Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) KRESZ (1) kresz (720) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Ne ítéld el a BMW-st!

2009.02.22. 12:16 :: Kisikasa

Viktor posztja ezúttal - nem elsőként - a sokszor emlegetett BMW-s kollégák szemszögéből írja le a közlekedési tapasztalatait, hiszen ő maga is ezt a márkát használja, és nem érzi úgy, hogy jogos lenne a sok sztereotíp megjegyzés.

Olvasom ezt a blogot, amit a BMW tuladonosok ellen használ néhány "ember". (Szerintem ne nevezzük Őket annak...)

Beír "rendőr", egy francia film egy mellékszereplőjének a nevével büszkélkedő "egyed"...például. Sajnos látszik, hogy ez az ország milyen irányba halad, ha már a rendőrök is ilyen hangon írnak be egy internetes oldalra, és a megnyilvánulások a többiektől...szánalmas!!!

Én is BMW tulaj vagyok, nem mondom milyen típus, mert valaki még ezt kezdené el feszegetni. Én nem azért választottam ezt a márkát, mert "olcsó", hanem mert ez az álom számomra. Szerintem részben igaza van a többségnek, aki ezekkel a tulajokkal kapcsolatban obszcén szavakat használ. DE!

A saját tapasztalatom, hogy ez nem így van! Én naponta úton vagyok autómmal, és nagyon sok, nem márkatárssal találkozom, akiknek NEM tanították meg rendesen a KRESZ szabályait!!! Vagy csak nincs érzékük a vezetéshez, vagy pedig - ami az én szemeben a legrosszabb - vesz egy új, olcsó autót, és azt hiszi, hogy övé az út.

Csak egy példát had hozzak fel: INDEX!!! Tanulják meg a nem BMW típusokkal közlekedők is, hogy LÉTEZIK!!!! Erre az egyre nagyon ideges tudok lenni, és érzékenyen érint. Az ilyeneknek én is beintek, amit ugye csak én látok, mivel nem villogtatok, nem dudálok - neveltetésemből adódóan!
 
Én arra kérnék mindenkit, hogy ne ítéljék el ezeket a tulajdonosokat, hanem inkább nézzenek magukba!!!! Ha a mostani BMW-met lecserélném, akkor a következő is biztosan ugyan ez a márka lesz.

182 komment

Címkék: index közlekedés autó rendőr sztereotípia kresz

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Lacaca 2009.02.22. 12:37:51

Várjuk egy Suzuki tulaj jelentkezését, hogy ő nem kalapos. Vagy az Skodás? :)

Paladin 2009.02.22. 12:52:19

@Lacaca: Én is
Soha nem hordok kalapot :D

BKV figyelő.hu · http://bkvfigyelo.hu 2009.02.22. 12:55:50

Tegnap az én blogomon is volt szó egy BMW-s köcsögről.

Circus 2009.02.22. 12:55:54

@Lacaca
ex-Suzukis, egyelőre, csak a helyezés miatt írtam gyorsan, de aztán elugrottam a legkisebbe, most szedegetek seb(/gg)tapaszt.

gyorsan ON, mielőtt leanyázom magam:
Kedves Viktor, teljesen igazad van az általánosítással kapcsolatban.

DE: egy dolgot ne felejts el - miután egy ilyen autónak a gazdája lettél (itt és mostantól általános alany), amelyik lényegesen több/jobb (=drágább) felszereltséggel jelentkezik, könnyebb vele flikklflakkolni a forgalmoban, könnyen
1, kialakul a tulaj/vezetőben a felsőbbrendűségi érzés, a nekem mindent szabad isteni állapota a többi kispöccsel szemben
2, kialakul mindenki másban ellenszenv az ilyen viselkedéssel szemben, hisz az is csak olyan büdöset sz@rik, rá is kellene vonatkozzon minden játékszabály.

Engem is gyilkolt már le Suzukis, meg pözsós, meg mitudomén, de ez kevésbé zavar valahogyan, pedig ugyanolyan köcsögök.

Nem tudom, miért, de ha tudom, hogy megtehetek mindenfélét, mert meg tudnám tenni, nem biztos, hogy meg is teszem. Nekem elég, ha én tudom, hogy az én f@rkam nagyobb, és nem érzem szükségét, hogy pörgessem mindenki arca előtt - és azt hiszem, ez a lényeg.

Reggie 2009.02.22. 13:03:38

Akinek nem inge nem veszi magara. Vagy ha megis ott valami gond van...

Amugy altalaban veve a sztereotipiak karosak, kivetel ami a rendoroket erinti:)

Lacaca 2009.02.22. 13:18:09

Azért teszik a post, mert szembeszáll az általánosítókkal, miközben szidja a rendőröket, mert egy beírt valamit. Nem tudom, hogy vicces-e, vagy szánalmas, minden esetre röhögtem amikor elolvastam. Egyébként Opelem van és ami rosszabb, motorozok :) Ja, és 1 mm-es a hajam, bár erősen kispórolt testalkatom van ami az izomzatot illeti, de zsírral pótolom :)

Da Moon Iz Black (Saigo O Wasamono) 2009.02.22. 13:19:52

@Circus: a másik fele is igaz. a kisautósban is kialakulhat az alsóbbrendűségi érzés. nekem nem BMW vagy Audim van, viszont a kiskocsik állandóan 'versenyezni' akarnak. Veszélyeztetve ezzel a közlekedőket. Meglátnak és elindul bennük valami bizonyítási kényszer - annak ellenére hogy én ehhez nem vagyok partner, és nem is szolgáltattam alapot.
A verseny-teszt agyrém bekapcsol cégautós Ford/SAAB/Volvós idiótáknál is.
Sajnos.....

ChPh 2009.02.22. 13:26:57

Sajna nem csak BMW-s sztereotípiák léteznek...

Kicsiny hazánkban minden autósra rá lehet húzni valamit, függetlenül az autója márkájától, típusától....

ipari_fostalicska 2009.02.22. 13:35:44

én Suzukis vagyok. Így tehát el kell viselnem azokat a sztereotípiákat amiket a szuzukis papák és mamák viselkedése alakított ki a többi autósban. Szinte mindig mindenki le akar gyorsulni, meg akar előzni (pedig városban 60-80 km/h, országúton 100-120 km/h között szoktam menni). Ha én előzök, akkor elég sűrűn lép rá az előzött a gázra, mert nehogy mán a szuzukis. Elviselem, együtt élek ezekkel a dolgokkal és nem is zavar. Nem írok posztot, hogy én nem olyan vagyok ám. Te mint BMW-s tégy ugyanígy és viseld el :-))

Circus 2009.02.22. 13:36:42

@Da Moon iz Black:
persze, ez sajnos igaz, de a 'versenyezni akarnak' alatt érted azt is, hogy beáll a Suzi mellé a megszűnő/jobbra kanyarodó sávba egy sztrítrészer, hogy majd bevágjon elé, de a Suzukis hirtelenjében teszteli, hogy hogyan gyorsul a kisautó... szabályosan haladva, egyenesen. Akkor ő most versenyez?

Azonban, most a BMW-sekről zajlik az értekezés :)

Reggie 2009.02.22. 13:36:54

ChPh · chph.blog.hu/2009/02/20/tuning_vilag_lotus_elise_s2 2009.02.22. 13:26:57

sot majdnem mindenre ra lehet huzni valamit. talan a semmire a legnehezebb sztereotipiat gyartani.

Reggie 2009.02.22. 13:38:06

Amugy mint ahogy a kocsik arat, tulajdonsagait, ugy a hozzajuk tartozo sztereotipiat is tudni lehet elore, ergo nem csak a kocsit valasztod, hanem a radhuzott sztereotipiakat is.

Circus 2009.02.22. 13:40:57

@ipari_fostalicska:
'...mert nehogy mán a szuzukis'
Ennyi a történet, nem több. Barmok.

Erre írtam az elején, hogy a lehetőség birtoklása felül kellene emelkedjen a folyamatos bizonyítási vágyon. Ha TUDOD, hogy a te f@rkad nagyobb, akkor minek akarod mániákusan bizonyítani? Kinek? Aki lehet, hogy sose lát többé, meg nem is érdekli? Ja, -IQ?

schnee 2009.02.22. 13:41:30

Én nem ítélem el a BMW tulajokat, de sajnos sok barom van közöttük:
www.videoplayer.hu/videos/play/116

Én egy ilyet 2 hete élőben láttam a Fót felé menő utún a körforgalomban. Megállt a forgalom, mert egy ilyen BMW-s köcsög ment két kört bent......

Krisi 2009.02.22. 14:20:35

Kedves Viktor, nem értem, hogy miről szól a levél. Mert magadra veszed a "köcsög BMW-s" kezdetű beírásokat, akkor bizony Te is csak egy köcsög BMW-s vagy. Ha viszont tényleg olyan jófej vagy, mint írod, akkor gondolom Te is megbotránkozol, amikor látod a márkatársaidat index nélkül sávotváltani, rokkant helyre beállni, bemászni a másik seggébe, stb.

Amúgy meg idevágó mondás: "Aki kurvának megy, az ne csodálkozzon ha megbasszák!"

Magyarul ha vettél egy BMW-t, akkor tisztában vagy vele, hogy sokak első ránézésre nem fognak szimpatikusnak találni pusztán az autód márkája miatt. Ha érdekel, hogy mit gondolnak rólad mások, akkor válts típust. Ha viszont neked más autó nem kell, akkor élj vele együtt, hogy sokak szemében első ránézésre bizony Te is csak egy BMW-s vagy.

"vesz egy új, olcsó autót, és azt hiszi, hogy övé az út."

Miért, az talán jobb, amikor K. Gáspár vállalkozó vegy egy X6-ost, és azt hiszi, hogy akkor most csak az övé az út? Mindkettő szánalmas.

Don Blasius 2009.02.22. 14:33:56

@schnee:
És azzal mi baj?:) Én is mentem már két kört körforgalomban, mert elnéztem a kijáratot.:))

@Krisi:
Egyetértek. Ha azért vett ilyen autót, mert ezt szereti (én teljesen meg tudom érteni!), akkor örüljön neki, hogy megteheti és élvezze ki az erőt és a hátsókerékhajtást (persze ésszerű keretek között). Nem kell sem az irigyekkel törődni, sem azokkal akik meg sztereotípiákat gyártanak. Opelem van, nagyon sokan hasonlóan lenézik, mint a Suzukit, azokat meg leszarom, tudom, mit használok, magamnak vettem és nem másnak.

z 2009.02.22. 14:34:25

Az miért van, hogy aki suzukis az általában tud normálisan fogalmazni? Nekem legalábbis ez a tapasztalatom. A német prémiummárkák tulajai meg minha ugyanazt a sablont használnák mindig: "a én dolgom hogy én ezt a márkát választottam mert nem vagyok iggénytelen és a márka birtoklása nekem a gyerekkori álmom és akinek nincs pénze hogy valami stricitől levedlett, széthajtott audit/bmw-t/mercit vegyen, mint én, az vegyen szutyuki swiftet, az a ti autótok".
Meg lehetőleg még sokszor írd le, hogy "márka", meg "tulajdonos". Fasz.

Reggie 2009.02.22. 14:42:11

z 2009.02.22. 14:34:25

en meg nem lattam olyan embert akinek a suzuki volt a gyerekkori alma. persze ettol meg letezhet.

bmwsbp 2009.02.22. 14:43:34

Egyértelműen a legjobb autó a BMW :) Ennyi.

beste 2009.02.22. 14:43:54

... azért volt a szám sarkában a gúnyos félmosoly, amikor a havas, jeges úton egy hátsókerékhajtású bömöst előztem...
(normál körülmények között nem erőlködök, mint az olajnyomás, hisz úgyis ő a jobb.)

Krisi 2009.02.22. 15:02:21

@Reggie:
Én már láttam olyan embert, akinek Suzuki az álma. De nem a Swiftre gondolok, hanem a GSX-R-re :)

De kövezzetek meg: nekem a régi kocka Swift GTI is bejön, a kategóriájának az egyik legjobb gépe.

Gajdos Attila · http://www.iqi.hu 2009.02.22. 15:06:24

Vannak veszekedések, mint ez is itt.

Jött egy ember, írt, elment. Van egy német márka, ami - ezek szerint valóban - indulatokat vált ki a többiekből. Nem feltétlenül az autós, nem is az autó - a márka az, ami kiváltja a köcsögözést.

Hát többek között ezért számolunk mi vissza, és ezért kérdezzük a szomszédságot arról, hogy miért is kellene Magyarországon maradnunk.

TAXI 2009.02.22. 15:07:36

Nem minden felsőbbkategóriás autóval közlekedő érdemes a sztereotípiákban foglaltakra, de a többi kategóriában is vannak kivételek. Nekem úgy alakult, hogy a munkatársaim autói között vannak "felsőkategóriás" autók is. Egyszer-egyszer, amikor elugrunk hétvégente valahová, akkor van olyan is, amikor autót cserélünk... Tapasztalatok: A "csillagos,karikás,propelleres" triumvirátus tagjait vezetve sajnos a sztereotípiák igazolódnak be, csak visszafelé, hogy ezek a közlekedők a barmok.
off:
Ebből az okból kifolyólag egyszer Székesfehérvárról haladtunk Siófok felé. Lepsény környékén utolértünk egy 10-11 éves Opel Vectrát és egy Suzuki Swiftet. A történet akkor kezdett érdekessé válni, amikor megpróbáltuk megelőzni Suzi Car-társat. Valamien okból kifolyólag a mögötte haladó Opelt elengedte, de engem a Bmw-vel nem -középre húzott-. kihangosítón hátraszóltam, hogy előzzön meg egy Golfos barátom, és próbálja meg utána a Suzit is. Mondanom sem kell, minden további nélkül elengedte.
Kérdés: Miért kell minden autósnak ekkora előítéletekkel bírnia a másik autós felé?
Minden autóba sikerül barmoknak ülni, nekik teljes szívből ajánlanám a magyarországi tömegközlekedést...

untitled808 2009.02.22. 15:17:44

A BMW egy jó autó.
A BMW-sek nagyrésze köcsög.

bmwsbp 2009.02.22. 15:26:45

a .... egy szar autó.
a ....-sok nagyrésze köcsög.

:)

loláb 2009.02.22. 15:29:33

Mi értelme volt ennek a postnak?

gyul 2009.02.22. 15:37:21

Az autósoknak csak kis része használ Audit, BMW-t vagy Mercedes-t. A rokihelyen mégis többségében ők állnak. Amúgy meg holtig tanul az ember. Azt is megtanulja idővel, hogy a balra kanyarodó sávból ő is tud egyenesen haladni, nem kell ehhez BMW. Én eddig csak egyszer láttam BMW-t autópályán a külső sávban 130 kph-val haladni. Persze vannak udvarias tagok köztük is, ilyet is egyre gyakrabban látok. Sokat javítana a helyzeten, ha az embrek biztosan tudnák, hogy annak az embernek azért van ilyen gépe, mert szorgalmas, okos és tisztességes. De aki már pályázott itthon bármilyen munkára a költségvetési szférában,az tudja, hogy itt semmi nem megy tisztán, nagyon durva, de sajnos igaz.

Reggie 2009.02.22. 15:42:41

gyul 2009.02.22. 15:37:21

de autopalyan belso savban 120-130al meno putyukikat tonnaszam latni.

Circus 2009.02.22. 15:45:17

@Reggie:
már kezdődik...

pontosan mi is a baj azzal, ha valaki 130-cal megy a belsőben?

(most nem arról beszélek, akik B(belsősáv)-kategóriás engedélyük van)

Jim Raynor 2009.02.22. 15:52:29

ahogy a népi mondás tartja:

"a BMW nem autó, hanem jellemhiba...."

Krisi 2009.02.22. 15:54:17

@Circus: Ilyenkor szokott jönni, hogy miért megy szabálytalanul a belső sávban 130-cal! Mert ugye 160-nal menni az teljesen szabályos :)

Az ilyeneken mindig csak nevetek :)

tuner1 2009.02.22. 15:55:04

@Krisi: Igazad van, óh de mennyire hogy igazad van! Az a baj, hogy kialakult egy vélemény az Audi, BMW tulajokról és ehhez még a korrupt és velejéig rohadt politikusok is csak rátettek egy lapáttal. Lehet, hogy a BMW jó márka, de ami kialakult körülötte az gyengíti a márkanevet, nem erősíti...ettől függetlenül más márkának is van köcsög tulajdonosa, de mennyire hogy van..l.

Hellisfitar 2009.02.22. 15:57:01

Arányok!!!
A posztoló találkozik rengeteg típusú autóval, melyek vezetői között van sok barom. Igaz. Suzukisból is, skodásból is, toyotásból is, satöbbi. Tehát eloszlik az a fránya szám. A különböző típusú autós meg látja a BMW-s autóst, és azt látja, hogy tízből nyolc bunkó, aki szarik a kreszre, a másik autósra, mindenre és mindenkire.

Bobby Baccala 2009.02.22. 16:03:06

nah én ezéé vettem egy ferrarit...a ferrarisok nem köcsögök :DDD

non olet (törölt) 2009.02.22. 16:08:53

Nomastakko itt van alattam eg UFO Civic.
(143 LE, 8,9-es 0-100 sprinttel)

Ebbol ugye van 1,4-es meg az az 1,8-as is ami kivulrol gyakorlatilag nem latszik csak apro infobol (kipufogok szama)

Menni azonban nagyon maskent megy a ketto!!!

A kicsi kb. mint a vanszorgo csiga.
A nagyobb azonnban siman lelepi a hazai autok zomet gyorsulasban...koztuk az amugy kisse alulmotorizalt, de azert nagyarcu kissebb (~3,5 liter alatti) BMW-ket is pl.

Namost ez az auto allandoan KIHIVAST jelent szinte mindenkinek :-))) a forgalomban.

A NAGYOBB auto azert akar alazni, mert:
- ez egy HONDA es parszor mar megtapasztalta, hogy kepes lelepni őt...hat egyenliteni akar.

A KISEBB auto azert akar alazani, mert:
- ez egy HONDA es parszor mar alazott ilyet...hat ujra akarja.

A kihivas vege aztan attol fugg, hogy melyiket fogta ki az 1,8-ast vagy az 1,4-est...


Amugy elmeny amikor bekesen poroszkalok 135-korul a palyan, vagy 95 korul az orszaguton es elkezd uzni hatulrol valami magat nagy autonak kepzelo izgaga nemet/spanyol vacak...

Nem szokott nagyon zavarni,de azert olykor eljatszom neki a trukkot...

Kicsit lassulok (125-re, 85-re) ettol aztan ugy nő az ideg hatul, ahogy nő a hely elottem :-))) Dehat elozni ugye nem tud ...

Aztan eccercsak ...megindulok eroteljesen felzarkozni a sor vegehez.

A hatso barom altalaban veszi a lapot es rajon
nem gyongebb az az atuto ott elotte...csak a trafi hataran autozik ...es utana nyugton van.

Amikor meg kis mitugraszok "sport" szuzuka, golfok, fiatok es folag szeatok(hahaha)hivnak ki varosban!! lampanal...ami igen gyakori :-)))

Akkor hagyom jol startolni oket...aztan siman lelepem. Erdekes latni a vezeto arcat atnezve ra...


Szoval igen ...sokan kihivjak az embert,
ha valamiert ellenfelnek nezik ...kicsik is.

Egy ilyen megtevesztoen ketarcu autoval viszont orom allni a kihivast...akar kicsi akar nagy a kihivo.

Kulonosen viccces, hogy ez az kihivo gyilkos 1,8-as HONDA Civic Sport cirka 4,3 milloert ujonnan hazaviheto...
Raadasul 7,0-7,5 liter koruli benzinnel elvan meg akkor is ha nemeppen kalapos szuzuki modjara van hasznalva.

Ja igen sokal-sokkal TÖBB a varosban eroskodo kis mitugrasz, mint az orszaguti kekeckedo.

Circus 2009.02.22. 16:09:01

@Bobby Baccala:
jaja, tarcsunk össze, tesó!
:)

Mazsika1 2009.02.22. 16:10:28

schnee 2009.02.22. 13:41:30
Én nem ítélem el a BMW tulajokat, de sajnos sok barom van közöttük:
www.videoplayer.hu/videos/play/116


Ez a videon szereplő barom egy elmebeteg őrült, ön-és közveszélyes: egyrészt a gumifüsttel veszélyezteti a közlekedést, rontja a látótávolságot, életveszélyes helyzetet alakítva ki. Másrészt: Hogy lehet valaki ekkora állat? Szakdna le a motorjában az összes hajtókar !!!!!!!!

Aqweren 2009.02.22. 16:12:46

Asszem megvan az oka hogy miért akadnak ki az emberek ha drágább autóval szarja le valaki a szabályokat, és miért háborodnak fel jobban a Hummeres/BMW-s/Audis/satöbbi járdán parkoló autó láttán, mint pl. öregbácsikán a trabanttal.
A legtöbb bélből és fizetésből élő embernek a büddös életben nem lesz pénze ilyen autóra. Nem elég hogy a mindennapi élet fenntartásáért keményen meg kell küzdenie, és míg nekik az a probléma, hogy hó végén hogy fog kijönni a fizetésből, addig másoknak több luxusautója is van, és még le is szarja a többi közlekedőt (autóst, gyalogost, bárkit), és még ott van a tudta, hogy megteheti különösebb következmények nélkül.
Teljesen normális emberi tulajdonság, más kérdés hogy aki ilyesmin turbóztatja magát, hamarosan mehet a pszichiátriára zoknikígyót varrni.
Az általánosítás is egy természetes dolog, de kiemelni szerintem a fenti okok miatt szokták a felső kategóriás autókat(autósokat).

gyerek9.3 2009.02.22. 16:19:17

@non olet: Nagyon kivagy pálva a hondádra elárulom h egy 530D lelépi :)

Seholfalvai 2009.02.22. 16:27:11

@gyerek9.3: Azt még kihagytad, hogy ha netalán esetleg gondja lesz versenyezgetés közben a gyereknek, a hondácskájából nem biztos h kiszál sértetlenül, nem úgy mint egy nagyobb autónál...

non olet (törölt) 2009.02.22. 16:27:35

@gyerek9.3:

Ojjaj nagy discsoseg....
cirka NÉGYSZER annyi penzert es
akkor is csak ALIG-ALIG...

Mondhatni minden erejet megfeszitve.

Amugy ez a kategoria ugy 180 korul kezdi bukni a menetet, ha arrol van szo, disel kontra VTI okan...

DE a lenyeg a 4X ar :-)))
Raadasul meg budos dizel is :-((((

non olet (törölt) 2009.02.22. 16:30:27

@Seholfalvai:

Ugy 100 folott egyik auto sem ved meg!
Csak a vak szerencse segot... ez BIZTOS.

Varosban meg a max. 50-60-as tempokig egalban van a biztonsaguk...

gyerek9.3 2009.02.22. 16:30:59

most értesültem róla , hogy egy erősebb E65 730D is lelépi:).....am nemrossz a verda a HONDA (megbízható, jól megy).Csak a civices streatracinges majmokat nem bírom .....akik ha éjjel meg látnak egy bajort ... 100% ,hogy mellé álnak és megakarják mutatni....esetek 80%ba nem vesszik fel velük a versenyt mert már unják... akkor vannak kipálva a majmok ,hogy le nyomtam 330i-t vagyegy 740I t vagyegy 530 it ....(közben a bajrobol meg jókat röhögnek ,hogy mit erőlködnek )..... és amikor véletlen fel veszik a kesztyüt és körbe autózza öket a BMW akkor meg egy világ dől bennük össze :)

Reggie 2009.02.22. 16:33:00

Circus 2009.02.22. 15:45:17

az a baj vele, hogy jobbratartas van.

gyerek9.3 2009.02.22. 16:33:26

@non olet: nem dicsőség csak írtad ,hogy 3,5 literig oda vered a a kocsikat vele:) én rá cáfoltam ,hogy nem:)

gyerek9.3 2009.02.22. 16:36:29

@non olet: háátt ..azért én ismerek egy embert aki 170-el szált el(e39 M5) és semmi baja nem lett (a kocsinak anyi )( kaynar 170 elszált--->oszlop-->kocsi->fa )

non olet (törölt) 2009.02.22. 16:44:34

A lenyeg az volt reszemrol, hogy
a kis vackok is KIHIVNAK a varosban lampanal...mondhatni tomegesen.

Arra akartam ramutatni elsosorban, hogy RENGETEG nem eppen erotelejes auto gazdaja erzi ugy, hogy baromkodnia kell a forgalomban
...MÉGIS mindenki a BMW-t Audi-t jegyzi meg csak a szurokkel szukitett agyaban.

Mikozben a TENYLEG erosebb autok azert nem erolkodenk annyit.

Mas kerdes, hogy amikor az elottem csigatempoban indulo atlag uatot svaot valtva erolkodes nelkul atlepem...akkor az a szuk agyaval azt hiszi most megalaztak...

Ez igaz is...ha ugy tetszik.

DE NEM az AUTOJA TIPUSA!!!!! miatt,
henem mert benazik, nem nem megy vele
szarkodik, gyorsitas helyett..pedig
az Ő autoja is tudna egy normalsi elindulast

A szuzuki neveben pl. a swift fürgét/gyorsat/sebeset jelent!

És megelepoen jol is mozognak a varosi forgalomban, ha nem benak vezetik eppen...

A vezetok zome azonban benazik es ekkor ne csodalkozzon mar ha a nala joval erosebb autok atlepik ...erolkodes nelkul, mintha ott sem lenne a masik.

Ez nem kivagyisag, csak kepesseg!
Amivel el az ember a haladasa erdekben.

non olet (törölt) 2009.02.22. 16:46:42

@gyerek9.3:

Nem azt irtam...olvasd ujra.
De ime:
"nagyarcu kissebb (~3,5 liter alatti)
BMW-ket is pl."

Ebben a 3,5 liter pl. mar NINCS IS benne :-)))

karlov 2009.02.22. 16:49:30

Szerintem meg azért nincs valakinek pénze ilyen autóra mert azt várja a társadalomtól ,hogy majd az javít az Ő életkörülményein.Nálunk mindig azt tanították,hogy legyél szorgalmas,dolgozz rendesen és sokat és akkor majd viszed valamire.Na ezt csinálta jó apám is bele is görnyedt szegény így hatvan felé.
Hát én annyiban módosítanám,hogy ne csak a kezed hanem használd a fej(is).
Nos ha ez így megy és viszed valamire akkor meg akik erre tanítottak elkezdenek utálni mert "gazdag" ember lettél.
Olyan ez,mint a 77magyar rém mese.....

karlov 2009.02.22. 16:53:41

Aki hülye és nem közlekedik,hanem küzd az utakon az teljesen mindegy,hogy milyen autóval tesz.
Az meg tény,hogy a BMW-s márkatársak közt is rengeteg az önmegvalósító vadbarom.
De én nem érzem azt,hogy egy ligában játszanék a 20 éves romban versenyző kisparaszttal aki a sufniban csinál közízlésre és az emberiségre veszélyes rettenetet.

Bobby Baccala 2009.02.22. 16:54:32

nekem se bajom a bmwsekkel :D

indapass90210 2009.02.22. 16:55:40

Hüje a posztoló, és ezért tart ott az ország, ahol!

Seholfalvai 2009.02.22. 16:56:15

@karlov: egyetértek, élelmesnek kell lenni, és nem csak ebben a "kurvaország"-ban...

non olet (törölt) 2009.02.22. 16:56:25

"azt tanították,hogy legyél szorgalmas,dolgozz rendesen és sokat és akkor majd viszed valamire."

Igy is van!!!

De még valami kell a mondat vegere...
...és KÉRD EL A MUNKAD ÁRÁT IS.


Addig amig akad olyan aki netto 80 ezerert gurizik...addig onkent senki nemfog tobbet adni neki a munkajaert....

Majd ha SENKI nem all be önkent enyiert melozni akkor kap ertr netto 200-at is, mint nyugaton ...mindenki a maga szerencsejenek kovacsa.

Akor baszik ki eppen magaval ...amikor beall 80-ert gurizni...kivaras helyett.

Daily Shark · http://dailyshark.blog.hu/ 2009.02.22. 16:58:18

Nézzetek bele a Totalcar Népítéletbe. Miről szól a legtöbb beírás?
Büntetőautó, lealázni, lenyomja a nagyobbakat, piros lámpától indulva nincs párja, stb.
Hihetetlen, mennyi kisebbrendűségi komplexusban szenvedő ember hiszi azt, hogy attól lesz menő, hogy az autójával lehagy valakit.
Ilyen szempontból előnyös az a gyors kocsi, amiről nem látszik, hogy mennyit tud.
Én nem vagyok az a fajta, aki felveszi a kesztyűt, főleg nem, aki bárkivel is versenyezni kezd, nem sérti az önérzetemet, ha leelőz olyan autó, amit nagy valószínűséggel lazán le tudnék hagyni bármilyen sebességtartományban.
Az is igaz, hogy nem szabad általánosítani, van több BMW-s kollégám is, akik normálisan közlekednek.
De azért a saját 25 éves vezetési tapasztalatom azt mutatja, hogy vannak márkák, melyeknek birtoklása nagyobb eséllyel és több emberben váltja ki az agresszív vezetési reflexet, mint más márkák. Utóbbi időben szerintem ebben vezet a BMW, Audi és érdekes módon a VW Passat. Azok közül, akik az én szabályos haladásom mellett autópályán elhúznak mellettem a legtöbb ilyen. Ugyanakkor más, szintén magasabbra pozícionált márkánál ezt kevésbé érzem, Jaguár, Saab, Volvo sokkal ritkábban tűnt erőszakos taplónak, nem mondom, hogy sosem, de lényegesen kevesebb alkalommal tapasztaltam.

Dr Kangörény 2009.02.22. 16:59:33

A kedves Viktor jobban tenné, ha posztok írása helyett felkeresne egy pszichológust, az segítene helyretenni az erősen sérült piszchéjét. Komolyan javaslom az orvosi segítséget, mert aki úgy veszi magára egy csoport negatív jelzőit, hogy bár ő maga a csoport tagja, de a negatív tulajdonságok nem jellemzőek rá, az személyiségzavarban szenved.

Lehet, hogy viktornak kicsi a pöcse ezért vett bmw-t, de mivel ettől sem lett nagyobb, most jól beírt ide nekünk.

cso zsi 2009.02.22. 17:03:41

@non olet:
"Mikozben a TENYLEG erosebb autok azert nem erolkodenk annyit."

Így van. Amikor a sokköbcentissel nyomultam, akkor is meg akarták mutatni az ezresek, amikor meg az 1,3-1,4 van alattam, mindenki más le akar tolni az útról, pedig csak az autó, és/vagy a Kresz lehetőségeinek határán járok.
Miért nem indexel egy modern autós-motoros?
Mert a járművével hamarabb megcsinálja a manővert (igaz, a sebességkorlátok figyelmen kívül hagyásával), mint ahogy az indexet kirakná-visszavenné. Ettől lesz szemet szúró mások számára.
Egyébként mindig szerettem volna egy BMW-t is.
Valami kardánost.

Aqweren 2009.02.22. 17:04:23

@karlov: Szerintem nem attól viszi valaki valamire hogy milyen drága autót tudott venni, hanem attól hogy a saját lehetőségeihez képest mennyit ért el önerőből az életében. ;)

Azt egy szóval sem mondtam hogy egyetértek azokkal akik így gondolják, de szerintem a legtöbb esetben ez lehet a háttérben. Csak mondom, annyira fölösleges ezen rugózni, mert ha valamit nem ért még el az ember/még nem szerezte meg, akkor két dolgot tehet: mindent megtesz hogy meglegyen, vagy lejjebb adja az igényeit.

Hülye meg mindenféle autóban ül, ez teljesen igaz. Engem csak egy "típus" zavar: amelyik szórakozásból, saját védettségének teljes tudatában kockára teszi szándékosan az életemet (vagy bárkiét). Azt meg bármilyen autóval teheti :S

@non olet: Az mondjuk tök poén hogy sokan személyes sértésnek veszik ha megelőzik őket...:P Az már nem annyira vicces amikor akadályoz, pl. gyorsítással :S
A bénák meg sokszor lehetnek azok is akik azt hiszik tudnak: meg sem tudnám számolni, hogy a két és fél év alatt, mióta vezetek, hányszor volt olyan eset hogy valami árvízkárosult megelőzött rosszul rossz helyen, és csak azért nem lett baj mert én is a fékbe álltam meg a szembejövő is.

indapass90210 2009.02.22. 17:06:16

@Daily Shark: azért tegyük hozzá, hogy mindenféle jaguárból, szábból, meg volvóból összesen van annyi, mint a passat csak egyetlen szériájából. Ráadásul a 3 előbbi márka közül kettő nem is autó, hanem életforma, azt meg nem szokás gyilkolni ugyebár....

Seholfalvai 2009.02.22. 17:07:19

@Kangörény_: én is "béjemwés" vok, de a kommented... :D

Aqweren 2009.02.22. 17:07:47

@non olet: Igende (hú, ez már off lesz nagyon) akkora hatalmas nagy az összetartás, hogy ha pl. a buszsofőrök vagy a tanárok sztrájkolni kezdenek (mert van szakszervezetük) akkor mindenki anyázik ahelyett hogy aszondaná "hmmmm, nekünk is kéne"...
Pedig tényleg nem lenne egy rossz megoldás amit mondasz...senki nem csinál semmit amíg meg nem fizetik :D

karlov 2009.02.22. 17:08:11

Mondjuk én szerényen azt gondolom,hogy nem attól lesz pénzed ,hogy BMW-ben ülsz ,inkább ha már van elég pénzed ,mert jól csinálod amit csinálsz ,akkor vehetsz magadnak akár....BMW.t is.
Visszafele nem hinném,hogy működik.

Aqweren 2009.02.22. 17:09:36

@Kangörény_:
Így a farokhosszkompenzáló autókkal kapcsolatban mindig eszembe jut hogy ha tényleg azért vesz valaki nagy erős autót mert kicsi a himbi-limbi, akkor a nőknek mekkora kocsival kéne járniuk...? XD

Szűcslaci 2009.02.22. 17:10:54

Ha BMW-m lenne, akkor eme post hatására fontolóra venném az eladását. Még akkor is, ha triplázta a felkiáltójeleket!!! Egyébként Mercedesem van - a BMW-sek általában le akarnak küzdeni - le is szoktak - meg a SEAT-osok nagy része gondolja azt, hogy versenyautója van. Ma pont a Lágymányosi híd budai felhajtóján emberkedett velem egy suzuki splash ( vagy mifene) megy egy bmw egyidejűleg. Már 110-es tempót sem sokallottak, csak nehogy az elfogyó baloldali sávból bebújhassak. Nyertek, ők fékezhettek először a Mester utcánál.

Reggie 2009.02.22. 17:11:09

karlov 2009.02.22. 17:08:11

es az autotolvaj?:)

Бабаяга 2009.02.22. 17:13:05

Nincsenek előítéleteim a bömösökkel szemben, de ha most jól visszagondolok a héten ketten akartak az életemre törni: mindkettő BMW volt. Egyik soför se fogta fel, hogy az előttem lévő autó és köztem nem hely van, csak követési távolság. Nekem az ő szemükben ócska autóm van. Akkor miből gondolták az urak, hogy sikerül akkorát fékeznem, hogy ő gond nélkül befér 100 fölött?
Egyébként örömmel veszen tudomásul, hogy létezik olyan felszereltségű bmw, amelyiken van index, sőt a post írója még használni is tudja. Nekem öreg autóm van, így már többször elgondolkodtam, hogy lehet, hogy az index már nem is széria tartozék még a suzukin is úgy kell plusz pénzért rendelni?

gyugyó 2009.02.22. 17:14:09

Ez érdekes, hogy pont egy BMW tulaj hivatkozik az indexre, én még bmw-t nem láttam indexelni.. és igaza van tényleg idegesítő

Szűcslaci 2009.02.22. 17:17:49

@Бабаяга:

Többször is hallottam már sutyerákoktól a "kanyarjelző" kifejezést az indexre. lehet, hogy így magyaros, de az nem a kanyarodást kell hogy jelezze, hanem a szándékot. Százból kilencven autós akkor kapcsolja be az indexet, amikor már végzi a kanyarodást. Akkor már minek? Kinek? Ebben az oktatók is hibásak lehetnek, úgy vélem.

non olet (törölt) 2009.02.22. 17:18:28

"az előttem lévő autó és köztem nem hely van, csak követési távolság."

Azt mondod nem ferek be abba a 20-30 meterbe?!

Ami 90-nel a minimalis kovetesi tavolsag ...
(a szabalyos az tobb!!! az 50 meter korul van)

non olet (törölt) 2009.02.22. 17:22:18


Az baj, hogy... ha IDBEN indexel az ember akkor elge nagy a szama azon kocsogoknek
...akik elkezdik akdalyozni a leendo manovert.

Sot nő az olyan agyatlan barmok szama is akik a mar megkezdett elozes kozben gyorsitani kezdenek...tipikusan az 1,6-os eletem ertelme autok ezek.

Krisi 2009.02.22. 17:24:05

@Szűcslaci: Ez sajnos így van. Én is imádom, amikor egyszercsak semmi előjel nélkül állóra fékeznek előttem, és amikor már én is leizzadtam, hogy kikerüljem vagy vészfékezzek, akkor sikerül kitennie az indexet. De akkor már minek?
Mellesleg azért nem szoktak indexelni, mert közben kézbentartott mobillal beszélgetnek, és nem marad szabad kezük (mert a másikkal lazán ki kell könyökölni az ablakon). Ugye headset-re már nem maradt pénz...

Aqweren 2009.02.22. 17:25:25

@non olet: Najóde attól azért még nem árt indexelni mert van egy-két kecseg akik indexelést látván akadályozni szokták a manővert, mert honnan a fenéből lehet azt tudni, hogy pl. aki elé be akarsz sorolni a másik sávba, az bunkó-e?

z 2009.02.22. 17:29:21

@Reggie:

Azért milye sivár már a lelkivilága annak is, akinek a gyerekkori álma egy BMW. Ez a szegény, magyar rögvalóság, hogy itt emberek ezért dolgoznak, meg erre gyűjtenek, hogy vegyenek egy rohadék kocsit (mint följebb írtam, széthajtva vagy töröttnémetből újrapofozva), csak mert az BMW. Ekkora szám egy BMW, hogy akkor már megvan az életcélja, beletesz még 100.000 km-t és kész, elszámolhat mindennel?
Aki egy sima, tucat szériaautóra (értsd: minden pirosnál megáll egy, nem ritkaság, nincs története, nem egyedi, nem veterán) felszereltségtől meg motortól függetlenül használati tárgy helyett élete értelmeként meg ilyen-olyan szimbólumként tekint, annak elég komoly gondjai vannak, mondhatni natural born linóleumproli.
Az ilyen tankol bele aztán 1500-ért, festeti élénknarancs színűre a szar külvárosi házát meg küld neked visszahívós sms-t a szétbuherált, használtan vett, első generációs iphone-járól (mert kinézni az is úgy néz ki, és az a lényeg).
Leharcolt suzukival járok, BMW-t akkor vennék, ha annyi pénzem lenne, ha alkalomadtán azzal se sajnálnék bemenni a dzsidvásba, zötyögni a kátyúkon meg otthagyni akármilyen parkolóban. De addig hagyjuk már ezt a kispályát.

Reggie 2009.02.22. 17:30:05

non olet 2009.02.22. 17:22:18

ha az indexet meglatva kezdi az akadalyozast (tehat ha nem indexelsz siman befersz), akkor siman huzd ra a kormany. nekem eddig sosem volt ebbol gondom.

Megélhetési rasszista 2009.02.22. 17:31:37

Sikerült egy egész kifogást felhozni a BMW-sek mellett? (index) Vastag. Megerőltetted-e magad? És a 120-szal tépés az 50-es tábla mellett? A "ledudállak és közben letollak mentalitás"? A "seggedben nyomom ködlámpa+reflektor" kombó? Lehet, hogy te egyedül éppen a békés BMW-s vagy (ahogy eddig én is ültem egy, azaz 1 normálisan vezető suzukis mellett), de a sztereotípiák nem a szántóföldön teremnek.

Szűcslaci 2009.02.22. 17:32:27

Kicsitt Off:
Én a terepjárókat megállítanám a város határánál - onnantól közlekedjenek más, a városba való eszközzel. A 2-3 collos bukócsöveket sikítóval vágatnám le az autókról - nem azért dolgoznak a gyűrődő/energiaelnyelő zónákon mérnökök éveket, hogy suttyópista felülírja ezt egy féltonna vassal. Akinek az autójában meglátnám a krómozott acélpálcából hajlított "menedzserválfát" azt a helyszínen kötelezném annak megsemmisítésére, vagy arra, hogy én vezessek, ő ülhetne hátrakötött kézzel a vállfa előtt, én meg fékezgetnék, gyorsítanék, fékezgetnék....

Reggie 2009.02.22. 17:35:40

z 2009.02.22. 17:29:21

nem sivar, csak ennyi az igenye. vagy eppen nincs penze, es azt latja, hogy akinek van annak mondjuk BMW-je van es arra akar hasonlitani. elegge hetkoznapi jelenseg szerintem, ezert is nem kene megbotrankozni rajta.

Reggie 2009.02.22. 17:38:25

Szűcslaci 2009.02.22. 17:32:27

a gallyracsot kotelezo leszedni, pont a gyalogosok miatt...
de gondolom akkor a penzszallitokat meg egyenesen kitiltanad. meg a kormanyzati pancelozott autokat is. mert ezekben aztan tobb anyag van mint egy telepjaroban... (es akkor villamos, kisbusz, kisteherauto, kukaskocsi stb..)

bikila 2009.02.22. 17:43:29

@non olet 2009.02.22. 16:08:53 :

Párszor légy nagyvonalú és engedj az ilyen barmoknak, hidd el jó érzés lesz.
Egész évben motorral járok (nagyrészt a fővárosban és környékén) és nagyjából 10 percenként van olyan vállalkozó (autómárkától függetlenül), aki a pirostól való indulásnál meg akar verni, még ha ehhez szét is kell taposnia az autóját. Le se szarom őket - gondolom nagyobb örömük nincs az életben...

A közút amúgy sem versenypálya, és önkéntesrendőrködni sem veszélytelen dolog szerintem (főleg az autópályán, vagy autóúton). Hagyd, hadd menjen, úgyis felcsavarodik egy oszlopra egyszer. Csak egyszer töröd össze magad ilyen helyzetben és ezerszer megbánod, hogy "elfogadtad" a "kihívást".

Aki meg akarja mutatni, hogy mit tud (akár autóval, akár motorral), menjen pályázni, ott hamar rájön, bőven van még mit tanulni... És ha baj történik, 1-2 percen belül van segítség.

Daily Shark · http://dailyshark.blog.hu/ 2009.02.22. 17:43:52

@cso zsi: Azért nem annyira a köbcentin múlik csak...

Mike007 · http://lookatmylife.blog.hu 2009.02.22. 17:53:14

ehhh.... Sztereotípiáknak van alapjuk ezt soha ne felejtsük el. Amúgy meg ebben az országban a BMW tulajdonosok köre elég tág és engedjetek meg egy idézetet "sok a köcsög", de tény van köztük rendes ember is bár igen ritka. Amúgy én is márka hű vagyok a mercedeshez köt a szívem és nem lennék hajlandó megválni tőle vagy csere alkalmával mást választani. Amúgy meg messziről látszik, hogy ki az aki köcsög és ez márkától független az, hogy elég nagy arányban BMW-be ülnek tényként kell kezelni. Remélem idővel változik. Amúgy 1-2-3 milliós BMW-kbe találhatóak meg kirívóan magas számban a deviáns szerencsétlenek.

Koczeka, a pampák királya (törölt) 2009.02.22. 17:53:28

Non olet beírása ppéldaszerű, már csak azért is, mert még az ősszel két sztrítrészer pl. éppen az általa favorizált Civic-ben ülve kapott sokkot, amikor lámpától indulva elkúrtam a felkapcsolást és 1-ből kettőbe váltva üresben pörgettem fel a gépet (2-ben szoktam 50-ig húzatni, aztán fel 5-be és 50-60 között tempomat). Szóval reccsent a váltó, közben felbőgött a motor és 2-be húzva megnyikkant a kerék. Erre a két agyas mint a nemnormális kezdte nyomni a Hondának... persze következő piros lámpánál csikorgó kerékkel fékeztek, hogy ne szálljanak bele az előttük még ÁLLÓ autóba:-(((

Én a Hondát nem ismerem, hogy mit bír, nem is érdekel... de azért ha ez lenne a hobbim hogy lámpától lámpáig hívok ki autósokat, előtte tájékozódnék, hogy olyannal ne álljak le, aki ha kell, 210-nél rakja fel 5-be. Persze lehet, hogy ezt tudja a Civic is, nem tudom, de nem is érdekel. Nekem az első év volt érdekes, egy év után az újragumizás meg felnigörgőzések hatására nagyon jól megtanultam a fejemet csóválni, meg a gázpedált finoman kezelni... tudom, akkor minek nagy autó? Hát mert kényelmes, meg aztán a tudat, hogy ha kell, azért a tarsolyban ott vannak a lovak... de nem az öncélú magamutogatás kedvéért...

non olet (törölt) 2009.02.22. 17:55:28

@bikila:

Versenyezni nem szokasom...nem is irtem ilyesmirol !

Eldontom, hogy oda lepek vagy nem.
A hangulattol es az ellenfeltol fuggoen.

A hatareseteket kihagyom, mert az hosszan elnyulo dolog es sok minden valtozhat kozben
a kornyezetben...mikozban mar gyorsak vagyunk.

non olet (törölt) 2009.02.22. 18:01:11

@Unter Bahn:

Ja, rögtön kettő is...pont akkor...hmmmm

Koczeka, a pampák királya (törölt) 2009.02.22. 18:06:32

@non olet: ketten, egy Civicben... bocs a pontatlan fogalmazásért:-)

Lehet amúgy, hogy csak az egyik volt begőzölve, a másik azért ült mellette, mert ő kezelte a féket:-))) Vigasztaljon a tudat, hogy rámvertek majd' egy lámpaközt:-)))

min0rity r3port · http://m0r3.blog.hu 2009.02.22. 18:10:39

A BMW-sek semmivel sem vezetnek rosszabban, mint a többi. Csak feltűnőbb, ha elfelejtik a jobbratartási kötelezettséget. Egyszer nemrég beengedtem egy Hummert, hadd siessen (a 130-as plafonjával), aztán bent maradt a belső sávban. Villogásra nem reagált, amikor beértem, így hát maradt a régi jól bevált külső sávos elhaladás. Ebből nem az következik, hogy minden höméres hülye, hanem az, hogy van legalább egy, de az nagyon. Egyébként kihágásokban mennyiségileg a szuzukisták viszik a pálmát. Magyarországon. Máshol más szokások dívnak, de az X5 mindig feltűnik a belső sávban, 110-zel. Broáf.

bikila 2009.02.22. 18:17:33

@non olet:

Ok. Csak nekem erről: "viszont orom allni a kihivast" - már az jutott az eszembe, hogy szereted/várod az ilyen helyzeteket De lehet, hogy félreértettem.

Az én elképzelésem szerint a közlekedésben inkább partnerek vannak (kellene, hogy legyenek), mintsem "kihívók", vagy "ellenfelek".

Persze itthon ez (is) nyögvenyelősen működik - nem mondom, hogy mindenhol jobb a helyzet, de voltam már olyan helyen ahol ennél sokkal jobb volt.

Sajo 2009.02.22. 18:18:58

Én úgy tapasztalom, hogy a legtöbb BMW-t vissza kellene hívnia a gyárnak mert konstrukciós hibásak. A legfeltűnöbb hiba, hogy az indexe menet közben nem működik, csak ha valamelyik Plaza kapujában a járdán parkolnak, érdekes, hogy akkor mind a kettő szimetrikusan villog !

ChPh 2009.02.22. 18:22:16

@Reggie: Igaz, de mi rá is húzzuk, "béemvés", "mercis", "audis", "szuzukis", "tatter", "mammer", "skodás", "kalapos", stb....

Reggie 2009.02.22. 18:23:41

ChPh · chph.blog.hu/2009/02/20/tuning_vilag_lotus_elise_s2 2009.02.22. 18:22:16

no ezt melyik hozzaszolasomra irtad?:)

Krisi 2009.02.22. 18:26:47

@non olet: Civicről van egy idevágó igaz történetem.

Egy srác vett egy VTEC Hondát használtan, és még aznap bement a városba, hogy majd valaki jól lebüntet frissen szerzett kis játékával. Talált is egy S-Klasse Mercit, beállt mellé, és elkezte pörgetni a motort üresben a pirosnál.
A Merciből meg kiszólt a sofőr, és a B-oszlopra mutatott a kocsiján:
"Nem látod, hogy V12, baszmeg?"

Na ez a valóság. Normális ember leszarja, hogy ki akar sztrítrészingelni vele, szerintem Te is cselekedj így.

Amúgy jó auókat gyárt a Honda, nem erről szól a sztori. A BMW-k is jók, ráadásul hátul hajt mind, szóval nem az autókkal van a baj, hanem akik vezetik.

Nekem is BMW az álmom: az R75-ös széria. Boxer motor, kardánhajtás, igaz túragép :)

Negrogo 2009.02.22. 18:28:00

Miert van az, hogy en meg csak azt latom, hogy a tobbi autos szarik a kreszre? Mellette meg vezetni se tud es itt most arra gondolok, hogy nulla helyzetfelismero kepesegekkel rendelkeznek. Ezen felul kisebbsegi komplexusos...majd en most akkor en megmutatom...provokalnak es stb. Egy jo 8 eve BMW-es. (van ilyen szo?)

Es mivel alapvetoen sokat vezetek ha sok ilyen vadbaromba botlok nem birom mar es ekkor kezdem oktatni a tobbit, hogy erezzek a torodest. Napi szinten van, hogy osszeakarnak torni. Jomagamnak es a szerencsenek koszonhetoen nem sikerult meg. Es soha nem bmwes volt az akivel belekerultem ilyen szituacoba. Hogy van ez?

Ja es csak, hogy tudja a nagyerdemu:

www.youtube.com/watch?v=_Fe17mCBzAk&feature=related

www.youtube.com/watch?v=jRFXSnUR1Zg

Nem ok az ugymond bmwesek. Ok a birka tirpakok kategoria! Nem beloluk kell kiindulni. En is van, hogy driftelgetek ha ramjon de nem akadojozva es veszelyeztetve a masikat...a buszos helyeben eltoltam a volna franca amugy! No mind1.

Krisi 2009.02.22. 18:28:51

helyesírási hibákért bocsi, nem ártott volna átolvasni mielőtt beküldöm :)

non olet (törölt) 2009.02.22. 18:32:52

@bikila:

Hat ugye amikor melletted direkt rugdossak a gazt, varva, hogy odanezz... a hude megy am ez seat izeben...

Akkor ha olyan a kedvem, hát nem valtok el
csak 50-55-nel 1.-esbol es akkor ugye
már rogton a 4-esbe...oszt ennyi :-)))

Ilyenkor cirka 17 km/h-t gyorsul a szeker masodpercenkent ...szoval 3 masodperc az egesz jatekido...

BruceTheHoon 2009.02.22. 18:41:05

Unter Bahn: "meg aztán a tudat, hogy ha kell, azért a tarsolyban ott vannak a lovak..."

Szabályosan, kresz-szerűen eljárva mikor kellenek a lovak?

RaveAcE 2009.02.22. 18:42:01

Szánalmas.
Miről szól a blog? BMW-sek indexelni tanulnak?
1-nek már megy...

Gomulka Béla 2009.02.22. 18:47:30

Mindenkinek van egy álmaaaaaa

non olet (törölt) 2009.02.22. 18:48:01

@BruceTheHoon:

Pl.
amikor orakig tart a kocsognek neki a lamapatol 50-re gyorsulni ...es atlepem.

amikor a korforgalom elott szazmeterkkel mar fosik es atlepem

szoval akkor amikor feltunoen benazik a forgalom ritmusahoz kepest, pedig az atlagot siman hozna az atlagos autoja...

Ilyenkor egy erosebb autoval altalaban siman atlepik egy kis gazpoccintssel az azzal birok es kesz...mert nem okoz ez gondot nekik.

Mire a benazo eszreveszi mar vege is a manovernek :-))) nem okoz gondot az egesz csak a masik altalaban felszivja magat tole...foloslegesen.

Reggie 2009.02.22. 18:51:55

BruceTheHoon 2009.02.22. 18:41:05

vagy ha ki kell kanyarodni mellekutcabol a foutra. nem mindegy hogy akkor is ki tudsz kanyarodni ha 200 meterre van a masik, vagy csak akkor ha 1200 ra. (a szamertekek csak szimbolikusak)

cso zsi 2009.02.22. 18:55:13

@BruceTheHoon:
Van olyan helyzet, amikor már nem a Kresz, hanem a gázpedálútból hátralévő 5 centi menti meg az életed.
Lehet, hogy te még nem voltál ilyen helyzetben, akkor készülj rá.
A kamionsor előzése közben rámeső román rendszámú márkatárs is meglepődött, hogy az utolért autóról másodpercek alatt leszakadt. (mai áron a 150ezres csekk biztos befigyelt volna).

zeger 2009.02.22. 19:03:35

Régebben 728i (öreg cápa) most 740i tulajként írom. Igaz 40-en túl már de..., nem akartam az erőt fitogtatni, egyszerűen jó volt tudni, hogy van, hogy nem kell előzést félbeszakítanom, hogy elérek oda, ahová elindultam, hogy mindezt kényelemben, stb... Szóval csak azt szeretném mondani, hogy arányaiban pont ugyanannyi (na ez nem biztos azért) magamutogatós (már majdnem csúnyát írtam) autós alatt van BMW, mint Honda CRX, Suzuki, és nem sorolom. Sajna a BMW-knek és a Mercikenk volt/van kötődésük bizonyos csoportokhoz, (vagy fordítva), de erről nem a márka tehet és nem azok, akik azért használják, mert szeretik.
Van paraszt vezető, ez így marad sokáig még. Sajnos vannak paraszt vezetők, akik valamiért előnyben részesítenek bizonyos márkákat. De erről a márka nem tehet. És a többiek sem, akik egészen mások (lehet az indoakaik, amiért Ők is kedvelik e márkákat kisértetiasen hasonlók). Ezért kéretik az embert nem a-szerint megítélni, hogy milyen autót vezet, hanem az alapján, hogyan!

Krisi 2009.02.22. 19:04:04

@non olet: Na ez így nettó hülyeség. 0-ról 50-re gyorsulásnál nem sok különbség van az autók közt. Példa erre: buszsávból akart lámpánál elémvágni egy egy S-Merci (úgy látszik ma ilyen nap van, bár ez nem V12-es volt:), én meg nem engedtem: brutál erős aszfaltbetyár übergyors 1.2-es Corsának (65 ló, igazi erőmű) odaléptem, 6500-ig kihuzattam, aztán hihetetlen sebességgel behúztam 2.-ba, és a köcsög limuzin nem tudott megelőzni, megsemisülve beállt szépen mögém. Szóval ennyit számít az a sok lóerő a városban. Autópályán nyilván elszaladnak a lovak, de városba normális közlekedéshez felesleges erősebb autó.
Persze jók a gyors autók, ez nem vitás, vezetési élmény sem utolsó szempont, de ne kamuzzunk már olyanokat, hogy "kell az erős autó".
Az meg már csak sokadik, hogy gyorsabb autóval kockázatosabb előzésekbe is belemegyünk, mert hát ugye jól gyorsul a kocsi, akkor miért ne?

MosoMasa 2009.02.22. 19:04:47

Én ÓDIS vagyok, de NEM olyan!

Kicsit IJEDŐS is vagyok, vagy gyenge IDEGZETŰ - (ez még orvosok körében sem eldöntött, de rajta vagyunk)!!!!
A lényeg azt hiszem jól látszik, hogy GÁZ van, mert IDŐNKÉNT ordibálni KEZDEK minden ok nélkül. Jó sok felkiálltójellel MEGERŐSÍTVE!!!!

Mondom, ódis vagyok, de nem ám olyan - és VESZEK még többet is, DE nem ám AZÉ'!!!!

Koczeka, a pampák királya (törölt) 2009.02.22. 19:09:16

@BruceTheHoon:

"Szabályosan, kresz-szerűen eljárva mikor kellenek a lovak?"

Hogy tárgyilagos legyek: amikor valami baromba botlik az ember...

Anno motoros korszakomból származik az igény, amikor minden autós potenciális ellenfelet látott egy 650-es túramotorban, és bizony voltak olyan kellemetlen helyzetek, amikor többszöri próbálkozásra sem tudtam egy köcsögöt megelőzni (Suzuki, akárcsak a motorom), mert előzéskor 180-ig húzatta, de amikor mögé visszaálltam, újra 110-zel ment (pályán).

A céges Skodával nemes egyszerűséggel ráhúztam az ilyenre a kormányt és bár beletenyerelt a dudába, annak megvitatására nem volt bátorsága, hogy nekem miért kellett volna szemben a Kamaz alá mennem, hogy neki ne kelljen visszaengednie...

No ezért kell a ló, nem azért hogy 250-nel tudjak tépni (különben azt sem tudom, hogy mennyi a végsebessége az enyémnek, sosem néztem, a motornak 265 volt, egy Alfa 164-et értem utol 140-nel, előzés után kezdett el - szó szerint - tolni, 230-ig, azután vissza állt a maga kényelmes 130-as tempójára)...

cynicalbitch 2009.02.22. 19:16:47

nekem nagyon jókor jött ez a post. ma délután a 76-os úton (nomrál 90-es szakaszon) egy LCY-s rendszám fehér BMW úgy nagyjából 140-150-nel száguldott, nem sokra rá egy K-s BMW úgy 130-cal kb.

én egyébként úgy szoktam fogalmazni, 2000cm3 fölött nem érvényes a KRESZ, de ez soxor igaz az audisokra, béemwésekre, passatosokra, stb...

a versenyző kollégáknak üzenem:
1. menjetek gyorsulni a Hungaroringre, a közúton szabályok vannak, ezekt nem véletlenül hozták, még ha szartok is rá;
2. autóskártya alapon tök egyszerűen le lehetne zárni a vitát: ha a te autód 100 lóerős, az enyém meg 86, akkor te nyertél. pont.

Lámlenge 2009.02.22. 19:24:06

Magampista, téged már vagy két hónapja falhoz állítottak ezért a hülye dumáért.

Vehicular cyclist 2009.02.22. 19:25:34

Általánosítás nélkül nem maradt volna fenn az emberiség (a BMW-sek sem, bár egyesek máshová sorolják őket jó okkal). Pl. a szomjúság ellen vizet kell inni. Az alma egészséges. Persze nem minden víz jó és van egészségtelen alma is.

A BMW-sek kivételesek, egyéniségek akarnak lenni. Ezen jót kaszál a gyár a felárral. Nálunk nagy arányban olyanok vásárolják, akiket nem véletlenül tartanak az emberek olyannak, amilyenek. Aki nem olyan, az nagy hátránnyal indul. Innen szép nyerni.

Reggie 2009.02.22. 19:26:01

Lámlenge 2009.02.22. 19:24:06

en mar reg lattam, megint rohogtem egy jot:)

BruceTheHoon 2009.02.22. 19:28:37

Aggasztó dolgokat olvasok itten, na. Előzni ugyanis sohasem kötelező, ehhez nem *kell* a lóerő, legfeljebb néha jól jön, ha van.

Mikor *kell* a lóerő? Mi az a helyzet, amibe teljesen önhibádon kívül, kreszt és etikettet betartva kerülhetsz, és amiből a lóerő tud csak kihúzni, más megoldás nincs?

Vehicular cyclist 2009.02.22. 19:28:44

Az, hogy az általánosítás rossz, csak egy rossz általánosítás.

phaidros 2009.02.22. 19:32:06

FÉL-OFF: az egyik kocsink Suzuki. És nem vagyok kalapos. DE. Mivel kopasz vagyok, és ilyenkor fázik a fejem, amíg felfűti a belsejét, a sapkám bizony fenn marad. :)

isti75 2009.02.22. 19:32:52

Szerintem is van valami ezekben a sztereotipiákban... Nem véletlenül alakultak ezek ki. Nekem is negatív tapasztalataim vannak a BMW-sekkel.

phaidros 2009.02.22. 19:33:25

Szerintem a sztereotípia az indítékok miatt sokszor igaz lehet.

Koczeka, a pampák királya (törölt) 2009.02.22. 19:36:48

@BruceTheHoon:

Minden blogban van pár ember, aki azért megy oda, hogy játssza az értetlen, a hülyét...

"Aggasztó dolgokat olvasok itten, na. Előzni ugyanis sohasem kötelező, ehhez nem *kell* a lóerő, legfeljebb néha jól jön, ha van...."

LEGFELJEBB NÉHA JÓL JÖN, HA VAN: kifejtenéd, hogy mit értesz ez alatt??? Aggasztó dolgokat olvasok ugyanis itten:-)))

Koczeka, a pampák királya (törölt) 2009.02.22. 19:40:02

@Krisi: Ugyan... ezer éves GS650G... négyhengeres, 'gardányos:-)))

De nem ez ment az Alfa ellen, hanem egy ZX10, a régi... nem a sportmotor...

Kamatra cserélt szerelem 2009.02.22. 19:42:10

Az Audit a BMWt és a Mercit már kisajátították maguknak a cigányok.

bowrain 2009.02.22. 19:48:37

Volvo egyszer akart letolni az útról. BMW meg ilyenek, állandóan. Kivétel van: amikor nő vezeti a bmw-t, az általában egész korrekt, kivétel ha nem tudja használni, nem érzi az egészet, hol túl gyorsan, hol túl lassan megy, egy perc alatt kétszer váltogatva egyenes úton.

De az indexes téma fontos, tapasztalatom, hogy márkáafüggetlenül túl sokan rosszul, vagy egyáltalán nem használják. Előz alatt kérem mindenki végig használja, szemből feltűnőbb. Sokszor van h kanyar stb. miatt kivágó előző miatt kell patkára mennem. Ha már ütközőset játszi, legalább indexeljen h hamarabb észrevegyem.

BruceTheHoon 2009.02.22. 19:55:40

Unter Bahn: kifejtettem. Olyan helyzetet kérek, amelybe kresz betartásával, önhibámon kívül kerülhetek, és csak a lóerő tud kihúzni belőle. Ugyanis ez az egyetlen olyan típusú szituáció, ahol a lóerő *kell*, az összes többi, a "jaj elkezdtem az előzést, de szembe jöttek, mert barom vagyok és rosszkor kezdtem hozzá", meg a "lassan mennek előttem bazmeg, meg kell előzni őket, mindegy, hogy szembe is jönnek" mind csak a "jól jön" kategória, nem a *kell*.

Mikor automata váltós autóm volt még a 90-es évek közepén, akkor is ezzel jöttek a kéziváltósak, hogy van veszélyhelyzet, amikor csak a kéziváltó tud kihúzni a bajból, mert automatával nem lehet úgy gyorsítani. De helyzetet ők sem tudtak mondani, azok a helyzetek pedig, amelyekbe saját aggresszivitásuk sodorta őket, szerintem nem úgy kell megoldódjanak, hogy kikecmeregnek belőle, hanem hogy odapusztulnak, tisztuljon a génállomány.

Egyébként meg nem játszom a hülyét, csak udvarias vagyok.

Rousboy 2009.02.22. 20:13:32

Ezt a blogot vmi nagyon álszent ember írhatta, az biztos. Én nem ítélem el a BMW-t, attól függetlenül h nem igazán tetszik a Bangle balta által faragott belsővel rendelkező típus, a külseje még csak-csak el megy.
A BMW-s az, aki bevág eléd index nélkül, aki 160nál levillog az M1esen amikor éppen kamionsort előzöl, akit ha beengedsz egy kocsi sorba, arra is lusta h kattintson kettőt a szakadt elakadásjelzőjével, biztos fél h kiégnek az izzók. Ezekre én és sok autóstársam mind-mind számítunk, el van így fogadva, a BMW-s a király, a buszsávban.
Ami viszont ki tudja nálam vágni a biztosítékot, az 3 napja történt az Aréna plaza parkolóban, ahol szép békében mentem vásárolni ajándékot csajomnak és ahogy mentem át a zebrán a lifthez egy dagadt kopasz cigány unta meg a 20al haladó kocsisort és majdnem elütött a picsába az új 7esével, a kezem még koppant is a lámpán. Ott volt a biztonsági őr, de szart se csinált, csak mormogott vmit. Szal én nem foglalkozom veletek, idióta nagyarcú BMW-sekkel, de azért az tény h ritka bunkó kaszt vagytok.

Koczeka, a pampák királya (törölt) 2009.02.22. 20:15:39

Hát akkor udvariasan elmondom újra, hogy a lóerő leginkább akkor "kell", amikor egy közlekedő partner szívózni kezd, pl. egy egyébként befejezhető előzés közben begyorsít hogy megakadályozza a visszatérésedet a sávodba... bp-i közlekedésben számtalanszor pl. sávváltáskor... amikor sűrű forgalomban utolérsz egy aggastyánt, aki 50-nel haladva a piros zászlót vivő ember keresi a szemével, mert amikor ő szerezte a jogsit, még olyan kellett... említették előttem a főútra való kihajtást, a forgalom ritmusának gyors felvétele végett - hogy ne akarjanak megölni a következő lámpánál amiért lassítania netán fékeznie kellett miattam... és hát igen, olyan is volt, amikor bizony hibáztam, túl gyorsan mentem bele egy kanyarba - nem gyorsabban mint máskor, de előtte esett egy kevés eső és a nyákon elindult az autó hátulja, nos egy ilyen esetből a saját autóm kihúzta az orrát, a céges 1.4-es viszont hasonló helyzetben megpördült... ez utóbbit elismerem, hogy nem KRESZ-szerű magatartás, azaz önhiba idézte elő:-)

Amúgy nem "árja" autót hajtok, a márka tulajdonosainak etikai kódexe(!!!)van, amely elítéli az udvariatlan vagy a normák áthágásával történő közlekedést, sajna ezt a kereskedések nem terjesztik:-( (Ritkán, de én is megszegem... egy kicsit)

BruceTheHoon 2009.02.22. 20:25:00

@Unter Bahn: az előzést nehezítő táltosmarha esetében miért nem térsz vissza mögé?

Krisi 2009.02.22. 20:27:23

@Unter Bahn: Sok BMW-snek meg etnikai kódexe van :D

Reggie 2009.02.22. 20:31:48

Unter Bahn 2009.02.22. 20:15:39

A politikusok meg megeskudtek az alkotmanyra, ugyhogy ok is biztos rendes emberek mind...

amugy vannak normalis BMW-sek. pl nemetorszagban, mert ott kb atlagauto.

MosoMasa 2009.02.22. 20:32:42

@Lámlenge: Miről beszélsz? Én ódis vagyok, de nem olyan - szerintem összekeversz valakivel.

Názáreti Brájen 2009.02.22. 20:49:10

A korábbiakat összefoglalva:
Mivel BMWm van, ezért egy bunkó cigány vagyok, aki csak 190 felett tud közlekedni, annak ellenére is, hogy rám nem vonatkozik a KRESZ.
Továbbá egy lúzer is vagyok, mert BMW gyár lehúzott a kocsi eladásakor.

A fenti logika alapján készítettem egy gyors statisztikát - 5 fős mintával (gondolom, a reprezentatív minta egy ilyen okfejtésben nem követelmény?!):
- 2 közeli barátomnak van még BMWje
- Apámnak Skodája van
- A szomszédomba jár egy középkorú pasi egy 10éves Suzukival, és mindig a garázsunk elé áll. /Kértem, hogy ne tegye, de állítása szerint csak és mindig pár percre áll oda./
- Magamat és a barátaimat európai személynek tartom (sőt! Apámat is!)

TEHÁT:
1. A lakosság 60% BMW-t vezet.
2. A Szuzukisok egy nagy bunkok, mert nem tartják be az elemi együttélés szabályait.
3. A nyugdíjasok Skodával járnak. Nem is elégedetlenkednek.

Oszt'jónagyot!

Koczeka, a pampák királya (törölt) 2009.02.22. 20:56:49

@BruceTheHoon:

"@Unter Bahn: az előzést nehezítő táltosmarha esetében miért nem térsz vissza mögé?"

Mert nem szórakozni megyek a közútra, hanem dolgom van. Mint már mondtam, korábbi szerényebb képességű autókkal többször szívtam a "begyorsítok-visszalassítok" barmokkal (tűzoltó havernak egyszer átintegettek ilyenek egy machete-val, pedig ő már leállt volna népnevelni).

Miért nem térek vissza mögé? Minek? Szórakozzon azzal, ami a lába között van, inkább átugrom. Hidd el, hogy 10-ből 9 - látva hogy nem tudott komolyabban megzavarni - nem próbálkozik többet, inkább kivárja azt, aki tényleg ellenfél lehet. És ez baj,ilyenekről szól a blogbejegyzések fele...

hypochloride 2009.02.22. 21:08:56

Hogy mire jó a sok lóerő? Hát arra, hogy ha kell tudj gyorsulni, de nagyon. Mondjuk 40-ről 80-ra 2 sec alatt. Mondjuk amikor egy falun keresztülhaladva egy szénásszekeret kerülsz ki és egyszercsak jön valaki szembe, de visszahúzódni már nincs idő.

Vagy amikor a reggeli forgalomban vársz a kereszteződésben, hegynek felfelé, hogy kiférjél. Ilyenkor a nagy teljesítmény és nagy nyomaték miatt olyan résbe is BIZTONSÁGGAL beférhetsz, ahová egyébként nem szokás. Ford Escortos haverom ijedt meg jó múltkorában, mikor kihajtottam egy autó elé egy kereszteződésben. Szerinte az autó túl közel volt. Szerintem biztonságosan távol. Persze semmi baj nem lett, a másik autónak se kellett lassítania. Csakhogy a dízeles Ford Escort nem ugyanúgy gyorsul, mint az én 2300 ccm-es benzines turbós autóm.

Akkor is jó a nagy teljesítmény, amikor országutak kereszteződésénél kanyarodsz mondjuk a 6-osra. Hegynek felfelé. Nem mindegy, hogy beléd jönnek hátulról, vagy nem.

Hozzá kell tennem, hogy még sose mentem 110 km/h-nál gyorsabban, annyival is csak egyszer és sose vezettem autópályán. Mégis erős autóm van és nem is akarok gyengébbet. Szóval a KRESZ betartásaának és a nagy teljesítménynek semmi köze egymáshoz.

Reggie 2009.02.22. 21:12:10

hypochloride 2009.02.22. 21:08:56

ilyen szempontbol sokkal celszerubb dizelt hasznalni, mert annak nagyobb a nyomateka es alacsonyabb fordulatszamon kezd eledni a benzieshez kepest. (Nyilvan nem regi ford escort, hanem vmi pdtdi pl)

hypochloride 2009.02.22. 21:16:34

@Reggie: Ez a kicsi motoroknál igaz csak. 2300 ccm-nél már nem. Egy ekkora benzinmotor elég erős és elég nyomatékos alacsony fordulaton is. Én például 1500-2000 között szoktam felkapcsolni és városban általában négyesben van a váltó. Ha a hegyre megyek fel, akkor általában 1500 fölött tarttoma fordulatszámot, sima gurulásnál pedig alapjáraton van a motor akár 4.-ben is. A turbótól pedig megvadul, de nagyon.

BruceTheHoon 2009.02.22. 21:18:21

@hypochloride: azt értem, hogy erre mind jó a lóerő, de a mondás az volt, hogy kell, nem az, hogy csak jó valamire. Ha valaki azt mondja, hogy a nagy lóerőszám kell, én azt úgy értem, hogy megkerülhetetlen, kötelező, pótolhatatlan.

Ha én betartom a kreszt és sohasem előzök, akkor kell?

Reggie 2009.02.22. 21:21:21

hypochloride 2009.02.22. 21:16:34

ja, csak a vele pariban levo dizel nyomatekosabb es gazdasagosabb. nyilvan nem egy 1.9-hez kell hasonlitani. indulaskor (kb 2000 alatkorul) egyiknel se van nagyon turbo. vagy kompresszoros kell:)

Koczeka, a pampák királya (törölt) 2009.02.22. 21:23:40

@Reggie:

"A politikusok meg megeskudtek az alkotmanyra, ugyhogy ok is biztos rendes emberek mind..."


Most elmondok néhány élettapasztalatot:

- gyerekként egyik rokon révén bekerültem az autókrossz világába. K.va jó volt, szoci alapból épített a rokon két autót is, a '80-as években ez megfizethető hobbi volt, havonta egy-két 3 napos hétvége jófej emberek között... aztán jöttek a pénzes faszik, neveket nem mondok, egy-kettő még kínlódik valamelyik technikai sportban, de anno ők k.rták szét az autókrosszot azzal, hogy tele voltak lóvéval, BMW meg Porsche motoros autókat építettek, maguk alá gyűrték a 100 lovas injektoros 1.6-os Ladákat, hathengeres kétütemű Wartburgokat és más technikai bravúrokat, amiket ember sufniban építhetett, aztán leléptek és elmentek egy senkinek a raliba vagy ralikrosszba...

- amikor motorozni kezdtem, egy 350-es CZ-t vettem, majd szó szerint kosárból épült újra a Gs650-es. Ezzel csapódtam egy baráti körhöz, akik hasonló módon, a semmiből, kuporgatott pénzeikből csináltak szép és használható motorokat. Mindenki vigyázott a motorjára, mert benne volt minden pénze, munkája, a motorozás iránti tisztelete. Aztán jöttek az újgazdagok... 18 évesen megkapták érettségire a Gixxereket, ZZR-eket, CBR-eket, amikre mi csak a nyálunkat csorgathattuk és mi a fejünket csóváltuk amikor a tömeg őrjöngve ünnepelte a medmexes, egykerekezős, tiltásig forgatós mutatványokat. A közvélemény végül ezekkel azonosította a motorosokat, és mi - akik minderről semmit nem tehettünk - ittuk a levét. Végül - persze nem ez miatt - én is letettem a nagymotort, egy ideig hiányzott, de mára úgy érzem, hogy kiöregedtem, meg aztán hála az új generációnak, a motorosokat számos szankció és előítélet sújtja, amiből én már nem kérek.

- így volt ez a saját autómárkával is. Vagyunk páran, akik ilyen régi vasakat hajtunk, próbálunk rá vigyázni, de nem lehet megakadályozni, hogy aki státusszimbólumnak tekinti a márkát, megvegye az új, valóban erős és potenciálisan "büntető" modelleket és tudva vagy tudatlanul is rossz példát mutasson a márka régi híveinek rovására.


Szóval szerintem márkától függetlenül azokkal van gond, akik gondtalanul beleülnek a "jóba" (majdnem ugyanaz az is, ha hiteles az autó, hiszen "nem került pénzbe" és kaszkó is van rajta). Aki szereti a gépét és gondját is viseli, nem fogja "kínozni" utcai versenyben, tolakodásban...

hypochloride 2009.02.22. 21:26:07

@BruceTheHoon: Persze, ebben teljesen igazad van. Nyilván nem KELL a sok lóerő és könnyen belátható, hogy egy teljesen átlagos, 60-70 lóerős közepes autóval is kényelmesen, biztonágosan és dinamikusan lehet közlekedni. A legfontosabb nem az, hogy az autó ilyen, meg olyan legyen, hanem az, hogy értelmes, a közlekedés többi résztvevőjével szemben toleráns, az autót helyesen kezelni tudó, a közlekedési szabályokat ismerő és betartó sofőr vezesse. A többi csak sallang. Én csak arra a kérdésre válaszoltam, hogy mire való a sok lóerő. Az én autóm a maximális teljesítményt valahol 5600 körül adja le. Ezt a fordulatszámot még soha nem értem el vele, de még csak a közelében sem voltam sose, mégis tudok közlekedni.

hypochloride 2009.02.22. 21:29:15

@Reggie: Igen, ez bizonyára így van. De nem csak a nyomaték számít, hanem például a használahtó fordulatszám-tartomány is, abban meg a benzinmotor a jobb. Meg még más dolgok is számítanak, amelyek egy részében a dízel, másik részében meg a benzines a jobb. Innentől kezdve pedig ízlés kérdése a dolog. Én a magam részéről benzinmotor párti vagyok, csak erről van szó.

SoundkeY 2009.02.22. 21:30:57

Marhasag ez az altalanositas.....minden fajtabol van egyik es masik veglet is !

Minden savvaltaskor indexelek, ha be kell engedni vkit 1et beengedek....Varosban a varosi ritmusban kozlekedem a tobbiekkel, nem valtos surun savot.....

Non olet: Te el vagy szallva apam....E46 320d 150le es 0-100 8,9 ....2005 ben keszult az utolso !
Par adat nehogy pofara ess ( uj E90 szeria ):
320i 8.2
320s 7.9

A nagyobb tesokat nem irom, nembaj ? :P


jah es 2005ig gyartottak.....kov 320d

Reggie 2009.02.22. 21:32:14

Unter Bahn 2009.02.22. 21:23:40

nem ugyan az. nemeteknel az audi, bmw, merci nepauto. statusszimbolumnak meg az tekinti az adott markat akinek nincs sok penze, de azt akarja, hogy masok azt higyjek sok penze van.
A mobiltelo is addig volt statusszimbolum mig szinte barki barmelyiket meg nem tudta venni. onnantol a telo erteke semmit sem jelentett a vevore nezve. Csak hat az autok sose lesznek ilyen olcsok.

Koczeka, a pampák királya (törölt) 2009.02.22. 21:51:19

@Reggie: Hát, ez a "bezzeg a németek" szöveg nálam nagyon nem jön be...

Nem egy saját élmény igazolja, hogy bizony amikor megérkeznek Mo-ra, a híres szabálykövető magatartásukat a határ túloldalán hagyják...

Konkrét esetben több - konvojban haladó - autó előzésébe kezdtem, amikor az utolsónak haladó német rendszámú Mondeo elém vágott, persze én már előzésben voltam, de nem volt vészes, lassítanom kellett, hagytam hogy menjen. Meg is előzött egy autót, majd visszament... FÉLIG! A terelővonalat a kerekei közé vette, úgyhogy se megelőzni, se mögé visszamenni nem tudtam. Szembe persze nem jött semmi, érthetetlen, hogy miért nem folytatta az előzést vagy miért nem tért vissza a sávjába. Konkrétan bal kerékkel félig a padkán mellémentem és visszatoltam a sávjába... érdekes módon kényes volt a szép Mondeo oldalára, mert kelletlenül de végül elengedett.

Tudom, ez csak egy német... de ha gyakran jársz az M1-en, találkozol a többivel is... persze nem biztos hogy le tudod olvasni a rendszámát, mert hátulról villogó reflektorral érkezik (200-zal) vagy ennyivel zúg el... jellemzően BMW-vel és Audival... A Porscésok ennyire nem szoknak sietni. Mennek ők is, de valahogy nyugisabbak.

cso zsi 2009.02.22. 22:11:16

@Unter Bahn:
Attól, hogy német a rendszám, a sofőr még általában magyar, vagy román, vagy egyéb keleti, volt szocialista relációból származik.
A Porsche nem "maffiózó-autó", bár a Cayenne már azonos az X5-X6 méretével, így befér 500 kiló élősúly abba is.

non olet (törölt) 2009.02.22. 23:28:04

@SoundkeY:

és akkor mivan...?

Egy dizeles maskent gyorsul mint egy VTI-s benzines...

A dizel to legyet mondjuk 2000-tol 3500-ig
Azatn valt ..gyorsulas szunetel :-)
Aztan megint tol eg ydarabig DE már KISSEBET, mert valtott egy fokozatot...

A pl. Civic meg elkezfd tolni szinten 2000-tol
aztan 4500 korul belep a VTI es tol tovabb 6800-7000-ig....

Igy a vegen ugyanott van 1800 kobcentibol
mint a behemot BMW a 3 litere disellel...

A kepesseg kb ugyanaz.

Csak a japan NEGYEDE aron es joval tisztabban hozza (nem rakkelto dizel szemet) hozza azt amit a BMW ....marmint mondjuk gyorsulasban.

Ettol meg a Civic egy hetkoznapi szaladgalo auto, foleg helyi, rovidtavu kozlekdesre amit barki megvehet en a hasonlo aru es vele ossze sem merheto minosegu suzuki, ford,seat, skoda,akarmi helyett...

A 3,5 literes BMW meg egy joval csendesebb, kenyelmesebb, nagyobb tartalekokkal rendelkezo UTAZO auto...

MASRA valo a ket auto...szerintem.

Amiert itt osszelett merve az a KIHIVASOk kerdese es a gyors manovereke adhato valasz adott forgalmi helyzetkben...

Marpedig ebben a ket nincs lenyegi kulonbseg hasznalhatosagban koztuk...es enm is naygon hasznaljak maskent oket.

Megis a BMW alpbol utlat targya, Civic meg joval kevesbe...mivel mint lathato az utcai vislekdesben keves az elteres...marad a sárga irigyseg faktor :-)))

Legtobben a BMW- azert utaljak mert draga autó.

Egy alig negy-öt millios Civicen mit utaljon a hatmillos VI-s golf gazdaja....de egy 15 millios BMW-en, azon van mit...

Pedig a golfot kb egyforman eszi meg reggelire mindketto, ha epp arrol van szo...

tyberius 2009.02.22. 23:28:47

"Olvasom ezt a blogot, amit a BMW tuladonosok ellen használ néhány "ember"."

Éérted, "használja" néhány ""ember"". Gratulálok, az első mondatban kiérdemelted a "szaralak" jelzőt. Ezt eddig kevés hozzászóló mondhatja el magáról.

"Én nem azért választottam ezt a márkát, mert "olcsó", hanem mert ez az álom számomra."
Hát ezzel aztán nem tettél sokat azért, hogy a BMW-sekkel kapcsolatok prekoncepciókat megcáfold. Érthetőbben megfogalmazva: először bemutatkoztál, mint szaralak, aztán kijelentetted, hogy a BMW az álom számodra. Hát ezért gondolja a nagy többség, hogy a BMW-tulajok nagy része szaralak.

"vesz egy új, olcsó autót, és azt hiszi, hogy övé az út."
Nem b+, aki drága autót vesz, annak száll legkönnyebben a fejébe. Hogy egy metaforával megvilágítsam a dolgot: ha csak zöldségeket eszel, akkor is el tudsz hízni, de én valahogy több elhízott emberrel találkozom a mekiben, mint a sarki bioboltban.

"Csak egy példát had hozzak fel: INDEX!!! Tanulják meg a nem BMW típusokkal közlekedők is, hogy LÉTEZIK!!!!"
Na ne már. Mert a BMW kulcsát addig nem adják oda, amíg a leendő tulajjal be nem gyakoroltatták az index reflexszintű használatát? Közröhej. Az elmúlt 1 évben, amióta minden nap kétszer végigbringázok a körúton, eddig kétszer jöttek majdnem belém úgy, hogy én egyenesen haladtam a külső sávban, miközben egy kedves közlekedőtárs azt gondolta, hogy a belső sáv való arra, hogy onnan index nélkül jobbra kanyarodjanak a kereszteződésben. Egyszer egy nagy fehér furgon, egyszer pedig, ki nem találnátok, egy BMW. Ennyit az indexről.

Gratulálok, komám, legközelebb is vegyél BMW-t, hogy jó messziről lássam, ki a legnagyobb szaralak az úton.

Marty Mcfly 2009.02.23. 06:21:04

Egyszerű a képlet:
A BMW, Audi Németországban a cégvezetők vállalati (vagy saját) kocsija, melyet státuszukból kifolyólag vesznek.
Magyarországon pont fordítva van: aki ilyen autót vesz (többnyire), nincs mögötte semmi, ergó a Nyugat-Európában kialakult státuszt akarja megvásárolni, hogy ő vmiféle cégvezető és ha ilyen kocsija van, biztos tele van lovéval és elismert ember...
Többször hangsúlyoztam már és nem a márka ellen vagyok (vannak gyönyörű BMW-k), de manapság egy unalmas, 7köznapi autó lett...

Simet 2009.02.23. 07:23:45

A BMW-ben van index, a legjobb, amit idáig használtam. Általában senki sem indexel pesten, ez nem tipusfüggő.

ipari_fostalicska 2009.02.23. 07:54:16

@non olet: elég elfogult vagy az autóddal szemben. Az ilyen emberekre mondta egy főiskolai tanárom, hogy "számukra minden egyes probléma egy egy elgörbült szög az élet fájában". Embert nem láttam még, aki UFO Civic-et akart volna gyalázni. Persze ha én is úgy fogom fel (természetesen az 1.3 Swift-emben), hogy aki mellém áll, az biztosan büntetni akar, akkor valóban lehet ez a helyzet. És persze, hogy otthagyom, amikor neki fogalma sincs, hogy éppen versenyzünk. Félre ne érts, semmi bajom az autóddal, sőt tetszik is, a teljesítménye is elimserésre méltó. Csak aztán vigyázz, hogy időben ismerd fel a 15 éves Swift GTI-t, mert az azért okozhat kellemetlen meglepetéseket, ha tudja, hogy éppen versenyeztek :-)

titkosgyilkos 2009.02.23. 09:11:24

Azt hittem, a post szólni is fog valamiről, de tévedtem.

A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél · http://www.planetside.blog.hu 2009.02.23. 09:12:59

Ebben annyi magas labda volt, hogy az előttem lévő 154 postban valószínű mindet leütötték.

Ettől a posttól még nem műlik el egyetlen ítéletem sem, amit a BMW-vel kapcsolatban kedves márkatársaid kialakítottak.

Ha BMW-t látok, továbbra is az önvédelem az első gondolatom. De vigasztaljon a tudat, hogy sok más márka láttán is.

Ferocious 2009.02.23. 09:29:24

Beszéltek itt össze-vissza minden baromságot...

Akinek stílusa van és valóban egy életformát jelent számára az autó, az minimum egy Maserati-nál húzza meg a mércét...

Ebben a kategóriában már nem érdekli az embert a sok versengő vadbarom, nem azért vesz ilyen vagy hasonló kategóriáju járművet!

Ennyi.

teabore 2009.02.23. 09:49:04

A post kezdő mondata:
"Olvasom ezt a blogot, amit a BMW tuladonosok ellen használ néhány "ember". (Szerintem ne nevezzük Őket annak...)"

Na, nesze neked előítélet...most rögtön megváltozott a véleményem a (magyarországi!!!!) BMW-sekről.

Agyalap 2009.02.23. 10:32:37

Hát ideje volt a postnak tényleg.
Tűrhetetlen, hogy így elítélik a BMW-seket látatlanban. Sok nem BMW-s van, akinek nem tanították meg a KRESZ-t rendesen.
Így csak arra tudok gondolni, hogy a BMW-sek jól tudják a KRESZ-t ezért nem értem, statisztikailag hogy lehet az, hogy sokkal kevesebb Puntót látok átmenni a piros lámpán, mint BMW-t. Az a műszaki hiba özön is lesújt, hogy a BMW-k irányjelzői sokkal rosszabb százalékban működnek, mint a Wartburgoké.
Érdemes volt megírni a postot mondom - a véleményem nem változott a pökhendi bunkó BMW-Audi-Mercedes tulajokról.
Most is ki kell emelnem: ne általánosítsunk, vannak kivételek, akinek nem inge...

Da Moon Iz Black (Saigo O Wasamono) 2009.02.23. 12:02:20

@Circus: 'persze, ez sajnos igaz, de a 'versenyezni akarnak' alatt érted azt is, hogy beáll a Suzi mellé a megszűnő/jobbra kanyarodó sávba egy sztrítrészer, hogy majd bevágjon elé, de a Suzukis hirtelenjében teszteli, hogy hogyan gyorsul a kisautó... szabályosan haladva, egyenesen. Akkor ő most versenyez?
Azonban, most a BMW-sekről zajlik az értekezés :) '

Amit itt felvázolsz, nem tudom honnan szívtad???! Úgyhogy ez Öngól lett.
Én Suzukiról sem írtam, hanem kiskocsiról - bármi ami 1.7 liter alatt van. Húzzál bele mert így soha nem egyenlítesz :D

Da Moon Iz Black (Saigo O Wasamono) 2009.02.23. 12:16:22

@non olet: az általad felvázolt alázás csíráit kezdtem el fejtegetni én is. Olyat is csináltam már, hogy kiskocsi lámpánál mellém állt hogy gyorsuljunk, én picit túráztattam, és hagytam hogy húzzon el francba. én meg szép komótosan utána - a gőrcsös utcai küzdőkön mindig jót röhögök. volt már, hogy rendőri intézkedés lett belőle - mondanom sem kell hogy nem velem szemben :DDD

olyan tíz éve egyik barátomnak 1.4 Honda CRX-e volt, asszem '86-os. nagyon imádtuk, gyorsult rendesen.

teabore 2009.02.23. 12:48:46

Azt nem értem, hogy akinek BMW az álma, miért nem Isettát vesz? :D

Alex3000 2009.02.23. 15:00:09

Sajnos a magyar autósok nagy része olyan amilyen az ország is (bunkó), de akár mennyire nem tetszik a BMW, Merci vagy Audi tulajdonosoknak, ők viszik a prímet. Ez valahogy adja magát, hiszen Magyarországon ezeknek az autóknak a tulajdonosuk, vagy kopasz bűnözők, vagy kisebbség vagy olyan emberek akik ilyen autóra vágynak és 20 évig spórolnak rá, hogy végre keservesen jó sok hitelből megvehessék és végre az utak királyai lehessenek, vagy egyszerűen a felső 10 ezer paraszt üzletemberek és politikusoké. Nyugaton más szimbóluma van, de itthon ez szomorú igazság. Természetesen itt is van kivétel, de a többség ilyen.

bmwsbp 2009.02.23. 18:23:32

BMWm van, de még egyszer sem álmodtam BMW-vel! :)

nullstring · http://www.bmwfanatics.hu 2009.02.23. 20:11:32

Hát... elolvastam az összes hozzászólást, a kisebbségi komplexusban szenvedő suzukisoktól kezdve az elszállt agyú hondáson át az irigykedő munkásosztályig. Gondolkodjatok már egy kicsit :D
Mire vagytok féltékenyek? Nekem is BMW-m van, amit elárulok, olcsóbban vettem mint sokan a suzukijukat, csak annyira hülyék vagytok, hogy észre sem veszitek, hogy ugyanannyi pénzért, vagy talán olcsóbbért vehettek egy magasabb kategóriás autót, pont olyat, aminek a sofőrjeit utáljátok, és olyan nagyon gyűlöltök, mert naaagy. Leszóljátok már azt is, ha azt mondja egy BMW tulaj, ez volt az álma. Hát igen, ez volt az álmom és elértem (hangsúlyozom, lehet, hogy olcsóbban, mint Ti a suzukitokat, ami a Ti autótok) ráadásul normál, hétköznapi munka árán. Igaz, nem téglát pakolok, hanem irodában ülök (alkalmazottként), de megpróbáltam gondolkodni, ami a jelek szerint sikerült, hiszen tele van Agyarország irigy barmokkal, akik megvették a suzukit, mert jaj, nincs másra pénzük, ezzel is alátámasztva azt, hogy a marketing mekkora biznisz. Megvezettek több millió embert, akik azt hitték, ha nem autót vesznek hanem suzukit, akkor jobban kijönnek a fizetésükből. Nem szoktam ilyen formában megnyilvánulni mert igen, ki merem jelenteni, hogy én sem a bunkó BMW-sek közül vagyok, de most muszáj voltam. Egyszer nekem is lehet, meg aztán szánalmas, hogy mit képesek vagytok leírni, és egy percig sem gondolkodtok el azon, hogy mennyire gáz... Igen, én mint BMW TULAJ (igen TULAJ, ezt is leszólta valaki, hogy állandóan azt írják a bunkó BMW-sek, hogy tulajok... hát nem szánalmas? most őszintén ;)) több paraszt kisautóssal (igen, leginkább suzuki) találkozom, mint nagy autóssal. Nem csak most, az előző autóimban ülve is ez volt a tapasztalatom (FIAT, Nissan, Ford). Hozzáteszem, a suzukit még akkor is utáltam és lenéztem, mikor nemhogy autóm, de egy forintom se volt, csak én elhatároztam valamit és elértem :)

Lehet okádni, üdv! :)

Agyalap 2009.02.23. 21:37:14

@nullstring: Hát ezt nem jól vetted le tesókám...
Ajánlanám hárommal feljebb Babu hozzászólását, amivel teljesen egyetértek. Sajnos az egész ország hozzáállása csapnivaló, és ezen nem segítenek a büntető suzukisok, de a király BMW-sek sem.
Mindenki lehet büszke az autójára, én legtöbbet a Lada Samaránkat simogattam amikor az volt a családi autó kb 10 éve.
Azt azért ne mondja senki, hogy egy Audiban ülve nem tör rá a "miafenétakarszaszaroddal" érzés néha.

vadász2 · http://kariblog.blog.hu 2009.02.23. 21:42:09

@nullstring:
"Ne ítélt el a Suzuki-st!"
Kard által vész ki kardot ragad, és hogyha így elítéled a "nem-is-autó"-sokat, akkor azzal se legyen már bajod, ha mások meg a BMW-seket, s benne téged, mint BMW-tulajt (nem tudom, mi a baj ezzel, ez egy szép magyar szó...)

nullstring · http://www.bmwfanatics.hu 2009.02.23. 21:58:06

@Agyalap: Mit olvassak Babu hozzászólásán? Tipikus elkeseredett féltékeny megnyilvánulás, ahol a BMW-sek cigányok, vagy csórók, vagy bűnözők, de mindenképpen szar emberek.

Érdekesség: Én mindig is a BMW-ket szerettem, és mindig is azt szerettem volna magamnak. Gyerek korom óta. Azért lássuk be, gyerek koromban nem azt néztem, hogy mennyire gazdag a tulaj, hanem azt, hogy külsőre mennyire jön be az adott járgány. Tetszett nekem a Lada is, de azt valahogy 20 éve kinőttem :D Szóval megvettem életem első BMW-jét, ami nem szakadt leharcolt valami, de nem is 15 millás bűnöző X5, hanem egy 4 éve nem gyártott E46, ami egyszerűen gyönyörű. Nekem legalábbis. Szóval mikor megvettem, akkor mondta egy kedves ismerősöm, hogy bizony a BMW-sekről ez meg az a kialakult vélemény. Elkezdtem olvasgatni a netten és jé, tényleg. Ettől függetlenül lesz@rom, sőt, az is lehet, hogy beletartozom abba a körbe, ami miatt utálják a BMW-seket. :)

Mégvalami: Mióta BMW-vel járok sokkal többen akarnak lealázni. Nagggyon sokszor röhögtem már kisautókon (nem feltétlenül suzuki), akik lámpánál sikító kerekekkel húztak el mellőlem, én meg csak akkor jöttem rá, hogy "figyeeed máá', ez versenyezni akart". De nem mentem soha utánuk. Hagy feküdjenek le úgy, hogy lealáztak egy BMW-t :D Szóval a lényeg, mióta BMW-m van, nyugisabban vezetek. Jó lehet, néha odalépek neki, de ki nem... Akár egy suzukinak is.. Mert a vezetés élménye ;)

Összesítve: nekem azért van BMW-m mert autóbuzi vagyok, és lesz@rom az előítéleteket :)

@vadász2: Ha elolvasod a kommentemet, akkor észreveheted, hogy nekem abszolúte nincs bajom ezzel, sőt.. jókat derülök a hozzászólásokon. Egyszerűen csak a nagy többségét szánalmasnak tartom, mindamellett, hogy olvastam nagyon korrekt hozzászólásokat is :)

Ez is azt mutatja számomra, hogy minden oldalon csak kivételek vannak (márkától függetlenül), de az általánosítás (akár lehet) jogos (is) ;)

B.GY. 2009.02.23. 22:30:28

Ti most tényleg azzal vagytok elfoglalva,hogy kinek milyen autója van?Én leszarom kinek van Suzukija,meg Bmw-je,meg Hondája.Mindenki vegyen olyan autót,ami neki tetszik,és megengedheti magának.Találkoztam már udvarias Mercissel,Audissal,sőt bunkó köcsög Polóssal(ma).Érdekes velem soha nem akarnak versenyezni a lámpánál,sem az autópályán.Pedig egy tizenéves Opelom van.Ami tud menni,ha akar(C20LET)de ráraktam hátra egy 1.7D felíratot.Békén is hagy a sok VTI-s,meg GTI-s,meg GSI-s,VVTS-es.meg a többi sok betűs érdekesség:)De ha nyerek a lottón,akkor veszek egy Lexus 600-as hybridet,és én leszek a legnagyobb köcsögbunkó itt az autózz.hu-n.

paker 2009.02.23. 23:49:06

Nem a BMW-nél kezdődik az autó! Ott fejeződik be!!!

Circus 2009.02.24. 01:56:22

@Reggie:
megnézted, pontosan mit írtam? :)

segítek:
"most nem arról beszélek, akik B(belsősáv)-kategóriás engedélyük van"

JamalKing 2009.02.24. 08:02:39

Na végre! Átrágtam magam a poston.
Szóval: Én úgy veszem észre, hogy nincs több bunkó BMW-s, mint egyéb márkát használó tapló. Egész egyszerűen az emberek többsége valamiért pikkel a nagyobb kategóriás német autókra. Hogy miért, azt mindenki döntse el maga, vagy ha nem tud rá ésszerű magyarázatot, akkor keressen fel egy pszichológust:) Amit én észrevettem: alapjáraton az autósok egy sajnos nem túl szűk rétege vagy szarik a kreszre, vagy nem ismeri.van aki szánt szándékkal kanyarodik a belső sávból jobbra, vagy aki egész egyszerűen nem tudja eldönteni, hogy merre akar menni. aki szánt szándékkal csinálja, az egy bunkó paraszt, aki "véletlenül", annak meg szüksége lenne még némi oktatásra, vagy legalábbis helyismeretre. Az, hogy az adott ember milyen autóban ül, nem határozza meg a vezetési stílusát. Ami azt illeti, engem sokkal több hondás és suzukis kóstolgat, mint BMW-s, audis, vagy mercedeses. több suzukis, meg hondás gondolja úgy, hogy b*szik beengedni maga elé. Ettől én még nem fogom azt mondani, hogy de szemét paraszt az összes suzukis, és milyen jó fej az összes BMW-s. Levonom a konzekvenciát, hogy sajnos, a magyar -elsősorban budapesti- autósok zöme nem tud/akar normálisan közlekedni.
Mielőtt bárki azt hinné BMW-m van: nem. Egy 10 éves Mazda 626 kormánya mögött ülök nap mint nap (azért ez nem túl kihívó autó, valljuk be)

hawkeye 2009.02.24. 09:22:50

Terelőkúpnak hajtott a BMW - tragikus baleset az M7-esen
Szörnyethalt a sofőrje annak az autónak, mely egy terelőkúpnak ütközött az M7-es Marcali közeli szakaszán.


Keddre virradó éjjel, kettő óra körül történt a tragikus baleset, a sztráda 178-as kilométerénél, a szegerdői pihenőnél: a Budapest felé tartó BMW, melyben egy fiatal szarvasi házaspár utazott, eddig tisztázatlan okból a pihenő bejáratánál lévő terelőkúpnak ütközött, majd az árokba borult. A gépkocsit vezető 33 éves férfi olyan súlyosan megsérült, hogy a helyszínen életét vesztette. Mellette ülő feleségét súlyos sérülésekkel szállították kórházba a mentők. A rendőrségi vizsgálat szerint a

házaspár nem használta a biztonsági öveket,

emiatt az autóba épített légzsákok sem nyíltak

ki.


No comment!

Rulez audi, merdzso, bmw...!

JamalKing 2009.02.24. 09:49:43

@hawkeye:
ilyen alapon:
Suzuki az árpád hídon felborult, oszlopnak ütközött, a tűzoltók az alvázat vágták ki, hogy hozzáférjenek az áldozatokhoz.
Emlékeztek?
Suzuki rulez? ugyanmár!

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2009.02.24. 10:33:15

@hawkeye: @JamalKing: Minden autóban meg lehet halni. A baj inkább akkor van, amikor a nagy méretű prémiummárkákban ücsörgő balfaszok azt gondolják, hogy az ő autójukban nem, mert az nagy, erős, biztonságos, mer' abba' van anyag. Aztán százötvennel repülnek egyet, valahol megállnak és átrendeződnek a belső szerveik.

JamalKing 2009.02.24. 10:49:47

@SilentSound:
Na igen, én is ezt mondtam. De ahhoz, hogy valaki balfasz módjára vezessen, nem kell feltétlenül prémiummárkában ülnie. ezért is írtam, hogy nem az autó határozza meg a sofőr mentalitását. Van hülye suzukis, van hülye hondás, mazdás, bmws, audis, etc... de az, hogy valaki milyen autót vezet, nem ok arra, hogy rögtön lenézzék, beskatulyázzák! Szerintem.

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2009.02.24. 10:52:32

@JamalKing: Van sokféle hülye. Az egyik fajta pl. aki istennek hiszi magát, a másik fajtának meg kisebbrendűségi komplexusa van. Mindkettő ugyanolyan veszélyes magukra és másokra nézve is...

JamalKing 2009.02.24. 11:01:05

@SilentSound:
De ez nem márkafüggő.
Akkor ebben meg is állapodtunk:)

cynicalbitch 2009.02.25. 20:40:58

mit ad isten, ma este az Alkotmány utcából kanyarodtam a Váci út irányába, mellettem egy ezüstmetál kombi BMW - német rendszámú, M FJ 1311 vagy valami hasonló -, elvben a Margithíd irányába készült.
persze a kanyarodás után-közben kiderült valódi szándéka, és a felüljáró előtt, záróvonalon áthajtva besorolt elém. de legalább indexelt...
rádudáltam, vészvillogóval "megköszönte".

persze nincs összefüggés az eset és a kocsimárka között, csak egy újabb jópofa adalék... ;-)

beleszolok 2009.02.25. 21:13:52

non olet, szerintem te olyan vagy, mint az elmebeteg kéjgyilkos. Az is meg van róla győződve, hogy a tizenéves lányok kacérkodnak vele, és azt akarják, hogy fojtsa meg őket, a megerőszakolásuk közben.

Szvsz a legtöbb "kihívód" abszolút nem foglalkozik veled. Az a nehány veled egy szellemi szinvonalon levő meg aki igen, hát azokkal megérdemlitek egymást.

cynicalbitch 2009.02.26. 09:28:02

@beleszolok: na ja, ösmét egy barom, aki versenypályának használja az utat...












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása