Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) kresz (720) KRESZ (1) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Ki a hunyó?

2008.07.28. 12:23 :: Kisikasa

Ethan rengeteg kérdéssel bombáz minket miután felvázolja az esetet amit látott. A dolog egyik összetevője a szabályszegő állampolgár, aki valamilyen megfontolásból fityiszt mutat a többieknek és elhúz a búsba. Ezek után nem csoda, hogy a dugóban csücsülők vérszemet kapnak és az egyetlen szerv amely felléphetne ez ellen, diszkréten belesimul a tömegbe és nem csinál semmit. Mért ne lehetne ez egy jó alakalom az anarchiára (ha már így megteremtették...)? Mert hát ha egynek lehet, akkor a többieknek mért nem? Szomorú.

Tegnap érdekes jelenet akaratlan tanúja voltam.

A Margit-hídon csütörtök délután 17 köról lépésben Budáról Pestre haladva arra lettem figyelmes, hogy a villamos sín másik oldalán (az ellenkező irányba haladó kettő párhuzamos sávban) egy vadonatúj fehér BMW terepjáró kivágódik a belső sávból rá a villamos sínekre és padlógázzal, nagy motorhanggal elvágtat az egybefüggő kocsisor mellett. Nyilván megunta a várakozást, esetleg úgy értékelte, hogy rá csak néha vonatkoznak a szabályok. Gondolom kicsit lejjebb visszapofátlankodott a szabályosan közlekedő 90% rovásárára és kárára. Ezt még önmagában nem is írnám meg, mert megesik (sajnos!).
 
Most jön a lényeg: a jelenetnek a szintén Budáról Pestre tartó sávban egy rendőrkocsi is szemtanúja volt. Magam és a többi autós legnagyobb megdöbbenésére semmi nem történt, békésen várakozott tovább a dugóban, majd elkanyarodott a rakpart felé. Látnotok kellett volna a többi autós tekintetét, akik (valószínűleg hozzám hasonlóan) kivételesen nem a szabálysértő és többiek kárára előnyt szerző BMWsre haragudtak, hanem a rendőr kocsi felé meresztettek érdekes (kérdő) szemeket.
 
Bennem is felmerültek az alábbi kérdések:
A) A rendőrkocsin nem volt megkülönböztető jelzés (fény vagy hang) bekapcsolva, ezért nem sietett sehova. Miért nem intézkedett és ment utána? Nem lett volna nehéz utolérni a dugóban (a rendőr is a belső sávban volt).

B) Mit gondol ilyenkor a legtöbb autós és polgár, amikor azt látja, hogy a rendőr előtt lehet tiporni a szabályokat mert nem érdekli? Megmondom: azt gondolja hogy itt mindent lehet amit erővel el tudsz érni.

C) Milyen alapon dönt ilyenkor a rendőr hogy indít-e eljárást a szabálysértő ellen? Van mérlegelési jogköre, vagy nem végezte jól a munkáját?
 
Mindenkinek nyugodt közlekedést kívánok :)

78 komment

Címkék: budapest közlekedés autó rendőr kresz

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Cyric 2008.07.28. 12:36:39

Igen, sajnos ilyet én is tapasztaltam, akkor pont a rendőrautót előzte meg így a delikvens, mert úgy gondolta, hogy ő siet. És a rendőre ott se csinált semmit.
És tényleg ez a legrosszabb az egészbe, hogy utánna meg az eü csomag miatt 30-at varr a nyakadba...

Seth Gecko 2008.07.28. 12:37:24

Kiakadtam.

MadBob 2008.07.28. 12:38:45

Én úgy tudom a hivatalos dogma szerint azért nem mennek bele üldözésbe mert az veszélyeztetné a közlekedés többi résztvevőjét.

Viszont szerintem az is elég lenne ha felírnák az adatait + egy-két tanúét és írnák neki a levelet hogy lehet bevinni a jogsit 2 évre + fizessen 300eFt-ot.

Hergelt 2008.07.28. 12:47:33

Kb. egy éve láttam: egyirányú utcában rendőrautó halad szabályosan, vele szemben(!) érkezik egy autós. Rendőr lehúzódik, elengedi. Én meg csak nézek bután.

Secnir 2008.07.28. 13:08:03

lehet, hogy tudták ki ül benne, azért fordultak el...

hawkeye 2008.07.28. 13:16:37

Secnir: tízes találat!!! :)))

Mertcsak 2008.07.28. 13:21:26

Secnir 2008.07.28. 13:08:03

És erre akár mérget is vehettek.

nyuszy 2008.07.28. 13:24:09

Szvsz. inkább csak arról lehet szó, hogy a rendőr nem kap egy fillérrel sem több fizetést, ha nekiáll üldözni, max. ha tényleg nagy ember vagy esetleg összetöri a kocsit, megütheti a bokáját.
A dugóban ücsörögni kifizetődőbb...

ex-dr. vuk 2008.07.28. 14:06:06

Na ezert tartott az orszag es a kozlekedes, ahol.
Akinek dolga lenne szankcionalni leszarja, bezzeg ha en onbiraskodok akkor megkapom a magamet.

Magyarisztan.

Bobby Baccala 2008.07.28. 14:17:31


azért ha ezt egy kisautóval csinálták volna, gondolom a rendőr egyből intézkedett volna :)

kelediup 2008.07.28. 14:26:49

Münchenben rossz savbol fordultam (egyenesen kellett volna mennem a sav szerint :) ). Hopp rendör meglatta , utanam jön, felrehiv (szep rendörlany). Nemet rendszam, nemet jogsi megnez. Kis megszidas de bünti nelkül mehetek tovabb. Igaz este 20:30-kor nem volt nagy forgalom, nem tartottam fel senkit.
Ha sinen autokaztam volna biztos kaptam volna egy komolyabb megrovast. A nemet rendöröket valahogy mas szemmel nezem :(

randomuser1 2008.07.28. 14:28:15

egyébként nem úgy van h a rendőrök közt vannak közlekedésiek akik intézkedhetnek ilyen szituban, meg vannak bűnügyesek, egyebek, akiknem viszont semmi közük a küzlekedési kihágásokhoz? csak kérdem, biztosra én sem tudom.

Scientist · http://deadindian.extra.hu 2008.07.28. 14:28:38

pedig szert tehettek volna egy kis kenőpénzre

Bogoj 2008.07.28. 14:29:21

én olyat láttam, hogy:
sorompót kaptam, vártam.
a sorompó és köztem egy kis járdasziget zebrával, nem messze tőle jobbra kanyarodási lehetőség.
autós előttem úgy gondolta, nem vár, ő jobbra fog kanyarodni a sorompó előtt, neki nem kell megvárni a sorompó felnyíltát.
kiment a szemből jövők sávjába, átment a zebrán a szigettől balra, és padlógázzal megindult, hogy beérjen, mielőtt valaki jön szemből szabályosan.
ekkor látom, hogy nem sokkal mögülem egy rendőrautó villogó kékfénnyel szintén ki balra, szintén szabálytalanul előzte a kocsisort, majd eltűnt a szemem elől.
miután a sorompó felment, mentem előre, de még benéztem a jobbra kanyarodó utcába. és mit láttam?
ott állt a rendőrautó, mögötte a szabálytalanul előző autó felnyitott csomagtartóval, és valamit mutogatott belőle...
szóval nem mindenkit engednek el, és nem mindegyik. szóval a rendőrök között is van, aki dolgozik...
nem tudom, milyen típusú volt az elkapott autó, de az biztos, hogy nem suzuki, mert azt megjegyeztem volna, hogy már megint egy kisembert büntetnek...

randomuser1 2008.07.28. 14:51:28

Bogoj: biztos h nem közlekedésrendészetiek voltak :)

Bogoj 2008.07.28. 14:58:55

:-)
azt nem tudom, mik voltak, de a lényeg, hogy elkapták.
engem az sem érdekel, ha saját zsebre büntették meg, de azon a részen nagyon sokan mennek így a sorompó miatt, kész csoda, hogy még nem gázoltak gyalogost...
szóval kapják el, és büntessék keményen...

? 2008.07.28. 14:58:57

Nem azért, mert a BMV-s oldalán állok, de a rendőr helyében hova állítottátok volna félre a BNV-t? Tömött kocsisor a kétsávos úton. A sínen, vagy hol?

tangara 2008.07.28. 15:14:22

Hova állítanak félre? Hidd el megoldják. Engem képesek voltak csúcsforgalomban az Erzsébet hídon kiállítani a buszsávba,s mikor kérdeztem, hogy nem gurulnánk-e le a hídról, azt kaptam vissza, hogy a buszsávban úgyse jöhet senki, nem tartjuk fel a forgalmat. Aha, 10 perc alatt lett olyan torlódás.. Egyszóval nem szívbajosak, ha kell a Margit hídon a belső sávban megállítanak, leszarva mindent.
Egyébként, ha nem közlekedési járőr volt, akkor nem nagyon fog utánna menni, csak ha nagyon felidegesíti.

Becher 2008.07.28. 15:15:38

Megérdemelne egy feljelentést, de sose fog kiderülni megtették-e.
Ma reggel a Hűvösvölgyin egy BMW pont így oldotta meg a problémát, csak ott nem játszott be villamos sín. Bement a balra kanyarodó sávba - Kelemen L. u-nál, majd a végén kivágott egyenesen. Siethetett, hogy pont a zöldre odaérjen. Egyből a biciklis lány jutott eszembe, akit így ütöttek el pár hete és nem is élte túl :(.

randomuser1 2008.07.28. 15:16:04

sofőrt helyszinen agyonlőni, BMW-t hídról Dunába borítani, vagy fordítva...

Lacaca 2008.07.28. 15:23:58

Rendőrség? Ugyan mire jó? Mai élményem:
Többen emlékezhetnek a 04.27.-i motoros balesetemre. Nagy nap a mai az eset szempontjából, 3 hónap után kézhez kaptam a határozatot.
Ami kiderült:
- nem megfordult az autó, hanem figyelmetlenül sávot váltott (előtte mögötte parkoltak, és amikor feltápászkodtam a földről, akkor húzódott le a másik irányban a külső sávba, tehát megfordulás után)
- senki nem vizsgálta, hogy volt-e kötelezője, illetve a nagyon pontos, precíz és főleg naprakész BM nyilvántartás szerint az Uniqua-nál van, viszont az Uniqua szerint szeptemberben felmondta nem fizetés miatt.
Úgy tűnik, hogy hasznosabb az ellenfélből kiverni a kárértéket, mint az u.n. rendőrséget értesíteni. 3 hónap alatt szép teljesítmény volt....

isti77 2008.07.28. 15:39:22

És a rendőrautó nyugodtan araszolt a dugóban, ahelyett, hogy szirénázva ő is végigelőzte volna a sort?
Na lám, csak haladunk a Lajta-brücke felé... mondjuk az ellenkező irányba gyorsabb lenne, arra csak 200 km lenne, nem 40.000.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2008.07.28. 15:39:34

Én azon lepődtem meg hogy nem a rendőr vágott ki a villamossínre. Meg hát BMW X sorozatút amúgy sem szoktak büntetni. :(

béluska 2008.07.28. 15:53:09

Én a múltkor olyat láttam, hogy két villamos egymás után haladt és tudjátok hol? A villamossínen, baszki. És két rendőrautó is szart az egészre. Amíg minden villamosvezető azt hiszi, hogy a sárga gépével mehet a sínen, mint akit oda teremtett az úr, nincs miről beszélni. Budapestisztán. Viszont egyszer láttam olyat is, hogy a rendőr igazi fasza gyerek volt, látta, h. a villamos a villamossínen tör előre és az úton szabályosan várakozó (dugóban álló) sort végigelőzi, utánaszirénázott és leterelte a sínről a villamost. Utána meg föntről rászóltak, h. ilyet ne tegyen többet. Akkor most a villamosnak szabad, másnak nem? Magyarisztán.

Luckye 2008.07.28. 15:53:46

>> Bogoj 2008.07.28. 14:29:21
Még évekkel ezelőtt láttam én is egy vasuti kereszteződéses esetet. Sorompó nem volt, csak piros vasúti lámpa. Egy szem kocsi érkezett épp a kereszteződéshez. (Én gyalog voltam). A sofőr körülnéz, aztán szépen odalépett a gázra és átment a kereszteződéshez. Csak hát az aranyom benézte a dolgot, nem vette észre a rendőrautót, ami hozzá képest pont balró érkezett a kereszteződéshez. Viszont amin lehidaltam, bekapcsolta a szirénáját és utánasöpört a szabálytalankodó tagnak.
1. Egyetértek azzal, hogy kapjon az illető büntetést a szabálytalanságért, de
2. a kresz szerint a rendőr sem mehetett volna át a piros lámpán, még megkülönböztető jelzés ellenére sem.
Szóval érdekes....

ColT · http://kilatas.great-site.net 2008.07.28. 16:01:52

@Luckye : Azzal semmi bajom ha a rendőr olyankor szabálytalankodik ha valakit meg akar büntetni. (Persze ésszel, de elvileg a rend őreinek kiképzése azért kicsit jobb mint az átlagautósé, tudják hogy mit csinálnak ).
:D :D :D :D :D
Na eddig az álom, felébredtem, már annak is örülni kell hogy egyáltalán elkapták a buzit.


@béluska : Ja, ezek a villamososokmid köcsögök! A buszsofőrök is basszus, azok állandóan a nagy dögökkel a buszsávban mászkálnak! AZoökat se bassza meg senki, pedig mindenki tudja hogy az a BMW-seké és az Audisoké. Na jó, Merciseké is.

béluska 2008.07.28. 16:15:16

No hát ne is mnjen mindenki mindenhol mer kitör az anarkia. Mindenki mennyen a nki kijelölt úton és jógázzon a villamosba(n)

laposmacska 2008.07.28. 16:20:12

Luckye 2008.07.28. 15:53:46

Igazad van, meg kellett volna várni, míg elmegy a vonat, aztán utánviharzani... :)

autosave 2008.07.28. 16:23:09

Luckye: a vasút előtt le lehet kanyarodni! senki nem ment itt át a sínen!

Horci 2008.07.28. 16:41:39

Múlthéten énis olyat láttam, hogy majdnem lehidaltam. Este fél10, Váci út - Lőportár utca sarok (ESSO kút). A Vácin racsingol egy új 3as BMW meg egy régi (GC) Impreza. A BMWs fazon nagy fékkel berongyol a kútra, a Subarus meg megy tovább, mint aki jól végezte dolgát (végülis nyert :) ). A lámpánál átrepül fékezés nélkül, persze akkor már neki bőven piros volt. Jobbról a lámpánál egy rendőrautó állt, ha időben elindul a fánkért a versenyző kolléga eltolja a rendőrpalotáig ...
Az esetet láttán már dörzsöltem a tenyeremet :) A rendőr utánnamegy, megállítja, helyben főbelövi, a gazdátlan autót meg gyorsan leboltolom a rendőrökkel és már viszem is :D:D:D:D
Na, de azt nem kalkulátam bele hogy Magyarországon vagyunk. Rendőr tényleg elindult az Impi után, de csak városnézős tempóban ... Eszébe se jutott hogy neki valamit tennie kéne ...

randomuser1 2008.07.28. 16:55:30

Horci: lehet h helyszínelni mentek egy betöréshez és marhára nem értek rá a subaruval versenyezni...

Cyric 2008.07.28. 17:07:55

Ja, ha helyszínelni ráér "városnézős tempóban", akkor érjen már 2 perce megállítani és a kezébe nyomni egy 100.000 -es csekket...

? 2008.07.28. 17:29:43

Egyébként általában nem BMV-k szoktak a körúton a sinen menni, hanem megkülönböztető jelzést nem használó rendőrautók. De télleg.
Lehet, hogy a yardnak nem volt pofája olyanért büntetni, amit ő is szokott.

ironmemberneck 2008.07.28. 19:24:51

Dátum, pontos idő, rendszám, fotó (ha van)

www.police.hu/bejelentesek

DEGEC 2008.07.28. 19:42:37

1. rendőrök e voltak a kocsiban?

2.lehet hogy csak a garázsmester vitte vissza a kocsit a szervizből.

3. vagy a pénzügyessel voltak a bankban pénztfelvenni, vagy nem az ő körzetük volt.

4. vagy épp mentek leadni a műszakot.

RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2008.07.28. 19:48:31

nekem 3 órája volt jópofa esetem... jövök a nagymezőben a mozsár utca felől a bajcsy felé... nagyon száguldottam, mert asban gurult a kocsi alapjáraton vagy 25el, mivel szembe jött a troli szűk az utca.. jobbról a dessewffy utcából fékezés nélkül ki elém egy astra... majdnem telibeverem alig bírok megálni miközbe rádudálok erre satuval büntet... megállok 2 centire mögötte... még vicsorog... megkerülöm szépen megállítom, azt megkérdezem, hogy ez meg mi a büdös fasz volt? 150 kilós 40éves baromarcú ugat, azt közli, hogy "kresz szerint nem szabad dudálni"!, hát köpni nyelni nem tudtam! azért elküldtem a picsába, mint a mai nap 100+ számú hasonló versenyzőnek jár... ha nem munkaügyben ülök a kocsiba, biztos lebontom a picsába a szutyok szarjával, aztán magyázhatja, hogy ő a jani, mert még ráfékezett...

reggel kijön az ember, mosolyog, udvarias, előzékeny, de nap végére a sokadik ilyennél tele a fax... addigra már nincs türelmem..

bocs mindenkitől de ki kellett írnom magamból...

RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2008.07.28. 19:55:19

Horci 2008.07.28. 16:41:39
szerintem akkor jelentse fel a rendőr a subarust, ha képes utólérni :)

szerintem a subaru vs skoda verseny biztos esélyekkel indul :))

vagy küldenek utána egy grippent? :)

B.GY. 2008.07.28. 20:56:12

Elöztem meg én is rendőrautót,és mégsem jöttek utánam.Igaz,hogy ő 40-nel ment,én meg 50-nel.Mindenki ment mögötte.Nem értem,ha a pályán is meglátnak egy rendőrkocsit a leállosávban,miért kell 80-ra fékezni.Nem lő le senkit,ha 130-cal megy az ember.A X5-re meg nem vonatkozik a kresz,ezt a rendőr is tudja:)

ilab 2008.07.28. 23:04:58

Tudtommal ugy van ez hogy rendorbacsi/neni csak akkor intezkedhet, ha azert van kirendelve hogy intezkedjen. Barmi mas esetben nem. Mondjuk nem ertem miert van igy de ez van.

Gomulka Béla · http://Gomesz 2008.07.28. 23:29:56

Mindig, mindenki BMW-zik. Ez nem igaságos!

Az SUV-n van a lényeg. Abból messzire ellátni, érdemes-e várni, jon-e a villamos, ilyesmik.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.07.29. 00:55:30

Tudtommal meg a rendőr azért kapja a fizetését, hogy bűnözőket, meg barom módon közlekedőket fogdosson össze és büntessen meg. Az ilyen SUV-os köcsögöket például hátulról, szárazon, a géptetőn :D

De ezt ők nem tudják, szerintük a lóvé azért jár, ha nyugodtan kávézgatnak munkaidőben, meg fánkot zabálnak (a süteményes poszt beugrott vkinek rajtam kívül?) és a 10 éves Suzuki gépkocsik massacre-ja a feladatuk, van-e doboz, vagy nincs. Lejárt?! 30!

Amikor a barátnőmékhez betörés miatt hívtuk ki őket, 2 (!!!) óra alatt fáradtak ki a helyszínre a gigantikus 2 kilóméter távolságra lévő melegedőjükből. (ez nem a mi városunkban van hál istennek, itt rendben vannak és szedegetik is ki a kis köcsögöket a forgalomból, a betörőket meg a rejtekből szorgalmasan)

gof · http://rapid.blog.hu 2008.07.29. 01:20:42

nem BMW, nem körút, egyáltalán nem vérlázító, csak ma történt, és jópofa volt
Thököly úton Suzukis megy letekert ablakkal, kézben tartott mobillal telefonál. Két járőr mellett így elhalad (omg, nincs az ilyennek szeme, hogy legalább arra a 15 sec-ra eltüntesse a mobilt - vagy úgy is értelmezhetjük, hogy a telefonálás tényleg ennyire elvonja a figyelmet). Az egyik járőr jó hangosan beszólt: MOBIIIL!, és kiintette. Szóval így is lehet, ha van akarat, ráadásul az egész helyzet olyan jól adta ki magát, hogy emberünk esetleg még tényleg tanulhatott is belőle.

Valaki más 2008.07.29. 08:51:04

A posztírónak, kötekedésképp: a megkülönböztető jelzés hang ÉS fény. Együtt. Külön külön csak jópofaság...

Ethan 2008.07.29. 11:06:10

Sziasztok,

Örülök, hogy ennyien hozzászóltak és nagy többségben osztjuk a véleményt miszerint a rendőrök akkor végzik jól a munkájukat ha a fontos és kirívó esetekkel foglalkoznak.

Mai eset (ez egy ilyen időszak... nyár van): Jövök reggel a Margit hídról le Budára. Megint egy BMW (most egy öreg 3-as, kopasz arc vezeti). A hídtól ment előttem ahogy haladtam a Batthyány tér fele. Állandó sávváltások, gyorsítások, egy(!) darab index sehol. Ez már két kihágás legalább, hiszen sávot váltogatni előzés céljából (ugrálás) nem lehetne, és nincs index.

A hab a tortán: Csalogány utcára jobbra lekanyarodik index nélkül de nem az útra HANEM A JÁRDÁRA!!! :-)) El a járdán a parkoló autók mögött még 10-20métert. Azt hittem eldobom az agyam :) Szerencsére nem volt gyalogos a járdán... Volt pár napja egy Volkwsagen-ről is hasonló video aki szintén a járdát nézte úttestnek.

Én nem vagyok előítéletes, de tény hogy vannak emberek akik szerint a szabályok azért vannak hogy mások betartsák :(

SD · http://totalcar.hu 2008.07.29. 12:19:30

Ilyet én szinte nap mint nap látok, de hetente egyszer biztosan.
Hihetetlen amit a magyar rendőrség művel, illetve amit nem művel.
Következő egy nagyon szép emlék:
Váci, dél felé, Bajcsy- Zsilinszkytől két sarokra. van ott az Andrássy előtt kb 4 lámpa. Az első pirosra vált, én megállok.Elég gyér a forgalom, 4 sávból 2 teljesen üres. A másik oldalon a kereszteződésre nézve áll az oktavia, 3 vagy 4 stolgálatos őrmester. Mellém ér egy audi, szinte le sem lassít, 3 piroson át, már kb 10 másodperce piros. Rendőrök tökéletesen rálátnak, SEMMI.Kb 5 másodperccel később egy megane(régi típus) érkezik, enyhe fékezés, majd ugyanúgy, lámpákon át.SEMMI. Hát nagyot néztünk a mellettem állóval, én még kürttel jeleztem is a tiszteletre nem méltó uraknak, SEMMI.
1: ezért aztán ne tankolják a skodákat az én adómból.
2: kéthavonta egy üldözés során mindig a rendőrautó törik össze, üldözött meglóg.
(3:mi volt az a homofelvonuláson, mikor a parkoló rendőrbuszba, belement hátulról a rendőrskoda???????Én a mai napig nem tudtam magam azon túltenni. Mi volt az????)
4: sehol nincsenek kint, még éjszaka sem a Vácin, sem a Hungárián, sem a kivezetőkön, pedig én esténként hallom ám a versenyek hangulatát...
5: ha kint vannak semmire nem figyelnek.Kik ezek egyáltalán?

fakabi 2008.07.29. 12:25:33

A nem büntetnek BMW-t témához... egyszer megállítottam egy BMW-t, telefonált vezetés közben, le volt járva a műszakija (nem egy ezer éves darab volt). Feljelentés, a forgalmi a helyszínen elvéve... az emberke persze fel volt háborodva (mert mi magyarok ilyenek vagyunk), az intézkedés végén teljesen komoly arccal azt mondja : azért csináltam mert ő BMW-vel volt.

Egy közlekedési motoros.

Magyarug Aron 2008.07.29. 12:46:58

Nincs valakinek kepviselo ismerose? Szoljon mar neki, hogy a kovetkezo valasztasi programba fel kellene venni a rendorseg letrehozasat (merthogy jelenleg minden jel szerint nincs). Szerintem tutira nyerne.

Magyarug Aron 2008.07.29. 12:54:32

Nekem egyszer egy rendor meselte, hogy egyszer rajtakapott egy urget amint eppen kizsebelt egy masikat. Fel is jelentette, meg minden. Targyalas. Az elkoveto megjelent es a zsebelesert megbuntettek 15 rugora. Az kizsebelt nem jelent meg, ezert 30 rugora buntettek. Akkor most hogy is van ez?

Lacaca 2008.07.29. 13:01:14

Emberek! Olvastátok! Egyszer egy rendőr megbüntetett egy BMW-st!
ÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖ, az hány százaléka csak a BMW-vel elkövetett szabálytalanságoknak mondjuk napi szinten? Elenyésző.

Krisi 2008.07.29. 13:03:05

Én csak annyit kérek, hogy tanuljuk már meg helyesen leírni, hogy BMW. Ennyivel tartozunk a nagy múltú bajor autógyárnak, köszönöm :)
(nincs BMW-m, nem is volt, nem is lesz, max. motor, de akkoris.)

Amúgy a legjobb a rendőröket fikázni, ha már nem merjük a szemükbe mondani, legalább hozzászólásokban ki kell adni, hogy mennyire utáljuk őket. Magyarország.

Én nem mondok hozzá semmit, mert nem tudom, hogy épp hova mentek a rendőrök, mit csináltak pontosan, egyáltalán rendőrök ültek-e benn, vagy csak szervizbe ment a kocsi, stb, stb.

De itt mindenki rögtön tudja pár sorból, hogy ezek itten beszariak voltak, akik nem mertek a SUV után menni. Éljen.

Persze az is lehet, hogy tényleg lusták voltak utána menni, de nem csak ez lehetséges.
(Ja, rendőr sem vagyok) :)

phu 2008.07.29. 14:28:02

Mindegy, hogy az éppen látott esetben mi történt. Azért fikázza mindenki a rendőrséget jogosan, mert ez az általános viselkedésük. Az utcán rendőr nincs, ha véletlenül mégis, akkor sem szedi ki a legelvetemültebb szabálytalankodókat sem. Ja persze, mert az nehéz munka, utánamenni, elkapni, félreállítani, stb. Meg az a sok papírmunka, ami miatt nem érdemes megbüntetni a járdán, bicikliúton, füvön parkolókat sem. Sőt, a rendőr is oda parkol, ha arra van dolga.
Ellenben ha azért küldik ki őket az utcára, hogy büntessenek, akkor bárkit, bármiért. Mondvacsinált baromságokért a maximális bírságot. Hát ez nem rendőrség, hanem egy nagy szar. Nem csoda, hogy utálja is őket mindenki.

phu 2008.07.29. 14:33:14

Még annyit, hogy most Rómában vagyok, ahol ugye nem éppen a legszabálytisztelőbb népek laknak. Ellenben mindenhol látni rendőrt. Ha a metróban kiabálni kezd valaki, ott terem egy rakás rendőr, ha leülsz egy műemlék környékén a korlátra, egyből rádszól, ha egy autós át akar menni egy tíz méter hosszú lezárt részen, már áll is előtte két rendőr, és csúnyán néz. És láss csodát, rend van. Északon ehhez rendőr sem kell, délen megoldják sok rendőrrel, nálunk se rendőr, se rend.

grabo 2008.07.29. 20:34:54

"egy vadonatúj fehér BMW terepjáró"
ilovebp.blog.hu/2008/07/25/napirokkant_60
Szerintem ez volt...
Mindent megmagyarázna.

107! 2008.07.29. 23:53:04

Látszik, hogy senkinek semmi köze a rendőrséghez...

Tök mindegy, hogy közlekedési, vagy közrendes. Akit egy ilyen "pofánszarás" már csak saját maga miatt sem idegesít, az nagyon hülye. Gondolom mindenki munkahelyén vannak jól és rosszul dolgozó munkatársak. Na ugyan így vannak nálunk is aktív és passzív rendőrök. (mondjuk akár milyen passzív is valaki, azért ha így megalázzák, legalább vágjon hozzá egy "huszascsekket").

Egy-két másik sztorihoz (Pl.: Subaru a piroson) csak annyit fűznék, ha az ember nem tud valamit bizonyítani, akkor feleslegesen nem tépi a pofáját, és idegesíti fel magát egy nagyképű pénzen nevelt nyikhajon. (azért egy subarun hamar találni hiányosságot, lehet ha a piros lámpával nem is, de egy műbizonylattal, biztosítással meg lehetett volna fogni.)

Aki meg úgy érzi, hogy a drága autókkal szemben nem intézkedünk, akkor annak szívesen megmutatom a bírságtömbömet... J.. K.. L.. plusz az egyedi rendszámok a "menők"

107! 2008.07.30. 00:05:20

"Nincs valakinek kepviselo ismerose? Szoljon mar neki, hogy a kovetkezo valasztasi programba fel kellene venni a rendorseg letrehozasat (merthogy jelenleg minden jel szerint nincs). Szerintem tutira nyerne."

A képviselők ezt nagyon jól tudják! Ők hozták létre a tehetetlen rendőrséget!!!!
Se pénz, se eszközök, se jogi háttér... ehhez képest még vagyunk néhányan hülyék, akik felvesszük a szolit. Ezúton üdvözlöm az Ombudsmanokat, akik az alkotmányos szabadságjogokra hivatkozva lehetetlenítik el a "bűnüldözést"! Remélem, egyszer hozzájuk is betörnek, ellopják a kocsijukat, vagy éppen elütik őket a piroson áthajtva...

107! 2008.07.30. 01:06:00

Még a drága autókra visszatérve lenne egy sztorim.

Kb két hete, amikor az a sok autó rohant egymásba a nulláson. Az M5.-ösön Gyálig ért a sor. Én olyan rendes rendőr módjára "bujkáltam" egy kamion előtt, és fogdostam a mellettem bőszen elsuhanó leállósávos "fontos tárgyalásom van" embereket. Elég változatos volt az étlap, Fiat Uno-tól CLK Merciig minden volt.
Érkezett egyszer csak egy Porsche terepjáró. Utána mentem, megállítottam... persze egyből jött a nagyon kell pisilnem duma... Kivételesen vállalta a csekket, de azért sürgetett is, mert dolga van. A bírság írogatása közben beszélgettünk hogy milyen hülyeség, miért nem lehet ilyenkor használni a leállósávot... Mire közöltem, hogy azért mert vannak akiknek rosszabb autójuk van, olyan ami dugóban felforralja a vizet, és hogy ők biztonságosan félre tudjanak állni. Persze rögtön nekem támadt az úr (1980-as születési évvel), hogy ő napi 16 órákat dolgozik ezért az autóért. Azt hiszem nem kell többet mondanom, nagyjából ilyen az összes (tisztelet a kivételnek) Ja és egyébként uniós pályázatokat ír. (Szegény édesanyám ő csak tizenkettőt nyom a pékségbe, pedig plusz négy órával már lecserélhetné a golf I-ét.)

belülbosszús 2008.07.30. 07:31:28

Hangtompítós pisztoly a kocsiba és minden rendben lesz.:)

fakabi 2008.07.30. 07:54:01

Nos Lacaca, a tipikus magyart képviseled ami sajnos 10-ből kb. 8. Szerencsétlen baleseted valós (vagy inkább vélt?!) sérelmedet csak itt tudod kiélni, végtelenül primitív,de ami a legszomorúbb, hogy maximálisan rosszindulatú vagy. A határozatod ellen 8 napon belül fellebezhettél volna, másodfokon pedig már egy teljesen tárgyilagos bíró döntött volna, akinek semmi köze a rendőrséghez, megyjegyzem első fokon sem a helyszínen intézkedő rendőr dönt, hanem egy előadó.
Phu az Olasz rendőrség és közlekedési morál hihetelen magas szinvonalával erősen nem értek egyet, azzal igen, hogy többen vannak. Csak egy számadat: 4 éve 120 motoros volt a BRFK-nál, jelenleg kb 20...

tehenke 2008.07.30. 09:38:33

Hehh.. Rendőrség. Ők már régóta csak a baksist szedik.

Lacaca 2008.07.30. 10:12:45

fakabi! Gondolom meg tudod magyarázni a tényes ismeretében is, mert ifók nélkül tájékozottnak érzed magad.
3 hónap után van egy határozatom, amiben leírják, hogy az autós a gyalogosokat akarta kikerülni, ezért lépte át a forgalmi sávot és így ütött el engem.
Mivel magyarázható, hogy ezek után megfordult az autó? Szerintem ellentmondás, ugyanakkor tény, hogy megfordult.
Ezen kívül kiderült, hogy bár a BM nyilvántartás szerint volt, a biztosító szerint le volt törölve a kötelezője, amit utólag jeleztem az előadónak, mert a biztosítási ügyintézés során kiderült. Meg sincs említve a határozatban. Azóta azt is tudom, hogy a vétkes 2 nappal később kötött egy kötelezőt az autóra. Ezt a rendőrség nem tudta/nem akarta kideríteni, vagy simán szart rá.
A határozatot az eljárás alá vont kapta, és jogerő után kapta sorrendben: irattár, én, vétlen autós 1, vétlen autós 2.
Várom a kimerítő magyarázatot, és a pontos indoklását annak, hogy pontosan miért is vagyok primitív, illetve, hogy miért kellene jó indulatúnak lennem, amikor a hatóság elferdíti/rosszul értelmezi a tényeket? Ugyan akkor tisztelet az oly kevés kivételnek.
Sajnos az a helyzet, hogy adott egy tiszta szituáció, több rendbeli szabálysértéssel, egy TK-s motorral, 2 vétlen, kis mértékben sérült autóval, és ebből 3 hónap alatt kikerekedett egy 15000 Ft-os csekk "közúti közlekedési szabályok kisebb fokú megsértése" okán. Ezen kívül 3 hónapja áll a motor egy garázsban, most, hogy van egy határozatom, egy biztosító, akinek szeptember óta nincs jogviszonya az autóssal, mehetek szívességi kárfelmérésre, ami többe lesz, mint az autós büntetése, majd felszólítják az autóst, hogy igazolja, hogy volt kötelezője, jobb esetben kijelenti, hogy nem volt, rosszabb esetben nem válaszol, utána, ha szerencsém van, akkor a MABISZ pár hónapon belül fizet. Ezek után ne érezzem szarul magam? Hozzáteszem, egyik haver simán elcsúszott motorral, nem tört össze senkit, nem okozott másnak kárt, és megbüntették 10000 Ft-ra. +5000-ért nagyobb élmény elütni az éppen szabályos motorost kötelező nélkül, nem?

Lacaca 2008.07.30. 10:16:51

Hozzáteszem, hogy ha megtámadom a határozatot, akkor még pereskedhetek 1-2 évig és addig nincs biztosítói ügyintézés. Ennek csak akkor lenne értelme, ha még az is kiderült volna a csodálatos eljárás során, hogy hibás vagyok. Most van egy papírom, hogy nem vagyok az, annyi hibával, hogy ami itt le van írva, az velem nem történt meg, de az adatok alapján a biztosító legalább egyszer majd fizet.
Ha nincs szerencsém, akkor jön a hülye fakabát és feljelent biztosítási csalásért, mert így legalább megveregetik a vállát, mert végre dolgozott és nem értelmetlen a jegyzőkönyvírás.
Pontosan melyik részéért kellene tisztelnem ezt a rendőrséget?

107! 2008.07.30. 10:35:06

Laci!
A régi ismeretségre való tekintettel nem veszem magamra a becsmérlő szavakat, azért beláthatod, hogy az általánosítás soha nem vezet jóra. Neked nem a rendőrökkel kellene hogy bajod legyen, hanem a rendőrséggel, mint szervezett(len)el.
A biztosítás meg egy külön hülyeség. Nem feltétlenül a rendőrség nehezíti meg a kifizetést. Még ha minden rendben is van az embernél, akkor húzzák halasztják, kibúvókat keresnek. (szerintem ezzel mindenki tisztában van) Ilyen esetekre tudom ajánlani a különböző jogvédő szervezeteket. Pl.: D.A.S. Ők pillanatok alatt kiszedik a biztosítóból a visszatartott pénzedet. (persze előre kell szerződni, utólag már nem lehet)

Ami meg az okozót illeti, tök mindegy, hogy milyen büntetést kapott, mert nem attól fog függeni, hogy mikor lesz kész a motorod. Mivel a szabálysértése (szabálytalan sávváltás), de még ha a megfordulást nézzük is enyhébb volt (nem piros lámpa, gyorshajtás, ittas vezetés...), és esetleg még soha nem volt eljárás ellene, akár figyelmeztethették volna is. Aki vezet, az hibázik! Szerintem előfordult már veled is, (meg nagyjából mindenkivel) hogy valamiért éppen nem voltál toppon. Rögtön még nem kell felakasztani senkit.
Tisztelettel: Jani!

phu 2008.07.30. 10:47:21

Én azért nem lennék ilyen megengedő - "Aki vezet az hibázik". Nagyon nem mindegy, hogy valaki benéz egy táblát, kanyart, akármit, vagy szándékosan olyat tesz, amit tilos, közben meg körül sem néz, ráadásul kötelezője sincs. Meg kéne különböztetni a véletlen baleset okozást a szándékos felelőtlenségtől.

Lacaca 2008.07.30. 11:02:37

107! 2008.07.30. 10:35:06

Nem is Neked szántam, sőt, kifejezetten rendőrséget igyekeztem írni mindenhol, már csak azért is, mert tudom, hogy olvasod a blogot. Pontosan tudjuk, hogy mi a különbség a Te hozzáállásod és sok kollégád hozzáállása között!
Nem gondolom, hogy a rendőrség nehezíti meg a kifizetést, de a 3 hónap huzavona nem segítette. Tudom, hogy nincs kapacitás, de arról nem én tehetek és nem is nekem kell megoldani. Én csak azt látom folynak el a milliárdok fölösleges dolgokra, egy ilyen egyszerű esetben meg szív az állampolgár, mert kevés a rendőr, mert kevés a pénz.
A dasról (kisbetűvel mint nemecsek)sajnos vannak személyes tapasztalataim. A legnagyobb csomagra szerződtem és 2 piti üggyel kerestem meg őket (tilosban parkolás, egyik a nyugatinál motorral, a másik egy autós). Az elsőnél segítettek, a másodiknál úgy ráztak le, hogy betekintettek volna a papírokba. Feltehetően kimerítettem a keretet... A reklamációra azóta se válaszoltak (kb 2 éve). Szóval köszi, nem.
Tudom, hogy nem lesz jobb attól, hogy őt mennyire büntetik, csak méltánytalannak érzem, illetve bassza a csőröm a tények elferdítése. AZt, hogy megfordul valaki zárón a külső sávból, parkoló autók közül, azt ne lássuk már úgy, hogy kikerülte a gyalogosokat. Sérti az igazságérzetem. A kötelezőt meg tényleg jeleztem, szó nincs róla a határozatban. Remélem, hogy ha egyszer nem veszem észre, hogy nem tudták leemelni a számlámról a díját, velem is ennyire elnéző lesz az intézkedő rendőr.
A legmélyebb tisztelettel!! Laci :)

fakabi 2008.07.30. 13:50:19

Nos a büntetési rendszer tény, hogy szar... mondok egy példát: van egy mukink aki átmegy a piroson, nincs kötelezője és pl. telefonált közben... na az szabálysértési törvény alapján ezek kissebfokú szabsok!!! Budapesten valami nagyfejü állásfoglalása miatt, mivel kissabfokú nem számit halmazatnak, ezért ha feljelentem max. 30.000 Ft jár érte!!! (igen a kötelező hiánya kissebfokú szabs. 2 éve ezért még el kellet venni a helyszínen a forgalmit. köszönet a jogalkotónak) Persze feljelenti az ember az ilyen mukikat, de a tudat, hogy aztán majd röhög a markába az idegesítő... hát valami ilyesmiért van ott közlekedési morál ahol van. Mert lehetne változtatni ezen arendőrségen keményen, csak nem lentről kellene kezdeni... mert itt lent már annyira demoralizált mindenki és annyira kevés rendőr van az utcákon, hogy csoda, hogy még működik ez a cég, míg fent a húsosfazék mellet jóllakottan veregetik egymás vállát, az persze senkit nem érdekel

Lacaca 2008.07.30. 13:56:52

És akkor pontosan miért vagyok primitív?

Avatar 2008.07.30. 14:15:13

Pontos dátum, idő és hely megjelölésével panaszt tenni a kerületi rendőrkapitányságon a rendőrautó és a BMW rendszámának megadásával.
Hátha történik valami.

lyukrafutó 2008.07.30. 14:30:42

lejárt a szolijuk-ennyire egyszerű

fakabi 2008.07.30. 15:12:22

Ja, mert baromira nincs köze a témához a te kis ügyecskédnek...
Ez fikázzuk valakit mert nem úgy döntöttek ahogy nekem tetszik és ezért mindenki szar... ez a hozzállás elég gáz.

Lacaca 2008.07.30. 16:03:36

Tehát van egy post ami a rendőri mulasztásokról szól, majd a hozzászólásokban rendre leírnak a postolók mindenféle, a témával kapcsolatot esetet, ehhez csatlakoztam. Ezért vagyok primitív.
Nem úgy döntöttek? Tényleg ennyire egyszerű vagy, vagy nem olvastad el amit írtam. Sajnos mindkét eset gáz. Ha nem érted a leírt ellentmondásokat akkor azért, ha nem olvastad el, akkor meg azért.
Fikázás? Gáz hozzáállás? Láttál már tükröt?

Lacaca 2008.07.30. 16:09:29

"az úttesten közlekedő gyalogosokat próbálta kikerülni átlépve a külső és belső forgalmi sávban közlekedő ... által vezetett ... frsz.- motorkerékpárt és nekiütközött."

A baleset után a motor az út másik oldalán két szemben parkoló autónak ütközve áll, az elkövető autója azokkal megegyező irányban a külső sávban áll, tehát megfordult és lehúzódott.

Megoldás? Tudod én egy primitív vagyok, az én verzióm nyílván téves.

Csak1motoros 2008.07.30. 17:35:52

107! Üdv!

fakabi! Az ilyen kis pöcsökről szól a poszt, mint te vagy. csá

107! 2008.07.30. 20:58:20

A piros lámpa nem kisebbfokú! Öt pontos szabálysértés. A biztosítást illetően igazad van, azért nem régen még tényleg elvettük a forgalmit.
Valamennyire kapcsolódik a MÁVos témához is, de szerintem olcsó biztosítás, vagy egyáltalán biztosítás nélkül autózni bunkóság. Nem véletlenül találták ki, és nem véletlenül kötelező. A mai autókon, motorokon úgy csinál az ember félmilliós kárt, hogy még nagyon össze sem törte. Kinek van erre pénze kifizetni. Mindig örültem, ha MÁVos ment bele MÁVosba. Legalább megtudja, milyen szar, ha valami sóher töri össze a nehezen megszerzett, esetleg szívvel lélekkel ápolgatott autóját.

Lacaca 2008.07.31. 12:11:57

fakabi! Nem érted, mi? Legalább állj ki az igazadért!

Exdohányos 2008.08.01. 12:24:03

Még dohányos és gyalogos koromban történt:
vasúti átjáró, sorompó már lent, vonat még sehol (így szokták, már 5 perccel előtte leeresztik). Átsétálnék, a mellettem várakozó rendőrautó dudál, a benne ülő faszi jelzi, nehogy átmenjek. Rálegyintek, van időm - maradok, rágyújtok. Már a másodikra gyújtottam rá, mire jött a vonat.

Autós és nemdohányos koromban történt: városban rendőrskoda mögöttem jön, direkt figyeltem hogy 50 kmh alatt maradjak, ilyenkor aztán ugye főleg tartsuk be. Rendőrskoda megunja, záróvonalon át, kb. 65-tel előzött meg...

Szóval lehet, hogy a posztban szereplő fehér BMW-ben szabadnapos rendőr ült... (mondjuk elkobzott autót vezetett, vagy a kenőpénzből jött össze).

Mike36 2008.08.01. 21:25:15

lehet hogy NNYI-s volt a BMW :)

fakabi 2008.08.14. 17:08:51

Lacaca te csak fújod meg fújod a saját verziódat... de ez itt még még mindig nem rólad szól... a megoldás pedig az, hogy fellebezel és fellebezzel és fellebbezel... tehát ahogy mondtad kiállsz az igazadért

Köszönjük csak1motoros magasröptü megszólalását, tényleg csak egy motoros.

Az sztv. alapján sajnos kissebfokú... pl. ha valaki egymás után átmegy 4 piroson és feljelented max 30 e. büntetik, mivel kissebbfokú és nem lehet halmazatba venni...












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása