Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) KRESZ (1) kresz (720) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Nem csinálnak rendet Szigetszentmiklóson

2008.12.10. 12:07 :: SilentSound

Olyan dologról írt nekünk János, ami már megjárta a legnagyobb televíziókat is, mégsem történt azóta sem semmi. Az azóta híressé, vagy inkább hírhedtté vált Üdülő sorról van szó, ahol az élelmes autósok szeretnek időt spórolni. Igaz, hogy ez csak úgy oldható meg, hogy szinte mindenki legalább 100%-kal túllépi a megengedett sebességet, de ez láthatóan senkit sem érdekel az ott lakókon kívül.

Ez az ügy amit megosztanék Veletek nem újkeletű, már több éve húzódik és sok más aglomerációs településen előforduló probléma. Némi publicitást is kapott a média közvetítésével, bár meg kell vallanom nem sok eredménnyel.

Adott egy szigetszentmiklósi útszakasz Csepelt és Szigetszentmiklóst összekötve amit anno üdülőterületként vettek nyílvántartásba. Egészen pontosan a Rév útról és az Üdülő sorról van szó. Azóta jócskán beépült és jelenleg a ténylegesen üdülőként használt ingatlanok mennyisége elenyésző. Viszont az adott útszakaszt azóta sem korszerűsítették, a legtöbb helyen nagyon keskeny, járda, de szinte még padka sincs csak közvetlen árok vagy kerítés. Amióta Szigetszentmiklóson és környékén a főutakon közlekedést teljesen ellehetítlenítették lámpákkal és körforgalmakkal, azóta rengetegen használják ezt az útszakaszt amolyan "menekülőútként".

Minden hajnalban és késő délután egybefüggő forgalom száguld végig ezen a kis mellékúton. De nem az egyre növekvő forgalom a legnagyobb probléma az itt élők részéről. A 30-cas korlátozás az egész útszakaszon érvényben van, amit sajnos szinte kivétel nélkül senki sem tart be, átlagos a 60-70 km/h, de az énnél jóval nagyobb sebesség sem ritka. Mint azt leírtam és a képeken is látható ez az út erre tökéletesen alkalmatlan és balesetveszélyes.

Az épületek nagyon közel vannak az úthoz, emiatt a gyorshajtás nagyon nagy zajjal jár, nem beszélve arról hogy az ember gyakorlatilag csak a legnagyobb óvatossággal és körültekintéssel léphet ki saját kapuján, az autóval kiállásról nem is beszélve. A gyalogos és biciklis közlekedés pedig egyenesen életveszélyes. Emiatt összefogott néhány itt élő hogy próbáljon tenni valamit az ügy érdekében.
 
Sajnos a polgármesteri hivatal továbbra sem tett semmit, így ez is bekövetkezett.
 
Ennek is már több hónapja. Az esemény után kapott minden petíciót aláíró egy semmitmondó levelet a hivataltól, és az azóta történt meghallgatáson közölték hogy nem is kívánnak lépni az ügy érdekében. A szigetszentmiklósi redörség sem fogja megoldani a helyzetet, mert a riportban elhangzottakkal ellentétben egyáltalán nem jönnek ki még sebességet sem mérni. Mikor ezt szóvá tettem nekik, közölték nincs rá emberük.

A hozzáállásukat talán a szóvivőjük fejezi ki a legjobban, miszerint ez a jelenlegi áldatlan állapot szerintük "természetes". Magyarán az égvilágon semmilyen retorzióra nem számíthatnak a száguldozók, gyakorlatilag mindenki azt csinál amit akar. Fekvőrendöröket nem lehet telepíteni, álló rendőrök sem lesznek, a megoldás egyre távolabb, a gyorshajtók egyre közelebb...

244 komment

Címkék: biztonság közlekedés autó veszélyes kresz gyorshajtás

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Secnir 2008.12.10. 22:23:34

matrix:
fentebb írtam. az az út a M0-tól Csepelig ritka szar. ha oda leöntesz betont vagy aszfaltot fekvőrendőrnek, akkor háromszoros adaggal számolj, mert az aszfalt először feltölti a kátyút.

másrészt a rendőrök nem fognak nap mint nap arra járni a személyautók miatt, mert leállnak a Rév u. végére, ahol az üdülőövezetből először lehet lekanyarodni más útra. Ott csak azt nézik, hogy jön-e teherautó.
mert régen kamionforgalom is ment arra, (kb 2 évvel ezelőttig), csak kiraktak egy teherautóvl behajtani tilos táblát mindkét végére, és nekiálltak ellenőrizni. régen naponta, most már csak hetente egyszer random.
szvsz ez is nagy segítség volt az "üdülőövezet"ben lakóknak.

aki nem érti a tököli reptér-üdülőövezet párhuzamot: tudta, hogy ez lesz, amikor odaköltözött LAKNI.

Johnny M. 2008.12.10. 22:30:02

Én Miklós másik feléből költöztem át ide, ami ugyan nem 30-cas övezet, de a jobbkezes utcáknak és a minimális forgalomnak köszönhetően maga a nyugalom szigete az itteni jelenlegi helyzethez képest. (De Miklós többi része is javarészt normális) Csak akkoriban itt sem volt akkora örjöngés mint mostanság. Ennek okait már fentebb említettem. Mivel a főutakról a lámpákat és körforgalmakat nem fogják visszabontani, így más lehetőség nem marad mint az helyi állapotok rendezése.

Matrix, mi alapvetően törvénytisztelő állampolgárok vagyunk és kárt sem akarunk okozni más autójában, de egyre inkább Neked adok igazat.

ChPh 2008.12.10. 22:31:30

jah, és egyetértek pest szar, persze vannak jó dolgok, de sajna alapjában véve az

én sem járnék autóval, ha reggel a busz nem lenne dugigtömve, hogy felszállni is alig bírunk, nem késne, nem lenne drágább, mint az autó és időben beérne, mivel egyik sem áll fenn, pedig tömegközlekedéspárti vagyok

babapa 2008.12.10. 22:32:57

Secnir!

Jól beszélsz, igazad van.

Szerintem a helyiek azt szeretnék, ha a meglévő út mellé kerülne az új út, a mostanit meg szépen felosztanák maguk között udvarnak, csak még nem akartak ezzel előhozakodni. :-)

Zárják le Budapesten az ottlakók a Rákóczi utat is, mert milyen már, hogy ott száguldoznak 80-nal a tűzpiros 7-esek! Meg néha fedett nyomozók civil autóval landolnak a járdán...

Meg egyébként az Üdülősorra minek járda? Ki menne ott gyalog? És hova? Van a közelben bolt, busz-, netán HÉV-megálló?

molnibalage 2008.12.10. 22:33:54

"Tessek kimenni a foutra, meg tessek tomegkozlekedni, stb."

Leírtam mi a gond. Reggél (még) gyorsabb az autó + BKV kombó. De lassan már nem lesz. Napi 3,5 órát utazni meg nem olyan vicces dolog...

Secnir 2008.12.10. 22:34:27

vuk:
hát ez az. tömegközlekedni nem lehet, mert nincs mivel.
főúton közlekedni nem lehet. repülőt nem tud mindenki bérelni. a cég, aminél dolgozom meg szárazföldön van, hajóval nem tudom megközelíteni.
apropó hajó
asszem a tökölieknek volt egy ötlete, hogy hajójáratot kéne indítani a Nagy-dunán tököltől a vigadóig. külföldiek jöhetnének repülővel tökölig, onnan hajóval félóra a vigadó. jobb, mint ferihegyen kerengeni két órát, majd rabló taxisokkal egy óra alatt a belvárosba.
asszem 147 állami szerv fúrta meg, meg az összes környékbeli önkormányzat, meg még a vakok intézete is felszólalt a terv ellen.
pedig a debreceni reptérből egy járat 25 fővel 5e ft/fő, egy órás út. onnan félóra hajó 2e ft.
debrecenből 7e ft másfél óra a belváros.
vagy bécsből. vagy prágából. nagygépek is leszállhatnak.
lehetne a közlekedést fejleszteni, csak annyi és annyi oktalan ellenzője van mindegyiknek, hogy esélytelenek az emberek...

Secnir 2008.12.10. 22:35:41

babapa:
hát ez az :)

ChPh 2008.12.10. 22:36:59

Johnny: mellesleg megértem amit írsz, de azt is el kell fogani, hogy üdülőövezet, persze a gyorshajtásra semmi sem jogosít fel senkit sem, patthelyzet, nemde?

molnibalage 2008.12.10. 22:37:45

"Meg egyébként az Üdülősorra minek járda? Ki menne ott gyalog? És hova? Van a közelben bolt, busz-, netán HÉV-megálló?"

Igenis meg nem is. Google Earth-tel keresd meg a haraszti HÉV hidat. Na a haraszti HÉV megálló az közelebb van, mint a miklósi (sokkal), de ott csak gyalog vagy bringával mehetsz. Ha 2,5 kilométerrel feljebb mész, akkor meg már a csepeli buszvégállomás van közelebb... Nincs ott semmi csak a "üdülők" (szép számmal a többtímillás villák). Persze vannak lerobbanatabb kuckók is. Aki ott lakik az valóban autóbal megy midenhova. Még tömegközlekedés sincs arra. Persze nem volt kötelező oda építkezni.

molnibalage 2008.12.10. 22:39:59

"asszem a tökölieknek volt egy ötlete, hogy hajójáratot kéne indítani a Nagy-dunán tököltől a vigadóig. külföldiek jöhetnének repülővel tökölig, onnan hajóval félóra a vigadó. jobb, mint ferihegyen kerengeni két órát, majd rabló taxisokkal egy óra alatt a belvárosba"

A repülőset már leírtam, hogy miért nem járható. Ma elvileg még engedélyt sem lehetne erre kapni.

Fél óra a vigató - Tököl táv Dunán? Milyen hajó az? Ez méh alsó hangon is 20 km folyással szemben... Ehhez jön még a kikötés és indulás..

Johnny M. 2008.12.10. 22:40:32

Secnir, te ugye előre láttad a Csepeli úton a Lidl lámpát, és az ipari parknál a körforgalom építését? Mert ugye amíg ezek nem voltak (mindkettő 1-2 éve került megépítésre) a Csepeli fő úton egészen türhetően lehetett közlekedni még reggelente is. De persze biztosan jobban tudod ki mit gondolt több évvel ezelött mint akik itt laknak. A látnoki képességeiddel a lottószámokat nem osztanád meg velünk? :-)

Teherautók amúgy mostanság is ugyanúgy közlekednek itt nap mint nap a környező építkezések miatt, csak azzal a különbséggel hogy manapság már csak nem is ellenörzik őket. Kedvenceim a pótkocsis kamionok amik pont kitöltik teljes szélességben az utat, és menjen mindenki amerre tud.

Secnir 2008.12.10. 22:44:16

a lámpa a Lidlnél egy épületes faszság volt. valóban.

B.GY. 2008.12.10. 22:44:51

Sam.Joe!
Hogyan tudok írni a matchboxmemoriesre?Regisztráltam magam az oldalon.Gyűjtöm én is a matchboxokat.Nézegettem az oldalt és nagyon tetszik.Üdv.

Johnny M. 2008.12.10. 22:52:08

babapa!

Az Üdülő sor végén van BKV buszmegálló és bolt is. Mivel láthatóan fogalmad sincs az itteni dolgokról gondolkozz inkább mielött hülyeségeket írkálsz. Részedről ezzel szolgálhatod legjobban a köz javát >)

Nem is rossz ötlet ez a hajójárat, ha járna innen Miklósról is, be lehetne menni vele egészen a Kvassay zsilipig, onnan már csak egy kis séta a villamosig vagy hévig. Persze biztos nem lenne valami gyors módszer a bejutásra, de garantáltan nem kerülne dugóba :-D

Matrix_ 2008.12.10. 23:00:24

Johnny M. 2008.12.10. 22:30:02

fekvőrendőr nem károkozás. Nem olyat kell letenni amin 1.5km/h-val lehet átmenni mert 30 centi magas. azért vannak használható típusok is! és le kell festeni sárgára.
Nálunk falun van egy halom, amin simán át lehet menni 25-30-cal. Még egy gagyi valamilyen ferrári is át tudott menni, pedig az le van ültetve rendesen. najó az csak 5-tel ment át :)

molnibalage 2008.12.10. 23:17:23

"Nem is rossz ötlet ez a hajójárat, ha járna innen Miklósról is, be lehetne menni vele egészen a Kvassay zsilipig, onnan már csak egy kis séta a villamosig vagy hévig."

Akkor mehetne tovább is egyből. Miért kell ledekkolnia. Elvileg most is van Boráros tér-Jászai M tér (?) vagy Árpád-híd környéne járat. Asszem 25 perc menetidővel. Csak túl kevésszer megy. Még 25 perc menetidővel is bajnok, ha észak budára kell menni. Röhej, hogy ott egy "autópálya" (a Duna) a város közepén és nincs kihasználva.

Persze biztos nem lenne valami gyors módszer a bejutásra, de garantáltan nem kerülne dugóba :-D

rexter 2008.12.11. 00:48:34

kisgenya, te egy fasz vagy. részvétem. leszel egyszer pina is.

cso zsi 2008.12.11. 01:06:48

"molnibalage 2008.12.10. 23:17:23"

A dunai "autópálya" eléggé kétélű dolog.
Az autósok lebetonoznák az egészet, a sötétzöldek meg a rakpart szélesítését is megfúrják, ahol lehet.
Arra hivatkozva, hogy a nagyobb áteresztőképesség több autót jelent.
Pedig csak nagyobb sebességet, nem dugóban ácsorogva alapjáraton araszolva rosszul elégetett üzemanyag füstjével szennyezni a várost.
Egy kiszélesített út nem azt jelenti, hogy onnantól kezdve mindenki arra autózik, még ha semmi dolga sincs ott.

Helvete 2008.12.11. 02:18:40

cso szi
talan mert mas az elkepzeles a rakpart hasznositasarol. A zoldek azert nem engedik szelesiteni az autoforgalomnak, mert a vegcel az lenne,csokenjen az atmenoforgalom es vegul mas elkepzelesekel osszhangban elterejek onnan, hogy emberbaratabb modon lehesen hasznositani egy eleg lehetosegeiben ertekes teruletet.

Helvete 2008.12.11. 02:19:40

(igen latom elirtam a neved... bocs)

beste 2008.12.11. 04:45:40

Naponta vagyok kényetelen átmenni Szigetszentmiklóson. Reggel-este nagy halál. Nem csak a közlekedés szervezése, hanem a sok balfék miatt is. Egyetlen dolog megoldaná az összes gondot: az M0-ra felvezető utat duplájára (2 x 2 sávosra) bővíteni. Azonnali hatása lenne. Mivel cca. 2-3 kilométeres távolságról beszélünk, nem hiszem, hogy Szigetszentmiklós önkormiját porba sújtaná az összeg, amibe kerül. Nem is beszélve arról, hogy ez az út a Leshegy Ipari Park mellett megy el, ahol valóban jelentős a teherforgalom (pont azért ipari park).

beste 2008.12.11. 05:02:05

"molnibalage 2008.12.10. 20:28:35 Minden lehetne jobb, de a környéken messze az egyik legjobb hely"

Nem igaz! Márton sokkal jobb! :-))))

Tehenke 2008.12.11. 08:12:05

Ma reggel Gödöllőn találkoztam egy suzuki ignissel. Utána mentem egy egyirányú utcában. Ez az utca elég széles, 2 autó is elfér egymás mellett. Az utca végén én balra kanyarodtam volna. Az ignis szépen lehúzodott ott jobbra, én meg balra soroltam, ahogy kell. Ám ő csont nélkül bevágott elém a jobb oldalról balra, mintha a világ legtermészetesebb dolga lenne. Vészfék, ráduda, és látszik a fején, hogy nem is érti, mi a baj.
Rendszáma: Jey:283

Ezúton küldeném Neki a következő számot....

MosoMasa 2008.12.11. 08:13:36

Én ódis vagyok, de nem olyan!

Másfelől tessék civilszerveződésbe fogni: egyik fele épít fajin fekvőrendőrt, másik fele intézi a jogi dolgokat, mert az biztos lesz - nem hagyja a köcsög önkormányzat annyiban. De előbb vagy utóbb megoldódik - sokfelé csinálták így: egyszerűen önkényesen intézkedtek. Ez ugyan törvénybe ütköző, de nagyon nem tudtak mit tenni, a dolog végülis megoldódott.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2008.12.11. 08:22:28

Nagyon fasza, várom az első gyalogosgázolásokat... A rendőrség hozzáállása meg példátlan, vajon minek kell történnie hogy csináljanak valamit?

ex-dr. vuk 2008.12.11. 09:02:32

Valakinek itt is meg kell halnia. Nalunk csak akkor mozdul meg valami (vagy akkor se).
Nezd meg a zebrakat. Hany embernek kellett mar meghalnia ahhoz, hogy egyaltalan elkezdjenek BESZELNI rola, hogy tenni kene valamit?
Es meg mindig csak beszelnek rola, ellenorizni, buntetni azota sem.

molnibalage 2008.12.11. 09:24:51

"A dunai "autópálya" eléggé kétélű dolog."

Az autópályát úgy értettem, hogy viszonylag gyorsjáratú hajókat kéne járatni rajta. Ott garantáltan nincs dugó.

molnibalage 2008.12.11. 09:28:35

"Naponta vagyok kényetelen átmenni Szigetszentmiklóson. Reggel-este nagy halál. Nem csak a közlekedés szervezése, hanem a sok balfék miatt is. Egyetlen dolog megoldaná az összes gondot: az M0-ra felvezető utat duplájára (2 x 2 sávosra) bővíteni. Azonnali hatása lenne. Mivel cca. 2-3 kilométeres távolságról beszélünk, nem hiszem, hogy Szigetszentmiklós önkormiját porba sújtaná az összeg, amibe kerül."

Csak éppen a villanyoszolopok ott vannak az út mellett... Egyébként minimum erre lenne szükség. A lámpát meg kilőni a Lidl-nél. Fekvőrendőrős zebra talán jobb lenne. Ha lelép a gyalogos és van redőr is akkor remélhetőleg megáll az autós. Olyan kamera kell oda ami lássa a rendszámot is. Aki nem áll meg, büntetni mint állat.

Nem is beszélve arról, hogy ez az út a Leshegy Ipari Park mellett megy el, ahol valóban jelentős a teherforgalom (pont azért ipari park).

A másik gond az M0-ás. Ha azon baleset van a környező amúgy is túlterhelt utakat elárasztja a forgalom. Azon lamentálnak, hogy 3 sávra kéne bővíteni mikor lassan már 4-re kéne... A gond az, hogy a régi felüljárók alatt csak 3 fér el.

babapa 2008.12.11. 10:15:01

Johnny M.

Minden reggel arra járok, nem látok óriási tömegeket a buszmegálló felé gyalogolni. sőt, senkit sem látok gyalogolni.

Azt látom, hogy az ottlakók a házukkal szemben az út túloldalát is szépen belakják, parkosítanak, kaviccsal felszórnak. Ez nagyon szép dolog, örülök, hogy nem bukszus van ott, csak annyi lenne a kérésem, hogy az utat azért már ne sajátítsák ki.

Mondjuk vannak remek ötleteim: csináljunk belőle zsákutcát vagy egyirányút. Lehetőleg Csepel felé legyen egyirányú, úgyis csak reggel használjuk abba az irányba. Vagy zárjuk le mindkét végét, és csak behajtási engedéllyel lehessen menni rajta.

Tron65 2008.12.11. 10:16:04

Csak ötlet szinten a következő merült fel bennem:
Megállni, parkolni ha jóllátom nemtilos.
Kell keríteni pár nemkárérte gépet és cikkcakkban az út két szélén leparkolni. Tuti nemfog senki 60-nal menni utána.

lwcolors 2008.12.11. 11:25:26

deje 2008.12.10. 21:15:42

Az olaszokkal példálóztál általánosságban, de pár konkrét szabály és tétel:
-7000 Eur (1850000Ft) a büntetés felső határa, ezt 80 km/h sebesség alatt 100% gyorshajtásra, efelett 50%-os gyorshajtásra fizettetik. Pl: 30-as táblánál 60 felett, 90-es táblánál 135 felett.
-A 7000 Eur mellé társul az, hogy bűncselekménynek minősítik ezt a sebesség túllépést, és az elkövetés ezközét elkobozzák, mindegy kinek a tulajdonában van, tehát, ha a barátod kocsiját vezetted, mikor elkaptak, vehetsz neki másikat, ill. a rendőrségi árverésen visszavásárolhatod neki.
-a mérést végző emberek és autóik is "elbújhatnak", illetve engedélyezett az útszéli "kis szürke doboz" használata.
Északolasz (Brescia) rendőr srác elmondása szerint írtam ezt. Megkérdeztem, hogy miért olyan megfontolt a forgalom a városban és a pályán is, mikor teljesen más lett volna az elvárásom.
Ennek fényében az itteni tételek nem szigorúak.

Lunitari 2008.12.11. 12:47:05

Munkaerőt csak az ottani lakóhelyről felvenni. Ingázás megszűnik, probléma megoldva. Aki meg adott helyen talál csak munkát, költözzön oda! BP-es is az ingázóknak köszönhető a jó tiszta levegő 80%-ban

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2008.12.11. 12:48:55

Lunitari: Ez szép gondolat, de piaci alapon működő gazdaságban nem működőképes.

Lunitari 2008.12.11. 12:51:24

SilentSound · autozz.blog.hu 2008.12.11. 12:48:55

Leszarom :) Egyébként ez sem biztos. Szerintem ha felülről látnánk magunkat jókat röhögnénk. Ua olyan képesítésű emberek jönnek x-re y-ból mint akik mennek y-ból x-re ua munkakörbe. Az ember egy hulladék létforma.....

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2008.12.11. 12:56:08

Lunitari: Megnéznék egy 1-200-as random mintát Bp-ről és környékéről, hogy kinek mi a hétköznapi útvonala munkába menet meg vissza, érdekes lenne. :)
De sajnos van, aki csak utazással tudja megoldani, ezerféle nyomós ok lehet erre. Ezért jó az, hogy nem szekéren meg gyalog kell menni mindenhova, csak mindennek az igényekhez kellene fejlődnie, de ez meg csak utópia...

Lunitari 2008.12.11. 12:59:50

Persze lehetnek olyan esetek amiről írtál (csak utazással), de azért nem ekkora számban :) A lényeg a következő: Aki megteheti nem BP-en vesz lakást, hanem a vonzáskörzetben lehetőleg kertes házat, tisztább levegő, nyugisabb környék..stb azt meg leszarja, hogy ingáznia kell és ez mivel jár mások számára, károsítja a környezetet stb stb

Lunitari 2008.12.11. 13:00:51

90% emberi önzés...ennek a bolygónak az lenne a legjobb ha nyomtalanul eltűnnénk....:)

Q 2008.12.11. 13:11:42

Hajojarat nem jo megoldas. Lassu lenne.
Valamint szerintetek mennyibe kerul a zsilipen atemelni egy hajot? Es mindezt napi szinten..
Sokkal dragabb lenne mint a BKV berlet..
Arra nincsen penz hogy a kisdunaba engedjenek vizet emberek. A mellekag szinte kiszaradt.
Aki meg azzal a hulyeseggel all elo hogy parkoljanak le az uton autokat...azzal mit erne? Az tortenne hogy reggel a haza elott dudalna a kocsisor.. es a benzingozt harapni lehetne..hianyzik ez barkinek is?

Amugy az ott lakok vedelmeben... nem midegy hogy milyen cimen lakik ott valaki? ugy tudom nincsen torvenyben szabalyozva hogy az ember a nyaralojaban csak nyaron v hetvegen lakhat.
Nem is tudom hogy mi jar az agyukban azoknak akik ilyen hulyesegekrol irnak.
Tavaly en is ott laktam egesz evben...amig epitkeztem.
Ha az utat kibovitenek ketsavosra...megnagyobb lenne a forgalom es akkor mar 30 ra sem szabalyozhatnak le a fogrgalmat.
Egyertelmuen az onkormanyzat a hibas. Reges regen.. nem 5 6 eve hanem 15 20 eve kellett volna jardat telepiteni a hazak ele.
Es az is igaz h a lakok is csinalhattak volna jardat..
De aki az uttol 10 centire epitkezik az ne sirjon ha elutik mikor kilep a haz ajtajan..
Esz nelkul epitkeznek.. nem hiszem el h erre van engedely..

molnibalage 2008.12.11. 14:33:07

"90% emberi önzés...ennek a bolygónak az lenne a legjobb ha nyomtalanul eltűnnénk....:) "

Herótom van az ilyem megjegyzésektől.. Te eltűnhetsz én még maradnék. :)
----

"Arra nincsen penz hogy a kisdunaba engedjenek vizet emberek. A mellekag szinte kiszaradt."

Ez nem pénzkérdés te zseni. A vízállástól függ. Mikor esős évszak van annyira fel van nyomatva, hogy egyes telkeken a házakig vizesedik a talaj..

A zsilipelés meg nem túl drága mutatvány szerintem, bár ebben nem vagyok biztos. Mi is történik? Ha alacsonyabb a vízállás akkor a hajó beáll és kapu bezár. A víz gravitációsan szépen beáramlik a zsilip elzárt részébe. Hajó megemelkedik. Mehet. Visszafele, ha jön és alacsonyabb a víz akkor meg a kis dunába kell vizet leengedni és utána nyitni. Fordított helyzetben is szerintem. Ha hiba van a gondolatmenetben akkor szóljatok...

---

"ugy tudom nincsen torvenyben szabalyozva hogy az ember a nyaralojaban csak nyaron v hetvegen lakhat."

Csak más elbírálás alá esik zajvédelem és más szempontból..
---

"Egyertelmuen az onkormanyzat a hibas."

Érdekes. Esetleg nem az a sok ember akinek a házát szigorúan véve talán el lehetne dózerolni, mert nem úgy épült ahogy szabadott volna?
---

"Reges regen.. nem 5 6 eve hanem 15 20 eve kellett volna jardat telepiteni a hazak ele."

De kinek? Ahol én lakom (Akácfa körút.) ott a lakók építettek saját maguknak járdát.
---

"De aki az uttol 10 centire epitkezik az ne sirjon ha elutik mikor kilep a haz ajtajan..
Esz nelkul epitkeznek.. nem hiszem el h erre van engedely."

Akkor meg miről is beszélnük. Kollektív felelősség van, de a vezetőink részéről. 20 éve folyamatosan növekszik a forgalom és, ha a tetteket mérjük a forgalomnövekedéshez akkor gyakorlatilag nem tettek semmit.

Épült egy M0-ás ami lassan használhatatlan. Egy kis koccanás és minden megbénul a környéken. Röhej.

Secnir 2008.12.11. 15:24:40

stop
kisdunát vízzel feltölteni nem pénzkérdés, hanem vízkérdés, ugye. nem az osztrákoktól vesszük a dunát.

aki a kisdunaparton építkezik, az számoljon azzal, hogy víz alá kerülhet a háza bármikor. ártér. most soroksáron építettek egy lakóparkot(!) a dunaparton, az ártér legaljában. ha jön egy nagyobb esőzés, amikor a nagy-duna felduzzad, és meg kell nyitni a zsilipet, akkor meg jön a sírás-rívás a víz alá került házakról. jogtalanul. köcsög volt, aki eladta, és ostoba aki megvette.

nagy-dunán szárnyashajó (talán még van belőle működőképes példány) asszem 80-120 km/h tempóval bír menni. azér' az nem rossz. és nem nevezném lassúnak. képzeld el, hogy 100-al repeszthetsz végig mondjuk a tököli reptértől a vigadóig nyílegyenesen, lámpák nélkül. mennyi idő is az? :D

a zsákutca jó ötlet. mivel miklóshoz tartozik, ezért a csepeli oldalon a szigetszentmiklós vége táblánál betonfal, oszt csá. örülnének az 'üdülőövezet' lakói, mert nem volna száguldozás. ennyi.
a család nőrokon tagjai meg folyamatos csuklásba kezdenének.

Lunitari 2008.12.11. 15:49:55

molnibalage 2008.12.11. 14:33:07

Leszarom, hogy mitől van herótod. Utánam csak az maradjon, aki jobb ember nálam és ők joggal. Te inkább abból a szériából való vagy, aki a csikket is kibassza szó nélkül a kocsi ablakán és leszarja a környzetet és a másik embert.

Secnir 2008.12.11. 15:50:40

www.mahartpassnave.hu/webset32.cgi?MAHART@@HU@@190@@275784579
ott érdekességek - orosz szárnyashajók menü

Lunitari 2008.12.11. 16:00:17

Nem védem az autósokat sőt..ők is ingázók amiről már fentebb írtam.....de nézzük már meg azokat a telekkönyveket. Biztos vagyok benne (máshol is láttam már), hogy a köztetület kárára nővelték a telekméreteket. A közvilágítás oszlopa kerítésen kívül kell hogy essen és ugyanez a távolság mindkét oldalon meg kell, hogy legyen....

tehenke 2008.12.11. 16:12:59

Az még hagyján. De mi folyik Gyöngyösön? :-)

molnibalage 2008.12.11. 19:05:01

"Leszarom, hogy mitől van herótod. Utánam csak az maradjon, aki jobb ember nálam és ők joggal. Te inkább abból a szériából való vagy, aki a csikket is kibassza szó nélkül a kocsi ablakán és leszarja a környzetet és a másik embert."

Kibaszottul meléllőttél.

1. Nem dohányzom.

2. Nem szarok le mást. Csak találjuzk már meg az egyensúlyt könyörgöm.

3. Nagyon környezettudatos vagyok. Még egy rágót sem dobok el, ha nincs kuka. Akkor inkább a kezemr ragasztom. Ha csak egy oldalt feleslegesen nyomtattam ki az már kellemetlen érzés.

4. Attól, hogy előadadot a világ nagy fájdalma műsort attól nem lesz jobb.

---

"ha jön egy nagyobb esőzés, amikor a nagy-duna felduzzad, és meg kell nyitni a zsilipet, akkor meg jön a sírás-rívás a víz alá került házakról. jogtalanul. köcsög volt, aki eladta, és ostoba aki megvette."

Csak ez soha nem történhet meg. Ugyanis a soroksári ágon már nincs ártrének nyilvánított terület. A túloldalon kell megoldani minden problémát. Az évszázad árvizénél sem volt gond...
---

"a zsákutca jó ötlet. mivel miklóshoz tartozik, ezért a csepeli oldalon a szigetszentmiklós vége táblánál betonfal, oszt csá. örülnének az 'üdülőövezet' lakói, mert nem volna száguldozás. ennyi."

Ezzel csak az ottlakók szopnák meg. Miért is. Úgy mehetnének be Csepelre ők is, hogy visszajönnek 6-7 km-ert a még, ha csak 500 méter lenne Csepel is és aztán irány észak a bedugult úton. Bolt sincs a környéken, Csepel közelebb van.

Normálisak vagytok? Hogy lehet ekkora állatságot kitalálni?

molnibalage 2008.12.11. 22:32:54

Ja, ki is monda a főváros bukéját?


index.hu/politika/bulvar/eroszak08121/

Eltűnt francia nő egy hete és most ezt is. Keltik a "jóhírünket" a világban... Ez lenne az élhető főváros? Anyád... Persze lassan a vidék sem jobb.

Tamás.szigetszentmiklós 2008.12.12. 10:40:05

Jó látni mennyire megérint a probléma mindenkit.1pár meglátásom van:
-már nem üdülőként használják a házak 70-75%át
-gyalogost azért ritkán látni mert fél kimenni,vagy a nagy forgalom előtt teszi biztonsági okokból
-a 30 az 30 bármilyen besorolású a terület
-azt,hogy ki mennyire építkezik(engedéllyel,vagy anélkül) az ne legyen kifogás más szabálysértéséért,meg kell bünhődnie annak is...
-Mi akik kimerünk állni nekünk nincs lezárva a dunaparti területünk,hisz én már nem azon a részen lakom,előttem töltés azon szép házak..
-nincs a házam előtti rész sem beépítve,sőt az út másik oldalán sincs betemetve a vízelvezető árok sem...
-de azt hiszem jogom van arra,hogy a gyerekeim biztonságosan közlekedhessenek a lakhelyünkön...
egyébként nem végső megoldás volt a láncolás(ez utobbi én voltam)ütősebb probléma felhívásra készülök,bár az önkori most elég rendesen belehúzott(reszkessetek gyorshajtók,nagyon úgy nézz ki,hogy le lesz zárva az út)ez lehet köszönni a többszöri figyelemfelhívás ellenére a nemtörődöm mindenbebeleszarok szabályokon áthágó autósoknak,hisz mi csak arra kértük Őket,hogy ne száguldozzanak,ne fröcskőljenek le esős időben gyalogosként,ne kelljen bokorba ugranunk mert félre állni vagy kikerülni az luxus...hát megérte?A határidő amit az önkori kért a tervezésre,megoldási lehetőségekre azt Ők vállalták 2009.01.15...utána ha mégsem lépnek megint Mi lépünk és azt garantálom nem lesz jó...csak nekünk ez kb 300 családdal számolva kb.1100-1200 fő,ehhez hozzájönnek a kerékpározok,üdülők....még annyit az itt élők között is sok nemtörődöm száguldozó van...

mivanmivan 2008.12.12. 19:36:25

Kedves Tamás!
Gratulálok, ez a dögljön meg a szomszéd tehene is hozzáállás igazán kedves tőletek.
A megoldásotok az, hogy lezárjátok vagy lezáratjátok az utat, hogy ne lehessen használni. Üdülőövezetetekben néhány csilliós házakban, állandóan ottlakva. Köszönjük. (De biztos nem neked van ilyen, ugye?)
Aki (mint pl én) betartotta a sebességhatárt, ugyanúgy fog szívni, mint az, aki száguldozott. Remek, európai megoldás. Mint már korábban írtam, én akár azt is helyénvalónak tartanám, ha állandó trafi(k) lennének az úton. De ez a legjobb megoldás, valóban. Ha nem megy arra senki, csak behajtási engedéllyel, vagy sehogy.
Gondolom ott mindenki biciklivel és tömegközlekedéssel tolja, és huszonsokéve lakik ott, mert tökéletesen ismeri, milyen volt, véletlenül sem a nagy kertvárosodási hullámban költözött ki. Ugye, nagyon jó, hogy ti tudtok közlekedni, ugye másokat kell szívatni, ugye azért kell tiltakozni... Ugye az nem tűnt fel még véletlenül sem, hogy tízszer annyian laknak az agglomerációban, de utakat a tisztelt megukat megszedő vállalkozók és a telkesítésekből meggazagodó önkormányzatok valahogy kurvára nem építettek?
Remélem egyszer megárad a kisduna, és előnti sz összes kócerájt, hiszen ott nem laknak állandóan, mert az csak üdüőövezet, ugye?
Ja még valami: miért ezekről a szakadt házakról teccettek képeket küldeni? A terméskővel kirakott emeletes csodákról valahogy nem készült kép, meg arról a kétlakásos társasnyaralóról sem, ami ott épül az út kezdetén, és ki van rá biggyesztve "eladó lakások"...

This_is_Sparta (törölt) 2008.12.12. 20:18:39

Amennyiben valaki vette a fáradságot és végignézte az akcióról készült veretes videót (www.rtlhirek.hu/dock/videogallery/15:30366) az a végén láthatta, hogy kedves szervezővel szemben csak azért nem alkalmazott kényszerítő eszközt a rend tisztes őre, mert felfogta, hogy neki végül is csak FÉLPÁLYÁS ÚTLEZÁRÁSRA van engedélye, ami bizony messze van az "...arra lehet menni, mert mi itt most lezárjuk az utat..." hozzáállástól. Mindjárt kisebb és csendesebb lett szegény János arca és még a lakat kulcsa is előkerült!

This_is_Sparta (törölt) 2008.12.12. 20:41:45

A videót nézve nekem pl. 2002. július 4. jutott eszembe, amikor néhány barom, választási csalásra hívatkozva a szavazatok újraszámlálását követelte és annak nyomatékaként lezérták az Erzsébet hidat. A dolognak számomra nem is a politikai vonzata érdekes hanem az, hogy miattuk 3 órát álltunk a dugóban a nagynéném férjével, akit egy daganatos műtétet követően vittem éppen kötözésre a Déli pu-nál lévő kórházba. Azt, hogy egy kb. két hete műtött ember mit tud szenvedni ez idő alatt, a nyílt lágyéki sebével, azt mindenkinek a fantáziájára bízom.

Johnny M. 2008.12.12. 22:59:47

Bésanyi!

Látom te sem vetted a fáradtságot hogy végigolvasd a kommenteket, mert akkor tudnád hogy nem én láncoltam ki magam az autóhoz.
Valamint még annyit fűznék hozzá az egész útlezárási ügyhöz hogy volt elkerülő út lehetőség ami visszavezetett a főútra, csak a sok hőzöngő észlény feltartotta a mögöttük jövőket, de mikor már a rendőrök terelték őket egyből simán ment a forgalom ahogy annak eredetileg is kellett volna. Az elsődleges cél pedig az volt hogy felhívjuk az illetékesek figyelmét, ami úgy tünik kezdi meghozni az eredményét, jövő héten remélem már erről is beszámolhatok.

Johnny M. 2008.12.12. 23:13:51

Mivanmivan!

A meglátásod jó, miszerint akár azt is helyénvalónak tartanád, ha állandó trafi(k) lennének az úton. Nos pont erről folynak a tárgyalások. Mint azt kifejtettem már korábban, nekünk nem az áthaladó forgalom a fő probléma hanem a gyorshajtás. A demonstrációk is ennek okáért lettek szervezve, csak sajnos az illetékeseknek ez elég nehezen jutott el a tudatukig, de már kezd végre valami derengeni.
Mellesleg megjegyzem hogy a Rév út szakasza nem is biztos hogy üdülőövezeti rész mert az önkormányzat csak az Üdülő sorról nyilatkozott, és a Rév út menti ingatlanoknak jelentős része közelébe sincs a Dunának, valamint az út mindkét oldala be van építve, mostanában egyre több társasházzal. De ennek is pontosan utánajárunk. A képek is itt készültek, és azért nincsenek rajta termésköves villák mert azokból egy sincs ezen a szakaszon. De az Üdülő soron sincs sok belőle, max. pár darab. Szóval azért ne essünk túlzásokba ha lehetséges.

This_is_Sparta (törölt) 2008.12.13. 01:15:49

Bocs Johnny M. amennyiben tévedtem az odaláncolással kapcsolatban, de tisztázzunk már valamit! Mire volt engedélyetek!? - FÉLPÁLYÁS ÚTLEZÁRÁSRA!!! Ti nem ezt csináltátok és ezzel TÖRVÉNYT SÉRTETTETEK, továbbá korlátoztátok mások jogait. Úgy vélem, csupán a kamerának köszönhető, hogy a magát kerékhez bilincselő, kocsira ráfekvő urat, a rendőr nem bilincsben állította elő. Ezek után sajnos hiába a részetekről teljesen érthető indok, azzal hogy túllőttetek a célon, a szervezők sem lettek különbek, mint a gyorshajtók, vagy az általad nevezett "hőzöngők". Az, hogy volt "elkerülőút" jelen esetben egyáltalán nem számított!

Johnny M. 2008.12.13. 22:35:22

Sanyi, nem lőtt senki túl a célon, mert pont ez volt a cél. Különben hogy lett volna bármi figyelem felkető hatása az egésznek? És már miért ne számított volna hogy volt elkerülő lehetőség? Neked talán volt ilyen az Erzsébet hídon? Már csak ezért sincs értelme egy kalap alá venni a két dolgot.

Tamás.szigetszentmiklós 2008.12.16. 08:36:00

Kedves BésanyiNekünk valóban félpályára volt engedélyünk,ez 1 napra szólt,de....az erre haladó szabálysértőknek vajon van-e engedélye szabálysérteni évek óta?Minket itt lakókat terrorizálni?ÉS AZ FEL SEM MERÜL BENNÜK EZZEL MEGKESERÍTIK JÓ PÁR EMBER SORSÁT?FÁJ,HOGY LE LESZ ZÁRVA AZ-AZ ÚT AMELY ÁTMENŐFORGALOMRA TELJESEN ALKATMATLAN?ÉS AZ VAJON KINEK FÁJ,HOGY REPEDNEK A HÁZAINK,MERT ENNEK AZ ÚTNAK ALAPJA SINCS,HISZ EZ ARRA ÉPÜLT,HOGY NEKÜNK ITT LAKÓKNAK NE KELLJEN SÁRBAN,MOCSOKBAN JÁRNUNK?Ennyit az európai viselkedésről,meg a lezárásról...és egyébként mikor megvettem a házamat,ami egyébként 87%ban a banké(nem palota,1 régi nyaraló melyből átalakítással-én magam-szó szerint 42m2 lakást varázsoltam)azért itt tettem mert nem vágytam nagy forgalomra,mert ha arra vágyom valszeg az M0-ásra építettem volna....

Tamás.szigetszentmiklós 2009.01.21. 16:39:02

Sziasztok Mindenki!Legalább annyira elfeledtetek minket,mint a törvény?hozók....a mai napig nincs változás.....mit kéne tenni?

Johnny M. 2009.01.21. 20:34:29

@Tamás.szigetszentmiklós:

Sajnos itt egy adott postra csak addig van érdeklődés amíg az újak között szerepel. De ahogy Te is jól látod nincs változás, így sajnos biztos lesz még új post ebben a témában. Bár én személy szerint jobban örülnék ha arról írhatnánk végre egy postot hogy pozitív irányba történik valami előrelépés.

Hogy mit kéne tenni? Össze kell fogni az itt lakókkal még jobban, és rendszeresen addig demonstrálni amíg az önkormányzat vagy a rendőrség meg nem unja, és csinál végre valamit. Vagy maradnak a hozzászólásokban írt szabotőr megoldások (fekvőrendőr és társai)

Tamás.szigetszentmiklós 2009.01.28. 20:09:25

Kedves Autósok!Akik csak áthúztok és azok akik itt éltek az Üdülő soron mégsem ismeritek az út/látási viszonyoknak való vezetést.Az emberségről már nem is beszélek.Nap mint nap továbbra is tapasztalom a kegyetlenségeteket az út szélén, reggel,délben,délután és este.Világosban,szürkületben valamint vak sötétben,szárazon,esőben,hóban,jégen,de "titeket" egyik sem gátol semmiben!A "hölgy" és fiatalabb lányok vezetéséről már nem is beszélek főleg aki mellett ott ül még a gyermeke is sokszor kegyetlenebbek/Akinek nem inge ne vegye magára/.Így az elkövetkezendő időben itt fog minden olyan autósnak a rendszáma szerepelni aki az időjárással és az út minőségével dacolva az emberi létet semmibe véve az úton vét.Ezt emberi jogaimat gyakorolva teszem ,amire az autósok fényképezésnél előszeretettel hivatkoznak ,bár ennek a gyakorlása közben Írott és Íratlan szabályokat hágnak át.Az emberi érzésekről már nem is beszélek mert itt kiveszőben vannak! 2009.01.27. 14.30. az eső esett, pocsolyákkal teli út JND-930;HVG-857;GST-856;legjobban lenyűgöztek ITV-831;KLS-399 hab a tortán KLV-381.
Előzőekben:2009.01.16. 9h:KCC-911 lekényszerítette az útról a szembe közlekedő Suzukit,KIA-524;HLB-159;KVW-904.Természetesen van olyan aki az első kis boltig hajt ilyen tempóval.Biztos elfogyott 1kg kenyér vagy 1l tej és életmentő gyorsasággal hozzá kell jutni bármi áron.
2009.01.23. 12.15h
KVW-904;JRW-537;KSM-601;KJP-537;IDD-538;
2009.01.05.
KGY-120;KMT-683;
2099.01.08. 15.15h
LLP-646;GWZ-946;GFG-163;FFW-848;HEB-643;ILZ-346
2009.01.09. 14.15h
GLD-926;GFE-682;KXP-541
és a öbbiek:DZD-403;HLT-491;ELF-296;HVS-008;JBL-649;INE-165;HBK-697;FJX-052;GID-491;DOB-096;JWR-146;HLT-191;HDJ-410;DZD-401;KOL-795;HMM-018;HGA-283;JOY-398;KVW-904;JAR-013;JZZ-165;GVJ-085;EZU-274;ISC-914;IZJ-148;FBZ-035;LAP-797

Johnny M. 2009.01.30. 12:22:17

Ekkora rendszám mennyiséget megjegyezni nem könnyű ám :) Szerintem írj egy külön postot erről. Amúgy én is azt tapasztaltam hogy a helyi notórius gyorshajtók nagy része nő. De legalább addig a rövid ideig amíg napjában párszor én is éppen itt közlekedem teszek róla hogy kénytelenek legyenek betartani a sebesség határokat. Ha meg valaki szemből nyomja neki mint az állat, még véletlenül sem szoktam lehúzódni, mindjárt vissza is vesznek a tempóból.

PGSC 2009.01.30. 21:40:03

Hetente legalább 2x oda vissza én is előfordulok erre.
Nem szoktak szeretni mögöttem jönni. Ez nem lesz másképp ezután sem...
Nagyon kevés az az autós, aki kitartóan és normális követési távolságot betartva (szabályt)követ...sajnos.

Johnny M. 2009.01.31. 13:07:05

@PGSC: Erre is van tapasztalat, azért haladtam már én is (nagyon kevés) olyan autós mögött aki tényleg normálisan közlekedik ahogy kellene és betartja a 30-cat. Pár napja pl. egy kertépítéssel foglalkozó cég autója volt ilyen, és utána a Hollandi úton is tartotta a masszív 50-net. Azért jó látni hogy rajtam kívűl mások is akadnak a környéken aki betartják a kresszt :) De sajnos még mindig mi vagyunk /leszünk az elenyésző kisebbség.

Бабаяга 2009.01.31. 21:27:41

Ez az az üdülősor, ahol mindenki feltöltötte a telkét, hogy nagyobb legyen, lenyúlva így a Kis-Dunát. Aki itt vett ingatlant, tudta, hogy hová költözik. Nem lakóövezet, hanem az, amit a neve is mutat. De: az út igazából másfél sáv széles, tehát két autó se igazán fér el egymás mellett, ellenben a minősége tényleg jó, kevés a kátyú. (Semmi kedvem arra járni, de csak ezen az útvonalon tudom elkerülni Budapestet, ha majd megint tilos lesz a szmog miatt autóval közlekedni.)
Hogy miért nagy a forgalom? Hát azért, mert Szigetszentmiklós keresztbe eladta az egész szigetet, rengeteg ipari létesítmény és lakótelep (bocs, ma lakóparknak hívják) épült. Aki ideköltözött, az bizony szeretne bejárni dolgozni, így amig a komám öt évvel ezelőtt 7-kor indult Miklósról, ma fél hétkor kell, hogy kihajtson, hogy legyen esélye lerakni a Bakáts téren a gyerekeket fél nyolckor és beérjen a város másik végébe dolgozni. (Tíz éve én még a hetes indulással Tökölről is teljesítettem ezt a feladatot.) Szóval Miklós mindent beépített, megnőtt a lakossága, csak arra nem gondolt, hogy út is kéne. Mert kéne egy rendes út végig a Szigeten és Halomig nem ártana, ha 2x2 sávos lenne. De nézzetek rá a térképre, hol vezessen ez az út? Konkrétan kit/mit dózeroljon el a város, hogy lehessen közlekedni?

B.GY. 2009.01.31. 22:48:10

Tamás.szigetszentmiklós 2009.01.28. 20:09:25

Tamás ez nem semmi.Te egész nap a rendszámokat nézed?Nem tudom észrevettétek-e,de majdnem mind K-s,meg L-es rendszámú kocsi.Ilyenek ezek az új autósok:)

Johnny M. 2009.02.01. 21:45:47

@B.GY.:
Nem kell ahhoz egész nap rendszámokat nézni hogy ennyit feljegyezzen az ember, elég napjában 1-2 alkalommal végigmenni ezen az útszakaszon, minden alkalommal láthat néhány ilyen idiótát. Tehát akár már egy hét alatt is összejöhet ekkora termés.

B.GY. 2009.02.01. 22:31:52

Hát nem tudom.Én akkor sem jegyezném meg,meg nem is írnám fel.Akinek itt a rendszáma az pont leszarja az egészet.Akinek nincsen itt,az meg nem járt még arra:)

Johnny M. 2009.02.02. 11:44:39

@B.GY.:
Sok foganatja nem lesz azt jól látod, mert szerintem sem olvassák ezt a blogot olyanok akik nagy ívben tesznek a közlekedési szabályokra. Ha meg valami csoda folytán mégis, és esetleg a saját rendszámára ismerne, akkor is hallgatna róla szerintem :)

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2009.02.02. 11:47:59

@Johnny M.: Meglepődnél, ha tudnád, hogy kik olvassák... :) Inkább ott van a probléma, hogy ha olvassa is olyan, aki illetékes volna az ügyben, az leszarja nagy ívben...

Johnny M. 2009.02.02. 12:10:25

@Бабаяга:

Nos ezzel sok újat nem írtál mert már a postban is szerepelt az egész ügy okazata. Meg azt is kifejtettem már korábban, hogy pár éve nem volt még ilyen rossz a helyzet (ahogy te is leírtad a barátod példája okán), mert azokat a lámpákat és körforgalmakat amik ellehetetlenítették a főutak forgalmát csak az utóbbi 1-2 évben telepítették. Tehát ennek tükrében: honnan is kellett volna tudniuk azoknak akik itt vetek házat hogy idáig fajul majd a helyzet? Azokról nem is beszélve akiknek már több évtizede van itt ingatlana. Mert utólag ugye mindig könnyű okosnak lenni. Szóval nem az itt a nagy kérdés hogy miért alakult ki a helyzet, hanem az hogyan lehetne azt megoldani. Mert ugye az egy dolog hogy nagyobb lett az átmenő forgalom, de annak nem feltétlenül kellene együtt járnia a tömeges szabályszegéssel, nevezetesen a 100-200 %-os gyorshajtással (30 helyet 60-90 km/h)
Az meg hogy az út jó minőségű én maximum csak a felére mondanám, hiszen ha erre jársz akkor tudhatod hogy az M0 híd utáni szakaszt mindennek lehet nevezni csak jónak nem, pláne most így tél végefelé, tele kátyúval, az út széléről nem is beszélve. Ja, és ott már alig több mint egy sávnyi széles csak!
Erre a lakó vs. üdülőövezet témára visszatérve meg csak annyit, hogy amennyien itt élnek már nyugodtan lehetne az egészet annak nyílvánítani, nem csak bizonyos részeit. Mert ha alaposabban megnézed néhány partszakaszra lehajtó résznél kint van a lakóövezetes tábla. Szintén ugyanezt a problémát érintő Rév útról nem is beszélve, aminek nagyobb részének köze sincs a vízparthoz mert az út túloldalkán található és már évtizedek óta laknak ott, szerintem az a rész nem is volt soha üdülő övezet.
+ még annyit fűznék a kommented elejéhez hogy az Üdülő sor közvetlen út szélén elhelyezkedő ingatlanok jó része nincs is közvetlen kapcsolatban a Dunával, van még 1-2 házsor a vízpart és ezen épületek között.

Johnny M. 2009.02.02. 12:17:47

@SilentSound:
Ez sajnos nem csak a blogra igaz. Ez a konkrét ügy is jó példa. Elvégre a demonstrációk és lezárások elég látványos dolgok, pláne ha még a médiába is eljutnak hogy ne csak a környéken élők szerezzenek róla tudomást. Úgy meg pláne hogy az illetéseket fel is keresik ezzel kapcsolatban. És még így sem történt semmi. Sajnos manapság az "illetékes személyek" képe túl vastag bőrrel van megáldva.

Johnny M. 2009.02.04. 21:39:50

Nemrég elsuhant a yard a ház elött nagy sziréna & villogás kombóval, remélem végre a dolgukat teszik és valamelyik gyorshajtó férget hajtották.. Azért meglátszanak a hanyatlás jelei itt Miklóson is, pl. az utóbbi 1 évben rendszeresen olyan helyeken parkolják végig a fő utakat (pl. posta elött) ahol 2 éve még nyomokban sem lehetett látni ilyesmit, más szintén megállni tilos szakaszokról és járdán parkolásról már nem is beszélve. És nem feltétlenül azért mert nincs elég parkoló hely, hanem mert egy hülye százat csinál alapon látják hogy úgy sincs semmi következmény, retorzió. Vagy ennyivel kevesebb lett a rendőr, vagy egyre jobban szarnak bele a dolgokba, de nem jó úton haladunk.

PGSC 2009.02.05. 07:57:47

@Johnny M.: Ja, járdán parkolás. Kedvencem a Szilágyi L. úton a kanyarban parkoló Wartburgos, aki úgy áll fel a járdára, hogy a kereke belső felülete hozzáér a járdaszegélyhez. Ugye kanyar, tehát nem látsz tőle, pedig az út szűkössége miatt mégis ki kell kerülni. A járdát meg teljesen elfoglalja, ezért a gyalogos az úttestre kell menjen. Gratula. Évek óta minden nap így áll ott. Na ezért szoktam mondani, hogy miklóson nincs rendőrség. Ha előfordul szabálytalan parkolás miatt bünti, azt a központból arra vetődött hatóság adja. A lakótelepen mióta jogsim van (kb 18 éve) összesen 2x láttam megállni tilos táblánál álló autón cetlit. Kíváló arány!!! Innen csak fejlődni lehet...

Johnny M. 2009.02.05. 23:33:41

@PGSC:
Azt én is gyakran kerülgetem ha arra járok, főleg akkor necces amikor a busz vagy egy teherkocsi jön szembe. De arra az egész szakaszra jellemző az útra belógós parkolás, de ez a kanyarban állós tényleg meredek. A többi útszakaszon is ugyanazok az autók szoktak rendszeresen állni ugyanazokon a helyeken, az úttest szélétől a házak kerítéséig teljesen beparkolva a járdákat. Az emiatt úttestre kényszerülő gyalogosokat meg babakocsis anyákat meg kerülgetni kell miattuk, ami szintén nem túl biztonságos ha éppen szembe forgalom is van. Pláne esős időben nem lehet egy kellemes dolog ez nekik.
Másik kedvencem az Árpád út, ott meg aztán mindkét oldalon végigparkolnak mindent a boltok miatt, aztán szalomozzon mindenki ahogy tud, főleg ha jön a távolsági busz. Pedig onnan sem hiányzik a megállni tilos tábla.
Szóval ez a város a gyorshajtóknak és szabálytalanul parkolóknak maga a kánaán köszönhetően a helyi tehetetlen impotens rendőrségnek...
Pedig elég lenne csak napjában párszor végigcirkálni ezeken a helyeken is gennyesre kereshetnék magukat. A sebesség mérésekről nem is beszélve, de elmondásuk szerint több mint három hónapot igényel csak az adatfeldolgozásuk. Amíg ez a dilettáns banda fog itt közlekedés rendészet címszóval tevékenykedni, addig bizony nem lesz itt rend!

Johnny M. 2009.02.10. 13:49:28

Ma ismét sikerült összefutni egy audis ámokfutóval a ház elött (lásd autozz.blog.hu/2008/12/15/en_nem_ember_vagyok) ám ezúttal kénytelen volt lassítani mert nem nagyon volt sürgős átérnem az út túloldalára. Kezd már fogyni a türelmem hogy a sebbesség korlátozó táblákat (ami ráadásul pont a ház elött van) csak dekorációnak nézik és mindenki leszarja megkeserítve ezzel az itt élők életét. Nincs mit tenni, jövő hónaptól kezdődnek ismét a félpályás lezárások mert a sok paraszt semmiből sem tanul, és még ha nem is okulnak belőle legalább azzal legyenek tisztában hogy a helyi lakosoknak mennyire elegük van már ebből.

PGSC 2009.02.12. 07:54:26

Tegnap este csodálatos dolgot láttam:
2 rendőr végigbüntette a megállni tilos táblánál álló autókat a piac mögött! Éppen egy nagy szürke Audi-t címkéztek fel. Persze előkerült a tulaj, és alkudozni kezdtek. Pár perc múlva, amikor arra mentem az Audi már szépen szabályosan a parkolóban állt. Elsőre nem lehetett volna?
Ja, és Szszm-i rendőrők voltak.

Johnny M. 2009.02.12. 10:33:29

@PGSC:

Ez manapság már tényleg csoda számba megy. Én is utálom mikor a szabályosan parkoló autók mögé beállnak az ilyen gyökerek, így ha arra van dolgom természetesen az enyém mögé is, és az autómmal (lévén nem éppen kis darab) nem olyan könnyű kiállni, pláne ha szűk a hely. Az ilyeneknek szívesen ott hagynék olyankor egy kis emléket a lökhárítóval az autóján, hátha nem parkol oda legközelebb, de nem vagyok ilyen destruktív.

PGSC 2009.02.12. 20:29:58

@Johnny M.: No, azzal csak óvatosan! Engem egyszer már beidéztek a kapitányságra, mert az ominózus helyen egy szemtanú látta, amint egy enyémmel megegyező színű és típusú autó kárt tett tolatás közben egy Suzukiban. Akkor nem jegyzett fel senki rendszámot. Na 2hét múlva (!) meglátta a parkolóban a kocsimat a Suzukis, és látott a lökhárítómon egy sérülést (előző tulaj horpasztotta be). Feljelentett. A szembesítésnél már a fényképező rendőr is vakarta a fejét, mert a két sérülés között legalább 30 cm szintkülönbség volt. Békésen elköszöntünk egymástól...
Egyébként éreztem, hogy egyszer valaki majd megpróbálja rámkenni a kocsija sérüléseit, mert sajnos az enyémen van egy pár. A vicc, hogy az én számos sérülésemből többsége kutya, fa, más kiparkolásának horpadásából/meghúzásából áll...

Szóval addig örülj, amíg nincs sok sérülés a kocsidon...

Johnny M. 2009.02.15. 11:16:56

@PGSC:

Szerencsére én ilyen veszélynek nem vagyok kitéve, mert a sajátomat leszámítva még egyszer sem láttam a városban, de még csak a környékén sem másik Granadát, pláne ebben a színben :)
Sok sérülése sincs, bár meglátszik rajta az eltelt több mint 30 év meg néhány ajtó rányitás és hasonló apróságok.

Johnny M. 2009.02.18. 11:14:26

Nem is olyan rossz dolog a hó, amióta leesett az utóbbi napokban mindjárt megszünt a szokásos száguldozás, örjöngés és zaj ártalom. A tanulság: itt tényleg csak a fizikai akadály segíthet betartatni a megfelelő sebességet mert a sok gyökér módon közlekedőt más nem fogja-tudja megfékezni ill. visszatartani.

Tamás.szigetszentmiklós 2009.02.26. 19:07:30

Hát a sors úgy hozta,hogy megint elkellett kezdeni szervezni az újabb útlezárást,mert semmi sem történik a száguldozások megakadályozására...nem értem,hogy hordhat ennyi közlekedő baromarcút hátán e föld...

Johnny M. 2009.03.02. 17:03:55

@Tamás.szigetszentmiklós:

Sajnos ez a helyzet. Remélem a következőn tényleg sokkal többen leszünk, és elég ütősre fog sikerülni ahhoz, hogy utána tényleges eredménye is legyen! Mert ami itt megy az már tényleg tarthatatlan! Már ott tartunk ha felhívom a figyelmét valamelyik száguldozónak még ő van felháborodva. Persze kiszállni egyik sem mer, az utóban mindegyik nagylegény, de ha megindulok felé megbeszélni szemtől szembe már mindjárt el megy a kedvük a társalgástól. Azt hiszem a következő útlezáráson el tudok beszélgetni majd pár emberrel, ott nem lesz hova menekülni...

CTibor 2009.03.03. 18:32:35

Mikor lesz újabb lezárás? Jó volna ha valamilyen módon értesítve lennének a Rév úton lakók is. (Pl. szórólap.). Mindiga akkor értesülök az útlezáráskor amikor biciklivel arra igyekszem a munkába, pedig lehet odavinném én is a kocsimat :), de legalább kitenném a saját lakásom elé.

Én még mindig nem értem, hogy fekvő rendőrt miért nem lehet lepakolni.

Tibi

Johnny M. 2009.03.03. 20:57:38

@CTibor:

A következő március vége felé lesz (28.környéke) Már egy héttel elötte délutánonként szórólappal és személyes felkereséssel szeretnénk végigjárni az egész Üdülő sort és Rév utat is pont azért hogy minnél többen csatlakozzanak és értesítve legyenek. Tehát hamarosan személyesen is találkozunk ha éppen otthon leszel mikor felétek járunk és számítunk a közreműködésre! :)

A fekvőrendőröket pedig azért nem engedélyezi az önkormányzat mert ez egy úgynevezett belterületi kiszolgáló útszakasz, és nekik pont az az érdekük hogy minnél többen jöjjenek erre a főutak helyett, gyanítom ezért nem lehet már rendőröket sem látni a környéken, de itt az ideje felrázni őket végre hogy ez azért nagyon nincs így jól! Addig kell folytatni a demonstrálást és tiltakozást míg végre belátják ezt!

Tamás.szigetszentmiklós 2009.03.05. 20:18:18

...Hát ma is leakart tolni egy idióta(GOW 974):
-Mi vagy Te rendőr? kérdi,majd válasz:jelents fel...
Újabb rendszámok:
-DSS 975,JYG 072,ÍHR 765,KOW 865,GAZ 042,COS 980,HEJ 621,CBK 637,IPU 072,FCY 644...EZ A TERMÉS SZAKADÓ ESŐBEN KB.10 PERC ALATT JÖTT ÖSSZE....amikor meg le van zárva az út akkor rinyálnak,sírnak és fel vannak háborodva..mi nem lehetünk?

Johnny M. 2009.03.06. 18:10:21

@Tamás.szigetszentmiklós:

Ehhe.. mindenki rögtön ezzel az ócska rendőrös dumával jön egyből, mintha az mentesítené őket bármi alól. Ilyenkor kérdezz csak vissza nyugodtan hogy "És te talán az vagy? Nem? Akkor meg hova a f@szba száguldozol?" :)

Rájöttem hogy itt már régen felesleges bárkit is normális hangnemben ész érvekkel meggyőzni arról hogy miért is rossz az amit éppen művel. Errefelé már csak a kellően hangos, erélyes és agresszív fellépés segít, a sok parasztja másból nem ért, le kell sűlyedni az ő szintjükre. Ha már csak párszor szembesülnek ilyesmivel a környéken, mindjárt rájönnek hogyan is kellene közlekedni a helyi útviszonyok között. Addig amíg mindenki csak magára gondolva önző módon másokat nagy ívben leszarva azt hiszi hogy bármit megtehet (a helyi lakosok nyugalmának zavarása, testi és anyagi értékeik éppségének veszélyeztetése) tényleg nem lesz rend. És ezt mindenkiben tudatosítani kell, a nyugdíjas nagymamitól kezdve az audis kissebbségi elemekig, kivétel nélkül!

Azért valamit kezd javulni a tendencia, legalább addig normális tempóra lassítanak amíg kint vagyok az úton a ház környékén, és nem hiszem hogy azért mert pont tőlem tartanának, hanem kezdik talán végre belátni hogy annyira még sem biztonságos 80-nal elrepeszteni ilyen keskeny úton centikre az emberek mellett. Aki viszont nem így tesz, na azoknak szokott menni az okítás >)

CTibor 2009.04.01. 16:44:58

Van valami fejlemény az üggyel kapcsolatban? Önkormányzat válaszolt valamit?

A Rév út elején(az alagút után) megjelent két bicikli út jelző tábla, csak éppen bicikli út nincs sehol. Reggeli órákban(6:30- 8:30) ott életveszélyes biciklizni.

Johnny M. 2009.04.01. 22:39:47

@CTibor:

Nos a testületi ülésre való tekintettel a dolog tolódik 3 hetet.

"Szigetszentmiklós Város Képviselő-testülete 2009. március 26-án 13 órakor tartja rendes, nyilvános és zárt ülését. A Polgármesteri Hivatal földszinti tanácskozótermében várják mindazokat, akiket érdekelnek a város életének részletei. A többi között Szabó József, a város polgármestere beszámol majd a beérkezett idei kulturális, sport és társadalmi szervezetek pályázatairól, szó lesz a 2009-es év közbeszerzéseiről, Szigetszentmiklós Város Önkormányzatának Közfoglalkoztatási tervéről, az „Út a munkához” program helyi megvalósításáról, valamint a közvilágítási hálózat fejlesztéséről is. A nyilvános ülésen bármely érdeklődő lakost szívesen látják."

Tehát hogy friss legyen a dolog elötte pár nappal lesz megtartva a lezárás és demonstráció, és még azelött persze a környéken élők személyes felkeresése. Utána pedig irány a testületi ülés, remélhetőleg oda is eljönnek minnél többen hogy ott is kellő létszámban és nyomatékban legyünk képviselve!

A táblákat én is láttam pont ma, szerintem sincs így semmi értelmük, és ahogy látni szoktam nem csak a reggeli órákban életveszélyes, de olyankor nem csak biciklizni hanem úgy általában az út közelében tartózkodni sem valami biztonságos. Olyankor jön erre a legtöbb elmebeteg, minnél korábban annál gyorsabban.

CTibor 2009.04.02. 11:03:30

@Johnny M.: De március 26 már elmúlt. ezt egy kicsit nem értem.

Johnny M. 2009.04.04. 22:47:24

@CTibor:

Bocs ezt elnéztem, az egy másik ülés volt amit bemásoltam, amiről szó van az április 26-lesz, és elötte lesz pár nappal a demonstráció.

Johnny M. 2009.04.04. 22:50:04

@Johnny M.:

De annak pontos idejéről úgy is értesítünk személyesen minden itt lakót, illetve ha nincsenek otthon akkor írásos értesítő formályában tudatjuk.

CTibor 2009.04.23. 16:45:47

Tényleg az a probléma, szerintem, hogy pontosan nem tudjuk mit is akarunk. Hol sebességmérőkről beszélünk, hol járdáról, hol meg fekvőrendőrökröl, hol meg bicikliútról.

Az biztos, hogy járda és bicikliút sok problémával, idővel és pénzzel jár. Az önkormányzat (ahogy a képviselő is mondta aki kint volt) csak legfeljebb pályázatokból tud rá pénzt adni, és kitudja mikor lesz belőle valami. (a lakihegyi sincs még kész!!!)

A gyors és járható út szerintem a sebességmérők felszerelése vagy/és fekvőrendőrök lennének. ezek akkor is jól jönnének ha a későbbiekben lesz járda.

A fekvőrendőr nem sok pénz, gyorsan felpakolható, akkár a lakosok is be tudnának szálni anyagilag. Igaz, hogy ezt az ottlakók autóval történő közlekedését kissé akadályozná de biztos nem 100-al rohangálnának.(És tényleg vannak olyanok amelyiken 30-al nyugodtan át lehet menni)

Johnny M. 2009.04.26. 21:55:15

@CTibor:

Pontosan így van ahogy írod, ezért is helyeztük a hangsúlyt a peticióban a forgalom sebességének mérséklésére irányuló javaslatokra. Nemsokára kiderül ezekből mit tudnak megvalósítani. A lényeg hogy engedélyezzék végre pl. a fekvőrendőröket, mert addig nem lesz javulás a forgalmi helyzetben az garantált.

CTibor 2009.04.29. 10:41:41

Rájöttem mik azok a biciklis jelzések a Rév úton és Üdülő soron: Vannak un. nemzetközi biciklis útvonalak (EuroVelo) és ez pedig a hatos számú útvonal. Ezt az útvonalat úgy is nevezik hogy Folyók útvonala, az Atlanti Óceántól egészen a Fekete Tengerig tart.
Ezen útvonalak kitáblázását nem rég kezdték meg Magyarországon és ha jól tudom még most is folyik. Ez azért nem egy rosz érv(szerintem) a kerékpárút megépítéséhez, legalább azon a szakaszon, amelyik átszeli Szigetszentmiklóst.

Johnny M. 2009.04.29. 14:25:13

@CTibor:

Azt írja:

"A nyomvonal kitáblázása 2008 júliusára készül el, s ezzel összefüggő kerékpárút várja majd a bicikliseket Rajkától Hercegszántóig. Az EV6 kitáblázásakor 440 km kerékpárúton és kerékpározható kisforgalmú közúton kerülnek kihelyezésre az Európai Kerékpáros Szövetség által javasolt jelzések és információs táblák a biztonságos és kellemes kerékpározás érdekében."

Nem tudom hogy ki találta ezt az útszakaszt ilyesmire alkalmasnak, de nem nevezném sem kisforgalmúnak, sem pedig biztonságosnak és kellemes helynek.

CTibor 2009.05.06. 10:09:06

Van valami fejlemény az ügyben? Vagy minden a régi?
Ma reggel egy őrült legalább 90-el száguldott végig az Üdülő soron. Mivel jött szembe valami én meg biciklivel voltam csikorogva tudott csak lelassítani. (Egy kék Opel Corsa-ja vagy Fiat Punto-ja volt). A rendszámát nem tudtam leolvasni.

Próbálok a kerékpárosklubbal is valamit. Megigérték, hogy szólnak az önkormányzatnak ők is.

DonnaNyányó 2009.05.06. 17:00:43

@CTibor: "A rendszámát nem tudtam leolvasni."

Magyarul összefostad magad...

Johnny M. 2009.05.11. 17:25:14

@CTibor:

Elvileg a hónap közepén telik le a hivatalos határideje annak hogy a jegyző válaszoljon a leadott peticióra, illetve a következő testületi ülésen már napirendre kell tűzniük a dolgot a hónap végén, tehát hamarosan megtudhatjuk hogy mi az önkormányzat hivatalkos állásfoglalása az ügyben.
Amúgy egyenlőre sajnos minden a régi mint ahogy azt saját bőrödön is tapasztalhatod. Addig is maximum csak azon kevés itt élőre számíthatunk aki éreznek elég bátorságot magukban hogy megregulázzák saját maguk a renitens száguldozókat..












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása