Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) KRESZ (1) kresz (720) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Akadályként kerülgették a lángoló autót

2009.09.11. 10:57 :: SilentSound

Mindig fura nekem az, amiről Gábor mai levele szól, mégpedig hogy az emberek mennyire közömbösek tudnak lenni bármi kapcsán. Ez a "bármi" ezúttal egy égő autó volt, amit szorgosan kerülgetett mindenki, de segíteni meg nem álltak volna.

Az eset tegnap este 6 körül történt (az a tegnap az szeptember 8. volt - a szerk.). A Bercsényi Miklós utcán haladtunk a Pólus Center felé, barátnőm Adrienn és névnapjára szerettünk volna ajándékot venni. Közeledve a szerencs utcai kereszteződéshez, látom hogy keresztben áll egy kék swift, az eleje a földön hasal.

Fehér füst száll a motorházból... Gondoltam csak a hűtővíz... Mellé érve látom hogy kb 10 járókelő pár méteres távolságból figyeli az eseményeket, a swift tulaja meg kalapáccsal "csákányozza"  a motorháztetőt.

Ebben a pillanatban a lángok is felcsaptak. Azért ütötte hogy ki tudják nyitni és megnézni mi kezdett égni. A hazafele tartó honfitársaink persze teljes nyugalommal kerülgetik a zebrán lángoló roncsot...

Index félreáll, csomagtartó kinyit, poroltó elővesz, barátnő elszalad a poroltóval, én bezárom a kocsit majd utána mentem. A hős lány a tulaj kezébe nyomta a készüléket - Tessék nem tudom hogy működik!! kiáltással kísérve :) Nincs jogsija egyébként...

Sikeresen elfújta a poroltó a tüzet, igaz addigra egy közeli boltból is kihoztak egy nagyobb poroltót. A tulaj még erősködött egy darabig hogy kifizetni a poroltót, mire mondtam neki hogy ugyanmár ne vicceljen, és látván hogy személyi sérülés nem történt, iletve minden résztvevő talpon van és telefonál, jómagunk jobbnak láttuk folytatni utunkat a Pólus felé.

Amikor az utca végén a temetőnél álltunk a lámpánál, akkor jött szembe 2 rendőr szirénázva. Ezért is hafgytuk el a helyszínt, a fenének se hiányzik a Neve? címe? Mit csinált errefele? hova ment? Miért állt meg stb rendőri kérdések. És az utána várható beidézés tanúskodás stb.

Én részemről megtettem amit lehet, sajnálom hogy nekem jutott eszembe megállni sok másnak meg nem. Azt is sajnálom hogy a rendőr előbb odaér mint a mentő vagy a tűzoltó. És valójában most se tudom hogy mi történt de ahogy láttam cserbenhagyásos eset lehetett, mert másik roncsot nem láttam, feltételezem a swiftes direkt nem megy neki az oszlopnak.

Jah mellesleg a tulaj idősebb roma férfi volt a fiával, én meg nagydarab 130 kilós egy E34-el. Ennyit a sztereotípiákról.

153 komment

Címkék: közlekedés autó baleset sztereotípia veszélyes

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

*Scattiii* vörös dög 2009.09.11. 15:40:41

én örök gyerek :)
amugy közöd? :D
énis tudok olyan lenni mint mindenki.. de akkor nemis lennék több..

llll5 (törölt) 2009.09.11. 15:49:45

@*Scattiii* vörös dög: teljesen egyetértek veled
@Marcellusca: csak nem a híres "érzékenység"?Én amúgy csak tényeket közöltem, nem szidtam senkit, akinek meg nem inge...

forrórágógumi 2009.09.11. 15:50:00

Ebből postot kanyarítani? Ügyes voltál, hogy segítettél, de ahogy mondták már mi a bánat f..át csináljak ha nincsen mivel eloltanom? Haaa? Vegyem le a pólómat és azzal borogassam a tüzet? Idiotizmus... Amúgy meg látszik soha nem láttál még tüzet. Egyenlő a katasztrófaturizmussal. Nálunk volt tűz az utcában, és az egész város jött oda kocsikkal, gyalog, olyan tömeg volt hogy nem fértek el az utcában. Hiába szapulod őket te is ugyanabból az emberből vagy, máskor majd te állsz meg bambulni. Pont.
Miért ér oda előbb egy járőr mint a mentő/tűzoltó? Ezt most ugye nem komolyan kérdezed? Azért járőr b+ mert kint van az úton és kézifékessel már úton is van. A mentős/tűzoltó meg úgy pattan bele a ruhájába riasztáskor. Menjetek vegyetek még egy bmw-t hátha okosabbak lesztek.

trixilw 2009.09.11. 15:50:42

@Tier: Lélegzetet visszafojtva várom azt a hatalmas lecsapást én is :)))

llll5 (törölt) 2009.09.11. 15:50:47

@Tier: te is felvetted azt a bizonyos inget?

Tier 2009.09.11. 15:55:52

@trixilw: nincs lecsapás:) ing sem:)

misitcom 2009.09.11. 15:56:53

Kár ,hogy az alap történet nem így hangzik:
Kigyulladt egy autó.Mindenki meg állt és a lehetőségeihez képest próbált segíteni.Ekkor jött arra egy autó és megállás nélkül tovább hajtott.Így már nem életszerű?Sajnos!

*Scattiii* vörös dög 2009.09.11. 15:56:56

laza-fasza csávókák pápááá
u.i: ha a ti autotok gyullad ki nyugi eloltom aztis de a pofátokba is kaptok :)

misitcom 2009.09.11. 16:01:05

@forrórágógumi: Bocs!!!De te egy akkora faszkalap vagy ,hogy az már fogyatékosságnak számít.

llll5 (törölt) 2009.09.11. 16:04:10

@misitcom: de most 2 ember segitséget nyújtott, erre sokan leszidják őket, csak mert BMW-jük van..az eszem megáll..Szerintem, teljesen mindegy, hogy ki milyen autóban ül, az a lényeg, hogy milyen ember.Ennyi.

Marcellusca 2009.09.11. 16:27:13

@llll5: Dehogy az én érzékenységem. (Biztos olvastál már tőlem durvát más blogon.)
Másokéra gondoltam. :)

llll5 (törölt) 2009.09.11. 16:31:16

@Marcellusca: eddig még nem olvastam tőled semmi durvát.Akkor félreértettem, bocs.Ui:ha meg valaki más egy általam tapasztalt tényen megsértődik, hát az nem igazán érdekel

schdl (törölt) 2009.09.11. 16:38:53

Grat a posztolónak!

Másrészt nekem nincs poroltó a kocsimban, álljak meg én is bámészkodni?

igazi hős 2009.09.11. 16:49:17

@schdl: Inkább vegyél egy poroltót. (Nekem van az autóban is, a lakásban is, bár még egyiket sem használtam. Biztos gyáva vagyok.)

Marcellusca 2009.09.11. 16:54:33

@llll5: Itt azé' visszafogom magam. :)
Hacsak nem jön valami puhatestű bringás vagy kötsög motoros. :D

@igazi hős: Be is van vizsgáltatva? Éves rendszerességgel? :)

llll5 (törölt) 2009.09.11. 17:37:20

@Marcellusca: és melyik blogon nem fogod magad vissza?:))

M. Laci · http://palferi.blog.hu 2009.09.11. 17:45:28

az én apukámnak meg... meg... de mi az az E34?

Tomzone 2009.09.11. 17:53:57

Teljesen mindegy ki volt a szuzukiban, a lenyeg hogy nalam csak egy kanna benzin volt, az is rovidre zarta volna az izgalmakat...

Sztávrosz_ (törölt) 2009.09.11. 17:58:23

@Tier: Lehet hogy pont azért van (a legvégén, apróbetűs résznél :) -mert te is ezen csámcsogsz, és észre se veszed hogy ez kivételesen nem arról szól, hogy kit hogyan szivattak meg és kik.

Dr_D · http://www.pallas70.hu/marketing-kepzes.php 2009.09.11. 18:00:12

hát akkor ezekszerint azért nem maradt mindenki teljesen közömbös ha a boltos is kiszaladt meg minden. az autósok persze már csak ilyenek... kellemetlen.

bojl 2009.09.11. 18:04:46

egy cigánynak én se állnék meg soha

Sztávrosz_ (törölt) 2009.09.11. 18:16:46

@Dr_D: ..inkább látta a mini porral oltót és akkor kapcsolt hogy jah télleg neki is van.
2-3000ér akciózták a nagyáruházak, és senkinek sincs. Bezzeg az eü csomag mióta feldobták hogy lejárós azóta viszik mint a cukrot. (a régebbieken nincs rajta hogy lejár ekkor meg akor)
Vagy a mellény.. hasznos meg minden, de azért kellő óvatossággal körültekintéssel nem feltétlenül vagy veszélyben az út szélén. Viszont égő autót nagyon nehéz falevelekkel eloltani. És álltam már meg vészvillogóval "parkoló" autó mögött is : -Látom gond van, rengeteg szerszám van a csomagtartómban segíthetek esetleg?
Minden esetben azt hitték hogy tényleg annyira sötét vagyok hogy a vészvillogót látva "vész"t érzékelek. Csak akkor azt nemértem miért kezdenek el magyarázkodni.

massziv 2009.09.11. 18:17:46

En is oltottam mar autot mert nalam is van porolto a kocsiban,igaz onkentes tuzolto vagyok:-)Az en esetemben is rengeteg nezo volt,mert senkinek sem volt poroltoja.Ja es a porolto mellett van a kocsimba egy par munkavedelmi kesztyu is.Ha puszta kezzel probalod meg kinyitni a motorhaztetot ami alatt tuz van,lehet egy eletre a kezedbe eg a markajelzes.

Tier 2009.09.11. 18:20:35

@Sztávrosz_: igazad van kisbarátom. nem arról szól. épp ezért érthetetlen, hogy miért kell ezt reklámozni??

kit érdekel?

wrl 2009.09.11. 18:29:12

Bocs, nem olvastam végig a kommenteket, de
Tegnap én is láttam egy lángoló passatot a gubacsi hidnál, és én sem álltam meg segiteni - mint ahogy a többi 300 autós sem, mert mi a bánatot tudnánk csinálni? Grillezzek? A porral oltó nem kötelező tartozék nálunk, én tudom, hogy nekem nincs, akkor nem megyek egy robbanásveszélyes lángoló autó közelébe.
Ebbe talán nem kellene belekeverni a rasszizmust, meg hogy kié az égő autó - nem tudok tenni semmit, elhuzom onnan a belem, mert igy legalább:
1. nem veszélyeztetem magam - mellesleg ez az életmentés első számu szabálya
2. nem akadályozom a segitőket - mondjuk nem parkolok a tuzoltó-autó elé

algi 2009.09.11. 18:30:49

@A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél:

LOL. Ez nagyon rafinált lopás lenne azért.

Sztávrosz_ (törölt) 2009.09.11. 18:31:05

Az meg mégérdekesebb hogy tegnap hazafele láttam egy 3-as csattot a szentendrei úton a raktár utcánál (ott 2 sarok a tűzoltóság) és ott is lángolt az egyik, de nem áltam meg, a szembejövő oldalon volt nameg 100m a parancsnokság.(szerintem azt már a cégnél se hinnék el hogy megint elhasználtam az oltót és másikat szeretnék)
A közelben lakom, de az eset után 10-15 percel se halottam tűzoltószirénát.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2009.09.11. 18:32:18

"Jah mellesleg a tulaj idősebb roma férfi volt a fiával, én meg nagydarab 130 kilós egy E34-el. Ennyit a sztereotípiákról."

Ha mindegyik típusú félnél ez lenne az alap, semmi baj nem lenne.

Amúgy én is álltam meg már égő autónak a Mecsekben, bár ott már a tulaj kirakodta belőle a cuccait, kihívta a tűzoltókat, mi leg tetőig pakolt járgányal voltunk.
Amúgy egy Zasti égett épp porrá, de már csak a fém részei voltak mikor megláttuk.

Megkérdeztük, tudunk-e segíteni, de a srác csak legyintett, hogy ezen már mit, és mondta hogy menjünk csak :)

...::: Flúgos Kamionos :::... 2009.09.11. 18:34:48

Én már tudom ki a hülye, de nem mondom meg.

Látom egyesek csak a poszt utolsó mondatáig jutottak...

prérikutya 2009.09.11. 18:38:42

Az autótűz minden autós rémálma. Főleg azért, mert senki sem ruház be tűzoltókészülékre. Mert hát magyar mentalitás szerint "Nem kötelező!".

Bár szerintem kb.8.000. Ft többet ér, mint egy roncsra még évekig fizetni a hitelt.

Jó tanács:

Tűzoltóktól hallottam, hogy a tűzoltókészülék (porraloltó) nem sokat segít autótűznél. Ugyanis csak annyit ér, hogy a por elzárja az oxigéntől a tüzet és az ezáltal kialszik (egy darabig). Azonban a felforrósodott motorblokk egy idő után újból begyújtja maga körül az éghető alkatrészeket.

Vagyis, ha lehet-mint ebben az esetben is, mert lakott területen történt- érdemes vízzel leönteni, miután a porraloltóval sikerült eloltani a tüzet, hogy a fém alkatrészek lehűljenek, így elkerülhető az újbóli begyulladás.

Füst észlelése esetén szerintem érdemes azonnal tűzoltót hívni. Inkább jöjjenek ki egy eloltott autó látványára, minthogy porig égjen a verda.

RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2009.09.11. 18:50:22

"Azért ütötte hogy ki tudják nyitni és megnézni mi kezdett égni."
aki hülye haljon meg! az első amit belém vertek 20 éve mikor jogsit szereztem, hogyha füst száll fel a gépháztető alól, kocsi leállít, és mindenki a szélrózsa minden irányába! közben a tűzoltókat hívni!

ha felnyitod a motorházat, a tűzkezdeményt ellátod jó sok oxigénnel és be fog robbanni... pontosan ez történt!

gondolom nem a képen látható kocsi volt, mert ha te ezt eloltod egy kúton kapható 3-5k HUF-os oltóval, amiben max fél-1KG cucc van, akkor benyalok neked a pólusnál :D

RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2009.09.11. 18:53:46

*Scattiii* vörös dög 2009.09.11. 13:20:34
@trixilw: télleg igazad van, én találtam ki az egészet hogy az ilyenek mint te kurva okosakat mondjanak!!!"
végre beismerted! :))

SLacc 2009.09.11. 18:54:41

Van egy fél kilós poroltóm. Ha látok ilyet, megállok, bár fél kilóval nem váltom meg a világot. De van még fél liter vizem is, meg 3-4 liter ablakmosóm. Nem mintha érne bármit is, de segítség nélkül állni én is utálnék.

schdl (törölt) 2009.09.11. 18:55:54

@igazi hős: Te biztos vmi poroltóügynök vagy, aki a hangszóróra hajt :D

Sztávrosz_ (törölt) 2009.09.11. 18:56:48

@RosszQtya: Csak próbálta kinyitni, én meg csak gondolom.

SLacc 2009.09.11. 18:58:10

Az akciós poroltók jók amúgy, mert van nálam egy, de nem tudom, hogy használható-e?

schdl (törölt) 2009.09.11. 19:01:11

@SLacc: Az ablakmosód téli ablakmosó-e? :D

volesojinka 2009.09.11. 19:02:19

@bojl: ne is állj meg, mert te is cigánnyá változol seggfej. Ekkora minőségi javulást meg nehéz is elviselni egy magadfajtának.

A posztoló rendben van. És nagyon is értem, hogy 2099 Magyarországán miért tartotta fontosnak odaírni a végére, amit írt. Mondjuk pl. az ilyen bojl-félék miatt.

Labasmaz 2009.09.11. 19:07:52

@Peetee: Uniqua kapja be. 3,5 evet pereskedtem veluk az ertekcsokkenesem miatt. Buktak az utolso fillerig kamatostul, de fizetni, azt nem. Kis hijan meg a birosagi itelet utan is csak fizetesi meghagyasra, mar megvolt a papir, csak le kellett volna adni, amikor eppen beesett a penz az utolso utani hatarido utan egy nappal.

Labasmaz 2009.09.11. 19:09:47

@prérikutya: Annal is inkabb, mert anno altalanos iskola 1. osztalyatol kezdve sulykoltak belenk, hogy a tuzoltokat az eloltott tuzhoz is ki _kell_ hivni. Nehogy ujra begyulladjon, ok majd szakszeruen elintezik.

...::: Flúgos Kamionos :::... 2009.09.11. 19:16:27

Azt nem értem, miért nem kötelező tartozék az autóban a tűzoltó készülék. Annyi hülyeséget kell hordani, pont ezt nem, ami akár életet is menthet.

CApa (törölt) 2009.09.11. 19:18:22

Nekem sincs az autóban tűzoltó készülékem. Mert nem kapok sehol autóba valót. Az áruházakban kaphatók csak nagyon korlátozott környezeti hőmérsékleten tárolhatók biztonságosan, vagyis autóba alkalmatlanok. Kivéve ősszel és tavasszal. Nyáron túl meleg, télen túl hideg lehet nekik.
A Lánglovagokon meg az országos túzoltóparancsnokság ügyfélszolgálatán is érdeklődtem, de nem tudtak pozítívan segíteni, Viszont azt mondták, az áruházas palackok némelyike (már nem emlékszem melyik típus) akár fel is robbanhat, a másik szimplán csak használhatatlanná válik a tárolási körülmények miatt.
Ha jól rémlik, a standard tárolási hőfok 10 és 50 fok közötti a bolti oltóknál, vagyis lakásba valók, nem olyan helyre, ahol plusz 60-70 és minusz 20-30 fok is előfordulhat. Azért kukkantsátok meg mi van a tiétekre írva, mert lehet hogy a számokra is rosszul emlékszem.

Ludas Matyi Online · http://ludas-matyi.com 2009.09.11. 19:18:24

A tűzre jogosan kifújt poroltó töltését állja a tűzoltóság. (legalábbis 13 éve igen)
Ezt egy járműtűznél tudatta velem a tűzoltó, aki a közeli boltból kihozott készülék tulaját kártalanította.

Nekem is volt két-három ilyen tüzes esetem.

De szombat van és baromi lusta vagyok írni :)

Safety first ! Az autó csak vas akármilyen drága, de a végtag az nem nő vissza!

Sztávrosz_ (törölt) 2009.09.11. 19:20:34

@...::: Flúgos Kamionos :::...: Aratáshoz a kombájnon meg kötelező. Pedig a búzát vízzel is el lehet oltani.
A műanyag és benzin/gázolaj azért alattomosabb dolog a felhevült vasakal együtt. De nembaj mi most megrendszabályozzuk a sárgán áthaladókat, nincs elég ráfutásos baleset úgylátszik.

...::: Flúgos Kamionos :::... 2009.09.11. 19:24:41

@Sztávrosz_: Egy kezdődő tüzet elég szépen el lehet oltani a poroltóval is, szóval szerintem kötelezővé kellene tenni. Nagyobb tűznél meg úgyis mindegy, de legalább meg lehet próbálni eloltani.

SLacc 2009.09.11. 19:25:43

@schdl: Boldogan locsolom a glikolt miskolci egyetemisták torkába, de nyáron sajnos szappanos vizem van csak, a saját magam bánatára is. :-DDD

SLacc 2009.09.11. 19:26:54

@SLacc: Jut eszembe, nem glikolos a téli ablakmosó, hanem izo-propilos (ami nekem van), pardon, a fagyálló viszont mindig ott van. :-DDDDDDDD

Yeto 2009.09.11. 19:28:55

Robbanómotoros autót üzemeltetni poroltó nélkül több mint könnyelműség, az kellene kötelező alkatrész legyen vazze.

Sztávrosz_ (törölt) 2009.09.11. 19:37:36

Jólesett segíteni, jólesett látni az arcokat akik elsőre azt hitték azért állok meg hogy bámészkodjak, a lány is tökbüszke magára, a Pólus meg nemjött össze amúgyse, ez a legjobb ajándék neki hogy elolvastátok. Köszi mindenkinek tényleg...

És azért küldtem mert nemcsak az tud érdekes lenni ha felháborítóan pofátlan módon akadályoznak, veszélyeztetnek, nekem már az nem érdekes, mint ahogy egyeseknek meg ez nem. Lehet tenni is érte valamit hogy ne mindíg így legyen. Engem is idegesít a csuklósbusz mert nagy, lassan mozog, nem látok tőle stb, de azon ülnek vagy 40-50-en akik éppúgy sietnek mint én, mégis néha úgy érzem ez csak nekem fut át az agyamon.

Lehet hogy éppen ezért rakták ki.

szilvacska 2009.09.11. 19:55:59

Rendi vagy hogy megálltál. Én nem álltam volna meg, segíteni nem tudok a 46 kilómmal :) Poroltó sincs a kocsiban..

Sgt. Hitman 2009.09.11. 19:56:42

Ki a faszomat érdekli, hogy roma-e a szuzukáj tulaja?

sajt · http://sajt.tumblr.com 2009.09.11. 20:04:10

Te megálltál nem? Viszont lehet, hogy veszek poroltót.

Csilu 2009.09.11. 20:04:22

Azért nem tudja használni a jány a porraloltót, mert nincs jogosítványa???? :D Jövőhéten megkérem az oktatómat, hogy vegyük át, hogy kell letépni azt a kis plombát, hamár a jogsi kötelező a használathoz :D

P. · http://faszkivan.blog.hu/ 2009.09.11. 20:14:06

inkább fényképet csináltál volna

2009.09.11. 20:17:33

„...Index félreáll, csomagtartó kinyit, poroltó elővesz, barátnő elszalad a poroltóval, én bezárom a kocsit majd utána mentem...”

Nem olvastam végig az összes kommentet, lehet, hogy másnak is feltűnt.
Első ovasatra elképzeltem, ahogy a nő kiszáll az autóból kikapja a poroltót és elszalad vele, jó messzire. :-)))

Frank99 2009.09.11. 20:31:03

amíg oltottam volna, a pénztárcám eltűnt volna....

Swank 2009.09.11. 20:36:02

Hmm...

Én sem álltam volna meg a leírás alapján, poroltóm nincs (nem is lesz), ha meg már vagy 10-en nézik, akkor nem nem megyek oda 11.-nek.

Persze, ha senki nincs ott akkor megálltam volna, pár kérdés, hogy van e valami oltó, ha nincs, akkor az első üzlet/kút és lesz. :)

Poroltó annyira nem lényeges a kocsiba, nem gyullad ki csak úgy az autó, ha meg karambol van, én inkább hagyom porrá égni a sajátomat.

...::: Flúgos Kamionos :::... 2009.09.11. 20:38:04

@Swank: Karambolnál már csak azért sem szerencsés hagyni leégni a gépsárkányt, mert mi van, ha esetleg valami hozzátartozód még benne van, és nem tud kiszállni...

Bukowszky · http://bukowszky.blog.hu 2009.09.11. 20:45:12

hű de fél valaki a rend éber őreitől.. hmm.. hmm...

Lépes Elek 2009.09.11. 20:59:02

@forrórágógumi: Mondjuk megkerded, hogy van-e telefonja segitseget hivni.

Nymus 2009.09.11. 21:13:13

Jolvan, egy hos vagy... Most orulsz?

cso zsi 2009.09.11. 21:25:55

@Csilu: Írni se tud, vagy csak 14 éves.
Három bap alatt csak kiheverte volna az izgalmakat.

Megtette, amit megtehetett, de....

ARK-9 (törölt) 2009.09.11. 21:33:06

A kulcsszó: "a tulaj idősebb roma férfi volt"
Segíts nekik és úgy jársz, mint Szögi Lajos!!!!!!! Isten ments, hogy ilyen esetben kiszállj!!! Padlógáz és ezerrel el!!!!

Piraeus 2009.09.11. 21:33:36

@-d(-_-)b-: "Hát igen, mit is kellett volna tennie a többi autósnak, aki nem állt meg? Ez nem jött át a cikkből."

1, Használni az eszét?
2, Megnézni és megkérdezni, hogy nincs-e sérült?
3, Megkérdezni, hogy tud-e valamiben segíteni?
4, Használni a telefonját?

5, Emberként viselkedni?

Hm?

...::: Flúgos Kamionos :::... 2009.09.11. 21:35:21

@Piraeus: Ha már többen állnak ott, akkor minek menjen még valaki oda? Hogy még nagyobb tömeg legyen? Annyi ember közül már csak tud valaki segíteni.

Piraeus 2009.09.11. 21:40:14

@*Scattiii* vörös dög: Ilyen sztorikat olvasva igen nagy önuralom kell, hogy ne kívánjak hasonló károkat azoknak akik elmennek egy égő autó, és egy bajban lévő család mellett.

igazi hős 2009.09.11. 21:42:17

@Marcellusca: Nem, de amikor évente leporolom, megnézem, hogy a zöldben van-e még a mutató.

@schdl: Lebuktam. Na jó, hivatkozz rám és kapsz 20% kedvezményt, de nehezítésként nem mondom meg a bolt nevét :-)

Eric_Cartman 2009.09.11. 21:42:49

Kocsit kell venni, nem suzukit. Elsőre ennyi.
A hősöknek kalaplengetés, nekem még senki sem segített soha, én viszonzom. joestét

Piraeus 2009.09.11. 21:42:54

@...::: Flúgos Kamionos :::...: Mondd, elolvastad a történetet? Mert ha igen, akkor te is tudod, hogy ÉPPEN ARRÓL szól, hogy ezek közül SENKI nem segített.
Én ezért állok meg minden esetben, akárhányan ácsorognak a környéken. A legtöbb járókelő / autós, egy érzéketlen fasz, aki nem segít (és aki emiatt hasonló esetben max. egy vödör benzint érdemelne).

Ezért.

Felelősek vagyunk egymásért. Ezért.

Koczeka, a pampák királya (törölt) 2009.09.11. 21:49:20

Üdv! Nem olvastam végig a hsz-eket, így vaktában gyalázkodok: szakmai tapasztalatom szerint az autósok (is) nagy ívben tojnak az empatikus intézkedésekre, jómagam voltam már tanúja halálos frontálisnak, BUSSZAL!, aminek a vészvillogóját simán előzték a gyökerek, majdnem belefutva a két törött autóba...

Egyik halálos gázolásnál 40 km-ről várták a rohammentőt egy 7 éves gázolt gyerekhez, amikor 3 km-re éppen volt egy rohamkocsi egy cukros alkesznél, aki újra 'becukrozta' magát és kómába esett... pár hónapot hosszabbítottak az életén, végül a szesz elvitte... nagy kár, hogy közben a rohamkocsi nála időzött, egy kölyök bánta!

Én is megiszom amit megiszok, de ha ilyen helyzetbe kerülök, szeretném ha hagynának a f*ba, mentsék azt, aki arra rászolgált, ne egy TB-rablót...

Csilu 2009.09.11. 21:50:45

Amúgy sajnos nálunk ilyenek az emberek. A nagy többség sajnos leszarja mi van a másikkal (tisztelet az igen ritka kivételnek). Pl.: a páromat leütötték tavaly, elvitték mindenét. Érdekes, senki nem látott semmit, senki nem ment oda segíteni neki. Ott feküdt a buszmegállóban órákon át, ameddig magához tért... Pedig csak tüzet akart adni... És az is jogos, hogy az emberek tartanak bizonyos embertípustól (értsd: pár kommenttel feljebb a "kulcsszó") és ezért nem mernek segíteni, aki esetleg megtenné.

...::: Flúgos Kamionos :::... 2009.09.11. 21:51:16

@Piraeus: De ha nincs tűzoltó készüléke, akkor mit tud csinálni? Annyi járókelő közül biztosan akad, aki kihívja a mentőket/tűzoltókat, ha szükséges. Gondolj bele, ha minden arra közlekedő megállt volna, mekkora lett volna a tömeg.

Én is álltam már meg balesetnél nem is egyszer, sőt nemrég én értem oda egy komolyabbhoz elsőnek, és abban valóban igazad van, hogy a legtöbb autós egy f*sz. Miközben szedtük ki a sérülteket az autókból, majdnem elütött egy busz, mert neki annyira sietős.

Viszont a posztban leírt történetben nem tudtak volna segíteni, max. bámulni a lángló autót.

Piraeus 2009.09.11. 22:02:51

@...::: Flúgos Kamionos :::...: Mindig lehet segíteni.

Neked is leírom. Mit lehet tenni?

1, Használni az eszét?
2, Megnézni és megkérdezni, hogy nincs-e sérült?
3, Megkérdezni, hogy tud-e valamiben segíteni?
4, Használni a telefonját?

5, Emberként viselkedni?

A történet és a te tapasztalataid is (meg sajna az enyémek is) azt mutatják, hogy gyakran az arra járók, de még a megálló emberek (!) sem segítenek. Nem hívnak mentőt, tűzoltót, nem kommunikálnak az áldozattal, nem biztosítják a helyszínt. Csordaszellem van, és a csordában nem érzik az egyéni felelősségüket. (Ez volt most a pozitív magyarázat...)
Ezért nem tudhatod, hogy mit tudsz segíteni, de meg lehet kérdezni, meg lehet próbálni.
És lehet, hogy valakinek ezen múlik a vagyona, az egészsége.

Koczeka, a pampák királya (törölt) 2009.09.11. 22:08:05

@Csilu: Megmondom a frankót: az emberek többsége csak 'szájkaratés', számtalanszor tapasztaltam, hogy bár büntető feljelentést akar tenni, de szeretné ha a neve homályban maradna... erre mondják, hogy GYÁVA NÉPNEK NINCS HAZÁJA!!!

Egy olyan nemzedéknek, amelyik a Rendőrség munkáját lehetőleg nulla információval segíti, nem jósolok fényes jövőt... és el vannak borzadva, amikor ezt közlöm is velük (ha nem mondja jkv-be hogy kit ismert fel, sose lesz belle vádképes bűnügy)... ÉS MEG VANNAK LEPVE!!! Hiába mondom, hogy Ő volt ott nem én, valami varázslást vár a yadtól, amiben neki semmi dolga, ellenben a RENDŐR mindent tud, mindent feltár és (ha ez számára kedvező) mindig igaza is van:-o
'Ellenberger' hazug, korrupt disznó...

bojl 2009.09.11. 22:08:35

@volesojinka: csak nem lebarnultál megszületésed előtt? köcsöggyerek
amig ezek a moslékok elszedik a pénzt(segélyektol kezdve..) addig mit segitsek rajtuk?

...::: Flúgos Kamionos :::... 2009.09.11. 22:09:26

@Piraeus: Hát szerintem ha sok ember van ott, akkor mindig van, aki segít. Gondolj bele abba is, hogy pl. te vagy a 15-dik, aki megáll, és megkérdezi, hogy mit tud segíteni. Szerintem ezzel többet ártasz, mint segítesz. Persze ha van tűzoltó készüléked, esetleg nincs még ott rajtad kívül más ember, akkor természetesen meg kell állni, de mérlegelni kell azt is, hogy tudsz-e segíteni, vagy nem.

Egy kis koccanásnál, ahol szinte az autók sem törtek össze, a legtöbb ember ott sem áll meg, hiszen nem tud mit segíteni, viszont egy súlyosabb balesetnél azért a legtöbb jóérzésű ember megpróbál valamit tenni. Ez a tűzeset is hasonló, poroltó hiányában nem sok mindent tudsz csinálni, főleg, ha már rajtad kívül 100-an állnak ott, ezért fölösleges 101-diknek odaállni.

Csilu 2009.09.11. 22:34:48

@Koczeka, a pampák királya:
Tudod mi a durva???? Hogy a rendőrségen alapból 3 órát ültünk és vártunk... és a végén még azt hozták ki, hogy a párom a hibás, mert biztos kiprovokálta, (mert tüzet akart adni, annak, aki kért) meg a testi sértés az erős vád és ha nem igaz, akkor még mi leszünk meg**osva... meg ismeretlen tettes ellen mehetne a feljelentés, ugyhogy nem lesz meg. És ezt közölték. Szóval érdekes dolgok ezek. Na mindegy.

Nyaligátor · http://autostat.hu/technikai-szotar 2009.09.12. 11:31:34

Engem hetedikben annyira összevertek egyszer, hogy törött lábbal, véres arccal sétáltam haza. Senkit nem érdekelt, senki még csak rám sem nézett, elfordították a fejüket. Én meg csak csendesen nyöszörögtem. Rohadtak az emberek. Én nem akarok ilyen lenni.

Koczeka, a pampák királya (törölt) 2009.09.12. 13:09:24

@Csilu: Igen, ez egy másik arcátlan tényező... külön postot érdemelne, hogy hogyan derítik fel az éjszakai élet császárait a 7.30-tól 16.00-ig dolgozó welness-rendőrök, akik mentesek már minden káros szenvedélytől, rendkívül ambíciózusak (karrierre éhesek) és 4-5 év gyakorlat után huszonévesen olyan posztokat töltenek be, amelyekben korábban elvárás volt a 15-20 éves, minél több területről származó tapasztalat.

cso zsi 2009.09.12. 19:17:36

@Piraeus: Igazad van. Ha nincs ott senki más, és látszik a baj, nem kamuznak, egyértelműen ezt teszem.
De ha már tízen ott ácsorognak, akkor joggal feltételezhetem, hogy legalább egy megtette a szükséges intézkedéseket.
Ha egynek sincs oltókészüléke, nekem van, akkor megyek oltani. Ha nekem sincs, akkor velem is csak eggyel többen leszünk.

Csilu 2009.09.12. 19:39:28

@Koczeka, a pampák királya:
Hát elég érdekes rendszer, amit én nem értek. Mondjuk nem is nekem kell érteni, csak kicsit durvának tartom, hogy itthon pl. nem jönnek ki, mert a szomszéd részegen autózott haza és pár kocsinak itt a ház előtt nekiment. Felhívtuk az erre "érdemes" szerveket, hogy jó lenne, ha csinálnának valamit. Erre megkérdezték, hogy a mi autónk? Mert ha nem, akkor csak akkor tudnak kijönni, ha a tulaj bejelentést tesz... De azt le se szarták, hogy egy részeg ember autót vezet!!!!! Még azt se mondták, hogy szedjétek ki! Ezzel szemben ott van Amerika, ahol azért meglincselik az embert, börtönbe viszik meg még pénzt is fizessen, mert nem eteti rendesen a macskáját... És ha valaki telefonál, hogy a szomszéd nem itatja a kutyáját, nem mondják azt, hogy hagyjál, hanem kimennek és megnézik. Egy kutyatálat... Itt meg a részeget is leszarják a volán mögött.

Csilu 2009.09.12. 19:46:46

Ja, és akkor csodálkozunk, hogy mindenki leszar mindenkit, mindenki csak a saját érdekeit nézni és senki nem segít senkinek. :( Ilyen ez. :(

McKelek 2009.09.12. 19:57:40

Jól tetted, gratula.

Mondjuk én hiába álltam volna meg, nincs tüzoltóm. Max. tüzoltót hívtam volna, mint annak idején Máltán tettem. Na, az izgi volt :)

j311 2009.09.12. 20:21:57

"Én részemről megtettem amit lehet, sajnálom hogy nekem jutott eszembe megállni sok másnak meg nem."

Eszembe se jutna megállni, nincs poroltó a kocsiban. Még egy üveg ásványvíz sem.
Mi van ha kigyullad? Veszek egy másikat 100k HUF-ért :DDD

B@nális coitus 2009.09.14. 12:11:02

Ki nem szarja le Adriennt?

Touch-Kó 2009.09.14. 14:22:55

@Csilu: Jaja, haverom balesete után a kórházban szembesült azzal,hogy a pénze, a motoros csizmája, a telefonja, és igazolványai eltűntek.
Nemcsak elütötték, de ki is rabolták..
Az emberek annyira közömbösek, annyira leszarják egymást, hogy az valami félelmetes..
Nézd meg a kommentek egy nagy része:"Ki nem szarja le, nem az enyém, minek segítsek neki"
Amíg ilyen közönséges faszok ülnek a kocsikban, vagy mennek az utcán, addig semmi sem fog változni...

*Scattiii* vörös dög 2009.09.14. 15:16:21

@@nális Coitus: bunkó!!! ki nem szar le téged?? rohadt kocsog !

forrórágógumi 2009.09.14. 15:53:04

@misitcom: Veled is ba+ csak többen vagyunk, hasznodat nem vesszük.

forrórágógumi 2009.09.14. 15:54:07

@Mike36: nem gurult el, teljesen igazam van, csak rohadt sok itt a kurva büszke ember...

*Scattiii* vörös dög 2009.09.14. 16:20:02

@forrórágógumi: na mert te nem vagy az mi?? büszke...! csak tudnám mire..? jah hogy kretén vagy !!

forrórágógumi 2009.09.15. 10:39:41

@*Scattiii* vörös dög: Na téged meg ki kérdezett? Kibicnek k...
Majd én is írok egy postot, hogy bmw-m van, poroltóra is fussa, meg mekkora király vagyok hogy tűzoltók előtt segítek és annyira nem értem hogy 1 percen belül miért nincsenek ott. És akkor, de csak akkor leszek büszke magamra. Egyáltalán nem azt kifogásolom, hogy segített, mert erkölcsi kötelessége mindenkinek, viszont az hogy milyen köntösbe öltözteti ebben a postban itt az már a nevetséges kategóriába tartozik. Az ilyeneknek általában feltűnési viszketegsége van, és a legkevésbé sem mondható szerénynek. Ezt a postot úgy is meg lehetett volna írni, hogy a végén azt mondom: örülök, hogy ilyen emberekkel autózom egy úton, mert tudom hogy számíthatok rájuk. Viszont így nem....

Csilu 2009.09.15. 16:41:40

@Touch-Kó:
Kíváncsi leszek, ha egy ilyen leszarom ember lesz ilyen, vagy hasonló helyzetben, és őt fogják leszarni, ugyanazok a nemtörődöm másokkal emberek, mit fognak tenni... Sírni fog a szájuk és verik majd a nyálukat, hogy mekkora buzi mindenki, mert nem segítettek... De ők is ugyanezt teszik, csak még nem voltak fordított helyzetben. Megnézném őket. Félreértés ne essék, senkinek nem kívánok semmi rosszat!!!

Touch-Kó 2009.09.15. 17:38:50

@Csilu:
Jaja, ez lesz.Tudod, mindenki azt kapja amit adott..
Ez ilyen magyar mentalítás.
Hát igen, jó lenne,ha megtapasztalnák a másik oldalt is ezek a 'segítőkész' emberek.
Múltkor neten néztem ilyeneket, és ott is( tőlünk keletebbre) az alagútban az autósok kikerülik a balesetet szenvedett jármű mellett, volt aki 2 sávval is arrébb ment, ne kelljen segíteni.
Az a baj, hogy kevesen segítenek,pedig állampolgári kötelessége lenne.

*Scattiii* vörös dög 2009.09.26. 07:53:57

@forrórágógumi: téged ki kérdezett kis köcsög bazd+, nyugodtan vegyél egy bmw-t és vehetsz egy poroltot is attol még ugyanilyen köcsög és bunkó maradsz. és ezt nyugodtan le is irhatod a postodba!












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása