Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) kresz (720) KRESZ (1) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Pofátlan szerviztrükkök

2008.07.14. 06:36 :: Kisikasa

Sokat hallottunk már átverésekről melyeket márkaszervizek követnek el, de még mindig vannak meghökkentő újdonságok. Úgy tűnik ezek a hirhedt intézmények a "fő a leleményesség" jelmondatát tűzték ki zászlajukra. Könnyű más kárán megszedni magunkat. Erős gyomor kell hozzá mindenesetre. Kernerk tapasztalatai alant.

Lehet, hogy hihetetlen.... Volt vagy tíz éve, de igaz. Opel Kadett, (1,6  injektoros).

Hosszú vidéki út, megérkezem. Alapjárat marha magas. Rutinból: koszos (azt hiszem "gyantásodik"-így modják) a benzin, alapjárati léptetőmotort tisztítani kell, néha segít az injektor tisztító is, de nemrég tankoltam, így nem aktuális. Node itt a márkaszervíz. (Innetől párbeszéd is) Hölgy, halványszőke IQ-val (Ő az ügyfélszolgálat), épp egy férfikolléga (később kiderül Ő a "biztosítás ügyintéző") próbálja becserkészni, de azért visszaköszönnek.

Elhebegem a problémámat, mindjárt kapom a kérdést:
-Milyen a léptető motor, diesel vagy benzines? Mert a dieseles kolléga nincs bent.
-Csak egy kis biz-basz, de elektromos, és nem is motor.
-Akkor ne szórakozzon, mondja mit akar, de villanyt mi nem szerelünk, a Gelka megszünt de van a szomszéd utcában valami javító.

Itt szól közbe a biztosítós:
-Ja, tudom mi az, menjen ki , a szőke Józsit keresse.
Szőke Józsi (fekete, a vezeték neve Szőke) frankó csávó, látott már olyan embert aki ott volt ahol meséltek róla (Astra tanfolyam, szerencsére a motor ugyanaz), szívesen megcsinálja, csak befejezi a fékjavítást, addig hül a motor, másfél óra múlva jöjjek vissza.

A dolog ezután lett érdekes. Visszamegyek, kocsi kész ,frankó, jatt a zsebbe, számla az irodában.
-Sikerült megcsinálni az autót.(Hölgy)
-Tudom.
-Honnan?
-Bíztam benne (hülye, megnéztem)
-Mi híres szervíz vagyunk ám!
-Hm....
-x ezer forint lesz.
-OK. Kérem a számlát.
-Akkor viszont...
-Nem- vágok közbe- akkor is x ezer.
-Maga ellenőr?
-Lehetnék...

Párbeszéd elakad..Számlát böngészem: hátsó ablaktörlőlapát -1800 Ft. Nem semmi.
-Ablaktörlő lapátot nem kértem...
-Mi márkaszervíz vagyunk, és csak úgy engedünk ki innen kocsit, ha az megfelel a közlekedésbiztonsági előírásoknak (ezt nagyon tudja)
-De ez egy szedán...
-Mér (így), azt nem érheti baleset?
A biztosítós "segít" megmagyarázni a dolgot, de a csaj csak erősködik, hogy a főnök neki elmondta, hogy a Kadetten és Astrán cserélni kell a a hátsó lapátot. Ennyi okosság után az egy flakon féktisztító sprayt már simán kifizettem.
 
-Egy még régebbi, az átkosból....
Aki tudja mi volt a "Révész utca" ismeri a márkákat. Nem márkaszervíz volt, hanem "Élüzem". Nagyon jó bejáratott szerelőm volt (nevét tiszteletből nem írom le), állítom kiváló szakember -azokhoz a kocsikhoz még azok kelletek. Tudni kell, hogy a szervízben két műszakban dolgoztak, és még az elején megsúgták: kocsit otthagyni öngyilkosság, nem nagyon értettem, de legyen. Majd két év telt el és utólért a végzet, szerencsére a közelben, úgy hogy bevergődtem. Szerelőm szivélyesen fogadott (mindig megkapta a jattot), csak várjak kicsit még szelepet állít. Mondom akkor kimegyek, nem mindjárt megvan: a szelepállítás annyiból ált, hogy a szelepfedelet egy olajos ronggyal néhol letörölte. Jó ez mondja nekem, csak a hülye gazdája behozta, de nézzük a tiedet.

Hamar kiderült: szelephimbatengely törés. Raktár: haha, még Moszkvában sincs. Szerencsére van tanuló gyerek: szaladj nézz egy nyitott kocsit (később megtudtam az sem gond, ha nincs nyitott, hiszen a "másik" műszak kocsija az alkatrészbánya). Na lényeg a lényeg, volt alkatrész, és még a számlára sem került fel. Néha azóta is furdal a lelkiismeret. Ma már haver? a szerelőm (remélem nem vág nagyon át), civilben "márkaszervízben" dolgozik, maszekban ugyanolyan jól, csak olcsóbban,-sőt én vihetem az anyagot, még olcsóbban.

Vajon amit leírtam -régi és még régebbi eset-előfordulhat még?
 

89 komment

Címkék: autó szerviz lehúzás

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ColT 2008.07.14. 06:50:07

Első-e? :D
Azért az a szedánra hátsó lapát, az kemény... Nem kevéssé kellett volna felnyomni őket... A márkaképviseletnek...

Amúgy nekem inkább a maszek szervizekkel gyűlt meg a bajom, mire találtam egy oylat (a tulajnak javítottam 1-2 telefont) ahol felfogták hoyg az én lóvémból élnek és rendesen megcsinálják az autót (volt pár dolog amit az előtte kipróbált szerelők csak a számla szerint cseréltek mint kiderült...) (Persze olyanok amik nem látszanak, különben észrevettem volna.)

ColT 2008.07.14. 06:55:28

Ja meg a számlával és anélkül változó ár is kemény... ilyennel is mehetne a feljelentés ha köcsög akarnál lenni.

Rocko- 2008.07.14. 07:12:17

a levélíró hülye, mert
- Kadetja van
- kocsit vett, és nem biciklit, mert azt nem kell szerelni SOSENEM
- márkaszervízben hagyni kocsit ősi román szokás
- galambszaradót kivetni, és jól megadóztatni a galambokat, ha tojnak.
:-}

nyuszy 2008.07.14. 07:30:18

És különben is.
A márkaszervizeknek is élni kell valamiből, tehát a levélíró sóher.
Vagy ezt csak 30 komment múlva kell először beírni? :))

Amúgy meg az összes márkaszerviz szereljen inkább sünt. Szerencsére az én autóimhoz nem értenek, úgyhogy kénytelen vagyok magam szerelni.

lautnermark 2008.07.14. 08:01:28

A másik autóból kiszedjük a nekünk kellő alkatrészt most is műkődik,csak nem autónál ,hanem a HP márkaszervízben.

GiXXXer 2008.07.14. 08:09:48

Az én márkaszervízemben értenek a kocsihoz, és nem húznak le.
Persze drága!

Nekem is van hasonló sztorim, Suzuki Swiftben 1000 Ft-ért cseréltek biztosítékot, és a kipattintható patentokat is kiszámlázták 200 Ft/darab áron. Persze a kiszedetteket rakták vissza, vagy kiszedték egy bontott autóból és azokat rakták bele, vagy nem tudom. Biztos nem fúróval estek neki a tollal+körömmel is tökéletesen kiszedhetó patentoknak.
Tehát 4000 Ft-al lehúztak.
És biztos spúr vagyok, meg kell élniük, de lehet, hogy így egy idő után nem fognak, mert nem lesz, akit átverjenek.

GiXXXer 2008.07.14. 08:12:59

Még mielőtt belekötne valaki, nem biztosítékcserére vittem az autót, hanem azért, mert kiment egy biztosíték egy elektromos zárlat miatt a műszerfalban.
És 32.000-et fizettem, ebből 9,5 volt az alkatrészár, 1000 az egy darab biztosíték, 3000 a bolhák, 14 a munkadíj.

nyuszy 2008.07.14. 08:17:14

GiXXXer:
Ahhoz képest, hogy az autómon 144 kHUF-ba fájt egy szélvédőcsere, amiből 82 kHUF volt csak a szélvédő, ez még nem is igazi lehúzás :)

Secnir 2008.07.14. 08:32:06

"Rocko- · 2008.07.14. 07:12:17
a levélíró hülye, mert
- Kadetja van"
bocsi, így kezdte:
" Volt vagy tíz éve,"
:D

amúgy teljesen igaz. vannak ilyenek.
nekem egy húszéves VW Santana-n akartak kiszámlázni egy szelepállítást. 22e. mondom, ok, akkor kifizetem, de ők meg nekem 200e-t, mert tönkretették a motort. dehátminemisésígysokkalszebbazalapjárat.
ok, bocsi, megsúgom, ebben a típusban automata szelepállítás van, hozzá sem férnek a motor teljes szétbontása nélkül. rendben, akkor azt nem kell. de cseréltek féltengelyt is. mondom, akkor azt köszönöm nem fizetem, ki mert nem kértem. de mi cseréltünk kuplungot is. mondom akkor az sem fizetem i, mert egy hónapja cseréltettem ki maguknál, és ha egy hónap alatt tönkrement, akkor az még garanciális.
és így szép lassan a 140e forintos számlából csak azt a 8e forintot kellett kifizetnem, amiért bevittem - váltóolajcsere.
Opel Molnár.

Szendwich 2008.07.14. 08:37:17

A márka szervizekről két sztorim van:
Szüleim tavaly bevitték az autójukat 1 éves átvizsgálásra. Persze átvágták őket ezzel, azzal. Tanulópénz megvolt. Ellenben amikor hazajöttek akkor vették észre, hogy a hamutartóban tartott 100-asok, 20-asok, 10-esek (áruházak tologatós kocsijába) eltűntek. Nem nagy összeg – kb. 300 forint – viszont roppant idegesítő, hogy az ember semmit nem hagyhat az autójában.

A másik kedvenc mese még a 90-es évek legelejéről van, amikor az autónkat (Dacia 1310 TX :)) szintén szervizbe kellett vinni. Az okra nem emlékszem. Csak arra, hogy az autót elvitték szüleim, otthagyták. Elmentek vásárolni. Mikor visszamentek, akkor a koszos/olajos ruhás szerelők a kocsiban ültek (fehér plüss huzat volt benne) és a rádiót bömböltetve cigiztek. Emlékszem apám nagyon kikelt magából...

A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél 2008.07.14. 08:53:47

Két éves szervíz, olajcsere, számlán 4,5 liter kagylósolaj kiszámlázva. Gépkönyvben az olajtartály 3,95 liter.

Kérdem, ezt most hogy? Hát izé, szűrű bele, rabokfasza, túl kell tölteni, mert rinyál az ügyfél, ha utána nincs fullig... Mondok: bullshit.

De az akkor is és az úgy jó a gépkönyv az csak tájékoztató, ő azt jobban tudja, ne akarjam neki megmondani.

OK. Akkor a 2500-as szervizkor és az 1 éveskor miért tettek bele csak 4 litert? (Számla az orra alá.) Akkor volt kevesebb, vagy most több?

Ok...

(Lehet nem kellett volna garanciába kihajtani egy típushiba megjavítását.)

Ford Nesztor. Szolnok. Magyarország.

Morgó Muki 2008.07.14. 09:08:37

Nem láttam, de...
... ha a Suzukiban olyan helyen van a biztosíték, hogy a műszerfalat meg kell bontani, akkor bizony ott törhet patent. Ha nem cserélik ki és zörögne a műszerfalad, akkor meg az lenne a baj!

... a 80 ezres szélvédő nem kirívóan drága. Persze az utángyártott olcsóbb, legközelebb vegyél olyat, de gyáriban még drágább is simán létezik. (fűthető, esőszenzoros, fényvisszaverős, stb.)

Rocko- 2008.07.14. 09:18:03

Secnir 2008.07.14. 08:32:06
naja, felületesség. szóval ha kadettja VOLT, akkoris hülye. :D

raycoon 2008.07.14. 09:23:50

A másik autóből csere alkatrész még ma is meg van. Ahhoz csak a pofa kell, hogy ezt mind az orrod előtt beszélik meg.

Pontosat nem mondok, legyen elég, hogy Peugeot. Szervíz idegesen rohangál. Kiderült, hogy a szervíz az napra ígérte, hogy kész az autó. Fel is hívták az ürgét, hogy mehet érte. Erre kiderült, hogy egy alkatrész még meg sem érkezett, kb 3-4 nap! (Milyen jó, hogy nem jutott eszükbe, hogy a ocsi kész sincs...) Na most mi lesz. Hát kitalálták, hogy cserélják ki egy másik autóéval, amit nem rég hoztak be. De akkor az nem fog működni. Nem baj, majd visszahozzák....

Ezek után nem sok kedvem volt odavinni az autót, de céges volt és nem akartam vele szórakozni..

Andie 2008.07.14. 09:36:37

Soha nem hagyom a kocsit magára, még márkaszervízben sem (a mostanit csak oda hordom).
Nem érdekel engem az előirás, hogy nem lehet, meg nem szabad, meg tilos. Bemehetek a kocsival? Ott állhatok mellette? Netán ha kedvem van fotózhatok?
Ha igen - akkor hajrá, ugorjunk neki, van időm, kivárom.
Ha nem - viszlát, megyek a másikhoz.
Zay utcában egy apró ellenvetés sem volt, szinte természetesnek vették, hogy ott vagyok a kocsi mellett - persze háttérben, nem akadályozva a kollegát, és nem hüjeségeket kérdezve.
Ivanicsnál már nem ment egyszerüen, a srác kicsit tiltakozott, hogy elvileg igy, meg elvileg úgy, de a gyakorlatban aztán mégis bementem - miután közöltem, hogy akkor kérem vissza a slusszkulcsot.
Biztos én vagyok a kötöszködő állat, meg a faramuci buzi ügyfél, de én nem kvízsón nyertem ezt a majd 10 millás autót, hanem rohadt keményen megdolgoztam érte. És nem tűröm el, hogy bármit barmoljanak rajta. Ha nyakig bennevan a motorban, úgysem tudom, micsinál, de legalább az ilyen "kiszerelem, más autóba beteszem" dolgokat megúszom.

Első alkalommal egyébként engem is meg akartak etetni. Megvettem a kocsit (4 évesen), és rögtön volt egy kis bibi vele - nem szólt a riasztókürt. Villogott az index, meg minden, csak hangja nem volt. Nosza, szerviz. (Zay utca)
Kiderítik, hogy bizony, riasztókürt hiba, kompjúter irja, hogy nem kap visszajelzést, így csere. Mondom javítani nem lehet é? Eeezt? Úgy be van dobozolva, ember nem szedi szét. Jah, kérem technika. Mennyi az új? Szettben (motortérzáródás-érzékelővel) 33.000, csak a kürt önmagában 45. Öhh, aranyból van? Nem, csak van benne egy kis kompjúter, ami visszajelez. Anyám. Hát jó, cseréjjük.
Lökhárító le - 15 perc.
Hűtőrács le - 5 perc (még annyise)
Kürt kiszerel, új beszerel: 45 perc.
Az egészet összerakni: 20 perc.
Rendben. Kürt szól, mindenki boldog. Még új szegecseket is kaptam a sárvédő alá.
Számla kiállít, nézem : 63.000 ft. Uh. Rendben, hogy Zay utca 8900 ft-os óradíjjal számol, dehát hogy lett 3 óra, mikor kb másfél órája vagyok itt?
Magyarázza nekem a munkafelvevő fószer, hogy itt normaidők vannak, egy lökhárító leszerelése, ahogy a papiron is látom, 1 óra. A hűtőrács leszerelése megint 1 óra. A kürt cseréje megint 1 óra. Plusz szegecsek, csavarok, töktudja, mi, együtt ennyi.
Csóválom a fejem, pénztárnál sor áll, jön a szervízvezető, aki végig ott aszisztált a kocsi mellett, elsőre is szimpatikus ember, másodikra is. Kérdem tőle : Jánosom, nézze már meg, másfél órája vagyok itt, várakozással, problémaleadással, adatbeírással együtt, és itt 3 órát kéne kifizetnem, télleg frankó ez igy?
Nézi, arca eltorzul, elnézést kér, elrohan. Üvegvitrin mögött látom, ordít ám a munkafelvevővel, normaórás emberünknek csak úgy lobog a haja. 2 perc, János jön vissza, 23x kér elnézést (ő??), és biztosit, rövidesen kapok egy rendes számlát, a valós óradíjakkal. Addig pedig kért, hogy válasszak valamit a shopból, 15ezer ft értékben, ajándékul.
Kissé meglepve, bódultan az eseményektől bámészkodok a shopban, új lábtörlőgumi... díszes váltógomb... matrica, cápauszony...
Kis bögyös pénztároslány ügyfeleket félrelökve kiabál, itt a számla, 42.000 ft, itt tessék fizetni. Fizetek, ez már igen, elfogadható ár.
A shopból végül elfelejtettem / nem akartam választani, nekem sokkal nagyobb ajándék volt, hogy korrigálták a tévedésüket, és azóta szinte vörös szőnyegen várnak, mindent korrektül megcsinálnak (eddig a kötelezőn kivül mondjuk nem kellett mást), és úgy állnak hozzám, mint egy fizető ügyfélhez.

krtek 2008.07.14. 09:39:02

Szval egy fostalicska kadettel márkaszervizbe járó ember...
Hátöööö. Lesz még bajod az életben...

Ha egy ilyen szaros, átvágós, de nagyarcú csapatot feljelentesz az nem köcsögség, hanem kötelesség. Ha szó nélkül kifizeted, na az a köcsögség, meg lúzerség.

Lacaca 2008.07.14. 09:53:14

Haver elküldte a feleségét zöldkártyáért opel tóth-hoz. Lendületből megállapították, hogy sérült az alváz és ki kell TISZTÍTANI a levegőszűrőt, valamit kicseréltek 1 db izzót 1600 Ft-ért.

wagabound 2008.07.14. 09:53:45

Az, hogy szép kis hazánkban az autószervízek a lehúzás professzorai, egyáltalán nem meglepő; több évtizedes hagyománya van ennek. Többek között ezért tanult meg a magyar autót szerelni, amikor még elég volt a csavarhúzó, a villáskulcs meg a kalapács. Sajnos, ma már az autógyárak is erre játszanak: a márkaszervíz az úr, mert semmihez hozzá nem férsz, hozzá nem nyúlhatsz.

Viszont hallottam valamit arról, hogy a Skodások átjárnak a határon túlra szervizelni, mert ott sokkal tisztességesebbek a szervizek. Igaz ez?

Ed Murphy kapitány (törölt) 2008.07.14. 09:58:38

Ilyesmik után mért nem dobálják meg a népek a márkaszervízt tojással?

nyuszy 2008.07.14. 10:00:27

Morgó Muki:
"... a 80 ezres szélvédő nem kirívóan drága. Persze az utángyártott olcsóbb, legközelebb vegyél olyat, de gyáriban még drágább is simán létezik. (fűthető, esőszenzoros, fényvisszaverős, stb.)"
Ez egy sima, enyhén színezett szélvédő, de gyári és körbehajózza a földet, rohadjon meg, legyen 80 ropi. Nem ez az érdekes, hanem hogy volt pofájuk 60 pénzt elkérni egy kib*szott szélvédőcseréért, a számla szerint felhasználtak hozzá két tubus Sikaflexet. Hát persze. Anyád.

macilaci 2008.07.14. 10:14:15

Fiat Nikko, Budapest: garanciális váltójavítás alkalmával (váltóhoz hozzá nem nyúlva ;) felhívtak telefonon, hogy kevés az olaj a gépben. OK, mondom naívan, akkor töltsék fel ami kell bele. Mire odaérek, három négy liter kagylóolaj van a számlán 8 ezer körüli nettó egységáron. Rákérdek, hogy is van az a gépkönyvben az olajszűrővel együtt 2,2 literes olajról, nincs megnyugtató válasz, csak humbi-bumbi. A lúzerség biztos jeleként baszfaszolás után végülis kifizetem, mire otthon megnézem a nívópálcát: az ostoba barom állatjai tényleg beletöltötték a 4 liter olajat, ott buzog a pálca mellett, kb. 10 centivel a max jelzés fölött.

Ugyanez a jármű, ugyanez a hiba, ezúttal fizetősben és Fiat Néró M5-nél: váltójavítás alkalmával megállapítják, hogy vegyek újat 700.000-ért. Agyam begőzölt, elhoztam, erre egy becsületes kis szervizben 40.000-ért felraktak egy bontott váltót, ami azóta is frankó. Az meg már csak adalék, hogy a Néróban a belaszakadt csaavart ragasztóval javítják (ráragasztja a fejét).

Azóta csak kötelezőre viszek járgányt márkaszervizbe, utána a helyi kis, de jól felszerelt műhelybe (ahol a komjúterrel is tudnak mit kezdeni, mert áldoztak a berendezésre)

Sityesz 2008.07.14. 10:14:29

Biztos az már nem érdekli a hölgyet, hogy ugyanez a "Jánosom" szervízvezető ugyanúgy leüvölti a haját a beosztottaknak, ha nem 3 órát számolnak másfél helyett, dehát mindig a főnöknek van igaza - épp a helyzettől függően most a naccsasszonynak kellett sót rendezni, nehogy máshova tolja be a körmeszakadtáig- megdolgozott-tízmillásautóját.

macilaci 2008.07.14. 10:16:39

A háromkilométeres kommentem lenyelte a buzeráns szerveretek Internal Server Errorral!
Nem írom le többször, pedig tanulságos volt. (jól megbüntettelek vele :)

Zzz 2008.07.14. 10:16:47

Öreg Astrát hajtok, egyszer csak nem akar menni, köhög, förtelmes hangja van. A megszokott kis szerviz zárva, beugrom a Dunába (Opel), valamit varázsoljanak, hogy hazajussak vidékre. Húzzák a szájukat, hogy késő van, mindjárt zárnak, jöjjek vissza reggel. Lépésben haza, imádkozom, le ne álljon, reggel vissza, mondja a munkafelvevő, majd 12 után jön valami szaki, aki érdemben rá tud nézni, mondom viszlát, át egy budai márkaszervizbe. Hagyjam ott, mindjárt megnézik, és hívnak. Tényleg, mondja ember, rossz a katalizátor, cserélni kell, de nekik rendelni kell, 2-3 nap, meg 120ezer, de van a közelben egy maszek kipufogós, ott rögtön megcsinálják. Jó, csak tudjak menni a járgánnyal, kérdi a kipus, mit akarok, egy sima csövet, bontottat vagy újat? Legyen új, fél óra alatt a helyén, elindulok, de ugyanolyan sz@r a kocsi. Mondják, rossz az előgyújtás, állítgatják, tényleg megy egy picit, hát ez van, ennyit bírt a kocsi, mehetek a főnökömhöz másikat kérni. Néhány nap múlva vittem a megszokott szerelőhöz olajcsere és társaira, mondom be kéne állítani a gyújtást is, mert csörög mint egy marék aprópénz. Megyek a kocsiért, vigyorog a pofa, próbáljam ki! És tényleg, jobb mint újkorában, mondja a vezérműszíj átugrott két fogat, azért volt sz@r. Hogy ezt a "márkaszervizben" miért nem vették észre, jogos kérdés, nem is viszem ilyen helyre azóta még annyira se. Ha meg a sajátomat muszáj a garancia miatt, ott vagyok, és figyelem a kezét, mihez nyúl és hogyan...

vadember 2008.07.14. 10:17:15

Ja, engem is most vert át egy ember.

Kezdő vagyok, első autóm.

Ha ma estére nem lesz kséz, akkor bajba jut az illető.

Amugy: Mester Gábor a szaki neve, főállasban? WeekendBus, mellékállásban csinálta kocsit.

Egy kb. 1500 Ftos gumicsövet nem cserélt ki, hátha nem tünik fel...

Feltünt, ey hete nem cserélte ki, én hülye meg fiettem előre.

Ma OTPben ügyintézek, asszem elég ideg leszek, bemegyek, és ugyleb*om, hogy lbogjon a haja.

Kivánjatok szerenccsét...

alfredo 2008.07.14. 10:22:48

4 éve volt miskolcon egy nagy jégverés, júniusban, rengeteg jégkáros kocsi. A biztosító nem győzte a munkát, minden cascóst átirányítottak a szakszervízben. Ott, skodáéknál azt mondták nekem, kb 100.000 lesz (10% az önrész ilyenkor), de többszáz kocsit átnézve az enyémet érte az egyik legksiebb kár (tényleg nem voltak durva jégverésnyomok), úgyhogy majd a végén kerül sor a javításra. Novemberben (!!!) be is hívtak, aszonták, új technológia, drágább lesz ám!
- Mégis mennyi?
Pontosan nem lehetett tudni a szervízvezető szerint sem, de most újból áttekintve a kocsit azt mondták, elreláthatólag 170-180 ezer. De a szakemberek azért majd pontosan megállapítják. Mondtam, OK, de ha pontosan felmérik, akkor javítás előtt telefonáljanak nekem, mert építkezés végén egyébként is le voltam égve.
Három nap múlva telefonáltak is:
- 600 ezer lesz!
Mondom, akkor nem kérem a javítást.
- De már készen van - hangzott a válasz.
- 173 ezerről volt szó. Kifizetem mondjuk 200 ezer rámeső 10%-át, ha ez nem tetszik, kérem a kocsit javítás előtti állapotban vissza.
A fószer háborgott még ezen, majd a főnök is felhívott, de ebbe az alja lehúzásba már nem voltam hajlandó belemenni. Elmentem a kocsiéért, fizettem 20 ezret, majd jeleztem a történteket a biztosítónál.

Az Ember, Aki Létra Akar Lenni 2008.07.14. 10:25:53

Bazeg, tanuljátok már meg, hogy a szerviz rövid i.

alfredo 2008.07.14. 10:26:49

Egyébként furcsa volt ennél a jégveréses skodánál a számla is. A javítás költsége volt valami 180 ezer, ha jól emlékszem, erre jött az alvállakozó díja (pluszban!!!), ami 420 volt. Bakker...
Fizetésnél a szervízvezető még be is szólt nekem. Mintha én akartam volna átvágni őt!

hehehehehe 2008.07.14. 10:27:44

volt egy haverom, eltört a szelephimbatengely, és meghalt.

alfredo 2008.07.14. 10:27:54

AEAAL!
Igazad van...

iga 2008.07.14. 10:30:37

Eddig:
-a fostalicskával nem jártam márkaszervízbe (mert sóher vagyok). Az adott eset vidéken történt, ha úgy tetszik "kényszer pálya" volt. Nem ismertem őket, csakúgy "beestem".
Amúgy relatív, hogy 12 éve az volt-e (akkor vettem).
- " Hülye vagyok" : Azóta még hülyébb lettem, mert vettem egy "Kóreait" (szerepe kb. annyi mint a cipőnek: kell a járáshoz, néha pucolom, és cserélem a cipőfűzőt). Ez volt a kellemes csalódás, mert új volt, 3 év gari, márkaszervíz az utca végén, munkadíj kedvezmény és ők voltak eddig egyedül akik "nem húztak le". Lehet vele közlekedni (dolgozni járni), van benne 120 ezer és eddig rendkivüli költség csak egy hátsó dob volt. A "vasárnapi" (ebböl is látszik, hogy sóher vagyok), Japán , ott viszont csak a "baráti" javítás jöhet szóba. Jelenleg iszonyúak a márkaszervíz óradíjak és az alkatrészárak.
A hozzászólásokból azt látom, hogy nem csak engem néztek hülyének.

Morgó Muki 2008.07.14. 10:32:02

nyuszy! Nem tudom, milyen autód van, de manapság marha nagy divat a tetőbe is belenyúló szélvédő és ehhez tényleg nem elég egy. Amúgy is nagyok manapság a szélvédők, mert lapítják az autókat. Hiába nem használják el a második tubust teljesen, azt már még egy autóra nem nagyon tudod felhasználni. A szélvédő kivágásával együtt kb. 2 óra a norma szerinti előírás egy szélvédőcserére. Óradíj 10.000 + ÁFA körül mozog egy márkaszervizben, ragasztó ára hasonló és máris közel járunk az általad említett összeghez. Értem én hogy drága, ám Neked sem kell márkaképviselőt választani.

Before · http://azbeszt.blog.hu 2008.07.14. 10:35:05

Nekem egy nagynevű budai opel márkaszervízben lopták ki a szemem, abszolút undorító módon visszaélve a hűségemmel és a jószándékú bizalmammal. Én is hülye voltam, ezt nem vitatom, de semmi tapasztalatom nem volt a témában, nem is igazán értek az autókhoz. Fura módon valami mindig elromlott az autóban, miután egy vízpumpát ki kellett cserélni és a balsorsom pont ezekhez a mocskos hiénákhoz vezetett. Megcsinálták a 100E-s nagyszervízt, jó pénzért, aztán pár hónap múlva, amikor az egész dologra rájöttem, kiderült, hogy a bordás vezérműszíjon egy-két fog már le is vált, gyakorlatilag semmit se csináltak a kocsival. Ez se semmi, de a legdurvább az volt, amikor kiderült, hogy pengével kivágták a hűtővíz visszavezető csövét V-alakban úgy, hogy lassan kicsöpögjön a víz, csak elbaszták, kicsit túl mélyre vágtak és nagyobb nyomáson megadta magát és kifolyt a víz. A mai napig, ha elmegyek a szerviz és márkakereskedésük mellett, legszívesebb rájuk gyújtanám az egész kócerájt, rohadt aljas szemét banda. Bizonyítani persze semmit se lehet...

Morgó Muki 2008.07.14. 10:44:36

Before! Nem nagyon értem a sztorid, de el nem hiszem, hogy direkt kivágják a vízcsöved. Az nekik miért lenne jó? Az lehet, hogy véletlenül belevágtak, akkor trehányok voltak, de direkt?!

hehehehehe 2008.07.14. 10:49:24

suzuki ász: verdámat feltörték, immobiliser kis szarját szétbarmolták.

suzuki ász: csak komplett zárcsere. 90 ezer.

ok, kezdjék el. félóra múlva jön, hogy kész. node autó nem akar indulni. megnézi megint, huha baj van. szétbarmolták az immo dobozát, és új kell, meg miegymás stb stb:
végül kibökte: új computer kell a verdába, ami azt jelenti, hogy ott kell hagyjam, és 200-250e.

mi vaaaaaan?
na autótolvaj-biztosítási csaló havert felhívtam, kéne suzukihoz komputer+a hozzá való immo. suzuki ásznál várok. 1 óra múlva ott volt 30e-ért.
bemegyek a fószerhez: itt van a komputer meg az immo, szereld be pubi, és csak a munkadíjat fizetem.

de hát honnan szereztem, vagy mi ez most? nem mind1? szereld be, azt kész. még megkérdezte a főnökét is, hogy ilyenkor mi van. beszerelték végül, és még munkadíjat sem kértek érte, csak a felprogramozásért.

old man 2008.07.14. 10:49:55

Biztosan nem a reklám helye, de a Ford tulajdonosoknak a CROMAX-ot ajánlom nagyon. Gyári szervizdíjak és alkatrészárak helyett a felét fizetem és mégis jó a szekér.

Kandabula · http://Kandabula 2008.07.14. 10:51:26

A fogtonos dünterber handolára mekon. Szatóra konvelózzuk.

Before · http://azbeszt.blog.hu 2008.07.14. 10:53:18

Muki, hiszed, vagy sem, megtörtént. Direkt volt kivágva, mondom, hogy V-alakban, még látszott a gumiban a penge mozgásának a nyoma is, ahogy óvatosan annyit próbáltak belevágni, hogy épp elérjék a falvastagságot. Évekig megvolt a cső egyébként, tavaly dobtam ki végül, mert akárhányszor csak megláttam, felbaszta az agyamat. Hogy miért jó nekik? Mert ha gond van a kocsival, visszaviszem hozzájuk. Ennyire egyszerű. Ők meg közlik, hogy jajj, tönkrement a hűtőrendszer, húha, ki kell cserélni, kétszázezer. Ugyanazért jó, amiért a négy éves autónak annyira "elkorrodált" a kipufógója, hogy az asszony alól kiesett a középső dob az utcán... Utána persze a négy éves autó nagggyon elkorrodált kipufogórendszerét gyorsan ki kellett cserélni. Naív fasz voltam.

fehso2 2008.07.14. 11:01:00

wagabound 2008.07.14. 09:53:45

Igaz. Sok skodás átjár asszem Párkányba a Vargához. Magyarul intézheted az ügyeket, olcsóbb az alkatrész, és jóval olcsóbb a munkadíj. Amíg készül a verda lehet strandolni, kirándulni, sztrapacskázni, sörözni.

krtek 2008.07.14. 11:01:25

Egyszer megadta magát azablakmozgató mechanika (egy elektromos motor, pár fogaskerék stb.). Márkaszerviz: gyári 118ezer! utángyártott 80ezer(?) bontott 40ezer (garancia nélkül)munkadíj 20ezer. Persze a teljes motort mindenestől ki akarták cserélni, a rohadékokban fel sem merült, hogy esetleg meg lehetne javítani. Mondtam, hogy miért nem cserélitek ki az egész ajót, biztos ami biztos? Eljöttem simán, hogy nézzenek valami másik megoldást...

Öreg-profi szerelő haverom megszánt, szétkapta az ajtót, kivette a mozgatómotort, szétszedte. Egy félcentis stift törött le egy fogaskerék oldaláról amit 5 perc alatt kireszelt egy csavarból, vágott rá egy menetet, (ez a fogalom egy márkaszervizben ismeretlen szakmai kihívást jelent) és összerakta az egészet kb. fél óra alatt.

Pár nap múlva a márkaszervizes hiéna hívott, hogy "jó híre van" mert százért tud szerezni eredetit. Ekkor durrant be az agyam elmondtam neki hogy pár ezerért simán megjavították (azóta is tökéletes) és tettem egy kedves javaslatot neki hányszor és mit csináljon kedves prostituált édes anyukájával.

Remélem megfogadta a tanácsaimat.

RAMBO · http://szolo.blog.hu 2008.07.14. 11:04:29

Egy Rönó 18-asom volt (kb 15 éve) amikor is bementem egy márkaszervízbe, ami a Sibrik felüljárónál volt Kőbányán, mert sikított a hűtőventillátor ékszíja.

Le volt törve a generátor "füle" az a rész, ahol a motorhoz csavarozzák. Cseredarab nem volt, a heggesztéshez nem volt cuccuk, megragasztották. Azután ugyanúgy sikított az ékszíj, mert nem tartott a ragasztás. Beszappanozták az ékszíjat, és kész.

Igazi faszkalapok voltak. Akkor eldöntöttem, hogy soha többé nem lesz Rönóm. (A szerelő szerint, idézem: "Ez egy ipari hulladék".)

RoFä 2008.07.14. 11:06:57

A szétvágott vízcső arra is jó, hogy ha esetleg a delikvens erőlteti a dolgokat és az autó sem olyan okos még, hogy ilyenkor leállítsa magát - akkor megfőzi a motrot. És hengerfejes kocsit javítani az jó üzlet ám.

Totya 2008.07.14. 11:10:06

Zay utca (Nissan)? Muhaha... kétszer voltam ott, kétszer vertek át, senki be ne tegye oda a lábát.

A másik a Nissan Summit (most már Gablini) a Lágymányosi hídnál. Valami kopog a futóműben, nézzék már meg. Fél óra múlva hozzák féltengely csere, x százezer. Gyanús volt átvittem a Zay utcába (akkor voltam ott másodszor). A féltengelynek semmi baja, de a lengéscsillapítót kell cserélni. Anyád! 2 hónapja lett cserélve.
Na ekkor elvittem az Autóklubhoz (független szervíz), hogy nézzék már meg mi a rák van. Faszi 2 órán keresztül mért mindent a futóművön, aztán azt mondta se féltengely, se lengécsillapító, a toronycsapágy a hunyó.

A legjobban az dühített, hogy két szervízben meg sem említették a toronycsapágyat. Ha már átvernek legalább csinálják meg a hibát is.

T.

(Most a Best Pointba járok, az eddig OK)

Totya 2008.07.14. 11:11:13

...mármint a Summitnál csak mondták, hogy cserélni kell a féltengelyt, nem cserélték.

dark future · http://www.andocsek.hu 2008.07.14. 11:16:56

Nekem is egyszer 5 liter motorolajat számláztak ki, 3.5 liter fér bele a madzagba(szűrőcserével együtt). Ki akarták dumálni, de mondtam nekik, hogy inkább igyák meg a különbözetet az egészségemre...

Egyszer féktárcsát cseréltettem a Primerán (Nissan szakszerviz az M1-es bevezetőnél), aszongya a szaki, hogy 28 rugó lesz darabja, mert hogy ők csak és kizárólag eredeti japán gyári alkatrészekkel dolgoznak. Mondtam, hogy akkor szereljék vissza a kereket, megyek tovább. Erre vakarta a fejét kicsit, telefonált, hümmögött, na jól van, most az egyszer kivételt tesz, 13-ért van olasz utángyártott. Ok, az már jobban hangzik, meg -- mondom neki -- egyébként is azt tették volna bele, úgysem szerelném szét, hogy megnézzem, bele van-e vésve a médin japan. Erre még röhögött is a bunkója :-).

Donor 2008.07.14. 11:22:15

Márkaszervízbe? Hülyék vagytok? SOHA!
Még a vadonat új autót sem!!!
Egy jó maszekot kell keresni, aki ért hozzá és normális és soha többet nem elengedni.
Ja és alapszabály hogy végig kell nézni hogy mit csinál. Ahol nem lehet oda nem kell vinni a kocsit, mert átvernek. Otthagyni tényleg hülyeség. Adjanak időpontot mikor vigyem aztan akkor odaviszem és megvárom amíg megcsinálják.
Persze a legjobb ha ért hozzá az ember és megcsinálja magának.

Jones 2008.07.14. 11:22:24

Ámulatba ejtő kreativításról tessznek tanubizonyságot a szakszervizek, ha a az ügyfél lehúzásáról van szó. Viszont a korrektség jegyében azt is meg kell említeni, hogy akad ellenpélda. Jómagam egy lengéscsillapító cserére vittem be az avensisemet és a korábbi gyakorlatnak megfelelően kértem, hogy párban cseréjék. A szerviz volt annyira korrekt, hogy bemérés után javasolja, hogy csak a problémásat cseréljék, mer a másik még kifogástalan. Egy másik pozitív példa: volt egy probléma, amivel először találkoztak a szerelők, és megoldani csak a szerelési normaidő háromszorasa alatt tudták. Viszont, korrektül, csak a normaidőt számlázták ki. Ennek a szerviznek a hozzáállása az ügyfélhez mindig korrekt és segítőkész volt, én sosem éreztem magam becsapva, átverve. Ja, egyébként a debreceni Road Service Kft-ről van szó.

zon 2008.07.14. 11:23:23

Tesóm Micrája dadogva,rángatva járt.Nyíregyházi Bosch márkaszervíz:megnéztük,legalább egy dugattyú össze van törve.Tessék nézni a kompressziómérés eredményét.(Mutatják a diagramot)
Mondom öcsinek:nem létezik.Elvitte a Nissan szervizbe, 2 perc alatt helyredugtak egy szétcsúszott vákumcsövet.Kocsi jó.
Vissza a Bosch-ba: Kérem értékelje néhány szóban saját munkáját,illetve kérem vissza a munkadíjat.Megnyúlt arccal,de kiköhögték a pénzt.
Mi van, ha (ott,vagy másutt) szétszedetjük a motort?

LV 2008.07.14. 11:28:26

Opel Kövesdán

Sohasem volt semmi problémám velük.
Mindig olcsóbban dolgoznak, mint bármelyik budapesti opel szervíz.
Üvegfal választja el a szervízt az ügyféltértől, tehát bárki megnézheti, hogy mit csinálnak a saját, vagy mások autójával.
Mindig kitakarítva kapom vissza az autót.
3 éves szervíz 34.000 Ft volt.
Kedvesek, pontosak, sosem kellett az előre mondott árnál többet fizetni.
5 éve mindig odajárunk. Mindig ide fogom vinni az opelt.

Opel Schiller
Zárlatosan kötötték be a kocsi hangszórókat.
1 év után tönkre ment a központi zár, kiderült hogy valami vacakot tettek be eredeti opel alkatrész áron.
Sosem volt jó a kocsi a megbeszélt időpontban, mindig volt valami hiba, ami miatt vissza kellett vinni másnap.
Nagyon drága.
Sose megyek többet oda.

Algo 2008.07.14. 11:28:36

Skodás élmény:Skoda nagytétény megveszem a kocsit 0 km-es hurrá.2. hét tél, fagyott hobucka hatso okharito behorpadt.Hurra ugyes ulj le egyes.ujabb 2 het minden fekvo rendornel ugy nyuszog mint egy rossz otvar szeker. Vissza markaszervizbe mondom mi a szitu megnezik, szerelok fejet csovalnak telleg mint egy szeker.scerelnek ezt, proba, semmi eredmeny.Visszacsere, mast kicserel proba semmi.Jon a fonok kerdik van e 5lete.kocsi felemelve alamegy meglatja a lokharitot es megnyomogatja alulrol amitol a ket muanyag egymasok kicsit nyikog.Háhhááááá hát itt a baj, menjek el és csinéltassam meg mert 99.99999% ez a baj. szerelok neztek egy nagyot de o a fonok.Masik szervizbe el, mondom mi a gondom kijone egy szerelo es a probakor alkalmaval mondja tudja mi a baj es fel ora alatt kicserelik azt a szilent blokkot vagy mit es ne haragudjak a hiba miatt. fel ora mulva kocsi kesz es egy szal hangja se.....azota se voltam a tetenyieknel mondanom sem kell.

A

vizslás 2008.07.14. 11:30:01

Révész utca, már Auto Fort, Ford márkaszervíz.
Beviszem a Fordomat, vizsgáztatni kéne. Válasz 560 ezer lesz (úgy 2002-ben volt) mert sérült a bal hátsó ajtó és ők nem kalapálnak, új ajtót tessék. Anyád. No akkor 7500 lesz a a kocsiról az árajánlat megtétele.
Többet nem tettem be oda a lábam. Azóta, ugyanazzal az ajtóval már háromszor rendben levizsgázott a kocsi. A kurva anyjukat az Auto Fortnak, finoman fogalmazva.

RAMBO · http://szolo.blog.hu 2008.07.14. 11:36:09

Jaj, zárlat, erről jut eszembe!

Vadonatúj Mondeno, első céges kocsim, a Biztosító nem fogadja el a beépített inmobilizert. A Bajcsyn volt egy riasztó szervíz, oda vitte a gépjármű ügyintéző a kocsit, beépíttetni a pirányát. Annyira elkötöttek mindent, hogy ha felkapcsoltam a világítást beindult az ablaktörlő. Úgy lehetett leállítani, ha (menet közben akár!) kinyitottam az ajtót és felgyulladt a világítás.

Ráadásul a vén hülye fasz ügyintézőt kb. egy hétig kellett nyaggatnom, mire kapott tőlük újra időpontot. Azt állították, hogy el volt törve az akusaru. (K.édesanyád!)

vicsigabi · http://vicsigabi.blog.hu 2008.07.14. 11:44:52

Én vettem egyszer télen úgy Escort-ot, hogy mire hazaértem vele belefagyott az ablakmosó víz. Aztán visszamentem a céghez, ott pár óra alatt kiolvasztották és megpróbáltak elszámolni nekem pár liter fagyállót.

Morgó Muki 2008.07.14. 11:47:50

Before! Nem vagyok szerelő, de legalább 5 különböző, ennél sokkal "jobb" módszert tudok, hogy elfolyjon a hűtővízed. Ezért nem értem.

Before · http://azbeszt.blog.hu 2008.07.14. 11:56:42

Morgó Muki: én sem értem, de a cső ki volt vágva. Szándékosan. Mellesleg gondolom az lehetett az oka, hogy ne azonnal folyjon el a víz, valószínűleg a csövet nem vágták át teljesen, csak annyira, ami pár óráig képes volt tartani volt a vizet. Bőven hazaértem és utána elindultam vele máshova, amikor szétment, bár a pontos részletekre nem emlékszem már, mert 6-7 éve történt az egész...

xpedient 2008.07.14. 11:56:46

Márkaszervizbe vinni kocsit nagy felelőtlenség. Csak az a baj, hogy új kocsit kötelező, mert akkor oda a garancia. Ismerősöm úgy csinálja, hogy összehaverkodott ott 1 fószerrel, és minden garanciális szervizkor tol 1 borítékot neki, ő meg bepecsétel a szervízkönyvbe hogy itt volt, és minden rendben. Ezután meg megnézeti a verdát vmi normális kis szerelőműhelyben, ahol nem húzzák le annyira az embert.
Aki mégis márkaszervizbe viszi az autóját, javaslom olajcsere után(mert ugye azt mindig kicserélik) nézze meg a nívópálcát. Legtöbbször semennyit, vagy csak a felét cserélik le, és akkor a nívón lévő olaj szürke/fekete. Szakszerű olajcsere után teljesen tiszta olajnak kell lennie a pálcán. És nem lehet arra hivatkozni, hogy ami benne maradt a régiből, az "kente" össze az újat, mert az olajcseréhez mosás is jár, a régiből nem maradhat semmi a motorban.
Persze az egészet megspórolhatjuk, ha végignézzük mit is csinálnak az autónkal, mint ahogy azt páran már le is írták itt előttem.

Morgó Muki 2008.07.14. 12:03:41

xpedient! Hol jár a cseréhez mosás? Egyébként nem lesz teljesen tiszta az olajad. Ettől még tény, van olyan hely, ahol átvágnak az olajcserével. Meg bármivel...

Maestro 2008.07.14. 12:04:38

ez rutinból kéne hogy menjen: autómosóba (belső tisztításkor), szervízbe csontüres kocsit viszünk, így nincs vita, hogy mi volt benne és mi nem.

A vicc az, hogy mostanság otthon én viszem a kocsit szervízbe, de tudják hogy nem linkelhetnek mert fater autószerelő volt és kiböki ha valami nem stimmel:)

Lunitari 2008.07.14. 12:06:08

Hát nekem a kis szervizekkel se volt soha szerencsém. Ott is úgy próbáltak lehúzni, ahogy csak tudtak. Valaki egy megbízható BP-í cimet?

mook 2008.07.14. 12:10:47

Még az átkosban egy ismerős Daciája Franciában lerobbant és ott Renault alkatrészekkel javították meg. Természetesen a következő szervizelésnél itthon originált román alkatrészekkel cserélték ki őket.

Bíró Barbara 2008.07.14. 12:11:33

Ha valaki igazán megbízható márkafüggetlen szervízt keres, tudok ajánlani.
HNH Autoszerviz (1152 Bp. Aporháza u. 61. M3-as mellett)
EU-s szintű felszereltségű, korrektek, segítőkészek, csereautót biztosítanak, még nem volt olyan gond,a mire nem találtak megoldást.
Nyugodt szívvel ajánlom mindenkinek.
Csak egyszer kell kipróbálni, és többet esze ágában sincsen az embernek máshova menni. Ha normál áron akarsz jót, ide menj.

Bande\\\\\\\' 2008.07.14. 12:12:05

Az én kedvencem(céges autó - veszprémi Skoda szervíz):

- Feltöltöttük az ablakmosót.
- ???
- Eredeti Skoda abalkmosó folyadék 6e Ft.
- Szerintem az tele volt, 2 nappal ezelőtt töltöttem fel...
- Biztos elírt vmit a kolléga.

Ugyanitt...

- Nagy baj van, sérült a hűtő...mindent szét kell szedni...
- Mennyire nagy?
- Legalább 3 nap és úgy 3-4 kiló között számolhatod az árát...

...és megcsinálták fél nap alatt 55 eFt-ért...de nem ők.
(ja és mindez volt 2005-ben)

Bíró Barbara 2008.07.14. 12:13:35

Ja és nagy blama, hogy csak márkaszervizbe lehet vinni garanciális autót. Márkafüggetlen is elvégezheti a munkát, csak a márkaszervízek ezt nem reklámozzák. Törvényi előírás, hogy nem veszti el a garanciát.

Liberté__73 2008.07.14. 12:17:29

Barbara, az nem blama, hanem max. blabla amire te gondolsz szerintem

Secnir 2008.07.14. 12:17:43

"xpedient 2008.07.14. 11:56:46
Márkaszervizbe vinni kocsit nagy felelőtlenség. Csak az a baj, hogy új kocsit kötelező, mert akkor oda a garancia."
ezen volt már vita korábban: egy gyári gépkönyv sem írja, illetve a számlán sincs rajta, hogy elvész a grancia, ha nem szakszervizbe viszed javttatni/motorolajat cseréltetni.

Bande\\\\\\\\\\\\\\\' 2008.07.14. 12:18:48

ja és egy viszonylag friss...nem lehúzós csak dühítő.

Porsche Pest:
Időpontra viszem a kocsit vidékről reggel 8-ra.
Munkafelvevő kolléga beesik 10-kor(már 4en várunk rá.)
Odajutok hozzá 11-re: felnire szerelt 4 db télit nyárira kell cserélni, k*rva bonyolult és időigényes.
Erre ő: - Még ma kell a kocsi vagy visszajössz holnap?
-Szerinted?
-Ok, megpróbálunk sietni.

Kész is lett du. fél háromra.

Előre rettegek a visszacserétől, otthagynám őket csak az áldott cégünk velük vannak leszerződve.

Bíró Barbara 2008.07.14. 12:26:33

Nem vész el a garancia, én az első pillanttól kezdve az említett márkafüggetlen szervízbe hordom a VW Polo és a családi Passat-t. Nem sokkal a garancia lejárta előtt kiderült, hogy garanciális alkatrészt kell cserélni. Ők elintézték a Porsche Pesttel, nekem semmit sem kellett tennem, és nem fizettem a semmire egy vagyont, mint annak idején a Fáy utcában.

kicsimarosi 2008.07.14. 12:47:05

Fábiám van Volvo belém oldalról balhátsó ajtó trópa meg kerékdob, meg küszöb. Autó Divus-hoz beviszem (a mellette levő márkaszervízben ajánlották) lezárult a biztosítási hercehurca vihetem az autót megcsinálják, hagyjam ott 3 nap (az autó járóképes volt). Mondom kérek csere autót, "- az nincs", de nekem Skoda assistanceom is van "-akkor sincs". Jó. Otthagytam 1 hét múlva hívnak hogy hát kinyitották a beragadt hátsó ajtót és súlyósabb a kár legyek türelemmel. (Papírt sem kaptam hogy átvették a kocsit) Újabb egy hét kész a kocsi mehetek érte. Mutatják a verdát skodaszervízből jött át vetíteni valaki nem értem miért nem a divustól. Ajtó csere, meg szinrefényezés átmenetesre meg minden ok. Bemegyek a csajszihoz a kulcsért, mondom szeretném megnézni a munkalapot pontosan miket cseréltek, mi mennyi volt ilyesmi. "-azt nem lehet" Miért nem? " mert nem és kész" Jön a fönök mondom szeretném látni a munkalapot erre " mi a francnak amikor ugy is a volvos biztosítója fizeti az egészet?" Mondom mert érdekel. "Ne érdekeljen" szummaszummárum nem láttam a papírt, a kocsi végül is jó lett, de mi a francnak ellenkeztek azt nem tudom.

kgl · http://hobbiasztalos.blog.hu 2008.07.14. 13:36:12

Citroën márkaszervíz Jászberényben

Az öreg bx-em magam javítom, nincs semmi olyan rajta amit ne tudnék megcsinálni. A házat felújítottuk, ezért a mühelyembe beraktunk mindent így nem tudtam ráálni a szerelőaknámra. Gondoltam, nem baj majd bemegyek a Citroën márkaszervízbe, úgyis ott van a közelben, egy olajcserét ki tudok fizetni.
Közlik, hogy 5 liter gyári előírású olaj 30.000 Ft lesz, a munkadíly 4000 Ft. Fogtam magam, átmentem a pár utcányira lévő Unix boltba és megvettem a gyárilag előírt tupusú olajat 4500 Ft-ért. Viszem vissza a szervízbe. Felemelik az autót 10 percig nézi a szerlő alulról majd hívja a főnököt is. Már ketten nézik tovább. Kérdem mi a probléma. Nem tudják hol kell leengedni az olajat belőle. Megmutatom nekik a csavart. Az olaj leenged.
Miközben csorog kifele a nedű kérdem, hogy mennyiért cserélnék ki az első légrugó gömböket. Közli a főszer, hogy 16.000 Ft a gömbök darabja, + munkadíj 14.000 Ft. Mondom akkor köszönöm azt most nem kérem. Visszamentem a Unix üzletbe, 3900 Ft-ért megvettem a gyári gömböknek darabját, és otthon kb 15 perc alatt kicseréltem.
A márkaszervízben összesen 4000 Ft-ot fizettem, ja és 5 litert akartak velem megvetetni, miközben a kocsiba csak 3.5 literk kell csak.
Ezekután kétlem, hogy abban a szervízbe valaha is beteszem a lábam, ahol azt sem tudják, hol kell leereszteni az olajat.

hawkeye 2008.07.14. 14:20:25

Suzuki Ász márkaszerviz. Sacc/kb. 6 éve.

1600-as szedán, 4 éves, téli reggeleken indítás után kegyetlenül kopog valami, majd aztán ez szép lassan, cca. 10 perc alatt abbamarad.

Irány a szerviz. Diagnózis: kiverődött csapágy. Csere.
Másnak reggel kopogás ugyanúgy. Vissza a szervizbe.
Diagnózis: kuplung-kinyomócsapágy biztosan törött.
Csere. S ha már bele kell nyúlni, akkor tárcsa és betét is.
Másnap reggel kopog, de úgy, hogy szól az egész ótó.
Vissza a szervizbe. Diagnózis: üt a tengely. Csere.
Eddig kb. 130 ezer Ft.
Másnap reggel persze, hogy kopog...

Véletlenül összefutok az autóversenyzők - autószerelők gyöngyével, a Görgényi Lacikával.

Mesélem neki kálváriámat.

Irtóra elkezd röhögni.

Aztán még aznap kicseréli a motorcsonk és a kipufogócső közti, felkeményedett és összement tömítést.
1 600 Ft volt a Suzuki boltban. A csere ingyen, mert ilyen jót nem röhögött régen, mint rajtam...

3 éve adtam el, a pakoláscsere után eccer se kopogott...

Ennyit a márkaszervizről...
Vissza a szervizbe

hawkeye 2008.07.14. 14:21:45

Utolsó vissza törölve!

Corsair 2008.07.14. 14:23:57

VW márkaszerviz, Székesfehérvár... IVes Golfomban elment az olajnyomás, pont a márkaszerviz előtt jártam. Első autóm, ott is vettem náluk a kocsit... meg szimpatikusak is voltak amikor eladták /hát persze, hogy olyankor kinyalják a seggéét az embernek/, mondom majd ők segitenek. Aha... Három napig nem tudták miért nincs olajnyomás... ÉN hivogattam őket hogy mi van a kocsival, mikor már 1,5 napja semmit nem tudtam róla. Először ment a szöveg hogy olajszűrő... aztán olajgomba... Végül kitalálták, hogy oda a főtengely(??), ki kell venni a motort, elvitetni Tiszaakárhova ahol szétszedik, FELÚJITJÁK és már jó is lesz ==> 600e Ft. Mondom akkor itt álljunk meg... Meló otthagy, elvitettem az autót magán emberkéhez aki kb. fél óra múlva rávágta, hogy az olajpumpa megadta magát, ki kell cserélni, 40e Ft. Utána semmi baja nem volt a kocsinak. Zárójelben megkérdezném: a motorfelújitás segitett volna az olajpumpa hibáján??? ugye szerintetek sem...

aqweren 2008.07.14. 14:29:31

Nekem is Opel Kadettem van, a legnagyobb előnye miatt vettem meg: nagyon olcsó az alkatrész...
Egyébként nagyon sok autószerelős lehúzós sztorim van, mióta megvan a kocsi (vagyis két éve), egyszer még a műszaki vizsgával is megprbáltak átverni....:(

Morgó Muki 2008.07.14. 14:36:35

kgl! Ne keverjük a gyári alkatrészt az utángyártottal! Az UNIX-ban nem gyárit vettél, hanem utángyártottat. Az ára alapján nem is a gyári beszállítóét. A gyári alkatrész, meg a gyár beszállítójától származó utángyártott alkatrész között gyakorlatilag csak a csomagolás a különbség. Ez utóbbi olcsóbb is, de azért nem jellemző, hogy negyedáron lehessen kapni. A minőségnek ára van!

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.07.14. 15:16:07

Dolgoztam Skoda márkaszervizben egy évet, megosztanék pár dolgot:

-A számlán _AUTOMATIKUSAN_ szerepel ez a tétel mindig: Kis- és apróanyag: 1268 Ft
-Az eredeti alkatrészeket nem a PoHu-tól szerzik be, ahogy _KÖTELEZŐ_ lenne, hanem szlovákiából, féláron, vagy az alatt. TE mindig teljes árat fizetsz.
-NINCS töredék munkaóra. Ha a kocsit 2 óra 5 percet javították, HÁROM óra áll a számlán. (5-6-8 ezer/óra, a típustól függően)
-3.5 liter olajnál 4-et fizetsz, de a maradékot nem kapod meg, ebből mindig összegyűlik a következő kocsiké INGYEN.
-Amuikor új kocsit veszel és nem rendeled, mindig a legolcsóbb vacakokat szerelik be (kp.zár, riasztó). Egyszer néztem, hogy a riasztó az ügyfélnek 40000 Ft + 16000 Ft beszerelési költség. A riasztót amúgy 15000-ért kapják.
-A 40000-es SONY cd-s rádiót meg 22800-ért.

Pár nem kirívó, de létező téma. Ja és a főnök szól, hogy többet értékesítsünk, mert a szerviz NEM NYERESÉGES, nekünk kell kitermelni. Hát az anyád, az se baj, ha moszkvai kurva...

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.07.14. 15:19:23

A Weltautó részen árult kocsik is megfiatalodnak persze. Beszámítottam egy octavia turbo 4x4-et 168 eKm-el, kitették egy hét múlva 94eKm-el, SZERVIZKÖNYVESKÉNT. Így bízz bennük, jótanács.Ja, a régi alkatrészt, maradék olajat MINDIG kérd. hHa nincs, ne fizess, meg van VÁSÁRLÓK KÖNYVE és POHU telefonszám is. Ne hagyd magad átbaszni!

Morgó Muki 2008.07.14. 15:51:22

KuKori! Végre egy ember, aki már belülről is látott szervizt. Mindaz, amit leírtál valós máshol is, de lenne egy-két megjegyzésem. Senki sem kényszeríti a vásárlót, hogy márkakereskedésben vegyen riasztót. Előre elmondják, hogy ilyen lesz, ennyiért! CD-s rádió ugyanez! Tanulság: körülnézünk, utánaérdeklődünk mindennek! Nálatok az olaj nem hordóban volt? Ha az ügyfél kéri a maradék olajat, akkor poharakba töltöd? :)

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.07.14. 16:27:33

Nem, ott speciel nem volt divat a hordó. Le voltak szeződve kagylóékkal olcsított áron 4 literes (5) műanyag kannásra :) Főleg a "hosszított szervizperiodusos" autóknál. Igen, igazad van a nem kötelező dologgal a vásárló szemszögéből. Nekünk viszont a másik oldalon elvárás volt minden autóba 55 eFt-nyi extrát elsózni. Ami 55 eFt felett volt, annak a nettó 5-7 %-át megkaptuk. :( Ha nem, egyrészt ugye kevesebbet kerestünk, másrészt pampogás: "nem fogy a szervizes cucc".

Csak egy példa: 2005-ben, ha eladtam havi 10 autót, akkor kereshettem 110 ezer forintot. Vicces, nem? Eladsz kb. 23-24 millióért kocsit és ennyit kapsz. Ja, és veled számoltatják ki, mennyit kerestél a cégnek, az "ügyintéző" csajok meg csak ücsörögnek... Tehát látom, hogy mondjuk kerestem a cégnek tisztán mondjuk 5 milliót, erre kapok 110-et.

5 autóig 70 ezer volt a fizu, a 6.-tól kettesével ment fel 5-6-7 ezreket. A csúcstartó 14-16-ot tudott eladni, de neki már voltak visszajáró ügyfelei is, lévén 5 éve már előttem ott volt.

nyergibergi 2008.07.14. 20:29:15

Jó buli egy sedánon a hátsó ablaktölő! DDD
Mennyiért adták? D
Én skodázok már egy ideje. Ahol vásároltam a vasat, helyből ki van írva, hogy az ügyfelek a műhely területén nem tartózkodhatnak. Lehet, hogy máshol is így van, de ez is egy nagy húzás! Tehát csak akkor tudom meg mit cseréltek, amikor a számlát megkapom, illetve azt, hogy tényleg cserélték-e, soha nem tudom meg. Aztán elszoktam onnan, mert qrwa drága volt a "kötelező" szervíz és a a palotába kezdtem hordani. Sokat megyek, úgyhogy gyakran. Semmi gond nincs, kb. a fele az ár a szülőházénál, de itt is meg kellett fizetni a tanulópénzt! 5,5 liter az ablakmosó tartály. Nos az első alkalommal fizettem az ablakmosó folyadékért 3890Ft. + ÁFA-t! DDD Azóta mielőtt viszem a tesóban, vagy a madarasban veszek egy flakonnal kb. 500 Ft.-ért és beleöntöm, majd begurulok a szerízbe!

B.GY. 2008.07.14. 22:36:32

A márkaszervizben szerintetek kik dolgoznak?Megmondom,ugyanolyan autószerelők akik egy osztályba jártak Köbi Vili autószerelővel,aki a sarkon egy fasufniban szerel.Max.a márkaszervizben csillognak a szerszámok.A cégnél ahol dolgozom van egy pár kocsi.Kia Lurdyba hordom az egyik teherkocsit,na ott aztán vannak alakok.Szétbarmolták a fél müszerfalat.Mikor kérdeztem hogy ez mi.Asszongya az ember"Ez csak teherkocsi"Szar volt az üzemanyagszürö erre minden lófaszt kicseréltek benne előtte mire rájöttek,hogy mitől rángat.A "fönök"meg persze Mercivel jár.Akkora latabárok vannak ott,hogy csak na.Kiát amúgy soha!A Nissan ESG se jobb.A volt kolleganőm horda oda a Vanette cargot.Olajcsere után nem érte el a nivópálca az olajat.Utánatöltöttünk 4 litert:)Garanciában nem akarták kicserélni a kardánt,azt mondták arra nem vonatkozik a garancia.Ha egyszer új autóra telik,akkor a szervizkönyvet ott hagyom nekik örökre.

Morgó Muki 2008.07.15. 08:43:09

Kedves B.Gy.! Ne általánosítsunk! Pont annyi tehetséges vagy tehetségtelen szerelő van egy márkaszervizben, mint a Yellow Pagesben. Az hogy drága igaz, de tegyük hozzá, ennek az oka, nagyobbak a költségeik, mint az autószerelő Józsi bácsinak. Magam is ilyenhez hordom az autót, mert olcsóbb, de attól még tájékozódom és tudom, hogy a márkaképviseleteknek kötelezően előírt tanfolyamokra kell járatniuk az alkalmazottakat, melyek éves költsége biztosan milliós/több milliós tétel. Előírnak nekik egy kazal célszerszámot, ha kell, ha nem. stb.

kukori (inda nélkül per pill.) 2008.07.15. 12:54:11

Az dolgozik márkaszervizben, akinek nincs elég tehetsége saját műhelyt nyitni. A sok tanfolyam nem feltétlenül jelenti az alapismeretek tökéletes meglétét sajnos.

B.GY. 2008.07.15. 22:49:18

Morgó Muki.A lurdyban én nem láttam semmi célszerszámot.Otthon nagyobb a garázsom,mint nekik a műhely.Biztos van költségük is nem vitatom,de azért nehogy már én fizessem ki mindet,ráadásul a kocsi meg szar marad.Olyan ez mint a pláza,ott is nagyobb a bérleti díj azért 10.szer annyi az ára a cuccnak.Na oda sem járok.Nekem egy haverom szereli a kocsimat egy sufniban,de még mindig jó volt amit megcsinált,és még olcsó is.Mindenféle célszerszám,és milliós tanfolyam nélkül.Azt nem tudom a lurdyék hova küldik az alkalmazottaikat,de biztos nem azt tanulják,hogy kell egy csavarhúzóval kioperálni a müszerfalat.Ráadásul mindenhol látszik a feszegetés nyoma.A magnó azóta kiesik egy nagyobb kanyarban.Dehát ez csak teherautó.Ja meg egy párdarab krovafejet is találtam a kocsiban:)Visszavittem nekik.Kukori!Az dolgozik márkaszervizben aki,lusta dolgozni,meg(vagy)panelban lakik.

Géza 2008.07.15. 22:58:38

Mikor opelem volt én is szívtam velük, szerintük a "váltórudazat" a 3. évben nem garanciális, mert nem fődarab. Mellesleg a Dabasi Opel szervíz szó nélkül kicserélte fél órával később. Igaz ott az ablakmosófolyasékot mérik whiskey árban...

"amúgy teljesen igaz. vannak ilyenek.
nekem egy húszéves VW Santana-n akartak kiszámlázni egy szelepállítást. 22e. mondom, ok, akkor kifizetem, de ők meg nekem 200e-t, mert tönkretették a motort. dehátminemisésígysokkalszebbazalapjárat.
ok, bocsi, megsúgom, ebben a típusban automata szelepállítás van, hozzá sem férnek a motor teljes szétbontása nélkül. rendben, akkor azt nem kell. de cseréltek féltengelyt is. mondom, akkor azt köszönöm nem fizetem, ki mert nem kértem. de mi cseréltünk kuplungot is. mondom akkor az sem fizetem i, mert egy hónapja cseréltettem ki maguknál, és ha egy hónap alatt tönkrement, akkor az még garanciális.
és így szép lassan a 140e forintos számlából csak azt a 8e forintot kellett kifizetnem, amiért bevittem - váltóolajcsere.
Opel Molnár. "

Morgó Muki 2008.07.16. 14:06:24

Az ördög ügyvédjét játszom! Mint már írtam, magam sem járok márkaszervizbe. A célszerszámoknak az a sajátja, hogy olyan országokban, ahol mindenki ráérősebb és megértőbb a másikkal ott lehet használni. Képzelj el egy olyan eszközt, amit egyetlen típushoz tudsz használni, abból forgalmaz a legkevesebbet a márka, mondjuk évi 100-at, de előírás, hogy legyen a szervizedben. Legyen csak ez az egy 5 millió forint. Miután sosem kell, ezt jól elfogják dugni. Ha szerencséd van, akkor elég egy is az országba és akkor meg kölcsön kell kérni a másiktól. Ám gondolhatod, hogy nem szívesen rohangálnak ilyesmikért, inkább megoldják máshogy. Mindezek mellett tudom, hogy van egy csomó tehetségtelen, szakmájához nem értő szerelő ilyen helyeken, de a Józsi bácsiéknál is előfordul, csak ott kevésbé zavar, mert fél-, harmad áron dolgozik.

B.GY. 2008.07.16. 21:56:16

Morgó Muki!Hát én még olyan szerszámot nem láttam ami mondjuk egy Kia K2700-hoz jó csak.Nem tudom abba a 20 négyzetméterben hová dugták előlem az 5 milliós szerszámot:)Max.van egy Béta szerszámoskocsijuk azt kész.Olyan meg nekem is van otthon.Lehet az a pár krovafej amit találtam a kocsiban,vagy 1500 Ft:)Józsibácsi meg csak egyedül dolgozik,ha tehetségtelen éhenhal.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.07.16. 22:21:00

B.GY. 2008.07.15. 22:49:18

A kiegészítéssel egyetértek maximálisan. Mármint az ott dolgozókról.

gnme 2008.07.20. 22:44:39

Én jászberényi vagyok. Szervízvezetői tapasztalattal a berény legganébb helyéről. Bárki megmondja melyik az berényi viszonylatban. Minden trükköt ismerek.

Azt azért nem gondoltam volna, hogy a citroennél egyik gyereknek se ér seggig a keze. Szerencsétlenek...

Én a kocsimat amúgy.. egy nagyon jó szerelő sráchoz hordom. Úgyértem tapasztalt, világ életében eutót szerelt és nagyopn teheséges. Saját rallyeautója van.

Fasza maszek garázsa van egy vidéki faluban. Az alkatrészt a helyi ellátókból bagójé szerzi, olajat szintúgy. És tök jót beszélgetünk a szerelés közben. Mindent megnézek és segítek neki.

Így kell. Nem márkaszervízben... emberek, oda aztán a végső utáni esetben.












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása