Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) kresz (720) KRESZ (1) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

A SUV az utak királya

2008.11.26. 15:26 :: Kisikasa

Mindig érdekes érzéssel tölt el, mikor valaki úgy közlekedik, mintha a többiek ott sem lennének, vagy legalábbis mintha direkt neki építették volna az összes létező utat. Hogy ezek az emberek miféle megfontolástól vezérelve művelik ezt a morált azt nem tudjuk pontosan, de Don Blasius-nak is rengeteg kérdése van a témával kapcsolatban.

A ma este látottak és tapasztaltak arra sarkalltak, hogy megírjam első posztomat.:) Vagy inkább.:( Gyakorlatilag 2 téma is szerepel benne, ami vitaindító lehet: a Soroksári út kivitelezése és az ott általános viselkedés, valamint ismét egy szabályokra fittyet hányó luxus terepjáró.

Békésen autóztam este hazafele a Soroksári úton. Nem mondom, hogy vaskalapos szabálybetartó vagyok, az itt előírt 70-et is néha-néha túllépem, nem sokkal persze. Az utat másfél éve hozták rendbe, addig tényleg nem is mertem nagyon 70-nél gyorsabban menni, de a belső sávban simán tolták egymást a kocsik 100-zal is a kátyúk ellenére. Az Illatos út után viszont áldott ügyesek voltak a kivitelezők/tervezők; buszsávot festettek a kifele menő irányba. Befele nem, ahova logikusabbnak gondolnám, kifele azelőtt sosem torlódott az út, a külsőben semmi nem akadályozta a buszokat. Azóta viszont a megmaradt két belsőben még 60-nal sem mennek (én nem láttam 50-es korlátozást kitéve azóta, ha valaki mégis, akkor mea culpa és én is szabálytalan vagyok - az Illatos út és Határ út közötti szakaszról van szó).

Tényleg idegesítő, el lehet rajta vitatkozni, de mindez senkit nem jogosít fel olyan magatartásra, amit ma este egy Mercedes SUV előadott. A legbelső sávban mentem, mert még mindig az haladt a leggyorsabban, de 70-el itt sem mentünk. Előttem egy Volvo, mellette egy Toyota. Mellettem ezüst Mercedes ML (körbe csövek, gallytörők - ugye szabálytalan?), rendszáma KYK386. Külsőben egy mentő megkülönböztető jelzés nélkül. Merci elkezdett pattogni.

Már láttam, hogy ez nem a békés vidéki nyugdíjas állatorvos típus lehet. Elém nem fért, de ezt némi kormányráncigálás után látta be. Kivágott a külsőbe (ugye buszsáv, azt SUV-k használhatják?:)), azt hiszem villogott is, már vártam, hogy a vasárnapi mentősverős történet megismétlődik, de inkább visszarántott a középsőbe, bele a Toyota seggébe. Villog. Az meg nem gyorsít.

Utána ugrott be elém, engedtem inkább, mert jobb a békesség, elkezdte tolni a Volvót is. De láthatóan neki a Toyota volt az ellenség. Éppen elment a Toyota mellett, amikor elkezdte elé berántani a terepjárót. Simán közúti veszélyeztetés kategória, még a holttérben volt a Corolla. Toyota lassít és dudál (én is dudáltam már ekkor, mert még én is elkaptam volna a csattot, ha lett volna). Befér elé ezek után a Merci. Az egyből büntető satu, lelassít 30-ra.

Aztán én el is tudtam menni mellettük, a tükörben láttam már csak, hogy az ÖMV-kút felé vezető balra kanyarodó sávba jól kivágott a középsőből, persze vagy 2-3 autó elévágva. Természetesen indexet villanni egyszer
sem láttam.

Egyszerűen nem értek itt több dolgot. Miért kell egy jó minőségű (száraz volt a burkolat) többsávos, 70-es korlátozású úton 60 alatti tempóval autózni, de minden sávban, hogy ne lehessen előzni? Milyen jogon akar letolni valaki mást a külső (annak minősül a középső a buszsáv miatt) sávból?

158 komment

Címkék: budapest biztonság közlekedés autó hülye sztereotípia veszélyes kresz

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2008.11.26. 15:32:28

pedig szépen végig is olvastam. biztos mindenki a téligumis poszton veri a nyálát. a parasztokat úgysem lehet megváltoztatni. 327 kommetn sem fog meggyőzni senkit hogy jó a téligumi, vagy fasság. akik nem parasztok azokat meg nem kell győzködni semmiről.

Cyric 2008.11.26. 15:33:27

Reméljük a mercisnek lesz sünös kalandja...

Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2008.11.26. 15:33:57

szép a posztba betett kép. ez valami igazi kocsiról készült rajz, vagy pusztán a képzelet szüleménye lehet?

Mókusélet 2008.11.26. 15:36:53

ha nem számoljuk, hogy Hurrá Torpedó 3* írt, akkor lehetek harmadik ? :-)...még sosem voltam, naaaaaaaa, lécciiiii

Matrix_ 2008.11.26. 15:40:20

Don!

szoksz 70 felett menni? Tömeggyilkos e vagy?
Dudáltál? Szabálytalan e vagy?
Megint a mercis? Sztereotíp e vagy?
Soroksárin jársz? 4 e vagy?
több kérdésem nincs!

Ha nekem ilyen SUV-om lenne mint a képen én is az utak királyának képzelném magam!! ;)

Taz member of JFK Board™ · http://chillin.blog.hu/ 2008.11.26. 15:46:01

a post író a hülye ;) matrix már megfogalmazta miért, so nem ismételném őt :)

bocs Don, ezt nem hagyhattam ki :D

nagyzee 2008.11.26. 15:48:13

kamerás felvételeket ide!!!! rendszámmal.

AnyádnakPalánkot (törölt) 2008.11.26. 15:56:24

Próbáljon ki mindenki egyszer egy ilyen autót, és higyjétek el, megvilágosodtok.
Tényleg van egy olyan érzés bennük, hogy én vagyok az út királya. Mintha egy másik földrészen autóznál. Állat.
(nekem most egy 11 éves Hondám van, az anyázás elkerülése végett)

Lecsó 2008.11.26. 16:00:21

Nekem általában egy célom van a közlekedésben:
Haza jutni épségben.
Ha van ilyen idióta barom (mert sok van)akkor el kell engedni,menjen a pi@ba....
Még idegeskedni sem érdemes miatta.
Az a jó vezető aki a mások hülyeségét kivédi.

A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél · http://www.planetside.blog.hu 2008.11.26. 16:08:11

Nem értelek, baleset nem volt, egyértelmű, hogy a Mercis vezetett jól, csak a többiek nem ilyen királyok. Meg hát az irigység beszél ki a pofátokból, mert alattatok a technika nem ilyen penge...

tangara 2008.11.26. 16:12:29

Nem tudom, nekem kis autóm van, de velem nem pattognak az ilyen SUV-osok. Lehet, azért mert nem érnek utól...?
A Soroksárin a buszsáv tényleg baromság, kivéve pénteken, nyáron, amikor mindenki kifelé igyekszik, akkor azért mehessen a busz.

blogsámán 2008.11.26. 16:17:08

A mercisnek a Homár egye ki a máját. Egyébként ha volt 70-es tábla, akkor a Mercin kívűl a Volvo-s volt még szabálytalan. 60-nal ilyen helyen a külsőben kellene haladni, hogy ne tartsuk fel a gyorsabban közlekedőket.

PioDVD 2008.11.26. 16:21:14

Igen, biztos a suv-os vezetett jól, hisz a jó vezetés alapkövetelményeit (pattogás jobbra-balra, letolás, indexelés elhagyása, büntető satuzás) mind teljesítette. Ezekre természetesen csak suv képes, kis autó tulaja ilyet nem tudna csinálni, tehát feltétlenül csak az irigység miatt mondja az ilyet gyökérnek.

BiG 2008.11.26. 16:22:09

Az Illatos útig is buszsáv van, végig a Soroksárin kifele (Soroksár felé). Befele kezdődik az Illatostól a buszsáv. Szegény posztoló addig csukott szemmel mehetett... vagy nem ugyanaz kettőnknek a kifele fogalma.

Üdv!

biohazard 2008.11.26. 16:23:49

Én le szoktam tolni a mercis suvokat a picsába.

Bela 2008.11.26. 16:24:19

Ecceru. Ha tudod a toyota rendszamat is, akkor rendorseg, feljelentes, tanunak megadni a toyotast.

Steve01 2008.11.26. 16:31:19

Épeszű ember elengedi az ilyen mercis barmokat.
Aztán majd egyszer a szép jövőben amikor majd működik a törvény, az igazság szolgáltatás, a rendőrség, akkor talán nem kell majd így meghunyázkodnia egy átlagos autósnak...

Tron65 2008.11.26. 16:38:11

Valaki itt nemrég jófajta dudát keresett.
Javaslom felkajtatni MÁV-os ismerőst, hogy szerezzen M62-es (szergej) kürtöt. Az a fényezést is lekapja a másik gépről.

2008.11.26. 16:39:00

@blogsaman
ez lenne a logikus, de KRESZ szerint nem szabalytalan. 70 a max sebesseg, nem annyival kell menni, es mivel lakott teruleten belul volt, igy jobbra tartas sincs a parhuzamos kozlekedes miatt.

Mindezek ellenere en is agyfaszt kapok attol, ha 70es tablanal 55-60-nal halad 2 auto parhuzamosan, elozesre eselyt sem adva. Ettol nem viselkedek ugy, mint a mercis, csak vannak olyan elolenyek, amiknel alacsonyabb a tureshatar...

W Joe 2008.11.26. 16:40:44

Akiknél ennyire alacsony a tűréshatár, azoknak nem kéne jogosítványt adni.

nyogi 2008.11.26. 16:47:17

Egy ilyen SUV adásvételi szerződéséhez automatikusan kellene csatolni egy APEH vagyonosodási vizsgálatról szóló értestést, mindjárt kevesebb lenne az utakon, meg rendszeresíteni kellene olyan táblát mint a hóláncos és 04.01 - 10.01-ig lehajtani és a belvárosokba nem lehetne behajtani ilyen autókkal mert a nagy arcukon kívül semmi nem indokolja a használatát.

2008.11.26. 16:47:24

TaZ,
mehet a belsőben 70 helyett 60-nal, de köteles elengednie a mögötte érkező gyorsabb járművet.

terepjaros 2008.11.26. 16:48:32

Nekem terepjárom van (NEM SUV), talán ezért vagyok én is azon az oldalon akiket szopatnak vagy legalábbis próbálnak ezek a kretének. Megjegyzem ez nem SUV -szokás, sokkal inkább a luxusautók tulajdonosainak bevett módszere a városban 120 alatt közlekedő egyének "megrendszabályozására". Ezek mindennapos esetek pl a Szentendrei vagy Váci úton. Én most már rendkívül jót szórakozok a viselkedésükön, tekintve, hogy az autóm 1,6 tonna acél, csirivirik nélkül(megjegyzem ez könnyűnek számít). Ha egy ilyen barom megkockáztatja hogy bevág elém és " büntetőfékez" hát megérdemli. Nekem nincsen színrefújt lökhárítóm, leglejebb majd veszek egy flakon mattfekete sprayt a javításhoz...
Mellesleg javaslom mindenkinek Newton akárhanyadik törvényének tanulmányozását a hatás-ellenhatás tárgyában.

nick: 2008.11.26. 16:51:44

jelentsd fel!
megteheted, és legalább megráncigálják a szaralakot, ha nem is eléggé

de névtelenül, nehogy megverjen egy este a férgese

blogsámán 2008.11.26. 16:53:51

Taz:
Ezzel én is tisztában vagyok, de te a KRESZ idevonatkozó passzusának csak az első felét olvastad el. A másik fele úgy szól, hogy csak akkor hagyhatod figyelmen kívül a jobbra tartás szabályát, ha azzal másokat nem tartasz fel indokolatlanul.

sugi77 2008.11.26. 17:00:20

Don Blasius
Igazad van abban, hogy hülyeség volt a kifelé menő szakaszra végig buszsávot tenni. Ezt én se értettem sose :S

Egyébként azt megfigyeltem, hogy nem nagyon érdemes 80-nál többel menni, mert pont úgy kapod el a zöldhullámot :D

A mercisnek kellene inkább az az elefánt nyugtató nem silent-nek meg aqwerennek :D

blogsámán 2008.11.26. 17:02:15

Ha már szóba került a SUV-ok súlya. Tudja valaki, hogy van-e ezek között olyan, amelyiknek nagyobb a súlya 2 tonnánál. Ez csak azért érdekes, mert ebben az esetben a tengelyterhelése biztosan nagyobb 1 tonnánál, ergo semmilyen körülmények között nem parkolhatnának járdán. Még akkor sem, ha egyébként ez engedélyezve van. Ha erre ráálnának a közteresek, mindjárt lehetne csökkenteni az ilyen autók számát a belvárosban.

Andie 2008.11.26. 17:03:05

Ma reggel az araszoló sorba mellékutcából érkező SUV-osnak az elsőbbségadás az volt, hogy gyakorlatilag megállás nélkül bearaszolta az orrát két autó közé, akik épp ott haladtak el, ha beengedsz-hanem módszerrel.
Ilyenek ezek. Egyébként már maga az autó is determinálja a vezetőjét. Ezek a városi terepjárók terepre nem alkalmasak, vagy alig. Városba nagyok, parkolni nehézkes, kilátni problemás, úgy egyáltalán, indokolatlan a kocsi. Tehát semmi másra nemjó, csak erődemonstrálásra. Ennyi erővel kamionnal vagy traktorral is mehetnénk, csak az már ciki.
Ergó aki ilyen SUVot vesz, az biztosan állatkodni fog vele, hisz azért van. Olyan ez, mint sportkocsiban 40-el araszolni. Vagy 120-al pályán. Láttatok má ilyet? :)

grigorij (törölt) 2008.11.26. 17:04:30

Ej, látom ezen a blogon időről időre előkerül valamilyen szánalmas, primitív, ócska hangulatkeltő írás!
Most a levélírót mi zavarja?
A SUV, mint kategória?
A bunkó autósok?
Az első esetben a kedves levélíró egy szánalmas lény! Nincs pénze valamire, irigy, tehát megbélyegez!
A második esetben pedig a bunkóság nem kategóriafüggő!

Devil 2008.11.26. 17:06:23

Szerintem ha besatuzik elotted, siman menj neki hatulrol. Az o kara a sokszorosa lessz a tiednek, es lesz rengeteg onkentes tanu is hogy eledvagott es ertelmetlenul veszfekezett, tehat zsebretehet egy kozuti baleset szandekosokozasat is.

sunblind 2008.11.26. 17:12:13

nem csoda, hogy megkattant, énis tiszta ideg lennék, ha valami igazábólsemmiresenemjó suvval kéne járnom :)

Zsola777 2008.11.26. 17:14:19

Taz:
A fenéket nincs jobbra tartási kötelezettsége! Addig van, amíg nem alakultak ki folyamatosan haladó oszlopok mindkét sávban. 4 autó még nem oszlop, akkor sem, ha egymáshoz közel haladnak.
A SUV-os meg kotsog, szarjon sünt.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.11.26. 17:14:31

Merci suv=tahóparasztbugristetűmaffiózó Lényegretörően.

szacsi 2008.11.26. 17:15:01

2 hete szombaton Dobogókőn voltam az öcsémmel kirándulni. hazafelé kb félúton feltűnt a tükörben egy chrysler 300c cirka 150-el, amit le is szarnék addig amig nem veszélyeztett. szóval simán előz a záróvonalon kanyarban csak a szembejövöket nem kalkulálta be. Tahóvári kénytelen volt fékezni majd az előttem haladó kocsira ráhúzta a kormányt de az kevésnek bizonyult épphogy befért miután fékeztem egy nagyot. Mondanom se kell a kis dobozos fordom hátujában a kutyák (2 labrador + 1 goldenretriver) borultak jobbra balra. a kanyar közepén megint padlót nyomot a kis hemi motoros verda én meg rávillogtam hogy köszönje meg, hogy beengedtem ha már anti előzni egy 300 lóerős verdával. ekkor kezdődött a játék satu féket nyomot, én meg kikerültem volna de akkor padlót nyomott ismét. ez kb. 2-3x lement majd benézte és meg bírtam "előzni" mert későn lépett a gázra, ekkor én húztam rá kormányt majd "elengedtem". megint satuféket nyomott és keresztbe állt úgy hogy senki se fel se le, vártunk öcsémmel hogy kiszállnak és majd jól megmondják hogy ez lesz meg az lesz de semmi. így álltunk kb 2percig rajtunk kívül kb 6 autó várakozott a szlovák rendszámos gyökérre majd elindult. Egy valamit nem értek, ha nagyanyám is jobban vezet mint az illető csak nyomni tudja neki de azt is elbaszta egyszer, minek vesz magának ilyen kocsit?! + egy nyugodt ember vagyok de ha esetleg kiszállt volna egy emberevő figura, hogy "móresre" tanítson akkor mi van? meg mondom mivan, tuti úgy beszarok, hogy ijedtemből egyből "elgázolom" a céges autómmal majd befizetek 50eft-ot cascora.

grigorij (törölt) 2008.11.26. 17:20:05

Pár hónapja már "lejátszottuk" itt ezt a dolgot!
Nem csak a Merci gépe a SUV! Nem minden SUV 20 millió! Nem minden SUV kéttonnás!
A Subaru Forester is SUV... Van a Kia-nak is, vagy ott a Chevrolet Captiva, 7 millió alatt kezdődik. Alig drágább egy középkategóriás autónál, olcsóbb, mint a német marketing-autók!
És a hazai utakra lényegesen jobb azoknál...

Ha egy 5-ös, 6-os vagy 7-es BMW aranyláncos kábszernepper gazdája tette volna mindezt, akkor a BMW-seket anyázná a levélíró?

BruceTheHoon 2008.11.26. 17:21:40

A SUV-val éppúgy, mint a quad-dal a sztereotip paraszt traktor iránti atavisztikus vágya kerül kolosszális mértékű kielégítésre. Erre akkor jöttem rá, amikor megdöbbenve láttam szülőfalumban a HMCs gárdát valódi traktorral quadozni (száguldás a földutas utcában ide-oda imbolyogva + kézifékes kanyarodás imitálása). Továbbá mondá az Úr: "Ne idegesítsd te enmagad az idióták mián, mert én őket a te szórakoztatásodra teremtettem. Ha pediglen erre nem vagy képes, akkor szórakoztasd csak a többieket".

tl;dr: a táltos marhát el kell engedni, hadd menjen, ha már nem lehet kirángatni a tömegből és főbelövés révén kivonni a génállományból.

Riska 2008.11.26. 17:21:49

Az elején lexus terepjáró van, a közepén már merci. Transformers powa :)

Devil 2008.11.26. 17:22:34

A leveliro a kocsogoket anyazza, akinek nem inge, ne vegye magara

0xFFFF 2008.11.26. 17:31:31

"AnyádnakPalánkot 2008.11.26. 15:56:24
Próbáljon ki mindenki egyszer egy ilyen autót, és higyjétek el, megvilágosodtok.
Tényleg van egy olyan érzés bennük, hogy én vagyok az út királya. Mintha egy másik földrészen autóznál. "

Neked is kicsi a pöcsöd ?

idiotapocs 2008.11.26. 17:34:25

Moszkva térnél egy ilyen csodaSUV próbált elém beférkőzni(sor végére sorolni nem menő), azt mondtam(előrébbgurultam) nem. Figura nem lacafacázik, jön nekemfele hogy, de ő márpedig bejön. Balról homeless-t épphogy nem toltam arrébb csak hogy őfelsége beférjen. A legszomorúbb az hogy ilyenkor hagynom kellene hogy nekemjöjjön mert csak én járnék jól.

petya 2008.11.26. 17:36:23

Vannak paraszt sofőrök, meg vannak tötyörgő sofőrök, mindkettő idegesítő tud lenni.. Én azt gondolom, mindenkinek szíve joga választani, hogyan közlekedik, csak ne tartsuk fel egymást.. (nyilván a kamikaze stílust én se preferálom)

janos 2008.11.26. 17:45:33

Az ilyen terepjárós barmok egyszer frontálisan találkozhatnának egy Kamazzal!Megnézném milyen pofát vág a "menővagyok" srác!

totya 2008.11.26. 17:53:17

Blogsaman, ja, eleg sok van aminek a sulya meghaladja a 2 tonnat. Range Roverek, LR Discovery 3 (2.7t), Land Cruiserek, Q7, de gondolom X5/X6 is, meg a Lexus hibrid gepei is (mivel a kornyezetbarat fel tonna akksit is el kell tudni cipelni).

Ugyanakkor miert ne allhatna jardara? aruszallitok nem oda allnak? minek kell egyfolytaban irigykedni?
szemelyautoban (es nem csak merciben/bmwben) pont ugyanolyan aranyban ul bunko paraszt, mint terepjaroban.

eric cantona 2008.11.26. 17:55:26

a 70 a megengedett legnagyobb sebességet jelenti, nem azt hogy ennyivel kell menni, ha szarnod kell akkor állj meg egy kúton (van bőven a soroksárin), nem kell vele hazarohanni

Mityu 2008.11.26. 17:55:41

Árpád híd pesti oldalán középső sávban észrevettem a mögöttem lévő menne. Előttem hosszabban üres rész. Feltoltam a sebességet 60-70 körülire, majd a külsőbe sorolva tovahasítottam. A fószer mellettem el, de a középső sávban az előtte haladó araszolása újra lassításra kényszerítette. Egyszer villantottam rá, hogy elém soroljon, van hely. Láss csodát vette azonnal a lapot, sőt még meg is köszönte.

Semmivel sem kellett több energia-idő ehhez a kis manőverhez. Nem volt mutogatás, k anyázás, ökölrázás.

Hungária krt.-on naponta találkozhatsz a fenti posztban leírt belsősávban 45-50-el araszoló én ráérekatöbbitleszaeom majmokkal.

Esetenként tartálykocsi után gyorsabban lehet haladni, mint némelyik csilivili lízingelt alig egyéves vasak után.

Mityu 2008.11.26. 17:59:03

Akiket még szoktam szeretni azok a sávváltás szándék jelzésének észlelésekor behúzódnak mellém.
El sem enged, de nem is megy. Vajon mire jó? :)

suv 2008.11.26. 18:06:50

a suvhoz benzik kell vagy gázolaj.
jogsi nem.

amúgy az ősellenség nem a bmw? vagy mindegy, csak 3 betű legyen? :)

Mazsika1 2008.11.26. 18:08:10

Csak egyvalamit kell már végre a barmok fejébe verni: (ha kell, akkor erre megfelelő eszközök állnak rendelkezésre) :-)))))

Nincs utak királya. Nincs utak alattvalója sem. Az utakon minden közlekedő egyenrangú.
A közút jelentése: közhasználatú út, amelyen közlekedés folyik. Közút, tehát a tiéd is, meg az enyém is!!!!!!! Én amennyiben az enyém is, elvárom hogy az aki közlekedik rajta, engem is és mást is tiszteletben tartson.

Aki ezt az alapszabályt nem képes elfogadni és betartani, fejébe (golyót?) kell verni!

blogsámán 2008.11.26. 18:11:33

Totya!
Azért nem várakozhat a járdán, mert a KRESZ szerint nem várakozhat ott. Nem irigykedem, csak attól kapok agybajt, hogy a belvárosi szűk utcákba mi a rákért kell ilyen böhöm autókkal közlekedni. Megáll a járdán, és egy macska sem fér el mellette.

Parajpuding 2008.11.26. 18:12:38

Hehe. Nemrégiben egy kétnapos belföldi, majd ezer kilométeres autóstúra során kíváncsiságból megszámoltam, mennyien bírnak utánam jönni folyamatosan, ha mindig a megengedett legnagyobb sebességgel megyek. Egy kezemen elfért azok száma, akik nem előztek meg.
Ennyi:)

Professor Pizka 2008.11.26. 18:13:08

Nekem az ilyen szituaciok gazelvetelt, fekkeszultseget, es lehuzodast jelentenek. Menjen, ha siet. SUV vagy nem SUV, mindegy. LEnyeg hogy legyen ket-haromszaz meterrel elottem vagy ugyanannyival mogottem. Sok idegessegtol megkimelo hozaallas. A szaguldozas erthetetlen szokas abban az orszagban, ahol a Nyiregyhaza-Budapest tavolsag autopalyan (azt hiszem, ez a leghosszabb, megszakitas nelkuli autopalya szakasz) olyan "nagy" hogy a teljes gazos, ketszaz koruli nyomulas, meg a szabalyos 130-140 kozott van kemeny husz perc kulonbseg...

and/or 2008.11.26. 18:17:51

Riska 2008.11.26. 17:21:49
"Az elején lexus terepjáró van, a közepén már merci. Transformers powa :)"
Nem, te olvastad rosszul: LUXUS volt a SUV: Sport Utility Vehicle.
Tehát soha nem volt terepre szánva!

Parajpuding 2008.11.26. 18:18:44

Nem bánnám, ha a megfelelő engedéllyel, a megfelelően hitelesített műszereket (sebességmérés, kamera) lehetne civil autókba beszerelni, amelyek felvételeit a rendőrség és a bíróság is elfogadja bizonyítékként és bírság egy része a műszeres autó tulajdonosáé lenne. Rommá keresném magam:)

Mityu 2008.11.26. 18:18:59

Parajpuding!

Látnád milyen csúnyán néznek rám az Árpád hídon vagy a Bécsi úton mert a megengedett 70 illetve 60 felett van nálam a mutató 2 mm-el... :)

Viszont szeptember óta 3 trafipaxot úsztam meg csak ezért. Nem kell adakozzak a rendőrárvák javára. :)

megint 2008.11.26. 18:20:20

Mi ebben a nagy dolog??

qllogh 2008.11.26. 18:22:24

Nah, mostmán énis....:) Márminthogy hozzászólok....

Egyrészt nem irigylem a mercist, a totalcarban egy szexuálpszichológus segítségével kitárgyalták a témát..:DDD Legalább az autója legyen nagy....
Nem izgatnak nagyon az ilyen arcok....közlekedem, ha bajt okoz Ő jár rosszabbul....nekem occsó az autóm (pici, régi toyotám vanik,semmi biztonsági kütyü, de vasból van,tapasztalat). ....neki nem annyira....és még valszeg be is üti párszor a fejét a kormányba ha kekec:DDD
Inkább röhögjetek az ilyeneken, persze ha balesetet okoz az más, akkor nem kell megvárni a rendőrt, mert úgyis megúszná kevéssel....véletlenül elcsúszhat, meg ilyenek....magyarán a takarítást azt nekünk kell vállalni..:D.....és még valami..csak a vigyor kedvéjért: Adott egy tetkós izomarc(jómunkásembör), szíp piros ferrarival...elmegy a szervízbe( nem sok van) de nem írhatom. Csak fékbetét kellett a nyomorultnak merhátazugye kopik rendessen...cirka 200.000 jó magyar píz...hát a ccsávó taxival ment a bankba hitelért..(ez komoly):DD..nem tudok irígykedni rá

Mazsika1 2008.11.26. 18:23:03

:-))) Ez is jó! Ha belegondolunk, gyerekek... nem sokkal a 200-as tempó után, valamivel 250 km/h fölött egy 168 utassal és fejenként 30 kg csomaggal, 16 000 liter kerozinnal megrakott, 85 tonnás Boeing 737-800-as felemelkedik a földről !!!!

A f@sznak 200-zal menni egy szar úton? (lásd gyorshajtási rekordok) Figyelembe kellene venni, hogy a legállatabb autó is kb 4 x 3 tenyérnyi felületen érintkezik az aszfalttal.

Ne kísértsük a fizikát, mert előbb-utóbb megb@sz!!!!!

Fatero 2008.11.26. 18:25:29

Nem szabad az autó milyenségéből következtetést levonni,mert azzal csak magunkat minősítjük ! Láttam már 100 E Ft-os hulladékban is meg 35 millás csodában is bunkót,és fordítva is.Ha valaki agresszíven siet,jobb hagyni elmenni a problémagócot,nem pedig hülyeségekbe (ami egyébként nem is biztos,hogy jellemző ránk) belemenve "büntetni" vagy "nevelni" őt !Én szoktam sietni,de nem mindig. Amikor észlelek valakit aki menne,egy kis segítséggel elengedem,ahogy a Mutyi,akarom mondani Mityu is írta és 10-ből 9 megköszöni és nem anyázunk,nevelünk,büntetünk !Már írtam sokszor,nem harcnak kell tekinteni a közlekedést,még akkor sem,ha a főnökünk,meg mindenki egész nap szívatott is és még ez is elémvág.....

Mityu 2008.11.26. 18:27:01

Üzeneted fennakadt az automatikus spamellenőrzésen. Ha mégis el akarod küldeni, lépj be és próbáld meg újra!


ez kurvajó

Mazsika1 2008.11.26. 18:27:59

Parajpuding 2008.11.26. 18:18:44

Ezzel a kamerás dologgal tökéletesen egyetértek.

Én amúgy azt szoktam játszani, ha esemény van, rendszám feljegyez, mobil elő, utastársam szépen azonnal hívja One Zero Seven, jelentés : rendszám, autó gyártó típus szín, hely, főútvonal száma, a gépjármű haladási iránya, becsült haladási sebessége, az észlelt szabálysértés ténye röviden.

Zsola777 2008.11.26. 18:28:40

Az IFA az utak királya: mindig ő megy a sor elején.

Mityu 2008.11.26. 18:28:40

Parajpuding 2008.11.26. 18:18:44

410/2007. (XII. 29.) Korm. rendelet szerint lehet civil autóba sebességmérő berendezés.

totya 2008.11.26. 18:29:53

blogsaman, ugyanmar. tipikusan nem nagy autok szoktak olyan paraszt modon megallni, mivel nekik ajtonyitashoz is hely kell. megegyszer, azert mert esetleg talalkoztal 1-2 terepjarossal amelyik gigaparaszt volt, meg nem kellene mindegyiket utalni. hidd el h az is emberbol van.

Egon 2008.11.26. 18:38:49

Szerintem simán elrendelném a BMiniszter helyében, hogy MINDENKINEK! újra kötelező a KRESZ vizsga. És nem a "drágábbik" jogsi kiosztás elvén.

cso zsi 2008.11.26. 19:19:15

" totya 2008.11.26. 17:53:17
Blogsaman, ja, eleg sok van aminek a sulya meghaladja a 2 tonnat. Range Roverek, LR Discovery 3 (2.7t), Land Cruiserek, Q7, de gondolom X5/X6 is, meg a Lexus hibrid gepei is (mivel a kornyezetbarat fel tonna akksit is el kell tudni cipelni).

Ugyanakkor miert ne allhatna jardara? aruszallitok nem oda allnak? minek kell egyfolytaban irigykedni?"

Mert a járdán olyan aknafedlapok vannak, ami egy-két ember súlyát biztonságosan megtartja, de a 4-500 kiló már sok neki egy akkora felületen, mint amin a kerék támaszkodik az útra.

Sutty ! 2008.11.26. 19:24:18

Mazsika1

Jó lenne ha ez így működne ahogy mondod!

Sutty ! 2008.11.26. 19:29:09

Zsola777

De ez abból adódik, hogy aki közvetlenül utána megy az tanulóvezető, vagy tutyimutyi.

biohazard 2008.11.26. 19:38:48

Csak hogy flémet csináljak: nekem is suvom van, a jobbik fajtából, több adót és járulékot fizetek mint öt átlagember. Igenis többre van jogom, mint ezek a kis percemberkék. Pl. nemsokára megyek haza, és simán végig a buszsávban fogok menni, a rendőr úgysem állít meg, ha meg igen, elenged. Ennyi.

Krisi 2008.11.26. 19:38:52

Ezeken röhögök a legjobbakat, hogy (nem szószerint idézek, csak úgy általánosságban, de ez a mondanivalója mindnek)

"szánalmas kis szar vagy és csak azért utálod a SUV-okat mert neked nincs rá pénzed, és irigyled őket"

Muhahahahaha.

Irigyli a lófasz. Valakinek ilyen nehéz felfogni, hogy létezhet ember, aki nem gerjed be egy kéttonnás szarra? Hát én is ilyen vagyok. Szánalmas péniszhosszabbító kamuterepjáró mind, javarészt bunkó sofőrrel. Ezt irigyeljem? Vagy hogy az emberek nagyrésze utálja őket a forgalomban? Meg hogy jellemzően ilyen autók állnak zebrára, bicikliútra meg rokkantparkolóba?
Hát tényleg, kurvára irigylem őket :)

Múltkor láttam egy kb. 40 éves oldalkocsis BMW motort, na annak irigyeltem a sofőrjét :)

AnyádnakPalánkot (törölt) 2008.11.26. 19:49:45

Én irigylem azt, aki egy ilyet tud venni, meg még tankol is bele..
A pénzét irigylem.
Sokkal kényelmesebb és megnyugtatóbb, mint a Civicemben megsüketülve pattogni az úton. Ehehe.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2008.11.26. 19:56:56

Rendszám?
Amúgy meg a kurva anyját az ilyennek. Lehet erre mást mondani?

Szendwich 2008.11.26. 19:59:02

biohazard 2008.11.26. 19:38:48

muhahahahaha

primatus 2008.11.26. 20:00:34

Ez a dolog nem SUV függő.... Megfigyelhető azonban, hogy az autósok többsége (de legalábbis jelentős része) a jogainak mennyiségét - felsőbbrendűségét, az autója árával arányosan képzeli el. A bunkósága a képzeletbeli árral arányosan nő. Én általában egy 1979-es Golf I -et használok a városban. No ettől kezdve, hiába vezetek dinamikusan, az elfogadható keretek között gyorsan, ezek a jóemberek direkt le akarnak előzni, nem akarnak beengedni sávváltásnál és ha Én engedem be Őket (gázelvétel, villantás) nem köszönik meg. Úgymond a saját jogán jött elém.... :-) Csak mosolygok és jegyzetelek a pszichológiai tanulmányomhoz.... Ezek között az autósok között feltűnően sok a Swift II., Opel Astra H, tepsiBMW, vagy ilyen újabb autók tulajdonosai. Nem SUV függő. A SUV-ok közül a csilivili BMW (nemtommilyentípusú) szokott kocccsssog lenni. Jelentős számú "állat" ül a kisteher, Caddy féle (2 személyes-puttonyos áruszállító) járgányokban. Kinyomják a szemét is azoknak a kocsiknak.... Én is szeretnék venni SUV-ot, mert nagyon jól kihasználható járgányok. (Grand Vitara, Sportage, Captiva 2.0 TD-k) nagyszerű lenne kirándulni velük azokon a helyeken, ahol a Roverem már nagyon személyautós volt (Karintia, Horvátország). Én használok a munkahelyemen egy Ford Ranger-t és kipróbáltan nem lettem állat. Egyszerűen élvezet, de Én szerettem az UAZ-t is :-). Szóval érdekesek ezek az összefüggések és egyértelmű, hogy ez így szubjektív dolog. Én abban látnám a megoldást, ha a rendőrök ezeket a fickókat kiszednék a forgalomból. Melós dolog, de máshol (USA, Németország, Horvátország (!!) stb. megoldják és eredménye csak ennek lenne,.... mindannyiunk érdekében....

ColT · http://kilatas.great-site.net 2008.11.26. 20:07:38

Hm, a mai kisbuszos balesetet is biztos nem az okozta hogy a taplója nem akarta elengedni a buszt... Meg biztos betartotta a sebességhatárt is...

Martian (törölt) 2008.11.26. 20:10:10

"ekkor én húztam rá kormányt majd "elengedtem". megint satuféket nyomott és keresztbe állt úgy hogy senki se fel se le, vártunk öcsémmel hogy kiszállnak és majd jól megmondják hogy ez lesz meg az lesz de semmi."

Megnézném, ha ezt eljátssza egy kancigányokkal tömött kockaautóval és utána kiszáll oktatólag...
:)))

pakesz 2008.11.26. 20:15:06

az ilyen baorm mint a mercis egyszer beszopja ennyi...
lehet nehanyszor ilyet csinalni de ha valaki allandoan igy vezet elobb-utobb megtalalja a maga emberet

crassus · http://uizbnv 2008.11.26. 20:16:31

"ez lenne a logikus, de KRESZ szerint nem szabalytalan. 70 a max sebesseg, nem annyival kell menni, es mivel lakott teruleten belul volt, igy jobbra tartas sincs a parhuzamos kozlekedes miatt."

Jobbra tartas az alapbol tenyleg nincs...

DE!!!

Olyan viszont van ám , hogy

"megmaradhat a belsoben HA!!! ezzel
a mogotte gyorsababn haladni szandekozot NEM akadalyozza"

Tehat nem a mercis volt itt a fo bunko..

Hanem az faszkalap aki 60-al ment a belsoben es nem takarodott ki onnan... amikor a gyorsabban haladni szandekozo utolerte...

bervas 2008.11.26. 20:17:45

Bezony, léteznek tahó SUVölvények.

A drága autó a sok-sok adó fizetése sem ment fel az általánosan érvényes szabályok alól. Buszsávban busz és taxi mehet, gazdag (vagy magát annak gondoló) ember kocsija nem.
Indexelni is kötelező sávváltáskor. Evvan.

Grigorij 2008.11.26. 20:19:27

Krisi: Nem enkem írtad de azért válaszolok..-

Pár évvel ezelőtt Pest környékén laktam, óvodás kissrácpt hoztam naponta be! Volt egy Subarum (ne, SUV!) és egy UAZ-om...
Szerinted melyikkel jötem be a mínusz fokokban, hóban?
Naná, hogy az UAZ-zal!
SUV-os voltam? Pénisznövelő?
Egy frászt!
Két tonna vas biztonságot jelentett! Nem zavartak a kátyúk meg az eltakarítatlan parkolók! Áthajtottam a piroban ragadó geci úrvezetők között - fossanak ők! Nekem kár nem keletkezik!
Ja, buzi SUV-os voltam...

crassus · http://uizbnv 2008.11.26. 20:20:20

bervas

...es az occso kis auto felment-e a KRESZ alol ?!

HA nem...akkor ...

Miert is nem takarodtak ki a kulsobe
a 60-al csoszogok.... he?!

Mityu 2008.11.26. 20:21:44

"Hm, a mai kisbuszos balesetet is biztos nem az okozta hogy a taplója nem akarta elengedni a buszt... Meg biztos betartotta a sebességhatárt is..."

Elsődleges információk szerint a gyerekeket szállító kisbusz sofőrje hagyta figyelmen kívül az egyenrangú kereszteződésre vonatkozó elsőbbségadási kötelezettséget...

Kanten_vagyok_Montarzsiból 2008.11.26. 20:25:48

sUV-os + bmW-s köcsögöknek a "K" annyukat!!!
(Remélem mind azé' siet mert a rohadtkurvaannya erősen, kínok között haldoklik...)
Amúgy: hogy lehet irígyelni 1 olyan hülyét aki kiad 20gurigát 1 ilyen szarra ami 3 év múlva jó ha 6-ot ér...

AnyádnakPalánkot (törölt) 2008.11.26. 20:27:25

Hiába mondjátok, hogy nincs autós hierarchia. Hogyne lenne! Kimondatlanul is jelen van az utakon.
Amikor autót választunk, magunk határozzuk el, melyik kasztba fogunk tartozni.
Na akkor ha ez megvolt, ne tessék sírni, hogy "rossz kasztban vagyok, lenéznek, anyuuuu".
Teccett volna mást venni. Ha azt akarod, hogy mindenki beengedjen, irány a bálnamerci. Satöbbi..

crassus · http://uizbnv 2008.11.26. 20:34:01

Azok az elsodleges informaciok hibasak...

A kisbusz JOBBROL jott a masiknak.

A masik aztan a BAL ELEJVEL talalta
el (mar szimte teljesen elhaladt)
kisbusz JOBB HATULJAT...es fellokte..

A masik viszont a szelesebb uton erkezett
es velhetoen "ugy erezte2 az folerendelt ut...

Mivel NEM az elso hanem a sokadik eset volt ugyanigy ugyanigy...kimndhato, hogy SZAR volt a forgalmi rend.

Ezt az illetkes onkormanyzat mar be is ismerte ..es intezkedik ...ez az igeret.


Nyilvan nem menti a figyelmetlen sofort a hibas forgalmi rend, de azert
elgondolkoztato, hogy....vajon miert kell kivarni a sokadik balesetet ?!

totya 2008.11.26. 20:47:20

cso zsi, akkor esetleg szolni kellene valakinek hogy '73 ota keszulnek nem 1 tonnas autok (classic range rover volt az elso, az is 2t felett volt, bar ha volgat, warszavat, csajkat is idevesszuk...), es esetleg haladni kellene a korral. vagy az elet mas teruletein nem ezt varod el?

biohazard: +1

Neo 2008.11.26. 20:53:15

Nekem egy szép kis digi kamera van rögzítve a műszerfalon és imádom elküldözgetni a hasonló esetekről szóló felvételeimet a rendőrségre, belső körökből tudom, hogy már több eljárás is indult.
Úgyhogy ha egy fekete Vectra-t láttok, akkor mosolyogni, mert vesz a kamera :D

tomibá · http://uizbwwnv 2008.11.26. 21:08:45

...es amikor észreveszem, hogy
az engdélyem nélkül videozol...

Akkor megállok es szétverem a kamerád.
Esetleg a szélvédőt is.
Talán még a nagy arcod is...ki tudja.

Neo 2008.11.26. 21:10:45

Kedves Biohazard! Több jogod van, mert több adót fizetsz mint 5 áltagember??? Még arcod is van ezt leírni?? Mindig rádöbbenek, hogy ez egy érdekes ország. Mert a tőlünk nyugatabbra eső országokban általában az iq és a műveltség egyenesen arányos a bankszámla nagyságával. De hogy ez nálunk hogy lehet teljesen fordítva???

Mityu 2008.11.26. 21:15:26

"...es amikor észreveszem, hogy
az engdélyem nélkül videozol..."

Nem kell hozzá az engedélyed. A személyes adatok, arcod megjelenítéséhez kell az engedélyed. Azt meg ha kitakarja a bemutatott felvételen. Felesleges bármit/bárkit is szétverni.

totya 2008.11.26. 21:17:42

Neo egyszer nezz el nyugatabbra es majd megtudod hogy mindenutt ugyanigy mukodik ez. ne legyel mar ennyire naiv b+.
vagy szerinted a kurvanagy bankarok akik miatt bedolt a vilaggazdasag, miert futkaroznak szabadon a tiz- meg szazmillioikkal? mert szep a szemuk? uristen baszki.

Kara kán · http://karakan.blog.hu 2008.11.26. 21:19:41

Töredelmesen bevallom, a tegnap én is rádudáltam egy szgk-ra, amely előttem 50-60-al ment a belső sávban egy 70-es úton. Tessék figyelni a táblákat, vagy ha rövidlátó teccik lenni, tessék venni GPS-t, mert az kiírja a megengedett sebességkorlátot.

Szintén tegnap, rádudáltam egy másik szgk-ra, az sem SUV volt, hanem sima kocsi, amelyik a 3 sávos Veres Péteren bevágott elém mindenféle indexelés nélkül, majd utána még 2x váltott sávot, szintén indexelés nélkül. Amúgy egyszercsak lehagyott egy szirénázó rendőrautó, nagyon remélem, hogy őt üldözték. Na, ő sem SUV volt.
Tapasztalatom szerint a SUV-osok között, arányaiban ugyanannyi kerámiaedény van, mint a nem SUV-osok között. Nem az autó teszi az embert.

Kara kán · http://karakan.blog.hu 2008.11.26. 21:21:51

Még annyit, hogy videózni közterületen bárkinek jogában áll.

Mazsika1 2008.11.26. 21:22:01

biohazard 2008.11.26. 19:38:48


Már mitől lenne több jogod? Te percember!:-)

Neo 2008.11.26. 21:28:40

Totya! Kérlek olvasd el újra a hozzászólásom. Majd azt a hozzászólást is, amire írtam. Elég sokat éltem Németországban és ott szinte ismeretlen az ilyen jellegű szabálytalanság, mint ahogy azt Biohazard megfogalmazta.

Don Blasius 2008.11.26. 21:28:45

Üdvözlet!:)

Kifele szinte végig buszsáv van a Soroksárin, nem becsukott szemmel vezetek, de az Illatos út után tartom abszolút feleslegesnek. A felújítás előtt az Illatos útig volt talán, ha jól emlékszem.

Természetesen én sem általánosítani akarok, biztos vannak normális SUV-sofőrök is, de a fenti elég tipikus volt. Nem irigykedek, én sem lepukkant szarral járok. Ez az ML már nem a legújabb volt, de olyan tipikus maffiakülső - agyonfóliázva, gallytörőzve (ugye eleve illegális). Tényleg nem sokon múlott, hogy nem lett veszélyeztetésből baleset. Akkor is felháborító lett volna, ha a Toyota teszi ezt a Mercivel.

Egyébként hasonlóan idegesítő a Nagykőrösi befele a Nagysándor-felüljáró után, ott ugye már 50 van (miért?), de ha be akarom tartani, akkor a buszsávba is kitolnának.

cso zsi 2008.11.26. 21:51:56

" totya 2008.11.26. 20:47:20
cso zsi, akkor esetleg szolni kellene valakinek hogy '73 ota keszulnek nem 1 tonnas autok (classic range rover volt az elso, az is 2t felett volt, bar ha volgat, warszavat, csajkat is idevesszuk...), es esetleg haladni kellene a korral. vagy az elet mas teruletein nem ezt varod el?"

A Kresz szerinti alapállapot (mint haladás a korral, mert régen lehetett), a járdán parkolás tiltása.
2001-ben viszont volt egy-két módosítás, ami a 2500-3500 kg közötti járművek sebességét, és lakó-pihenő övezetekben való közlekedésüket szabályozza. (sajnos, csak egy utalást találok rá)

primatus 2008.11.26. 21:53:21

Don Blasius!


"idegesítő a Nagykőrösi befele a Nagysándor-felüljáró után, ott ugye már 50 van (miért?), de ha be akarom tartani, akkor a buszsávba is kitolnának."

Ne foglalkozz vele! Én naponta ott megyek és bármennyivel mennék, mindig lennének sokan, akik még gyorsabban akarnának menni. A felüljáró előtt menj át a középső sávba és 55-körül döcögj végig a Határ útig. Aki szenved, az majd megelőz, ha akar. A lesipuskás rendőrök meg majd jól felveszik az eseményeket a gyalogos felüljárókról, vagy az út széléről, parkolóból stb. Pénzes hely.....

Az 50 gondolom a sok fel és lehajtó, valamint a közeli társasházak miatt van. Na bumm.... 20"-el később érünk el a Határ útig. Nagyobb gond az M0-M5 közös szakasz. ha ez így megy tovább, akkor abból halálút lesz.....

tomibá · http://uizbwwnv 2008.11.26. 21:56:27

"A személyes adatok"

Ezt elbasztad...

A rendszam szemelyes adat...
...mivel szemelyre vissza vezetheto
egyedi azonosito...


Eppen ezert a pl. ide leirt merci rendszam is az ...es a mercis siman perelhet emiatt!


-----
A rendszám és az autó típusának közzététele az adott közlekedési szabálysértést elkövető személy hozzájárulása nélkül az Avtv. 3. § (1) és az 5 § (1) bekezdésébe ütközően jogellenes még akkor is, ha csak közvetett kapcsolat áll fenn az adat és a szabályszegő között.

Továbbá adatvédelmi szempontból irreleváns az, hogy az autós viselkedése társadalmilag elítélhető vagy jogszabályba ütközik.

Az érintett hozzájárulása nélkül a honlapon nem jeleníthető meg olyan adatkör, adattartalom, amely alapján az érintett természetes személy azonosíthatóvá válik.

Aki személyes adatokat az Avtv. rendelkezéseit megszegve jogellenesen kezel, tevékenysége miatt a Btk. 177/A. §-ában meghatározott visszaélés személyes adattal bűncselekmény elkövetése miatt felelősségre vonható. Ezenkívül az érintett személyes adatainak jogellenes kezeléséből fakadó sérelmek miatt polgári jogi igényeket támaszthat, és kártérítést követelhet.
-------------

tomibá · http://uizbwwnv 2008.11.26. 21:58:46

"Még annyit, hogy videózni közterületen bárkinek jogában áll. "

...csak nem akarmit !!!
Ahogy fotozni sem....

A videot/fotot masnak kiadni meg
aztan mar vegkepp csak eleg szigoru
korlatok kozott lehet....

Neo 2008.11.26. 22:03:50

Remélem a közlekedési szabályokat is ilyen pontosan tudod idézni és be is tartod őket. Így biztos nem fog szerepelni a rendszámod videó felvételeken, illetve blogokon, valamint egyel csökken a veszélyes közlekedők száma.

primatus 2008.11.26. 22:06:45

A zsaruknak viszont elküldheti.

Neo 2008.11.26. 22:09:00

Mint ahogy meg is teszem nap mint nap. Eddig mindig örömmel vették, hogy segítem a munkájukat.

cso zsi 2008.11.26. 22:09:51

" crassus · uizbnv 2008.11.26. 20:34:01
Azok az elsodleges informaciok hibasak."

Nekem is ez a meglátásom, de a "hírforrások" még mindig csak azt szajkózták, hogy az esetet vizsgálják.

Kíváncsi lennék, hogy a Deák téren délelőtt történt balesethez miért kellett 3 rendőrautó, majd szorgosan helyszíneltek.
A szélső és középső sáv közti szaggatotton (azt hiszem X5-ös) BMW, kissé megtört orral, és kissé megtört homlokú vezetőjével.
Előtte egy kólás teherautó törött hátsórésszel, jobb első kerekével a járdánm a két metrólejáró között.
A bal eleje is meg volt törve, de az a jármű már lehet, hogy elment a saját lábán.

Mazsika1 2008.11.26. 22:10:10

Érdekes, amikor én szabályszegést láttam, és telefonon beszóltam a rendőrségre, és bemondtam a szabályszegő autó forgalmi rendszámát, a rendőrök NEM MONDTÁK, hogy ejnye fiatalember, a rendszámot mégse kéne nekünk elmondani, mert az sérti a szabályszegő érdekeit ......

Mellesleg a rendszámot azért találták ki, és azért van azon a kibaszott autón, mégpedig előre is hátra is arra néz, amerre látszik:-)))) (tehát nem befele) hogy le lehessen olvasni. Miért lenne hát személyes adat? :))) Ez egy baromi csúnya ellentmondás, nem, fiúk? :-)

(szerintem)

Kara kán · http://karakan.blog.hu 2008.11.26. 22:19:16

Ha valaki bűncselekmény - vagy szabálysértés, teszem hozzá én - szemtanúja, akkor állampolgári kötelessége értesíteni a hatóságokat. Megvan?

Egon 2008.11.26. 23:29:57

Döntöttem! Következő autóm KAMAZ, de lehet, hogy KRAZ hóekével mert az nagyobb és nyomom le az összes durva szabálytalankodó bunkó irányjelző nélküli, bevágós, nem jobbratartóst!

Mazsika1 2008.11.26. 23:49:29

Kraz az jóóó ! Én a honvédségnél vezettem.... állat !

14.700 ccm direct cam Diesel V12
pffffff.... :-)))))))

Ennél durvább már csak az R-11/R17 MAZ-543 -as alapra épült önjáró harcászatihadműveleti rakétaindítóállvány

Kár hogy felrobbantották őket. Én egy olyat vennék... (mellékesen: ennek az erőforrása pedig V12, 38 800 ccm Diesel)

totya 2008.11.27. 00:07:58

cso zsi, elhiszem. ettol meg szerintem mindannyian, nem csak a nagyobb autok vezetoi, leszarjuk - nem?
mivel nem eletszeru. mint a fenysorompos 30kmph is videken, orszagut kozepen. betartod? ugyehogynem.
az elet ilyen, ami nem odavalo, azt nem lehet betartatni. vannak suv-k. varosban is. parkolniuk is kell. ez van.

Neo, nem hiszem. sehol nem ismeretlen a szabalytalansag, es bunkok is mindenhol vannak. ha ezt nem lattad nemetorszagban, akkor nemtom merre jarhattal. hagyjuk mar ezt a szaroszagozast, egyre nevetsegesebbe valik. mondom mindezt kulfoldrol...

Krisi 2008.11.27. 00:19:09

Grigorij: sajnos ki kell ábrándítsalak: az UAZ nem SUV.
Az UAZ terepjáró. (a kettő nem ugyanaz!)

Marcellusca 2008.11.27. 01:35:32

Mazsika1 2008.11.26. 23:49:29

Ja, a jó, kis böhömke alap. :D
Most jó ötletet adtál. Mindig egy H1-ben gondolkodtam, hogy azzal CSAK szabályosan és sz@rni a bunkó pofátlankodókra.
Módosítok: Egon és Te adtad az ötletet. PKT (nem a géppuska, bár időnként az sem ártana)!!! Aki nem ismeri: gumikerekes buldózer. Alapja ua. a MAZ, csak nem vontató, hanem tolólapos. V12-es T-55-ös motor van benne. Király! És most úgyis aktuális. Hómentő is voltam vele.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.11.27. 02:19:56

tomibá · uizbwwnv 2008.11.26. 21:56:27

Közterületen azt fényképezek, amit csak akarok. Ez nem az USA.

megint 2008.11.27. 03:24:26

Neo,te egy spicli vagy, egyszer kirángatnak az autótból, és meg is érdemled te idióta, akkor játszhatod az igazság bajnokát.

Mityu 2008.11.27. 03:36:00

Kormányközlemény:
A gazdasági válság, és az emelkedő energiaárak miatt arra kényszerültünk, hogy kikapcsoljuk a "fényt az alagút végén". A kellemetlenségért elnézést kérünk.

töröttszárnyú angyal (törölt) 2008.11.27. 06:13:34

Mityu 2008.11.27. 03:36:00>>

híííjjjjjja,ez jó:DDD

biohazard 2008.11.27. 07:12:00

Neo

Akkor ezentúl különösen figyelni fogom a Vectrákat miközben a buszsávban tépek, és ha látom, hogy van benne kamera, le is lököm az útról.

Úgy döntöttem, jövő héttől a pirosokon is átmegyek, mert a hülye kisemberek vásárlási rohama nem akadályozhat engem.

tomibá · http://uizbwwnv 2008.11.27. 09:01:13

"Ha valaki bűncselekmény - vagy szabálysértés, teszem hozzá én - szemtanúja, akkor állampolgári kötelessége értesíteni a hatóságokat. Megvan?"


Lofaszt! kotelessege...hulyegyerek..

CSAK az allamellenes buncselekemnynel van feljelentesi kotelezettsege az allampolgarnak!!!! Megvan ?


A kozonseges buncselekmenyeknel NINCS!
Miert is lenne...?!!

Persze önkent megteheti, hogy BEjelenti mit latott ha az szerinte buncselekmeny vagy szabalysertes...ekkor a hatosag lepni fog.
HA kiderul..hogy SZANDEKOSAN hazudott akkor pedig a bejelentot veszik elo....

JO lenne am...ha hulyesegek irkalasa helyett legalabb alapfokon ISMERNETEK a jogrendszert...

Igen a rendszam HASZNALHATO a sajat ugyeidben es a hatosagi ugyintezeskor...

De nem teheto kozze pl. itt sem.
Nem oszathato meg pl. a haverokkal.

Nem videozhatsz fotozhatsz a HOZZAJARULASOM nelkul...és az autom rendszamat sem videozhatod fotozhatod csak ugy...!!!!

Ez van ..ezert ha rajta kaplak a fogaid az aszfalton fognak parkolni. Ennyi...

Szerinted miert vanank szablyok meg a HATOSAG kozetruleti kamerainak az adat kezelesere is..he ?

...es majd pont az ilyen kameras faszkalapnak meg szabad ....hat persze !

tomibá · http://uizbwwnv 2008.11.27. 09:03:01

"Közterületen azt fényképezek, amit csak akarok. Ez nem az USA. "

...tevedsz!!!!!
Jarj utana...

Mityu 2008.11.27. 09:25:06

Ptk. 80. § foglalkozik a képmással való visszaéléssel. Tessék alaposabban áttanulmányozni.

Szendwich 2008.11.27. 09:42:09

tomibá · uizbwwnv 2008.11.27. 09:01:13

En szoktam fenykepezni tomegesen tahoskodo autosokat. Senki nem allt meg meg kemenykedni, megszolitani, hogy mit csinalok.

Az, hogy Te ennyire kemeny vagy, az roppant vicces. Foleg abban a szituban, amit ecsetelsz. Nincs joga teged se fotozni, se videozni, SENKINEK. Ha megis megteszi, akkor a "fogai az aszfalton fognak parkolni". Na elarulom neked, hogy ezt garazdasag, 8 napon tul gyogyulo sulyos testisertes, onbiraskodas, stb. cimszoval buntetik.
Erted? Vagy rajzoljak folyamat abrat :|

tomibá · http://uizbwwnv 2008.11.27. 09:45:57

..oszt akko mivan, ha arazdasag ?

Nem tilos garzadanak lenni..van neki tarifaja.
Mint a kenyernek...

Nekem annyit meger, ha egy taho onkentes rendor fogsorat kiverhetem...valami okkal.

primatus 2008.11.27. 09:50:42

"Báxi, te bunkó vagy!"

tomibá · http://uizbwwnv 2008.11.27. 10:03:29

A bunkonak sem tilos lenni.
Raadasul az még ingyen is van...

Az en vilagkepemben meg az a bunko aki maniasan videjozik es kuldozgeti
a felvteleit a rendoresgnek.

Sot nem is bunko...agyilag BETEG!

Krisi 2008.11.27. 10:10:08

Már bocs a személyeskedésért, de tomibá, neked mi a bajod? Szopat a főnök? Megcsal az asszony? Belső frusztrációid vannak?

Azzal meg mi a bajod, ha valaki lefényképez? Meglátsz két turistát a parlament előtt amint épp fényképezik, erre odamész és megvered őket, hogy "mi a faszt fotóztok?"
Vagy elmész az MTI-hez, hogy "nem kéne ám közterületen fotózni, mert esetleg rajta lehetek"? A parkolási ellenőrt is megfejeled, mert fényképezi a kocsikat? Vicces gyerek vagy te.

Ezt az államellenes dolgot meg nem tudom honnan szerezted, de valami sántít. Nem vagyok jogász (hála a jó égnek) de nagy hülyeségnek hangzik. Bűncselekményt kötelesek vagyunk jelenteni. Meg tanúskodni is kötelességed. Mit gondolsz, tréfából büntetik meg a tanút, aki nem jelenik meg a tárgyaláson?

blogsámán 2008.11.27. 10:11:00

Kedves totya!

Ne haragudj, de nem tudok veled egyetérteni. Létezik egy szabály, ami azt mondja, hogy járdán csak akkor várakozhatsz, ha a tengelyterhelésed nem haladja meg az 1 tonnát. Ezt nem véletlenül találták ki, hanem azért, mert a járda alapvetően a gyalogosoké, ezért az ő súlyukra van méretezve az alapozása. Ha pedig netán díszburkolat van adott felületen, akkor ez még hatványozottabb. Nem tudom, hogy szoktál-e Pesten járni? Ha igen, akkor nézd meg a Kálvin térnél a könyvtár mellett a díszburkolatot, és rá fogsz jönni, miről beszélek (megjegyzem szerintem itt alapvetően a környékbeli kávézó áruszállítása miatt alakult ki a helyzet, ebből adódóan az én hozzászólásom nem elsősorban a SUV-ok ellen szól, hanem a szabályszegők ellen). Szóval az én megítélésem szerint létezik egy szabály, és léteznek olyan autók, amelyekre ez a szabály hátrányos. Amikor egy ilyen autót veszek, akkor azzal azt is el kell ismernem, hogy bizonyos dolgokat evvel az autóval nem tehetek meg. Ettől még lehet vele parkolni, csak a járdát kell vele elkerülni.

primatus 2008.11.27. 10:18:02

Nem hinném, hogy SUV-nál, a tengelyterhelés meghaladná az 1 T-át....

Devil 2008.11.27. 10:20:57

Tomiba majd ha valaki eppen kest mart beled, vagy egy Trabantos epp fejbelo teged mert nem adtad meg neki az elsobbseget - biztosithatlak rola hogy NEM fogok rendort hivni, ahogy kerted.

tomibá · http://uizbwwnv 2008.11.27. 10:32:10

A Büntető Törvénykönyv

Csak a súlyos államellenes bűncselekmények esetében ír elő feljelentési kötelezettséget.

Ilyenek
- az alkotmányos rend erőszakos megváltoztatása,
- az alkotmányos rend elleni szervezkedés, lázadás, rombolás, hazaárulás, hűtlenség,
-ellenség támogatása, kémkedés (Btk.150.§).

Más bűncselekmények esetében nincs feljelentési kötelezettség, a hatóság értesítését az állampolgár belátására bízzák.
!!!!!!!!

Ha valaki nem tesz feljelentést, az természetesen nem minősül bűnpártolásnak sem.

A hatóságok és a hivatalos személyek kötelesek feljelentést tenni, ha bármilyen bűncselekmény elkövetéséről tudomást szereznek.

Azonban az iskolaigazgató, a pedagógus, a szülő nem hivatalos személy, az iskola nem hatóság. !!!!

Az iskolának, a pedagógusnak, a szülőnek, az osztálytársnak nincs feljelentési kötelezettsége!

tomibá · http://uizbwwnv 2008.11.27. 10:34:52

Devil

Mint latod a belátásodra van bízva mit teszel.

Kotelevze nem vagy ra...ezert aztan el sem varhatom a jogra hivatkozva

max az erkolcs az ami celekvesre kesztethet.
De ha nem karsz nem foylsz bele.

Kiveve, ha tanunak nevez meg valaki...

tomibá · http://uizbwwnv 2008.11.27. 10:37:59

"Devil
Mint latod a belátásodra van bízva mit teszel.
"

Hacsak nem vagy pl. rendor!!!! persze
Mert akkor ugye...koteles vagy lépni.

Még szolglaton kivul is...ha ugy iteled meg, hogy a szolgalatba lepesre alkalmas allapotban vagy...azaz ertelmesen tudsz intezkedni.

Krisi 2008.11.27. 10:51:46

tomibá: ez a "te világképed" btk-ja, vagy a magyar?

Ezek szerint ha látom, hogy valakit épp megerőszakolnak, akkor rám van bízva, hogy feljelentem-e őket vagy sem? Látok három embert fekete ruhában letakart arccal és puskával bemenni a bankba, akkor nem vagyok köteles jelenteni?

Háhogy?

Azt tudtam, hogy a magyar jogrendszer egy kalap fos, de ennyire azért nem hinném.

Jacques Foche 2008.11.27. 13:58:54

tomibá · uizbwwnv 2008.11.27. 09:45:57
"..oszt akko mivan, ha garazdasag ?

Nem tilos garzadanak lenni..van neki tarifaja.
Mint a kenyernek...

Nekem annyit meger, ha egy taho onkentes rendor fogsorat kiverhetem...valami okkal."

Te egy hulladék fasz vagy, ecsém. Ahelyett, hogy itt keménykednél, inkább próbálj ki valami potencianövelőt, elég sokfélét reklámoznak, aztán akkor talán nem így vezeted le a frusztrációdat. A Rambo 1-3.-at meg dobjab már ki, mert már így is túl sokat nézted. Teeee, gyökér...

primatus 2008.11.27. 15:34:16

Ez éppen nem SUV (Mitsubishi L200), de nem ettől függ, hogy a barom megadja e az elsőbbséget, vagy nem. Ráadásul a cikk szerint ott 30-al lenne szabad hasítani. Szóval, szerintem nem a kocsi vezette magát neki a busznak. Szerencsétlen gyerekek és szülők.... nagyon sajnálom Őket....

tomibá · http://uizbwwnv 2008.11.27. 15:38:06

"Azt tudtam, hogy a magyar jogrendszer egy kalap fos, de ennyire azért nem hinném. "


Hat ne hidd...attol meg ez van.

Par perc alatt magad is rajohetsz az internet vilagaban :-))

Tudod mar joideje MINDEN jogszabaly megtalalhato hivatalbol a neten IS.

De nyilvan Te is egy alomvilagban elsz tudatlanul, mint az emberek 90%-a...

Akik az "ugy gondolom" alapjan VEZETNEK,
elnek es itelkeznek, nem pedig a valosag alapjan....

tomibá · http://uizbwwnv 2008.11.27. 15:40:31

draga fos (Foche) baratom...

"Te egy hulladék fasz vagy, ecsém. Ahelyett, hogy itt keménykednél, inkább próbálj ki valami potencianövelőt, elég sokfélét reklámoznak, aztán akkor talán nem így vezeted le a frusztrációdat."

...azaz nem itt nem es rajtam :-)))

Nahat csak nem a sajat szaros godrodbe estel ?!
ejnye kicsi csavo..ejnye..

TH 2008.11.27. 15:50:44

tomibá · uizbwwnv 2008.11.27. 15:40:31
Pont annyira szabad kiverni a fogát valakinek, mint bármilyen más jogsértést elkövetni. Mindennek megvan a maga tarifája, nem? Szerinted a turisták egyébként fényképezhetnek a városban úgy, hogy a fotókon látszódnak emberek és autók? És feltöltheti-e a fotóit a saját fotói közé mondjuk a Picasára?

tomibá · http://uizbwwnv 2008.11.27. 15:55:39

Mityu mar meirta...

"Ptk. 80. § foglalkozik a képmással való visszaéléssel. Tessék alaposabban áttanulmányozni."

foto.video.hu/jog.htm

primatus 2008.11.27. 17:24:42

A hatályos: "1978. évi IV. törvény (BTK)
Közérdekű bejelentő üldözése

257. § Aki közérdekű bejelentés miatt a bejelentővel szemben hátrányos intézkedést tesz, vétséget követ el, és két évig terjedő szabadságvesztéssel, közérdekű munkával vagy pénzbüntetéssel büntetendő."
Ez vonatkozik rád (akkor is, ha még nem tudta megtenni a bejelentést), amikor mondjuk a Neo-t földbe döngölöd. Mert ugye Te nagyfiú vagy....

Az általad hozott link nem a tárgyról szól, mert nem visszaélésről van szó és nem a képmásoddal. (A kamera ráadásul nem rejtett.) Nem visszaélésről van szó, mert a hatóság felé fogja biztosítani. Aggályos akkor lenne, ha pl. egy weboldalra pakolná fel, ahol mindenki láthatná a rendszámodat. Összegezve. Nem nyerészkedésből végzi a tevékenységet, hanem közérdekből és nem hozza nyilvánosságra, hanem átadja a hatóságbak, aki eldönti, hogy mit tesz vele.

Nem szeretem a feljelentősdit, de közérdekből támogatom a közveszélyes közlekedők bejelentését.

TH 2008.11.27. 17:28:55

primatus 2008.11.27. 17:24:42
Igen, ezt én is akartam mondani, hogy a rendőrségen fotó alapján feljelentést tenni nem sérti a fent idézett szabályt.

tomibá · http://uizbwwnv 2008.11.27. 18:46:53

....hmmm tevednék... amikor ugy emlexem, hogy nem irtam sehol olyat, miszerint tilos a rendorsegnek bejelenteni engem...

Csak azt irtam ,hogy

- tilos pl. ide kirakni, vagy egyebb modon
terjeszteni a rendszamom, kepmasom, hanghom , stb. ...baratokat, ismerosok kozott szinten.

- a fentieket meglozendo, pedig annyit igeretm, hogy sajat hataskorben tonkre is teszem a cuccát, ha eszreveszem, hogy KONKRETAN engem(rendszamom) videozza...mert ez még a kozteruleten is az engedelyemhez kotott a szamara...ha celzottan egy azonosithato szemelyre fokuszal a felvetel...

Mivel en nem a bejelentes miatt verem ki esetleg a fogat, igy az idezett resz pedig erdektelen ez esetben...

TH 2008.11.27. 18:50:29

tomibá · uizbwwnv 2008.11.27. 18:46:53
Tehát szerinted a lényeg az, hogy nem azzal van gond, aki megszeg egyes jogszabályokat a közlekedés során, hanem azokkal, akik ezt rögzítik és publikálják? Csak kérdezem...

tomibá · http://uizbwwnv 2008.11.27. 18:56:07

IS

Mivel mindketto jogszerutlen...

A kozlekedesi szabalysertes felfedese
a rendorseg feladata...nem holmi
hulye gyerekeke akik osszevissza terjesztenek barmit...itt is megjelnt pl. egy merci rendszam
JOGTALANUL

Mikozben velhetoen nem kovetett el szabalysertest a rendszam gazdaja!!!
(talan a buszsavot...)

Hanem inkabb az aki a belsoben feltartotta
es ezzel pl. a buszsavba KENYSZERITETTE...

primatus 2008.11.27. 19:09:28

tomika!
Neked eddig azzal volt bajod, hogy fotóznak és felnyomnak a zsaruknak. (Nagyon rosszul tudod, hogy csak a rendőrség vehet észre. Nagyon rosszul tudod, hogy ne lenne jogom Téged lefotózni, amikor összetörsz a kocsiddal és rögzítem a tényállást)Akkor meg ne gyere ezzel a baromsággal, amit a qwerty-n nyomsz. Teljesen kifacsart módon közelítesz meg alapvető kérdéseket. Gondolom így is közlekedsz, ilyen IQ fighter módra. Remélem készül rólad néhány felvétel!

primatus 2008.11.27. 19:16:46

Egyébként pedig te ítélkezel a jogszerűtlenség fogalmi körében, aki pártolja azt és önbíráskodik. Fura egy ürge vagy....

tomibá · http://uizbwwnv 2008.11.27. 19:21:54

"amikor összetörsz a kocsiddal és rögzítem a tényállást)"

Ez megint MÁS eset...

Semmikeppen NEM osszemerheto egy hibbant alak
"menetkozben mindenkit folyamatosan videozok" aztan a valogatst elkuldom a rendoroknek cimu agyalig kisse zakkant viselkedesi moddal...
....gonddolkodni! gondolkodni!

A menetkozben videozok majd valogatok
az ugyanis jogtalan szemelyes adat kezeles!

Te orulnel ha valaki az egesz utadat videozna aztan esetleg a kozos ismerosnek mutogatna vagy a neten terjesztene, hogy
kivel mikor mivel merre mit... ?!

Nem hiszem...

Szoval kulonbseg van egy celhoz kotott teny rogzitese es a celtalan "majdcsak lesz valami esemeny"... videozas kozott.

Kulonosen ha annak bevallott celja MASOK adatainak rogzitese es kezelese...

Ezt nem lehet muvelni csakugy sportbol,
mert bizony jogserto magatartas !

primatus 2008.11.27. 19:43:01

Van egy civil kezdeményezés, akik vadásznak a lopott autókra. Videóznak, azonosítanak és jelzik a rendőröknek. A véleményed alapján (lásd: csak a rendőr veheti észre)Ők sem működhetnének.

tomibá · http://uizbwwnv 2008.11.27. 19:43:12

"amikor összetörsz a kocsiddal és rögzítem a tényállást)"

Ez megint MÁS eset...

Semmikeppen NEM osszemerheto egy hibbant alak
"menetkozben mindenkit folyamatosan videozok" aztan a valogatst elkuldom a rendoroknek cimu agyalig kisse zakkant viselkedesi moddal...
....gonddolkodni! gondolkodni!

A menetkozben videozok majd valogatok
az ugyanis jogtalan szemelyes adat kezeles!

Te orulnel ha valaki az egesz utadat videozna aztan esetleg a kozos ismerosnek mutogatna vagy a neten terjesztene, hogy
kivel mikor mivel merre mit... ?!

Nem hiszem...

Szoval kulonbseg van egy celhoz kotott teny rogzitese es a celtalan "majdcsak lesz valami esemeny"... videozas kozott.

Kulonosen ha annak bevallott celja MASOK adatainak rogzitese es kezelese...

Ezt nem lehet muvelni csakugy sportbol,
mert bizony jogserto magatartas !

Neo 2008.11.27. 19:46:39

Válaszolnék a "kedves" kommentekre!

A felvételek nem spicliségből, nem hülyeségből készülnek, hogy majd én megmutatom a szabálytalankodóknak. A felvételeken nem csak méregdrága autók szerepelnek, hanem van bőven kis és középkategóriás is. Egy nagyobb bírság talán észhez térít pár autóst, hogy talán ésszel kellene közlekedni és nem versenypályának tekinteni az utakat! Ha a felvételek és a bírság kapcsán csak egyetlen autós tér észhez, talán a jövő hónapban nem történik meg a tegnapihoz hasonló gyerekeket szállító buszbaleset. A sok hőzöngő, meg jog mögé bujkáló, majd akkor fog észhez térni, ha majd egy ilyen Merci Suv belehajt hátulról a gallytörővel, és majd a gerinctörött gyerekének kell elmesélnie, hogy apuci is így szokott vezetni. Kedves Tomibá, próbálj néha értelmesen gondolkodni, és akkor majd rájössz, hogy akárhogy is nézzük ez a te érdekedben is történik. Akár holnap te is kerülhetsz a Merci útjába. De ha mindenáron garázdálkodni akarsz, hát legyen, de ne lepődj meg ha valaki alkalmazza ellened a törvény által biztosított önvédelmet.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.11.27. 19:54:01

tomibá · uizbwwnv 2008.11.27. 09:03:01

Bizonyítsd be... A tévében is szerepeltem a megkérdezésem nélkül, arccal és akkor most ők bűnözők? Meg a híradóban amikor kintről tudósítanak és elemgy/áll pár autó, olvasható a rendszám és a típus. Ők is bűnözők? Közterületen forgatnak, fényképeznek és ez tény. Mert lehet, szabad. A rendszám nem személyi igazolvány, hanem egy bárki által látható (és most kapaszkodj) HATÓSÁGI JELZÉS. Nem a TE tulajdonod! Akárki megláthatja, sőt köteles vagy látható állapotban tartani. Nem személyes adat, mert egyrészt ugye nem a tulajdonod, másrészt pedig nem állapítható meg belőle, ki a kocsi tulaja (persze ha BM-es vagy, igen), nincs arc hozzá, semmi.

Erre varrjál gombot.

tomibá · http://uizbwwnv 2008.11.27. 21:39:39

jajj kukori

...nem az a kerdes ki lathatja!
AZ a kerdes ki KEZELHETI mint adatot...

Tudom magas mint tyuknak az ABC, de
attol meg a rendszam mint SZEMELYES adat
tarolasa, rendezese, tovabbitasa
ADATKEZELES es ez engedelyhez kotott dolog

Kiveve amikor a torveny ez alol felment.
Iyle az ha NEKED okoz kart valaki, akkor fotozhatod es kezelheted az adatot...

De ha csak ugy rogzited es kezled, anelkul, hogy erintett lennel...az mas eset!

Szemelyes adatot rogziteni, kezelni bizony
CSAK CELHOZ KOTOTTEN es az adat tulajdonos
kifejezett hozzajarulsaval LEHET!

Az onkntes feljlentgetosdi pedig nem legalis cel... Akar tetszik ez, akar nem, ez a torveny es kesz.

Az olyan kuldetes tudattal biro majmok mint
pl. ez a Neo pedig egyszeruen maniakus, beteg emberek... az orvostudomany mai allasa szerint.

Meg akkor is ha ezt nem igy gondoljak magukrol...

Jacques Foche 2008.11.27. 22:54:32

tomibá · uizbwwnv 2008.11.27. 15:40:31
"draga fos (Foche) baratom..."

"Te egy hulladék fasz vagy, ecsém. Ahelyett, hogy itt keménykednél, inkább próbálj ki valami potencianövelőt, elég sokfélét reklámoznak, aztán akkor talán nem így vezeted le a frusztrációdat."

...azaz nem itt nem es rajtam :-)))

Nahat csak nem a sajat szaros godrodbe estel ?!
ejnye kicsi csavo..ejnye.. "

Ne magadból indulj ki, havercsávó, én nem vagyok frusztrált, nem én osztom itt az észt egész álló nap. :)))
Én csak megmondtam az őszinte véleményemet. A szabad véleménynyilvánításhoz meg jogom van, ugye, oszt' leszarom hogy az neked ez fáj. Továbbá a fentiekben közölt véleményemet még kiegészíteném azzal is, hogy ékes példája vagy annak, amikor a hülyeség elszántsággal és arroganciával párosul. Ha rágyúrsz, egyszer majd még benne lehetsz a Mónikasóban...

Közterületen kamerázni meg abszolút legális, és nem lehet egy szavad sem ellene, mert aki téged felvesz - mert mondjuk szeretne kreténeket megörökíteni - az jogszerűen teszi. Az a szomorú igazság, hogy másoknak is vannak jogai, nem csak neked. Szokj hozzá, vaze.

AnyádnakPalánkot (törölt) 2008.11.28. 10:00:50

"Mint ahogy meg is teszem nap mint nap. Eddig mindig örömmel vették, hogy segítem a munkájukat."


Apád a feketevágást jelentette be, mi?
Rohadna ki a beled. Jó lassan.

TH 2008.11.28. 10:35:55

Mindenki a felvételeken hörög, pedig a nap vicce kicsit feljebb van:
tomibá · uizbwwnv 2008.11.27. 18:56:07
"itt is megjelnt pl. egy merci rendszam
JOGTALANUL
Mikozben velhetoen nem kovetett el szabalysertest a rendszam gazdaja!!!
(talan a buszsavot...)
Hanem inkabb az aki a belsoben feltartotta
es ezzel pl. a buszsavba KENYSZERITETTE..."
Értitek, aki a buszsáv melletti sávban nem megy olyan gyorsan, ahogy a másik elvárja, akkor az feltartja, és a buszsávba kényszeríti...csak tudnám mit tehetett volna az a szegény ember, hogy ne legyen ilyen szabálytalan! :)

tehenke 2008.11.28. 10:42:52

Húbazzeg. Mind a ketten ferdítetek, csak más fele, azért vagytok messze. Mindkettőnek igaza van kicsit, csak mindkettő a másik felét keresi, hol lehet fogást találni.
Balkánon-e éltek?

Taz member of JFK Board™ · http://chillin.blog.hu/ 2008.11.28. 10:50:48

mi megy itt...

látom az önkéntes bohócok pörgetik a kommentszámlálót, csak azt nem értem, minek...

érvek és ellenérvek, némelyik megalapozott, másik légből kapott... de jó látni a szemellenzős egyedeket.

megint 2008.11.28. 18:03:52

Egyébként biztos mindenki utált az iskolában, és most megmutatod nekik, hogy vagy valaki, tudod van a rendőrség, ez az ő dolguk, az adóból őket támogatja a polgár, csinálják normálisan a dolgukat, vagy miért nem mész el rendőrnek, ilyen fokú seggnyalással gyorsan előléptetnének, te pont olyan ember lehetsz, aki baxik jelezni a szembe jövőknek , hogy mérnek, én jelzek, megköszönik általában, tudod vannak közösségek, autósok, motorosok...stb, próbálnak segíteni egymást, ők szeretnek autót vezetni, és nem csak muszájból vezetnek mint te, aki minden szabályt betart persze, rendőr megbüntet mert gyorsan megyek , rendben, történt már ilyen, jogos, de egy ilyen ősproli nem jelentgessen már fel, múlt rendszerben te egy ávós talpnyaló lettél volna az biztos, de hajrá, egyszer megtalálod az embered.












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása