Nagyon rákaptatok múltkor egy közlekedési szituáció kielemzésére, napok óta ömlenek bele a kommentek, ennek a posztnak a megírásakor a számuk alulról súrolja az ezerhatszázat. Gabesz is ennek hatására kaphatott ihletet. Szerintetek ki, hol merre, hogyan mehet itt tovább?
A következő szituációt szeretném megvitattatni a blog közönségével. Szerintem a szituáció egyértelmű, de kíváncsian várom a meglátásokat.
Bajza-Városligeti fasor kereszteződés az Andrássy felé érdekes a szitu, nincs megszűnő sáv jelzés. Mivel mindkét sáv visz egyenesen, értelmezésem szerint jobb kéz, tehát a külső (jobb) sávban haladónak van előnyben. Bár két autó is elfér a szűk utcába (eleve az útpálya eltolás miatt is érdekes a Bajza utca azon része), aminek mindkét oldalán parkolnak...
A jobb oldalon a saroktól kicsit távolabb van felfestve a parkolóhely... ez zavarja meg a KRESZ-ből "mászter"-eket és hiszik, hogy a jobb sáv szűnik meg...Ezt erősíti meg az is, hogy nincs semmiféle előjelző tábla a kereszteződés előtt illetve után a Bajza utcában (piros X-ek). A Bajza utca további pontjain van a sávok rendjéről tábla, pl. az Andrássy-n áthaladva...
Múltkor épp ennek adtam hangot (A), amikor a kedves delikvens (B) mondta az ő elképzelése szerintit, hogy márpedig az a sáv megszűnik, DE NEM! Még a terelővonalak is mértanilag a két parkoló sor közepére visznek... Ilyen öntörvényű idióta barmokkal kell osztozkodni az utakon!!!
Sparhelt · www.sparhelt.hu 2009.02.26. 07:43:46
bobeszedulacika 2009.02.26. 07:59:56
te is hulye vagy?
Marcellusca 2009.02.26. 08:05:33
Nincs megszűnő, csak elhúzott sávok. Azaz mindkettő egyenesen megy tovább, fel sem merülhet az elsőbbség kérdése.
Vannak vakegerek, akik nem látják a felfestéseket és nekik az egyenes az nyílegyenes. Ha még bunkó is, akkor neki áll feljebb, hogy megoldhatatlan forgalmi helyzettel került szembe.
Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2009.02.26. 08:13:41
kinek van elsőbbsége? ez hülye kérdés. senkinek.
A és B párhuzamosan haladnak egymás mellett. az útban van egy enyhe S kanyar. amennyiben egyik sem vált sávot nem kerülnek kölcsönhatásba, így az elsőbbség kérdés értelmezhetetlen.
mindenki megy tovább a saját sávjában. amennyiben B nem veszi be az S kanyart, és tökegyenesen menne tovább akkor ő sávot vált, tehát elsőbbséget kéne adnia A-nak.
de ennek ki kellene lenni táblázva hogy enyhe S kanyarral mennek a sávok tovább. bár fel van festve, de a felfestésre az autósok egy része tojik (bár ezesetben a tábla sem jelentene semmit, mert ugyanaz a táblára is tojni fog.)
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.02.26. 08:15:22
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.02.26. 08:16:43
cserepg 2009.02.26. 08:22:14
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.02.26. 08:27:56
Hát erősebb kutya baszik elv az biztos nincs a a kresszben, viszont van olyan, ha elfogy mind a két sáv akkor is a jobbról jövőnek van előnye... Sőt, megsúgom, ha 3 sávos úton haladsz, és a legbelső és a legkülső sávból egyszerre akar bemenni két autó a középsőbe, akkor is a jobbról jövő nyer.
sikisiki (törölt) 2009.02.26. 08:28:50
RaveAcE 2009.02.26. 08:39:46
Évekkel ezelőtt gyakran jártam arra, mindennapos volt a dudálás.
Gomulka Béla 2009.02.26. 08:53:56
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.02.26. 08:57:12
Azt megnézem, hogy a kigyúrtkopasz a Q7-ből és a 7 személyes belülsőtét kívülpiros lada kölcsönösen udvarias lesz egymással. :))
A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél · http://www.planetside.blog.hu 2009.02.26. 09:00:24
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.02.26. 09:01:31
Nna, ott lesz a kölcsönös udvariasság. :-)
SereG 2009.02.26. 09:04:53
bobeszedulacika 2009.02.26. 09:12:57
mesekukac 2009.02.26. 09:16:14
töröttszárnyú angyal (törölt) 2009.02.26. 09:18:20
Rav Antal 2009.02.26. 09:23:50
Nikorene 2009.02.26. 09:24:46
Nikorene 2009.02.26. 09:25:44
peter256 2009.02.26. 09:29:12
Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2009.02.26. 09:29:15
nem, az autozz kocsma offtopic a legtöbb commentes 8675-tel
promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2009.02.26. 09:34:49
Vviszont szerintem a közútkezelő hibát vétett, mert táblán is jelezni kéne a helyzetet, arra az esetre, ha nem látszanak a felfestett vonalak.
Ha ugyanis nem lenne terelővonal, akkor fordulna a helyzet és az "egyenesen" haladó baloldali autót el kellene engednie a jobboldalinak.
PitBuli 2009.02.26. 09:35:42
Marcellusca 2009.02.26. 09:35:43
Rav Antal 2009.02.26. 09:36:51
@Nikorene: Egyszerre odaérni nem lehet, mert vagy én fékezek, vagy a másik. Defenzív vezetés.
Rav Antal 2009.02.26. 09:38:16
PitBuli 2009.02.26. 09:43:59
Nikorene 2009.02.26. 09:49:19
Kardics 2009.02.26. 09:52:05
makacs szennyeződés 2009.02.26. 09:56:27
aztán szépen vissza balra elém a KÜLSŐ sávba, és egyenesen át a kereszteződésen.
még csak nem is indexelt, bár attól sem vált volna szabályosabbá.
nem hittem a szememnek, dudálni is elfelejtettem.
gondolom, kalkuttai átszoktató tanfolyam lehetett.
Lunitari 2009.02.26. 09:56:50
radix 2009.02.26. 09:57:48
Azokban az esetekben pedig, amikor éppen nincs, tessék csak szépen elengedni azt, aki előbb van, akár tíz centivel is, egy autóhosszon ne múljon senki önbecsülése.
Ugyanez van azután az Andrássy keresztezésénél is.
Koordinátor (törölt) · urbanlegend.blog.hu 2009.02.26. 09:59:30
Szvsz nincs előnye semelyiknek, meg kell egyezni szépen, ha nem férnek el egymás mellett. Magyarisztán. Pár embernek ketté kéne törni a jogsiját, ezt látom megoldásnak!
makacs szennyeződés 2009.02.26. 10:02:57
na, én ezért használok egy 15 éves Hondát a Pesten, annak ilyen helyzetekben mindig elsőbbsége van az 1-2-3 éves hitelre vett státusszimbólumokkal szemben.
blogsámán 2009.02.26. 10:04:47
A baj az, hogy nincs felfestve, vagy csak részben, mert lekopott a többi. Nyilvánvaló, hogy a postolónak van igaza, de ettől még egy gyökér simán összetör. Fel kellene festeni, egyértelművé tenni a dolgokat.
makacs szennyeződés 2009.02.26. 10:05:11
nem, ott már van tábla, hogy a jobboldali sáv megszűnik, csak itt nincs, a Városligeti fasornál.
Gabesz81 2009.02.26. 10:05:31
Egy örök téma mi van a kreszben és mi a valóságban. És elvártam volna, hogy belássa, h szabálytalan volt és rosszul tudta, ismerte fel a helyzetet. És ezért is írtam meg, milyenek között vezetünk itt székesfővárosunkban.
Másik örök kedvenc sáveltolásra a Teve utcánál az Árpád híd irányába.
FelixJager 2009.02.26. 10:06:04
a Bartók Bélán mész és beérsz a Móriczra?
Fehér festék, sárga festék...
makacs szennyeződés 2009.02.26. 10:06:23
cserepg 2009.02.26. 10:07:07
Legközelebb gondolkodj el azon amit írsz. Ha egy ember leírja, hogy jobb a békesség elven inkább engedd el a másikat még úgy is, hogy esetleg lemondasz az elsőbbségedről, annak miért kell elvenni a jogosítványát?
@newtehen:
Ha a posztoló azt írja, hogy nem szűnik meg egyik sáv sem, akkor miért van jobbkézszabály? Ha pedig te jobban ismered a helyszínt, akkor írd azt, hogy ott elfogy mind két sáv és ilyenkor a jobbról jövőnek van elsőbbsége, tehát a posztolónak igaza van. Köszönöm szépen ismerem a KRESZ-t. De még 1x köszönöm, hogy elárultad, hogy nincs ilyen szabály nagyon kedves vagy!
Adott egy piros lámpa. Az ő autója erősebb(bár ez elég ritka, de inkább hagyjuk), elindulunk gyorsabban éri el az utazósebességet bemegy elém beállok mögé. Esetleg még elveszem a gázról a lábamat, hogy ezt megkönnyítsem és ne legyen bonyodalom. Mi ez, ha nem erősebb kutya...?! Fordított helyzetben is igaz. Ha azt írtam volna, hogy kölcsönös udvariasság elve, akkor renben lennénk? Mea culpa :), de én azt nem nevezném kölcsönös udvariasságnak, hogy egyik sem akarja a másikat elengedni, csak amelyiknek gyorsabb autója van az megy előrébb. Ez nem udvariasság. Az én szótáramban más jelentés áll e szó mögött.
stellaz1 2009.02.26. 10:08:40
FelixJager 2009.02.26. 10:09:47
Amikor megyek sötétben a Bajcsin, vagy az Üllőin jövök be a Klinikák előtt azért mindig reménykedek abban, hogy a mellettem lévő másik két autó is tudja azt, hogy itt most mindhármónknak eltolják a sávját.
városjáró · http://varosjaro.blog.hu/ 2009.02.26. 10:20:33
Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2009.02.26. 10:22:26
a képen NEM szűkül össze, van felfestés, mindegyik autó elfér a sávjában. a kép alapján NEM MERÜL FEL elsőbbségi kérdés.
de ahogy a több kommentelő is írta nem ez a szitu van ott ami a képen látszik...
Gabesz81 2009.02.26. 10:27:29
Nikorene 2009.02.26. 10:27:57
Sávváltásnál pedig van jobbkéz szabály, ha nem tévedek.
Ha pedig eltűnik a felfestés, akkor a bal oldali autónak jobbra tarts van, tehát vagy lassít és besorol "A" mögé, vagy gyorsít és besorol "A" elé, de semmikeppen nem húzhatja rá "A"-ra a kormányt.
kyozozo 2009.02.26. 10:31:26
Azzal azonban teljesen egyetertek, hogy esetenkent celravezetobb az elsosegrol remondani es egyben maradni (lasd 70 km/h-val erkezo 20 tonnas szerelveny altal meg nem adott elsobbseg egy keresztezodesben). Ez azonban a kerdest, tehat kozlekedesi szituacio elemzeset illetoen jelenleg nem elfogadhato valasz.
ladislaus 2009.02.26. 10:32:46
ladislaus 2009.02.26. 10:33:25
az nekunk lenne jo :) irtsa egymast a fergese :)
PitBuli 2009.02.26. 10:40:10
Ja ez egy gyönyörű probléma! Leesik egy kis eső, vagy ne adj isten hó, és az autós társadalom rögtön elfelejti, hogy hol is vannak a sávok! Az agyam eldurran tőle. Mintha mindenki most járna ott életében először. Biztos a fekete ruhás ügynökök ilyenkor kivakuzzák módszeresen az agyukat.
min0rity r3port · http://m0r3.blog.hu 2009.02.26. 10:41:10
non olet (törölt) 2009.02.26. 10:47:41
Miert kene tablnak jelolni ?!!!
hogy parhuzamosra alkalmas...nem kell!
Csak ha nincs FELFESTVE a sav akkor Jobbra tarts! van alapban....ADDIG AMIG dugo nem lesz
HA mar jobbra nem lehet visszaterni az elozesbol, akkor LETREJON a parhuzamos kozlkedes es kesz...
A nem felfestett, de amugy eleg szeles uton viszont MINDIG lehet SORT ELOZNI ...
Szoval lakottteruleten a NEM felfestett
DE eleg szeles uton PONT azok a szabalyok
mint az autopalyan...
- alapban jobbra tarts van
- jobbrol nem elozunk
- sort szabad vegig elozni
- amikor bedugul a jobboldal akkortol
lehet belul maradni tartosan
A felfestet savok eseten pedig
- nincs jobbra tarts
- nem letezik elozes, csak elhaldas
- jobbrol is szabad elhaladni
- a belsoben mas gyorsabbat FELTARTANI tilos
(azt el kell engedni...)
Eszef 2009.02.26. 10:48:20
Melyik korosztályban? :) :)
Az életkor előrehaladtával a defenzív vezetők aránya növekszik :)
non olet (törölt) 2009.02.26. 10:50:16
A PÁRHUZAMOS közlekedesről szoló
HA NINCSENEK felfestve a savok...
...vagy ha NEM latszanak!!!!!!!
cserepg 2009.02.26. 10:51:13
Párhuzamos közlekedés
36. §
(7) Ahol valamelyik forgalmi sáv megszűnik, annak a járműnek van elsőbbsége, amelyik terelővonal átlépése nélkül haladhat tovább.
Ha a forgalmi sávok útburkolati jellel jelölve nincsenek, annak a járműnek van elsőbbsége, amelyik irányváltoztatás nélkül tud továbbhaladni;
ha pedig mindkét jármű csak irányváltoztatással tud továbbhaladni, annak a járműnek van elsőbbsége, amelyik addig a jobbra eső forgalmi sávban haladt.
Tehát: Ha végigvisz a kereszteződésen a szaggatott vonal, akkor igaza van a posztolónak, de nem a jobbkézszabály miatt, hanem mert a másik sávot vált. Abban az esetben, ha nem visz végig a szaggatott vonal, akkor bizony a másiknak volt igaza, mert neki nem kellett irányt változtatni.
Jobbkéz szabály egy esetben érvényesül: Ha egyenes úton egyszercsak leszűkül egy sávosra. Ez viszont nem olyan, mert kanyarodik az út és eltolódnak a sávok. Lekopik a vonal :), tegyél igazságot utána. Amíg volt vonal addig a jobb oldalinak van elsőbbsége, amint nincs a bal oldalninak. Ez tök eggyértelmű forgalmi szituáció. :P
non olet (törölt) 2009.02.26. 10:51:41
HA nincs felfestev avyg NEM LATSZIK
Akkor: Jobbra tarst!
Amig dugo nem lesz ott...
promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2009.02.26. 10:53:02
non olet (törölt) 2009.02.26. 10:54:34
HA NINCS felfestes akkor jobboldali
alapban nem mehet tovabb egyenesen!
Akkor neki a: Jobbra tarts! kerul elo...
cserepg 2009.02.26. 10:58:10
Dorombolo 2009.02.26. 10:59:43
Egyértelmű, fel van festve, ha nem... Akinek akadály tűnik fel a sávjában és nem tud mellette elhaladni anélkül, hogy abból kilépjen, az figyeljen...
Ja! És a párhuzamos körforgalom használata is megérne egy misét.... Szerintem :-)
városjáró · http://varosjaro.blog.hu/ 2009.02.26. 11:00:34
Úgyhogy az FKF csak nyugodtan kapja be a bránert ezerrel!
Dorombolo 2009.02.26. 11:02:28
promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2009.02.26. 11:04:52
non olet (törölt) 2009.02.26. 11:15:57
Jaja BAL akart lenni...
De ha NINCS festes, akkor
A jobbnak meg akadaly miatt kell savot valtania
Igy mivel midketto savot valt...
- a jobb: akadaly miatt
- a bal: Jobbra tarts! miatt
Bejon az, hogy EGYSZERRE valtanak savot
es akkor mar a ...jobb a nyero!
Tehat MINDENKEPPEN a BAL VESZIT!
betépett felhasználó 2009.02.26. 11:19:11
Koordinátor (törölt) · urbanlegend.blog.hu 2009.02.26. 11:22:35
(4) Lakott területen lévő, párhuzamos közlekedésre alkalmas olyan úttesten, amelyen a forgalmi sávok útburkolati jelekkel vannak megjelölve, a belső forgalmi sávban (sávokban) 3500 kg megengedett legnagyobb össztömeget meg nem haladó gépkocsival és motorkerékpárral folyamatosan is szabad haladni feltéve, hogy ezzel a jármű a mögötte gyorsabban haladó járművek közlekedését nem akadályozza. Az ilyen módon haladó jármű mellett - a (6) bekezdés c) pontjában foglaltak megtartásával - fokozott figyelemmel jobbról el szabad haladni, a forgalmi sávokat azonban - a gyorsabb előrehaladás érdekében - kis távolságon belül ismételten változtatni, és ezzel a közlekedés résztvevőit zavarni tilos.
Sztem ezt a jobbra tarts dolgot ne erőltessétek :) Ez az 36.§ (4) bek. Eszerint nem kötelező jobbra kimenni lakott területen.
Koordinátor (törölt) · urbanlegend.blog.hu 2009.02.26. 11:23:43
borboja 2009.02.26. 11:24:03
Koordinátor (törölt) · urbanlegend.blog.hu 2009.02.26. 11:25:14
Nikorene 2009.02.26. 11:27:54
HA van felfestés NINCS jobbra tarts
HA nincs felfestés VAN jobbra tarts
olan eccerű
makacs szennyeződés 2009.02.26. 11:30:12
no az előbb beidézted a lényeget, aztán szépen okosan levontad belőle a rossz következtetést.
a lényeg:
"Ha a forgalmi sávok útburkolati jellel jelölve nincsenek, annak a járműnek van elsőbbsége, amelyik irányváltoztatás nélkül tud továbbhaladni;
ha pedig mindkét jármű csak irányváltoztatással tud továbbhaladni, annak a járműnek van elsőbbsége, amelyik addig a jobbra eső forgalmi sávban haladt."
itt ez történik a Bajza utcában, csak az ábrán pont ez nincs felrajzolva, mármint hogy az utca szépen megy tovább, a felfestés meg megszűnik, és semmi nem jelzi, hogy melyik sávnak van vége.
Mikk^ 2009.02.26. 11:30:59
Egyébként a Bajzánál tényleg szokott problémát okozni ez a kereszteződés. Ott annyit lehet tenni, hogy figyelsz jobbra/balra és közösen döntésre juttok (aki gyorsabban reagál).
Én egyszer a villamos sínre szorítottam egy gyorsúlóbajnokot a Lehel úton, ott elfogy a jobb sáv, táblázva is van. Haladunk előre, tábla előtt kirakom index, belsőbe visszapillantóba benézek szépen látszik a lámpája mögöttem jövőnek, bal visszapillantó benéz, elkezdek sávot váltani a kocsi egy része átér, erre kedvesen rátapos a gázra próbál elém jönni (1,2 Corsa vagy ilyesmi lehetett én meg 2-es Nissan :D ) és mivel már a kocsim 1/3 részéhez "felbírt jönni" még talán annyi se igazán, előttem meg már nem messze (10-15m) parkoló autók így kénytelen voltam jobban rátekerni, az meg dudával rá a sínre.
Tom én voltam a bunkó, hogy nem satuztam és kenődtem fel a parkoló autókra.
Petrocelli 2009.02.26. 11:35:29
makacs szennyeződés 2009.02.26. 11:38:56
"Igazad van, azzal a pontosítással, hogy itt a parkoló autók miatt bármelyik kerülhet olyan helyzetbe, hogy neki kell a sávjából kilépni és ilyenkor jön a fent idézett Kresz szabály."
nem, mivel mindkét oldalon parkolnak, és így is elfér mindenki.
TH 2009.02.26. 11:44:50
makacs szennyeződés 2009.02.26. 11:53:10
(a parkoló autók nem a jobb és nem a bal sávban parkolnak.)
úgyhogy tényleg faszán tökéletesen leírta. :D
RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2009.02.26. 12:05:44
pfff.... add vissza a jogsidat, ha van egyáltalán! vagy KRESZ könyv elő, olvasgatni, főleg a sávfeltöltési szabályokat, de nagyon!
jobbkéz max egyenrangú utak kereszteződésében van, de nem itt!
DocBulywood 2009.02.26. 12:08:25
Rendszeresen megy a ráfékezés, az anyázás, mert valaki a baloldaliból "egyenesen" megy tovább, tehát alatta a felezővonal jobbról a bal oldalára tér át, így a faszi a szekerével az álló buszok mellé sorolódik. Egyszerűen kiegyenesítik azt az "S" alakot.
Volt már belőle számtalan koccanás, káromkodás és sok-sok kedves édesanya ősi mesterségének felemlegetése jelzős szerkezetbe rakva - mellesleg az ősi mesterség napjainkban is jövedelmező, legalábbis jövedelmezőbb, mint 174 órán keresztül robotolni valahol.
makacs szennyeződés 2009.02.26. 12:11:28
akkor inkább te add vissza.
"Párhuzamos közlekedés
36. §
(7) Ahol valamelyik forgalmi sáv megszűnik, annak a járműnek van elsőbbsége, amelyik terelővonal átlépése nélkül haladhat tovább.
Ha a forgalmi sávok útburkolati jellel jelölve nincsenek, annak a járműnek van elsőbbsége, amelyik irányváltoztatás nélkül tud továbbhaladni;
ha pedig mindkét jármű csak irányváltoztatással tud továbbhaladni, annak a járműnek van elsőbbsége, amelyik addig a jobbra eső forgalmi sávban haladt."
TH 2009.02.26. 12:29:19
makacs szennyeződés 2009.02.26. 12:46:16
Szerintem sem hit kérdése, úgyhogy ha van egy kis időd, idézd majd be itt a népnek a "Ha elég széles az úttest párhuzamos közlekedésre" kezdetű szabályt, csak hogy ne legyen vita.
TH 2009.02.26. 12:51:41
(1) Olyan úttesten, amelyen az azonos irányú forgalom számára két vagy több forgalmi sáv van (párhuzamos közlekedésre alkalmas úttest) - a (2)-(4) bekezdésben említett eseteket kivéve - a külső (jobb szélső) forgalmi sávban kell közlekedni. Más forgalmi sávra ráhajtani csak előzés, balra bekanyarodás, illetőleg megfordulás céljából szabad...
(2) A párhuzamos közlekedésre alkalmas olyan úttesten, amelyen az azonos irányú forgalom számára két forgalmi sáv van, az előzés befejezése után a külső forgalmi sávba vissza kell térni. Ha "autóval", motorkerékpárral vagy - lakott területen - távolsági, illetőleg gyorsjáratú autóbusszal a vezető több járművet kíván előzni, megmaradhat a belső forgalmi sávban feltéve, hogy ezzel a mögötte gyorsabban haladó járművek közlekedését nem akadályozza; ha pedig a forgalom olyan sűrű, hogy a külső forgalmi sávba visszatérni nem lehet, a belső forgalmi sávban folyamatosan is haladhat.
(3) A párhuzamos közlekedésre alkalmas olyan úttesten, amelyen az azonos irányú forgalom számára kettőnél több forgalmi sáv van, a (2) bekezdésben foglalt rendelkezéseket kell értelemszerűen alkalmazni. Az ilyen úttesten azonban a második forgalmi sávban - a (2) bekezdésben foglalt rendelkezések megtartásával - bármely járművel szabad közlekedni; a harmadik és további (belső) forgalmi sávokra - a balra bekanyarodás esetét kivéve - ráhajtani csak személygépkocsival szabad.
(4) Lakott területen lévő, párhuzamos közlekedésre alkalmas olyan úttesten, amelyen a forgalmi sávok útburkolati jelekkel vannak megjelölve, a belső forgalmi sávban (sávokban) "autóval" és motorkerékpárral folyamatosan is szabad haladni feltéve, hogy ezzel a jármű a mögötte gyorsabban haladó járművek közlekedését nem akadályozza.
Tehát a 4-es pont leírja, hogy ha fel vannak festve a sávok, akkor meg lehet maradni a belsőben, különben a korábbi pontok alapján nem.
TH 2009.02.26. 12:52:24
makacs szennyeződés 2009.02.26. 13:05:53
Ha meg nincsenek felfestve, akkor nincs kettő vagy több sáv.
:D
Ha lennének sínek, akkor talán villamos is közlekedne. De nincsenek.
És így tovább.
:D
makacs szennyeződés 2009.02.26. 13:07:59
Ebben az esetben megszűnik a fölfestés.
TH 2009.02.26. 13:08:11
TH 2009.02.26. 13:09:38
majd kiemelik,
hogy ha LAKOTT TERÜLETEN a sávok FEL VANNAK FESTVE, akkor nincs jobbratarts. Ebből nem következik, hogy van párhuzamos közlekedés felfestett sávok nélkül is? Én tanultam, hogy van...
makacs szennyeződés 2009.02.26. 13:15:22
Nem, ebből NEM következik, hogy párhuzamos közlekedés van akkor is, ha nincsenek felfestett sávok, azaz nincsenek sávok.
Ebből az következik, hogy párhuzamos közlekedés van, ha fel vannak festve.
Ha nincsenek, akkor nem.
Ha igen, akkor igen, ha nem, akkor nem.
1 x 1 = 1
TH 2009.02.26. 13:19:27
makacs szennyeződés 2009.02.26. 13:22:50
non olet (törölt) 2009.02.26. 13:26:18
Mert sokan nem jol tudjak ugy latom.
HA nincs FELFESTVE a sav akkor Jobbra tarts! van alapban....ADDIG AMIG dugo nem lesz
HA mar jobbra nem lehet visszaterni az elozesbol, akkor LETREJON a parhuzamos kozlkedes es kesz...
A nem felfestett, de amugy eleg szeles uton viszont MINDIG lehet SORT ELOZNI ...
Szoval lakottteruleten a NEM felfestett
DE eleg szeles uton PONT azok a szabalyok
mint az autopalyan...
- alapban jobbra tarts van
- jobbrol nem elozunk
- sort szabad vegig elozni
- amikor bedugul a jobboldal akkortol
lehet belul maradni tartosan
A felfestet savok eseten pedig
- nincs jobbra tarts
- nem letezik elozes, csak elhaldas
- jobbrol is szabad elhaladni
- a belsoben mas gyorsabbat FELTARTANI tilos
(azt el kell engedni...)
makacs szennyeződés 2009.02.26. 13:28:27
itt megszűnik a a két sáv, mivel megszűnik a felfestés, utána tehát egy sáv van, ahol nem előzhetsz kocsisort, mivel egy sáv van.
---
"Párhuzamos közlekedés
36. §
(7) Ahol valamelyik forgalmi sáv megszűnik, annak a járműnek van elsőbbsége, amelyik terelővonal átlépése nélkül haladhat tovább.
Ha a forgalmi sávok útburkolati jellel jelölve nincsenek, annak a járműnek van elsőbbsége, amelyik irányváltoztatás nélkül tud továbbhaladni;
ha pedig mindkét jármű csak irányváltoztatással tud továbbhaladni, annak a járműnek van elsőbbsége, amelyik addig a jobbra eső forgalmi sávban haladt."
---
itt ez a legutóbbi mondat valósul meg, mivel megszűnik a két sáv, egy sávba kell besorolni.
TH 2009.02.26. 13:28:56
TH 2009.02.26. 13:30:14
"e) Forgalmi sáv: az úttestnek egy gépkocsisor biztonságos közlekedésére elegendő szélességű - akár útburkolati jellel megjelölt, akár meg nem jelölt - része."
makacs szennyeződés 2009.02.26. 13:31:24
"A nem felfestett, de amugy eleg szeles uton viszont MINDIG lehet SORT ELOZNI ..."
na ezt idézzétek már be nekem, most már tényleg kíváncsi vagyok rá, hogy ezt hol írja a kresz.
TH 2009.02.26. 13:34:20
TH 2009.02.26. 13:36:10
A párh. közlekedés szabályait a 36. paragrafus szabályozza FELFESTETT és NEM FELFESTETT sávok esetén is. A 4-es pont foglalkozik KÜLÖN, KIEMELTEN, a lakott területen BELÜLI, FELFESTETT sávokkal, a többi pont igaz a NEM FELFESTETT sávokra is.
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.02.26. 13:36:38
Viszont a kresz szerint nem minősül irányváltoztatásnak,ha egy út nyomvonalát követed...
TH 2009.02.26. 13:37:04
makacs szennyeződés 2009.02.26. 13:38:03
ezek szerint te egysávos, egyirányú utcában is előzöl, ha "elférsz"?
:D
azért ez elég merész.
pláne, ha áll a dugó.
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.02.26. 13:38:39
Mi lenne? Úgy hívják: Illegális utcai gyorsulási verseny. :)
non olet (törölt) 2009.02.26. 13:38:51
meg a villamos pályás részt!
Ahol ismet csak ezt irja a KRESZ:
"ha az úttest párhuzamos közlekedésre alkalmas és!!!!!! a forgalmi sávok útburkolati jellel jelölve vannak"
Amibol adodik, hogy van olyan ami alkalmas de nincs felfestve.
TH 2009.02.26. 13:39:16
TH 2009.02.26. 13:40:12
makacs szennyeződés 2009.02.26. 13:42:13
tehát szerintetek végül is én döntöm el, hogy hány sáv van, méghozzá az alapján, hogy elférek-e vagy nem.
ha elférek, akkor az az ún. NEM FELFESTETT SÁV.
:D
én itt feladtam.
:D
non olet (törölt) 2009.02.26. 13:42:34
Termeszetesen, hiszen szabad!
HA a dugoban allok akkora balfaszok, hogy egysorban allnak ketto helyett...az az ő bajuk!
Ha meg a vegen balra megyek akkor meg foleg miert ne eloznek....he?!
TH 2009.02.26. 13:44:02
"e) Forgalmi sáv: az úttestnek egy gépkocsisor biztonságos közlekedésére elegendő szélességű - akár útburkolati jellel megjelölt, akár meg nem jelölt - része."
Igen - ha ELÉG széles az út, akkor több sáv van. Ez miért lep meg ennyire? Te nem jártál be órákra és nem olvastad a KRESZ könyvet? Ott is elmondták...
non olet (törölt) 2009.02.26. 13:44:15
Pontosan!!!!
Ne add fel...ÉLJ a lehetőséggel!
Mint azok akik ISMERIK a KRESZ-t :-)))
TH 2009.02.26. 13:44:36
TH 2009.02.26. 13:45:50
non olet (törölt) 2009.02.26. 13:50:34
Kozben abszolut tudatlanok a dologhoz,
csak sertve erzik magukat...es nehogymá...
makacs szennyeződés 2009.02.26. 13:51:08
esetleg, amikor egyirányú utcában előzöl egy kocsisort, és elütsz valakit, aki az álló autók közt próbál átmenni az úton, vagy elviszed valakinek a visszapillantóját, akinek eszébe sem jut, hogy előzni akar valami állat egy sávon belül, akkor gondolkozz el rajta, hogy hátha vissza kéne adni a jogsidat, mert EGYSZERŰEN KÖZVESZÉLYES VAGY.
nehogy már te oktass ki engem.
egyébként azóta is várom, hogy idézd már ide nekem, hogy lehet előzni egy sávon belül, ha ÚGY LÁTOD, HOGY ELFÉRSZ.
"ha fel van festve, két sáv, TEHÁT HA NINCS, AKKOR IS."
persze.
barom.
TH 2009.02.26. 13:52:51
értelmezd a mondatot nekem:
"e) Forgalmi sáv: az úttestnek egy gépkocsisor biztonságos közlekedésére elegendő szélességű - akár útburkolati jellel megjelölt, akár meg nem jelölt - része."
makacs szennyeződés 2009.02.26. 13:54:40
és nem attól van több sáv, mert elférsz.
TH 2009.02.26. 13:55:51
TH 2009.02.26. 13:56:27
makacs szennyeződés 2009.02.26. 13:59:34
:)
hát istenem, elférsz, megelőzöd, nem igaz?
a kresz is leírja, hogy ha elférek, ottan nekem nem felfestett sávom van.
:D
na ez kész.
makacs szennyeződés 2009.02.26. 14:03:03
:D
az igaz, hogy az ellenkezője szerepel abban, amit idéztél, azazhogy "FÖLFESTETT SÁV", de hát az ilyen apróságokkal ki foglalkozik, nem?
TH 2009.02.26. 14:03:06
TH 2009.02.26. 14:03:51
TH 2009.02.26. 14:04:23
TH 2009.02.26. 14:06:19
TH 2009.02.26. 14:11:05
makacs szennyeződés 2009.02.26. 14:27:56
én a "forgalmi sáv"-definícióban a nem-fölfestést arra értelmezem, amikor pl. egyirányú, kis utcában nem festik föl az egy sávot, mivel a pl. járdák kijelölik.
(egyébként egyáltalán miért festenek föl bármit is, ha az számít, hogy ki hogyan "fér el"?)
ha pedig a 36. paragrafus rendelkezik a fölfestett, két vagy többsávos utakról, abból nekem nem az következik, hogy léteznek föl nem festett két vagy többsávos utak is.
figyelj, a fenti esetben mindenki egy sávba sorol be, ezek szerint ugye szerinted szabálytalanul.
nem két sávba, egybe.
tudod, miért nem maradnak két sávban?
mert nincs fölfestve két sáv.
a sok hülye, nem tudta, hogy ott "föl nem festett" sávok vannak.
namost ha engem valaki egy sávon belül meg akar előzni, mert "ő elfér", akkor szerintem az illető közveszélyes, akkor is, ha ezt ő az érvekből kifogyó személyeskedésnek veszi, mivel szerinte ottan van a föl nem festett sáv.
ha át akarok sétálni egy egyirányú utcán, ahol áll a kocsisor, és egy barom el akar ütni az ő személyes, FEL NEM FESTETT sávjában, ahol ő megelőz minden várakozót, akkor mégjobban kifogynék az érvekből, és ki is szedném a kocsijából.
TH 2009.02.26. 14:41:23
makacs szennyeződés 2009.02.26. 14:45:19
a Szondi u. a Munkácsi Mihály u.-tól a Szinyei Merse u.-ig egyirányú (utána is, előtte nem), és olyan széles, hogy a kétoldalt parkoló autók között is simán elmenne két kocsisor.
(Ráadásul két lápma is van ezen a szakaszon, mindkettő "kettéosztja" a forgalmat, azaz be lehet állni a lámpáknál egymás mellé.)
Vajon miért nem mennek egymás MELLETT mégsem az autók?
És vajon miért nincs fölfestve végig ezen a szakaszon a két sáv?
leaping cat 2009.02.26. 14:48:29
TH 2009.02.26. 14:51:31
TH 2009.02.26. 14:56:51
makacs szennyeződés 2009.02.26. 15:01:13
egy 12 méter széles, középen szaggatottal elválaszott útról én megpróbálnék minél hamarabb bármelyik irányba lemenekülni, mivel az nagy valószínűséggel egy leszállópálya...
:)
makacs szennyeződés 2009.02.26. 15:02:24
TH 2009.02.26. 15:08:48
Folyamatosan nem haladtunk egymás mellett, mert az tilos. A belső sávot előzés céljára lehet igénybe venni, illetve ha folyamatos sorok kialakulnak. Azon a szakaszon az igen ritka.
blogsámán 2009.02.26. 16:04:46
TH írta egy másik posztnál, hogy valaki nem hiszi el neki, hogy lehet felfestés nélküli párhuzamos közlekedés. Gondoltam erre kíváncsi vagyok.
Szóval a lényeget már többen megírták, úgyhogy én csak annyit írnék, ami megkönnyíti a belátásodat, bár ahogy látom, nálad a nomen est omen.
És akkor a lényegi rész: Tegyük fel, hogy az út mentén ki van táblázva, hogy 2 forgalmi sáv van érvényben a szakaszon, de felfestés nincs. Szerinted ez mi, ha nem párhuzamos közlekedés?
kpetya 2009.02.26. 16:20:49
(de mint tudjuk Piszkos Fred barátjának lenni nem életbiztosítás :) )
TH 2009.02.26. 17:12:24
KuKori · http://ireland.blog.hu 2009.02.26. 17:13:00
makacs szennyeződés 2009.02.26. 19:26:46
"És akkor a lényegi rész: Tegyük fel, hogy az út mentén ki van táblázva, hogy 2 forgalmi sáv van érvényben a szakaszon, de felfestés nincs. Szerinted ez mi, ha nem párhuzamos közlekedés?"
Miért mondanám erre, hogy nem párhuzamos közlekedés?
makacs szennyeződés 2009.02.26. 19:28:53
:)
makacs szennyeződés 2009.02.26. 19:52:15
"Gondoltam erre kíváncsi vagyok."
ez a mondat mit jelent?
"Szóval a lényeget már többen megírták, úgyhogy én csak annyit írnék, ami megkönnyíti a belátásodat, bár ahogy látom, nálad a nomen est omen."
megkönnyíti a belátásomat, hogy te látod, hogy nálam nomen est omen?
:D
TH 2009.02.27. 11:00:01
sikisiki (törölt) 2009.02.27. 12:42:08
sikisiki (törölt) 2009.02.27. 12:54:38
blogsámán 2009.02.27. 16:44:00
Azért mondanád, mert egész eddig azt állítottad, hogy ha nincs felfestés, akkor párhuzamos közlekedés sem lehet. Én pedig pont egy olyan példát mondtam, ami biztosan előfordul, és cáfolja az állításodat.
TH 2009.02.27. 17:47:45
algi 2009.03.01. 19:44:16