Alábbi két történetünk ezúttal praktikus tanácsokkal szolgál a közlekedésben megfáradt idegrendszerű autósoknak. Richelieu írja le tapasztalatait némi "beletörődéssel" fűszerezve. Ti mit gondoltok, érdemes egy kicsit elhatárolóda közlekedeni, vagy ne hagyjuk annyiban ha hasonló jelenségeket tapasztalunk, mint levélírónk?
Már több hónapja nem történt velem semmi rendkívüli, ami szinte sokkoló, kivéve telán a szokásos "elém aztán be nem sorolsz", vagy "a beslő sáv az én hazám, oda születtem én" jellegű találkozásokat.
De azt kell mondjam, hogy az elmúlt hét utolsó napja, illetve a tegnapi nap (hétfő) behozta a lemaradást. Röviden egy-egy életkép, előre szólok, semmi extra nincs benne, nem folyik vér, nincs halálos fenyegéts, nem lesz szó benne korrupt rendőrökről, sőt, még csak nagyon vicces sem lesz. Inkább kissé beletörődős a két eset, ami lehet, hogy a korommal magyarázható. Azok kedvéért, akik rühellenek sokat olvasni, és ezért meg szoktak feddni engem, most ne olvassanak tovább, mert szerintük a sztori semmitmondó, unalmas, és nem ők írták. Vagy önszántukból olvassák ezt a blogot? ... :-)
Eset No 1.:
Vasárnap délután megyek az irdodába megírni egy szerződést hétfő reggelre, mögöttem a kocsiban fiam. 9 éves, és szeretném, ha lenne egyszer még 10, sőt, talán 11 vagy akár 45, ehhez azonban szükség lenne autóstársaim némelyikének támogatására is.
Helyszín: szentendrei út Csillaghegy, és Budapest II. ker Fő utca - Csalogány u sarok közötti rész. Csillaghegy magasságában utólértem egy sort (igen, lendületesen jöttem, de semmi extra kirívó sebesség), aminek végén egy renault megane combi haladt, JKP-384. Egy darabig így mentünk, míg a volt Süba mellett a kialakuló 3 sáv miatt én bementem a középső sávba, hogy elmenjek mellette. Ekkor barátunk, nyilván a mellette ülő Hölgy megfelelő elkápráztatása céljából úgy döntött, nem támogatja az elképzelésem, és bevág elém, majd üveghangon tolni kezdi neki. Mármint a kocsinak, nem a lánynak.
A dízelből ömlött a füst, látszott, hogy fáj a motornak. És ekkor valami eszeveszett kanosszába kezdett hősünk. Pillanatnyi Loeb (tudom, Loeb Citroen) szindróma alakult ki, a zöldeknél üveghangon elindult, aminek semmi értelme a lámpák miatt, és csikorogva állt meg minden pirosnál, miközben én kényelmesen mindig elmentem mellette amikor zöldre váltott, mert pont akkor értem oda.
Ezt játszottuk a Bogdáni útig, ahol már a fiam is és én is kacagtunk rendesen. De a csúcs az az Árpád hídra felvezető felüljáró volt, ahonnan én jobbra mentem le az Árpád fejedelem felé. Történt ugyanis, hogy barátunk utólért egy hasonló gondolkodású fiatost, aki a belső sávból akart renaulton keresztül lekanyarodni. Ez nem volt megvalósítható, így egymást szorongatva tették meg a lekanyarodást, én mögöttük 2 kocsival nevettem, de lassan már azért idegesített a dolog.
A Ramada előtt renault nem bírta, és a szembe sávba dupla zárón át kirántott. Majd beakadt belső sávban a benzinkút lefordulón, ahol megintcsak elmentem mellette, és még vagy 5 másik autós. Egyszer még felbukkant a Bem rakpart terelésénél, ahol megint zárón elkőzött, odaért mögém, majd majdnem benézve a kanyart 1,5 milliméterre kanyarodott el egy álló autó mellett. Majd eltűnt a csalogányon fel a Moszkva tér irányába.
Összefoglalva a teljesítménye:
- barátnő tuti nem hajlamos tengeribetegségre, nem hányt eközben;
- a renault fékei rövid távon jók;
- a dízel néha még mindíg füstöl;
- a lámpák züldhullámai nem 212 Km/h-ra vannak programozva;
- sose akaszkodj fiátossal;
- megadhatná asszony számát, elég türelmesnek tűnt jobb egyen.
Eset No. 2
Ez rövidebb. Hétfő este 8 körül jövök MO hídon Budakalász felé, és röviddel a Cora körforgalom előtt utólérek egy Opel Zafirát, KVG 670 (ha jól emlékszem). Eddig semmi extra. Lekanyarodunk Szentendre irányába: semmi extra. Kiérünk 11-esre, előttünk egy busz, villantok mr zafirának, hogy nyugodtan jöjjön ki elém. Kijön, nem köszöni meg: kicsit már extrább.
Majd nem megy le. Gyorsulnék, akkor sem. Indexelek, hogy én mennék, erre fogja, és egy gigantocigit kidob, égőt (ez a halálom), ami beakadt (mint később kiderült) a kocsim hűtőrácsába és kicsit megolvasztotta az előtte lévő műanyagot. De csak picit. Na ez már extra. Ekkor villantottam 1 rövidet, hogy ad 1: nem vagyok hamutartó; ad 2: mennék.
Emberünk ekkor páros lábbal rááll a gázra, és elég gyorsan elkezd haladni. Én nagyjából mentem mögötte, de lemaradtam, mit lehet tudni. És lehetett mit tudni, mert kijöttek elé, fék, szemkitágulás, kormányrángatás. Pirosnál utólértem, de semmi reakciót nem láttam, hogy bármennyire is érdekelné a szitu.
Tanulságok:
- ha beengednek eléd, úgy, hogy lassítaniuk kell, nem kerül sokba egy karmozdulat (köszönésképp, nem világuralmi célzattal);
- ha valaki megelőz, nem vagy tőle gyengébb, a pöcsöd sem lesz kevésbé nagy;
- még téged is várhat otthon valaki, vagy ha nem szereted aki otthon vár, arról nem a mögötted jövő autós tehet (unless ő a szomszédod, akinek még nagyobb......);
- jól halad a zafira dízel;
- ha nincs hamutartó kocsiban, megoldható egy kis palack vízzel, vagy azzal, hogy nem gyújtasz rá;
Szép utat mindenkinek!
Csomolungma (törölt) 2009.02.13. 07:43:06
Hejessiráss eggyess! Leűlhetsz, fijam az első sorba.
Csomolungma (törölt) 2009.02.13. 07:47:55
A GÉPJÁRMŰ NYILVÁNTARTÁSBELI ADATAI
Rendszám: KVG-670
Gyártmány: OPEL
Típus: A-H/MONOCAB
Szín: SZÜRKE
A jármű körözés alatt áll?: NEM
Kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási adat: A Magyar Biztosítók Szövetsége (MABISZ) állásfoglalása alapján adat nem adható ki.
Egyéb: A lekérdezett jármű forgalomban van
Csomolungma (törölt) 2009.02.13. 07:49:16
George Jung 2009.02.13. 08:01:03
Februári próbálkozásom, hogy senkit, de senkit nem nevelek, de nagyon nehéz. Minden egyes nap van valami, és akárcsak az írónak, nekem is az tűnik fel, ha nincs balesetveszély. Ez így nem túl jó irány és tendencia...
Nekem tetszett az írás.
kitt206 2009.02.13. 08:24:37
Nagy az isten állatkertje de
Sokan vannak a rácson kívül vagy alacsony a kerítés.
Sparhelt · www.sparhelt.hu 2009.02.13. 08:34:20
107! 2009.02.13. 08:35:09
A posztíró az, aki a Danubiusba is írogat? Ha igen, akkor egy híres ember, mindig beolvassák az sms-ét.
richelieu 2009.02.13. 08:41:06
Danubius? Mi az?
:-)
magyar-magyar szótár 2009.02.13. 08:42:52
kibarmolni az utánégető szelepet, a koromszűrőt, csavarhúzóval ráadni a tőőőtést, hagyfüstőjjön, a parasztot meg levenni valami kompúterrizsával, hogy milyen IC-t hegesztet a vezérlésbe a srác, 100 lóerót.
(Megismerni: három koromcsíkot ver a gép, a harmadik véknyasabb középen a motor alól, ahol az utángető van "rövidre" vezetve..)
Gazsi bácsi lótetű 2009.02.13. 08:48:05
Megoldás 1.
Szükséges hozzá:
- egy db kirúgott főpolgármester (rá tényleg semmi szükség, alkalmatlan mindenre)
- a kirúgott főpolgi szolgálati autójából vásárolt 2-3 db kisméretű, környezetbarát városi autó, beépített videokamerával.
- szemetelésért közmunka című törvény gyors megalkotása
- az autókba beül 2-3 közterületes, és videokamerás bizonyíték alapján közmunka minden szemetelőnek.
Feladat megoldva.
Megoldás 2.
Szükséges hozzá:
- jogszabályi háttér
- a t. munkanélküli akkor kap segélyt, ha folyamatosan tisztán tartja a rábízott területet.
- 2 db közteres véletlenszerűen ellenörzi.
Feladat megoldva.
Sajnos az idióta vezetőkre nem tudok megoldást.
:-(((
107! 2009.02.13. 09:04:22
El is olvastam. Jó az írás. Szerintem sziporkázó a megfogalmazás, és nagy igazságokat rejt. Az ilyeneken én is csak röhögni szoktam (civilben), egész addig, ameddig nem veszélyeztet. Utána jócskán fel b... az agyam. A kedvencem, amikor a versenyző mentalitás társul a nulla helyismerettel. Ilyenkor van esélyem hosszan szemlélni az illető "haláltusáját". És a legfontosabb: nézzétek az arcát, mert tiszta ideg, hogy tolja neki, de mégsem halad. :-)
Hans Lopkowitz 2009.02.13. 09:17:39
Esélye annak van, aki elmegy innen. Elég akár csak Szlovákiáig, de jobb messzebbre.
indapass90210 2009.02.13. 09:34:54
Netuddki. 2009.02.13. 09:35:35
indapass90210 2009.02.13. 09:41:27
indapass90210 2009.02.13. 09:42:42
-d(-_-)b- 2009.02.13. 09:46:25
Ennek az országnak nincs szüksége olyanokra, akik úgy gondolkodnak, mint te. Jó utat, nem fogsz hiányozni!
Qkac · http://urvezeto.blog.hu 2009.02.13. 09:54:34
Rainel 2009.02.13. 09:54:52
Egyébként ez a legjobb hozzáállás. Engedni kell, mosolyogni a keménykedéseikhez, még ha nem is veszik észre magukat, mi legalább nem kapunk agyvérzést az idiótáktól. A gyors, hangos járgányokat törékenyebbre kéne építeni, talán gyorsabban fogynának az ilyenek.
Unbiased 2009.02.13. 09:55:38
-d(-_-)b- 2009.02.13. 10:02:32
Agyalap 2009.02.13. 10:15:21
Én is villantok egyet, ha hátranéz emberünk egy kézmozdulattal megköszönöm neki, hogy beengedhettem.
Kandabula 2009.02.13. 10:16:06
kasu 2009.02.13. 10:32:15
Mindenesetre az első lenne a veszélyérzet és nem belemenni a kényes helyzetekbe. Hadd menjen. Nem is figyelem, mert nem érdekel. Az utason, a gyermekeim érdekelnek, esetleg a jó zene, ami szól. Meg oda szeretnék érni. Tudok menni, ahogy akarok, jó autóm van, néha hiányzik az élmény, a gyorsaság stb. de erősebb a vágy, hogy csak kényelmesen közlekedjem és odaérjek. Persze ezerszer veszélyeztetnek, de nem pöccenek be és nem akarok olyan lenni mint sok balfasz.
bervas · http://mt10.blog.hu 2009.02.13. 10:36:47
Üt :-)
George Jung 2009.02.13. 10:37:31
Egy kurva nagy pirospont oda! Szívemből szóltál. Kösz!
indapass90210 2009.02.13. 10:37:50
Kanten_vagyok_Montarzsiból 2009.02.13. 10:52:13
@nális coitus 2009.02.13. 11:01:02
kasu 2009.02.13. 11:07:13
Persze ott is vannak, akik nem. Szerintem nálunk sokkal rosszabb a helyzet, rengeteg a baleset és nagyrészt a buta emberi, vezetési hibából.
(és hogy ne legyünk olyan komolyak) Még egy: Különben Németországban nem látsz az utcán részeg embert. A hírek szerint azért, mert mind vezet:-))
hulyemagyar 2009.02.13. 11:13:37
Előre szóltak az ilyen balfaszoknak, hogy ne olvassák el. Te még azt sem voltál képes felfogni. Akkor meg mit csattogtatod itt a szádat?
richelieu 2009.02.13. 11:16:50
Ezúton szeretnék bocsánatot kérni Tőled, holgy nem járultam eléd engedélyért.
Én tudom, hogy ez megbocsáthatatlan bűn, de sebaj gazduram, majd este mikor mész dizsibe pöcögni cimbikkel, jól kibeszélheted a dolgot a szolis csajsziknak, és hát biztos vagyok benne, hogy isteníteni fognak :-)
Richelieu, az engedetlen szolgáló
Kandabula 2009.02.13. 11:18:15
Labasmaz 2009.02.13. 11:43:10
belekotty 2009.02.13. 12:23:51
A cucc + 1énként is jó, csak neked sercegned kő.
szorgosnepunkgyoznifog 2009.02.13. 13:20:21
Egyébként 1 hetes tapasztalat: m1-m7 közös szakasz, kifelé, még bőven a 100-as tábla előtt, fehér peugeot belejött a kocsim fenekébe (swift-em van), én meg a belsőben mentem 75-el kb. Nem volt hova kimenni.. Majd elengedtem, amint tudtam, ám amikor visszamentem a belsőbe, rávillantottam (persze, hogy nem köszönte meg, hogy elengedtem). A reakció: leassított (itt már a 100-as tábla után) kb. 50-60-ra, majd átment a középső sávba - én meg el mellette. És kezdődött a tolás elölről, ami addig tartott, amíg jobbra, a középsőbe úgy be nem tudtam menni, hogy nem volt mögöttem helye. És eközben a családom (feleség+2,5 éves kisfiam) ült a kocsiban. Ne mondja nekem senki, hogy emelett szó nélkül el kell menni - főleg, hogy az emberünk jóval 100 felett húzott el utána, hogy 2-3 km múlva beérjük (pénteki tumultus az m7-en, minden belassult már a közös szakasz végére). Nem vagyok egy agresszív ember, de igen, ha akkor lehetőségem nyílt volna beszélni az illetővel, egészen biztosan megteszem. Nem bántani - hülyébre verni úgyse lehet már, de legalább elmondhatom, hogy megpróbáltam tenni valamit. Ugye mondanom se kell, hogy rendőr sehol....
Koczeka, a pampák királya (törölt) 2009.02.13. 13:23:40
Amúgy a posztíró elénk tárt egy közismert jelenséget: mindenki a maga autójának a kovácsa!
Nem röviden: anno amikor első komoly motromat megvettem (GS650Katana, 73 ló, max 195 km/ó) jónéhányszor voltam szívóágon, ami miatt következő gépem olyan volt, ami 250-nél nem szabályoz le. Félreértés ne essék, talán egyszer néztem meg hogy mit bír a gép, de a plusz teljesítménynek számtalanszor hasznát vettem, mert 100-ból kb. 5 idióta mindig akadt, aki előzés közben rágyorsított, autópályán előzés után levillogott... szóval nem tűrte a sokadik helyezést (kiemelném, hogy nem versenyhelyzetekről beszélek, hanem olyanokról mint a posztíró, azaz a "dikmá', vazze ne engedd" tipusúakról.
Miután a motorból kiöregedtem, autóban tartok ugyanott: ha nem akarok incidensbe keveredni, vagy megaterepjáró kell, vagy 200 ló feletti teljesítmény és kemény kaszni. Ez utóbbi egyszerűbb volt, így a rágyorsulásos csávók vagy le lesznek gyorsulva, vagy hirtelen fékezéssel lassulva, így vagy eléjük, vagy mögéjük beférek. A kemény kaszni meg azért kell, mert ha masszív birka akad az utamba, én bizony nem átallok feltartani 2 sávot se, megállok ahol vagyok, ha haladni akarnak, majd valaki beenged. Megjegyzem, hogy ilyen ritkán van, sokan szidják a pesti közlekedést, de igen sok udvarias/türelmes vezető van.
Amúgy ha mindenki türelmes lenne, kétszer ilyen gyorsan lehetne haladni, de erre még várni kell.
Az elengedés "meg nem köszönéséért" én is morogni szoktam, jóllehet múltkor egy falubelim éppen ezt vágta a fejemhez, hogy se meg nem ismertem, se meg nem köszöntem hogy jelzett... mondtam hogy bocsi, ha nem köszöntem meg, akkor nem is láttam, mert amúgy szokásom. Sz'al egy esetből még ne ítéljünk, lehet az embernek egy - sőt több - szar/szerencsétlen napja:-)))
ostván 2009.02.13. 13:24:48
Magustanonc 2009.02.13. 13:40:23
Gera 2009.02.13. 13:42:48
Gera 2009.02.13. 13:45:58
dinyus 2009.02.13. 13:47:00
ColT · http://kilatas.great-site.net 2009.02.13. 13:49:56
Pontosan.
dinyus 2009.02.13. 13:49:59
Gera 2009.02.13. 15:10:47
dinyus 2009.02.13. 15:42:17
szorgosnepunkgyoznifog 2009.02.13. 17:57:32
@Gera: tényleg ott volt, a 70-es és a 100-as között
ColT · http://kilatas.great-site.net 2009.02.14. 02:07:40
Akik tolják a gépet mint állta azok általában pár lámpával később kerülnek újra mellém :D
kéjenc 2009.02.14. 04:22:49
uniball 2009.02.14. 13:45:16
Annyi posthoz hozzáfűzhetném, hogy hagyjuk már egymást élni az utakon. Talán ezért megy másként nyugatabbra az élet és ezzel párhuzamosan a közlekedés is, mert az emberek leginkább magukkal foglalkoznak, de úgy, hogy közben másokra is odafigyelnek. Parkolás, közlekedés, sorbanállás, stb. a sor végtelen.
Azért én abban bízom, hogy mindkét oldalon (kimértebb és haladósabb egyaránt) szocializálódik a közlekedés (is) kis hazánkban és nem vagdalkozunk feleslegesen.
Ápuka 2009.02.15. 14:59:05
szorgosnepunkgyoznifog 2009.02.15. 20:33:33
íyxcvb 2009.02.15. 20:47:29
Nincs elgépelve a rendszám.
Típus: A-H/MONOCAB Lefordítva: Opel Astra-H Monocab(egyterű)= Opel Zafira
Opelekkeldolgoztam majdnem 10 évig ez a hivatalos neve a Zafirának
uniball 2009.02.16. 13:56:42
Amiről te beszélsz az egy derék betű szerinti szabálykövetés, amivel nincs is semmi baj, de ilyen ugye nincsen nálunk. Amiről én beszélek az pedig egy a jelen körülmények közötti (és nem idealizált mindenki mindent betart) élni hagyás. Ha Te menni akarsz elengedlek, ha én menni akarok engedj el. Mindezt úgy, hogy egymást a legcsekélyebb mértékben se veszélyeztessük és pl. ne gyorsítson rá az egyszerű ha meg akarod előzni, és ne is tartson fel akár figyelmetlenségből (nézz már bele a tükörbe ha a belsőben lazulsz), akár kivagyiságból (ne légy barom :) ). És ugyan ez azon az oldalon is aki hátulról érkezik. Szépen türelmesen megvárom míg lehúzódik, aztán megyek dolgomra anélkül, hogy beleállnék a seggébe vagy más módon veszélyeztetném.
Persze ezek olyan egyszerűen hangzanak, mégis akad bőven ellenpélda. Nem figyelünk egymásra és sokan állat módjára mennek, a legrosszabb meg keveri a kettőt.
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.02.16. 14:36:56
szorgosnepunkgyoznifog 2009.02.16. 21:36:33
szorgosnepunkgyoznifog 2009.02.16. 21:38:08
uniball 2009.02.24. 22:11:45
Bár hozzáteszem, ha valaki nem tartja be a jobbra tartást, azzal ugyan úgy szabályt szeg, és ha nem is egy agresszív állat aki megpróbál letolni az útról, azért még adott estben veszélyhelyzetet teremthet. Érdemes elgondolkozni azon, hogy vajon a veszélyhelyzet miért következett be és vajon a provokáció vagy a másik oldali szabálysértés mennyit dobott adott esetben a latba. Azon is érdemes lenne elgondolkodni, hogy kinek van joga egyáltalán okítani más autósokat? Véleményem szerint kizárólag a rendőrnek és egy másik autós a villantáson ne menjen túl, pláne ne akadályozzon a belső sávban. De ez messzire vezet, jó lenne ha szabálykövető környezetben közlekedhetnénk, ehhez azonban kemény betartatásra és a maitól eltérő mentalitásra lenne szükség.
Amit viszont szerettem volna az egész hozzászólásomból kihozni az az, hogy aki barom azzal úgy sem fogsz semmire menni. Ha megpróbálod feltartani, csak még jobban felhúzod és magadat vagy a családodat is veszélynek teheted ki. Azt gondolom, felesleges tovább gerjeszteni az amúgy is sokszor puskaporos hangulatot. Ha sikerül egy barmot kifogni, akkor a legjobb ha arrébb húzódsz és hagyod hogy majd idővel felcsavarodjon a fára. Mert fel fog előbb vagy utóbb, hiszen olyan nincs hogy a végletekig állat módon vezet. Vagy lenyugszik, vagy meghal, vagy olyan balesetet szenved hogy lenyugszik. Az ilyenek szaporítják sajnos a rázós képek sorát. De ha nem akarsz rá kerülni Te is a képre akkor a legtöbb amit tehetsz, hogy lehúzódsz had menjen.
Talán rosszul fogalmaztam és inkább élni és halni hagynit kellett volna írnom.
Carscache · https://www.carscache.com/ 2023.07.04. 08:37:11
Carscache · https://www.carscache.com/ 2023.07.04. 08:37:57
Visit Here - www.carscache.com/2023-aprilia-rs-660-extrema/