Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) kresz (720) KRESZ (1) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Majdnem egy biciklissel kevesebb

2008.08.27. 10:16 :: SilentSound

Jól indult a mai napom, útban a munkahelyem felé összefutottam egy bácsival, aki először be akart fordulni balra záróvonalon át szemből abba az egyirányú utácba, ahonnan én jöttem kifelé, majd miután kb. fél percig gondolkodott a járdasziget előtt, hogy most akkor mi legyen, lendületből majdnem elcsapott egy a zebrán épp átkelő gyalogost. Láthatóan nem volt a helyzet magaslatán. Boylepke majdnem az említett puhatestűhöz hasonlatos kalandot élt át csak éppen kerékpáron ülve. Valószínűleg kapott egy jókora adrenalinlöketet is jutalomképpen.

Régi olvasótok és elvétve kommentelőtök is vagyok, úgyhogy hadd osszak most meg veletek én is egy tegnapi (2008.08.25.), tehát meglehetősen friss autós kontra bringás eseményt. A történet bringás szereplője én voltam, épp hazafelé igyekeztem Budaörsre egy kellemes meló utáni levezető túráról.

Este 10 óra van, sötét, enyhe lejtő, sebességem a KRESZ szerint megengedett 40 km/h (pontosan 38 körül), mivel országútival vagyok. A Budaörsöt kettészelő Szabadság úton haladok, amikor látom, hogy a balról becsatlakozó Komáromi utcából egy ütött-kopott Peugeot dugja ki az orrát és jobbra indexel. Semmi baj -mondom magamban-, hiszen majd szépen kis ívben kikanyarodik és megy a dolgára...de nem. A faszi az ÉN SÁVOMBA kanyarodik ki...senki se kérdezze, hogy miért... satufék, slick gumi...

Sikerült megállnunk egymással szemben kb 1-1,5 méterrel. Ő ugye még nem gyorsított fel, nekem meg szerencsém volt, hogy nem csúsztam tovább. Nézek be a kocsiba, odabent négy tinédzser takony...furán pislogtak, mert baromi erős led-es lámpa van a sisakomon. Kérdem a sofőrt, hogy "és ezt most így hogy a p****ba gondoltad?" Annyi volt a válasz, hogy "bocsi", de legalább láttam rajtuk, hogy be vannak szarva (én is be voltam). Aztán mindenki ment a dolgára. Miután kikerültem őket és hátranéztem, láttam, hogy legalább nem úgy mennek, mint az állat.

Mindannyian hallottunk már a Szentendrén odacsukott BMW-ről...azt is ilyen korú gyerek vezette. Félreértés ne essék, nem a kerékpáros kontra autós vitát szeretném ezzel a posttal (még jobban) elmérgesíteni, csak rávilágítanék, hogy az említett szakaszon 50 km/h a megengedett legnagyobb sebesség, tehát egy kopottabb gumikkal közlekedő személyautó lehet, hogy beléjük szállt volna.

Kíváncsian várom, hogy hol hibáztam :P

172 komment

Címkék: biztonság közlekedés autó hülye kerékpár béna veszélyes

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

avus · http://avus.blog.hu 2008.08.27. 13:27:10

kieg: és pont a szembenézés a lényeg. Amíg az amúgy erős villogóm előrefelé villogott, nem akarták észrevenni. Amióta a még erősebb fejlámpával közvetlenül a szeme közé célzok, észrevesz. Egyszerű, és tapasztalat szerint működik is, de antibringás, erőlködj, sose ülsz biciklire, de nyilván jobban tudod nálam mit hogyan kéne csinálnom.

avus · http://avus.blog.hu 2008.08.27. 13:28:18

antibringás: teszek rá mit ír elő a kresz, a villogó sokkal feltűnőbb mint a folyamatos fény.

zulu 2008.08.27. 13:28:54

trifo:

"Rendes villogó rendes elemmel igenis látható, és erről autósként is volt már alkalmam meggyőződni."

Ja, ez így van, csakhogy én vidéken élek, ahol csórók az emberek, és örülnek, ha kannás borra van pénz, nemhogy rendes villogóra. :-)

Húszból tíz világít, ebből kilenc 200 Ft-os kínai szutyokkal, amit 40 méterről már alig lehet látni, ha meg szembe jönnek, vagy valami tükröződik a szélvédőn, akkor egyáltalán nem.

Persze, semmi gond azzal, ha valaki nem kukásmellényben jár, tényleg ronda, meg izzasztó, de akkor legyen neki RENDES lámpája, + valamilyen fényvisszaverő szerkó, legalább egy-két csíkkal. Én így gondolom.

Egészen más tészta a fővárosi bringázás, ahol fiatal, jól kereső emberek életformaként járnak bringával, s meg tudják fizetni a minőségi, életet védő cuccokat, és egész más itt, ahol öreg taták és középkorú részegek mennek át iccaka a szomszéd faluba szürke munkáskabátban, a kantakaskában (na ki tudja mi az? :) egy demizson kannással, jó nagy amplitudójú szinuszhullámot produkálva az úttesten. Horror...

Kazimír 2008.08.27. 13:29:05

crazybird 2008.08.27. 13:22:57

helyes :)

Nekem sajnos - még - nincsenek ilyen felszereléseim, így egyelőre maradnom kell a "kukásmellénynél"..

zulu 2008.08.27. 13:30:57

avus:

"Nagy szar érzés, épeszű autós nem komálja ha sokáig vagyok mögötte ilyen lámpával."

Eredj már, egy pattintás a tükrön, és kit érdekel mit villogsz... :-)

antibringás 2008.08.27. 13:32:17

"a körúton én azt tapasztaltam, hogy amikor belevillogok a Petzl Myo XP-mmel a tükrökbe, akkor szétnyílik előttem a kocsisor."

Miért kell a másikat bosszantani??? Mondjuk az autósok nagyrésze is iszonyú tapló, és xarik mindenkire. Ha jön a bringás (ésszel természetesen!), akkor elengedem, arrébhúzok, hogy elférjen. Az élni és élni hagyni elv, az nekem bejön....

De ez a felsőbbrendű bringás, stílus nagyon nem. (a felsőbbrendű autós ugyanúgy nem)

Orvenyhivo 2008.08.27. 13:32:58

Sovany vagyok, mint egy szunyog, hatizsakkal egyutt is magamra tudom venni a mellenyt.

Inkabb izzadjak, mint elussenek, ugyhogy este/ejszaka hordom, lakott teruleten is.

Ocsy 2008.08.27. 13:33:29

Perillustris 2008.08.27. 13:15:07
Wow. Ezt meg fogom nézni magamnak... :-)

Fejlámpa: Szerintem az első helyzetjelző lámpa, illetve gépjárműveknél a tompított fényszóró arra is jó, hogy a haladási irányt, esetleg távolságot és sebességet megközelítőleg be lehessen lőni belőle. Ha látok előttem egy fehér és egy piros fényt átsuhanni, az vélhetőleg egy keresztező autó. Ha két fehér pont mellett megjelenik még kettő, az valszeg egy másikat előző autó. Az egymástól távolodó, és egyre erősebb fehér fénypontok meg vélhetően egy közeledő autó fényszórói. De egy összevissza imbolygó, hol eltűnő (fej félrefordul), hol újra megjelenő, hol erősebb (épp a képembe világít), hol csak pislákoló fényforrásról én meg nem mondom, hogy kicsoda-micsoda, és milyen sebességgel, merre megy... Ezért mondtam, hogy a kerékpár világítása szerintem a kerékpáron van, és nem a kerékpároson. Az akár a kerékpáron, akár a kerékpároson lévő, akármilyen villogó meg nem világítás. Az egy villogó.

avus · http://avus.blog.hu 2008.08.27. 13:33:35

zulu, biztosan így van, de az én fejlámpás tapasztalataim akkor is nagyon jók.

zulu 2008.08.27. 13:35:20

avus:

Kiegészítőnek biztosan. De csak annak.

Egyébként az a kedvencem, mikor előre teszik a pirosat, hátra meg a sárgát. Igaz elég ritka állatfajta, de szórakoztató. :-)

antibringás 2008.08.27. 13:35:34

"antibringás: teszek rá mit ír elő a kresz, a villogó sokkal feltűnőbb mint a folyamatos fény. "

Erről a stílusról beszélek, Te jobban tudod...

Azt, meg nem tudom, honnan veszed, hogy nem ülök bringára? Mondta valaki?

Lugi 2008.08.27. 13:36:48

"amikor belevillogok a Petzl Myo XP-mmel a tükrökbe, akkor szétnyílik előttem a kocsisor. Nagy szar érzés, épeszű autós nem komálja ha sokáig vagyok mögötte ilyen lámpával."

Akkor Te kb olyan lehetsz, mint az X5-ös BMW-sek. Azt hiszi, ő a király. Szerencsére az én autómban fényre sötétedik a tükör, úgyhogy nyugodtan jöhetsz a seggemben is.

Mellesleg én mindig is úgy közlekedtem, hogy biciklisként tudtam, én vagyok a kisebb, tehát én figyelek nagyon az autók között. Gyalogosként pedig én figyelek nagyon, ha kereszteznem kell egy kerékpárutat, mivel ilyenkor szintén én vagyok a "kisebb".

Pcmg 2008.08.27. 13:41:17

"IFA-val járok, ugyh le***m ki jön elém"
Na jó, ez igy nem igaz, de mivel mind 4, mind 2 kerekű közlekedési formát szoktam használni, igy átlátom mind2 fél álláspontját.
Javaslom minden kedves "lesesz**om a biciklist, mer énvagyok a gyorsabb" embernek, hogy csak egyszer tekerjen fél órát akármelyik városban, és megtudja, hogy mennyire jó érzés, mikor a nyergesvontató a 40 tonnácskájával annélkül megy el melletted, h kihúzódna a felezővonalig.
A kedves "nem-igaz-miért-nem-tud-az-autós-figyelni" tipusú bicajosoknak pedig javaslom, hogy ha van rá lehetőségük, közlekedjenek egy kicsit autóval olyan úton, ahol biciklivel is járnak. Akkor majd megtudják, hogy milyen kellemes, ha kivilágítatlan úton 5 méterre megcsillan egy piszkos fényvisszaverő, mert lámpát minek kapcsoljon, ugye...

Akinek nem inge, ne vegye gatyára, stb...

teabore 2008.08.27. 13:41:19

Lugi 2008.08.27. 13:36:48

...és ha autósként keresztezel egy kerékpárutat?

avus · http://avus.blog.hu 2008.08.27. 13:46:13

Luigi: nem, én csupán azt hiszem (pontosabban tudom), hogy amíg te hosszú percekig dekkolsz a sorban, a BMW-sel együtt, addig én simán elmegyek mellettetek, úgy, hogy ezzel téged nem hozlak hátrányba. Az ottlétemet szeretem lámpával jelezni, hogy esetleg ne akkor akarj sávot váltani, ne húzz rám, sőt ha nem akarod hogy centizzem a tükrödet, akkor esetleg egy 10 centit ki is húzódhatnál. Erről szól a kerékpáros villogó, nem arról, hogy BMW-set játszva levillogjalak az útról.

antibringás: ha a te bőröd menne a vásárra, te is azt tartanád fontosabbak, nem azt, hogy mit ír elő a 40 éves kresz, amikor még hírből sem ismerték a ledes villogókat...

Lugi 2008.08.27. 13:46:27

"...és ha autósként keresztezel egy kerékpárutat?"

Akkor gyakorló autóvezetőként tudom, hogy körbe kell néznem, és el kell engednem a biciklist. Viszont a gyalogosoknak, és a bicikliseknek nincs kreszvizsga.

nanemá 2008.08.27. 13:48:58

Én a rendőrség helyében rohadtul rászállnék a biciklisekre. Hihetetlen miket láttok naponta gyalogosként és autósként. Városunk parkjába kerékpárral tilos behajtani, illetve a szélén végigszalad egy szép kerékpárút. Ennek ellenére 100-ból 99 kerékpáros a parkban rodeozik végig, én meggyőzem elkapkodni előlük a 2 éves kislányomat. Meg kell nézni bármelyik kocsmát min. 5-6 bicikli van mindegyik előtt, kijön részegen a pacák és világítás nélkül neki vág a sötétnek: Nem képes koordinálni magát és még csak nem is látszik, a tököm tele van velük. És végül a biciklisek egy jelentős része nincs tisztában a legelemibb közlekedési szabályok és táblák fogalmával sem, pl. stop tábla. Lassítás és körbenézés nélkül átzúznak a mackósajtos kereszteződésen. Tudom sok hülye autós, gyalogos, robogós stb. van, nem a biciklisek ellen írtam, hanem az ön- és közveszélyes bicilisek ellen. Nem csak az autósokat kéne szívatni.

Lugi 2008.08.27. 13:52:34

Avus

Rendszerint elengedem a motorost is meg a kerékpárost is, az nem probléma. Csak arra utalnék, hogy a BMW-st sem azért fogom elengedni, mert villogtat, meg jön a seggemben, hanem azért, mert esetleg belátom, hogy feltartom. (Tehát autópályán hiába villog mögöttem, amikor én szintén az előttem haladótól nem tudok tovább haladni, úgysem engedem el. Majd akkor elengedem, amikor előttem is lehúzódtam, és én is elértem a kívánt sebességet, és Ő még mindig gyorsabban szeretne menni nálam - ugyanis ilyenkor tényleg feltartom).

avus · http://avus.blog.hu 2008.08.27. 13:57:31

Luigi, akkor nem értem miért kötöttél belém. ("Te kb olyan lehetsz, mint az X5-ös BMW-sek. Azt hiszi, ő a király") Nekem a villogóm folyamatosan villog, nem csak akkor, amikor mögéd érek. Helyzetjelzés a funkciója, nem az, hogy királlyá tegyen.

PTibor (törölt) 2008.08.27. 13:59:38

Leszögezem biciklizem rendszeresen, éjszaka is. Nem egyszer jött már szembe biciklista, sötét bringaúton láthatóságiban, lámpa nélkül. Én folyamatos lámpafény mellett (sötétben zavar ha vilog), nem láttam csak pár méterrel az érkezése előtt a szemből jövőt, mert ahogy előre hajol a kormányhoz, épp a mellény fényvisszaverőcsíkjait hajtogatja össze. Mert a mellényen is csak a csíkok világítanak.
A hátamon levő zsák miatt meg nem látszik az a csík.. szóval pont értelmetlen a mellény..
nem akarom az autósokat vagy a kreszt szidni, de ez a mellény dolog pont a felelősség hárítására való, mert hát "elütöttem, de nem volt rajta mellény.." kösz

szerintem egy jó lámpa messze hasznosabb mint akármilyen mellény..

ui: ha jól tudom nem a mellény viselése kötelező, hanem a fényvisszaverő felület mérete, vagy a minősége van meghatárzva, ami pont annyi mint a mellényé. ha nem mellény van rajtam, hanem egy fényvisszaverő csíkokkal felturbózott póló, az is megfelelő

Lugi 2008.08.27. 14:01:47

Avus

Akkor sorry, de úgy jött le, amit írtál, hogy "mögéd megyek, belenézek a tükrödbe, megvakulsz, elengedsz". :)

sosperec 2008.08.27. 14:04:38

Kedves Bringasok, foleg, akik szerint boven elegendo a varosi kozvilagitas!

Van valami halovany fogalmatok arrol, hogy mennyire nem latszotok? A kukasmelleny, vagy akarmi csik lehet, hogy kenyelmetlen, de attol meg eszre lehet venni a tisztelt tekero kollegakat. A lampak villogva elegge semmit nem ernek, hiaba fogyaszt kevesebbet. Az en kocsim is tobbet fogyaszt lampaval, de nem csak kilometerenkent kapcsolom fol 2 masodpercre. Amugy a lampa nelkuli, vagy nehezitett eszrevehetosegu kozlekedesrol csak annyit meg, hogy jo lenne nem elfelejteni, hogy Ti 1 sec alatt megtesztek 8,33 metert (30km/h), mi autosok viszont 25-ot (90km/h). Nem tunik nagy kulonbsegnek, de nagyon hirtelen tudunk csak meglatni. Foleg, ha meg szembe is jonnek.

Jo lenne belatni, hogy nem ellenetek van a lampa/melleny/lofule, hanem ertetek. Nagyon gyorsan fogynatok ezek nelkul...

avus · http://avus.blog.hu 2008.08.27. 14:04:42

Luigi, nem tudom már kinek reagáltam először, aki azt írta, hogy a fejlámpa mennyire nem ér semmit, és a kormányra rakott lámpa a jó. Én pedig csak megosztottam a fejlámpás tapasztalataimat. Minekutána évek óta évi 12 hónapon át közlekedek bringával.

VonPerez "kapus vagyok, nem csatár" 2008.08.27. 14:06:03

Rendőrség? Ugyanmár... soha, senkire. Tegnap egész nap egy hosszított, magasított Masterrel kellett közlekednünk Bp.-n. igazán izgalmas, onnan "magasról" szemlélni a forgalmat. A dobozososkat mindenki utálja, alig akarják beengedni, mert ugye nem látni tőle. Fordulékonyság korlátozott, szóval biciklisek-robogósok csapkodják oldalról (piros lámpánál)mert nem férnek el mellette. Mert hát, mindkét oldalról jöhetnek, mert nekik szabad. Papópák-mamókák görcsös kormányfogással, jó látni őket, meg a manővereiket. Tuning 75 lovas Kalosokkal, majd még beférünk a "teherautó" elé, az uccsó pill.-ban berántjuk elé a kocsit. kár, hogy jobban megy mint egyes személyautók, viszont hezen áll meg, ha meg van rakva 1.5 tonna cuccal.

Összefoglalva mit akarok, ha egy kicsit jobban figyelne, vagy figyelni akarna mindenki, az jó lenne! Legyen ez motoros, biciklis, autós, teherautós. viszont összeségében, nem tetszik ez a lóerőre korlátozzuk a fiatalokat dolog, mert szerintem veszélyesebbek a már említett szüttyőgők, csőlátásuak, vagy öregek, akiknek még utoljára megadta egy 5 évre az orvos a jogsit.

scsaba1 2008.08.27. 14:12:12

"Településhatárokon öltözködsz? :-)
Egyébként sokkal hatásosabb egy autóssal szemben, mint bármilyen lámpa vagy prizma. A mellényt a rendőrök is hordják, azaz automatikusan törvénytisztelő állampolgárt farag minden autósból ("tisztelet" a kivételnek)"

Muhaha. Hányszor lassítottam én is, és végül kiderült, hogy a parlagfüvet írtották a jómunkásemberek az út szélén.

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2008.08.27. 14:15:43

Én egyszer sötétben mentem le bicajjal Agárdra. Érden felvettem a kukásmellényt, és azt kell, hogy mondjam, nappal soha nem kerültek akkora ívben, mint azon az estén. Szóval lakott területen kívülre én is pártolom. De ha nem hagyom el Pestet és a közvilágítást, fel nem venném :-)

Ja, és volt nálam hátizsák. A csomagtartóra gumipókozva...

Bud 2008.08.27. 14:25:37

Most akkor lakott területen kívül voltál, vagy belül he?

globulin 2008.08.27. 14:26:44

"Városunk parkjába kerékpárral tilos behajtani, illetve a szélén végigszalad egy szép kerékpárút. Ennek ellenére 100-ból 99 kerékpáros a parkban rodeozik végig, én meggyőzem elkapkodni előlük a 2 éves kislányomat."

tudod hányszor láttam már 2 éves vagy annál fiatalabb gyereket a BICIKLIÚTON sétaltatva/tologatva lenni? volt amikor a fűvön voltam kénytelen kerülni őket, és morgásomra h ez bicikliút "leszarom" volt a válasz :) hát ha neki ennyit ér a gyermeke biztonsága.

nem mellesleg nemrég csaptak el majdnem a körülmények:

a) egy kereszteződésben
b) a bicikliúton
c) nekem volt zöld
d) egy anyuci a kereszteződés közepén tologatta x hónapos porontyát, arra koncentráltam hogy kerülöm majd ki, erre balról épphogy nem szállnak belém

globulin 2008.08.27. 14:29:53

d) ponthoz: A BICIKLIÚTON.

borla 2008.08.27. 14:36:06

globulin: itt nincs ok-okozati összefüggés, vagy vmit nagyon nem értek. Ha A BICIKLIÚTON akarnak elcsapni, tök mindegy, hogy ott volt-e anyuka, vagy nem. Mert ha a A BICIKLIÚTON elüt egy autós, nem hinném, hogy ezért a biciklis felelős.
De mi köze mindehhez az anyukának?

zulu 2008.08.27. 14:36:55

globulin:

"tudod hányszor láttam már 2 éves vagy annál fiatalabb gyereket a BICIKLIÚTON sétaltatva/tologatva lenni? volt amikor a fűvön voltam kénytelen kerülni őket, és morgásomra h ez bicikliút "leszarom" volt a válasz :) hát ha neki ennyit ér a gyermeke biztonsága."

Kérdés, hogy volt-e ott járda is? Mert ha nem, akkor ugyanolyan joggal ment rajta a gyalogos, mint te. Ha volt járda is, akkor persze más tészta.

Pál a postoló · http://autostat.hu/magazin 2008.08.27. 14:41:07

srácok!

fogjuk fel úgy a fejlámpát, mint kanyarkövető fényszórót...na? :P

egyébként ma reggel becsorogtam egy kereszteződésbe és egy koromfekete X5 roppant előzékenyen intett és elengedett...megköszöntem és tök jó volt! :P

globulin 2008.08.27. 14:50:14

borla,

az hogy nem a keresztirányú forgalmat figyeltem, hanem az anyukát.

zulu,

amerre közlekedek 80%ban van járda is. akkor 20%ban jogtalanul anyáztam, erről nem tudtam. :)

borla 2008.08.27. 15:05:20

Csak azt akartam ezzel mondani, hogy ne kend el a felelősséget: ha téged majdnem elcsaptak, mi történt a gyerekes anyukával? Merthogy itt vszínűleg nem ti lehettetek a hunyók, hanem a BICIKLIÚT-at keresztező autós. Főleg, hogy nektek zöld jelzés volt (ha jól értelmeztem a sztorit - de lehet, hogy a verzióm nem helyes: balra kisívben kanyarodott az autó?)

acel 2008.08.27. 15:18:13

"arra pedig nem számíthatok, hogy lépten-nyomon meg akarnak ölni..."
Pedig jobban tennéd, mert jabb ha most megtudod tőlem, hogy lépten nyomon meg akarnak ölni. És ez nemcsak autós-bicajos hanem autós-autós viszonlylatban is igaz.

teabore 2008.08.27. 15:24:45

"Pedig jobban tennéd, mert jabb ha most megtudod tőlem, hogy lépten nyomon meg akarnak ölni. És ez nemcsak autós-bicajos hanem autós-autós viszonlylatban is igaz."

Na az a gáz, hogy itt tartunk. És ez a természetes. Jobb félni, mint megijedni?

globulin 2008.08.27. 15:24:59

borla,

a bajt igazából az okozta, hogy a nekem balról érkező autóst nem láttam és ő se engem, mert egy buszmegálló (ha jól emlékszem) takarta a kilátást. Valamint neki külön jobbra ( az ő szemszögéből) kanyarodó sávja volt ami nem tudom hogy pirosat kapott-e, vagy neki nem is volt lámpa... mindenesetre nekem zöld volt, a gyalogosoknak is, zebra meg bicikliút, ezért nem számítottam keresztező forgalomra + anyucira koncentráltam. lehet én voltam a hülye? :P

acel 2008.08.27. 15:26:12

BICIKLIÚTON elcsapott bicajos sem megy tovább, legfeljebb az autóst is elmeszelik. Egyébként sok olyan BICIKLIÚT kereszteződés van ahol egy 35-el haladó bicajost lehetetlen észlelni, a kanyarodás megkezdése és a bahahtás között 2-5 másodperc eltelhet, főleg ha gyalagosra is kell figyelni, ezalatt a kerékpár 50m-t is megtehet. Szóval hiába a kresy előny a bicajosnál, az aduász az autósnál van.

én 2008.08.27. 15:26:50

A poszt arról szól, hogy egy autó a rossz oldali sávban menve csak azért nem ütütt el egy másik járművet, mert a másik satufékezett. A hozzászólások 90%-a meg arról, hogy a bringás miért nem hordott kukásmellényt (ami egyébként nem kötelező). Annyira jellemző.

acel 2008.08.27. 15:27:39

teabore

Ha rendőség is ezt reklámozza óriás plakáton, akkor szerinted hol tartunk?

teabore 2008.08.27. 15:32:50

Nekem az a legszomorúbb, hogy nem látom a kiutat - nagy felelősségük van a törvényhozóknak, de még nagyobb a közlekedőknek.

stellaz 2008.08.27. 15:33:40

Én sokat bringázom is, meg vezetek is. És tényleg meglepő, hogy a keresztező bringa utak mennyire beláthatatlanok.

Ursula 2008.08.27. 15:40:56

avus · 2008.08.27. 13:12:38
"Miért, mit gondolsz, amikor nem az autós képébe bámulok, akkor hova? Csillagot vizsgálok?"
Semmi kifogásom a fejlámpa ellen, ha a bicajon is van lámpa, mert te a fejeddel ide oda nézel, meg az autós is ide oda néz, és ahoz, hogy kiégesd a retináját, épp egyszerre kell egymásra néznetek. Dugóban van idő bemérni az áldozatot, de ha már haladósabb a tempó...
Azzal a húszezres stroboszkóppal nem csodálom, hogy a dugóban szétnyílik előtted a kocsisor. :)

Srácok, elhiszem, hogy ótvar dolog kukásmellénybe beleizzadni, de mindjárt itt az ősz. :) Addig is csak kreatívan. Aki hátizsákkal van, az máris ráhúzhat valamit. (Nemtom, lehet, hogy van külön erre a célra gyártott cucc is.) NAPPAL, városban egy nem szuperülodakoncentráló autós sokkal hamarabb észrevesz egy nagy felületen rikító rendőr vagy kukás színű kétkeréken imbolygó valamit. Ilyenkor talán nem is a fényvisszaverő számít, hanem a rikító szín. Mintha olvastam volna valahol, hogy van direkt légáteresztő anyagból is ilyen high visibility mellény. Ha én lemerészkednék az úttestre, valamit biztos kitalálnék. (De én csak szabadidősportoló kocacangás vagyok, arra megyek amerre a bicikliút visz. A köztes szakaszokat járdán hidalom át, a gyalogosok terrorizálása nélkül.)

Tapasztalatom szerint, SÖTÉTBEN ezek a hyper xenon LED-es stroboszkóp lámpák annyira vakítanak, hogy kiegészítő lámpa nélkül már zavarják a pontos távolságmeghatározást. A sima villogósLEDes lámpák meg nappal szinte semmit nem érnek, sötétben is csak akkor, ha pontosan a mögötted jövő szemmagasságának szögébe vannak állítva.

Egyebet nemmonthatok, kérem kapcsojja ki.

zulu 2008.08.27. 15:53:08

én:

Látod, ilyenek az emberek. Elkezdenek csevegni valamiről, aztán ez is eszükbe jut, meg az is.

Vérlázító, nem? :-))

én 2008.08.27. 15:56:25

zulu 2008.08.27. 15:53:08
"Látod, ilyenek az emberek. Elkezdenek csevegni valamiről, aztán ez is eszükbe jut, meg az is."

Érdekes módon, mindig ugyanaz jut eszükbe. Nem vérlázító amúgy, csak dögunalmas.

Ursula 2008.08.27. 16:00:55

én 2008.08.27. 15:26:50

A poszt arról szólt, hogy egy sofő hibázott. Rosszul kanyarodott ki ÉS/VAGY nem vette észre a biciklist.

Az előbbire nem nagyon lehet mit mondani, a másodikra pedig lehet ötleteket adni, miként lehet a biciklis minél feltűnőbb.

Ha unalmas, vedd föl videjóra a Barátokkösztöt, meg a Jóbanrosszbant és ilyenkor nézd meg.

én 2008.08.27. 16:06:16

Ursula 2008.08.27. 16:00:55
"A poszt arról szólt, hogy egy sofő hibázott. Rosszul kanyarodott ki ÉS/VAGY nem vette észre a biciklist.

Az előbbire nem nagyon lehet mit mondani"

Dehogynem, anyázni lehet. Ha a másik fél nem bringás lett voolna, hanem autós, akkor menne is rendesen.

Félre ne értsd, nem szeretem az anyázást, nem sok értelme van. Arra próbáltam rávilágítani, hogy az áldozatból sokkal könnyebben csinálunk bűnöst, ha kerékpáron ül autó helyett.

neet 2008.08.27. 16:08:18

Kreszt és okos vezetési alapokat az érettségihez!!! Tavaly tanultam vezetni, és leesett az állam, h 31 évig mennyi mindent nem tudtam! Nem vagyok hülye (na jó, néha igen, de nem úgy...) de meglepődtem csomó szabályon és egyebeken, és azon, hogy aki "csak" bringázik vagy gyalogol, hihetetlen, mennyi mindent nem tud a közlekedésről!!! Azon kívül, h körülnézünk és piroson sose megyünk át, még volna pár dolog, amit tudni kéne gyalog és bicajon is.

neet

neet 2008.08.27. 16:09:58

Ja, és az első forgalmi vizsgán a kisebb hibákon kívül azon buktam meg, h a jobbra kisívet nem elég kicsin vettem... na, egy életre megtanultam, (remélem), h ha nagy az ív, akár ott is maradhatok. (2.ra átmentem! :D )

neet 2008.08.27. 16:11:35

Az elsős iskolatáskámon (tipikus szocpol háti kocka)anno volt fényvisszaverő csík hátul és oldalt. Ilyesmi megoldás a bringásoknak?

Ocsy 2008.08.27. 16:19:02

én 2008.08.27. 15:56:25

Nekem van egy tuti módszerem a "dögunalmas" (értsd: engem nem érdeklő) topic-okhoz: nem olvasom el őket! Ott van pl. a fizikás történet: világéletemben rüheltem a fizikát, ezért a 3. képletelemzős komment után fel is adtam. Pedig biztos vannak benne érdekes dolgok, mert már van 400 hozzászólás.

Egyébként, ha hozzá tudsz tenni valamit a történethez, ami lehetőleg nem anyázás, és túlmegy azon, hogy az autós balfék volt, a bringás meg szerencsés, hogy nem csapta el (ezen az 5. komment után túl voltunk), akkor csak bátran! :-)

Ocsy 2008.08.27. 16:20:44

neet 2008.08.27. 16:08:18
"Azon kívül, h körülnézünk és piroson sose megyünk át, még volna pár dolog, amit tudni kéne gyalog és bicajon is."

Tapasztalatom szerint a gyalogosok és bringások jó része ezt sem tudja, vagy ha tudja is, gyakorlatba már nem teszi át.

torró 2008.08.27. 16:33:38

Le kellene jönni így nyáron a Balatonra és megnézni hogy a német bringás turisták miként vannak felszerelve. Este tényleg úgy világítanak mint egy karácsonyfa. És látni őket messziről.És ami érdekes szerintem jobban ismerik a magyar szabályokat mint sok honfitársunk. Egyébként meg én is piszkosul utálom a jobbra nagy ívben kanyarodót.Hogy ezt miért nem lehet megtanulni?

neet 2008.08.27. 16:38:15

Torró,
mert sokan nem szeretnek lassítani, gyorsan (kb 20 km/h felett) meg tényleg nem lehet kisívben.

crazybird 2008.08.27. 16:39:00

Ocsy 2008.08.27. 16:20:44

"Tapasztalatom szerint a gyalogosok és bringások jó része ezt sem tudja, vagy ha tudja is, gyakorlatba már nem teszi át."

És persze ne feledkezzünk meg az autósokról sem, akik szintén. ;)

váj mí 2008.08.27. 17:00:34

Apropo, láthatósági mellény. Igen hasznos találmány tud lenni, pláne szürkületben és sötét napszakokban, ha van közvilágítás, ha nincs.
Romániában kötelező a kerékpárosoknak a láthatósági mellény viselete. És igen nagyon megb...k azt a kerékpárost pénzbüntetésileg, aki a mellény nem viselésével potenciális balesetforrást jelent, akár éjjel, akár nappal.
Csak szólok, hogy aki Romániában tervez bicajtúrát, az csomagoljon mellényt is.
Különben, több másországbeli ismerősöm nyilatkozott elismerően, pláne amikor két falu között suhantunk az országúton este, és a bicajosok már messziről jól láthatóak voltak.

acel 2008.08.27. 17:12:37

Találós kérdés mellény elleneseknek: Miért sárga a darázs, és miért nem világít inkább? A természetes szelekció szerintem a bringásoknál is működik.

Perillustris 2008.08.27. 17:18:50

"Nem örülök, egy kicsit sem. Ha nem látlak, és épp ezért lelapul a fejed, a lámpáddal közösen, akkor meg csodálkozol."

Tehát nem feltételezed magadról, hogy észreveszel egy duplán kivilágított bringást a sötétben? Akkor ne ülj autóba!


"Tudsz nézni 3 felé is egyszerre?"

Ismétlem, ha meghaladja képességeidet az autóvezetés, akkor ne vezess! Ne szégyeld, kapásból az emberek felétől be lehetne vonni a jogosítványt.


"Mellesleg én mindig is úgy közlekedtem, hogy biciklisként tudtam, én vagyok a kisebb, tehát én figyelek nagyon az autók között. Gyalogosként pedig én figyelek nagyon, ha kereszteznem kell egy kerékpárutat, mivel ilyenkor szintén én vagyok a "kisebb"."

Evolúciós beidegződés, nincs is ezzel baj, de nem ártana, ha most már egészséges tudatunkat használva elindulnánk abba az irányba, hogy "én vagyok a nagyobb, az erősebb, ezért én figyelek jobban, én vigyázom a kisebbre".

Perillustris 2008.08.27. 17:22:55

A mellényhez: kb. 1 éve kipróbáltuk, mennyit ér valójában. Tömören: tompított fénnyel világítva a hátsó lámpa piros fénye észlelhető, míg a mellény csak kritikusan közelről, tehát igazából ebben az esetben nem számít a megléte. Távolsági fény használatakor ugyanakkor vakított a mellény, ám a villogót teljesen elnyomta.

Tanulság: lakott területen kívül fontos mindkettő, egyik sem helyettesíti a másikat.

váj mí 2008.08.27. 17:29:49

Perillustris

Persze, hogy nem helyettesíti, de a biztonságos közlekedéshez nem árt, mindkettő megléte. És nemcsak lakott területen kívül. Pölö: nem minden városban úsznak fényárban az utcák. Egy mellékutcába bekanyarodva meg azért jó, ha az ember látja, hogy "x" méterrel előtte teker egy bringás, és időben ki tudja kerülni.
Én Magyarországon is kötelezővé tenném. Persze a villogó bringásruci "trendibb", de a mellény olcsóbb ;)

Bicajos csaj 2008.08.27. 17:32:12

Sziasztok autósok, biciklisek, gyalogosok. Nekem konkrétan fejtörést okoz ez az egész.Mindenki követ el hülyeséget úton legalább egyszer, és vagy megússza vagy nem.Nos, amikor lámpát vettem a bicajomra szempontokat kerestem.Ne legyen túl erős fénye mert nem az a célom, hogy megvakítsam az autóst, hanem hogy lásson, az is szempont volt, hogy olyan legyen a fénye, hogy sötét utcában én is észrevegyem a hiányzó csatornafedelet és ne hajtsak bele. Erre sikerült olyat vennem 4000Ft-ért, amelyik egyik szempontnak sem felel meg, visszacserélni nem lehet. Az elöző lámpám lelopták eü.-i elött.Most nem biciklizem sötétben vagy csak nagyon óvatosan, karácsonyig, amikoris megajándékozom magam egy újabb lámpával és ki tudja majd mit bír...Örülnék, ha egy autós segítene lámpát venni...

béluska 2008.08.27. 17:39:52

Én nagyon vigyázok a biztonságra, persze a Böske meg a Betti (a lovaim) miatt nem csak magamat veszélyeztetem, ha hülyeséget csinálok. Így a lovaskocsimon és a lovakon az alábbi biztonsági cussok vannak felszerelve:
- mindegyik ló beborítva láthatósági mellénnyel (mondtam is nekik viccesen: ej de nagy mellényetek van, lányok). Ez egy kicsit azért veszélyes, mert a múltkor egy óregasszony majdnem szívrohamot kapott a két fényvisszavetős lótól
- tompított fényszóró a két ló fejére szerelve. Ez addig jó, amig nem kezdenek kíváncsiskodni a lányok, mert ha össze vissza nézelődni kezdenek, nagy zűrzavart okoz a két lámpa csapkodó fénye: mint egy diszkó, úgy nézünk ki
- páramentesítő a ló szeme előtt (ezt a Böske ki nem állhatja)
- hátul villogó piros lámpa, ami úgy működik, hogy a lovaskocsi hátuljához fektetett gyerek folyamatosan meggyújtja-elfújja-meggyújtja-elfújja a gyufát.

Szerintem elég biztonságosan közlekedek. Ja és van nyolc zsák a kocsin, mindbe van levegő, tehát ez egy nyólclégzsákos lovaskocsi.

váj mí 2008.08.27. 17:43:04

béluska

És te nem vagy kivilágítva? Ej, ej... veszélyes gondatlanság. Meglásd, egyszer elcsap a Mari néni a tejescseberrel, mert csak a lovakat veszi majd észre ... :P

Perillustris 2008.08.27. 17:45:49

Arany középút:

Cateye HL-EL220 vagy HL-EL320

béluska 2008.08.27. 17:51:37

finisz: nekem nem kell, mert a kocsi ki van. Autóban sem vagy kivilágítva, nem? Egébként jöhet nyugodtan, én a lovaskocsin a biztonsági övet használok, nem lehet baj. Van bukócső is, két kályhacső van összedugva a lovaskocsi első részin, ahun ülök. Ha gyün a vihar, ponyvát is dobok rá, tudniillik, hogy ne ázzak má.

Bicajos csaj 2008.08.27. 17:53:12

És különben is,autós vs. bicikli, az elöbbi nyer, akár az autós hibázik, akár nem. Nekünk nagyobb szívás...Inkább lassítok a jobbkezes utcában is és megnézem hogy jön-e a Nagy Ő, mert ha igen és nem figyel elcsap. Vannak olyan Nagy Ők akik megadják és integetnek, hogy mennyé mááá, inkább integessen, mint látagossanak...Sajnos Mari néni szatyrában nincs légzsák...

Perillustris 2008.08.27. 17:55:59

Jobbkezes utcában elvileg mindenki lassít. :)

Bicajos csaj 2008.08.27. 18:03:03

Tudok egyet, ahol csak elvileg :)
Gyakorlatilag lassíts nézz körül, jujj ott jön, ki a gyorsabb, ő nyert(inkább a gázra lép)...Lehet nem kéne körülnézem, elvileg nekem van elsöbbsébem... :)
Felírtam a lámpa tipped, köszi

borla 2008.08.27. 18:13:05

Perillustris · cmtv.freeblog.hu/ 2008.08.27. 17:55:59

Friss szori (kb. 17.30-kor történt): 30-as övezetben balra szeretne kanyarodni egy tanulóautó. Pont oda, ahol két kisfiammal a zebrám készültünk átkelni. Ekkor balról a körülményekhez képest nagy sebességgel (kb. 40) elhúzott egy Renault 5. Az oktató a T-s autóban dudál, kiabál, mire mellettünk két mama egymásra néz, ez meg mi a francért nyomja a dudát.
Tanulságok:
1. Jobbkezes utcában elvileg mindenki lassít. :)
2. Kreszt és okos vezetési alapokat az érettségihez!!!
3. Defenziv stílus, mindegy, kinek van igaza

béluska 2008.08.27. 18:13:18

jobbkezes utcába még soha nem mentem be bal lábbal.

torró 2008.08.27. 18:19:13

béluska . Ilyen sok száraz komment után nagyon jó ilyen vidám sorokat olvasni.Gratula.

béluska 2008.08.27. 18:29:36

Köszi! De a biztonságos közlekedéshez szerénység is kell. Az én lovaim erre vannak nevelve, mert hiába veszem meg nekik az ezüstmetál téliszalámit, tudják, hogy a szegényebb lovat nem szabad lenézni: ha annak előbbsége van, nem lehet másodrendűségi érzése neki.

béluska 2008.08.27. 18:33:56

Jobb egy egészséges ló, mint egy feleséges. Ezért jobban kell vigyázni az egészségünkre, mint a feleségünkre, mert egyik kétszer annyi mint a másik.

Bicajos csaj 2008.08.27. 18:34:16

Borla,ha nem is érettségihez kötve, alapjaiban egyetértek, torró osztozom véleményedben.

torró 2008.08.27. 18:48:54

Ez így igaz béluska. Jómagam a 40 év balesetmentes közlekedést ennek a szellemnek köszönhetem és lehet talán a fölöttünk levőnek is.

váj mí 2008.08.27. 19:03:47

béluska

Mari néni tejescsebre ellen nem véd a biztonsági öv, sem a bukócső... az visz mindent ;) Úgyhogy szedd elő gyorsan a karácsonyifaégőket :)

váj mí 2008.08.27. 19:10:40

Különben tényleg életveszély, ahogy egyesek értelmezik a közlekedési szabályokat. Pár napja a 17 villamos útvonalát követve autózunk, és mivel nem rohantunk sehová, nem kezdtük előzgetni az előttünk haladó tuját. Adott pillanatban tuja megáll, ajtók nyílnak, megálló. Mi is állunk. A gond csak annyi volt, hogy a sínpár és a járdán kialakított megálló között volt némi útszakasz. Erre egy barom, aki az ószeren vette a jogsiját, jobbról bevág, előzi a villamost, az állatja... A le- felszállók meg menekültek, ki vissza a járdára, ki a villamos oldalához. Hogy az ilyen minek ül autóba???

Marcellusca 2008.08.27. 23:03:09

Üdv!

Csak az első kb. 50 kommentet olvasva arra a következtetésre jutottam, hogy frankón alakulnak az ellentétek. Én gyaloglok, bringázok és autózok is, úgyhogy minden téren érintett vagyok.
De! Ki az az agyament (a követőivel együtt), aki kitalálta az első villogó lámpát?! Sokkal rosszabb és idegesítőbb, mint a (KRESZ által előírt) folyamatos fény. Hátsó világításnak viszont OK, mert így egyből tudom, hogy amit/akit utól fogok érni az nem egy kiégett helyzetjelzővel rendelkező autó és nem motor, azaz fel tudok rá készülni, hogy gyorsan lesz közvetlenül előttem.
Antibringással kell, hogy egyet értsek, hogy ne a fejeteken hordjátok, mert, ha bámészkodtok, akkor semmi nem látszik belőle. (Az én ablakomon/visszapillantómon pedig ne tessék bebámúlni, főleg ne lámpával!!!
"Kedves" avus! Szóval, ha te teszel arra, hogy mit ír elő a KRESZ, akkor én is nyugodtan elüthetlek, ha az autóúton közlekedsz a kiépített kerékpárút helyett? Vagy nyugodtan eltaposhatlak, ha jobbról előzöd a kocsi sort (ne adj' Isten én éppen jobbra kanyarodok)?
Az ilyen idióták miatt tartunk a közlekedésben (is) ott, ahol tartunk!!! Kicsit elgurult a gyógyszerem, úgyhogy cifrázhatnám tovább, de nem teszem, mert nem sok értelmét látom.

Más! Üdv, béluska! Kérlek írj minden poszthoz kommentet, mert a sok idióta közt a Tieid kész felüdülés (és már nem is kell megkeresnem a gyógyszeremet)!

Marcellusca 2008.08.28. 00:08:31

Most jut eszembe, avus!

Ha a járdán közlekedsz a bringáddal (mert köztudomású, hogy a járdán azért nem lehet biciklizni, mert nincs rajta pedál), akkor nyugodtan lekeverhetek egyet, hogy hirtelenjében az úttesten találd magad (remélhetőleg egy Kamaz/Kraz alatt)?! Mindezt csak azért, mert én is letojom a szabájokat. Egyébként pedig minden szabálytalankodó gyalogos/bringás/autós sz@rjon sünt!

Perillustris 2008.08.28. 00:29:55

"Szóval, ha te teszel arra, hogy mit ír elő a KRESZ, akkor én is nyugodtan elüthetlek, ha az autóúton közlekedsz a kiépített kerékpárút helyett? Vagy nyugodtan eltaposhatlak, ha jobbról előzöd a kocsi sort (ne adj' Isten én éppen jobbra kanyarodok)"

Kiváló az arányérzéked!


"Ha a járdán közlekedsz a bringáddal (mert köztudomású, hogy a járdán azért nem lehet biciklizni, mert nincs rajta pedál), akkor nyugodtan lekeverhetek egyet, hogy hirtelenjében az úttesten találd magad (remélhetőleg egy Kamaz/Kraz alatt)?"

Ismét, de amúgy igen. Ha tahón, száguldozva közlekedik. A nevemben is. Kamaz nélkül persze.

Bicajos csaj 2008.08.28. 02:19:17

Most nem azé, de gyalogosként akart elütni egy autós miközben hátrafelé tolatott és nem vette észre, hogy mi gyalogosok a zöld színű jelzőlámpára várunk, hogy átkelhessünk a zebrán a bolt elött. Nos, ha mindenki bántani akar minket bicikliseket, lehet, ugyanakkor kéne a jó szándék is.Mert ha nem mehetek biciklivel járdán, mert netalántán nem szeretem a két soros autóutat délután kettő után, mer az egyik erre akar majd kanyarodni a másik egyenesen akar majd haladni és tudom hogy feltartom, emiatt inkább ésszerűen megyek a járdán.Az a kérdés ha a gyalogosok lerúgnak minket a kocsisok közé, a kocsisok leszorítanak a padka és a busz által kitaposott gödrökbe az sz.tem veszélyesebb. A kérdés, ha kerékpárúton parkol egy autó(lsd.:Andrássy út)akkor én is belerúghatok az autóba, hogy menjen mán odébb ill. ha gyalogosok foglalják el a kijelölt kerékpárútat(lsd.: Nagy Lajos Király útja egy része)akkor megkostóltathatom vele az első "26"-os kerekem?
Nos az a hozzáállásom,hogy agresszióval nem oldunk meg semmit, én is tudom ki az erősebb és hogy hol a helyem.Az ésszerű kereteket kéne tartani a közlekedésben és nem egymást szidni.Másik részről ahogy észrevettem az autosók is bajban vannak olykor, hiszen a fél város le van zárva és a kerülőút kerrülőútján sem jut elörébb és a benzin is drága, nekem viszont az életem az u.akkor szeretek biciklizni.A másik mint biciklis a haverjaimat is egrecíroztatom hogy vegyenek lámpát(első,hátsó),azt mondják ciki,én erre azt mondom az a ciki, ha kiskanállal kell majd etetni, mert emiatt széttörhet a fejed.És ha ő nem is tartja fontosnak én akkor is felteszem.Jó, jó előre majd karácsonyra veszek egy normálisabbat. Mint fentebb írtam Borlával egyetértek.Szóval találjunk egy közös hangot és béluska te is írjál ám...

Jacques Foche 2008.08.28. 04:41:31

Akit a bringások LED-es fejlámpái zavarnak, az azért elég gáz csávó lehet. Koránt sem vakít annyira, mint a tunnnningjózsikák meg a wannabe-gengszterek piaci gagyixenon szarai. Egy gyári xenon is csak a szintszabályzó miatt nem süti szét az ember retináját, az ilyen gagyi szarokban meg ugye az nincsen. Az aztán vakít ha kocsiban ülök (elég alacsony gépem van) de ha bringán ülök, még akkor is.

Perillustris 2008.08.28. 07:47:16

"a haverjaimat is egrecíroztatom hogy vegyenek lámpát(első,hátsó),azt mondják ciki"

Hány évesek? 12?

Ocsy 2008.08.28. 08:28:40

Bicajos csaj 2008.08.28. 02:19:17

"a haverjaimat is egrecíroztatom hogy vegyenek lámpát(első,hátsó),azt mondják ciki"

Yesss!!! :-( Szerintem keress új haverokat. Akik kevésbé cikik.

béluska 2008.08.28. 09:34:02

Nos a lámpa aligha lehet ciki, mert gondolom, ezek a haverok a WC-ben már nem találják olyan cikinak a lámpát. Bár ugye ott nem is életet ment, hanem mástól óv. Ha jól hallottam.
A Betti meg a Böske szerint igazából - ezt már valamelyik posztban leírtam - a fahéjas jégkrém a ciki, mert az utálják: azt mind a kettő kiköpte. A joghurtos belsejűért viszont ölni tudnának a lányok, láttam a Böske szemin. Szoktam is nekik veeni néha a teszkóban, ha rendesen húzzák a kocsit és nem rántanak be az árokba, csak mert egy szép szál kórót látnak ott lengedezni.
Olyan jól egybedolgoznak egyébként a lányok, mint a Kovács-Janics páros a kajakban, gondolkodtam is, hogy átnevezem őket, de arra jutottam, h. a kalyakos lányoknak még kell egy két érmet szereni ahhoz, hogy a két gyönyörű lót átkereszteljem.

Bicajos csaj 2008.08.28. 17:00:43

Az a gáz, hogy nem kamaszok.22-28 között vannak...ugyanígy állnak a bukóhoz is...Elméletileg felnőtt emberek.

váj mí 2008.08.28. 19:10:46

Bicajos csaj
Az a baj, hogy csak elméletileg...
Én nem bringázok Nemtok nah ... nincs meg hezzá az egyensúlyérzékem .. Nem is vezetek kocsit, bár jogsim az van ;) Így legtöbbször a tömegközlekedést veszem igénybe, és leszállva róla, gyalogosként veszek részt benne. És mint a legkisebb entitás ebben a katyvaszban, elmondhatom, egyaránt találkoztam bunkó bringással (aki, a bicajútról letérva, a járdán lecsenegt... no, ilyenkor van egy olyan ingerem, hogy belerúgjak a jhátsó kerekébe, haddlám.. alapon ... de visszafogom magam ;) ). jah, és persze, bunkó autóssal is. Ma pölö a Prielle utcában csapott majdnem el egy autós a zebrán. No igen, nem volt jelzőlámpa, "csak" felfestett zebra, meg előtte figyelmeztető tábla, de hát azt minek nézni, ugye ..... :(

Marcellusca 2008.08.28. 20:06:43

Perillustris!

Látom nem érzed sem az iróniát, sem a "költői" túlzást.
Ma megint találkoztam ügyes bringással, aki a Vizafogó utcán az autók között kerülgette a kátyúkat, holott új, rendesen kiépített kerékpárút fut az úttestel párhuzamosan.
Kérdem én - költői - ilyenkor mennyire lenne felháborodva, ha a kóválygása közben elütöm, pedig biztonságosan közlekedhetne a kerékpárúton?!

Jacques Foche 2008.08.28. 20:19:30

Bicajos csaj: Nézd, végülis az ő dolguk. Az életben maradás nem kötelező, az is csak egy opció a sok közül. ;)

Aqweren 2008.08.28. 22:53:14

béluska hozzászólásaival kapcsolatban eszembe jutott egy kérdés:
tegyük fel hogy elegem lesz a benzinárakból és lóval akarok közlekedni a jövőben. Tegyük fel hogy otthon van istállóm és egy lovardában dolgozom, szóval ne csámcsogjunk azon hogy hogy "parkolom le a lovat", oké? :D (Bár a boltnál megállás érdekes lenne, na mindegy)
A kérdés: KI KELL VILÁGÍTANOM A LOVAT? Kell láthatósági mellény? (mmint nem a lónak, nekem). Megbüntetnek-e amiért szennyezem a környezetet lócitrommal?
A szekér az oké, meg az más, de mi van azzal aki lovagol? szabályozza ezt a KRESZ?

Perillustris 2008.08.28. 23:41:20

Bicajos csaj, nekem könnyű dolgom van. Elég megmutatnom a rólam készült képeket, amik egy esés után készültek: kep.tar.hu/perillustris/50156684#2

Meg elmesélem, hogy a mentősök szerint a sisak mentette meg az életem (8 cm-es csúszásnyom a sisakon, agyrázkódás, emlékezetkiesés). Arra sem emlékeztem, hogy a haverom fényképezett a mentőre várva, pedig az utat is végigdumáltam. A kórházba eszméltem.

Perillustris 2008.08.28. 23:45:54

Ha valaki érti, s amúgy imádja is az iróniát és a cinizmust, az én vagyok. Ez nem volt az, főleg, hogy a hozzászólások egyik fő elemét ismételted el.

"holott új, rendesen kiépített kerékpárút fut az úttestel párhuzamosan"

Új? Rendesen? Akkor ezt most betudom költői túlzásnak, OK?

Perillustris 2008.08.28. 23:47:12

A kórházban. De csúnya.

Pál a postoló · http://autostat.hu/magazin 2008.08.29. 13:33:33

A budapesti kerékpárút-hálózat 60%-a alkalmas arra, hogy mindenfajta kerékpárral közlekedhess rajta. 40% azonban olyan állapotban van, hogy országúti kerékpárral nem merészkedik rá épeszű ember. Én ilyenkor igenis lemegyek az autók közé és nem érzem azt, hogy folyton az életemre törnének. Sokat dolgoztam azért, hogy olyan bringám legyen, amilyen...az említett szar minőségű kerékpárutakon seperc alatt történhet olyan "baleset", ami a bringásnak 25-30 000 forintjába kerülhet.

Tudom, ez úgy hangzik, mintha egy Gallardo volánja mögül prüszkölnék a kátyúk és a fekvőrendőrök miatt, de az autóssal szemben, nekem van még alternatíva...az úttest, ahol hangsúlyozom: békében megférek az autósokkal.

Jacques Foche 2008.08.29. 18:43:28

undefined: Na ja, ezért nem vettem országútit. A bringautak minősége és mennyisége is egyaránt az elfogadható szint alatt van, ráadásul nálunk Fehérváron a tahó gyalogosok is folyton a bringaúton kolbászolnak. Az úton haladás se jó megoldás mert semmivel se jobb az aszfalt, mint a bringaúton.

Perillustris 2008.08.31. 20:56:20

"A budapesti kerékpárút-hálózat 60%-a alkalmas arra, hogy mindenfajta kerékpárral közlekedhess rajta."

Legyen inkább 10 az a 60.

KuKori (inda nélkül) 2008.08.31. 21:11:46

Perillustris, állandóan sír a szátok már. Amilyen van, olyan van. Nem feltétlenül 2 milliós országúti verseny kerékpároknak tervezték, mint ahogy az autóútjainkat sem Forma 1-es kocsiknak és Lambo Gallardókra optimalizálták. Nem rosszabb az arány sokkal (a sebességet is figyelembe véve), úgyhogy ne már ezt a nótát, oké?

Falubájknak, monti(szerűségnek), városi cangának tökéletesnek ugyan nem mondható, de megfelelőek.

Carl Lazlo, Esq. 2008.09.01. 09:43:17

Na. Hát azért ez nem rossz. Mindig rinyálnak az autósok, hogy mennyire utálja őket mindenki...

bkvfigyelo.blog.hu/2008/09/01/arconcsapta_a_buszvezetot#comments

Jurtás 2008.09.01. 08:17:57
Kedves Pengusz ! Egy kérésem van mutass "egy SZABÁLYOSAN közlekedő kerékpárost" !!!!!

Nem megyek bele abba , hogy vílágítás , fénymellény , stb... Csak egy olyat aki betartja a kresz legalapvetőbb , legelemíbb szabályait. Piros lámpa , jobbkéz, a villamosvágány a villamosé a buszsáv a buszé ,stb....szabály. Ha van keréppársáv-út akkor ott megy .
Nem ugy , mint a Kerepesin ahol az Aréna szépen kiépítette és mégis a troli előtt szaroznak a busz sávban. Naná hogy ráhuzom ! :))

gyerünkmá 2008.09.01. 08:51:30
Tököm tele van már, hogy a biciklisek csak szentek és sérthetetlenek. Ki is használják, aztán mindig nekik áll feljebb. Letolni az összeset az útról, aztán átmenni rajtuk oda-vissza legalább háromszor !

Kritikus massza 2008.09.01. 08:53:26
Marha egyszerű - legközelebbi kritikus massza gyűléskor, amikor épp a jogaikért készülnek kiállni, szépen meg kell nézni a fószert a tömegben. Tuti ott lesz hogy demonstráljon a bunkó autósok ellen...
Gondolom a tirpákja gázolt már gyalogost is a járdán / zebrán.

Ki lehet szűrni a tömegből - kordon + beléptetőkapu ahol egyenként mennek ki a bicósok hazafelé menet, ha valamelyik cangás hőzöng, meg kell mondani, hogy a haverjukat keresik, ha sok hőzöng, (könny)gázt nekik.

mokkaczuka • www.miertcion.blogspot.com 2008.09.01. 09:08:05
Én egyszerűen rövidre zárnám a dolgot. Kitiltanám a fővárosból az összes biciklist. A motorosokkal egyetemben. Oszt lenne békesség. Mi a francnak kell erőltetni magatokat ebben a benzingőzben, szétszakajtani időnek előtte a tüdőtöket és még a másik embert is hergelni? Vegyétek tudomásul, ez a város alkalmatlan a bicajozásra.

Szibarita 2008.09.01. 09:12:25
Ha valaki jardan biciklizik, ki kell lepni ele. Hirtelen, hadd ijedjen meg. Vegul is azert biciklizik ott, mert biztonsagosabb, mint szabalyosan. Ha majd nem lesz az, nem fog minket tovabb terrorizalni.

Traffic Fan 2008.09.01. 09:23:19
Sztem a biciklisek szarnak a KRESZ-re. Mindenki pártolja a biciklit, csak arra nem gondol, hogy sokuk önző, paraszt,-mint az utakon.
Ez nem Bécs, Hollandia, ahol nem barmok cikáznak a járdán, hanem kultúrált emberek!
Milyen jó volt ott tekerni, itt még bicajom sincs. Elég tapasztalni, amikor zöld van a gyalogosoknak, a biciklis meg fékezés nélkül behajt a pirosba. Miről beszélünk?
Rohadjon meg a takony budapesti biciklis ott ahol van!

Most akkor ki utál kit?

borla 2008.09.01. 10:29:38

undefined 2008.08.29. 13:33:33
az említett szar minőségű kerékpárutakon seperc alatt történhet olyan "baleset", ami a bringásnak 25-30 000 forintjába kerülhet.


Ha ilyen jellegű baleset ér, fényképezd le és hajts be a szervíz árát! Nekem autónál már bejött












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása