Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) KRESZ (1) kresz (720) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Útban volt a motoros, arrébb lökte

2009.09.01. 09:55 :: SilentSound

Amikor motoros sztori kerül elő a tarsolyunkból, akkor sok esetben emlegetitek, hogy mindig a motoros a hibás, kérdezitek, hogy miért csak ilyeneket rakunk ki. Volt már fordított példa is, nem egy, de azért ez mégiscsak egy autós blog, ahová többnyire autósok küldenek be mindenféle velük megesett történeteket, ahol persze ők külső szemlélődők, vagy ártatlan résztvevők. Kutya_zzr viszont - esetünkben mindenképpen - aktív motoros, aki nemrég feleségével a háta mögött próbált eljutni ából bébe, amit egy paraszt furgonos kishíján meghiúsított.

A rohadt motorosok, csak a baj van velük. Városi kereszteződés. Lámpa. Két sáv, egy jobbra, egy balra-előre. Előttem két autó, egymástól vagy 5-6 méterre.


Nem sokon múlott, hogy ez legyen a végeredmény

Sárga, az első autó már sebességben, indul is. Zöld, az előttem lévő továbbra sem mozdul. Jobbra a kanyarodó sáv üres, kikerülöm onnan - motorral, két személlyel. A kereszteződés után nem sokkal balra szeretnék kanyarodni, kihúzódok a felezőhöz, index. Szembe jönnek az autók sorban, lassan közelítek a kereszteződéshez.

Ekkor jobbról(!) elkezd előzni a furgon ami kikerültem a lámpánál az előbb, egy 60-as körüli pacák kiordít 'a k...a anyádat' és balra rántja az autót, meglökve engem a Citroen C15-ös "puttony" részével, amitől a szembe sávban találtam magam egy pillanat alatt.

Köszönhetően a szembe jövő jó reflexének, elférünk így hárman egymás mellett. Feleségem mögöttem, így a "megtorlás" elmarad, hagyom hadd meneküljön - a bazi vastag koromcsík is arról árulkodik hogy ő is megfutamodott, amint látta hogy mit is tett.

Kérdés:

- Ha sérelem ér a közlekedésben, és is megölhetek bárkit ezután, saját jókedvemből?

- Milyen hátrány érte (a saját együgyű lelki megrázkódtatásán kívül) azzal, hogy az előtte tátongó tizen-méteres helyre egy alig két méter hosszú motor is "befurakodott"?

- Mikor jut el az átlag autós oda, hogy ha valakit így "megijeszt" akkor az autós esetében egy 50ezres karosszéria meló lesz Kalapácsos Józsi műhelyében, a motorosnak viszont egy (két) új végtag, fából? Neki meg 3-4 év letöltendő...hacsak nincs pénze 7számjegyű ügyvédre persze...meg a szakértőire.

Továbbra is vannak veszélyes motorosok, pont. De ők leginkább magukra jelentenek veszélyt. Viszont aki autózik, az két tonna vasat ural: ami adott helyzetben veszélyesebb mint egy kés, vagy egy puska akár.

Jó lenne tisztába kerülni ezzel.

308 komment

Címkék: motor biztonság közlekedés autó hülye veszélyes teherautó

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Marcellusca 2009.09.02. 07:09:13

@...::: Flúgos Kamionos :::...: Ja, ja!
És mi (autósok) vigyázzunk rájuk. Néhányra kell is, mert a természetes, minimális félelem, óvatosság sincs benne.
Pedig pont nekik kellene magukra vigyázni!

@kutya_zzr: Én értettem a posztodat meg a kommentjeidet is.
Te lehetsz szabálytalan, de veled szemben már ne tegyék meg.
Vigyázzunk rád, mert te puhatestű vagy, de te nem vagy képes saját magadra (és a feleségedre) vigyázni.

Ja, és, ha olyan módon közlekedsz, mint ahogy itt kommunikálsz, akkor ne csodálkozz, ha egyszer kivasalnak!

Minemellett továbbra is fenntartom, hogy a furgonos is egy pöcs volt, és elítélendő, amit csinált.

kpetya 2009.09.02. 09:11:48

én spec azért nem szeretem a motorosokat mert van egy kőbunkó állatja a xvikerben aki este 11-hajnali 2 közt azzal szórakozik a csömörin, hogy huzza neki, mintha versenyen volna.

kpetya 2009.09.02. 09:14:12

@rokkantterepjárós:

na ja de ott a piros lámpa inkább csak ajánlás.

kpetya 2009.09.02. 09:15:55

@newtehen:

engem inkább az zavar, hogy a rendörök nem szereznek érvényt a kresznek motoros elörecsorgás kapcsán. rögtön lehervadna a vigyor a képedről.

Lacaca 2009.09.02. 09:26:36

@kpetya: Azért nem szereted az összes motorost, mert van 1, aki éjszakánként zavar. Gratulálok!

Droidfigyelő (törölt) 2009.09.02. 09:51:04

@egyittlakó:

Gratulálok. Te egy látlelet vagy. Egymagad megtestesíted a budapesti közlekedés és mellesleg a psziché majdnem összes súlyos betegségét. Mondanám, hogy emberi psziché, de ez rád nem vonatkozhat.

labi 2009.09.02. 10:31:56

@Lacaca: "Azért nem szereted az összes motorost, mert van 1, aki éjszakánként zavar. Gratulálok!"


Kellenek az ilyenek is, ellensúlyozandóő azokat akik szerint a motoros mindig mindent jól csinált (bármit is csinált). Ettől van a világ egyensúlyban. :)

Amúgy a motorosoknak van védőszentjük? Mert ha nincs, nézegetve a kommentjeidet beajánlanálak Benedeknél. :)

kpetya 2009.09.02. 10:36:06

@Lacaca:

A Vácin is gyakran látom, hogy versenypályának nézi a donorjelöltje. 2 hete meg egy istenbarma egykerekezve probált indulni a lámpánál csak nem számolt a villamossinnel, még szerencse, hogy lassan indultam.

Lacaca 2009.09.02. 11:21:10

@labi: Lehet, hogy van, de úgyis lemarad:)
Ha a postjaimat is megnézed, akkor látni fogod, hogy mindkét balesetemnél normál tempóval mentem, mindkét esetben vétlen voltam, és mindkét esetben megúsztam minimális sérüléssel. Ez azért lehet, mert többnyire bírja tartani a tempót a védőszentem, persze vannak kivételek :)
@kpetya: Értem én, és el is ítélem, de ettől még nem igaz MINDEN motorosra. Én például sokáig terveztem, hogy vágatok egy hybrid matricát a motoromra, olyan csendes, mert gyári, olyan már volt, hogy véletlenül felemelte a motor az elejét, mert kigyorsíts közben jött szembe egy dombocska, ami pályára állította az elejét :)

Touch-Kó 2009.09.02. 11:24:54

@kpetya: Ohh,ilyet én is láttam szombaton, 6-7 impreza, és EVO VII-as versenyzett a szentendrei úton.Elég látványos volt ahogy a gyerek gumit füstölve indult el, a másik utól is érte,hamar, az árpád hídon már a kanyarban jóval 100 felett tolhatta.Rá 6 percre, egy 600 as ninja is elment ott.Ő érdekes módon lassan ment.

-Ennyit a száguldozó motorosokról...

Tegnap egy autós jött szembe a forgalommal a városban, és még dudált is nekem,hogy takaródjak az útból, mert ő éppen telefonált.
Egy másik meg el akart ütni mikor ki akartam magam elé engedni, majd 2 szeri intés után állt, és néztett rám.Gondoltam elindulok, és ekkor meg hirtelen ő is elindult(Szentendrei út benzin kút OMV)

-Ennyit meg arról,hogy a motorosok szabálytalankodnak csak...

bikila 2009.09.02. 11:28:11

@kpetya: Ugyanúgy vannak ilyen habitusú autósok is, szóval fölösleges az általánosítás bárki részéről is.

A piroslámpás elindulásaim nem elhanyagolható részében mindig van valami barom aki versenyzni akar a Hungárián, vagy a Váci úton. Megtehetném, hogy lenyomom - bőven van annyira erős a motorom - de szerintem akinek ez sikerélmény (mind motoros, mind autós részről) annak nem nagyon van nagyobb öröme az életben...

Ha este 70-75-tel megyek a Hungárián, az autósok egy része erős késztetést érez, hogy megelőzzön, szóval a versenypályás megállapítás is mind a 2, mind a 4 kerekű járműveknél létezik. Nem a járművektől függ, hanem az emberektől...

Touch-Kó 2009.09.02. 11:29:18

@kpetya: Jah igen ezek után én is általánosítok mint ahogy te tetted már párszor:
-TE is száguldozó vagy, aki gyilkolni jár az utcára, veszélyezteted az embereket,és direkt löksz fel motorost gyalogost biciklist!
(kb hasonló színvonalú hsz, mint amit néhányan írtok)

Tetszik mi?

kpetya 2009.09.02. 11:47:44

@Touch-Kó:

Ne aggodj pubi, a multkor már láttam szarházit, már elő van készítve a seprűnyél. SZámodra meg a csúzli csapágygolyóval.

soseleszekelső 2009.09.02. 11:51:22

Akkor a mindig a bunkó motorosokkal van a baj címűre reagálnék:

Reggel zebrához közeledtem a robogómmal, gyalogos az út szélén. Lassítottam, hogy megálljak, a mögöttem jövő Alfa beszúrt mellém jobbról és átzúzott a zebrán. No comment.

soseleszekelső 2009.09.02. 11:52:38

@kpetya:
És miért zavar téged, ha a motoros előrecsorog? Rosszabb lesz neked attól?

bikila 2009.09.02. 12:06:11

@kpetya: na, még egy újabb bátor ember a neten :)

labi 2009.09.02. 12:08:26

@Lacaca:
Ne tessék keverni az őrangyalt a védőszenttel. :)

Közben rájöttem hogy a google a barátom, és rákerestem. Nem elég hogy Szent Kristóf többek között a motorosok egyik védőszentje, de ráadásul maga Szűz Mária is foglalkozik vele a sok egyéb feladata mellett. (látszik hogy az olaszok érdekeltek a motorozásban) :)

Mondjuk van is vele meló rendesen... :)

cso zsi 2009.09.02. 13:22:55

@Touch-Kó: Az imént meg olyat láttam a Nagykőrösin, hogy letettem az arcom.
A6-os, X5-ös, Q7-es, meg valami csilivili francia kombi, és a fehér furgon.
A két sávban baloldalt a "jobbak", elvileg eéőzték a másik kettőt.
Azért elvileg, mert ugyanúgy 50-nel mentek mindannyian.

Ekkor megjelent közöttük egy motoros, kb 120-szal (de lehet, hogy több volt) zöld műanyag hátizsákkal a hátán.
Mire az autók a "trafis" helyig értek, a motoros fent volt a Határ úti felüljárón.

cso zsi 2009.09.02. 13:24:51

@soseleszekelső: Az előrecsorgással hány Kresz-szabályt sértesz meg?

Lacaca 2009.09.02. 13:25:47

@kpetya: Persze, meg kell ölni. Idióta netcigány vagy te is. Szánalmas komplexusos kis féreg.

soseleszekelső 2009.09.02. 13:53:50

@cso zsi:

Egyet.
És akkor utáljak minden autóst, aki egy szabályt megszeg?

Mellesleg mindenki önkéntes rendőr?

De kérdem még egyszer? Miért rossz az autósnak, ha a motoros előrecsorog a lámpánál? Miért kell ezért a motorost utálni?

Irígységfaktor, hogy a motoros halad, az autós meg áll? Akkor át lehet ülni két kerékre, aztán csorogni.

És fontosnak tartanám kiemelni a csorgás szót, nem 90-nek a sorok közé bevágódó kamikázékról beszélek.

mr_x 2009.09.02. 15:22:38

@soseleszekelső: "De kérdem még egyszer? Miért rossz az autósnak, ha a motoros előrecsorog a lámpánál?"
Elmagyarazom:
Ha nem legelol allok a lampanal, akkor nekem nem rossz, had menjen, mire az elottem allo elindul o mar jo esetben sehol sincs.
Ha legelol allok akkor feltart jo esetben 1-2 masodpercet, ha elbambul akkor tobbet.
Ezt ertsd ugy, hogy nem indulhatok azonnal amint valt a lampa (piros-sarganal mar mozdul a labam), hanem meg kell varjam amig a motoros elindul es csak utana indulhatok, kulonben nagy az eselye annak hogy esetleg eltaposom a motorost ha mire zoldre valt a lampa nem lo ki.
Viszont ha szerinte igazan nem nagy ugy az a par masodperc, akkor meg o miert tolakszik elore (nyerni par masodpercet)?
Ha dugo van, all a sor, akkor termeszetesen semmi problemam azzal hogy haladnak, segitem oket ahogy tudom, felrehuzodassal, tukor behajtasaval.
Viszont a lampanal ne tartson fel! (persze ha ugysem tudok a lampanal elindulni mert a keresztezodes masik oldalan all a sor es nem vagyok biztos benne hogy el tudom hagyni azt mire ismet piros lesz, akkor az dugo, es had menjen, nem tart fel)
Ertheto?

Lacaca 2009.09.02. 16:03:36

@mr_x: Neked el kell költözni tanyára, mert egyébként elkerülhetetlen, hogy ne te legyél az első a lámpánál.

bikila 2009.09.02. 16:12:03

@mr_x: Szerintem az alap, aki elöl áll a sorban (mindegy, hogy került oda), annak oda kell figyelnie a lámpára, hogy mikor vált - és rögtön indulni.

Egy ideig kis forgalomban (2-3 autó áll egymás mögött a pirosnál) nem csorogtam előre, mert minek azért az 5-10 másodpercért, valóban.

Aztán amikor a sokadik balfék miatt (rádiót tekergette, beszélgetett, térképet nézett, stb... ) maradtam le a 10mp-es kanyarodó zöldről, ami utána 2 percig piros, meguntam és szinte minden esetben előre megyek a lámpánál.

Tapasztalatom szerint az autókvezetőknél jóval gyakrabban fordul elő az elbambulás pirosnál, mint a motorosoknál - ennek szerintem az az oka, hogy a motoron általában "nincs mit csinálni" (rádió/(néha már tv, dvd!!), dumálni, enni, cigizni szépítkezni stb...), valamint akiben egy kis jóérzés a többi közlekedővel szemben, ha már előrement, akkor rögtön indul, amint lehet - így egy pillanatidg sem tart fel senkit.

Agyalap 2009.09.02. 16:14:59

@mr_x: "Ha nem legelol allok a lampanal, akkor nekem nem rossz, had menjen, mire az elottem allo elindul o mar jo esetben sehol sincs."
Akkor ha legelöl állsz, akkor miért szerencsétlenkedne?
Savanyú a szőlő...

Agyalap 2009.09.02. 16:19:35

@bikila: Arról nem is beszélve, hogy a jó öreg komenista időkben még úgy oktatott a szaki, hogy akkor induljak, amikor az előttem kettővel lévő autó. Igy nem lesz akkora távolság az autók között.
Néhány tehetséges autóstársam akkor vált sebességet, mikor az előtte álló elindul, így 5 kocsi jut át a zöld jelzésen 20 helyett...

Touch-Kó 2009.09.02. 16:43:03

@mr_x:
Nagyon rosszul látod a dolgokat...
Egy robogós 15 éves kisgyerek hamarabb reagál a zöldnél, mint bármelyik átlag autós.Nagyon ritka aki elbamubúl a zöldnél.
Nézd meg az autósokat,már zöld van a lápmánál, de, még 2-3 mp-ig semmi, még fel sem tűnt az hogy váltott a lámpa.Ez akkor cinkes mikor a zöld kb 10-15 mp-ig tart...
Sosem ragadtam le zöldnél.Sőt, általában ahogy sárga van, körbenézek és indulok( körbenézni azért kell,mert van aki pirosban jön át még)
Ez lehet akár BKV busz is(mert láttam ilyet,napi szinten anno hajnalban, a 6-os busz simán a prisoban ment át a Kolosy térnél)
Upsz..Ezt minek is hívják??:)

Touch-Kó 2009.09.02. 16:52:38

@cso zsi: Igen láthattál ilyet,nem vitatom.
Én is szoktam.
Már anno leírtam mivan ha szabályosan közlekedem az autók között.
És emiatt nagyobb veszélyben érzem néha magam, mintha a saját tempómban mehetek.Ott max csak magamnak ártok.

Viszont annyiszor feltettem már a kérdést:)
Mit szólsz ahhoz,hogy az átlagos motoros jobban tudja hol van a határa a tudásának, illetve a motorjának, mint egy átlagos autós?

Jóval több száguldozó autós van mint motoros, akár arányaiban, akár számszerűen nézzük.

mr_x 2009.09.02. 19:08:34

@Lacaca: "Neked el kell költözni tanyára, mert egyébként elkerülhetetlen, hogy ne te legyél az első a lámpánál."
Igen, pont neked szolt amit irtam, mivel egyszer mar kifejtetted, hogy "mit szamit az a par masodperc" par sorral azutan hogy azt irtad, hogy "de hat nem tartalak fel azzal hogy elorecsorgok".
El kene dontened, hogy teged zavar-e a par masodperc feltartas.
Ha zavar akkor honnan veszed hogy engem nem zavar ha feltartanak?
Ha nem zavar akkor meg minek csorogsz elore nyerni par masodpercet?

@bikila: "Szerintem az alap, aki elöl áll a sorban (mindegy, hogy került oda), annak oda kell figyelnie a lámpára, hogy mikor vált - és rögtön indulni."
Egyetertek veled, de sajnos joparan ugy gondoljak hogy amint ok vannak elol mar nem is olyan fontos hogy a lampat figyeljek (pl. konkretan vki irta elotte hogy miert zavar ha esetleg megnez egy jo not miutan elorecsorgott, csak huz egyet a gazon es ott sincs, biztos buzi vagyok)

"Tapasztalatom szerint az autókvezetőknél jóval gyakrabban fordul elő az elbambulás pirosnál, mint a motorosoknál"
Ez igy igaz.

"valamint akiben egy kis jóérzés a többi közlekedővel szemben, ha már előrement, akkor rögtön indul, amint lehet - így egy pillanatidg sem tart fel senkit."
Erre mondom azt hogy nem teljesen igaz.
Igaz lenne ha 100% lehetne erre epiteni.
Sajnos eleg egy az ezerben hogy ne lehessen es maris dol a "pillanatig sem tart fel", mert azzal hogy ott van nem indulhatok addig amig nem latom hogy elindult.
Volt olyan esetem amikor elem allt egy sportmotor a lampanal es porgette a motort, aztan majdnem megtoltam hatulrol amikor zoldre nem lepett neki oda azonnal (persze fekeznem kellett ezert a mogottem jovo majdnem nekem jott mert o is azonnal indult mogottem).
Igen, egy eset volt a sokszaz mas elorecsorgo motoros kozul de pont az az egy eset eleg ahhoz hogy ha elem all valaki akkor az feltartson.
Te pl jatszanal orosz rulettet ha egy az ezerhez az eselye hogy te kapod a toltenyt?
Leginkabb ahhoz tudnam hasonlitani, hogy egy idoben a kollegiumban valaki azzal szorakozott, hogy eros paprikaval bekente a wc-papirt. 4 ev alatt nem tudtam arrol leszokni hogy megnyaljam a papirt az elso hasznalat elott :-).
Ez is ilyen, kicsi az eselye hogy nem azonnal indul, de nem nulla. Ebbol kovetkezik hogy ha azonnal is indul akkor is feltart mert meg kell rola bizonyosodnom hogy nem pont az az egy eset.

@Agyalap: "Akkor ha legelöl állsz, akkor miért szerencsétlenkedne?
Savanyú a szőlő..."
Te tudod nekem garantalni hogy soha senki nem fog elemcsorogni es elottem szerencsetlenkedni?
Mondjuk veszel nekem egy uj autot ha ez megis megtortenik?
Vagy ennyire nem vagy azert biztos benne, csak konnyu mas farkaval verni a csalant?

@Touch-Kó: "Nagyon rosszul látod a dolgokat...
Egy robogós 15 éves kisgyerek hamarabb reagál a zöldnél, mint bármelyik átlag autós.Nagyon ritka aki elbamubúl a zöldnél."
Na ez a ket mondatod ellentmond egymasnak.
Az a nagyon ritka egy eleg ahhoz hogy ne tudjak vele egyutt indulni, hanem meg kell hogy varjam amig elindul es csak utana indulhatok.
Ha egyszerre indulhatnak akkor valoban nem tartana fel hiszen egy nagyobb robogo is jobban gyorsul az en ket tonnas vasamnal akarhany lo is rangatja azt.
Viszont ha nem indulhatok vele egyutt (epp te allitottad hogy letezik olyan aki elbanbul) akkor azt kell felteteleznem hogy elbambulhat, ha nem akarom kockaztatni hogy eltaposom (eleg ha fel masodpercre elbambul annyi ido alatt boven megteszem a kozottunk levo fel metert alorol indulva.
Szoval nem konkretan minden motoros tart fel, hanem az hogy nem tudom elore megmondani hogy azonnal indul-e vagy sem.
Ha azonnal indul es varok akkor feltartott egy masodpercre.
Ha nem indul azonnal es nem varok akkor feltartott tobb orara (amig kijonnek a mentok es a rendorok)

"Upsz..Ezt minek is hívják??:)"
Ezt ugy hivjak hogy beismerheted hogy nekem van igazam, eleg logikusan vegiggondolni a tenyeket :-)

mr_x 2009.09.02. 19:25:25

Megprobalom mashogy is elmagyarazni hogy miert is mondom azt hogy mindenkeppen feltart.
A motorosnak ket eset van, elbambul vagy sem.
Nekem szinten ket eset van, azonnal indulok vagy megvarom amig elindul elottem.
Ez osszesen negy eset:
Motoros nem bambul, en azonnal indulok = nem tart fel.
Motoros bambul, en azonnal indulok = fellokom.
Motoros nem bambul, en megvarom amig elindul = feltart 1-2 masodpercet amig latom hogy elindul es felmerem hogy tudok-e padlogazzal indulni vagy sem.
Motoros bambul en megvarom amig elindul = feltart annyival amit bambult + 1-2 sec.

Tehat ha azonnal indulok akkor vagy fellokom vagy sem, nem erdemes kockaztatni meg akkor sem ha az esetek nagy reszeben nem loknem fel.
Marad az hogy megvarom amig elindul tehat feltart akar azonnal indul akar nem!

Igy ertheto hogy miert mondom hogy feltart aki elem csorog?

mr_x 2009.09.02. 19:38:29

@...::: Flúgos Kamionos :::...: "Édes istenem... "
Nekem szoltal? ;-)

...::: Flúgos Kamionos :::... 2009.09.02. 19:46:11

@mr_x: Jaa, nem...csak úgy általánosságban, mert elolvastam a mai kommenteket...:)

...::: Flúgos Kamionos :::... 2009.09.02. 19:47:07

@mr_x: Veled úgy nagyjából egyetértek :)

Touch-Kó 2009.09.02. 19:48:23

@mr_x:

" Szoval nem konkretan minden motoros tart fel, hanem az hogy nem tudom elore megmondani hogy azonnal indul-e vagy sem.
Ha azonnal indul es varok akkor feltartott egy masodpercre.
Ha nem indul azonnal es nem varok akkor feltartott tobb orara (amig kijonnek a mentok es a rendorok)"

Szerinted hány autós tart fel engem, téged, meg mindenkit?
Nézzük már meg hogy a közlekedési dugókat kik okozzák!Ember, miről beszélsz:D
Hamarabb 100-on vagyok mint te beteszed 1-es sebességbe..
Engem meg a sok bamba autós tart fel(akár TE is), pontosan azzal is, hogy nem engednek előre:)

Touch-Kó 2009.09.02. 19:52:12

@mr_x:

" Motoros nem bambul, en azonnal indulok = nem tart fel.
Motoros bambul, en azonnal indulok = fellokom.
Motoros nem bambul, en megvarom amig elindul = feltart 1-2 masodpercet amig latom hogy elindul es felmerem hogy tudok-e padlogazzal indulni vagy sem.
Motoros bambul en megvarom amig elindul = feltart annyival amit bambult + 1-2 sec."

-Érthető.
Viszont csak egykérdésem volna:
TE MENNYIRE TARTOD FEL MAGADAT?Hány sec-ra?
Esetleg hány sec.-ra tartod fel az autós, motoros társaid?

Ezt is számold már ki, mert több éve motorozom a városban, és egy kezemen meg tudnám számolni,hogy hány autós nem tartott fel lámpánál, úgy hogy 2. voltam a sorban..
Általában azok akik nem feltartósak, sietnek, vagy éppen versenyezni akarnak velem...
Ez a minden motoros feltart, kicsit durva, kb olyan mintha azt mondanád :"Mindenki hülye csak én vagy helikopter.."

...::: Flúgos Kamionos :::... 2009.09.02. 19:52:41

@Touch-Kó: Akkor ha én beállok eléd autóval a sor elejére, és a zöldnél elgyorsulok előled, kb. 200-ig, akkor az rendben van?

Touch-Kó 2009.09.02. 19:56:19

@...::: Flúgos Kamionos :::...:
Maradjunk a realításoknál:)

Ezt amúgy én is megkérdezhetném tőled:)

...::: Flúgos Kamionos :::... 2009.09.02. 19:57:57

@Touch-Kó: Ja, szóval akkor ezt motorral meg lehet csinálni, autóval nem, ugye?

Touch-Kó 2009.09.02. 19:59:52

@...::: Flúgos Kamionos :::...:
Megnézném,hogy milyen autód van hogy fel tudnád venni a versenyt 0-200 ig:).

Nézd már meg hogy motorral, mikor ragadnak be, és hányszor dudáltál már autósra mert alszik a zöldnél!

Gondolkodj, aztán írd meg:)

...::: Flúgos Kamionos :::... 2009.09.02. 20:06:34

@Touch-Kó: Akkor maradjunk a realitásoknál:

1. Motoron is emberek ülnek, ők is ugyanúgy elbambulhatnak, mint az autósok. Esetleg megmagyarázhatnád, hogy szerinted ez miért nem így van...

2. A motorra is vonatkoznak a szabályok, szóval 200-ig nem gyorsulhat fel, csak max. 50-ig. Arról nem beszélve, hogy nem biztos, hogy a motoros "padlógázon" gyorsít.

Touch-Kó 2009.09.02. 20:13:07

@...::: Flúgos Kamionos :::...:

" Akkor maradjunk a realitásoknál:"
-Maradjunk, a tényeknél,és a tapasztalatoknál is.

1.,Motoron is emberek ülnek,elbambulhatnak, de úgy vannak vele,hogy ha már előrecsorogtak, akkor nem kéne feltartani az autósokat.
Autósok rendszeresen benézik a zöldet.
Ha autóban ültem, sosem tartott fel motoros, mert mire 10-re gyorsulok, addigra, már útban sincsennek motorral.

2.,Vonatkoznak szabályok, igen, mint ahogy az autósokra is.Egyet azért magyarázz meg, ha motorral vagy autóval(mindegy mivel) én az 50-es táblánál, TÉNYLEG 50 et megyek, akkor miért előz meg az összes autó?
Hiszen csak 50-et lehet menni nemde? Mégis én vagyok a leglassabb.Buszsávból előznek(jobbról) tudtommal szabálytalan.Beleáshatjuk magunkat a szabályokba ha gondolod...

Ezen vitázhatnánk, de valld be hogy autós, jóval többször tartott fel, mint motoros.Akár számokat, alár arányait nézzük.

Touch-Kó 2009.09.02. 20:15:28

@...::: Flúgos Kamionos :::...:
Ráadásul pont egy másik Post-ban arról fröcsögtek páran,hogy a motorosok zöldnél kilőnek, megy egykerekeznek, meg gyorsulgatnak..

Valahogy saját magatokat hazudtolátok meg.Ez nem tűnt fel?

kranführer 2009.09.02. 20:39:45

Hú skacok ez egy akkora szegénységi bizonyítvány a fröcsögőknek...
Mit gondoltok a vén fasz a furgonban vajon egy lesötétített A8-al vagy Hummerrel is ezt csinálta volna? (Mivel azok is biztos beelőzik, számtalanszor jártam így motorral, autóval egyaránt hogy bevágódik elém de azonnal index ki és fordul le, semmi értelme egyébként...)
Kutya, én biztos hogy utánamegyek, akár van utasom akár nem, a többi meg már büntetőjogi kategória lenne...

Lacaca 2009.09.02. 21:16:45

@mr_x: Az a baj, hogy neked nem csak a motorosokkal van bajod, hanem az autósokkal is. Valamiféle előjogként éled meg, ha elölről indulhatsz a lámpánál, és durcogsz, ha ezt a lehetőséget elveszi valaki, aki kevés esetben lehet autós, mert nem fér el.
Ugyan akkor az ékezet nélküli betűid miatt úgy tűnik, hogy valahonnan külföldről osztod az észt. Ha így van, akkor nem igazán autózol Budapesten. Akkor viszont nem értem, hogy minek vitázol egy fikcióról.

cso zsi 2009.09.02. 22:08:42

@Touch-Kó: Megint csak a magadét fújod, ahogy szoktad, szerinted minden motoros maga a tökély.

1,8-as olajkályhával is sikerült már kishíján a nyakára lépni a becsorgó, majd alaposan elbambuló speedesnek, mopedesnek.
Azok kötül sokan csak egyenesben tudnak haladni (mint jópár frissjogsis autós), de ha az út kanyarodik, vagy csak egy pici ívet vesz, akkor megáll az ész, és földre ér a láb.
Tudom, könnyű dolgom van, négy keréken stabil vagyok.
Valamint elindulni is megtanultam pár év alatt.
Aztán példálózhatunk olyan helyekkel a világban, ahol a piros utáni piros-sárga nincs, így a nép zöldnél pont úgy indul, mint itthon az "átlag".

cso zsi 2009.09.02. 22:27:18

@soseleszekelső:
A más szemében a szálka...
Miért van az, ha valakinek (még csak nem is személy szerint, hanem tapasztalatból általánosítva) a fejére olvasnak valamit, azonnal azzal jön, hogy de a másik is... Óvodás szint.
Igen, a jogsim megszerzése utáni pár évben én is a "utak királya" voltam, és az alattam lévő jármű képességeinek határán autóztam, a magamét biztosan túlbecsülve. Így volt néhány sajáthibás koccom, és (ezekből tanulva) sok kivédett, vagy csak viszonylag kis kárral járó idegenhibás esemény.
Azóta igyekszem maradéktalanul eleget tenni a szabályoknak, de ha egy problémás helyzetet gázadással lehet elkerülni, akkor azzal teszem.

Mitől lennék irigy? Ez ugyanolyan idióta duma, mint a bringásblogban az elvakult bringásról azt állítani, hogy nem futja autóra.
Önkéntes rendőr lennék? Ha így lenne, a csorgó motorok a földön feküdnének. De nem. Ahol lehet, ott segítek nekik, de attól még a jobbról elhaladás, illetve a sávon belüli elhaladás (nem beszélve a záróvonal-átlépések tömkelegéről) az mind szabálytalan.
Esett már le az álla csorgónak, amikor a motorosrendőr kiküldte az út szélére egy kis beszélgetésre.

soseleszekelső 2009.09.02. 22:37:53

@cso zsi:
Én meg láttam már rendőrt autóst kiparancsolni az út szélére egy kis beszélgetésre. És akkor mi van?

Tudom, hogy szabálytalan az előrecsorgás, de ez tipikusan az a szabálytalanság, amivel nem ártunk senkinek. Nekem jobb lesz, neked meg nem lesz rosszabb.

Lehet a motorosokat egy csomó mindenért utálni (hangos dob, eszetlen száguldás, stb), az előrecsorgásért szerintem felesleges.

soseleszekelső 2009.09.02. 22:47:37

@mr_x:

Én ha előremegyek, már sárgánál indulok, pont azért, hogy ne tartsam fel, aki elé beálltam.

Amikor elkezdtem robogózni, az első két hétben előfordult, hogy annyira előrementem, hogy szinte oldalról már nem láttam a lámpát. Volt is dudálás, teljesen jogosan. Elnézést kértem, azóta figyelek erre is.

Mai élmény. Városból kifelé, ahol már oszladozott a forgalom, mentem a sorok között, de aztán az autók gyorsabbak lettek. Egy kocsi, akit utóljára előztem, vissza akart előzni, de pont pirosra váltott a lámpa. Volt annyi esze, hogy ne jöjjön be mellém, visszalassított. A lámpa után üres volt az út, nekem csak egy ötvenes van, tudtam, hogy gyorsabb lesz. Lehúzódtam és a lámpa előtt pár méterrel megálltam, intettem, hogy menjen előre. Megköszönte, és a zöldnél elhúzott.
Szerintem ennek kb így kéne működni. Mármint, hogy kölcsönösen figyelünk egymásra. Jó tett helyébe jót várj alapon.

mr_x 2009.09.02. 23:16:14

@Touch-Kó: "Hamarabb 100-on vagyok mint te beteszed 1-es sebességbe.."
Ezt ketlem (automataval jarok ;-) )

"TE MENNYIRE TARTOD FEL MAGADAT?Hány sec-ra?"
Nem ertem a kerdest :-(

"Esetleg hány sec.-ra tartod fel az autós, motoros társaid?"
Ha elol allok a lampanal, akkor foleg a keresztbe lampat nezem es ha az sargara valt akkor felporgetem a motort 1500 fole es amikor a sajat lampam valt csak lelepek bal labbal a fekrol.
Ha masodik vagy hatrabb vagyok a sorban, akkor hagyok eleg helyet magam elott (kiveve ha be kell huznom a fenekem valami miatt) hogy amire az elottem allo elindul en mar gurulok.
Ha beall elem egy motoros akkor pont a dinamikus indulasomat akadalyozza.
Ugyanugy utalnam ha az elottem allo egyszercsak visszatolatna az elso lokharitom ele kozvetlenul, de valahogy ilyennel meg nem talalkoztam :-o

"Ez a minden motoros feltart, kicsit durva"
Probald ertelmezni amit irtam.
Ugye nem allitod azt hogy kivetel nelkul minden motoros kilo amint zoldre valt a lampa?
Ha nem akkor hogyan tudom _elore_ megmondani hogy melyik nem fog? (amelyiket majdnem eltapostam mert nem indult arra ha jol emlexem "ninja" volt rafestve, nem ertek hozza csak feltetelezem hogy egy sportosabb motor).
Ha nem tudom _elore_ megmondani hogy ki fog-e loni akkor azt kell felteteleznem hogy nem fog ugrani (lasd a fent leirt negy esetet), igazam van?
Esetleg vallalod a feleloseget azert ha azt feltetelezem hogy minden motoros elugrik elolem amint zoldre valt a lampa (mondjuk minden eltaposott motorosert fizetsz nekem tiz millio erkolcsi karteritest)?
Ha ezt nem vallalod akkor sajnos a legrosszabb esetet feltetelezve azt kell hogy mondjam hogy igenis minden fel meterrel elem allo motoros feltart.

"Nézd már meg hogy motorral, mikor ragadnak be, és hányszor dudáltál már autósra mert alszik a zöldnél!"
Nem arrol van szo hogy habnyszor, hanem hogy ha akar egyszer is akkor azt kell feltetelezni ha nem akarom feleslegesen kockaztani az utkozest.

"Ezen vitázhatnánk, de valld be hogy autós, jóval többször tartott fel, mint motoros.Akár számokat, alár arányait nézzük."
Ertsd meg, hogy nem a szamokat kell nezni, hanem ha egy is akkor az osszes ha nem akarok feleslegesen kockaztatni.
Te jatszanal orosz rulettet ha tudnad hogy nem 1 a hatbol hanem egy az ezerbol a halalos?
Ugye hogy nem?
En sem ezert nem ugorhatok ra az elottem allo motorosra, mert lehet hogy pont o az ezredik.

@Lacaca: "Az a baj, hogy neked nem csak a motorosokkal van bajod, hanem az autósokkal is."
Igazad van, az is zavarna ha az elottem allo autos vissztolatna es megallna par centire elottem elveve tolem az elore gondolkodas lehetoseget.

"Valamiféle előjogként éled meg, ha elölről indulhatsz a lámpánál, és durcogsz, ha ezt a lehetőséget elveszi valaki"
Nem zavarna ha biztosra vehetnem hogy el tudok indulni anelkul hogy feleslegesen feltartanek barkit.
Azzal hogy megall elottem par centire pont ezt a lehetoseget veszi el!
Ugye nem allitod hogy minden elorecsorgo motoros mar ott sincs mire en elindulok?
Tehat azt allitod, hogy minden elorecsorgo motoros feltart.
Ruhellem ha ugy indul egy kocsisor hogy elindul az elso, majd amikor az mar ket autonyira van akkor a masodik is megkeresi az egyest, majd miutan az is ket saroknyira kerult akkor a harmadik is ebredezni kezd.
Szeretem elore latni a helyzetet hogy idoben tudjak korrigalni ha nem ugy alakulnak a dolgok.
Az elem beallo motoros pont ezt neheziti meg.
Orszaguton altalaban hamarabb eg a feklampam mint a kozvetlen elottem halado jarmue.
Ez persze nem megy akkor ha mondjuk hirtelen elemvag egy motoros es rafekez.

"Ugyan akkor az ékezet nélküli betűid miatt úgy tűnik, hogy valahonnan külföldről osztod az észt. Ha így van, akkor nem igazán autózol Budapesten."
A ketto ugyan nem zarja mondjuk ki egymast, de ez lenyegtelen mert ha jol ertelmezem a blog neve autozz es nem budapesten-autozz.

Ismet mondom, hogy a problemam pont az olyan hozzaallassal van amilyen a tied.
"en elorecsoroghatok hiszen nem tartalak fel, en meg nyerek par masodpercet"
"ha megis feltartalak akkor minek turelmetlenkedsz, az a par masodperc nem szamit"
Az elso mondattal semmi bajom ha valoban igy van.
A problemam foleg a masodik mondattal van es azzal hogy ekkorra mar elfelejtetted hogy mit allitottal az elso mondatban.

Vagy egy masik:
"Nyugodtan elmehetek mellette par centivel, tudom hogy biztonsagos"
"A szemet par centivel mellettem huzott el, majdnem elsodort".
Ha az elso eset OK, akkor mi a baj a masodikkal?
Mielott nekem esel, en mind a kettot elitelem, de te ugy latom az elsot rendben valonak talalod, mig a masodik felhaborit.

mr_x 2009.09.02. 23:29:26

@soseleszekelső: "Én ha előremegyek, már sárgánál indulok, pont azért, hogy ne tartsam fel, aki elé beálltam."
Nagyon helyes, de sajnos senki nem tudja garantalni hogy minden motoros ezt teszi!
Ha pedig nem 100% akkor szamitani kell arra hogy esetleg nem igy tortenik.
Tehat en nem indulhatok azonnal amint zold a lampa mert meg kell varnom hogy te legalabb 2 meterre legyel (ket tonna vasnak eleg nagy a tehetetlensege)

"Szerintem ennek kb így kéne működni. Mármint, hogy kölcsönösen figyelünk egymásra."
Igen csak sajnos ezt nem lehet feltetelezni, mert abbol hamar baleset lesz.

En ha le akarok fordulni es elottem teker egy bicajos akkor lepesben megyek mogotte amig be nem tudok fordulni.
forditva sajnos nem feltetelezhetem hogy ha tekerek es (savon belul) megeloz egy auto akkor nem fog elem bevagva befordulni a mellekutcaba.
Ha ezt felteteleznem mar reg nem elnek.
Ugyanugy ha azt felteteleznem hogy a motoros eltunik elolem mire az inger az agyambol a feket nyomo labamig er akkor mar par motoros legalabbis gipszben lenne.

soseleszekelső 2009.09.02. 23:45:06

@mr_x:

Na ezért kell motorozni. Akkor minden lámpánál előről indulhatsz, és nem lesz aki eléd álljon. :)

Viccet félretéve, értem amit mondasz, mást nem tudok rá mondani, mint hogy tényleg elvárható, hogy aki előremegy, az ugorjon a lámpaváltásnál.

cso zsi 2009.09.02. 23:49:28

@soseleszekelső: "Én ha előremegyek, már sárgánál indulok, pont azért, hogy ne tartsam fel, aki elé beálltam."
Ami ugye szintén nem szabályos. Indulni zöldnél lehet.
Amszterdamban, vagy Sydneyben mikor indulnál?
Bizonyos helyeken felismerték annak a veszélyét, hogy a "még átférek", és a "hamarabb indulok" típusú járművezetők sokat randiznak a kereszteződésekben.
A közlekedési kultúra jobb, de azért ott is emberek élnek, és bizony a tizen- huszonéves korosztály ott is szereti megmutatni...
Hangos motoros a hollandoknál inkább a mopedesből, az ausztráloknál a speedből volt.
Autós hollandoknál ugyanolyan Civices, mintha itthon lennénk. Amikor kimentek az autópályára, a Verdák (Cars) rajzfilm "vagányai" keltek életre.
Az ausztráloknál hengerűrtartam is jár hozzá, 2500-3000, vagy több.
Meg jogsikorlátozás (rendszám mellett jelölve), mint motoron az A1 itthon.
Aki megbukik a sebességgel, életkorral, vagy az utassal (illetve felelősségteljes, vezetni tudó hiányával), annak hosszabbítás.

bikila 2009.09.03. 00:11:51

@mr_x:
+++ igen igazad van, hogy van esély rá, hogy feltart egy motoros (bár szerintem nem nagy), benne van a pakliban. Ilyen esetben szégyelheti magát az a motoros, ha elbambul, vagy mással foglalkozik. Ezért figyelek baromira, ha már előremegyek - amúgy meg a Pesten amerre járok, a lámpaváltások többségét ismerem, így már sokszor a piros-sárga előtt egy leheletnyivel már kezdem felengedni a kuplungot és csavarni a gázt (persze közben azt is nézem, hogy még hányan fognak átjönni a piroson...).

Ezt az esetet nem nekem címezted, de próbálok válaszolni rá :
"Nyugodtan elmehetek mellette par centivel, tudom hogy biztonsagos"
"A szemet par centivel mellettem huzott el, majdnem elsodort". Ha az elso eset OK, akkor mi a baj a masodikkal?
+++Ha előrecsorgok és tényleg pár centi van a kormányvégem és az autó(tükör) között akkor ott leteszem a lábam és "áttolom" a motort. Ezzel szerintem nem veszélyeztetek senkit még az autó "testi épségét" sem.
Ha viszont valaki autóval/teherautóval megelőz egy kétkerekűt, és nem tart megfelelő oldaltávolságot, vagy nagyon közel tér vissza elé, akkor megkozkáztat egy esetleges súlyos, akár halálos balesetet, amiben neki szinte garantáltan nem lehet baja.
Ez a baj a másodikkal. Ha nem hiszed amit leírtam, próbáld ki pl. bicajjal (mert gondolom nem motorozol) - fél órán belül lesz a második esetben példa a fővárosban, azt garantálom Neked. Érezni fogod a különbséget.

És nem elhanyagolható azon autósok száma akik úgy gondolják, hogy 40-50-70-es sebességnél a 5-10 cm megfelelő oldaltávolság, és azt hiszik, hogy olyan vezetési tudás birtokában vannak, hogy ezt garantáltan tartani is tudják.

Egy barátomat így sodorták el, persze szartak megállni utána, szerencsére nem lett nagy baja, a robogója viszont szarrátört.
Engem még úgy tanítottak autót vezetni, hogy a motor és a bicaj a legszélesebb jármű - ez szó szerint nem igaz, de azt hiszem könnyű megérteni a mondat lényegét.

Ettől függetlenül elítélendő az a motoros, aki azt hiszi, hogy simán átfér a két autó között, és persze lendületből próbálja megoldani - mert ő olyan jól vezet/mert az úgy laza - aztán persze nem sikerül, sérül a fényezés/tükör.

mr_x 2009.09.03. 00:48:01

@bikila: "Ha előrecsorgok és tényleg pár centi van a kormányvégem és az autó(tükör) között akkor ott leteszem a lábam és "áttolom" a motort. Ezzel szerintem nem veszélyeztetek senkit még az autó "testi épségét" sem."

Ide feltoltottem egy videot (remelem jo a link):
videa.hu/videok/jarmuvek/a-hulye-autosok-nem-engednek-auto-motor-NHBn9R7C1B3bHhvS

Az elejen kb 120-rol fekezek, es bar nem lathato, de a szurke astra eleg sokaig mellettem maradt.

Lacaca 2009.09.03. 06:20:12

@mr_x: Már 2x írtad le nekem a tőlem származó, másodperceket számláló idézetet. Ugyan írd már le azt is, hogy hol írtam ilyet. Nem emlékszek rá, hoyg ilyen állítottam volna, nem is találtam ilyet, de kitartó szorgalommal idézgeted nekem címezve.

Lacaca 2009.09.03. 06:29:04

@mr_x: Van egy rossz hírem. Okt 1-től, a KRESZ lehetővé teszi a segédmotorosoknak és a bringásoknak, hogy előreguruljanak a pirosnál. Innentől kezdve még többet duzzoghatsz, mert ugyan olyan joga lesz pl a robogónak előremenni, mint élni az elsőbbség lehetőségével mondjuk egy jobbos utcában.

A feltöltött videóhoz. Amit az Astráról állítasz az épp nem látszik. Ugyan akkor erősíti a gyanút, hogy külföldről osztod az észt. Innentől kezdve megint ugyan ott vagyunk, egy egész más közlekedési kultúrában mozogsz, osztod az észt a hazai közlekedésről, és még általánosítasz is.
Azt hiszem innentől kezdve átlépem a kommenteidet. Kimentél, legyél ott kurva okos, ne akard megmondani, hogy nekem idehaza mi a jó, mert nem érdekel.

bikila 2009.09.03. 08:02:42

@mr_x: Ide feltoltottem egy videot (remelem jo a link)
+++Láttam már ilyet, élőben is és videón is. Ezt nem tartom normális dolognak egy motoros részéről. Őrá nézve a legveszélyesebb, valamint egy bizonyos sebesség(különbség) fölött nehéz ézékelni, hogy egyáltalán jön - valamint az autóvezetők is infarktust kapnak az ijedségtől.
Amúgy sokszor van, amikor nulla sebességkülönbségnél sem vesznek észre, vagyis simán rámváltják a sávot - mikor az autó mellett (nem a holttérben!) megyek, nemhogy még ilyen tempónál.

Ezért emeltem ki az előrecsorgást az álló, vagy ápp megálló sorok között. Nagyon nagy a különbség a videó és az általam leírt dolgok között.
Számomra - mivel nem szórakozásból van motorom, hanem így közlekedek nap mint nap az év kb. 10-11 jó esetben 12 hónapjában - a lényeg a haladás, nem az hogy úgymegyek, mint az állat.
Még az elején, amikor már azt hittem, hogy "tapasztalt" vagyok ezt is kipróbáltam, (erre nem vagyok büszke) - de nagyon gyorsan rá kellett jönnöm, hogy annyival gyorsabban nem érek oda (max. pár perc itt a városon belül), mint amilyen jó eséllyel egyszer úgysi benézek valamit.

Agyalap 2009.09.03. 10:33:57

@mr_x: Most tényleg elmagyaráztad. Értem is.
Tehát: ha legelöl vagy te annyira jól csinálod az automata autóddal, mint senki más a világon.
Ha második, és vagy olyan hülye, hogy nekimész az előtted állónak, annak vennie kell neked egy új autót.
Általában ha nem vagy legelöl, mindegy ki áll előtted autós vagy motoros, az feltart téged, mert nem csinálják olyan jól, mint te az automata autóddal.
Látod ez a baj a magyar közlekedéssel is általában. Nyoma sincs a kompromisszumkészségnek, mindig neked kell igazad legyen. Attól, hoy ezerből akár egyvalaki is feltart (ahogy írtad), már rohadtul fel kell háborodnod. Mi van, ha te tökölsz ott legelöl? Ne mondd, hogy veled még nem esett meg...

Touch-Kó 2009.09.03. 10:34:53

@mr_x: "Autómatával járok"
Azzal tudtommal meg éppen,hogy szarabb gyorsulni.
Amit leírtál az a tipikusan 1000 az 1-ből példája.
Jó pár év motorozás után elmondhatom,hogy nem tartott fel még motoros, sem motorral, sem autóval.Autós viszont annál több.

"Ha masodik vagy hatrabb vagyok a sorban, akkor hagyok eleg helyet magam elott (kiveve ha be kell huznom a fenekem valami miatt) hogy amire az elottem allo elindul en mar gurulok."
-Ez akkor szopás,ha te elindulsz , az előtted lévő meg visszagurul.Mert sok autós képes hátragurulni, úgy,hogy előre lejt az út.

"Ha nem akkor hogyan tudom _elore_ megmondani hogy melyik nem fog? (amelyiket majdnem eltapostam mert nem indult arra ha jol emlexem "ninja" volt rafestve, nem ertek hozza csak feltetelezem hogy egy sportosabb motor)."

-Az,hogy majdnem "eltapostad" a te figyelmetlenségeten alapult.Csak akkor szabad elindulni, ha az előtted lévő megtette,hiába zöld a lámpa, ha nem tudsz menni.(pl beáll egy autós, vagy kamionos a kereszteződébe.)

"Nem arrol van szo hogy habnyszor, hanem hogy ha akar egyszer is akkor azt kell feltetelezni ha nem akarom feleslegesen kockaztani az utkozest."

-Ok, szerinted a vezetés miről szól?Mert sztem arról,hogy feltételezem,hogy nem adnak elsőbbséget,hogy itt még 2-3 autó átmegy a pirosban,ez rámhúzza a kormányt.Ezt ha jól emlékszem defenzív vezetésnek hívják.
Ezért szoktam zöldnél még körbenézni,jobbkezes utcáknál balra nézni.Ez már mentette meg az életemet párszor.


"Ertsd meg, hogy nem a szamokat kell nezni, hanem ha egy is akkor az osszes ha nem akarok feleslegesen kockaztatni."

-Itt nem sikerült megérteni a mondani valómat,arra akartam rávilágítani,hogy 1-2 esetben beragad a motoros.Ok, előfordul,azokon is emberek ülnek.Csak az zavar,hogy 1-2 ilyen eset miatt pellengére állítjátok a motorosokat, miközben az autósok nagy része,tömegesen átalussza a zöldet.Érdekes arról senki sem beszél.Se itt, se más topicban.
De persze ha egy motoros elbasz valamit, legyen akár baleset, legyen halálos,akkor hetekig, sőt hónapogik erről van a témázás, de viszont ha autós teszi ugyanezt, akkor semmi,mert az teljesen természetes dolog.

EZ MOST NEM CSAK NEKED SZÓL:
Nemtudom neked ez feltűnt-e már így az évek folyamán?
Mindig a motoros a geci, a szemét, a szabálytalankodó szerintetek.
Érdekes nem?
Matematikailag 0%-az esélye,hogy ezekben az esetekben CSAK IS MINDIG a motoros a vétkes.
Nembaj, biztos a matemaika téved, és nem ti..
Továbbá itt mindenki óvatosan autózik, senki sem megy 50-nél gyorsan az elmondása szerint,sőt sosem mennek a buszsávban, nem előznek jobbról mindenki egyből a zöldnél indul el.Van aki elmondása szerint le tud gyorsulni speedmotorokat,a KRESZT szóról szóra ismeri..
Nem fura ez egy picit neked?

Vagy ezek csak nekem tűntek fel?

Touch-Kó 2009.09.03. 10:45:44

@mr_x: MEgnéztem a videód.
Ez éppenséggel egy fordított közl.ország, a szembe sáv jobbra van nem balra.Anglia, Japán ausztrália, stb.Amúgy meg ott szerintem van balratartási kötelezettség,így lehet,hogy nem a belső sávban kellene közlekedned..
Érdekes,hogy onnan messziről jobban vágod a magyar közl. kultúrát, mint azok akik nap mint nap itt közlekednek.Ilyet én is tudok feltenni.Szintén autóval, hogyan is előznek meg téged.
Másrészt, arról miért nem beszélsz,hogy ott mennyivel elnézőbbek az autósok, hogy ott őket nem zavarja az,hogy a motorral elmennek mellettük a dugóban(oldaltávolság kb azonos lehet)
Elmondom neked, hogy a Post író esete Franciaországban történt volna, a rendőrök rommá büntetik a teherautóst,mert veszélybe sodorta a motorost.Ott erre nagyon harapnak a rendőrök.Más is a kultúra mint magyarországon.
Pedig ott is vannak száguldozó motorosok.

Touch-Kó 2009.09.03. 10:47:01

@Lacaca:
" Van egy rossz hírem. Okt 1-től, a KRESZ lehetővé teszi a segédmotorosoknak és a bringásoknak, hogy előreguruljanak a pirosnál. Innentől kezdve még többet duzzoghatsz, mert ugyan olyan joga lesz pl a robogónak előremenni, mint élni az elsőbbség lehetőségével mondjuk egy jobbos utcában."

Ne is mondd, nekik.Szerinted hány autós fog szívrohamot, idegrohamot, és agyvérzést kapni, mert irigyek lesznek,hogy van aki hamarabb odaér mint ők??

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2009.09.03. 10:53:47

@Touch-Kó: Ez semmiben sem fog változni, csak most már legális lesz az, ami eddig is gyakorlat volt, csak nem szabályos.

Lacaca 2009.09.03. 13:03:01

@SilentSound:@Touch-Kó: Nem egészen, mert csak a bringára és a segédmotoros kerékpárra vonatkozik, tehát rendszámos motor nem.
www.khem.gov.hu/data/cms2008858/KHEM_3649_10_norma.doc

A poén a linkben, 2009.10.01.-től 2009.10.02.-ig hatályos....Szóval csak 1 napig lesz így :)

kutya_zzr · http://www.hegylakok.hu 2009.09.03. 13:51:47

@Marcellusca: ...Te lehetsz szabálytalan, de veled szemben már ne tegyék meg...

MINDENKI szabálytalan, az egy utópia h valaki egész életében vezet, és soha nem szabálytalankodik.
De nem kell meglepődni, a motoros esetleges agresszivitásán - ha arra kell készülniük, hogy megölik őket, kedvtelésből.

cso zsi 2009.09.03. 14:40:09

@Touch-Kó: Érdekes, hogy a videóból az nem tűnik fel neked, amit a motorosok csinálnak, de a gyors sávban haladó autóst kihajtanád balratartani, holott eredetileg előzésben volt, csak torlódás keletkezett előtte.
A rendszámtáblák alapján Anglia, Ausztráliában más a forma és a szín, 3+3 karakterrel.

cso zsi 2009.09.03. 14:45:17

@SilentSound: Szabályos lesz a jobbról előzés nekik.
Eddig is történt pár kerékpáros esemény (halálos is) a jobbra bekanyarodó gépjármű miatt.
A "kerékagyon" kivesézve a téma.
Az autós elengedi a gyalogokat, amikor indulna, 30-cal ott egy "Bringaúton vagy" felkiáltással érkező öntudatos kerekes.

Touch-Kó 2009.09.03. 15:01:00

@Lacaca: Mondjuk eddig sem zavart a sávok közötti közlekedés.Nem rbogóm van, és ugyanúgy fogom használni a sávok közötti motorozást.
Annyira nem vágott padlóra a híred:)
Bár mondjuk évek óta ígérik, sőt anno még a DEMO megmozdulás is amiatt volt 2007-ben.Azóta ígérik.
Majd talán egyszer mehetünk a sávok között szabályosan,bár eddig sem szóltak a rendőrök,ha mellettük mentem el.

Touch-Kó 2009.09.03. 15:06:41

@cso zsi: Lényegtelen hol vetted fel.A lényeg az,hogy a motoros elment, nem okozott balesetet, de nem akarok kekec lenni, de ha előzől először tükörbe nézek, hogy nem-e jön valaki.
Itt a videó alapján ezt elmulasztotta a 'kedves' autós.
Továbbá amit le merek fogadni,hogy az autópályán lévő több ezer autós közül, egyedül csak a 'mi ' autósunkat zavarta ez.

Ahelyett meg,hogy videót venne fel az autópályán előzés közben(tudtommal ez az egyik legveszélyesebb dolog a közlekedésben.
Apropó, a KRESZ vajon mit ír arról aki előzés közben videót készít az autópályán?
Ez nem veszélyeztetés?

cso zsi 2009.09.03. 16:26:21

@Touch-Kó: Figyelmesebb is lehetnél.
Mr_x-é a videó. Fixen beépített kamera, automatikus képrögzítéssel. Induláskor bekapcsol, "fekete doboz"-ként működik.

Mit is ír a Kresz? Miről is?
A következő képeken szabálytalan autós is lesz, 1 darab.
A motoros, aki miatt elővettem a gépet, elment a zebrán álló motoros mellett.
img7.indafoto.hu/10/9/19729_1fa94bd27600d8fc326e8c9cc285847e/5298545_674ad03cdfb68e84217ae311f35bc8c8_m.jpg

Az autó mellett két motoros jelent meg, a kétszemélyes elől ugrani kellett. (zebrán, zöldben.)
img3.indafoto.hu/10/9/19729_1fa94bd27600d8fc326e8c9cc285847e/5298549_ea9cbca6a12464cca543a3eb74f917c7_m.jpg

Hová lett aszólóban utazó? img1.indafoto.hu/10/9/19729_1fa94bd27600d8fc326e8c9cc285847e/5298551_38955d58953c70d19ee9de312fe21521_m.jpg

A következő zebránál a bringás sem volt különb, épphogy átért az autók előtt, a zebrán megálltam, hogy őkegyelme elvonulhasson.
img7.indafoto.hu/10/9/19729_1fa94bd27600d8fc326e8c9cc285847e/5298541_65b14926f96c2c106340f6876fb6eb50_m.jpg


Mindez ma 15:38 és 15:39 között.

Donor 2009.09.03. 17:58:49

@Marcellusca: Ezaz nyaljátok egymás seggét, csak nyugodtan és védekezzetek azzal a bíróságon hogy azért ölöm meg a motorost mert szabálytalanul megelőzött...csak nehogy benne legyen az új kreszben, hogy előre lehet menni a lámpánál mert akkor nem lesz mivel védekeznetek.

Marcellusca 2009.09.03. 18:10:35

Húúúú, mi volt itt ma? Front van, Embörök? :DDDD

Motorosfikázók!
Én meg ma olyat láttam (öszintén bevallva, nem először), hogy lementetek volna hídba.
Fiastyúk utca végén, a piros lámpánál, a szutyuki motoros (nemtom pontosan millen, nem értek hozzá, de valami nagyköbcentis sportgép) nem araszolt előre, hanem beállt a már ott álló Fiesta mögé. És kivárta, míg zöldre válltott a lámpa.
Na, erre varrjatok gombot!

Ezt csak azért osztottam meg Veletek, mert mindig egyedi esetekből általánosítotok.

Egyébként minden motoros kötsög! :DDDD
Igaz, Lacaca?

Marcellusca 2009.09.03. 18:15:36

@Donor: Szerintem Te valamit nagyon félre értesz! Vagy csak értelmezni nem tudod az olvasottakat?

Hol írtam, hogy jogos, amit a furgonos tett?
Pont, hogy elítélem, mert semmi, értsd: SEMMI nem hatalmazza fel, indokolja a cselekedetét.
Sőt!
Én is elítélem!!!
Ezért írtam, hogy 12a-c!

/autozz kódtábla:
12a: Szarjon sünt!
b: Szarjon mutáns sünt!
c: Szarjon farfekvéses mutáns sünt!/

Asszem ezzel mindent kifejeztem!

Donor 2009.09.03. 18:17:16

@bikila: Lendületből mész akkor könnyebb célozni, ugyanis nem billeg a motor.

Tipikus kezdő hiba amikor megijed hogy mégsem fér el és leteszi a lábát, na ez pont elég hogy megbillenjen a motor és leverje a tükröt.

Azon is szoktam röhögni amikor lassan egyensúlyozva próbál átmenni valaki a kocsik közt. Én ha nem vagyok biztos abban hogy elférek akkor megállok és kivárom a sorom.

Donor 2009.09.03. 18:39:01

@Marcellusca: "Vigyázzunk rád, mert te puhatestű vagy, de te nem vagy képes saját magadra (és a feleségedre) vigyázni." erre reagáltam meg a helyeselésre a kamionos hasonló hülyeségére.

Motorosok vigyáznak magukra, jobban mint az autósok, pont azért mert puha testűek, de cseszhetik minden szabályosságot és deffenzív vezetésüket ha hátulról elüti őket valaki mert utálja a motorosokat.

A motorosok csak azt szeretnék hogy ne akarják szándékosan kinyírni őket, meg néha esetleg nézzenek ki oldalra az autósok amikor sávot váltanak.

És nem várjuk el hogy megmentsétek az életünket amikor mi basztunk el valamit és azt sem várjuk el hogy mindig hót szabályos legyen az összes autós, megelégszünk annyival hogy alapvető figyelmet szenteltek a motorosokra mint közlekedőkre, ahogy a motorosok is ezt teszik annak ellenére hogy nem értitek őket.

Te értelmes embernek tűnsz a jónéhány itt lévő trollal ellentétben, de van még mit finomítani a toleranciádon. Ezért írtam, mert nehogy azt hidd hogy azért mert valaki egyetért veled az úgy is van :))) A trollok most nem érdekelnek mert fáradt vagyok hozzájuk, azok azt írnak amit akarnak, leszarom őket.

Donor 2009.09.03. 18:47:43

@Marcellusca: Látod, ha odafigyesz, azért van még autós szempontból is jó példa.

Többnyire én is előzékeny motoros vagyok, de amikor teljesen nyugis, maximálisan biztonságos és előzékeny vezetést mutatok be, akkor is 30 dologba tudnátok belekötni, mert mindig előre megyek a piros lámpánál.

Szóval én is köcsög motoros vagyok ;-)))

Marcellusca 2009.09.03. 18:56:46

@Donor:

Azért Te is tudsz sarkosan fogalmazni: "A motorosok csak azt szeretnék hogy ne akarják szándékosan kinyírni őket," - miből feltételezed a szándékosságot? Mert azért ez nagyon durva feltételezés!

Nagy számok törvénye: több az autós, több a béna/birka/seggfej is. De szándékosságot feltételezni?

Többször kifejtettem, hogy igyekszem figyelni a motorosokra. Lehet, hogy ez nekem sem mindig sikerül.

Azt is látom, hogy jónéhány autósnak problémát okoz a motorosok "kezelése", nem tud velük mit kezdeni. Nem is tudják, hogy merre "meneküljenek" a motoros elől.

És az érem másik fele: sok kretén motoros is van.
Bár azt is el kell mondjam, hogy a többség normális, illetve kiszámítható.

Marcellusca 2009.09.03. 19:02:02

@Donor: Persze, hogy van.
És, mint látod, nem vagyok rest észrevenni és megírni.
Pont ezért fricskázom a fröcsögő autósokat. Vegyék észre a jót, a normálisat, az általuk "elvártat" is. Mert arra is van példa.
Nem is kevés.

De ettől még mindig kötsög a zösszes motoros. :DDDD

Ja, és egyébként jobban "irritálnak" a robogósok.

bikila 2009.09.03. 19:05:06

@Donor: köszi a tanácsot, ezzel képben vagyok (persze az elején én sem voltam).
Csak azt próbáltam a nem motoros kollégának megfogalmazni a lendületből dologgal (csak félreérthetően/rosszul fogalmaztam egy motoros számára...), hogy néha látok olyat, amikor 30-40km/h vagy mégnagyobb sebességgel megy be olyan helyre amit nem biztos, hogy érintés nélkül meg tud úszni.
Az az eset, aminél "tolom a motort" - ahogy írtam, vagyis csúsztatom a kuplungot és a lábam lent van a földön, ott tényleg 1-2 cm van - ezt abban az esetben teszem, ha látom, hogy a sor meg sem fog mozdulni akkora dugó van, de látom, hogy így átférhetek és aztán "szabad az út" újra, vagyis szélesebb a sorköz.
Bevallom őszintén 1-2-3 cm-es oldaltávolságra nem merek lendületből bemenni, mert akkor valami törik (pl. tükör), ha rontok.

Egyébként meg gáz-hátsófékkel, ami 8-10cm körül van, vígan elmegyek én is. Ahogy van időm, pénzem, lehetőségem próbálom képezni magam, (most ősszel remélhetőleg safety-hungary) mert motoron ez a túlélés egyik kulcsa.

Ettől függetlenül, biztosan van aki sokkal pontosabban csinálja, vagy sokkal bátrabb - én ezt érzem biztonságosnak, hogy ne okozzak kárt senki autójában, és ezt eddig sikerült is megtartanom.

Az utolsó eset az amit Te is mondtál, hogy azt érzem, hogy valószínűleg nem férek el - de látom, hogy előrébb már kezdenek mozgolódni az autók, akkor be sem megyek, hanem megvárom, míg megmozdul a sor (és nem röfögtetem a motort, mert attól nem engednek el hamarább :) ).

mr_x 2009.09.03. 19:09:25

@Lacaca: Megkeresem hogy hol irtad, de en sem emlekszem hogy pontosan melyik topicban volt.

"Okt 1-től, a KRESZ lehetővé teszi a segédmotorosoknak és a bringásoknak, hogy előreguruljanak a pirosnál."
Kulfoldon sok helyen igy van mar es szemely szerint hulyesegnek tartom.
Egyetlen ertelmes esetet tudok kitalalni ami megindokolna, azt hogy ha le akar kanyarodni az utrol akkor nem kelljen az autok kozott benaznia hanem eloremegy es lefordul az autok elott.
Kulonben feleslegesnek es veszelyesnek tartom.
Eloremegy, a lampa zodre valt, mivel lassabb mint az autok azok vagy az o sebessegevel totyognak mogotte, vagy valoszinubb hogy elmennek mellette kb akkor oldaltavolsagot tartva mint elotte a biciklis tartott mellettuk, aminek kovetkezteben az anyazni kezd hogy miert akarjak elsodorni.

Az egyetlen eset ahol en az elorecsorgast tamogatnam az dugoban allo kocsisornal (de nem piros lampanal vagy stop tablanal varakozo autok eseteben!)

"Amit az Astráról állítasz az épp nem látszik."
valoban nem latszik, de tudsz egyeb magyarazatot arra hogy a motorosok miert az en savomban huznak el mellettem ha nincs a mellettm levo savban senki?

"Innentől kezdve megint ugyan ott vagyunk, egy egész más közlekedési kultúrában mozogsz, osztod az észt a hazai közlekedésről, és még általánosítasz is."
Bocsanat ha tevedtem en ugy gondoltam hogy ez vilagmeretu jelenseg nem csak kulfoldon van igy hanem tobbek kozott Magyarorszagon is.
Mondjuk nem regen meg evi 100 napot kozlekedtem Bp-en, ugy latszik azota megjavult a kozlekedesi moral :-o

@Agyalap: "Tehát: ha legelöl vagy te annyira jól csinálod az automata autóddal, mint senki más a világon."
Ezt nem mondtam, viszont azt igen hogy nekem a bal labam lekapni a fekrol es a nyomatekcscson jaro motoru autonak megtenni az elso metert kevesebb mint egy masodperc. Ha a motoros ennyi ido alatt nem indul akkor letaposom. Tehat meg kell varnom amig elindul es eltavolodik mielott lelepek a fekrol.
Attol kezdve hogy elindult, nem kerdes o sokkal jobban ugrik.

"Általában ha nem vagy legelöl, mindegy ki áll előtted autós vagy motoros, az feltart téged, mert nem csinálják olyan jól, mint te az automata autóddal."
Megint csusztatsz.
Ha nem en vagyok legelol akkor ugy allok meg hogy legyen eleg hely elottem es amire az elottem levo megindul en mar gurulok.
Pont ez ellen jatszik az a motoros aki becsorog elem es megall kozvetlen elottem.
Ha ugy allna meg hogy legyen kozottunk 2-3 meter akkor nem tartana fel (max nem padlogazzal indulok), de nem teszi mert mar igy is a stoppvonal elott all (mellekesen szabalytalanul)

@Touch-Kó: "Azzal tudtommal meg éppen,hogy szarabb gyorsulni."
De nem allo helyzetbol az elso par metert.
Ami miatt lassabb az a valtas kesleltetese es a nagyobb (kerek)fordulaton a nyomatekvalto vesztesege.

"Ez akkor szopás,ha te elindulsz , az előtted lévő meg visszagurul.Mert sok autós képes hátragurulni, úgy,hogy előre lejt az út."
:-) Hat igen, de van idom es helyem korrigalni.

"Az,hogy majdnem "eltapostad" a te figyelmetlenségeten alapult."
Nem figyelmetlensegen hanem azon a hamis feltetelezesen hogy azonnal el fog indulni amint valt a lampa, es o ugyis jobban ugrik.

"Csak akkor szabad elindulni, ha az előtted lévő megtette,hiába zöld a lámpa, ha nem tudsz menni."
Igen, pontosan errol beszelek.
Ha elottem nincs senki es szabad az ut (ezt meg tudom allapitani mire valt a lampa) akkor azonnal indulhatok.
Ha elem furakszik egy motoros es kozvetlen elem all, akkor meg kell varnom amig elindul es van par meter kozottunk.
Tehat feltart! Meg akkor is ha azonnal indul akkor is, mert nem a lampara azonnal indulok hanem miutan biztos vagyok benne hogy o elindult.

"Ezt ha jól emlékszem defenzív vezetésnek hívják."
Tehat te elem allsz, es elvarod hogy en defenziven kivedjem (azaz kivarjam) azt amig nincs elegendo tavolsag kozottunk hogy biztonsagossan induljak?
Es ekozben azt allitod hogy te nem is tartasz fel?

"arra akartam rávilágítani,hogy 1-2 esetben beragad a motoros.Ok, előfordul,azokon is emberek ülnek."
Ezzel csak annyi problemam van mint azzal hogy ha autos alszik bele a zoldbe, kiveve ha a motorosnak elotte annyira surgos volt hogy elorefurakodott.
Ekkor sokkal bosszabtobb, foleg az a tudat hogy ilyen elofordul, tehat ha eled all egy motoros akkor defenziven gondolkodva nem feltetelezheted hogy nem fog bealudni.

"De persze ha egy motoros elbasz valamit, legyen akár baleset, legyen halálos,akkor hetekig, sőt hónapogik erről van a témázás, de viszont ha autós teszi ugyanezt, akkor semmi,mert az teljesen természetes dolog."
Mond, te olvasni szoktad ezt a blogot?

"Mindig a motoros a geci, a szemét, a szabálytalankodó szerintetek."
Kicsit foljebb ha elolvasod egy hozzaszolasomban csak helyeselni tudtam egy motoros huzasat amikor zarovonalon keresztul elore ment mert egy bunko furgonos veszelyeztette.

"sosem mennek a buszsávban, nem előznek jobbról"
Buszsav nekem tabu, kivulrol csak ket esetben elozok, ha haromsavos palyan a legbelsoben van valki en meg a legkulsoben, illetve ha megeloz belulrol majd visszavesz a sebessegebol akkor nem fekezek ra hanem elcsorgok mellette.

"Amúgy meg ott szerintem van balratartási kötelezettség,így lehet,hogy nem a belső sávban kellene közlekedned."
Ha nem latnad pont eloztem a szurke astrat.

"Másrészt, arról miért nem beszélsz,hogy ott mennyivel elnézőbbek az autósok, hogy ott őket nem zavarja az,hogy a motorral elmennek mellettük a dugóban(oldaltávolság kb azonos lehet)"
Dugoban tamogatom hogy elorecsorogjanak a motorosok, ha tehetem felrehuzodok, esetleg a tukrot is behajtom.
Viszont azt nem hogy ket auto all a pirosnal es a motoros elejuk all fel meterre.
Igaz itt is lattam mar hogy ranyitottak a motorosra az ajtot vagyhogy keresztbe alltak elotte.
Ezt elitelem. Dugoban nem tart fel senkit, engem konkretan jo erzes tolt el hogy segithettem neki, foleg ha meg is koszoni.
A piros lampa es a stoptabla mas teszta.
Ott igenis feltart ha elemall.

Es ugye te sem gondolod komolyan hogy dugoban elorearaszol ugyanolyan veszelyes mint ugyanakkora oldaltavolsaggal 100-nal elozni? :-o

"Elmondom neked, hogy a Post író esete Franciaországban történt volna, a rendőrök rommá büntetik a teherautóst,mert veszélybe sodorta a motorost."
A teherautos vagy bunko volt vagy figyelmetlen.
Az elsoert jogositvanyelvonas jarna a masodikert egy kiados fejmosas.

"Ne is mondd, nekik.Szerinted hány autós fog szívrohamot, idegrohamot, és agyvérzést kapni, mert irigyek lesznek,hogy van aki hamarabb odaér mint ők??"
Latom meg mindig nem erted.
Nem az a problema hogy hamarabb er oda, hanem hogy ha ezt mas karara teszi.
En a penztarnal elem szoktam engedni ha valaki csak ket kiflit vesz en meg tele kosarral vagyok, de azert merges vagyok ha ezutan meg huszezressel fizet es a penztaros nem tud visszaadni.

@kutya_zzr: "De nem kell meglepődni, a motoros esetleges agresszivitásán - ha arra kell készülniük, hogy megölik őket, kedvtelésből."
Elemall aztan fel van haborodva ha ugyanugy indulok mintha ott sem lenne. Ezutan azt hangoztatja, hogy "de hat o nem tart fel, miert allitom hogy feltart"

mr_x 2009.09.03. 19:28:14

@Touch-Kó: "A lényeg az,hogy a motoros elment, nem okozott balesetet"
Ennyi erovel a forgalommal szembe is mehetett volna, a te logikaddal elve, amig nem okoz balesetet semmi problema.

Viszont ezutan volt egy masik esetem (sajnos arrol a flvetelt nem talalom), szinten eloztem, lattam hogy jon egy motoros mogottem jo iramban, ezert amint eleg tavolsagban voltam az elozott auto elott index ki hogy elengedem a motorost, de abban a pillanatban el is huzott mellettem kivulrol szinten hasonlo oldaltavolsaggal.
Szerinted az is rendben amig nincs baleset?

"de ha előzől először tükörbe nézek, hogy nem-e jön valaki.
Itt a videó alapján ezt elmulasztotta a 'kedves' autós."
Ezt hol lattad, hany masodpercnel?
Szerinted miert huzodtam hirtelen beljebb a savomon belul?

"Továbbá amit le merek fogadni,hogy az autópályán lévő több ezer autós közül, egyedül csak a 'mi ' autósunkat zavarta ez."
Tehat szerinted ez normalis dolog?
Es meg csodalkozol hogy ha szidjak a motorosokat?
Kulonben igazad lehet, a jaguar vezetoje szerintem is elvezte amikor kozottuk elhuztak majd bedontottek ele.

"Ahelyett meg,hogy videót venne fel az autópályán előzés közben(tudtommal ez az egyik legveszélyesebb dolog a közlekedésben.
Apropó, a KRESZ vajon mit ír arról aki előzés közben videót készít az autópályán?
Ez nem veszélyeztetés?"
Beepitett kamera ami folyamatosan veszi a kepet es a gyorsulasadatokat.
Szerintem a kresz ezzel nem foglalkozik maximum az adatvedelmi biztos :-o

@Marcellusca: "nem araszolt előre, hanem beállt a már ott álló Fiesta mögé. És kivárta, míg zöldre válltott a lámpa."
Ez lenne a normalis viselkedes :-o

@Donor: "Lendületből mész akkor könnyebb célozni, ugyanis nem billeg a motor."
En ezt gyerekkent jatszottam meg bicajjal lenduletbol a lefolyon at. Csakhogy nem talaltam el pontosan, a kerek peszorult a lefolyo lyukaba, ennekem meg azota nem no az allam csucsan szakal :-)

Marcellusca 2009.09.03. 19:47:41

@mr_x: Persze, hogy ez lenne a normális (és szabályos) viselkedés, de engem nem zavar, ha előre csorognak a motorosok. Még lehúzódással segítem is őket.
Mindaddig, amíg végig nem húzzák a kocsi oldalát, vagy le nem törik a tükrömet.

Egyébként ezidáig egyetlen motoros "akadt" fenn kocsimon.
Régi, "D" Kadettomon volt vadriasztó síp. Azt sikerült letörnie egy pizzafutárnak. Eddig ez volt az egyetlen afférom motorossal. Több, mint 20 év vezetés alatt.

Valamit rosszul csinálok? :DDDD

Lacaca 2009.09.03. 20:40:03

Ma direkt figyeltem a mellőlem induló autókat. Egyik sem volt mr x, mert senki nem kezdte tépni a haját, amikor előre gurultam, pedig elvettem az elsőként indulás hihetetlen ritka, megbecsülendő, és kézzel-körömmel megtartandó lehetőségét. A mellőlem indulók egyike se rajtolt le, pedig volt olyan, aki elkezdett gurulni még a piros alatt. Amikor váltott a lámpa akkor indultam, és 3500nál elváltottam az 1-2-t. Ezek szerint nem mindenki komplexusos, és ez jó. :)

@Marcellusca: összefuthatnánk valamikor, és leverem rólad a kalapot, hogy legyen afférod:)
A futinak baszta a fülét a síp szerintem :)

Touch-Kó 2009.09.03. 20:46:19

@cso zsi:
Tök jó hogy feldobja a topicot ez a pár kép.
Kommentálnám őket:
Első gép
-Ott áll egy motoros, vagyis szerintem lassan gurulhat,nemtudom, de gyanus hogy átballagot a piroson, de nem vagyok benne biztos.


Második kép az autós és motorosnál.
-Mindkét jármű a zebrán áll, az autós mintha telefonálna.
A motoros is a zebrán áll.

A bicajos képet nem is kommentálnám.A bringások simán átmennek a pirosban.

Ám látom pár képet már dobtál fel, és mindet azon a lámpánál csináltad.
Én is csinálnék pár képet, csak nemtudom,hová feltenni, netre, max flicR.com-ra :)
Hogy töltötted fel azokra az oldalakra?

Marcellusca 2009.09.03. 20:50:12

@Lacaca: Azé' megválogatom, hogy kit engedek be a lakásomba! Mer' a szekrény tetején van a kalapom. :)))

(Egyébként télleg van egy, amit Velencében vettem. El is akartam vinni a talira, csak már nem olyan az eszem, mint rég.)

Ja, és lámpánál, álló helyzetben nem sípolt, csak menet közben. Állítólag. :)

Lacaca 2009.09.03. 21:19:17

@Marcellusca: Ugye, hogy kalapos!
Amúgy meg motoros affért akarsz, abból meg a lakásban összehozott verzió igen durva lenne :)

cso zsi 2009.09.03. 22:23:51

@Touch-Kó: Ha már regisztráltál ide, akkor használhatod az indafotó szolgáltatásait is.

Tényleg olvashatnál, külön megemlítettem, hogy egy autós is lesz a képeken, aki beszopta az előbbi lámpaváltásnál kifordulókat, és beragadt a zebrára.
A kialakult helyzet szabálytalan, nem menthető.
Aztán részleteztem, hogy melyik motoros mit csinált. ha figyelmesen megnézed a képeket, látszik, hogy végig zöld van a gyalogoknak, úgy, mint a korábban linkelt képek esetében is.


@Marcellusca: A vadriasztó sípot nem a sofőrnek, hanem a vadaknak kell hallani. :)
Tudtommal elég magas frekin szól, amit az átlagember nem hall, a denevér meg lehull...

Kutyatartók ismerik a jelenséget, faluhelyen látványos igazán.
Kutya leül, vonyít. A szomszédé is, majd a fél utca, aztán végig.
Úgy fél percre rá meghallod a nénósautót te is.

Touch-Kó 2009.09.04. 09:29:54

@mr_x:
"A lényeg az,hogy a motoros elment, nem okozott balesetet"
Ennyi erovel a forgalommal szembe is mehetett volna, a te logikaddal elve, amig nem okoz balesetet semmi problema."

-Ha nem okozott balesetet akkor nehogy már kurvaanyázzunk.Mi volt abban a veszélyes?
Autós előzhet engem sávon belül, én miért nem?Ezt sajnos volt hogy teherautós is megtette, kicsit szerintem félelmetesebb mint mikor az én 200kg-os motorral.
Ember, érezd már a különbséget.

-Viszont ezutan volt egy masik esetem (sajnos arrol a flvetelt nem talalom), szinten eloztem, lattam hogy jon egy motoros mogottem jo iramban, ezert amint eleg tavolsagban voltam az elozott auto elott index ki hogy elengedem a motorost, de abban a pillanatban el is huzott mellettem kivulrol szinten hasonlo oldaltavolsaggal.
Szerinted az is rendben amig nincs baleset?
-Ok, szertinted, ha egy egyirányú utcában egy autós dudál le, hogy takaródjak a picsába, mert ő erre akar jönni.Éppen telefonált,biztos emiatt nemlátta a táblát.
A szentendrein, elengedtem egy autóst, mert ő épp a benzinkútról fordult volna ki.
Ő persze nem jön,már pár autó állt mögöttem, mindenki rá várt,hogy jöjjön ki( ez is feltartás) SZEMKONTAKTUS VOLT, a SZEMEMBE NÉZETT.Ekkor a második intés után, gondoltam le vagy szarva ha nem jössz, akkor ott maradsz.
Miután elindultam, majdnem oldalba vágott, mert akkor indult el ő is.
Ez mi ha nem geciség?

"de ha előzől először tükörbe nézek, hogy nem-e jön valaki.
Itt a videó alapján ezt elmulasztotta a 'kedves' autós."
Ezt hol lattad, hany masodpercnel?
Szerinted miert huzodtam hirtelen beljebb a savomon belul?
-Ok egy kérdés, elment a motoros? Okozott tömegbalesetet?Szerintem semmi veszélyes nem volt, ilyet bármelyik autós megcsinál veled, meg velem a körúton is.
IGEN vagy NEM??

"Továbbá amit le merek fogadni,hogy az autópályán lévő több ezer autós közül, egyedül csak a 'mi ' autósunkat zavarta ez."
Tehat szerinted ez normalis dolog?
Es meg csodalkozol hogy ha szidjak a motorosokat?
Kulonben igazad lehet, a jaguar vezetoje szerintem is elvezte amikor kozottuk elhuztak majd bedontottek ele.
-Egyedül csak te írtál róla a neten szerintem.Ők ezeket valami oknál fogva leszarják, egyszerűen nem foglalkoznak vele.Elmentek és kész.

szerinted én hány millió postot tudnék írni a motorozásaim idején szerzett tapasztalataimról?
Arról,hogy autósok nem vesznek észre, pedig csak a fejét kellene 4'-kal balra,vagy jobbra hajtania.

Szerinted hány tükröt rúgtam le a faszba, mert az autós simán fel akart tolni a járda szigetre?
Volt már olyan is ,hogy az autós nekem gurult hátulról miközben álltam a lámpánál, mellette gurultam el érzem a nyomást a lábamon, ránézek, mosolyog, majd a kocsijára, aztán én mosolyogtam, hogy az akkori 'J'-s rendszámú(új autón) egy kb 10 centi magas 6 centi széles kék csík van.Nekem nem fájt, ő azt hitte, még mosolygott is.
Ezt a KRESZ-ben minek hívják?
-Veszélyeztetés,vagy ahogy a sok gyökér mondja, 'gyilkossági kisérlet'?

Szerintem ezek a dolgok, veszélyesebbek, mint mikor én húzok el melletted. Vagy mikor
30 al csorgok a kocsisorok között.

Agyalap 2009.09.04. 13:30:11

Száz szónak is egy a vége: a motoros ne tököljön, ha előrecsorog a lámpánál. Ez általában így is van, az autóknak esélyük sincs akár fele olyan sebességgel elindulni.
A sorok közt csorgó motorosokról meg: egyik kollégámnak eltörött a bokája, mert az egyik kedves autós "véletlenül" akkor szállt volna ki egy pillanatra, amikor elment mellette. Ajtó vs. motoros - törött boka.

vwxyz (törölt) 2009.09.04. 14:32:26

@Agyalap: "a motoros ne tököljön, ha előrecsorog a lámpánál"

Senki ne tököljön a lámpánál (se)!

Donor 2009.09.04. 19:50:09

@Marcellusca: Ha rám rántják a kormányt belemásznak a seggembe az kimeríti a szándékosságot. (ugye a poszt erről szólt)
Van ilyen, nem olyan ritkán mint gondolod.
De tény hogy sok esetben csak figyelmetlenségből akarnak kinyírni...de ezt is leírtam már.

Alapvetően azt hiszem közös nevezőre jutottunk. Egyet tudok érteni azzal amit mondasz.
Ezért kell beszélgetni a témáról, (nem egymást anyázni) mert ahogy írtad az motoros-autós ellentét egymás meg nem értéséből fakad.

Donor 2009.09.04. 19:56:40

@Marcellusca: Rendben megyek is holnap felvonulni ;-)))
A robogósokat a motorosok sem szeretik :)))
A lóerőket erős bátorsággal pótolják és túl tapasztalatlanok. Persze nem az összes, de mivel nem kell rá jogsi sok vagány gyerek alatt van robi akik a motorosok renoméját is rontják, mert az átlag embernek a rendszám nélküli robogó és a rendszámos motor ugyan az.

mr_x 2009.09.05. 02:36:03

@Touch-Kó: "Ha nem okozott balesetet akkor nehogy már kurvaanyázzunk.Mi volt abban a veszélyes?"
Hat nem hiszem el :-o
Ennyi erovel ot centivel a gyalogos elott elhuzni a zebran is rentben van amig nem okozok balesetet?
ide feltettem egy masik videot, gondolom ez is rendben van, hiszen nem okozott balesetet :-o
videa.hu/videok/jarmuvek/motoros-elorecsorog-auto-motor-ym8Xh0FBMa0L50po

"Autós előzhet engem sávon belül, én miért nem?Ezt sajnos volt hogy teherautós is megtette, kicsit szerintem félelmetesebb mint mikor az én 200kg-os motorral.
Ember, érezd már a különbséget."
Ne haragudj, de nem erzem a kulonbseget.
Ha te csinalod akkor OK, ha veled csinaljak akkor az eletedre tornek?
Pontosan errol beszelek!
Ha a teherautos ezt szabalyosan teszi, akkor szerintem hibas a szabaly!
Uganugy mint ami azt meg fogja engedni hogy a biciklisek a sor elejere alljanak.
En tartom magam ahhoz hogy a ketkereku a legszelesebb jarmu, meg ha szinte allora is kell fekeznem.
Sajnos a tapasztalat az, hogy amig elvarjak hogy ezt tegyem ha en elozok, ok ezt siman semmibe veszik ha ok eloznek.

"Ok, szertinted, ha egy egyirányú utcában egy autós dudál le, hogy takaródjak a picsába, mert ő erre akar jönni.Éppen telefonált,biztos emiatt nemlátta a táblát."
Ha veled szemben egyszer valaki szablytalan volt akkor ez feljogosit arra, hogy e ezentul mindig szabalytalan legyel?
Remelem nem raboltak meg ki, mert akkor ezek szerint feljogositva erezned magad hogy mindenkit aki az utadba kerul hasbaszurj :-0

"A szentendrein, elengedtem egy autóst, mert ő épp a benzinkútról fordult volna ki.
Ő persze nem jön,már pár autó állt mögöttem, mindenki rá várt,hogy jöjjön ki( ez is feltartás) SZEMKONTAKTUS VOLT, a SZEMEMBE NÉZETT.Ekkor a második intés után, gondoltam le vagy szarva ha nem jössz, akkor ott maradsz.
Miután elindultam, majdnem oldalba vágott, mert akkor indult el ő is.
Ez mi ha nem geciség?"
Az elsobbsegrol tudtommal ha lemondasz akkor a lemondast mar nem lehet visszavonni.
Tehat ha egyszer elengedted akkor ha megis meggondolod magad akkor a te hibad ha csatt.
En pontosan emiatt szoktam le arrol hogy az iskola elott allo terepjaroban ulo anyukakat beengedjem magam ele.
Kodlampa parszor felvillant, semmi, fenykurt, semmi, kezzel labbal mutogatok semmi, allora fekezek, elkezdi keresgelni az egyest.

"Ok egy kérdés, elment a motoros? Okozott tömegbalesetet?Szerintem semmi veszélyes nem volt, ilyet bármelyik autós megcsinál veled, meg velem a körúton is.
IGEN vagy NEM??"
Szerinted a koruton dugoban megcsinalni ezt ugvyanaz mint az autopalyan 100-al?
Kulonben azon az 5 oras uton talakoztunk parezer autoval es egy X5 csinalt hasonlot.
Ezzel szemben talalkoztunk par-tiz motorossal es ebbol 4 csinalta.
Aranyaiban 0.01% a 25%-hoz kepest.
Ezek utan mond azt hogy az autosok bunkobbak mint a motorosok.

"Egyedül csak te írtál róla a neten szerintem.Ők ezeket valami oknál fogva leszarják, egyszerűen nem foglalkoznak vele.Elmentek és kész."
Visszakerdezek. Szerinted ha rendorauto akkor vajon felreallitja szerinted?

"Arról,hogy autósok nem vesznek észre, pedig csak a fejét kellene 4'-kal balra,vagy jobbra hajtania."
Es szerinted jobban eszre fog venni ha a holtterebol egy pillanat alatt mellette vagy a sajat savjaban?

"Szerinted hány tükröt rúgtam le a faszba, mert az autós simán fel akart tolni a járda szigetre?"
Es meg csodalkozol hogy szidjak a motorosokat, ha egy apro figyelmetlenseg miatt (foleg ha te mindent megteszel hogy egy pillanat alatt a semmibol elotunj) anyagi kart okozol?

"Volt már olyan is ,hogy az autós nekem gurult hátulról miközben álltam a lámpánál, mellette gurultam el érzem a nyomást a lábamon,"
Akkor most alltal a lampanal es neked ment, vagy mellette gurultal (melle csorogtal) es nem vett eszre?
Nem mindegy.

"Szerintem ezek a dolgok, veszélyesebbek, mint mikor én húzok el melletted. Vagy mikor
30 al csorgok a kocsisorok között."
Ez kb olyan magyarazat, mint a bagosoktol szoktam kapni akik ram fujjak a fustot:
De hat az a csoves meg budosebb inkabb azzal torodnel. :-o
Ennyi erovel mondhatnam azt is hogy szuntessuk meg a kreszt, a repulogepszerencsetlensegek meg veszelyesebbek.

Kuldok meg egy videot amit ma vettem fel, kivancsi vagyok meg tudod-e mondani hogy mi a problema ezzel a motorossal:
videa.hu/videok/jarmuvek/mi-a-baj-ezzel-motorossal-auto-motor-P3UWxiDTyE8OezMC

Agyalap 2009.09.07. 09:39:02

@mr_x: Egy a lényeg, neked van igazad.
Egy emberrel nézném meg a vitádat, Bessenyő I.V. Iastvénnal (azaz Bessenyő Igazam Van Istvánnal).

mr_x 2009.09.07. 19:25:37

@Agyalap: Pontosan kifejtened, hogy miben is van nekem igazam? ;-)

Agyalap 2009.09.07. 19:46:42

@mr_x: Én nem szeretnék (nem is tudnék) ilyen szép, hosszú, pontokba szedett választ írni, így azt mondom: mindenben igazad van. Sokan próbáltak írni neked dolgokat, te szépen letromfoltad őket olyan óriási okosságokkal, hogy pl. a repülőgép szerencsétlenségek még veszélyesebbek.
Legyen inkább igazad. Akkor abbahagyod?

Touch-Kó 2009.09.07. 20:50:52

@mr_x: Remélem megkaptad az üzenetem, és remélem megjeleníti a kommentem.

Mr.ThomAce 2011.05.09. 09:53:23

@kutya_zzr: Sajnos hasonló az eset, mint ami velünk is megtörtént. Itt fehérváron. A sok okoskodó meg csak magyaráz, hogy a motoros a hülye. Látod, ilyenek ezek.

A minap egyébként megszűnő sávból toltak át a szembejövő sávba. Úgy, hogy mellettem már forgalomtól elzárt terület volt felfestve. A nőcit a furgonnal ez nem zavarta. Simán "odébbtolt". És mivel ez neki nem volt elég, még satufékkel is próbált büntetni.

Kutya úr, széles utat, vigyázzatok magatokra! SM-en is kéne egy ilyen topic, ahol leírhatjuk a "sérelmeinket".

Nagy Andor 2018.04.12. 22:09:26

Hali.Én inkább jobban kiszürném az autosokat is,mert aki iéyen módon vezet,nem csak egy motorosra,de egy gyerekét kézenfogó anyára is veszélyes lehet a gyalogátkelön.Ay ilyen embereknek inkább ne kelljen vezetöi engedély....












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása