Műbalhé az, amit Gábor írt meg nekünk, vagy jogos volt a hátulról érkező autós türelmetlensége? Akár úgy is feltehetjük a kérdést, hogy ki volt a hülye, az oktató, a tanuló, vagy a kötekedő autós? Esetleg a posztíró, mert nem csapkodta meg mindhárom szereplő fejét szívlapáttal?
Egy korábbi történetben már szereplő oktató autóval esett meg a következő eset.
Helyszín: Budapest Róna utca és Bácskai utca találkozása. A Róna utca osztott pályás, a Bácskai sima egyirányú utca. Az oktató autó a forgalomban araszolt előre a Bácskai utcában.
Ezen a szakaszon a Bácskai utca mindkét oldalán parkoltak autók, a kereszteződéshez közeledve elfogytak és teljes szélességében lehetett az utat használni. Szokásos menet, egy átmegy, előrébb megy a sor. A tanuló feladata az volt, hogy egyenesen, a Róna utcát keresztezve, a keresztező utón érkezőknek elsőbbséget adva folytassa az útját a Bácskai utcában. Mikor a tanuló autó ért be az útkereszteződésbe, megállt és várta, hogy elfogyjanak a balról érkezők. (Elsőbbségadás tábla) Eközben melléfurakodott jobbról egy autó (az ábrán A-val jelölve) és valaki szólongatni kezdte az oktatót.
A teljesség kedvéért a Róna utca két úttestjét összekötő szakasz kicsit keskenyebb, mint a Bácskai utca (a rajzon próbáltam jelezni). Illetve a rajzból látszik, hogy az összekötő szakasz nem egyirányú, hanem a Rónán jobbról érkezőknek megengedi kétszer balra kanyarodással a megfordulást. Megjegyzem A Róna utcának ezen a környékén többször egyirányú az összekötő szakasz, de itt nem.
Szóval innen a párbeszéd:
Autós: Hé oktatókám !
Oktató: Igen?
Autós: Nekem az oktatóm azt tanította, hogy ha egyirányú utcában, ha balra akarok kanyarodni, akkor húzódjak a bal oldalra.
Oktató: Jól mondta. És mi a probléma?
Autós: Miért nem húzódtok a bal oldalra? Így nem tudok jobbra kanyarodni, ha balra húzódnátok elférnék mellettetek.
Oktató: Azért nem húzódunk balra , mert nem balra akarunk menni, hanem egyenesen. Ilyenkor meg kell várni míg az előtted lévő elmegy.
Autós: Ha kicsit balra húzódnál tudnál menni egyenesen én meg elférnék és tudnék menni jobbra.
Oktató: Igaz, de akkor a szembe jövő sávba érkeznénk, amúgy pedig úgy látom így is idefértél mellénk, tehát a probléma megoldódott.
Autós: Káromkodás…... Maradtál volna a fazekas korong mellet vagy mentél volna inkább fazekasnak vagy valami ilyesmi.
Közben a keresztező forgalom elfogyott, ment mindenki a dolgára.
Az autós felvetése jogos, de nehéz egy kezdőtől azt várni, hogy miközben az elsőbbre figyel, egyúttal teljesen jól helyezkedjen el az útkereszteződés előtt. Egy jó vezető erre is tud ügyelni, egy tanulónak, különösen az elején nehéz erre is figyelni.
Másik probléma a helyi közlekedésszervezés, Ha tényleg balra akarnék fordulni, akkor tényleg bal oldalra kell húzódni, mivel egyirányú az utca. Igen ám, de az összekötő rész nem egyirányú és szembe találom magam az összekötő út forgalmával. Tehát ha balra akarok kanyarodni, akkor is jobb oldalon kell maradnom, ami a besorolási szabályba ütközik.
Egyszer, kétszer vizsgabiztosokkal is volt ebből kis szópárbaj, de szerencsére ők is normálisan állnak ehhez a helyzethez. Úgy tűnik, itt nem lehet szabályosan balra kanyarodni. Szeretném tudni mit gondoltok az esetről, illetve a helyi forgalomszervezésről! Lehetőleg ne egymás, vagy az oktató, vagy az autós szidásában merüljön ki a hozzászólásotok!
Póktalicska (törölt) 2009.03.02. 17:02:22
TH 2009.03.02. 17:15:18
A balra kanyarodáshoz sztem azért nem kell itt teljesen balra húzódni, mert a Róna utca közepéig ugyanúgy kell menni, mint ha egyenesen menne tovább. Ha balra húzódik, beáll mellé az egyenesen menő, és utána mi történik? A balra kanyarodónak kb. ugyanoda kell menni középen, mint az egyenesen menőnek.
RaveAcE 2009.03.02. 17:23:28
RaveAcE 2009.03.02. 17:28:25
mianicked? 2009.03.02. 17:43:21
Nem?
vhm 2009.03.02. 18:01:24
sok mindent lehet, lehetne és lehetett volna, de szabályosan haladt és így semmi oka a másik autósnak rászólni, főleg nem ilyen stílusban...
TH 2009.03.02. 18:05:10
kuk22 2009.03.02. 18:14:38
Egy tanulónak nem feltétlenül kell ezt magától tudni, de a forgalmi helyzet alapján több autó állt előtte és mögötte, akiknek a "helyezkedéséből" lehetett volna következetni, hogy mit illene csinálni.
A legtöbb ilyen helyen rendere "többsávososdik" az út, amint bedugul, pl. Mogyoródi Hungáriánál.
Hasonló bosszantó, de szabályos, amikor kiegészítő jobbrakanyarodó lámpánál be áll a külső sávba elsőnek csak azért, hogy 3 autóval előrébb legyen majd zöldnél, a kanyarodók meg szívhatnak.
Nálam mindkettő akkora taplóság, mint autópályán 130-cal feltartani a belsősáv forgalmát "az én szabályos vagyok" jeligére.
Lips 2009.03.02. 18:58:05
s.p. 2009.03.02. 19:18:38
Peetee 2009.03.02. 19:25:26
Nekem a tököm tele van a Tatabányai oktatókkal javarészével !
Nekem annak idején azt tanították, hogy:
" - Kicsit gyorsítsuk meg az autót, üres előttünk az út, vegyük fel a forgalom sebességét... "
Mondták ezt, mikor az üres úton 28-al mentem.
Ehhez képest a sok-sok birka oktató világítás nélkül vezet(tet) éjszaka...hát 2en ülnek bent, egyik sem veszi észre???
Folyamatosan 20-30al mennnek 2*2 sávos úton.
Jobbratartási kötelezettséget NEM oktatnak.
A Ságvári úton beérkeznek a belső sávba, és 3km hosszan 5 kerszteződésen át mennek 25el a belsőben, hogy aztán végül kisoroljanak jobbra a jobbra kanyarodásért.
Én meg csakazértsem előzöm meg jobbról...és nem.
Még a birka oktató mutatja maga mellett az üres sávot. 2-en vagyunk az úton....30al.
És ilyen emberek OK-TAT-NAK !
Hát csoldálkozunk, ha nem tud a vezetni a 30 év alatti korosztály java???
Szociban tanult hülyeségek alapján oktatnak soksok pénzért, sokszor hülyeséget, de mivel ŐŐŐŐŐ az oktató már 126 éve vezet, és 20.000.000km van a lábában, ŐŐŐŐ mindent jobban tud.
Apja f@*****
mqqq 2009.03.02. 19:51:52
Az utolsó előtte bekezdés nem helytálló, mivel az adott helyről nem lehet balra kanyarodni, így nem szabad balra húzódni. A balrakanyar csak később jöhet, ott viszont azért nem lehet mert már kétirányú...
TH 2009.03.02. 20:03:18
Ugyanilyen úton a külső sávban el lehet haladni a belső sávban menő mellett.
Természetesen igazad van, hogy egy 30-al menő tanulónak a külső sávban lenne a helye, de különösebben nem szabálysértő a belső sávban haladni, viszont te nyugodtan elmehetsz mellette a külső sávban. Ez teljesen szabályos - ismétlem - lakott területen belül, és felfestett sávok esetén.
TH 2009.03.02. 20:04:09
Tibi88 2009.03.02. 20:04:55
cso zsi 2009.03.02. 20:13:40
Circus 2009.03.02. 20:25:41
öööö... autópályán belső sávban nem tudsz feltartani senkit 130-cal közlekedve, mert megkülönböztető jelzés nélkül senki nem mehet gyorsabban. Vagy rosszul ismerem a jelenleg hatályos KRESZ-t? :)
(természetesen NEM a szabálytalanul középrenősült bénázókról beszélek)
Amúgy ON - azokkal értek egyet, akik szerint néileg több tolerancia lenne igyénbeveendő a mazsolákkal szemben, mindazonáltal, szerintem nem ártana az ilyen kétes körülményeket valahogyan megszüntetni némi forgalomátszervezéssel...
cso zsi 2009.03.02. 20:26:59
Megadtad a választ saját magadnak.
Felfestett sávok esetén vannak egymástól elkülönített sávok.
Ha nincs felfestés, akkor az egyirányú utcában a sáv "faltól-falig" tartó szélességű, így az egyenesen haladó mellé jobbról befurakodás az jobbról előzés, vagy mifene lenne.
Ha balra akarok kanyarodni (mert van rá lehetőség, és ez a szándékom is), akkor a lehetőségekhez képest az úttest bal oldalára húzódom, hiszen ekkor már engedélyezett a jobbról előzés is.
Amíg viszont egyenesen akarok haladni, és semmilyen felfestés nem kötelez az egyenesen haladáshoz a balrahúzódásra (talán, mert parkoló autók is lehetnek ott), addig várja ki a sorát az, aki nem fér el a járművemtől.
Főként, hogy az elsőbbségadási kötelezettség ugyanúgy vonatkozik a jobbra kisívben kanyarodóra, mint az egyenesen haladóra.
cso zsi 2009.03.02. 20:31:00
Te is így kezdted.
Manapság lehet, hogy nem mindenki így jut jogsihoz.
Ezt a feliratot újra divatba kéne hozni, hátha elgondolkodik a "sietős".
Bár a mai rohanó világban egyre több a türelmetlen ember.
szbszig 2009.03.02. 20:46:57
2. Csipkebokorvessző.
3. A kép alapján a kérdéses pontban nem is lehet balra kanyarodni, mert a keresztező szakasz a Róna utcának csupán az egyik (egyirányú) sávja.
4. A konkrét kérdésre ugyan nem válaszoltam, de most elolvasva a kommenteket, ezt már megtették mások helyettem.
5. Végül mesélek kicsit. Velem fordult elő anno hasonló szituációban, hogy nem értettem egyet az oktatómmal. Például amikor tanultam, volt egy olyan kereszteződés, mint az ábrán látható felső, csak a vízszintes keresztező út is kétirányú volt. Amikor alulról érkeztem, és egyenesen kellett hajtanom tovább az egyirányúba, az oktatóm megkövetelte, hogy balra indexeljek, mert egy picit irányt kellett változtatnom hozzá, ugyanis az egyirányú jobb oldalán autók parkoltak. Szerintem totál felesleges, sőt megtévesztő volt, hiszen a kereszteződésben lehetett volna balra is kanyarodni...
TH 2009.03.02. 20:53:15
A párhuzamos közlekedésnél pedig általánosságban van szó a több sávos utakról, majd kitér a KRESZ a lakott területen felfestess sávokkal rendelkező utak részére, melyekre van pár külön szabály - pl. nincs jobbratartási kötelezettség stb.
has 2009.03.02. 21:03:22
kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2009.03.02. 21:14:58
A jóérzést számon kérni nem bűn, mert ugye az fáj, ha valaki úgy megy szabályosan, hogy közben arra is ügyel, hogy más is tudjon közlekedni...
9mmPara 2009.03.02. 21:19:32
9mmPara 2009.03.02. 21:25:10
Az alapoktatás célja nem lehet több, mint hogy a polgár képes legyen a jármű A-ból B-be történő vitelére. Nem a legrövidebb/leggyorsabb stb. úton, hanem anélkül, hogy bárkit és bármit összetörjön. Merthogy a KRESZ nevű szabálykupac elsődleges célja ez.
TH 2009.03.02. 21:25:41
OftF 2009.03.02. 21:34:53
De ott abban a kereszteződésben általában nagy sor áll. Amikor nincs sor, akkor idegeskedés sincs, mindenki megy a dógára. De amikor sor van, akkor nem állnak be a bal oldalra az egyenesen haladók/balra kanyarodók, mert ha beállnak (én egyszer kipróbáltam), egy baromarcú, aki szintén egyenesen menne, úgyis beáll mellé, és mivel mindketten mennek egyenesen, 5 méterrel később pont az fog szabálytalannak tűnni, aki addig előzékeny volt, és tekintettel volt a jobbra kanyarodni vágyókra. Annak a kereszteződésnek az egyetlen rendes megoldása (ha már a hülyéket nem lehetne csak simán bezárni valahová): Cinka Panna utca és Róna utca között várakozni tilos a jobb oldalon és/vagy sávok felfestése a kereszteződésben.
gonoszpok · http://gonoszpok.blog.hu 2009.03.02. 21:50:58
non olet (törölt) 2009.03.02. 21:55:44
A szövegét jól ismered, az alkalmazásánál, azonban gondok vannak...
A speciális szabály ugyanis MINDIG erősebb mint az általános szabály!!!
(ez ugye általános iskolai tananyag)
Jelen esetben:
az ÁLTALÁNOS szabály...a sebességhatár.
a SPECIÁLIS szabály...a nem tarthatod fel.
Tehát, ...
igaz, hogy szabálytalan a tempoja, de ez kevésbé nyomós szabály, mint az ENGEDD EL! szabálya!
Ezért akit parhuzamos közlkedésnél a belső sávabn utolérnek az akar tetszik neki, akar nem ... bizoyn el kell engedje a nala gyorsabban haladni szandekozot.
Utalni lehet...feltartani nem!
B.GY. 2009.03.02. 21:57:21
OftF 2009.03.02. 22:05:47
B.GY. 2009.03.02. 22:08:00
Dehogy kell az:)A főnök meg mindig később ér be mint én:)Sőt van olyan is,hogy mire beér én már ott sem vagyok,mert sietek előle:)
vhm 2009.03.02. 22:08:43
és akkor nem lenne semmilyen affér.
esetleg még a jobbra sávhoz való belépéshez terelővonalat kelljen mindenképp átlépni, az út pedig vezessen a bal sávba.
OftF 2009.03.02. 22:28:22
Igen, de ahhoz még kellene a jobb oldalon a várakozás tiltása is, mert napközben, amikor nagy a forgalom (tehát a kritikus időszakban), nem fér el ott 2 autó egymás mellett.
Hungeralien 2009.03.02. 22:59:21
Nemrég jártam arra, már nem izgatom magam ilyeneken.
Sáv nincsen, a duda egyfajta helyzetjelző, na meg kell némi türelem és minden megvan oldva (még balos is a forgalom) :-D
sanche · http://elakadasjelzo.blog.hu/ 2009.03.02. 23:04:39
Csak tegyük fel, 160-al mész mert 10 milliós segélyed van ( :) ) kívánom, hogy ne karambolozz senkivel, de benne van a pakliban. 130 és 160 közt pedig hatalmas különbség van. Kinyírsz egy egész családot, mert nekik nincs tízmilliós segélyük a biztonságos kocsira. Életed hátralevő negyven évét azzal töltenéd, hogy gondolkodnál, most élne egy család, ha legalább azt a kurva, igenis magasan elhelyezett megengedett sebességet át nem léped. Talán. Nem biztos, de legalább elmondhatnád, hogy mindent megtettél volna.
Meg bocsánat, de én, ha sietek, azért nem mehetek 130-al, mert Te az audiddal kétszerannyival akarsz menni? Szerinted ilyenkor én vagyok a tapló?
Én a jobboldali sávban közlekedőktől érdekes módon nem várom el, hogy 130al menjenek. De még azt se, hogy 110-el.
Magához a sztorihoz: hát igen. Jégcsákánykezelést ajánlanék a beszólónak. Egészen biztos, hogy tanulóvezetőként Ő is ugyanúgy be volt tojva, mint mindenki, sőt, még utána is egy darabig. A nagytöbbség türelmes a tanulóvezetőkkel és ez egy tök jó dolog, nyílván mindenki emlékszik rá milyen is Budapesten először autóba ülni. Vsz, vele szemben is a nagytöbbség türelmes volt.
Ezek a dolgok, amit én csak rugalmasságnak nevezek, nyilván idővel rögzülnek.
Így beszólni, hát emberfüggő.. a tanulónak nyílván nagyon kemény minden ilyed "élmény", de bőven felidegesíthette az oktatót is, ami megint nem szerencsés a tanulónak.
Könyörgöm legalább a tanulókkal legyen mindenki türelmes, nem azon a kétpercen fog múlni a munkája, amíg egy tanulóvezető betartja a szabályokat - vagy bénázik- ha igen, magára vessen.
serpentin (törölt) · http://www.bridzs.hu/ 2009.03.02. 23:05:10
ezek az emberek a kisebbségi koplexusukat vezetik le
aki meg a siető embereket fikázza, annak kivánom, hogy egyszer majd mikor neki lesz sürgős, életbevágó dolka, akkor egy hozzá hasonlo ember percekre tartsa fel
a forgalom dinamikájának fenntartása a legfontosabb dolog ebben az alultervezett uthálózaton folyó közlekesésnek
serpentin (törölt) · http://www.bridzs.hu/ 2009.03.02. 23:06:58
B.GY. 2009.03.02. 23:12:16
Netuddki. 2009.03.02. 23:14:52
JMC 2009.03.02. 23:26:10
bocage 2009.03.02. 23:34:17
"a forgalom dinamikájának fenntartása a legfontosabb dolog ebben az alultervezett uthálózaton folyó közlekesésnek"
Az fel sem merül, hogy a forgalom dinamikáját épp azok zavarják meg, akik a kamionokkal teli M1-en 160-as tempót mennek és tolnak le mindenkit, aki pl 140 körül előzi a kamionsort!
ON
Ez egy elég ritka kereszteződés. Persze lehet figyelni, hogy elférjenek még mögötted, de egy tanuló ilyenkor (helyesen) arra figyel, hogy a Rónán épp visszafordulóba ne csattanjon bele, mert túl balra megy át. Mindenki volt tanuló!
12Rómeó 2009.03.02. 23:47:18
vhm 2009.03.03. 00:08:46
És tudjátok mi van az autópályákon: semmi! Minden rendben van...
Ha valaki pedig úgy tapasztalja, hogy állandóan villognak meg dudálnak rá, az nézzen magába, vagy nem méri fel a forgalmi viszonyokat vagy nem tud rendesen vezetni. De komolyan. 110-130-al is röhögve lehet járkálni, csak picit figyelni kell a forgalmat a tükörben - nem csak akkor belenéznimikor már 20m-re van a kamion...
130 fölött már (motor)fékezgetni kell de ha az ember ésszel megy, majdnem mint a németeknél.
Szerintem az utóbbi pár évben jelentősen javult itthon a helyzet. 5-10 éve még sok volt a belső sávos lassú, már alig van. Kivéve persze a soknapos ünnepek előtti bénázókat... (Ezek a legokosabbak különben az évi pár1000 km-es nagy nagy rutinjukkal meg több tíz éves ennyi km-ből összeszedett balesetmentes évekkel :D)
Már csak a középső sávosokat kellene kirobbantani onnan és akkor tényleg nagyon jó lenne a helyzet.
Pályaelhagyó autóversenyző 2009.03.03. 00:33:24
Ha itt is jó lenne hasonló megoldás (pl. van hely, igény, stb.) akkor nem feltétlenül ide kellene irogatni, hanem az illetékeseknek, hogy alakítsák így át.
ui. (totál off) múlt hétvégén majdnem kinyírt 2 köcsög. m7, buda felé, 3 sáv. külsőben senki, középen gyökér1, akinek időben jeleztem, hogy talán ki lehetne szélre mászni (többszáz méteren belül nem volt senki ott) (1-1 villantás, a középső sávnál nem tudok úgy jelezni, hogy balra indexelek) gyökér2 pedig akkor ért a seggembe a belsőben, amikor oda mentem volna ki (ő, hmm, dinamikusan közlekedett) az előttem levő bambabéla akkor sem értette, hogy mi van, amikor már folyamatosan villogtattam rá, miután fékezhettem egy kövéret .. imádom ezt az országot
Pályaelhagyó autóversenyző 2009.03.03. 00:38:00
gonoszgőte 2009.03.03. 01:20:57
absztraktor.blog.hu/
zootyo 2009.03.03. 05:32:21
redriot77 2009.03.03. 06:42:12
Pl. a Ond vezér útról szoktam minden nap lekanyarodni egy kis mellékutcába a panelok közé. Bp.i ltp-hez illendően, a mellékutca mindkét oldalán autók parkolna, úgy, hogy az Ond vezérről az uccsó pillanatig nem látod hogy hová kanyarodsz be. És persze egy autó fér el a két parkoló sor között.
Mielőtt ide bekanyarodok, teljesen lelassítok, mert nincs kedvem senkinek nekimenni, gyalogost elütni, stb. Párszor már rám dudáltak hátulról, hogy miafaszér lassítok.
Múlt héten egy Suzuki előttem ment, dinamikusan bekanyarodott, majd csikorgó kerekekkel fékezett egy gyalogos előtt. Ő nem látta, az Ond vezérről, hogy ott a gyalog, a gyalog meg zenét hallgatott, se-hall-se-lát.
Autópályás konfliktokat szerintem el lehet kerülni. Egyszer apám régi Skodájával mentem végig az M3-ason, 110 max., de senki sem akart megölni, érdekes.
@nális coitus 2009.03.03. 07:04:03
kenájkikit 2009.03.03. 07:33:01
hegyipetymeg 2009.03.03. 07:44:57
Tipikus, de még mindig jobb, mintha szabálytalan lenne. Mellesleg ha az utca egyirányú, egy sáv van, nincs külön kanyarodó sáv, akkor egy szót sem szólhat az utánajövő, max. birka türelemmel várhat.
Atika!!! 2009.03.03. 07:48:03
szemig jimmy 2009.03.03. 07:53:47
1, paraszt módon basztatni a tanulót nem szép dolog. Ezt meg kellene már tanulni.Elég bajuk van azoknak. Még akkor is ha most az oktatón volt a zrika.
2, A Róna utca teli van ilyen trükkös kereszteződésekkel, oda kell figyelni.
3, na itt jön a lényeg :) Ha ezt meg akarom oldani, akkor a Bácskai végén az utat nemes egyszerűséggel össze kell szűkíteni a jobb oldalra mondjuk felfestéssel sávelfogyás és kész. Ha Bp-en ez lenne a legnagyobb baj, magam festeném fel! :)
Amúgy itt azért is szélesedik ki az út mert tilos a kereszteződésbe parkolni (beláthatóság ugye). Ha ez úgy lenne mint a belvárosban ahol tábláig parkolnak a népek, mert nincs több hely akkor nem lenne ilyen gondja a sietős delikvensnek.
Na most megnézem a kommenteket...
szemig jimmy 2009.03.03. 08:03:15
Érdemes e variálni amikor naponta max 10 autós kerül hasonló helyzetbe és mondjuk ezeknek 1%-a tapló?
Kezdem érteni azokat akik gázpisztollyal járnak...
Agyalap 2009.03.03. 08:16:46
A különvéleményem csak annyi: mindegy, hogy tanuló vagy öreg szaki,valakinek mindenképpen be kell szólnia paraszt módon, mert még a végén nyugodtan mennénk tovább.
Piros lámpánál állunk, az előttem álló előrébb gurul egy méterrel. Én megvárom a zöldet. Tényleg rám kellett dudálni?
Nem hajtok be a kereszteződésbe, mert beragadnék. Tényleg az én anyámat?
A Gyáli út végén kétfelé kanyarodik az út a Nagyvárad térnél. Piros Daewoo pont középen áll. Csak a dudálásból fogja megtudni miért állunk két sorban? Vagy abból sem?
Semmi, SEMMI tolerancia, vagy gondolkodás nem tapasztalható az emberek fejében. Miért legyen másnak jobb, ha szivathatom is?
Sírok.
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.03.03. 08:25:37
lotht 2009.03.03. 08:29:26
Hirtelen fékeznem kellett, mert az előttem hátsó rendszám nélkül haladó Astra GTC úgy gondolta, megáll a zöld lámpánál és áttessékeli az ott álló 2 gyalogost, miközben az ő lámpájuk pirosat mutatott. Azok meg át is mentek.
Micsoda hülyeség már ez??
bocage 2009.03.03. 08:58:08
Csak az autópályás kérdéshez, persze az esetek 90%-ában odafigyeléssel elkerülhető a feltartása a belső sávban haladóknak. Én arról beszélek, amit már többször tapasztaltam itthon, hogy amikor a külső tömött kamionokkal és egyébként is sokan mennek a pályán. Ilyenkor a belsőben is összeáll a sor, mégis mindig akad valaki aki türelmetlen villog a seggedbe jön stb. És nem érdekli, hogy összeállt a forgalom! Például németeknél ilyet nem láttam.
ON
A közlekedésben sok olyan ember van (mindig), aki még/már nem rutinos és nem tud odafigyelni arra, hogy a postban leírt szituban jó helyre álljon. Főleg ha a környéket sem ismeri! Ezt el kell fogadni, mert a türelmetlenkedéssel magadat is másokat is bestresszeled, ami csak növeli a balesetveszélyt.
vhm 2009.03.03. 10:26:18
Igen, ez igaz. De sokszor csak azt hiszik, hogy nagy forgalom van aztán csak nem látnak el az előttük menő pár kocsi utánig. Ha néhány töketlen összejön és vonatoznak a belső sávban, nincs mit tenni, mint "kirobbantani" onnan őket :)
Jártam már így, nyugis sor meg minden, lassan mentek tegyük hozzá. Leküzdöttem őket nagy nehezen - ez volt majdnem az osztrák határnál, aztán Tatabányáig szinte semmi forgalom... Ők szerintem úgy mentek még jó ideig, hogy jaj de nagy a forgalom és nem tudok visszasorolni, jaj.
És ez már sajnos 10 kocsival eljátszható... :S
(kivételek vannak persze)
blogsámán 2009.03.03. 10:36:13
Szerintem, ha valakinek nagyon sürgős dolga van, az nem áll le vitázni, hanem a lehető leghamarabb csikorgó gumikkal elhúz a dolgára.
Ha már ráér vitázni, akkor nincs sürgős dolga.
A többiben egyetértek a legtöbb hozzászólóval: betű szerint a Tanuló mindenben szabályos volt, ezért aztán hülyeség háborogni. az igaz, hogy jobb helyezkedéssel segíthetett volna.
Az már érdekesebb, hogy mi van, ha balra kellene fordulni? Szerintem ekkor sem igazán jó balra húzódni, hiszen szorosan értelmezve ekkor még nem lehet balra fordulni, csak a sávok közötti szakaszról. Ez már csak azért is balesetveszélyes lenne, mert mi van, ha a balra forduló autó után egy egyenesen tovább haladni szándékozó jön? Akkor a két autónak egyszerre kellene besorolni egy helyre, ami nyilván nem túl praktikus megoldás.
bocage 2009.03.03. 11:01:05
Persze a jelenség gyakori, amit leírsz. És itt jogos is az észrevétel.
kpetya 2009.03.03. 12:02:56
(2) A párhuzamos közlekedésre alkalmas olyan úttesten, amelyen az azonos irányú forgalom számára két forgalmi sáv van, az előzés befejezése után a külső forgalmi sávba vissza kell térni. Ha 3500 kg megengedett legnagyobb össztömeget meg nem haladó gépkocsival, motorkerékpárral vagy – lakott területen – távolsági, illetőleg gyorsjáratú autóbusszal a vezető több járművet kíván előzni, megmaradhat a belső forgalmi sávban feltéve, hogy ezzel a mögötte gyorsabban haladó járművek közlekedését nem akadályozza; ha pedig a forgalom olyan sűrű, hogy a külső forgalmi sávba visszatérni nem lehet, a belső forgalmi sávban folyamatosan is haladhat.
*A belső sávon a folyamatos előzést végző, illetve lakott területen belül a belső sávon folyamatosan haladó gépkocsi és motorkerékpár akkor nem akadályozza a mögötte haladók forgalmát, ha az útra engedélyezett legnagyobb sebességgel halad.*
Magyarán, nem kell elengednie, mert nem akadályoz.
kpetya 2009.03.03. 12:04:22
TH 2009.03.03. 12:16:04
kpetya 2009.03.03. 12:55:20
Khm, az érdekes lenne. Szembe a forgalommal?! Az osztottpálya másik felén igen, de ott ahol a rajzon a T van ott nem szabad balra kanyarodni. :)
TH 2009.03.03. 13:02:29
Egyébként fentebb én is ezt mondtam, hogy mivel az első úttesten egyenesen megy át, nem kell balra húzódni, a következő úttestnél kell középre behúzódni csak.
Circus 2009.03.04. 00:43:31
hagyd, itt nem az a lényeg, hogy mit ír a KRESZ, hanem, hogy hogyan találjunk kifogást, miért nem tartjuk be, mert nekünk nem tetszik.
De szerintem ezt hagyjuk, mert szétoff.
@SilentSound: volt már erről egy külön post, gazduram? SZtem kellene, mert elég sok helyen előjön, és akkor csak át kell zavarni mindenkit oda.
Esetleg egy külön post arról is jó lenne, hogy a KRESZ és a közlekedési a bizalom elvére alapszik, azaz, hogy mindenki betartja a mindenkire érvényes szabályokat, és így biztos lehetsz abban, hogy nem ér kellemetlen meglepetés. Ami itt néha folyik egyesek billentyűzetéről, attól elszáll az agyvizem, néhányan azt hiszik csak ők léteznek a KÖZutakon...
kpetya 2009.03.04. 08:32:11
Süsd meg, miért kéne olyan szabályt betartani ami nem vonatkozik rám?! Az nem kifogás, ha élek a szabályok adta lehetőséggel.
vhm 2009.03.04. 19:15:27
Magyarán, nem kell elengednie, mert nem akadályoz."
Azért erre mondjuk, hogy (hivatalos) értelmezés.
És megnézném, akinek hiteles sebességmérője van és képes pont 50-el menni. Ha már 51-el megy, akkor nem vonatkozik rá, mert az már nem a megengedett legnagyobb, az már valami más. :D
A legalább szó kimaradt...
Csak azért, hogy én is "pontos" értelmező legyek mint anno a kereszteződés v nem egy kereszteződés vitában volt :D
Nyomek 2009.03.05. 14:33:56
Különösen motorral, vagy biciklivel. Ha tökig balra húzódz (ahogyan kell), akkor a mögötted érkező, szintén balra forduló autó hajlamos melléd állni. Induláskor meg persze keresztezitek egymás útját.
Nagyon okosan.
BGyRacer 2009.03.06. 14:01:14