Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) KRESZ (1) kresz (720) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Kommunikál a földszállító

2008.10.16. 07:36 :: SilentSound

Valahogy Balázs sorait olvasva tudtam azonosulni a mondandójával, tegnap este a munkából hazafelé engem egy totál piroson padlógázzal átszáguldó paraszt ölt meg kishíján. De mivel időben sikerült félrerántanom a kormányt, ezért még mindig itt vagyok, ahogy a ma reggeli poszt is.

Utoljára azt hiszem akkor szerepeltem itt, amikor egy őrült Polo-s anyósüléséről elém dobáltak ezt-azt, most azonban egy kissé rémisztőbb eset történt velem. Az infoparkban, a budai oldal Petőfi és Lágymányosi híd közti részén van egy körút, melybe kívülről csatlakozik egy másik, mint a térképen, ni:

Én a körútra jobbra próbáltam kis ívben kanyarodni, balról meg jött a soktonnás földszállító. Gondoltam hónapok óta járnak ide, dolgoznak 2 új épületen is, meg hát hivatásosok is, csak nem lesz gond egy nyomorult jobbkezes kereszteződésből, de tévedtem. Látványosan nem akart megállni, úgyhogy kénytelen voltam nyomni mindent amit találtam, féket, dudát, ilyesmi. Maga a megállás nem volt gáz, mert a fekvőrendőrök miatt úgysem tudtam gyorsan jönni, csak hát hittem a kreszben, hamár van olyan.

Aztán szépen besoroltam mögé, ő meg megállt, és félig kihajolva ordítva feltette a leglogikusabb kérdést ami töppent agyából ki tudott esni:  „Kiszálljak?”

Hát most mit mondjak erre? Nyilván ne… inkább menjünk tovább. Csak azt tudnám miért keverik össze még a hivatásosok is a dudálást egy kisebb pofonnal?

Remélem egyszer majd egy ilyen jön neki jobbról, nem egy személykocsi:

64 komment

Címkék: budapest közlekedés autó hülye veszélyes teherautó

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Peteetow · http://www.automentes-szallitas.hu 2008.10.16. 07:43:52

Most akkor sikeres vagyok?:D
Az Infoparkban új volt a sofőr, a KRESZ-re meg már nem emlékezett.

Grg76 2008.10.16. 07:53:31

Jobbkézben bízni... én már leszoktam erről, főleg mióta itt a munkahely közelében levő jobbkezes kereszteződésnél kb. havonta látok üvegszilánkokat, lökhárítódarabokat, olajfoltot, stb...
Inkább benézek balra nem kerül semmibe.

biker_kolee 2008.10.16. 07:56:03

Én a jobb kezemben csak akkor bízom, mikor pofont kell osztani. ;) :D

Peteetow · http://www.automentes-szallitas.hu 2008.10.16. 07:58:32

Nem tudnám megmondani mióta, de én mindig elnézek balra is, ha kicsi, ha nagy autóval vagyok. Ahol lakom, ott ez a szokás kimondottan üdvözítő tud lenni, ugyanis akik itt laknak ritkán, de akik itt dolgoznak, azok igen sűrűn hagyják figyelmen kívül ezt a szabályt. Rövid, alig 100-150 m-es utcák kereszteződésében tudnak néha olyan csattokat produkálni, hogy mindenki csodájára jár.

nagyzee 2008.10.16. 08:21:02

"ami töppent agyából ki tudott esni: „Kiszálljak?”"

Bizonyára ennyit tudna akkor is kérdezni, amikor véletlenül áthajt a saját kölkén, aki éppen biciklizni tanul az utcájukban. Nem vagyok egy szemét, ezt nem kívánom neki.

Marcellusca 2008.10.16. 08:47:52

Sajnos mindennapos! Én is úgy járok el, mint Peteetow. Elsőbbségem, általában - nemcsak jobbkezes utcákban - akkor van, ha megadják.

Különbenis mittet csodákozó'? Ű vót a nagyobb, erősebb ótóval. Meg egyébkétis, nehogymá azzal a 32 tonnával kelljen fékeznyi, megállnyi. Tudod te aztatat, hogy millen nehez azzal a nehíz döggel elindulnyi? :D

(A nagyobb, erősebb - általában - behelyettesíthető még: prémium, luxus, szuper sportos autóval!)

Hammer · http://car-pencil-etc.blog.hu/ 2008.10.16. 08:48:00

"ami töppent agyából ki tudott esni: „Kiszálljak?”"

"és én anyádból?"
amúgy meg "fej vagy gyomor?"

Gontar 2008.10.16. 08:54:42

Azt nem értem soha ilyenkor, hogyha annyira sietős neki, hogy magasról lexarja a KRESZ-t akkor mégis hogy a pékbe van ideje megállni, huszárkodni, kiszállni stb... :-F

sassy65 2008.10.16. 09:12:52

A jobbkéz csak akkor működik ha balról nem a vasaló jön!!!
Talán működik?!

mercurius 2008.10.16. 09:46:08

Baszki jobbkéz szabály... vajon sofőrbá tudta-é melyik is az ő jobbik keze?

teabore 2008.10.16. 10:04:24

"Kiszálljak?”
Ki. Aztán elütöd. Balról.

autosave 2008.10.16. 10:10:00

én nap mint nap ott járok és a tapasztalat: ugyanez! mi a kurva anyjukat figyelnek ezek, ha az elsőbbséget nem? a rendőr bezzeg leszarja, max ha baleset van, akkor intézkednének.
arról nem is beszélve, hogy mennek mint állat.

UI: a közterület felügyelet jár ide bűntetni az autósokat rendszeresen. de a több centis kurva port, amit az útra hordanak valahogy leszarják. nincs intézkedési kényszerük? arról nem is beszélve, hogy a nem éppen kis sebesség miatt száll a por... az egész építkezés környéke borzalmas, gyalog külön figyelni kell hova lép az ember, több centis por!

Marcellusca 2008.10.16. 10:20:07

autosave 2008.10.16. 10:10:00

Addig örülj, amíg nem esik az eső! :D
Utána sokat fog változni a helyzet. :D

Acmee 2008.10.16. 10:36:41

Azabaj', h ezeknél általában a fülkében ott a jól szituált, 20-as betonacélból "gyártott", 1m-es pajszer, ami tekintélyes meggyőzőerővel bír! Ha van nálad erősebb, akkor igen, szállj ki köcsög, és már kattan is az AK-n a závár :D

Acmee 2008.10.16. 10:38:35

Gondolkozom Nagyapám "megvakított" sörétesének autóba helyezésén... Amúgy az bűntetendő, ha egy hatástalanított 2csövű sörétessel az anyósülésen mászkálok? :O :D

labi 2008.10.16. 10:50:31

"Amúgy az bűntetendő, ha egy hatástalanított 2csövű sörétessel az anyósülésen mászkálok? :O :D"

Az a lényeg, hogy lefűrészelt csövű legyen és mindíg gondosan tartsd leolajozva.

Így ha nem jön be a blöff, akkor kevésbé fáj ha feldugják tövig... :)

Acmee 2008.10.16. 10:53:53

Labi: Ha nem jön be a blöff, akkor a csövet fogva, puskatussal kell népirtást rendezni. Bár nemtudom, ha épp 2db nagykaliberű cső szemez velem én nem hiszem, h az "élességén" gondolkoznék...

Acmee 2008.10.16. 10:54:56

a lefűrészelt cső sóval töltve hatékony... ;)

Kenseth 2008.10.16. 11:07:02

A képen szereplő ... ööö... jármű
en.wikipedia.org/wiki/Liebherr_T_282B

[x] kéne
[ ] nem kéne

:)

Matrix_ 2008.10.16. 11:10:30

a képen látható mecsbokszal biztos nem fog összefutni a városban (nem fér be)... bányában meg nincs jobbkéz :D

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.10.16. 11:16:03

"bányában meg nincs jobbkéz :D"

Sújtólég esetén akár bal sem :D
Amúgy ez a teherautós is ostoba. Puszta kézzel jön, amikor lövöldözés lesz :)

Dester 2008.10.16. 11:28:48

Valaki magyarázza már meg nekem, hogy mi a fene haszna van a jobbkezes kereszteződéseknek? Miért kell a mostani közlekedési morál mellett abban bíznom, hogy a másik is ismeri a szabályt, és esetleg nem megszokásból vagy figyelmetlenségből száguld át a kereszteződésben? Komolyan mondom, semmi, de semmi értelme. Nem gyorsítja a közlekedést, mert általában kisebb forgalmú útkereszteződésekben vagy zónákban használják. Ráadásul kegyetlen veszélyes is. (Ha valaki nem adja meg az elsőbbséget a jobbról érkezőnek, és mindenki egyenesen haladna amúgy tovább, jó eséllyel pont a szabályosan közlekedő autó bal elejét találja el a figyelmetlen autós.)

Hogy egy példát is írjak: Hódmezővásárhelyen az emberemlékezet óta magasabb rendű út-alacsonyabb rendű út forgalmi kialakítású belvárost "cserélték le" egyenrangú kereszteződésekre. MINEK? Kellett a színesfém, vagy elrozsdásodtak a táblák? Mivel már nem ott élek, ritkán járok erre (átlag 2-3 hetente), és kitettek egy "forgalmi rend megváltozott" táblát. Ennyi. Egyenrangú kereszteződésekre utaló táblát már persze nem tettek ki (pl. a piros háromszögben fekete X, legalább egy ideig). Egy barátom hívta fel a figyelmem rá, mert esküszöm észre sem vettem, ugyanis eszembe sem jutott, hogy egyenrangúvá válhattak a kereszteződések. A fenti esetben persze nem erről van szó, hanem szándékos szemétségről, de összességében véve nem látom értelmét ennek a kereszteződéstípusnak, mégis terjed... Minden kereszteződésnél plusz fékezés, plusz várakozás, gázadás, átcsorgás, majd néhány méter múlva újra.

A T alakú kereszteződésekben a legveszélyesebb. Egy rendőrségi ügyem is lett egy ilyenből, mert a T alsó szárából kanyarodtam jobbra, és a balról érkező nem adtam meg az elsőbbséget. Az ürge kiszállt, majd leosztott két öklöst, hiába nem szóltam be, csak jóindulatúan figyelmeztettem rá, hogy nem nekem volt elsőbbségem. Tökmindegy volt, kinek volt igaza, "a colt erősebb az ászpókernél" elv érvényesült. Talán ez is megérne egy posztot...

Dester 2008.10.16. 11:30:26

Elírtam egy mondatot, helyesen: "...a balról érkező nem ADTA meg az elsőbbséget."

Dester 2008.10.16. 11:32:03

... és mégegyet: "...csak jóindulatúan figyelmeztettem rá, hogy NEKEM volt elsőbbségem..."

Kell nekem átírni utólag a mondataimat újraolvasás nélkül :-)

Syca 2008.10.16. 11:39:49

ugyanott, ugyanilyen gépjármű a múltkor belém is jött. nem voltam boldog. nem érdemes packázni velük, lexarnak ezek mindent.

autosave 2008.10.16. 11:45:22

jobbkéz: elvileg jobb, mert minden irányban csak jobbra kell nézni, ha egyenesen haladsz, ami gyorsabb mint a megállsz és balra jobbra nézel táblás változat.
emellett jobb, mert egyik irányban sem tud senki sem úgy menni, hogy nem figyelek mert elsőbbségem van. mindenkinek kellhet elsőbbséget adni minden sarkon. ilymódon a száguldozásnak vége, hatékony forgalomcsillapítás is.

de bejön a tahó magyar autós: leszarja vagy nem veszi észre. és most védjem a jobbkézszabályt :)

(arról nem is beszélve, ha mondjuk 20cm hó van mindenen, hirtelen a tábla nélküli földút-műút találkozások is egyenrangúak lesznek, hiszen nincs különbség közöttük :)

szerintem remek dolog az egyenrangú kereszt, csak sok béna miatt mégsem olyan jó. tényleg jobbkézszabály van + balkéz önvédelemből. itt tartunk :(

autosave 2008.10.16. 11:46:22

Syca: komolyan?? mi lett belőle, hívtál rendőrt?

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.10.16. 11:49:47

"Egy rendőrségi ügyem is lett egy ilyenből, mert a" (...)

Vegaaa 2008.10.16. 11:53:28

Dester: azért hogy ne menj arra. lakóövezet, harmincas zóna nem azért létezik, hogy kibasszanak veled. kérdezz meg egy ott lakót, mi a véleménye a forgalomcsillapításról.

Horci 2008.10.16. 11:55:45

Dester:

Azért jó, mert gyors :) Egy macisajtos kereszteződésnél, megállsz, nézel ide-oda (a városban közlekedők zöme még közben el is gondolkodik az élet értelméről), ezzel nagyon lelassul a forgalom, elindulsz, megállsz, stb ...

Jobbkéznél, meg csak mész, gyorsan bepillantasz jobbra, nemjön senki és uzsgyi. Az hogy ez sokaknak nem megy arról a KRESZ alkotói nem tehetnek. (kb olyan mint a gyalogátkelőknél a piros álló bácsi, meg a zöld sétáló bácsi. Azt se lehet már ennél jobban egyértelművé tenni, mégse sikerül sokaknak felfogni)

Szerintem ez a legjobb kereszteződés-fajta nincs bonyolítva és még tábla sem kell :)

isti77 2008.10.16. 12:13:17

"Kiszálljak?”
"Igen, te inkább gyalog menj tovább."

avus · http://avus.blog.hu 2008.10.16. 12:15:44

Jéé. Milyen érdekes látni, amikor az autóst szopatják a nagyobbak :).

Secnir 2008.10.16. 12:26:08

"Aztán szépen besoroltam mögé, ő meg megállt, és félig kihajolva ordítva feltette a leglogikusabb kérdést ami töppent agyából ki tudott esni: „Kiszálljak?”"

visszaüvölteni:
"igen, te majoooom"

na akko tényleg kiszáll.
és amikor elindul feléd, szépen mosolyogva kikerülöd és elhajtasz. esetleg integetsz...

gatsy 2008.10.16. 12:43:09

Alapeset, és nem baszogatás, de elsőbsége mindig és mindenhol csak annak van, akinek megadják.

Néha én is üvöltök, hogy az a macisajt ott a sarkon mi a fasznak van, de egyre kevesebbet:)

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.10.16. 12:46:38

Na, ilyenkor kell kidugni a panzerschreck-et az ablakon és válaszolni:

-Nem, maradj inkább, kell az emberi áldozat is.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.10.16. 12:48:06

Íme az elsőbbségmegadást MINDIG kikényszerítő eszköz, mérettől függetlenül. Kerékpárosoknak is! :)

www.war-toys.com/figures/panzerschreck/camopanzerschreck.jpg

tyberius 2008.10.16. 13:01:32

KuKori, szerintem ez bringásoknak nem a legmegfelelőbb... Legalábbis én nemigen tudnám hova támasztani. A kormányvillán már az összes helyet elfoglalja a kilométeróra, az elülső lámpa, meg az MP-42-es géppuskaállvány, amivel a zebrán közledő gyalogosokat szoktam ritkítani. :P

tyberius 2008.10.16. 13:27:04

(helyesbítek, MG-42)

Dester 2008.10.16. 13:31:05

Vegaaa 2008.10.16. 11:53:28

Szeged belvárosában az a rész, ahol az én esetem történt, nem tipikus lakóövezet. Nincs 30-as zóna sem. Link: maps.google.com/maps?f=d&saddr=46.261499,20.14074&daddr=&hl=en&geocode=&mra=dme&mrcr=0&mrsp=0&sz=17&sll=46.261314,20.140804&sspn=0.005482,0.009656&ie=UTF8&z=17
A lakóövezetekben egyetértek ezzel, még a fekvőrendőrökkel együtt is. De máshol, ha nem indokolt, nem igazán. Mint írtam, csak a magyar közlekedési morál miatt (lásd a posztot) nem alkalmazható az a közlekedési stílus, amit Horci is írt.

Kukori: az, hogy rendőrségi ügyem lett belőle, az jelentheti azt is, hogy én tettem a feljelentést, nem? :)

Matrix_ 2008.10.16. 13:43:41

Horci 2008.10.16. 11:55:45

a jobbkézhez:
"Jobbkéznél, meg csak mész, gyorsan bepillantasz jobbra, nemjön senki és uzsgyi. "

pláne ha nem látsz be rendesen és meg kell állnod. akkor meg már mérne legyen macisajt?

Amúgy meg a jobbkéz nem lenne rossz ha bízhatnál abban, hogy megadják. de akinek van egy kis esze az inkább megáll, vagy lassít, mégha neki van elsőbbsége. jobb félni...

Az viszont ultra nagy faszság, amikor jobbkezes az utca ami NEM keresztezi, hanem beleköt egy másikba. Ott annak aki jobbról jön ígyis úgyis lassítania kell mert kanyarodni fog. Akkor meg már méééérnem lehet egy ki...szott táblát odatenni???? Tudom drága.

mercurius 2008.10.16. 14:03:18

ÁÁÁÁÁÁ Skacok ez tök reménytelen!!!

Olyan kereszteződés már feltaláltak, ahol (elvileg) meg sem kell állni. Úgy hívják körforgalom. És innentől meg agy másik probléme: hogyan használjunk körforgalmat? Mikor indexelünk? hogyan használjunk 2 sávot benne?

Szal egyre inkább erősödik bennem a késztetés, hogy venni kell egy merga motoros kommandirszijt, a lökhárítókat ledobálni és krómozott kaszói kisvasútsínekből újraépíteni.

Innentől meg tennék rá, kinek hogy van kedve ide-oda kanyarodni. indexxel, vagy tehergépjárművel.

Marcellusca 2008.10.16. 14:03:57

MatrixHasYou 2008.10.16. 13:43:41

Tök egyetértek!!!

Menj végig a Madarász utcán! Ahol nincs Stop tábla, ott csak jobbkezes utcák vannak. És MIND betorkolló, nem keresztező. Komolyan mondom, kész kalandtúra végigmenni, vagy behajtani (pl. Babér u., Agyag u.) az utcába. Én mindig megállok, mert az arra autózók 80%-a nem ismeri az X-es macisajtot (márha ki van téve). Több balesetet így (lemondva az elsőbbségemről) úsztam meg.

autosave 2008.10.16. 14:40:17

"pláne ha nem látsz be rendesen és meg kell állnod. akkor meg már mérne legyen macisajt?

Amúgy meg a jobbkéz nem lenne rossz ha bízhatnál abban, hogy megadják. de akinek van egy kis esze az inkább megáll, vagy lassít, mégha neki van elsőbbsége. jobb félni...

Az viszont ultra nagy faszság, amikor jobbkezes az utca ami NEM keresztezi, hanem beleköt egy másikba. Ott annak aki jobbról jön ígyis úgyis lassítania kell mert kanyarodni fog. Akkor meg már méééérnem lehet egy ki...szott táblát odatenni???? Tudom drága."

Pont ez lenne a lényege. Nincs főút, tehát minden utat lassít és így tesz biztonságossá. Ha kikerül a STOP tábla, azonnal száguldozhatnának a védett úton. Így viszont nem. Még biciklist sem előzhet meg kereszteződésben!
(Persze van néhány paraszt, aki miatt nem működik sokszor megfelelően, de az értelme megvan.)

T alakú kereszteződésben ugyanígy. Nem tudsz száguldani az egyenes úton, ha van jobbról egy becsatlakozás. Hatékony.
Mellékutak között ez a legjobb szabályozási lehetőség, mert mindenkinek, mindenkinek lassítania kell!! Ez a lényege. Majdnem mint az USA-ban a négy stop táblás kereszteződések. Igaz ott van vitaalap ütközésnél - ki jött előbb?; itthon nincs vita - ki jött jobbról? logikus és egyszerű.

UI: a nagy probléma az autós oktatásban van. Megyeszékhelyen úgy vizsgáztam le vezetésből kb 7 éve, hogy az ikszelgetős elméleti kérdést kivéve nem volt szó az egyenrangú kereszteződésekről!! Forgalmi vizsgán sem volt ilyen - tudtommal - egyik útvonalon sem. Ugyanis elbaszott egy közlekedésszervezés van, mert gyakorlatilag mindenhol táblák (védett utak) vannak, így addig mehetsz elsőbbségadás nélkül, amig nincs egy tábla neked kitéve. Kérdezem én, hogy szerintetek aki itt tanul vezetni az mit csinál? Megy amig nincs előtte piros lámpa, sorompó vagy valamilyen elsőbbségadás tábla. És még ő anyázik, ha jobbról bejönnek elé - mert nem tanulta meg, nem tanították neki, hogy figyelnie kellene, hogy a jobbról jövőnek van-e táblája!

És amikor egyszer elszabadul városából panaszkodik, hogy BP-en mindenki csak dudál rá, mennyi idegbeteg hülye van ott akkor sem jön rá, hogy lehet, hogy benne van a hiba...

szmoker (Homo Trollicus) 2008.10.16. 14:43:47

Ezek a vacakok nemtommennyi, 40 tonnára vannak tervezve, Mogyorországon 32 vagy 35 (?) tonnára vannak engedélyezve, és simán 50-60 tonnával közlekednek.

Még jó, hogy nem áll meg, tán' nem is tudna.

Gontar 2008.10.16. 15:05:46

szmoker 2008.10.16. 14:43:47

Mijaz, hogy nem is tudna? Akkor mi a lóxart keres a forgalomban???

Ugyanmár... Ugatni, fenyegetőzni érdekes módon egyből meg tud állni... :-S A posztban említett barom is meg tudott ezért - "csak" a KRESZ-t betartani nem.

Aqweren 2008.10.16. 15:26:35

Tényleg nem ártana pár évente újravizsgázni, hátha az használna...ámbár aki konkrétan leszrja az egészet, de a vizsgán átmegy, az így is maradna a forgalomban.
Kéne átnevelő tábor a pszichopatáknak - addig bent tartani amíg bunkó. "Menjünk vezetni egy kicsit. Mi az anyádat csináltál? 25 botütés, aztán vissza tanúni" :D

Sonkatekercs 2008.10.16. 15:36:36

az az érdekes, hogy a jobbkézszabályt még a balrahajtsban találták ki, amikor is a sofőr a kocsi jobb ülésen ült, és csak az ablakon kellett kinéznie jobbra. Időközben bevezették a jobbrahajtsot kies hazánkban, de a jobbkézszabály maradt, így át kell nézni az anyósülés elött, ami viszont már rögtön csökkenti a belátható út hosszát. Igazából balkézszabályt kellene bevezetni.

Dester 2008.10.16. 15:49:56

Sonkatekercs: ha ez tényleg így van, akkor ma is tanultam valami újat... amúgy így már tényleg van benne logika.

Jacques Foche 2008.10.16. 15:50:10

- Kiszájjjak?
- Szálljál, bazmeg.
Majd amikor emberünk a bonyolult és összetett mozdulatsor közepe felé jár, akkor pofánröhögni és elhajtani mellette. Ügyesebbek le is fotózhatják, hogy milyen fejet vág mindeközben. :)

Manyizga (törölt) 2008.10.16. 16:12:32

Amúgy egy liter kilyukasztott zacskós tejet kell bevágni az ablakukon azzal ellesznek egy darabig. :) Pár nap múlva meg szépen kezd megromlani, amit nem tudtak kimosni...

autosave 2008.10.16. 16:17:49

Sonkatekercs: Én sem tudtam, hogy ezért jobb a jobb.
Balkézszabálynál rögtön megoldódna a vétkesnek fáj kevésbé dolog.
Mert ugye vagy oldalba kapja a jobbról jövő, vagy behajt elé és őt kapják oldalba. Nade a vétkesnek jobbról mennek neki, ami koránt sem akkora gáz, mint balról, ahol csak az ajtó + oszlopok védenek...

autosave 2008.10.16. 16:18:48

"Én sem tudtam, hogy ezért jobb a jobb."

Mármint hogy a jobbkézszabály a baloldali közlekedésből maradt meg.

PTibor (törölt) 2008.10.16. 16:21:28

Kedves közlekedők! Átlagban mennyi idő amíg feledésbe merül a jobbkézszabály ténye? Mennyi idő után fordul elő, hogy a) nem ad jobbkezet, b) én már állok (biciklivel) ő még érkezik, nekem jobbról, és ő integet, hogy menjek? c) mindkettő, d) egyiksem

autosave 2008.10.16. 16:30:09

"Átlagban mennyi idő amíg feledésbe merül a jobbkézszabály ténye?"

0 másodperc.
99.9% Soha nem is tudta! Legalábbis akiben valaha tudatosult, az nem felejtheti el. Legalábbis szerintem.

Cujo 2008.10.16. 16:31:34

én egy taxist szivattam meg... :)
nekem volt elsőbbségem (betorkoló utca), taxis jött ezerrel, kidugtam az orrom, megijedt, és kb 4 parkoló kocsit húzott meg :D
aztán kiszálltam:
-jobbkezes
-tudom

és mentem tovább, amig felmérte a károkat :D

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2008.10.16. 16:37:45

Cujo: Akkor nem csak a taxist szivattad meg, hanem vele együtt négy vétlent is...

autosave 2008.10.16. 17:11:35

Cujo: főleg ha a taxis agyalt egy kicsit miután elmentél, majdarra jutott, hogy lelép ő is gyorsan... :S

cso zsi 2008.10.16. 18:47:04

" Sonkatekercs 2008.10.16. 15:36:36
az az érdekes, hogy a jobbkézszabályt még a balrahajtsban találták ki, amikor is a sofőr a kocsi jobb ülésen ült, és csak az ablakon kellett kinéznie jobbra. Időközben bevezették a jobbrahajtsot kies hazánkban, de a jobbkézszabály maradt, így át kell nézni az anyósülés elött, ami viszont már rögtön csökkenti a belátható út hosszát. Igazából balkézszabályt kellene bevezetni. "

"Kies hazánkat" elvileg kicserélhetjük a világ összes jobboldali közlekedésű országára, de Európára teljes bizonyossággal.
Mielőtt még valaki a politikát belekeverné.
[pedig az volt az oka :) ]
Amíg egy szgk-nál az anyósülés a táv, addig egy teherautónál másfél-két méter is öszejön.
Na ez miatt erőltetik a holttértükröt.

Don Blasius 2008.10.16. 21:42:16

Úgy tudom Angliában balkézszabály van.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.10.16. 22:27:43

Én pont fordítva tudom, hogy vicces, mert jobbkézszabály van, de baloldali közlekedés (erre fentebb valaki írt már). De nemsokára pontosan megmondom (bár Írországba megyek, de kb. ugyanaz a KRESZ-ük) és fényképezgetek is majd a forgalomban :)

autosave 2008.10.17. 00:11:21

Angiában nem láttam még nem szabályozott kereszteződést. Lehet, hogy ott eleve (bizonyos megfontolásokból) nincs is olyan?

TAXI 2008.10.20. 12:17:41

cso zsi! Neeee! Ne keverjünk bele a kresz mindennapjaiba. Szerencsétlennek az egyszerűbb szabályok betartása is gondot okoz... (Pl. körforgalom használata, egyirányú utca stb.)Túl sok lenne már a szabály, amit meg kéne érteni, és bevezetnék az erősebb Qtya él nemi életet c. szabályt... :)












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása