Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) kresz (720) KRESZ (1) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Csak bámulnak segítség helyett

2009.06.02. 09:57 :: Kisikasa

Circus azon kevesek közé tartozik, akik nem a szemüket meresztik ha balesetet látnak, hanem aktív segítségnyújtással próbálkoznak. Talán lehetnénk kicsit többen is ilyen helyzetben!

Tegnap (szombat, 5/30) a 7-es úton poroszkáltam Budapest irányába kora délután, a viharok között. Az út nedves volt, úgy voltam vele, siessen, akinek két anyja van. Hát, látszik a demográfiai válság, a válási és újranősülési készség, mert voltak egy páran - jelzem, ott elég sűrű a lakott terület, illetve a záróvonalas 60-as korlátozás, de ugye ez manapság senkit nem zavar. Igaz, van egy csomó feleslegesen kinnfelejtett 30-as tábla is a felújítások miatt, amiket én sem tartottam be olyan szigorúan... Node nem egészen erről akartam írni.

Úgy Pettend magasságában kicsit feltorlódott a sor, mint kiderült, autó (100 éves SIMCA) az árokban, szuper. Sofőr (fiatal srác) árok szélén áll, integetett, hogy valaki álljon már meg. Megálltam, egy párral egyetemben. A srácnak semmi baja, kérdésre meséli, hogy előtte nagyot fékeztek, ő már nem tudott megállni, csak így... Természetesen, aki előtte befékezett, már messze járt, tán észre sem vette, mi történt. Az autónak látszólag szintén semmi baja, ezek ugye még anyagból készültek, lásd még lejjebb :)
 
Sajnos sem a pár, sem én nem olyan autóval voltunk, ami segített volna, sem vonóhorog, sem erő tekintetében. Rövid tanakodás után (kamionos/fuvaros ismerősök felhívása, hátha jár valaki arra, persze, nem), miközben megpróbáltam egy-két kamionost leinteni helyben is, hogy segítenének már kirántani (természetesen a megbámuláson kívül senki), nemsokára megállt egy úriember egy kombi valamivel. Én adtam kötelet, megfogtam a forgalmat, nehogy valaki belénkrohanjon, ő nekiállt kihúzni.

Autó árokból ki, motor első kísérletre be, kicsit benyomódott a lökhárító jobb oldala, amúgy ránézésre semmi baj. Szétcsomóztuk az autókat és egy kézfogás után mindenki ment a dolgára. Talán megfogalmaznom és leírnom tovább tartott, mint az egész mentési művelet, igazándiból jobbára azért írtam, hogy valami pozitív dolog is legyen itt a sok rossz mellett, azaz, hogy azért még vagyunk páran, akik segítünk a másikon gondolkodás nélkül. :)
 
Másrészről viszont, a negatív része: megint szép példáját láttam annak, hogy megbámulni azt sokan, segíteni azt már sokkal kevesebben (lásd még szájkarate)... Másrészről (bár lehet, hogy itt azért az öreg autó - fiatal sofőr kombináció is közrejátszott picit...), aki miatt az eset történt, úgy eltűnt, mintha a föld nyelte volna el... Felmerült bennem a kérdés, hogy az cserbenhagyás vagy sem, ha valaki nem veszi észre, hogy balesetet okozott, illetve mennyire büntethető, ha elhajt?

Kíváncsian várom a véleményeket, észrevételeket.

89 komment

Címkék: biztonság autó baleset sztereotípia kresz

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

DonnaNyányó 2009.06.02. 10:03:18

Ehh, ebből a posztból dől a nyál.

Semmi verekedés, szájkarate? Meg se pöccinti az ingerküszöböt.

Az ítélet: fosposzt
Tennivaló: motorosgyalázó poszt közzététele

Azonnal végrehajtandó!

tpapa 2009.06.02. 10:07:42

Személyi sérülés nélkül nincs cserbenhagyás*. Mármint jogilag. Emberileg más kérdés.
(*-Kötelező segítségnyújtás elmulasztása.)

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2009.06.02. 10:11:02

@tpapa: Csak ezt egy száguldó, vagy akár bámészkodás miatt lassabban guruló autóból az esetek többségében nem lehet megállapítani. Így meg elég lutri annak, aki lelépett.

SzLacika 2009.06.02. 10:30:52

@Deluxe the ForumTroll: Tegnap volt egy motoros poszt. Még nem késő, ugorj rá! :)

FDToth 2009.06.02. 10:38:33

Már nem azért, de ha nem tudott lefékezni időben, akkor a követési távolsággal volt vmi gebasz... Ettől még a másik autó sofőrje megállhatott volna...

reader613 2009.06.02. 10:44:55

ilyenkor még rá is kell dudálni arra, aki segítségnyújtás címén "megfogja a forgalmat". :D

SzLacika 2009.06.02. 10:51:48

@Deluxe the ForumTroll: Ne aggódj, még csak most jön az igazi motoros szezon... Szánsájn, bícs, motoros találkozók - lesz még motoros poszt a közeljövőben bőven az tuti :D

aszfaltbetyar 2009.06.02. 10:52:27

bezzeg a leragasztott 10 forintot felkeparják a betonról :)

ezért tart itt ez az ország

Gontar 2009.06.02. 10:56:27

@tpapa:

Van személyi sérülés nélküli cserbenhagyás: Édesanyámék teljesen szabályosan parkoló járgányát megpasszírozta a menetrend szerinti busz (mert balfaszul kanyarodott egy olyan helyen, ahol 3 busz is simán elférne egymás mellett kanyarodás közben). Személyi sérülés természetesen nem történt, busz elhúzott a retekbe mire őseim kimentek a csörömpölésre. Rendőr kihívva - pár utas örömmel ottmaradt tanúskodni. A busz vezetőjét a kiérkező rendőrök HIVATALBÓl "feljelentették" (eljárást indítottak ellene) cserbenhagyás miatt - és később el is ítélték (valami tetemes pénzbírságot kellett fizetnie - csak azt nem értem, hogy ezt a kártérítést miért az álam szedi be és miért nem a károsult kapja meg).

Őseim nem akarták feljelenteni a buszsofőrt, csak azt akarták, hogy a rend őrei hozzák vissza, hogy adjon betétlapot. :-S

Szóval ezekszerint az, aki balesetet okoz és elhúz akkor is cserbehagyást követ el, ha nem történik személyi sérülés.

Manyizga (törölt) 2009.06.02. 11:08:33

@Gontar: "Szóval ezekszerint az, aki balesetet okoz és elhúz akkor is cserbehagyást követ el, ha nem történik személyi sérülés."
Így van. Engem is hagytak már cserben, de követtem az elkövetőt és közben hívtuk a rendőröket, akik a következő városban leállították, majd előállították az illetőt. Elment egy szombat délelőttünk így (tanúskodás, helyszínelés, stb.) ahelyett, hogy megállt volna és adott volna egy betétlapot, hogy "bocsi, benéztem". ...

a távoli rokon 2009.06.02. 11:15:30

biztos valami kis szemét szuzukis ráhúzta a kormányt a befékező faszjancsi idiótára. sok geci minek vezet, adják vissza a jogosítványt, amit biztos 2 libáért vettek, miután leszopták a vizsgabiztost.
árokból meg rükiben simán kiálltam volna azzal a fos szimkával, köcsög fiatal gyerek inkább tanuljon, vagy udvaroljon valami ribinek a fideszgyűlésen, ahelyett hogy balfaszkodik az utakon.

Motorhead 2009.06.02. 11:25:43

a távoli rokon-nak :


Ekkora PARASZTOT mit Te még nem olvastam.Fröcsögsz a szartól,minden mondatodban van valami undorító - közel a péda bizti hiszen Te magad is az lehetsz . Nemhogy örülnél hogy vannak még normális emberek a világban.

Silverf@x 2009.06.02. 11:25:51

én sem segítettem volna, mert lehet hogy csak ki akartak volna rabolni, vagy az is lehet, hogy valamelyik tahó innen a blogról... ha sok bámulás után sem tudom eldönteni, inkább biztos, ami biztos tovább haladok, hátha egy olyan embert kaparok össze, aki miatt itt tart az ország...

DonnaNyányó 2009.06.02. 11:31:49

Ha ilyet láttok, lépésben kell elhaladni mellette és hangosan, megállás nélkül röhögni, HÁHÁHÁHÁ módon. Ezt megjátssza vele egy 50-100 autós, biztos befordul magába.

Hajrá magyarok :D

Mertcsak 2009.06.02. 11:34:48

@a távoli rokon:

Te mekkora sötét barom vagy.

Peteetow · http://www.automentes-szallitas.hu 2009.06.02. 11:34:58

A mi környékünkön pl. megállás nélkül hívják ki a megye összes mentőjét-rendőrét-tűzoltóját-katonáját, bármilyen autót látnak csak egy kicsit is gyanús helyzetben. Noha télen nemegyszer elég lett volna megtolni a nyárigumis sporttársat a nyakig érő hóban, hogy el tudjon indulni az árok széléről.
Ez jobb?

...::: Flúgos Kamionos :::... 2009.06.02. 11:36:39

Én már tudom, ki a hülye, de nem mondom meg.

Ennek a posztnak most mi a lényege? Az, hogy a posztoló eldicsekedik vele, hogy segített, egy bajbajutotton? Ebből nekem csak az jött le.

ex-dr. vuk 2009.06.02. 11:39:07

Regen ez maskepp mukodott.. Egyszer trabival jeges bordas uton "szaguldottunk" kb 40-nel, kocsi megcsusz, par fordulat utan arokba be.
Nem volt szukseg arra, hogy barkinek szoljunk: ugy 300 meterre levo traktorosok mar indultak is, amint lattak, hogy mi van. Hja, ennek mar 20 eve. Akkor meg volt segitokeszseg.

Amugy szombaton szemem lattara utottek el egy kerekparuton szabalyosan kozlekedo biciklist, azonnal megalltam (motorral voltam), ha mas nem azert, hogy megnezzem a kocsi rendszamat, hatha el akar huzni. Mire odaertem mar a bicajt tettek be a csomagtartoba, vegul az autos elvitte valamerre a biciklist (talan szervizbe vagy ilyesmi). Vegulis igy pozitiv a tortenet.

Sákif za morro? 2009.06.02. 11:39:32

Én is mentettem már ilyen autót. Annyiból nehezítve volt a pálya, hogy a faszi olyan részeg volt hogy állni nem bírt. Szívderítő volt az érzés amikor beültem az összeszart, összehugyozott első ülésre, amíg kihúztuk az autót az árokból. Utána a faszi fel volt háborodva, hogy senkinél nem volt egy korty ital, majd amíg pakolásztuk vissza a cuccot a csomagtartóba, emberünk bemászott a verdájába és elzúzott. mindezt éjszaka, olyan tempóban, hogy nem tudtam utol érni. Szívből remélem hogy valahol felcsavarodott egy betonoszlopra és végleg megdöglött!

hogen 2009.06.02. 11:44:10

Végigolvasva a kommenteket: gratulálok.

Hogy érdemben válaszoljak: ez sajnos nem cserbenhagyás, mivel -ha jól olvasom- össze sem ért a két verda.
Hasonló eset, satufék előttem a pályán, én meg kifékeztem két gumit. Meg sem próbáltam elintézni velük, nem láttam értelmét, a casconál meg önrész alatti, szóval a fene megette, én meg lenyeltem :)

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2009.06.02. 11:46:55

@hogen: Szerintem cserbenhagyáshoz (segítségnyújtás elmulasztásához) nem feltétlenül szükséges, hogy részt vegyél egy balesetben.

maydayray 2009.06.02. 11:47:29

na most cserbenhagyás vagy sem, a szitu más: ha a kedves poszter nem bírt megállni előtte történő fékezésnél, akkor elbaszkurálta a féktávot, ergo ha emiatt árokba kerül, az előtte lévő nyugodtan utazhat tovább, ő semmi esetre sem hibás semmiben. csókolom, ugye.

Big-B 2009.06.02. 11:47:43

Ha nem veszi észre az elől lévő, akkor nem cserbenhagyás. Másrészről a fiatal srác volt a hibás, hisz a követési távolság be nem tartása esetében vélelmezhető, az útviszonyoknak nem megfelelő vezetés pedig bizonyítható. Az előtte lévő járművel kapcsolatban a poszt nem említ semmilyen szabálytalanságot.

ex-dr. vuk 2009.06.02. 11:51:12

@maydayray: Lehet, hogy nem hibas, de ha eszreveszi a balesetet koteles megallni segiteni...
Az is segitsegnyujtas elmulasztasa, ha te latsz egy kocsit az arokban, latod h nincs ott senki, es nem allsz meg hozza. Pedig nincs kozod a balesethez.

SzLacika 2009.06.02. 11:54:37

@Deluxe the ForumTroll: Na ez kimondottan jó recept lenne arra, hogyan képezzünk országúti pszichopatákat :)

Bambano 2009.06.02. 11:56:27

Az utóbbi 10 évben volt "szerencsém" baleseteket látni, egyben részt is venni, de még soha nem sikerült elsőnek hívni a rendőrséget. Még akkor is hamarabb tudtak a balesetről, amikor részese voltam.

Úgyhogy én nem tapasztaltam ilyet, amiről a poszt szól.

Sákif za morro? 2009.06.02. 12:01:59

@Deluxe the ForumTroll: Tudsz beszélni fasszal a szádban? Ha igen, akkor mondd!

Silverf@x 2009.06.02. 12:02:42

tök mindegy mi van, csak végig kell nézni a kommenteken.. ezek az emberek vezetnek is és baleseteznek is... ki a halál akar ezeknek segíteni?

Zorro2007 2009.06.02. 12:07:12

Mar irtam masik temaba is, de pont idevag:

Nemetorszagban egy parkolo autot meghuzott valaki. Persze elment.A meghuzott auto tulaja feljelentette, megtalaltak es a birosag meg cserbenhagyasert elitelte...ugyhogy vigyazni azzal a cserbenhagyassal...

DonnaNyányó 2009.06.02. 12:08:25

Kár volt kimoderálni, Gigornál azt nehezményeztem, hogy egy állítása szerint merevrészeget kisegített, kihúzta a kocsiját stb. Nem egyből rendőrt kellett volna hívni, vagy ilyesmi? És ha a következő zebránál pár kisiskolás bélzetét kifröccsenti?

Navarone 2009.06.02. 12:11:03

Hányszor kell elmondani, hogy nem az okozza a balesetet, aki bármilyen okból fékez, hanem az, aki NEM TARTJA BE A KÖVETÉSI TÁVOLSÁGOT???

Matrix_ 2009.06.02. 12:13:40

@Zorro2007: ez itthon is így van. Régi kollegám is megkapta a feljelentést, és kellett is neki perkálni. Azt hitte nem látta senki. nem így volt.

TH 2009.06.02. 12:18:57

@Deluxe the ForumTroll: hát ez őszintén szólva bennem is felmerült...

Sákif za morro? 2009.06.02. 12:20:35

@Deluxe the ForumTroll: Szövegértés, barátom, szövegértés...... Éjszaka volt, és miközben mi pakoltuk el cuccot a csomagtartóba (tudod, amivel kihúztuk) ő akkor ment el. Éjszaka nincsenek iskolások a zebrán, és ha megfigyelted (volna) akkor én is fel voltam háborodva, próbáltam utol érni a gyökeret. Szóval, mielőtt megtalálsz magadnak és belém kötsz, próbáld meg értelmezni is amit olvastál te egybites véglény!

Sákif za morro? 2009.06.02. 12:22:30

@TH: Sajnos nem vicc. A rövidgatyájából az ülésre szivárgott a szósz. Persze ezt a sötétben nem láttam, csak éreztem. :-/

Professzore · http://ekonyvolvaso.blog.hu 2009.06.02. 12:23:10

Hali!
Semennyire, a balesetet nem az elől utazó autós okozta, hanem a balesetet elszenvedő (követési távolság be nem tartása). A KRESZ elsősorban előírja, hogy olyan sebességgel kell haladni és olyan követési távolságot kell tartani (továbbá olyan műszaki állapotú járművel kell közlekedni), hogy hirtelen/váratlan helyzetben is biztonságosan meg tudjunk állni. Én személy szerint őszintén csodálkozom azon, hogy autópályáinkon és többsávos főútjainkon nincs a jelenleginél nagyságrendileg több utoléréses baleset.

Ami pedig a segítőkészséget illeti: bizony kellenek ilyen emberek is, mint a hozzászólás írója. Volt sok pozitív élményem (kerékpáron is!), és bízom benne, hogy az a pár eset, amikor én segíthettem, szintén pozitív élményt jelentett az akkor bajban lévőknek.

Professzore

Navarone 2009.06.02. 12:23:33

@hogen: Tessék máskor betartani a követési távolságot, és nem lesz gond.

i23kovacs 2009.06.02. 12:27:16

Szerintem jogos a bőgés, kevés a jószándék.

Sztori továbbfejlesztett változata, hogy az emberek lassítanak, ámulnak-bámulnak, a dugó meg csak nő, opcionálisan hátrébb további csattanások.

Engem nagyon tud bőszíteni, amikor a 3 sávos autópályán csak azért lassítanak akár 50-60üra is, hogy megbámulják a balesetet,ami lehet hogy a szembejövő sávban van.

Sákif za morro? 2009.06.02. 12:29:02

@TH: Tudod, adott szituációban nem igazán merült fel a rendőrség hívásának szükségessége. Mentem az úton. Az úttól nem messze világított egy autó lámpája. Ismerem a környéket, tudtam hogy ott nem kellene autónak lennie. Megálltam, odamentem, megnéztem hogy mi a pálya. A sötétben nem derült ki egyértelműen, hogy emberünk részeg. Motyogott, össze-vissza beszélt. Elmondta hogy nem fáj semmije. közben érkeztek további segítők. Kiszedtük az autóból, közben hoztak köteleket, és elkezdtük kihúzni a verdát a dzsindzsából. Amikor kint volt, ment a visszarakodás, ill. emberünk ittasságának megtárgyalása. Ekkor lépett olajra. Addig állni sem bírt. mindez néhány perc leforgása alatt történt. mindenki csak lesett mint a vett malac.

Gera 2009.06.02. 12:30:40

@Professzore: "praktikus az autópálya külső sávjából kiráncigálni az autót a leállósávba"

Meg sem mernék közelíteni egy ilyen autót, nemhogy még huzigáljam (kivéve, ha már áll mögötte a sor).

porthosz 2009.06.02. 12:37:11

Én azért úgy érzem ez a téma is egy kicsitt összetettebb ennél. Nem feltétlen azért nem állnak meg az emberek, mert bunkók, hanem mert nap mint nap hallani olyan hireket, hogy a jóhiszemü autós megáll segiteni, aztán a bokorból előugrik néhány keménylegény és jól agybafőbe verik/kirabolják/elvágják a torkát, elviszik a kocsit stb stb, főleg ilyen esetnél, ahol egy látszólag értéktelen ezer éves kocsi minimális sérüléssel az árokban, mellette egy szintén sérülésmentesnek látszó fiatalember...

Gera 2009.06.02. 12:43:35

Tegye fel a kezét az, aki vontatószemmel ki merne húzni valakit az árokból. Én biztos nem.

Sákif za morro? 2009.06.02. 12:44:27

@aszfaltbetyar: Tudja faszom.... Talán tudom hívni a mentőket ha újabb balesetet szenved. Peregtek az események nem igazán volt idő mérlegelni. Így utólag már könnyű okoskodni.

mqqq 2009.06.02. 12:47:01

@tpapa: De amíg nem győződik meg róla, hogy történt-e személyi sérülés, addig nem hajthat el. Más kérdés persze, ha nem vette észre az egészet, azért nem büntethető. Főleg hogy az a ludas, aki az árokban kötött ki (követési távolság ugyebár).

Sákif za morro? 2009.06.02. 12:49:08

@aszfaltbetyar: Na menjél, kérd meg Troll haverodat hogy adja át neked kicsit azt a faszt! ;-)

DonnaNyányó 2009.06.02. 12:52:42

Aranyos, nem, mikor valaki a hülyeségét trágársággal próbálja elnyomni :D

Nálam téma lezárva :)

aszfaltbetyar 2009.06.02. 12:56:09

visszatérve a postra életem során vagy 5-6 lerobbant autós mellett álltam meg, egy sem kért segítséget

aszfaltbetyar 2009.06.02. 13:00:39

@TH: hát nekem a néhány perc alatt beugrott volna hogy leültessem a kocsija mellé és kihívjam a zsarukat

"Amikor kint volt, ment a visszarakodás, ill. emberünk ittasságának megtárgyalása. Ekkor lépett olajra. Addig állni sem bírt. mindez néhány perc leforgása alatt történt. mindenki csak lesett mint a vett malac. "

Sákif za morro? 2009.06.02. 13:03:01

@TH: Olvass vissza, írtam neked választ. lehet rosszul fogalmaztam, mert néhányan félreértették amit csináltam. Ismétlem, hangsúlyozom, hogy nem azért húztuk ki a verdát hogy tovább tudjon menni. Amikor kivakartuk a vasból, nem volt egyértelmű hogy részeg vagy csak agyrázkódása van-e. nyilván, ha látjuk hogy mire készül, megakadályozzuk. Voltunk ott négyen, gondolod senkinek nem lett volna annyi esze? Éjszaka, sötétben, erdős részen voltunk, annyit láttunk, amennyit az autók lámpái megvilágítottak.

metal · http://electric.blog.hu 2009.06.02. 13:03:43

"Felmerült bennem a kérdés, hogy az cserbenhagyás vagy sem, ha valaki nem veszi észre, hogy balesetet okozott, illetve mennyire büntethető, ha elhajt?"

Ha előtte fékeztek, és ő bement az árokba, akkor csak ő a hibás! Követési távolság. Azért esetleg büntethető, mert nem győződött meg róla, hogy megsérült-e valaki, de ezt egy egyszerű nem vettem észre indokkal el lehet intézni, mert nem lehet bebizonyítani az ellenkezőjét.

Sákif za morro? 2009.06.02. 13:15:26

@TH: "ja, én is így gondolom valahogy. Legalábbis fura lehetett azt érezni, hogy össze van szarva és hugyozva az ülés, abból gyanút lehetett volna fogni talán..."

Miután benne voltam, akkor már tudtam hogy mi van. De ha már benne ültem, a kötél rajta, a másik autóban készen álltak arra hogy kihúzzák, akkor csak nem szállok ki hogy "Bocs fiúk, akció lefújva!"

Utólag könnyű okosnak lenni. Az emberek többsége elméletben igen jól vezet autót és gondolom a focihoz is kiválóan ért.

adhuvbeigiqe upiugtqeőoqőoqqe 2009.06.02. 13:20:20

akkor elondom, hogyan történt valójában:

magamra nézve nagyon jó nő vagyok, 235 cm magas, mellbőségem 12 cm.

még bottal sem piszkálnak, ezért elhatároztam, hogy barátra (fijú) teszek szert.
mondom jóskának (szalonna főzésből éll): te jauóuska nem e még e meg e?
mire jő!
jóóó!!!!
aztata befeléjefordult az ájrokba de én nem tuttam kihúznyi, mer az én kocsim (akinek 2 annya van) nem birta. hö

aztat jött a kalányos jani!
aztata ő sem nem bírta!
aztán jött az orsós esztella szekérrel, ő mán bírta.

hö !

így történt esküszök naccságos porkoláb úr. hö

TH 2009.06.02. 13:23:09

@klucsepkájaszopka: ez most vicces akart lenni?

espadazo - Játékbolt: · http://aruhaz.nettfilm.hu 2009.06.02. 13:25:53

Mi meg egyszer 7 autóval mentünk bulizni Mezőtúrra télen, amikor megláttunk egy árokba csúszott autót, meg egy nőt, aki segítségért integetett az út szélén.
Elkezdtem indexelni, lassítok, nő arcán mosoly.
Kiszállunk négyen, nagyon örül. Aztán megáll még egy autó, abból is kiszáll 4-5 ember, nő bocsánatkérően néz, érzi, hogy ennyi segítség nem kellene. Aztán megáll még egy autó, a nő elkezdett hátrálni. Már kb 25en voltunk, amikor odarohant az autójához, beugrott és magára zárta. Nagyon megijedt szegény. Magyaráztuk neki, hogy nem akarjuk bántani, de valamiért nem tudtuk meggyőzni. Majd megfogtuk az autóját és szépen kitettük az útra. Aztán otthagytuk, mert az Istennek sem akart kiszállni.
Lám, ha jön a segítség, az is lehet baj :-)

bogiszi 2009.06.02. 13:29:56

@espadazo: Látom a szitut magam előtt :)

ekkoraszart 2009.06.02. 13:30:05

Az, hogy a baleset miért következett be, szerintem egyértelmű, azon nem is kell vitatkozni és nem is erről szól a poszt.
De ha valaki már így járt akkor két dolgot tehet, vagy előveszi a telefonját és segítséget hív (ismerős, autómentő stb.), vagy ha úgy ítéli meg, hogy az autójában nem keletkezett olyan kár ami miatt ne tudna továbbhaladni (magyarul csak ki kell vontatni az árokból) akkor célirányosan megpróbál egy arra a feladatra alkalmas teherautót, traktort terepjárót stb. leinteni és tőle segítséget kérni.
Lehet ész nélkül is kapálózni az út szélén de hát a poszt írója is hiába állt meg mert kihúzni nem tudta.

aszfaltbetyar 2009.06.02. 13:31:34

@espadazo:
mi egyszer 8 autóval mentünk kukoricát lopni..
na jó elhiszem

espadazo - Játékbolt: · http://aruhaz.nettfilm.hu 2009.06.02. 13:35:42

@aszfaltbetyar: Akkor megnyugodtam :-) A legborzasztóbb az volt,hogy amikor megérkeztünk, egy disznót kergettek a lakásban és hirtelen felindulásból eljöttünk a várható körülmények miatt. Később mondták, hogy az a tombola nyeremény volt, csak elszabadult.

aszfaltbetyar 2009.06.02. 13:37:50

@espadazo: pedig nincs is annál jobb buli :D

nemuccaszoc 2009.06.02. 13:39:46

Csak baleset áldozata ne legyen az ember ebben az országban.

Sákif za morro? 2009.06.02. 13:53:38

@TH: "Persze nem világos, hogy attól, hogy kihúztátok a kocsit, hogy került a slusszkulcs a tulajhoz,"

A kulcs az autóban maradt.

"és hogy a tulaj, hogy került be a kocsiba..."

Ez számunkra se volt világos. Miután kiszedtük, leültettük a fűbe. Aztán egyszer csak az autójánál volt. Szerintem eszmélt, hogy abból kurva nagy gáz lesz ha így elkapják. Akkor a franc se gondolta hogy az ipse még mozogni fog. :-/

randomuser1 2009.06.02. 15:12:36

fotosopp a cikk, 100 éves simca nem is létezik mert a harmincas években alapították a gyárat...

TH 2009.06.02. 16:01:07

@Ro3: ugye, hogy milyen zseniális? de hát olyan gyorsan történt, és sötét volt, hogy fontosabb volt a kocsi, mint az utasa. :)

DonnaNyányó 2009.06.02. 16:08:15

Hagyjuk, művelt gigor kollégánk már így is szénnéporrá alázta magát, ne rugdossuk tovább a hulláját :D

Gigor válts nevet: Gigor "minden olyan gyorsan történt" János

HÁHÁHÁHÁHÁHÁHÁH!!!

Ro3 2009.06.02. 16:14:05

@Deluxe the ForumTroll: persze, az eddigi nick-kel legalább a csajoknál sikere volt :D

schdl (törölt) 2009.06.02. 17:33:44

Tudom, most megkapom, mekkora egy szőrszálhasogató f@sz vagyok, DE
Egy olyan autóba "csak úgy" visszaülni, ami árkot látott, az nem bátorság, hanem hülyeség...
Beindul a motor, de jó! Közben meg folyik ki a fékolaj, mert egy kis kő leb@szta a fékcsövet...
Aztán 200 méter után megint árok...

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2009.06.02. 18:01:53

@Ro3: @TH: Ez azért elég sötét hozzáállás.

Kijön az ember, magyarázza, hogy beleesett az árokba, de semmi baja, sötét van, meg különbenis, van nála kötél.

Emberünk sétál, serénykedik, cigizik.
Nem úgy néz ki, mint akinek segítségre van szüksége.
Az autó különbenis nagyobb, és rossz helyen van.

Úgyhogy kihúzzák az autót a bozótból.
Benne vana kulcs,mert, ha nem lenne benne, a kormányzár miatt nem lehetne olyan könnyen kiszedni onnan.

Aztán, mikor húzzák kifelé, faszorrú kolléga észreveszi, hogy kicsit szaros belülről az autó.
Ez falusi körökben ganyézás idején amúgy előforduló dolog.
Közben azt is észreveszik kinn, hogy az emberünk nem csak azé olyan, amilyen, mert a körzeti iskolába járt, hanem azért is, me be van baszva.

Ilyenkor jön a tanakodás, hogy most milegyen.
Ezt kihasználva beül és huss, elhajt.

Ez miatt mé kell basztatni bárkit?

Onnan, ahol ti vagytok kurva könnyű okosnak lenni.

schdl (törölt) 2009.06.02. 18:07:39

@kolbászoszsömle: "Onnan, ahol ti vagytok kurva könnyű okosnak lenni. "

Kifejtenéd?

Ro3 2009.06.02. 18:10:11

@kolbászoszsömle: Beidézem elébb az egész szöveget, majd direkt kiemelem a kedvedért azokat a részeket, ahol megbuktál szövegértésből:
"Én is mentettem már ilyen autót. Annyiból nehezítve volt a pálya, hogy a faszi olyan részeg volt hogy állni nem bírt. Szívderítő volt az érzés amikor beültem az összeszart, összehugyozott első ülésre, amíg kihúztuk az autót az árokból. Utána a faszi fel volt háborodva, hogy senkinél nem volt egy korty ital, majd amíg pakolásztuk vissza a cuccot a csomagtartóba, emberünk bemászott a verdájába és elzúzott. mindezt éjszaka, olyan tempóban, hogy nem tudtam utol érni. Szívből remélem hogy valahol felcsavarodott egy betonoszlopra és végleg megdöglött!"

Na:
"Annyiból nehezítve volt a pálya, hogy a faszi olyan részeg volt hogy állni nem bírt. "
Nem, nem cigizett és serénykedett, hanem állni nem bírt. Egy ember aki kellőképpen beqrja a fejét valahova akár azt is mondhatja, h nincs semmi baja, mert pl sokkot kapott...
"Szívderítő volt az érzés amikor beültem az összeszart, összehugyozott első ülésre, amíg kihúztuk az autót az árokból."
Szaros gatyában a legnagyobb paraszt sem ül be az avtójába, max aki részeg. Nem, faluhelyen sem. (Gonosz vagy)
"Utána a faszi fel volt háborodva, hogy senkinél nem volt egy korty ital, "
Igen, teljesen normális reakció, nyemde??

De a lényeg a lényeg, ha valaki nem bír megállni a lábán, az mondjon akármit előbb akkor is megnézem fényben pl a refinél, h hogy néz ki. Arról nem is beszélve, h könyörgöm miért kellett 4 ember a kihúzáshoz, 1et nem lehetett volna ráállítani a kis akesz köcsögre?

TH 2009.06.02. 18:14:26

@kolbászoszsömle: ez is egy hozzáállás, nem tűnik túl életszerűnek ugyan, de mindegy. Nekem valszeg nem a kocsi állapota lenne izgalmas elsőnek, ha - mint írta -, azt nem tudták eldönteni, hogy agyrázkódása van vagy részeg. Személyisérülés-gyanús balesetnél első dolgom lenne kihívni a rendőrséget.

TH 2009.06.02. 18:15:18

@Ro3: roppant meglepő módon teljesen egyetértek.

Matrix_ 2009.06.02. 18:23:09

@TH: márpedig egy-két embernél simán többet érnek autók. Jelen sztoriban ott hibáztak a résztvevők, hogy nem törték el kezét lábát a részeg tuskónak és csak azután álltak neki az autó mentésének.

TH 2009.06.02. 18:24:46

@Matrix_: igen, lehet, hogy ez a fenti esetben is így volt, na de akkor is...vagy kórházban, vagy előzetes letartóztatásban a helye. :)

Matrix_ 2009.06.02. 18:27:00

@TH: vagy a krematóriumban?!

TH 2009.06.02. 18:29:42

@Matrix_: hát élve berakni azért egy picit túlzás. :)

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2009.06.02. 18:30:05

@Ro3: Húztál már ki autót bozótból, árokból?
Az egyik elöl húz, a másik benn ül, az elöl húzó kereke csikorog, a húzotté kipörög -feltételezve a négykerékhajtás hiányát.
Noh ezért ha két ember tolja a húzott kocsit, az kijön, ha nem tolja, és úgy is kijön, akkor meg húzni se kellett vón...

Faluhelyen meszelt házak vannak, paprikafüzérek lógnak a tornácon, és harangszóra csilingelnek az egyszerű, de dolgos népek.
Igen.
Biztos így van.

Az olyan részeg, hogy állni nem bír egy kifejezés. Ez nem azt jelenti, hogy fexik a fűben, hanem azt, hogy nem áll, hanem pl sétál, beszél.
Feküdni nem akar, ülni még tud, menni is, beszélni is. Állni nem biztos.
Amúgy. Ha már.

Ro3 2009.06.02. 19:23:10

@kolbászoszsömle: Sokkal inkább tántorog. De biztos, az, h összeszart-hugyozta magát az lehetett attól is, h megrettent az árokba szaladástól.
Nem, autót még nem húztam ki, de 1segély-tanfolyamra jártam már. Meg jogsim is van.

Matrix_ 2009.06.02. 20:52:53

@TH: akkor agyon kell előtte ütni. már csak az óvodás csoportok védelmében is. ;)

Muddy 2009.06.03. 08:43:32

Namost akkor mi van? Ember előtt kontráztak, alany nem tudott megállni ezért goto árok. Miért is az előtte fékező okozta?
Posztolónak meg a kombis tagnak respect, hogy kicibálták a fickót az árokból.
Hol itt a cserbenhagyás?

kispista 2009.06.04. 00:02:55

Egy hülye posztoló szerint megint aza hibás aki fékez, és nem az, aki nem ismeri a követési távolságot!

kispista 2009.06.04. 00:07:26

Itt azokat is elő lehet venni segítégnyújtás elmulasztása miatt, akik nem álltak meg az integető embernek.

DonnaNyányó 2009.06.04. 09:26:46

Mind rém ostobák vagytok, hogy ilyenkor mit kell tenni, ezért elmondom:

Váltó vissza kettesbe, felpörget, integető emberre kormány alaposan ráhúz, elporzás ezerrel. Mi ezen olyan nehéz? Máskor nem fog a parasztya integetni az út szélén.












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása