Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) kresz (720) KRESZ (1) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Rommá törtem az autómat

2009.04.02. 10:17 :: SilentSound

Nem tudom, nevezhető-e Kalti szerencsésnek, mert jól elkapott egy vastag fát szemből, amikor próbált nem megölni egy elé ugró állatot. Az mindenesetre biztos, hogy ha nem nyíltak volna ki a légzsákok és nem kötötték volna be az utasával együtt a biztonsági övüket, sokkal csúnyábban is végződhetett volna a történet.

Ebben a történetben nincs másik hülye, akinek anyázni lehet, legfeljebb én, de én hivatkoz(hat)ok a tapasztalatlanságomra.

Ráckeresztúr és Martonvásár között haladtam - az útról tudni kell, hogy balra tőle 5 méterre erdő van mezőgazdasági kerítéssel, jobbra szántóföld, annak 3 km-rel távolabbi végében erdő. Jött már be elém kutya, fácán, de azokat láttam jó előre, hogy az út felé tartanak, így tudtam lassítani.

Most nem láttam a rókát/kutyát, nem tudtam rá készülni, egyszer csak elém ugrott. Túl közel az autóhoz, megijedtem és balra elrántottam a kormányt. Igen, tudom, el kellett volna baszni, akár fékezés nélkül. Itt jön képbe a "tapasztalatlanságom", 7 hónap és 10 ezer km vezetés áll még csak mögöttem. (ezért még fogok kapni a kommentekben :D)

Az autó elkezdett szitálni, letért balra az útról, telibe vágott egy durván 60 centi átmérőjű fát. Légzsák nyílt, övfeszítő csattant, én pedig élek öcsémmel együtt. Megúsztuk boka- és mellkaszúzódással, valamint egy enyhe szegycsont töréssel. Inkább ez, minthogy kifejelje az ember a szélvédőt és 30 métert repüljön.

Hogy mi a tanulság? A következő kutyát gondolkozás nélkül ütöm el, és továbbra is minden egyes elindulásnál bekötöm magamat. Szüleimnek hála ez reflex akkor is, ha csak 300 métert megyek az autóval.

A Casco meg reméljük fizet majd rendesen, de ez csak akkor derül ki ha vége vana rendőrségi eljárásnak, mivel öcsémnek eltört(em) a szegycsontját, így én leszek a hibás... Szegény rókát csak nem állíthatják bíróság elé :)

Már beszéltem erről a rendőrrel, azt mondta, hogy valószínűleg relatív gyorshajtás vádját kapom, mivel számítanom kellett volna vadakra az erdő közelsége miatt. (egyébként vadveszély tábla nincs kint, amióta megcsinálták a vadkerítést.)

Meg amúgy is, 15 éve lakok itt, 7-8 hónapja vezetek itt mindennap, gödörről gödörre ismerem... Szóval érdekes dolog ez a magyar büntetésrendszer.... Szóval mostantól az autópályán is 50-nel, mert mi van ha becsapódik elém egy űrsikló :)

Ui.: Ha ezek után valaki be mer szólni a Swiftre, gondolkozás nélkül gyújtom rá a 7 millás Passatot :)

353 komment

Címkék: biztonság közlekedés autó baleset veszélyes gyorshajtás biztonsági öv

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Petrodon 2009.04.02. 10:28:07

Hát azért ezt valami jogász mókussal rágasd meg, mert nem hiszem, hogy számítanod kell vadra ha nincs vadveszély tábla...

Marty Mcfly 2009.04.02. 10:29:33

szerelmes vok a poszt írójába! :-)

-d(-_-)b- 2009.04.02. 10:29:59

Nekem 24 éves ótóm van, én beszólhatok a szviftre? Tetszik a színe 1épként.

Ezt a kormánynemelrántást meg nagyon nehéz megtanulni, én már jó sokat vezettem, de az első gondolatom még mindig a félrerántás, amikor felbukkan egy állatka, és direkt oda kell figyelnem arra, hogy deneem, nemelrántani. Fékezni azt szokok ilyenkor, szal trancsírozás még nem lett belőle.

Matrix_ 2009.04.02. 10:30:10

7 hónap és 10e km?
Itt mindenki 20 év és 3millió km vezetési tapasztalattal kezdte! Sose voltak ilyen tapasztalatlanok. A rókák meg szarjanak sünt!

Tényleg! Mennyivel mentél?

Ja és biztonsági öv rulez!
Bár van aki szerint jobb kirepülve meghalni 100%, mint 5% (most mondtam egy számot) hogy leszakadnak a belső szerveid a lassulás következtében, mert be vagy kötve!

Marty Mcfly 2009.04.02. 10:31:04

de hogy vmi értelmeset is írjak, hogy ne kelljen rögtön a rendszergazdának törölni...
nem esett szó a sebességről! Ami az említett gödrös úton valszínűleg valóban több lehetett. Vadkerítés meg annyit ér, amennyit!

kard73 2009.04.02. 10:31:33

Ilyen lesz a Swift egy kis kavicsfelverődéstől?

-d(-_-)b- 2009.04.02. 10:31:35

@Matrix_: Jeee, live fast, die young!

TH 2009.04.02. 10:32:17

Szegény kocsi. Ha nincs kint tábla, nem kell számítanod vadakra, ha 90 vagy az alatti tempóval mentél, akkor nem vagy hibás. Ja, és nem csodálom, hogy félrerántottad a kormányt, én sem szeretek állatokat elütni (eddig csak egy nyulat nyírtam ki, de ez is több, mint elég). Szoktam járni olyan igen kis forgalmú utakon, ami ősszel tele van csigákkal, ott lelassítok, és azokat kerülgetem, hogy ne hajtsak át rajtuk. Tudom, én vagyok a hülye. :)))
A tanulság az, hogy kormányt félrerántani csak akkor, ha az úton tudsz maradni, és nem karambozol senkivel. Fának menni tényleg rosszabb, mint elütni a szerencsétlen ebet.

Matrix_ 2009.04.02. 10:32:42

@kard73: rókafelverődés volt az

TH 2009.04.02. 10:33:30

@Matrix_: aú, ez fájt!

De tényleg: a róka/kutya legalább megúszta?

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2009.04.02. 10:33:31

@Matrix_: Nem egészen, inkább fatörzsfelverődés.

kovka 2009.04.02. 10:34:07

HüJe suzukis! : ) Csak vicc.
Tényleg le kellett volna ütnöd, de nem hibáztatlak. Szerencséd volt h bekötötted magad és tanultál az esetből.Asszem nincs más kérdés. Persze aki szeretné üsse le nyugodtan a magas labdákat...
Nekem is csak kicsit több mint 2 éve van jogsim. Én az anyós ülésen találkoztam ilyen esettel. a sztori annyi hogy: Kb 2-3 hónapos jogsim volt, édesapám vezetett, téli csúszós úton és egy nyúl szalad át előttünk. Megállni képtelenség volt, hirtelen kormány mozdulattal pedig valószínűleg fejjel lefelé pislogtunk volna egymásra...Fater elütötte és kiokított, h ha majd velem lesz ilyen ne próálja meg kikerülni jeges-havas úton...Még száraz úton se nagyon ajánlja, csak ha tényleg 100% biztonsággal véghet vihető a manőver...de a kormányt ne rángassam. Hallgattam rá.
Hát ennyi az én romatikus sztorim : )

Matrix_ 2009.04.02. 10:34:37

@SilentSound: igen, a fa le volt rókázva :)

Marty Mcfly 2009.04.02. 10:35:05

@TH:
vadakra lakott területen kívül szinte mindenhol számítani kell táblától függetlenül! nem beszélve a kóbor állatokról!

George Jung 2009.04.02. 10:35:52

Hát sajnálom! Egy balesetet szar árélni, de a lényeg, hogy Ti megúsztátok.
Tanulság valóban annyi, hogy jó lenne, ha könnyen tanulható lenne, hogy nem szabadna rángatnunk (nekem is van rá hajlamom) a kormányt.
(Egy egész kicsit, de azért kíváncsi vagyok, most miért fogák basztatni az írót...)

TH 2009.04.02. 10:36:25

@Marty Mcfly: Persze, ez igaz. Úgy értettem, hogy ettől még a 90 nem lesz relatív gyorshajtás sztem, mert akkor sehol nem lehetne 90-el menni, mert számítani kell az állatokra.

TH 2009.04.02. 10:37:09

@George Jung: Én is kíváncsi vagyok, de a fantáziám olyan gyér, hogy semmi nem jut eszembe. Se komolyan, se viccből nem jut eszembe semmi, ami miatt lehülyézhető lenne. :)

k/m 2009.04.02. 10:37:36

A veszély nem a táblától keletkezik.
Persze a relatív gyorshajtás relatív, ahogy a neve is mondja. Egy rendőrségi vizsgálatnál hónapok állnak több ember rendelkezésére, hogy eldöntsék, hogy neked fél másodperc alatt mit kellett döntened.
Nem javaslom azonban, hogy alkalmazd a gondolkodás nélkül elcsapom verziót, mert azért egy kutya is rendbe tudja tenni a karosszériát, egy vaddisznó meg sok esetben rosszabb mint a fa.
A leírásból azonban kitűnik, hogy a kormány elrántása a sebességhez viszonyítva erős lehetett, mert ezért került ki a jármű kontroll alól... de nem lehet egy alig több mint fél éve praktizáló sofőrtől elvárni 30 év tapasztalatot. Van a lábamban már vagy 100 000 km, de ez nem tapasztalatfüggő. Én is álltam már meg 3 cm re egy riadt őzbaktól.
Nem lehet általánosítani. De este szürkületkor és éjjel 10-11 óra körül fokozottan kell figyelni, mert a szürkület az őz, az éjszaka meg a vaddisznónak kedvelt mozgási időszaka.

Egy tanácsot fogadj meg, bár az oktatód biztos mondta. Ne azért menj 90 el, mert annyival szabad. Akkor menj 90 el, ha meg tudsz BIZTONSÁGOSAN állni minden olyan akadály előtt, amire ott számítani lehet. Erdőben meg vannak vadak :)
Remélem hamar felgyógyultok, további sok ezer biztonságos kilométert.
A Swiftet meg nem kell anyázni, én is azon tanultam :P
A posztírót meg pláne nem, főleg úgy, hogy nem ismeritek a pontos körülményeket, és nem fél másodperc alatt döntöttétek el, hogy mi a helyes megoldás

Marty Mcfly 2009.04.02. 10:38:10

lehetőség szerint (aki szereti az állatokat) érdemes megpróbálni nem elbaszni szegény párákat, így elméletben jól gondolkodott a posztíró! Ami az autó utólagos állapotát illeti, inkább annak köszönhető, hogy előbb rántotta félre a kormányt, utána fékezett... nagy hiba, de majd tanul belőle!

Matrix_ 2009.04.02. 10:39:48

@TH: egyértelmű, hogy ámokfutóval van dolgunk, és az a tény hogy 10e km-rel kocsiba mert ülni szinte biztossá teszi a tényt, hogy tömeg és fagyilkossal van dolgunk!
Ja és ennyi tapasztalattal még utast is szállít!!

Amúgy meg a rókaszőrme jól mutat a falon!

kovka 2009.04.02. 10:40:31

de amúgy szerintem nagyon király lenne pl mielőtt a jogsit odaadják monjduk legalább pár napos vezetéstechnika a gyakorlatban. Ilyen rénszarvas teszt vagy mi...meg csúszós úton szlalomozni eg yolyan emberrel aki ért hozá és magyaráz...sok dolgot lehet tanulni...És ha az a pár nap nem is elég, de legalább fejben tudni fogod, h "elvileg" mit kell majd csinálnod...ez is egy lépés

..::: Flúgos Kamionos :::.. (törölt) 2009.04.02. 10:40:44

Abban azért nem lennék biztos, hogy nem hibás, sőt. Vadra valóban nem számithatott, de akkor elüti azt' kész, és akkor lehet, hogy nem lenne hibás, de igy?
Kormányt félrerántani valóban hülyeség, de ez betudható a gyakorlatlanságának. Abba rossz belegondolni, mi van, ha szemből egy autó jön megpakolva egy egész családdal :(
Nemtudom ki hogy van vele, de szerintem jobb elütni azt az állatot, mint fának, vagy akárminek nekimenni.

Marty Mcfly 2009.04.02. 10:40:51

@Matrix_:
nem tisztázott a 4lábú kiléte...

Marty Mcfly 2009.04.02. 10:41:41

@kovka:
erről írtam posztot... csak 'csendeshang' még vár a felrakásával... :-(

TH 2009.04.02. 10:43:11

@Matrix_: Hopp, igaz is! Vezetni csak akkor szabad, ha már előtte levezetett 200 000 km-t és megvan a 10 év rutin vezetésben. :) Addig BKV és MÁV, vezetésről meg ne is álmodjon!!!

Matrix_ 2009.04.02. 10:43:35

@Marty Mcfly: Akkor még ezért is hibás a posztoló, hogy kétségek között hagyja vergődni a kommentelőket!! Mindenképpen az jön ki hogy a posztoló a hüje! :)

kovka 2009.04.02. 10:43:36

@Marty Mcfly: Uppsz! Bocs lelőttem a poént : )
Amúgy várjuk silent a posztot! (majd jól megdobáljuk kakival Mcfly-t)

Matrix_ 2009.04.02. 10:44:14

@TH: vagy úgy születni, mint itt egyesek! :)

Marty Mcfly 2009.04.02. 10:45:12

@kovka:
igen, erre várok én is! :-)

indapass90210 2009.04.02. 10:46:20

Hát igen, tipikusan ez az a szituáció, amikor egy ESPvel meg lehetett volna úszni jól...

Marty Mcfly 2009.04.02. 10:48:09

@Dövan:
az ESP pontosan, hogy arra segít, amerre haladni akarsz! Ha a posztíró a fa felé rántotta a kormányt, a kocsi 'tudatosan' affelé segítette vna!

indapass90210 2009.04.02. 10:52:40

@Marty Mcfly: Te nekem ne magyarázz, hogy hogyan működik az ESP, már két éve van jogsim, és több mint 17300km-t vezettem!

TH 2009.04.02. 10:52:54

@Matrix_: igen, az is egy megoldás. :) De sokkal jobb várni a buszon ülve, hogy összejöjjön a megfelelő vezetési tapasztalat.

alte trottel 2009.04.02. 10:53:20

Ezért javasolt mindenkinek:
www.tanpalya.hu/
Olcsóbb mint a karosszériajavítás.

TH 2009.04.02. 10:56:04

@alte trottel: na ja, csak kicsit drága. Mondjuk az autóklubnak van kicsit fapadosabb tanfolyása lényegesen olcsóbban. Itt a legaranyosabb, hogy a 84000 forintos árba nem fér bele az ebéd, tehát azért külön kell fizetned. Ez olyan echte magyarosch, nem? Mint "bázis kurzusnak" hívni az alap tanfolyamot. :)

Marty Mcfly 2009.04.02. 10:57:04

@Dövan:
jézusom... már megint jönnek ezek a "hány kilómétert vezettem" beszólások... bocs, de ki a faszt érdekel, mikor ezek szerint mégsem vagy tisztában az ESP használatával...

Matrix_ 2009.04.02. 10:57:05

@TH: Csak mindig a sofőr mögé kell ülni, hogy lássad mit hogyan csinál! :)

kard73 2009.04.02. 10:57:05

@Matrix_: Szegycsonttörést (róka)szőrével.

Posztoló: valószínű a 10e km-es tapasztalatodhoz képest mentél gyorsan.
At amit végre akartál hajtani mindenképpen veszélyes művelet, tekintettel a váratlanságára.

TH 2009.04.02. 10:59:13

@Marty Mcfly: Remélem Dövan csak tréfálkozott...legalábbis én így értettem. :)

@Matrix_: Igen, de az nem számít bele, amit csak nézel. :)

Marty Mcfly 2009.04.02. 11:00:34

akkor bocs, de vártam vna egy mosolygós jelet, ilyet:
:-))))

TH 2009.04.02. 11:02:17

@Marty Mcfly: Az elveszi tőled az élményt, hogy megértsd, hogy csak poén...

Marty Mcfly 2009.04.02. 11:03:32

@TH:
úristen, ti aztán nem vtok egyszerűek... de ezért szeretek ide járni hehe

Matrix_ 2009.04.02. 11:04:08

@TH: elméletnek az is jó! és itt mindenki csak elméleti szagember ugye!! ;)
(legalábbis én még vezetni egyiket se láttam!)

TH 2009.04.02. 11:05:33

@Matrix_: Hát ez a lényeg...itt mindenkinek jár a szája, aztán lehet, hogy senkinek nincs még jogsija se. :)))
De elméletben mindent nagyon tudunk! :)

PitBuli 2009.04.02. 11:06:34

"Casco meg reméljük fizet majd rendesen"
Szerintem ez a hét vicce!
Emiatt hülye a posztíró, és a sün a biztosítóé lesz!

Matrix_ 2009.04.02. 11:07:24

@TH: akkor elég a need for speed is, meg a BKV sofört figyelni. :)

@Marty Mcfly:

Inkább arról nyilatkozz Te mióta vezetsz és hány km-t! ;)

Rocko- 2009.04.02. 11:08:46

egy róka így összetörte? :-)

TH 2009.04.02. 11:10:06

@Matrix_: "BKV sofört figyelni"...azt a tapasztalatot viszont a BKV figyelőn kell megosztani másokkal. :)

A kérdés McFly felé jogos: van-e elég vezetési tapasztalata ahhoz, hogy itt kommentezzen? :)))

Nikorene 2009.04.02. 11:11:57

Ha nincs kinnt vadveszélyt jelző tábla, akkor elütöd a vadat, és a erdészet még meg is téríti a károdat. Ha van kinnt tábla, akkor ha elütöd a vadat, Te téríted meg az erdészetnek a károdat. Ha félrerántod, és felkenődsz a fára, akkor CASCOnak kéne fizetnie. Nekem még sosem volt CASCOm, az nem azért van, hogy ha én vagyok a hibás akkor is fizessen?

Matrix_ 2009.04.02. 11:12:13

@Rocko-: Ne legyél má te is olyan láma mint egyes kommentezők! ;)

Nikorene 2009.04.02. 11:12:36

"...Te téríted meg az erdészetnek a károdat..." károdat helyet kárt.

Marty Mcfly 2009.04.02. 11:19:48

@Matrix_:
az itt OFF lenne, majd a saját posztomban. azt úgy OFF-olom szét, ahogy 'csendeshang' akarja!
Addig legyen rejtély, hogy mióta-mennyit! :-))

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.04.02. 11:22:13

Jó ez a swift, nagyjából arra használtad, amire való. De majd most vegyél inkább egy normális kocsit.. :-P

Marty Mcfly 2009.04.02. 11:22:17

@Nikorene:
ha nincs kint tábla és elütöd a vadat, csak akkor téríti meg az 'erdészet' a károdat, ha ott valamilyen vad tenyésztése folyik és el van kerítve! (pl. vadásztársaság vaddisznóskertje), egyébként a senki földje!

Matrix_ 2009.04.02. 11:26:55

@Marty Mcfly: nem szégyen az ha nem 100e km-rel a lábadban születtél! :)
amúgy meg ez a poszt a tapasztalatról is szól aminek a mértékegysége km/év. Tehát nem lenne off sztem, max dicskvés ;)

aszfaltbetyar 2009.04.02. 11:35:00

szuki törlésteszt, megvan a 3 pont
így nézne ki az autó akkor is ha elütöd

kovka 2009.04.02. 11:36:29

Nehéz úgy hozzá vetőlegesen is meghatározni h mennyit vezet az ember...főleg ha már vagy 20 éve vezetsz...én még cska kb. 2 és fél éve....de nem nagyon vágom h vajh mennyit vezethettem

12Rómeó 2009.04.02. 11:37:11

Kalti: Az autópályán ne menj 50-el. Emlékezhetnél a kresz tanfolyamra! Autópályán 60 a minimum!! :)

Marty Mcfly 2009.04.02. 11:38:58

@aszfaltbetyar:
nem ismerem az új szuzikat, de a régiekben városban 50-el ütközni=halál...
@kovka:
attól függ. ki mit csinál, merre jár, stb.

kovka 2009.04.02. 11:39:48

@12Rómeó: Ebből már korábban volt egy csúnya összeveszés itt : )

TH 2009.04.02. 11:39:50

@karvasz: Határeset. :)

@kovka: Ha van saját kocsid, akkor azért nem olyan nehéz a kmóra alapján. Én pl. évente majdnem mindig 30ezer km körül megyek, az változó, hogy ezt hány autóval teszem, de ennyi szokott kijönni mindig.

kovka 2009.04.02. 11:41:52

@aszfaltbetyar: Jut eszembe, a mostani suzukikat dicsérik h nem hasonlítható össze a régi swiftekkel...és assszem ez itt egy újabb...Ahogy nézem azért az alapváz nem gyűrődött teljesen össze...nem tudom mondjuk mekkorát csattant

aszfaltbetyar 2009.04.02. 11:42:01

én nem tudom da ha pláne ül mellettem valaki úgy elba**tam vola a kutyát mint a kakit.. még jó hogy nem egy katica szállt el előtted és nem egy hídon autóztál

vicc az egész na ezt nem lehet megtanulni

Narigón 2009.04.02. 11:42:57

Én kb. 10 éve (szintén viszonylag friss jogosítvánnyal) éjszaka egy elhagyatott hegyi szerpentinen ütöttem el egy termetes vaddisznót Wartburggal. Az öv eltörte két bordámat, a Wartbin cserélni kellet a hűtőrácsot, hűtőlamellákat és a két első fényszórót. De a disznó legalább megdöglött, faterral nagy nehezen beraktuk a csomagtartóba, állatorvos cimbora megvizsgálta, oszt’ jól megzabáltuk. Végül is ő járt rosszabbul.

kovka 2009.04.02. 11:43:18

@TH: Hát sajna az még nincs...Lassan én is üldözötté válok úgyérzem : )

kovka 2009.04.02. 11:44:38

@Narigón: :D:D:D ezen kurva nagyot röhögtem! "Oszt jól megzabáltuk" :D Arc vagy :D

PR32 (törölt) 2009.04.02. 11:45:12

amikor egyszer haverom elütött egy nyulat (nyuszi elvtárs csak megbúbolta a köténylemezt), este olyan finom nyúlpaprikást sedertünk bográcsba, hogy öröm volt nézni.
Ittunk hozzá finom bort is, mert az úgy illik!

TH 2009.04.02. 11:46:37

@kovka: ez a swift kifejezetten szépen tört. Az eleje rommátört, miközben az utascella és az ajtók egyben és nyithatóak maradtak. Ez nagyon is meggyőző bizonyíték arról, hogy a kocsi megfelelően biztonságos. Meg persze az is, hogy kis sérülésekkel megúszták a bent ülők.

kovka 2009.04.02. 11:47:52

@PR32: Beszarok...vadássz.blog.hu :D:D:D ez nagyon poén...(szívtam-e valamit? ) :d

PR32 (törölt) 2009.04.02. 11:48:03

most olvasom, Narigón is jóllakott a balesetből :)

acel 2009.04.02. 11:48:55

A tapasztalat mértékegysége a túlélt vészhelyzet-balesetek száma. Szerencséra még nem csak madatrat ütöttem el. Elsőnek 130kmh-nál ütettem el egy szarkát, tapasztalatlságom okán fékezés és félrerántás nélkül.

Az következő próba 70 ezer km-nél következett be, ahol az állatot (este esőben kivilágítás nélkül balra főútra kikanyarodó, össze vissza kanyargó biciklist) is csak vészfékezéssel próbáltam megvédeni. Szerencsémre sikerült, 10-20cm-en múlt. (ABS jó lett volna...)

Vagyis csak a gyakorlás segít ilyen esetekben, de az éles gyakorlás igen drága.

kovka 2009.04.02. 11:49:27

@TH: Na igen. ezt mondom h lassan azért már fölzárkózik a suzuki is, nem lesz kivel előíteleteskedni.De akkor kiket fogunk szidni? :(

aszfaltbetyar 2009.04.02. 11:50:58

csak idézni tudom magam a soförrel van a baj

".. még jó hogy nem egy katica szállt el előtted és nem egy hídon autóztál"

Bambano 2009.04.02. 11:51:07

Ha nem tudod lerendezni magadban, hogy nem rántod el a kormányt, akkor vegyél olyan autót, amiben van esp és hagyd rá az irányíthatóság kérdését.

Marty Mcfly 2009.04.02. 11:51:14

én egyszer egy fácánt basztam el kanyarban 80-al, először nem vtam benne biztos, de mikor belenéztem a visszapillantóba, tudjátok, mint a rajzfilmekben, csak egy tollfelhőt láttam szerteröppenni... sajnáltam, de vicces volt... :-S

ex-dr. vuk 2009.04.02. 11:51:30

Asszonyt mar en is elore felkeszitettem, hogy kormanyt NEM rangatunk! Semerre! Akkor sem, ha reszeg biciklis jon elenk, mert inkabb o haljon meg, mint mi.

kovka 2009.04.02. 11:51:49

@acel: Kár h ezen kell spórolni...dehát tény h nagyon kevesen engedhetik meg maguknak...de egyszer lehet h összegyújtök egyre. Kíváncsi vagyok, és hasznos is.

TH 2009.04.02. 11:52:37

@Narigón: Jól nyomtátok...:)


@kovka: Hát ez gáz...meggondolandó, hogy beírhatsz-e. De persze elég ha beírod, hogy 400 000 km van mögötted vagy hogy 190 centi vagy és 130 kg, akkor azért lehet róla szó. valamiért sokan ilyen paraméterekkel akarnak nyomatékot adni mondandójuknak.

Lunitari 2009.04.02. 11:53:33

@aszfaltbetyar: 4 *-ag és nem 3 és nem pont..egyébként értesz hozzá ;)))

kovka 2009.04.02. 11:53:40

Hát koomoolyan..ezeken az elkúrt állatokon annyira jót röhögök h nem igaz...Hát már lefordulok a székről komolyan :D
ahhoz képest h állatdokinak készülök...: )

Marty Mcfly 2009.04.02. 11:53:50

@Bambano:
neked is mondom, bár félve, mert itt még lebaltáznak, hogy az ESP egy rásegítés, és mivel az autó még nem egy mesterséges intelligencia, így csak a gazdája mozdulataira fog reagálni, ergó arra felé segíti a fordulást, amerre a vezető rántja a kormányt, "magától" nem fog kikerülni semmit...

TH 2009.04.02. 11:54:04

@kovka: Egy biciklisre, akin gyakorolhatsz? Az éles gyakorlás ezt jelenti szerintem. :)

PR32 (törölt) 2009.04.02. 11:54:07

@kovka: jó, de az már régen volt. a 120-as Skoda levette simán mellel a nyufit.

Az én "mai műanyag" kocsim már nem tud ilyet, biztos beleragadna a lökhárító légáteresztő nyílásaiba, azt' max kolbászt lehetne tölteni a nyúlból, de ahhoz meg 1 db kevés. :)

Én csak motorral ütöttem még el egyébként kutyát, de a kutya nem volt nagy, a motor ellenben 125-ös DT, szóval könnyebben szálltam át a kutyuson, mint egyébként a szántásban :)

aszfaltbetyar 2009.04.02. 11:55:12

@Lunitari: csillagot minden szarra adnak, még arra is ha pittyeg valami ha nem kapcsolod be az övet..

kovka 2009.04.02. 11:55:25

Kalti, ha te is elütöd, lett volna az nap egy finom rókapörköltöd galuskával meg savanyú uborkával...csajodnak meg egy bundája...És lehet h mindez csak egy hűtőrácsba került volna.

Lunitari 2009.04.02. 11:56:25

@aszfaltbetyar: Az csak az új szabályok szerint számít...minek okoskodsz ha nem értesz hozzá???

FlybyWire 2009.04.02. 11:56:31

Én ezt a kormányfélrekapást sosem értettem. Elém is jött már ki dög, de még egyszer sem kaptam el a kormányt. Fékezés volt, aztán szerencsére tovább- vagy visszarohant az állat, és nem lett elütve egy sem, de a kocsi az ment szögegyenesen (lassulva).

Semmi sem veszélyesebb, mint a kormánykapkodás. Kivéve, ha még rá is fékez a mazsi. Valahogy nálam az életösztön kizárja a kormányrángatást!

Na persze, remélem babakocsit sosem tolnak ki elém, az lehet, hogy mást eredményezne :(

TH 2009.04.02. 11:56:37

@Marty Mcfly: Jajj, de béna ez az ESP! :)

@aszfaltbetyar: Csak most baszták szét teljesen az értékelési rendszert, tavalyig egész értelmes volt még.

MekkMester 2009.04.02. 11:56:56

Szerintem a barom róka volt a hibás! Bár nem volt neki kirakva az "Autóveszély!" tábla, de az utat keresztezve számítania kellett volna rá! :)

TH 2009.04.02. 11:57:31

@kovka: jé, én mostanáig "Kati"-nak olvastam, és leányzónak gondoltam a posztolót. hehe. :)

newdawn 2009.04.02. 11:57:52

A fa rügyezzen sünt, a sün pedig szarjon rókát. Vagy a fa rókázzon sünt. Vagy a sün fázzon a rókán! Vagy a sün, fa, róka, és szarás bármilyen permutációja, kombinációja, variációja.

aszfaltbetyar 2009.04.02. 11:58:38

@FlyByWire: ez egyértelműen ösztön szerintem is

felirnék neki egy kis PC szimulátort szerintem segít bizonyos helyzetekben ( jó NFS :) )

Marty Mcfly 2009.04.02. 11:59:27

húúúú baszki! végig aszittem, h a posztíró KATI... és még az elején beírtam, h szerelmes vok belé, mert milyen jó stílusa van... kurva nagy égés... bocsesz Kalti! A stílus ok, de nem vok és nem is leszek beléd szerelmes... ennyit az internetes "kivagyiságról"

kovka 2009.04.02. 12:00:12

@TH: Inkább vállalom magam és max elüldöztök..de ha ezt tennétek akor kedvem se lenne itt leni, szal inkább nem kamuzok..így egyszerűbb : )
Biciklis van elég a faluban :D:D

TH 2009.04.02. 12:00:16

@newdawn: A fa fázzon. A róka rókázzon. De mit csináljon a sün? sűnjön meg?

TH 2009.04.02. 12:00:56

@Marty Mcfly: Most csak azért, mert nem lány, kiszerettél belőle? Ez azért nem szép szerintem.

..::: Flúgos Kamionos :::.. (törölt) 2009.04.02. 12:01:00

@Marty Mcfly: Gondolom a posztoló próbálta visszakormányozni a kocsit az útra, mikor már elindult a fa felé, tehát elvileg segithetett volna az ESP.

kovka 2009.04.02. 12:01:01

@PR32: Ááhhh, beszarok rajtad :D:D
Bírom ezt a helyet : )

Önjáró Talajgyalu 2009.04.02. 12:01:33

Anyameknal az Orsegben nem Szuzuki van, hanem bozottoro racsos Nissan Patrol. Aztan meg eleg surun elofordult, hogy a helyi csardaban a turisztoknak oz vagy vaddisznoporkolt kerult az asztalra.

Roka meg nyulporkolt is ment volna, de ha azon atmegy a Patrol, nem eszreveheto (esetleg az enyhe pruttyeno hangrol, kello rutinnal), es amugyis nehez kikaparni a dogot a futofelulet barazdai kozul.

kovka 2009.04.02. 12:02:47

@Marty Mcfly: Gynege duma Mcfly : )...de itt a blogon elég "meleg" lett...Amúgy még lehet lány, nem?

TH 2009.04.02. 12:03:12

@kovka: mert most béke honol a tájon. Máskor viszont sűrű fegyverropogás zaja hallatszik itt csak, és kemény harcok alakulnak ki. Ez egy ilyen békítős poszt ma. :)
Kár, hogy kpetya nem lehet velünk...

indapass90210 2009.04.02. 12:03:15

@TH: Bingó :D

@Marty Mcfly: Nekem hasonló esetem volt fácánnal, csak én biztos voltam, hogy elcsaptam, mert a seggével koppant a szélvédőn. Annyi toll a világon sincs, amennyi lejött a fácánról! Sajnos akkor még nem tudtam, hogy milyen finom is a fácánleves, így nem álltam meg begyűjteni a madarat...

Marty Mcfly 2009.04.02. 12:03:17

@...::: Flúgos Kamionos :::...:
akkor igen...
de bevallása szerint, hogy tapasztalatlan a tippem: kormányrántás, utána fék... bár az a 'szitálás' valóban gyanús!

aszfaltbetyar 2009.04.02. 12:03:39

@...::: Flúgos Kamionos :::...: egy erőből és félelemből elkapott kormányt akár van ESP akár nincs max sumi húzott volna vissza főleg a szántóföldről

kovka 2009.04.02. 12:03:52

@Önjáró Talajgyalu: Baszod...adjátok el fasírtnak : )

TH 2009.04.02. 12:04:18

na, elmentem ebédelni, addig is mahlzeit mindenkinek.

FlybyWire 2009.04.02. 12:04:26

@aszfaltbetyar: Basszus, pontosan ezt akartam én is leírni!!!
Rengeteget játszottam szimulátorral, még pár éve is, és lehet, hogy van aki nem hisz benne, de igenis baromi sokat segítenek.

Egyszer Budakeszin mentem esőben lefelé, a meredek lejtőn a vizes úton hirtelen fékeztek előttem, gondoltam még simán megállok, de a 15 éves kocsim úgy gondolta, hogy ő most csúszdázni kezd, és még fel is gyorsult.

A következő 5 mp transzban telt: Láb fékről le (!), kormány ki jobbra, majd balra (jobbra út mellett sövény előttem kukák), újra fék (óvatosan), és szépen becsúsztam/gurultam az előttem álló MELLÉ jobbról úgy 10 centis oldaltávnyira, jobb kerékkel a füves padkát végiszántva, 5 centire a sövénytől, és a műanyag kukasort orral éppen picit megkoccantva. Teljesen becsúsztam az előttem levő mellé jobbról, az észre sem vette :))

Tényleg nem azért, hogy fényezzem magam, de ha a megcsúszás észlelésekor mazsola módra még a kormányt is elkapom (a fék felengendése nélkül), akkor nemcsak beleroggyanok, de még keresztbe is álltam volna talán, hogy a szembejövőt is eltaláljam.

Mindenkinek kötelező autoszimulátorozást jogsi előtt, az kéne!!!

Rocko- 2009.04.02. 12:04:54

Matrix_ 2009.04.02. 11:12:13
akkor én kettes kommentezô leszek. :)

newdawn 2009.04.02. 12:04:58

A sün rókázzon fát...nemtom, monnyak le?:)

Önjáró Talajgyalu 2009.04.02. 12:05:05

@kovka: Hmmm! Otlet. Javasolni fogom az uzleti ugymenet megujitasat odahaza! :D

FlybyWire 2009.04.02. 12:05:25

@aszfaltbetyar: Amúgy az NFS fos, semmi köze a szimulátorhoz.

GTR, Richard Burns Rally, ezeket kell nyomni, ha valaki tényleg autót akar vezetni virtuálisan.

aszfaltbetyar 2009.04.02. 12:05:40

@TH: az esetből két dolog szűrhető le:
1, vágjuk ki az útmenti fákat
2, suzuki alkatrészek bontásból eladók

kofy 2009.04.02. 12:07:03

Nekem is van vadas sztorim:
2003. M1-M7 bevezető szakasz, este 10 óra, budaörsi virágpiacnál. Vaddisznócsorda. Kikerülés esélytelen, fékezés, de hiába. Röfiapu elütve. Mögöttünk hál'Istennek megálltak (ők röfianyut ütötték el). Röfigyerekek elmenekültek. Nekünk nem lett bajunk, az autó ki lett pofozva.
A baleset után két héttel hipp-hopp lett vadkerítés...
Ami még érdekes volt: jött a vadász (hivatalból ki kell hívni), az első szava nem az volt, hogy mindenki jól van, hanem: szegény malac...

kovka 2009.04.02. 12:07:19

@TH:Hát ja, láttam már itt komoly csatározásokat, anyázáskat, meg a fúj meg a rohadék , meg a kinek a kurva nénikéjét, meg a piszkos kaptalizmus :D:D

okostojgli (törölt) 2009.04.02. 12:08:25

Túléltétek, ez a lényeg. A hülye beszólókkal meg ne törődj. Tanulság: a kormányt nem rángatjuk, nem azért van. Soha, semmilyen körülmények között (kivéve ha Alonso becenévvel nyomod a pedált az F1-ben, vagy ha az "A" mercit teszteled rénszarvas-ügyileg, de az egy másik történet).

Csak és kizárólag fékpedál. A bajt - lehetőleg - megelőzni kell nem kikerülni. Az meg legyen a mögötted jövő problémája ha a seggedbe mászik.

Kívánok sok-sok balesetmentes kilométert.

aszfaltbetyar 2009.04.02. 12:08:51

@FlyByWire: hát lenne egy két sztorim kormányelrántásról pl autópályalehajtón ahol az 50. méteren az út közepén a postoló márkatársa állt elakadásjelzővel (te mennyivel hajtassz le az autópályáról? )

szerintem a game fejleszti a reflexeket

FlybyWire 2009.04.02. 12:09:11

@FlyByWire: Egyszer megfogtam tükörjégen egy túlkormányzást, majd utána ellenkező oldali visszacsapást is - mindezt 2 oldalon sűrűn parkoló kocsisor közt, kanyarodó lejtőn.
Nem mondom, hogy csak szimulátorok segítettek, nyilván rutin is, de ártani nem ártottak!

Önjáró Talajgyalu 2009.04.02. 12:09:55

@aszfaltbetyar: "suzuki alkatrészek bontásból eladók"

Hehe, errol az a hirdetes jut eszembe: "jo auto megkimelt allapotban, nem dohanyzo, garazsban tartott, klima, borulesek, keveset futott, bal eleje enyhen serult" es igy a B oszloptol elore hianyzik az egesz. :D

aszfaltbetyar 2009.04.02. 12:10:47

@kofy: egyszer haver szarvast ütött el (nem az erdőben) és a helyi vadásztársaság még megakarta büntetni

FlybyWire 2009.04.02. 12:11:00

@aszfaltbetyar: Maximum a reflexet, de az egy FPS is fejleszti.

Az NFS inkább káros, mert olyan faszságokat is meg tudsz benne csinálni, amit ha autóval (akár versennyel is) megpróbálsz, meghalsz.

Semmi köze a valódi fizikához, árkád szar. Az utolsó értelmesz része az NFS Porsche volt (ott még volt némi fizika, és az autó is tört :)

FlybyWire 2009.04.02. 12:12:19

@okostojgli: ": a kormányt nem rángatjuk, nem azért van. Soha, semmilyen körülmények között"

Ez így van.
És aki szimulátorral játszik, úgyis rájön :)

Matrix_ 2009.04.02. 12:12:43

Nekem is van ilyen sztorim, de nem mondom el. :P

aszfaltbetyar 2009.04.02. 12:13:24

@FlyByWire: milyen FPS re gondolsz? mert autós fps játékkal nem találkoztam még :)
nem arra gondoltam hogy akkor mehetek 240-el városban, és 12-nál váltok hármasba

kovka 2009.04.02. 12:13:47

@FlyByWire: Na ja! Nehogy vki NFS Underground-on kezdjen gyakoroloni mert beszarok :D

Elnok ur 2009.04.02. 12:14:01

Sajnalom a tortenteket es orulok, hogy megusztatok "nagyobb baj" nelkul. Legkozelebb ha nem tudod minimalis kormanymozdulattal, vagy fekezessel elkerulni a kistestu allatot, akkor fekezes mellett verd telibe! Az auto akkor sem fogja nyom nelkul meguszni, de egy utmenti fanal mindenkeppen jobban jarsz. Jobbulast!

kofy 2009.04.02. 12:14:16

@aszfaltbetyar: ellenünk is szabálysértési eljárást kezdeményeztek, közúti baleset okozása címén. Mivel azonban senki sem sérült meg (mármint ember), vadveszély tábla pedig nem volt, ezért megszüntették az eljárást.
Imádom a papírgyártást!!!

..::: Flúgos Kamionos :::.. (törölt) 2009.04.02. 12:14:20

@Marty Mcfly: Őőő...igen, de reflexből biztos húzta visszafelé is a kormányt, tehát elhet, hogy... :)

Önjáró Talajgyalu 2009.04.02. 12:14:21

@FlyByWire: NFS Porsche legjobbabb! Fiatalsagom legszebb evei alatt sok sok ejszakat pazaroltam el ra. :D

kovka 2009.04.02. 12:14:23

@Matrix_: Behajtottál a bárányok közé?

Marty Mcfly 2009.04.02. 12:15:43

@FlyByWire:
a tükörjeges sztorid előtt leborulok, ha igaz, az FPS pedig nem fejleszt mást, csak hogyan mészárolj le gyerekeket középiskolákban... de én is játszottam már párral, csupán én idősebb fejjel kordában tartom az indulataim! :-)

aszfaltbetyar 2009.04.02. 12:17:00

@Marty Mcfly: na még a végén kiderül hogy mindenki CS-zik :) aki fiatal fejjel sem tudja kordában tartani az indulatait az beteg
16 + játék

Matrix_ 2009.04.02. 12:17:35

@kovka: A birkák közé szoktam. :)
Főleg a belvárosban ;)

Marty Mcfly 2009.04.02. 12:18:14

@aszfaltbetyar:
én a szkifisebbeket szeretem... :-)

aszfaltbetyar 2009.04.02. 12:20:07

@Marty Mcfly: na mindegy akkor te a jövőben fogsz gyilkolni...
de a játékokra visszatérve, csak a romagyegyerek hiszi azt hogy tud karatézni egy bruszli film után

kovka 2009.04.02. 12:20:20

Én GTA-val tanultam vezetni :D
Még a kezdetleges fölülről nézősből...Utána csodálkoztam is az életben h miért nem tudok simán elmenekülni úgy h közben félre lököm a többi kocsit....az let rejtélyei

sanyix 2009.04.02. 12:21:23

Én egyszer a pilisben, este 9-kor egy októberben (hold nélkül -> korom sötét), egy szerpentinen basztam el kocsival egy állatot egy jobbos hajtűkanyarban...

2 kereke volt, és lámpák helyett számok voltak rajta... és egy még nagyobb állat ült rajta.

Alan Greenspam 2009.04.02. 12:21:58

Rosszul megválasztott sebesség a nem belátható útszakaszon. Hősünk azért rutinos, és NEM RÁNTJA FÉLRE A KORMÁNYT

www.youtube.com/watch?v=GBt1zYAS4pQ

diktatorikus kleptokrácia 2009.04.02. 12:22:13

happy birthday.
látom, a gumigekkó yól megtapadt a múszerfalon, nem ugrott le :)

Marty Mcfly 2009.04.02. 12:22:20

@aszfaltbetyar:
úgyis megyek vissza... vissza a jövőbe :-)

aszfaltbetyar 2009.04.02. 12:22:22

@kovka: dehogynem csak gyüjts hummerra :) egyébként a képen úgy tűnik hogy 4-5 méterenként van fa :) hát ez pech

kovka 2009.04.02. 12:22:23

@sanyix: ..és este ettél egy jó kis pörköltöt...

papugaja 2009.04.02. 12:22:29

"A tapasztalat olyan dolog, amihez csak azután jut hozzá az ember, hogy szüksége lett volna rá."
Ne engem dícsérjetek, ezt nem én mondtam.

FlybyWire 2009.04.02. 12:22:58

@Marty Mcfly: A tükörjeges sztori igaz. Hülye voltam, mert egy 15-tel cammogót kielőztem... majd a kocsi segge meg is indult balra szépen. Ellenkormány, vissza, kocsi segge ki jobbra... finomabb ellenkormány, és zötty vissza a sávomba....
Mindez a Kiss János altábornagy utca felső részén lefelé, nem messze a Törpe utcánál volt. Aki ismeri, tudja, hogy mindkét oldalon végig kocsisor, valamint enyhe balkanyarban lejt az egész...

Az FPS játékokról írt kommented pedig éktelen baromság, a legszarabb demagóg szöveg, amit csak ki lehet találni. Szégyellheted magad amiért ilyen maszlagot megeszel :)
Erről van bővebb véleményem is (nézz South Parkot - Blame Canada...), de nagyon off lenne :)

babsz 2009.04.02. 12:23:05

Hát, elém egy hétéves ugrott a kocsik közül a harmadik kerületben, úgyhogy nem kell ehhez nemlakott terület...

kovka 2009.04.02. 12:23:27

@aszfaltbetyar: OKÉ! akkor kezdem is:) Most van nálam 1200 HUF ...de az bérletre kell...Ha nem veszek bérletet akkor még sok kell?

stellaz1 2009.04.02. 12:23:32

Egyszer faterom melett ültem amikor elénk ugrott egy macska. Olyan közel volt, hogy csak egy villanást láttam belőle és már csattant is. Faterom még a gázt sem vette el, hatalmas lelki nyugalommal volt. Igaz, az öregem már több millió km-en van túl (kaminozoik.

Régebben ralliztam és egyszer csapatás közben, havas úton elém ugrott egy macska. Mivel volt helyem ezért fékeztem, de így is seggel mentem az ároba :)

Pcmg · http://www.carstyling.hu/car_shower.php?id=49359 2009.04.02. 12:24:07

Én is olyan úton zúztam le a verdámat, amit ismertem...

raycoon 2009.04.02. 12:24:08

Ehhez nekem is van történetem.. :-)

M5-ösön jöttünk haza pár éve tavasszal, későn, szóval sötét volt már rendesen. Reflektort nem tudtam használni. Egyszercsak a külső sávot elfoglalva kifele irányba nézve álldogált egy szarvas. Elég nagy volt ahhoz, hogy gondolkodás nélkül kipróbáltam egy (rén)szarvas-tesztet. :-) Szerencsém volt, mert olyan közel vettem csak észre, hogy fél sávot tudtam csak beljebb menni, de a szarvas is lépett kifele kettőt, így pont elfértünk egymás mellett.
A tükörben még visszanéztem és (amennyire a sötét engedte látni) a szarvas nem ijedt meg annyira, mint én.. De hogy hogyan kerül oda?

sanyix 2009.04.02. 12:24:13

@sanyix: ja azt elfelejtettem írni, hogy szerencsére csak MAJDNEM basztam el :)

pedig azt aztán tuti a rendőrök is seggberakták volna, azt már nem lehetett volna rám fogni.

FlybyWire 2009.04.02. 12:24:29

@kovka: bizony, gáz lenne!
Richard Burns Rally, meg GTR-ek, na az igen!

@Önjáró Talajgyalu: Ja, az utána jövő összes rész fostalicska lett :(

sanyix 2009.04.02. 12:24:57

@sanyix: meg azt is, hogy még át is jött az én oldalamra "ideális íven" kanyarodva :D

FlybyWire 2009.04.02. 12:25:45

@aszfaltbetyar: Én sem arra.
Az NFS játékokban az autók mozgása semmilyen fizikai törvényt nem vesz figyelembe semmilyen szinten. Egész egyszerűen csak játék, semmi köze a valósághoz!

aszfaltbetyar 2009.04.02. 12:26:03

@FlyByWire: mi ezért jártunk ki "gyakorolni" (csapatni a jégen nyárigumival az isten hátamögött ) sokszor húzott ki a szarból a városban

sanyix 2009.04.02. 12:26:29

@FlyByWire: rb-t nem próbáltam, de a gtr gyenge szimulátor, túl könnyű (nem elég valósághű).
LFS na az mindent üt. Izzadós is benne körözgetni :)

NerveAxis 2009.04.02. 12:31:32

szomorú történet, de sajnos ez benne van a pakliban. és tudom, hogy ez nagyon nem vigasztal és biztos minden második ember ezt mondja, de a lényeg, hogy nem lett bajotok. a kocsit össze lehet rakni vagy lehet újat venni az ember pótolhatatlan.

a casco szívás lesz arra készülj, nem fog annyit fizetni amennyit illene...

aszfaltbetyar 2009.04.02. 12:32:56

azt lehet tudni mennyivel ment bele a jóember a fába? Vagy nem nézett rá a kilóméterórára, esetleg eltakarta a szemét..

Navarone 2009.04.02. 12:34:48

Remélem, aki inkább megöl egy állatot, mintsem kivédje a csattanást, az a saját gyereként is keresztülmegy nyolcvannal!

aszfaltbetyar 2009.04.02. 12:36:31

@Navarone: te biztos vegetáriánus vagy...
ha melleted üla gyyereked egy rókát ütsz el, vagy inkább belemész egy fába? szerencsétlen

aszfaltbetyar 2009.04.02. 12:37:14

@Navarone: remélem nem iskolabuszt vezetsz :)

[@Reszeg@] 2009.04.02. 12:37:22

@Navarone: Mér te inkább fának mész, mint állatnak?

kovka 2009.04.02. 12:38:12

@Navarone: Bírom az ilyen ésszerű gondolkodású embereket...

NerveAxis 2009.04.02. 12:38:14

@vuk_: hasznos tanács. csak nehogy szembe jöjjön valaki. Az asszony hányszor zúzta már le a kocsit? Én tudod inkább kikerülöm a dolgokat mint nekimegyek...

"Asszonyt mar en is elore felkeszitettem, hogy kormanyt NEM rangatunk! Semerre! Akkor sem, ha reszeg biciklis jon elenk, mert inkabb o haljon meg, mint mi."

kovka 2009.04.02. 12:38:47

@aszfaltbetyar: Jéééézus :D:D

phaidros 2009.04.02. 12:39:31

Szépen egybemaradt a Swift, ez már nem a régi fajta...

kovka 2009.04.02. 12:41:07

@phaidros: engem eddig csak győzködtek, de azt hiszem ez elég bizonyíték...

aszfaltbetyar 2009.04.02. 12:42:42

@kovka: hjajj várjáááá egyszer én is elcsaptam egy macskát!

sötét volt, a mcsak fekete volt és ült az út közepén, akkor láttam meg csak amikor megvillant a szeme a lámpa fényében.. én is "elkaptam" a kormányt (persze semmit, és senkit nem veszélyeztettem) de merre fut a hülye macsak!!! be a kocsi alá... csak úgy reccsent a gerince.. én mindent elkövettem

FlybyWire 2009.04.02. 12:43:23

@Navarone: Ezt inkább fusd át mégegyszer. Egyes, leülhetsz.

FlybyWire 2009.04.02. 12:44:37

@Navarone: Ezt majd akkor ismételgesd, amikor frontálisan belédszáll valaki szemből, mert kikerül egy kutyát inkább, mintsem elütné.

Elképesztő, hogy milyen hülye emberek vannak!

kovka 2009.04.02. 12:45:04

@aszfaltbetyar: Úgy mond, nem ÉLT a lehetőségel : ) ez olyan mint a 11es rúgás! Jó oldara kell ugrani, mert gondolkodni nincs idő : )

kovka 2009.04.02. 12:45:44

@FlyByWire: előbb már valaki , kiosztott egy egyest vkinek...az is te voltál? :D

aszfaltbetyar 2009.04.02. 12:45:58

@kovka: hát nem tudom.. a kérdés még mindig az mennyivel ment?!?

nekem ismerősöm kamionba ment bele 50-el (a kamion elfelejtett megállni stop táblánál) 1990-es A vectrával, és nem nézett ki ilyen csúnyán, utastér teljesen egyben maradt
Bár szerintem a motorháztetőmben több súly van mint a suzu motorjában

Matrix_ 2009.04.02. 12:46:25

@Navarone: Nálad a gyerek egy szinten van egy kutyával? érdekes családod lehet.

Most pedig százszor leírod: A rókapörkölt is finomabb mint a kórházi koszt!

FlybyWire 2009.04.02. 12:46:51

@kovka: Nem, tőlem ez az első kiosztott taigetosz-pozitív díj ma :)

Littlejohn 2009.04.02. 12:48:03

Az én metódusom a következő..........
Imádok sakkozni.........
Egy sötét gyalog kipipálva.
Egy világos futó ütve.
Stb. :-)

aszfaltbetyar 2009.04.02. 12:48:33

@Matrix_: az ilyen nyomi tart otthon a panelban 2 bernáthegyit :) éljen a sünpörkölt

kovka 2009.04.02. 12:49:14

@aszfaltbetyar: Igen, ezt korábban írtam, h komoly kérdés: mennyivel ment.

Marty Mcfly 2009.04.02. 12:51:48

@kovka:
ezt én is írtam! megint lemaradtál! :-)

Matrix_ 2009.04.02. 12:52:26

@aszfaltbetyar: pedig azok inkább visszaugatnak, mint egy jólnevelt gyerek! ;)

Remélem senki nem gondolt bele, hogy milyen az a rókapörkölt! mert nem biztos hogy a kis Vukból készült ugye...

aszfaltbetyar 2009.04.02. 12:52:34

és ami még durva hogy évente legalább 1000 rovart, bogarat vakarok le a csak rendszámtáblámról

mindegyikért külön misét mondok de tömegsírba kerülnek egy műanyagvödörbe, ami meg van töltve rovaroldós szmötyivel
Kövezzetek halálra gyilkos vagyok

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2009.04.02. 12:53:59

@phaidros: @kovka: És működtek is a légzsákok a megfelelő pillanatban, nem csak vannak. Hallottam pár rémtörténetet már erről a VW konszern néhány terméke kapcsán.

Egyébként érdekes, hogy tényleg egyre kevesebb a suzuki fikázók létszáma, mint korábban. Régen ugye a "suzuki nem autó" volt az elsődleges, utána jött a "suzuki a ti autótok", most meg már hogy többen rájöttek, hogy autó is meg nem is szar, megy "az enyém legalább ki van fizetve" szlogen. :) Persze a korábbi előemberekből is maradt még szép számmal. Mikor még Ignisem volt, akkor újdonsült Suzukisként marhára zavartak a fikázások, aztán egy idő után már lepergett rólam. Bő másfél évre rá meg váltottam Swiftre, ami meg a kategóriáján belül teljesen ott van, onnantól csak max. kiröhögöm az ilyen idiótákat. :) Sajnos ez ilyen berögződött hülyeség az emberek agyában, mert a régi Swift az tényleg nem volt egy biztonságos autó, de azt azért nem gyártják már vagy 7 éve. Csak ez nem tűnik fel néhány begyöpösödött elmének. :)

KuKori · http://ireland.blog.hu 2009.04.02. 12:55:32

@kovka: én a kárból kb. 50-60 km/h-ra saccolok a fához érkezéskor. 90-nél felismerhetetlen lenne a kocsi oldalról is és a hölgy nem írogatna most levelet, mert még az orvosok legóznának rajta.

aszfaltbetyar 2009.04.02. 12:55:50

@SilentSound: a baj az autóval hogy kicsi, és qrva drága.. ennyiért autót lehet venni...dehát kivesz új suzukit? aki becseréli a régi stiftet... vicc az egész

kovka 2009.04.02. 12:56:41

@Marty Mcfly: Gondolom írta mindenki aki erről írt...Mivel ez fontos tényező, nem-e nem?

aszfaltbetyar 2009.04.02. 12:57:42

@aszfaltbetyar: ja most nézem te is cserélted? :D:D nézz szét milyen autókat lehet venni 3, 3,5 milláért!!!

KuKori · http://ireland.blog.hu 2009.04.02. 12:58:02

@SilentSound: Mert ez a suzuki már nem az a suzuki, ami nekem is volt. Az enyémmel hátulról vágtam telibe lámpánál egy mondeo kombit anno és ugyanígy nézett ki. Csak lufi nem volt és olyan 35 km/h körül csapódtam bele...

Szóval ez már (több) anyagból készült, jól néz ki és megyeget is. Meg van benne már némi életvédelem...

[@Reszeg@] 2009.04.02. 12:58:30

@SilentSound: Értem én, hogy a Suzuki aránylag jó autó a kategóriájában, de nekem akkor már inkább valami régebbi használt kéne ugyanannyiért. Megmondom miért: Naffaternak Ignise van...KICSI...de rájöttem, h. az összes Suzuki azért kicsi, mert S-es. Jobban vonzódok egy E30-as BMW-hez, nekem az jobban bejön. A Suzukiban nem látom a karaktert. Písz

kovka 2009.04.02. 12:59:55

@SilentSound: Igen, légzsákos malőrökről én is hallottam, ami (valljuk be) igen nagy szopi. de mondom, én is egyre jobban kezdem megváltoztatni gondolkodás módomat...A kategóriájában vannak tőle sokkal szarabbak is...Nincs semmi baj a suzikval : )..csak hát nehéz leszokni a suzukizásról...mert mindig jó ha van kit konstans baszogatni

KuKori · http://ireland.blog.hu 2009.04.02. 13:00:13

@aszfaltbetyar: 2.7 milla alatt ÚJ autóban nem sok más opció van, ezt azért beláthatnád. Max. grande Punto még ami szóba jöhet. Ilyen aveo, matiz és egyéb fis-fos társait nem lehet vásárlásnál komolyan számításba venni.

[@Reszeg@] 2009.04.02. 13:00:21

@aszfaltbetyar: Hát igen...Ennyiből teljesen felújítanám az E30-amat és beleférne a vételár is:D

Marty Mcfly 2009.04.02. 13:02:07

@kovka:
igen, ezért vetettem fel én is, mert erről nem esik szó a posztban, pedig lehet, rögvest fény derülne, hogy ki vót a hülye! A róka, vagy a posztíró! :-) mondjuk minden posztíró alapból hülye, mint tudjuk...

PitBuli 2009.04.02. 13:02:39

Felvetnék egy változtatást:
A fát cseréljük ki klímakutató Nobel díjas nyugdíjas csoportra, a rókát gyerekre.
Ilyenkor hogy döntesz?
Ha az ösztön vezérel, belehajtasz a nyugdíjasokba, nem lesz aki kitalálja, hogyan állítsuk meg a globális felmelegedést, kipusztul a föld. Ha reális döntést hozol, akkor meg sosem tudod letörölni a lelkedről a gyerkőc vérét.

[@Reszeg@] 2009.04.02. 13:02:46

Mondjuk alapból nem vagyok új autó párti. Családi kocsi most egy előző generációs S80-as.. Nem sokkal többért vettük mint egy SX4-et lehet kapni. Tökéletesen működik, igaz sokat eszik..De a 270 paci azért kárpótol. :)

aszfaltbetyar 2009.04.02. 13:02:51

@KuKori: opel corsa, esetleg astra? egy napon nem lehet emlegetni a suzukival... aki suzukit vett régen (ha emlékeztek az első autók voltak amelyeket 0 hitelre adtak) azok meg is maradtak a suzukinál mert nem láttak azon kívül semmit (első autó RuleZ)

külföldön mennyi suzukit látsz? Hülye magyarnak jó a szar autó drágán

kovka 2009.04.02. 13:04:02

@Marty Mcfly: De azért ha megnézed...ott azért hatottak erők...Azért eg yhorpadáson látszik h 30kmmel ment vagy 65-70-nel...Meg ugye ha abból indulunk ki h már EZ nem AZ a suzuki...

phaidros 2009.04.02. 13:04:59

@kovka @SilentSound :

engem nem kell győzködni, a kisebbik (asszonyé+városi) kocsink egy 1.3-as GLX CD AC - a Yaris ellenében. Csak bele kellett ülni mindkettőbe. Yarisnak messze jobb a minőségérzete, de nagyon kicsi, és nem megy jól. A Swiftben meg gokardbunker érzése van az embernek. Vagy bunkergokard. :)

De azért ettől függetlenül a kép még jobban megerősített - főleg hogy ilyen rövid az orra, az utastér mégis szépen egyben maradt.

Juteszembe, kedves posztíró, totálkár lett? Még a szélvédő sem tört be, de a műszerfalon mintha szilánkok lennének. A motornak nem jósolok nagy jövőt ebben a formában... :S

U.I: a kavicsfelverődésen és mutációin 10 perce röhögök. :D

aszfaltbetyar 2009.04.02. 13:06:38

@kovka: pözsós haveromat tudom idézni!

"ne dőlj az autónak mert behorpad"

Marty Mcfly 2009.04.02. 13:07:17

@kovka:
nekem is kb ez a tippem, nos... innentől akkor az a kérdés, hogy milyen útszakaszról van szó! Van-e sebességkorlátozó tábla mondjuk az említett kátyúk miatt?

kovka 2009.04.02. 13:09:00

@phaidros: Annyira nem akarlak győzködni..nem volt még sose suzukink de már ültem benne...És nagyjából azok a kondíciói amit leírtál...MOndjuk nem biztos h minden áron suzukit akarnék..de nem egy rossza utó az ujabb generáció

Marty Mcfly 2009.04.02. 13:10:00

nekem az a "békás" szitu tetszett, vki már írta, hogy tényleg hogy feszít ott a légzsák mellett... ő nem sokat érzett az egészből! :-)

phaidros 2009.04.02. 13:10:19

@aszfaltbetyar: nagyon pici kompakt motorja van, megfordult már a fejemben, hogy kéne egy ilyet újítani, és beleszerelni egy gokardba, szöcskébe, vagy egy chopperba. Nem tudom hány kiló lehet, de nem sok.

Egyébként átverés az 1.3, mert a többi márka 1.2-esei is 1250ccm körül mozognak, mégis ez soknál erősebb (92 LE). 4-5000 körül érezni is. :)

kovka 2009.04.02. 13:10:31

@aszfaltbetyar: Nem lehet rajtuk olyan jó kis "amerikai filmes motorháztetőn végigcsúszósat" játszani : )

aszfaltbetyar 2009.04.02. 13:11:08

@kovka: egyedül a teszkóba járni hogy tudj pakolni a hátsó ülésre is de hát a kisautőké a jövő éna régiben féltem az újban is félek nem is ülök bele

aszfaltbetyar 2009.04.02. 13:12:44

@kovka: én azért szeretem a motorháztetőmet mert feldobok rá egy pokrócot és mehet a piknik a dunaparton :)

Matrix_ 2009.04.02. 13:14:05

há én ha akarnék se tudnék szuzukista lenni.
kicsi autó kis embereknek való... ;)

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2009.04.02. 13:14:26

@aszfaltbetyar: Nálam azért kicsit máshogy nézett ki, mert nem igazán piaci áron vettem egyik autómat sem. És az enyém ki van fizetve. :P

@KuKori: Nálunk van a családban egy régi Swift is, de nem nagyon használjuk. Menni megy, meg megbízható, de nem életbiztosítás tényleg egy esetleges csatt esetén...

kard73 2009.04.02. 13:14:28

Két állaton meg egy kis gyereken teszteltem eddig sikertelenül.
85-ön késő este az útmenti árokból ugrott ki egy őzike és nézett bele a jobbos fényszórómba. Reagálni sem volt időm, mikor a fénybe került már el is ütöttem. Azt hittük, hogy ember. Nem élte túl.

Részeg bringás: törött lámpa, szélvédő, de túlélte.

Itthon, szervízúton: Anyuka elengedte kis szemefénye kezét, aki rongyolt át a játszótérre, és a parkoló kocsik közül nekifutott az autóm oldalának -pont jöttem haza. Visszapattant, kicsit gurult a betonon, ijedtségen kívül nem lett más baja.

kovka 2009.04.02. 13:14:42

@aszfaltbetyar: Hát na nekem sem álom autóm...de nincs vele gond és úgy néz ki a régi duma a múlté lehet...mondom úgy h huzamosabb ideig még nem volt újabb suzuki a seggem alatt, szóval igazából nincs tapasztalatom

Koky 2009.04.02. 13:15:04

Navarone! Egyetértek! A saját balfaszsága miatt a kis csíra inkább átmegy ezentúl mindenen.... A többi kommentező is ugyanilyen "egyszerű" lény..

kovka 2009.04.02. 13:16:19

@aszfaltbetyar: Bocs lehet lemaradtam (megint:)), de írtad h milyen kocsid van?

KuKori · http://ireland.blog.hu 2009.04.02. 13:16:20

@aszfaltbetyar: A corsa árak (ha van benne legalább egy dolog is) nagyon eldurvultak, a G-Astra meg nagyobb ugyan, de sokkal szarabbul is néz ki, meg régebbi konstrukció. 1.4-es motorral a G-astra meg maga a vicc (3 miska alattról beszélünk ugye), a Suzuki 1.3-assal reggelire megeszi és egyúttal kevesebbet is fogyaszt.

kard73 2009.04.02. 13:16:36

@kard73: Ja! Volt több sikeres is, de az itt unalmas :D

phaidros 2009.04.02. 13:16:37

@kovka: második-harmadik kicsi kocsinak valszeg most sem vennék mást, bár szemezek a Mini Cooper-el :D

Mindenesetre, ég és föld az előző és a mostani.

aszfaltbetyar 2009.04.02. 13:17:51

@SilentSound: gratulálok részemről inkább egy 25 éves csepp kadett mint egy régi suzuki amin 5 év alatt 2x kell cserélni kipufogót, beszarik az ablaktörlő lapát, nem működik az elektromos ablak (mindez két ismerősnél szinte napra pontosan)

phaidros 2009.04.02. 13:18:05

@aszfaltbetyar: na igen, a hosszú orr az igazi, ebben nincs vita. Főleg ha látom a végét is ahogy tolom valamelyik kiálló jelvényt. :D

Koky 2009.04.02. 13:18:15

Ja, és szőke nő vagyok elárulom, mielőtt mindenki beszólogatna, és jó pár éve van jogsim, valahogy mindig sikerül a körülményeknek megfelelően vezetnem. Azt viszont nem nagyon értem, hogy miért kell összehasonlítgatni a gyerekeket a kutyákkal... de hát ez hatalmas intelligenciára vall, kedves hozzászólók.

aszfaltbetyar 2009.04.02. 13:18:47

@kovka: calibra :) de nem a leharcolt fajta

kovka 2009.04.02. 13:18:53

@phaidros: egy mini-vel én is szemezek , de nem merem megszólítani és nem is tudom :D:D

kovka 2009.04.02. 13:20:54

@aszfaltbetyar: akkor vagy király ha 30-cal parkolsz merőlegesen : ) Mivel viszonylag friss jogsim van eg yilyen hosszú orrúval nem menne egyszerűena parkírozás, meg a forgolódás...de a hosszúorr ruleZ, jól néz ki: )

aszfaltbetyar 2009.04.02. 13:21:08

@KuKori: 1,3-as megeszi? max ha az astra tolat, vagy vannak rajta lóerő növelő matricák is :)

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2009.04.02. 13:21:24

@Matrix_: Én se vagyok egy alacsony emberke (asszem 184cm), de egy kattanással még tudnám hátrébb tolni az ülést. Csak mondjuk mögém már akkor ne akarjon egy ugyanekkora ember ülni, mert nem szeretem, ha kotorásznak a hátamban. :) Két embernek viszont bőven elég. Mondjuk tetszik az új Z4 is, az is két emberes kocsi... ;D

aszfaltbetyar 2009.04.02. 13:23:09

@KuKori: te hol néztél árat mert amit én látok az "akcióban" 3,380,000- az durván egy 5-6 éves audi a6 ára...

phaidros 2009.04.02. 13:23:12

@aszfaltbetyar: páromnak még régen a legelső swift volt, nem is láttam azóta ilyet belőle, kocka volt. Ráadásul a gyári gumikkal, képzeld el az általános utcai radírgumidat most megtalálva - így nézett ki a kerék. Barnás, repedezett bakelit volt gyakorlatilag. Egyszer fehér betonon vette volna be a kanyart vagy 35-el, és tovább ment egyenesen a kocsi. :D

Azért adta le, mert a gyári kipuffrendszer akkorra lyukadt ki (~15 év), és nem akarta már vállalni a javítást, meg egyébként is rothadt már szegény. De ment mindenhova, és előtte nem nagyon volt semmi javítanivaló.

Furcsa egyébként, én az eggyel régebbi Swiftről is csak jót hallottam. Olajcsere, légszűrőcsere éveken keresztül, amíg egy frontális ütközésnél nem jött a gyors halál mindenki számára aki benne ült. :)

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2009.04.02. 13:24:14

@aszfaltbetyar: Hát neked jó a 25 éves Kadett, nekem meg az nem volna jó. De akkor mindenkinek így jó. :)

aszfaltbetyar 2009.04.02. 13:24:42

@kovka: hááát hosszú az autó csak mivel alacsony nem látszik annak, de egyébként hajszálra mint az astra kombi :) jó érzés ha az ember előtt, és mögött is van vas

aszfaltbetyar 2009.04.02. 13:26:07

@phaidros: akkor majd ha meglesz az első swift 400.000 km-rel 25 évesen majd beszélgetünk és lehet bocsánatot kérek mindenkitől :D

phaidros 2009.04.02. 13:26:31

@kovka: :D

@aszfaltbetyár: az 1.4-es utolsó előtti astrát biza megeszi az 1.3-as swift tartós nagysebességű haladásnál, a swiftben 4 ember, az astrában 3 + csomagok, hosszú táv, gázpedál a padlón mindkét kocsiban, tapasztalat. Igaz, a Sedan Astra valszeg nem 950 kg körül van.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2009.04.02. 13:28:10

@aszfaltbetyar: Huhuhuhu, pont a csepp Kadett.... Erről Aqwerent is meg lehetne kérdezni, hogy mennyire jó az a kocsi így huszonévesen :D De én a kérdés előtt azért fedezékbe húzódnék.

Jó szar :) Egy igazi pénznyelő és ezt statisztikával is tudom igazolni az előző munkahelyemről! Volt (bal) szerencsém pár példányhoz, pedig akkor még fiatalabb voltam és a kocsik is.

A G-Astra 1.4 pedig nem csak papíron gyengébb az új Swiftnél, ez egyszerűen tény kérdése. A lengyel összeszerelés sem hangzik valami jól, bár attól még akár jó is lehet. Az ecotec olajevő motorok pedig nem kicsit rosszul sikerült konstrukcióknak nevezhetők.

aszfaltbetyar 2009.04.02. 13:29:10

@phaidros: hát ezaz :) én 4 emberrel csomagokkal megpakolva csurig (kb 100 kiló ruha a hugomat költöztettem) villogtam le 210-el a pályán egy testarossát (van rá tanu :) ) akkor a calibra gyorasabb mint a ferrari a 4500 köbcentivel?

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2009.04.02. 13:29:27

@aszfaltbetyar: Te most a 25 éves Kadettre mondod, hogy előtted meg mögötted is vas van??? Mert akkor nincs több kérdésem. :)))

phaidros 2009.04.02. 13:29:28

@aszfaltbetyar: azt kétlem hogy meglenne. Ahhoz azért valami kevésbé pörgős motor kéne. Első autóm, egy 1.4-es Ford Escort 18 évet ment el, mielőtt kitört a kereke, akkor vettem észre, hogy olaj sem volt már benne, bár az kevésbé zavarta. Viszont az 3500-nál már túl volt pörgetve. A motorja azóta egy másik Escortban szolgál tovább. :)

Matrix_ 2009.04.02. 13:29:45

@SilentSound: most nem jövök azzal, hogy én mekkora állat vagyok, de én nem tudnék levezetni egy ekkora autóban pár száz km-t. Fiestában ültem, az se lehet kisebb/nagyobb és nagyon kényelmetlen volt még rövid távon is.
a mögémülésről ne is beszéljünk :)

phaidros 2009.04.02. 13:30:13

@aszfaltbetyar: biztos hogy az volt, nem csak a kasztni? Vannak ilyen csibészségek. :)

kovka 2009.04.02. 13:30:19

@aszfaltbetyar: ÁHÁÁ! Te villogsz 210-nél! SÜN! Kettőt is!! : ) (élc)

aszfaltbetyar 2009.04.02. 13:31:17

@KuKori: egy új autó eszi az olajat? miről beszélsz? :)

phaidros 2009.04.02. 13:31:25

@Marty Mcfly: szerintem kevésbé csajos mint mondjuk az MX 5-ös, amiből szintén kéne egy erősebb példány (egyik kedvenc autóm, persze kisautónak kéne :) ).

(Azért megnézném azt a csaj amelyik John Works-al jár...)

TH 2009.04.02. 13:31:32

@Matrix_: höhö, én hány ezer kilométert vezettem le Favoritban, és mégis élek. :)

KuKori · http://ireland.blog.hu 2009.04.02. 13:31:46

@aszfaltbetyar: 3.4-ért elhozhatod a 125 loves Sport Swiftet (ez tényleg akciós néhány helyen, amúgy 3.7 körül lenne "normál akcióban", csak nem pörög ez a piac, így ennyiért is sírva odaadják - 6 lufi, digitklíma, monroe lökésgátlók és 4 tárcsafék, sport ülések, mp3-as CD, szép nagy alukerék, dögös kis spoilerek, ABS, kipörgésgátló, stb).

A mezei 5 ajtós 1.3-as 92 lovas, klímával bőven három alatt megvehető.

aszfaltbetyar 2009.04.02. 13:31:57

@SilentSound: nem az én autómra gondoltam :)

indapass90210 2009.04.02. 13:32:33

@aszfaltbetyar: Azt még a nitrót be se nyomtad, mi???

KuKori · http://ireland.blog.hu 2009.04.02. 13:32:46

@aszfaltbetyar: _ECOTEC_

Ne mondd, hogy nem hallottál még erről a jelenségről, mert akkor csak letagadod.

aszfaltbetyar 2009.04.02. 13:34:21

@KuKori: muahaha sport suzuki... az autó nem azért sport mert nagy rajta a felni :)(sporfutőmű, sportvezérműtengely, esteleg turbó, áramvonalasság) nem egy szériakocsira ráírni hogy sport :D:D:DD: ne vicceljünk már....nézd meg az opelnél az OPC szériát igaz nagyon húzós az ár

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2009.04.02. 13:35:23

@aszfaltbetyar: Akkor jó, márt kezdtem furán nézni. :)))
De hidd el KuKorinak amit mond, ő pártatlan mert nem suzukis, de igaza van. Egyébként a listaárak semmit sem jelentenek sehol, azért vannak, hogy lehessen ahhoz képest nagyokat akciózni. Meg most amúgy is ül a piac, év eleje óta a Suzuki kereskedések harmada bezárt. Ez köszönhető a válságnak meg a hitelfelvétel szigorításának. Utóbbit viszont szerintem már sokkal hamarabb meg kellett volna tenni, akkor most nem lenne ennyi probléma. De ebbe inkább nem megyek bele, mert így is nagyon elkanyarodtam az eredeti témától. :)

aszfaltbetyar 2009.04.02. 13:35:42

@KuKori: de mégegyszer mondom 3,4 ért veszek inkább egy 1,8 turbó audi a4-et ami nagy, szép biztonságos... mennyit ér a suzu ha egyszer beleülsz? - fél milla...

indapass90210 2009.04.02. 13:36:24

@aszfaltbetyar: Nemtom ki hogy van vele, de szerintem az ablaktörlő lapátokat évente kétszer kellene cserélni....

aszfaltbetyar 2009.04.02. 13:36:51

@KuKori: 2 havernak van ecoteces opelja semmi panasz.. ne higyj a suzukis haveroknak :)

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2009.04.02. 13:37:33

@aszfaltbetyar: A mínusz fél milla (drágább autónál több) nem a típusra jellemző jelenség, hanem minden új autóra. Azzal fizetted ki a szüzességét. :)

aszfaltbetyar 2009.04.02. 13:37:41

@Dövan: bocs az ablaktörlő karra gondoltam.. nem magára a gumira :)

phaidros 2009.04.02. 13:37:59

@kovka: SÜN bizony! :D (khmmm, én óra szerint 270-nél (260 utáni 270-nek megfelelő állás a műszerfalon, itt akadt meg, GPS szerint az 245, fordszámmérő még kúszott) villogtam le egy S mercit, de ez motorral volt. Fiatal voltam és bohó, és épp egy párperccel azelőtti nőügy miatt "menekültem". Ezúton is elnézést kérek mindekitől, és jöhetnek a sünök, szeretem őket :) (viszont az a süvöltés az máig megborzongat ha eszembe jut, és az, hogy utána gázhúzásra simán gyorsult tovább a motor - hülye voltam, na)

Matrix_ 2009.04.02. 13:38:19

@TH: és mekkora vagy? ;)
nem azon van a hangsúly, hogy nincs más! Hanem ha megtehetem akkor választok. Ha céges autónak fiestát/suzukit/yarist/coopert tesznek alám és nincs más, akkor ez van. de a familiát akkor is egy nagyobb döggel szeretném szállítani, több okból.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2009.04.02. 13:38:25

@aszfaltbetyar: Hát nem mindegy, hogy 6 millió, vagy 3.7 :) Sport futómű van alatta, ezt állíthatom. Ott dolgoztam még akkor és az első példányokat mi is teszteltük, van kép róla telefonnal az aknából, alulról.

PL.: img3.imagebanana.com/img/uiw07fjb/picture048.jpg

Marty Mcfly 2009.04.02. 13:38:35

@Dövan:
azt cserélik a tolvajok...

aszfaltbetyar 2009.04.02. 13:39:21

@SilentSound: inkább ülök akkor egy "szétba*ott" audiba mint egy "szűz" szuzukiba... de mondom!!! ha meglesz az első 25 éves suzuki amiben van 4-500.000 km és még simán működik mindenkitől személyesen kérek bocsánatot

TH 2009.04.02. 13:40:15

@Matrix_: Magasságom nagyjából egyezik SilentSoundéval. :)

phaidros 2009.04.02. 13:40:49

@aszfaltbetyar: nem sok köze van a Suzuki Sportnak az OPC-hez az tény, de nem is állítja senki. Csak annyi, hogy egy 1.6-os 125 LE-s motor van egy 1000 kg alatti kocsiban, plusz a körítés. 3.4-ért nem rossz az, ökörködős kocsi, bár felvágni rá elég ciki. :D

KuKori · http://ireland.blog.hu 2009.04.02. 13:41:13

@aszfaltbetyar: Nekünk is van a családban és a finom egyhatos 1000 km-en 5 decit nyel be. Az Opel szerint ez "normális" és nem tudnak vele mit kezdeni. Azt mondták, hogy "ilyen az ecotec konstrukció". Hát ja, végülis a folyamatos olajcsere megvan :D

aszfaltbetyar 2009.04.02. 13:41:36

@phaidros: én is feldugok magamnak egy sünt de hát ritkán adatik meg hogy lemegy előled egy ferrari :) azt viszont látni kellett volna hogy húztak le az előtte lévő audik, bmwk (úristen miaz ami elől lement a ferrari) :D:D:D
csak egy lassan 20 éves opel amire azt hiszik hogy új autó :)

phaidros 2009.04.02. 13:42:18

@aszfaltbetyar: szerintem a 400.000 km-t futott VW Polo-val lenne reális az összehasonlításod, de mindegy. :)

kovka 2009.04.02. 13:42:46

@phaidros: Na elnézzük neked és msot megúszod 2 sünnel :D
de csak azér tmert nőügy volt! : ) Az üvegtigrisben is megmondta Bajusz h "Ha nő miatt...az más" :D

KuKori · http://ireland.blog.hu 2009.04.02. 13:42:51

@KuKori: persze eladtuk, csak megszokásból írtam hogy "van" amikor pedig csak "volt" :)

PR32 (törölt) 2009.04.02. 13:43:03

bátyámnak is volt régi swiftje. egy motoros (vmi cagiva elefánt vagy más olasz bullshit) oldalba kapta 90-nel, be is ült a motor a hátsó ülés helyére. alváz, miegyéb elmászott. nem volt kevés gyógyítani a verdát, hiába volt huzatópad, sztem simán 5 nyomba ment a kocsi.
de a mostani az olyan, mint egy kis széf. (nem, nem a buzukinál dolgozom, de marketinges vagyok :D)
tényleg olyan, mint egy bunker. lőrésszerű ablakokkal :D:D:D

phaidros 2009.04.02. 13:43:09

@aszfaltbetyar: szerintem a 400.000 km-t futott VW Polo-val lenne reális az összehasonlításod, de mindegy. :)

aszfaltbetyar 2009.04.02. 13:43:28

@phaidros: én ha autót veszek a mai világban nem azért veszek hoyg ükörködjek vele (felvágni egy suzukival? pff ) az autó legyen nagy, kényelmes én ha levezetek 250 km-t úgy szállok ki az autóbol mintha csak a sarki közértbe mentem volna..nálam ez számít

aszfaltbetyar 2009.04.02. 13:43:39

@phaidros: én ha autót veszek a mai világban nem azért veszek hoyg ükörködjek vele (felvágni egy suzukival? pff ) az autó legyen nagy, kényelmes én ha levezetek 250 km-t úgy szállok ki az autóbol mintha csak a sarki közértbe mentem volna..nálam ez számít

PR32 (törölt) 2009.04.02. 13:44:59

ez a dög lenyelte a kommentemet. ottrohaggyámeg, nem írom be mégegyszer!

lényege: régi buzuki: inkább motoron halok meg. új buzuki: bunker, ablakok nélkül.

phaidros 2009.04.02. 13:45:53

@aszfaltbetyar: a Calibra elég időtálló formával rendelkezik, az kétségtelen, még ma is nagyon tetszik. Nem volt egyébként sok gondod vele? Én csak elég hibás példányokkal találkoztam, pl. a lámparögzítés az összesnél elfáradt.

@kovka: köszönöm. :) Lehetne abból a szőrtelen/tüskétlen vagy puha tüskéjű fajtából? :D

PR32 (törölt) 2009.04.02. 13:47:22

Juhúú! nem ette meg a blogmotor a kommentem!
(csajok, én az ilyen kis dolgoknak is tudok örülni. ha ti is hozzám hasonlóak vagytok, név és cím a szerkesztőségben :D)

kovka 2009.04.02. 13:47:34

@Matrix_: 184...kb én is annyi lehet..vagy 180..Te 210? :D

aszfaltbetyar 2009.04.02. 13:47:38

@phaidros: én ha autót veszek a mai világban nem azért veszek hoyg ükörködjek vele (felvágni egy suzukival? pff ) az autó legyen nagy, kényelmes én ha levezetek 250 km-t úgy szállok ki az autóbol mintha csak a sarki közértbe mentem volna..nálam ez számít

phaidros 2009.04.02. 13:48:17

@aszfaltbetyar: a Calibra elég időtálló formával rendelkezik, az kétségtelen, még ma is nagyon tetszik. Nem volt egyébként sok gondod vele? Én csak elég hibás példányokkal találkoztam, pl. a lámparögzítés az összesnél elfáradt.

@kovka: köszönöm. :) Lehetne abból a szőrtelen/tüskétlen vagy puha tüskéjű fajtából? :D

KuKori · http://ireland.blog.hu 2009.04.02. 13:50:20

@phaidros: De belülről büntet a Calibra. A formáktól és az anyagoktól jóérzésű embert a hányinger kerülget, bár külsőleg tényleg szép és az alaktényezője is kiváló!

kovka 2009.04.02. 13:50:50

úgy látom aszfaltbetyár kommentje is megtetszett a blogmotornak :D

aszfaltbetyar 2009.04.02. 13:51:07

@phaidros: már többet költöttem rá mint amennyiért vettem dehát ez más kategória itt őrületről van szó :)ez a benzint is zabálja kivéve az autópályát :)

Matrix_ 2009.04.02. 13:52:16

@kovka: nem kényelmes az a kategória és ez a lényeg. Mert hát hamár ülök benne 1-2-4-8 órát akkor ne görcsöljek már be fél óránként! nem? De! 12! :)

aszfaltbetyar 2009.04.02. 13:53:35

@KuKori: te egy 20 éves autórol beszélsz barátom nem egy ötévesről, ráadásul sport túraautórol nem egy luxus merciről

PR32 (törölt) 2009.04.02. 13:53:50

Juhúú! nem ette meg a blogmotor a kommentem!
(csajok, én az ilyen kis dolgoknak is tudok örülni. ha ti is hozzám hasonlóak vagytok, név és cím a szerkesztőségben :D)

theutat villám 2009.04.02. 13:54:22

@aszfaltbetyar:
Azért azzal legyél tisztában, hogy ez pusztán annak a kérdése volt, hogy a ferrarisnak volt-e kedve pöccinteni a gázon, vagy inkább azt gondolta, menjen a calibrás paraszt, ha akar.

Én országúton már előztem ferrarit (430), mert 80-nal ment! Oklevél hol vehető át érte?

kovka 2009.04.02. 13:55:48

@Matrix_: Hát ez egyértelmű...Gondolom munka eszközöd az autó ha 8 órát is ülsz benne..akkor meg fontos eléggé a kényelem

aszfaltbetyar 2009.04.02. 13:56:30

@theutat villám: ezért kérdeztem a végén hogy valójában melyik is a gyorsabb? nem értetted a lényegét

indapass90210 2009.04.02. 13:59:03

@PR32: Elnök úr, az elnöki kommenteket nem eszi meg a gép. Te elég, ha annyit mondasz: múkoggy!

aszfaltbetyar 2009.04.02. 14:01:04

kinek a pap kinek a papné én biztos nem vennék suzukit 3 milláért, de új autót sem hacsak nem lenne ötösöm a szombaton

PR32 (törölt) 2009.04.02. 14:03:36

Dövan: még mindig enyimé :)

Matrix_ 2009.04.02. 14:04:21

@kovka: nem munkaeszközöm, de 1 órát sem szeretek kényelmetlenül csinálni bármit is. Ha megtehetem. És mér ne tehetném meg? :)
(most főleg saját használatról beszélek, mert a céges autó az más kategória!)

Amúgy most egy Astrám van és abban én kényelmesen elférek. De mögöttem már senki :)

TH 2009.04.02. 14:11:33

@aszfaltbetyar: opel mániád van? :)
Van az opelnél unalmasabb márka a földön? Jó, a Mantát, a Calibrát és az Insigniát leszámítva...
csak hogy belepofázzak az értelmetlen márkavitákba.

aszfaltbetyar 2009.04.02. 14:13:13

@TH: van... a suzuki akinek csak alsókategóriás autói vannak.. következő autó audi lesz mert azért maradunk a németeknél

aszfaltbetyar 2009.04.02. 14:16:22

@aszfaltbetyar: de ugyanez a fiat is (namostkitbántokmeg?) :D

TH 2009.04.02. 14:18:16

@aszfaltbetyar: hát opel után az a logikus lépés. Nem azért mondom, de ha már német, akkor miért nem BMW vagy Merci? Miért a gagyi VW csoport? Jó autókat gyártanak ők is, persze, de azért nem egy prémiumkategória, bárhogy akarják is szegény audit benyomni oda. :)

És az új Swift sokkal kevésbé unalmas, mint az opelek 90%-a. :)

nopasaran (törölt) 2009.04.02. 14:18:32

- nézd meg ezt a linket és örülj, hogy bevoltál kötve...ez az auto is cirka 50-el fogott fát, de nem volt bekötve a sofőr.

Érdemes tanulmányozni a kormány kereket, hogy mit is tett vele az előrecsúszó test !

Szóval övet mindig bekötni, amikor mozog az autó!!!!


- Készülj a jövőre!
Gyakorolj valami nagy üres placcon 1-2 órat.
Vészfekézest, vészkikerülést, durva kormányzást, hogy ne a pánik vezéreljen legközelebb, hanem a berögzült, mozdulatok
ösztönösen hajtódjnak majd végre....!

Sokat segít az agyadnak vészhelyzetben, HA MÁR VANNAK kész cselekvési mintái!!!!, hamár ismerős neki a helyzet...

Nem kell félni... az autóban nem tudsz kárt tenni, egy ilyen gyakorlással, ha a terület egyebként sík, azaz nincsnek padkák-gördök.

Elinte 25-30-ról índítsd a manővereke.
Aztán ha már 60 környékéről is JÓL megy akkor ..kész is vagy.

Évente 2x érdemes újra edzeni/vadulni.
Tavasszal és tél elején az első zúzmarás/fagyos időben...

Az ilyen elrántás miatti beriszálásnál pl.
fontos begyakorolni tudatosan, hogy
ne rántsd túl kormányt a vissza korrekciónál
és, hogy ne fékezz amikor épp erősen alá van szedve a kormány...

aszfaltbetyar 2009.04.02. 14:22:14

@TH: vw ami jól néz ki az nekem drága :) bmw hááát dilemma de inkább audi, arra van szerelőm, neki is az van azt mondja "igénytelen" van belőle 1000, olcsóbb az alkatrész de nincs vele baj

aszfaltbetyar 2009.04.02. 14:23:15

@TH: hja.. nem unalmas amior 500 méteren a swiftel 3szor szembejössz magaddal?

TH 2009.04.02. 14:23:41

@nopasaran: hű, de kemény...ment ez talán gyorsabban is azért, nem?

nopasaran (törölt) 2009.04.02. 14:26:32

Nem...48-52 km/h a hivatalos jegyzőkönyv szerint. (rokonság)

na__most__akkor 2009.04.02. 14:28:59

Az előző 300 kommentben
tulajdonképpen mindent elmondtak.
Majdnem mindent.

Volt egy esetem, szarvas (lehet hogy őz, sötét volt, késő éjszaka, egy óra vagy hasonló).
Tatabánya közelében, régi egyes út. Nagy fékezés, a végén nagy dübbenés, a jószág repült egy nagyot, aztán ELSZALADT.
Telefon: rendőrség
- nem foglalkozunk vele, kérem keressék a vadásztársaságot
- hol?
- hát ott a környéken !!
Nagy nehezen rávettem őket, hogy keressék meg nekem legalább a környékbeli illetékes vadászokat. Azok persze nem vették fel, stb.
Amíg a feleségem telefonügyeletet tartott a kocsinál, elkezdtem keresni a vadat a bozótban (legalább megesszük ...)
Vad sehol. Amikor a telefon kezdett kimerülni, otthagytuk az egészet.
Kárösszeg 150ezer, casco 10%.

Ez az egész VAD dolog úgy nem működik, ahogy van. Mióta vadveszély táblát láttam AUTÓPÁLYÁN, azt hiszem nincs értelme az egésszel foglalkozni. Szerintem az alkotmánybíróság sem tudná megmondani, mikor, kinek, mi a felelőssége.

És ne bántsátok a suzukit, ha szabad kérnem.

aszfaltbetyar 2009.04.02. 14:32:20

dehogy bántjuk... hungarikum :)

RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2009.04.02. 14:46:10

aszfaltbetyar 2009.04.02. 13:35:42
1,8 turbó audi a4-et ami nagy,"
mitől nagy egy A4es? o.O
kisebb mint egy oktávia, kb. mint egy astra, viszont többszörösébe kerül :D

aszfaltbetyar 2009.04.02. 14:50:17

@RosszQtya: nagyobb mint a suzu :) de bocs előtte a6 ot írtam mert a dilemma a4 1,8 vagy a6 csak abban túl nagy a motor

Matrix_ 2009.04.02. 15:47:06

Azé nem gondoltam volna, hogy egy ilyen lájtos posztból ennyi komment lesz. Bár sztem sokat köszönhetünk a Suzukinak is :)

hatesz 2009.04.02. 15:55:44

Na en is egy nyuszit nyomtam el, nem rängattam semmit semerre, csak beleälltam a fekbe. Lefejelte a ködlämpät, ahogy a visszapillantoba neztem, szegenyke meg a lendülettöl pörgött az ut közepen... Finom volt.
Amugy ha vadat ütsz el, ki kell fizetned az okozott kärt (ertsd az ällat ärät) a helyi vadgazdasägnak/vadäsztärsasägnak asszem.
Egyszer meguszta nyuszi-pajtäs, idöben eszrevettem, meg is alltam elötte. Az meg ramnezett, es elkezdett futni a felezövonalon velem megegyezö iränyba. Hiäba dudältam meg villogtam (este volt), räm se bagozott, na akkor mondom, ha verseny hät verseny... vagy 200meterig a nyomäban voltam, szerintem a hätso läbai mär neha elertek a lökhäritomat, de a hülye ällat csak nem ment le az utrol. Artän meggondolta magät (vagy lätta hoyg nem nyerhet) es balra el...
Amugy valakinek vanank tapasztalatai ezekröl a kocsira szerelhetö "vadsipokrol"? Ez lehet egy megoldäs...

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.04.02. 16:00:30

Én egyszer láttam gy vaddisznót. Békésen állt az út szélén. Nem bánom, hogy nem jött ki elém, mert motorral voltam...

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2009.04.02. 16:13:31

@hatesz: Nekem volt olyan, mikor egy nagyjából 10 km-es szakaszon ugyanezt 3 nyuszi egymás után játszotta el velem. Elindultam, ő is. Elfáradt, megáltam. Picit elindultam, megint ő is. Aztán rájöttem, hogy úgy lehet lerázni, hogy bevilágítok az útszéli árokba / susnyásba és úgy indulok el kicsit, némi fárasztás után nem ugrál vissza eléd mikor ezután lámpa le helyzetjelzőre, és kikerülőmanőver. :) Csak mondjuk többször egymás után ez is fárasztó és idegölő. :)

hatesz 2009.04.02. 16:22:23

@SilentSound: hülye ällatok ezek mind:))

zazooo 2009.04.02. 16:27:14

@SilentSound: najó, hát szegény annyit tud, hogy ha valami mozog, akkor attól egyenesen elfele kell menni :D

ganyager 2009.04.02. 16:55:02

Opel vagy Suzuki? - Természetes, hogy OPEL! (természetesen Astrám van) :)

ganyager 2009.04.02. 16:56:57

- Sajnálom, a történet írót! - De "örülök" hogy ennyivel meguszta!

"örülök" = Jó indulatból Írtam így.

nopasaran (törölt) 2009.04.02. 17:03:05

@SilentSound:

A fénykévéből NEM TUD KILÉPNI a vad.

Kapcsold LE a fényt és azonnal elmegy oldalra...

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2009.04.02. 17:05:01

@nopasaran: Próbáltam azt is, lekapcsoltam és ült tovább előttem. Muszáj volt kicselezni. :)

nopasaran (törölt) 2009.04.02. 17:25:33

@fagot:

Igen, a vadban okozott kárért a jármű vezetője a felelős, mert ő a "Veszélyes üzem" neki kell a KRESZ szerint képesnek lenni minden VÁRHATÓ akadály előtti megállásra....az előtt is ami oldalról várható.

Be nem látható útmente esetén pl. neki kell felkészülni az onnan esetleg érkező vadra is.


Az autósnak a kárát csak akkor téríti a vadászati jog tulajdonosa (vagy biztosítója), ha olyan szakaszon történik az elűtés, aminél kinnt van a Vadveszély tábla is...ÉS!!! az ütközés kellően KIS sebességgel (azaz óvatos vezetéssel) történt.

Az ítélkezési gyakorlat tipikusan az, hogy mindkét fél viseli maga kárát, vagyis

- a vadászok nem kerik a vad utáni kártéritést.
Ami egy trófeás őznél akár több millió!!! is lehet (ill. elvitele estén ennyi lesz a lopáskár is)

- az autós maga javítja az autóját

Jo tudni, hogy, ha elviszi valaki az elütött vadat az lopásnak minősül!!! ...és könnyen beleesik a 20000 Ft-fölötti, azaz a BŰNTETT kategóráiba...szóval priusz.

A fentebb említet őz esetén, pedig
akár letöltendő is lehet belőle....

nopasaran (törölt) 2009.04.02. 17:26:59

@SilentSound:

Mert már fáradt és stresszes volt... :-)))
De kis idő múlva egyszercsak mint a villám...

TH 2009.04.02. 17:39:05

@RosszQtya: Mitől kisebb, mint egy Octavia? Az A3 az Octáviához hasonlóan Golf, az A4 pedig már Passat...

Pix 2009.04.02. 18:11:10

Azért néha lehet, hogy nem árt elrántani azt a kormányt.

www.freewebs.com/horseawareness/car%20horse.jpg

Kalti · http://kalti.blog.hu 2009.04.02. 20:43:42

@Matrix_:

Te voltál az első, aki kérdezte, de a többieknek is mondom: szabályosan, 90-nel mentem, nem rohantam sehova. Az útburkolat minősége nem indokolna kisebb sebességet, pár éve aszfaltozták újra, a "gödörről-gödörre" kifejezés inkább csak átvitt értelemben értendő.

Az autó valóban úgy tört, ahogy kellett neki, az utascella egyben maradt, egy kézzel tudtam a baleset után ajtót nyitni, mindkét oldalon.

A vezetéstechnikai tréningre mindig is el akartam menni, ezek után biztosan el is fogok. Így talán a jövőben megkímélem magamat az ilyen esetektől.

Igen, az ESP valószínűleg segített volna, bár a fene tudja így utólag.

Következő rókát/kutyát/egyébtípusúállatot elütöm, lesz vacsora, barátnőmnek bunda, a farkából meg kulcstartó.

Meglepett, hogy keresni kellett valami okot, amiért viselhetem a hülyeposztíró címet, kellemesen csalódtam bennetek:)

Kicsi79 2009.04.02. 20:51:12

Hali Mindenki! Most értem haza, nem volt időm elolvasni a kommenteket, úgyhogy bocs ha ismétlek valakit.
Kalti! Együttérzek veled! Nekem kicsit több szerencsém volt. (Én mondjuk nem rángattam a kormányt, hanem sajnos elcsaptam az őzet a 6-oson Pécs és Paks között. De még nem is fékeztem, időm se lett volna, mert az árokból ugrott elém. Azért hozzáteszem, akkor 14 éves Astrával, és mindezekután hazajöttem vele Budapestre, sőt, még 5 hónapig jártam is az autóval, úgy, hogy nem kellett hozzányúlni, csak kicsit gázul nézett ki. Utána megcsináltattam, de nem ez a lényeg.)

A lényeg (a helyszínelő mondta): Ha nincs Vadveszély tábla, akkor a területileg illetékes vadásztársaság fizeti a kárt. Ha viszont van tábla, a helyszínelők kihívása előtt el kell sétálni a tábláig, és KIDÖNTENI! (Ha ezt már más is leírta, bocs.) Nekem sajnos volt tábla, és ezt a trükköt sem ismertem.

Kicsi79 2009.04.02. 20:55:54

@aszfaltbetyar: Csak hogy örülhess: én is opelmániás vagyok!

Kalti · http://kalti.blog.hu 2009.04.02. 21:06:18

Kár, hogy egész nap nem volt időm leülni ide, most kell végigrágnom az összes kommentet... Úgy 200-nál abbahagytam:)

Bocs, hogy csalódást kellett okozni, de hím vagyok. Viszont hosszú a hajam:) Más kérdés a kecskeszakáll...

Nídforszpídeztem elég sokat, de ott van olyan lehetőség, hogy "restart race"... Azért ott jóval kisebb a rizikó, bátrabb ott az ember, és szerintem lehetetlen átültetni a valóságba. Vagy ha lehet is, nagyon keveset.

Ennek a swiftnek köze nincs a régihez, már csak a nevük közös. Minőséginek nem mondanám, de egyben van, jól néz ki, van benne hely és megvéd. Ennek egyenes következménye, hogy az ár-érték aránya romlott az elődhöz képest, több anyagot nem lehet ugyanannyiért adni. Az összetört példány 2.87 milla volt listaárok, klímával, cédével, metál fénnyel. Szerintem nem drága, kategóriatársakhoz képest pláne.

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2009.04.02. 21:51:23

Nekem az oktatóm is azt tanította, hogy macskát, rókát, kicsi kutyát elütni, a szarvas és vaddisznó helyett meg jobb az árok.

Az őzről, nagy kutyáról nem adott instrukciót.

B.GY. 2009.04.03. 00:03:28

Miért nem vesztek vadriasztót?A tecsóban és egyéb ilyen helyeken lehet kapni 500 Ft-ért.Bár lehet nem ér semmit,de legalább van:)Én elég sokat jártam erdő melletti utakon,de nem láttam egy vadat sem.Lehet semmi köze a vadriasztóhoz,csak szerencsém volt.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2009.04.03. 01:12:49

@hatesz: nem tudom, nekem a kocsira szerelhető ezekről van inkább tapasztalatom:

www.tuffbullbars.com/100_0612.JPG

Ez legalább hatásosnak mondható :DDD

beste 2009.04.03. 06:34:42

Örülök, hogy megvagytok, túléltétek. Én a 146-os alfámmal egy rókát haraptam keresztbe, karoszéria nem sérült, de vízhűtő, klímahűtő ugrott. Viszont 15 évvel ezelőtt a hitves egy dupla kanyarban a 75-ös alfáját törte össze, pörögtek, borultak, segítők "hány halott van?" kérdéssel közelítettek a kocsi felé. Hitves is, barátja is két kék folttal és az ablak helyén való kimászáskor szerzett karcolásokkal úszták meg, pedig még egy villanyoszlopot is megtaláltak. Autó kuka.
Szóval biztos jó kocsi az a swift, de hidd el, hogy a nagyobb autók többet védenek...

TH 2009.04.03. 10:25:12

@fagot: Vannak esetek, amikor a vadászati társaság fizeti az autóban okozott kárt. Én hál'istennek nem tudom pontosan, de úgy tudom, hogy ha nincs figyelmeztető tábla, és az autós nem ment gyorsan, akkor általában megtérítik az ő kárát. De persze lehet, hogy rosszak az információim, de eddig mindenki ezt mondta nekem.

hatesz 2009.04.03. 11:50:14

@KuKori: ott a pont:)))
De amugy en a nyuszis eset utän (nem Playboycsajos incidens) felszereltem egy ilyen vadsipot, de a kocsival utana nem nagyon hagytam el BPet, mondjuk ott is sok az eledugro allat....

hatesz 2009.04.03. 11:53:46

@nopasaran: "a vadászok nem kerik a vad utáni kártéritést.
Ami egy trófeás őznél akár több millió!!! is lehet (ill. elvitele estén ennyi lesz a lopáskár is)"
azert erre ne vegyel merget. Max polgari peres eljäräs kereten belül, de igenis kerhetik. Ha elütsz egy tehenet, a gazdälkodo sem kerheti a tehene ärät (räadäsul ha meg figyelmeztetö täbla is volt, hogy figyu, tehenek az uton) ???

Marty Mcfly 2009.04.03. 14:56:47

@hatesz: @TH:
ha nincs kint tábla és elütöd a vadat, csak akkor téríti meg az 'erdészet' a károdat, ha ott valamilyen vad tenyésztése folyik és el van kerítve! (pl. vadásztársaság vaddisznóskertje), egyébként a senki földje!

TH 2009.04.03. 14:57:40

@Marty Mcfly: Na, akkor ez a konkrét eset, amikor fizetnek. :)
Kösz a pontosítást.

Sutty ! 2009.04.04. 01:53:33

Ebből az a tanulság, hogy gond nélkül el kell ütni az ilyen nagyságú állatot.

Csak annak erejéig kell különleges hirtelen fékezést végrehajtani, ami arányban áll a végkimenetel súlyosabb lehetőségével.

Nyilván szarvas bikát nem szabad elütni, mert akkor mi húzzuk a rövidebbet.

De a félreértések elkerülése végett szándékosan soha.

De a mérlegelés a mi kezünkben van.

alte trottel 2009.04.04. 15:06:34

@KuKori: Hatásos, de:
1. Érdekesen mutatna egy Matizon
2. Tilos.

Amúgy évek óta van a járműveimen vadriasztó síp és határozottan jó. Igaz, 2, de inkább három db. kféle van egyszerre a lökhárítón.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2009.04.05. 12:00:59

@alte trottel: Ezen az oldalon van személykocsira applikálható is :) Kicsit furcsán néz ki, de hát akkor akár Matizra is :D

alte trottel 2009.04.05. 15:47:44

@KuKori:
Régóta dédelgetett ötletem, hogy hungarocellből csinálok egy komolyabb T-gerenda utánzatot jó acélszürke festékkel lekenve és ráteszem a nejem kocsijára, elől-hátul.
Elrettentésnek szerintem beválna. Állatot (négylábúra gondolok) meg úgyse üt el.

Zaqwe 2009.04.06. 09:12:26

Vadkárnál sajnos a vadveszély tábla a vadásztársaság felelőssége szempontjából semmit sem jelent. Csak akkor felelnek, ha a vadkár az ő nem megfelelő magatartásuk miatt jött létre (felróhatóság) és ezt te bizonyítani is tudod. Tavaly a 8-as úton Székesfehérvár után közvetlenül (Veszprém felé) egy őz szaladt a kocsi bal oldalának a a szembesáv felöli oldalról. Lassan mentem de csinált vagy 50000es kárt. A rendőrök ilyenkor kiröhögik az embert, a vadásztársaság meg úgy áll a dologhoz, hogy pereld be. Ja és tábla nem volt...

lwcolors 2009.04.06. 11:27:16

Túl sok a komment, nem akartam mindet elolvasni:
Az a lényeg, hogy a posztíró szerencsésen megúszta. Nehéz dolog nem elrántani a kormányt. Ismerősöm nem rántotta el a kormányt, viszont az őz az ütközés után a kocsi elé esett, ráhajtott és úgy vágódott be az árokba.
Én is falun élek, vadveszély tábla nincs, az utak szélét viszont nem kaszálják nyáron, méteres gaz van végig, így szerencse kérdése a vadelültés. Én is ütöttem már el őzet, jó pörkölt (csak kicsit drága: 150 volt a javítás) lett belőle. Most védekezem: terepjáróm van, gallytörővel. Nyúl, macska, róka, kiskutya nem ellenfél, a többi meg fennakad a gallytörőn. Ezzel is ütöttem már el őzet, a kocsinak semmi baja, tehát ez az őzpörkölt nem került semmibe.

lwcolors 2009.04.06. 11:47:49

Még annyit, hogy a vadásztársaságoktól senki nem lát pénzt. Felmondták ugyanis a biztosításukat, amiből a károsultak kapták korábban a pénzt a kocsik javítására, mert túl drága lett volna.
Egy ismerősöm 2005-ben ütött el egy szarvast. Új kocsi TK. Mint később kiderült, bérvadászat volt (hajtókkal) az út melletti erdőben, tehát a vadászok riasztották fel az őzet. Egyértelmű a vadásztársaság felelőssége, a bíróság meg is ítélte, mégsem fizetnek. Most újra perli őket.

lwcolors 2009.04.06. 11:53:07

Már írni sem tudok: az előző hozzászólásomban szarvasról van szó, amit elütött. Egy egész csapat állat futott át előtte az úton, végülis a legnagyobbat sikerült elütnie.

Locksmith 2011.02.18. 22:05:35

Nem szidjuk mi a swiftet, jó kis kocsi az.
Jól is megy és jól is törik (ezen a töréstesztet értem).
Mázlitok volt, a fával












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása