Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) KRESZ (1) kresz (720) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Bármit megtehetsz, senki nem tanúskodik

2009.05.30. 11:42 :: SilentSound

Egy sajnos mindennepos és lényeges dologra világított rá Svindler a levelében. Ha egy nagyon forgalmas helyen sok ember szeme láttára megver egy sértett önérzetű autós vadállat egy másik szerencsétlent, nem történik semmi, hisz senki nem akar rendőrségre, bíróságra mászkálni. A tettes meg simán visszaül az autójába és elhajt.

[Frissítve 15:52]

Oj is ott volt a helyszínen, amikor az eset történt, köszönjük neki a lejjebb látható fotót!

Általában passzívan követem a blogot, még kommentelésre sem szántam rá magam nálatok sosem. Aminek viszont ma reggel voltam tanúja, úgy érzem nagyobb nyilvánosságért kiált. Az időpont 2009.május 29. péntek reggel kilenc óra, helyszín Margit körút, Margit híd budai lehajtó, közvetlenül a 4-6-os villamosmegálló magasságában.

Sokan végignézték, de nem maradt ott senki

Már a megállóba lassító villamos ablakából kiszúrtam, hogy hídról lejövő forgalom teljesen áll, a legbelső sávban, a villamosmegálló mellett pedig egy ember próbál feltápászkodni az úttestről, a várakozók aktív figyelmétől kísérve. Először azt hittem, egy részeg dőlt a megállóból az autók elé, ennek azonban ellentmondott a nézelődők tétlensége és az úr konszolidált öltözete. Leszállás után úgy döntöttem, megnézem, mi mi történik.

Közvetlen közelről még mindíg érthetetlen és életszerűtlen volt a szituáció; az úr egyik kezével mobiltelefont szorítva a füléhez próbált feltápászkodni az úttestről, ami láthatóan nehezére esett. Ekkor szúrtam ki a mellette álló alakot, aki épp a szintén a legbelső sávban, közvetlenül a földön fekvő alak mögött álló kocsijába szállt vissza, a jelenlevő nagy számú nyugdíjas szitkozódása ("Na nehogymá' csak így elmennyen!" ill. "Hívjanak rendőrt!") közepette. Egy néni a korláton átmászva, a kocsi elé állva próbálta elállni az útját, az azonban könnyedén átsorolt a külső sávba és elhajtott. A szenvedő fél autója a középső sávban, nyitott ajtóval, álló motorral.

A szemtanúk beszámolójából állt össze a kép: a péntek reggeli dugóban, a Margit hídról lefelé jövet (általam ismeretlen előzmények következtében) a fazonnak eldurrant az agya, és a teljesen tömött villamosmegálló szeme láttára ököljoggal foganasította *vélt* igazát, majd továbbhajtott. Hatékonysága kétségtelen, jól földre küldve a köccsögöt, akinek a bűne valószínűleg egy rossz besorolás lehetett (kevés olyan helyzetet tudok elképzelni forgalomban, ami ilyen mértékű agresszív fellépést indokolna).

Hogy szerencsétlent kirángatták-e a kocsiból, vagy önszántából szállt ki, szinte másodlagos. A helyzet abszurdítását fokozza az ing-nyakkendő kombó mindkét résztvevőn, illetve a 'kedves mama' jellegű asszonyság a cserbenhagyva távozó kocsi hátsó ülésén.

A nézelődők egyik pillanatról a másikra eltűnnek, mindenki továbbmegy, felszáll a villamosra.. az élet zajlik tovább, mintha mi sem történt volna. Csak egy idős néni keserű dühe hallatszik a széjjelfoszló tömegben: "Senki nem marad itt tanúskodni... mindenki csak siet."

(A flémvór elkerülése végett: Én azért nem maradtam tanúnak, mivel magából a tettlegességből semmit nem láttam, maximum azt igazolhattam volna, hogy láttam a sértettet az úttest közepén feküdni - viszont a legszerényebb becslés szerint is vagy hatvanan végignézték a mutatványt. A rendszámot meg próbáltam megjegyezni, de őszintén szólva annyira felzaklatott a történet, hogy pár percen belül elfelejtettem.)

130 komment

Címkék: budapest biztonság közlekedés autó hülye erőszak veszélyes

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Zsola777 2009.05.30. 14:33:34

@sourcerror: Ehh... előbb olvasd el és értelmezd, mit írtam!
"Kimaradt a verekedésből" - éljen a tömegbunyó! :D

Zoli2009 2009.05.30. 14:33:59

Meg tudom erősíteni, Fistihez hasonló történt velem is. 8.kerben egy teherautó keresztben állt az egyetlen kijárat elött a parkolóban. Az autóban nem ült senki, dudáltam, bementem a közeli boltokba is, sehol senki. Kb. fél óra után került elő három szakadt figura, és szóvá tettem hogy nem így kéne megállni. Szó szót követett, és elővette a KÉST a fickó! Akkor beültem a kocsiba, bezértam, de a fickó egy pajszerrel szétverte az autóm elejét és utána elmenekült. Feljelentettem, korrektek voltak a rendőrök, megkeresték, bírósági ítélet is lett pár hónap alatt. Büntetett előéletú, 1945-ös születésű ember volt. Sajnos megúszta pénzbüntetéssel, nekem megítélték a kárt, amit nem tudtam behajtani. (Vagyona nincs, rokkantnyugdíjas). Titkos adatkezelést kértem, működött a dolog. Tanulság? Hát azt nem tudom, de lehet hogy egy gázpisztoly kéne és ilyen esetben fejbelőni. Késsel támadt, tanúk voltak, jogos önvédelem...

Androsz · http://wikipedia.blog.hu/ 2009.05.30. 14:36:51

@sourcerror: Zsola777 csak idézte a szabályt, te tök. A gyakorlatban persze ez ritkán alkalmazható, de a szabálynak egy rendes társadalomban önmagában lenne meg a visszatartó ereje. Ha a bámészkodók közül bárki azonosíthatóvá válna véletlenül, akkor elmarasztalható lehetne, vétség elkövetéséért, max. 2 év szabadságvesztés terhe mellett. Ennyi. A sok pipogya, lusta pöcsnek eszébe sem jut, hogy ha véletlenül ő feküdne ott, akkor mennyire fel lenne háborodva amiatt, mert senki nem segít neki.

egyittlakó (törölt) 2009.05.30. 14:38:53

Nincs rendőr az utakon. Ez nagy baj. Ha meg van, akkor igazoltat, nem pedig a vadbarmokat szedi ki a forgalomból. Az idegbeteg tuskók mind felhergelt állapotban közlekednek, ebből csak arra tudok következtetni, hogy szélsőjobbos bandíták, maffiózók, és nem utolsó sorban frusztrált fityeszesek, akik így mutatják meg, hogy a kormány és a rend ellen vannak.

Dester 2009.05.30. 14:40:03

@Kangörény_: Ezt így rohadtul egyszerű kimondani, én se akartam kiszállni. De a rohadék benyúlt az anyósülésről az autóba és kikapta középről a pénztárcám úgy, hogy egy másodperc alatt zajlott le az egész, szinte fel se fogtam, nemhogy reagáljak rá. Ezek után ki kellett szállnom és még az ajtót sem csuktam be, amikor már a földön feküdtem eszméletlenül. Kérdés nélkül ütött.

Onnan a monitor elől könnyű okosnak lenni, utólag én is az vagyok...

Zsola777 2009.05.30. 14:41:21

@Zoli2009: Nem jogos az önvédelem, mert a pisztoly nagyobb erőt képvisel, mint a kés. Te húznád a rövidebbet. Ha puszta kézzel elveszed a kést és lekeversz neki, na az az önvédelem, nálad a pont. De pisztoly...

sourcerror 2009.05.30. 14:41:33

@Androsz: "A sok pipogya, lusta pöcsnek eszébe sem jut, hogy ha véletlenül ő feküdne ott, akkor mennyire fel lenne háborodva amiatt, mert senki nem segít neki."

Nem vagyok jogász, de szerintem a segítségnyújtás ez esetben elsősegélynyújtást/mentő kihívását jelenti. Nem írja elő a törvény, hogy ...
1, feltartóztasd az elkövetőt
2, tanúskodj ellene (mint ahogy említették, a tanút nem védi semmi)

Netuddki. 2009.05.30. 14:44:19

@Zsola777: Lenin is aszondta: olvasni, olvasni, olvasni!
Gázpityuról volt szó nem élesről. :)

Zsola777 2009.05.30. 14:44:26

@egyittlakó: Ez lenne az egyetlen ok, hogy a pártjuk nyerjen - mert végre nyugalom lenne az utakon. A forgalom "minősége" sajnos tökéletes képe az ország hangulatának. Nézd csak meg, mennyi eset lesz a választások előtt, rossz eredmény esetén pedig utána is, mint 7 és 3 éve.

schdl (törölt) 2009.05.30. 14:46:03

@FISTI: Igen, ezt így kell csinálni. Ezen nincs is mit magyarázni - ez a jogállami eljárás.

@Androsz: Így van. Sok itt a "kikellszállniésszájbakellb@szni" postoló. Csak az nem jut az eszükbe, hogy netán összeakadnak vkivel, aki kiveri belőlük a szart.

@Zoli2009: Vigyázz, mert a kés ellen a gázpisztoly "nem arányos önvédelem" és a végén még téged ítélnének el (ismerőst marasztaltak el erre hivatkozva...)

endike · http://barathendre.wordpress.com/ 2009.05.30. 14:46:05

Ne merjünk a felsőbbrendű emberek ellen tenni! Az ilyen verekedős emberek felsőbbrenűek. Mi, alsóbbrendű emberek jobb ha összehúzzuk magunkat.
A nők is az ilyen felsőbbrendűekre buknak. Esélyünk sincs. Örüljünk, hogy élünk!

Zsola777 2009.05.30. 14:48:27

@kovi1970: A gázpisztoly is pisztoly.
Az önvédelem jogosságának vizsgálata során mindig azt szokták megvizsgálni, hogy a védekező személy a támadás mértékéhez képest arányos módon és mértékben védte-e magát.
Ha fejbelövöd (gázpisztoly, tehát vakságot is simán okoz közelről), ő pedig meg se vágott a késsel, máris "fuckup with marmalade".

Kopi3.14 2009.05.30. 14:48:42

Namármost tanúnak maradni, aztán majd lesz valami.
jópár éve jártam úgy, Mester tuca elején kajáltam egy gyrososnál, utcán üldögélve haverral, mikor szőke pina a parkoló autók egyikének kanyarodott, a jobb oldalt teljesen lehúzva. kicsit arrébb állt, telefonált valakinek, majd jópár perc múlva eltűnt. ketten is rögzítettük a rendszámot, a szőkeséget, hogy nő, meg szőkje, a tulaj érkezésekor nevünket, informáűcióinkat megadtuk neki. Pár hónappal később hívott, ha kéne tanúskodnék-e. Modntam persze. Valószínű ennyi elég is volt neki, mert nem kellett menni bíróságra.

Leonce 2009.05.30. 14:49:14

Én pl. már tanúskodtam ilyen esetnél. Felirtam a rendszámot és hívtam rendőrséget.
/A sértett-től nem kaptam semmi köszönetet, de végülis nem is ezt vrtam./ Estére már bilincsben volt az illető.

Sütimüti 2009.05.30. 14:53:20

Én is láttam az említett esetet, nekem meg van az illető rendszáma.

Imbolygó Hollander 2009.05.30. 14:53:30

@Zsola777: "Nem jogos az önvédelem, mert a pisztoly nagyobb erőt képvisel, mint a kés."

Az mindig érdekelt, hogy milyen alapon várnak el a jogalkotók arányosságot egy _civiltől_.

Jó, a kés-pisztoly ellentétben oké, de egyébként...

redriot77 2009.05.30. 14:53:45

Az a gáz, hogyha arra járt volna egy rendőrjárőr, az is simán továbbhajtott volna. Azok is csak akkor kemények, ha füvet találnak egy gimnazistánál: ha cigány jön szembe a járdán, izzadó tenyérrel, hasüregbe liftező heregolyókkal SÜNdörögnek át a másik oldalra. :/

nick: 2009.05.30. 14:55:38

mennyi balfék szellemileg visszamaradott van...
gratulálok

dshk 2009.05.30. 14:57:53

nevetséges arra hivatkozni, hogy majd ha terhes nőt ül tanuskodok. Akkor már késő. Éppen az ilyen megelőzésére kell még időben ezeket az embereket ráncbaszedni. Van amelyiknél persze hatástalan, nála majd súlyosbító körülmény lesz a következőnél.

2009.05.30. 15:01:17

Atomot pestre! Ennyi degenerált majom akit nem érdekel az embertársa csak ott található (akinek nem inge, ne vegye magára)

2009.05.30. 15:03:29

@Zsola777: Sajnos így van. Azonban még egy baseballütő vagy gázspray is a közbiztonságra különösen veszélyes tárgy, kérdés hogy az ököl mikor lesz.... Ha az szdsz bentmarad a kormányban hamarosan csak csonkolt kezű emberek lesznek. De hoppá, a fej is kemény, azzal is lehet ölni, nosza, azt is le kell vágni...

dshk 2009.05.30. 15:10:10

@Sütimüti: menj be a rendőrségre. Köszönötre ne számíts, de legyen ez a legfeleslegesebben eltölött pár óra az életedben. Utána elmondhatod magadnak, hogy amikro arról volt szó nem rinyáltál, nem kifogást kerestél, szemben a többséggel.

Zsola777 2009.05.30. 15:11:07

@Imbolygó Hollander: Megértelek, de :)
Képzeld el, mi lenne, ha jogos lenne a nagyobb erő: máris ölnék egymást a népek, önvédelemre hivatkozva. Sok ártatlan is ott maradna, nem lenne jó megoldás. A többit egy jogász megmagyarázza, kérem kapcsolja ki!
@venomspawn: érdekes, hogy a kés is az, otthon azzal szeljük a kenyeret. Attól függ, ki mire használja. De ne politizáljunk. Rájuk sem fogok szavazni, és nem ezért (amúgy hihetetlen, hogy egy liberális valamit be akar tiltani).

Svindler26 · http://svindler.blog.hu 2009.05.30. 15:11:57

@Sütimüti: Amennyiben tényleg megvan a rendszám, kérlek küldd el az autózz! blog szerkesztőinek, ők remélhetően update-elik majd a cikket.

Szervusztok egyébként, én küldtem be a post-ot. Érdekes olvasni, hányféle reakciót vált ki különböző emberekből, és kicsit szomorú vagyok, hogy tényleg vannak emberek (Bunkó kommentje), akik szerint *létezik* olyan viselkedésforma a közlekedésben, ami ilyen eljárást indokol.

Androsz · http://wikipedia.blog.hu/ 2009.05.30. 15:14:11

@Zsola777: A kés életveszély okozására alkalmas eszköz, a gázpisztoly nem, jól tudom? Akkor pedig ha a késes támadó a láthatóvá tett gázpisztollyal való fenyegetés ellenére is támad, akkor a gázpisztoly használata jogos védelem. Nem vizsgaköteles, tehát a védekezőnek nem kell pontosan tisztában lennie az okozható kár arányosításának módjával. Ha nincs többre idő, a gázpisztoly azonnal használható.

2009.05.30. 15:14:15

Zsola. Jelenleg az otthonodat sem védheted meg, sőt, ha rádtámad egy tucat kisebbségi késsel és nálad csak egy motoros fűrész van, akkor meg kell kérned őket hogy várjanak már 20 percet amíg hazaszaladsz és leteszed a láncfűrészt, mert nem szeretnél nagyobb erővel fellépni. NONSZENSZ :(
Én azon a véleményen vagyok, hogy aki elvégez egy fegyverkezelési többszáz órás tanfolyamot, orvosilag és idegileg alkalmas, az kaphasson maroklőfegyvert.
Mindenesetre és a gumilövedékes maroklőfegyveremet mindig magamnál tartom a kocsiban.

Svindler26 · http://svindler.blog.hu 2009.05.30. 15:14:40

@KopaszMercis: "a tolakodokat pofan kell baszni.. alljak le a sort."
Ezt ugye te sem gondolod komolyan? Segítek: miközben 'a két fazon rendezte a dolgát', TELJES szélességben leállt a forgalom a Körúton; egészen a Margit híd pesti végéig állt a sor.

Androsz · http://wikipedia.blog.hu/ 2009.05.30. 15:18:12

@Zsola777: "amúgy hihetetlen, hogy egy liberális valamit be akar tiltani"

Ezt ugye csak viccnek szántad? Ha feltalálják a bénítópisztolyt, tehát addig nem létezett, így tiltás sem volt rá, akkor egy liberálisnak meg kell engednie a használatát? Én tudom, hogy a liberális és az eszement között eltűnőben van a különbség, de te is ezek közé tartozol?

Imbolygó Hollander 2009.05.30. 15:34:07

@Zsola777: "Képzeld el, mi lenne, ha jogos lenne a nagyobb erő: máris ölnék egymást a népek, önvédelemre hivatkozva."

Ölik egymást így is.
Nekem mindössze annyi bajom van az arányosság számonkérésével, hogy egy átlagembernek nagyon kicsi az esélye stresszhelyzetben helyen felmérni az erőviszonyokat, és mérlegelni a dolgokat. Mondjuk tfh sarokba van szorítva, mert az elfutás azért opciós lehet.

Kicsit úgy érzem, mintha ezzel az áldozat önvédelmét akarnák minél inkább lehetetlenné tenni.

Ettől függetlenül semmilyen fegyverkezésnek nem vagyok a híve. Ne legyen senkinél se vipera, se baseball ütő, se kés. Olyan ez mint a póker: a fegyverrel csak a tétet emeljük, de nem oldunk meg semmit. Bukni viszont nagyobbat fogunk az emelt tét miatt.

Imbolygó Hollander 2009.05.30. 15:35:59

@Imbolygó Hollander: "stresszhelyzetben helyen felmérni "

Helyesen felmérni... akart lenni.
Nem is beszélve az arányos válaszlépés kidolgozásáról. Előnyben amúgy is az van, aki támad.

Androsz · http://wikipedia.blog.hu/ 2009.05.30. 15:38:14

@sourcerror: Ebben szerintem is igazad van, de most én is a közvetlen segítségre gondolta, szóval hogy valaki odamegy, felsegíti, megtudakolja, hogy szüksége van-e orvosi segítségre, ilyesmi. Az autósokra ez még külön is vonatkozhat. A bejelentési kötelezettség már valóban megszűnt, néhány eset kivételével, bár ettől még a tisztesség fogalmát nem húzták ki a nemhivatalos törvénykönyvekből.

schdl (törölt) 2009.05.30. 15:41:57

@venomspawn: "gumilövedékes maroklőfegyver" mesélj róla, tényleg érdekel. Engedélyköteles?
Most komolyan, tényleg érdekel, én is gondolkozom önvédelmi fegyveren, nem csak az autós dolgok miatt...

jónévez 2009.05.30. 15:52:10

Hihetetlen : tanúskodni nem merő emberek mondják nekünk: ütni jobb.

@Imbolygó Hollander: "Kicsit úgy érzem, mintha ezzel az áldozat önvédelmét akarnák minél inkább lehetetlenné tenni."
Nem így van ám ez a dolog, csak Zsola777 (nemcsak ő, csak ő írta most éppen)is félreérti.
Az arányosságnál nem az eszközt, hanem a védelem arányosságát vizsgálják. Ha a támadás élet kioltására alkalmas, akkor az a jogos védelem szempontjából nem aránytalanság, ha a késes támadót agyonlövi a megtámadott. Erre (hogy példát is hozzak) jó példa a fonyi természetvédelmi őr esete: őt is baltával támadták meg a fatolvajok, ő pedig lőtt, az élete védelmében. Fel is mentették végül, bár a megélhetési jogvédők sokáig verték a dobot.

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2009.05.30. 15:53:58

Oj képével frissítettem a posztot.

xenuka 2009.05.30. 15:55:27

önjelölt terminátorok, ügyészek, bírók, serifek írnak ide

xenuka 2009.05.30. 16:01:24

miért vág be elém? kit érdekel ha bevág?
olcsóbb a kocsija és gyorsabban megy. na és? a sofőrök 90%-nak olcsóbb kocsija van, mint nekem.
most mindeggyikkel kezdjek küzdeni?
ne már!
minél gazdagabb vagy annál több embernek van olcsóbb kocsija és ők is sietnek!

Ha az ilyen agresszív sofőr egy jót szexelne egyből nem törődne az ilyen baromságokkal.

jónévez 2009.05.30. 16:03:50

@xenuka: Ez pontosan így van! De a pofozkodók ezt nem fogják, ennél "egyszerűbbek"...

schdl (törölt) 2009.05.30. 16:12:09

A fényképbből ítélve van egy Renault Laguna-s kollega, rendszáma IRS-el kezdődik (olyan sok Laguna nem jöhet szóba) aki:
-minimum cserbenhagyta az út közepén fekvő embert,
-nem értesítette a rendőrséget (állampolgári kötelesség),
stb.
A többi autós, köztük egy taxis (látszanak a reklámok a kocsi oldalán) csak azért úszhatnák meg a dolgot, mert nem látszik a rendszámuk.

Rendőrségi feljelentést!

Az igazi Svarc Enegger · https://www.youtube.com/watch?v=Ik9qunsZZtY&index=21&list=RDJVoyWQSNr8I 2009.05.30. 16:53:02

A leírásból nem lehet tudni, hogy mi történt. Akit megvertek, lehet, hogy a kezdeményező volt, csak rosszul választott ellenfelet.
Rendszeresen látom, hogy ordítanak és bemutatnak egymásnak az emberek a kocsiból. Honnan lehetne tudni, hogy melyik tahónak van igaza?

jónévez 2009.05.30. 17:05:48

@Az igazi Svarc Enegger: Úgy látod, nem lehet a leírásból tudni. Ezért volna lényeges, hogy a tanúk ne szökjenek el. Ők ezt is el tudnák mondani.
Mondjuk, a posztban a szemtanúk elmondták a posztolónak: "a fazonnak eldurrant az agya, és a teljesen tömött villamosmegálló szeme láttára ököljoggal foganasította *vélt* igazát,"

dr. _mmm_ 2009.05.30. 17:06:50

Kicsit olvasgatni kéne a neten.
Gázpisztoly NEM okoz maradandó sérülést. (most ne azt nézzük, hogy fejbebaszok vele valakit)
Ha késsel neked mennek nyugodtan védekezhetsz gázpisztollyal. Arányos védekezés. GP nagyon jó menekülés esély. 15-20 percig kiüti a támadót.

jónévez 2009.05.30. 17:13:05

@Az igazi Svarc Enegger: Úgy látod, nem lehet a leírásból tudni. Ezért volna lényeges, hogy a tanúk ne szökjenek el. Ők ezt is el tudnák mondani.
Mondjuk, a posztban a szemtanúk elmondták a posztolónak: "a fazonnak eldurrant az agya, és a teljesen tömött villamosmegálló szeme láttára ököljoggal foganasította *vélt* igazát,"

schdl (törölt) 2009.05.30. 17:14:12

Kicsit eltértünk a tárgytól nemde?

Az igazi Svarc Enegger · https://www.youtube.com/watch?v=Ik9qunsZZtY&index=21&list=RDJVoyWQSNr8I 2009.05.30. 17:15:09

No igen, még mindig kérdés, hogy mitől durrant el az agya?

Azonkívül én már voltam szemtanúja súlyos balesetnek, közvetlenül az orrom előtt történt. De rajtam kívül még vagy húsz ember látta.
Kikerültem őket, megálltam egy alkalmas helyen és visszamentem. Kábé egy perc telt addig. Az ott lábatlankodó emberek addigra olyan rémtörténettel traktálták az újonan jötteket, hogy már kezdett kialakulni lincselős hangulat. Mintha a Mónika só egyik epizódja lett volna.
Maradtam és feliratkoztam tanúnak, mert a többi szemtanú egyszerűen komplett hüje volt.

whito 2009.05.30. 17:15:12

Az a rész be van kamerázva. Ha akar a rendőrség tenni valamit, akkor a kamera képek alapján tehetne tanuk nélkül is. A felvételekkel szemben kevés érvet lehet felhozni ha elkapják. Valaki csak felírta a rendszámot.

bécsi pszicho · http://www.flickr.com/photos/haazee 2009.05.30. 17:18:26

Engem a történetből egy dolog zavar: mi van, ha az áldozat(?) ütött először, csak rossz emberrel kezdett?
(felhívnám a potenciális kötekedők figyelmét a mondat végén álldogáló kérdőjelre!)

Kicsi79 2009.05.30. 17:18:58

Bár kicsit off, de az önbíráskodás miatt mégis ide (is) tartozik:

index.hu/bulvar/2009/05/29/olaszliszka/

Kicsi79 2009.05.30. 17:19:53

Az a felháborító, hogy megbánást nem tanúsítottak, és enyhítésért fellebbeztek.

schdl (törölt) 2009.05.30. 17:21:14

@Kicsi79: Köszönjük, leülhetsz, egyes..
Nem olvasod a kommenteket...

Ottopappa 2009.05.30. 17:22:07

@egyittlakó: "zélsőjobbos bandíták, maffiózók, és nem utolsó sorban frusztrált fityeszesek, akik így mutatják meg, hogy a kormány és a rend ellen vannak."

Idióta...

jónévez 2009.05.30. 17:24:47

@Az igazi Svarc Enegger: Ez volna a jó hozzáállás, pláne abban az esetben, amit leírtál, de azért máskor is. Nem pedig az, ahogyan némelyek mondvacsinált indokokkal elmenekülnek a tanúskodás elől. Bezzeg, ha nekik volna bajuk, hogy szidnának másokat, akik nekik gyávák tanúnak menni!

jónévez 2009.05.30. 17:28:20

@bécsi pszicho: "ha az áldozat(?) ütött először, csak rossz emberrel kezdett?"
Szerinted onnantól jogos a tanúk távozása? Mert a posztban ez a kérdés, nem az, ki kezdte...

Ottopappa 2009.05.30. 17:29:48

@schdl: Baszki, mostmár tudom, miért nem szerettem sose a Rönósokat... :)))

jónévez 2009.05.30. 17:32:09

@Ottopappa: Nem kell ám felvenni a szélsőbalos bűnözőpalánták beírásait!

sourcerror 2009.05.30. 17:49:16

@Androsz: "A bejelentési kötelezettség már valóban megszűnt, néhány eset kivételével, bár ettől még a tisztesség fogalmát nem húzták ki a nemhivatalos törvénykönyvekből."

Ezzel természetesen egyetértek.

Ottopappa 2009.05.30. 17:49:25

@jónévez: hátja... de akkor is egy idióta...

Kicsi79 2009.05.30. 18:03:45

@schdl: Igaz, nem olvastam, csak most értem a végére. (amúgy válaszoltam Neked a tegnapi posztnál)

jónévez 2009.05.30. 18:05:26

@sourcerror: Én is egyetértek, (sőt) de azért hadd mondjak egy dologban ellent neked.
Fentebb azt írtad:
"Nem írja elő a törvény, hogy ...
...
2, tanúskodj ellene"
De, igen, előírja, hogy a bűncselekmény tanúja, ha arra szükség van, tanúvallomást tegyen. Nagyon kicsi az a kör, aki ez alól felmentést kaphat. (közeli hozzátartozó stb...)

Kicsi79 2009.05.30. 18:05:40

@schdl: Csak a történet végén ez jutott hirtelen eszembe.

schdl (törölt) 2009.05.30. 18:13:17

Mi a tanulság? Mi mind (magamat is beleértve) nem maradtunk volna ott... vagy nem?

2009.05.30. 18:16:31

@schdl: Szia. A gáz-riasztó és a gumilövedékes fegyver a jelenlegi szabályok szerint szabadon tartható, viseléséhez azonban ki kell állíttatni egy engedélyt a rendőrségen, ami kb 5000ft.
Mindkettő fegyver ára kb 15000ft-tól kezdődik és a határ a csillagos űr.

kafferbivalybalamber 2009.05.30. 18:20:20

Mekkora parádét tudtok csapni egy (pár?) pofon miatt... Elcsattant. És?
Ugorgyunk.

jónévez 2009.05.30. 18:24:08

@kafferbivalybalamber: Jó, ha téged pofoznak, majd nem fogjuk bánni, kérésed szerint.

Ildóci 2009.05.30. 18:32:57

@schdl: Szia! Szerintem az a tanulság, hogy az emberekből mindenféle együttérzés, összetartás kihalt. Ezt kellene valahogy visszafordítani!

pickapu 2009.05.30. 18:34:01

Valahol olvastam valami hasonlót:
"Ha gázpisztollyal paprikával fejbeduplázok valakit, semmiféle maradandó károsodás nem éri, de garantáltan fél óráig magatehetetlen lesz. Ezalatt el lehet hagyni a helyszínt, mármint ha nincs tanú, de már acélbetétessel nem szabad rárúgni a páciensre, fáj az már így is eléggé neki, és az már nem hirtelen ijedelemből történő "önvédekezés", hanem önbíráskodás lenne.
A rendőrt nem kell bevonni az ilyen küzdelembe, annak az ügynek akkor sosem lesz vége. Attól sem kell félni, hogy a támadó majd feljelent minket, mert olyan még nem történt, hogy elment volna valaki azzal a rendőrségre, hogy megtámadott valakit, aztán jól elsírta magát (a paprika addigra kitisztul nyom nélkül).
Akkor van csak gond, ha a gázpisztollyal szemben valaki éles fegyvert ránt... tehát csak ésszel a vadnyugaton, és ha előveszed akkor merd is használni, ha nem mered, akkor ne vegyél ilyet".

phaidros 2009.05.30. 18:36:06

@venomspawn: biztos vagy a gumilövedékesben? A gumis egy akár 80 joule-os, kurvanagy (~10 mm) gumigolyót jelent, amit külön robbanórésszel lehet kilőni (tehát külön van a golyó, és külön a töltény valami idóta jogszabály miatt, mintha számítana). Lakásban betörőt fejbelőheted vele, és engedély sem kell rá, de ki nem viheted. Nem rossz cucc, 80 joule keményen fáj szem közé, főleg egymás után hatszor. (Légfegyvernél asszem 7.5 felett már engedély kell).

pickapu 2009.05.30. 18:36:33

@pickapu: Nem lenne jó ha ez lenne a jövő...

Ildóci 2009.05.30. 18:48:54

Sziasztok! Azt hiszem, hogy nem azon kellene agyalni, hogy ki milyen fegyverrel menjen ki az útra, hanem hogy mit kellene annak érdekében tenni, hogy változzon a közlekedési morál. Nem lehetne, hogy legalább egy valami működjön ebben a szerencsétlen országban?!

Sütimüti 2009.05.30. 18:55:32

@Svindler26: A rendszámot elküldtem a szerkesztőknek.

jónévez 2009.05.30. 18:59:55

@Sütimüti: És ha a bántalmazott is olvassa ezt a blogot, és fekér rá, tanúskodj, hajlandó leszel-e?

jónévez 2009.05.30. 19:01:51

@Sütimüti: És ha a bántalmazott is olvassa ezt a blogot, és fekér rá, tanúskodj, hajlandó leszel-e? Ha bírósági tárgyalás lesz az ügyből, ott leszel?

jónévez 2009.05.30. 19:02:31

@Sütimüti: És ha a bántalmazott is olvassa ezt a blogot, és felkér rá, tanúskodj, hajlandó leszel-e? Ha bírósági tárgyalás lesz az ügyből, ott leszel?

jónévez 2009.05.30. 19:04:13

A francba ezzel a mobilinternettel!!!

jónévez 2009.05.30. 19:10:42

@Sütimüti: Bocsánatot kérek a triplázásért, harmadik küldésre el is küldte -háromszor.
Egyébként örülök a válaszodnak, bíztam is benne, hogy így gondolod, ezért provokáltalak, hogy lássák mások is: így kell tenni!

reader613 2009.05.30. 19:20:11

én évekkel ezelőtt tanúskodtam egy halálos balesetnél.

2x2 sávos út, dupla záróvonal siófok után (akkor még nem volt a déli parton autópálya). Hosszú tömött sorok haladnak Bp-ről elfele, 70-80 közti sebességgel. Tükörben feltűnik a fehér kombi Opel, cikázik a sávok között, lényegesen nagyobb sebességgel a többieknél (becslésem: 100+). Én a belsőben, jobbról megelőz, bevág elém. Én közben már lassítottam, mert elöl láthatóan beállt mindkét sáv. Ő ezt csak a bevágás után vette észre. Nyomott egy satuféket, megállni már nem volt esélye. Persze nemcsak agresszív volt, hanem béna is, így közben elkapta a kormányt balra, keresztbe fordult és ekkor kapta telibe a szemből jövő BMW. Ő simán kiszállt a kocsijából. A BMW-ben utazók is megsérültek bár, de ki tudtak szállni. Az Opel utasa viszont a helikopterben meghalt.

Névjegyet adtam a BMW-s sofőrnek, hogy ha tanú kell, hívjon. Ő nem hívott, de a rendőrség igen, majd a tanúvallomást bíróságon is meg kellett erősíteni. Kiderült, hogy ha nem mondtam volna el mindezt a hatóságoknak, akkor simán benyalták volna azt a dumát, hogy "hirtelen fékeztek előttem és már nem tudtam megállni, egyébként ártatlan vagyok" (végülis érthető, hogy a BMW-sek semmit nem láttak az előzményekből).

A tanúskodásról azt gondolom, megérte: bár a BMW-s sofőrnek nem volt szüksége tanúra, mert az ő szerepe tiszta volt; mégis, így mindenki teljesebb képet kapott arról, ami valójában történt.

Remélem, a bíró figyelembe vette - a per kimenetelét nem ismerem.

espadazo - Játékbolt: · http://aruhaz.nettfilm.hu 2009.05.30. 19:27:48

Örülhet, hogy az a sok autó nem ment át rajta!

Zsola777 2009.05.30. 21:25:44

@jónévez: Nem értem félre, legfeljebb félremagyarázom :) Egyetértek, a példád meg jó.
@..:: Gabesz ::..: ismertem egy srácot, aki bulit tartott, de híre ment, és nem kívánatos személyek is megjelentek. Akkor, amikor ajtót nyitott, azt mondta, hogy nem jöhettek be.
A gyerek (meg két haverja) azt mondta, hogy jó, és elfordult, hogy elmegy. De hirtelen visszafordult, pisztolyt rántott, és "arconpaprikázta" - ahogy valaki itt fogalmazott - a srácot. Nos, 2 hét múlva engedték ki a kórházból, és az egyik szemére nem lát azóta sem, mert elszakadt a szemmozgató izma. No persze, nem lehet maradandót... jó duma
Az a baj, hogy a gázpisztoly vélelmezett ártalmatlanságával próbáljátok meg igazolni a viselését (jó, nem kell hozzá engedély). Nem vitatom, legyen, ha akar, de én már azt is rendszeres pszichológiai alkalmassági vizsgához kötném.
Ez az egész fegyverviselős téma rossz irányba visz, inkább azzal kellene foglalkozni, hogy mi volt az indíték ((volt-e alibi :) )), és hogyan előzhetjük meg az ilyen helyzetek kialakulását. Hogy hogyan kellett volna cselekedni, szerintem mindenki tudja. Csak nem meri.

Svindler26 · http://svindler.blog.hu 2009.05.30. 21:35:54

@Sütimüti: köszi - én is be akartam írni a rendszámot a telefonomba, de le volt merülve :/

...::: Flúgos Kamionos :::... 2009.05.30. 22:17:06

Én már tudom, ki a hülye, de nem mondom meg.

Ez szomorú, hogy ilyen emberek vannak. Senki nemtud egy bajban lévő emberen segíteni, de ha ők kerülnének hasonló helyzetbe, akkor elvárnák, hogy más segítsen nekik.

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2009.05.30. 23:48:12

@Sütimüti: Köszönöm a rendszámot, holnap írok egy emailt a megfelelő helyekre összeszedve a fontos információkat. Hátha elcsípik azt a vadállatot, megérdemelné.
Örülök, hogy ennyien olvassák a blogot és két tanú is előkerült a nap folyamán, meglátjuk, mit tehetünk!

Ro3 2009.05.31. 20:07:34

@SilentSound: Hát ha ez összejön, akkor először látom igazán értelmét a blognak (no nem olvasom régóta), és le a kalappal.

Mikk^ 2009.06.01. 10:34:51

Az önvédelemmel kapcsolatban.
Egy régi ismerősöm 8 hónap felfüggesztettet kapott 2 támadója ártalmatlanításáért.
Este elakarták szedni a pénztárcáját.
Csak azt nem vették figyelembe, hogy edzőruhában volt (önvédelmi sport tehát látszik). Egyiknek eltört az orra, a másiknak kiugrott a könyöke.
Mindkettőnél kés volt. Indok - nem megfelelő védekezés vagy mi. Előbb meg kellett volna várnia, hogy megvágják. Gratula.

A poszthoz. Tényleg gáz, hogy vannak ilyen emberek. Engem az ilyen bevágok, gyorsabb vagyok annyira hidegen hagy. Még direkt hagyok is annyi helyet magam előtt, hogy aki siet az még véletlen se tudjon komoly balesethelyzetet teremteni.

Ro3 2009.06.01. 11:02:57

@Mikk^: Igen, ez minimum érdekes, h előbb meg kell várjam, h lelőjenek mielőtt pisztolyt használok...

indapass90210 2009.06.01. 11:24:09

@Ro3: Nebassz, mióta van pisztolyod? )))

Ro3 2009.06.01. 14:30:21

@Dövan: Kb 3 éves korom óta :D

Mouth Hero 2009.06.02. 02:04:38

@Mikk^: Ezért kell ilyenkor péppé verni a támadót, ne emlékezzen semmire.

Nikorene 2009.06.02. 09:49:31

@SilentSound: ha van két tanu, akkor megtudhatnánk, hogy ki volt a tahó, ki szállt ki először, ki ütött először?

SzLacika 2009.06.02. 09:52:29

@schdl: Na ez egy érdekes felfogás, eleinte szónokolsz az önbíráskodás meg az erőszak ellen, majd kijelented, hogy "gondolkozom önvédelmi fegyveren". Önmagadnak mondasz ellent... Inkább ezen gondolkozz :D

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2009.06.02. 10:02:04

@Nikorene: Mindkét tanú villamoson volt (valószínűleg ugyanazon), az elejét nem látták. Van viszont rendszámunk az elhajtó másik fél autójáról. Mindenesetre továbbítottam a BRFK-nak minden infót, ami csak beérkezett, meglátjuk, lehet-e belőle valami.

Gringо · http://www.youtube.com/watch?v=5Bz8GyTrUxw 2009.06.02. 10:13:34

Nem tudom, miért gondoljátok jópáran, hogy bármiféle lőfegyver autóban tartása megoldás erre a problémára. Valaki írta fentebb, hogy ez a dolog rossz irányba visz. Ezzel teljes mértékben egyetértek. A következő lépés lenne afelé, hogy a jelenleginél is szarabb legyen a helyzet. Más sem hiányzik, mint hogy tele legyenek az utak önjelölt westernhősökkel.

Ráadásul nem is biztos, hogy megoldás hosszabb távon. Az agresszív ember nem fog megszelídülni tőle. Lehet, hogy egyszer önvédelem címen úgy gondolod, megleckéztettél egy defektes agyú kiszállós baromarcút. De vajon az ilyen ember tanulni fog belőle? Nem lennék biztos benne, sőt, jó eséllyel még hülyébb és agresszívebb lesz, mint előtte. Legközelebb tutira biztos, hogy ő is fegyverrel fog kiszállni, de lehet, hogy a tiédnél komolyabbal, vagy akár igazival. És tuti nem csak önvédelemre fogja használni.

Aztán jöhet a szélfuvallat, porfelhő, ördögszekér... Ki lő előbb és pontosabban. Vadnyugat a XXI. században :)

Akkor már inkább járjatok el valamilyen küzdősport edzésre. A verekedés sem megoldás, de legalább kevésbé közveszélyes - viszont sokkal látványosabb és szórakoztatóbb, mint a lövöldözés:)
Mellesleg önuralmat, konfliktuskezelő készséget is tanulsz, ami segít, hogy elkerüld a hasonló szituációkat...

Perillustris 2009.06.02. 11:20:47

@SzLacika: Ne keverd! Az önbíráskodás és az önvédelmi fegyver tartása között nincs jogi összefüggés: ha jogosan megvéded magad, az nem önbíráskodás.

Szóval nyugodtan lehet valaki önbíráskodás- és erőszakellenes, még ha tart is önvédelmi eszközt.

SzLacika 2009.06.02. 12:21:15

@Perillustris:
Jogi összefüggés nincs, de gondolkodásbéli összefüggés van. Ugyanis aki fegyvert tart, az esetleg használni is kész. A fegyverhasználat pedig már egy elég erőszakos válasz. Az ilyen és ehhez hasonló szituációkkal pont az a baj, hogy általában mindkét fél erőszakosan lép fel.

Persze itt külön kérdés, hogy csupán a fegyver birtoklásának ténye nem hat-e károsan a szituáció megítélésére, nem visz kísértésbe vagy ösztönöz-e arra, hogy használd is ha már nálad van (pl remegő ujjad a ravaszon már akkor, amikor valaki közelít a kocsihoz, fenyegető mozdulatra "megmutatom, hogy velem nem szarozol" gondolattal előránt és használ) esetleg alternatív megoldás helyett (akár borotvaélen táncolva, higgadtan elmagyarázni a helyzetet, próbálni megnyugtatni a másikat, neadj isten bocsánatot kérni!)

Az erőszakmentes hozzáállás kb az lenne, hogy lezárom a kocsit, nem szállok ki, nem mutogatok, nem szólok be stb. Nem az, hogy ha odajön a kocsimhoz, lelövöm.

Ez egy elvi probléma, ha érted, mire gondolok.

Devil 2009.06.02. 12:35:55

@Zoli2009: No igen gazpisztolya mindenkinek lehet aztan az jar jobban aki elobb lo.
A terfigyelo kamerak jelenthetnek megoldast (megy ha nezi is valaki oket) mert ilyen esetekben a rendorsegnek magatol intezkednie kellene. Civilizaltabb orszagokban ha valaki elallja az utat - tilosban parkol - mar kuldik is a jarort (akar bicajos rendor, mindegy) hogy intezkedjen, ha meg elkezdi szetverni egy masik kocsi elejet, akkor plane.
A behajthatatlan kovetelest el lehet adni behajto cegeknek - persze nem teljes aron - akik majd megoldjak az illetovel privatban.

Perillustris 2009.06.02. 13:31:07

@SzLacika: Persze, értem. Nem lehet jó döntést hozni, mert értékelni csak utólag lehet a helyzetet, akkor meg általában már késő. A fegyver birtoklása valószínűleg csökkenti a rugalmasságot, de kérdés, hogy hány esetben előz meg - a megtámadottra nézve - súlyosabb végkimenetelt.












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása