Mindig érdekes érzéssel tölt el, mikor valaki úgy közlekedik, mintha a többiek ott sem lennének, vagy legalábbis mintha direkt neki építették volna az összes létező utat. Hogy ezek az emberek miféle megfontolástól vezérelve művelik ezt a morált azt nem tudjuk pontosan, de Don Blasius-nak is rengeteg kérdése van a témával kapcsolatban.
A ma este látottak és tapasztaltak arra sarkalltak, hogy megírjam első posztomat.:) Vagy inkább.:( Gyakorlatilag 2 téma is szerepel benne, ami vitaindító lehet: a Soroksári út kivitelezése és az ott általános viselkedés, valamint ismét egy szabályokra fittyet hányó luxus terepjáró.
Békésen autóztam este hazafele a Soroksári úton. Nem mondom, hogy vaskalapos szabálybetartó vagyok, az itt előírt 70-et is néha-néha túllépem, nem sokkal persze. Az utat másfél éve hozták rendbe, addig tényleg nem is mertem nagyon 70-nél gyorsabban menni, de a belső sávban simán tolták egymást a kocsik 100-zal is a kátyúk ellenére. Az Illatos út után viszont áldott ügyesek voltak a kivitelezők/tervezők; buszsávot festettek a kifele menő irányba. Befele nem, ahova logikusabbnak gondolnám, kifele azelőtt sosem torlódott az út, a külsőben semmi nem akadályozta a buszokat. Azóta viszont a megmaradt két belsőben még 60-nal sem mennek (én nem láttam 50-es korlátozást kitéve azóta, ha valaki mégis, akkor mea culpa és én is szabálytalan vagyok - az Illatos út és Határ út közötti szakaszról van szó).
Tényleg idegesítő, el lehet rajta vitatkozni, de mindez senkit nem jogosít fel olyan magatartásra, amit ma este egy Mercedes SUV előadott. A legbelső sávban mentem, mert még mindig az haladt a leggyorsabban, de 70-el itt sem mentünk. Előttem egy Volvo, mellette egy Toyota. Mellettem ezüst Mercedes ML (körbe csövek, gallytörők - ugye szabálytalan?), rendszáma KYK386. Külsőben egy mentő megkülönböztető jelzés nélkül. Merci elkezdett pattogni.
Már láttam, hogy ez nem a békés vidéki nyugdíjas állatorvos típus lehet. Elém nem fért, de ezt némi kormányráncigálás után látta be. Kivágott a külsőbe (ugye buszsáv, azt SUV-k használhatják?:)), azt hiszem villogott is, már vártam, hogy a vasárnapi mentősverős történet megismétlődik, de inkább visszarántott a középsőbe, bele a Toyota seggébe. Villog. Az meg nem gyorsít.
Utána ugrott be elém, engedtem inkább, mert jobb a békesség, elkezdte tolni a Volvót is. De láthatóan neki a Toyota volt az ellenség. Éppen elment a Toyota mellett, amikor elkezdte elé berántani a terepjárót. Simán közúti veszélyeztetés kategória, még a holttérben volt a Corolla. Toyota lassít és dudál (én is dudáltam már ekkor, mert még én is elkaptam volna a csattot, ha lett volna). Befér elé ezek után a Merci. Az egyből büntető satu, lelassít 30-ra.
Aztán én el is tudtam menni mellettük, a tükörben láttam már csak, hogy az ÖMV-kút felé vezető balra kanyarodó sávba jól kivágott a középsőből, persze vagy 2-3 autó elévágva. Természetesen indexet villanni egyszer
sem láttam.
Egyszerűen nem értek itt több dolgot. Miért kell egy jó minőségű (száraz volt a burkolat) többsávos, 70-es korlátozású úton 60 alatti tempóval autózni, de minden sávban, hogy ne lehessen előzni? Milyen jogon akar letolni valaki mást a külső (annak minősül a középső a buszsáv miatt) sávból?
Az utolsó 100 komment: