Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) KRESZ (1) kresz (720) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Akkor meg kire tartozik?!

2009.09.30. 09:52 :: SilentSound

Rendkívüli módon szokott bosszantani, ha arra valójában nem jogosult autós beparkol a mozgáskorlátozottak számára fenntartott helyre, az egyik legvérlázítóbb pofátlanságnak tartom. Sokan azzal szoktak védekezni, hogy túl sok ilyen hely van a bevásárlóközpontoknál, úgyse jön vásárolni, annyi rokkant, minek parkoljon messze, ha nem muszáj. Gyula nem csak mozgáskorlátozott, de még nagycsaládos is, ráadásul volt pofája a gödöllői teszkóba menni vásárolni, vagy épp kórházba. Mivel az összes, elvileg neki és hasonló helyzetben lévőknek fenntartott hely rendszeresen foglalt volt (jó részük persze jogtalanul), ezért utánajárt, mit lehet ilyenkor tenni. Szomorú, de sem a biztonsági őröktől, sem a közterület-felügyelettől, sem pedig a rendőrségtől nem kapott segítséget, mindenki hárított és a másikra mutogatva lepattintotta levélírónkat. Mi meg csodálkozunk, hogy az emberek leszarják a táblákat meg felfestéseket.

Olvastam felhívásukat melyben kérik hogy ossza meg mindenki észrevételét, ha tapasztalja, hogy mozgáskorlátozott parkolóhelyeket foglalnak el. Én mozgáskorlátozott, nagycsaládos apuka vagyok és szeretném sorstársaimat fájdalmasan érintő tapasztalataimat megosztani.

Gödöllői Tesco áruház előtti mozgáskorlátozott parkolóhelyek folyamatosan illetéktelenek által lefoglaltak. Én hiába is próbáltam meg használni 20 esetből egyszer ha sikerül. Felhívtam az illetékes helyi kapitányságot és kértem intézkedésüket, mire sajnálkozva azt mondták, NEM RÁJUK TARTOZIK. Hanem kire? Kérdeztem. Felelet: a közterület felügyeletre. Felhívtam őket is, mire azt a választ kaptam, NEM RÁJUK TARTOZIK.

Kérdésemre, hogy ha őrájuk sem, akkor mégis kire? A helyi plázának kell gondoskodni a parkolóhelyek szabadon használatáról! Bementem a plázába és megkérdeztem a biztonsági őrt, segítene esetleg az illetéktelen használók eltávolításában és a fogyatékosok jogainak elősegítésében. Azt a választ kaptam, NEM RÁJUK TARTOZIK!

Van erre a feladatra megfelelő aparát,nekik nics rá jogkörük! Hát így jártam. De ez sorozatosan mindenütt ugyanolyan probléma. Néhány helyet felsorolnék. Hatvani kórház mozgáskorlátozott parkoló! Hatvan Lidl, Hatvan Profi, Csömör Auchan és sajnos végeláthatatlanul lehetne sorolni.

Végül egy kirívó esetet megemlítek.Hatvanban a Penny előtt 2db mozgáskorlátozott parkoló van. Az egyikben egy mikrousz, másikban egy kisebbségi által vezetett Lada állt. Én leálltam a parkolóba jó messze, és onnan bicegtem kosárért.

Alig értem oda egy fogyatékos hölgy az autójával a két szabálysértő autója mögé keresztben megállt és 2 mankóval kiszált kocsijából. A kisebbségi hatalmas férfi akkor jött ki a bevásárló központból és ordítani kezdett a hölggyel, hogy takarodjon onnan.

A hölgy nem volt hajlandó és a cigány kihívta a rendőrjárőrt. Én bementem az áruházba és bentről azt láttam, hogy a kiérkező járőr nem a nagyhangú cigányt, hanem a rászoruló hölgyet igazoltatta. Még jó, hogy nem küldte el mindjárt körbefutni a parkoló körül.

Én nem néztem tovább a jelenetet, mert nem volt hozzá gyomrom. Mire a bevásárlást befejeztem, az ügynek vége volt, én pedig nem kérdezősködtem, mert féltem a választól. Remélem a leírtak tanulságosak voltak!

163 komment

Címkék: autó rendőr sztereotípia parkolás mozgáskorlátozott közterület felügyelet

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Lipi1945 2009.09.30. 15:41:30

@fingerbangs: Azé parkolsz a rokihelyre mer drága autód van? Na elmész te a ***ba!

Daily Shark · http://dailyshark.blog.hu/ 2009.09.30. 15:44:14

@fingerbangs: Szegény, úgy sajnállak, azzal a drága kocsival nem állhatsz máshová, csak a rokkantak helyére... micsoda csapás ez a sorstól!
De nagyon jó magyarázat, a rokkant is biztos értékelni fogja, aki elől elfoglalod a helyet.

The reaper 2009.09.30. 15:46:16

Nem olvastam végig a hsz-eket, szal lehet, hogy valaki már írta, de aki ilyen helyre parkol, az simán megérdemelné, hogy egy két nagydarab ember vascsövekkel tegyen róla, hogy ő is rászoruló legyen.

Sákif za morro? 2009.09.30. 15:50:38

Sose értettem hogy miért jobb ott parkolni... Finomabb az aszfalt? A vásárolt cumót nem kell cipelni, mert ugye azt bevásárlókocsiban tolja az ember. A plusz távolság meg 2o-3o m max. Nem hiszem hogy ez bárkinek is nehéz lenne.

Sákif za morro? 2009.09.30. 15:56:22

Ja, Gödöllőn meg elég magas a Pestről az aglomerációba költöző nagyképű, bunkó pestiek aránya. Ezek a legelképesztőbb dolgokat tudják produkálni. A cimborám iszonyat sztorikat szokott mesélni róluk. (X5-tel a kanyarodó sávban parkolnak, mert onnan a legközelebb a cukrászda, a műv.ház előtt a virágágyásba parkolás, stb.)

Sákif za morro? 2009.09.30. 15:59:21

@...::: Flúgos Kamionos :::...: Nem hiszem hogy ez menőség kérdése. Inkább kivagyiság, leszarósdi, meg ilyenek lehetnek a dologban. íolyan családtól amúgy se várnék sokat, ahol anya és apa ülnek az autóban, a kisköcsög meg az ablakon dobálja ki a mekis poharat és zacskót a piros lámpánál. Kérdésemre, hogy ugye nem tervezik ott hagyni, az a válasz: Miért ne?!

Canis Lupus Libertas (törölt) 2009.09.30. 16:00:33

@fingerbangs: Ha nem lehet kevesebb etnikum, akkor elfogadhatónak tartanád azt a megoldást is, hogy a mozgássérült és nagycsaládos helyek mellé esetleg kialakíthatnának 5x15 m alapterületű prémiumautó parkolót? Esetleg ezek köré harckocsi akadályokat, többlépcsős drótakadályt és a sarkokon elhelyezett géppuskafészkeket alakíthatnának ki. Természetesen éjjel a nappalit megszégyenítő fényerővel megvilágítva és magától értetődő módon néhány m széles felgereblyézett földsávval. A földsáv különösen praktikus, hiszen ha a sikeres vásárlást követően a felsoroltak ellenére nem csak a saját lábnyomaidat látod, akkor az áruház területén - beleértve természetesen minden talapalttnyi részt - éppen tartózkodókat meg lehetne tizedelni - csak a miheztarás végett.
Az érvelésed egyébként teljesen érthető és kiérzik belőle kellő empátia és önmarcangolás is, de szerintem keveseket győztél meg. Már csak azért sem, mert az emberek jórésze nem ért a kocsikhoz, nincsen a fejükben az eurotax katalógus, így egy drágának látszó autó a nem neki fenntartott helyen nem a leírtakról árulkodik. Kivéve persze, ha közben halk Wagner szűrődik ki a zárt kocsiból a kalaptartón pedig Friedrich Nietzsche: Ecce homo.Hogyan lesz az ember azzá, ami címmel első kiadásban és eredeti nyelven, mert az lehet enyhítő körülmény... :)

Lipi1945 2009.09.30. 16:01:23

@...::: Flúgos Kamionos :::...: Vajon mimindenre érzi még feljogosítva magát, mert neki drága kocsija van.

Ja ez most új státusszimbólum, ha nem rokihelyen parkolsz akkor senki vagy. :)

Lángharcos 2009.09.30. 16:03:42

Btw ha illetéktelen parkol a roki helyen, akkor minimum egy összekarcolás jár neki.

Kivéve, ha a roki helyen nem látszik, hogy az, pl. hagyták lekopni a festéket, kitáblázni meg luxus..

...::: Flúgos Kamionos :::... 2009.09.30. 16:05:03

@Lipi1945: Csak a lúzerek parkolnak a "rendes" parkolóhelyen. Az igazi nagymenők, mint pl. fingerbangs a rokihelyen parkolnak, mert nekik ez jár. Mert ők a világ urai :)

Egyébként dicsérendő, hogy felvállalta, sok ide kommentelő itt mondja, hogy ő aztán sose, de ha így lenne, akkor nem léteznének ilyen bunkók. :)

Asszem 2009.09.30. 16:05:07

Egyetértek a kamerás kommenttel, tényleg annyira egyszerű lenne pontot tenni erre a problémára: kamera és kész. Ja, és én az áruház helyében igenis bevenném a biztonsági őr munkakörébe a parkolóhelyek ellenőrzését és ezt jó nagy transzparensekkel világossá is tenném...

plusz ugye az egész rokkanthelynek az az értelme, hogy aki nehezen tud mozogni, annak könnyebb legyen eljutni az autóból az áruházig...tehát csak olyan kaphasson és használhassa az igazolványt, akinek tényleg mozgási problémája van.

kutya_zzr · http://www.hegylakok.hu 2009.09.30. 16:09:55

Undorító bazdmeg.

Nálam ott van az autóban a kártya, élhetnék is vele (szabályosan) de minek: én el tudok gyalogolni 50 métert, nem vagyok én BMW-s/Hummeres/S-Mercis...

bonnie · http://bonnie.freeblog.hu 2009.09.30. 16:14:39

@Asszem: A kártya emberre szól és nem rendszámra...

Prakt! 2009.09.30. 16:17:44

Hi!
Gödöllői révén meg tudom erősíteni a tesconál lévő helyhiányt. A rendőrök éjjel ott szoktak lenni a parkolóban, és a suhancokat igazoltatják meg büntetik. De a "norvég vendégmunkásokat" akik roki helyen állnak, nem mernek hozzájuk szólni.

Amúgy általában én mindig a jó messze állok le a kocsival. Nem csapják neki az ajtót az enyémnek, és fél perc sétától nem leszek rosszul!

Netuddki. 2009.09.30. 16:18:21

Mozgássérült nem tud beállni a parkolóbe, mert nem jogosult használja?
Tessék szépen felhívni a rendőrséget. Ha nem intézkednek, akkor meg az ügyészségen bejelentést tenni.
Előbb utóbb csak történik valami. Nem azért fizetünk adót b.tok+, hogy eltűrjük, hogy ne végezzék el a munkájukat azok akiket fizetünk!

Nomante 2.0 2009.09.30. 16:19:07

Rokkantparkolni egészségesen ősi román szokás...

Kivánom azoknak, akik "direktbe" egészségesen odaparkolnak a rokkantparkolóba, hogy hamarosan nekik is szükség legyen egy ilyen parkolóra.

nalazo 2009.09.30. 16:25:41

Az így parkolók csak egyetlen időmetszetben tudnak gondolkodni. Vagyis, ha abban a pillanatban,amikor odaérnek, nem foglat a rokkantparkoló, akkor oda szabad beállni. Az, hogy akár egy perc múlva szüksége lenne rá egy jogosultnak, eszébe sem jut.

kopaszállat 2009.09.30. 16:30:59

@fingerbangs: lécci a rendszámodat, most vettem kromofágot!
Szánalmas vagy a "nem olcsó autóddal". Most őszintén mi a típusa??? 10 M felett, vagy ne adj isten alatta?
te faszfej

hatesz 2009.09.30. 16:31:40

@Asszem: "kamera és kész" sajnos nem ilyen egyszerü ám kamerával megfigyelni egy parkolót, személyiségi jogok (könnyü beazosíthatóság - rendszámtábla), felvételek kezelése stb.
Tudod mi kellene? Az emberek szemléletmódjának kellene megváltoznia! Itt Németországban pl. ha valaki beáll egy ilyen mozgássérült parkolóba, szinte azonnal ott terem 2-3 járókelö, hogy halló, ezt mégis hogy képzeli, és megmutatják neki a legközelebbi parkolóhelyet. Ha nem áll el onnan, hívják a rendöröket.
Ez sok dologban így van. Elfordítjuk a fejünket, majd más ugyis segít/beszól, a neten meg jól kidühöngjük magunkat. Ez megold valamit??? Leginkább a fejekben kellene egy új Magyarországot elindítani.

okoska100 2009.09.30. 16:36:30

Bármely bolt ,áruház, kereskedés tulajdonában lévő parkoló közforgalom számára megnyitott magánterület.Ez azt jelenti,hogy a hivatalos közegeknek (rendőrnek,közterületesnek stb)kötelessége ott eljárni azokkal szemben akik a kresz szabályait megszegik, még abban az esetben is ha az illető terület körbe van kerítve és a gazdája mondjuk sorompóval szabályozza a ki és bejutást.A vicces az ,hogy a terület gazdája által foglalkoztatott biztonsági őr már nincs ezzel a jogkörrel felruházva,nem bírságolhat,nem tehet gyakorlatilag semmit a szabálytalankodóval csak max figyelmeztetheti őt.

Egyébként a tilos helyre parkoló mercibmwket vagy bárkit úgy lehet megtanítani a jó modorra,hogy mielőtt elmész az autója előtt körülnézel nem figyel e valaki,majd jó közel mész az illető autóhoz,és egy kulccsal,szöggel vagy éles tárggyal jó erősen megkarcolod a kocsi legalább két elemét.
Ja a térfigyelőre is ügyelni kell.

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2009.09.30. 16:46:24

@hatesz: A kamerázás valóban nem csak abból állna, hogy felszerelek egy kamerát, viszont az általad említett problémák műszaki megoldása mind létezik és a jogit se lenne olyan nagyon nehéz megoldani (illetve lehet, hogy nincs is jogi probléma, csak úgy mondogatják egyesek, ezt nem tudom, csak gyanítom...)

A mentalitásban nagyon igazad van, de az sajnos nem változtatható meg egyik napról a másikra. Egyébként pedig az, hogy ez mondjuk a németeknek sem feltétlenül a génjeikben van benne, az nagyon jól látszik azon, ahogy pl. éppen Magyarországon tudnak viselkedni a német turisták, mert érzik-látják, hogy itt "lehet".

Azaz a törvény szigorú betartatása (mármint ott) legalább olyan fontos különbség, mint az emberek mentalitása.

misitcom 2009.09.30. 16:49:23

Bocsánat,hogy eltérek a tárgytól!
Nekem is volt egy Tesco-s esetem.Kb. 4 éve hazafélmenet megálltam a szombathelyi nagy Tesco-nál.Olyan helyen amit nagyobb autóknak alakítottak ki.Fiat Ducato Maxi-val jártam akkoriban.(hat személyes+plató)Mire végeztem a vásárlással az ablaktörlőmre odavolt téve a közter.felügy. tasakja.Ötezerforintos csekkel és indoklásként,hogy tilosban parkoltam.Másnap bementem a hivatalba és megpróbáltam utána járni ,hogy miért?Azt a felvilágosítást kaptam,hogy a Tesco biztonsági főnöke kérte meg őket a járőrőzésre.Mert a kamionokkal behajtanak és széttapossák a parkolókat.Pedig ki is van téve a tábla ,hogy teherautóval behajtani tilos.Mondom az ügyintézőnek ,hogy akkor valami félre értés történt,mert én egy 3,5t összsúlyú kis teherrel voltam.Vissza kereste a fényképet az iktatási szám alapján.Megnyugodott,hogy nincs semmi probléma a bírság jogos,mert teherautó van a képen.Ekkor egy kicsit felment bennem a pumpa és biztosan hangosabban folytattam a mondandómat mert kijött a főnök is .
Mégpedig az volt a további felháborodásom(megdöglőt a tehenem ,dögöljön meg a szomszédé is)ha engem megbüntetek a mellettem állókat miért nem?A fotón is látszott ,hogy jobbra balra mellettem hasonló kisteherautó álltak.Az volt a válasz,hogy azok nem platósak.Itt KO.Vagyis ami platós az teher ami nem platós az nem teher?A főnök nem tudott igazán frappáns választ adni ,ezért kitalálta,hogy írjak egy kérelmet a családi és anyagi helyzetemre hivatkozva.Így az ötezret megfelezték amit a helyszínen be is fizethetek.

A Tesco felkérheti a közterület felügyeletet,hogy az ö magánterületén intézkedjen.Az én adómból élnek és a Tesco-t szolgálják?

Canis Lupus Libertas (törölt) 2009.09.30. 16:50:16

@okoska100: Érdekes elmélet ez a "Szöggel egy szebb jövőért!" Pedagógiai szempontból lehet érdekes, de nem vennék mérget arra, hogy az eljárásod a várt eredményt hozza. Mert ugye rögtön jön a következő felmérés igénye, miszerint állítsuk fel a "ki a nagyobb paraszt?" listát. Azaz az a gyökér, aki nem veszi figyelembe a spec parkolót, vagy az aki önjelölt önkéntes rendőr módjára, sunyin akár több 100 000 HUF kárt okoz. Nálam nem lenne egyértelmű a sorrend...

okoska100 2009.09.30. 16:58:50

@Canis Lupus Libertas: Szerintem a gyökér az aki nem veszi figyelembe a rokit és beparkol,bár elismerem az sem szép dolog ,hogy valaki tetkót helyez el a kocsijára,csak sajnos azokat a nagyongyökereket csak így lehet leszoktatni a tiltott helyen parkolásról,2-3 százezres fényezés után biztos rájön arra,hogy miért kapja.És tuti nem áll oda többet.
Ja nekem is prémium márkás autóm van nem is az olcsóbb változat,de a kreszből csak a gyorshajtásra vonatkozó passzust szoktam megszegni,még tolakodni is csak akkor tolakszom ,ha helyismeret hiányában kerülök olyan helyzetbe.

Tomzone 2009.09.30. 17:05:54

Én véletlenül éppen láttam az esetet:
A rendőr valóban előszőr a rokkant hölgy papírjaival maszatolt, miközben a kisebbségi folyamatosan magyarázott, be nem állt a szája. Ezt végül már nem bírta cérnával, és visszakézből úgy képen törölte a ladás fickót, hogy az úgy elterült a földön hogy a kerekesszékéből is kiesett...

misitcom 2009.09.30. 17:12:28

A rokkantaknak kijelölt parkolót nem is szabadna számításba venni , ha üres ha nem.Egy normális autós azt úgy kezeli mint ha ott se lenne.Ebből következik ,aki oda áll az nem normális.Vagyis nem hinném ,hogy meggyőzhető épkézláb érvekkel.

vwgery 2009.09.30. 17:17:04

lehet rosszul tudom, de ezek alapból magánterületek, amikkel a sünök és a közterületesek is megállapodhatnak, hogy bírságolnak felügyelnek. pl: miskolc-egyetemvárosba 2008 óta büntetgethetik az ott közlekedőket. előtte nem volt megállapodásuk az egyetemmel

Joe-ból is megárt a shock !!! (törölt) · http://www.tuzelestechnika.net/ 2009.09.30. 17:18:14

Bassza meg az összes köcsög aki oda áll és nem mozgáskorlátozott, vagy egyszerűen csak legyen lábavesztett, aztán megtanulja.
Nem vágom másoknál hogy volt ez, de mi prikézsiából sem álltunk be ilyen parkolóhelyre, nem akarunk mi mozgássérülté válni, ha nem muszáj, és annak aki meg ígya éli a mindennapjait, annak legalább ennyi könnyebbség legyen, hogy közelebb állhat.

Egyébként kurva nehéz egészségesen 30 méterrel többet gyalogolni.
Múltkor egy jól szituált, teljesen egészségesnek látszó 30-as nő ült be a rokis helyen álló verdába, és mikor furcsán néztem rá, akkor csak mosolygott. Hát szívem szerint basztam volna le neki egy akkorát, hogy kettétörik a gagyi versace szemüveg az arcán.

KaPé 2009.09.30. 17:23:05

Az áruház parkolója közforgalom elől el nem zárt magánút, így ott a kresz szabályai érvényesek és mind a rendőrség, mind a közterület felügyelet büntethet. Nálunk pl. üresek a mozgáskorlátozott parkolók, mert rendszeresen járnak arra a rendőrök és megbüntetik, aki jogosulatlanul ott parkol.

2009.09.30. 17:30:11

Szerintem meg tök egyszerű, mért használják a rokiparkolót! Én akkor jöttem rá amikor új autóm lett...
A rokiparkolókban általában van hely kinyitni az ajtót, kiszállni...
A nem rokiban pedig szinte semmi hely sincs. Nem kell ezt túlspirázni, csak meg kell nézni pl. a Dunakeszi Auchan parkolóját...
Aztán ha volt szerencséd egy hülye majom mellé állni, akkor mire visszaérsz már fényeztetheted az ajtód, jobb esetben cascora, rosszabb esetben saját zsebre...
Szerintem ennyire egyszerű. A Té parkolótervezőknek bele kéne számolni a ki és beszállást is, nem csupán annyit, hogy éppen elférjen egy átlag autó... Erről mért is nem beszélünk??
Amúgy meg mi azt mondjuk az efféle lepra helyeken, hogy "autó mellé nem állunk".

Aki elfoglalja a roki helyet:
- vagy jogosan teszi
- vagy vigyázni akar az autójára(!!!)
- és vagy sajnos paraszt is lehet...

efhábé 2009.09.30. 17:30:53

@Ben Zinkoot: Megjegyzem, a legarogánsabb népség ezen a környéken (értsd Gödöllő és Bp. közti települések) a helyi jólmenő csávó, aki szerint övé az egész környék, mert ide született, vagy legalább 30 éve itt él.
Sokkal rosszabbak, mint azok az expestiek, akik anyagi okokból nem bp. kertvárosi területein, hanem a városhatáron kívül vettek házat.
(Egen, jómagam is ilyen expesti lennék, akinek ház kellett, de izibe, viszont a bp.-i árakat nem tudta megfizetni). Azt látom, hogy a gyüttmentek sokkal normálisabban viselkednek, mint a felkapaszkodott helyiek. Mert nem a kőgazdag népség költözik ki Gödöllő vonzáskörzetébe, mert igyekszik beilleszkedni stb-stb.

efhábé 2009.09.30. 17:31:59

@KaPé: Közforgalom elől el nem zárt magánút nincs. Közforgalomnak átadott magánút van.

efhábé 2009.09.30. 17:34:05

@...::: Flúgos Kamionos :::...: Ez állandóan visszatérő témája a blognak, hogy ki igen, ha az itteniek sosem.
Szerintem ez ennél sokkal egyszerűbb.
Akit érdekel az autózás, a kresz, ilyesmi, az blogot olvasgat és igyekszik betartani a dolgokat.
Aki meg szarik bele a sebességhatárokba, indexelésbe, tolakszik, egyenesen megy kanyarodósávból, beáll rokihelyre, az meg szarik bele és nem olvas autozz.blogot

newenergy · http://altenergia.blog.hu/ 2009.09.30. 17:35:06

igen ez a helyes, hogy ha megjelenítenétek a rendszámait képeken azoknak akik oda parkolnak...

sreetfighter 2009.09.30. 17:39:37

Talán azzal is lehet az emberek fejében némi változást elérni, ha ilyet látsz akkor odamész elmagyarázod, hogy ez nem helyes és megkéred szépen, hogy álljon arrébb.
Ha hiszitek ha nem, nekem már 3-szor bejött.
Igaz egy mésik alkalommal majdnem verekesés lett a vége.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2009.09.30. 17:46:26

Hogy jogosan állna a rokiparkolóba be mindenki, csak ezt kívánom. Mindenki értse, ahogy akarja.

vwgery 2009.09.30. 17:47:35

@gyorsan: attól hogy félti az autóját még paraszt. én is féltem. igyekszem olyan helyre állni ahol jobban elférek

sreetfighter 2009.09.30. 17:49:25

@efhábé:
Ez így túl egyszrű lenne. Az embereknek talán van saját értékrendjük. Nekem legalábbis van.
Nem érdekel a sebességkorlátozás, néha furakszom, neha egyenesen megyek az elkanyarodó sávból, denem bekéredzkedve, hanem első sorból kilőve, de megállok a zebra elött, soha nem állok rokkant parkolóba, beengedem magam elé aki jelez, figyelek a többiekre és olvasom a blogot.

Reggie 2009.09.30. 17:50:13

@gyorsan: aki az uj autojat felti az ne a roki helyre alljon, hanem tavol a bejarattol ahol nincs mas auto.

sertésmájkrém 2009.09.30. 17:53:11

@pt_tomi: Erre az időre nem kellett volna rokiparkolóba állni, mert nem volt rá engedélyük, amit kitegyenek... Ez van, a megújítás idejére kellett volna váltani parkolójegyet.

Testvéremet azért büntették meg, mert nem látszott a kiállító önkormányzat neve. 66000 ft-ra... Nem volt baj, csúnyán sántít, tehát nem csaló, hogy a fénykép látszik, a kártya száma látszik és bemutatná. Nem lehet.
És még örülhet mert ez a minimum bírság Budapesten. A cinikus válasz az volt, hogy lehetett volna 109000 ft is.
Ja, rettentő genny módon volt fényképezve a kártya szinte a motorháztetőről.
Fellebbezni a pesti önkormányzatnál lehet, de halasztó hatálya nincs 10 nap van a befizetésre.

Magyarország.

efhábé 2009.09.30. 17:57:18

@gyorsan: Ha azért áll be a rokiparkolóba, mert vigyázni akar az autójára, akkor paraszt.
Ha nem roki és vigyázni akar a kocsijára, akkor megáll a tömegtől kicsit távolabb.
Én még nem láttam a fogarasi úti tescón kívül olyan áruházat, aminek ne lett volna legalább 2x-esen túlméretezve a parkolója. Ezt a 2x túlméretezést úgy értsd, hogy a legdurvább, karácsony, húsvét előtti forgalomnál szokott kb. félig lenni az áruházak parkolója, azaz mindig van olyan hely, ahol legalább egy-egy hely még szabad mindkét oldalról. Ja persze, odáig sétálni kell vagy 200 métert, bocsi...

Mackósajt66 2009.09.30. 17:57:54

Csak két rövid észrevétel:

Ma hazafelé jövet bementem az egyik TESCO-ba és két rokiparkolóban egymás mellett állt egy SUZUKI terepjáró, meg egy cca. 20 millás BMW, mindkettőn szabályos(nak látszó) rokiigazolvány. Jött ki két röhögcsélve 20 körüli plázacica, az egyik beült az egyikbe, a másik a másikba. Mivel egyik sem volt rokkant, az igazolvány vagy hamis volt, vagy valakinek a jogán szerezték csak jogosulatlanul használják. Így jobb?

A másik: olyan, hogy családi parkoló, a KRESZ szerint nem létezik, úgy hogy oda az áll, aki akar. Ennyi erővel felfesthetnének kutyás parkolót, idősek parkolóját, 50 körüli szőke kékszeműek parkolóját is....

efhábé 2009.09.30. 18:00:32

@sreetfighter: "Nem érdekel a sebességkorlátozás, néha furakszom, neha egyenesen megyek az elkanyarodó sávból, denem bekéredzkedve, hanem első sorból kilőve"

Javaslom, hogy szarjál farfekvéses sünt, aztán nyeld is le azonnal.

hatesz 2009.09.30. 18:00:40

@newenergy: "igen ez a helyes, hogy ha megjelenítenétek a rendszámait képeken azoknak akik oda parkolnak."
Na éppen az ilyenektöl áll fel a ször a hátamon. A fotelböl "szégyenfalra" felrakni képeket, na ez aztán a megoldás. Megmondjam mekkora hatása van az ilyennek? Semmi! A való világban legyetek bátrak és ne a monitor túloldaláról. Mert amíg nem volt internet, legalább néhány ember el tudta ott helyben nmondani a nemtetszését az ilyen bunkó barmoknak. Most meg mi van? A netet hudemegmondjuk hogy milyen bunkón parkolt, még a képét is kitesszük!!! bravó, ez aztán a fejlödés.
@promontor: igen, ha "kiszabadulnak" a németek, akkor elég fura állatokká válnak. De azt is jól látod, nálunk azért, mert látják hogy ott lehet. Remélem egyszer majd a magyar gondolkodásmód meg fog változni. Nem szemetelünk az utcán, mert az a "mi utcánk", vigyázunk a köztulajdonra, mert az a "mienk", nem lopjuk az állam pénzét... stb hát sokmindennek kellene változnia...

2009.09.30. 18:03:23

@efhábé: Pont ezért mondom! Ha egy picit - de tényleg csak egy picit - szélesebbre lennének tervezve és készítve a parkolók, az egész gond nem lenne!
A többi dologban egyetértünk!
Sok felé megfordultam már vidéken ahol nem széles, hanem csupán normális méretű helyek voltak... Itt a városban, különösen ezekben a gyönyörű bevásárlóközpontokban meg mintha a kispolski vagy a smart volna az etalon. Mért? Főként, hogy távolabb valóban sok az üres hely. (Meg persze a tolvaj is...) :-/ A szomszédom is egy ilyen helyen parkolt. Aztán mehetett haza, majd 2 nap múlva visszavásárolhatta az autóját... Ez egy cora parkolóból kezdődött a túlparton Budakalászon... Szóval vannak bajok...

KuKori · http://ireland.blog.hu 2009.09.30. 18:04:47

@Reggie: Az járjon kerékpárral inkább. Aki két helyre parkol féltésből, annak úgyis végigszántják a fényezését és akkor meg mi értelme volt?

Ha meg olyan menő, hogy "féltős" autója van, akkor vásároljon plázában, elit kisboltban, vagy hozassa házhoz a rendelést... :P Vagy keresse fel elmeorvosát.

Reggie 2009.09.30. 18:06:38

@KuKori: Vagy bereljen sofort aki vigyaz a kocsijara.

2009.09.30. 18:07:12

@gyorsan: ja ás a tolvajok hívták fel!! Mikozben a kocsiban semmi nem maradt ami autal a címükre, telefonszámukra...
Sünök... Ugyanmár...

KuKori · http://ireland.blog.hu 2009.09.30. 18:07:23

@Reggie: tényleg, igazán "féltős" autókhoz sofőr is dukál :)

Grigorij 2009.09.30. 18:09:09

De hát TÉNYLEG nem rájuk tartozik!

beste 2009.09.30. 18:13:55

naszóvalkérem. Éppen a múlt héten jött meg egy bünti a rendőrségtől a céghez, mert egy bunkó kollega a budaörsi tesco-ban megállt a rokihelyen. Tehát rendőrségre tartozik.

indapass90210 2009.09.30. 18:22:16

Azért állt meg a cigány a bejárathoz közel, mert nagyon sietett a maunikasauba és előtte még ki kellett fosz.... be kellett vásárolnia, de nem ért rá a parkoló másik végéből csámborogni!

apócka 2009.09.30. 18:22:22

Ilyen finom köntösbe öltöztetett, az emberi humánumra alapozó cigányozós, rasszista írással itt még nem találkoztam. Postolónk bemegy az áruházba és az ablakból bámul kifele, majd aztán itt megmondja a frankót. Fúj, undorító.

pakesz (törölt) 2009.09.30. 18:24:10

@pt_tomi: hat ha az van a torvenyben leirva, hogy ki kell rakni az EREDETI roki kartyat, akkor ki kell rakni, mi van fajt volna azt a 200 Ft -ot kifizetni?
tudni kell mi van a torvenyben es a szerint eljarni,
az meg hogy meltanyossagot kap-e, en kepzeld kaptam, bementem a Centrumhoz hogy hat ha mar a szelvedolapatomhoz hozzanyultak, hogy alaja tegyek a csomagot, akkor le is olvashattak volna a lejarati idot (mivel ugy eppen le lehetett olvasni) - szoval az hogy van-e meltanyossag vagy nem az lutri, vagy bejon vagy nem (en is pl penzzel mentem hogyha elsore nem megy akkor befizetem)

indapass90210 2009.09.30. 18:25:17

@KuKori: én is féltem az autómat, illetve e pénzemet, mert majdnem 3 kiló hozzá egy kurva ajtó.... sok gerinctelen fíreg meg nem elég, hogy nem bír parkolni, még meg is lép, ha ráfordul a kocsira....

efhábé 2009.09.30. 18:25:42

@gyorsan: A szabadtéri parkolóknál ez nem igazán gond. Nem vagyok kicsi, de ott mindig kényelmesen be tudok ülni a kocsiba, ha a mellettem álló is normálisan, a hely közepére áll.
A bevásárlóközpontok mélygarázsaiban, parkolóházaiban meg azért szokott szűk lenni a hely, mert az építési hatóság meghatározza (jogszabály alapján) a szükséges parkolószámot és azt mindenképp el kell helyezni, a terület viszont adott. Ezért, hogy elférjen a szükséges parkolószám, a törvényben meghatározott legkisebb helyet tervezik (ha jól rémlik, 2,4m). Ráadásul ez a méret korábban nem volt meghatározva, csak a tervezőn múlt, mekkorát tervez.

sreetfighter 2009.09.30. 18:28:38

@efhábé:
Nem a lényeget szűrted le te szerencsétlen.

vwgery 2009.09.30. 18:41:14

@Mackósajt66: és ha lenne a kreszbe h családi parkoló? én 40 egyedülálló férfi akkor magamba vagyok 1 család :D

Reggie 2009.09.30. 18:47:34

@Dövan: Attol meg nem lehet roki helyre allni.

2009.09.30. 19:07:14

@efhábé: Na végre megtudtam, hogy honnan erednek ezek az elcs...szett parkolók! :-)
Ha törvény határozza meg, azt meg lehetne változtatni, ha valaki felvállalná az ügyet. Ha valaki illetékes a megyfelelő helyen jelezné, hogy bakker fiúk, rommá van ajtózva az autóm... Ennyi barom azért nem lehet. (még akkor sem ha Bépé...)
Az nem várható el, hogy mindíg, mindenki középre parkoljon, meg egyenesen. Lehet, hogy fáradtabb, sietősebb, stb...

Szóval, ha nem megalomán elvek mentén készülnének a parkolók, tulaj Ábrahámék nem annak örülnének, hogy van 5000 parkolóhelyük, hanem mondjuk csak 4000, de emberi - jobb világ lenne rokiparking ügyben is, ez meggyőződésem... Négyzetméterben megy így is, úgy is ugyanannyi... Kivitt pénzben is uganannyi... Tehát csak nekünk lenne jobb. Persze erre ők tesznek nagyot... Értem én...

efhábé 2009.09.30. 19:11:34

@sreetfighter: A lényeget szűrtem le, kristálytisztán.
Az egy dolog, hogy te megírod a hsz-ed és elképzelsz hozzá egy bizonyos reakciót (fanfárok és éljenzés, mert a gyalogokat mindig átengeded. Megjegyzem, ez alap, normális sofőrnek ezt nem kell külön hangsúlyoznia), az meg a másik, hogy mi lesz a tényleges reakció. Amikor megírod, gondold végig, hogyan lehet értelmezni az irományodat azon kívül, ahogy te szeretnéd. Osztán ha nem tetszik, akkor inkább ne küldd be.
A kérdés az, hogy adekvát és releváns volt-e a reakcióm, a hsz-ed lényegi mondandójára reagált-e. Megsúgom, arra bizony, az, hogy te is olvasod a blogot, nem lényegi információ, tekintve, hogy nagy népességről megfogalmazott állítások mindig általánosítóak lesznek, ugyanis nem lehetne épeszű kommunikációt folytatni úgy, hogy mindig hangsúlyozzuk, "természetesen a következtetés hipotetikus, hiszen nem végeztük nagymintás kutatást és az átlagtól eltérő kisebb csoportok jellemzőit sem soroltuk fel külön".
Te egy fokkal jobb vagy az agyatlan streetracereknél, akik másokat sem engednek be továbbá a gyalogokat sem engedik át, azonban a többi felsorolt dolog miatt mégiscsak jár neked a faszkorbács, amint arra voltam szíves felhívni a figyelmedet előző hsz-emben.
No ezek után fussunk neki annak még egyszer, hogy pontosan ki a szerencsétlen, te szerencsétlen :)

efhábé 2009.09.30. 19:16:07

@gyorsan: Nem kell megváltoztatni, a tv. jó. A probléma az, hogy sokáig ezt nem szabályozták tv-ben. Az új OTÉK 6. sz. mellékletében szerepel , a legkeskenyebb beálló 2,4m. Az bőven elég, tekintve, hogy az átlag autó kb. 170-180 cm széles.
A baj az, hogy a bevásárlóközpontok az új OTÉK előtt épültek, ezért simán lehetnek keskenyebbek.
Tulaj Ábrahámék számára a parkoló a szükséges nyűg, ők annak örülnének, ha egy darabot sem kéne építeni, ezért írja elő tv a szükséges darabszámot. Attól ők nem térhetnek el lefelé, csak felfelé. Viszont a parkolók alapterülete adott, azt növelni csak iszonyú pluszköltségek árán lehet, ezért terveztek annyi szűk helyet a tervezők :(

M. Péter 2009.09.30. 19:24:06

@Mackósajt66: Attol, hogy a KRESZ-ben nincs csaladi parkolo, az uzemelteto kirakhat egy tablat, hogy ott a parkolas 12 ev alatti gyerekkel ingyenes, gyerek nelkul pedig orankent 5000Ft.

gyorsan (törölt) 2009.09.30. 19:27:14

@efhábé: Szenzációs. Miket tudsz! :-)
Megnéztem, az én autóm 1700 széles. A 2400-as parkoló ajtónyitássa így azért meglehetősen sovánnka... Pláne ha keskenyebb is esetlegesen... :-(
Én továbbra is azt mondom, hogy ez így nem túl jó...

Történt amúgy a már említett Dunakeszi Auchan parkolójában, hogy a mellettem parkoló anyuka csak úgy tudta betenni a gyerekkosarát hátra, hogy én kiálltam. Nagyjából középen voltunk! Az egy másik kérdés, hogy ha nem állok ki, le is harcolja a hátsó ajtómat az övével, szemrebbenés nélkül.

gyorsan (törölt) 2009.09.30. 19:32:40

@gyorsan: Csak, hogy szemléletesebb legyen:

2400-1700= 700mm - tehát 70 cm.
Ezt a két oldara elosztva 35-35 cm jön ki. Ebben az oldalsávban kell kinyitni az ajtót. A 35 cm durván másfél arasz... Ez szerintem nagyon keskeny sáv...

Ráadásul, tegyük fel, hogy óvatosan nyitod, mert nem akarsz kárt tenni más és saját autódban sem. A 70 mindjárt csak 66. Ketté osztva ez már csak 33 cm. (Egy átlagos cipőtalp méret... Kb 46-os na...)

M. Péter 2009.09.30. 19:40:01

@gyorsan: Ezt elszamoltad. Ha a szomszed kocsik is 170cm szelesek es kozepre alltak, akkor 70cm hely van mindket oldalon.

Lipi1945 2009.09.30. 19:41:18

@gyorsan: Najó de a másik autó se a vonalon áll, elvileg, és akkor 70 centi van oldalanként az ajtónyitásra, az már talán elég. De ez sok helyen tuti nincs meg, nekem nagyon kicsi autóm van és énis szűknek találom a parkolókat.

gyorsan (törölt) 2009.09.30. 19:47:25

@Lipi1945: Oké-oké, igazatok van! Erre nem gondoltam!
Módosítom a tézisem. Ha én középen állok, a mellettem parkoló, pedig a vonalon áll kezdetűre! :-D
Jogos!!

misitcom 2009.09.30. 20:26:14

@gyorsan: A szűk helyre is van megoldás.Nem szoktam túlzásba vinni a kocsimosást.Aki félti a ruháját úgyis meggondolja ,hogy kisurranjon azon a 30-40centin.Inkább keres más helyet.

záporjózsi 2009.09.30. 21:24:56

@reader613: Ennyit talált ki az áruház. Nem láttam még olyan OBI-t, amelyben ne lett volna elegendő parkolóhely.

@gyorsan: A korábbiakban is el lehetett férni, az új OTÉK pedig alkalmazkodik a jelenlegi járművehez.

záporjózsi 2009.09.30. 21:33:19

@misitcom: Jó kérdés, szerintem nem járhat el saját jogkörben. "Alvállalkoznia" nem szabad. A felügyelet felügyeleti szerve az önkormányzat, annak meg a közig. hivatal.

misitcom 2009.09.30. 21:47:55

@záporjózsi: Az a szép az egészben,hogy mindenki a nagy áruházak parkolójában járőrözik.Mégsem lehet úgy eljutni az autótól a bejáratig,hogy egy-két hajléktalan,adománygyűjtő vagy román bóvliárus ne környékezne meg.Ha adsz rászoknak,ha nem akkor meg izgulhatsz,hogy mekkora karcolás lesz az autódon mire vissza érsz.

záporjózsi 2009.09.30. 21:51:29

@misitcom: Sosem adtam és sosem volt belőle bajom.

TAXI 2009.09.30. 21:52:02

Ha nagyon szükséges, akkor be lehet férni a 2,4-es helyekre is. Igaz, hogy inkább Swiftekre tervezték (1690 mm szélesség), mint pl 3-as BMW-kre (1817 mm szélesség). Egyébként azok, akik tudnak normálisan (!) parkolni, azok meg tudnak állni a kijelölt helyen. Vagy akár úgy is, hogy az egyik "szomszéd" a felfestett vonalon tartja a tükrét.

STi-2009 2009.09.30. 22:11:07

Kellemes ST-t :)
Van normális BMW-s kopasz, és van bunkó Sweetchuck kinézetű Ladás... Szerintem a lustaság is közrejátszik a rokkant parkoló elfoglalásában, mert nehogymánekemkelljen50-60m-tgyalogolni....
Mivel ezek a parkolók közel vannak, oda áll a baromja..
A kedvencem az üres parkolóban hagyott bevásárlókocsi :D

STi

U.i.: Kromofág jó ötlet!!!!

...::: Flúgos Kamionos :::... 2009.09.30. 22:17:44

@TAXI: Csak az a gond, hogy Magyarországon kevesen tudnak normálisan parkolni...:(

chkdsk 2009.09.30. 22:19:55

Ez van! Itt A KISEBBSÉGNEK MEG A MÉLTÓSÁGOKNAK MEG A KEMÉNY BŰNÖZŐKNEK VANNAK JOGAIK!

A törvénytisztelő állampolgárnak meg ki kell nyalni a rendőr seggét, hogy ne büntesse meg 2009 január 15.-én azért mert még csekk hiánya miatt nem fizette be a kötelező éves biztosítását.

Csak egy a sok közöl, de még számtalan jogtalanságot tudnák bizonyíthatóan említeni!

STi-2009 2009.09.30. 22:25:08

@misitcom: Na ezért kell 2-3 autó egy családba :D
Egy terepjáró télre, egy szedán (vonóhoroggal, lakókocsi miatt)nyárra, és egy városi szutyok.
Városi szutyok esetemben egy igazi piros, igazi 1993-mas, igazi Suzuki Swift :DD
Komolyan mondom hajléktalan riasztó, csóró gyerek meglátja, azt rögtön hátra arc, pfeejj, ettől minek is kérnék pízt..ennek sincsen :D
Meghát azt karcolgathatják...kedves egészségükre, ha az nekik jó, na bummm legyen...

STi

misitcom 2009.09.30. 22:39:08

@STi-2009: Majdnem talált.95-ös és fehér.

STi-2009 2009.09.30. 22:53:52

Hehe, jóóóóaaaz, az bírja a karcolá...akarom mondani gyűrödést...Sőt, ha te is, meg én is leszünk olyan orbitális barmok, hogy pökhendiségből beállunk a rokkantparkolóba, észre se veszik, mert olyan kicsik :DDDD

STi

misitcom 2009.09.30. 23:02:46

@STi-2009: Nem mernék oda állni ,mert jönne a rokkant kártyás Hummer és simán fölém parkolna.

misitcom 2009.09.30. 23:12:54

@misitcom: Jaj!Most jutott eszembe.Még régen mikor B1000 platóssal jártam nem volt olyan elbaszott parkoló ahova nem tudtam volna beállni.Bejártam orral a végét meg beemeltem kézzel.(szerintem most már a derekam miatt nem is menne)Meg hát nem is ide tartozik.

indapass90210 2009.10.01. 08:02:08

@Reggie: Nem, én inkább távol állok meg, két helyre keresztben, gondolja csak mindenki, hogy balfasz vagyok, és nem tudok rendesen parkolni. Így senki nem akar mellém állni.

indapass90210 2009.10.01. 08:05:21

@STi-2009: Egy rövid terepjáró (terrano, pajero), mondjuk gázzal hajtva, kurva jó egyben városi szutyoknak is.

efhábé 2009.10.01. 08:30:48

@TAXI: Miért? 2400-1817=583 mm
Azaz a kocsi két oldalán marad kb. 29 cm. Ha a melletted levő beállóra is ilyen széles kocsi áll, akkor is van 58cm kinyitni az ajtót. Azon bárki kifér kényelmesen.

efhábé 2009.10.01. 08:50:37

@gyorsan: A szélességre már válaszoltak neked, a gyerekülés tényleg problémás, ezért szoktak családi parkolókat kialakítani, amiknek a szélessége megegyezik a rokihelyek szélességével (OTÉK szerint min. 3,6m).
Rosszul írtam egyébként, hogy csak az új OTÉK szabályozta a szélességet, már a '97-es OTÉKban szerepelt a 6. sz. melléklet, amiben szerepelnek ezek. Az új OTÉK csak kisebb módosításokat hozott.

itt az OTÉK, a 6. sz. mellékletet kell keresni benne.
net.jogtar.hu/jr/gen/hjegy_doc.cgi?docid=99700253.KOR×hift=0

indapass90210 2009.10.01. 08:57:44

@efhábé: az ajtónak is van bizonyos vastagsága, meg nem illik rányitni más kocsijára, tehát ott is elveszik pár centi.

Lipi1945 2009.10.01. 09:10:02

@Dövan: Ez így van, egy rövid terepjáró városi autónak is kitűnő, nekem egy rövid ezeréves patrolom van, jól látható hol az eleje hátulja, szűk helyeken is elfér mert magasabban van a tükre mint más autóknak. És az ilyen autók elég rövidek, az enyém 4,07m. De én ezt inkább csak terepen használom, városba egy icipici suzukával járok, mivel a patrol sokat fogyaszt.

efhábé 2009.10.01. 10:41:28

@Dövan: Az ajtó vastagsága sokat nem vesz el a helyből, tekintve, hogy szögben nyitod és nyitás után, ahol kiszállsz, ott már nincs ajtó.
Kicsit szerintem túllihegjük ezt, nyilván nem lehet erőből kivágni az ajtót, de olyan tornamutatványokat sem kell bemutatni, mint néhány bevásárlóközpont fedett beállóinál. Na azok tudnak tényleg szűkek lenni, de a hipermarketek előtti nagy parkolók jellemzően nem szűkek.

indapass90210 2009.10.01. 11:55:51

@efhábé: heh, ja, ha tolóajtó van. De a legtöbb kocsin nem olyan van. Lamboról már nem is beszélve!

fda 2009.10.01. 12:13:49

@fingerbangs: Egy büszke bunkó vagy, gratulálok. Az ilyenek nem is valók a társadalomba, szomorú hogy nem kapják meg a méltó büntetésüket.

Egyébként hülye is: gondolod, az autód biztonsága tényleg épp azon a 20 méteren múlik?

efhábé 2009.10.01. 14:10:35

@Dövan: tolóajtó szögben? Érdekesen csavarodhatott a kasznija :D
Modellezd már le magadban, kinyitod az ajtót kb. 45 fokban, ahogy szállsz ki, nem ütközöl az ajtónak, hanem az éle előtt lépsz ki, ergo az ajtó vastagsága lényegtelen.

kitt206 2009.10.02. 08:02:04

A legérdekesebbek a roki kártyás taxisok. Simán kirakják a mozgássérült igazolványt az ablakba és elmennek ügyet intézni.

GZolee 2009.10.02. 10:14:35

Az összes gyökér rokkanjon meg aki a helyükre áll, utánna már jogosan használhatja a helyet.

mokkaczuka 2009.10.05. 22:25:37

A legtöbb szabályt megszegem, de aki csökik helyére áll, annak faszkorbácsot és a gépjármű elkobzását!!!












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása