Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) kresz (720) KRESZ (1) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Agyérgörcs a belső sávban

2009.06.10. 12:28 :: SilentSound

Hasonló szituációt leginkább az egymást nulla sebességkülönbséggel előzni próbáló kamionok szoktak produkálni, Namnit most egymás után két szerencsétlen autóst fogott ki, akik a világ minden kincséért sem mentek volna ki a külső sávba. Aztán persze ő is ideges lett, az előtte haladó seggébe mászott, tolta, villogott, hogy elérje a kellő hatást. Kérdés, hogy ez bármilyen helyzetben mennyire elfogadható módszer. A sztoriban egyébként érzek egy kis fogalomzavart, ahol levélírónk gyorsítósávot emleget, azt helyettesítsétek be az autópálya belső sávjával és máris tiszta lesz a kép.

2009.06.07.-ét írunk, vasárnap, hétvége. Az egész országban iszonyúan esik az eső. M3-on tartok hazafelé, sok a bátortalan... 140-nél gyorsabban közlekedő autós nem nagyon akad, a pálya erősen dugig.

135-el haladok, ez éppen elég ahhoz, hogy a bátortalanok szépen besoroljanak a belső sávba és utamra engedjenek... messze még a haza... min. 400km, haladni akarok, ahogy más is.

Egész kultúrált ritmusban halad a forgalom, amikor is valami megváltozik. Az előttem levő, nem túl gyorsan (120 km/h körül), de mégis a gyorsítósávban haladó Renault Thalia /hányinger gayverda/ satuzik. Iszonyúan figyelek mindig a pályán, így pár ezred mp alatt már én is kellő tempóra lassultam, ami olyan 80-90 körül lehetett.

Ok, semmi gáz... biztos a szokásos, kamionos vetélkedő, mely során 2 kamionos 300km-en keresztül egymást előzgeti, gyilkos 110-es tempóval... néha elég idegesítő, de elviselem. Haladunk 90-el, a belső sáv tömve. Mögöttem is durván sok autó már.

Haladunk immáron 2 perce és semmi változás, sőt most már stabil 80 km/h. Hmm... baleset? Ahhoz képest viszont "jól" haladunk. Türelmesen várok, hogy a végre kissé lazább jobbos sávba soroljon át a Thalia. Nem teszi, pedig számos lehetősége lenne rá. Nem villogtatok, türelmes vagyok.

Csak nem sorol át, pedig már oltári nagy sor gyűlt fel mögöttünk, lassan a jobb oldali sávban is jobban haladnak. Látom a tükörben, hogy páran már a belső sávban próbálnak előzgetni, persze sikertelenül.

További 4 perc telik el... elunom. Villogtatok. Semmi reakció. Megint, és megint és megint... és még mindig semmi. A mögöttem levő kék terepjáró már szinte a csomagtartóban jön annyira elege van... villogtat rám. De barátom, én is haladnék csak nem takarodnak el előlem.

Egyre több balesetveszélyes helyzetet látok, ahogy jobbról próbálnak meg páran tenni az a helyzet ellen. Lassan 20km-t jövünk 90-es körüli tempóban. Szinte már kezd beállni a pálya. Végre egyenes szakasz, kicsit látom mi a helyzet... a Thalia előtt egy másik agybeteg, fehér széthajtott citroennel és folyamatosan a féket tapossa a GYORSÍTÓ SÁVBAN!

A hullám effektus remekül működik... majdnem belém jön a terepjáró. Elfogy a türelme, jobbra sorol, de visszasorol, majd megint jobbra, megint vissza, mert nem tud elmenni a tömegben. Mögötte már vagy 50 autó szintén a gyorsító sávban. 25km és még mindig semmi változás és a Thalia sem mozdul, meg a citroen sem.

Ó bmeg, már komolyan. Elkezdem letolni a Thalia-t, villogtatok, semmi reakció pedig már az apróbetűs feliratot is kristálytisztán olvasom a rendszámtáblán.

A pálya gyakorlatilag beáll 80 km/h-ra és még vagy 3 percig így haladunk, amikor csoda történik... index és minden egyéb nélkül a citroen átmegy végre a jobbos sávba.

Kilőnék... a Thalia még mindig szarakodik, igaz 120-al. 1 percig tűröm, majd újra rámegyek a nyakára, villogtatok... végre letakarodott.

Szinte hallottam, ahogy 100 ember sóhajt fel megkönnyebbülve, hogy ez a 2 emeletes barom elhagyta a gyorsítósávot. Kigyorsítok 135-ig, majd gyorsan besorolok jobbra, hogy a terepjáró is mehessen. El is húz, majd rájön, hogy nem tanácsos gyorsabban menni, mert iszonyú eső van, látótáv alig. Újra visszaáll a forgalom ritmusa a rendes kerékvágásba.

Kérdésem: Mi a francot lehet azzal kezdeni, aki másodmagával képes egy autópálya forgalmat ilyen pofátlanul beállítani? Ez szabályos? Mert szerintem nem!

276 komment

Címkék: közlekedés autó béna autópálya

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

puffancs 2009.06.10. 16:37:04

@froton: automata kocsik eseteben? varosban igazan az automata a hasznosabb. meg ugy egyaltalan. mindig :)

Lipi1945 2009.06.10. 16:37:58

@puffancs: Jóvanna, akkor lehet akár ausztrál, japán, stb is. :D De szerintem csak simán keveri a dolgokat.

Lipi1945 2009.06.10. 16:39:07

@puffancs: Egyébként meg azt nem mondtam, hogy csak angliában!

pityke8 2009.06.10. 16:39:16

a kedvenceim a 40-en felüli hölgyek,akik úgy odatolják az ülést a kormányhoz,hogy a fejük beleér a szélvédőbe.Az mindamellett azért is jó,mert csak előre látnak.Se a belső,se a külső tükröt nem látják

puffancs 2009.06.10. 16:43:41

@Lipi1945: ertem en, azert is mosolyogtam :)

Marcellusca 2009.06.10. 16:43:55

Bocs, ha valakit ismétlek (nem Kamionosra vagy Dövanra gondolok) és már volt, de kész zagyvaság ez a poszt.
Az írója "fogalmi dugóba" keveredett.
Nem tudja, hogy melyik a külső és melyik a belső sáv. Ezen felül nincs tisztába a gyorsító és az előzésre szolgáló sáv között.
És még jogosítványa is van. Feltételezem.

Ezért tart itt ez az ország. (A la Dövan)

Egyébként megértem a posztoló problémáját, mert én is sűrűn találkozom a jelenséggel.
Azon kívül, hogy a fos elönti az agyam, mást nem tehetek. :)

Egyébként én is tudom, hogy ki a hülye, de még Neked, Kamionos, sem árulom el! :)

froton 2009.06.10. 16:45:33

@puffancs: az automatákat nem akartam belekeverni. Bár egyszer kplungoltam automatás kocsiban (első alkalom). Az utas megfejelte a szélvédőt a váci úti obi parkolóban...:D

puffancs 2009.06.10. 16:46:23

@pityke8: vagy a kalapos emberek? :)

LaMeRick 2009.06.10. 16:48:54

@antika13: Ezt a sebesség/farokméret összefüggést még nem hallottam, de kb. olyan értelmes összefüggés mint az, hogy te meg azért mész lassan, hátha ezzel a korai magömlésedre is hatást tudsz kifejteni.

Még mindig nem értem mi a bajod azzal, aki gyorsabban szeretne haladni. Elhaladsz egy lassabb jármű mellett, majd szépen kisorolsz és mindenki halad tovább boldogan. Nyilván nem egybefüggő kocsisorról beszélek...

pityke8 2009.06.10. 16:49:05

csak a @puffancs: csak a vaskalaposokat nem kedvelem:)

Joc 2009.06.10. 16:51:12

Ennél van jobb is, az a köcsög, akire amikor rávillantottam, mert 90-el szüttyögött a belső sávban, sértődöttségében nekiállt satufékezgetni előttem. Ha egy terepjáróval vagyok, és jól lebombázza a hátulját nem tudom mit csinált volna.
Amúgy ezeket csak jól pofán kellene vágni?

Lipi1945 2009.06.10. 16:51:45

@puffancs: Ja, rendbevan! :) ,,, Miabaj a kalapos emberekkel? Patrolt ausztrál kalapban vezetem. Suzukiban meg nem merem feltenni. :D Skodát meg még nem vezettem. :D

pityke8 2009.06.10. 16:52:18

@Joc: néha meg kéne próbálni.Lehet,hogy használna.

puffancs 2009.06.10. 16:57:12

@froton: eloszor nekem is nehez volt hozzaszokni, mert manualnal hasznaltam a motorfeket, es meg a mai napig a valton tartom a kezem neha, mintha jelentene valamit :), de nem cserelnek vissza manualra.

@Lipi1945: haha a kalapos emberek ugy vezetnek, mint a nok, akik ratapadnak a szelvedore :)
apukam szokta mondani: "na, ez biztos kalapos ember volt" szalloigefele nalunk mar.

pityke8 2009.06.10. 16:58:34

A nulláson volt egy ilyen kedves történetem,hogy a világért sem akart kimenni a néni a külsőbe,csak nagynehezen sikerült megelőznöm.Hazaértem,beugrottam a boltba,kifelé mit látok?Kedves néni,akivel bohóckodtunk az úton.No mondom most kielégítem a kiváncsiságomat.Kezicsókolom,tessék már megmondani,hogy miért tetszik 70-el a belsőben haladni,amikor arra a külső sáv is kiváló.
Válasz:nem mindegy hol haladok?Mondom,tényleg.De senki nem mondta még,hogy ez nem helyénvaló?Nem,de ha ez engem így zavar-mondta a néni,akkor ezentúl,majd a külsőben közlekedik...
Lehet,hogy ennyivel beljebb vagyunk?

Lipi1945 2009.06.10. 17:11:37

@puffancs: Én a Skodás kalapost szoktam hallani mint szállóige. :) Meg esetleg néha kalapos suzukist, ezér is írtam. :D

Integrált Szerverterror 2009.06.10. 17:18:54

Ha szakadt az eső hogyan tudta elolvasni a talicska rendszámtáblatartóját? Még a rendszámot se lehetne. Amúgy a srác régebbi hozzászólásaiból már kikövetkeztettem hogy még életében nem vezetett autót.

Kamu poooszt!

bunkó · http://bunko.blog.hu 2009.06.10. 17:23:12

"Miért baj az, ha lassan csorgok be a piros lámpához? "

Azok számára baj, akik miattad nem tudnak pl átsorolni a másik sávba egy még nálad is idegesítően ráérősebb teherautó elé, vagy akik miattad nem tudnak átsorolni a lekanyarodó sávba, ahol a lámpa bármelyik pillanatban bepirosodhat.
Tapasztalatom szerint akik képesek két fillér benzin megspórolása miatt ilyen "lámpához lassan becsorgós" manőverekre az utakon, éppen azok szokták életveszélyes manőverekig idegesíteni a körülöttük autózókat (lásd: ahogy a posztban a citroen a sorozatos balesetveszélyes helyzetig idegesítette a mögötte haladókat, valószínűleg szintén benzintakarékossági okokból).
Persze van akiknek fontosabb a saját megtakarítása, mint mások idegrendszere (peches esetben élete).

TH 2009.06.10. 17:27:09

@bunkó: én csomószor csinálom ezt a csorgást, ha látom messziről/ismerem a lámpát. De csak akkor, ha ezzel nem tartok fel mást. Tehát ha van balra/jobbra külön lámpa, keresztutca stb., akkor nem, mert ugyan szeretek spórolni a fékkel meg mindennel, de másokat szivatni meg nem. Szóval lehet ám ezt is normálisan csinálni úgy, hogy a saját érdekeimet nem helyezem másoké elé.

bunkó · http://bunko.blog.hu 2009.06.10. 17:28:36

Egyébként nem szabad tolni az előtted haladót, veszélyes. Helyette a dudát kell bepadlózni, arra odafigyel az összes autós a közelben. És még senki sem bírta egy percnél tovább azt, hogy mindenki azt nézi ahogy ő épp feltartja a belső sávot :)

TH 2009.06.10. 17:31:06

@bunkó: nem is ANNYIRA hülye ötlet... :)

bunkó · http://bunko.blog.hu 2009.06.10. 17:31:28

@TH: "én csomószor csinálom ezt a csorgást, ha látom messziről/ismerem a lámpát. De csak akkor, ha ezzel nem tartok fel mást."

Ha nincs mögötted senki (párhuzamos sávban sem), akkor természetesen nem is zavarsz senkit.

TH 2009.06.10. 17:39:21

@bunkó: van olyan, hogy vannak mögöttem, de nincs hova elkanyarodni.

Marcellusca 2009.06.10. 17:47:48

@TH: Én meg ma is olyat csináltam, hogy nem gurultam egészen a lámpáig, hogy árnyékban maradjak amíg piros a lámpa. :)
Viszont senkit sem tartottam fel, mert nem volt senki a sávomban, de ismerem a váltásokat, így mire zöld lett, addigra előre gurultam a vonalhoz. Így menetből küzdöttem le a kereszteződést és még hőgutát sem kaptam. :)

Netuddki. 2009.06.10. 17:47:51

Mi a különbség a kígyó és az autókígyó között?
A kígyónál hátul van a farok.

Első szabály: Terepjáróst elengedni, hadd törje az utat. :)

Huszárvégjáték (törölt) 2009.06.10. 17:48:29

@Donor: Képzeld el apuci, hogy a gyorsforgalmin nagyon sokáig 50 a megengedett. Nézd meg a táblákat. Hozzáteszem, szerintem nem szándékosan, csak így sikerült. Ferihegy 1 előtt pl 50 sztenderd, mert nem oldják föl sehol az 50-et. Utána viszot kint van 2 db 70-es tábla is 30m különbséggel :-)

utálom, ha valaki útálomot ír. meg még kőrút is,mi?

gergo · www.indafoto.hu/ppgergo 2009.06.10. 18:15:35

hat ti rohadtul nem vagytok modorosak :)

szerintem: nappal haladni kell a forgalommal, feltartani butasag.

ejjel/ures uton lehet sporolni, mert akkor van boven hely ahhoz, hogy egy naladnal sietosebb ember tudjon menni. ilyenkor nyugodtan csoroghatsz a lampahoz.. aki viszont laza forgalom mellett is idegeskedik, annak biztos mar kilognak a tuskek a popsijabol azert siet ennyire

prakp 2009.06.10. 18:46:05

Metal, Bambano és társai: jobb lenne, ha begyújtanátok a jogsitokkal. Mielőtt rákényszerülök az indoklásra és idézgetésre, csak olvassátok vissza a reakciókat az okosságaitokra.

SzLacika 2009.06.10. 19:10:56

Posztoló!

Te Terminátor vagy bazzeg, hogy pár ezres másodperces a reflexed? Sőt, ennyi idő alatt a kocsid is lelassul? Wow...

Mi is volt a rönós hibája? Az, hogy "hányinger gayverda"-val jár? Kemény vagy öreg. Kíváncsi vagyok, mivel nyomod - csak nem apucitól kapott nagyon menő tizenöt-húsz éves sztrítrészer golffal??? HA egyáltalán van jogsid és autód...

Ez a nagy fogalomzavar ráadásul... Gyorsító-lassító, külső-belső, idő-távolság... Kb kisiskolás korú önbizalomhiánnyal és korai magömléssel küszködő pattanásos gizda gyerekre vallanak.

De ha esetleg igaz az elképzelhető legrosszabb és tényleg van (friss!) jogsid:

Vésd már az eszedbe öregem, hogy 90-es tempónál is (de még jóval lassabban is), pláne esőben kurvára necces dolog 30 centire rámászni valaki seggére. Még akkor is, ha tényleg T-1000-res vagy, iszonyúan figyelsz és 0,000001 másodperc alatt állóra fékezed az autódat, mert a mögötted levő ennyi idő alatt nem áll meg az hétszentség. Az ilyen barmok miatt, mint Te vannak tömegszerencsétlenségek az autópályákon. Aztán magyarázhatod a rönóst meg citroenest fenn a felhők között vagy jobbik esetben a feszes kis seggedre ráizgult kanos réglebarnult cellatársadnak.
Ha nincs jogsid magyarázd el ezt apukádnak.

Mellesleg vasárnap tényleg nem volt országos eső, felénk egész nap jó idő volt, csak egy futó zápor volt délután, de pár óra múlva megint kitisztult (Fejér megye)
Na további jónapot

SÜN 2009.06.10. 20:43:28

a 135 szabalyos? mert sztem meg az nem

Marcellusca 2009.06.10. 20:58:18

@SÜN: A kilóméterórája mutatott annyit, tehát (mint annyiszor megmagyarázták már) gyakorlatilag 122,5 km/h sebességgel száguldozott. :)

Matrix_ 2009.06.10. 21:04:41

@Matrix_: azaz budapest vége tábla

...::: Flúgos Kamionos :::... 2009.06.10. 22:41:32

Én már tudom, ki a hülye, de nem mondom meg.

Itt a legnagyobb probléma az, hogy vasárnap volt, és sok volt a mazsola az utakon, akik hasonlóan a posztolóhoz, nem tudják eldönteni, melyik a külső és a belső sáv.

@Zsola777: Én még csak most jöttem rá :)

@Marcellusca: De most mé' nem?

swarowsky 2009.06.10. 23:29:05

Na már most nem tudom mikor járt ot 7.-én kedves főhősünk, de Füzesabony és Gyöngyös között 18 és 19 óra között akkora eső esett, hogy mindenki kihúzott a külső sávba és beállt 80-ra. De utána is csak a ködlámpáját láttam az előttem kb 250-300m-re haladó autóknak.

jónévez 2009.06.10. 23:45:43

@swarowsky: De a posztoló frontérzékeny, és számára borzasztóan idegesítő hogy vasárnap(!!!) nem mehetett egy darabig 130-al. Vasárnap olyan sürgős dolgok szoktak ám előfordulni... Különben is, ő macska, és akkor is lát, amikor mi nem!

hogen 2009.06.11. 05:32:03

A posztoló számára egyvalamit tudok javasolni: bérelje ki a Hungaroringet és nem fogják dühíteni a közlekedési partnerek.
Az senkit sem jogosít fel balesetveszélyes helyzet előidézésére, hogy a másik autóvezető így cselekszik. (hasonló poszt a közelmúltban, Ferihegyi gyorsforgalmin előző autót "utolérő" kolléga, aki nem tartja magát hibásnak, hadd ne keressem a hivatkozást)
A terepjáró vezetőjéről csak még elítélőbben tudok nyilatkozni: az ilyenek vajon a T..co pénztáránál, 25.-ként sorban állva is kieresztik a hangjukat, hogy "Halaggyunkmá'!", vagy csak a fénykürtbe tud remegve kapaszkodni? A siker esélye mindkét esetben hasonló, de a pénztárnál nem tud elbújni a bika verdájában...

Tron65 2009.06.11. 07:46:22

"A mögöttem levő kék terepjáró már szinte a csomagtartóban jön annyira elege van... villogtat rám. De barátom, én is haladnék csak nem takarodnak el előlem."
Gratulálok! Csak visszakaptad, TE se annak villogtál és másztál a lökhárítójára, aki a sort feltartotta.

metal · http://electric.blog.hu 2009.06.11. 08:05:45

@prakp: Szerintem kezdheted az idézgetéseket!

Légyszíves azt a részt idézd a KRESZből, ami előírja, hogy a piroslámpát teljes sebességgel kell megközelíteni. Vagy azt a részt, ami előírja, hogy minden körülmények között a megengedett sebesség maximumával kell közlekedni.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.06.11. 08:48:50

@metal:
De akkor idéztesd mellé az indokolatlanul lassú haladás és feltartásról szólót is. Márpedig ezek miatt ragadnak be a kereszteződésben, és lesz dugó. Az pedig rohadtul feltart...

a távoli rokon 2009.06.11. 09:20:08

@metal: nagy gáz - nagy fék, káromkodás, nagy gáz - nagy fék, káromkodás, nagy gáz - nagy fék, refi, káromkodás, nagy gáz - nagy fék, refi, duda, káromkodás

így kell csinálni (főleg bp.-n), jobb ha elkezded gyakorolni;)

metal · http://electric.blog.hu 2009.06.11. 09:45:58

@newtehen: Nem beszéltünk indokolatlanul lassú haladásról. És egyszer már leírtam, a kereszteződésbe azért ragadnak be, mert szabálytalanul hajtanak be. Nem győződnek meg róla, hogy el tudják-e hagyni a zöld jelzés alatt. Arról beszéltünk eddig, hogy ha látjuk, hogy piros a lámpa, akkor nem full gázon megyünk a lámpáig, és ott satufék, hanem motorfékkel elcsorgunk a lámpáig. Ebben semmi szabálytalan nincs, és literekben mérhető fogyasztás csökkenést okoz városban, ha nem hiszed próbáld ki, csak egy hétig vezess lassan, türelmesen, lehetőleg úgy, hogy a legkevesebbet keljen fékezned. És mivel ez fogyasztás csökkentő, még környezetbarát is.

metal · http://electric.blog.hu 2009.06.11. 09:49:12

@newtehen: Ez a hozzászólás elég magyaros, a saját hibámból beragadok e kereszteződésben (mert belehajtottam úgy, hogy nem volt biztos, hogy el tudom hagyni), majd gyorsan keresek egy bűnbakot, mert hát biztosan nem én vagyok a hibás! Kicsit olyan ez, mint az egyik előző posztban, ahol a kanyarból kimenet nekiment egy ott álló autónak, és hát biztosan nem ő a hibás, nem ő ment az útviszonyokhoz képest gyorsan. Vagy az az eset, ahol előzés közben nekiment az előtte előző kocsinak, mert az egy gyalogos miatt fékezett, ott sem ő nem tartotta be a követési távolságot, meg láncban előzött ugye?

\\\'Doni\\\' 2009.06.11. 10:02:06

Értem én, hogy feltartják, és ideges , de miért épp a thália-sra??? Ő is biztos ideges volt, és ment volna.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.06.11. 10:10:05

@metal: Oké, lehet. Nem tudom. Tág fogalmak ezek a nem full gáz, meg hasonló. Én mondjuk sehol sem megyek full gázzal, nekem benzinnel megy a kocsim. :-P
A kereszteződésben beragadás egy dolog, és a másik dolog, hogy hanyadik lámpaváltásra érsz át egy lámpán, mert előtted csak csorognak.. ott is lehet ám benzint pazarolni (vagy gázt, esetleg dízel olajat)
Mondjuk a legjobb, amit a teherautósok, de inkább a buszok művelnek, hogy 2 km/h-val "kúsznak" előre, és hogy mögöttük mi van, kit érdekel....

A hozzászólás, meg azért magyaros, mert bármennyire is szeretnéd, ez nem chickago, hanem magyaros.

randomuser1 2009.06.11. 10:25:57

@metal: a legnagyobb gond h pesten hátszázezer autós van akinek fixa ideája h rajta kívűl nincs senki az utakon. te ne erőszakold már ki h a többi pártucat közlekedő mögötted a te autód fogyasztási optimuma szerint haladjon, millió alkalommal kapom a pofámba h a városi áttételezésű váltóval megvert kollega elkezd motorfékezni én meg már gangolhatok vissza egyesbe és csúsztatott kuplunggal gurulhatok mögötte. utána majd átcsurgatsz nekem is az én káromon megspórolt benzinedből, ugye???

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.06.11. 10:28:52

@metal: Amúgy meg:
"Kresz 26.(5) Nem szabad a járművel indokolatlanul olyan lassan haladni, hogy az a forgalmat akadályozza."
Akadályozod? Igen, mert más menne. Akkor elköveted, basszus.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2009.06.11. 10:54:11

" A mögöttem levő kék terepjáró már szinte a csomagtartóban jön annyira elege van... villogtat rám. De barátom, én is haladnék csak nem takarodnak el előlem."

Na ezért nem villogok én sem egyből, lehet hogy 3 autóval előrébb tartja fel valami a sort, akkor meg nem nagyon van mit tenni. Legalábbis az előttem levő letolásától nem változik semmi.

metal · http://electric.blog.hu 2009.06.11. 10:54:45

@newtehen: De hova menne, ha piros a lámpa? Hülyeségeket ne beszéljünk már! A lényeg az indokolatlanul szón van, és az, hogy piros a lámpa, és nem tudunk haladni, elég indok.
@XXXXXXX: Érdekes autód lehet, ha neked egyes csúsztatott kuplunggal kell akkor mögöttem jönnöd, amikor én 50-nél elkezdek motorfékkel csorogni. Lehet, hogy neked is értelmesen kellene vezetned, és akkor nálad is spórolódna meg benzin.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2009.06.11. 10:55:55

@newtehen: Viszont a megengedettnél gyorsabban sem mehet senki, kivéve persze megkül. jelzéssel. Szóval ha pályán mész 130-cal, és valaki el akarna húzni 160-nal, azt nem köteles senki elengedni.

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2009.06.11. 11:26:49

@ColT -- korbely.freeblog.hu/archives/2009/0:
Állítólag előzni is úgy kell, hogy egyesével...

Meg azért kell előreengedni, hogy hátha neki hangosabb dudája van.

Annak mi értelme, hogy valaki hosszú percekig vár a jószerencsére, meg a másik után, néla villant egyet-kettőt?

Lehet, hogy a baloldali sáv gyorsabban ment, mint a belső.

Akkor meg abban kell menni.

dinyus 2009.06.11. 11:28:56

@kolbászoszsömle: szerintem a baloldali sáv a belső :)

randomuser1 2009.06.11. 11:54:20

@metal: ötvennél kettest tolok, harmincnál egyes...háromezer körüli fordulaton tartva városban, hozza a gyári fogyasztást. a dévúm motorja egyébként egy német technikatörténeti emlék, azzal úgy lehet spórolni hogy busszal járok.

metal · http://electric.blog.hu 2009.06.11. 12:34:39

@XXXXXXX: Hát akkor szerezz be egy normális autót, mert a jelenlegivel te városban nem tudsz közlekedni, és ezért nem a többi autós a hibás, hanem a verdád.

randomuser1 2009.06.11. 13:00:38

@metal: azt magyaráztam h az autóm marhára nem városra van optimalizálva szal hiába szuttyogok vele gyökketővel, nem fog kevesebbet zabálni a tieddel ellentétben, viszont a te kényelmed másnak marhára nem indok, szal ne lepődj meg ha néha a seggedbe állva addig tolják a dudát míg megfájdul a füled:)

metal · http://electric.blog.hu 2009.06.11. 15:08:59

@XXXXXXX: Ha valaki a seggembe áll, és nyomja veszettül a dudát (és én nem érzem hibásnak magam), akkor általában még jobban le szoktam lassítani, nevelési célzattal, mert ha a seggembe áll, általában nincs neki elég hely, hogy kikerüljön! Tudom, ez abszolút nem szabályos, de az sem, ha a seggembe állnak!

Zsola777 2009.06.11. 15:35:50

@metal: Ajánlom a KRESZ 30. § és 36. § tanulmányozását (net.jogtar.hu/jr/gen/hjegy_doc.cgi?docid=97500001.KPM)

Arra pedig, ha valaki nem szabályos, azzal "válaszolni", hogy te sem, nem szabad. Akkor inkább ne közlekedj. Köszi.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.06.11. 15:42:25

@metal:
Szó sincs a jogszabály idézetében lámpáról, színekről. Oda akar menni? Igen. Akadályozod? Igen. Pont.
Ha ő a lámpánál állva karja kivárni a váltást, és nem gurgulázva, akkor az az ő szíve joga. Lehet, hogy az ő kocsija olyan, hogy akkor fogyaszt keveset, ha gyorsan odamegy, majd ott megáll, és áll azalatt, amíg te még gurgulázol még.
@ColT -- korbely.freeblog.hu/archives/2009/0:
Ezt párszor kiveséztük. Se műszered, se jogalapod, se lehetőséged megállapítani, hogy mennyivel megy a másik.

randomuser1 2009.06.11. 15:49:47

@metal: reménytelen eset vagy:)

metal · http://electric.blog.hu 2009.06.11. 16:00:48

@newtehen: Igen neki szíve joga, de akkor nekem miért nem szívem joga motorfékkel odáig elcsorogni? Előzzön meg, ha ő gyorsabban akar haladni.
@XXXXXXX: Te is:)

metal · http://electric.blog.hu 2009.06.11. 16:03:18

@newtehen: Ja lámpa színekről nincs benne szó, de van egy "indokolatlanul" szó, és az, hogy 50méter után mindenképpen meg kell állnom, nekem elég indok, hogy ne nyomjam tovább a gázt, akinek nem, az elmaradott agyilag! De ezt a vitát részemről lezártam!

antika13 2009.06.11. 17:41:42

@LaMeRick: Azért nem sorolok ki, mert még van három kamion és ha vissza szeretnék jönni a többi alacsonyan szálló nem enged ki.
egyébként az út mindenkié.

SLacc 2009.06.11. 17:54:00

Bosszantó ami történt, de színezni nem kellene. Pár ezredmásodperc, mi?
Szerintem az ilyenek amúgy fel sem fogják, hogy mit tesznek, csak azt, hogy agresszívek velük szemben.
Mert azok voltak itt, úgy tűnik.
Aztán meg jön a sok önbíráskodó jószág.
Ezéjó a faluba'!

antika13 2009.06.11. 18:32:11

@XXXXXXX: te igazi barom vagy, egyest akkor tolunk, ha megállt az autó!!

randomuser1 2009.06.11. 18:35:54

@antika13: mi van, apukád ma is odaengedett a céges laptopjához?

SLacc 2009.06.11. 18:39:56

@metal: Előrelátás lassítani, hiszen ő siet, így vagy hamarabb megelőz, vagy ha gáz van, neked kell őt is megállítani. Ha nem áll a seggedbe, amúgy messzebbre lát mögüled.

lotht 2009.06.12. 07:01:17

Mi a véleményetek arról a magatartásról, amit egyre gyakrabban látok, jó példa rá a Kőbányai út / Horog u. kereszteződése, a belváros felé.
Két sáv az adott irányban, a lámpa előtti métereken záróvonallal elválasztva.
A lámpa kiegészítő zölddel van ellátva, ami az egyenesen haladást engedélyezi akkor, amikor jobbra tilos kanyarodni.
Itt látom nagyon gyakran, hogy az autóstárs megáll a pirosnál a külső sávban, irányjelzés nélkül. Majd amikor egyenesen haladóknak zöld lesz, akkor kiteszi az irányjelzőjét jobbra.
Miért nem előtte???

metal · http://electric.blog.hu 2009.06.12. 07:58:07

@lotht: Elítélendő, de inkább örülj, hogy egyáltalán kiteszi, mert általában nem szokták használni, biztos attól félnek, hogy hamarabb kiég benne az izzó!

Ferocious 2009.06.12. 09:36:22

@metal: Pont az ilyen balfaszok elé szoktam beelőzni jobbról-balról, és még ha meg is fog a piros lámpa már jobb nekem, mert egy ilyen szarrágó, fillérbaszó köcsög, mint TE, aki direkt tart fel másokat, hogy megspóroljon 1 deci benzint már mögöttem van és nem tart fel többé...

Járj gyalog, úgy talán nem akadályozol másokat a haladásban!

Ferocious 2009.06.12. 09:38:29

@metal: Te tényleg egy idióta vagy...

Így elolvasva a kommentjeidet ebben már biztos vagyok.

Ja és a jóanyádat nevelgesd odahaza a krumpliföldön...

SLacc 2009.06.12. 09:43:13

Aki így személyeskedik, annak súlyos defektje kell legyen. Idiótáznak, anyáznak, mert nincs jobb. Egyesek meg a korra próbálnak hivatkozni, mert nincs másuk, csak a koruk.
Nap mint nap ilyenekkel találkozom. Felismerem őket. :(

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2009.06.12. 09:43:35

Kérlek titeket, hogy a személyeskedést mellőzzétek, köszi!

SLacc 2009.06.12. 10:06:52

@a távoli rokon: Azt hiszik, ezzel igazuk lesz. Sosem tudjuk meg, hány rohamot élnek meg közben. :D

És különben is. Igazuk is van. Ha én 135-tel megyek, takarodjanak előlem, mert én aztán... engem feltartanak, mert havonta 10-15 alkalommal szül a feleségem és sietek, vagy mert képtelen vagyok időben elindulni. :)

a távoli rokon 2009.06.12. 10:19:30

@SLacc: vágom, apósom ilyen. szánalom a manus, pesten 15 perc alatt infarktusközeli állapotba kerül a türelmetlen, agresszív, mindenkit letolós vezetési stílusa miatt. én meg nem értem, hogy a picsába lehet a közlekedésen ennyire feltolnia az agyát, persze én mellette nem vezethetek, mert ŐŐŐ tud, én meg nem, mert nekem csak 12 éve ven jogsim neki meg 1000 éve.
és az élet minden területén ilyen. 55 év nem volt neki elég arra, hogy rájöjjön: ha egy kicsit visszavesz az arcából, sokkal nyugodtabban boldogabban élhetne. súlyos, kezeletlen klinikai eset a kisszázezer társával együtt;)

metal · http://electric.blog.hu 2009.06.12. 10:28:22

@Ferocious: Ha jobbról előzöl meg egy piroshoz lassan csorgó autóst, aki ezek után kiszáll, és pofán ver, na az voltam én. Amúgy szabályosan (balról) nyugodtan kikerülhetsz!

SLacc 2009.06.12. 10:48:44

@a távoli rokon: Úgy néz ki, minden rokonságban van olyan ember, akinek a gyűlölködés a lételeme. 1 hónapot bírt már egyhuzamban enélkül, de többet soha. Jellemző a pár óra-pár nap. Mindegy min, muszáj.

SLacc 2009.06.12. 10:50:57

@metal: Ha engem bárki, bárhol, bármikor meg mer előzni, pofán is vágom, mer' izmos vagyok. :)
Szerinted most betojtak tőled? Tanulhatnál: ez itt nem használ. Lépj túl az ilyeneken. Aki nem tud érvelni, annak nem itt a helye. Legyen ketrecharcos.

Alf (törölt) 2009.06.12. 10:54:42

haha pár ezredmp alatt 135 ről 80-ra...

az 55 km-vel betonfalnak csapódásnak felel meg, okoska.

A piros lámpához való becsorgásról meg annyit, hogy én is lefékezek 20-30-ra 200 m-re a pirostól, főleg ha nincs előttem senki, és mozgásban érek a zöldhöz. be 3-asba, és a csávó a mellettem lévő sávban aki sprintelget lámpától lámpáig még a gumit, kuplungot, benzint, meg az idejét fogyasztja egyesben.

én meg elhúzok, mint a vadludak.

Integrált Szerverterror 2009.06.12. 13:05:07

@lotht: Nem értem egyenesen lehet menni jobbra nem? Miféle buzi kereszteződés ez?:-0

antika13 2009.06.12. 13:40:41

@XXXXXXX: Forma1-et nézed és onnan osztod az észt?
30-nnál egyest tolni!
Hol vetted a jogsid?Ecserin?
Van egyáltalán?

antika13 2009.06.12. 13:47:24

@endruboy79: Melette villamospálya fut, legalábbis azt hiszem. ha jön a vili nem szabad jobbra kanyarodni.

antika13 2009.06.12. 14:05:38

Egymás fikázása közben senki sem vette észre,hogy a szakadó esőben lassan hajtó citrom legalább 5-6 autós életét/értékét mentette meg. Arról a több ezerről nem is beszélve akkik a baleset miatt kialakult dugóban kellett volna eltölteniük pár órát.
Aki pedig nem képes felfogni, hogy gazdaságosabb a forgalommal haladni, egyik szemmel előre 200m-re, másikkal 500-ra (ami előtted történik, azt úgyis reflexből csinálod), azt csak sajnálni tudom.
Ha piros lámpát látok, már el is vettem a gázt.
Aki siet, az csak nyomja neki bátran és fékezzen amekkorát bír( A kocsimat én tankolom, valamint a gumit, fékbetéteket is saját pénzen cserélem cirka 100e km! után)a következő lámpánál egy jó sávváltással úgyis előtte leszek és indulhat minden előről.
De legyen szerencséje és átér budapesten 35 perc alatt én pedig csak 40 perc alatt.
Elgondolkodhatunk, hogy a körgyűrűn ez csak 30 perc és nem is füstöltük tele a várost.
De ez már egy más gondolkodásmód. Ezt nem is várom el senkitől, főleg sz itteni hozzászólóktól (kivételektől bocsánat)

SLacc 2009.06.12. 16:32:41

@antika13: Teljesen hülyeség is taposni, mint az őrült. Időben nem jobb, és a sajátomat én tartom fenn. Emlegették, hogy az autómban a gyári fékbetétek 40-45e km-t bírnak majd csak. 90e után jött el a csere ideje. Aki meg kapkodó idegbeteg, nos, az ... csinálja csak. Nyugodtan közlekedni: megfizethetetlen. Van, aki ezt nem akarja. Nekem mindegy. Sőt, fenyegetőzhet is. Úgysem tesz semmit. Balfék, és nem bír mást tenni, fröcsögni kell. Nyugodtan. Van itt értelmes egyén is, akivel érdemben lehet kommunikálni.

TH 2009.06.12. 16:41:36

@antika13: "Ha piros lámpát látok, már el is vettem a gázt." Ja, de ha valaki szeretné elérni a jobbra/balra kanyarodó zöldet, vagy a mellékutcát mögötted, akkor az így járt, mi? vagy gondolsz rájuk? mert én szoktam, és csak akkor kezdem hamar a kigurulást, ha ezzel nem tartok fel mást.

Integrált Szerverterror 2009.06.12. 19:20:42

@antika13: jaja ez ugrott be nekem is először. Akkor át kell tenni a síneket középre.
:DDD

Gömbi_bácsi 2009.06.14. 10:08:48

Sztem a "belső" és "külső" sáv fogalmakat (illetve ezek szinonimáit) is inkonzisztensen, vagy inkább rosszul használod.

antika13 2009.06.14. 10:31:27

@TH: Ha lassan gurulok a piros lámpáig, kikerülhetsz és elmehetsz jobbra. Vagy engem is betolsz a kereszteződésbe?:)))

EBOA (törölt) 2009.06.14. 17:18:16

@antika13: Sok lámpánál csak az utolsó 50 méteren nyitnak új sávot a kanyarodáshoz.

antika13 2009.06.14. 18:05:42

@EBOA: Már fentebb írtam, kerülj ki!

jónévez 2009.06.14. 18:30:44

@antika13: Ha ez a gurítás valóban az a fajta, ami arra szolgál, hogy a lámpát elérve már ne kelljen nagyot fékezned, akkor nem is kell az utánad jövőkkel foglalkoznod, az út ugyanis nem versenypálya, nem az a legügyesebb, aki az utolsó pillanatban áll meg.
Van ám azonban olyan közlekedőedény is, aki ezt úgy csinálja, hogy már akkor sárga-zöld van, amikor még ő hússzal csorog, a lámpától még elég messze. Ez már valóban fölösleges és másokat valóban túlzottan hátráltató cselekedet, szerintem ezzel tévesztenek itt téged össze. Mert ezt te sem teszed, ugye?












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása