Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) kresz (720) KRESZ (1) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Közlekednek az állítólag szétbontott autómmal

2009.07.30. 08:54 :: SilentSound

Újabb olyan sztori, amilyen még nem volt itt nálunk. SereG leadta a totálkáros autóját egy bontóba. Minden józan paraszti ésszel gondolkodó ember ilyenkor úgy van vele, hogy bontó, tehát szétszedik apró darabokra aztán eladják alkatrésznek. De nem.

Egy rövid történetet / kérdést intéznék hozzátok, hátha egy-két poszt (komment az inkább - a szerk.) válaszul vagy tanácsként szolgál.
 
Totálkár miatt kénytelen voltam túladni az autón (még februárban) a biztosító által javasolt bontóban (ez az ügymenet ment a leggyorsabban), ott szóban informáltak, hogy az autó bontásra kerül majd; bár részemről (akkor még azt hittem) mindegy is volt, hogy mi lesz a sorsa.

A tranzakció után (1-2 nappal) bejelentési kötelezettségemnek is eleget tettem az önkormányzatnál (adásvételi, stb). Sajnos kénytelen voltam az időközben megjött súlyadót befizetni (állítólag az az én saram, mert jan 1-jén még a nevemen volt az autó - mindegy).
 
A Feketeleves:
- Kaptam egy levelet az önk-tól, hogy áttették az ügyet a Vecsési önk-hoz, mert ők az illetékesek (a vevőnek ott a székhelye). - OK.
- Kaptam még egy levelet (már márciusban) az Autópálya Zrt-től, hogy (már az eladás után) matrica nélkül autóztam, fizessek bírságot. - Nem OK.
- Kaptam egy újabb levelet (ill. csak másolatot) a Vecsési önk-tól, hogy ideiglenesen (valamikor aug. közepéig) kivonták az autót a forgalomból, mert a vevő nem jelentette az adásvételt, adja le a rendszámot, forgalmit. - OK.
- Jött a következő levél, hogy eljárást indítottak ellenem gyorshajtásért (X helyen, Y időben - persze már az eladás után), várjam a fejleményeket. - Nagyon nem OK.
 
Ezenközben hatványozottan küldözgettem mindenféle hatósághoz az engem igazoló dokumentumokat, posta, ajálott levél, fax, mail stb, hogy akadjanak már le rólam. Az utóbbi időben kicsit nyugi volt, már frankón azt hittem, le van téve (esetleg bontva) az autó, intézik a papírokat, kivárnak, ilyenek. Hát nem.
 
Tegnap állok egy eldugott utcában a 10. kerületben, és jön velem szemben a régi autóm, olyan lopakodósan, megfontoltan. A sofőr (és utasa) az a tipikus, csak lomtalanításkor 'dolgozó' egyed volt. Eredetileg hazánk délkeleti szomszédságában törzskönyvezték (úgy ~25 éve). Namármost.
 
Szerintetek ilyenkor mi van? Megfordult a fejemben, hogy utánuk megyek, megállítom és kérdőre vonom őket, urambocsá minek generálják a szart alám, miért nincs az autó átírva, miért nekem kell igazolnom hétről hétre, hogy az autó már nem az enyém, a kül. bírságok meg nem engem illetnek, stb?
 
Aztán bevillant, lehet fingjuk nincs semmiről, a bontós volt a paraszt, mert nem intézte el anno az átírást (vagy épp a forgalomból kivonást bontás előtt), aztán nem adta el szabályosan, ők meg pont leszarják, hogy át kellene írniuk, vagy valami, ha már a valaguk alatt van.
 
Enegem viszont rohadtul zavar, hogy nekik fizettem a súlyadót, és az ő hülyeségük miatt vagyok törzsvendég a postán (ami szintén nincs ingyen), és hogy egyáltalán az idegeimre megy az állandó magyarázkodás. Kinek lehet ilyenkor szólni? Fénykép / rendőrség, vagy szerintetek mi?

100 komment

Címkék: autó baleset lehúzás

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

pengusz 2009.07.30. 09:05:44

Mi is erre a jogi terminus: gépjármű jogtalan használata? Szerintem Rendőrség. Írd meg nekik, hogy láttad, hogy valaki használja az autódat. Majd intézik.
Ne felejtsd el, hogy mondd nekik azt, hogy roma származású vagy, és akik mentek a kocsiddal, a Magyar Gárda egyenruháját viselték, és valószínűleg terrorcselekményre akarják használni :D

Grg76 2009.07.30. 09:09:59

Azt nem értem csak, hogy hogyhogy a rendszámot nem kapta meg amikor leadta a bontóba? Vagy én nem vagyok naprakész? Annak idején amikor leadtam a kocsimat a bontós első dolga volt, hogy lekapta a rendszámokat és a kezembe nyomta. Majd ezekkel, az adásvételivel, a forgalmival irány az önkormi és ott kivonattam a forgalomból.

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2009.07.30. 09:46:15

@Grg76: Ezt akkor én nem értem. Ha eladta (a bontónak), akkor neki elég bejelenteni az eladás tényét, nem? Ezt pedig megtette. Innentől a bontó a hunyó, meg persze a mindenféle magyar hivatalosságok, akik képtelenek rendes nyilvántartás vezetni.

Vagy az lenne a tanulság, hogy még a kivonást is nekem kell intéznem a bont= helyett, hogy ne legyen utólag bajom belőle?

tocibacsi 2009.07.30. 09:51:29

@Grg76: lehet vmi mellékesért (a töténetet látva valszeg akár ingyen is) ezt vállata a bontó...

SereG 2009.07.30. 09:54:40

Bocs az aláírásért a posztban, reflexből keresztnevet írtam, egyébként tőlem származik.

@Grg76: Nem akartam kivlonatni a forgalomból (az pénzbe is kerül elvileg), a biztosító is azt javasolta, sima adásvétellel adjam el, jelentsem be, a többit a bontó intézi...

tocibacsi 2009.07.30. 10:00:54

@SereG: akkor csak simán nem iratták át, ha jól értem. És gondolom gazdasági totálkár volt.

Bobby Baccala 2009.07.30. 10:03:16

@pengusz:

jól beszélsz! :)

még annyit hogy látta, amint a terroristák egy táskaméretű atombombát helyeztek el csomagtartóban :)

No1kamionos 2009.07.30. 10:06:30

Be kell jelenteni a helyi okmányirodában,hogy az autó nem a tiéd már. Bejegyzik,probléma megoldva,mindenki örül.

SereG 2009.07.30. 10:06:57

@SilentSound: kösz :)

@tocibacsi: gazdasági volt, igen.

@pengusz: OK :D

craft75 2009.07.30. 10:18:06

"a többit a bontó intézi..."

ilyen esetben ha egy bontónak adod el a kocsit, és nincs kivonva a forgalomból, akkor nem kéne a bontónak átiratnia a "nevére" ?

SereG 2009.07.30. 10:19:48

@craft75: De, ugyanúgy rá is vonatkozik a bejelentési köt., ill. átírás, mivel szabájos adás-vétel volt... Ráadásul nekem azt is mondták, mivel gazd. totálkár, hogy nem lehet rá biztosítást sem kötni, tehát kizárólag a kivonás marad. Na persze ez lehet téves infó is.

SereG 2009.07.30. 10:20:24

* mármint szabályos

Rav Antal 2009.07.30. 10:20:26

Minek mentél postára? Majd a bíróságra kell menni, és csak egyszer, és perelni a kiesett munkaidőért. Amikor neked van igazad, és bizonyítani is tudod, akkor minek erőlködsz?

SimiTomi 2009.07.30. 10:41:48

Egyszer lerogyott alattam a 405-ös Peugeot, Szeged felé haladtomban. Szervíz, motorcsere, ha akarom 350-400-ból meg is úszhatom.

Mondtam, akkor legyen bontó. Otthagytam minden papírt, aláírtam, hogy bontóba mehet, a bontó elintézte, egyszer csak kaptam egy levelet valahonnan, hogy kivonták a forgalomból.

Hmm, nem gondoltam, hogy félnem kellett volna ilyen lehetőségektől...

craft75 2009.07.30. 10:42:16

@SereG:
Akkor nem lehet 1 helyen megtenni valami bejelentést amihez mellékeled az adásvételit, és onnantól kezdve a "szerv" megbünteti a bontót mert nem íratta át, megbünteti mert eladta szerződés nélkül, majd behajtja valakin a büntetéseket,súlyadót,stb... ?

Vagy ez a dolog nálunk még nem megy...?

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2009.07.30. 10:46:29

@Rav Antal: Ne hülyéskedj már...

Ha arra se vagy hajlandó, hogy egy levélre válaszolj, gondolod jár neked bármilyen kártárítés bármiféle munkaidőért? A pereskedéssel járó hercehurcáról nem is beszélve...

j311 2009.07.30. 10:47:17

Van egy olyan fogalom, hogy kényszer átíratás. Ha jól emlékszem, akkor a jegyzőnél lehet kezdeményezni. Így az autót az adásvételi alapján átírják a bontóra, ő meg majd szenved vele tovább.

SereG 2009.07.30. 11:09:15

@craft75: én azthittem, hogy egy helyen meglehet ezt tenni (ez volt a Zuglói Önk.), itt leadtam az adásvételit is, és azt gondoltam, túl vagyok rajta. Túl is lettem volna, ha a bontó átírja / kivonatja a forgalomból.

@j311: Kössz, ennek utána fogok járni, egy pár kanyart még megér, hogy a bontós szívjon...

Rav Antal 2009.07.30. 11:12:29

@promontor: Aznap, amikor a bíróságon bemutatod az adásvételit, akkor nem tudsz menni dolgozni, tehát az aznapi kiesett munkabéredet + utazási költséget kell kérni, és az nem külön per, hanem a bíróság kötelezi a felperest, hogy térítse meg neked, amennyiben kéred.

metal · http://electric.blog.hu 2009.07.30. 11:23:08

Szerintem ideje lenne elsétálnod egy okmányirodába, és a papírokkal elintézni, hogy lekerüljön a nevedről az autó, a többi téged már ne érdekeljen.

ex-dr. vuk 2009.07.30. 11:23:08

Ott egybol rendort hivni, kovetni es vonalban maradni (forgalombol kivont autoval kozlekednek, ugye). Persze headsettel :)

belakis 2009.07.30. 11:32:12

Egyet nem értek. Mikor kivonásra kerül az autó, kap az ember egy bontási igazolást (ugye ugye) plusz a rendszámot KÉZBE, mivel az a tulajdonos saját tulajdona.
Ezzel kell beslattyogni az okmányirodába, és ott személyesen, véglegesen kivonni..!

Nem-e?

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2009.07.30. 11:33:30

@Rav Antal: Aha, ezt nem tudtam. Így valamivel jobban hangzik, bár azt nem tudom, hogy maga a kérés és a megtérítés mekkora hercehurcával (igazolások, kitöltendő űrlapok, stb.) jár...

Mindazonáltal szerintem még ebben az esetben is az a normális, ha az ember megpróbálja elkerülni, hogy elcsessze ilyemsmivel egy napját: még ha visszakapod a béred, akkor is kellemetlen lehet szabadságot kérned és bosszantó ilyen hülyeségekkel foglalkoznod...

SirJohn 2009.07.30. 11:38:17

Rendőrség, feljelentés...

SereG 2009.07.30. 11:38:45

@belakis: "Egyet nem értek. Mikor kivonásra kerül az autó, kap az ember egy bontási igazolást (ugye ugye) plusz a rendszámot KÉZBE"

Nem került kivonásra, hagyományos mezei adásvétellel el lett adva.

ex-dr. vuk 2009.07.30. 11:40:12

@belakis:
Mondjuk en nem tudom a rendes menetet, de ha adasvetelije van, akkor rendszammal adja tovabb a kocsit, es a bonto fogja kivonni a forgalombol.

Mondjuk ezt amerikaban csinaljak jol: a rendszam szemelyhez tartozik es nem kocsihoz, eladod a kocsit akkor rendszam nelkul adod, es az uj kocsidra felszereled. Szarhatsz ra, hogy az uj tulaj atiratja-e vagy micsinal. Kotelezo biztositas detto szemelyre szol. Nem mindegy, hogy ugyanazt a kocsit a 45 eves apa vagy a 17 eves fia vezeti-e. Mas a riziko :)

wagabound 2009.07.30. 11:47:20

Adásvételi szerződéssel önkormányzathoz beslattyog, kényszerátírást kér és pont.

J.W. Booth 2009.07.30. 11:48:08

nem a témához tartozik, de 25 éves Daciával hogyan lehet gyorshajtani? Max lejtőn, mert rossz a fék... Autópályáról nem is beszélve.

metal · http://electric.blog.hu 2009.07.30. 11:52:39

@wagabound: Nem önkormányzat, hanem okmányiroda, ott biztosan tudnak segíteni.

Judy Epokit 2009.07.30. 12:10:54

Ha meg van az adasveteli es bejelnetetted akkor nincsen gond. Nalam egy gyorshjtas landolt. Felhivtam oket, kertek, hogy faxoljam el a szerzodest. Par het mulva megkaptam a lezaro hatarozatot es a tajekoztatast, hogy elinditottak a forgalombol kivonast.

nynfus 2009.07.30. 12:14:02

Szerintem a forgalomból kivonásnak itt nincs jelentőség, ha van adásvételi. Egy régebbi autóm eladása után, mivel a vevők elég sunyi alakok voltak, rögtön bementem az önkormányzathoz és lepecsételtettem az adásvételit. Később persze jött a határozat a súlyadó kiszabásáról. Írtam egy szépen megfogalmazott levelet az önkormányzatnak és mellékeltem a lepecsételt adásvételi másolatát. Megküldték a korábbi határozatot érvénytelenítő határozatot és ennyi, azóta szerencsére nem volt más problémám vele. Ezeket a köröket néha sajnos le kell futni.

De ez semmi ahhoz képest, amikor apám felesége ki akarta vonatni a forgalomból a kocsiját, mert már nem érte meg megcsináltatni, és az okmányirodában kiderült, hogy nincs is a nevén. Évekkel korábban valaki egyszerűen átíratta az autót. Magyarázat nincs.

l. 2009.07.30. 12:14:17

A súlyadót egész évre ki kell fizetni, akkor is ha közben eladod, úgyhogy ezt jogosan kérik, aki jan 1. én a tulajdonos annak kell perkálnia egész évre (legalábbis én így tudom)

Abban nem vagyok ott hogy forgalomból kivonás esetén is így van e, vagyis így lett volna e ha tényleg kivonják.

Бабаяга 2009.07.30. 12:17:14

Nagyon régen történt az eset, trabant került bontásra. Először kivonattam a forgalomból, utána vittem el a szerelőhöz, ahol bontó is üzemelt. Az alku tárgya az volt, hogy a nagykorú trabit megkapják alkatrésznek cserébe pedig felkészítik vizsgára a fiatalt, amit akkor vettem vizsga előtt potom pénzért, meg lecserélik a négy kereket. (Az ócskán vadi újak voltak, a jón vacakok.)
A szerelő, akihez évek óta hordtuk a család autóit igen mérges lett rám, hogy mertem leadni a rendszámot. Az új trabimat összerakta, levizsgáztatta, de közölte, hogy többé azért ne nagyon számítsak a segítőkészségére.
Ennek ellenére azt mondom: előbb kivonni a forgalomból, utána eladni.
Enélkül is eladás után egy héten belül lejelenteni mindkét önkormányzatnál a dolgot.
Ha mégis jön a bünti, akkor várni kell, nem a postára rohangálni, teljesen mindegy, hogy te mikor bizonyítasz, lehet, hogy a második körös figyelmeztetésnél csak frissül a bm adatbázisa és rájönnek, hogy az autót te eladtad.
Ha meg szeretsz várakozni hivatalban, akkor menjél el a történeteddel és a papírokkal a rendőrségre.

Бабаяга 2009.07.30. 12:19:36

@wagabound: Elvileg a vecsési önkormányzathoz való bejelentéssel együtt az ottaniaknak el kellett volna indítani az államig. eljárást, azaz a kényszer átíratást. A fő béna Vecsés, de az is lehet, hogy ők is érdekeltek a bontó bizniszében.

Бабаяга 2009.07.30. 12:23:37

@SereG: Szerintem azóta többe került neked a dolog (posta, fax, munkaidő kiesés), mintha kivonattad volna a forgalomból. A végleges kivonás díja 1800 ft. Ez azért a mai világban nem tétel, ennyit meg ér az ember nyugalma.

beersodi 2009.07.30. 12:23:57

Ha gazdasági totálkáros lesz egy autó, akkor a biztosító felteszi egy aukciós oldalra, ahol a regisztráltak licitálhatnak rá.
A legmagasabb licit ár és az autó aktuális eurotax ára közti különbséget megkapod, és ha akarod eladhatod a licitnyertesnek az autót, annyiért amennyit ajánlott érte. Elméletben így juthatsz a pénzedhez.
Ebben az esetben is ez lehet a tényállás. A posztíró eladta a licitnyertesnek a kocsit, aki épp egy bontós volt.

Bit Rot 2009.07.30. 12:25:46

Szerintem érdemes a bíróságig megvárni az ügyet, ott pedig prezentálni, hogy az önkormányzat átvette az adásvételit.

Innentől kezdve az önkormányzat bűne.

nynfus 2009.07.30. 12:30:33

@Бабаяга: az csak a hatósági díj. Ha az autó értéktelen, akkor a bontónak is fizetni kell.

min0rity r3port · http://m0r3.blog.hu 2009.07.30. 12:33:29

Ki az az amatőr, aki BÁRKINEK átadva a kocsit, nem vonatja elébb ki a forgalomból? És otthagyja a rendszámot? Margit?

SereG 2009.07.30. 12:35:13

@Бабаяга: hát szerintem is többe került, de akkor nem gondoltam, hogy ennyi szar lesz vele. Meg se fordult a fejemben ez az egész. Első autó volt, első gazd. totálkár, ráadásul a biztosító javasolta ezt az utat.

Több kommentben olvasom, hogy irány az önkorm., bejelentés. OK, de még hányszor(?)

nopasaran (törölt) 2009.07.30. 12:35:37

jajj kérem a pozstíró lusta volt utána jármi mi is az ügymenmet a bontásnak
www.magyarország.hu

Vagy esetleg csak nem akarta kifizetni a bontási igazolás díját ?

Szabályos ügymenet mellett ugyanis
- kap egy bontási igazolást
- kilyukasztják forgalmit/törzskönyvet
- bevonják a rendszámot
- és megszünik létezni az autó

Ő viszont egyszerűen CSAK ELADTA
a roncsot a bontónak és nem
pedig bontásra ÁTADTA !!!!


A különbség nagy ügymenetben is, pénzben is...

Így vélhetőn ő kapott egy kis pénzt és nem ő fizetett a bontósnál.

Cserébe szív az átírás hiánya miatt...

beersodi 2009.07.30. 12:41:40

A poszt egy sima adásvételi szerződésről, szól ez bárkivel megtörténhet aki elad egy autót.
A bontós vonal téves mellékvágány.
Illetve annyiban kapcsolódik, hogy bontott alkatrészből lábraállította a kocsit és haszonnal továbbadta.

Mellékvágány:
Sajnos 1× nekem is gazdasági totálkáros lett már az autóm, mert a mögöttem jövő nem bírt megállni. Mivel idős autóm van ezért a biztosító GT-re vette fel.
Én is eladhattam volna a kocsim a licitnyertesnek, de inkább megjavíttattam.
A kár: hátsó lökhárító, csomagtérajtó, hátsó zárhíd (kb. 5 cm-el nyomódott be).
A javítás: új lökös és hátsóajtó, a zárhíd kihúzatva, majd a hátsó rész fényezése. A régi ajtóból az üveg a zárak ablaktörlőmotor mind átkerült az új hátsóajtóba.
A biztosítótól kapott pénz feléből megvolt a javítás.
Gondolom licitnyertes (talán ő is bontós volt?) még olcsóbban kihozta volna és elég tisztes haszonnal tovább tudta volna adni.

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2009.07.30. 12:43:54

@nopasaran: Szerintem semmi akadálya, hogy bármilyen autót eladjál, nem vagy köteles bontatni. Ha eladtad, akkor viszont elég bemutatni a szerződést egy közeli okmányirodában. Ennyi a teendőd, nem több: ezt a posztoló megtette.

Az, hogy ezután az állam bácsi egyik keze nem tudja, mit csinál a másik, az nem a posztoló hibája, és egyébként sajna más (nem bontásra) eladott autóval is előfordul, hogy kapnak utána emberek ilyen-olyan felszólításokat. Az állam trehány, nem a posztoló.

Tehát nem "cserébe" szív, hanem mások trehánysága miatt...

SereG 2009.07.30. 12:51:13

@nopasaran: gondoltam, hogy lesz, aki engem hoz ki hibásnak... gondolom a Dicsák-tezsvírek, meg a bontós volt a fain, hátpersze. Azért próbálj már meg elvnatkoztatni a bontástól, ha te eladsz egy autót, pont leszarod a sorsát, egyszerűen bejelented, mert ez a kötelességed.

beersodi 2009.07.30. 12:57:46

@SereG:
Te mindenben jól jártál el. Le is írtam miért. Ez egy sima adásvétel volt, csak épp egy bontós vette meg a kocsit, aki lábra állította, majd eladta.
Ez mással is előfordulhat, aki elad egy autót, és a vevő nem írtja a nevére.

Mit tudsz tenni?
Az alábbi linkben benne van a megoldás:
www.stop.hu/articles/article.php?id=297554
A lényeg: az okmányirodánál az eladó által kezdeményezett kényszer-átíratás, mely keretében az eladóhoz, illetve a vevőhöz tartozó okmányiroda felveszi egymással a kapcsolatot. Az eljárás szankciójaként a gépjárművet kivonhatják a forgalomból - ami a hanyag vevőt terheli.

Rav Antal 2009.07.30. 12:59:36

@promontor: Mert postára járni, fénymásolni, harmadszorra is telefonálni ügyintézőknek, akik nem tudnak semmit, az sokkal jobb. Szabadidőben.

Egy reagálás, hogy nem a tiéd az autó, megvan a parkolócetlid, külföldön voltál akkor, te már befizetted és így tovább. Ha nem értették meg, akkor meg hagyni a picsába az egészet és elmenni a tárgyalásra 6 év múlva.

nopasaran (törölt) 2009.07.30. 13:05:03

@promontor:

A bontásra leadott (végleges forgalomból kivonás) autó MIATT soha senki nem tud többé szívni az a lényeg...mert az többé már semmiképpen nem kerülhet ki az útra...a bontóstól sem.

A bontósnak eladás az más az sima adás-vétel.
Itt a posztíró azt hitte(sugallja), hogy ő bontásra adta le....de nem csak eladta a jelek szerint.

Ekkor viszont, ha a bejelentést az előírt 15 napon belül megtette, magasról tojhat minden féle hivatalok levelire.

Majd ha jön a végrehajtó..bemutatja neki az igazolt adásvételit, osztán csá bátyuska...

kiraaaaa 2009.07.30. 13:05:26

@SereG: azt nem lehet közhírré tenni, melyik ez a bontós?

Rav Antal 2009.07.30. 13:06:10

@J.W. Booth: Tud az menni negyvennel? Akkor tud gyorshajtani...

SereG 2009.07.30. 13:11:09

@Kiraaaaaa: délután előkerítem az adásvételit, a cégnév, mint vevő rajta van. Annyi biztos, hogy Lőrincen; úgyrémlik, hogy a Sárkány Center után a kőhídnál kanyarodtunk le jobbra, a vasúti töltés mentén volt egy kihaltabb részen.

kiraaaaa 2009.07.30. 13:12:53

@Rav Antal: bármi tud gyors hajtani,csak megfelelően kis táblánál kell szabálytalankodni...

Rav Antal 2009.07.30. 13:14:21

@Kiraaaaaa: Lehet az nagy tábla is, csak megfelelelően kis szám legyen rajta. ;)

kiraaaaa 2009.07.30. 13:14:29

@promontor: okés, az állam a trehány, de akkor is az állampolgár szív. Ez ellen hogy lehet orvoslatot találni?

kiraaaaa 2009.07.30. 13:15:17

@Rav Antal: jó, igaz:)
anno kis polszkival kaptak el, 100%os túllépléssel:))))))))))

czejp (törölt) 2009.07.30. 13:22:37

A bontósok adnak ám igazolásat is arról, hogy átvették bontásra a kocsit. Azzal a papirral tessék bemenni az önkormányzathoz meg a rendőrségre.

áramfogyasztó 2009.07.30. 13:25:36

Következő történet:
2009 január összetörték /gazdaságosan nem javíthatóan/totálkárosra az egy éves autómat.
A szervizben le kellett adni a forgalmit szokás szerint, majd mentem az önkormányzathoz-forgalomból ideiglenes kivonás,beírva a forgalmiba!-a biztosító honlapján történő licitálás után eladás/talán bontónak/adás-vételibe beírva TOTÁLKÁROS,autó elszállítva vidékre.
Önkormányzat lojális a kivonás időpontjáig fizettem csak a súly adót.
Azóta se kép se hang az autóról.
Ja igen az Okmányiroda értesítette a vevő Okmányirodáját és visszajelzést kért az átírásról vagy a további sorsáról az autónak.
Se rokonom, se ismerösöm nem dolgozik az Önkormányzatnál.
Ez is Magyarország, üdítö kivétel lenne?

MP 2009.07.30. 13:26:40

Nem értelek! Elvileg kaptál egy bontási igazolást. Azzal bementél az okmányirodába bejelentetted. Ezek után minek izgatod magadat? Ha meg nem így jártál el akkor el....tad. Ha meg eladtad akkor sincs gond hiszen van egy példányod az adásvételiből s be is jelentetted. Ugye van másolatod ugye bejelentetted???

rve 2009.07.30. 13:31:13

Sajnálatos, hogy így jártál a "bontóssal". Ha regisztrált autóbontóban adja le az ember az autóját, akkor "Bontási Átvételi Igazolást" kap róla és nem adásvételit! És az előbb említett papírral tényleg le van adva az autója és a gondja sem lesz belőle. Ugyanis a leadó tulajdonos visszakapja a tényleg bontóstól a forgalmit, törzskönyvet, a rendszámtáblákat mindezek mellé még a hivatalos igazolást a leadásról ill. bontásról (nem lehet eltéveszteni ezt a papírt, mert látszik rajta, hogy eredeti, éppen olyan színe van mint a forgalmi engedélynek ill. bélyezők hada van rajta). Mindezekkel a papírokkal elmegy az okmányirodába a tulaj és minden gond nélkül kivonják az ügyintézők a járművel a forgalomból.

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2009.07.30. 13:35:05

@Kiraaaaaa: Hát, jó kérdés. Több válaszom is van, válaszd ki a Neked tetszőt:

a) sehogy
b) emigrálsz
c) forradalmat csinálsz
d) morogsz
e) felakasztod magad
f) megírod a Homárnak
g) felpofozod otthon a kölyköt
h) megiszol egy sört a haverokkal

Nagyjából ennyi, én általában a b,c és e opciókat semmiképp sem szoktam választani, a többi a körülményektől függ... ;-)

Rav Antal 2009.07.30. 13:39:29

@rve
@MP:

Remélem nektek a KRESZ könyvet anno felolvasták, és nem ti magatok értelmeztétek, mert akkor nem szeretnék a közeletekben lenni, amikor vezettek.

Tehát, nem bontatta az autót, hanem eladta egy bontónak!

mr_x 2009.07.30. 13:40:14

@Kiraaaaaa: Anno el akartak venni a jogsimat haromszoros sebessegtullepesert! 15-el mentunk es csak 5-el lehetett volna :-)

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2009.07.30. 13:44:58

@Rav Antal: OK, szerintem közelítünk. Abban egyetértek, hogy ilyen esetben nem kell kinyalni a hülye ügyintéző fenekét, meg háromszor felhívni, meg öt tértivevényes levelet küldeni. Viszont egy telefon egy közvetlen számra, utána egy fax vagy egy email a beszkennelt doksikkal nem olyan nagy extra fáradság.

Szerintem. Én legalábbis nem szeretem lezáratlanul hagyni a dolgokat, mert tudom, hogy később megint visszajönnek hozzám.

De maradjunk annyiban, hogy ez vérmérséklet kérdése is...

rve 2009.07.30. 13:46:53

@Rav Antal: Igen, tudom értelmezni a dolgokat! Autóbontóban dolgozom, tudom a dolgok legális, hivatalos menetét!

kiraaaaa 2009.07.30. 13:47:47

@promontor: választásaiddal egyetértek:) a többit variálom, rendszeresen:)

@mr_x: na ugye, mindennel és mindenhol lehet gyorsan hajtani:)

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2009.07.30. 13:48:25

@nopasaran: "Ekkor viszont, ha a bejelentést az előírt 15 napon belül megtette, magasról tojhat minden féle hivatalok levelire. Majd ha jön a végrehajtó..bemutatja neki az igazolt adásvételit, osztán csá bátyuska... "

Hát, ezt nem tudom, én azt hallottam, egy végrehajtót nem olyan egyszerű lepattintani. Szerencsére nincs személyes tapasztalatom, de azt hiszem inkább nem próbálnám ki. De persze mindenki úgy kezeli az ilyesfajta kellemetlenségeket, ahogy neki tetszik...

beersodi 2009.07.30. 13:48:59

@Rav Antal:

Szerintem, direkt csinálják. XD

Leírtad már te is, mások is, én is, nem bontás, sima eladás történt.
Én leírtam mi történik gazdasági totálkár esetén.
Más is írta, én is leírtam már a megoldást: kényszer átírás.

Nem értem mit nem lehet megérteni?

Rav Antal 2009.07.30. 13:54:55

@rve: És a történetet, amiről véleményt nyilvánítasz, azt elolvastad?

MEGVETTÉK az autóját, nem pedig bontásra átvették. Remélem a bontósiskolában elmagyarázták neked a különbséget, mert ha legközelebb a főnök vesz egy SLK Mercit cégnévre, te meg szétbontod, akkor kereshetsz másik állást szerintem...

Zsola777 2009.07.30. 13:54:58

Azt hiszem, tökmindegy, hogy kinek adta el, az adásvételit jól el kell tennie (tűzbiztos szekrény!), mert ő már nem tulajdonosa az autónak. A többi a vevő sara, intézze ő.
Nálunk is volt ilyen, eladtuk egy régi autónkat, erre a vevő nem jelentette be a súlyadót. Nálunk érdeklődött az önkormányzat, bemutattuk a papírt, azt mondták OK. Ennyi volt.

Бабаяга 2009.07.30. 14:05:59

@SereG:
Itt kommentelgetsz, és még nem kértél időpontot okmányirodától, hogy elindítsd a kényszerátírást? Vagy megvárod, amíg hajnali ötkor csenget a rendőrség, mert cserbenhagyásos gázolóként keresnek?

Бабаяга 2009.07.30. 14:08:48

@rve: És ez esetben is remélhet pénzt az ember a roncsért cserébe? (Mondjuk a verda 2-3 éves max. keveset futott, a kaszni pép, de motor, váltó viszonylag egyben.)

Бабаяга 2009.07.30. 14:12:35

@nynfus: Nem lehetett annyira értéktelen, ha rövid időn belül kipofozva tovább adta néhány hvcsnek.

SereG 2009.07.30. 14:21:10

@Бабаяга: aug 6 a legközelebbi időpont, úgyhogy még van időm kommentelgetni. Azon filózok, ha már rutinos levelező vagyok, egyszerűen írok a vecsési önk. ügyintézőjének egy levelet, amiben megkérdezem, milyen előrelépés van az ügyben, kinek a nevén van a kocsi, esetleges kényszerátírásra mikor van lehetőség, illetve mit javasol. Ennél jobbat nem tudok hirtelen...

rve 2009.07.30. 14:22:22

@Бабаяга: Ár tekintetében minden bontó más és más feltételekkel veszi át az autókat. A bontósok többsége a fiatalabb autókért (2-3 éves annak számít)tud ill. szokott fizetni.

Rav Antal 2009.07.30. 14:24:06

@SereG: De tudsz. Felhívod az ügyintézőt, hogy van nálad egy adásvételi, amit bemutattál, és hogy innentől kezdve nem vagy hajlandó foglalkozni, amennyiben bármilyen károd származik, akkor bepereled kártérítésért az Önkormányzatot.

metal · http://electric.blog.hu 2009.07.30. 14:26:22

@SereG: Nem értem mit akarsz még mindig az önkormányzattól? Ezeket adatokat az okmányirodában kell intézni, és a KEKKH kezeli központilag. Semmi köze az önkormányzatnak hozzá. Sétálj el egy okmányirodába, és intézd el. Egy Bp-iben biztosan kapsz hamarabbi időpontot is.

Yeto 2009.07.30. 14:27:56

Nincs hová menni bejelenteni, mert már bejelentette, ez a lényeg a sztoriban.

"A tranzakció után (1-2 nappal) bejelentési kötelezettségemnek is eleget tettem az önkormányzatnál (adásvételi, stb)."

Aki áttette a vevő székhelye szerint illetékes önkormányzathoz/okmányirodához, akinek réges rég el kellett volna intéznie a kényszerátírást ez alapján. Rendőrség ezerrel, remélhetőleg megb*sszák a bontót is, meg a megkent önkormányzati ügyintézők(et) is.

Бабаяга 2009.07.30. 14:30:34

@Rav Antal: Igen, kedves SereG, ez is szerepelhet a leveledben, amit írni akarsz.
De én is megismétlem, hogy a továbbiakban ügyetintézni okmányirodában kell. Ajánlom valamelyik központi okmányirodát. Tapasztalatom szerint az ott dolgozók inkább tudják, hogy mi a dolguk, mint egy sima kerületiben. (Neten megtudod nézni, hogy hol, mikorra van időpont.)

Janovszki Zsolt 2009.07.30. 14:35:19

@Grg76:
Ha bontásra adsz le autót, visszakapod a rendszámot. Ha eladod a csávónak, aki amúgy autóbontással is foglalkozik, akkor ne csodálkozz... Nem is értem.
Zs

SereG 2009.07.30. 14:47:39

Valaki kérdezte korábban a vevő (bontó) nevét: SIGNUM-CARS Kft.

Ha kell, a rendszámot is megadom :) Bár jobb, ha inkább nem is találkozik az autóval senki (pl. szavatolt, hogy nincs kgfb rajta), és ahogy a legényeket elnéztem, még képen se láttak jogosítványt...

beersodi 2009.07.30. 14:58:01

Szövegértelmezés kedves hozzászólók, szövegértelmezés!

@Janovszki Zsoltnak és sokan másoknak akik nem értik még mindig.

Történt egy baleset, a kocsi gazdasági totálkáros lett. A biztosító szerint nem gazdaságos a javítása.
Gazdasági totálkár esetén a biztosító így jár el: a biztosító felteszi egy zárt aukciós oldalra, ahol a regisztráltak licitálhatnak rá.
A legmagasabb licit ár és az autó aktuális eurotax ára közti különbséget megkapja a tulaj, és ha akarja eladhatja a licitnyertesnek az autót, annyiért, amennyit ajánlott érte. Így juthat a tulaj a pénzéhez.
A posztíró eladta a licitnyertesnek a kocsit, aki véletlenül épp egy bontós volt.
A tehát nem csak besétált a bontóba a kocsijával az utcáról, nem bontásra adta be, hanem eladta a fenti folyamat keretében.

A bontós fillérekből összedobta és eladta valakinek, de egyik vevő sem íratta a nevére a kocsit, innentől kezdődik az eladó kálváriája.

Ez egy sima eladás volt, ilyenbe bárki belefuthat, ha eladja autóját.

Egy ismerősömet a rendőrség kereste meg, egy 3 évvel korábban eladott autója ügyében, mert az autó ellen körözést adtak ki. Persze neki még megvolt az adásvételije így tisztázta magát. Aztán kiderül a 3 év alatt 4 szer cserélt gazdát.
Poén: aki anno tőle megvette, egy korábbi ismerőse volt.

Általánosítsak a fenti történetből én is?
Tehát aki ismerősnak adja el a kocsiját ne csodálkozzon, ha így jár?

Lenny 2009.07.30. 15:02:01

Mit kell ezen csodálkozni.
kb. jó 10éve lezúzott egy lila kabrió wartburg óbudán.
Ja, ilyen is volt...
Kiszállt két 'sportos kopasz'. Aztán anyázás és elhajtás. Kvázi ez egy cserbenhagyást megvalósít, de mind1.
A rendőrség megállapította,h. a tulaj 4 éve halott. Kocsi, aktuális tulajt nem találják, átírás semmi.
Aztán fél évre rá egy buliban ártatlan beszélgetés közben egy ismerős sportolótól kiderül,h. testvér a két kopasz gyökér - az UTEban judoznak.
Elmegyek az UTEhoz - ott a kocsi.
elmegyek a rendőrségre: szarnak rá. Leadom a közben megtudott nevet, rendszámot. Leszarják.
Ügy lezárva a részükről, miért mozduljanak.
Illetve mégsem:
Tavaly a nyugatinál bombákkal elfogott szélsőjobbos-ruhaboltos-dzsúdós olimpikonként viszontlátom a gyereket. Nesze köcsög lila.

De a fenti postra - én ezen nem csodálkozom.
Azt sem értem egyébként,h. útadót minek fizetek még mindig, szétesik a kocsim...

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2009.07.30. 15:02:25

@SereG: Megnéztem a honlapjukat, elvileg a 18. kerületben vannak, Jegenyefasor u. 15. címen, de a gugli nem ismer ilyen utcát, meg a garmin navim se topmap-es térképpel.

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2009.07.30. 15:09:40

@Zsola777: Jah, így már más, akkor csak ők nem tudják, mi a neve annak a helynek, ahol vannak. :)

SereG 2009.07.30. 15:09:59

@SilentSound: szerintem külön lesz az (Jegynye fasor) és nincs utca. Az Útvonalterv meg is találta, a mellette lévő vasúti töltés is stimmel, tuti ide lett leadva.

insert_click · http://www.kutyapoint.hu/ 2009.07.30. 15:21:34

N em értem a kommentelők nagy részét:
1. nem tudnak szöveget értelmezni
2. a kommenteket sem olvassák el, mert leírják állandóan ugyanazt a marhaságot.

SereG: szerintem mindenképpen személyesen járj el az ügyben, hogy legyen az önkoritől pecsétes, hivatalos papírod, ha jönnek a rendőrök hajnalban...

Jenya 2009.07.30. 15:32:50

R E N D S Z Á M !
ha azt nem kapod meg,és az önkormányzatnál nem adod le -
akkor átvertek

gunzen · http://holegyunkgyrost.blog.hu/ 2009.07.30. 15:36:58

Ez még mindig félig a balkán....

insert_click · http://www.kutyapoint.hu/ 2009.07.30. 15:37:31

@Jenya: nem bontásra adta le, hanem eladta a bontónak.

SereG 2009.07.30. 15:46:13

@insert_click: mindenképp személyesen, beszélek velük holnap, aztán megírom, hogy mi a helyzet.

Blogger Géza 2009.07.30. 16:29:15

Ez eddig a legjobb süketek párbeszéde blog! :)

- Én eladtam...
- Miért nem kérted el a rendszámot?
- De én eladtam, nem bontásra adtam be.
- Bontásnál odaadják a rendszámot.
- De én eladtam, nem bontásra adtam be!
- Hülye vagy, el kell kérni a rendszámot!
- De én eladtam, nem bontásra adtam be!!!
- Ekkora gyökeret, nem vonatta ki a forgalomból, nem kérte el a rendszámot!
- ...

blogszilva 2009.07.30. 16:46:25

Tavaly ősszel egy hármas balesetben rommá tört a 12 éves Suzukim (középső résztvevő voltam). A biztosító GT-re vette, a roncsot felértékelte 50e-re, sérülés előtti állapotára számomra reális árat mondott. A kárfelmérő nekem is mondta a belső rendszeres licit lehetőségét, amit a végén meg is próbáltunk, de a legmagasabb ár ott 15e lett volna. A környéken, ahol a roncs tanyázott akkoriban körbekérdeztem a bontókat, és találtam egy olyat, amelyik azt mondta, a biztosító által becsült 50e-t kifizetik érte, de volt olyan is, amelyik azt mondta, az összes pénzt, amit adna érte, elviszik a költségei, és hajlandó adni egy "nullás igazolást".

Tudni kell a dologról, hogy a biztosító az eljárás végén a roncs tényleges eladási ára és a sérülés előtti állapotra felmért érték közti részt fizeti, tehát elvileg a nullás igazolás is jó lett volna nekem, de volt egy kis bökkenő: mivel 3an voltunk résztvevők a balesetben, így a károkozás arányossága még kérdéses volt, ez pedig befolyásolja a kifizetendő kártérítést is. Így a végén a roncsot jobbnak láttam nem nulla forintért eladni, mert az a pénz mégis már nálam van, akármikoris lesz vége a károkozási arány-megállapítási huzavonának.

A bontó teljesen korrektül járt el. Kaptam egy adás-vételit és egy végleges forgalomból kivonást lehetővé tevő bontási igazolást, meg az előzetesen kialkudott 50e-t. Azt, hogy nekik mennyi költségük volt a bontással kapcsolatosan, így nem is tudom. A papírokkal besétáltam a saját önkorményzatomhoz, és elintéztem a forgalomból kivonást. Azt kell mondjam, ebben a részében az ügynek minden flottul ment.

blogszilva 2009.07.30. 16:47:54

@blogszilva: Ja persze, rendszámokat is megkaptam a bontóstól, amikor ott hagytam a kocsit.

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2009.07.30. 22:27:48

@Blogger Géza: Na de ugyehogy ha elkéri a rendszámot, akkor nem szívta volna meg?! ;)))

Secnir 2009.07.31. 21:40:06

@Blogger Géza:
az első értelmes hozzászólás :D












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása