Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) KRESZ (1) kresz (720) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Előre, harcra fel!

2008.08.12. 07:12 :: Kisikasa

Rohanó világban élünk. Mindig valami miatt sietni kell. Talán már akkor is törtetünk előre amikor ráérősen is cammoghatnánk. Nem tudom, hogy ez vagy a zsigerileg kódolt bunkóság hajtja a József sztorijában is főszerepet játszó egyéneket.

Sokat közlekedek a városban, napi 100km+ is meg szokott lenni esetenként.

Sok barommal találkozok, már már immunis lettem rájuk. A magam tempójában autózok, de ha valaki nem bunkó módon jön, beengedem, lehúzódok, lehet, hogy tényleg nagyon fontos dolga van, de a pofátlanokat nem szeretem. Bár egy eset a sietős autósokkal kapcsolatban a jóhiszeműségemben megrendített. Épp egy vendéglátóipari egységben javítottam egy gépet, amikor érkezik egy fickó, a tulaj haverja vagy ismerőse, ez nem derült ki. Elkezdi mesélni  "laza csávó" stílusban, hogy mennyire berágott a dugó miatt és hogy letolt mindenkit, ott jött ahol tudott, villamossinen, útpadkán, járdán. Közben leült egy asztalhoz, kényelembe helyezte magát és végig a haverjaival beszélgetett, amíg én dolgoztam, ez még eltarthatott kb. fél órát. Közben elgondolkoztam rajta, hogy miért sietett annyira, szabálytalankodott, szivatta a többi autóst, amikor az égvilágon semmi sem indokolta.

De történt egy másik eset is, pont ma. Haladok a Baross utcából jobbra a Kálvin téren, ahol az építkezés miatt 1 sávban lehet csak haladni egészen az Astoriáig. Haladunk szép lassan, amikor egy fiatal fickó elmegy melletünk egy sötétzöld Skoda fábiával, de a terelő táblánál fennakad, ott  próbál bejönni. Mit ad isten, pont elém. Jön be pofátlanul, én meg megyek tovább egyenesen, nem engedtem be. Elkezd mögöttem mutogatni, rámgyorsít, vészfékez és beszélget magával,mert nem hallom, hogy mit mond. A dugóban megállunk, kihajolok az ablakon, hogy megtudjam, mit mond. Na, voltam én fasszopó köcsög, anyám kurva és hogy most jól megver, csak álljunk félre. Én csak annyit kérdeztem, hogy mi a gondja, mert hogy én szabályosan közlekedtem, ő meg pofátlanul. Akkor miért neki áll felljebb? Folytatta még, de mentem tovább. Aztán vártam, hogy majd mellettem, az Astoria után folytatja, de valahogy lemaradt mögöttem. Most akkor sietett vagy sem? Azt nem értem, hogy amikor valaki tolakszik és nem engedik be, akkor hogy van pofája feltenni azt a kérdést: "Miért nem engedtél be?!"

89 komment

Címkék: biztonság közlekedés autó hülye sztereotípia kresz

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

sq 2008.08.12. 07:16:41

20 éve nem gondoltam volna, hogy egyszer skodrisok fognak emberkedni :)

Hózentróger 2008.08.12. 07:29:04

sq: ja, hát az emberek, meg a Skoda is megváltozott az elmúlt húsz éveben. A Skoda jó autó lett, az emberek meg hatalmas tirpákok.

Sam. Joe · http://www.matcboxmemories.hu 2008.08.12. 07:40:31

sq: Jaja! Gondolta húsz éve a fene, hogy az lesz, hogyha megkérdik, hogy milyen kocsid van és azt mondod, hogy Skoda, akkor nem lesajnáló pillantásokat fogsz kapni.

De amúgy teljesen jogos amit Mark Levinson mond. A minap utólértem egy Astrát a Nyugati felüljáró utáni lámpánál - befelé az Astoria felé. Észrevettem, hogy kiégett az egyik féklámpája. Beállok mellé, lehúzom az ablakot, átszólok, hogy "Sziasztok! Kiégett az egyik féklámpátok, gondoltam szólok nehogy megbüntessen a rendőr!" Eltartott legalább 10-15 másodpercig, míg az Astrában ülő pár rájött, hogy nem bunkóskodik velük valaki, hanem segíteni akar. Az őszinte döbbenet volt az arcukon. Nagyon szépen megköszönték és szerintem nagyon meg voltak lepődve, mert ma már nem szokás segítőkésznek lenni. Sajna.

Peteetow · http://www.automentes-szallitas.hu 2008.08.12. 07:44:36

Nagyon sokszor történik, hogy ha beengedsz egy ilyen tolakodót utána már nem is sietős neki. Ha nekem a teherautóval útban tud lenni utána, mert nem képes többet megtalálni a gázpedált, akkor mire emberkedik, pofátlankodik? Hihetetlen ez a város:-(

Marcellusca 2008.08.12. 07:56:17

Sziasztok!
Ne menjünk bele, hogy hülye, kötsög Skodások (én is Skodás vagyok), mert folytathatnák a sort, hogy suzukis, bmw-s, audis, stb. Nem, ill. csak részben autófüggő, inkább ember (ember forma állat) függő, hogy ki hogyan közlekedik.
A posthoz csak annyit, hogy én is utálom a bunkó módon furakodókat. Aki normálisan jelzi besorolási szándékát azt én is minden gond (és sértettség nékül) beengedem, de a pofátlanok nem tudnak meghatni. A legszebb, mikor a pofátlant kénytelen vagyok beengedni és onnantól már nem sürgős neki, csak tötymörög, pedig mehetne. Vajh miért csak addig volt sietős???

Kala 2008.08.12. 08:00:38

Na velem is hasonló esett meg tegnap. Széna tér, jövök a Csalogány felől, már nem érek át a Moszkva felé, mert minden paraszt bejön a pirosba, így megálltam. Jön a körút forgalma, azok is beállnak a sorba, nekem meg már zöld, mennék, mert ha bepirul, ott vár már a 4/6-os Kombájn a nyakamon. Fekete Volvos nő úgy gondolja, hogy neki van elsőbbsége még a Körútról. Hát nem lett. Mutogat, közben bőszen pofázik a kézben tartott telefonon. Legközelebb ha véletlen sérült lesz a kocsim hátulja, én fogok szép nagyot fékezni és kifizettem vele az összes költségemet. Mosolyogva, vidáman. Ő meg kapjon idegösszeroppanást.

Hózentróger 2008.08.12. 08:08:02

Egyébként tegnap láttam egy olyat, teljesen el voltam képedve.

Váci út bevezető, lehet rákanyarodni az Árpád-hid felé a külsőről, egy sávon. Jön egy Q7 a belsőben, ott utoléri a sort. Bazzeg, felmegy a felüljáró melletti járdára, de vagy 30-cal, kikerüli a sort, majd keresztbe a 3 sávon, merőlegesen a forgalomra beleáll a jobbra kanyarodók közé, de őgy, hogy esély sem volt nem beengedni. Mondom megnézem, ki ez a búzigyerek, erre egy olyan 45-50 körüli, fogorvos kinézetű spiné volt. Bazze, milyen lelki világa van az ilyennek?

Jockey 2008.08.12. 08:09:42

Én is megfigyeltem, hogy szinte mindig a szabálytalannak áll feljebb, teljesen mindegy neki, hogy ő volt pofátlan, vagy szabálytalan vagy mindkettő!
Volt egy fiatos nagydarab köcsög, aki egyszer a bukósisakomat ütötte! Igaz a következő kereszteződésben berúgtam a kocsi oldalát és mentem is a járdára a kis szimómmal! Tudnám az ilyenek minek emberkednek?
Amúgy hiába típorta a kocsinak és ment el mellettem 70-el, a következő pirosnál úgyis beértem. De ma is egy frontérás a 4 sávos úton a szembejövők sávjába ment át, hogy kielőzze az előtte haladókat. Miközben két sarokkal odébb 4 autóval előlrébb állt a pirosnál. Az ilyen egy F@SZ.

Acmee 2008.08.12. 08:22:57

Hihetetlen, komolyan mondom... Emberek, vegyünk már példát az evolúcióból! 4lábon kezdtük, nem vót' jó, 2lábon folytattuk. Régóta tudjuk, h Butapest 4keréken orbitális szopás -kivétel a nagyon hajnali órákat-. Ha a dugóban megnézed az autókat 90%-ban 1, de max. 2 ember ül egy 5(4) személyes autókban (a 7személyes böszmékről ne is beszéljünk). Az az egy, max. 2 ember elfér egy robogón, motoron is. A pirosnál a rajtvonalra pedig elfér 3 motor egymás mellett. ha 30 autó áll egymás mögött (ami már tekintélyes sor) az motorosokból szinte fel sem tűnik.

Amúgy pedig mindenki tudja, h motorral mennyivel egyszerűbb BP-n közlekedni, mégis inkább a tirpákságot, bunkóságot tolakodást választja. Na ez miért van? (eső, szél ilyen szarokkal ne takarózzatok, létezik fűthető- (nem 2Ft) és esőruha is (ez viszont 2Ft).

Kala 2008.08.12. 08:49:43

Attól még, hogy nem ülök mocira, nem érzem magam bunkónak... by the way egy csomó mocis is szabálytalanul közlekedik! Jobbról, balról előzgetnek, úgy télleg könnyebb előre jutni. Tisztelet a kivételnek.

BÉKA 2008.08.12. 08:53:48

Acmee
Magyarország éghajlata nem igazán motorbarát.
Motorral városban csak folyamatos szabálytalankodásokkal lehet gyorsabban menni az autóknál. Ráadásul lopják, mint a cukrot. Szal szerintem mindennapi használatra nem megfelelő alternatíva.

Hózentróger 2008.08.12. 08:55:22

Egyébként meg ezt az egész tetves várost le kellene rombolni a sok primitiv, kretén lakójával együtt, majd jól besőzni a helyét.

Érdekes, halál nyugodtan, frankón közlekedem az M7-en, kivéve péntek délután, amikor a sok kecseg pesti elindul fürcsizni, és még Érdig sem jut el, mert a nagy izgalmában koccan. Szóval, Budipest sucks. Dunántúl for prezident.

Manyizga (törölt) 2008.08.12. 09:06:38

Mennyire fáj még sokaknak, hogy a motorosok haladnak, ők meg nem. "Motorral városban csak folyamatos szabálytalankodásokkal lehet gyorsabban menni az autóknál." LOL.
A folyamatosan szabálytalanul haladó és parkoló autók miatt. (gyengébbek kedvéért: jobbratartás hiánya, járdán parkolás...)

BÉKA 2008.08.12. 09:06:55

Mark Levinson
"rankón közlekedem az M7-en, kivéve péntek délután, amikor a sok kecseg pesti elindul fürcsizni,"

vagy a sok "kecseg" vidéki vendégmunkás hazautazik hétvégére :)

Hózentróger 2008.08.12. 09:09:51

vagy a sok "kecseg" vidéki vendégmunkás hazautazik hétvégére :)

ja, de látnod kéne, milyen kultúráltak vagyunk a hét többi napján. Nincs ám koccanás, meg agresszivoskodás. Csak tempós, jobbratartós haladás. :)

azé mer bunkó mint a setét éj 2008.08.12. 09:15:39

és nem tanították meg neki a kesztyűbedudálást

makker 2008.08.12. 09:19:25

Mindjárt gondoltasm, hogy ha valaki felveti a motor dolgot, akkor egyből jön a motorosok állandóan szabálytalankodnak szöveg. :) Mondjuk azért többnyire ígyvan, de azért lássuk be, olyan autós is kevés van aki betartja az 50-et.

Rav Antal 2008.08.12. 09:20:00

Béka:

"Magyarország éghajlata nem igazán motorbarát."

Túl kevés a hó? Nem esik annyit az eső? Vagy mi kell egy motornak, ami mondjuk megvan az angoloknál, nálunk meg nincs?

Libido 2008.08.12. 09:29:16

ikes igék
találkozoK vs találkozoM
stb

ppeterka 2008.08.12. 09:29:51

Mark Levinson: nem a város a hülye, ha a lakói tirpákok... Az emberek helyét kéne besózni...

Az a gáz, nem csak kocsival van ez. Mostanában boldog középiskolás éveimre emlékezve BKV-zom... Hát vannak élmények. (mondjuk mindig van jegy vagy bérlet nálam, biztonságiakkal nem szoktam bajba kerülni) Múltkor mammer szabályosan elsodort, olyan sebességgel tépett el mellettem a beálló metrószerelvényhez - hogy hogynem kényelmes sétával pont mögé értem oda kb 10 mp-cel később - majd még mikor szállnak le az emberek (Ferenc körút, szóval van áramlás rendesen), már nyúl be a kapaszkodóhoz, fúrja be magát... Nézek mint a hülye, a leszállók is... Nagy nehezen leszállnak akik akarnak, mammer bejut, és baszki, megáll az ajtóban, rácseszi a lábamra a cekkerét (balga módon azt hittem, hogy megy beljebb, ezért mentem utána), majd olyan szemmel nézett rám, hogy mégis hogyan merészelek én oxigént fogyasztani az ő magasságos környezetében... Hát kedvem lett volna egy olyat a nyakába sózni, hogy ottmarad, de akkor meg én jutok ánusztágító kúra ingyenbelépőhöz a Markóba...

De hogy ON is legyek, múltkor FULL pirosnál, (legalább fél perce volt piros!) mögöttem állt egy kisebbfajta, talán C Merci is tök nyugisan (figyelem, nem a mergás lesz a rossz...), erre látom, hogy kb 80-nal biciklisávon jön egy szakadt gömbölyű mélykék Escort, még be is villant, hogy apám, ez mekkorát fog mindjárt fékezni, de nem tette... Lement kb 40-50-re, és áttépett a piroson, de úgy, hogy még csak a kereszteződés se volt belátható... (GIJ-valami volt a rendszám). Helyszín amúgy Újpest, Göncöl utca-Gyöngyösi utca kereszteződés, Göncöl utcán mentünk kifelé.

Namost a pláne, kb 3 mp múlva zöld lett, kicsit jobban indultam a kocsival, és kb 300 méter múlva megállt az ipse, szépen fék (persze no index, féklámpa se volt...), rükverc, párhuzamos parkolás, a Göncöl utca végén... (mondjuk a művelet végét nem láttam, mert elkanyarodtunk)

Ekkor fogalmazódott meg bennem kb ezredszer hogy WTFWTFWTF????

Ennyire még fosnom se kellett soha, hogy átmenjek a piroson, pedig azért mindenkinek van olyan története, hogy ha csak egy emelettel messzebb van a lift, akkor nadrágcsere a csikarás vége... Vagy szerintetek az ottnemlévő terhes feleségét vitte kórházba, miközben bűnözők hadával vette fel a harcot? Vagy a kiégett féklámpáját sietett ennyire kicserélni?

vicsigabi · http://vicsigabi.blog.hu 2008.08.12. 09:33:20

érdekes, hogy itt mindenki szidja ezeket a barmokat, az utcán meg ők szapulnak minket.

blöff 2008.08.12. 09:35:52

A kedvencem a Fő utcában, vagy hol, a lánchídi körforgalom előtt a buszsáv, ahol rengetegen tolakszanak, tartják fel ezáltal a szabályosan, helyes sávban közlekedő többit (és a 86-os buszt, ami mondjuk szökőévente jár). De ha nem engedem be őket, márpedig ott ki van zárva, hogy beengedjem, még neki áll feljebb. Ezt rendőr mérnem ellenőrzi?!

zozifater 2008.08.12. 09:44:54

De jó nektek, hogy ilyenekről beszélgettek:) Én egy hegyes városban (Veszprém)egy egyliteres vagonrrel megtanultam, mi is az az alázat:) Úgyhogy belőlem iszonyat jófejt nevelt az élet:D

2008.08.12. 09:51:58

ppeterka 2008.08.12. 09:29:51

Én is gyakran járok a Göncöl utca azon szakaszán és az emberek többsége azt hiszi, hogy az az út kétsávos és a biciklissávot jobbról előzésre használja (pedig a biciklissáv mellett az "út közepén" még autók is szoktak parkolni).

Nem is beszélve a Göncöl utca végén lévő megváltozott forgalmi rendről (a kanyarodó út lett a főútvonal) a sorompó felé. Rendszeresen nem adják meg az elsőbbséget ott és még nekik áll feljebb, ha mutatom az elsőbbségadás táblát egy kérdéses helyzetben.

Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2008.08.12. 09:54:39

Veszprémben imádok vezetni. sok emelkedő, dimb-domb, alternatív menekülőutak, stb. csak a budapesti-jutasi kereszteződéshez ne kelljen bemenni csúcsforgalomba, mert az gáz. meg nincs parkolási alternatíva, a központban csak fizetve lehet. vagy 20 perc gyaloglás.

Hózentróger 2008.08.12. 09:55:38

zozifater.

pedig Veszprém az egy nagyon király hely. Csak ne előttem akarj elindulni az 1.0-s Wagonnal a Jetnél az Almádi út felé. :)

Hózentróger 2008.08.12. 09:56:44

Hurrá Torpedó:

SZTK parkoló(néha van hely), vagy plázaparkoló (ott mindig van).

Donor 2008.08.12. 10:03:25

A Skoda 120 régen is jó autó volt az akkori kocsikhoz képest...csak nem jó emberek ültek benne mert max 2000-ig pörgették a 120-ast, viszont jóval e fölött van a nyomaték és valahol 5000-nél a teljesítmény csúcs Ha ezt kihasználják akkor megy rendesen tuning nélkül is.

M. 2008.08.12. 10:06:24

GIJ = G.I. Joe?
:-)

sofn 2008.08.12. 10:06:51

MI egy tolakodó, villantós taxisba futottunk bele pár hónapja a feltúrt Keletinél, majd mikor meguntuk és elengedtük, akkor mellénk húzódott és mutogatott a hátsó kerékre..defektünk lett és ezt akarta a tudtunkra adni. Azóta jobban figyelek,mit és ki mutogat:)

Marcellusca 2008.08.12. 10:07:53

Ha már Göncöl utca... Nem messze tőle a Lomb/Madarász Viktor utca, mely szinte végig (nemis tom mér) "jobbkezes" kereszteződéssel van ellátva. Na, kisutcából erre az útra kihajtani/keresztezni kész öngyilkosság. Sokan nem ismerik az X-es tábla jelentését. Az igazsághoz hozzá tartozik, néhol nem is látszik egyéetelműen. Szóval nekem kell óvatosnak lenni, mert legyalulnak a balról érkezők. Ha kiférek elé, akkor egynémelyik fel van háborodva és nem érti milyen táblára mutogatok.

AzHofi 2008.08.12. 10:20:54

Mark: ismerek egy csomó jóravaló dolgos tirpák embert. Valami más jelzőt találj ki! :-)

juanhu 2008.08.12. 10:25:55

Csak a forgalmi helyzetre reagálok: A leirt szituáció alapján nekem nem tünik egyértelmünek, hogy nagyon tolakodni akart - de nem tudhatom, nem voltam ott. Mindenesetre tény, hogy hatékonyabb a közlekedés, ha mindenki addig használja mindkét sávot, amig csak lehet, tehát csak a legvégén sorol be, ahogy a Skodás akarta, és ott meg cippzár szerint mennek a dolgok.

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2008.08.12. 10:27:00

Basszus, mit láttunk itt az előbb Kispesten a Hunyadi és József A. utca sarkán. Nagy fékcsikorgás - már megszoktuk. Utána nagy ordítozás, ezt már meg kellett nézni. Kimentem az erkélyre, robogós és autós ordítozik egymással (főleg a robogós). Aztán lezárásképpen fogta magát és lerúgta a kocsiról a jobb tükröt, aztán padlógázzal elhúzott az Ady Endre út irányába. Sajnos mire beszaladtam a mobilért, hogy felvegyem az eseményeket, addigra már véget is ért a balhé. Még sosem láttam tükörlerúgást, az autós egész higgadtan viselte, nem is ment utána. Attól függetlenül, hogy a robogósnak volt elsőbbsége, a kurva anyját neki.

mijazma!? 2008.08.12. 10:27:43

Mindig (!) örömmel olvasom, hogy mennyire kedvetekre valóvá tettétek azt a várost ;) Hát a recept megvan, márcsak újra és újra kell választani az utnemmegjavító, rendőröket csak a rend őrzésétől visszatartó, stb,stb bandát. Ugyan, mit várhattatok tőlük (már ugye józan ésszel)?

Donor 2008.08.12. 10:28:25

Azért úgy tűnik, hogy végre készült egy post amibe senki nem tudott belekötni, és nem tudta lefikázni, mert mindenről beszélünk csak a posthoz nem szólunk :)))

belekotty 2008.08.12. 10:30:38

Na a Pestről Budára vezető része a Róbert Károlynak a Honvéd Kórház elött, az nem semmi. A külső sávban hányan próbálnak elmenni és bevágni! Kedvenc szórakozásom hogy olyan tempóban megyek hogy se elém, se mögém ne tuggyon bemenni. Azt az ökölrázást amit művelnek! Már volt eccer hogy három kopaszra nyirt barom akart megverni, mondtam nekik a lovagagiasság kedvéért talán egyenként, de nem jó ötlet a rendőr palota elött. Idebetegek voltak én meg csak röhögtem és visszakurvaanyáztam nekik. :-))

belekotty 2008.08.12. 10:32:44

Donor, Donor! De naiv vagy! Mingyá jön pár troll aki élete csődjét a blogok fikázásával fogja kompenzálni! :-))

lyukrafutó 2008.08.12. 10:41:07

velem is előfordult, hogy a Gubacsi-Illatos kereszteződésben kiszálltam szólni egy gyereknek h vmi madzag (fékcső, v abssel kapcsolatos huzal) lóg neki nagyon a jobb hátsó környékén. hát elsőre még az ablakot sem volt hajlandó lehúzni, csak a fejét rázta. biztos volt vaj a füle mögött :)
aztán résnyire nyitott ablakon csak közös nevezőre jutottunk, még meg is köszönte, de nem vette túl komolyan, pedig mélyre lógott a cucc, simán leszakíthatta volna akármilyen úthiba

SLacc 2008.08.12. 10:41:20

Hasmenés közben terhes asszonyt kórházba vinni, miközben a gyerek fullad az allergiától nem egyszerű, jobb, ha megértitek, na.

OFF:
Elmegy az ipse a patikushoz, hogy szorulása van. Megkérdi a patikus, milyen messze lakik az ipse, az mondja, hogy 2 km-re.
A patikus megkeveri a hashajtót, megitatja a komával, aztán mondja, hogy mire hazaér, rájön a szükség.
Pár hét múlva találkoznak. Patikus:
- Na, használt a gyógyszer?
- Igen... Végül is elég pontos volt, csak 70 centit tévedett.

IP 2008.08.12. 10:43:25

Én nem teljesen értem, miért volt pofátlan betolakodás. Valaki ment, elfogyott a sávja, be akart sorolni a másikba. Ebben semmi bunkót nem látok eddig. Abban viszont igen, hogy a belsőben haladó nem engedte be, ilyenkor ugyanis illene a cipzár elvet alkalmazni.

Donor 2008.08.12. 10:49:45

Vazz, a tükör lerúgás űber bunkó dolog.
Egy jobb egyenes az ipsének még rendben lenne.

Nekem sohasem jutott eszembe motorosként ilyet csinálni.
Egyszer rúgtam be egy kocsi oldalát, de az sem szándékosan, hanem önvédelemből.

Utassal voltam. Hungária-M3 becsatlakozása Árpád híd felé este és viszonylag ritkás forgalommal. Én legbelső sávban megyek. Szemem sarkából látom hogy egy autó az M3-as felől ráfordul a Hungáriára, index kint, nagy lendülettel besorol mellém a középső sávba, a pánik akkor fogott el amikor ugyan azzal a lendülettel átjött az én sávomba úgy hogy mellette voltam. Reflexből lábbal kitámasztottam az ajtajánál, (gyakorlatilag belerugtam) de az utasom is ugyan ezt csinálta, annyira beszartunk. Mázli volt hogy akkor még szabadon rá lehetett menni a villamos sínekre, mert így lábbal kitámasztva rátolt minket.
Bennem csak az volt hogy berúgtam az ajtaját, ezért biztos kinyír a kocsival és le kell lépni. El is elhúztam, de haverom ott forgolódott, hogy ezt a szemetet most megverjük és szidott hogy miért nem álltunk meg :-))

Utólag belegondolva egyáltalán nem voltunk bunkók, simán nekünk jött, ha nem a bakancsunknak, akkor a motort gyűri be maga alá velünk együtt. Ő meg nyilván nem rosszindulatból csinálta ezt, csak nem nézett ki oldalra....bár azért ilyenkor mindig azt kívánom hogy egy Kamazt nézzen be így, ne engem.

Mielőtt kezditek mit kerestem a belső sávban. Udvariasan kihúzódtam, hogy az M3-as felől jövők kényelmesen be tudjanak sorolni.

Stüszi 2008.08.12. 10:51:04

Üdv!

Kedves Sam.Joe! Ugyan nem szorosan a témához tartozik, de nem tudom miért kell lesajnálni a Skodát. Nekem az átkosban három Skodám volt, az elsőt használtan vettem, a többit újonnan. Mindegyikkel 100 eKm fölött mentem, amikor eladtam őket, még bontatlan volt a váltó és a motor, eredeti volt benne a kuplung. Igaz, hogy a végén már több olajat fogyasztottak mint benzint, de egyik sem hagyott ott soha. Nem volt szabad hajtani, 100-105 km/ó utazósebbességgel mindenhova elment

Jim Raynor 2008.08.12. 10:54:36

IP 2008.08.12. 10:43:25

hát kérlek azért volt pofátlan, mert megy abban a sávban, amiről tudja jól, hogy meg fog szűnni, majd amikor tényleg megszűnik, úgy akar sávot váltani, mintha neki az alanyi jogon járna....hát lófaszt. a cipzár elv meg nem kötelező szabály, az elsőbbség ellenben igen....

én sem engedem be azt, aki nem néz se istent, se embert, hanem egyszercsak bebassza a kocsija orrát a másik sávba (ellenben, aki szépen kiteszi az indexet, és képes várni legalább 3 mp-et, azt simán beengedem)

Scientist · http://deadindian.extra.hu 2008.08.12. 11:03:20

sajnos ien nagyon sokunkkal megesik

Én lennék terrorista! 2008.08.12. 11:05:29

Tényleg, Hondás és Toyotás bunkóról még nem olvastam, olyat kell venni, meg Tavriát, Jaguárt!

kanpulyka 2008.08.12. 11:07:21

Én igyekszem mindenkit - a bunkókat is -beengedni, ők tudják hova rohannak és jobb, ha minél előbb elkerül a közelemből. Van természetesen a pofátlanságnak is határa, de általában nem érdemes szívózni...
Nem régóta járok motorral, van amikor bringával, az autó a legutolsó közlekedési alternatíva. (természetesen hétvégén, a porontyokkal, nagybevásárlásra ez való).
Döbbenetes, hogy motorral mennyivel gyorsabban lehet haladni, ráadásul "csak" két szabálytalanságot követek el rendszeresen: lámpáknál előregurulok (állítólag ez hamarosan már nem is lesz szabálytalan), illetve ha lelassul a forgalom minden sávban, megyek a felezőn. Csúf dolgok tudom, de talán az autósok is szoktak efféléket tenni...

Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2008.08.12. 11:07:44

Mark Levinson 2008.08.12. 09:56:44
SZTK parkoló: néha van, de láttam én ott mr bénázó embereket a szűk hely miatt
plázaparkoló: jó ez de ha a belváros túlsó végére kell menni akkor 20 perc gyalog :)
a vásárcsarnoknál szoktam ott sikerülni szokott lukat találni

Káposztakukac 2008.08.12. 11:16:55

kedves belüldö. csupän egy kerdesem lenne. hallottäl mär a zipzär elvröl? lehet, hogy a skodäs stilusa bunko volt, de egy biztos, nem szabälytalankodott. nezz utäna mit jelent a zipzär elv es gondolkozz el azon, hogy esetleg te nem rontottäl-e el valamit.

Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2008.08.12. 11:19:45

Én lennék terrorista! 2008.08.12. 11:05:29
Tényleg, Hondás és Toyotás bunkóról még nem olvastam, olyat kell venni, meg Tavriát, Jaguárt!

Hyundai-os bunkót sem láttam még. jól választottam :)

Brazsik 2008.08.12. 11:22:13

Nos,

tegnap jöttem haza M3-ason. Kedves fehér Astrás jobbról előzött nagyjából 160-al, majd át elöttem balra két sávot. Majd nemsokra rá fékezett is, mert a bal sáv valami útmunka miatt le volt zárva, és így nem győzött visszakéredzkedni. Jómagam egy 3-as BMW-vel jöttem (bár itt az autó márkája másodlagos, ellenben jelezném, hogy nem minden BMW-s köcsög, kopasz, vagy suttyó ..:), elsősorban arra utalnék, hogy gyorsabb lehetnék nála )
Miútán valahogy beengedték (még elöttem volt), megint átvágott egy sávot jobbra. Ekkor értem megint mellé, és ugyan ritkán ragadtatom el magamat, de középső újjammal beintettem, mert nagyon veszélyesen közlekedett. Nagyjából 15 évvel lehetett idősebb nálam az úriember, de utána békésen jött mögöttem Budapestig...

(Nincs időm összeszedetettebb hozzászólásra, a lényeg így is érthető)

Jim Raynor 2008.08.12. 11:22:22

Káposztakukac · felsulooktatas.blog.hu/ 2008.08.12. 11:16:55

baszki, ne legyél már fa.., sávváltásnál ugyan kinek van elsőbbsége?!

Teabore · http://valtozoidok.hu 2008.08.12. 11:25:42

Tudom, hogy Daewoo-val nem lehetek sikeres ember, de nekem ilyen van - a Tavria, Jaguár, Honda és Toyota, meg persze a Hyundai mellé felvehetjük?

A szerelő 2008.08.12. 11:25:46

IP 2008.08.12. 10:43:25
a Baross utcából a Kálvin téren 1 sáv kanyarodik jobbra és aztán lesz 2 sávos, de az építkezés miatt újra 1 sáv lesz belőle, kb. egy 10 méteres szakaszon van csak 2 sáv. messziről virít a tábla, hogy vége a sávnak. aki oda bemegy, az szerinted miért teszi?

Alex · http://k5fqcf 2008.08.12. 11:26:27

Donor. Nem értem. Teljes külön sáv van az M3-as felöl, miért kéne félrehúzódni? Hogy egy sávból kettőn haladjanak tovább? Miért?
Amúgy "igazatok" volt. Szerintem természetes reflex volta lábbal történő "kitámasztás" :)

Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2008.08.12. 11:27:02

na most akkor érdemben is hozzászólok.

ha van két sáv, akkor azért mert a többi ember egyben nyomorog, akkor nekem is ott kell mögöttük?

arról nem tehetek, hogy az embereknek a két sáv láttán már ökölbe szorul a gyomruk, mert azon izélnek hogy nem megyek ki az üresbe mert mi lesz ha elfogy és nem tudok visszajönni?

azért van két sáv hogy használjuk! igen, valószínű hogy egyszer az egyik elfogy. na de nonszensz hogy aki nem használja az egyből bunkónak nézi azt aki meg használja!

le a kétsávos utakkal. úgysem kell! nem használja senki csak a tolakodók! marjuk fel mindet, ültessünk bele virágokat. fehérvár bpest közé se kell háromsávos M7. minek? legyen az is egysávos! akkor nem kell jobbra tartani.

blabla. nem hiszem el hogy néhányan milyen dilettánsok, rövidlátók, vagy valami

Alex · http://k5fqcf 2008.08.12. 11:29:06

Pedog sok Honda-s és Toyota-s köcsög is van, csak arról azért nem írunk, mert nem kirívó, mint egy BMW-nél, hiszen a többség az, ezért ez annyira természetes :)

Jim Raynor 2008.08.12. 11:33:19

Hurrá Torpedó · www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2008.08.12. 11:27:02

nem ez a gond, használd nyugodtan a "megszűnő" sávot, csak aztán a végén a visszasorolásnál várt ki türelmesen a sorodat....

VonPerez "kapus vagyok, nem csatár" 2008.08.12. 11:45:58

Fórián tér a kedvencem, a csillaghegyi felüljáróról lefele, az Esso kút után jobbra kanyarodó sáv. Ott elmennek a lámpáig, majd kiteszi az indexet balra, hogy besoroljon elsőként a záróvonalon, az egyenesen haladó külső sávba. Az emberek pedig beengedik őket, különben feltartják, az egyébként szabályosan közlekedő, jobbra kanyarodókat. Ezáltal a szélső sáv harmadannyai autót enged át, mint a másik kettő. Etgo lassítják vele a forgalmat. Ő lehet nyer 5 percet, de a többi 100-nak ad 10 perc pluszt, mivel ők max. 3, zöldön fognak tudni átcsorogni.

A régi Skodásokat meg ne bántsátok, mert ők azok akik nem bírnak a sorral megindulni ezáltal be lehet férni eléjük sávváltáskor!:)))

Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2008.08.12. 11:53:49

Jim Raynor 2008.08.12. 11:33:19
Hurrá Torpedó · www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2008.08.12. 11:27:02

nem ez a gond, használd nyugodtan a "megszűnő" sávot, csak aztán a végén a visszasorolásnál várt ki türelmesen a sorodat....

nem ez a gond. hanem az hogy pl te is úgy nézed a 2. sávot hogy megszűnő sáv!

Wick 2008.08.12. 12:01:41

Hja. Osstobák az emberek. Egy Volvós aszitte, hogy azért, mert új a VW Polo amiben ültem, majd alanyi jogon be fogom engedni a Közgáz előtt a Sóháznál a rendszámalapján másféléves mánágerverdáját.
Úgy összetörtem, hogy csak na. A polo bérelt volt, a Hertznek a szemöldöke se rándult, mikor visszaadtam :-DD

Wick 2008.08.12. 12:05:32

"nem ez a gond. hanem az hogy pl te is úgy nézed a 2. sávot hogy megszűnő sáv! "

Igy van. Erre mondom mindigis azt, hogy azért mert a külsővácin elfogy(ott anno) a jobboldali a Cérnagyárnál, még nem muszáj a McDonaldsnál átsorolni a belsőbe. Sőt, még a megboldogult lámpa előtt SEM volt kötelező. A lámpa után persze indulhat a bunyó, mert van rá 100 méter hogy egyesoszlopba rendeződjenek az emberek, de normálesetben ez sem kéne hogy stresszes helyzetet okozzon. Normális helyen például nem okoz.

Rakenro 2008.08.12. 12:11:50

Ha kicsit is normálisan gondolkodnának az emberek (azaz lenne némi közlekedési morál Magyarországon), akkor a "megszűnő" sávban is állna a sor, nem csak a jobb oldaliban. A végén pedig zipzár-szerűen engednék el egymást. De nálunk ez sajnos utópia...

Rakenro 2008.08.12. 12:13:37

Pontosítok: nem állna a sor a két sávban, hanem mindkettőben haladna. Igaz kicsit lassabban, de haladna. De nálunk az emberek nem veszik figyelembe és nem tartják be a KRESZ egyik legfontosabb szabályát, miszerint: segítsük egymást a közlekedésben!

Jim Raynor 2008.08.12. 12:20:30

Hurrá Torpedó · www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2008.08.12. 11:53:49

de csak ott baszki, ahol tényleg megszűnik!!!!

pl. szabadkikötő út csepel felé. csepelen, a lámpa után, a benzinkútnál megszűnik a szélső sáv. ez nem azt jelenti, hogy az emberek már a kvassay hídtól csak a belsőben mennek, hanem azt, hogy kicsivel a lámpa előtt mindenki szépen elkezd besorolni a belsőbe. nem lenne semmi gond, ha mindenki így csinálná, hiszen menet közben szépen lehetne alkalmazni a cipzár elvet (úgy, hogy cvsak minimális lassítás szükséges). ehhez képest mindig vannak jópáran, akik elmennek egészen a megszűnő sáv végéig, ami- ha nem erőszakos - persze nem szabálytalan, csak értelmetlen, mert a megszűnő sáv végén ezek szükségképpen megállnak, és így a belsőben haladóknak egy álló autót kell beengedniük, ami sokkal lassabban megy, mintha ugyanez korábban, "lendületből" történt volna meg...

Horci 2008.08.12. 12:23:48

Én ehhez a két sávos "pofátlankodáshoz" annyit fűznék hozzá, hogy a régi szép időkben, amikor a Keletiben olajat kerestek a jómunkásmeberek, és szét volt verve minden, de még végig lehetett menni a Thökölyn, akkor énis úgy használtam a sávokat ahoy azokat kell. Dózsa György úttól befelé a városba 2 sáv van, abból egy buszsáv (a legbelső), de a felbontások miatt a lámpás kereszteződés után (asszem Murányi utca) egy kis sárga tábla jelezte a jobb oldalon hogy a buszsáv megszűnik helyette a belső sáv normális forgalmi sáv lesz. Ezt kihasználva én jól át ism netem oda, mert az tk üres volt, a többi buta meg ott állt a duban. Szépen előrecsorogtam az üres sávban, és a végén, a kanyarban bekérckedtem, mert ugye ott meg már tipzár elv működik. Nem is volt gond, volt aki beengedett, de olyan is volt láttam a tükörben hogy mondja a magáét, gondolom anyám is csuklott rendesen ...
De most ilyenkor mit tennék? Álljak be a sok ostoba mögé a dugóba?

Más:
Én igenis használom a külső sávot, mert általában nem sietek sehova. Ott helyem, tudom jól :)
Sokan jól be vannak oltva ellene, tudom, látom (B jogysi -> belső sáv). De hogy piros lámpáknál fel sem merül az emberekben hogy van olyan is azt nem értem. Inkább beleáll a belsőbe ahol már ő a 10. a sorban, minhogy kimenjen a külsőbe és ott legyen 2. Ilyen kereszteződés például a Steánia-Hungária-Mogyoródi sarok. Jönök a Stefánia felöl és mennék át keresztbe a Hungárián. 2 sáv van amiből a külső a kereszteződés után megszűnik. Ezért mindenki a belsőben áll, és szép hosszú sor alakul így ki. Én odagurulok, zöldre átmegyek, használom az indexet és besorolok, vagyis besorolnék ha épp nem lenne egy olyan értelmiségi mellettem aki ezt sértésnek veszi és úgy alakítja hogy sehogyse férjek be ...
Nem értem az embereket ...

porthosz 2008.08.12. 12:41:19

Hurrátorpedó:
csak néhány apróság:
-ma magyarországon a kresz szerint annak van elsőbbsége akinek nem szünik meg a sávja
-semmiféle cipzár elv nincs a kreszben.

innentől kezdve ha te a megszünő sávban a tábla ellenére is továbbhaladsz majd megprobálsz bepofátlankodni a cipzár elvre hivatkozva, akkor bizony maximum néma kussban ücsüröghetsz a kocsidban, ha valaki van olyan "pofátlan" és nem enged be.

Azt birom a magyar autózásban hogy a bunkó parasztja mindig megprobálja bebizonyitani hogy de bizony ő a szabályos és a többi hülye. Ha valaki 120-al tépet városban akkor azér' mert a többi mi az hogy akadályozza őt az előzésben, ha lakott területen belül 200al előz akkor mi az hogy valaki nem tanul meg repülni előtte hogy elengedje őkegyelmességét, ha meg valaki nem engedi be őkegyelmét a megszünő sávból miközben 3 tábla is figyelmezetett arra, akkor meg azért nem szabályos mert őt a pofátlankodó és a kreszt ismerő (ergó direkt megszegő) bunkót nem engedi be...

És igy tovább, sorolhatnám még, meg tudom mindjárt jön az is hogy te csak azért szoktál megszünő sávban előrecsorogni és bepofátlankodni mert terhes nőt szállitasz haldokló kisfiuhoz akinek az elvágott torkú apja is ott ül a kocsiban és hát sürgősen korházba kell vinni...

V8 2008.08.12. 12:50:14

@porthosz 2008.08.12. 12:41:19
"kreszt ismerő (ergó direkt megszegő)"
...
"megszünő sávban előrecsorogni és bepofátlankodni"

Kérlek mutass egy olyan szabályt, ami tiltja, hogy a megszűnő sávban a megszűnésig előre menj! Ez teljes mértékben szabályos.

Okoska 2008.08.12. 12:50:15

Ajánlom olvasásra ezt a bloggot a GKU-241 Skoda Pickup vezetőjének, aki kb 1 hónapja Újpesten az Árpád úton, miután a külső sávban szabálytalanul parkoló autó mögül próbált betolakodni a belső sávba, az ott szabályosan haladó autókon gumibottal próbált "elégtételt venni". Milyen fusztrált lehet az az ember, aki gumibottal felszerelkezve jár az utakon? Mégha igaza lenne, akkor sincs joga önbíráskodni. Ilyen a mai magyar közlekedési morál.

Kamu 2008.08.12. 12:53:46

Kedves Horci!

Akkor javaslom várd meg a pirosat és a végén besorolhatsz kényelmesen. :-)

Akkor biztos nem jön senk.

bogyó 2008.08.12. 12:56:32

a 4-es vecsés elkerülő pestről kifelén is a belső sáv a megszűnő (illetve később balra kanyarodóvá alakul), ott is szeretnek néhányan pár lámpányi időt nyerni az előre menéssel/ befurakodással, max 10-ből 1 lehet, aki tényleg elnézte, hogy merre kell menni. volt már hogy elém is be akart vágni, de egy kis gázadás után rájött, hogy az én egész autóm 300e ft, neki meg a fényezés lesz annyi

tandrás 2008.08.12. 13:05:29

Én is rendszeresen használom az elfogyó sávot, pl. a Vörösvári út felől az Árpád-hísra, mert ott eleve két sávban érkezik a forgalom, és nem is értem, miért nincs ilyen helyeken eleve cippzár elvre festve, mint pl. a Csaba utcában. De egy szétbarmolt úton, ha nem bólyáznak végig egy 50 m-es szakaszt, eszembe nem jutna bemenni, hogy 3-4 kocsival előrébb visszanyomulhassak.

Sam. Joe · http://vizlepcso.blogspot.com/2007/04/rfutsos-baleset.html 2008.08.12. 13:11:48

Stüszi: Félreértettél! Olvasd el kérlek újra, amit írtam! Én ugyan nem bántottam a Skodrit.

Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2008.08.12. 13:13:15

"...a lámpa után, a benzinkútnál megszűnik a szélső sáv. ez nem azt jelenti, hogy az emberek már a kvassay hídtól csak a belsőben mennek, hanem azt, hogy kicsivel a lámpa előtt mindenki szépen elkezd besorolni a belsőbe..."

gratulálunk. önök megfelezték a lámpa áteresztőképességét. ezzel duplájára növelve a dugót.


a sáv nem ott szűnik meg ahol a tábla van. ergó nem ott kell besorolni ahol a tábla van. tudod hogy meg fog szűnni, mész tovább ha luk van bemész. ha nincs végigmész, és a végén vársz arra hogy be tudj menni.

nem tudom, tudtok e olvasni. egyetlen egyszer sem azt írtam hogy teperj végig 100-zal röhögj ki mindenkit a sorban és pofátlankodj be! menj végig 50-nel ha van hely menj be, ha nincs a végén várj a sorodra. ne told be a kocsi elejét. indexelj. be fognak engedni. illetve közben is be fogsz férni a lukakba, mert nem fognak visszaváltani és erőből bezárni a lukat csak azért hogy te ne férj be.

lehet hogy budapesten, vagy néhány nagyvárosban ez így megy, de normális helyeken nem így. sokfelé voltam már, sokféle autóssal találkoztam, (itt magyarországon, mielőtt leszólnak hogy ne külfölddel jöjjek példának) és mindenhol meg lehetett oldani. senki nem rágott be a másikra. senki nem volt síkideg, senki nem szart be egy elfogyó sáv jelen, senkinek nem dagadtak az erei. rám még a büdös életben nem dudált senki, nem anyáztak le. be is engedtek, én is engedtem be másokat. asszem agresszivitással, tolakodással nem lehet vádolni.


amúgy ha nincs forgalom, én sem az utolsó centin sorolok vissza, félre nem kell érteni. de ha van akkor miért okozunk fennakadást ott ahol nem kéne? azért vitték még 700 méterrel előrébb a 2. sávot, hogy ott soroljunk vissza, nem 3 kereszteződéssel korábban.

tandrás 2008.08.12. 13:13:48

"porthosz 2008.08.12. 12:41:19
-semmiféle cipzár elv nincs a kreszben."

A Csaba u-ban létezik ennek megfelelő fölfestés, tehát törvényi alapja és lehetősége is van. Csak sajnos sok helyen, ahol ez lenne a célszerű, mégsem ezt alkalmazzák.

Marcellusca 2008.08.12. 13:45:36

Látom jól elbeszéltek egymás mellett!!!
Nem azokkal van bak, akik a megszűnő sáv végén (szabályosan, indexelv) bekéreckednek, hanem azokkal, akik (tán valami "fesőbbrendűség" miatt) erőszakosan bepofánkodnak. Igenis használjuk mindkét sávot egészen addig, ameddig meg van építve! Pl.:(már írtatok a helyről) Pesti alsó rakpart Dráva utcai vége.

Marcellusca 2008.08.12. 13:48:08

Bocs az elütésekért, de nem vagyok gép- és gyorsíró, de sietek, hogy a kommentem ne félóra múlva jelenjen meg. Gondolom azért érthető, hogy miről hadoválok.

Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2008.08.12. 13:50:29

Marcellusca 2008.08.12. 13:45:36

látom te érted miről beszélek. tudsz különbeséget tenni pofátlan, és normális ember között.

de sok embernek mindenki pofátlan aki elfogyóban megy. ha azt se látja hogy akar visszamenni (indexelve nem tolakodva) akkor is.

Jockey 2008.08.12. 13:58:09

A zipzár elvről:
Ha dugó van és az én sávom el fog fogyni, (ezt esetleg tudom is előre) akkor még az elfogyás előtt átveszem egy mellettem levő tempóját.
Azaz nem fogok előre pofátlankodni a sáv végéig gyorsan, hanem egyszerre érem el a mellettem lévővel. Így a továbbhaladó sáv is felgyorsul, mivel az előre igyekvő befurakodó bunkókat feltartom magam mögött.
Majd kellő távolságban a megszűnő sáv előtt index és bekéreckedés. 99%-ban beengednek és fel is fogják a tovább haladó sávban, hogy így ésszerű. Nincs anyázás, dudálás, stb. kivéve az éppen előlre tolakodókat, akik mögöttem vannak, de általában ők sem képesek semmit tenni. Ha nagyon űberkedik mégis egy ilyen, akkor elakadásjelző bekapcs és elkezdeni a műszaki hibát szimulálni. És főhet a feje a dühtől akkor is megszívja, és legközelebb meggondolja a bepofátlankodást.

V8 2008.08.12. 14:08:58

@Jockey 2008.08.12. 13:58:09

Tehát ha a másik sor 30-cal megy, akkor te több száz méteren keresztül úgy mész, mikor mehetnél 50-nel is? Miért lenne bunkó az, aki az elfogyásig előremegy???

Jockey 2008.08.12. 14:14:07

nem több száz métert, de 50 métert simán.
Ha meg a "betolakodók elfogynak, akkor a mellettem lévő sáv is felgyorsul, azaz nekem is könnyebb besorolnom (a végén, vagy majdnem a végén.). De ha mindig akad egy hülye, aki előre megy, ott nem akarják beengedni, mondván tolakszik, és később valaki mégis beengedi, akkor az összes sor lassabban fog haladni.(Mert csak a beengedés miatt is meg kell állni egyik vagy másik, vagy mindkét sornak.)
De szerintem próbáld ki! lehet nem csak az én esetemben működik jól.
De ez is csak ott működik jól, ahol az ilyen szitukat előre lehet tudni. (vagy mert ismerős vagy a környéken, vagy elég jól informálják az embert különböző módokon.)

V8 2008.08.12. 14:20:18

@Jockey 2008.08.12. 14:14:07

Természetesen az ember nézi a lyukat, ahova be fog férni, de a direkt lassan haladás túlzás. És nem az a hülye, aki előremegy, hanem az, aki nem engedi be, és azt hiszi, hogy tolakszik. És nem szabály miatt kell beengedni, hanem a kooperatív közlekedés miatt.

(Természetesen elítélem, aki erőszakkal betolja az autót vagy ráhúzza a másikra a kormányt - de az ilyet is érdemesebb elengedni.)

Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2008.08.12. 14:27:54

V8 nem jó mert megszokja, és azt hiszi úgy kellene csinálni, és minden rendben van. közbe persze semmi sincs rendben.

mármint az erőszakosokat nem kell beengedni. index nélkül meg pláne nem fog bejönni elém. ugye elvégre honnan is tudnám hogy be akar jönni ha nincs index :)

Jockey 2008.08.12. 14:31:49

Lehet igazad van szabály szerint. De ha ezzel saját magamnak kárt nem okozok, és mág a forgalom is felgyorsul, akkor mi a fenét érdekel engem a szabály. (Na jó ez egy kis túlzás.) Én is ugyanúgy előre mehetnék és várnám a kedvező alkalmat a besorolásra. De szerintem így egyszerűbb és kultúráltabb és mondom ezért szoktak a legkevésbé anyázni.
Egyébként kamionosoktól tanultam el az M5-ön (bár lehet mások is alkalmazzák.)
Egy időben naponta jártam arra és viszonylag gyakran volt dugó az M0 környékén, mert vagy baleset vagy útfelújjítás miatt volt egy sáv a kettő helyett. Nos amikor két olyan kamion, melyek rádión kommunikáltak egymással beálltak egymás mellé, akkor nem telt bele 5-10 perc és az addig még nem is vánszorgó kocsisor, egész kultúráltan elkezdett haladni. Előszörn nem tudtam az okát.
Aztán rájöttem, hogy ha ők felfoglyák az előlre tolakodókat, (akik közül sokan a leállósávot használták erre a célra), akkor az egy sávra szükülés sokkal zükkenőmentesebbé válik, azaz, aki kivárja a sorát jobban jár. Aki pofátlan meg megszívja.
Ezt az egyszerű elvet alkalmazva más helyeken hasonló eredményre lehet jutni. Nyilván nem 5 km-el a szűkülés előtt akarom feltartani a forgalmat, de 50-100 méterrel előtte már érdemes lassítani és fokozatosan felvenni a másik sáv tempóját.
Javaslom próbáld ki legalább egyszer!

V8 2008.08.12. 14:34:28

@Hurrá Torpedó · 2008.08.12. 14:27:54

Én úgy vagyok vele, hogy inkább legyen előttem, mint mögöttem. Azt végképp nem akarom, hogy nekem jöjjön, még ha fizet is a biztosítója.

Egyébként elég sokszor találkozom a cippzár-elv megfelelő alkalmazásával BP-n is, beengedő és beengedett oldalról is. Ha valaki indexel, átalában elég gyorsan lesz neki hely.

V8 2008.08.12. 14:44:43

@Jockey 2008.08.12. 14:31:49

Van olyan is, hogy az egymás mellett álló kamionosok csinálják a dugót. Megáll mindkettő, motor le, és nem ketyeg az idő túlvezetés miatt, valamint nem fogy a gázolaj. Ha néhány 100 métert előremegy előttük a sor, akkor indulnak tovább.

Nem mondtam, hogy álljon meg valaki elöl, de pl 50-ről a 30-at néhány méter alatt fel lehet venni. Továbbra sem arról az esetről beszélek, hogy 120-szal előre, és ott satu, közben kormányrántás a külsőbe.

onelesscar 2008.08.12. 21:03:36

Káposztakukac · 2008.08.12. 11:16:55

Az események helyszíne Magyarország, ahol a közlekedők többsége számára még ismeretlen, illetve a gyakorlatban nem alkalmazott a cippzár-elv.
Viszont mindenki nagyon büszke Rád, hogy ott élhetsz, ahol ez már működik.

tappancs 2008.08.13. 07:51:50

honnan is kéne tudnia egy, a városban idegennek, hogy a sáv, amiben halad, párszáz méter után elfogy? he?
egyébként 3 fajta autóst nem engedek be a sávomba: taxis, tolakodót, és kézből telefonálót.

Jacques Foche 2008.08.13. 21:12:53

Pont ma esett meg, hogy haladtam szépen egy négysávos úton, LTB, nagyjából összefüggő kocsisor volt mindkét sávban, nagyjából azonos tempóban (60-70) is haladt a két sor. Fekete Touareg jön 80-90-nel, szlalomozik, természetesen index nélkül, mert ugye neki már szabad. Kábé 4-5 autóval volt előttem, amikor váltott a lámpa, énnekem már piros volt, úgyhogy megálltam. A közvetlenül előttem levő Alfa még simán belerongyolt a pirosba, merthogy ő is nagyon sietett. 4 lámpával később 2 autóval voltam a Touareg előtt, és kábé tízzel az Alfa előtt, úgy hogy mindössze háromszor váltottam sávot, és nem léptem túl a hetvenet. Ha már annyira sietni akarnak, mi lenne, ha megtanulnának vezetni is?












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása