Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) kresz (720) KRESZ (1) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Gurulj előre, így soha nem vált zöldre!

2009.09.08. 11:24 :: SilentSound

Ma délelőtti posztunk ugyan nem túl terjedelmes, mégis valós problémára hívja fel Ferenc a figyelmet. Gyalogos átkelőhelyeknél már megszoktuk, hogy sok helyen van a lámpa oszlopán egy gomb, amivel jelezhetjük, hogy szeretnénk átmenni a túloldalra belátható időn belül. Van ennek egy kevésbé feltűnő, autós változata is, amit viszont nem ismer mindenki, ráadásul egy-egy helyen elég szerencsétlenül van elhelyezve az érzékelő, túl közel a kereszteződéshez, miközben a lámpa túl magasan van. Emiatt persze a mit sem sejtő autós megáll kicsit hátrébb, hogy ne törjön ki a nyaka, amíg vár a zöldre. És vár a zöldre. És vár a zöldre...

XI. Fehérvári - Kondorosi sarok. Ma reggel erre vitt a sorsom. Két sáv, baloldali egyenesen kifelé Budafok felé, jobb oldali lámpával védett jobbra bekanyarodó sáv. Elsőként érkeztem. Állok, mert piros. Állok, mert nem vált.

Még mindig állok, mert még mindig nem vált. Gyanús. Túl sokáig piros. Várok.

A mögöttem lévő furgonból sofőr kiszáll, én ablak le, elkezd velem kiabálni, miért nem megyek előbbre.

Miért kellene előbbre mennem? – én.

- Mert különben sohasem vált át zöldre!

Én: ezt nekem honnan kellene tudnom? Életemben még nem találkoztam szenzoros közlekedési lámpával!!

Van ilyen? Meséljetek!

290 komment

Címkék: budapest közlekedés autó lámpa

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

zoldpagony 2009.09.08. 14:15:19

az aki meg nem hallott és latott szenzoros lampát az adja vissza a jogsiját, pest és lörnyéke teli van velük ( egyebkent az uton nagyon könnyen meglathatóak az aszfaltban az érzékelôcsíkok ( x ill. kereszt alakban, persze van ahol az aszfalt van csak összetörve az nem szenzor :-))) )

Qkac · http://urvezeto.blog.hu 2009.09.08. 14:16:33

@záporjózsi: Vannak azért olyan esetek is, hogy az ember fia komplett csomópontot épít. Úttal együtt! Az persze igaz, hogy Magyarországon valóban érdekes lenne, hogy mielőtt kialakítanak egy ilyet, a mekkmesterek végiggondolják, hogy "nem-e kell-e esetleg-e" elhelyezni egy-két ilyen érzékelőt is.

redriot77 2009.09.08. 14:16:49

@Fishbed.: "Valóban Miért nem lehet a vonalhoz állni? Nem kell tudni azt, hogy érzékelős-e a lámpa, így totál felesleges táblával jelezni, csupán ésszerűen a KRESZ szerint közlekedni."

Az autó formájától és a vezető alkatától függően előfordulhat olyan, hogy ha valaki a vonalnál áll meg, akkor csak a gerincét összehajtogatva, és kitekert nyakkal látja a lámpát. Ilyenkor az illető érthető okokból nem gurul előre a vonalig.

Ilyenkor van valami értelme az új divatnak, a tető közepéig benyúló szélvédőnek. (Olyankor viszont szopás, ha egy az előtte haladó kamazról lepattanó kődarab megrepeszti az óriásablakot. Elköltheti egy használt Suzuki árát az új üvegre/cserére.)

M. Péter 2009.09.08. 14:17:41

@Zombika: Gyere biciklizni velem es a kollegaimmal. Adunk kerekpart es lathatosagi mellenyt. Cserebe mutassal egy autost, aki mindig betartja a sebessegkorlatozast, sarganal megall, ha tud, es nem pedig ragyorsit, mindig indexel, ha kell, soha nem parkol tilosban, meg 2 percre sem, stb.

Fáradt Vándor 2009.09.08. 14:18:00

A Hajógyári-sziget K-hídjánál lévő lámpa is ilyen...

babel 2009.09.08. 14:18:39

Szerencsére itt: maps.google.com/maps?f=d&source=s_d&saddr=47.39957,18.990409&daddr=&hl=hu&geocode=&mra=mi&mrsp=0&sz=18&sll=47.399558,18.990421&sspn=0.00219,0.003358&ie=UTF8&t=h&ll=47.399577,18.990421&spn=0.00219,0.005402&z=18 csak kiírják a sebességedet piros számokkal, lámpa (még?) nincs. Mert ha lenne, az nagy szívás lenne, ugyanis a sebességmérő radar egy emelkedő tetejéről ellát bármeddig, vagyis azon a szakaszon is méri az 50-et, ahol még 70-es a korlátozás. Tulajdonképpen belátja az egész utat addig, ahol az elkanyarodik. Ennél már csak az lenne "szebb", ha nem lenne ott zajvédő fal, és rálátna az M0-M6 csomópontra is. :D :D :D

Qkac · http://urvezeto.blog.hu 2009.09.08. 14:20:29

@metal: A vonalat nem lehet akaárhova tenni. Amikor nem működik a lámpa, és alárendelt útvonalon érkezel pl. a STOP-táblához ("Állj! Elsőbbségadás kötelező!"), nos ott a vonalnál kell(ene) megállnod a KRESZ szerint. Ha jól hátrahúzod a vonalat, a kereszteződés nem lesz belátható. (Igaz, legtöbbször így sem az, de legalább az elv maradjon már meg: a vonal a lámpa oszlopának síkjában kell legyen!)

cindbl 2009.09.08. 14:21:44

kulfoldon miert lehet megoldani pl, hogy a lampa elott harom erzekelo is van, ugyhogy van olyan, hogy az elso erzekelon atmegyek, lassitok a piros miatt, de ha nincs keresztforgalom, akkor olyan 30kmh-val menve mar zoldet kapok az utolso erzekelonel.

a lampat pedig fel lehet rakni szembe is, a keresztezodes tuloladalan, es akkor kozel lehet menni a vonalhoz.

Blindmouse 2009.09.08. 14:21:56

Kerepesi-Keresztúri kereszteződésben is van a szentmihályi út irányából.. viszont csak a külső sávban. :D

kanyarodj onnan balra éjjel :D

záporjózsi 2009.09.08. 14:23:15

@Qkac: Nem szokták, illetve lehúzzák, hogy "nincs pénz". Aztán nagyon sürgős lesz bekötni pár hónap múlva...

agybunda · http://www.failsite.blog.hu 2009.09.08. 14:23:39

Vonalon, vagy a vonal előtt megáll, aztán oké:/.

Gery.Greyhound · http://greyhound.blog.hu 2009.09.08. 14:23:50

Vácon van ilyen, de ott ki is van táblázva.

theutat villám 2009.09.08. 14:25:05

Óceánárok-Megyeri, Óceánárok felől aszfaltba épített érzékelők.

záporjózsi 2009.09.08. 14:25:28

@cindbl: Már írtam, hogy Magyarországon tilos az áthívós lámpa felszerelése. A behatásra induló lámpát mások írták, Magyarországon is alkalmazzák.

Bozdurgán 2009.09.08. 14:26:47

@noncapisco:

Hát persze hülyegyerek.Kivülről szó szerint fújni az összes paragrafust.
Pontosan.
Gondolom te vagy az aki ha meglát egy korlátozó táblát besatuzik,és 130-al autózik a belső sávban mert neki ahol joga van.
Sávválás előtt minden alkalommal hátranéz, kifordulva a székből, és a jobbos utcánál sosem néz balra,mert onnan szabály szerint nem jöhetnek.A többsávos körforgalomban meg a legszélső sávban végigautózik mert a kressz nem írja elő hogy ha behúzódsz segítessz másoknak.

Azért nem járok ide egy ideje, mert ahozzád hasonló kreszmásolgatós 17 éves gyakolrlatlan hülyegyerekek szétcincálják a hozzászóláspokat.

gipsz jakab 2009.09.08. 14:27:14

hmmmmm
pár éve van már ilyen ...
én már 1994-ben találkoztam ilyennel lámpánál :D

Motorokat nem érzékeli?
dehogynem. nem a keresztben, hanem a hosszában lévő bitumen csíkra kell ráállni.

Én akkoriban triatlonoztam és a parkolót lezáró sorompót egy ilyen érzékelő nyitotta. Ha hosszában álltunk rá a bitumen csíkra, akkor még a bringát is érzékelte, pedig abban aztán tényleg nincs túl sok vas ...

záporjózsi 2009.09.08. 14:30:56

@Qkac: Viszont a STOP táblát az autósok kb. 2-3 %-a tartja be. Ennek következtében utána is elfelejtenek körülnézni... Ha villogó sárgánál vagy sötétnél védett úton haladok, bizony a topográfiától függően 20-50 km/h-ra lassítok...

Qkac · http://urvezeto.blog.hu 2009.09.08. 14:32:39

@Acmee: És azóta hány embert ütöttek el arrafelé?

agybunda · http://www.failsite.blog.hu 2009.09.08. 14:32:48

De az a poén, mikor meg állok a STOP táblánál, akkor a mögöttem levő kocsi vagy dudál, vagy rámjön, és brömmögteti a gépét.
Helyi vagányok-.-

záporjózsi 2009.09.08. 14:35:09

@agybunda: Én a táblánál 1 másodpercig se szoktam állni, inkább kijjebb gurulok, onnan még látok is. Forgalmi okból kellett megállnom...

Evil One 2009.09.08. 14:36:03

@záporjózsi:

A Stop tábla megint csak egy érdekes képződmény egyébként...

metal · http://electric.blog.hu 2009.09.08. 14:40:45

@Qkac: Már miért kellene? Ilyenkor megállsz a vonalnál, és utána becsorogsz a kereszteződésbe.

agybunda · http://www.failsite.blog.hu 2009.09.08. 14:44:16

De ugyan úgy a rendőrök sem tartják be... Szóval hiába van Stop tábla, csak dísz.

Acmee 2009.09.08. 14:44:18

@Qkac:

Tudtommal 0(nem tuti, lehet, h volt baleset, Én spec. nem hallottam róla. Viszont egy motoros már meghalt ott a középre elhelyezett járdasziget miatt.) De előtte se állt bokáig a vér a faluban. (Értsd: 1-2-3évente történt baleset, az sem mind halálos, tehát teljesen "átlagos" értéknek tekinthetők.

Azt is vegyük figyelembe, h anno a baleseteknél még nem volt zebra a faluban, most van min. 3 (vagy négy, hirtelen nem tudom felidézni.

záporjózsi 2009.09.08. 14:44:27

@Evil One: Mi a baj vele? Amellett, hogy túl sok van belőle az országban, teljesen jó tábla! A sima háromszögből is lehetne kevesebb, illetve sok STOP lehetne háromszög.

záporjózsi 2009.09.08. 14:45:48

@Acmee: A középsziget azért fontos, hogy lámpa nélkül is el merjen indulni a gyalogos. Tekintettel arra, hogy az 1-esnek van alternatívája, teljesen logikus lépés.

pewo 2009.09.08. 14:50:52

Motorral már én is beszívtam.
A második körnél leesett a dolog, de addigra mindegy volt. Egy kamion kimentett.:-)

Acmee 2009.09.08. 14:52:59

@záporjózsi:

Eddig oké, viszont "gombos" lámpával védett az összes zebra (amúgy a falu elején lévő "zebralámpa" lett a sebesség-terminétör).

Amúgy pedig az út kialakítása: pár száz méterenként váltakozik az egyik oldalon-másik oldalon (a közlekedéssel párhuzamosan) kialakított parkolók. Így már biztosított, h folyamatosan szlalomozz, ez van még megfejelve a falu mindkét oldalán lassítószigettel. Ergo tényleg mindent megtettek, h ne lehessen normálisan közlekedni azon a részen.

(azt már nem említem, h 83-ból hallottam első hírét a Tata-Vértesszőlős-Tatabánya elkerülőútnak(nem M1-re tereléssel). Amiből azóta sem lett semmi...

traxx 2009.09.08. 14:55:35

Nekem is volt ilyen szitum. Szfehérvár, kifelé jöttem a METRO nál, a laktanya mellett. Szegény srác megállt, hogy lássa a lámpát, visznt nem volt elég közel az érzékelőhöz. Kiszálltam, odamentem, bekopogtam az ablakon. Szegény gyerek majdnem meghalt(éjfél után volt kicsvel). Megkértem, guruljon előrébb, mert nem érzékeli az autót a lámpa szenzora. Totál normálisan tudtunk komunikálni, mosolyogtunk egy jót, hogy megijedt, és majdnem féknyom lett a gatyában(elnézést is kértem, hogy megilyesztettem). Elköszöntünk, és mentünk tovább. Teljesen jó szájízzel hagytuk el a helyszint. nem volt anyázás, verekedés, csak egy egyszerű kulturált párbeszéd(meg egy kicsi poén). Valahogy jó lenne mindig ilyen módon megoldani egy adott szitut...

Acmee 2009.09.08. 14:55:41

@Acmee:

Ja, még mielőtt nekem ugrana valaki: Nem a gyalogosbiztonsági intézkedések ellen vagyok, sőt!

Csak a mérleget kellene végre egyensúlyba helyezni.

Nomeg egy bizonyos ötletnek a "jó magyar" megoldását nem szeretem (esetünkben a fosul elhelyezett szenzor, ill. fosul beállított sebesség-határérték)

Vérnűsző Barom (törölt) 2009.09.08. 14:57:09

Kicsit off, de tegnap tűnt fel a dolog, és nem tudom mi helyzet?

Körút, zöld lámpánál baktat a laza sor, betorkolló kis utcának remek pirosánál békésen várnak a népek.

A körúton lassít, majd ipszilonnal rátolat a mókus a keresztező kis utcára, megvárja a zöldjét, és átkocog a túloldalra.

Most ez szabályos, vagy sem?

Qkac · http://urvezeto.blog.hu 2009.09.08. 14:57:39

@metal: Mondtam én mást? "Először megállsz a vonalnál ..." és ha már onna is belátható a kereszteződés, akkor a becsorgás elmaradhat. Ha meg nem, akkor az jön, amit írsz. Így van.

Evil One 2009.09.08. 14:57:44

@záporjózsi:
"b) [165.] ÁLLJ! Elsőbbségadás kötelező: a tábla azt jelzi, hogy az útkereszteződésnél a megállás helyét jelző útburkolati jel előtt, ilyen útburkolati jel hiányában az útkereszteződésbe való behaladás előtt meg kell állni, és a védett úton érkező jármű részére elsőbbséget kell adni. "

Ez oké, mit jelent megállni? Hány másodpercig kell a tököd vakarni az üres úton, h megfelelj a szabályoknak? Nem jó, ha lassan gurulsz? A rendőr szerint nem jó, azt tudom. :)

moralisa 2009.09.08. 14:58:57

A budafokin kifelé, közvetlenül a Tesco után már 2x jártam úgy este, hogy többedmagammal percekig vártunk, mindenfelé zöld, csak nekünk piros, aztán szép lassan átmentünk rajta, volt aki nem mert, ők addig ott álltak, amíg a tükörből láttam a kereszteződést

Fishbed. 2009.09.08. 14:59:18

Nos kezdük előröl még egyszer.
A sztori az érzékelős lámpákról szól.
Az érzékelőt sokszor a vonal előtt helyezik el.
Megállhatsz a vonal előtt az érzékelőn, ahonnan kényelmetlenül látod a lámpát, de az hamarosan zöldre vált és mehetsz tovább, vagy keleti kényelemben az érzékelő előtt, ahol várhatod a zöldet, vagy a mögötted álló furgonost.

Lehet választani, mindenkinek szíve joga, hogy hogyan cselekszik.

traxx 2009.09.08. 15:01:34

@Acmee:
Azért azt tegyük hozzá, hogy ez nélkül eléggé kalandtúrás lenne az ott élők élete. Régebben nem volt ritka, hogy 130-150 -nel csapattak be a faluba. egy-két évvel ezelőtt egy motoros ütött el egy bringást a falutáblánál kb 200-al... Ezek tudatában azért érthető szerintem az ott kialakított helyzet.

A kerülőút szerintem soha nem lesz kész. Egyik oldalt a hegy, másik oldalt természetvédelmi terület(kiemelt, ha jól tudom)...

Qkac · http://urvezeto.blog.hu 2009.09.08. 15:02:01

@Vérnűsző Barom: szvsz: nem. A szabálykönyvet én nem tudom idézni - biztos lesznek olyanok, akik majd megteszik :-) -, de nekem valahogy nem illik a szabályrendszerről kialakult képbe.

sutyerák 2009.09.08. 15:03:49

@metal: Ha meg a vonalra állnék,állnál akkor a jobbról balra nagyívben kanyarodók vinnék el az auto bal elejét.
Igy én kb. 4 méterrel hátrébb állok meg és mégis némelyikük néhány tízcentire megy el mellettem,jócskán levágva a megállás helye vonal sarkát

sutyerák 2009.09.08. 15:06:25

@Vérnűsző Barom: egy kocsihossznyit tolathat a sávjában ami ugye egyirányu utnak minősül.

Bambano 2009.09.08. 15:07:13

Például Debrecenben kettőről is tudok. Engem volt már, hogy motoros megkért, másszak mellé, mert a motorját nem érzékeli a szenzor és nem akar ott aludni.

Benbe · http://www.benbe.hu 2009.09.08. 15:08:46

@Vérnűsző Barom: Nem, mert osztott pályás úton tolatott. Jobbra kis ívben be kellett volna mennie az utcába, és ott dobni egy Y-t (feltéve, hogy az nem egyirányú - akkor marad a P).

@Bozdurgán: Nem vagyok 17 éves és nem magoltam be a KRESZ-t, ennek ellenére a legtöbb szabályt már elég jól megtanultam. Például mert autózás után, ha valami gyanús volt nekem, azt mindig megnéztem, illetve ezen a blogon is a sztorikat ellenőrizni szoktam a "paragrafusokban". Nem olyan hosszú az, és a legtöbb része amúgyis a táblákról szól, amit mindenki tud (a "lassú jármű"-vekről szólókon kívül).

És igen, a szabályokat BE KELL TARTANI! Sőt, nagyot mondok, be is szoktam.

Azt is, hogy jobbratartási kötelezettségem van, tehát ha 130-cal is megyek az autópályán, akkor is ki kell húzódnom a külsőbe (és nem a középsőbe!), ha nem előzöm folyamatosan. És igen, engem nem zavar, hogy negyven másodpercenként kell fogdosnom egy bajuszkapcsolót.

És nem, sávváltás előtt nem kell hátranézned. Ha jól állítottad be a tükreidet akkor mindent látnod kell bennük.

És jobbos utcánál csak egy pillanatra nézek balra, mert a figyelmemet kötelességem a legteljesebb mértékben a jobbról érkezők fölfedezésére fordítanom.

És ismerem a többsávos körforgalmakat.

És remélem, gyorsan elveszíted a jogosítványodat (ha van egyáltalán)!

Bambano 2009.09.08. 15:09:05

@traxx: ha jól értelek, a helyszín kiválóan alkalmas akár viadukt, akár alagút építésére :PP

Vérnűsző Barom (törölt) 2009.09.08. 15:10:38

@Qkac: Nekem csak fura a dolog, bár rég volt a kezemben KRESZ-könyv.
A forgalmat nem zavarta, röviden tulképp lehet tolatni, még egyirányú utcában is.
Na, engem egy kicsit zavart a dolog az utcasarki kávézóból való bambulásban, leginkább azért, mert azóta ezen merengek. Tudom, fene a jó dolgom, hogy ráérek ilyesmin agyalni...

Valami konkrét, KRESZ-paragrafussal alátámasztott véleményt tudna valaki mondani?

Benbe · http://www.benbe.hu 2009.09.08. 15:11:05

@Evil One: legyen egy tetszőlegesen rövid dt időtartam, ami alatt a dx elmozdulásod 0.

Benbe · http://www.benbe.hu 2009.09.08. 15:12:26

@Vérnűsző Barom: "Egyirányú forgalmú úton, körforgalmú úton, vasúti átjáróban, autópályán és autóúton - egyirányú forgalmú úton az úttest széléhez, illetőleg a várakozóhelyre történő beálláshoz szükséges hátramenetet kivéve - hátramenetet végezni tilos."

Vérnűsző Barom (törölt) 2009.09.08. 15:12:44

Alakul. Tehát többsávos úton nem lehet tolatni? Hogy a fenébe parkolhat akkor tolatva az ember?

Igen, egyirányú a kis utca (Oktogon előtt valamelyik, ahol keresztbe át lehet menni a túloldalra)

Vérnűsző Barom (törölt) 2009.09.08. 15:13:34

@Benbe: Korrekt. Ilyesmire vágytam. Köszi.

sutyerák 2009.09.08. 15:13:56

@Benbe: külsőbb sávba kell sorolnod városban is,ha mögötted valaki gyorsabban jön,még akkor is ha Te a max megengedhető sebességgel haladsz,és igenis egy pillantást illik vetni nem csak a tükörbe,hanem a kocsi hátsó sarka felé is perifériális látással,mert ott a holttér amit nem mutat egy tükör sem.

Evil One 2009.09.08. 15:16:38

1 milliszekundum?
Egy jogász ismerős szerint a "megállás" időtartama annyi kell, h legyen, ami a be és kiszállásra elegendő, az a vicc, h ez már megint annyi, amennyit akarsz.
Amúgy csak a jelenség érdekes: meg szoktam teljesen állni pár másodpercre, ha senki nem jön, akkor is de nem azért, mert bármi értelmét látnám, hanem mert attól tartok, előugrik egy bokorból egy rendőr és lelő. Csak mindig hülyén érzem magam, mintha nem cselekednék ésszerűen...

ebertek 2009.09.08. 15:16:57

Arnhemben, Hollandiában az egész városban *CSAK* ilyen lámpák vannak.
szinte mindenhol van ugye biciklisáv is, s az is érzékelős.
és az összes gyalogátkelő helynél van gomb, amit meg kell nyomni. és ezek a gombok be is vannak kötve.

alapból az összes lámpa piros, csak akkor vált bármelyik, ha kell. autóval nem közlekedtem, de gyalog és biciklivel kellemes, különösen akkor, amikor nincsenek sokan az utakon (Magyaro-n ha átmegyek a piros lámpán, amikor látom, hogy sehonnan nem jön autó, akkor mindig lehet hallani a kiakadó szülőket / egyebeket, hogy rossz példát mutatok :P).
reggelente (5:00-6:00) bicikliztem, s az érzékelők mindig működtek, az esetek 90+ százalékában fékeznem sem kellett, csak úgy zöld lett. :)

kekecke · http://szepkiselet.blog.hu 2009.09.08. 15:17:52

@Zombika: sehol sincs előírva, hogy "hátrafordulva kell" tolatni. Rosszul tudod.

MP 2009.09.08. 15:17:55

Igen ilyen van. Sőt ott ahol a mágneses erőtér kapcsolja a lámpát a motorosok szívnak. Ezért kell egy erős pl. vinyóból származó mágnest a moci de leginkább a robogó aljára erősíteni.

sutyerák 2009.09.08. 15:18:27

@Benbe: De a többsávos városi út menetirány szerinti sávjai is egyirányú útnak minősülnek ha nem is körforgalmak meg ilyesmik.

kekecke · http://szepkiselet.blog.hu 2009.09.08. 15:19:16

@kekecke: egy kis segítség, hogy tanulj, így 18 év után...:

Megfordulás, hátramenet

33. § (1) Járművel megfordulni, illetőleg hátramenetet végezni csak úgy szabad, hogy az a többi jármű és az úttesten haladó gyalogosok közlekedését ne akadályozza. Az úttest széléhez, illetőleg a várakozóhelyre történő beálláshoz szükséges hátramenet azonban elvégezhető abban az esetben is, ha az a járműforgalmat - anélkül, hogy a járműveket veszélyeztetné - rövid ideig akadályozza.

(2) Autópályán, autóúton, vasúti átjáróban, egyirányú forgalmú úton és körforgalmú úton megfordulni tilos.

Egyirányú forgalmú úton, körforgalmú úton, vasúti átjáróban, autópályán és autóúton - egyirányú forgalmú úton az úttest széléhez, illetőleg a várakozóhelyre történő beálláshoz szükséges hátramenetet kivéve - hátramenetet végezni tilos.

(3) Ha a személy- és vagyonbiztonság megkívánja, a hátramenethez a járművezetőnek gondoskodnia kell arra alkalmas irányító személy közreműködéséről. Az irányító személynek úgy kell elhelyezkednie, hogy folyamatosan lássa a jármű mögötti területet és a jármű vezetőjével is kapcsolata legyen.

Bozdurgán 2009.09.08. 15:19:16

@Benbe:

hogy te milyen ügyes vagy:)
gratulálok:)

Acmee 2009.09.08. 15:31:08

@traxx:

Kialakítható lenne, ahogy már a '80-as években is megtervezték. Szomód térségében indulna a kerülőút, majd Tata-Baj között vágna át, és Vértesszőlőst felülről, a domboldalon kerülve érne vissza a McDonald's mögé, és ott csatlakozna vissza a jelenlegi nyomvonalra...

sutyerák 2009.09.08. 15:35:09

a jó kis elkerülő utak,ja.
mi pl. a Balaton mellett szerettünk volna végigautózni,de a táblák szépen eltérítettek a gyors útra.
ugyanez van Fehérvárnál is.
jól nem tájékoztatnak aztán kóvályog az ember autósa,mint a gólyafosch

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.09.08. 15:36:18

Amúgy nyugodtan előre lehet menni, mert a mögötted állók úgy is vidám dudálással kedves integetéssel és mókás bekiabálásokkal fogják jelezni, ha már 0,0000001 mp-e zöld, és Te még nem indultál el esetleg.

Frank Columbo 2009.09.08. 15:38:28

Ez egy szarul kivitelezett szar, az meg hülyeség hogy állj előre közvetlen a lámpa elé egyrészt mert egyes helyeken olyan közel van és magasan a lámpa, hogy csak úgy lehet látni ha a kormány és a szélvédő közé hajolsz oldalra fordított fejjel, másrészt a jobbról kanyarodók szeretik levágni a kanyart és ha nagyon elől állsz előfordulhat hogy viszik a kocsid elejét, van hogy egy nagyobb dög pl. kamion vagy csuklósbusz be se tud kanyarodni máshogy.

Evil One 2009.09.08. 15:39:09

@newtehen:

Az a baj, h mindenki így áll hozzá. Arc áll a zöldben, rádudálok röviden, h mehet.
Volt aki intett, h ok, kösz, más meg felbaszta az agyát rajta, hogy mit dudálok rá. Hát hogy máshogy jelezzek neki? Toljam át, mintha ott se lenne?
Szóval előzékenynek lenni sem életbiztosítás itthon.

vwxyz (törölt) 2009.09.08. 15:50:33

@traxx: "Azért azt tegyük hozzá, hogy ez nélkül eléggé kalandtúrás lenne az ott élők élete. Régebben nem volt ritka, hogy 130-150 -nel csapattak be a faluba. egy-két évvel ezelőtt egy motoros ütött el egy bringást a falutáblánál kb 200-al... Ezek tudatában azért érthető szerintem az ott kialakított helyzet."

A táblákat kihelyező embereknél ez egy gyakori betegség: ha 50 helyett 130-cal mennek a járművek, akkor az 50 helyett 40-re kell korlátozni a megengedett sebességet, mert ettől majd jól megoldódik a helyzet. Az egész ország tele van ilyen buta próbálkozásokkal.

decoati 2009.09.08. 16:08:11

ja, egyszer vagy tíz percet röhögtem két kereszteződésben toporgó lovasrendőrön, nem tudtak a szenzorról. (Sáránd) Mikor végre szóltam nekik, leugattak hogy "ottapatkó a lábááán!" nyehe. Ezt a lámpának magyarázzák, ne nekem. :)
Kicsit rájuk gurultam (egy 2 tonnás Mazdával), és pont abban a pillanatban kaptak zöldet, mikor éppen át akartak menni a piroson.

papugaja 2009.09.08. 16:15:50

@Fishbed.:
Csak akkor vált "hamarosan zöldre", ha csekély a forgalom (pl éjszakai üzemmódban). Egyébként a normál program szerint működik, illetve kihagyja azokat az irányokat, ahonnan szerinte nem érkezik jármű.

Tehát az marad, hogy a lámpa rossz helyen van, nyújtogatom a nyakamat.

pakesz (törölt) 2009.09.08. 16:26:28

nem dudalt veletlenul az a furgonos, vagy villogott, esetleg a kiabalast azt nem messzirol csinalta?
csak azert kerdem mert eletszerutlen, hogy valaki rogton nekialljon kiabalni, amikor en tuti hogy elobb dudaltam volna

...::: Flúgos Kamionos :::... 2009.09.08. 16:34:47

Jééé...nem is gondoltam volna, hogy ennyi komment lesz ennél a posztnál...:)

halaszlo 2009.09.08. 16:47:39

@BRandom: Én sem tudtam, hogy van ilyen és azt hittem, hogy rossz a lámpa. Amikor rám dudáltak én is inkább áthajtottam a piroson. Pedig úgy gondolom, hogy szorult belém csöppnyi ész, csak mivel senki nem volt ott rajtam kívül, a lámpa meg magasan volt, nem gurultam teljesen alá.

De most már tudom.

efhábé 2009.09.08. 16:51:37

@blaireau: Nem kerepes, Kistarcsa.
És az inkriminált szöveg nem a kanyarodósávhoz van kiírva, hanem simán a 3-as út befelé tartó sávjához, amit azért állít meg a lámpa, hogy ki lehessen kanyarodni az Ifjúság térről.
Semmiféle szenzor nincs ott, a kiírás azért van, mert ha előrébb csorogsz, akkor a kocsid orrán keresztül fognak balra kanyarodni a térről.

schdl (törölt) 2009.09.08. 17:10:10

Én ennyi kommentet nem olvasok végig, de azért írok, hogy jobb legyen a statisztika :)

2009.09.08. 18:03:29

@Evil One:

Ilyesmit akartam írni én is.
Az én autóm ugyan nem annyira alacsony, de mivel magas vagyok hátra van tolva az ülés. Ergo ha a vonalhoz állok akármit is mutathat, úgysem látom. Kénytelen vagyok cca 1.1,5 autónyival hátrébb megállni, de akkor még csak nyaktekergetve látom. :-)

schdl (törölt) 2009.09.08. 18:07:16

Bakker, bannoltak a BKV figyelő blogról, mert foshtam a szót :D

ZBR 2009.09.08. 19:37:40

@schdl:
Itt is fosod, kár, hogy még nem bannoltak innen is...

Snake_Ey3s · http://jokerdes.blog.hu 2009.09.08. 20:04:41

Na jó nem mondom, hogy olyan elképesztően egyértelműnek kell lennie mindenkinél, hogy melyik lámpa szenzoros, de azért azt illik tudni, hogy van ilyen :)
10 perces piros után azért már csak elkezd előre csorogni az ember valami lesz alapon, akkor meg jön a zöld..probléma megoldva :)

door open 2009.09.08. 21:31:08

Itt a posztoló! Helló mindenkinek, és köszönöm az eddigi 269 hozzászólást, látom sokakat megmozdított (így-úgy) ez a kérdéskör. Kiegészítésként 52 évesen 1978 óta vezetek, de ez most nekem is új volt. Valóban szerencsésebb lenne, ha szabályozva lenne ezen fajta lámpák kihelyezése a megfelelő tájékoztató/figyelemfelhívó jelöléssel. Amúgy pedig kb. fél-autónyival állhattam a vonal mögött ennél a kereszteződésnél, lehet, hogy maga az érzékelő nem kellően átgondoltan lett kihelyezve. Különösen tetszett a debreceni hozzászóló, akit a motoros kért meg, hogy álljon mellé autóval, mert őt nem érzékeli a detektor. Szóval tényleg lenne még mit finomhangolni az amúgy valóban XXI.-dik századi technikai újításon. Jó éjt mindenkinek. Üdv, Ferenc

McKelek 2009.09.08. 21:53:46

A messze állunk meg a lámpától esetröl jutott eszembe: Rendkívül remek dolognak tartom, hogy Svájcban lakott területen kívül a vasúti átjárók piros jelzésénél a teherautók, kamionok nagy része kb. 50-100 méterre áll meg az átjárótól (persze ha teheti), így a személyautókkal közlekedök biztonságosan ki tudják öket kerülni (szemböl úgyse jön senki, le van zárva a sorompó) és beállni eléjük. Mindenkinek jó a dolog...

McKelek 2009.09.08. 21:59:33

@door open: A legtöbb ilyen esetben az érzékelöt lehet látni: a betonon általában van egy téglalap alakú bevágás, amit sötétebb anyaggal öntenek ki. Ha ilyen van, érdemes ráállni.

Viszont a legtöbb esetben ha valaki pl. biciklivel rámegy erre a vonalra, akkor azt már érzékeli a szenzor. Persze ha fémböl van az abroncsa ;)

Az ilyen érzékelöket amúgy másra is használják, pl. Münchennél a városba bevezetö felújított alagútban sebességmérésre. Szóval ott tessék vigyázni, különben drága lesz ;)

Don Blasius 2009.09.08. 22:03:52

A lámpák elhelyezése megérne egy misét (posztot hangszóróért). Sok helyen a vezérlámpát nem látni, mert elé raknak valami KRESZ-táblát vagy benövik a bokrok, fák. Tele van Budapest ilyenekkel. És poén, hogy a Népszínház utca torkolatában két sáv megy jobbra, de a bal sávhoz nem raktak lámpát. A jobb oldalit meg sokszor kitakarja a 99-es busz, ami ott még utasokat vesz fel. Olyankor nincs más, elindulok a gyalogosok lámpájára...

McKelek 2009.09.08. 22:08:36

@sutyerák: "külsőbb sávba kell sorolnod városban is,ha mögötted valaki gyorsabban jön,még akkor is ha Te a max megengedhető sebességgel haladsz"

Ez nem igaz. Ha Te a megengedett sebességgel haladsz, közben elözöd a külsö sávban haladó autókat, akkor nem kell lehúzódnod. Ha meg nincs a külsö sávban senki, akkor lakott területen belül elözzön ott, aki már szabálytalankodik a sebességgel. Rád itt is vonatkozik a szabad sávválasztás lehetösége, csak indokolatlanul lassan nem mehetsz.

Az más kérdés, hogy érdemes lehúzódni, különben agyvérzést kap a mögötted tolakodó paraszt...

cso zsi 2009.09.08. 22:50:06

Lerágott csonttal döngetitek a tárt kapukat. :)))
belsoseg.blog.hu/2007/11/01/neodimium_magnes_motorra

Nekem a Kőbányai - Horog sarkon kellett pár éve felvilágosítanom egy autóstársat, hogy ha nem hagyna maga előtt egy autónyi helyet, akkor már percekkel korábban kifordulhattunk volna onnan.

kekecke · http://szepkiselet.blog.hu 2009.09.09. 08:42:20

@sutyerák: huhh. hát én egy kicsit régebb óta vezetek, mint Zombika, és erre már nem emléxem... :-)
A céges furgonom miatt meg már rég mexoktam, hogy tükörből tolatok. Személyautóval is. Könnyebb, gyorsabb, mint forgolódni az ülésben, és a ruhám sem gyűrődik össze... :-P

cso zsi 2009.09.09. 09:13:02

@ebertek: "(5:00-6:00) bicikliztem, s az érzékelők mindig működtek, az esetek 90+ százalékában fékeznem sem kellett, csak úgy zöld lett."
Ilyenből napközben láttam ott mopedbringa affért.

záporjózsi 2009.09.09. 15:18:27

@Evil One: Megállni: állóra fékezni. Megállok és már megyek is tovább.

@sutyerák: A megoltást térképnek szokták hívni.

@door open: XX. század. :)

@newtehen: érdekes... én várni szoktam, nem dudálok, nem villogok. A 90-95% a fázis feléig észreveszi magát. Aztán egy villantás. Bocs/kösz és megyünk. Ha mögöttem van valaki úgyis anyázni fog, miért én tegyem. ;)

magyar-magyar szótár 2009.09.10. 09:41:56

@záporjózsi: Ezt szokta a rendőr mondani, viszont bizonyíthatóan 2mp-s ott a sárga. De a féknyomok és a műanyagtörmelék önmagáért beszél, meg a rendőr is, akinek az érvei a tiéd. Amikor arra hivatkoztam, hogy 2mp, azt mondta a rendőr, a beállítás a KPM, a bírságolás az ő ügye. "Forduljon a hatósághoz!" 9 év alatt kb 100milliós kár keletkezett abban a kereszteződésben, ezt föül kell szorozni a magyar biztosítós buliszámítási szorzóval.

"Helyismerettel el lehet igazodni!" -azaz én azt figyelem, ki áll , áll-e be a lekanyarodóba valaki s már lassítok is. 3 perc utáni beállásnál AZONNAL pikk, pakk 2mp sárga és PIROS!!
Sűrű kamionforgalom mellett, amikor FÖLnézve a félpót felsőrészét látod a lámpa helyett(ahelyett, hogy a kamion féklámpáját néznéd)

danaz · http://www.autostat.hu/autos-forum 2009.09.10. 10:38:02

Hát ilyenről még én sem hallottam, az mindenesetre tipikus magyarországi helyzet, hogy nincsen jelezve. De tényleg, honnan kéne tudni?

laposmacska 2009.09.10. 14:13:42

@Bambano: Hol van ez a kettő? Nehogy én is beszopjam :)

vwxyz (törölt) 2009.09.10. 14:43:01

@danaz: "tipikus magyarországi helyzet, hogy nincsen jelezve"

Miért, melyik országban jelzik?

záporjózsi 2009.09.12. 22:59:21

@danaz: Onnan, hogy itt kitárgyaltuk.

door open 2009.09.13. 15:22:28

Tegnap megint arra mentem, és megfigyeltem. Tényleg van a XI. Fehérvári-Kondorosi sarkon a jobbra forduló sáv elején detektor, látszik az aszfalton egy kb. 1 x 1 méteres "valami". Gondosan igyekeztem pontosan fölötte megállni és hoppá! Egyszer csak zöldre váltott. Jó utat mindenkinek!

Bende Endre 2009.09.14. 12:49:31

Én ugyanebben a kereszteződésben álltam multkor vagy öt percig. Trabanttal hátrébb szoktam állni a lámpától - a lőrés szerű első ablak okán - mint azok a sofőrök akik autóval járnak. Namármosthogyha beállok a lámpa alá, nem hogy a nyakam kéne törnöm, de még ki is kéne szállnom a kocsiból. Meg miért is kéne feltételeznem, hogy a lámpa érzékelős? Baromi egyszerűen oldottam meg a dolgot; balra be a kútra atzán csókolom.

Peetee 2009.09.21. 14:35:53

Kedves szerző nem lehet vamai rutinos, Szombathelytől-Mátészalkáig minden körtefánál van ilyen lámpa, ami úgy működik,h az aszfaltba épített nyomásérzékelő váltja a lámpát, ún intellingens rendszerek már arra is képesek,h addig adnak zöldet az adott iránynak, ameddig van átmenő forgalom (pl. min. 10, max 90 mp-ig.

Arról lehet felismerni,h a felfestett fehér vonal előtt általában kátránnyal körbeszigetelt 2*1méteres fektetett téglalap van az úttesten. Na erre ekll v.melyik kerékkel ráhajtani !!!

Én Pl. erről isrénk az új KRESZ-könyvben, mert ilyen még 10-15éve sem volt gyakori Mo-on.

door open 2009.09.22. 22:00:29

Szerintem a rutinos sofőr a lámpát figyeli, nem az aszfaltot, mert abból még baj is lehet!!! A KRESZ-el egyetértek, ez lehetne a legelső találkozásunk eme technikával hivatalból, de egy közúti jelzőtáblát is bevezethetnének rá, csak emlékeztetőül a tanultakra. Üdv.

cso zsi 2009.09.23. 11:54:12

@door open: Rutinos sofőr igenis figyeli az aszfaltot (is).
Talán az M0 északi-keleti új szakasza az, ahol a minőséget nem kell figyelni az úton, de a felfestések (mily meglepő, az útburkolaton vannak) bizony ott is könnyen csőbe húzzák azt, aki ritkán jár arra.
Pl. a leendő M30-as kivezetésre visz a felfestés, és az M0-án maradáshoz sávot kell váltani.












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása