Attila egy újabb fajt fedezett fel az autós társadalomban. Eddig főként a nagy autósok nagyon bunkó akciói voltak terítéken, ám ezúttal pedig a kis autó, nagy pofa elv látszik érvényesülni, ráadásul nem egyedi esetről van szó.
Azt kellett észrevennem az elmúlt napokban, hogy a VW Polo tulajdonosok megelégelték, hogy viszonylag kicsi autójuk miatt alsóbbrendűnek számítanak (gondolják ők), és úgy döntöttek, átveszik az uralmat. Két epizód a forradalomból, tömegközlekedési eszközről megfigyelve:
1. Időpont csütörtök (április 30.), este háromnegyed hét környéke, helyszín Buda, Bécsi út - Nagyszombat utca kereszteződés, itt van a 17-es villamos Nagyszombat utcai megállója. Helyzet: villamos jött északról, a Vörösvári út felől, éppen áll a megállóban. Ha majd mehet, akkor egyenesen fog (illetve a valóságban enyhén jobbra, tovább a Bécsi úton).
Autósok is jönnek északról, két sávban. Az egyik sáv megy egyenesen, amerre a villamos is megy. A másik sáv megy balra a Nagyszombat utcán, keresztezve a villamos pályáját. Autósoknak besárgul a lámpa, a balra kanyarodó sávban szürke Volvo fékez, megáll, még sárga a lámpa (igaz, akár tolhatott volna egy padlógázt is, és átmehet a "narancssárgán", de a sofőr nem abba az iskolába járt). Mögötte főhősünk, a fekete Polo vezetője. Egyébként nő (de ez most mindegy), akkora napszemüvegben, mint két palacsintasütő, kézben tartott mobiltelefonnal.
És ledudálja a Volvot! Az se volt rest, ha valaki ennyire siet, ő bizony elengedi, biztos fontos dolga van. A Nagyszombat utca felől senki nem jön, szóval a Volvo beugrik a jobb oldali sávban várakozók elé, a Polo meglódul (ekkor már természetesen az autóknak piros van, a villamosnak pedig szabad jelzés)! Polo tépi a kormányt balra, a villamos nyom egy satut és csilingel, a Polo rémülten szintén satu, megússzák.
Villamos elmegy, Polo kivárja, amíg a szemből jövő autók elmennek, majd végrehajtja az annyira vágyott balkanyarját (visszafordult a Bécsi úton észak felé). Kérdem én: Mit hitt? Eleve, a sárgán csak akkor megyünk át, ha nincs más lehetőség (9. szakasz 3. bekezdés c) pont). Ha valaki megáll a sárgánál, akkor a mögötte jövőnek kuss. Pirosban nem kanyarodunk semerre sem, de balra meg aztán pláne nem, sőt, egyáltalán sehová sem megyünk. Ha befért volna, és a villamos nem tapossa laposra, megtették volna a szembejövők.
2. Időpont péntek (május 1.), kora délután három körül, helyszín a Dózsa György út. Helyzet: megy a 20E busz a Keleti felé, előtte Ignis, előtte főhősünk, a szürke Polo. Ballag a forgalom tempósan (itt a 20E nem mindig megy a buszsávban, mert ott a lassabb nem-E buszok és a trolik feltartanák), egyszer csak a busz nyom egy hihetetlen satut, utazóközösség dől-repül előre.
Hát az történt, hogy a drága Polo hirtelen úgy döntött, hogy neki el kell mennie jobbra. Ezért állóra fékezte magát, majd kisorolt jobbra és elkanyarodott. Az Ignis emiatt szintén satu, és a busz is. Meg mögöttünk mindenki. Simán összejöhetett volna egy ráfutás, méghozzá a legvalószínűbb az lett volna, hogy a busz töri az Ignist (légfék késése), meg valaki még hátulról megtalálja a buszt, csak hogy rosszabb legyen.
A Polo persze ment a dolgára, mintha ez lenne a világ rendje. Kérdem én: Olyan mocskos nehéz továbbmenni és kitalálni egy új utat? Autó van a segge alatt, nem kell fáradnia, csak ülni és gondolkodni. Vagy az a fárasztó?
Szóval, mi történt? Rendszerváltás jön? Széles, hosszú német autók helyett keskeny, rövid német autók veszik át az uralmat?
Az utolsó 100 komment: