Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) KRESZ (1) kresz (720) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

KRESZ vs. Centrum

2008.09.07. 07:28 :: Kisikasa

Nathanp az igazán KRESZ fan-ok segítségére számít az alant látható közlekedési szituációban. Van itt minden mi szem-szájnak ingere és a hab a tortán, hogy a kissé zavaros helyzetben az autósok büntetésekre számíthatnak, de kérdéses, hogy mindezt joggal kapják-e. Lássuk!

A KRESZ-t és alkalmazását betéve tudó, és/vagy szabályturkász kommentelők segítségét kérném.

Adott egy kétirányú utca, jobb oldalon megállni tilossal. Adott egy keresztutca a bal oldalon.


Adott két jólfésült közterület-felügyelő, aki hol a balról jövő keresztutcáig, hol az utca végéig lebünteti a jobb oldalon parkolókat szabálytalan parkolásért.

Adott néhány parkolóőr, aki szintén lebünteti a jobb oldalon parkolókat parkolójegy hiányáért - egy fénymásolt térkép alapján, amin zölddel parkoló-övezetként jelölik a megállni tilos jobb oldalt.

Adott a kérdés, hogy igaza van-e a szomszéd Lacának, hogy a bal oldali keresztutca oldja a jobb oldali megállni tilost?

Valamint, hogy a Centrumos csapat vagy a portyázó közteresek büntetnek jogosan?
Szitu vizuál a mellékelt képen.

40 komment

Címkék: közlekedés autó büntetés parkolás kresz

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

teabore 2008.09.07. 07:48:46

Igen, igaza van. -Paragrafus szám később :)))
A Centrumosoknak mindegy, hol parkolsz, ha a zónán belül teszed - a lényeg, hogy fizess, nem?

Secnir 2008.09.07. 08:28:05

Lacának igaza van, a baloldali keresztucca oldja a jobboldali megállni tilost.
közteresek csak a megállni tilos táblától a baloldali utcáig büntethetnek.
centrumosok a megállni tilos táblától a baloldali utcáig nem büntethetnek, hiszen a megállni tilos tábla alatt nem lehet parkoló.
centrumosok a baloldali utca kezdetétől büntethetnek ELVILEG, ha szerepel a fizető parkoló tábla, vagy korábban szerepelt a parkoló zóna tábla.

nem kell ehhez KRESZ fannak lenni, elég ha letetted a KRESZ vizsgát...

szmut 2008.09.07. 08:43:31

és, ha befelé egyirányú a kisutca ??? akkor is oldja a táblát ??

bazsC20NE 2008.09.07. 08:45:26

szmut 2008.09.07. 08:43:31

az teljesen mindegy, az utca az utca ;)

szmut 2008.09.07. 08:52:44

értem én, csak, ha befelé egyirányú, akkor minek kirakni még 1x a megállni tilost, mert ugye elvileg (elvileg ;;)) onnan nem jön ki senki, aki ott láthatja meg, hogy nem szabad megállni... ez csak az én logikám szerinti megállapítás

bazsC20NE 2008.09.07. 09:14:10

de hát nincs kint mégegyszer, ergo csak addig megállni tilos
a kereszteződés feloldja a tiltást

bazsC20NE 2008.09.07. 09:17:13

az elvileg nem jön ki senkiről meg annyit, hogy a munkahelyem előtt baromira egyirányú az utca a váci út felől (13. ker, Huba utca), mégis rendszeresen vannak, akik akár a szembejövő trolival is kiállnak egy hűtőrácsra mennő harcra, csak azért, hogy kijussanak a vácira, ahol körülnézés nélkül dobnak egy jobbost
én már rutinosan csak a belsőben közlekedek erre a vácin, ki tudja, mikor jön épp egy kamikaze
de ez off volt, bocs

hatos 2008.09.07. 09:33:22

Miért kellett kitörölni az utcaneveket?

bazsC20NE 2008.09.07. 09:46:25

nincs az kitörölve
itt csak egybetűs utcák, illetve utca nevű utcák vannak :)

DEGEC 2008.09.07. 10:59:42

kimaradt, hogy mlyen autóval parkolsz, rokikártyád-e van, szlovákrenccám-e van?

szerintem ez full parkoló övezet, ahol nem lehet parkolni, ott szerintem nem lehet dijat se szedni, bár nem Magyarországon ez lehet hogy másképp van.

a tábla szerintem oldja a megállni tilost, igy csak a fél utcáig jogos a közet birság.
szerintem.


de lehet hogy csak egy tábla hiányzik onnan.

grigorij (törölt) 2008.09.07. 11:23:47

A bal oldali kisutca csak akkor oldja fel a tiltást, ha az kétirányú, illetve a "fő" utca felé egyirányú! Mert akkor, ha onnan balra kanyarodsz, akkor nem láthatod a tiltó táblát! Ezért kell minden ilyen esetben ismételni a táblákat!
Ha azonban a kisutcából nem haladhatsz a "fő" utca irányába, akkor nem old fel semmit, hiszen számodra az az útrész, a következő sarokig egy és oszthatatlan!

szmut 2008.09.07. 11:37:04

na most akkor mi van? grigorijnak szerintem igaza van.

kossuthsch · http://himmel.hu 2008.09.07. 11:41:27

KRESZ 15.§ (2) bekezdés, simán útkereszteződést ír, márpedig az a valami egy útkereszteződés a térképen, az egyirányúság nem számít. Ha valaki szerint mégis, akkor az paragrafussal megjelölve hivatkozzon a szabályra, hogy beláthassam, tévedtem. :)

kossuthsch · http://himmel.hu 2008.09.07. 11:43:27

Még annyi, hogy a 1. számú függelék I./(k) pontja szerint:

k) Útkereszteződés: két vagy több útnak azonos szintben való kereszteződése, egymásba torkollása, illetőleg elágazása.

Dervenkál Egon 2008.09.07. 11:47:59

Laca jól tudja és kész. A P utca K utcával elltétes oldalán a K utcáig tilos megállni.
Parkolódíjat pedig akkor kell fizetni, ha parkolási övezeten belül van. Az mindegy, hogy szabad-e megállni vagy várakozni.

Marcellusca 2008.09.07. 11:49:26

Ne állj az utcában sehova, mert vagy ezért vagy azért fognak megváni (és ez a lényeg:lehúzás)!!!
Egyébként sapka-e van rajtad, vagy füstszűrős-e vagy???

., (törölt) 2008.09.07. 11:51:36

ossuthsch · 2008.09.07. 11:43:27


Pontosan.


Ott a pont. Nyalhat!:))

Gonosz Nyuszi 2008.09.07. 11:54:29

nem mindegy, hogy a K utca milyen irányú. Ha a P utca felé megy a forgalom, akkor a K utca "oldja" a tiltást, mivel aki a K utcából kanyarodik balra a P utcába, az nem tudhatja, hogy milyen tábla van a P utca elején.
Viszont, ha K utca felől lehet bekanyarodni a P utcába, akkor a P utca nem "oldja" a megállni tilos táblát.

Aszi 2008.09.07. 11:55:11

Secnir már mindent helyesen elmondott.
Az útkereszteződés oldja a megállni tilost, mindegy, hogy melyik oldalon van, és hogy egyirányú-e. Kicsit bonyolult lenne az élet, ha még ezt is nézni kéne.

A centrumosok pedig megállni tilosban nem büntethetnek, mivel parkolási díjat csak várakozóhelyen kell fizetni.

nathanp · http://loscatrachos.blog.hu 2008.09.07. 12:05:22

grigorij
kifelé egyirányú.
ezek szerint "elég" megreklamálni a büntetést. más kérdés, hogy a közterületes milyen indíttatásból bünteti a szabályosan parkoló autókat. talán, mert néhány birka szó nélkül befizeti

ColT · http://kilatas.great-site.net 2008.09.07. 12:07:33

A Centrum meg menjen az anyjába, mert tuti a tilosban parkoló autókat is meg szokták vágni...

kossuthsch · http://himmel.hu 2008.09.07. 12:08:16

Gonosz Nyuszi 2008.09.07. 11:54:29

De mindegy, az általam beírt KRESZ-részek miatt. Az útkereszteződésnél mindegy, hogy melyik utca merre megy, az útkereszteződés, az pedig oldja a megállni tilost.

Értem én, hogy a józan ész szerint nem kéne hogy oldja, de akkor is oldja. :)

Potenciális Disznó 2008.09.07. 12:28:37

kossuthsch · 2008.09.07. 12:08:16

A józan ész szerint miért nem kéne, hogy oldja?

Szerintem ugye aki a mellékutcából jön, az nem tudhatja, hogy az utca, amibe bekanyarodik megállnitilosos, hacsak a kereszteződés után nincs kitáblázva.

Hozzászóló 2008.09.07. 12:35:58

Én már belezavarodtam, arrafelé csak gyalog fogok menni.

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2008.09.07. 12:42:39

grigorij 2008.09.07. 11:23:47

Ezt ne híreszteld. :P

Csokis · http://csokis.blog.hu 2008.09.07. 13:00:48

Mivel a térkép szerint a K(apucinus) utca a P(onty) utca felé egyirányú, így a vitának ezen fele meddő. Persze ettől még a szép, indexes hagyományoknak megfelelően akár az anyázásig is folytatható. :o)
A kérdés ezek után az, hogy a Centrum büntethet-e és büntet-e a "megállni tilosos" részen?
Mert ha a válasz nem / nem, akkor rendben vagyunk.
Ha nem / igen, akkor meg szarban, mert a bíróságon hülyén néz ki úgy érvelni, hogy "Naccságos bíró úr kérem, nem fizetem ki az 1300 Ft parkolási büntit, de egy tízezres büntit tessen szíves lenni a nyakamba sózni!"
Ha igen / nem, akkor az mák.
Ha igen / igen, akkor meg dupla szopás, mert a visszatérő népek két csekket is találhatnak a szélvédő alatt.

Pistike911 2008.09.07. 13:17:03

A megállni tilos tábla szempontjából irreleváns, hogy a keresztutca egyirányú-e, mivel ha nem hajtasz rá, akkor nem kell foglalkonod az ott található jelzésekkel, márpedig az egyirányúsítás jelzése a figyelmen kívül hagyandó keresztutcán van elhelyezve (tény, hogy ésszerűen az elején, de akkor sem életszerű közlekedni és folyton balra is nézni).

Ha hazaérsz és beállsz az udvarodra, akkor zárd be kulccsal a kaput, különben a centrum ott is megbüntet. Ha pedig elálod a gyerek trickiliének az útját, akkor a közteresek is!

Kellemes napot minden közlekedőnek!

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.09.07. 13:49:13

Egyszerűsítve: a kereszteződés (akármilyen) mindenképp oldja a tábla hatályát. Tehát azon túl nem büntethet. A parkolóőr meg csak kijelölt parkolóhelyen/zónában várakozásért büntethet, amennyiben nincs jegy, de a megállni/várakozni tilos hatáya alatt semmiképp, mivel az nem minősül sehogyan parkolónak.

Laca for president és:

-szarjon a centrum sünt
-szarjanak a közteresek sünt
-szarjon a kerületi önk. sünt
-őőő, kimaradt valaki a sünszarásból? :D

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.09.07. 13:51:27

Potenciális Disznó 2008.09.07. 12:28:37

Ezért oldja a kereszteződés a KRESZ-ben. Nem hülyék találták amúgy ki, ha néha annak is látszik :)

DEGEC 2008.09.07. 15:59:16

demszki, fletó stb...de gondolom a centrumon közvetve szarnak ők is...

ja és hemilton is, meg az eső is:-P

Bobby Baccala 2008.09.07. 18:03:05

vicces az a környék..össze-vissza bírságolnak.
elvileg azért van megállni tilos, mert ott omlás veszély van..na én már láttam kerékbilincses autót is ott :)
aztán volt hogy a K utca után a jobb oldalon nem büntettek, míg a P utca és Szalag utca sarkán (ahol van kb 2 autónyi hely ami nem parkoló övezet) meg büntettek...

Potenciális Disznó 2008.09.07. 19:55:51

Kukori, én szeretem a KRESZ-t :)

vape 2008.09.08. 09:59:20

Szerintem egyszerű a megoldás: ne parkolj oda, ahol megállni tilos tábla van. Innentől kezdve sem a közterületes, sem a cnetrumos nem fog büntetni az adott szakaszon.
KRESZ szemszögből: szerintem is a bal oldali keresztutca feloldja a megállni tilos hatályát.

nathanp · http://loscatrachos.blog.hu 2008.09.08. 10:06:04

vape,
a feketével jelzett helyen parkoltam és kaptam büntit. a KRESZ szemszög meg lehetne a közterületesek szemszöge is, ha már a jogszabályoknak akarnak érvényt szerezni, ti., tegyél pórázt a kutyára, ne szarj a járdára, ne állj tilosban, stb. inkább tiszában kell velük lenniük, mint nekem, jogkövető állampolgárnak.

Sutty ! 2008.09.08. 22:24:00

Az igazság az,hogy hivatalos személyek bármit megtehetnek jogtalanul a jogállamban !Ezek után már nem csodálkozom a rengeteg ügyeskedő tényleges szabálysértőkön,akikkel szemben tehetetlen a hatóság !És így elégülnek ki ,hogy igazságtalanul büntetik azokat,akik a szabályokat 99%-ban betartják.Mivel hibátlan ember nem létezik !Vagyis az ácsorgó sürgőnfába is belelehet kötni !!!

Tron65 2008.09.09. 18:35:54

A KRESZ egy jogszabály. Pont. Nem logikus, nem értelmezni kell. Le van írva. Ha az van leírva, hogy útkereszteződés a megállnitilost feloldja, akkor feloldja. Főleg, mivel semmiféle magyarázat nincs hozzá írva. Ha bennevolna a kreszben, hogy csak akkor oldja, ha délután 2 és 4 óra közt a balról egyirányú utcába besüt az esthajnalcsillag, akkor bennevolna. Nincsbenne.

autosave 2008.09.11. 00:08:15

Sutty!:
bűntessenek. neés. jogtalan, reklamálok. dugják fel. ennyi. ha nem fogadják el, nem fogadják el, majd a bíróság elfogja.












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása