Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) kresz (720) KRESZ (1) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Életveszélyes idióták pótkocsis teherautókkal

2009.09.16. 10:45 :: SilentSound

Óvatosan kell fogalmazniuk a kommentelőknek is, mert most például épp Sanyci volt az, aki észrevette, hogy hiányoznak a hülye kamionsofőrös sztorik. Igaz, hogy itt most ebben csak teherautó lesz, de abból nyerges vontatós és rögtön kettő is.

Mivel "...::: Flúgos Kamionos :::..." kommentje szerint: "Már úgyis régen volt poszt "Meg akart ölni a köcsög kamionos" címmel :)))" prezentálnék egy péntek (2009. szeptember 11-i) késő délutáni esetet.

Az 51-esen autóztam Dél felé a szüleimet fuvarozva, amikor találkoztam egy kisebb kamion konvojjal. Első blikkre az volt a feltűnő, hogy nem tartottak semmiféle követési távolságot, így esély sem volt az előzésükre. Később kiderült, hogy a konvoj, csak két nyerges és egy pótkocsis szerelvény volt és a szoros emberfogás a két nyerges ötlete volt.

Szegény pótos nem győzött jobbra indexelni, hogy előzzék már meg végre, majd miután ez megtörtént, elengedte a személyautókat is. De amit a két libaf*s-türkiz-mittoménmilyen-zöld nyerges művelt a következő néhány 10 km-en az M8-asig, az igen durva volt.

Az egy dolog, hogy láthatóan vagy nagyon üres, de még inkább durván túlterhelt volt mindkettő, mert igen durván lengtek a nyerges pótkocsik a kanyarokban, vagy a fékezések során, és elég konstans módon tartották a 90-es tempót, de amit előzésként műveltek,

az kritikán aluli volt. Kb. 20-30 km-en keresztül mentek előttem, de gyakorlatilag minden előzésük kanyarban kezdődött és a szembejövők vészfékezésével végződött. A legtöbb alkalommal még én is láttam a hátuk mögül, hogy nem fognak beférni, de ők mégis beerőltették magukat. Aki véletlenül közéjük került azt gyakorlatilag bepréselték maguk közé, vagy a változatosság kedvéért szinte lelökték az útról.

Aztán mikor kezdett elmaradozni a szembe forgalom, és kezdett az út is vacakabb lenni, egyszerűen fogták magukat és behúzódtak az út közepére, sőt néha már a szembe sávban közlekedtek, ha ott simább volt az aszfalt. Persze így lehetetlen volt megelőzni őket, és végre megszabadulni a gondolattól, hogy előbb-utóbb egy véres tömegbaleset szemtanúja leszek, ráadásul a mögöttem lévőknek is zabszem lehetett a seggében, mert senki sem akart megelőzni, nehogy mögéjük kerüljön.

Szóval egy idő után feladtam, és az egészséges követési távolságot is megnyújtottam egy kicsit, és megvártam a dunavecsei tükörsima, jól belátható szakaszt és ott előztem meg őket, és szerencsére már nem értek be később, pedig utána volt még egy két torlódás, de az M8-as felhajtó előtt már eltűntek a tükörből.

Sajnos a meghatározhatatlan zöld festésen és talán a márkán (Mercedes) kívül semmi azonosítót nem tudtam megjegyezni, és sajnos videót sem tudtam készíteni, mert a kamera a csomagtartóban volt, a jobb egyben ülő faterom meg mostanában esett át egy szemműtéten, így ő nem megbízható forrás...

A kérdéseim:

  • Ki ad ilyeneknek jogosítványt?
  • Ki alkalmaz ilyeneket sofőrként?
  • Mégis mi a fenét képzelnek magukról és a többi közlekedőről?
  • Hogy a fenében maradnak életben?
  • Hogy a fenében maradjak én életben? Álljak le az első pihenőnél és várjak egy fél órát, míg eltűnnek az útról?
  • Stb. stb...

De azért még nem veszett el minden reményem, mert a két idióta láttán mindenki más igyekezett a lehető legbiztonságosabban kijönni a helyzetből, senki nem próbált sem a saját, sem mások kárára erősködni velük, így hála Istennek, megúsztuk!

92 komment

Címkék: közlekedés autó hülye veszélyes teherautó

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Töpike 2009.09.16. 10:56:21

nekem hiányzik a kamionok "nemzetisége" legalább....meg a rendszámot se olyan nehéz megjegyezni, pláne ha ilyen sokáig vagy mögötte...
de lehet hogy csak nekem egyszerű....:)

szemi90 2009.09.16. 11:20:11

Én hiányolom ebből az IFA-t. Ha már a címben szerepel...

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2009.09.16. 11:24:03

@szemi90: Óvazzeg, azt én költöttem bele... :) Szorri, rögtön átírom.

szemi90 2009.09.16. 11:28:58

Köszi. Már megint a mercisek. Ejnye.

Hati_x 2009.09.16. 11:32:01

valamivel fel kellett dobnijuk az utazást! most gondolj bele , hogy nap mint nap megteszik ezt a hosszú utat! :) unják már mint a szar és kitalálnak ilyen "vicces" dolgokat (szembesáv , oda még beférek)

Hati_x 2009.09.16. 11:34:01

és persze ilyenkor sehol egy villogós-letolós SUV-os. azt már lehet tudni ki a hülye?? :)

rognork 2009.09.16. 11:37:05

akiben kétség ébredne: ezek magyarok, és általában követ szállítanak. számtalanszor futottam össze velük, ugyanott, ugyanígy. üresen kanyarban előznek, 60 tonnával megrakva meg 60-at tudnak, már ha felgyorsulnak egyáltalán.

kivégzést javasolnék, és egyben elhatárolódok magamtól. a posztíró jól tette, ahogy tette.

Peetee 2009.09.16. 11:59:42

Kis országunk legnagyobb fuvarozócégénél dolgozom. Van ~2000 gkv a cégnél, ezek között természetesen 1-2-3 címeres ökör is(ezek rövid úton kirúgatják saját magukat a vislekedésükkel), de az igazán közveszélyes állatok a maszekoknál vannak. Ott nem számít semmi, általában közös érdek, hogy legyen valaki aki elvezeti az autót occsóé' a sofőr meg már ki van tiltva fél Európából, meg az összes rendes fuvarozócégtől ,tehát marad a maszek-világ.
Ezek a legnagyobb állatok, beültetném magam mellé személyautóba. Érezze a beteg fasz, milyen az, amikor 40tonnát vezető félmeztelen vaddisznó húzza rá a kamiont 70-80-90km/h-nál.

Peetee 2009.09.16. 12:01:24

Természetesen ezek között is van normális pilóta; mint pl. a szomszédom, de feltűnően sok az igénytelen, tolakodó balkáni közlekedési morálhoz igazodó ökörállat.

No1kamionos 2009.09.16. 12:17:45

"senki sem akart megelőzni, nehogy mögéjük kerüljön" Miért mi volt mögöttük? Inkább elöttük kell aggódni.Egyébként az ilyen előzések a török kamionosokra jellemző.

Kovacsla 2009.09.16. 12:24:03

@SilentSound:
Az URL-ben még ott virít az IFA és nyilván ott is marad :-)

Macibb

A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél · http://www.planetside.blog.hu 2009.09.16. 12:29:44

@No1kamionos: Mi volt mögöttük?

Mondjuk egy szembesávból a padkára menekülő, majd onnan visszakapató, te sávodba átvágódó kalaposskkodás lehetősége.

Vagy bármi egyéb váratlan, két ilyen idiótától a legjobb a kellő távolságot tartani. Az a fél óra az autóspihenőben épp elég...

No1kamionos 2009.09.16. 12:35:42

@A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél: Az ilyen szembejövősávba átkaptatós kalaposskodásokat ki kell szűrni,mert veszélyesek a forgalom résztvevőire:)

VakondM 2009.09.16. 12:44:16

A kivégzés jó ötlet, de azt is nyílvánosan kellene. A ceremónia azzal kezdődne, hogy ketté törik a jogsijuakt.

...::: Flúgos Kamionos :::... 2009.09.16. 12:45:02

Na végre! Már úgy hiányzott :)

Ezek az idióták nem valami török-bolgár-ukrán nemzetiségűek voltak? Ők szoktak ilyesmiket csinálni.

És valóban igaz, hogy sokan alkalmaznak ilyen szerencsétleneket, mert kevés pénzért is elvégzik azt a munkát, amit mások sokkal drágábban csinálnának meg.

...::: Flúgos Kamionos :::... 2009.09.16. 12:46:10

Vazze, szerepel a posztban a nevem...híres lettem...juhujjjj! :)))

@Hati_x: Én már tudom, de nem mondom meg.

Touch-Kó 2009.09.16. 12:49:28

Szép! Vannak ilyenek sajnos.Az ilyet el kellene tiltani a vezetéstől.
Az előzések..hát igen, láttam ilyet anno én is.
Ezek, azt hiszik,hogy mivel nagy testűek, biztos nem lehet semmi bajuk..Aztán tévednek, és jön az 1 napos teljes útzár...

Kedvencem mikor kamion előz kamiont..Múltkor stopperrel mértük kocsiban, 1.70 (majdnem másfél perc) volt.

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2009.09.16. 12:54:54

@Macibb: Az URL azért marad ilyenkor, mert ajánlókba azzal megy ki, azért nem akarok rajta változtatni. Kicsit be voltam még kómázva, találtam egy teherautós képet, IFA volt, innentől adta magát a többi. ;D

@...::: Flúgos Kamionos :::...: Ja, sztárkommentelő lettél! :))

Deluxe The ForumTroll (törölt) 2009.09.16. 12:57:06

Már megint csak a picsogás. Nem történt semmi, a posztoló meg megint itt veri a nyálát ebben az anyázdában. Remélem a kamionosok majd jól eletaposnak néhány motorost, és nem fogják rontani a levegőt a száguldozással. Ugye, Kispöcs? :D

MrZed001 2009.09.16. 12:57:27

A 4-esen rendszeres, főleg a románok szokták eljátszani (személy, kamion ugyanúgy)
Ez úton is köszönjük a sávnyi szélességű laza útpadkát, ahova ilyenkor tudunk menekülni

...::: Flúgos Kamionos :::... 2009.09.16. 13:11:56

Tudom, hogy már lejárt a határidő, de szerintem akkor is Sanyci érdemli a hangszórókat :)))

llll5 (törölt) 2009.09.16. 13:44:35

Silent, előre is elnézést az OFF-ért, a te blogodat is kedvelem ,de lenne Flúgos Kamionoshoz egy kérdésem.
@...::: Flúgos Kamionos :::...: mivel, te vagy ezen az egyik kommentelő, aki nem "akasztana fel"azért, ha mondjuk végigmegyek egy buszsávon, ezért szeretnék kérdezni tőled valamit.Nem tudsz esetleg egy olyan blogot, ahol különböző autós trükköket írnak le?A guglit már néztem, de csak olyat adott ki, amin a különböző blokkolokkal kapcsolatban adtak egymásnak tanácsot a kommentelők.Előre is köszönöm a választ

cso zsi 2009.09.16. 13:47:47

Anno, amikor még minket okítottak, akkor 70 méter volt az előírt köv.táv. tgk-k között, kivéve katonai konvoj.
Manapság még a féktáv sincs meg, ezt látni az M0-n történő balesetből is.
Ausztriában, Németországban is akad elvétve "kamionverseny", majd az előzött jelez a gyorsabbnak, hogy besorolhat, már nem ütköznek. Ott 1-2 méter van közöttük olyankor. Aztán fellazul, de az nem segít egy kisorolni vágyó autóson.
Itt gyakorlatilag, ha nincs alattad 2000+-os autó, akkor nem előzöd meg ezeket sosem, mert mindig lesz szembejövő.
Nem csak határontúliak, sajnos ismert hazai fuvarozócégek sofőrjei is művelik ezt.
De láttam már hasonlót áruterítő cég(ek) furgonjával és/vagy üzletkötői autójaival, akik csapatban haladtak, és vagy ökörködtek az úton, vagy csak egymás haladását "segítették" azzal, hogy másokat feltartottak a haladásban.

szaGértő 2009.09.16. 14:10:06

@Hati_x: Dobniuk, nem? Megbuktál helyesírásból? :)

Petrodon 2009.09.16. 14:13:47

Vazz, komolyan nem esik jól végigolvasni az ilyen összehányt posztokat... :((
Csak hogy pár gyöngyszemet kiragadjak:

"láthatóan vagy nagyon üres, de még inkább durván túlterhelt volt mindkettő,"

"durván túlterhelt volt mindkettő, mert igen durván lengtek"

"és megvártam a dunavecsei...és ott előztem meg őket, és szerencsére már..."

Gyönyörű.

SickBoy 2009.09.16. 14:21:10

Ezt azt hiszem közúti veszélyeztetésnek becézik. Kamionnal, teherautóval ráadásul nagyságrendekkel veszélyesebb, mint autóval.

Csakhogy Flúgos Kamionosnak is legyen még egy sztori:

Húzott már rám kormányt kamion, a 2/a-M3 összekötőjén. Nem tegnap volt, 7-8 éve...
A külső sávban kocogtam a 2/a felől az M3 felé 80-al (annyi a megengedett), vagy kicsit kevesebbel... egy elhalálozáshoz közeli öreg kölcsönrönyó volt alattam, nem volt halálpontos a sebességmérője, de ez mindegy is, hiszen nem volt legkisebb kötelező sebesség tábla.
Utolért az istenbarma, és nem tetszett neki, hogy nem sietek. Először tolt egy kicsit két centire a lökhárítótól, aztán bement a belső sávba (amúgy sehol senki, teljesen forgalommentes volt a pálya, ketten voltunk két sávra) majd amikor kicsit előrébb volt mint én, lazán rámhúzta a kormányt, közben pedig folyamatosan nyomta a dudát.
Gyepautózás, fékezés, megúsztam. Ha nem vagyok észnél simán kinyír.

Mivel ifjú voltam még és naív - értsd: azt gondoltam, hogy a zsaruk értünk vannak, pl. hogy kiszedjék az ilyen futóbolondokat a forgalomból - az Auchan parkolójából felhívtam a yard-ot, hogy itt vagyok, ez történt, ilyen a kamion, ez a rendszáma, innen megy vagy Bp, vagy Gyöngyös felé, ne b@ssza már meg, hogy ilyet lehet.
Konkrétan ekkor csorgott be egy meseautó a parkolóba, erről istájékoztattam a diszpécsert, hogy akkor mehet az uzsgyi. De nem. Azt mondta, hogy megtehetem a feljelentést a rendőrségen.

Mivel nem láttam a pipától, elhaladtam a gödi yardra, ahol nem akarták felvenni a dolgot, mert szerintük az Dunakeszihez tartozik.
Nyilván. És? Feljelentést bármely rendőrségen tehetek, bármilyen ügyben. Bivalybasznád alsón is, ha úgy tetszik. Kivéve Gödön, mi?
Ezt el is meséltem nekik, de akkor se akarták a dolgot, integettek Dunakeszi felé.

Átmentem. Közben a kamionos valahol az országhatáron járhatott már, de azért mégis. Csendes délután, légy se zizzen, mégis másfél órát vártam, hogy méltóztasson az ÜTI megmozdulni. Aztán addigra lehiggadtam, legyintettem egyet, és haza. Végülis életben maradtam, a többi meg - azóta egyre inkább - teljesen lényegtelen.

SickBoy 2009.09.16. 14:25:22

@llll5: Én tudok autós trükköt. Elindulok és mindig oda is érek. A trükk az, hogy beülök, és nyugisan, amennyire lehet szabályosan közlekedek, mindenféle sietség nélkül.

Ezt csinálja utánam, aki tudja :o)

llll5 (törölt) 2009.09.16. 14:48:30

@SickBoy: és mennyi idő alatt érsz oda szabályosan?:))

kekecke · http://szepkiselet.blog.hu 2009.09.16. 14:57:54

Hát vagy én vagyok hülye, vagy a postoló. Egy szót sem értettem az egészből...
Szar post.

hawkeye 2009.09.16. 15:02:38

Az 51-esen az utóbbi két évben 4 alkalommal próbáltak meggyilkolni az ott közlekedő kretén állat teherautósok.
Legveszélyesebb fajta a sóderszállító, az nem ismer se istent, se embert.
Nagyon kell vigyázni velük, azon az úton mintha tébolydából szököttek közlekednének.

Tisztelet a kivételnek....

Hati_x 2009.09.16. 15:19:32

@szaGértő: utólag olvasva nekem is sértette a szememet , de ha jobban megnézed az I,U és J betűk igen közel vannak egymáshoz! :)
így lehetett ez a "szörnyű" baki.
persze ez nem mentség , tudom.

SickBoy 2009.09.16. 15:51:48

@llll5: mindegy, mert ráérek. Ez a másik trükköm :o)

A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél · http://www.planetside.blog.hu 2009.09.16. 16:21:52

@SickBoy: Nem az a fontos ember, aki siet, hanem akit megvárnak! Igaz! ;)

Marcellusca 2009.09.16. 16:41:22

@Macibb: Helló, mi? :)
Látom még élsz. :)))
(Ha nem akarsz, nem muszáj válaszolni. :D)

@SilentSound: Eztetet a státusztot hogy lehet elérni? Valami bennfentesnek kell lenni? :)

@newtehen: Úgy, úgy! Kötsög motorosok. :)
Szerintem Lacaca volt. :DDDD

@A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél: Yessssss! :)

igazi hős 2009.09.16. 17:01:09

OFF
@Petrodon: Még egy grammatikanáci. Minek olvastok, ha a tartalom nem érdekel csak a forma. A magyar nyelv olyan nehéz, hogy 99% rosszul beszéli/írja, ez főleg az elvakult nyelvtanhívők hibája.
Nesze muníció: lessz, muszály, kapú.
OFFOFF

RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2009.09.16. 17:25:10

"konstans módon tartották a 90-es tempót"
nekem is lenne kérdésem!
faszért kell megelőzni a 90el menőt? :)

schdl (törölt) 2009.09.16. 17:25:35

Elöttem múltkor egy drogos/részeg furgonos ment a Hungárián a csúcsban... Én lemaradtam, engem nem érdekel, hogy mögöttem türelmetlenkedik valaki, az ilyenhez én nem megyek közel.
Nem voltam olyan helyzetben, mint a posztoló, de megértem, hogy lemaradt.

misitcom 2009.09.16. 17:30:00

A 84esen egy ideje megszűnt ez a jelenség.Főleg mióta átadták a Vátot elkerülő szakaszt.Azon a részen négysávos az út és 110es szakasz is van rajt.Ez a rész egy kicsit fellazítja a kocsioszlopokat.Ha tovább is megépül ez a rész elég kellemes lesz a furikázás mifelénk.Na persze a flúgos kamionosokat leszámítva.

SickBoy 2009.09.16. 17:41:52

@A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél: Igaz :o)
De nem vagyok fontos ember, pusztán csak rühellek rohanni :o)))

Petrodon 2009.09.16. 18:08:14

off
@igazi hős: Agyhalottakkal általában nem állok le vitatkozni, de most veled kivételt teszek.
Nem igaz, hogy csak a forma érdekel, sőt, mivel nem vagyok túl jó helyesíró a legtöbb hibát észre se veszem...
De az, hogy valaki ilyen szintű baromságokat képes leírni jellemzi, hogy az iq-ja megegyezik a lábméretével, és ettől a ponttól kezdve nem fog érdekelni, hogy miről is akart makogni.
Neked nyilván nem szúrja a szemed, két retardált félszavakból is...
on

kranführer 2009.09.16. 18:48:31

Ugyanez a követési távolság volt kb három éve, ismerőseimmel. Öt pótkocsis gabonás szerelvény ment üresen rakodni. Az utolsó egy fékezésnél sikeresen összetolta maga előtt a másik négyet, az ő fülkéje felére összement, be is szorult a srác, de zúzódásokon kívül baja nem lett. Az első rendőr aki odaért, azt kérdezte hogy hány halott van:-)))
Ilyenek ezek a kamionosok...:-)))

TAXI 2009.09.16. 21:02:21

Ebből is látszik, hogy minden járműben vannak barmok.
Off: A kedvenceim közé tartoznak az osztrák rendszámú, kisbusszal csapatók (pl Merci Sprinter), de az i-re a pontot egy két héttel ezelőtti eset. Haladok a 81-esen Győrből Székesfehérvár felé 90-100 km/h között, amikor utolér egy osztrák csoport. Köztük 6-7 személyautó, 2 kisbusz, és egy túristabusz(!). Kedves kolléga egy kanyarban kezd előzni. Elhúz mellettem kb 110 km/h-val, egy kicsit rámhúzza a buszt, enyhe fékezésemmel, és a szembejövő segítségével befért, így elkerülte a szembe jövő lakóautót.
On: 100 szónak is 1 a vége, Vigyázzunk magunkra, és egymásra. Sokan fel se fogják, hogy nem 1,5 tonna és a családja, hanem 40 tonna vagy akár 40 ember élete a tét. És ez mindenkire igaz, származástól, vallástól, mindentől függetlenül

...::: Flúgos Kamionos :::... 2009.09.16. 21:39:10

@llll5: Bocs, hogy csak most válaszolok, de közben dolgoztam egyet :) Milyen trükkökre gondolsz? Jelenleg nem tudok ilyenről, de lehet, hogy utánanézek :)

@Marcellusca (már a moxonidin is kevés): Érteni kő' a szakmáhóó' :)))

@SickBoy: Hát igen, a rendőrségnek gyakran nincs kedve dolgozni...egyébként vannak ilyen barmok, nem bírják elviselni, ha valaki egy kicsit lassabban autózik a megengedettnél, és felidegelik magukat. Megértem, hogy aki siet, annak nehéz elviselni, sőt én sem szeretem, ha valaki 90 helyett 75-80-nal autókázik, de hát ez van, nem kelle elkezdeni dudálni, és leszorítósdit játszani.

S***ci 2009.09.16. 21:47:17

@Töpike: Természetesen magyarok voltak, ha jól láttam a sárfoltot, ami a rendszám helyén volt...

@Petrodon: A többszörösen összetett mondatokkal van bajod, vagy az irodalmi vénámmal? Bevallom a posztolás nem tartozik a legigényesebb műfajok közé, így ha érthető és nincs betűhiba, leszarom, mennyire lett nyelvtanilag helyes...

Mellesleg aki nem érti miért akartam elhúzni mellettük, az próbálja ki, hogy milyen ilyenek mögött haladni... :(

Hargita 2009.09.16. 21:56:57

Erről egy hasonló bunkó eset jut eszembe. 2009. aug. 29. Katymárról kivezető főút: elöl egy telepakolt terepjáró, mögötte egy rikító sárga markológép, amögött kettő megpakolt teherautó, így haladnak négyesben max. 30 km/h-val. A hátsó teherautó az út kellős közepén ment, rendszáma nem volt, az elakadásjelző folyamatosan villogott, és csak akkor húzodott be a saját sávjába, amikor jöttek szembe, de után azonnal visszament az út közepére.
Én mögöttük battyogtam, az úton néhány kanyart leszámítva sok hosszú egyenes van és a forgalom is gyér, de az említett hátsó teherautó nem engedett előzni. Mintegy negyedóra után az egyik szemből jövő elengedése után elfelejtett rögtön behúzódni, ezért gyorsan megelőztem, erre hatalmas dudaszót kaptam cserébe. Szerintem nincs magyarázat...

Kovacsla 2009.09.16. 23:29:17

@Marcellusca (már a moxonidin is kevés):

Rossz pénz nem vész el, tudhatnád :-)

Macibb

llll5 (törölt) 2009.09.16. 23:34:21

@...::: Flúgos Kamionos :::...: semmi gond, köszönöm, hogy válaszoltál.Nem jogi trükkökre gondolok, ahhoz némiképpen én is értek.Most hirtelen nehéz meghatározni, de pl.arra, hogy be lehet-e fóliázni úgy egy rendszámot, hogy a trafi ellen védjen vagy alkalmazható-e a motorosok által használt gumipókos/?/módszer az autó rendszámtábláján is, stb.Remélem, érthetően fogalmaztam:)Nem létkérdés, de ha utánanézel, hogy van-e ilyen blog, akkor előre is köszönöm.

llll5 (törölt) 2009.09.16. 23:45:53

@...::: Flúgos Kamionos :::...: még valami, hogy az aktuális témához hozzászóljak.Nem leszek népszerű, de nekem még sosem volt gondom a kamionosokkal, sőt anno, amikor még csak a 9o-es km-ig volt autópálya az M7-es, mindig lehúzodtak és még segitettek is, hogy mikor előzhetek.Ugyanígy segitettek, amig Gyöngyöstől még a régi 3-son kellett menni Miskolcig:)

llll5 (törölt) 2009.09.16. 23:48:05

@llll5: helyesbités:mármint ott húzodtak le, ahol az M7-es már csak autóút volt

...::: Flúgos Kamionos :::... 2009.09.16. 23:51:30

@llll5: A legtöbb kamionos normálisan közlekedik, segíti a személyautósokat. Sajnos van néhány elmebeteg, aki így közlekedik, mint a posztban szereplő egyedek, és sajna ezek miatt gondolják a kamionsofőröket idiótának.

llll5 (törölt) 2009.09.16. 23:57:39

@...::: Flúgos Kamionos :::...: így van, teljesen egyetértek.A bizonytalanul vezető autósokból viszont sajnos egyre több van, én őket tolerálom nehezen, no meg az egyirányú utcában szembejövö biciklist.

S***ci 2009.09.17. 00:41:08

@...::: Flúgos Kamionos :::...: Engem is sokszor segítenek az előzésben, csak néha nehéz bízni abban, hogy tényleg mehetek, amikor kitakarjáka előttem a fél horizontot, de még sosem húztak csőbe...

Persze sokan azt sem értik, hogy másfél méterről a kamion mögül nem lehet előzni, hanem le kell maradni, hogy kilásson az ember, és nem vakon kitolni a kocsit a szembe sávba...

VakondM 2009.09.17. 00:46:27

@...::: Flúgos Kamionos :::...:
Ugyanez igaz a motorosokra.
A szabályosan közlekedő nem tűnik fel, csak a felezővonalon közlekedő felhajtott rendszámtáblás.

STi-2009 2009.09.17. 05:19:00

Jó reggelt!
Faterom kamionos, így látom az ő oldaláról is a témát. Ő az indokolatlanul lassan haladókat "ébresztéssel" veszi rá, hogy ne 75-80-al menjenek a megengedett 90 helyett. Átmegy a szembejövő sávba, mintha előzne, rámegy 2-3 m-re, ekkor az autósok 99%-a rátapos a gázra, fater meg vissza a saját sávjába...Hatásos :D Mindig segít mindenkinek előzni, akár kamion, akár személyautós az illető, nem bunkózik, nem száguldozik, ÉS NEM SODOR SENKIT VESZÉLYBE!!!
Több, mint 3 és fél millió km van a segge alatt, balesetmentesen...
Nem a kormány mögött kell nagyembernek lenni, valaki a kommentelők közül említette, a trükk az, hogy elindul és oda is ér...Ennyi...

STi

B@nális coitus 2009.09.17. 07:26:18

Ezért is nem járok az 51-esen, szar az út, keskeny, tele van kavicsos teherekkel, amik mennem mint az állat.
Azóta nem megyek arra, amióta egy vadállat sodródva vette az egyik kanyart és én mentem szemben. A faszikémat szívesen kifektettem volna a kamionja alá....

Lipi1945 2009.09.17. 08:09:59

@STi-2009: "Ő az indokolatlanul lassan haladókat "ébresztéssel" veszi rá, hogy ne 75-80-al menjenek a megengedett 90 helyett." Oszt azt honnan tudja a kedves apukád, hogy indokolt e az adott gékkocsi sebessége vagy indokolatlan? Egyébként érdekes az emberek reakciója, én inkább lassítanék had előzzön. De mondjuk én saját megítélésem szerint nem indokolatlanul közlekedek a Patrollal 70-80 között. De éjjel minden mással is ennyivel megyek, persze sokan vígan húznak el mellettem 110-120al biztos gondolván indokolatlan, meg béna vasárnapi vezető, oszt az egyik agytröszt nemrég ki is nyirt egy biciklist. Úgyhogy tőlem csinálhat akármit én nem fogok gyorsabban menni. Egyébként teherótóval nem csak 80al lehet menni?

McKelek 2009.09.17. 08:22:49

@llll5: "és mennyi idő alatt érsz oda szabályosan?"

50 km-es távnál 90 helyett 110-120-szal menni kb. 5 perc elönyt jelent.

McKelek 2009.09.17. 08:26:24

@STi-2009: "rámegy 2-3 m-re" ... "ÉS NEM SODOR SENKIT VESZÉLYBE!!!"

A kettö üti egymást... Annyira veszélyes, hogy Németországban és Ausztriában ez kb. 3 hónap jogsivesztéshez és 5-800 euró büntihez vezet - minimum...

Apádnak mázlija volt, hogy még senki sem kapott elötte durrdefektet. Különben gondolkodhatna már, megérte-e meggyilkolni azt a pár embert.

McKelek 2009.09.17. 08:35:30

llll5, szerintem megj el valami versenypályára száguldozni.

El kell keserítselek, a legtöbb új traffipax digitális technológiával dolgozik, ami többek közt azt jelenti, hogy egy lefóliázott rendszám is láthatóvá tehetö egy kontrasztállítással. A gumipók érdekes lehet egy autón. De javasolnám a James Bond filmekben látható rendszámpörgetöt is. Ez akkor a legérdekesebb, amikor egy mobil traffipaxba futsz bele. Le is foglalnák az autódat ;)

Marcellusca 2009.09.17. 10:39:29

@...::: Flúgos Kamionos :::...: Azé' én ezt (részben) cáfolnám.
Jó húsz éve, mikor elkezdtem autózni, a teherautósok tényleg segítették a személyautósokat. Ma már csak elvétve tapasztalom, hogy irányjelző villantással jeleznék, hogy lehet előzni, mert szabad az út.

fzs.1933 2009.09.17. 11:14:13

Hülyék mindenhol vannak. Itt most volt két méghülyébb.
Azonban valahogy arról sem szabadna megfeledkezniük a "kamionosoknak", hogy a lakott területen kívül(autópálya kivételével) nekik 70km/h a megengedett sebesség. Ehhez képest ezt még lakott területen belül sem tartják be mindig.
Persze hogy nekik oda kell érni, különben kirúgják. Persze hogy a szállítmányozó cégnek is pénz minden egyes perc.
Persze ilyenkor nem számít az, hogy van olyan falu ahol a főúton nincs kijelölt gyalogos átkelőhely. Igaz, mostanában az sem számít, ha van.
Feleségemet majdnem eltaposta egy kamion, csak azért, mert egy másik mögött haladt (90 körül). A mögötte jövőnek ez nem volt elég. Meg kellett előznie mindenkit. Aztán a nagy erőlködésből vészfékezés, forgalomból kiállás és néhány órás remegés maradt.

Balesetmentes napot mindenkinek!

fzs.1933 2009.09.17. 11:18:51

Csak hogy legyen ellenpélda is:
Valamikor a tavalyi aratások vége felé autóztam, mikor is egy 6-7 kombájnból álló konvojt utolértem.
Na, ők nagyvonalúak és udvariasak voltak. Amikor látták, hogy szemből nem jön semmi, irányjelző jobbra, lassítás (volt, aki meg is állt), aztán amennyire az árok engedte, ki is húzódtak. Villámgyorsan túlestünk az egészen, én meg örömmel gondolok vissza arra, hogy igen, vannak még felelősen gondolkodó gépjárművezetők.

llll5 (törölt) 2009.09.17. 12:07:28

@McKelek: ez igaz.Nézd én főleg Bp-en autózom.Mondok egy példát:ha Óbudáról megyek a XII.-be és beállok a dugóba, kb. 1 óra alatt érek oda.Ellenben, ha használom a buszsávot és az egyetlen még meglevő menekülő utat, akkor 2o perc alatt.De vegyük Budapest-Siófok távolságot.Szabályos sebességgel ez majdnem 1 óra, 2oo körül autózgatva pedig 2o-25 perc.És ez csak egy 1ookm-es táv/természetesen csak akkor megyek nagy sebességgel, ha üres a pálya és magamon kivül nem veszélyeztetek senkit/.És most megkövezhet mindenki

...::: Flúgos Kamionos :::... 2009.09.17. 12:13:49

@Marcellusca (már a moxonidin is kevés): Teljesen igazad van. Mostanában egyre kevesebben irányjeleznek, hogy lehet előzni. Viszont ebben nagy szerepe van annak, hogy a legtöbb autós:

a. az irányjelzés után jóval később kezd el előzni, mikor már jönnek szembe, és utána persze a kamionos a hülye, mer' mijafaszé' irányjelzett.

b. megelőznek, és utána b@sznak megköszönni.

Ezért már én is visszavettem, csak akkor jelzek, ha tényleg nagyon beláthatatlan az út.

llll5 (törölt) 2009.09.17. 12:18:56

@McKelek: nem keserítesz el, megvan a megfelelő védelmem.Az egyik autó, amivel járok, minden védelem nélkül is "érinthetetlen".A másik, amivel csak akkor járok, amikor nem tudom használni a fent emlitettet, egy miniautó.Erre nem érdemes blokkolot, stb. venni, mivel ritkán használom.Viszont 3o-as táblánál is össze lehet szedni egy fotót a sünöktől, ezért kértem Flúgos Kamionos segítségét.A műszaki dolgokhoz nem értek, ezért csak példaként soroltam fel neki, hogy milyen témával foglalkozó blogot keresek.A versenypályát pedig már kipróbáltam:))

STi-2009 2009.09.17. 13:33:48

@Lipi1945: Úgy tudom, hogy a nemzetközisek mehetnek 90-el belföldön... Ha főúton egy 40 tonnás Magnummal utolérsz egy személyautót, aki előtt üres az út, a kocsin nem látsz hibát, lassítasz, míg meg nem tudod előzni, és az órád 75-80-at mutat, akkor????
Az nem indokolatlan?

@McKelek: Átmegy a szembejövő sávba és annyira megközelíti, hogyha maradna a saját sávjában, 2-3 méter lenne a különbség...Még mielőtt megkérdeznéd: minden tiszta, nem jönnek szembe, nincs kanyar, nem tart fel másik előző személyautóst, stb. A szerencsétlen személyautós észbekap és rátapos a gázra... Ja, és eddig csak Magyarországon volt "ébresztésre" szüksége

STi

Tornado86 2009.09.17. 16:00:41

Szerintem siman be lehetett volna szolni a yardnak, esetleg elkeszitve 1 kisfilmet, bar Murphy torvenye ertelmeben ilyenkor ugysincs az embernel kamera, masfelol pedig szerintem neminemu tulzas is van a cikkben.

Da Moon Iz Black (Saigo O Wasamono) 2009.09.17. 18:00:30

@STi-2009: szerintem amit apád művel, az felelőtlenség. javaslom, ne tegye. ne akarjon nevelni. egyébként meg:

"26. § (1) Az egyes járművekkel legfeljebb a következő sebességgel szabad közlekedni:
a) személygépkocsival, motorkerékpárral, 2500 kg megengedett legnagyobb össztömeget meg nem haladó gépkocsival
- autópályán 130 km/óra,
- autóúton 110 km/óra,
- lakott területen kívül egyéb úton 90 km/óra,
- lakott területen 50 km/óra,

b) egyéb gépjárművel - kivéve a motoros triciklit - valamint gépjárműből és pótkocsiból álló járműszerelvénnyel
- autópályán
80 km/óra,
- lakott területen kívül egyéb úton
70 km/óra,
- lakott területen
50 km/óra,

c) villamossal
50 km/óra,
d) motoros triciklivel, elromlott járművet vontató gépjárművel, segédmotoros kerékpárral, kerékpárral 40 km/óra,
d/1. hólánccal felszerelt gépjárművel
50 km/óra,
e) mezőgazdasági vontatóval, valamint mezőgazdasági vontatóból és pótkocsiból álló járműszerelvénnyel 30 km/óra,
f) lassú járművel, valamint lassú járműből és pótkocsiból álló járműszerelvénnyel 25 km/óra,
g) olyan járművel, amelynek kerekei fúvott gumiabronccsal felszerelve nincsenek 20 km/óra,
h) pótkocsinak nem minősülő fék nélküli vontatmányt (mezőgazdasági vagy ipari munkagépet) vontató mezőgazdasági vontatóval és lassú járművel 15 km/óra.
(2) Ha a "Sebességkorlátozás" jelzőtábla lakott területen 50 km/óránál nagyobb sebességet jelez a 3500 kg megengedett legnagyobb össztömeget meg nem haladó gépkocsival és motorkerékpárral legfeljebb a jelzőtáblán megjelölt sebességgel szabad közlekedni."

hutyutyu!

Da Moon Iz Black (Saigo O Wasamono) 2009.09.17. 18:07:11

@Sanyci: voltak részek, ahol igencsak kellett küzdeni a szövegértéssel. csak tanácsolni tudom, legközelebb olvasd át többször amit közzé akarsz tenni. érthető volt, de nem igazán olvasmányos.
a stílus az ember...

McKelek 2009.09.17. 22:16:05

@llll5: "2oo körül autózgatva pedig 2o-25 perc.És ez csak egy 1ookm-es táv"

Megbuktál matekból, mi? ;)

McKelek 2009.09.17. 22:26:03

@llll5: "nem keserítesz el, megvan a megfelelő védelmem"
Ja, diplomata rendszámmal vagy ezredesi rendöregyenruhában könnyü ;) A többi "védelem" meg legtöbbször fabatkát sem ér...

@STi: "Ja, és eddig csak Magyarországon volt "ébresztésre" szüksége"
Viszont normális országban már simán elvették volna a jogsiját. Ha nem szokik le az ilyenröl, akkor akár örökre is.
Tudod, az a gond, hogy úgy kell vezetni, hogy a vasárnapi vezetö nagymamát (= a leggyengébb láncszemet) se veszélyeztesd. Ilyen esetben pedig könnyen elöfordulhat, hogy egy ilyen hölgyemény nem a gázra lép, hanem a fékre, vagy megijed és elkapja a kormányt...

llll5 (törölt) 2009.09.17. 22:26:46

@McKelek: az autópálya bevezetőjétől értettem és 2oo feletti sebességgel, ami 24o is lehet:)

llll5 (törölt) 2009.09.17. 22:29:34

@McKelek: van másfajta védelem is hidd el:)De a miniautóval is végigmegyek -minden védelem nélkül- a buszsávon:)

Da Moon Iz Black (Saigo O Wasamono) 2009.09.18. 09:19:27

@llll5: milyen védelemre gondolsz? trafi ellen? vagy mi? Elárulom, hogy a 130 is halálos tempó lehet. 200 meg végképp. Főleg a hazai autópályákon: két sáv, sok a kamion, a vendégmunkás. Iszonyat veszélyes. Én ajánlom inkább, hogy időben indulj el. Engem nem zavar, ha használod a buszsávot, mielőtt megköveznél. Csak nem értem, milyen okosságot keresel?!

Kicsi79 2009.09.18. 09:21:39

@llll5: Kommentjeidből ítélve ritka nagy bunkó módjára közlekedsz. Addig örülj, míg nem futunk össze az utakon. Ha mégis, legyen kéznél betétlapod, mert ha pofátlan vagy összetörsz.

McKelek 2009.09.18. 11:19:33

@Kicsi79: öszintén szólva én is közlekedtem hasonlóképpen, mint llll5.

Csak idöben rájöttem, mekkora barom voltam ;)

McKelek 2009.09.18. 11:24:50

@llll5: "az autópálya bevezetőjétől értettem és 2oo feletti sebességgel, ami 24o is lehet:)"

Mindegy, itt 100 km-t nem fogsz megtenni autópályán 20-25 perc alatt, ahhoz végig egyenletesen 240-300 km/h-val kellene menned. Ez meg ismerve az autópályák állapotát elég valószínütlen. Akkor szerintem már nem élnél, ui. rád is vonatkozik a fizika - simán elrepültél volna pár helyen.

McKelek 2009.09.18. 11:26:40

@Da Moon Iz Black a napfény belülről fakad :): "Csak nem értem, milyen okosságot keresel?! "

Hát CD-t a visszapillantóra, fóliát a rendszámra, meg olyan fórumokat, ahol azt hazudják, hogy át lehet verni valamivel a traffipaxokat / kamerákat ;)

McKelek 2009.09.18. 11:54:21

@llll5: Szerintem hozzád hasonlóan ö is azt hitte, hogy tud vezetni:

automenedzser.hu/premium/20090918_vaskupac_porsche_997_turbo.aspx

llll5 (törölt) 2009.09.18. 15:32:29

@Kicsi79: te meg egy primitiv bunkó vagy. Nyugodtan összefuthatunk, én nem vagyok egy kis darab és nethuszár sem....
@McKelek: és éjjel?A példáid meg nem érdekelnek, bocs
@Da Moon Iz Black a napfény belülről fakad :): vannak bizonyos autók, amelyeket nem büntetnek meg.Ennél többet had ne írjak.
Végezetül:ez a téma részemről lezárva, csak Flúgos Kamionosnak válaszolok, ha ír nekem.

nyulambulam 2009.09.18. 18:52:27

@llll5: "és éjjel?"

Éjjel ütöttem el egy vaddisznót. Nekem mázlim volt, de 200-as tempóval valószínűleg nem lett volna.

Viszont valaki írt itt egy okos dolgot: Csak a pitiáner emberek kell sietniük, a fontos embereket megvárják...

Majd ha benő a fejed lágya, talán megérted.

STi-2009 2009.09.19. 01:11:30

@McKelek:

"Tudod, az a gond, hogy úgy kell vezetni, hogy a vasárnapi vezetö nagymamát (= a leggyengébb láncszemet) se veszélyeztesd. Ilyen esetben pedig könnyen elöfordulhat, hogy egy ilyen hölgyemény nem a gázra lép, hanem a fékre, vagy megijed és elkapja a kormányt..."
Na, az ilyen nagymami mi a f@szt keres az utakon 70-75km/h-val, ahol 90 az előírt?!
Nem szabadna ilyet mondani, de amelyiknek még feljebb is áll, megérdemelné, hogy legyalulja egy kamion...Kötögessen otthon inkább.

STi

DonVincenzo 2009.09.19. 08:34:10

Ha zöld Mercedes nyerges és sóderszállitót emlegettek akkor sejtem kik lehettek. Tudom ez nem a reklám helye de a Mobiltransnak vannak ilyen autói.

www.mobiltrans.hu/images/galery/01/Image00052.jpg

McKelek 2009.09.19. 13:12:30

@STi-2009: Szerintem meg menjen taxival vagy busszal.
Viszont jó ha tudod, hogy a 90 km/h az a felsö sebességhatár. GyK. lassabban szabad menni, gyorsabban nem.
Az is igaz, hogy indokolatlanul lassan haladással nem szabad fenntartani a többi közlekedöt, de attól még nem kell legyúrni.

Ja, az ilyen paraszt teherautósoföröknek meg igazából mindegy, hol mennek, lakott területen belüs is sok "ébreszt". Arra nem gondol, hogy a jogsija ugorhat - akkor meg miböl is fog megélni?? A rendör lesz a hülye?

McKelek 2009.09.19. 13:19:14

@llll5: "vannak bizonyos autók, amelyeket nem büntetnek meg"

A rendör meg se állít. Csak esetleg egy rossz helyre nött fa. Egészségedre.

McKelek 2009.09.19. 16:27:56

@llll5: "és éjjel?"

Miért, éjjel tovább tart 20 perc, mint nappal? ;)












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása