Hülyegyerekből minden napra jut legalább egy az utakon is, Tamás a buszról nézte végig, ahogy egy ilyen díszpinty fellökött egy idős hölgyet, majd mint aki jól végezte dolgát, távozott. Volna, ha a busz nem érte volna be a pirosnál, hogy nagy egyetértésben neveljék meg a kis nyikhajt.
Magyaroszági városomban nemrég történt meg az eset. Egy 2x2 sávos úton a vadonatúj csuklós autóbusz utasaként voltam szemtanúja. Épp a buszmegálló (öböl) elhagyására készült a busz (ugye benne van a KRESZ-ben, hogy a busznak ilyen esetekben segíteni kell), de megjelent a tuning Opel (a hangja megelőzte persze).
A buszmegálló után közvetlen zebra van, a buszsofőr (ismerős) még a megállóból intett a néninek, hogy tessék csak elindulni. Az Opel, látva, hogy a busz kihajt az öbölből, átment a belső sávba úgy cirka 80 körül. De szerencsére a buszsofőr kapcsolt, hogy ki fog a kocsi elé lépni az örehasszony botostul, ezért villámgyorsan behúzta a belső sávba a buszt, amire az Opel fékezés helyett dudálással és egy kövérgázos kikerüléssel reagált.
A néni így is kilépett a kocsi elé, aminek ideje nem volt reagálni, de szerencsére a kocsi csak meglegyintette, talán hozzá sem ért, így épphogy csak elesett a néni, meg a botja kirepült a kezéből. A mellettem álló utas (középkorú néni) felsikoltott. Közben az Opel nyomott egy padlóféket, de mielőtt megállt, ismét belelépett hogy eltűnjön. Hál'istennek azonban intelligenciával nem áldották meg. A néni ugyanis közben felkelt, és egypár utas leugrált segíteni nekik, egy gyors reagálású kövér úr pedig mondta a haver sofőrnek hogy nyomjad, megállt a lámpánál, megverjük.
A lámpáig ugyan volt még egy buszmegálló, de ettől eltekintett a vezér ideiglenesen. A vadbarom pedig a lámpáig 2 helyen le tudott volna menni jobbra és balra is, dehát mint mondtam ész az nem sok volt benne. A piroson a folyamatos forgalom miatt nem tudott átmenni, ugyan amikor meglátta, hogy ott a busz mögötte, megpróbált megfordulni, de szerencsére a haver jól a seggére állt, úgyhogy nem tudott azonnal.
Kiugrottunk a buszból jónéhány férfi utassal, és kirángattuk a kocsiból a gyereket, aki gondolom annyira befosott, hogy magára se zárta az ajtót. Persze egy 17-18 közötti szőkített hajú menőcsávó volt. Az egyik jókötésű utas megfogta a fejét, és kétszer jól beleverte a kocsi tetejébe, aztán belerúgott egyet és leköpte, és valami olyasmi kijelentéssel távozott, hogy nem hívok zsarukat, mert úgyis apádat csuknák le.
Utána persze egyből téma lett a buszon, jöttek a demagók dumák, hogy én nem adnék jogsit 25 éves korig, meg ezekkel csak így lehet, de jó érzés volt látni, hogy nem maradhatott büntetlenül egy ilyen kis balfasz ugrálása a gázpedálon 20 km-nyi rutinnal.
Szendwich 2009.01.20. 07:46:19
Paladin 2009.01.20. 07:49:41
nagyzee 2009.01.20. 07:55:34
Marcellusca 2009.01.20. 07:59:04
1.) Megérdemelte a kiskancsó, mert az ilyenek nem szoktak másból tanulni, csak ebből.
2.) Honnan veszik a jogot egyesek, hogy önbíráskodjanak? Addig OK, hogy megfogták a kölköt, de nem biztos, hogy el kellett kalapálni. Mi van, ha valakit ismer és feljelentést tesz. Garázdaság?
Egyébként a kedves utasok sem sokkal különbek, ha nem a nénike segítségére siettek. Ja, hogy felállt, bizti nincs is olyan nagy baja, már nem is kell (esetleg) mentőt hívni hozzá. Fontosabb volt a büntetés lehetősége!
Amúgy, szvsz: 22!
Matrix_ 2009.01.20. 08:06:44
Amúgy sztem is rendőrt kellett volna hívni. Tényleg nehéz ilyen esetben megállni, hogy ne önbíráskodjon az ember, de ne legyünk már még balkánabb nép!
sfdrake 2009.01.20. 08:20:21
olvasni nem szoktál kommentelés eőtt? vagy csak bizonyos részeket átugrasz ?
"A néni ugyanis közben felkelt, és egypár utas leugrált segíteni nekik"
Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2009.01.20. 08:29:45
teljesen jogos. ha rendőrt hívnak apuka kifizeti a büntit. gyorshajtás nem bizonyítható. ha nem ért hozzá a nénihez akkor még nyolc napon belüli sincs. marad a közúti veszélyokozás. pár 10 ezer max. és folytatja a nyikhaj tovább.
így legalább este volt min elgondolkodnia lefekvés előtt, miközben borogatta a púpot a fején.
azért egy rendszám és/vagy város konkrét megnevezése még belefért volna a poszt karakterlimitébe
Secnir 2009.01.20. 08:39:41
hasonlóan cselekedtem volna magam is, nem tudom elítélni a cikkírót.
ami tetszett a levélben, az a tökéletes összhang, ahogy a nép cselekedett:
"egy gyors reagálású kövér úr pedig mondta a haver sofőrnek hogy nyomjad, megállt a lámpánál, megverjük. [...] volt még egy buszmegálló, de ettől eltekintett a vezér ideiglenesen [...] Kiugrottunk a buszból jónéhány férfi utassal, és kirángattuk a kocsiból a gyereket, [...] Az egyik jókötésű utas megfogta a fejét, és kétszer jól beleverte a kocsi tetejébe, aztán belerúgott egyet és leköpte"
és korrekt volt, mert nem a tömeg verte meg, hanem egy önként jelentkező vállalta magára, tehát szó sem lehetett csoportos garázdaságról :)
ha szigorúan nézem a dolgot:
-gyalogátkelőhely előtt nem lassított
-gázolás (még ha nem is történt sérülés)
-cserbenhagyás
másik oldalról
-egy fő önbíráskodás (amit megértek)
gmower (törölt) 2009.01.20. 08:40:52
Hát én is úgy érzem egyrészt, hogy megérdemelte a kis köcsög, ugyanakkor ez bizony önbíráskodás. Egy fejlett társadalmat az különböztet meg a balkántól, hogy az emberek nem önbíráskodnak, hanem a közösség által erre a célra fenntartott szervezetek segítségét kéri. Még egyszer, hogy mindenki megértse: ha önbíráskodsz, pont ugyanolyan sötét paraszt vagy... És nem akarom védeni a csávót, amit csinált egyértelműen közveszélyes, csak ne süllyedjünk már le a szintjére...
magaslaci 2009.01.20. 08:45:45
kamu az egész
Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2009.01.20. 08:48:42
ha a gyerek intőt kap az iskolába, mert betörte az ablkaot, és a szülő ezért othon megpofozza az is önbíráskodás?
egy kocsmai verekedés is önbíráskodás?
ezt a szót nagyon sok mindenre rá lehetne húzni.
én ezt a szitut úgy fogom fel hogy egy embernek nézeteltérése volt az autóvezetővel, és ezt így rendezte le.
ex-dr. vuk 2009.01.20. 08:48:50
nuendo 2009.01.20. 08:50:35
mohusssska 2009.01.20. 08:51:31
Jim Raynor 2009.01.20. 08:51:38
ha nem mennek utána, a gyerek simán megússza (rendőr persze sehol.....) és legközelebb egy babakocsis anyukát trafál telibe a zebrán. így legalább elgondolkodik egy picit.
az önbíráskodásnak ehhez semmi köze (tessék megnézni a btk-t, az önbíráskodás vagyoni igény érvényesítése miatt van), ez egyszerűen állampolgári összefogás volt, amiből manapság oly kevés van...
majd ha az ilyeneket a követkwező sarkon lekapcsolja a rendőr, akkor lehet pampogni, hogy ej de csúnya dolog ez....
nagyzee 2009.01.20. 08:53:13
Ezt én is támogatnám, DE KIZÁRÓLAG TÉNYEKKEL ALÁTÁMASZTOTT esetben. Könnyen oda fajulna a dolog, hogy sokan az utált ellenség adatait dobálnák ide fel az oldalra, és az nem szép dolog. Más persze, ha pl videofelvétel készült az esetről, bár ugye ma már az is manipulálható...
gmower (törölt) 2009.01.20. 08:55:49
Nagyon fogalomzavarban vagy. Az önbíráskodás azt jelenti, ha valaki szemtanúja egy szabálysértésnek/bűncselekménynek, és ahelyett, hogy a szervre bízná annak elintézését, maga próbál rendet tenni (erőszakkal, vagy bezárással). Megint más téma, ha megakadályozni próbálja a törvényszegést, de akkor sem mehet túl bizonyos kereteken (ugye a rendőr se verhet szarrá kénye-kedve szerint az elkövetőt...)
Amiket te felsoroltál az egyik sem az, mivel nem bűn más nőjét elszeretni (mármint jogilag), nem bűn intőt kapni, ha meg sok hülye veri egymást, az meg tényleg teljesen más tészta.
gmower (törölt) 2009.01.20. 08:57:54
"az önbíráskodás vagyoni igény érvényesítése miatt van"
Nem. Olaszliszka tipikus önbíráskodás volt (mivel tömeg követte el, ezért lincselésnekk hívjuk), ott hol volt szó bármilyen vagyonról?
Grg76 2009.01.20. 08:59:07
nuendo 2009.01.20. 09:00:38
Jim Raynor 2009.01.20. 09:00:53
Btk:
"Önbíráskodás
273. § (1)˙ Aki abból a célból, hogy jogos vagy jogosnak vélt vagyoni igénynek érvényt szerezzen, mást erőszakkal vagy fenyegetéssel arra kényszerít, hogy valamit tegyen, ne tegyen vagy eltűrjön, bűntettet követ el, és egy évtől öt évig terjedő szabadságvesztéssel büntetendő.
(2) Nem valósul meg önbíráskodás, ha az erőszak vagy a fenyegetés alkalmazása az igény érvényesítésének megengedett eszköze."
Olaszliszka sem önbíráskodás volt.
RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2009.01.20. 09:01:08
ez pedig nem verés volt, hanem figyelemfelhívás a biztonságos közlekedésre! :)
nemlatszom 2009.01.20. 09:04:11
"tavaly óta meg már 8 általános se kell a jogsihoz" Ez most vicc, vagy tényleg igaz?
ON
A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél · http://www.planetside.blog.hu 2009.01.20. 09:04:22
A sok ember pedig azért kellett, hogy a vezető nélkül maradt opelre vigyázzanak, hogy ki ne szereljék a néni sokhavi nyugdíját érő autohifi-fejegységet, és el ne vigyék a kerekeket. Na meg a tömegben így el tudták rejteni a fiatalembert a térfigyelő kamerák vizsla tekintete elől, hogy egy ilyen botlás ne tegye tönkre már azelőtt az életét, mielőtt igazán élni kezdhetné azt, és hasznos tagjaként a társadalomnak kerületének büszkesége, utcájának szeretett istápolója lehessen. Legalább!
Közben a néni felállt, és mivel 44-45-ben ennél komolyabbakat is átélt, kedvesen elhárította a fiatalember segítségét, és fejét rázva, a mai huncut fiatalokról elmélkedve elballagott a naplementébe.
Nem értem én, hogy egy ilyen ártatlan, a segíteni vágyástól szinte csöpögő történeten hogyan tudjátok magatokat ennyire felhúzni...
Petrodon 2009.01.20. 09:04:37
RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2009.01.20. 09:04:56
Egy fejlett társadalmat az különböztet meg a balkántól, hogy az emberek nem önbíráskodnak,"
és MO fejlett társadalom lenne? :o)
más...
egyébként meg ki kellett volna venni a kocsiból a kulcsot és bevágni az első csatornába :)) addig se bűnözik :)
nuendo 2009.01.20. 09:09:25
Nem hívott rendőrt, mikor a busz üldözni kezdte?
nagyzee 2009.01.20. 09:09:45
Grg76 2009.01.20. 09:12:33
Grg76 2009.01.20. 09:16:55
Secnir 2009.01.20. 09:17:13
és miért baj az, hogy a fiatalember a homlokával törölte le a koszfoltokat a motorháztetőről?
Matrix_ 2009.01.20. 09:18:09
gmower (törölt) 2009.01.20. 09:19:23
Hát az, hogy a jog szerint mi az önbíráskodás, és hogy magyarul mit jelent, két külön dolog. Oké, akkor jogilag korrekt leszek: garázdaságot követtek el. Csak az a baj, hogy ez a fogalom nem különbözteti meg a futballhuligánt, aki saját örömére tör-zúz-verekszik, a posztban szereplő emberektől...
gmower (törölt) 2009.01.20. 09:21:20
Nem, nem az. Viszont az sem lehetséges, hogy csak a közlekedési kultúra hirtelen nyugati szintre emelkedik, miközben ugyanolyan tuskó módon viselkedünk minden másban...
Grg76 2009.01.20. 09:25:00
gmower (törölt) 2009.01.20. 09:25:27
És ha már nagyon ragaszkodsz a pontos jogi fogalmakhoz, akkor a csávó az égvilágon semmi rosszat nem követett el, mivel a KRESZ-ben nincs olyan, hogy zebra :D:D:D
Hammer · http://car-pencil-etc.blog.hu/ 2009.01.20. 09:27:28
ennyi.
gmower (törölt) 2009.01.20. 09:29:17
Az emberek saját örömükre ütnek egy másik embert? Szerinted ez összeegyeztethető a kívánt morállal? Hogy a rákban szeretnétek, hogy normális közlekedés legyen az utakon, ha ilyeneket normálisnak tartotok?
Rong 2009.01.20. 09:31:38
Cigiző · http://cigi.blog.hu/ 2009.01.20. 09:34:09
Pcmg · http://www.carstyling.hu/car_shower.php?id=49359 2009.01.20. 09:34:50
Grg76 2009.01.20. 09:36:00
Akkor ezek után bárki megverhetné a másikat valamilyen vélt vagy valós sérelem, stb. miatt.
Secnir 2009.01.20. 09:37:00
pfuj!
én elítelem!
(habár hasonlóan cselekedtem volna)
Matrix_ 2009.01.20. 09:41:11
De az a baj, hogy sokan így cselekedtünk volna. (legalábbis a billentyűzet....:))
molaris 2009.01.20. 09:43:50
Rendőr a helyszínre. Mintha ugyan ezt láttuk volna Olaszliszkán. Lám van bőven "mocsokmagyar" is.
Andie 2009.01.20. 09:43:57
Nem egy alkalommal kergettem így majdnem balesetbe gyalogost / autóst, mert hisz lehetek én nagyvonalú és segítőkész, ha ezt más nem érzékeli, nem így gondolja. Lásd fenti eset.
Oké, hogy én átengedem a zebrán a kismamát, de a párhuzamos sávban közlekedő is igy gondolja? Az anyuka meg ha nem elég óvatos, a elsőbbsége teljes tudatában sétál át.
Olyan is volt, hogy én jobbra kanyarodtam volna kis utcába, de ott már állt valaki, jött volna ki, nem fértünk el kényelmesen, hát intettem, kanyarodjon először ő. Már el is kezdte, mire a mögöttem jövő sebeslovag nagy lendülettel kikerül (kereszteződésben ugyi nem előzünk), majdnem elkaszálva az előttem kikanyarodót.
Hát ezen esetekben nem lenne tiszta a lelkiismeretem.
Grg76 2009.01.20. 09:44:15
RAMBO · http://szolo.blog.hu 2009.01.20. 09:45:30
George Jung 2009.01.20. 09:45:40
Maximálisan egyetértek.
Kurvára tetszik a sztori, és még sok ilyet. Nekem is az jutott eszembe, hogy el kellett volna venni a kulcsot, aztán gyalogolon szépen haza.
Nagyon jó! Kicsit kamuszagú, de jó.
2009.01.20. 09:45:48
Goyo 2009.01.20. 09:46:32
Kilgore Trout 2009.01.20. 09:47:17
Szóval ne hasonlítsuk már olyaszliszkát ehhez, itt megvertek valakit, akinek max néhány zöld folt és némi erkölcsi tanulság maradt utána. Olaszliszkán meg tudjuk mi történt.
Transylvanianmixedgrill 2009.01.20. 09:47:42
molaris 2009.01.20. 09:47:58
Jaaaa, kijelölt gyalogátkelőnek nevezi a Kresz.
George Jung 2009.01.20. 09:48:29
Na ez nem kéne. Ez a sok okoskodás, meg hogy mindenki mindenhez olyan nagyon ért. Amatőr jogászkodunk.
"Bűnszövetségben elkövetett garázdaság". Muhaha. Azt sem kéne tudnunk, hogy ez mit jelent! Vagyis Te nem tettél volna semmit?
Bugajozsinemszepgyerek 2009.01.20. 09:48:56
SENKI sem tanuskodott volna, ez tapasztalat. Senkinek nincsen kedve a rendőrségre mászkálni egy ilyen miatt, fél év múlva meg lezárnák a nyomozást, a csávó kapna egy 15000 Ft-os csekket, 10000 Ft eljárási díj, 5000 meg a kresz megsértése miatt.
Ez volt a legjobb megoldás. Hajrá, még több ilyet!
gmower (törölt) 2009.01.20. 09:49:44
Így van.
Grg76
Bocs, igazad van, nem figyeltem :)
molaris 2009.01.20. 09:49:51
A képet elnézve kb. 3-4 cm- en múlt, hogy a crista galli nem nyomódott fel az agyába.
Secnir 2009.01.20. 09:50:13
nemcsak ott mondom.
viszonylag nyugodt ember vagyok, ritka alacsony vérnyomással, de vannak esetek, amelyek pillanatok alatt meg tudják duplázni az adrenalinszintemmel együtt. pláne ha előttem történik, és vmi ritka nagy geciségről van szó.
és hidd el, nem vagyok egy verekedős típus, egy kopasz állat végképp, de ha elkezdek üvölteni, ott akkor kuss van.
példa: dolgoztam általános iskola felső tagozatában, karácsonyi ünnepi rendezvény 400 gyerekkel, tanárok persze az igazgatóiban szartak az előkészületekre, gyakorlatilag mindent én csináltam. amikor úgy déltájt az ünnepség kezdete előtt azt láttam, hogy 3 nyolcadikos a haditechnikát babrálja a színpadon, két gyerek a fenyőfát próbálja meg felborítani, egy meg bagózik a klozettban, na az már sok volt. a terem kozepén elüvöltöttem magam, 2 perc múlva vigyázzban ültek a székeken délután egyig, míg el nem kezdődött a műsor. utána beballagtam az igazgatóiba, és ott is leüvöltöttem azt a négy tanár kollégát, akinek a fegyelmezés lett volna a dolga.
utána ők is ott ülteg egyig a diákokkal.
egyszer volt példa, amikor az üvöltözés tettlegességgé fajult, akkor egy négykilós kalapáccsal kergettem meg egy kollégámat. öten fogtak le, és utána a faszi levélben(!) kért bocsánatot tőlem.
Ro3 2009.01.20. 09:50:17
tehenke 2009.01.20. 09:50:22
Az egy dolog, hogy paraszt volt az Opeles, és faszkorbácsot Neki.
De Ti sem vagytok különbek, akik elvertétek.
Tudom, köcsög vagyok.
molaris 2009.01.20. 09:51:24
A törvény nem ismerete, nem mentesít a büntetés alól.
Meister · https://www.facebook.com/Meister1977 2009.01.20. 09:51:39
Ezt azért ne hasonlítsuk két atyai pofonhoz, ahol az elkövető nem állt meg segíteni.
(Valamint olaszliszkánál nem átkelőhelyen, hanem az úttesten volt a kislány, akinek ott nem is szabadott volna lennie. Magyarul, miután a tanár kiszállt a kocsiból, a reális az lett volna, ha a kislánynak ad két pofont, és továbbmegy. Ehelyett őt gyilkolták meg.)
nuendo 2009.01.20. 09:52:09
Helyes eljárás, rendszám felír, rendőrt hív, kellő mennyiségű tanuval nem lesz nehéz.
Nem nagyon macsó dolog többen nekimenni egy kölyöknek. Ha valami Q7-es hurkanyakú lett volna, melyikőtök mer előbb odamenni?
Én ehhez képest csak békésen kocsikáztam :)
Mylady 2009.01.20. 09:52:10
:)
yooccoo 2009.01.20. 09:54:06
most akkor miről is beszélünk?
szilárdan... · http://www.flickr.com/photos/haazee 2009.01.20. 09:55:09
yda 2009.01.20. 09:55:31
még erősebben.Úgy,hogy csendesebben a balkánozással!
SereG 2009.01.20. 09:55:35
avogadro00 2009.01.20. 09:56:22
Matrix_ 2009.01.20. 09:57:01
irinyeahétszentségit 2009.01.20. 09:58:03
Összekoszolta magát? Mert egy összevert fej be szokott dagadni stb...stb
ZöPö_ · http://route66.blog.hu/ 2009.01.20. 09:58:36
(Még azt is elfogadom, hogy csapatban sokkal
bátrabb az ember. Még egyszer: az önbíráskodás rossz.)
-d(-_-)b- 2009.01.20. 09:58:57
SereG 2009.01.20. 09:59:15
Kilgore Trout 2009.01.20. 09:59:27
Pepe135 2009.01.20. 09:59:38
Elegem van a sok balfaszból, akik mindíg csak rendőrért meg ügyvédért, meg omucmanért sírnak!
BKV figyelő.hu · http://bkvfigyelo.hu 2009.01.20. 09:59:47
Retekbácsi 2009.01.20. 10:00:02
Itt pedig erről van szó.
Nem pici demagógia kell a kettő egybemosásához...
Jim Raynor 2009.01.20. 10:00:49
"Aki abból a célból, hogy jogos vagy jogosnak vélt vagyoni igénynek érvényt szerezzen, mást erőszakkal vagy fenyegetéssel arra kényszerít, hogy valamit tegyen, ne tegyen vagy eltűrjön...."
mondatelemzés: milyen célból?.......
redriot77 2009.01.20. 10:02:06
Ezzel nem a zistenbarmát akarom mentegetni, épp ellenkezőleg: talán ha kicsit lassabban megy, helyesen értelmezi a szitut, és nem csinál ilyen marhaságot.
Kilgore Trout 2009.01.20. 10:02:16
Rousboy 2009.01.20. 10:02:29
Szerintem elég lett volna megijeszteni, valami nagyon határozott módon, de megverni?
Tényleg Balkán...
Britte 2009.01.20. 10:02:37
Ezerszer gondoltam már magamban hogy bassza meg beverem a fejét ennek a parasztnak, még sem teszem meg, mert nem megoldás! Ez egy primitív reagálás. Rendben az Opelos is primitív volt, de én nem vagyok az, ergo nem fogom beverni a képét (már csak azért sem mert túl gyenge vagyok hozzá).
-d(-_-)b- 2009.01.20. 10:03:02
Páran álltak a buszmegállóban, ők is helyeselve buzdítottak - így kell, most majd megtanulja a paraszt! Végül még leköpdöstük, aztán beszálltunk a kocsiba és elhúztunk.
Mylady 2009.01.20. 10:04:33
köszönöm a felvilágosítást.
Magamtól tutira nem jövök rá, hogy a fotó csak illusztráció...
MrZed001 2009.01.20. 10:04:41
Mellesleg hogy meri ezt valamelyik kőbunkó Olaszliszkához hasonlítani ?????
Mi hasonló van benne? Undorító vagy!
Balogh Ádám Software 2009.01.20. 10:04:56
Kilgore Trout 2009.01.20. 10:05:12
Retekbácsi 2009.01.20. 10:05:53
Te mennyi időt töltesz egy szög beverésénél annak számolgatásával, hogy az ujjadat fogod-e megütni?
mimegmás 2009.01.20. 10:06:17
2009.01.20. 10:06:30
Balogh Ádám Software 2009.01.20. 10:08:04
Itt: sofőr szabálytalankodott többszörösen, néni szabályosan a zebrán ment, baleset után továbbhajtott, és nem verték halálra, csak adtak neki egy kis nevelő leckét. Rasszoknak itt nem volt szerepük.
Mylady 2009.01.20. 10:08:15
Tudom.
Nyilván abból (is) ered, hogy majd minden posztnál beleköt pár ember (poénból!) a fotó és a történet eltéréseibe.
Aztán meg jön pár nagyokos és felvilágosít.
BKV figyelő.hu · http://bkvfigyelo.hu 2009.01.20. 10:08:28
Britte 2009.01.20. 10:08:34
-d(-_-)b- 2009.01.20. 10:08:55
Dr Kangörény 2009.01.20. 10:09:01
Pl. kamatra pénzt adni jogszerű tevékenység. Havi 100% kamatra adni bűncselekmény. Ez ilyen egyszerű.
Rendőrt meg lehetett volna hívni és akkor mi van? A kocsi tulajdonosa nem mondja meg, hogy ki vezette a kocsit. Már meg is úszta a pöcs.
2009.01.20. 10:10:02
Mit mit? Nyilván a a fekete S8-ból is kikapják a 2m * 160kg méretű kopaszerőst... :-)
-d(-_-)b- 2009.01.20. 10:11:15
@karvasz: Sajnos vannak olyanok akik semmiből nem értenek. Most csak elsodorja, holnap talán el is üti, ha valaki nem lép közbe."
Sajnos vannak olyanok, akik semmiből nem értenek. Most csak beleverik a fejét az autóba, holnap már a cigánysort gyújtják föl a falu szélén, ha valaki nem lép közbe.
., (törölt) 2009.01.20. 10:12:08
BelliS 2009.01.20. 10:13:15
Britte 2009.01.20. 10:13:31
"Az egyik jókötésű utas megfogta a fejét, és kétszer jól beleverte a kocsi tetejébe,"
Végül is ez tényleg csak egy-két pofon!
Manyizga (törölt) 2009.01.20. 10:14:34
2, az, hogy a néninek nem történt FIZIKAI baja, nem jelent semmit. Az is személyi sérülésnek számít, ha bejelenti, hogy teszemzt "megrándult a bokája". Vagy, hogy "sokkot kapott". Szépen kihívni a mentőket, akik félórát ápolják a nénit, és közben fel lehet jelenteni a cserbenhagyót.
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2009.01.20. 10:14:43
2009.01.20. 10:14:44
nuendo 2009.01.20. 10:14:54
Nem hiszem, hogy a busz előtt áthaladó néni meggyőződött volna az átkelés veszélytelenségéről, hiszen a busztól nem is láthatta.
Ettől függetlenül szarházi az opeles, de így csoportosan helybenhagyni valakit, az teljes gáz. Az az igazság amúgy, hogy volt egy két durva zebrás eset a közelmúltban, és azóta a gyalogok is el vannak pofátlanodva.
Mondjuk én már lassítok, ha látom a kijelölt gyalogátkelőhely táblát, nem fogok gyalogost gázolni.
-d(-_-)b- 2009.01.20. 10:15:02
BKV figyelő.hu · http://bkvfigyelo.hu 2009.01.20. 10:15:18
Nem az a megoldás, hogy ráhagyjuk, mert hülye. Megtanítjuk neki, hogy ez nem jó.
vidor 2009.01.20. 10:15:59
"Értem, hogy elég súlyosan veszélyeztette a nénit, és hogy nagyobb baj is lehetett volna belőle, de komolyan ezt tartjátok a helyes megoldásnak?"
Komolyan.
"a tényleg komolyan gondoljátok, hogy ez a helyes módja az óvatosabb vezetésre nevelésnek, akkor ezentúl inkább nem ülök kocsiba, mert egy sárgán való áthajtás miatt még a végén végighúznak a Váci úton, autó után kötve..."
Az arányérzéked ugyanolyan jól működik, mint az olaszliszkázó idiótáké.
BKV figyelő.hu · http://bkvfigyelo.hu 2009.01.20. 10:17:13
Ha már cigányoztunk a post elején: Láttál cigány tanulóvezetőt? (szemüveges még ritkább). Nem nagyon érdekli, hogy nincs jogsija. A kocsi benzinnel megy, és nem jogsival.
Nincs szerintem nevelő hatással a jogsi elvétele, főleg az ilyen kis fiatalokra.
janikahhh (törölt) 2009.01.20. 10:17:51
Aszi 2009.01.20. 10:18:07
(2) Ha a testi sértéssel okozott sérülés vagy betegség nyolc napon túl gyógyul, az elkövető a súlyos testi sértés bűntettét követi el és három évig terjedő szabadságvesztéssel büntetendő.
-d(-_-)b- 2009.01.20. 10:18:08
"Megtanítjuk neki, hogy ez nem jó."
Ja, hogy te a hatóságnál dolgozol? Nem tudtam, bocs.
George Jung 2009.01.20. 10:21:22
aztakurvaistenit!
Amikor meg tegnap ezzel poénkodtam, akkor azt is komolyan vették.
SilentSound:
Nem lehetne a retardáltakat kiebrudalni innen a picsába? (molaris és az a "hétszentségit"-es csávó...) hát ilyen már nincs is!
-d(-_-)b- 2009.01.20. 10:22:19
Ebből elég hamar elegünk lett, mert az ilyenek miatt utálják a gyalogosokat, úgyhogy amikor egy ilyen mellé értünk, lerángattuk az útról, ketten lefogtuk az egyikünk jól meggyomrozta, aztán bebasztuk az árokba, majd leköpdöstük. Majd megtanulja, hogy szabályosan közlekedjen.
BKV figyelő.hu · http://bkvfigyelo.hu 2009.01.20. 10:23:38
kyanzes (törölt) 2009.01.20. 10:24:23
Bélabá01 2009.01.20. 10:24:44
Ez itt Magyarország ( = sokkal rosszabb).
Egyébként meg azért nem ítélhető el az autós "megregulázása", mert úgy tűnik, hogy a magyar ember csak az erőszakból ért - vagy még abból sem. Sajnos ez az ország ilyen.
Viszont érdekes dolog, hogy senkiben nem merült fel, hogy a buszsofőrnek esetleg bele kellett volna néznie a tükörbe, mielőtt a gyalogosátkelőre (gy.k. zebra) csalogatja a nénit.
Matrix_ 2009.01.20. 10:26:36
Tábornok tizedes 2009.01.20. 10:27:06
Gurney Halleck 2009.01.20. 10:27:54
-d(-_-)b- 2009.01.20. 10:28:17
Na összenéztünk a haverokkal, és már rángattuk is fel kiccsávót az ülésről. Az empéháromját kib*sztuk az ablakon, őt meggyomroztuk, a következő megállóban meg úgy lek*rtuk a járdára, hogy nem is kelt föl, míg a vili el nem indult. Peraze az összes utas helyeselt, hogy végre valaki megmutatta ezeknek a kis f*szoknak. Ja, igen, még miután ledobtuk, le is köpdöstük.
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2009.01.20. 10:28:46
nuendo 2009.01.20. 10:28:48
Britte 2009.01.20. 10:28:54
rolika 2009.01.20. 10:29:22
btw az index címlapból azt hittem, a néni kapott...
kafferbivalybalamber 2009.01.20. 10:29:27
A nénit elsodorta a takonypóc a zebrán, majd elhajtott. Innentől kezdve ez cserbenhagyásos gázolás. Vagyis teljesen jogszerűen utána lehet menni, megfogni, és visszatartani a rendőrök kiérkeztéig.
Közben persze a fejét beleverni az autójába, időnként adni neki egy nagy pofont, esetleg megrugdosni. Arról senki nem tehet, hogy a nyikhaj menekülni akart, és közben elesett. Tizenötször.
Szerintem ez a helyes eljárás.
csikósnindzsa 2009.01.20. 10:29:38
Tudják, hogy a gyakorlatban nincs rendőr (ha kijön, nem csinál(hat) semmit), és a gyakorlatban nincs törvény (évekig ülnek rajta, pénbírság, maximum felfüggesztett), nincs jog (ja de van, az elkövetőnek vannak jogai).
Így tehát az egyetlen félnivalójuk az, hogy visszakapják a pofájukba a "szabadon" elkövetett bunkóságukat.
Az egyetlen félnivalójuk ebben az anarchiában, hogy emberükre akadnak.
Ezért aztán, amikor olvasnak egy ilyen sztorit, akkor az első dolguk, hogy az erkölcs, a jog és az európaiság hőseként tetszelegve kioktassák az embereket, hogy mihez nincs joguk, és mit kéne inkább rábízniuk a NEMLÉTEZŐ "igazságszolgáltatásra".
Önbíráskodás?
Igen, az. Szevasz.
Én is ezt tettem volna, ez az egyetlen megoldás.
HalivudEstevez · http://www.halivud.hu 2009.01.20. 10:29:42
hulyemagyar 2009.01.20. 10:30:03
Aki meg támogatja, hogy ilyen formán kell lerendezni a vélt és/vagy valós sérelmeket, az szintén beállhat a sorba. Akarom mondani a csordába.
-d(-_-)b- 2009.01.20. 10:31:13
nem veled van a gondom személy szerint, inkább az itt jelenlévő eszméletlen mértékű képmutatásra hyvom fel a figyelmet, ha a többi hozzászólásomból nem jött volna át.
bandeenator · http://kritika3.blog.hu 2009.01.20. 10:32:58
Van még összetartás, jó látni.
Ha nem figyelmeztetik, sose tanulja meg.
Önbíráskodni az ilyenek szoktak. De most a fagyi végre visszanyalt.
-d(-_-)b- 2009.01.20. 10:33:21
George Jung 2009.01.20. 10:33:27
Tudod mit? Kurvára igazad van, és nagyon szeretnék róla beszélni. Leginkább azokkal, akik annyira elképesztően, hihetetlenül, kibaszott ostobák, hogy elolvasnak egy ilyet (aminek van egy kis "kamuszaga"), és azért nem hiszik el, mert a képen szereplő faszi tuti nem a szereplő... ÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁ Egyszerűen nem hiszem el. Te igen? Még jó, hogy én nem csinálok blogot. Nem sokáig élne. Kikúrnám a sok majmot. Hihetelen. Érted, és beírja! Meg van erről győződve! Mi a faszt várunk az utakon ezektől? Hogy segítsenek? Meg bizalmi elv? Meg vagyok rökönyödve.
A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél · http://www.planetside.blog.hu 2009.01.20. 10:33:53
Ezzel együtt az opeles még mindig nem állt meg (holott zebra előtt álló mellett tilos elhaladni!), sőt, a nénit majdnem el is ütötte...
Szerintem megdolgozott a pofonért.
A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél · http://www.planetside.blog.hu 2009.01.20. 10:34:56
:)
d.kg (törölt) 2009.01.20. 10:35:29
viszont: " Egy 2x2 sávos úton a vadonatúj csuklós autóbusz utasaként voltam szemtanúja. Épp a buszmegálló (öböl) elhagyására készült a busz (ugye benne van a KRESZ-ben, hogy a busznak ilyen esetekben segíteni kell), "
ha 2x2 sáv van, akkor nem kell, a busznak kell a külső sávban folytatnia útját. csak mondom, mert jó tudni.
az persze más kérdés, hogy gyalogátkelőt inkább buszmegálló mögé kéne tenni, és megint más, hogy zebrát lassan kell(ene) megközelíteni.
Matrix_ 2009.01.20. 10:36:33
Bélabá01 2009.01.20. 10:38:08
"A buszmegálló után közvetlen zebra van, a buszsofőr (ismerős) még a megállóból intett a néninek, hogy tessék csak elindulni."
érted... INTETT, hogy jöjjön.
Ezt hívta a KRESZ oktatóm (és nem mellesleg az az úr is, aki a forgalmi gyakorlataimat felügyelte) a gyalogos útra csalogatásának.
amondó (törölt) 2009.01.20. 10:39:02
Mivel a néni nem sérült meg, szerintem ebből még ennyi se lenne.
És az nem mentség, hogy nem látta a nénit/zebrát. 2 elsőbbségadás szabályt szegett meg pár méteren belül, és egy cserbenhagyás volt. Ha úgy vezet, hogy nem lát, az eleve közúti veszélyeztetés.
-d(-_-)b- 2009.01.20. 10:39:39
hulyemagyar 2009.01.20. 10:40:10
Akik itt önbíráskodást kiabálnak a pánikszobájukból, azok azok, akik ott kerülik meg a törvényeket, ahol lehet, ők a következők, akik elsodornak a zebrán, mivel tudják, hogy SEMMILYEN büntetés nem jár ezért."
Vagy csak nem olyan egysejtű ösztönlények, mint te.
-d(-_-)b- 2009.01.20. 10:41:12
Doubledeceker 2009.01.20. 10:41:55
Nem egészen van azért jól ez a népharag által elkövetet nevelés. Mivel véleményem szerint nélkülözi az objektívitást....
Tavaly nyáron cammogtam hazafelé (max 60 de sokkal inkább 55-el, teli zöldön mentem át a kereszteződésen, szemben jött a troli és beállt a megállóba, erre jobb oldalról járdáról idős botos néni elindul futva. Kormány el fék, de jobb oldai tökör elkapta a néni karját.
Én szemben álltam meg a troli előtt, éppen csak nem mentem neki.
Nyugdijas hadsereg le a troliról, és a járdáról is rámtámadtak üvöltöttek.
Kiszálok nézem a lámpát, ami még mindig teli zöld, néninek még mindig piros.
Ha nem lépek fel elég eréjesen még megvertek volna. Szerencsére a troli vezetője leszállt és rendre utasította a csürhét.
Ha ott akkor elűtöm a nénit (mert kicsit később kapom el a kormányt), akkor a tömeg simán agyonver. Holott ha szépen obejktíven végiggondoljuk, nem én voltam a hibás. Pedig meggyőzödésem, hogy a trolin sokan biztosak voltak benne, hogy egy köcsög vagyok.
Szóval, az a gond a népharaggal, hogy az obejektivitás kiamrad belőle.
Na mondjuk én megálltam kiszáltam, és segítettem.....
És nem vagyok benne, biztos, hogy az elvert srác tanult az esetből, hogy eztuán nem kerüli ki a buszt, vagy nagyon nagyon óvatos lesz.
Amúgy meg akárhányoszor megállok a zebra előtt mindig, jön valami balfasz aki 80-al elkerül.
Bélabá01 2009.01.20. 10:42:30
Ami előtt illendő dolog körülnézni, ahogy azt már általános iskolában is tanulhattuk.
Mivel azonban az úttest nem volt rendesen belátható (szerintem egy bazi nagy busz takarta ki a látóteret), ezért nem volt biztonságos elindulni, amit a BUSZSOFŐR megcáfolt. (Az csak külön plusz, hogy az önbíráskodáshoz is hozzásegítette még a nagyérdeműt, mivel ő volt az, aki az autós után ment, meg kihagyott pár kötelező megállót, stb.)
Szóval jó magyar szokáshoz híven itt is csak az egyik vétkest látjuk, a másik meg jófej, hős ember.
A balkánon legalább mindkettőt bántották volna. Bezzeg Magyarországon...
-d(-_-)b- 2009.01.20. 10:42:51
cuebler 2009.01.20. 10:43:43
Bélabá01 2009.01.20. 10:44:06
Nem mondtam, hogy írnak, és nem is vagyok KRESZbúvár.
Azt mondtam, hogy a KRESZ oktatóm és a forgalmi oktatóm használta ezt a kifejezést nagyon találóan.
-d(-_-)b- 2009.01.20. 10:45:50
Igenis szabad inteni a gyalogosnak vagy a másik autósnak, ezt úgy hívják, hogy "elsőbbségről való lemondás", és ilyet igenis szabad csinálni.
DocBulywood 2009.01.20. 10:46:21
Így nem terheljük az adófizetők pénzéből a bíróságot és mindenki boldog lehet, hogy egy szeméttel kevesebb van az utakon.
Aszi 2009.01.20. 10:46:27
Biztos vagy benne? A BTK-ban benne van a közúti veszélyeztetés, és mivel ez bűntett, börtön jár érte:
186. § (1) Aki a közúti közlekedés szabályainak megszegésével más vagy mások életét vagy testi épségét közvetlen veszélynek teszi ki, bűntettet követ el, és három évig terjedő szabadságvesztéssel büntetendő.
George Jung 2009.01.20. 10:47:03
Teljesen iagazd van, csak én még reménytelenül fiatal vagyok; értsd: hajlamos vagyok olyan idiótaságokat hinni, hogy az egyértlmű mindenkinek az.
Leakadtam a témáról...
(Figyeld meg: majd a jövőbeni posztoknál megjegyzem poénból, hogy kamu a kép (smiley-val, mondjuk rajzolt képnél), lesz, aki le fog barmolni, hogy milyen hülye vagyok, és hogy a kép csak illusztráció... Már én is röhögök.)
Mákos Kalács 2009.01.20. 10:48:41
Egyébként tényleg nem volt jogszerű a buszos csapat "tevékenysége", de mivel anarchia van és a törvény érdekes módon nem a (kis embereket, lúzereket, átlagembert, adófizetőket, stb) védi ezért sajnos más út nincs. Egyébként, meg akinek nem teszik az ilyen elintézési mód, az ne üssön el zebrán néniket, vagy hordjon magánál kalasnyikovot...
csikósnindzsa 2009.01.20. 10:48:41
Szerintem nyugodtan mászkálhatnék 10 éve lejárt műszakijú ifával melózni úgy, hogy hátul a platón dübörögne a melegfesztivál, nem tűnne föl egy rendőrnek sem, mivel nincs rendőr az utcákon.
Ja, akik meg azt sem képesek felfogni (molaris), hogy a kép illusztráció, azoknak GOTO 10, húzzanak vissza babzsákot dobálni a terem végébe.
Matrix_ 2009.01.20. 10:49:12
Bélabá01 2009.01.20. 10:50:39
Valóban szabad inteni a gyalogosnak, jelezve, hogy lemondasz az elsőbbségről.
Azonban mielőtt ilyet tennél, és miattad nem láthatja a gyalogos, hogy számára biztonságos-e a közlekedés, talán érdemes lenne hozzásegíteni ehhez a döntéshez annyival, hogy te belenézel a tükörbe és akkor intesz neki, ha biztonságos számára.
Tudod, ez ugyanolyan parasztság, mintha a villamos lassít a gyalogosátkelőhelyen, ha tudja, hogy miatta nem látszik a másik, szemből közeledő villamos, és ezzel előzi meg a potenciális veszélyhelyzetet.
Nincs benne a KRESZben... egyszerű emberi figyelmesség.
-d(-_-)b- 2009.01.20. 10:54:00
amondó (törölt) 2009.01.20. 10:54:58
Elém, amikor bringával voltam főútvonalon, kihajtott egy autó, ott, ahol ki se jöhetett volna, és persze elsőbbséget se adott: ez 2 tábla és egy záróvonal figyelembe nem vétele volt. Jogsi 2 hónapra el, 30 vagy 40 ezres bünti neki, én meg 1 hétig járni se tudtam. Nem bűncselekményért, hanem közúti közlekedés rendjének súlyos megsértéséért ítélték el, ami szabálysértés.
Ha a néni nem szenved 8 napon túl gyógyuló sérülést, akkor az csak szabálysértés lesz, figyelmen kívül hagyott egy zebrát és a busznak nem adott elsőbbséget. Jó ügyvéddel pedig kimagyarázható minden.
Esetében tehát egy fejbeveregetés (nem voltam ott, tehát lehet hogy tényleg durva volt, de lehet azt finoman, csak ijesztés céljából is csinálni) meg egy leköpés hatásosabb bünti, mint hogy hencegve mutogathassa az 50ezres csekkjét.
A leírásból úgy tűnik, hogy nem olaszliszka volt ez, csak megijesztették, azt otthagyták, hogy gondolkodjon az eseten.
BobChemistry 2009.01.20. 10:55:39
és nem azért mert azt cigányok tették, hanem mert ebben az esetben a srác meg sem állt, és nem verték agyon, csak megnevelték
amit megérdemelt
csikósnindzsa 2009.01.20. 10:56:47
Már meg is buktál a KRESZ-vizsgán, Bélabá.
Bélabá01 2009.01.20. 10:57:13
Szerintem is :)
Konklúzió: verjük meg a buszsofőrt is :)
Dimebag Darrell (törölt) 2009.01.20. 11:02:42
Egyébként remélem 8 napon tul gyógyult ....
Bélabá01 2009.01.20. 11:04:10
Tekintettel arra, hogy nem vezetek, nem ért túl nagy stressz :)
Amúgy meg:
KRESZ, III. Rész, A gyalogosokra és a járművek utasaira vonatkozó szabályok
"21. §, (7) A kijelölt gyalogosátkelőhelyen áthaladó gyalogosnak a járművekkel szemben elsőbbsége van. Ugyancsak elsőbbsége van - kijelölt gyalogosátkelőhely hiányában is - az útkereszteződésnél áthaladó gyalogosnak azokkal a járművekkel szemben, amelyek arra az útra kanyarodnak be, amelyen a gyalogos áthalad. A megkülönböztető jelzéseket használó gépjárművekkel szemben azonban a gyalogosnak elsőbbsége ezeken a helyeken sincs."
Amíg meg nem lép le az átkelőhelyre, addig meg nincs az átkelőhelyen, szóval nincs elsőbbsége.
Sajnálom a jogsimat :(
Nikorene 2009.01.20. 11:06:22
Tanuljunk 2009.01.20. 11:07:54
csikósnindzsa 2009.01.20. 11:09:35
Nem, ha már a szándéka látszik, akkor is elsőbbsége van. A vizsgán azonnal megbuktatnak, ha nem veszed észre, hogy a szatyros néni lopva a zebra felé pillantott, tényleg.
PTibor (törölt) 2009.01.20. 11:11:04
Bélabá01 2009.01.20. 11:12:06
Nem írta a post, hogy a néni ezerrel tekert a zebra felé, egyértelmű jelét adva annak, hogy márpedig ő itt át fog haladni.
Azt viszont írta a post, hogy a buszsofőr jelezte a néninek, hogy átmehet (ha a néni ráutaló magatartást tett volna, akkor ráadásul a sofőrnek intenie sem kellett volna, mivel nem volt elsőbbsége, amiről lemondjon.)
A pórul járt legény viszont a busz miatt nem is láthatta a nénit (ahogy a néni se láthatta, hogy veszélyes az átkelés), így aztán kialakulhatott az említett szitu - és a púpok a srác fején.
BIG.Ist 2009.01.20. 11:12:58
Egyrészről az jó dolog hogy a buszon az emberek segítettek a néninek, eddig nincs is probléma.
De ami utána történt, az sajnos nem európai emberhez méltó viselkedés. Akármennyire is a zsigereiben azt érzi az ember hogy most lecsonkolnám a végtagjait a majdnem gázoló hülyegyereknek, az önbíráskodás ezen foka szerintem nem elfogadható. Sőt.
Persze tényleg tudom, hogy nehéz uralkodni egy ilyen esetben magunkon.
Én személy szerint azt tartottam volna megoldásnak, ha a kedves illetőt nem ráncigálják ki az autóból, hanem csak megakadályozzák a helyszín elhagyásában, tisztelt rendőrség azonnali értesítése mellett. Tanú volt bőven.
Szerintem egy kellemes kis rendőrségi hercehurca mélyebb nyomot hagyott volna tinédzserünk életében.
Tudom, hogy semmivel nem magyarázható a gyerek magatartása. De úgy gondolom, hogy az emberek többségében felmegy a pumpa mikor olyan sztorikat olvas például itt, amiben egy A8/7es BMW/S Merci vagy akármilyen autó tulajdonosa kipattan az autójából és veréssel fenyegeti autóstársait.
Egyszerűen a tettlegesség ezen formáját el kell utasítanunk, ha ezt mindenki elfogadja, akkor előrébb jutunk. Remélhetőleg.
Meg persze nem ártana egy tettrekészebb rendfenntartó szerv sem, de ezen mi nem tudunk változtatni.
szép napot
non olet (törölt) 2009.01.20. 11:13:13
Mi a faszert KELL a gyalogost udvariaskodassal veszelybe csalogatni ?!!
Senki nem vallahatja a felelosseget azert, hogy MAJD mi fog tortenni MELLETTE a kovetkezo 10 masodpercben...
Sokkal biztosabb hagyni,hogy a gyalog megvarja amig ő maga LÁTJA be a neki az atkeleshez szukseges tavot.
-d(-_-)b- 2009.01.20. 11:14:31
Nem, ugyanis nincs új kresz.
indapasssucks 2009.01.20. 11:14:40
fake sztory, hangulatkeltés.
Nem az a lényeg, hogy mit csinált, hanem hogy jól meglehet verni, mert gyengébb, de mégis telik neki tuning kocsira. Addig nem lehetett, mig nem volt rá ürügy. A néninek persze nem lett jobb attól, ami történt. A kép meg persze lol, már aki tudja, hogy készül az ilyen.
Szóval éljen az újságírásosság, Purlitzert midnenkinek.
non olet (törölt) 2009.01.20. 11:14:58
Már meg is buktál a KRESZ-vizsgán, Bélabá.
Bélabá JÓL tudja...a KRESZ-t
Csak hulye faszok meghulyebb kampanyai az ellenkezojet probljak mostanaban elhitetni.
mazsolaszáj 2009.01.20. 11:15:43
NagyonJÓÓÓÓÓ!
Tightend 2009.01.20. 11:16:43
A csávót nem azért kellett megagyalni, mert majdnem kinyírta a vénasszonyt, hanem mert volt pofája továbbmenni. Halál reá.
Písz
Yeto 2009.01.20. 11:17:49
Bummer 2009.01.20. 11:18:08
Egyrészt: "tilos kijelölt gyalogosátkelőhelyen és közvetlenül a kijelölt gyalogosátkelőhely előtt másik jármű mellett elhaladni."
"Azt a helyet, ahol az (1) bekezdés értelmében a gyalogosnak elsőbbsége van, járművel csak fokozott óvatossággal és mérsékelt sebességgel szabad megközelíteni úgy, hogy a vezető elsőbbségadási kötelezettségének - a szükséghez képest megállással is - eleget tudjon tenni, és e kötelezettségének teljesítése tekintetében a gyalogosokat a jármű sebességével ne tévessze meg."
Bélabá01 2009.01.20. 11:18:08
lásd az előző írásomat.
Teljes joggal buktatnak ilyenért a vizsgán. A sarkon álldogáló utcalány viszont nem átkelni szándékozik, szóval ha megállsz előtte, akkor félreérti.
A gond itt az, hogy a buszsofőr felelőtlen viselkedése veszélyhelyzetet okozott és nem ő bűnhődött meg emiatt.
1. Nem jól mérte fel a közlekedő feleket (néni, busz, mögötte nagy sebességgel közeledő jármű)
2. Nem jól mérte fel az elsőbbségi helyzetet (ha a néninek ráutaló magatartása van vagy nincs, gyalogosátkelőről szóló elsőbbségi előírások, nem fogja megadni a mögötte levő autós az elsőbbséget/udvariasságot, ki kit láthat ebben a közlekedési szituációban)
3. hibás döntést hozott és lecsalogatta a járdáról a gyalogost (a biztos átkelés illúziójával)
4. hirtelen sávváltással karambolt okozhatott volna (ha a mögötte levő jármű átmegy a szembesávba és ütközik
5. üldözőjárműnek használta a buszt (kockáztatva ezzel a fene tudja mennyi utas épségét)
Csak ennyit szerettem volna mondani a sofőr közlekedési rutinjáról és jogosítványának jogosságáról.
rattenfanger 2009.01.20. 11:20:16
Több sem kelett nekem, megvártam még pirosra vált a lámpa. Mivel eszem nem nagyon van kétszer lefejeltem a tetőt, aztán leköptem és jól otthagytam magam az aszfalton. Rendőrt nem hívtam, apám úgy is ül már.
Nikorene 2009.01.20. 11:20:22
Jószz? Megkeressük a buszsofőrt, azt jól elverjük, mert szegény nénit lecsalta a mégsezgényebb opálos elé
mivan? 2009.01.20. 11:20:54
"Viszont érdekes dolog, hogy senkiben nem merült fel, hogy a buszsofőrnek esetleg bele kellett volna néznie a tükörbe, mielőtt a gyalogosátkelőre (gy.k. zebra) csalogatja a nénit."
A szövegértés megy-e?
"Az Opel, látva, hogy a busz kihajt az öbölből, átment a belső sávba úgy cirka 80 körül."
A busz mögül jött a zopel így a tükörben viszonylag nehezen láthatta.
"De szerencsére a buszsofőr kapcsolt, hogy ki fog a kocsi elé lépni az örehasszony botostul, ezért villámgyorsan behúzta a belső sávba a buszt, amire az Opel fékezés helyett dudálással és egy kövérgázos kikerüléssel reagált."
Értsd amikor látta, hogy a parasztunk sávot vált már észrevette és védte az öregasszonyt.
Jó tudni, hogy te is az a fajta vagy, aki csak a zebrán lévő gyalogosnak ad elsőbséget...
-d(-_-)b- 2009.01.20. 11:21:16
Nikorene 2009.01.20. 11:22:28
-d(-_-)b- 2009.01.20. 11:22:42
Sokat beszéltek nyár környékén erről a témáról, hogy 30cal kell majd menni zebránál meg ilyenek, de nem lett belőle szabály (még egyelllőre, és szerencsére).
molaris 2009.01.20. 11:23:20
Ugyebár ha nem forgalmi akadály miatt ácsorog a busz a sávjában, a belső sávon NEM haladhatok el mellette. A gyalogátkelőnek két vége van, tehát a szembeoldalt nem takarhatta ki a busz. Szóval volt a gyerek számláján, de az önbíráskodás akkor sem megoldás.
A buszos felelősségét is lehetne piszkálni./Behúzott elé a belső sávba; kiindulva a megállóból!/ Sőt: a gyalogosét is. Szóval nem olyan egyértelmű. Különben valós amit írsz.
csikósnindzsa 2009.01.20. 11:24:24
Én meg csak annyit akartam mondani neked, hogy nem csak zebrára lelépő gyalogosnak van elsőbbsége.
Nikorene 2009.01.20. 11:24:28
Szövegértés megy-e? :)
"Az Opel, látva, hogy a busz kihajt az öbölből, átment a belső sávba úgy cirka 80 körül."
Ha a busz az öbölben volt, akkor az opelos hogyan volt mögötte? Hacsak nem a járdáról ugratott a belső sávba, akkor viszont teljesen jogos a verés :)
j311 2009.01.20. 11:24:58
Ha mindenkit jól elvernének, aki nem tartja be a KRESZT a zebránál, talán kevesebb gyalogos sérülne mg a gyalogátkelőhelyeken.
A Btk ezt mondjuk önbíráskodásnak mondja, de támogatom az ilyen hozzáállást.
Bélabá01 2009.01.20. 11:26:55
Én akkora paraszt vagyok, hogy hátra szoktam nézni a tükörbe való belepillantás után... mintha tanítottak volna valami ilyesmit sávváltás/forgalomba állás esetén (pl. öbölből kihajtás). Tény, hogy ezt busz esetében nem lehet olyan könnyen megtenni, de azért ott mintha a tükör is kissé másmilyen lenne emiatt.
Ha meg nem vagyok biztos a helyzetben, nem kalimpálok bottal közlekedő öreg néniknek.
Nikorene 2009.01.20. 11:27:53
Pontosan, mindenkit meg kellett volna verni :D
mivan? 2009.01.20. 11:28:37
Remek akkor innentől én is 80-al közelítek meg minden buszt ami az öbölből áll ki, annak ellenére, hogy az oktatóm arra tanított, hogy a buszt MINDEN esetben óvatosan közelítjük meg, mert ki tudja elől/hátul átmegy-e valaki.
Aztán ha elcsapok valakit majd aszondom, dehát nem volt zebra...
non olet (törölt) 2009.01.20. 11:29:00
Van ilyen kurvara elbaszott ELKÉPZELES...
De eygelore az az ERVENYES szabaly, hogy
a gyalognak onnatol van elsobbsege ha
SZABALYOSAN lelepett a zebrara.
SZABALYOSAN lelepni pedig akkor tud, ha
KORULNEZETT ES MEGGYOZODOTT arrol, hogy
a lelepese NEM OKOZ majd veszelyt!!!!!
Azaz
- FÉKTAVON belul NEM LEPHET le !!!
- korulnezes nelkul lenduletbol nem lephet le
Ezek a szabalyok vedik meg az elgazolsatol, mert meg a legontudtosabb faszkalap gyalogos kedveert sem fog tudni megallni az auto NULLA tavolsagon ...
Az autos meg a zabarhoz kozelitev kötles lassitani es felekszulni arar, hogy
SZÜKSÉG esten elsobbsget adjon....AKÁR megállással is....
Tehat a sok medi baromsagagl ellenetetben
- nem koteles mindig megallni!!! az
elsobbseget megadhatja CSAK LASSITASSAL is
- a jaradn vaarakozo gyalognak MÉG NINCS elsobbsege...a szandeka senkit nem erdekel.
Amikor szabylosan letudott lepni AKKORTOL LESZ elsobbsege, amit az utos kotles megdani neki
LASSITSSAL vagy megallassal...ennyi.
Bladika 2009.01.20. 11:29:35
histar007 2009.01.20. 11:31:12
Ha ott valaki gondolkodik, akkor sejteni fogja, hogy a kölyök csinált vmi faszságot, és talán vigyázni fog(nak), mert tudják hogy van egy busz, ami segít az elesetteken, és igazságot szolgáltat. (Busz mint szuperhős, kellene egy ilyen film).
Lényeg: ha ebből tanul a kölyök, akkor remek, tőle talán már nem kell félni, körülnéz még a küszöb előtt is. De ha nem: megérdemli, hogy legközelebb a fején keresztül próbálják becsukni az ajtót.
Nikorene 2009.01.20. 11:31:33
Na ki érti? :)
Bélabá01 2009.01.20. 11:31:51
A gond itt az szerintem, hogy a néninek nem volt lehetősége meggyőződni arról, hogy a lelépése veszélyt okoz-e vagy sem, a buszos viszont elhitette vele, hogy biztonságban átkelhet, veszélyhelyzet okozása nélkül.
Nikorene 2009.01.20. 11:34:12
atleta.hu · http://www.atleta.hu 2009.01.20. 11:34:15
1., ... ?
-d(-_-)b- 2009.01.20. 11:34:25
Jó, hogy mondod! Még hónap elején moziba mentünk páran, valami lájtos vígjáték volt. A lényeg, hogy tizenkettes karika. Pont előttünk kért jegyet egy kisebb dedócsoport, tán harmadikas általános, hárman voltak. Na mondom a haveroknak: Ezeket nézzétek már, a bénák csak rajzfilmet nézhetnek. Fölmentünk a teremhez, hát a kis töpörtyűk is oda álltak sorba, ahova mi! Elkapom az egyiket: Kisköccs***g, hányéves e vagy! Erre megszeppenve nyöszörög, hogy most lesz tizenkettő jövő héten. Na a haverok egyből lecsaptak a másik két pisisre, kiderült, hogy azok is bőven 12 alatt voltak (egy hónappal, a másik meg három nappal).
Lényeg, úgy lek*rtuk őket a mozgólépcsőn, öröm volt nézni, közben a személyzet lelkesen biztatott minket, hogy végre valaki megmutatja ezeknek a s*ggdugaszoknak, hogy a szabály az szabály.
Az volt csak a baj, hogy előtte elfelejtettük leköpdösni őket. Úgyhogy le kellett mozgólépcsőznünk, hogy köphessünk, ezért még jól meg is rugdaltuk őket.
A film egyébként állat volt.
Bladika 2009.01.20. 11:35:00
Pont a hetekben volt arról szó, hogy lámpával nem védett gyalogátkelőn ha elütnek valakit, akkor az a bírói gyakorlat, hogy ha 30al többel ütötte el, akkor az autós a hibás. Szóval hiába vannak így meg úgy, itt a lényeg:
"Az autos meg a zabarhoz kozelitev kötles lassitani es felekszulni arar, hogy
SZÜKSÉG esten elsobbsget adjon....AKÁR megállással is...." max, ha tényleg mondjuk öngyilkos jelölt volt az illető, akkor enyhítenek az autós büntijén.
Nikorene 2009.01.20. 11:35:28
Lunitari 2009.01.20. 11:35:53
Pötyy 2009.01.20. 11:38:13
Mellesleg önbíráskodás rossz. De ha már mégis kell, mint ebben az esetben, akkor sem testi sértés, hanem anyagi károkozás pl. kulcs eldobás, ahogy már mások is írták. Abba ugyanis még senki nem halt bele, nevelő célzatú pofonba pedig sokan
Britte 2009.01.20. 11:38:16
Rég volt már, de emlékszem hogy erre figyelmeztetett az oktató.
Persze vannak helyzetek amikor hiába figyel az ember. Pl. amikor hirtelen tör elő a barom valahonnan hátulról előzve, ilyenkor nem tudsz mit csinálni.
nagyzee 2009.01.20. 11:38:42
no igen, de a KRESZ pontosan leírja azt is, hogy az autóvezetőnek hogyan KELL MEGKÖZELÍTENI a gyalogátkelőhelyet. Ha a leírtak szerint közelíti meg az autós a gyalogátkelőhelyet, a gyalog egyszerűen NEM TUD FÉKTÁVON BELÜL LELÉPNI!!!!
AczélGyörgySzelleme 2009.01.20. 11:40:42
Köszönjük értékes szabálymagyarázatod!
Most akkor azt a részt ismertesd, amikor egy autó megáll a zebránál és a másik elhalad mellette a másik sávban...
Tudod, az egyik legsúlyosabb szabálysértést, amiért akár azonnal bevonható a jogsi...
Mert a levél szerint EZ történt!
Lunitari 2009.01.20. 11:40:46
-d(-_-)b- 2009.01.20. 11:43:29
amikor intesz neki, az más, az az elsőbbségről lemondás tipikus esete, és olyat szabad csinálni. persze körültekintően. de a gyalognak is azér körül kell néznie.
dokkmunkás diplomás (törölt) 2009.01.20. 11:44:43
Ami előtt illendő dolog körülnézni, ahogy azt már általános iskolában is tanulhattuk."
Tudtommal ez már megváltozott. Ha nem lépett még le azebrán az útra, akkor is elsőbbsége van a gyalogosnak, szándéka van átmenni. (Nem tudok pontosan idézni jogszabályt,de voltak erről a változásról figyelemfelhívások).Mondjuk ez jogos is, mert korábban egy átlag gyalogos hogyan is mert volna lelépni, ha előtte ezerrel hajtanak a kocsik.
-d(-_-)b- 2009.01.20. 11:47:03
egyrészt tényleg úgy kell megközelíteni a zebrát, hogy elsőbbséget tudj adni.
elsőbbsége viszont a már az úton levő gyalognak van.
a gyalog pedig nem léphet le eléd féktávon belül.
Tehát ha monnyuk 50nel mész és a fékút legyen 15 méter, akkor a felelősség 15 méterrel a zebra előtt rólad átszáll a gyalogra.
Szerintem.
Britte 2009.01.20. 11:47:28
Ne sarkíts bazdmeg!
Faszom ki van...
Húzok innen, mert csak felbaszom az agyam!
mivan? 2009.01.20. 11:48:04
Ha már nyolcvannal megyek akkor miért állnék meg pirosnál? :D
Ha már mindenkit felelősségre vontunk(zopeles, buszsofőr, gyors reagálású kövér úr, jónéhány férfi utas, jókötésű utas) akkor ne felejtsük el, hogy a néninek takarásból való kilépés előtt körbe kellet volna néznie.
pf...
-d(-_-)b- 2009.01.20. 11:48:21
Jim Raynor 2009.01.20. 11:49:56
a faszt, mert 50-nel a zebra előtt relatív gyorshajtást követ el a sofőr......
Jim Raynor 2009.01.20. 11:52:07
ja, a gyalog meg 3 mp alatt számoljon fejben féktávot, úgy, hogy a gépkocsi sebességét sem tudja felmérni.....
dokkmunkás diplomás (törölt) 2009.01.20. 11:52:57
a te figyelmedbe is ajánlom a kresz változását, hogy a gyalogosnak már akkor is elsőbbsége van tudtommal, ha nem lépett még le a zebra előtt a járdáról az útra. Azaz, ha valaki gyalogost lát a zebra előtt a járdán, tudomásom szerint az új szabályok értelmében, nem saját belátása szerint eldönti, hogy megáll-e, hanem meg kell álnia a kocsinak, át kell engednie, és ehhez megfelelő sebességet kell értelemszerűen a gyakorlatban megválazstani a zebrák előtt, hogy meg tudjon állni.
Gáz akkor van, ha a gyalogos ismeri az új szabályt, az autós mondjuk nem...Az megint más dolog, hogy a gyalogos nézzen körül, hirtelen fékezésre ne kényszerítsen senkit. A legtöbb vezető nagyon is látja, hogy a zebrán ott egy gyalogos aki át akar menni.
Bladika 2009.01.20. 11:53:16
Lieutenant Bona · http://eletesbirodalom.blog.hu/ 2009.01.20. 11:53:43
Választani kell emberek, néha mások helyett is.
Ha a srác tanult valamit az esetből (vö. makarenkói pofon), akkor két év múlva nem fog bíróság előtt állni és egy gyászoló családdal kevesebb lesz.
-d(-_-)b- 2009.01.20. 11:53:47
dokkmunkás diplomás (törölt) 2009.01.20. 11:54:06
nekem rendőr ismerős mondta, hogy van ilyen szabély. Akkor most ő téved, vagy te?
Én nem tudom, nem néztem utána.
Bladika 2009.01.20. 11:54:43
-d(-_-)b- 2009.01.20. 11:54:55
Lunitari 2009.01.20. 11:55:48
nagyzee 2009.01.20. 11:55:57
Szerintem ezt már többször kitárgyaltuk más postokban is. Nézz utána.
"Kijelölt gyalogosátkelőhelyen a járművel a gyalogosnak elsőbbséget kell adni." PErsze az a kérdés, kinek, hol kezdődik a kijelölt gyalogátkelőhely...az első fehér csík? A járda széle?? Szerintem jobban jársz, ha nemcsak a már úttesten levő gyxalogot engeded át..
-d(-_-)b- 2009.01.20. 11:57:32
"Az autos meg a zabarhoz kozelitev kötles lassitani es felekszulni arar, hogy SZÜKSÉG esten elsobbsget adjon...AKÁR megállással is..."
Oké, de akkor sem léphet le elé a gyalog féktávon belül.
A bírói gyakorlat az meg hát ha így van, így van, kényelmes álláspont a bírók részéről.
-d(-_-)b- 2009.01.20. 11:59:02
Sztem tekints bele egy kreszkönyvbe.
mazsolaszáj 2009.01.20. 11:59:22
Amúgy: Gyalogost zebrán elütni rendőrségre tartozó dolog. Ők szakértők.
Gyalogost elütni és utána elütőt megverni: barbár dolog. Ebben meg ők a szakértők.
De a sztorik jók. Összefűzni, kiadni?
dokkmunkás diplomás (törölt) 2009.01.20. 11:59:38
mondtam már korábbi kommentben, hogy nem tudom idézni.
De pont azért kérdzetem meg rendőr ismerőst, mert korábban erről beszéltek a Tv-ben...stb., hogy ez már érvényben van-e. Állítása szerint igen.
Nem fogok idézgetni, sem keresgélni. Ha érdekel, járj utána magad. Én nem akarlak meggyőzni téged semmiről.
Ui: szabály meglététől, nem lététől függetlenül, amúgy nekem nem okoz gondot elengedni egy gyalogost a zebrán.
Bélabá01 2009.01.20. 12:00:41
A sofőr is megtanult valamit:
Ha nem vagy biztos a közlekedési szituációban és emiatt valaki majdnem meghal, veress meg valaki mást... hős leszel tőle.
Balkánt hagyjuk, ez Magyarhon... sokkal gázabb.
Repülő Majom · http://www.kutyushop.hu 2009.01.20. 12:00:56
Valami elképesztően gusztustalan a hazai autós "morál" (ezt a szót véleményem szerint nem lehet itthon használni). Múlt héten szerettem volna átkelni a Budafoki úton a Prielle Kornéliánál, ahol nincs lámpa, csak zebra. Gondoltam, kihasználom, hogy gyalogosként elsőbbségem van, leléptem a zebrára (megtehettem, az út egy építkezési terület miatt be volt szűkítve, így nem fenyegetett az a veszély, hogy valaki helyből elgázol). Néztem, hogy hogy mennek az autók, ki tudok-e lépni a forgalom ellenére valaki elé úgy, hogy az tutira meg tudjon még állni. Láttam egy rést, elkezdtem befele csordogálni, hogy lássák, én is ott vagyok, de ha kell, el tudjak ugrani. Az első autó fékezés nélkül elment előttem, és mivel már eléggé bent jártam a sávjában, egy "elegáns" kormánymozdulattal kikerült a belső sávban (ezúttal is üzenem neki, hogy anyád fékezetthabzású túrós f*szát). Viszont a mögötte jövő erősen fékezett (nem tudom, miért, amikor megállt, volt még közöttünk jó bő 7-8 méter), és közben nyomta is a dudát. Én, mint gyalogos, állok a zebrán, és rámdudálnak? Na ekkor elszakadt bennem valami, megálltam. Mellém ért, rá a zebrára, és elkezdett mutogatni. Sajnos csak üvölteni tudtam, és belerugni a kocsijába egyet, de azt sem erősen. Utána elhajtott, és én is mentem a dolgomra. Ezentúl nem lesz kegyelem, aki nem figyel oda a másikra, arra lecsapok, hulljon a férgese.
Devil 2009.01.20. 12:01:23
Bélabá01 2009.01.20. 12:02:41
Segítek:
Ha itt nem találod meg, akkor az már kissé gáz.
net.jogtar.hu/jr/gen/hjegy_doc.cgi?docid=97500001.KPM&kif=k%F6zleked%E9s#xcel
(a fenti link a kresz hatályos szövege)
Bélabá01 2009.01.20. 12:04:22
Gyalogos ÁTkelő, nem MEGÁLLÓ.
Te voltál a paraszt.
Pipas 2009.01.20. 12:10:15
Öcsém, te ne írj regényt, mert nincs hozzá tehetséged...
-d(-_-)b- 2009.01.20. 12:11:04
Állunk a megállóban haverokkal, várjuk a buszt. Erreföl valami dudálás meg tuningopel-hangok, odanézünk, hát a mi buszunk ott áll vmi zebránál, az utasok megy csak úgy csámborognak föl-le a buszról, meg vmi öreglánnyal trécselnek, aki ül _a zebrán!_ Bazzeg, mindenki tudja, hogy a zebrán _a lehető leggyorsabban_ át kell haladni, tilos megállni meg fetrengeni.
Ez mind semmi, végre elindul a busz, erreföl simán elhúzott a megálló előtt, és beállt a lámpához. Na mondjuk is egymásnak: Ez jó móka lesz, srácok! Na, futás, még odaértünk, nem váltott a lámpa. Mit látunk: az utasok _már megint_ az úton dzsesszelnek, buszról le, buszra föl, meg valami opelos gyerekkel beszélnek. Mi persze egyenesen föl a sofőrhöz: "Mikkébzeesz köcs***g, mijaszhogy nemászmeg!" Ketten már téptük is ki a fülkéből, kib*sztuk az úttestre, jól megrugdaltuk. Már épp köpdöstük, amikor elkezd rinyálni, hogy "Dehát aszonták azok az emberek, hogy ne álljak meg", és mutogat az opelossal dumálókra.
Hát öcsém, olyan jó napunk már rég nem volt a haverokkal, mint aznap! A végére már elfogyott a nyálunk, annyit köpdöstünk!
Még jó, hogy járunk gyúrni, szaal a sok rugdosástól nem lett izomlázunk.
.gereblye 2009.01.20. 12:11:51
Te voltál a paraszt."
Úristen mekkora paraszt sutyerák taplók vannak itt, te jó ég!
És csodálkozunk, hogy ennyi gázolás van zebrán.
Bélebá, anyád temetésén dudálj, te görény, ne a zebrán!
Faszkalap.
smartdrive 2009.01.20. 12:13:34
-d(-_-)b- 2009.01.20. 12:14:15
Bélabá01 2009.01.20. 12:16:02
Nem mondtam, hogy az autósnak volt igaza.
De a gyalogosnak sem, hogy megáll a zebrán.
-d(-_-)b- 2009.01.20. 12:16:17
Persze, hogy nem, mert NINCS ilyen szabály.
potha 2009.01.20. 12:16:27
Ha igaz akkor nem semmi, mert megérdemelte!
Igaz én sem vok még vén de mind1 is nem ez a lényeg... :)
Szal ennek a kommentemnek igazából semmi értelme nincs!
Szal ha meg nem igaz akkor nem igaz :)
dokkmunkás diplomás (törölt) 2009.01.20. 12:18:01
nem nekem kell segítened, mert nem érdekel
Ha akarod, keresd magadnak.
Vagy neked nincs igazad, vagy vicces kedvében volt rendőr ismerősöm.
Lovagolhattok ezen, de értelmetlen és felesleges. Én ha zebránál gyalogost látok, aki sokszor az ezerrel teperő autók miatt lelépni sem mer, megállok és elengedem. Ha már eg yideje senki nem engedi el, nem kell csodálkozni azon sem, hogy megunja és hirtelen elindul...
Láttam olyan gyalgoost, aki a zebra bal oldlalán már átjutott, jobbról senki nem engedte el. Megindult mögötte is a forgalom. Ott állt az út-zebra közepén és előtte, mögötte húztak az autók. Pécs, 2008. szeptemberi eset. Ez a magyar közlekedési morál.
Őszintén: fütyülök rá, hogy köteles vagyok-e akkor is átengednem, ha még le sem lépett a járdáról az úttestre (sok esetben azért, mert nem is mer a száguldók között, ill. sokan zebránál gyalogost látnak, még gyorsítanak is, hogy még véletlenül se kelljen átengednie.). Én átengedem őket. Ennyi.
svejk_a_derék_katona 2009.01.20. 12:19:28
ezzel kettődarabos gond van
1. ott cigányok voltak az elkövetők
2. ott nem volt cserbenhagyás meft szegény tanár nem hajtott tovább
csikósnindzsa 2009.01.20. 12:20:40
De komolyan, tiszta Mad Max-ország lesz ez.
Ha valaki át akar menni majd a zebrán, egy jó nagy tárgyat kell majd betolnia az útra maga elé, egy talicska téglát, vagy egy görgős-kétajtós szekrényt, aztán annak fedezékében tigrisbukfenccel átugrani a túloldalra, közben tűzharcba keveredve Bélabával vagy Fejhallgatós Nemfékezeksoha-csávókkal.
Mindeközben hangos dudálás, anyázás.
A távolban épp felrobban egy nyugdíjas, aki nem volt elég gyors, és így a rettegett AUDI-klán útját keresztezte, vesztére.
Szendwich 2009.01.20. 12:22:12
Ez mennyire igaz.
Preis · http://www.glasso.hu 2009.01.20. 12:24:15
Nikorene 2009.01.20. 12:25:41
Lunitari 2009.01.20. 12:28:07
Aszi 2009.01.20. 12:28:17
pit.stop.boys 2009.01.20. 12:30:02
Az eset szemtanúi milyen befejezést képzelnek el? Hirtelen és jogos felindultságból egy szürreális autós-buszos üldözés után a rossz elnyeri méltó büntetését, amit el lehet mesélni egy korsó sör mellett. Így kerek a történet. Vagy ott véget ér a történet, hogy "aztán kihívtuk a rendőröket, azok velvették a tényáladékot, aztán ki tudja mi lett belőle..."
Nem vetem össze a régi kommenteket, de akik itt önbíráskodást, meg lincselést emlegetnek, régebbi, hasonló posztoknál nem sünszaratást, szemkitolást, bézbólütés nyomorítást óhajtottak az erőszakos autósra? (Akinek nem inge, persze...)
Aszi 2009.01.20. 12:30:15
Paladin 2009.01.20. 12:32:40
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2009.01.20. 12:33:03
Lunitari 2009.01.20. 12:34:10
TuskóHopkins 2009.01.20. 12:34:51
Nekem gyerekkoromban megtanították, hogy busz/teherautó/traktor/villamos/tank előtt soha nem megyünk át még a zebrán sem, mert nem látni, hogy mellette mi jön. Ha meg a sofőr át akar engedni, akkor megköszönöm, de nem...
Múlt héten egy nyugdíjas néni majdnem besétált a volánbusz alá. Le volt fagyva és a néni nem a járdán ment, hanem a háromsávos úton, sréhen a pirosnál álló kocsik között.
A busz baloldalán ellopakodott a zebráig, majd közvetlen a busz előtt rá a zebrára. Csak közben a busznak már zöld volt és a sofőrnek fi*gja sem lehetett, hogy előtte a néni még ott bénázik...
cb600f 2009.01.20. 12:40:54
(F)ordító · http://aztirjaa.blogspot.hu/ 2009.01.20. 12:41:03
általános közvélekedés, hogy
- a hatóság nagy ívben sz*rik az ilyen ügyekre (is)
- a büntetést meg lehet úszni,
- a büntetés röhejes mértékű,
- nem az okozót büntetik meg,
- az okozót nem érdekli a büntetés.
ezért jön az önbíráskodás. ami így csak egy tünet, a széthulló államhatalom tünete.
non olet (törölt) 2009.01.20. 12:43:48
Ez meg attol fugg ....
A KRESZ ugyebar azt irja elo, hogy
"mérsékelt sebességgel" kell kozeliteni.
Teszi ezt azert, hogy jardan varakozo gyalogos
- lássa, hogy eszrevetted a zebrat! lassitottal, tehat FELKESZULTEL arra, hogy esetleg a gyalogos elkezd atkelni es akkor
neked elsobbeseget kell adni TOVABBI LASSITASSAL vagy akar megallassal is...
- a lassitas miatt a fektavod lecsokken, tehat
a gyalog megkapja az eselyt a szabalyos lelepesre ! hiszen a lassitasal a fektavod
cirka 3-4 autonyi azaz 15-20 meter tavolsagra csokkent....
A lssitas miatt eloáll egy idoszak amikor KÉTESELYES a dolog...a gyalog vagy elindul vagy nem ....
HA elindult akkor ONNANTOL eloseggseg lett!!!!
Tobbe nem zavarhatja az atutos...lassit tovabb sot akár meg is all neki. A gyalognak az elindulsara nyitv aallo ido addig a tart amig
az auto a zebrat fektavon belulre meg nem kozeliti!!!! utana a ygalog mar nem lephet le!!!! mert akkor mar szabalytalan lesz...
Az itelkezes gyakorlaban a hatar sebesseg 35 kmh/h...azaz ha ettol gyorsabb volt az autos a zebra elott akkor mindenkeppen ő viszi a balhet.
Mert nem mersekelte a sebesseget kelleon...
A 35 km/h az ugye normal fekezessel cirka 20 meter fekut azaz 4 autoyno tavolsag, veszfekkel 12-14 meter azaz 2-3 autonyi tavolsag...
Ha viszont a gyalog ezen a 15-20 meteren belul lep le egy szabylosan as ebessget mersekelt auto ele ...akkor a gyalog lesz a hunyo, mert
megszegte a szebayt miszerint a lelepesevel veszelyt nem okozhat....!!!!
Mikor lephet le ettol kozelebb a gyalog ?
Akkor ha a kozelito auto lassabb ennel.
pl. mert elozkeny es jobban lassit sot megall
pl. mert a forgalom eleve lassab 35-nel
15 km/h esten mar a 4-5 mter is jogos lelepesi tav, az 5-el aarszolo dugoban pedig 1 metrrol IS szabalyosan lep le a gyalogos...
Mikor lephet le csak tavolabb a gyalog ?
ha az auto lathatoan tul gyors...
Az mindegy, hogg ezzel szabalytalan eppen!
Attol a gyalog nem okozhat veszelyt a fektavon belul valo ele lepessel.
Mikor nem kell ENNYIRE (35 km/h) ora lassitani az autosnak ?
NYILVAN akkor ha nemcsak a zebran de még a zebra kozeleben SEM LATHATO gyalogos!!!!
Mert akkor folosleges...akkor eleg, ha elveszi gazt es figyel hatha megis elokerul valaki hirtelen. Ezzel az eloirt mersekles megvolt...
Szumma:
A KRESZ pontosan es jol szabalyozza a helyzetet
mind az autos mind aygalogos reszerol...
HA a felek betartjak a rajuk vonatkozo szabalyt akkor elvben nem lehet gond!
A gond onnan indul amikor a felek szarnak a szabalyra....lelepnek osszevissza ill. nem adjak meg a mar jogos elsobbseget sem.
Ezen egy ujabb szigoritas sem fog segiteni a felek ugyanis arre is szarni fognak.
A megoldas a most is elgendo es jo szabalyok BETARTATSA.
A fektavon belul, a pirosban vagy a zebra mellett lelepo gyalog suru buntetese.
A nem lassito, elsobbsghet megtagado, zenrnal elozo/elhalado autos suru buntetese.
kiscsikó · http://www.volvowiw.hu 2009.01.20. 12:46:39
20 éves korom óta vezetek és elejétől kezdve normálisan mentem az utakon. Szerintem ez nem kor függő hanem adrenalin függő, hogy az illető mennyire vadássza a veszélyes helyzeteket.
kiscsikó · http://www.volvowiw.hu 2009.01.20. 12:48:07
-d(-_-)b- 2009.01.20. 12:51:05
attila.1969. · http://attila1969.wordpress.com/ 2009.01.20. 12:51:55
Lunitari 2009.01.20. 12:53:02
gmower (törölt) 2009.01.20. 12:56:11
De aztán el ne felejtsétek leköpdösni a verés után!!! :D:D:D
_B_ 2009.01.20. 12:58:16
ifj.Dtomesz 2009.01.20. 13:08:30
Az egész sztoriban a legnagyobb jelentőssége az említett testes úrnak volt (akit azóta se láttam), aki azonnal kapcsolt, hogy a helyszíntől 3-400 méterre jelzőlámpa van, és lehet, hogy a srácnak meg kell állni. A buszsofőr ismerősöm pedig, amellett, hogy bár nincs nagydoktorija, normális ember, gyorsan felfogta h mi történik és hogy miért magyarázzák neki hogy mennyé' mennyé' máá'.
Lincselésről szó sincs, a srác talpon maradt, láthatóan nem lett semmi baja, azon kívül hogy úgy remegett mint a nyárfalevél és meg se mert szólalni.
Jim Raynor 2009.01.20. 13:12:39
írja azt a Kresz, hogy csak akkor kell fokozott óvatossággal megközelíteni a gyalogátkelőt, ha ott gyalogos várakozik? nem. ergo mindig így kell megközelíteni. pont.
a gyalogos meg álljon függvénytáblával a járdán, és számolgasson féktávokat, hogy mikor lephet le, mi? lol
Kertitörpe 2009.01.20. 13:12:41
index.hu/politika/bulvar/olaszl1016k/
A tanulságot vonjátok le ti...
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2009.01.20. 13:13:59
Kertitörpe 2009.01.20. 13:15:38
Dekatlon 2009.01.20. 13:17:00
Hát ja, azért nincs, mert jól működik a bosszú intézményesített formája, a jogszolgáltatás.
De ez itt nem egy fejlett társadalom, és fejletlen társadalmakban az önbíráskodás segít fenntartani a közrendet.
GY.K.: Ha nem jár rendőr a szőllőbe, csak onnan nem lopnak, ahol seggberúg a csősz.
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2009.01.20. 13:17:59
ifj.Dtomesz 2009.01.20. 13:18:03
A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél · http://www.planetside.blog.hu 2009.01.20. 13:18:54
A gyalogoscsalogatást az én oktatóm meg akként definiálta, hogy mész a zebra felé, el is veszed a gázt, lassulsz is, meg nem is, a mozgásod nem egyértelmű, a gyalogos meg kijön eléd, te meg nem is akarod elengedni, de összejön a baj.
Vagy amikor egy autónak intesz, hogy elengeded, akkor csalogatod az autóst? Nómáis???
d.z. · http://masikmagyarorszag.blog.hu 2009.01.20. 13:21:09
A veszélyhelyzetbe csalogatásról meg annyit, hogy a zebrán a gyalogosnak van elsőbbsége, kész. Nem lehet semmilyen veszélyhelyzet. Mondjuk, ha én kocsival vagyok két sávos úton és gyalogos van, általában kirakom a kezem az ablakon, hogy nem jókedvembe állok meg egy zebra előtt, de mindegy.
Aki ebbe a sztoriba beleköt menjen a picsába. A buszsofőr jól csinálta meg az utasok is, legalább 5 percre össze tudtak fogni. grat
non olet (törölt) 2009.01.20. 13:23:16
...Te lenni magyar, erteni nyelv ?
A fokozott ÓVATOSSAG az ugye...
NEM azonos, azzal hogy a JOL LATHATOAN TÖK ÜRES zebra+jardan eseten is jelentosen mersekled a sebesseget ?! ha kell, ha nem.
Az csak az, hogy jol korelnezel...
A merseklesrol meg irtam korabban.
"a gyalogos meg álljon függvénytáblával a járdán, és számolgasson féktávokat, hogy mikor lephet le, mi? lol "
Az agyalogos aki nem keps megsaccolni, hogy
MÉG biztonsagban van-e az NEM VEHET reszt a EYGEDUL kozlekedesben...
Mert
vagy meg pici gyerek es a szulo felel erte
vagy szellmileg serult (oreg/beteg) es a gondviseloje felel erte...
A tobbi ép gyalog pedig köteles megatnulni
a ra vonatkozo KRESZ es fizika szabalyokat.
Vagy Te pl. a csalodod tagjait oly gyenge elmejunek tartod.. akik (jogsi hijan) nem kepesek felmerni, hogy veszelyes-e mar
a kozeldo jermu a tavolsaga es tempoja alapjan.... ?!
Kertitörpe 2009.01.20. 13:24:21
jox19 2009.01.20. 13:24:32
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2009.01.20. 13:30:02
Én nem értek egyet az önbíráskodással, ne érts félre. Csak rossz a példa.
d.z. · http://masikmagyarorszag.blog.hu 2009.01.20. 13:30:14
Bélabá01 2009.01.20. 13:30:36
Szerintem az általad említett példa inkább a félreérthető viselkedés esete, de a magatartás megnevezése ebből a szempontból tökmindegy, mert mindkét eset elég rossz viselkedési forma.
A te esetedben azonban az autó már az úttesten halad, ezért a viselkedését meghatározza a kresz (mármint ha az autósnak intenél, hogy elengeded). Ha az autós elengedése után pedig kiugrasz elé, akkor öngyilkosjelölt vagy kb.
gmower (törölt) 2009.01.20. 13:31:54
Hát te se vagy okosabb.
"Az Opel, látva, hogy a busz kihajt az öbölből, átment a belső sávba"
Érted már? Vezettél már 20 km-t? Láttál már párhuzamos közlekedésre alkalmas utat, ahol még buszöböl is van?
non olet (törölt) 2009.01.20. 13:33:34
KI KELL ENGEDNI
Nezzuk csak ezt pontosan...
"(3) Lakott!!!!! területen belül"
Tehat lakteren kivul nem kell
"a járművek vezetői kötelesek az elindulási szándékot jelző, menetrend!!!! szerint közlekedő autóbusznak és trolibusznak"
Tehat nem minden kobor buszt kell
"a megállóhelyről való elindulását (a jobb szélső forgalmi sávba való besorolását) - ha ez hirtelen fékezés nélkül megtehető -
lassítással, szükség esetén megállással is lehetővé tenni."
Hoppa tehat nem mindig, csak ha nem okoz gondot...
"Az autóbusz, illetőleg a trolibusz vezetője azonban ilyen esetben is csak akkor indulhat el, ha meggyőződött annak veszélytelenségéről"
A busz vezetonek pedig TÜKÖRBE kell nezni.
Haaat...akkor ennyit a hozza szolo KRESZ tudasarol...mit mondjak GYENGE.
RobinGood 2009.01.20. 13:34:02
néni meg tuningopel meg a a hős buszsofőr a hős utasokkal :-)
Ha igaz a történet akkor a buszsofőrrel kellene kezdeni a verést. Mi a f*szt integet amikor benn áll az öbölben? Ha meg integet akkor nézzen már bele a tükörbe, hogy nem jön-e esetleg egy másik autó is! Ja hogy a busznak az autó nem számít?
Amúgy meg gratula a veréshez (ha igaz a történet) remélem mindegyiknek a gyereke is végig nézte, ahogy az apja ver egy másik embert.
Bélabá01 2009.01.20. 13:38:50
Lunitari 2009.01.20. 13:46:59
molaris 2009.01.20. 13:47:27
Ha mindenkit elvernénk, aki nem tatja be a Kreszt, új többség alakulna (valódi?). A fehérek szinte kivesznének, mindenki kéken- zölden járkálna. Milyen szép színes társadalom lennénk. A maradék fehér, a genetikailag színezettek, na meg az autós társadalom. Akkor meg már nem lenne más feladat, mint egy nagyot rúgni a tiri- tarkába, nehogy elmúljon a "dukkózása"!:):)
Gery.Greyhound · http://greyhound.blog.hu 2009.01.20. 13:48:21
molaris 2009.01.20. 13:51:02
"....mi a f*szt integet..."- megizzadt a keze a kormányon, azt szárogatta.:)
Matrix_ 2009.01.20. 13:53:06
Alf (törölt) 2009.01.20. 13:53:49
Bst 2009.01.20. 13:59:56
meg a helyét...
peti papagáj 2009.01.20. 14:03:32
csipesz. 2009.01.20. 14:03:33
Szerintem ez kurvára egyértelmű, kb annyira, mint a jobbkéz-szabály. Ott sem elemezget senki, hogy ha túl közel vagyok az illetőhöz, akkor nem kell elengednem. Lófaszt nem.
Jim Raynor 2009.01.20. 14:05:22
akkor barátom, vegyél egy kresz teszt könyvet, és nézd meg azt az ábrát, ami egy megállóból kifelé indexelő buszt, meg egy mögötte az úton érkező szgk-it ábrázol....meg fogsz lepődni a megoldáson......
marxcie · http://www.kerekparosklub.org/milyen-erveket-ne-hasznalj-amikor-biciklisekkel-vitatkozol-0 2009.01.20. 14:06:51
Lichtenstein · http://terrormedia.blog.hu 2009.01.20. 14:13:28
Amíg a taknyokat vertük a néni sütött puszedlit, finom volt. Tulajdonképp egészen kellemesre sikerült délután lett belőle, ha jobban belegondolok. Taknyok!!!
2009.01.20. 14:19:18
Mindenki csak egyszer csapja a gyerek fejét az autóhoz és máris meghal.
Olaszliszkán is ez volt! Akkor az is jogos dolog volt? Vagy azt másképpen ítéljük meg, mert cigányok voltak az elkövetők és a bántalmazott egy 2 gyerekes tanító?
Az elütött meg nem egy cigány kislány, hanem egy nyugger "vénasszony, becsukom a szemem és megyek át az úton, ha az a 4es főút akkro is" mammer.
Szal akkor mostantól az ilyen majdnem elütötte sztorinak, a büntetése akasztófa v agyonverés lesz?
Lunitari 2009.01.20. 14:26:40
"
Akkor még1*....nem látom a hasonlóságot....az ott egy rablási kísérlet volt (Ottani megbízottól tudom, hogy ott ez szokás, mielőtt valaki Kurucozik stb)
Lunitari 2009.01.20. 14:30:14
ifj.Dtomesz 2009.01.20. 14:31:04
Azért az a srác nem hogy nem lett agyonverve, szerintem két-három nap múlva már a púp is lement a fejéről. Nem vérzett, nem vadállat módra verték meg rúgták, azért biztos fájhatott, de abban is biztos vagyok, hogy nem tört be a feje, és 4-5 nap múlva már csak a csulás trikója emlékeztette az esetre.
2009.01.20. 14:33:59
Lunitari 2009.01.20. 14:35:35
Lunitari 2009.01.20. 14:37:22
RobinGood 2009.01.20. 14:37:39
Abban persze igazad van, hogy az ilyen önbíráskodás nem elfogadható. Ebből a szempontból hasonló az eset.
2009.01.20. 14:45:13
Abban az egyben igazatok van, hogy a gyíkfejű tovább ment.
A többiben viszont akkor sem értek egyet.
Lunitari te simán rasszista, feketébe öltözött gárdista vagy, téged úgysem foglak tudni meggyőzni, nem is akarlak. Azt gyalázol akit akarsz pont nem érdekel.
Ha kiderülne h a vénasszony, akit majdnem kivasaltak cigány volt, akkor te lennélaz, aki a leghangosabbban ordítanál, hogy magyar veri a magyart egy cigány miatt, milyen dolog ez. Sőt, még feltehetőleg azt is kitalálnád hogy a gyorsreagálású dagadt forma is cigány volt, igazi oláh kalapban, és megütötte a szegény szép magyar ifjút, aki a diplomamunkáját ment beköttetni és zárt a nyomda, azért sietett.
Engem itt csak az zavar, hogy nem vagytok következetesek. Vagy mindenki megpofozunk aki szabálytalan vagy senkit. Pont ez a baj a jogrendszerünkkel is.
non olet (törölt) 2009.01.20. 14:48:35
Aztan kit erdekel egy ezek szerint HIBAS tankonyvi abra (ha igaz amit irsz) ideztem a szabaly PONTOS szoveget
(raadasul magyarazattal ellatva)
Ha nem vagy kepes azt az EGY mondatot felfogni...az sajnalatos szellemi allapot.
De leirom NEKED megegyszer:
csak lakott teruleten
csak a MENETREND szerinti buszt
CSAK AKKOR ha nem jar eros fekezessel
kell kiengedni a megallobol....
Vajon igy SZAMODRA LE egyszerusitve
fel birod-e mar felfogni... ?
Lunitari 2009.01.20. 14:49:39
Lichtenstein · http://terrormedia.blog.hu 2009.01.20. 14:51:33
Lunitari 2009.01.20. 14:53:03
Itt szabálytalanság történt, ott nem.
Itt könnyű testi sértés, ott gyilkosság brutális kegyetlenséggel.
Itt nem álltak meg, ott igen.
Amiben egyeznek: Önbíráskodás amit a törvény bűntet. Ott miért is kellett volna megpofozni a tanárt? Szánalom.....
Jim Raynor 2009.01.20. 15:02:48
lovagolj ezen, szabályos közlekedés mellett kb. 5 % lenne az az eset, amikor nem tud a szgk. megállni....a lényeg az, hogy ki KELL engedni, kivéve, ha már olyan közel vagyunk, hogy nem tudnánk megállni a busz segge előtt....
non olet (törölt) 2009.01.20. 15:05:14
..mit varsz a sok nagyeszutol ?
Akinek az ÉRTŐ olvasás is gond, mint lathato.
Marpedig az erto olvasas 3. osztalytol
(azaz 9-10 eves kortol) elvart kepesseg.
Az a sajnalatos, hogy tucatszamra nyilatkoznak itt olyanok akik elmultak 10 evesek ...es
még sem kepesek megerteni amit olvasnak.
Az is sajnalatos, hogy lathatoan
OLYANOKNAk is van jogsija akik
eletukben NEM OLVASTAK el még a KRESZ-t...
... vagy ha igen akkor NEM ÉRTIK.
A zom lathatoan sajat keveske es/vagy hibas tudasara alapozott...élő szabalynak gondolt de csak SAJAT elkepzeles alapjan autokazik, gyalogol...osszevissza.
non olet (törölt) 2009.01.20. 15:06:17
Igy mar jo...tudsz Te ha akarsz.
TML01 2009.01.20. 15:10:05
Lunitari 2009.01.20. 15:11:26
TML01 2009.01.20. 15:31:12
autosave 2009.01.20. 15:33:30
szmoker (Homo Trollicus) 2009.01.20. 16:01:50
Ti tehettek róla, megélhetési jogvédők, csőlátó hülyék.
Ti anyátokat üsse el a zebrán egy 18 éves hobbit tuningopellel, aztán majd akkor járjon a szátok.
Sutty ! 2009.01.20. 16:33:22
Szerintem ha így történt, akkor ez volt a minimum, és még jól is járt a gyerek!
molaris 2009.01.20. 16:35:16
"Miféle komment az, hogy "no comment"?"
Tudod: tézis, antitézis, szintézis. Na ez az utóbbi milyen azt én sem tudom.:)
Talán: if?:)
ylion, declared for Hungary, not for Kurvaország · http://quelthalas.hu 2009.01.20. 17:24:22
mondjuk sci-fi a mai Magyarországon:
1. kijelölt gyalogátkelőhely előtt nem gyorsítani 80-ra.
2. miután elsodorsz valakit a saját ostobaságod miatt a kijelölt gyalogátkelőhelyen, megállni segíteni.
3. hamár nem állsz meg, akkor a hatályos törvényeket alkalmazzák rád a rendőrök, mert kint vannak az utcán, és járőröznek (ami amúgy mintha a dolguk lenne).
4. a feljelentés után az ilyet lesittelik szó nélkül legalább 2-3 évre, hogy gondolkozzon mikor csinál ilyet még egyszer.
No, ezek az apró dolgok hibádzanak Magyarországon.
Valamint - ugyan a különbségeket a két eset között leírták már páran, de nem árt tudatni még egyszer itt pár egyénnek:
1. 8 napon belül gyógyuló, könnyű testi sértést okozó garázdaság vs. brutális kegyetlenséggel elkövetett gyilkosság.
2. gyalogos szabálytalansága/rablási kísérlet (ugyan mesélje el valamelyik nagy jogvédő, hogy a szülő miért is nem sáros ha hagyja a gyerekét kolbászolni a főutca közepén, ahol ismert hogy autók is szoktak közlekedni, hacsak nem igaz a valamelyikőtök által felvázolt rablási kísérlet) vs. autós szabálytalansága (nem, nem hat meg és a bírót se hatná meg hogy a nyikhaj megijedt hogy a busz menne kifele az öbölből miközben már eleve túllépte a sebességhatárt és úgy közelítette meg a gyalogátkelőt... a szemek nem dísznek vannak, és a sebességkorlátozás sem!).
Ennek fényében kérnék egy olyat, hogy valaki írja már le hogy ugyan mégis hogy lehet az ilyen eseteket megelőzni? Mert mit látunk? Elrettentés nincs a hatóság részéről (legalábbis Budapesten nem láttam ilyesmit, sem közlekedési rendőrt nem látok már évek óta sem olyat hogy esetleg kiemelnének a sorból szabálytalankodót. Ráadásul az aki esetleg kijön helyszínelni amikor már folyik a vér, az is khm... KRESZ terén kihívásokkal küzd...),
ha az a "bunkó utas" és a "tahó buszsofőr" cselekszik az önbíráskodás.
Akkor most merre is tovább?
röntgenszeműlány 2009.01.20. 17:36:34
Riska 2009.01.20. 17:53:59
Olaszliszkán egy tanár sodort el VÉLETLENÜL egy az úton ÁTFUTÓ kisgyereket. Itt egy nyikhaj p*cs sodort el ÖNHIBÁJÁBÓL az úton gyökkettővel döcögő idős nénit, akit a buszvezető előzőleg átengedett. Olaszliszkán a kisebbség halálra verte a vétlen sofőrt a gyereke szeme láttára, itt a busz utasai a mérgüket vezették le. Ne keverjük a szezont a fazonnal! ;)
Matrix_ 2009.01.20. 18:00:30
Repülő Majom · http://www.kutyushop.hu 2009.01.20. 18:08:39
Riska 2009.01.20. 18:49:51
Lehet hogy én vagyok csak ilyen, de nekem óriási különbséget jelent az hogy valaki fejét beledöngölik a kocsiba, vagy hogy megölik.
Már nem azért mert az erőszakot nem ítélem el, ne érts félre :)
Szendwich 2009.01.20. 19:01:13
Melóból hazafelé rádiót hallgattam és a 6 órás hírekben olyasmit hallottam, hogy a rendőrség 500 új fix és 50 új mobil traffipax vásárlását tervezi. Valamint a teljes alkohol szonda készletüket frissítenék "modern"-re. Mert kell.
Majd Draskovics nyilatkozatát olvasták be, hogy blabla nagyon alacsony az 1 millió emberre jutó halálos balesetek száma. Köszönhetően a zéró toleranciának.
Nem tudom, hogy tudták a két dolgot össze mergelni egy hírbe, de ügyesen ledugták a hallgatók fülén.
Fix traffipax, hahaha. az 50 méterig érvényes 30-as táblákat fogják velük lövetni :P
/OFF
Matrix_ 2009.01.20. 19:04:47
Gontar 2009.01.20. 19:10:40
Eszem ágában sincs a nyikhajt mentegetni. Figyelmetlen fasz volt - ez tény. Megérdemelte volna, hogy a yard mebűntesse, de ez...
önkormányzat: hogy a faszomba lehet a buszmegálló ELÉ tenni a zebrát, hogy akik leszállnak róla azok a busz takarásából léphessenek utánna a 2*2 sávos útra... Persze, több helyen is van ilyen - arréb kéne pakolni az összes ilyen zebrát (vagy a buszmegállót)
sofőr: Nem elég, hogy nem nézett a tükörbe, és így csalogatta le az öregasszonyt a zebrára utánna még be is húzott a külső, majd a belső sávba, hogy az őt kikerülni elkezdő autó elől kitakarja a gyalogost - így annak időben észrevenni sem volt esélye. Ha Te nem látsz senkitsem, akkor lefékezel az üres levegőnek? (Ettől még a nyikhaj felelőtlen volt: nem megfelelően választotta meg a sebeségét.) Ez nem előzés volt - és aki nem kerül(t) ki (soha életében) egy buszöbölben tartózkodó/onnan kiálló buszt egy amúgy tök üres, 2*2 sávos úton úgy, hogy a belső sávba húzódik az hazudik (vagy nem vezettet soha életében autót).
öregasszony: Gyalogosként SOHA nem lépünk le az úttestre ha nem látjuk be azt megfelelő távolságban. Főleg egy 2*2 sávos útra nem lépünk le így. Ha nem látjuk be a megfelelő távolságban az utat akkorsem lépünk le, ha bármilyen sofőr mutogat, hogy mehetünk. A KRESZben is benne van, hogy a gyologosnak miről kell meggyőződnie, mielőtt ezt megtenné.
a lincshangulatú utasok: Akárhogyis nézem, semmiben nem különböznek az olaszliszkai lincselőktől. Nem arról van szó esetükben, hogy hirtelen felindulásukban lekevertek egyet a nyikhajnak, hanem UTÁNNAMENTEK azzal a szándékkal, hogy eljátszák "Dredd bírót (vagy fasztudja mit gondoltak)". Nem, nem rendőröket, mert azok sem verhetnek meg így senkitsem. Az, hogy a nyikhaj nem halt bele az égvilágon semmitsem változtat az önbíráskodó, agresszív, korlátolt balfaszok motivációin és minősítésén sem.
Méghogy tanult belőlle a nyikhaj skac... Ja... Azt, hogy legközelebb -amikor neki lesz (vélt vagy valós) igaza- nyugodtan önbíráskodhat, mert vele is ezt tették. Meg azt, hogy a fizikai agresszió az eszköz egy ilyen jellgű probléma megoldására... Valószínűleg a "lincselő" utasok családjában is ez volt a megoldás mindenre - hiszen ők is megtanulták ezt valahonnan... általában a szülőktől tanul ilyesmit az ember, gyermekkorában. Illetve akinek ez a fajta agreszió az eszköze a feszültség levezetésére... meg a nevelésre... annak nem irígylem a feleségét... sem a gyerekeit... Mélyebb pszichológiai magyarázatokba nem megyek bele, mert teljesen felesleges itt, ezen a blogon.
TML01 2009.01.20. 19:48:40
match1 2009.01.20. 21:22:25
Ingyenesek
Mouth Hero 2009.01.20. 22:00:58
Célja az volt, hogy e posztot felhasználja egy meghallgatáson, esetleg az egyik prezentációjában, rámutatva arra, hogy az Olaszliszkán történtek nem kategorizálhatók a "C" típusú bűncselekmények közé, hiszen lám, a magyarok is ugyanúgy cselekednek hasonló esetben.
Gondosan el vannak helyezve a történetben a lényeges elemek, pl. az, hogy a mami nem sérült meg.
Szinte biztos vagyok benne, hogy a fentiek ebben a formában nem történtek meg.
fzs.1933 2009.01.20. 22:01:05
Melyik az erősebb szabály?
"21§
(7) A kijelölt gyalogosátkelőhelyen áthaladó gyalogosnak a járművekkel szemben elsőbbsége van.
(9) A gyalogosnak tilos
b) olyan helyen, ahol a járművekkel szemben elsőbbsége nincs, a szabad kilátást gátló akadály (nagyobb álló jármű stb.) közelében az úttestre lépni;"
Sorrendben? Vagy a busznak át kell engednie maga előtt a nénit, függetlenül attól, hogy a 9. pont szerint a néni már eleve el sem indulhatna, míg a busz el nem kotródik?
Perillustris 2009.01.20. 22:05:56
Perillustris 2009.01.20. 22:07:13
fzs.1933 2009.01.20. 22:13:24
igaz, figyelmetlen voltam, elégtelen, leülök. nem is ó, inkább fekszem...
jó éjt
fzs.1933 2009.01.20. 22:18:40
mindazon érvekre, amiket hangoztatsz, engedj meg egy idevágó passzust egy, remélem jól ismert műből
"43§
(4) A vezetőnek fokozottan ügyelnie KELL az úttesten
b) egyedül vagy csoportosan haladó (áthaladó) gyermekek, illetőleg koruk, testi fogyatékosságuk vagy más ok miatt saját biztonságukra ügyelni felismerhetően nem képes személyek biztonságának a megóvására"
fzs.1933 2009.01.20. 22:21:03
Marty Mcfly 2009.01.21. 00:28:36
nem lennék büszke a posztíró helyében... arra a szintre süllyedt, mint az ugyanolyan bunkó és felelőtlen opeles srác!
Ez Magyarország! Elcsépelt, de igaz mondat: ezért tartunk ott, ahol!
Gratulálok faszkalap!!!
mivanveled? 2009.01.21. 01:03:29
Mike36 2009.01.21. 06:54:22
tényleg balkáni ez az ország
Mike36 2009.01.21. 07:06:03
az öreglny a busz takarásából lépett az opel elé, úgy hogy fogalma nem volt, jön-e valaki a másik sávban, illetve a busz bement a belsőbe, folyamatosan takarva a gyalogost, így az árkező autós nem láthatta, sőt a buszt kikerülni kényszerült, ha 50 éves lett volna a vezető, akkor is
az önbíráskodásból meg az fog következni, hogy gyre többen fognak cserbenhagyni, mert félnek a lincseléstől
úgyhogy posztoló, igazi nagy büdös paraszt vagy (igen, ez személyeskedés, szándékos volt, a parasztoktól - mint foglalkozás űzöitől meg ez úton kérek elnézést)
Mike36 2009.01.21. 07:14:08
mit 10k büntetés, 1-2 pofon a piroson átgyalogolóknak
lenne itt Rend
csendőröket a zebrákhoz!
egyébként meg az öreglányra rá is dudálhatott volna a buszsöfőr, hogy vigyázzon
Bobby Baccala 2009.01.21. 17:16:29
Riska 2009.01.21. 18:10:13
Ha tanultál kreszt, akkor megvan hogy a zebrát fokozott óvatossággal kell megközelíteni, a busz nyilván nem poénból áll előtte... Jó vezető lehetsz, ha szerinted ki kell kerülni a zebra előtt álló buszt... :P
Az öreglányt meg jó hogy ki nem hozod vétkesnek, mert átkelt a zebrán -.-'
Azt meg te is tudod jól, hogy nem a lincseléstől való félelem miatt ment tovább az autós, hanem mert egyszerűen megijedt a történtektől, és mert gyáva. Ha ottmarad elhiszed hogy nem verik meg? ;)
Szőke kisfiú 2009.01.21. 21:28:32
Ilyen szarul élünk, hogy már fényképezős mobilja sincs senkinek?:)
Annyira szánalmas, ahogy egyik író jobban felül akarja múlni a másikat a véresebbnél véresebb sztorikkal:)
Gontar 2009.01.22. 07:29:49
Az origón már el is kezdődött a sofőrök anyázása ez miatt. :-S
Arra jártam ma reggel, láttam a holttestet is... Gyalogátkelő ott mégcsak a közelben sincsen. Van viszont két, nagyon forgalmas, a kereszteződésben a kanyarodósávokkal együtt utanként 3*2 sáv (meg még több, mert egyik irányban a 2 kanyarodósáv van a 2 egyenesen haladó mellett) + 1 párnyi villamossin - meg aluljáró a gyalogosoknak. Ezek ketten valószínűleg lusták voltak lépcsőzni...
rendőrök: helyszínt (kereszteződéstől kb. 8-10 méterre) 5 darab, szirénézó autóval körbeállták (nem a holttestet, hanem szvsz az ütközés helyét - a holttest arrébb volt) - ezzel a forgalmi sávokat alaposan beszűkítették. Nincs ie ezzel gond - de.... Miafaszért nem álltak oda közüllük páran a kereszteződésbe, hogy irányítsák a forgalmat a helyszínelés ideje alatt? Enyhén szólva kaotikussá vállt jelenleg az a környék, mert a helyszínelés miatt nem lehet a lámpáknak megfelelően közlekedni... Kilóméteres autósorok több irányban is, dudálás, türelmetlenkedés... A buszmegállóban meg a kereszteződésben bámészkodó gyalogosok tömege...
molaris 2009.01.22. 07:41:33
1,- a rendőr lehet még nagyobb káoszt okozna.
2,- az egyszerű nép meg élvezi a "valóságSót".
Mozira nem fussa.
Gontar 2009.01.22. 08:35:55
Attól nagyobb káoszt... Lehet, de legalább bűntethették volna a kereszteződésben ragadt barmokat. :-P
Az ilyen "mozizást" soha nem értettem... Minek odatörömrülni (buszra váró gyalogosok) meg szinte állóra fékezni (bámészkodó autósok), és ezzel mégjobban gerjeszteni a káoszt... Zsernyákok meg csak ott szobroztak (már amelyik, a nagyrészük a járgányában üldögélt) - gondolom várták a halottszállítót és/vagy helyszínelőket/nyomeltakarítókat/nemtudomkiket.
rexter 2009.01.22. 10:29:13
MosoMasa 2009.01.28. 18:53:10
Vaandor 2009.01.28. 23:00:01
Jó, mondjuk, hogy rutintalan, mondjuk, hogy ott ált a busz, mondjuk, hogy csak hibák. Tegyük fel, hogy elfogadom (Rutintalan vezetőtől az óvatlan zebramegközelítést? Nem!), hogy kis hibák összessége történt: magyarul baleset.
Az autós itt még csak hibás.
Ha megpróbál elhajtani, akkor már bűnös!
És ez az (egyik)legfontosabb különbség az olaszliszkai esettel kapcsolatban is. (a másik a gyilkosság)
Egyik esettel sem tudok teljesen egyetérteni - de ne próbáljuk már összemosni!
(Az is igaz persze, hogy az önbíráskodás a töketlen hivatalos igazságszolgáltatás egyenes következménye.)
Lunitari 2009.01.29. 11:10:29
tehenke 2009.01.29. 11:34:37
Én látok különbséget aközött, hogy megölnek egy segíteni megállót, és aközött, hogy egy cserbenhagyó kap két pofont.