Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) KRESZ (1) kresz (720) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Főút vagy jobbkezes?

2009.01.03. 15:31 :: SilentSound

Bobojsza ugyan elsősorban arról érdeklődik, hogy ha összeakadunk valami idiótával, akinek a számára ismeretlen a KRESZ, miként érdemes reagálni, hogy felfogja, ő volt a hülye. Nem szeretnék szó nélkül elmenni a konkrét példa mellett sem, mert van némi igazság abban, hogy sokan semmibe veszik a lent emlegetett helyen az elsőbbségadási szabályokat. A Pöttyös utca és Napfény utca ugyanis elég széles és hiába van végigrakva a gyengébbek kedvéért egyenrangú útkereszteződést jelölő táblákkal, rendszeresek itt a balesetek. Tényleg ennyire nem egyértelmű ott a helyzet?

Az én sztorim nem olyan érdekfeszítő, csak arra lennék kíváncsi, hogy bizonyos szituációkra hogyan érdemes reagálni. Egy hete történt körülbelül, én mint szemtanú. József Attila lakótelep: elvileg a lakótelepen 30-as tábla van, de senki nem tartja be, most nem is ez a lényeg, hanem az egyenrangú kereszteződések.

Autó 1 jön, nem 30-cal, kereszteződésnél nem lassít, pedig jönnek neki jobbról, jobbról jövő (Autó 2) hiszi, majd elengedi, pedig nem. Autó 1 fékez, dudát nyom Autó 2-nek.

Erre Autó 2 megáll, kézifék, félig kiszáll és elordítja magát: Mégis mi a f*szt képzelsz te hülye b*zi? Majd visszaül és mint aki jól végezte dolgát, mindketten elhajtanak.

Nekem az a kérdésem lenne, hogy egy ilyen szituációban, amikor még a vétkesnek áll feljebb (dudál és mutogat), mi a helyes reakció? Kiszállni, vétkest kirángatni az ablakon és jól elagyabugyálni, vagy nyugodtnak maradni, ahogy édesapám csinálta egy hasonló szituációban, és mutatni neki, hogy egyenrangú utcáról van szó, neki kellene elsőbbséget adni?

63 komment

Címkék: budapest biztonság közlekedés autó veszélyes kresz

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

dr. _mmm_ 2009.01.03. 15:57:24

Na elolvastam....
Kocsiban féltéglát tartani, majd a KRESZ könyv megfelelő lapját ráragasztva azt az ablakon át átnyújtani olvasgatásra.

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2009.01.03. 16:01:51

Sorry mindhárom elsőzőtől, ennek a nagyszerű és poénos dolognak leáldozott errefelé... :P

Aqweren 2009.01.03. 16:06:42

Ilyen szituban mit lehet tenni? Hát lesz.ni és továbbmenni, és mindig figyelni hogy megadják-e az elsőbbséget.
Ez csak közlekedés ;)

Tron65 2009.01.03. 16:06:44

Én csak az után szoktam érdeklődni: a két balkeze közül mégis melyiket tekinti jobbiknak? Azért jópárnak ez is túl sok infó egyszerre és banbán bámulnak tovább.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2009.01.03. 16:22:15

Csatt és szénné keresni magunkat a biztosítón :) Én így fizettettem ki anno az új swiftemet gyakorlatilag velük :)

autosave 2009.01.03. 16:32:46

Meg kell kérdezni tőle, hogy LÁTSZ TÁBLÁT TE BAROM??

KuKori · http://ireland.blog.hu 2009.01.03. 16:40:05

@autosave: vagy csak ezt:

"pöttyös az inged?" :D

A választ ismeritek gondolom. :DDD

Manodesign · http://manodesign.blog.hu 2009.01.03. 16:51:06

Most ebbe mi is a poén? aki jobbról jött megkérdezte a szabálytalankodót, hogy mit képzel. Idézem:"... pedig jönnek neki jobbról, jobbról jövő (Autó 2) hiszi, majd elengedi, pedig nem. Autó 1 fékez, dudát nyom Autó 2-nek.

Erre Autó 2 megáll, kézifék, félig kiszáll és elordítja magát: Mégis mi a f*szt képzelsz te hülye b*zi? "

Ugye valahogy úgy van, hogy akkor van elsőbbséged, ha megadják...

cso zsi 2009.01.03. 17:16:26

Hogy elég széles? Mikor autóztatok ott utoljára?
Évekkel ezelőtt lekeskenyítették, hogy ne arra menjen az M5-ös felé a forgalom, ha már a Határ út járhatatlan.
Reggeli csúcsban, amikor az M5 dugulása a Könyvestől a Határ útig ér, akkor arra szoktak elsurranni a népek.
30-as, tábla, 3,5-es tgk tiltás nem igazán érdekel senkit.
Ahova lehetett, fekvőrendőrt, és körforgalmat tettek.
A Pöttyösről és a Napfényről leszedték a macisajtot, minden jobbkezes lett.
A fekvőrendőrön parkol a zöldséges, meg a spanja a Pöttyösön, a körforgalomba jobbról bevágnak eléd...volt már ott borulásos esemény is.
A Sparnál a nyugdíjasok nem a zebrán mennek át, hanem a busz takarásából esnek eléd.
Hiába akarsz szabályosan menni, a Dési huberből, vagy az Ifjúmunkásból eléd ugrik egy biztosítózandó járgány.
Az egész megtetézve a környék majdnem összes oktatókocsijával, akik mindenütt ott vannak, ahol te épp haladni (nem gyorshajtani, csak az engedélyezettel) szeretnél.
A többi az a Wekerlén és a Nádasdyn gátolja a buszközlekedést.

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2009.01.03. 17:25:33

@cso zsi: Hiába keskenyítették le, a nagy tér megmaradt. Meg évek elteltével is a berögződés a csökött agyakban, hogy régen elsőbbség volt, akkor most is az van. Érdekes jelenség a körforgalmak használata ott, mert azt meg jobbkezesnek kezelik egyesek, nem egyszer kellett már satuznom, hogy ne kapjak telibe egy ilyen marhát... Biztos valami fura mágneses sugárzása van ott a földnek... :)

szaGértő 2009.01.03. 17:35:23

Arrafelé láttam életemben először a körforgalom közepén keréknyommal dekorált virágágyást... :)))

Manodesign · http://manodesign.blog.hu 2009.01.03. 17:44:52

@szaGértő: Akkor nem vezethetsz régóta :))
Veresegyházon kb másfél éve építettek egy körforgalmat a Szada felöli oldalon. Egy kb két méter magas dombot is csináltak középre, mégis volt már benne keréknyom. És nem is az átadás utáni egy-két hétben, amikor még rá lehet fogni, hogy megszokásból belerombolt.

szaGértő 2009.01.03. 17:51:04

@Manodesign:
Több, mint 10 éve láttam...
Lehet, hogy nem jártam Veresegyházán :)

Szendwich 2009.01.03. 18:33:33

@Manodesign
Felénk is most adták egy új körforgalmat. Az csak egy dolog, hogy a közepén itt is jó magas domb van, de mennyi nyom van rajta! :) Keresztül át a dombon, tolatási nyomok a domb oldalán (Y forduló volt rajta, vissza a kijárathoz), stb.
Ami azonban a legrosszabb. Fekvőrendőröket tettek az útra, hogy aki érkezik be a körforgalomba az ébredjen fel. Na már most az elmésebbek azok átmennek a szembejövők sávjába, hogy kíméljek magukat és a futóművet. Nem egyszer volt már olyan, hogy kifordultam a körforgalomból és jött szembe az autós kolléga villogva, hogy váljak levegővé.

Manodesign · http://manodesign.blog.hu 2009.01.03. 18:46:26

OFF A legjobb amit eddig láttam: dunakeszi madarastecsóba vezető körforgalom, a 2/A (MC)felől. Hétköznap délelőtt. Kollégámmal bementünk kajálni. Kifele jövet bőszen tartok a körforgalom felé, mikor észreveszem, hogy kiskínai a nagy tranzitban elbaxta kihajtást az áruház felé. Satuzik. majd dob egy Y-t és ott akar kijönni ahol én mennék be. Hirtelen még dudálni is elfelejtettem. Kollégám falfehér (amúgy is kicsit parás J1ben). Ezekután már nem sok minden van amin meglepődök. ON

Manodesign · http://manodesign.blog.hu 2009.01.03. 18:49:59

Múgy jó dolog az a púp a körforgó közepén. Legalább nem tud a vadparaszt átszáguldani olyan könnyen, vagy ha mégis nagy sansza van egy jó kis futóműgenerálnak.

2009.01.03. 19:05:09

Mit lehet tenni?
Semmit, legyinteni, „kellemes villanyoszlopot” kívánni és tovább menni. Nem érdemes ilyesmin bosszankodni, hacsak nem egy jóféle infarktusra hajt valaki. :-)

2009.01.03. 19:06:37

@SilentSound:
„Sorry mindhárom elsőzőtől, ennek a nagyszerű és poénos dolognak leáldozott errefelé... :P”

Áldassék A Neved! :-)

A_szallito 2009.01.03. 19:16:22

hogy mi a helyes reakció?

aki szeret belecsapni a lecsoba, az pl kiszallhat jaratni a szajat. ;)
En azt mondanam, hogy ilyenkor egy megpoccintett duda eleg, normalis ember tobbnyire tanul a visszajelzesekbol, a hulye meg tobbnyire nem, de oket le kell sz@rni.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2009.01.03. 19:21:33

@A_szallito: Abból tanul, ha a táblába csapkodod párszor az idióta fasz fejét :D Az kialakítja a pavlovi reflexet, garantáltan. :D

autosave 2009.01.03. 19:30:38

@KuKori: Lehet fáradt vagyok, vagy túl fiatal :)
szabad a gazda, kíváncsi vagyok!

gmower (törölt) 2009.01.03. 19:48:13

Szerintem meg a közlekedési kultúrához az is hozzátartozik, hogy nem állunk le üvöltözni a közlekedőtársakkal, ha hibáznak, nyilván ebben a szituban AUTO1 azt hitte főúton van, elbaszta, duda neki, és megy mindenki a dolgára. Szerintem.

Matrix_ 2009.01.03. 19:50:57

helyes reakció:

teljes fapofával bámulni az illetőre, mutatni az elsőbbségre utaló jeleket, majd ismét fapofával útjára indítani azt a 100db lövedéket amit a Gatling másodpercenként kiokád magából. És egy termonukláris csapással eltörölni a főd színéről a pógárt, azt majd megtanulja, hogy az élet nem játék ahol visszatöltöm a mentett állást.

Marcellusca 2009.01.03. 20:15:58

KuKori · csendrendfegyelem.blog.hu 2009.01.03. 19:37:52

lolmán!!!!

Hasonló utca a Madarász Viktor a XIII. kerületben.
Nem széles utca, de a táblával, lámpával védett kereszteződéseken kívül mindegyik jobbkezes.
Hát nem sokan ismerik az ikszes táblát. Úgy tojnak bele, hogy azt "öröm" nézni.
Én már csak akkor megyek át a kereszteződéseken, ha megálltak a balról jövők vagy nem jön senki.
Ja, még mielőtt valaki ismét elkezdi, hogy mekkora hülye szabály: nem hülye, csak a hülyék nem ismerek és/vagy nem tartják be.
Pedig eccerű: amellik kezeden nincsenis óra, na a zarrúl gyüvőt el köll engednyi! Oszt, jónapot! :D

Pistie 2009.01.03. 20:37:25

Én múltkor olyannak voltam szemtanúja hogy főűtról akart kanyarodni jobbra egy autó, de abból az utcából egy másik kikanyarodni akart.

jóember villogott rá párat hogy jöjjön má ki onnan mert az úttest közepén áll és nem lehet bekanyarodni tőle.

erre fickó kigurul a mellékútról, úttest közepén megáll, ablak le, és kb 10 mpen keresztül kurvaanyázott, amíg a másik bekanyarodott. Miért? :)

autosave 2009.01.03. 21:29:25

@KuKori: azt hiszem kezdem érteni! :D

cso zsi 2009.01.03. 21:38:14

@Marcellusca:
Mégiscsak el kő mennem Ósztráliába, mer a jobb kacsómon hordom a zórát, pedig nem is vagyok balog. Történelmileg így alakult ki.
De attól még a jobbkézzel tisztában vagyok.

OkoskaTo:rp 2009.01.03. 22:03:28

Csomó helyen hiányzik Budapesten az alárendelt utcákról az elsőbbségadás kötelező tábla, ettől kezdve az jobbkezesnek számít, még ha a főútvonalon busz jár, a kis utca meg majdhogynem földút minőségű. (De hivatalosan szilárd burkolatú.)

Marcellusca 2009.01.03. 22:29:46

@cso zsi:
A lényeg, hogy tuggyad, mellik a jobbik és mellik a balabbik. Akkó mán nagy porbléma nem leszen. :D

j311 2009.01.03. 22:31:47

Ki kell szállni és a kerékkulccsal elmagyarázni neki, hogy mit is takar az egyenrangú útkereszteződés fogalma.

j311 2009.01.03. 22:38:11

@Marcellusca: Az órás trükk nem jó, nem egy ismerősöm van aki a jobb kezén hordja karóráját...

bécsi_trüffel 2009.01.03. 22:47:28

Én vagyok Bobojsza, én küldtem a sztorit. Még a busz mögül előugró nyugdíjasok se lennének olyan veszélyesek, ha tényleg betartanák a 30-at... Engem is majdnem elgázoltak egyszer, a zebrán mentem át a sparhoz, amikor egy autós a záróvonalon előzte a buszt. De szerencsére nem ütött el. :-)
Az órás megoldás nálam se működik, én is a jobb kezem hordtam, amíg szét nem égettem forró olajjal.

szaGértő 2009.01.03. 22:56:21

@bécsi_trüffel:
El kell törni a jobb kezét. Tudni fogja, hogy a gipszes az. :)

diktatorikus kleptokrácia 2009.01.03. 23:11:31

gyerekeim is eltanulták korábban az ilyen alkalmakkor elhangzó: "jobbkéz, balfasz" kijelentésem...

autosave 2009.01.03. 23:50:04

szerintem pedig azt kellene tanítani, hogy az anyósülés felől vagy a _másik_oldalról...

legalábbis azoknak, akik ennyire hülyék.

(jobbkormányos kocsi nem fenyeget errefelé...)

Csavarhúzós 2009.01.04. 00:55:53

Érdekes probléma az áruházak parkolója. Kábé 95% nem vesz tudomást a jobbkézszabályról, hanem a T elágazásokban a betorkolló utacskát alacsonyabbrendűnek gondolja, holott ilyen szabály nincs.

autosave 2009.01.04. 01:03:33

@Csavarhúzós: és kb ennyi aki szerint a szélesebb út az védett út táblák nélkül is...

cso zsi 2009.01.04. 02:19:16

@Csavarhúzós:
Áruháza válogatja.
A többség táblával védi a főbb utat, némelyik meg jobbkezezik.
Tetejébe még a Kresznek van egy olyan kitétele, hogy a parkolóból kihajtó autós kötelezett az elsőbbségadásra a forgalom résztvevőivel szemben. (Lakó-pihenő övezet dettó. bent kötelezik az autóst lassú haladásra, lassítón jön ki, mégis a pontos elsőbbségmeghatározás hiánya miatt a főbb, gyorsabb úton haladó autós álljon meg, mert csak.)
Gumiszabály, beépített hibával, mutyiországban meg kaszál a helyszínelő, a biztosító, esetleg a bíróság.
Mi az, hogy parkolóból kihajtás?
Lakótelepen/áruháznál a festett csíkok közüli kitolatás, vagy a 20-30 autót befogadó, nagysebességű forgalomra alkalmatlan területről egy viszonylag szűk kijáraton való kihajtás?
Ha parkolóHÁZból jövök ki, akkor macisajt. Mi a különbség? A tető?

NemzetköziKockázatközösség 2009.01.04. 03:03:23

Talán ebben nem hülyék az amcsik, hogy ilyen helyen kiteszik a STOP táblát mind a négy sarokra. Ha tényleg a forgalomlassítás a cél.

Ha viszont elég széles (volt) az utca, és nem suli meg kórház van ott, akkor a mai dugóviszonyok közepette köztörvényes dolog leszűkíteni szerintem. Az ilyen leszűkítő álljon minden nap 48 órát a dugóban!

cso zsi 2009.01.04. 03:14:52

Na ez az! en.wikipedia.org/wiki/Right_hand_drive
A jobbkézszabály ma már jóval kisebb területen múködik (baloldali közlekedésnél), míg í Föld 72%-án jobboldali közlekedés van, és erre van rátukmálva egy csökevény. ha már ezt akarják, "balkézszabályt" kellene bevezetni, ahol is a belső, gyorsabb sávé maradna az előny, ill. a balról jövőé, akit látok (míg ő nem feltétlenül lát engem)
A "holtteres" baleset kisebb mértékben következik be jobbkormányoséknál, mert kilát az elsőbbséggel rendelkező oldalra kamionból is.

Amcsi Jancsi 2009.01.04. 05:28:16

Nem akarok mindenttudó köcsögnek kinézni, de Amerikában (ill. Kanadában) is vannak idióta sofőrök bőven de "ikszes táblák" nincsenek. Hanem kint van egy Stop tábla mind a négy irányban. Oszt mindenki megáll, aki elsőnek jött az megy elsőnek. Ha egyszerre érnek oda akkor megállnak és jobbkézszabály.
Ja, és a körforgalom közepén meg egy nyolctonnás bronz szobor van.

oldspieler 2009.01.04. 06:41:37

@cso zsi: Én is Angliában szembesültem azzal, hogy nálunk miért balsors a jobb kéz szabály, és ott miért nem az. Ezt a majd százéves, a baloldali közlekedésből átvett szabályt / ott logikus/ meg kéne változtatni.

Cselo 2009.01.04. 07:06:06

Nekem a jó öreg oktatóm annak idején (1978)azt tanította, hogy:
édes fiacskám tanuld meg, mindig annak van elsőbbsége, akinek megadják! Hiába siránkozol, hogy neked volt elsőbbséged, ha a másik összetört téged, ezért vezess defenzíven és készülj arra, hogy sajnos a közutak tele vannak hülyékkel. Azóta is így vezetek, immár 30 éve és ezért is sikerült megúsznom néhány jelentéktelen koccanással, valamint azzal, hogy én balesetet még nem okoztam. Kövessék mások is a példámat!

belekotty 2009.01.04. 07:14:25

Nekem van erre egy kedves szokásom. Már nem szállok ki verekedni, mert már két súlyos testi sértésem van. Redszám felir. Van egy flexxel árrá alakitott csavarhúzóm a szerszámos készletemben. Kicsi ez a város, minden ilyen hülyét látok én még parkolni. Minden idő amit nyert a pofátlanságával és erőszakosságával amit nyert a közlekedésben, akkor arra fog forditani hogy a négy gumiját szerelőhöz hordja.

belekotty 2009.01.04. 07:25:25

Kedves csavarhúzós!

Pont ez megtörtén velem vagy 20 éve. Szigony ucca, qrva nagy parkoló. Közepén kétirányú nagy út. Jövök kifelé Moszkvával, nyanya rongyol a Szigonyon. Látom nem áll +, hát oktatólag kitettem az orrom, mondon nekem van jobbkezes előnyöm. Rittig belérombol. Szállok ki, mondon nyanya előtték a jobbkezed? Nő sipákol hogy bocsánat, izé, fizé. Mire szemből az egyik erkélyről elkez ugatni egy manus, hogy parkoló és a nyanyának vót elsőbbsége. Mondon neki - bunkofon akkó még nem vót - hogy rezegettes má + a nyóckeres zsernyákokat, jöjjenek helyszinelni. 1/c nem kellett j5t a szerv motorral. Kérdi mi a gond, jobbkéz, sima ügy. Mire a manus az erkélyről, hát ez parkoló, igy + úgy. Kérdi a szerv - jogsija van? Igen - igy az erkélyes. No akkor elküldöm továbbképzésre - igy a szerv - mert itt kétirányú átmenő forgalom leheccséges, úgy hogy ez nem parkoló kijárat.
A nyanya már irta is a betétlepot, no meg átvette a rendőrtől a büntetés csekket is. :-))
Én + leporoltam a Moszkitót.

belekotty 2009.01.04. 07:30:21

"az élet nem játék ahol visszatöltöm a mentett állást. "

Hát ez qrva nagy... :-))

repecs 2009.01.04. 07:55:02

@Manodesign: Bizalmi elv nélkül nem tudnál közlekedni.

RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2009.01.04. 07:56:58

@SilentSound: kereszteződéseken kívül mindegyik jobbkezes."
sokadikozni azért lehet? :))

repecs 2009.01.04. 08:02:22

@belekotty: majd ha az élet nem csak béta verzió lesz akkor majd ezt is megoldják amugy az élet elég szar de jó a grafikája

Marcellusca 2009.01.04. 08:06:07

@j311:
@bécsi_trüffel:

"Renitensekkel" nem lehet mit kezdeni. Akkó tanulgyátok meg úgy! :D
Egyébként meg: KuKori · csendrendfegyelem.blog.hu 2009.01.03. 19:37:52 xDxDxD

@Cselo:

Nekem még ált. iskolában tanították a gyalogos közlekedésnél. Plussz azt mondta az ofő, hogy a temetőben, ott van biztos elsőbbséged, ha nem győződsz meg arról, hogy megadták neked az elsőbbséget.

Marcellusca 2009.01.04. 08:11:12

Ja, télleg!

Silent!
Miaz, hogy nem lehet 40-esezni? Akkó hogy kaphatom meg a 43-at? Mi ez az új év, új szabályok, új árak?! :D

grigorij (törölt) 2009.01.04. 08:26:49

Hülye buzi a helyes megfejtés!
Nők esetében pedig a primitív szőke megszólítás...

leaping cat 2009.01.04. 08:36:03

Oldspiler, nincs igazad. Angliában se jobb- se balkézszabály nincs. Minden kereszteződésben tábla szabályozza az elsőbbséget.

blügy-blügy 2009.01.04. 08:56:13

Aki naponta kerül hasonló helyzetbe pl ott az egyenrangu útkereszteződésnél, az készítsen egy kicsi egyenrangu útkereszteződés táblát, és mutassa fel ott a kocsiban

Átlagpóóógár 2009.01.04. 09:19:38

Üdv! Kicsit OFF: Az ilyen "jobbkezes" postoknál mindig az jut eszembe, hogy - bár nagyon nem szeretek plédálózni az amerikaiakkal - de ott NINCS jobbkéz-szabály. Egyenrangú útkereszteződéseknél 4 irányú (!!) STOP tábla van. Áthaladás érkezési sorrendben! Ha véletlenül mind a 4 irányból egyszerre érkezik oda jármű akkor a kölcsönös udvariasság majd - ha már az egyik elkezdte - akkor az óramutató járásának megfelelő sorrendben. ...és Qrva ritkán van ebből baleset. Igaz, hogy ott a STOP tábla pont a kereszteződésnél van és nem 5-10m-rel hátrébb, mi több ott a táblánál TÉNYLEG megállnak az emberek és nem csak lassítanak!
Lehet ez azért is van mert a "hamburgerzabálónak" fingja sincs melyik a jobb és bal keze, de ezt sokan mi "pörköltzabálók" :)) is elfelejtjük.
Egyébként pedig egyetértek a néhány sorral feljebb szólóval: "Elsőbbsége annak van akinek megadták!"

cso zsi 2009.01.04. 10:36:39

@leaping cat:
Angliában nem jártam, viszont Ausztráliában még a körforgalom előtt sem szükséges táblát kihelyezni, mert evidens, hogy a jobbról jövőnek van elsőbbsége, márpedig ott az van a körben.
Nálunk jobbkézszabály van akkor is, ha egy háromsávos út belsőjéből, és a külsőjéből is a középsőbe akar sorolni egy-egy autó.
Ausztráliában is, tehát gondolom, Angliában sincs másképp.
Vegyük példának az M1-M7 bevezető szakaszát, ahol az M1 felől érkező kamionnak kötelessége kisorolni a szélére, ami az M7-es forgalmát árasztja. Szerencsétlen nem sokat lát abból, ha közben az M7-es sávjain valaki nekiáll előzni.
Ha ezt megfordítjuk, akkor csak a sávban haladó számára kell elsőbbséget adni, míg a masik sávváltóval szemben elsőbbsége volna.

Xebulon 2009.01.04. 12:59:50

Figyusz, a körforgalom tábla csak azt mutatja, hogy milyen irányba halad a forgalom. Ha egyéb tábla nincs, akkor jobbkéz szabály érvényes - még Magyarországon is.
Viszont nálunk mindig kiteszik a macisajtot vagy a stoptáblát, ettől lesz működőképes a körfogalom, mert a a körben haladónak lesz elsőbbsége. Vigyázni kell mert néhány európai országban nem ez a módi, ott hiányzik a macisajt és jobbkéz szabály érvényes. Én eddig Franciaországból és Romániáról hallottam ezt a storit.

Xebulon 2009.01.04. 13:03:25

Annak is van értelme, ha a belső - gyorsabb - sávból érkező ad elsőbbséget a külső sávból érkezőnek. Egy személykocsi mégiscsak mozgékonyabb mint egy teherkocsi.
Lassan kezdik nálunk is bevezetni, hogy a kapaszkodósáv nem egy jobbra megnyiló sáv, ahonnan majd vissza kell sorolni, hanem a gyorsabb sáv szűnik meg és onnan kell besorolni a kapaszkodó sávba. Egy kamion esetében életmentő, vagy baleset csökkentő megoldás - és nem kerül semmibe....

KuKori · http://ireland.blog.hu 2009.01.04. 17:39:30

@Morcosvagyok - ismét!: Jó, de ott a piroson át szabad kis ívben jobbra kanyarodni (!!!), kivéve, ha ezt kifejezetten szöveges tábla tiltja. Abból mi lenne itthon, belegondolni is rossz...

Kopasz Mercis 2009.01.04. 20:07:51

Most akkor valamit nagyon nem értek:
A jobbról jövő auto2 kiüvöltött? De hát neki volt elsőbbsége, nem?

Kopasz Mercis 2009.01.04. 20:10:45

SilentSound 16:01:51
"Sorry mindhárom elsőzőtől, ennek a nagyszerű és poénos dolognak leáldozott errefelé... :P "

Hála a jó istennek. Most jól megmutattad nekik. Legközelebb keresd meg és vágd pofán, ha ebből nem tanult.

Elvégre rendnek kell lenni, a ká életbe is!

Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2009.01.04. 21:10:52

és akkor mit kell tenni ha falu vége tábla előtt 500 méterrel (én még ugye 50-nel megyek), megelőz egy furgon, úgy hogy fékeznem kell hogy beférjen, majd falu vége után utolérem, persze 80-nal cammog, és 1 km múlva meg lekanyarodik a főútról.

nem vagyok egy ideges sofőr típus, de szétdudáltam a köcsög furgonost, mikor elmentem mellette amíg a kanyarodósávban lassult












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása