Fj0d0r lenti kérdését akár úgy is le lehet fordítani, hogy kereszteződésnek minősülnek-e az autóbuszfordulóra hajazó kis út becsatlakozásai, hisz ezen áll, vagy bukik a dolog.
Az alábbi képet bocsátanám vitára.
Az útra tehergépkocsival behajtani tilos, viszont balra van egy öböl (ami vagy egy buszforduló vagy egy kis parkoló, mindegy) aminek a két torkolata között (ez a szakasz max 15-20 méter) helyezték el a behajtási tilalmat jelző táblát.
Szóval szabályos-e tehergépkocsival az öbölben, a táblát kikerülve behajtani az útra? Ha igen nem tűnt ez fel senkinek mikor kirakták azt a táblát?
George Jung 2009.04.10. 16:20:43
Továbbá kérdezném, hogy ez a "kereszteződés" felold-e mondjuk egy sebességkorlátozást...?
..::: Flúgos Kamionos :::.. (törölt) 2009.04.10. 16:20:49
..::: Flúgos Kamionos :::.. (törölt) 2009.04.10. 16:23:06
Jude (törölt) 2009.04.10. 16:23:35
..::: Flúgos Kamionos :::.. (törölt) 2009.04.10. 16:25:06
Xebulon 2009.04.10. 16:34:03
Szóval előbb van a jogszabály, amely teherautómentesíti az utat, majd kiteszik a táblát.
Ha a tábla eltűnik, vagy megkerülöd, akkor is érvényes.
Majd a rendőri feljelentés után a bírósági tárgyaláson a bírónőnek magyarázhatod, hogy hogyan nem vehettél tudomást a tábláról.
Ha így lenne, akkor mi a francnak autóbuszöböl, egyszerűen kimész a terepre és a táblát jobbról megkerülöd.
Vagy teszem azt a Budapest határát jelző táblát is megkerülöd jobbról, majd a városban végig 90-nel - vagy ha autópályáról jössz, akkor végig 130-nal?
-d(-_-)b- 2009.04.10. 16:36:47
már ha kereszteződésnek számít.
Füstkarikagyáros 2009.04.10. 16:50:45
A fenti hibától eltekintve: honnan tudjuk a a szabályt, ha nem a táblából? Szvsz a fenti helyzetben pont a kis egyenes szakaszon tiltják a teherforgalmat, és - egyéb szabályozás híján - terelik az "öböl" felé.
pickapu 2009.04.10. 16:52:24
BJani 2009.04.10. 16:55:13
Flúgos Kamionossal egyetértve: valószínűleg a közút kezelője tette ki rosszul a táblát.
Kérjük a T. posztírót, hogy hívja fel az önkormányzat / útkezelő figyelmét :)
Autosave 2009.04.10. 16:57:29
BJani 2009.04.10. 16:58:58
Ez nem igaz!
Ha nincs kinn egy korlátozó tábla, akkor honnan kellene tudni, hogy bármilyen korlátozás van érvényben?
Forgalmi vizsgán megtörtént, hogy egy srácot azért vágott meg a vizsgabiztos, mert nem adta meg egy kereszteződésben a jobbról jövő kocsinak az elsőbbséget. A srác azzal védekezett, hogy az út mindig főút volt, amin mentek. Csak egy korábbi balesetben teljesen kidöntötték a táblát.
Tanulság: ne megszokásból vezess!
-d(-_-)b- 2009.04.10. 17:00:12
Füstkarikagyáros 2009.04.10. 17:02:02
pickapu 2009.04.10. 17:13:59
kard73 2009.04.10. 17:18:42
kamionos 2009.04.10. 17:22:35
Nem ajánlatos behajtani az adott útra, mert nem viccből van ott a tábla. Meg kell fordulni a buszfordulóban, és keresni kell másik utat a cél felé. Egyszerűbb így tenni, mint kockáztatni a büntetést, vagy tolatni.
Zsola777 2009.04.10. 17:26:10
Ha tehát arra is van út, akkor a behajtás szabályos, csak marhaság. Tessék a táblát odébb tenni, vagy védeni az öblöt!
Kedvencem amúgy a pirosnál a külsőben jobbra forduló, majd a keresztúton megfordulva megint csak jobbra elhaladó megoldás (így szokták kikerülni a lámpát - szabályos persze, ha nincs záróvonal a fordulónál).
Zsola777 2009.04.10. 17:30:50
14. § (1) A járművek forgalmát tiltó vagy korlátozó jelzőtáblák:
r) „Tehergépkocsival behajtani tilos” (43. ábra); a tábla azt jelzi, hogy az útra tehergépkocsival - kivéve a legfeljebb 2500 kilogramm megengedett legnagyobb össztömegű, zárt kocsiszekrényű tehergépkocsit -, valamint vontatóval, mezőgazdasági vontatóval és lassú járművel behajtani tilos; ha a tábla súlyhatárt is megjelöl (44. ábra), csak az ezt meghaladó megengedett legnagyobb össztömegű ilyen járművel tilos behajtani;
A tábla tehát az általa jelölt útra vonatkozik, onnan érkezve a tábla jól látható, egyértelmű a jelölés.
Visszavonom a fenti állításomat, az útra nem hajthat be kerülővel sem.
-d(-_-)b- 2009.04.10. 17:40:55
Füstkarikagyáros 2009.04.10. 17:41:26
Zsola777 2009.04.10. 18:04:34
Zsola777 2009.04.10. 18:05:54
Before · http://azbeszt.blog.hu 2009.04.10. 18:53:24
MP 2009.04.10. 18:57:30
bonobonohu · http://bono.hu 2009.04.10. 19:04:09
Lips 2009.04.10. 19:11:01
A másik, hogy az ellenkező irányból hol van kihelyezve a tábla általában arra a szakaszra vonatkozik és kellene lennie feloldó táblának vagy nem, ha kereszteződés van. Szerintem az nem minősül kereszteződésnek.
Pl.: XVIII. kerben is va olyan 7,5 t-s tábla amit az utca KÖZEPÉN van kihelyezve ott mindenképpen tilosban lehet csak menni mert még csak [ kivéve célforgalom ] sincs
Szőröstalpú Jeti 2009.04.10. 19:16:31
Tegyük fel, hogy nem hajt be az adott szakaszra. De akkor tolasson vissza? Azért egy nyergessel biztos szép mutatvány lenne.
kakamatyko 2009.04.10. 19:19:39
Ha viszont volt a legutobbi keresztozodesnel elojelzes (mondjuk teherautoval behajtani tilos kiveve celforgalom), akkor aztan nagyon nehez kimagyarazni.
kakamatyko 2009.04.10. 19:20:46
Sanya69 2009.04.10. 19:24:29
Matrix_ 2009.04.10. 19:29:39
..::: Flúgos Kamionos :::.. (törölt) 2009.04.10. 19:49:13
hird 2009.04.10. 19:49:37
Lipcsei Peti a Király!
Matrix_ 2009.04.10. 19:55:08
De lehet, hogy ott nem tudott volna elmenni másfele egy nagyobb dög. Ismerni kéne a környéket hogy pontos képet kapjunk.
..::: Flúgos Kamionos :::.. (törölt) 2009.04.10. 19:57:19
____ 2009.04.10. 20:06:08
rushman 2009.04.10. 20:21:52
Van azon a 15 méteren olyan pont (akadály, stb), ami indokolttá teszi a behejtás tiltását?
Ha nincs, akkor majd később lesz.
Amúgy szokott lenni kiegészítő tábla, ami elkerülő útvonalat javasol. Ha a kiegészítő tábla azt a kis képződményt javasolná az akadály kikerülésére, akkor oké.
Mivel tök egyenes útról van szó, valószínűleg a tábla messziről látható is. Vagy az van, hogy valaki hülye volt és x méterrel arrébb rakta ki azt a szerencsétlen táblát, vagy az öblöt később alakították ki, és szartak a táblára.
De szerintem ez az egész kérdés csak egy újabb kiskapu keresése. A teherautós helyében nem mennék tovább... sőt, kihasználnám az öblöt arra, hogy megforduljak. Minden jel arra utal, hogy nem arra a néhány méterre szánták a tiltást.
gmower (törölt) 2009.04.10. 20:27:03
a) Út: a gyalogosok és a közúti járművek közlekedésére szolgáló közterület (közút), illetőleg magánterület (közforgalom elől el nem zárt magánút).
k) Útkereszteződés: két vagy több útnak azonos szintben való kereszteződése, egymásba torkollása, illetőleg elágazása.
sz) Földút: jármű közlekedésre szabadon tartott, eredeti termett talajú vagy ahhoz hasonló anyagú (pl. zúzottkő, kavics, murva, kohósalak stb.) út, amelyen legfeljebb talajszerkezetet javító beavatkozás történt, ideértve azon földutat is, amely a szilárd burkolatú úthoz való csatlakozás, illetve a vasúti átjáró előtt legfeljebb 50 méter hosszban szilárd burkolattal rendelkezik.
t) Szilárd burkolatú út: olyan út, amelynek úttestje szabályosan lerakott kő vagy műkő, továbbá beton vagy aszfalt burkolattal rendelkezik.
Azaz:
Ha az az öböl megfelel a szilárd burkolatú út kritériumnak, akkor még ráadásul jobbkezes is :D Ha földút, akkor az öböl az alárendelt, de attól még a k) pont érvényesül, és feloldja a tábla hatályát, azaz kikerülhető teherautóval a probléma.
gmower (törölt) 2009.04.10. 20:30:46
Marcellusca 2009.04.10. 20:32:35
A "buszforduló" pont azért van ott, hogy aki nem vette észre (vagy komolyan) az előjelző táblát, ne adj Isten 20 km alatt elfelejtette, az meg tudjon fordulni és másik utat keresni.
Szvsz a buszforduló nem minősül kereszteződésnek, mint ahogy a kocsi bejáró sem.
De osztom a véleményt, mely szerint bővebbet konkrét helyismeret függvényében lehetne mondani.
gmower (törölt) 2009.04.10. 20:36:35
Marcellusca 2009.04.10. 20:41:43
gmower (törölt) 2009.04.10. 20:46:24
Kifordított kacagány 2009.04.10. 20:46:34
idióták, ha az a kis öböl útnak minősülne, akkor annyi erővel egy gépkocsibehajtó is annak minősülne és pl lakott területen minden egyes ilyen után ki kellene tenni mondjuk a főútvonal táblát(főútvonal esetén), vagy minden beállóba macisajtot rakhatnának. még jó, hogy ez nincs így. egyébként még a mezőgazdasági utakra vezető behajtók sem minősülnek útnak. csak szólok, ha valakinek esetleg ez sem tűnt fel.
gmower (törölt) 2009.04.10. 20:59:28
A gépkocsibehajtó közforgalom elől elzárt magánút, hisz nem engedsz be akárkit, tehát nem út.
"a mezőgazdasági utakra vezető behajtók sem minősülnek útnak"
De, ha közforgalom elől nincs elzárva. És láss csodát, ilyen helyeken tényleg kint van a főút tábla...
Autosave 2009.04.10. 21:06:09
Te is tudod, miről szól ez a tábla...
Rendőrrel való affér, vagy bíróság előtt is sima bukta lenne az ügy.
Ne álmodozzunk.
gmower (törölt) 2009.04.10. 21:21:20
Drága Centrum barátunk egyszer megbüntetett, mert nem vettem parkolójegyet. Valóban nem vettem, mert a földön hevert a parkolási zónát jelző tábla. Ugyan lehet azt mondani, hogy a parkolóautómatáról "Te is tudod, miről szól", de ez engem teljes mértékben hidegen hagyott, lefotóztam a lent heverő táblát, és amikor jelentkezett az ügyvédi iroda, elküldtem nekik a fotókat, valamint a fővárosi parkolási rendelet és a KRESZ arra vonatkozó részeit, hogy ennek a táblának kint KELL lennie (ugyanis jogilag nem attól lesz parkoló övezet, hogy parkolóautómata van, hanem a táblától), valamint közöltem velük, hogy bíróságon is szívesen előadom az álláspontomat. Soha többé nem hallottam róluk (és már elévült) :D
Autosave 2009.04.10. 21:30:42
Gondolom, "nem vetted észre" a földön heverő táblát, csak az automatákat. Furcsa volt, mit is keresnek ezek itt...?
A parkolási társaságot ne hasonlítsd a "szervekhez", velük nekem is volt komolytalan sztorim, számtalan...
Marcellusca 2009.04.10. 21:37:17
Amennyiben nincs a buszfordulónak kötelező haladási iránya, akkor kijátszható a tábla.
Valószínű elcseszték a táblázást. :)
gmower (törölt) 2009.04.10. 21:40:43
A "szervek" sem Istenek, ha van egy idióta helyzet, de jogilag neked van igazad, meg fogod nyerni (persze időben kell fellebbezni, és nem szabad elismerni, aláírni semmit). Az udvarba épített hotel esete tökéletes példázza a "jogilag helyes, de teljesen idióta gondolat" létjogosultságát ebben az országan.
Autosave 2009.04.10. 21:47:29
Igazad van, a szervek nem istenek.
De, ha valakinek az a legfontosabb, hogy az alapvetően egyértelmű, de kiskapukon megtámadható szabályokat keresse a fostalicska társadalmunkban, akkor 600 év múlva is a leggagyibb ország leszünk európában, ill. inkább a balkánon...
gmower (törölt) 2009.04.10. 21:57:20
Autosave 2009.04.10. 22:10:53
Ne haragudj, nem értek egyet veled.
"A baj ott kezdődik, amikor a kiskapukat szándékosan építik be a rendszerbe, és csak egy előre meghatározott, szűk kör tudja kihasználni." Ezt a konkrét esetben nem igazán tudom értelmezni.
Mások nyilvánvaló hülyeségére nem fogok x időt pazarolni. Tudod, az idő pénz. Valószínűleg, más órabérben dolgozunk.:D
P.s. aki a post elején vázolt helyzetben tehergépkocsival behajt az útra, elmélkedjen a következményeken. Amen.
Kopi3.14 2009.04.10. 22:21:35
Peetee 2009.04.10. 22:33:03
Más kérdés, hogy ha lelopnak egy település végét jelző táblát akkor nem fog senki 50-el menni 15km-t a következő faluig. És ha a település kezdetét jelző táblát lopják le, sem fog mindenki 90-el végigrongyolni a városon, mert nem volt tábla.
jónévez 2009.04.10. 23:24:04
jónévez 2009.04.10. 23:56:30
Ilyeneket azok a mulya emberek szoktak mondani, akik nem ismerik a szabályok vagy a törvények adta lehetőségeiket, és bántja őket, hogy mások igen. Pont az a balkáni, ha a jogaikkal élő embereknek próbálja a "szerv" hatalmi szóval megmagyarázni az ő értelmezését.
Szamurájx · http://www.szamurajblog.hu 2009.04.11. 08:57:26
Darren79 · http://www.darren.hu/blog 2009.04.11. 08:58:02
Kérdés, hogy azt a táblát vajon rossz helyre rakták-e ki. Valószínűleg nem elég átgondoltan.
Tron65 2009.04.11. 09:05:20
Amúgy alapban a következő az elv:
Az adott utat/útszakaszt használni kívánók értesüljenek a korlátozásokról, bármely irányból is közelítik meg azt. Ezért van ismételve minden sarkon pl a sebességkorlátozás, megállni tilos táblák. Ha a betorkolló csak az eredeti útról letérve lehet eljutni, ott elvilegnem kell ismételni, hiszen az autós korábban értesült a korlátozásról. Én az öböl elé tennmém a táblát, mert úgy egyértelműbb.
promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2009.04.11. 09:28:28
Hát, ezt én nem a jogaival élő öntudatos polgár cselekedetének tartom, hanem tipikus és kicsinyes balkáni ügyeskedésnek.
Ráadásul szerintem elég nyakatekert értelmezés két útkereszteződésnek tekinteni ezt a helyet. Sokkal természetesebb egy járdaszigettel leválasztott sávnak vagy buszöbölnek tekinteni. Szerintem az útkereszteződéses értelmezés simán megbukna a bíróságon.
Bónusz kérdés: ha útkereszteződés, akkor a balról érkező autóknak elsőbbséget kell adniuk a "kis utcából" kihajtóknak. Te megadnád?
ArmandoBertolucci · http://nincsszabaly.blog.hu 2009.04.11. 11:16:58
Erről jut eszembe, hogy a budapesti Ferihegyre vezető gyorsforgalmi úton is van egy teherautóval behajtani tilos tábla az Üllői útnál. Viszont a gyömrői úton van egy benzinkút, ahonnan fel lehet menni a gyorsforgalmira, és ott már nem tiltják a teherautók behajtását. (Amúgy végig tiltott lenne, hiszen a Ferihegy 1. felőli behajtáskor is van tiltó tábla.)
cso zsi 2009.04.11. 21:04:40
Idióták számára táblát is kiraknak.
Értelmes ember viszont a forgalmi irányokat betartja.
Nem parkolunk az úttest bal oldalán sem (bár szemet hunynak felette városi kis utcákban), hiszen nem látszanak a közlekedési táblák, csak a hátulja.
A rajzon vagy nem szerepel minden, vagy a közút kezelője hibázott.
cso zsi 2009.04.11. 21:09:12
A Gyömrői úti benzinkúton elméletileg le van választva a gyorsforgalmi úti, és a Gyömrői úti tankolók forgalma, csak a terelőfal szokott vándorolni.
jónévez 2009.04.11. 22:41:41
A bónuszkérdésre a válasz: igen, megadnám, mert az (is)a dolgom, hogy az útkereszteződésekben meggyőződjek arról, hogy kinek is van elsőbbsége. Aki nem adja meg az elsőbbséget, ráfázhat, én pedig szeretem a munkámat, még elsofőrködnék a nyugdíjig.
jónévez 2009.04.11. 23:12:55
Amire te gondolsz (parkoló a bal oldalon) ott is csak két esetben:
1.,-akkor van egyirányúsítva, ha van elérhető távolságban a jobb oldalon is parkoló,
2.,-vagy ha az út kezelője úgy ítélte meg, hogy onnan veszélyes balra kifordulni.
promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2009.04.11. 23:16:55
De persze Te magad is elismered, hogy a posztban leírt hely nem arra van kitalálva, hogy ott a teherautó átmenjen. Csak azt nem értem, ezek után miért gondolod, hogy a két teljesen más példa összevethető.
Ami a "bónuszkérdést" illeti: nem ismerem a helyszínt, abban se vagyok biztos, hogy ott az az egy tábla van, de a posztban leírtak illetve a rajz alapján szerintem egyáltalán nem egyértelmű, hogy az az "öböl" vagy akármi az ott külön út. Ha meg nem külön út, akkor nincs kereszteződés, nincs jobbkézszabály, csak sávváltás. Esetleg lehet buszöböl járdaszigettel elválasztva, akkor onnan a buszt ki kell engedni, de mást nem.
Flashzee · http://www.flashzene.com 2009.04.12. 16:14:17
..::: Flúgos Kamionos :::.. (törölt) 2009.04.12. 16:35:16
zeger 2009.04.12. 19:11:59
Fj0d0r 2009.04.12. 20:27:28
jónévez 2009.04.12. 21:51:32
jónévez 2009.04.12. 21:54:37
Köszi a pontosítást!
jónévez 2009.04.12. 22:15:46
promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2009.04.12. 23:11:26
A jó megoldás az, ha rendesen ki van táblázva a dolog (pl. macisajt, behajtani tilos, stb.), akkor nincs vita. Ha nincs kitáblázva, akkor szerintem lenne, aki megadná az elsőbbséget, lenne aki nem: garantált lenne a balesetveszély. A döntés meg valószínűleg a bíróságra maradna.
De a poszt alapkérdése számomra továbbra is egyértelmű: ez nem az az eset, amikor szabályosan kikerülheted a behajtani tilos táblát.
jónévez 2009.04.13. 00:48:52
Diósgyőrből mész Egerbe, van két aluljárónak nevezhető valami, olyan boltív kialakításúak, azt hiszem a kisvasút megy feletted, na ott az elsőnél 3,4m-es, a másodiknál 3,2m-es korlátozás van. Az elsőn nagy széllel átmentem, a másodiknál behúzódva középre súrolta a ponyva a köveket. De itt balról akár meg is kerülhettem volna a felüljárót, és szabályosan, mert a tábla a felüljáró alól tilt ki.
(Persze ezt csak akkor vettem észre, amikor egyszer kirándulni voltunk, és mutogatom: na, itt akadtam meg! Erre az útitársam megkérdezte: miért nem kerülted itt ki? Igaza is volt,csak én azt hittem, egy 3,20-as autó átfér könnyen a 3,2-es korláton.)
kpetya 2009.04.14. 08:20:00
Kinek jutott eszébe, hogy szabályos be lehet oda hajtani szemből?
Nem azért, de egészen biztos, hogy a „Tehergépkocsival behajtani tilos” az a következő utkereszteződésig érvényes???
záporjózsi 2009.04.14. 11:54:52
A mozgó járművekre vonatkozó korlátozások már csak ilyenek...
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.04.14. 12:06:22
Felénk pld divat kirakni a sebességkorlátozó táblát közvetlen az útkereszteződés elépár méterrel.
touch-kó 2009.04.14. 12:23:32
Kikerülni viszont kikerülheti, persze attól függ hogy a tábla.
Nehéz kérdés..
Szerintem simán kikerülheti,mert ha az útkereszteződésre nyílik, akkor egy újjabb táblának kellene lennie,ahol visszakanyarodik a 'főútra?'
..::: Flúgos Kamionos :::.. (törölt) 2009.04.14. 12:31:11
Az öböl bejárata szerintem is kereszteződésnek számit, más kérdés, hogy ha nincs "macisajt" tábla, akkor a jobbkézszabály érvényes, viszont ha az egyenesen haladó út főútnak van kitáblázva, akkor ez valahogy nem jön össze...
kpetya 2009.04.14. 12:33:49
Lehet, és az is lehet, hogy rosszul olvastam a kreszt. Ui abban nem említik ezt a tényt.
14§
(1) r) „Tehergépkocsival behajtani tilos” (43. ábra); a tábla azt jelzi, hogy az útra tehergépkocsival - kivéve a legfeljebb 2500 kilogramm megengedett legnagyobb össztömegű, zárt kocsiszekrényű tehergépkocsit -, valamint vontatóval, mezőgazdasági vontatóval és lassú járművel behajtani tilos; ha a tábla súlyhatárt is megjelöl (44. ábra), csak az ezt meghaladó megengedett legnagyobb össztömegű ilyen járművel tilos behajtani;
(6) Az (1) bekezdés c)-g) pontjában említett jelzőtábla hatálya a táblánál kezdődik és a következő útkereszteződés kezdetéig tart, kivéve, ha a jelzőtábla alatt elhelyezett kiegészítő tábla ennél rövidebb távolságot jelöl meg, vagy a (7) bekezdésben említett jelzőtábla a tilalmat előbb feloldja.
Na most ez alapján, ezt a táblát a kereszteződés nem oldja.
kpetya 2009.04.14. 12:35:00
Utkereszteződés ha az öböl külön út. De kérdés, hogy az e! De miért lenne az?
..::: Flúgos Kamionos :::.. (törölt) 2009.04.14. 12:38:33
kpetya 2009.04.14. 12:41:19
De miért lenne az? Akár lehet egy külön "sáv" is. A sima buszmegálló sem külön út és egy járdasziget sem csinál másik útat.
De amit irtam lényegtelen is, mert azt a táblát nem oldja fel az útkereszteződés.
..::: Flúgos Kamionos :::.. (törölt) 2009.04.14. 12:51:57
Ezt a táblát, úgy mint a többi tiltó/korlátozó táblát feloldja a kereszteződés. Az általad idézett részletben csak az van leirva, hogy a c)-g) pontban emlitett táblákat feloldja a kereszteződés, a posztban lévő jelzőtábláról nincs szó. Ha igy lenne, akkor szerinted mi oldaná fel a tábla tilalmát?
kpetya 2009.04.14. 13:11:30
Hát a kereszteződés nem. Le van irva pontosan, hogy kereszteződés mit old fel.
De sokat segitene ha elmondanád, te mire alapozod a véleményedet!
..::: Flúgos Kamionos :::.. (törölt) 2009.04.14. 13:33:23
promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2009.04.14. 13:46:18
Az nem lehet, hogy a "behajtani tilos" tábla "hatálya" az a pont, ahol a tábla ki van helyezve? Hiszen azon a ponton nem juthatsz túl szabályosan.
Szemben a c-g pontokkal, amik arról szólnak, hogy továbbmehetsz, de valamilyen korlátozást be kell tartanod (sebesség, előzés...). Ezeknél értelmes és logikus arról beszélni, hogy mikor oldom fel a korlátozást (megfelelő tábla vagy kereszteződés).
Tehát azért nem kell oldani a következő kereszteződésnél a behajtani tilos tábla hatályát a KRESZben, mert az ott már nem hatályos.
Viszont ha azt akarod, hogy a kereszteződés után se legyen azon az úton teherautó, akkor a kereszteződésnél újra ki kell tenned a táblát, hiszen a kereszteződésből bekanyarodhat oda teherautó. Ilyen értelemben "oldja" az útkereszteződés a táblát, csak nem jogilag, hanem gyakorlatilag.
..::: Flúgos Kamionos :::.. (törölt) 2009.04.14. 13:48:28
Én is kb. igy gondoltam :)
kpetya 2009.04.14. 14:02:45
Én is. :) Mert hát a pontos szöveg ugy szól, hogy az útra behajtani tilos.
záporjózsi 2009.04.14. 14:04:19
promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2009.04.14. 14:10:22
kpetya 2009.04.14. 14:21:28
???
"...a tábla azt jelzi, hogy az útra autóbusszal ... – behajtani tilos;"
Hát jó nagy pont az az egész út!
kpetya 2009.04.14. 14:25:39
A kapaszkodó-, a gyorsító-, lassító-, az autóbusz-forgalmi sávok, a kerékpársáv és az autóbuszöböl az úttest részei, ezért a mellettük lévő forgalmi sávon is tilos a megállás, ugyanis e tilalom nélkül nem érvényesülne az a szabály, miszerint az úttest szélén kell megállni.
promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2009.04.14. 14:27:19
kpetya 2009.04.14. 14:33:26
csak egy érv, hogy az az öböl miért nem külön út.
?? én nyertem. :)
promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2009.04.14. 14:38:22
kpetya 2009.04.14. 14:55:57
Hát ha neked egy út pont szerű vmi, akkor nem csodálom. :)
Az eredmény vagy a folyamat tiltott?
promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2009.04.14. 15:11:15
kpetya 2009.04.14. 15:28:23
na ja, ha tévesek, rosszak az érveid, jól teszed ha nem vitázol. :)
De furcsa személyiségre vall, ha komolyan hiszed, elég kikerülni a táblát, és a tiltás ripsz-ropsz már nincs is.
promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2009.04.14. 15:34:10
Ezt nem mondtam, sőt. Olvasd el az összes hozzászólásomat!
"na ja, ha tévesek, rosszak az érveid, jól teszed ha nem vitázol. :)"
Bár látnám, hogy egyszer magadra is alkalmazod ezt az elvet. :-)
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.04.14. 16:02:53
Mert a kresz szerint az. Elsőbbséget adsz, amikor kihajtasz onnan a másik útnak, és megfelel a kresz szerint az út fogalmának. Sőt cifrábbat mondok. A Tábla az útKRESZTEZŐDÉSig van érvényben. Nem nézi, hogy a keresztező út merre megy tovább.
kpetya 2009.04.14. 16:10:12
fából vaskarika. önmagával akarsz vmit bizonyítani.
(elsöbbséget adsz, mert elindulsz vagy sávot váltasz, mégsem útkereszteződés)
kpetya 2009.04.14. 16:11:53
Fából vaskarika. Önmagával akarsz bizonyitani vmit. (elsöbbséget kell adni mert kereszteződés, kereszteződés mert elsöbbséget kell adni)
(elsőbbséget kell adni elindulásnál, sávváltásnál, mégsem kereszteződés)
kpetya 2009.04.14. 16:12:29
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.04.14. 16:15:28
Megkérdeztem, hogy van-e út a fülöp szigetekre. Mondták, hogy van. És kérdeztem, hogy az öbölbe is lehet-e menni? Mondták, hogy ige, de az külön út.
Komolyra fordítva: Az azért külön út, mert egy külön út. Levállik az eredeti út irányától, és másfele folytatódik. Az, hogy visszakanyarodik, egy dolog. Elsőbbséget azért adsz, mert ott kereszterődés van, ahol becsatlakozol. Ha az alsó sáv része lenne, akkor be sem lehetne hajtani oda a teharautóval. (vagy a busszal. )
kpetya 2009.04.14. 16:20:54
Ne vicceskedjen mán az úr. Attól a pici vacak járdasziget/földdarabtól lesz az az öböl külön út?!
..::: Flúgos Kamionos :::.. (törölt) 2009.04.14. 16:23:44
kpetya 2009.04.14. 16:26:34
Menj el a Lurdyhoz, Mester utcai rész. Ott a két, egyirányba vezető forgalmi sávot járdasziget választja el. Szerinted ez a két sáv két külön út?
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.04.14. 16:27:01
Nincs szabály rá, hogy mekkora föld választhatja el az utakat, és arra sem, hogy minden esetben földes rész kell hogy elválassza. Két földutat mi választ el?
kpetya 2009.04.14. 16:32:26
A Harmat utcában (Ihász és Csösztorony utca közt) van egy hasonló kialakítású buszmegálló. Az a megálló külön út lenne?
..::: Flúgos Kamionos :::.. (törölt) 2009.04.14. 16:33:47
kpetya 2009.04.14. 16:34:39
Akkor marad a józan paraszti ész és logika.
Ha két földutat csak egy lépés választ el, akkor az nem két út.
kpetya 2009.04.14. 16:36:17
Talán ha válaszolnál a konkrét kérdésre! (kérdésekre) :)
- A Lurdy mellett, a két sáv külön út?
- Harmat utcai buszmegálló, külön út?
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.04.14. 16:37:00
Akkor a Dózsa györgy út és a felvonulási tér út is egy, hiszen még járdasziget sincs köztük? Sőt, a hősök tere egy járdasziget, nem?
A lehel út egy út, mert csak sinek mennek közte. De akkor a podmaniczky utca, és a szabolcs utca is egy út, mert ott is csak sinek vannak közte, nem?
..::: Flúgos Kamionos :::.. (törölt) 2009.04.14. 16:39:53
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.04.14. 16:39:57
A másik oldalon meg a szőnyi út ugyanezért. Tehát a Kacsóh Pongrácz és a Szőnyi út is egy út nem?
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.04.14. 16:43:27
És ha van ott azon a két lépésen egy patak? Vagy egy betonfal? Akkor már két út. Melyek azok a tereptárgyak, amitől külön utak, és melyek azok, amitől nem???
(megsúgom, nem a tereptárgyaktól függ.)
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.04.14. 16:46:19
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.04.15. 11:05:53
..::: Flúgos Kamionos :::.. (törölt) 2009.04.15. 11:48:42
kpetya 2009.04.15. 13:21:16
Bakkker, osztottpályás út, mond ez neked vmit?
kpetya 2009.04.15. 13:21:47
Hanem?
kpetya 2009.04.15. 13:25:01
Fu de okosnak képzeled magad.
Az M3-s a Kacsóhval az osztottpályás vagy illik rá a 25§(4)? Na ugye.
kpetya 2009.04.15. 13:32:31
A Lurdy melletti tökéletesen látszodik a guglimapson.
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.04.15. 13:46:28
Majdnem egy napig kerested? Nem semmi vagy Te öcsém. Nna magadra hagylak, emberkedj tovább egyedül.
..::: Flúgos Kamionos :::.. (törölt) 2009.04.15. 13:52:26
kpetya 2009.04.15. 14:23:25
Szégyen a futás, de hasznos. :) Ugye nem szaladsz messzire?! :)
kpetya 2009.04.15. 14:24:56
Milyen kiforgatott szabályok ember? Kapj a fejedhez és használd amire való!
kpetya 2009.04.15. 14:25:57
ciki mi ha szembesülsz a hogy butaságra hivatkoztál. de ezért elfutni. :)
..::: Flúgos Kamionos :::.. (törölt) 2009.04.15. 14:27:17
kpetya 2009.04.15. 14:36:25
Ne add fel, háthe legközelebb okosabb leszel, ugy mint a holttérnél. :)
"Pá, kis aranyom pá, nem zavarom, pá, csak elhagyom,pá!
Kár, hogy kesereg, bárhogy pityereg, máshoz sietek, már!
..::: Flúgos Kamionos :::.. (törölt) 2009.04.15. 14:37:42
kpetya 2009.04.15. 14:48:40
Már miért ne lenne. Kamiontükörholttér esetében kinek volt igaza?
Valóban nem lehet mindig csak jogszabály alapján eldönteni, hogy mikor 2 út vmi és mikor nem (van amikor igen). Ezért vérciki amivel newtehen probálkozott, mert osztottpályásról nem csak el lehet dönteni, hogy az biza egy út, de tudnod is kell, hogy az 1 út.
Pont ezért probálok rámutatni, hogy attól hogy két sáv (esetleg uttest) közt járdasziget v. vmi földdarab az elválasztó nem következik automatikusan, hogy két külön út lenne (lásd Lurdy mellett). Szerintem a leágazás funkciója alapján lehet eldönteni, hogy az úthoz tartozik vagy nem.
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.04.15. 16:00:09
Szép, szép, de kamiontükör ide, osztottpálya oda, ez bizony ám útelágazódás a rajzon. :P
Mesélhetnél még műhódról, vagy cyborgokról is, a lényegen ez nem változtat.
kpetya 2009.04.15. 16:40:23
Elég nagy botorság/bátorság részedről ez a kijelentés. Mert amig nem tudod pontosan mi a funkciója nem mondhatod ki kerek perec, hogy az egy út. Ha pl autobusz megálló akkor tuti nem út.
Attól hogy te közlekedési kérdésekben az ablakzsiráfból szopogatod a tudást, attól az mg nem lesz út.
jónévez 2009.04.15. 20:46:38
jónévez 2009.04.15. 20:49:33
Úllátom, az utolsó feles nem kellett volna...
:)))
kpetya 2009.04.16. 08:17:23
Ne butáskodj már te is. Egy út az, két forgalmi sávval amit egy járdasziget választ el. A jogsidat te is tombolán nyerted?
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.04.16. 08:52:27
Aztakva. Te még mindíg itt rugózol? Jól nyomod.
kpetya 2009.04.16. 10:49:11
Á dehogy. Csak nyaralástervezésközben válaszolgatok néha.
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.04.16. 11:44:23
És merre mentek?
(a járda szigetekre? Már túl rossz poén lett volna)
...::: Flúgos Kamionos :::... 2009.04.16. 11:49:58
kpetya 2009.04.16. 12:18:04
Nem, vagy lastminitbe vagy a langerhans szigetekre.
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.04.16. 12:29:40
Én most néztem, most van valami, akciós utazz, áss. :-) Valami tanyavilágba, vagy hova visznek...
kpetya 2009.04.16. 12:36:13
Jó nekünk a hagyományos, tengerpartos, sajátszervezés.
molnarldavid 2010.06.24. 14:24:45