a mögöttem lévő forgalmat. Átlagban minden harmadik aki mögöttem jön akkor dudál, amikor már bent állok a kapu előtt, és ő elhalad mögöttem. Nincs annyi vér a pucájukban, hogy akkor, amikor mögöttem vannak az úton...
Én meg rohadjak meg, mert ő nem tud rohanni a piroshoz a BAH csomóponton!

Rocko- 2008.07.09. 09:22:59

kisáruszállítóval rallypilóta.
én meg ráírom a suzukira, h boeing a másik gépem.

Rocko- 2008.07.09. 09:26:56

hjah, még csak szerda van, de már 2 taxis próbált behajtani forgalommal szemben a pesti rakpartról. ennyire nem feltûnô a sárga tábla, h a havas utcánál, csak vissza, a csarnok felé tud menni?

Bear 2008.07.09. 09:29:41

Megint találkozott két ego-sértett marha és a technikailag fejlettebb máris kisirta a lelkét posztolva, meddig megy ez még itt??

inkább tisztáztátok volna helyben, akkor talán nem lenne tele ez az oldal egyre több hasonlő maszlaggal!

Mercurius 2008.07.09. 09:53:11

Hehe

Elő a viperát, nundzsakót, késeket, gázpisztolyt, gumibotot, egyéb segédeszközöket, és szépen a vitás eseteket a kereszteződés után min 6 méterrel az út szélére lehúzódva tettlegesen tisztázni. Kéretik alaposnak lenni, hogy a vesztes fél ne tanúskodhasson.

Szép.

Csak így tovább. Rallyversenyző...anyukája nuniját. Ennek is, meg az összes többinek, aki
1.: engedély nélkül hozzá mer érni a tulajdonomhoz
2.: engedély nélkül hozzám mer érni
3.: engedély nélkül megérinti a családom tagjait.

Az én szir-szar kocsimon meg van fék. És meg tudok állni. És van úgy, hogy akkor is megállok, ha nekem van elsőbbségem. No persze nem udvariasságból, hanem mert hülye vagyok, és van úgy, hogy nem tom felmérni elsőre, mi is a legjobb az adott szicsuésönben. És Van az autómba rádejó is, amin jó zene szól, és szórakoztat, amíg várom, hogy tiszta legyen az út előttem.

Ha valaki nem képes mérlegelni, vagy túlságosan türelmetlen, ugyanolyan alkalmatlan a vezetésre, mint aki nem ismeri a KRESZ-t.

z. 2008.07.09. 09:54:18

beintesz, aztán meg hüppögsz, ha következménye van.

örülj, hogy nem kaptad meg amúgy "rendesen".

tökmindegy a jobbkéz, meg a fekvőrendőr, meg a többi rizsa. ennek semmi köze a közlekedéshez.

ennek a beintéshez van köze. ha egy kocsmában, diszkóban, metrón stb teszed ugyanezt, majd kapsz egy balhorgot, akkor is ebbe a szánalomhegy blogba küldöd be? a beintés felhívás keringőre és kész. aki nem akar verekedni, ne mutogassa a középső ujját, ennyi.

z. 2008.07.09. 09:57:25

Bear:

ez egy ilyen blog. egyszerű (többnyire színvonaltalan és halál érdektelen) topichozzászólás-szerűségekből faragnak posztokat, aztán az egész kikerül az index címlapjára... nevetséges.

acel 2008.07.09. 10:00:12

30-nál kb 10-m a féktávolság. Ennyivel belehajtani egy jobbosba általában szándékos károkozást jelent, ha nem kivételesen belátható a kereszteződés. Ha legközelebb egy sintén csak 30-al gurulóval találkozol, akkor ő egyből javíthatja a te pénzeden az autóját.

blöff 2008.07.09. 10:01:00

z. miért dudálni és anyázni, ráhúzódni a másikra lehet? ne legyünk már ilyen fszkalapok, hogy egy bemutatás olyan borzasztó becsületsértés lenne.
Amúgy a sztoriban azért annyi benne van, hogy a vitos kb. 10 percen keresztül üldözte és nem hagyta békén, gyanítom nem volt igaza. Nem hiszem, hogy egy bemutatás egyenrangú 10 perces üldözéses őrjöngéssel.

Nyomek 2008.07.09. 10:03:50

"s jön utánam! Mondom magamban: pont megállok, kergetőzzünk, nézzük mennyire kitartó!

Körforgalom, elémkerülnek, várok. Na egy km után elég volt. Kitartó. Nézzük mit szeretne! Lassítok, üres, erre nagy hévvel megelőz,"

Most mikor előzött meg? Amikor "pont megálltál": nem, "Körforgalom elémkerülnek": nem, "lassítok üres": ezek szerint ekkor?
Nem értem, pedig lehet, hogy hülye vagyok :-)

Egyébként néha olvasgasd a KRESZ-t a jobbkéz-szabályról, meg egykét oktatókönyvet a gyakorlati alkalmazásáról.

Az igazi Svarc Enegger · https://www.youtube.com/watch?v=Ik9qunsZZtY&index=21&list=RDJVoyWQSNr8I 2008.07.09. 10:07:58

Ez az egész, hogy kerül az index címlapjára, he?
Komolyan, most mindjárt indítok egy blogot azzal, hogy "én vagyok a főparaszt az utakon és aki nálam nagyobb akar lenni, az nagyon szedje össze magát"

Kitiltott felhasználó 2008.07.09. 10:08:19

smfh 2008.07.09. 07:41:45

ez akkor kellemetlen, ha aki téged üt, az nagyobb darab, mert akkor még verés után a telefonodat is ki kell bányászni az ánuszodból. :)

Ha meg kisebb nálad, akkor úgy se keménykedik

hehehehehe 2008.07.09. 10:11:46

volt egy haverom, kék vitoval érkezett jobbról, és meghalt.

ekkerjoz 2008.07.09. 10:12:41

"...Mindig mondtam neki valamit, hátha feljelenthetem végre!..."

Bravo. Micsoda sikerélmény lehet valakit feljelenteni. Ennél csak a névtelen feljelentés okozhat nagyobb kielégülést. Mint ez a post. Biztosan egyfajta perverzió.

Nyomek 2008.07.09. 10:13:15

Kitiltott: Ja, én is bírom a verbális utcaharcosokat. Lehetne erről is egy topikot nyitni.

Aki beszól, azt apukám megveri, mert erősebb, mint a ti apukátok!

z. 2008.07.09. 10:14:00

üff:

az autó mindenkit olyan rohadtul erőssé tesz. le kell menni a ferenc körúti aluljáróba, vagy a népszinház utca valamelyik mellékutcájába, gyalogosan, és beintegetni meg anyázgatni... csodálkoznál.

nem, nem ott nőttem fel, de akkor sem tűröm én sem a beintegetést.

fenntartom, hogy semmi köze a posztnak az autózáshoz. nem kell beinteni, és akkor nincs semmi.


Az igazi Svarc Enegger:

szerintem is szánalmas.

Nyomek 2008.07.09. 10:14:18

hehehehehe: Ne hagyd abba, még mindig testszik, hogy tudsz újítani.
Terence and Philip forever!

z. 2008.07.09. 10:15:08

hehehehe: biztosan nem volt szerencsés ember.

Manyizga (törölt) 2008.07.09. 10:22:00

Tapasztalatom szerint azzal lehet a legjobban felhúzni a másik (szerintünk vétkes) felet, ha látványosan nem vesszük észre. Dühöng magában, (a szemünk sarkából figyeljük csak) de szándékosan nem nézünk feléje. Ettől fel tudnak robbanni! :)))

TH 2008.07.09. 10:23:46

z. 2008.07.09. 09:57:25
Ezzel most egyetértek. Ez nem ért meg egy posztot.

Sergei 2008.07.09. 10:36:21

Ismét egy komoly post.
Tegnap rámdudált egy hondás mert nem indultam azonnal a zöldnél. Igen, tényleg elbambultam és lemaradtam kb 2 másodpercel. Elismerem.
Következő lámpa, beáll mellém aztán ugat hogy húzzam le az ablakot (sötétitett). Lehúztam, aztán mondta hogy kiszáll és telibe fog baszkodni. Mondtam jó szállj ki. Igy történt, majd leütöttem, ő bocsánatot kért, mondtam bárki hibázhat semmi gond és békésen elmentünk a dolgunkra.
Ő is kopasz én is kopasz, erőviszonyok kb azonosak voltak ránézésre.
Mégsem irok róla postot, sőt ha most nem olvasom ezt a hülyeséget akkor talán már eszembe sem jut. Nem akartam feljelenteni, ő se engem. Mindig ez a feljelentés... hülyék vagytok :)

bigdaddy 2008.07.09. 10:37:09

Fontos gyakorlati kérdés:
Azt árulja már el valaki, hogy a jobbkéz szabály vonatkozik-e ugyanúgy a lakó-pihenő övezetből kihajtókra (mármint ha onnan hajtok ki akkor az övezet vége tábla ellenére ugyanúgy elsőbbséget kell kapjak a balról jövőktől...?)?
Egyébként a jobbkéz szabály biztonságos betartása is múlik mindkét félen, mert azt én sem tudom tolerálni, hogy pl nem belátható 30-as övezetből rongyol kifele 70-80-nal és mivel a semmiből tűnik fel egy pillanat alatt, gyakran még a kereszteződés előtti megállás sem elég arra, hogy elsőbbséget adjak... Nálam a bizalmatlansági elv működik, jobbról jőve is megvárom, hogy elengedjenek, semmint roncsautóval és törött végtagokkal kaffogjak a "hülyékre"...

jankababa 2008.07.09. 10:37:23

Kedves Posztíró!

Legközelebb legyél udvarias, és meglátod, nem fogsz ilyen helyzetbe kerülni.

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2008.07.09. 10:40:07

bigdaddy: Igen, arra is vonatkozik.

hehehehehe 2008.07.09. 11:00:02

Nyomek: volt egy haverom, mindig tudott újítani, és meghalt.

Perillustris 2008.07.09. 11:17:24

Nekem egyszer egy Vaci uti Tesco-hoz (majdnem rajtam keresztul) lekanyarodo emberke magyarazta meg, hogy aze az elsobbseg, aki elobb er a keresztezodesbe.

(Itt: www.indavideo.hu/video/Jobb_horognak_megagyazva_-_Vaci_ut)

raycoon 2008.07.09. 11:26:22

"Cyric 2008.07.09. 09:03:06
Lehet beszélni parasztságról, de az "5 méter után, satufék" -ben benne van, hogy a kisteher vészfékezéssel kerülte el a balesetet."

Egyszer a Kerepesin elég nagy dugó volt, és a Keleti előtt el kellett fordulnom balra, de a külső sávban voltam. Mivel kb 20-szal lehetett haladni és a belső sávban épp volt egy tag, aki 3-4 autónyival lemaradt, de tartotta a 20-as tempót, sávot váltottam. Amikor az indexemet kitettem, és félig befejeztem a sávváltást, padlógázt nyomott és a mielőtt összetört volna, padló féket. Dudált, villogott, rázta az öklét és valamit nagyon hadart. Innentől kezdve úgy mentünk, hogy amint egy picit csorgott a sor, kis szünet, padlógáz-padlófék, bólingatta az autót.

Kérdem, szerinted a satufékkel kerülte el a balesetet?? (Lehet a válasz, hogy igen, de akkor kérdés, hogy ki is volt a szabálytalan..)

Számtalanszor látni a leírt esetet, miszerint látvány fékezést csinálnak egyesek, hogy megmutassák! (A fentebb leírt eset ettől még történhetett máshogy..)

raycoon 2008.07.09. 11:28:51

Perillustris · cmtv.freeblog.hu/ 2008.07.09. 11:17:24
Nekem egyszer egy Vaci uti Tesco-hoz (majdnem rajtam keresztul) lekanyarodo emberke magyarazta meg, hogy aze az elsobbseg, aki elobb er a keresztezodesbe.
A Szentendrein minket is majdnem elcsaptak hasonló esetben. Padlófék (mindkét félnél), dudált is a nő és amikor megkérdeztük, hogy mi is a baja, csak azt mondta, hogy "Őőő, csak figyelmeztetni akart minket..".. :-)))

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2008.07.09. 11:30:27

Perillustris: Pont tegnap jártam erre, szerencsére itt azért a kerékpárút is elég feltűnő, kis odafigyeléssel nem lehet baj. Csak sokan kicsit se figyelnek oda sajnos...

balra 2008.07.09. 11:32:33

Nekem volt egy haverom, meghalt, és lett egy Vitója.

bandeenator · http://kritika3.blog.hu 2008.07.09. 11:35:03

Egyet nem értek: sürgős, de akkor annyira mégsem, ha EZÉRT utánamegy valakinek.
Azért nem mindegy ám, hogyan kezdi. kocsiból akar kiszedni vagy kérj elnézést, mert nekem volt elsőbbségem.

kilincs 2008.07.09. 11:36:57

"Stop táblánál...meg nem is zavarhatja."

Dehogynem!
CSAK a Stop tabla miatt MEG IS KELL ALLNI
a keresztezodesbe behajtas elott...

De utan mar ugyanugy zavarhatod az erkezo elsobbseggel birot!
Annak szamitania KELL ra, hogy
estleg enyhe fek-kormany manoverre kenyszerul
es NEM Ő MEHET EL eloszor megsem, hanem MÉG sikerul neked...

Az elsobbseg ugyanis NEM ABSZOLUT JOG!
CSAK akkortol kell elengedni pl. a jobbrol erkezot AMIKORTOL MÁR NEM tudok ugy athaladni, ELOTTE, hogy neki ne kelljen emiatt nagyot fekezni-kormanyozni...

Szoval kis lassitas belefer arra szamitani kell! ...epepn jobbrol erkezve is, vagy a vedett uton is....

Aneninen · http://unzervalt.freeblog.hu 2008.07.09. 11:43:32

Ha tényleg gyökkettővel ment a fazon a fekvőrendőr miatt, simán megvárhatta volna, amíg a posztíró átér a kereszteződésen. Elsőbbsége persze nem volt, de feltételezhette, hogy nem kerülnek forgalmi helyzetbe. (Ezt utólag nem lehet eldönteni.) De ha nem is adta meg az elsőbbséget, a kisteher levághatta volna, hogy hiába jött jobbról. Fekvőrendőr-keresztező sebességről pár max. pár méter a fékút (bár nem tudni, mennyivel ment rá), gázt adni azért, mert nem kapta meg az elsőbbséget, kötekedés.
Beinteni is az. Igaz, tegye fel a középső ujját az, aki még soha, senkinek nem intett be.

Valamint, bármikor lehet találkozni olyannal, aki elkezd emberkedni. Hosszú távon azonban a "játsszuk le" huszárok járnak rosszabbul, előbb-utóbb lesz, aki tényleg felvezi a kesztyűt, és pechére még erősebb is nála.

kiazaki 2008.07.09. 11:44:51

Sergei vegyél egy kék Vitot és járd a város!
Kb. fél év alatt megszüntetnéd a szabálytalankodó és utána bátran beintő, menekülő feljelentős barmot!

Csak a rallys vagyok szöveget ne mondogasd mert felismerünk! :-)

Johnny336 2008.07.09. 11:46:18

Rallyversenyző kisbusszal csapatja? Fílinges lehet.

Egy igazi versenyző, aki tényleg tud is, tisztában van az autók képességeivel. Arra alkalmatlannal nem fog leállni versenyezni, mert értelme nincsen, és veszélyes is...

Ez csak egy nagypofájú köcsög volt. Mondjuk érdekes, hogy nem tudtál lerázni egy kisbuszt :)

ChPh 2008.07.09. 11:50:33

kár, hogy nem tudtam meg pontosan hol volt
1. mert kihagynám azt a másik helyet
2. nehogy odaköltözzek
3. ha mégis, akkor tudjam figyelni kell :D

Gontar 2008.07.09. 11:52:29

raycoon 2008.07.09. 11:26:22

Hogy ez mennyire jellemző... Elmúlt egy hétben két hasonló volt (csak azoknak még semmennyitsem kellett fékezniük): Párhuzamos közlekedés, megyek a külsőben. Tudom, hogy n*100 méter múlva balra kell befordulnom (külön kanyarodósáv, lámpa stb.) ezért nézem a visszapillantót, hogy mikor tudok átsorolni. Mögöttem 15-20 méterrel jönnek a belső sávban, ugyanabban a tempóban, mint én (nem csökkent közöttünk a távolság). Indexet kiteszem - de még nem kezdek átsorolni (forgalom ritka, tempó normál 50 km/h körüli), hanem figyelek, hogy nem kezd-e gyorsulni az indexem láttán (sajnos tapasztalataim szerint tipikus az ilyen magatartás - hogy CSAKAZÉRTSEMJÖSSZBEELÉM). Nem kezd gyorsítani, ekkor szépen átsorolok - átsorolásom után is van köztem meg a másik közöt vagy 8 méter. Fékezni, lassítani nem kellett sem nekem sem az -akkor már- mögötte a sávombanm jövőnek, simán megyünk (mehetnénk) tovább szó nélkül, de erre elkezdi nyomni a dudát veszettül, meg látom mutogat és vörösödik a feje.

Az egyik ilyenben a dudás egy Suzuki Ignis sofőr volt a másik valami baszottnagy amcsi dzsipp sofőrje. Mai napig nem tudom felfogni, hogy mibajuk volt. Teljesen sima, szabályos sávváltás, mégcsak lassítani sem kellett egyiknek sem és nem is a féktávjukon belülre mentem be... Az Ignises következő lámpánál olyan 3-400 méter múlva (itt mentem ki a balrakanyarodó sávba)) mellémállt és még magyarázott valamit (gondolom a melette ülő Nőnek akart "imponálni" vagy mi2domain)... Nem gúnyolok ki soha senkit, de ezt a fazont nem tudtam nem kiröhögni...

kergelepke [UK] 2008.07.09. 11:58:23

Szerintem ez egyszeru. Ket tesztoszteron-tuladagolasban szenvedo fitogtatott. Mindketto balfasz, valoszinuleg a nagy meleg is besegitett a szituaciohoz.
kilincs: ezt most komolyan gondolod? Johogy nem mar a macisajtosnak van elsobbsege.

kilincs 2008.07.09. 12:00:34

50 km/h eseten ~12 meter LENNE a kovetesi tavolsag, azaz jo 2 autonyi...a fektav meg még tobb....

De!
A savvaltas IS elsobbegi viszony tehat az aki ELÉ savot valtok enyhe fekezesre-kormanyzasra KENYSZERITHETO...azaz zavarhato.

Eppen azert, hogy
a zsufolt forgalomban is
lehetseges legyen a savvaltas.

Ilyenkor az aki ele epepn bevaltanak veszi fel ENHYE fekezessel ujra a kovetesi tavolsagot!

Bambano 2008.07.09. 12:04:16

Cyric: ha elolvastad és értelmezted volna rendesen a postot, miszerint a kisteher csigatempóban mászott át a fekvőrendőrön, majd kizárólag azért nyomott padlógázt, hogy ne férjenek be elé, akkor nem mondanál ilyen marhaságot, hogy a satufék ki miatt volt.

Butters 2008.07.09. 12:05:05

Amerikában nem jobbkézszabály van, hanem egyszerűen annak van elsőbbsége aki előbb odaért. De ők cserébe minden kereszteződésnél lassítanak. Odafigyelnek egymásra. Képzelem mi lenne nálunk ha egy ilyen szabályt bevezetnének. :)
Az biztos, hogy a a blog nem maradna iylen posztok nélkül. :P

Aneninen · http://unzervalt.freeblog.hu 2008.07.09. 12:05:24

Kilincsnek abban igaza van, hogy attól még, hogy elsőbbséged van, a másik kényszeríthet minimális sebesség- vagy irányváltoztatásra. (Gázelvétel, sávváltás, stb.) Különben pl. a 8-asra a legtöbb azt keresztező útról rá se tudnál hajtani. Ugyan többnyire 70-es táblák védik a betorkolló utakat, a többség ezt nem veszi figyelembe. (Pedig, legalább akkor nem ártana, amikor az a bizonyos bejövő macisajtos út mondjuk nem sokkal egy bukkanó után van, ld. Öskü vagy Hajmáskér-leágazás.)

Andie 2008.07.09. 12:06:06

Én azt nem értem, hogy miért kell 200-as vérnyomással vezetni az utakon? Miért jó az, ha az ember a napi stressz mellett még jól felbassza magát vezetés közben is, csak mert esetleg a másik egy aprócskát vét, vagy nem úgy viselkedik, mint egy programozott gép. Mindenki fáradt már nap végére, meleg van, tömeg, hibázunk.

Én egy átlagosnál erősebb, jobb autóban közlekedek, és nem is ma kezdtem, kb 13 éve van jogsim. Mégsem padlógáz-padlófék módon közlekedek, nem lököm ki a másikat a sorból, nem gyorsulom le, és vágok be elé, csak mert megtehetem, és megmutassam, milyen kis szar suzukija is van. Mitöl lenne jobb nekem? Dagadna a mellem, 2 percig abban a tudatban villognék, hogy lenyomtam egy suzukit? Na, nagyszám, engem meg a 400 lovas csúcsgépek nyomnak le. Azokat meg a repülők. Mindenkinél van nagyobb, erősebb. Az utca nem versengésre van, nem játéktér.
Úgy közlekedek, hogy az mindenkinek jó legyen. Mindig tartok magam előtt 2 autónyi helyet. Ezt sokan ki is használják, mindig bevágnak, beugranak elém. Van aki még igyis veszélyeztet, és nem elég levennem a gázról a lábam, még fékeznem is kell. Ilyenkor is csak csóválom a fejem, minek dudáljak rá? Úgyis tudja, hogy bunkó, nem kell azt nekem jeleznem. Veressem össze magam a lámpánál? Verjem össze a lámpánál? Megéri?
Ha látom, hogy már régóta ki akar valaki kanyarodni a mellékutcából, és nem 80-al száguldunk a tömött sorban, akkor kicsit rálassitok, villantok, ő felismerve a szitut, gyorsan kiugrik. Mit veszitettem? 2 másodpercet? Mit nyertem? Egy barátságos köszönömöt. Legközelebb talán ő is kienged.
Ha nem jönnek mögöttem, akkor kiengedem a buszt is magam elé. Mit vesztek? 10 másodpercet (köv. megállónál elmegyek mellette). Mit nyerek? Sok utas hamarabb ér haza 10 mp-el. Én ráérek, ők nembiztos.
Motoros jön, furaxik. Ráhúzzam a kormányt? Nyissam ki az ajtót? Miértis? Miért legyen neki rossz, csak mert nekem rossz? Félrehúzódok, becsukom a tükröt, stb. Had menjen, hamár kétkeréken száguldó koporsón ül. Sajnos úgyis előbb utóbb összetöri magát, ezért sajnálom. De a közlekedőtársam, segítem. Megköszöni.
Mondjuk a piros lámpánál elém álló robogósok kicsit lesokkolnak. Kb azért látja, hogy nem trabanttal vagyok. Ilyenkor kicsit nagyobb gázzal indulok el, hogy lássák, nem kell elém beállni, mert mindenképpen gyorsabb vagyok. Húzodjon le az út szélére, miért nem jó az neki?

Szóval én biztos egyedül vagyok az elméletemmel, de nálam minden közlekedőtársam alapból barát. ÚGy bánok velük, mint a barátaimmal. Aztán ha netán valamelyik belémrúg, akkor csóválom a fejem. Ha el akarja vágni a torkom, akkor viszont számoljon a következményekkel.

Before · http://azbeszt.blog.hu 2008.07.09. 12:09:19

Elég fura ez így...
Nem stimmelnek a sebességek, a távolságok és az időzítések. De tegyük fel a leírtak adekvát módon adják vissza a történteket.
Ez esetben addig neked száz százalékosan igazad volt, hogy nem kellett megadni az elsőbbséget, mivel az nem járt az utca belsejében tartózkodó teheraútónak, ráadásul az elsőbbségadási kötelezettség elég nagy mozgásteret enged.

Utána viszont két tahó acsarkodása az egész...

MR. Kromofag 2008.07.09. 12:14:22

Annak van elsőbbsége akinek megadják, ennyi!

Tom 2008.07.09. 12:17:29

Andie,

teljesen egyetértek!!
Nem hiányzik ez a napi adag agresszió..a izmosak pedig nyírják ki egymást..

Mondjuk sztem a robogósokat sem kéne ijesztgetned, akkor már :-)

Kitiltott felhasználó 2008.07.09. 12:18:47

hehehe
nekem volt egy ismerősöm, aki baromságokat írt egy posztba és meghalt :)

medvedisznóember 2008.07.09. 12:21:40

én fogtam volna a bozótvágot, amit a kocsiban tartok, aztán megtartottam volna magamnak a benyúlós karját
minden szart gyűjtögetek ...

Andor 2008.07.09. 12:22:04

Feljelentés?

Tegnap megfenyegetett a szomszédasszony, hogy feljelent, mert sípol a kutyám labdája, és ez őt zavarja.

Úgy látszik, ez egy ilyen ország.

Bocs az offért.

Aneninen · http://unzervalt.freeblog.hu 2008.07.09. 12:22:39

Lololol, Kitiltott felhasználó!
Én meg egyszer véletlenül fejbecsaptam szívlapáttal egy ipari árammal működő árpanemesítő robotot, aztán meghaltam.
Persze az is lehet, hogy rosszul emlékszem.

(Ezt a hozzászólásomat meg elég hamar fogják kimoderálni, úgyhogy gyorsan olvasd!)

tapptarapp 2008.07.09. 12:23:25

En ezt nem ertem.
Nem adod meg neki az elsobbseget, mert nem kilootvennel jon, aztan neked all feljebb?
Ok, hogy a masik pilota is surmo volt, de bazze. Ha neki van elsobbsege tan jogosan akad ki, ha behajtasz ele...
(Az hogy benyul a kocsidba oc nem jogos)

azbesztmeg 2008.07.09. 12:43:41

A jobbkézszabály mindig (!) érvényes ha nincs azt felülbíráló jelzés.
Személy szerint én balra is mindig benézek.
Annyira nem lehetett sürgős egyikőtöknek sem.

kilincs 2008.07.09. 12:47:14

tapptarapp

CSAK akkor, ha ezzel veszfekre kenyszerited!!!
Egy laza fekzes MÉG belefer...a KRESZ szerint
akkor meg bemehetsz ele, sot akar meg is allithatod...

Agyhab 2008.07.09. 12:48:02

Butters, már hogy ne volna Amerikában jobbkéz-szabály?

www.dmv.ca.gov/pubs/hdbk/pgs16thru17.htm

Érdekes viszont a T-kereszteződésben az egyenesen haladóknak mindig elsőbbsége van. Gyakran itthon is úgy tesznek, mintha, pedig nem.

Agyhab 2008.07.09. 12:53:32

"Elsőbbség: továbbhaladási jog a közlekedés más résztvevőjével szemben. Azt a járművet, amelynek elsőbbsége van, az elsőbbségadásra kötelezett nem kényszerítheti haladási irányának vagy sebességének hirtelen megváltoztatására."

hirtelen megváltoztatás != vészfékezés

Beszéltek itt hülyeségeket.

kilincs 2008.07.09. 13:01:56

Agyhab

DE, a laza fekezes mindenkeppen bele fer ...
...pl. savvaltasnal, jobbkeznel, macisajtnal.

Agyhab 2008.07.09. 13:09:27

Lehet, mindenesetre jobb nem a helyszínelőkre bízni annak a megítélését, hogy most laza volt-e a fékezés, vagy sem.

Walter Melone (törölt) 2008.07.09. 13:17:22

Tanulság: Nem kell bemutatni!

A jobbkéz szabály meg elég egyértelmű, nem?

Gab 2008.07.09. 13:18:54

Ugy fest ez a blog lesüllyedt a "bulvár" szint alá, ha még van annál lejjebb. Minden nap ez van hogy ki kit vert agyon nyílt utcán fényes nappal mert rádudáltak. Tényleg itt tart a morál? Hát nem hiszem, de ha valaki rendszeresen olvassa a postokat akár azt is hiheti. Hülyék és idegbetegek mindig voltak / lesznek, de mivel egyre több az autó az utakon, nyilván ezek is magasabb arányban jelennek meg.
Nap mint nap ez van: "elővette a viperát" "elővett a gázsprét" "elővette a baseballütőt". Amit persze mindenki önvédelemből tart a kocsiban.... Minek is ? Mert ilyen hülye postokat olvasgatnak az emberek és azt hiszik tényleg szükség van rá. Rámdudálnak és agyon kell verni valakit ???? Emberek !!! Mindenki hülye ?

bodesco 2008.07.09. 13:22:26

Érdekes, másfél éve élek és vezetek Németországban, még soha nem történtek itt velem hasonló dolgok.
Mindenhol olyan dolgok történnek, amilyen emberek az adott helyen tartózkodnak. Erről ennyit, jó szórakozást hozzá.

Cyric 2008.07.09. 13:42:43

Kicsit későn reagálok mert szaladgálnom kellett:

Whitefalcon:

Sajnos ez bevett szokás, de teljesen szabályosan csinálod (máshogy nem is lehetne megoldani), úgyhogy rájuk se bagózz, idegbeteg állat az ilyen... :)

raycoon:

Öööö... igen. A te esetedben annyi a különbség, hogy ott már neked volt elsőbbséged, mert már benne voltál a sávváltásban, amikor ő rágyorsított. (Persze ha ott beléd rohan, sanszos, hogy téged hoznak ki hibásnak, de a te esetedben egyértelműen a másik fél volt a bunkó).
Jobbkezesnél viszont nincs mit megmagyarázni, ha valaki beléd bír menni oldalról akár padlógázzal, akár lassan, akkor is te vagy a hibás. Szerintem. :)

Ursula 2008.07.09. 14:33:51

Andie! Te olyan fair ember vagy, csak a robogósokkal szoktál kibaszni. Gratulálok.

Radical Massza 2008.07.09. 14:45:20

Tudomásod szerint.
Ez mindent elárul.
Köszönjük, leülhet, elégtelen.

Tom 2008.07.09. 15:03:11

Gab,

sajnos ez így van. Régebben utáltam, és sértett, h west-balkánnak hívnak minket. Most már én is így gondolom...

Kormi 2008.07.09. 15:07:31

Halljátok, nem tudom, hogy más hogy van vele, de szerintem csökken a blog színvonala. Elinte tényleg faramuci és porblémás, nem egyértelmű esetek kerültek be. Aztán egy ilyen futószalag szerű sorozatgyártás lett a vége. Már abból is problémát csinálunk, ami egy teljesen hétköznapi közlekedési szitu.
Post írók: ha nincs gond, akkor ne kreáljunk. Ha hetekig nincs bejezés, akkor nincs, de legalább tényleg érdekes lesz ha 2 hét után jön egy.
Ugyanez a totalcaron nem rég megjelent, KRESZ-nyelvújító cikk, aztis már csak azért írták, mert divatt lett szidni a KRESZ-t.
Itt is már divat lett a az "agresszív magyar gyorhajtó, verekdős, jaszkarió, szabálytalan autós" sztereotípiának megfeleltetni a valóságot. Ennyire azért nem rossz a helyzet.

DCP 2008.07.09. 15:15:53

A motorosok nem véletlenül állnak be a kocsik elé pirosnál, hanem mert 1. úgyis gyorsabban kilőnek, 2. ha lehet jobbra kanyarodni, sokan nem veszik észre és rájuk kanyarodnak, 3. ha egyenesen mennek se veszik mindig észre őket és rájuk húzzák a kormányt nem is mindig szándékosan 4. mivel az autóhoz képest kicsik, paráznak és mindenképp látszani akarnak, úgy a legbiztonságosabb - minden közlekedőnek mellesleg, de azoknak az autósoknak ez gondolom oké, akiket legalább picit zavar a csontok ropogó hangja, amikor átmennek egy motoroson, vagy legalábbis féltik a kasztnit.
(én nem motorozok egyébként - bár ezt a fentiek után talán nehéz elhinni)

EÖ (törölt) 2008.07.09. 15:58:50

Aneninen · unzervalt.freeblog.hu 2008.07.09. 12:22:39

az árpanemesítő robotok nagyon g..cik tudnak lenni, jobb ha csínján bánsz velük!

Agyhab 2008.07.09. 16:16:38

Mármint mi az hogy nem veszik észre kanyarodásnál a robogóst? Mégis mit keres az autók mellett a jobb oldalon? Olyan szabályról nem hallottam, hogy jobbra fordulás előtt a visszapillantóban robogósokat kéne keresni. Ha már ott van, álljon csak szépen meg a kanyarodó autók előtt.

aqweren 2008.07.09. 23:22:24

Agyhab: szabály lehet hogy nincs rá de azért nem árt tükörbe kukkantani mert simán van olyan nagy tehetségű kétkeréken közlekedő amelyik bemegy jobbról...egyébként én sem szeretem ha a kocsi körül ólálkodnak - ha eltűnt a tükör látóterében, tuti a holttérben van...

Egyébként nem kellett volna a posztírónak mutogatni; simán én is szoktam pofátlankodni (ha nem muszáj persze nem), szoktak is dudálni (leginkább araszoló dugóban amikor kierőszakolom a sávváltást mert Pesten másképp a bödös életben nem engednek be), ilyen esetben mosolyogva meg szoktam köszönni hogy beengedtek, annak van egy fílingje....:D
Aki disznólkodik ne mutogasson :)

Én vagyok 2008.07.10. 11:41:54

Ja persze, az ember várjon meg mindenkit, aki jobbról jön. Azt is, aki éppen most zárja a garázskaput két sarokkal arrébb.

Amúgy pedig régi igazság: hülyével és rádióval nem érdemes vitába szállni.

Foximaxi 2008.07.15. 18:34:36

Secnir 2008.07.09. 07:00:24
Te művelsz valami olyasmit, amit úgy hívnak sok helyen, hogy Close Kombat. :)












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása