Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) kresz (720) KRESZ (1) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Apa kocsit hajt

2008.10.14. 15:23 :: SilentSound

Budán közlekedni szeretek is meg nem is, mert aki nem őshonos arrafelé, az vagy beáll a dugóba valamelyik főúton, vagy megkockáztatja a jó kis meredek, kanyargós utcácskákat. Goldblum vagy hozzám hasonlóan az utóbbi, kalandvágyó típus, vagy bejáratott menekülőútvonalán futott össze a közlekedő szülők mintapéldányával. És igen, ehhez a poszthoz is gyönyörűen illik a friss kommentek alatti szavazás, ha még nem nyomkodtál, nyomkodj oda is!

Egy órája történt. Tudom, hogy nem mindenki okos, de mégis zavar az ekkora méretű ostobaság. Felső Zöldmálin megyek nyugati irányba, Pitypangon kanyarodok balra, a Törökvész felé. A Pitypang itt elég meredek, keskeny, és a bal oldalon általában autók parkolnak, tehát a fel/le autózóknak el kell egymást engednie.

Ez többnyire megoldódik. Én is azt hittem, hogy miután az előttem lévő autóval együtt elengedtünk egy adag Törökvészről lefele jövőt, most megyünk mi tovább, fel. Ő átment, én is a nyomában, gondolván, hogy a lefelé jövő lassít, és gond nélkül mindenki megy a maga dolgára.

Az a valami, amelyik ezt a lefele jövő autót vezette (gyerekét oviből hazavivő apukának álcázva magát), csak akkor lassított le, amikor 3an voltunk egymás mellett, én, ez, meg a parkoló kocsi, vagyis bedugultunk. Letekeri az ablakot, és kiordít, hogy a gyerek is tanuljon, miszerint: „nem látod a záróvonalat? Nem ismered a kreszt, te ....?”

1. Miféle záróvonal? Az nem egy fehér csík az út közepén? Mert itt olyan még soha nem is volt.

2. Kresz? Hogy én nem ismerem? Ez még a záróvonalat sem ismeri vagy nem látja!

Ilyen nevelés mellett a köv. generációtól sem várok semmi jót, sem autóban, sem gyalog.

Nem egy nagy történet, nem is történt semmi, és mégis sikerült egy ostoba, tudatlan, és főként modortalan embernek elgondolkodtatnia, hogy vajon nem kellene-e azért lobbizni, hogy pszichológia tesztet végezzenek, a jogosítvány megszerzése előtt.

Kötelező bónusz itt, csak erős idegzetűeknek.

69 komment

Címkék: budapest közlekedés autó hülye kresz

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Petrodon 2008.10.14. 15:35:48

A kresz ilyen esetekben egyértelművé teszi, hogy kinek van elsőbbsége. Lehet, hogy én vagyok bamba, de nekem a levélből ez nem derült ki...

gmower (törölt) 2008.10.14. 15:46:20

Hát ez nekem se világos. Ez egy kereszteződésben volt, amikor te nyagyíven balra kanyarodtál, az ordibálós meg egyenesen ment? Mert akkor jó eséllyel nem neked volt elsőbbséged (hacsak nem kanyarodó főút esete áll fenn). Ha meg egymással szemben közlekedtetek ugyanazon az úton és baloldalt parkoltak, akkor neked van elsőbbséged. Most akkor melyik?

Petrodon 2008.10.14. 15:49:01

Elolvastam többször is, és annyit ír, hogy a "bal" oldalt.
Klassz, honnan nézve a bal oldal? Ez így nulla. Egyébként nem záróvonalazgatni kell, hanem felismerni, hogy kinek van elsőbbsége és nem kell a semmiről postot írni...

gmower (törölt) 2008.10.14. 15:53:36

Cyric_ 2008.10.14. 15:49:01

Ezt írja:

"A Pitypang itt elég meredek, keskeny, és a bal oldalon általában autók parkolnak"

majd

"elengedtünk egy adag Törökvészről lefele jövőt, most megyünk mi tovább, fel"

Most akkor tulképpen melyik úton voltak? :D

Ha a Törökvészen (szerintem ez lehetett, hogy épp akkor fordultak rá), akkor nem mindegy, hogy a Pitypangon melyik oldalon parkolnak? :D:D:D

Valaki világosítson már fel, hogy mi volt itt?

Matrix_ 2008.10.14. 15:55:27

Annak van elsőbbsége akinek megadják!

"Anya otthon főz finom ebédevége." :D

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2008.10.14. 15:56:32

Jajmár megin' a szövegértés. :) Az én olvasatomban a Pitypang utcán történt a nem elférés, ahol az utcában parkolnak ezért csak egy sávnyi helyen lehet átmenni a parkoló autók mellett. A levélíró a Felső Zöldmáli út felől a Törökvész út felé ment, az anyázós apuka meg szembe vele.

Orizatriznyák 2008.10.14. 15:57:23

Ismerem a helyet is, a szituációt. Én azt a szakaszt általában a Törökvész felől, lefelé menet használom. Ha tudom, hogy nem jön mögöttem senki, és lent az út végén már várakozik 1-2 autó a parkoló autók mögött, lelassítok és fel szoktam őket engedni, hogy a lenti útkereszteződésben ne torlódjon fel a forgalom. (nekem is könnyebb, mert mire odaérek, kitisztul a kereszteződés). A Kresz egyébként hivatalosan úgy szól, hogy annak van elsőbbsége, aki előtt nincs akadály az úton.

Ezen az útszakaszon nekem a gyalogosokkal szokott problémám lenni. Nagyon helyes kis frissen felújított járdájuk van, néhány hosszú, lapos lépcsőfokkal, hogy ne legyen olyan meredek. Ettől függetlenül nagyon sok gyalogos a járda mellett megy az úttesten, mert neki az kényelmesebb. Ilyenkor nem csak a másik oldalon parkoló autókat, de még őket is kerülgetni kell. Egy rosszabb reggelemen rászóltam az egyikre, mutattam neki, hogy "ott a járda". Azt az ordítást, amit kaptam...! De ha rámennék autóval a járdára, mert ott nekem kényelmesebb, akkor persze nagyon meg lennének sértődve.

gmower (törölt) 2008.10.14. 16:09:44

SilentSound · autozz.blog.hu 2008.10.14. 15:56:32

"Az én olvasatomban..."

Na ez a baj, ha van több olvasat is, akkor mégsem egyértelmű a szöveg. :D

"Felső Zöldmálin megyek nyugati irányba, Pitypangon kanyarodok balra, a Törökvész felé."

Na én már itt elvesztettem a fonalat. Szerintem ezt akarta: Felső Zöldmálin megyek nyugati irányba, befordulok a Pitypangra balra, a Törökvész felé.

"elengedtünk egy adag Törökvészről lefele jövőt" emiatt gondoltam a kereszteződésre, de akkor valszeg' ezt akarta írni: elengedtünk egy adag Törökvész felől lefele jövőt.

Az igazi lényeg még mindig nem derült ki: A posztíró menetiránya szerinti bal oldalon parkoltak-e az autók?

gmower (törölt) 2008.10.14. 16:11:31

Továbbá: én vagyok-e az értetlen hülye? :D

Matrix_ 2008.10.14. 16:14:40

A poszt mondanivalója szempontjából tök mindegy, ki merre ment, és különben is, mert:
1. Nem volt záróvonal, tehát az ordibálós apuka más csatornát nézett.
2. gyerek előtt nem beszélünk ordenáré csúnyán, mert eltanulja.
3. csipkebokor vessző.

ja és természetesen 1!!
:)

Orizatriznyák 2008.10.14. 16:16:01

Nem, a post írója előtt álltak a parkoló autók, neki a jobb oldalon. Elengedték a lefelé jövőket (hisz nekik volt elsőbbségük), majd mikor elfogytak, megindultak ők felfelé. A post írója is ment a sorral, de pechje volt, mert mire a parkoló autó mellé ért, az "akkor is nekem van igazam, ha beledöglök is" típusú apuka odaért mellé, és veszekedett vele, miért nem várta meg a post írója, míg ő elmegy. Abban nem volt igaza az "apukának", hogy nincs záróvonal, viszont ő hírből sem ismeri az előzékenységet. Egyébként meg a lejtő elég meredek, az utca kétirányú, de elég szűk, ergo: nem kell rongyolni lefelé 50-60-al. Érdemes úgy menni, hogy ha kell, meg is tudj állni.

Aqweren 2008.10.14. 16:19:05

Ez ismerős helyzet...elkezded kerülni a parkoló kocsikat amikor még nem jön senki szemben, már melletük vagy, és akkor jön be valaki szemből. Jó, rendben va, neki van elsőbbsége - de amikor elkezdtél kerülni még ő sehol sem volt.
Erről van-e itt szó?

gmower (törölt) 2008.10.14. 16:21:03

Orizatriznyák 2008.10.14. 16:16:01

Ok, így már világos, de mivel nem ismerem a helyet, ez a leírás édeskevés volt a szitu megértéséhez. Így viszont elég idióta helyzet, keveredtem már én is ilyesmibe, de valahogy mindig sikerült erőteljes kooperálással, idegroham nélkül megoldani a szitut. Nem kell minden szaron kiakadni :D Keresztkérdés: nekem volt már olyan, hogy mindkét oldalon parkolnak, nem férünk el, kinek van elsőbbsége? (persze ezt is simán megoldottuk :D)

A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél · http://www.planetside.blog.hu 2008.10.14. 16:25:07

gmower, mit nem lehet ezen érteni? Nincs itt több olvasat, csak oda kell figyelni... (egyébként a javítások pontosak, de ettől még az okoskodás felesleges kör volt.)

Ha a posztíró azt mondja, hogy a bal oldalon voltak az álló autók, akkor ott törvényszerűen a szembejövő sáv van, és abban vannak autók.

Ezek után neki elsőbbsége van, mert a szembejövő előtt van az akadály.

Apucinak természetesen ha már hibázott, akkor harsányan üvöltöznie is kellett, mert fontos a gyerek számára a határozott és nyertes típusú apakép...

Még a végén buzi lesz a gyerek, ha az apja nem üvölt ;)

A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél · http://www.planetside.blog.hu 2008.10.14. 16:30:06

Ha mindkét félnek parkoló autók szűkítik a sávját, és csak egy sáv járható oda-vissza, akkor annak van elsőbbsége

- akinek nagyobb az autója
- akinek az ÁBC-ben hamarabb következik a kocsija neve A udi - B enz - B mw - C hrysler... (azt hittétek kihagyom a Mercit, mi? :) )
- akinek nagyobb a karja
- de őt előzi akinek kése van
- őt előzi akinek viperája
- őt előzi a gázpisztolyos
- őt előzi a lőfegyveres
- mindenkit előz a KRAZ.

(Egyébként ekkor olyan, mint az egyenrangú jobbkezes kereszteződés, 4 érkezővel. Valaki lemond, és akkor ő az utolsó. De ez csak határainkon kívül létező megoldás)

PGM-F1 (törölt) 2008.10.14. 17:19:02

aqweren 2008.10.14. 16:19:05

pontosan...

Auto-InterCont 2008.10.14. 17:31:30

Ha jól emlékszem a tanultakra, akkor annak van elsobbsége, aki elobb ér a szukuletbe, ha tábla nem szabályozza. Ha lejto van, akkor tudtommal, az ad elsobbséget, aki felfelé megy, vagy aki lefelé jon, de az biztos, hogy az egyik. ... vagy a másik!

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2008.10.14. 17:36:25

Auto-InterCont: Elsőbbsége itt papíron annak van, akinek nem kell irányt változtatnia az akadály kikerüléséhez. Az "aki előbb ér oda" akkor játszik, ha mindkét félnek kerülnie kell az akadályt. Lejtőre szerintem nincs ilyen szabály, de tény, hogy az könnyebben tud elindulni, aki lefelé megy. A megállásra ez már kétesélyes. :D

gmower (törölt) 2008.10.14. 17:50:55

A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél 2008.10.14. 16:25:07

Ha olvastad volna az elötte lévő kommenteimet látnád, hogy nekem egyáltalán nem volt egyértelmű, és mint ahogy te is írtad "egyébként a javítások pontosak", nyilván az eredeti szöveg nem volt az, de írtam is, hogy mit értettem félre, elnézést ha okoskodásnak tűntek a helyesbítéseim... Szeretek tisztán látni mielőtt véleményt formálok. Én viszont egyáltalán nem vagyok biztos benne, hogy a posztírónak balra estek a parkoló autók, "Orizatriznyák 2008.10.14. 16:16:01" helyismerete szerint pl. ez fordítva van.

autosave 2008.10.14. 17:53:55

Így kezdődik a kresz:
"1/1975. (II. 5.) KPM-BM együttes rendelet

a közúti közlekedés szabályairól

A közúti közlekedés biztonsága és zavartalansága fontos társadalmi érdek. A biztonságos és zavartalan közlekedés alapvető feltétele, hogy a közlekedési szabályokat mindenki megtartsa és számíthasson arra, hogy azokat mások is megtartják. Emellett szükséges az is, hogy a közlekedés résztvevői ****ELŐZÉKENYEK ÉS TÜRELMESEK**** legyenek egymással szemben.

A közúti közlekedés szabályait - a Minisztertanács felhatalmazása alapján - a következők szerint állapítjuk meg:

I. RÉSZ

Bevezető rendelkezések

A rendelet hatálya

1. § A rendelet a Magyar Köztársaság területén levő közutakon és közforgalom elől el nem zárt magánutakon folyó közlekedést szabályozza.

Fogalmak

2. § A rendeletben alkalmazott egyes fogalmak meghatározását az 1. számú függelék tartalmazza.

A közlekedésben résztvevőkre vonatkozó általános rendelkezések

3. § (1) Aki a közúti közlekedésben részt vesz, köteles

a) a közúti forgalomra, valamint a közútnak és környezetének a védelmére vonatkozó jogszabályi rendelkezéseket megtartani;

b) a közúti jelzések rendelkezéseinek, továbbá a forgalom irányítására, ellenőrzésére jogosultak utasításainak eleget tenni;

***************
c) úgy közlekedni, hogy a személy- és vagyonbiztonságot ne veszélyeztesse, másokat közlekedésükben indokolatlanul ne akadályozzon, és ne zavarjon.
***************

(2) A gépkocsi vezetője menet közben kézben tartott mobil rádiótelefont nem használhat. A kétkerekű, továbbá gépkocsinak nem minősülő háromkerekű jármű vezetője menet közben - ideértve a forgalmi okból történő megállást is - kézben tartott mobil rádiótelefont nem használhat."

Szóval ha még sehol nem volt a "csakazértismegyek" apuka, mikor a másik már kerülget egy kisutcában, akkor álljon meg és várja meg amig a szemből jövő befejezi a kikerülést! Az ilyen szándékosan szopat másokat - akadályoz.
Mégegyszer, elsőbbségről itt szó nincs! Egyszerűen mivel a postíró kellő figyelemmel már régen jön vele szembe és nincs hely, meg kell állnia! Elsőbbségről akkor van szó, ha kb egyszerre érkeznének egy ilyen helyre, ahol valakinek elsőbbséget kell adnia, különben ütköznének.
Nade itt egyértelmű, hogy az "apukának" nem volt hova mennie. Az ilyen barmot dudálva kell(ett volna) visszatolni oda ahonnan jött...

(Mégegyszer, a postíró megállt. Elengedett sok autót. Mikor senki nem jött szemből, elindult - tekintettel arra, hogy jövőbelátó képessége senkinek sincs... (bocs:D)
Halad az összefüggő parkoló sor mellett.
Mellette nincs hely.
Ekkor jön szembe a faszkalap és lassítás helyett szándékosan behajt vele szembe oda, ahol jól láthatóan nem fog elférni. Véleményem: mert a hülyék is köztünk élnek...)
És természetesen neki áll feljebb :D

nem mondom meg 2008.10.14. 17:57:18

Lejtőre is van szabály, de azt a hajózási szabályzat írja elő. :-)

Devil 2008.10.14. 17:57:58

Ja, ja, nagy az Isten allatkertje!

_wood_ 2008.10.14. 17:59:34

a sivatagi showban volt az a két meresztett tüskéjű tarajos sül, akik egyszerre akartak bemenni valami üregbe, de nem ment és csak próbálták, és próbálták...?

szerintetek melyik sülnek van igaza?

gmower (törölt) 2008.10.14. 18:09:07

autosave 2008.10.14. 17:53:55

Nekem ez tetszik a legjobban: "a Minisztertanács felhatalmazása alapján" :D

(Mégegyszer, a postíró megállt. Elengedett sok autót. Mikor senki nem jött szemből, elindult - tekintettel arra, hogy jövőbelátó képessége senkinek sincs... (bocs:D)

Nem a posztíró állt meg, hanem az elötte lévő, majd a seggében osont. Persze mindenképp értelmetlen az apuka reakciója, lehet hogy a kölyök egész úton nyúzta, hogy vegye meg a legújabb harci/barbie babát, és attól volt ideges :D

szmoker (Homo Trollicus) 2008.10.14. 18:27:40

Apuka reggel indul melóba.
Hatkor felkel, hogy összepátyolgassa a gyereket (1 óra)
Teper az oviba.
Utána teper melóba, főnöke felb@ssza, hülye ügyfél kikészíti.
Délután elindul a gyerekért, már a töke tele van az egésszel.
1-2 délutáni idióta még jobban felkúrja az agyát.
Gyereket összeszedi, az éppen hisztis, nemakar, nemnemnem, ordít, visít, apukának feje mint a léggömb, csak nyugalomra vágyik erre az a büdös pulya ordít a fülébe.
Aztán te, kedves Goldblum, jössz vele szemben és ...

Matrix_ 2008.10.14. 18:31:13

szmoker 2008.10.14. 18:27:40

akkor módosítsuk a KRESZ-t, miszerint annak van elsőbbsége akinek gyerek van az autójában, mert az idegesebb meg minden, tehát jobban jár mindenki ha elengedjük. :)
A büdös pulya meg lehet azért ordít a fülébe, mert jó nevelést kapott az idegbajos apukától...

gmower (törölt) 2008.10.14. 18:44:13

MatrixHasYou 2008.10.14. 18:31:13

Hát nekem az egyéves gyerekem (szerintem még nem ronthattam el:D) egy háromórás út utolsó egy órájában már szokott műsort csinálni, és biza eléggé nehéz eközben nyugodtnak maradni, ha valaki bénázik az úton. Én mondjuk nem üvöltöztem még sose közlekedőtárssal, de jónéhány dudaszóval hangsúlyozott "anyád" hagyta már el a számat ilyenkor, pedig amúgy igen nyugodt természetű vagyok. (és mielött valaki beszólna: nagyszülőkhöz szoktunk 3 órát utazni a kicsivel, nem direkt szívatom magam :D)

mxplanet 2008.10.14. 18:50:20

silent! hozd az üzenőfüzeted...kapsz egy fekete pontot.

reggel nem volt post!

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2008.10.14. 18:52:35

mxplanet: Volt délelőtt, meg délután is, valamikor dolgozni is kell. De ha átutalsz egy milliót a bankszámlámra, akkor egyezkedhetünk, hogy mikor legyenek a posztok! ;)))

Matrix_ 2008.10.14. 18:57:13

gmower 2008.10.14. 18:44:13

az enyém az ilyen hosszú utat végig alussza, de amúgy se szok cirkuszolni. legalábbis ha apa kocsit hajt akkor nem :)
De ahogy a sláger is mondja: "mindannyian mások vagyunk, tirariram tirariraram..."

De ha nem üvöltözöl akkor kapsz egy képzeletbeli pirospontot. :)))

szemenagy 2008.10.14. 19:01:07

MatrixHasYou 2008.10.14. 18:31:13

És ha két (egy) gyerekes találkozik? Kié az elsőbbség, akinek a porontya nagyobb buborékot tud fújni az orrából/hangosabban szellent, vagy amelyiknél van dzsiájdzsó-eksönmen-barbiondöfarm kombó...?

Az "Apa kocsit hajt"-ért kit kell becsukatni az OPNI pótintézményeibe? :))

Matrix_ 2008.10.14. 19:08:04

szemenagy 2008.10.14. 19:01:07

onnantól egyenrangú felek találkoznak, azt meg a jelenlegi KRESZ szabályozza! had ne másoljam most be :D

gmower (törölt) 2008.10.14. 19:10:54

MatrixHasYou 2008.10.14. 18:57:13

Nekem is alszik pont 2 órát, de aztán felkel, unatkozik, nem tetszik, hogy be van kötve, és ezt csak egy módon tudja kifejezni, sír (egyévesen még nem beszél). Remélem ha nagyobb lesz már megszokja, hogy nagy az ország, hosszú az út, akarom mondani kicsi az ország, de nincs pálya (bár már építik, be is omlott :D) Köszönöm a piros pontot, most biztos megérdemlem, már 5 napja nincs kocsi, metrón meg nem üvöltök, úgyse hallja senki :D

Matrix_ 2008.10.14. 19:12:40

gmower 2008.10.14. 19:10:54

na a mterón üvöltözésért kis5ös jár!!! :)

1 éves és nem beszél?!?!? Garanciába kicserélik még! :D

Nálam pont úgy van, hogy nézelődik fél-egy órát azt beájul :)

gmower (törölt) 2008.10.14. 19:14:43

MatrixHasYou 2008.10.14. 19:12:40

"1 éves és nem beszél?!?!? Garanciába kicserélik még! :D"

A tiednek mi a márkája, kocsihajtáshoz ideálisabbnak tűnik, mint az enyém :D:D:D

szemenagy 2008.10.14. 19:17:14

gmower 2008.10.14. 19:10:54

Persze, elkezd beszélni, aztán a következőket hallod a hátsó jobb-egyből:

-Apa, leelőzött egy tocsi!
-Apa, aza a bácsi miért rázza a zöklit?
-Apa, pisilni keeeeelllllll!
(itt azért érdekes 2-3 sávot 20 méter alatt átsorolni, az első bokorig, ABS for prezident! )

Később már simán megmondja, hogy közlekedj, ne aggódj! :)))

Matrix_ 2008.10.14. 19:21:05

szemenagy 2008.10.14. 19:17:14
gmower 2008.10.14. 19:10:54

Jaja:) Szemenagy tud vmit :))

Ja! és természetesen megmondja, hogy merre szeretne menni!! :D (ami persze nem arra van amerre te szeretnél)

mxplanet 2008.10.14. 19:24:33

én is 7-től dolgozom.
és eddig mindég volt post :(
reggeli kávém mellé hiányoltam!

Taxomükke (UK) 2008.10.14. 19:27:39

Egy újabb Index címoldalas zseniség.
Eza Zindex bazzzzzzz má hova le nem csúsz!

szaGértő 2008.10.14. 19:33:04

Orizatriznyák 2008.10.14. 15:57:23
"ott a járda".
Iskoláknál a kiscsávók szeretnek nagyon az úton sétálni. Múltkor kiszóltam, hogy mivan, kiscsávó, krokodil van a járdán??
Gondolkodott egy darabig, hogy mi történt...

gmower (törölt) 2008.10.14. 19:37:25

szemenagy 2008.10.14. 19:17:14

Hát nagyon remélem, hogy majd sikerül megtanítanom úgy vezetni, hogy rácáfoljon a női sofőr sztereotípiára, ha már asszonynál ez úgy tűnik kudarcra van ítélve (persze még ezt sem adtam fel:D).

És az milyen, amikor pályán kezd el üvölteni a gyerek (még szoptatós korában), Anyu kontráz, hogy álljunk félre most azonnal, én meg magyarázom, hogy itt nem lehet (ugye mint tudjuk, leállósávon állni veszélyes), megy a műsor a következő kihajtóig, hát ilyenkor maradjon nyugodt az ember, ha közben valami hülye a belső sávban felejtette magát...

Wick 2008.10.14. 20:07:14

óóó ne bántsd apukát, szegény hülyének született.
Nagyon sokszor járok arrafele én is, elég sok debil van arrafele, feltűnően többen nem tudnak azon a környéken közlekedni, mint a város egyéb pontjain. Az a pözsós pl. igazán tudhat jobbratartani, akit a törökvészin lefelé JOBBRÓL meg lehet előzni, ugye? :-))

Aqweren 2008.10.14. 20:11:53

szemenagy 2008.10.14. 19:17:14 : Ez tök aranyos volt :D És anyiraa igaz :D

Elég sokfelé vezettem már, de eddig szerencsémre nem volt alkalmam oktatási intézmény mellett elhaladni reggel nyolc előtt pár tíz perccel...na egyik nap gondoltam kikerülöm a dugót, bementem egy mellékutcába - ahol van egy iskola is :S Nem kellett volna! A szülők rettenetesek reggel a kocsijaikkal :S Oan volt a hely mint egy állatorvosi ló..volt ott minden mint búcsúban :D úton keresztbeállás, megállás a parkoló mellett, tétovázó vagy ellenkezőleg, merész gyerekek, bénázva parkoló-megforduló szülök (anyuci-apuci vegyesen)...

Secnir 2008.10.14. 20:25:03

szagértő, ez jó duma, betanulom holnapra...

espadazo - Játékbolt: · http://aruhaz.nettfilm.hu 2008.10.14. 20:28:03

Hogy mik nem vannak! Felháborító! El se hiszem.

ex-dr. vuk 2008.10.14. 20:33:21

A neveles az nagyon megy... Lattam olyat, hogy egyiranyu utcan, anyuka+gyerek indul el biciklivel, gyerek menne a jo iranyba.
- Erre megyunk!
- De...
- Csend! Erre megyunk!

Es mentek az egyiranyun szembe. Gratulaltam.

espadazo - Játékbolt: · http://aruhaz.nettfilm.hu 2008.10.14. 20:39:49

Én meg minap olyat láttam, hogy valaki véletlenül dudált egyet indokolatlanul és tökre megijedtem és szóltam neki, hogy legközelebb infarktust kapok, akkor lehet neki lelki ismeret furdalása!

lotht 2008.10.14. 20:43:29

Ja, a hülyeség határtalan. Megtapasztaltam én is ma.
A Fiumei úton haladtam a Keletitől az Orczy tér felé, a Kőbányaira szándékoztam balra kanyarodni a külön lámpás kanyarodósávból. Ahogy szokott lenni, a kanyarodósáv 3/4-e egyenesen akar haladni, most sem volt másképp. Másodikként értem a piroshoz, az előttem álló kb. kétautónyi távolságra a lámpától kiteszi az indexét jobbra, hogy átsoroljon az egyenesen haladó sávba. Álló autók közé persze ez nem sikerül.
Így aztán ő áll féloldalasan mindkét sávban, én mögötte, balra indexelve.
Szerintetek hányan előztek meg balról a záróvonalon át, amíg piros volt a lámpa? A második b.w már akkor előzött, amikor elindultam, mert az akadályozó autó is elindult.
Vajon mire gondoltak, miért indexelek balra?

szakállasbácsi 2008.10.14. 20:52:34

Mivel én is merdeken lakom, gyakori kérdés, hogy kinek van előnye: a lefelé menőnek, vagy a felefelő küszködőnek?
Én úgy tudom, hogy a legelső közlekedési szabály volt, még a rómaiak találták ki, tisztán pragmatikus okokból: a lefelé menőnek sajna előnye van.
Azért, mert abból sokkal kisebb baj van, ha valaki nem tud elindulni, mint abból, ha nem tud megállni. És a lejtő, ugye...
Tapasztalatom szerint azonban ezt a szabályt seni kem ismeri. Csak én és a rómaiak.

Secnir 2008.10.14. 21:14:55

vuk_

khm.
sajnos mehetnek a kerékpárosok egyirányú utcában szembe :(
csak nincs rendesen leszabályozva, hogy bal, vagy jobboldalt-e esetleg stb.

szakállasbácsi:
pont ordítva. a felfelé menőnek van előnye, mert nehezebben tud elindulni-kerülni stb.

Aqweren 2008.10.14. 21:16:58

Hozzánk egy rendkívül meredek meglehetősen szűk út vezet, ahol valakinek engednie kell...általában az tolat, aki hamarabb félre tud valahova állni. Mindegy hogy ki megy le vagy föl (bár fölfele tolatni meglehetősen érdekes élmény)

Secnir 2008.10.14. 21:19:59

talán ezt kell ilyenkor figyelembe venni:

Kitérés
32. § [...] (2) Olyan keskeny úttesten, amelyen a járművek egymás melletti elhaladása nehéz vagy lehetetlen, a járművekkel meg kell állni és az elhaladást az útpadkára húzódással vagy hátramenettel kell lehetővé tenni. Hátramenni azzal a járművel kell, amelyikkel ez - a járművek adottságait és a körülményeket figyelembe véve - könnyebben megtehető.

(3) Ha az úttest mindkét irányból belátható szakaszon egy forgalmi sávra szűkül és a közúti jelzésekből más nem következik, a szembejövő járművek közül annak a járműnek van elsőbbsége, amelyik útját irányváltoztatás nélkül tudja folytatni; a másik jármű vezetője az áthaladást lassítással, illetőleg - a szükséghez képest - megállással biztosítani köteles.

chrono 2008.10.14. 22:02:56

Orizatriznyák

1x majd próbáld ki azért azt a jrdát és te is az úttesten fogsz menni. Ha esetleg egy babakocsi is lesz a kezedben akkor meg eszedbe se jut a járdán menni, főleg felfelé nem.

autosave 2008.10.14. 22:40:50

"Kitérés
32. § [...] (2) Olyan keskeny úttesten, amelyen a járművek egymás melletti elhaladása nehéz vagy lehetetlen..."

Ez bizony ide nem vonatkozik... Az út nem keskeny attól még, hogy van rajta parkoló autó. Nem a szabadon maradt útrészről szól, hanem az útról ;)

A (3)-as annál inkább, de ugye sehol nem volt még akkor...

indapasssucks 2008.10.14. 23:06:26

"...Aztán te, kedves Goldblum, jössz vele szemben és ... " (szmoker)

Bocs, de azt hiszem félreolvastad a KRESZ-t, ami kimondja, hogy hisztis gyereket a gyerekülésbe BIZTONSÁGI ÖVVEL RÖGZÍVE kell a csomagtartóba rakni, mert ott majd lecsitul, szóval ennek semmi köze ahhoz, hogy kinek van elsőbbsége. bájdevéj, ha apuci nem vezetésre képes állapotban van, ki kell szállnia és gyalogosan folytatni útját.

Autosave, honnan szedted ezt a légbőlkapott indoklásodat? Postolj lassabban lécci, mert bizony ez ide és nagyon. Tök mindegy, hogy gyárilag szűk, feltúrták, vagy csak egy BMW villogtatja a négy kis piros lámpát, vagy egy kispolski ég.

Amúgy ilyenkor a korrekt megoldás:
A/ kézifék, megállsz. Te ráérsz, őt meg megöli a gyerek :)
B/ nagygáz, hirtelen megrántod a kormányt, bal kézzel elengeded a kuplungot, jobbal gázt adsz + eldöntöd, hogy bal kézzel nemzetközileg jelzel, vagy bal lábbal megigazítod a visszapilantóját.

Viszketeg · http://zagyvasag.blog.hu 2008.10.14. 23:14:35

Hogy lehet ekkora semmiségről posztot írni?!

Ha már írunk, akkor értelmesen kellene. Ott nem a baloldalon, hanem a jobboldalon szoktak parkolni. Legalábbis a szerző szemszögéből.

Egyébként pedig rühellem, amikor útszűkületnél olyan szembejövők, akiknek valamit ki kell kerülnie egymás után folyamatosan jönnek és nekem kell megállnom, mert csak úgy tudnám elsőbbségemet érvényre juttatni, ha nekik megyek. Úgy is mondhatnám, helyzeti előnyükből adódóan kierőszakolják, hogy lemondjak elsőbbségemről. A leírás alapján nagyjából itt is ez történhetett. Nagy sebességről szó sem volt. Talán el kellene engedni az elsőbbséggel rendelkezőt és akkor nincs incidens.

Az, hogy valaki közlekedési szituációban elveszti a fejét és káromkodik meg hülyeségeket beszél, annyira mindennapos, hogy nem értem minek róla írásban megemlékezni.

autosave 2008.10.14. 23:25:51

indapasssucks: A (2) az tipikusan a szűk utakra vonatkozik. Például hegyi keskeny út vagy földút vagy egy nyomon kijárt út a 30cm-es hóban. Mondjuk. Ez az indoklásom :D Vagy maga az út szűk, mert felbontották, stb. Ha a parkolók miatt szűkül le, akkor nem szűk az úttest. Sajnos nem férek hozzá, de van valami hivatalos indoklás, az részletezi mit hogyan...

Itt a (3) tényleg vonatkozik, de ha vegyük azt 50 autó parkol és nekem kell kikerülni, ha elfogytak a szembejövők, elindulok. Viszont ha már 30 mellett elmentem és ő lát és neki nincs hova mennie semmiképp, nekem van ha megáll, egyértelmű hogy nem hajthat be, azért amit az első kommentben idéztem: másik indokolatlan akadályozása + kölcs. együttműködés...


kitudja, lehet hogy apuka éppen milliókat bukott a tőzsdén, azért volt ideges... persze, euróban milliókat :D

cso zsi 2008.10.14. 23:46:04

Ezek szerint ma a környék vonzotta a hülyéket.
A Frankel Leó - Bécsi úton grasszáltam dél körül.
A Lukács előtti villamosmegállónál a megálló után áll egy autó. mint kiderült, sofőr nélkül. Mondhatni, az út közepén, tán még nem a sínen.
A szembejövő vilamost BKV-helyszínelő kísérte.
A következő villamost a Zsigmond téri megállónál kikerülte egy autóstárs a szemközti forgalmi sávban, és villamosvágányon.
Nem nagyon zavarta, hogy vele szemben közlekedik pár autó, amitől nem tud továbbhaladni, mellette meg ott a villamos.
Kb 20 autónyival került hátrébb, mire vissza tudott sorolni a saját sávjába.

Marcellusca 2008.10.15. 00:39:56

Ismerős szitu. Hasonló velem is előfordult.
Angyalföld, szűk kisutca, egyik oldalon (kisebb-nagyobb hézagokkal parkoló autók. Gurulok haza a kisutcában, azon az oldalon, ahol nem parkolnak (nem kell kitérnem), szembe jön a Mitsibishi Pajero Pick-up. Gondoltam majd lehúzódik a szabad helyre. Hát persze, hogy nem, jött tovább, mintha neki lenne elsőbbsége és mutogat. Megálltam és közöltem vele, hogy a KRESZ nem úgy szól, hogy annak van elsőbbsége, akinek nagyobb az autója. Ő tovább hőzöngött, én meg látványosan üresbe tettem a váltót és komótos várakozásba kezdtem. Elég hamar rájött, hogy mégis neki kell visszatolatnia, ha tovább akar menni. Megoldotta.
Igen, igen, bevallom töredelmesen, hogy oktattam. Viszont nem veszélyeztettem (max. saját testi épségemet) vagy tartottam fel senki mást (rajtunk kívül tök üres volt az utca)!

szakállasbácsi 2008.10.14. 20:52:34
Ez is ismerős. Boszniában, kőbányából kijövet volt egy erősebb emelkedő. Én a bányából "döngettem" a megrakott Kamazzal. Már az emelkedő felénél jártam, mikor a tetején feltűnt egy helybéli kolléga és erőteljes reflektorozással tudtomra adta, hogy ő jön. Én meg jottányit sem lassítottam (örültem, hogy az öreg gépsárkány jól vette az akadályt), mentem tovább és ígyis megoldottuk a helyzetet. Szóval nem csak a rómaiak ismerik.

Orizatriznyák 2008.10.15. 06:00:13

chrono 2008.10.14. 22:02:56
1) az utóbbi hónapokban sokszor jártam gyalog azon a járdán lefelé, fölfelé egyaránt. Semmi baja annak a járdának. Milyen legyen? Mozgó??
2) egy szóval sem mondtam, hogy babakocsival a lépcsős részen kell bénázni. (megjegyzem, babakocsival még nem is futottam ott össze)
3) ha nekem, mint autósnak nem tetszik az úttest, nem keresek helyette alternatívát (pld. járda, biciklis út, metro alagút, stb.)
Egyéb belekötnivaló?

hulyemagyar 2008.10.15. 06:59:53

"... és mégis sikerült egy ostoba, tudatlan, és főként modortalan embernek elgondolkodtatnia, hogy vajon nem kellene-e azért lobbizni, hogy pszichológia tesztet végezzenek, a jogosítvány megszerzése előtt."

Az ostobaságnak, a tudatlanságnak vagy éppen a modortalanságnak mi köze van a pszichológiához?

ex-dr. vuk 2008.10.15. 08:17:00

@ Secnir 2008.10.14. 21:14:55

A biciklisek is csak akkor mehetnek egyiranyun vissza, ha ezt kulon kiegeszito tabla megengedi.
Szar igy, de igy van. Jo lenne, ha alapbol mehetnek.

kritikusolvaso 2008.10.15. 08:35:21

hulyemagyar igazad van! ez magyarkodás kérdése.

betépett felhasználó 2008.10.15. 08:40:56

"Nem egy nagy történet, nem is történt semmi..."
ahogy mondod

Aqweren 2008.10.15. 09:36:53

Ez nem csak egy történet, hanem egy jelenség...:S
Bár egy kicsit én is keveseltem benne a vért és a belet :)

cso zsi 2008.10.15. 22:26:45

" vuk_ · www.metallica.hu/aisha/ 2008.10.15. 08:17:00
@ Secnir 2008.10.14. 21:14:55

A biciklisek is csak akkor mehetnek egyiranyun vissza, ha ezt kulon kiegeszito tabla megengedi.
Szar igy, de igy van. Jo lenne, ha alapbol mehetnek. "

Abban az esetben, ha az egyirányú utca végén tiltott a balrakanyarodás, van helye.
Mivel gépjárművel egyirányú utcából balra kanyarodni a bal oldalra húzódással kell (omg, ezt de sokan nem tudják épp a Frankel sarkán szívatott meg öt-hat autóstárs, mert a bal sáv töküres, a jobbban meg csak balra kanyarodni vágyók voltak), hová érkezik a szemből kerekező bringás?

autosave 2008.10.16. 00:40:01

Cili: ez kurvajó! :D
(vizuális típus vagyok)

Aqweren 2008.10.16. 15:33:44

"...hová érkezik a szemből kerekező bringás?"
A járdára :D












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása