Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) KRESZ (1) kresz (720) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Az oktató sem szent

2009.04.16. 15:46 :: SilentSound

Nem először esik szó autóvezetés oktatókról a blogon, ezúttal Mazsola botránkozott meg azon, hogy milyen példát mutatnak azok, akiknek az volna a dolguk, hogy a KRESZ betartására neveljék a jövő autósait. Biztos besokallt a tanítványaitól, akiknek harmincnál már halálfélelmük van és hozni akarta az ötvenes napi átlagot.

Egy kis adalék ahhoz, hogy miért romlik manapság a közlekedési morál. Jövök be tegnap reggel a XVI. ker. Timur utcán a szokásos 55-60 körüli tempóban. (Egyebként a megengedett sebesség 50.)

Ez egy hosszú, egyenes útszakasz, úgyhogy általában mindíg van valaki, aki megunja a  szabályos vánszorgást és kilő. Aminek egyébként semmi értelme, mert a Timur utca-Szlovák út kereszteződésében mindíg beérem a száguldozókat...

Úgy hogy nem volt szokatlan, hogy a tükörben megint látok felvillanni egy "rakétát", ami úgy ment el mellettem, mintha állnék (kb. 80-90-nel).

Ami a megdöbbentő volt, hogy a kocsi tetején egy nagy T betű és egy autósiskola felirata. Néztem, hogy az oktató éppen azt tanítja-e, hogy hogyan kell lakott területen gyorshajtani, de nem, egyedül ült a kocsiban.

Viszont felmerül bennem, hogy ha egy gépjárműoktatónak ergó-evidens, hogy lakott területen lehet száguldozni, gonodolom a tanítványainak sem azt oktatja, hogy mindíg csak szép szabályosan, 50-nel...

64 komment

Címkék: budapest oktatás közlekedés autó hülye kresz gyorshajtás

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

indapass90210 2009.04.16. 15:52:53

Elsőzni szabad? Tudom, sünt nekem :D

forrórágógumi 2009.04.16. 15:53:41

60 és 80 között a 20 km/h az egy olyan rakéta sebesség hogy gondolom a színét sem láttad a kocsinak.

indapass90210 2009.04.16. 15:55:10

"Viszont felmerül bennem, hogy ha egy gépjárműoktatónak ergó-evidens, hogy lakott területen lehet száguldozni, gonodolom a tanítványainak sem azt oktatja, hogy mindíg csak szép szabályosan, 50-nel..."

Ez nem feltétlenül helyes logika! Én is mindig azt mondom a júzereknek, hogy válasszanak bonyolult jelszót, aztán az enyém mégis csak 8 darab csillag.

nullstring · http://www.bmwfanatics.hu 2009.04.16. 16:02:40

és egyébként aki a mindig-et hosszú í-vel írja agyon kéne lőni rögtön az után, aki a muszájt ly-al írja. Ezért olyan a közlekedési morál mint amilyen mert nem tudtok írni :P

aszfaltbetyar 2009.04.16. 16:03:19

lehet az oktató vezetett nem? :) multkor állt mellettem egy oktató ótó nem tudtam eldönteni melyikük az oktató mind a kettő olyan balfaszul nézett ki :D

forrórágógumi 2009.04.16. 16:03:50

különben is... megdöbbentő?!? Neked ez a megdöbbentő a mai világban? Nem irigyellek a naivságodért. Tudod mi az igazán megdöbbentő? Az hogy ha perkálsz átmész még ha vezetni sem tudsz, az hogy pár óra faszom oktatás után kiengednek egy fegyverrel a kezedben, szerintem egy kibaszott varrótanfolyam tovább tart mint a jogsi megszerzése. És utánna pislognak, hogy "jaj sokan halnak meg az utakon, jaj". Tudod mi a megdöbbentő, az hogy nincs felülvizsgálat soha miután megszerezted a jogsit, csak orvosi.

aszfaltbetyar 2009.04.16. 16:04:57

@forrórágógumi: a rendőr sem sűrűn indexel sávváltás közben

Nikorene 2009.04.16. 16:07:28

@Dövan: basszus, akkor most cserélhetem le az enyémet, nem lehet ugyanaz a jelszavunk...

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.04.16. 16:14:27

@Nikorene: Én is megváltoztattam az enyémet, de valaki folyton visszaváltoztatja a csillagokra...

Zsola777 2009.04.16. 16:18:48

A házunkban lakott egy oktató, az rendszeresen úgy jött haza a skodával (régen volt), hogy az anyósülésről vezetett :)

...::: Flúgos Kamionos :::... 2009.04.16. 16:19:44

@Zsola777: Azt egyszer én is kipróbálnám :)
Biztos nem volt kedve átülni :)

...::: Flúgos Kamionos :::... 2009.04.16. 16:21:08

Egyébként biztos megunta az egész napos tötymörgést, és egy kicsit kedve támadt száguldozni :)

Pepe83 (törölt) 2009.04.16. 16:46:10

Milyen hülye kérdés ez?
Attól mert ezt tanítja, még nem biztos, hogy betartja. Különben is, az ötvenes táblánál 50-el csak a gördeszkások mennek (muhaha)

pd_ 2009.04.16. 16:46:16

Már nem azért, de akkor a tanítónéni is biztos olvashatatlan írásra tanítja az elsős gyerekeket, mert ő nem könyv szerinti vonaltól vonalig betűket vet a papírra?

Lexon 2009.04.16. 17:00:36

Én hetente többször látok olyan tanuló vezetôt, aki mellett az "oktató" be sem köti magát... egyszer majd elkezdem fényképezni ôket...

porthosz 2009.04.16. 17:05:03

Azt értem hogy nem szép dolog 50es korlátozás mellet 90-el menni, de mi köze ennek ahhoz hogy a sofőr autós oktató?
Egyrészt ő is siethet ha épp úgy sikerül, másrészt meg neki a tanitványt kell megtanitani a szabályokra és az hogy munkaidőn kivül hogy vezet már az ő dolga (meg a rendőré ha elcsipik).

Agyalap 2009.04.16. 17:05:45

Reméljük, hogy munka közben kicsit belassul...

Pammy 2009.04.16. 17:10:59

Lexon: csak rajta, amúgy nekik szabad volt a legutóbbi kresz módosításig, amikor is (szerintem véletlenül) kimaradtak a kivételek közül ... lényegesen több oka volt pedig a mentességüknek, mint a taxisokénak.

Marcellusca 2009.04.16. 17:22:34

@Dövan: Néköm nincsenis ollan gyó memmórrijám, ezé' csak 4 csillagot hasznyálok. :D

Ja, és azt kifelejtetted, hogy hülye a posztoló (,mer' ugye 55-60-nal megy) és ezért tart itt az ország. :)
Legközelebb figyejjémán erre is! Úgyhogy emiatt is: SÜN! :D

Mackósajt66 2009.04.16. 17:37:21

Én reggel fél hétre jártam autósoktatásra, és az kivétel nélkül abból állt, hogy először elvittük az oktató gyerekeit az iskolába, utána a feleségét a munkahelyére, majd ezt követően egy másik hölgyet és gyereket szintén iskolába, munkahelyre.

Éles eszemmel a második alkalom után rájöttem, hogy a másik hölgy oktatókám - a feleségnek nem bemutatott - barátnője (azt nem tudom, hogy a gyerek is tőle volt-e).

Úgy hogy ezt az útvonalat baromira megtanultam, de egyébként........

Amikor egyszer félve megkérdeztem, hogy hogy pl. nem mutatná-e meg az autópályán való veztést, az volt a reakció, hogy "mééé, há' az egy csomó plusz benzin lenne, nincs nekem arra pénzem..."

Egyébként én bevezetném, hogy ha egy friss jogsis, az első évben három szabálysértést (vagy egy komolyabb balaesetet) okoz, fél évre eltiltanám az oktatóját is.

indapasssucks 2009.04.16. 17:38:15

A tét az rakja ki, aki akarja, jelentősége nincs, kivéve a karosszériás számára.

Lexon 2009.04.16. 17:39:36

Pammy: komoly? eddig nem kellett nekik övet használni? És mi az a lényegesen több ok, amiért kivételek voltak?

...::: Flúgos Kamionos :::... 2009.04.16. 17:43:03

@Lexon: Én is úgy tudtam, hogy nem kell használniuk. Ez érthető is lenne, mert igy könnyebb átnyúlni a tanulóhoz, ha hibázik.

Marcellusca 2009.04.16. 17:56:40

@Mackósajt66:
Ismerős a szitu. :)
Nekem női oktatóm volt. Kisbolt, nagybolt és piacolás volt az aktuális. Meg a barátnők fuvarozása.
De legalább valamelyest megismertem Szegedet. :)

Chapell 2009.04.16. 17:57:41

1. Attól, hogy autósiskolás tábla volt rajta, még vezethette az autót az oktató fia/felesége/nagynénje/régi barátja.

2. Sajnos igaz, hogy sok oktató folyamatosan nem tartja be a szabályokat, de egy esetből nem lehet leszűrni a tanulságot.

Most már az oktatónak is kötelező bekötni magát. De nem is olyan régen pl. orvosi döntés alapján "bárki" mentesülhetett az öv használata alól...

indapass90210 2009.04.16. 18:11:00

@Marcellusca: ja, bocs, tényleg. Mekkora szerencse, hogy n.ncs pinám, így most megúsztam egy sünszarással!

Szóval:

Hüje a posztoló, mert nem tudja, hogy egy oktató autójában is lehet a hátsó ülésen az anyósa éppen farfekvéses, bernáthegyivel keveredett utódokat megellő pincsije, tehát végszükségben az oktatónak OK a 90, és ezért tart ott az ország, ahol!

indapass90210 2009.04.16. 18:13:23

@...::: Flúgos Kamionos ::...: ez igaz. most belegondoltam, hogy milyen kényelmetlen lehet valakit balkézzel nyakonvágni, mikor a jobbal az öv miatt nem férünk oda rendesen!

Bladika 2009.04.16. 18:15:46

Igen, már nekik is be kell kapcsolni! Én is úgy gondolom, hogy mondjuk egy 2m magas oktató aki csutkára hátratolja az ülését, az egy hirtelen szituációban esetleg nem éri el a kormányt, de biztos oka van, hogy már nekik is be kell.

Amikor én tanultam akkor is volt egy oktató, aki rendszeresen az anyósülésről vezetett! :) Először néztünk is, hogy mi van!

A vicces, hogy bátyám nője most csinálta a jogsit és maga az oktató sem tudta, hogy be kell kötnie! Mondtuk neki, hogy kérdezze már meg, hogy tudja e, hogy változott a kresz és az volt a válasz, hogy ismeri a kreszt és abban az van, hogy nem kell!

Egyébként meg azért tart ott az ország ahol, mert 50nél mindenki 55-60al megy, holott lehetne csutkagázon is menni, ezért mindenki elhúzott mellettünk. Nyugaton gyorsabbak az autók és lehagytak minket! Muhaha!

laccc 2009.04.16. 18:24:29

A legtutibb, mikor az oktató nem ülnek vissza a bal oldalra, hanem a jobb oldalról kormányozva csapatnak. :D:D:D

histar007 2009.04.16. 18:27:35

Úgy írogat itt mindenki, mintha mindíg betartaná a szabályokat. Igazából senki sem megy 50-nel a városban, a rend őre is csak akkor, ha éppen nem éhes, és forgalmat van kedve lassítani.
A baj az, hogy a tanulóval betartanak minden xar szabályt (vasúti átjáró 30-cal sinek nélkül...), ami marhára életszerűtlen, és így ne is várjuk hogy biztosan fog vezetni. Nem arra készítik fel, ami a forgalomban van.

...::: Flúgos Kamionos :::... 2009.04.16. 19:06:05

@Dövan: Igen, és bekötve nehezebb beleverni a fejét a kormányba is :D

Hungryhorse 2009.04.16. 19:12:39

Komoly lelki válságot okozhatott, hogy ma (is) leelőzték a postolót. Az ilyesmi biztosan ritka esemény, üres úton, 50 körül ballagó önkéntes-rendőröknél.
Az, pedig, hogy ez egy oktató volt, már megért egy postot.
Elszörnyedtünk.
Nagyon.

vhm 2009.04.16. 19:18:09

hehe, és van aki még egy ilyet észrevesz BP-en??
(eszeveszett száguldó, úristen! :D)

vhm 2009.04.16. 19:32:26

@forrórágógumi: "Tudod mi a megdöbbentő, az hogy nincs felülvizsgálat soha miután megszerezted a jogsit, csak orvosi. "

Egyetértek. Az orvosi vizsgálat meg egy kalap szart sem ér, mondjuk bármilyen szigorú lenne akkor sem helyettesíti a rutin és kresz vizsgát.

Pár évente mindenkit újravizsgáztatni.

Richard Brinsley 2009.04.16. 19:38:05

Elmesélem az én történetemet, tanulságos... Mikor leraktam a jogsit, a vizsgabiztos épp sietett valahova, úgyhogy egy ház körül megtettünk egy kört és azt mondta,: látom ön már rutinos sofőr, gratulálok. Kenőpénzt nem kapott, de elég sok ismerősöm pénzel ment át, mert hiába tudott, vagy nemtudott vezetni, ez benne van a jogsi megszerzésének költségében, hogy ha kapzsi vizsgabiztost fogsz ki és nem adsz zsét, már írja rá az egységes jelüket: PÁV- pálya alkalmassági vizsgálat... Szóval igazából az első egy hónapban tanultam meg igazán vezetni, amikor már egyedül nyugiban jártam a várost.

...::: Flúgos Kamionos :::... 2009.04.16. 19:40:15

@valami hidralika mittudomén: Valóban ez volna az igazi. Pl. 5 évente újra vizsgázni, és mellé még kellene valami normális pszichológiai kivizsgálás is, és nemcsak a hivatásos sofőröknek, hanem a személyautósoknak is.

repecs 2009.04.16. 21:47:28

Mé az elrettentő példa is példa. Csak mutatta hogy igy ne.

vadász2 · http://kariblog.blog.hu 2009.04.16. 21:54:36

@repecs: A halálfélelem a tanulóban egy életre megmarad...

Csontos Szigfrid 2009.04.17. 00:32:50

Lexon 2009.04.16. 17:00:36

Szerintem az oktatónak a tanulókocsiban nem kell bekötnie magát, mert így tudja biztosítani az esetleges beavatkozást, ha szükséges. Az én oktatóm se kötötte be erre hivatkozva magát soha.

Bladika 2009.04.17. 00:40:56

@Calyx: Esetedben a "nem kell" szóhasználat helytelen, ugyanis az oktatónak is BE KELL KÖTNI! Jogszabály kötelezi őt erre! Annyira nem kell neki bekötni mint, nekem, neked és a nagy többségnek!

sfdrake 2009.04.17. 07:40:04

Attól hogy az oktató egyedül gyorsan megy nagyon nem igaz hogy a tanulóit nem tanítja normálisan menni. Az én oktatóm is vitt minket rutinpályára 80al lakott területen, kérdeztem majd én is így menjek-e, mondta hogy nem, nem azért megy gyorsabban hogy nekünk is úgy kell. Megtanított szabályosan közlekedni rendesen, az autókezelésével nem volt gond faluban nőttem fel már 9-10 évesen vezettem falun kívül elhagyott helyeken. Mindig azt mondta 50es táblánál ne 49el menjek hanem 51 el, de nem arra tanított hogy 80al ahogy ő is megy. Azt mondta ha meg lesz a jogsim az arra való hogy már egyedül is tanulhatok vezetni forgalomban és nem azt jelenti hogy tudok is vezetni és igaza is van, meg azt is mondta hogy majd mehetek úgy ahogy régről megszoktam ha meglesz a jogsim vizsgáig viszont mindent szabályosan.

sfdrake 2009.04.17. 07:47:48

@Lexon: Az oktatóknak nem is kell bekötniük magukat, kreszben is benne van, gondolom azért hogy ha kell beletudjanak nyúlni a kormányzásba.

Bladika 2009.04.17. 07:57:30

@sfdrake: Akkor harmadszorra is le írom!

AZ OKTATÓNAK IS BE KELL KÖTNI A BIZTONSÁGI ÖVET!

Benne van a kreszben!

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.04.17. 08:19:02

@Bladika:
Nem kell bekötnie a biztonsági övét! Csak ha bent ül a kocsiban. De ha kiszáll, ki is kötheti!!!!!
(ha már a szóhasználaton lovagolsz... :-) )

záporjózsi 2009.04.17. 08:21:43

@Hungryhorse: Ha valaki betartja a szabályokat talán nem kell azonosítani azokkal, akik perverz élvezetből a többiekre is igyekeznek ezt rákényszeríteni.

Engem az jobban szokott zavarni, ha a rendőr sz@rik a KRESZ-re. Pedig sokszor látni ilyet.

kpetya 2009.04.17. 08:29:15

Bagoly mondta verébnek, hogy nagyfejű.

Bladika 2009.04.17. 08:36:44

@newtehen: Ha már kiforgatod a szavaimat, álló kocsiban nem kell, de szerintem ilyen hülyeségekkel sokáig fokozhatnánk, hogy de hát sok tehergépkocsiban sem kell...

:)

aszfaltbetyar 2009.04.17. 08:46:34

ma is láttam index nélkül kanyarodó rendőrt ebből post lesz.. :D

theutat villám 2009.04.17. 09:13:41

mindig van valaki, aki a mindiget következetesen mindÍgnek írja

sfdrake 2009.04.17. 09:17:51

@Bladika: Oké biztosan igazad van, nem követem figyelemmel a KRESZ módosításait, bár nem ártana, mert már nem tudnék levizsgázni sokat kellene tanulnom hozzá, de a KRESZben sok nem életszerű használhatatlan baromság van. Hogy az oktatóknak miért kell újabban kötni az övet nem tudom de akkor tegyenek kormányt eléjük is. : D

dekás dezső 2009.04.17. 09:18:00

nna, végre meglett a jogsim, holnap veszek ilyen gkv oktatói bizbasz- engedélyt 20 ruppóér, azt' gyia.

consigliere 2009.04.17. 09:24:05

hát én biztos nem azért kötöm be magam mert az oktatóm úgy mutatta sőt lebasznak ha 1 kézzel fogod a kormányt mégis 1-el fogom ilyen csibész vagyok na..
remélem azért tudtál aludni e felkavaró eset után
az oktatáson nem vezetni tanítanak csak megmutatják a vezetés alapjait (kb. mint első osztályban az ismerkedés a ceruzával rész) marad még egy kisebb anyagrész utána..

Bladika 2009.04.17. 09:27:15

@sfdrake: Pontosan a legutóbbi módosítás miatt, de nem lepődnék meg, ha teljesen véletlen lenne, hogy kimaradt. :)

ArmandoBertolucci · http://nincsszabaly.blog.hu 2009.04.17. 10:03:19

A blogomon pont tegnap közöltem egy rövid szösszenetet és egy fotót hasonló témakörben.
Ha van kedvetek nézzétek meg.

vhm 2009.04.17. 12:13:29

többnyire sajnos nem közlekedni tanítanak, csak vezetni.

tisztelet a kivételnek.

neet- 2009.04.17. 12:46:36

Az övvel mi a helyzet? Azt értem, hogy be kell kötni, többen is rámutattatok :), de kinek fáj az, ha ÉN kirepülök és ÉN meghalok? Ha bennakadok, sokkal többe kerülhetek az OEP-nek, (meg ugye annak, aki fizet adót), mint ha kirepülök és rögtön platty. A temetést a család állja, nem kifizetődőbb az államnak? Vagy nem a pénzről szól? Akkor ennyire óvnak a saját hülyeségemtől? (Mielőtt sünöznétek: ha csak a sarokig megyek, akkor is bekötöm. Sőt, ha csak a sarokig megyek, akkor nem is ülök autóba.)

...::: Flúgos Kamionos :::... 2009.04.17. 13:09:12

@neet-: Ebben van valami, de gondolom neked se lenne mindegy, hogy ha ne adj' isten okozol egy balesetet, akkor a vétlen csak összetöri magát, vagy meg is hal, mert nem volt bekötve.
Az a gond, hogy igy is kevesen kötik be magukat, ha nem volna kötelező, akkor tényleg csak néhányan használnák az övet.

neet- 2009.04.17. 14:48:48

@...::: Flúgos Kamionos ::...: és az nem lehet, h azért nem köti be magát a sok debil, mert kötelező és lázad rendesen? Én akkor is bekötném, ha nem lenne kötelező, és sztem sok ismerősöm se a rendőrtől fél, hanem magát félti, amikor köt. Az övért büntetnek, a téli gumi hiányáért nem, az izzókészlet-hiányért igen, az indexelés-elmaradásért nem (vagy csak nagyon ritka esetekben), mi a logika?

...::: Flúgos Kamionos :::... 2009.04.17. 16:22:50

@neet-: Lehetséges az is, bár én ismerek sok olyan embert, akik csak azért kötik be magukat, mert félnek a büntetéstől. Ők pl. este sose kötik be magukat, mert szerintük értelmetlen...
A büntetésekben meg az a logika, hogy nem azért büntetnek, hogy biztonságos legyen a közlekedés, hanem hogy minél többet tudjanak kaszálni.

u.i.: Ja, és ha nem lenne kötelező az övhasználat, akkor nem lehetne érte büntetni :S

FDToth 2009.04.17. 22:06:03

Épp ma láttam az árpád Bp-en az Árpád F. útján egy t. vezetőt, aki az okatójával szinte végig a buszsávban közlekedett, és csak a legvégén soroltak a külsőbe...

cso zsi 2009.04.17. 23:52:34

@Richard Brinsley: Az a PÁV elég jó szűrő (lenne).
A hivatásos jogsim miatt kétszer is voltam, PÁV III-on 30 éve, és PÁV II-n is vagy tíz éve.
Hullottak ám rendesen a népek.
Ráférne a gázpedálhuszárokra.
@...::: Flúgos Kamionos ::...:
@neet-:
Mindketten jól látjátok.
Amikor sofőrködtem, akkor is be voltam kötve (tényleg mindig bekötöm magam).
Van olyan ismerősöm, aki még az ütközése óta sem köti be magát, pedig autó is, ő is sérült rendesen.












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása