Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) kresz (720) KRESZ (1) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Ha fair vagy, ragassz matricát!

2008.07.26. 07:29 :: Kisikasa

Bechernek ambivalens élménye volt, miközben vezetett a rádióban arról áradoztak milyen jó, hogy van ez a matricás dolog amiről lehet tudni ki tartja magát fair autósnak (mellesleg tényleg jó dolog-már ha megfelel a valóságnak), na de mindeközben éles kontrasztként egy nem földművelő, de "paraszt" tett tanubizonyságot ennek ellenkezőjéről.

Ma (07.24.) reggel békésen haladtam befelé a munkahelyemre miközben a rádiót hallgatva a fair autózásról volt szó.

Olyas fajta kezdeményezést akarnak, hogy aki kiragaszt egy matricát, amin fel van tüntetve, hogy ő fair a közlekedésben az vállalja, hogy úgy is viselkedik. Nagyjából azok a problémák merültek fel, amikről itt nap nap után beszélünk: gyalogok átengedése, zipp-zár elv a körforgalomban, némi tolerancia a sávváltások alkalmával, az index nem csak random szerű használata.

Mint már gondolom sokaknak kiderült én Hüvösvölgy felől próbálom bevenni a várost. Eleve nem egyszerű dolog, mert Nagykovácsi, Solymár, Hűvösvölgy próbál 2 sávon bejutni, ami egy idő után 1 sávra szűkül. De ott már legalább van lehetőség, hogy mellékutakon meneküljön az élelmesebbje. De jelenleg fel van túrva a Hűvösvölgyi a Vadaskerti és  Nyéki út között. Vagyis egyetlen árva sávon kell átjutnia 3 településnek - már Hüvi szinte külön falu. És ezzel magával hozza, hogy sokan kis helyen próbálkoznak. A Nyéki útnál kezdődik a kihívás, ami a zipp-zár elv használatával működne is. De egyesek úgy gondolják, ha ő már eljutott vmeddig szarik a másik sávban szintén araszoló tömegre akkor se enged be senkit, ha összetöri a kocsiját.

Ma reggel egy ilyenbe ütköztem. Ami igazán meglepett, hogy egy CBA-s jármű kb. 22 éves - de lehet annyi sem volt - vezetője döntött úgy, hogy csak azért sem. Lehúztam az ablakot és megkérdeztem, hogy nehezére esne beengedni? Majd közölte, hogy a sáv végén majd beenged. Nem ismételném meg a reakciómat - kis taknyos. Igazából azt nem értem, hogy amikor egy cég felvesz valakit, aki a cég logója alatt vezet, nem világosítják fel, hogy minden lépésével amit a forgalomban tesz nem őt, hanem a céget minősíti? Van ismerősöm, akinek van céges autója amivel a céget is hírdeti. Amikor felmatricázta a kocsit közölte a soffőrrel úgy vezessen, hogy az egész céget képviseli. Ez nagyobb vállalatoknak eszébe sem jut?

Persze tudom a mai közlekedési morál mellett nem várhatom el, hogy egyesek máshogy viselkedjenek. Nem lehet mindenki olyan hülye, hogy ha a busz kanyarodni akar, vagy kiállni az öbölből, akkor elengedi, mert a következő megállónál úgy is meg tudja előzni. De azt hiszem ez külön postot érdemelne. Csak vicces volt, hogy pont a fair autózásról beszélnek a rádióban, ennek meg gőze sincs róla mi az. Bár lehet nem hallgat rádiót :).

25 komment

Címkék: közlekedés autó hülye kresz

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Wick 2008.07.26. 08:02:33

"a SÁV VÉGÉN majd beenged" most mi is ezzel a gond? Hülyevolt a postíró már megin'? :-))

Fogaggyung megin avvan, hotty két sávban lassan haladt a sor, erre ő kitalálta, hogy öccázméterrel a sáv elfogyása előtt átsorol, mer az a tutter, ezzel felidegesítve a CBA-s mókust, meg mindenki mást mögötte.

Top tip today: ha elfogy egy sáv, attól még tessék használni. A zippzár elv nem azt jelenti, hogy a külsővácin a fonalgyár előtt elfogyó jobbos sávból már a GE és a McDonalds között ki kell sorolni... :-)))
Vagy tessék NE használni, viszont akkor ne is anyázzon a sok motorizált barom, amikor én az álló sor mellett nyélgázon végigmegyek az üres külsőben, és a legvégén besorolok húsz autóval eléjük.

Joco74 2008.07.26. 08:50:06

A fair vezetéshez az is hozzátartozik, hogy nem követeljük ki a másiktól azt amit mi szeretnénk.

Úgy látom egy egyszerű sávváltásról volt szó. Semmi zippzár, semmi buszbeengedés.
A "kis taknyos" nem kívánt beengedni... és? Akkor mássz be mögé. Talán az volt a bajod hogy te vagy a bölcs öreg, és mit képzel a kistaknyos?

Lacaca 2008.07.26. 09:17:13

Sajnos nem született post a tegnap előtti körúti balesetről. Egy villamosnak álcázott csíkos rendőrautó megkülönböztető jelzés nélkül haladt Combinonak álcázva, majd televert egy szabályosan? közlekedő autót. Szolgálunk és védünk és példát mutatunk.... Még a rendőrautó sem kötelez.

beste 2008.07.26. 10:41:08

Nem értem a postíró problémáját. Kisteher nem udvariaskodott. Na és? Mögötte annyi udvarias autós van....

tr 2008.07.26. 11:41:48

De hát a zipzár-elv az, hogy a sáv elfogyásakor engedjük be egyesével az átsorolókat. A CBA-s srác mondta helyesen, hogy majd ott beenged.

Jankaou 2008.07.26. 12:24:25

Hümm. Udvariasság-bunkóság vica-versa. Én azt tapasztalom, hogy a kultúrált indexelés, közlekedés, ha nem is azonnal, de meghozza a gyümölcsét. Én magam, a rendesen indexelő, sávváltási szándékát jelző, szabályokat betartani igyekvő emberkéket, mindig be szoktam magam elé engedni, ill segítem őket. A pofátlankodó, tolakodó hőzöngőket viszont ott szopatom ahol tudom, és akkor se engedek, ha csattanunk. Legutóbbi afférom a pesti rakpart végénél (dráva) történt, ahol a két sávból lesz egy. (külső szünik meg) Akik ismerik a terepet, azok már fél kilóméterre előtte besorolnak a belsőbe, igy tettem én is. Egyszercsak egy kedves renault-os figura esik be vagy 50-nel mellém, éppen azon a ponton ahol a sávja megszűnőben. Erre megállás nélkül erőszakosan elkezd kitolni engem a saját sávomból, lassan átkényszerítve a szembejövőbe. És közben méltatlankodva hörög, hogy micsoda büdösparaszt vagyok ! ÉN ! hogy nem engedem be. Anyád! Először is index. Aztán udvariasság, és vársz amig valaki beenged. Asszem ez az alap. Ha lett volna "fair vezető" matricám, biztosan spontán öngyulladással ég porrá mert ez a tag totál kiverte a biztosítékot, rárántottam a kormányt, és leszamilesz alapon felkináltam neki a: megállsz vagy betétlapot adsz lehetőségeket. Megállt. És a mögöttem jövővel kezdett szívoskodni. :(

Ursula 2008.07.26. 12:26:24

Lacaca
Múltkor robogós zöldet kapott, és kikanyarodott a körútra, de az úgy be volt dugulva, hogy bár a kereszteződésben nem, de a zebrán még álltak autók. A robogós ezért egy kicsit haobozott, hogy most hova is fog kikanyarodni. Határozatlansága feldühítette a mögötte jövő rendőrautó sofőrjét, aki káromkodott egyet, majd kikerülte a robogóst és Combínónak álcázva magát tovasuhant a villamossínen.

potha 2008.07.26. 12:55:28

Ez a post kicsit amolyan "megsértettték az egomat" típusú!
Mert ugye Te vagy a bölcs, okos, mindenttudó nagyöreg, aki nevelheti a többi autóst...
Valamint az ütött még, hogy "kis taknyos"...
Wazze én is fiatzal vok, tehát akkor minden autós így tekint rám minden nap hogy, én egy cseszett kis taknyos vagyok vagy mi a faxom? :S :@
Noh mindegy, szerintem itt nem pont a CBA-s autó volt a hibás...
Nem tolerálhatja mindenki azt amit Te akarsz!

DEGEC 2008.07.26. 13:10:09

kezdem azt hinni, hogy ezen a blogon a postironak sosem lehet igaza:-PP

2008.07.26. 13:12:59

Igyekszem fair-ül vezetni, de a matricát egyszerűen nem raknám ki, mert ezek szerint ez azzal jár, hogy nem fair-nek, hanem mélyhűtött nyúlnak kell lennem, aki megijed, ha nem fair autós társai (pláne látva a matricát) vissza akarnak élni azzal, hogy itt egy legalább udvariasságra törekvő valaki vezet.
A másik ok, ami miatt nem raknám ki, mert csak TÖREKSZEM a fairségre, de hibátlan nem vagyok, és semmi kedvem hallgatni az olyanokat, aki mint a poszt írója, egy legalábbis fele-fele szitu után majd jól megmagyarázná nekem, hogy miért voltam ÉN a tök hülye (hiszen, ott a matrica az autómon...)

spicli john 2008.07.26. 14:09:39

:D LOL ez olyan lesz mint a T matrica. meglátok egy ilyen "T"echnikust, és az 1. lehetőségnél megelőzöm csuma gázzal mert tuti beragadnék egy pirosnál miatta. de legalább örülök hogy majd tudom kik azok akik mosolyogva integetnek hogy tessékcsak menni én ráérek.. mert mondjuk én mindig sietek, így tényleg hasznos ha tudom kit kell leelőzni :D

béluska 2008.07.26. 15:05:55

1943-ban a Nagy Honvédő Háború idején nagyapám gyalog haladt meghódítani a pusztát. Hosszút tömött sorokban vonultak a katonák, kettesével. Egyszer csak azt látja, hogy egy kis taknyos gyerek mellette elé akar vágni a sorban. Mivel az öreg mindenáron ki akarta tűzni a Szovjetúnió szívére a pirosfehérzöld zászlót, nem akarta beengedni, sőt zárántotta az előtte levőt. Közölte a gyerekkel: majd Sztálingrádnál beengedleg "ecsém". Így haladtak tovább a havas sztyeppe csendjében.

autosave 2008.07.26. 15:37:29

a furgonosnak tényleg igaza volt! használja akkor azt a sávot végig és majd ott beengedik. a sok béna, aki előbb megy át pont azt éri el, hogy sokkal jobban belassítja a sort!

autópályán tisztán látszik, hogy pont ezért érdemes mindig a megszűnő sávba állni, sokan már a lezárás előtt átmennek így sokkal lassabb lesz a továbbmenő sáv :)

őőő... MÁV-os matrica kellene, biztos senki sem emberkedne :D

B.GY. 2008.07.26. 15:59:56

Én felragasztanám azt a matricát szivesen,csak ki fogja meglátni,ha 200-zal cikázok a városban?:)

Becher 2008.07.26. 16:30:31

Na szép most még "modakodhatok" is :). A sáv vége nem egész fél autónyi hely volt. Hova akart már akkor tovább menni, hogy beengedjen?? Ráadásul a gyorsabb haladás érdekében ott kikapcsolták a lámpákat, így nagyjából az egy jobbról, egy balról autó jól működik(ne) és nem akadályoz senki senkit. Ja igen, és nem akkor tettem ki az indexet, hanem még az OMV kút előtt - talán ismeri vki a terepet. Így lett volna ideje beengedni ha akar. Nem akart, inkább úgy ráállt az előtte haladóra, hogy majdnem belement. Ja és mivel én vagyok a bunkó a mögötte haladó mikor beengedett megköszöntem neki.
Amúgy sokszor látom, hogy a "kis taknyosok" ha kocsit kapnak a seggük alá írtó nagy mellényük lesz. Biztos van kívétel is.

hawkeye 2008.07.26. 16:56:22

Kis taknyos, mondja egy nagyon nagy, és nagyon vén taknyos...

Azt már a saját fülemmel hallottam egy lila fejű böhömöstől, hogy a nagyobb köbcentisnek van elsőbbsége.

Azt még nem, hogy ez így működik az életkorral is...

Akkor hajrá Matuzsi bácsik, nyomjátok le a várost...!

Vagy a posztirónál nincs rendben valami...?! :)

RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2008.07.26. 18:19:08

én se tenném fel ezt a matricát, mert estére tele a puttyonyom! itt mindenki elvárja az udavariasságot és előzékenységet, stb, de ha így jár el az ember akkor basznak megköszönni! aznapra én meg baszok tovább udvariaskodni...
ma is beengedtem vagy 50et 1 köszönte meg!

ezek után kérdem én, mi alapján durrog a társaság a többire?

Laposmacska 2008.07.26. 18:53:59

Imerek ilyet, aki másokat simán illet így, hogy "kis taknyos". Nem szívasen ülnék mellé egy kocsiba. Úgy képzelem el, hogy a kedves cikkíró egy idősebb muki, aki pusztán a kora miatt elvárja, ha tiszteljék, és teljesítsék minden óhaját. Hát a faszt!

potha 2008.07.26. 19:07:18

ez a kis taknyos dolog még mindig erős...
én is kocsiban ülök mégsem nagyobb a mellényem pedig nem is kicsiben...

Laposmacska 2008.07.26. 19:10:36

Még valami. Egy reggel átengedtem egy gyalogost a Péterfián Debrecenben a Ibolya környékén. Pár méterrel később azt látom a tükörben, hogy a mögöttem álló terepjáró sofőrje hőbörög ezerrel. Felteszem mindkét kezem, hogy most miafaszvan, erre elkezd mégjobban vergődni, úgy tűnt, hogy kifejeli a szélvédőt, sőt ha kiszáll akkor kapok. Végülis jött utánam a plázáig, majd nagy gázzal behajtott a pláza parkolójába. Ezt kell csinálnia-e? Produkcijae?

Azt szoktam még furcsálni, mikor valaki átszól a másiknak. Miért nem lehet nyugodtan közlekedni, kivárni a sorod, és továbbmenni anélkül, hogy felhúznád magad. Én egyszer dudáltam az elmúlt évben egy másik részvevőre, egy tanuló (tanulókocsi) akart átengedni két részeget a villamosmegállóból a járdára (az Ibolya nevű kocsmához) ugyanott, ahol a fenti történet játszódik. A gáz az volt, hogy az egyik részeg egy csikket akart felvenni az útról, a másik meg szövegelt neki valamit. Szemmel látatóan nem akartak átkelni a zebrán. Eltelt egy egész perc, először csak villogtam, aztán dudáltam egy rövidet. Majd szólt az oktató a tanulónak, hogy akkor menjenek. Senki sem húzta fel magát, minden ment tovább.

Kis taknyos bunkó vagyok, aki 27 évesen saját kocsival jár és próbál fair lenni.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.07.26. 19:46:14

A kedvencem az I love KRESZ matrica volt. Piliscsabán hazafelé egy ilyen mögött mentem és már eleve éltem -én genyó- a gyanúval, miszerint nem lesz itt nagyfokú szabályosság fennforgása, esetileg halmozódva(csak hogy rendőrök is értsék :D). Mondom, a városhatár táblánál a 80 erős, majd lassít. Aha, perce, tovább annyival és a vasúti átjárón zutty, kb. 70-el. Mondom, ez nekem is sok már egyszerre. Hát, ilyen a box.

_-_- 2008.07.26. 19:57:06

A múltkor átengedtem egy gyalogost a zebrán, pedig elsőbbsége volt.

spicli john 2008.07.27. 13:12:08

autosave, ez k.jo poén... :D:D:D MÁV-os matrica kéne... Áhhhááá... :D:D:D:D Lehet h lesz a benzinkutakon ilyen matrica, hogy MÁV-os vagyok, ne izmozz :D tuti kiraknám XD

Ferinek-nem 2008.07.28. 11:08:37

gyökér vagy, én még be is toltalak volna az árokba

kettesgolf 2008.08.23. 09:28:31

Minek rakja ki valaki a matricát, ha elindulásnál nem indexxel???












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása