Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) KRESZ (1) kresz (720) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Káosz a táblák között

2009.06.05. 16:56 :: Kisikasa

A nagyvárosi közlekedés egy sarkalatos pontja a a parkolás. Nem könnyű helyet találni, sokszor egy-egy sürgős vagy fontos eseménynél még a szabálytalanságot is bevállaljuk, ha máshol nem tudjuk letenni az autót. István szabályosan parkolt, legalábbis úgy hitte, mégis megbüntették. Hogy miért?

Egy apró problémámmal fordulok hozzátok, mert kissé el vagyok kámpicsorodva. (rendszeresen olvasgatom a blogot, és... dehát ismeritek a folytatást.)

2009.05.15-én megálltam a Lehel csarnok mellett a Váci úton. Korábban kb. 10 méterrel előrébb már többször parkoltam, mert tábla nem tiltja, és van amúgy is két mozgáskorlátozott parkoló felfestve, így mindenki annak vonalában parkol a szélső sávban a Gogol utca és a Victor Hugo között. Eddig soha semmi bajom nem volt. Ominózus délelőtt megálltam a saroktól nem túl messze egy nagy teherautó mögött (örültem, hogy milyen tuti kis helyem van) és beugrottam a piacra.

Megnéztem még 1x, hogy semmi tábla (pár hete újították fel a Gogol utca közeli részét). Mikor visszaértem ismerős piros zacsit találtam a szélvédőn. Ekkor konstatáltam, hogy előttem 50 méterre egy parkolóautómata díszeleg az út szélén.
 
Elsőként utánakerestem a neten, hogy ilyen helyzetben mit lehet tenni. Kiokosodtam, hogy a parkoló zóna táblát csak a feloldó táblája oldja fel (de én ilyet nem láttam). Megörültem, hgy fogást találok a dolgon és erkölcsi győztest hirdethetek: magamat. Másnap reggel az induló csúcsforgalomban végigmentem az adott útszakaszon szépen lassan, nehogy belerohanjak az előttem lötyögőkbe. Táblát nem találtam, no 9-kor felhívtam az ügyfélszolgálatot, hogy akkor most mi is van.

Megnyugtattak, hogy van tábla csak rossz helyen kerestem, mert a Dráva utca sarkánál ott van (ha valaki el nem bodzázta). Este pipásan megnéztem a dolgot és be kell vallanom férfiasan igaza van a kedves hölgynek. Fő helyen, a legelső oszlopon megtaláltam.

Megnyugodtam, hogy a gondoskodó Önkormányzat a kerület gyarapodása érdekében jogosan szedi a pénzt, ugyanakkor nem pazarolnak, mert ezen olcsó és hatékony megoldással "mindannyiunk megelégedésére" teszik mindezt. (Ja a feloldó táblával is spóroltak.) Aztán persze lelkesen elkezdik ezen táblák váltogatott ismételgetését a Nyugatiig.

Tehát nekem, aki a felsőrakpart irányából érkeztem el kellett volna sétálnom vissza a parkoló zóna legelejére a Dráva utcáig (660m). Jó dolog a sport, akkor inkább gyalog kellett volna mennem (itt követtem el a hibát tudom). Mellékelten a kellő helyismerettel nem rendelkezőnek egy kis térkép. A büntetési tétel 1450 pénz, azt befizetem, mert ha jogos...
 
Indíthatnátok egy feljelentős részt, ahol mindenki jelezhetné, hogy milyen káosz van közlekedési táblák terén. Sok ilyen részt ismerek (pl. Töröbálinton az M0 felhajtónál egymástól 10 méterre a kereszteződés után közvetlenül egy 30-as és utána a 60-as tábla)
 
Köszi, hogy megoszthattam veletek ezeket (már jobb :-)))

40 komment

Címkék: budapest közlekedés autó büntetés parkolás kresz

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ro3 2009.06.05. 18:26:41

Én ezt nem értem...

TH 2009.06.05. 18:31:35

A probléma nem világos. A zóna minden oldalról körbe van táblázva. Bárhonnan érkezel, lesz egy tábla, ami jelzi, hogy fizető övezetben vagy. Persze ezt könnyű nem észrevenni, de ez iránytól független. Ha bizonytalan vagyok, én mindig megnézem, van-e automata a közelben...szokott lenni. :D

Ro3 2009.06.05. 18:32:51

Nem tom, nem értelek teljesen, h most az volt a baj, h nem láttad a táblát, h fizető parkoló, vagy az, h nem volt feloldó tábla, és innentől kezdve egész BPen fizetni kell nekik...
Mindenesetre az, h ráhajtasz egy útra, és nincs ott kitéve, h fizető parkoló, szerintem minimum aggályos, de lehet, h nem is szabadna akkor ott fizettetni.

Ro3 2009.06.05. 18:33:36

@TH: Úgy, úgy. Ha van egy rész ahonnan meg tudod közelíteni úgy a helyet, h nincs zóna tábla, akkor mehetsz reklamálni.

TH 2009.06.05. 18:34:35

@Ro3: pontyosan. ez viszont ott nem áll fenn, a Lehel csarnok környéke gondosan körbe van bástyázva táblákkal. :)

TH 2009.06.05. 18:51:34

@Ro3: hja...:) az élet kemény. és a sün tüskéi is.
na, jó hétvégét mindenkinek!

Integrált Szerverterror 2009.06.05. 18:57:43

Mánemezémegazé de te ezt komolyan gondolod amit leírtál? Szóval azt gondoltad, hogy Angyalföld kellős közepén a Lehel-csarnoknál majd ingyenes a parkolás? Hehehe mese habbal!:))

Integrált Szerverterror 2009.06.05. 18:59:58

Ja és nem (csak) a táblák közott van káosz; az irományban is...bocs.

Ro3 2009.06.05. 19:07:51

@endruboy79: Hát ez az. 3x olvastam el, mire még mindig nem teljesen értettem, h mi van...

...::: Flúgos Kamionos :::... 2009.06.05. 19:21:25

Én már tudom, ki a hülye, de nem mondom meg. Nem szeretném megsérteni a posztolót.

De lehet, hogy én vagyok, mert fogalmam sincs, miről szól a poszt. 3x elolvastam, lehet, hogy nekifutok mégegyszer, hátha.

craft75 2009.06.05. 20:15:07

Jogos a büntetés, fizesd be, csekket rakd el mert 6 hónap mulva ugyis jön egy levél hogy nem fizetted be.

Matrix_ 2009.06.05. 20:46:46

járjál a békási piacra. ott ingyenes a parkolás.
csak annyit értettem az egészből, hogy beugrott a lehel piacra. ha valaki majd lefordítaná az egészet magyar magyarra. köszi :))

...::: Flúgos Kamionos :::... 2009.06.05. 21:21:12

@Matrix_: Sokkal többet én sem értettem. Ja, meg annyit, hogy autóval ment :)

ugyhogy 2009.06.05. 21:24:27

Nem jol tudom, hogy a Lehel parkolojaban az elso ora ingyenes? Egyebkent meg a "zona" szo pont azt jeloli, hogy nem kell minden sarkon kitenni, hanem feloldasig tart. Mindenhol a vilagon.
Miert kell minden szaron hisztizni??

Geitenbeffer_ 2009.06.05. 21:26:11

A lényeg, hogy eddig egész életében ingyen parkolt egy fizető helyen, és most kértek érte 1450 forintot. Egész jó deal.

kispista 2009.06.05. 22:11:03

Ottvan a parkolási övezet kezdete tábla, megnéztem. Tehát a posztoló szarjon sünt!

kispista 2009.06.05. 22:11:58

www.lehel-csarnok.hu/parkolas.htm

Egy órát tényleg ingyenes a parkolás!

kispista 2009.06.05. 22:17:38

itt van a tábla (közelítsetek rá)

www.norc.hu/pano/8ptugcPg/

Xebulon 2009.06.05. 22:20:35

Vagy előre megtanulod az összes fizető parkolóüzenetet, vagy folyamatosan figyeled a táblákat, vagy mikor megállsz, akkor fizetőautomatát keresel - és közben ellenőrződ a többi autón van-e parkolószelvény kitéve.

Az igazi szopatás a körúton van, mert a sarkon más társaság szedi a pénzt. Azaz ha rossz iránya indulsz, akkor rossz automatába dobod be a pénzt - sarkon innen a Centrum, sarkon túl a Fővárosi parkolótársaságé a terület. Persze ha kedves vagy az adminisztrátorral, akkor elnézik ezt a malört - és megfenyegetnek, hogy ez volt az utolsó dobásod.

kispista 2009.06.05. 22:22:42

@Xebulon: Az új szabályozás szerint bármelyik automatába dobhatod a pénzt, nem számít a cég, ha ugyanannyi a díj.

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2009.06.06. 01:17:45

@kispista: jól hangzik, csak kérdés tudják-e majd a cégek, vagy nem. Meg persze, hogy a díj ugyanaz lesz-e...

Marcellusca 2009.06.06. 08:48:26

Én értem a posztoló problémáját. :)
Sok helyen a parkoló zónáz jelző táblák nagyon hülye helyre vannak kitéve. Pölö (gyakorlatilag)a kereszteződésben, ill. attól 20 centire. Tehát, ha nem egyenesen, hanem kanyarodva hajtok be egy zónába, akkor nem biztos, hogy látom a táblát.
Hasonlóan jártam Erzsébetvárosban. A Dózsa György útrol kanyarodtam jobbra kis ívben (, ha jól tévedek) a Dembinszki utcába, majd kis kóvájgás után leparkoltam az István utcában. Kaptam a milulás-csomagot, majd kérdésemre az ügyféltájékoztató közölte, hogy a Dembinszki utca elején kint van a park. zóna tábla. Megnéztem. Tényleg kint volt. Gyakorlatilag a Dózsán. Kanyarodás közben, nézve a forgalmi helyzetet, gyalogosokat, nem vettem észre, hogy a Dózsa György úti padkától 20 centire lévő troli felsővezeték oszlopon ott virít a tábla. Ha a Dembinszki utcába, kb. 10 méterrel beljebb rakják, akkor nincs problémám.

hawkeye 2009.06.06. 12:34:52

1450 Ft?

Régi lehet a poszt, most már 4000-ért nem nézed meg a táblát..... :(

TH 2009.06.06. 13:43:16

@Marcellusca: Ja, ez valós probléma, hogy a zónahatáron a táblák nincsenek túl feltűnően kirakva. Ezért nézek én körbe, hogy van-e automata. Ha sehol nincs a környéken, akkor nem kell fizetni, ha van, akkor meg köll.
Mindenesetre a posztíró durva adag fogalmazásgátlót benyomhatott magába...

Don Blasius 2009.06.06. 14:07:07

@Marcellusca:
Most még az is súlyosbít ezen, hogy van, ahol már este 6 után is kell fizetni. Tegnapelőtt szerencsémre azért kiszúrtam a zónahatár táblát a Frankel Leó út elején (Bambinál:)), és alatta ott volt, hogy 18 óráig. Jó, különben megnéztem volna egy automatát, hogy meddig kell.
De szerintem is szarul vannak a zónahatár táblák. El tudom képzelni, hogy a Váci úton is így van kirakva, jössz az Árpád híd felől (ott még talán 70 van vagy 60 mint sebességkorlát), nem biztos, hogy kiszúrod.

jónévez 2009.06.06. 17:54:59

Lehet, hogy a posztoló gyakran jár arra, akkor tényleg tudhatta volna ezt a zónát, de amúgy ezek a zóna-táblák valójában csak az ott idegenek megtévesztésére jók, mert aki benéz egyet, az akár egy egész kerületben szabályt sért. Szerintem jobb volt, amíg (jó régen) minden parkolónál jelölték, ha fizetős volt.

Pál a postoló · http://autostat.hu/magazin 2009.06.06. 18:54:12

OFF

Nem tudja valaki, hogy mitől függ a mikuláscsomagba rejtett büntetési tétel nagysága? A postolót a Váci úton 1450 forintra vágták, míg engem a Nyugati téren 4015 forintra. Ez normális? Úgyértem ha pl én drágább zónában szabálytalankodtam, akkor a bírság is több?

ON

Pál a postoló · http://autostat.hu/magazin 2009.06.06. 19:01:56

@hawkeye: sorry, tárgytalan az előző hozzászólásom, előbb olvasnom kellett volna :P

Secnir 2009.06.06. 19:57:01

ha jól emlékezem, a fizető övezetet mindne olyan helyen ki kell táblázni, ahonnan be lehet hajtani a fizető övezetbe.
ugyanez igaz pl. a településtáblákra is (pláne ahol sebességkorlátozó tábla is van a város/falu tábla alatt). Ha van olyan (beton, nem föld) út, amelyen be lehet hajtani a településre, akkor nem tudod, hogy településen vagy, és mehetsz 90-el.
ugyanez igaz a fizető övezetre. add meg az útvonalat, hogy merrefelé hajtottál be, és nekik kell bizonyítani, hogy akkor és ott volt tábla. ha nincs - sorry.

Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2009.06.06. 23:16:05

"Indíthatnátok egy feljelentős részt, ahol mindenki jelezhetné, hogy milyen káosz van közlekedési táblák terén."

kereszteződés végén az oszlopon elsőbbségadás kötelező, és 40. van egy "egyenes" utca és egyik oldalalá 4-5 utca is rácsatlakozik T elágazásban. mindegyiknek a végén ott van a 40 is az macisajt alatt.

a 40-es tábla az "egyenes" utca legelején is kinnt van (persze az első kereszteződés oldja), másikirányból nincs korlátozás

j311 2009.06.07. 12:09:50

Csak szét kellett volna nézni, hogy van-e parkolóautomata és/vagy parkolójegy a többi autón...

blogsámán 2009.06.07. 16:02:26

Én értem az író problémáját, de jópáran megírták már az igazságot. Szóval a szabályozás szerint nem minden utcasarkon kell elhelyezni a Parkoló Zóna táblát, hanem csak a zóna határán. Ebből kifolyólag amikor a zónába érsz, mindegy milyen irányból, találkoznod kellett ilyen táblával. Ha tudsz olyan útvonalat, ahol nincs ilyen kihelyezve, és a zónába vezet, akkor lehet esélyed reklamálni. A parkolóautomaták jelenléte viszont jó támpont lehet, mert szabály szerint a parkolóhelyek legalább 80%-nál 50 m-en belül kell lennie automatának.
Egyébként az nem lehet, hogy korábban ez ingyenes volt, csak most jún. 1-től vált fizetőssé ez a szakasz?
@templomegere: jogos a bűntetés, mert ez úgy jön ki, hogy a zónában érvényes 1 órányi díjat számítanak fel a parkolásért, és 10-szer ennyi a pótdíj.

jónévez 2009.06.07. 17:07:44

@blogsámán: "a szabályozás szerint nem minden utcasarkon kell elhelyezni a Parkoló Zóna táblát, hanem csak a zóna határán."
Attól még a "zónázás" egy visszaélésgyanús történet. Aki idejön Jászkarajenőről, Karakószörcsökről az biztos, hogy egy darab "zóna" tábla alapján mindennel tisztában van?
Azért az megérne egy misét, hogy ez belefér-e abba az alapelvbe, hogy a jogszabályoknak és szabályozásoknak egyértelműeknek, egyszerűen és jól érthetőknek kell lenniük. Az, hogy kirakok egy táblát, szinte sunyiban, és azt kispista nagyjárási lakos 20 km-en keresztül tartsa észben 94 kereszteződésen, 51 egyéb tiltó és azt feloldó táblán keresztülhaladva, enyhén életszerűtlen.
Az nem érv a szememben, hogy a dicső Európai Birodalomban is így szokás (mint a kommentek közt is olvashattam), sok elvetendő és káros dolog van, amit nem volna tanácsos követni.

Pál a postoló · http://autostat.hu/magazin 2009.06.07. 17:46:24

@blogsámán: thx...így már világos...elbambáskodtam a dolgot :S

blogsámán 2009.06.08. 09:09:17

@jónévez: Egyetértek veled abban, hogy jobb lenne minden utcasarkon táblázni. Korábban én is megszívtam egyszer emiatt.
Ugyanakkor sajnos ez a tábla szerepel a KRESZ-ben, így tök mindegy, hogy honnan jön az illető, ismernie kell a táblát (legfeljebb a tarifával nem biztos, hogy tisztában van). Ráadásul nem csak ez az egyetlen "zónás" tábla létezik. Ott van például a lakó-pihenő övezet, vagy amikor a sebességkorlátozó táblát a helységnév jelölő tábla alatt helyezik el.

metal · http://electric.blog.hu 2009.06.08. 10:00:57

Tábla akkor van kint, ha minden megközelítési irányból látszik, ha onnan, ahonnan te mentél, nincs, akkor jogtalanul büntettek meg. Feltéve, hogy szabályosan mentél ott be, és nem volt pl. behajtani tilos!

Tanácstalan · http://shipengine.blog.hu/ 2009.06.09. 15:17:57

Ááááá. Az már tavaly nyáron is így volt. Én is megszívtam ugyanott. Meg a rakparton is.
De ott tábla sem volt. Csináltam fotót, hogy nincs az utca elején tábla, le sem toszták.

cso zsi 2009.06.09. 20:17:16

Pontos dátumot nem tudnék mondani, de amióta a Lehel az nem piac, hanem egy erődítmény (2002 február), azóta biztos, hogy fizetőparkolás van a Dráva utcán belüli részen.
Ha a Váci úton (főútvonal) parkolsz, akkor másnak fizetsz, mintha a mellékutcákban tennéd.
Eddig volt árkülönbség, most kiegyenlítették a 115-öt is 365-re.












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása