Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) KRESZ (1) kresz (720) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Üresjárat miatt kilométeres sor

2009.10.02. 07:52 :: SilentSound

Nincs is szebb annál, mint amikor különböző nem túl sietős állami és önkormányzati fenntartású cégeknek össze kellene hangolni egymással a munkáikat, hogy ne legyen lezárva az a pár négyzetméter egy hétig. Promontor sztorijában is ez volt a helyzet napokig, a túrást már jópár napja befejezték, az aszfalt meg csak nem akart a helyére kerülni, az autósok ülhettek a dugóban, pedig egy kis odafigyeléssel ez elkerülhető lett volna.

Azt tudjuk, hogy a Budapest autós szempontból nem egy leányálom: mindenütt nagy a forgalom,és persze a dugók is rendszeresek. Sok helyen a nagy forgalmat és a dugót egészen kis apróságok választják el egymástól, amire a minap az Október 23-a utcában találtam "remek" példát.

A Nagyszőlős-Bocskai-Október 23-a útvonal persze sokszor önmagában is dugós, végülis az egyik fő bevezető útszakasza a belvárosnak. Ugyanakkor szeptemberben az volt a tapasztalatom, hogy ugyan sűrű volt itt reggelenként a forgalom, de olyan igazi pesti dugó nem alakult ki: a lámpákon elsőre át lehetett jutni, néha még zöldhullámocskákat is el lehetett csípni.

Ezen a hétfőn (szep. 28.) azonban változott a helyzet: már a Nagyszőlős utcán is dugó volt, aztán végig a Bocskain is. Egészen az Október 23-a utcáig igen lassan haladt előre a kocsisor. Onnantól viszont Pestig lehetett "száguldozni", egy zöldhullámmal átkeltem a Petőfi hídon.

És hogy mi okozta ezt a dugót? Másnap (azaz kedden) sajnos alkalmam nyílt fényképen is megörökíteni: egy kb. négy négyzetméteres útlezárás, ami a Skálával (illetve a jövendő Allee-val) szemben található a legszélső sávban (ld. a térképen megjelölt helyet:

Ez fogja meg a Fehérvári-Bocskai kereszteződés lámpáján átjutó autósokat, ugyanis a külső sávból át kell soroljanak a járművek a középsőbe. Ez a torlódás terjed aztán végig egészen a Nagyszőlős utcáig.

Az útlezárást a Vízműveknek "köszönhetjük", akik egy üzemzavart "hárítanak" el itt éppen. Mindezt már két napja teszik, ahogy említettem, a csatolt képek kedden készültek, de már hétfőn is pont ugyanilyen állapotban volt a terület.

Nekem nem úgy tűnik, hogy itt bármiféle elhárítás végződne éppen. Sokkal inkább azt gyanítom, hogy a vízesek már elvégezték a dolgukat, csak újra kellene végre aszfaltozni a felbontott úttestet. Úgy látszik ez nem sürgős: az a pár száz (vagy pár ezer inkább? Ki tudja, mekkora a Bocskai út reggeli forgalma) autós, akik emiatt tíz perccel tovább utaznak, hát azok nem nagyon számítanak.

Nos, a magam részéről régóta fixa ideám, hogy a közlekedési bírságokat nem csak a szabálytalan autósokra (illetve más közlekedőkre) kellene kiróni, hanem azokra (pl. közművállalatokra, javító vagy építő cégekre) is, akik napokig, netán hetekig kint "felejtenek" egy útfelbontást, így alakítva a nagy forgalmat dugóvá.

Nem hiszem, hogy olyan észvesztően bonyolult lenne a megfelelő szabályokat kidolgozni és aztán betartatni. És persze az ilyen jellegű bírságok felső határát jó magasra kellene beállítani, olyanra, hogy még egy nagyobb cégnek is elmenjen a kedve attól, hogy semmibe vegye az ezzel kapcsolatos szabályokat.

És még egy kis miniadalék a végére, ami utólag érkezett tegnap:

Végszó, heppiend: ma reggel (okt. 1.) már nem volt lezárás. Következésképp a dugó is eltűnt, a Nagyszőlős utca elejétől 8 perc alatt átjutottam Pestre. Tegnap ez még kb. 20 perce volt.

67 komment

Címkék: budapest közlekedés autó dugó útlezárás

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

RaveAcE 2009.10.02. 08:00:58

Hajrá!
Elkezded összehangolni a közmű cégek munkáit? Ha aláírás kell, segítünk.
Bizonyára azért tehetik meg,. mert nincsen semmi szanció, vagy ha van is, senki nem kéri számon.

kitt206 2009.10.02. 08:06:32

Nem messze tőlünk Zuglóban felbontottak egy utcát teljesen, mikor kezdték volna az aszfaltozást, a szomszéd felhívta az önkormányzatot, hogy mikor fejeződik be a munkálat és hogy ugye nem fogják felszedni a frissen lerakott utat a közeljövőben(lehetetlenné tették a parkolást ezzel). Az önkormányzatos ügyintéző visszahívást ígért neki, ami meg is történt és közölte hogy még a gázvezeték korszerűsítése miatt fel kellene majd bontani, de átütemezik a feladatokat és még az aszfaltozás előtt megcsinálják. Így történt, hogy csak 2 napot csúszott az út átadása, de legalább fél év múlva nem kell megint szétbombázni a környéket.

esef 2009.10.02. 08:08:05

Van nekem is egy ilyen helyem:
Bp. III. ker, Raktár u. - Vihar u. sarok. Feltúrták az egész kereszteződést, ástak árkot, fektettek bele valami kábelt/vezetéket, aztán feltöltötték sóderrel (!) az árkot és úgy hagyták. Ez kb. egy hónapja így van! Igaz ki van téve a tábla, hogy az Önkormányzat ott körforgalmat létesít, de akkor is. Ha az előttem levő felver egy kavicsot, reped a szélvédőm, akkor én szívjek valaki másnak a hanyagsága miatt???

imrus100 2009.10.02. 08:58:04

Azt azért vegyük figyelembe, hogy lehetnek olyan lépések, amik nem túl látványosak, de mégis szükségesek. Például tömörödni kell a földnek (különben megsüllyed) vagy a betonnak meg kell kötnie (a képen mintha ez lenne látható). Nem akarok védeni senkit, én is arra járok, szívtam is miatta.

Pepe83 (törölt) 2009.10.02. 09:16:17

Az Október 23-a utca érintett szakaszán, a külső sávot még csak a buszok és a taxik használhatják, bár ez nincs egyértleműen jelölve. Így aki azért háborog, hogy nem tud ott haladni, az valójában a buszsávban próbál előnyhöz jutni.

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2009.10.02. 09:25:45

@Pepe83: Nem nagyon szoktam sűrűn arra járni, mit jelent a "nincs egyértelműen jelölve"?

Pepe83 (törölt) 2009.10.02. 09:33:18

@SilentSound:

A "buszsáv" felírat lekopott, csak a kereszteződések előtt lehet nyomokban látni és nincs záróvonal sem. Úgy tudom, hogy csak a Bercsényi utca után lehet kisorolni a külső sávba.

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2009.10.02. 09:36:09

@Pepe83: Hát ha a sarkokon sem jelzik táblával és nem látszik a felirat egyértelműen, akkor az nem buszsáv és kész. Még ha eredetileg annak kéne lennie, akkor sem.

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2009.10.02. 09:40:59

@Pepe83: Hogy meddig tart a buszsáv, az valóban érdekes kérdés, de itt nem arról van szó, hogy a buszsávban surranókat sajnálnám (én nem szoktam ott menni), hanem arról, hogy a lezárás miatt a külső sávban (akár szabályosan, akár nem) haladók mindenképp átsorolnak a középső sávba, és ez az adott néhány napban az egész útvonal forgalmát megfogta.

@imrus100: A kép keddi, már hétfő reggel is ugyanígy nézett ki. Szerda reggel jelent meg az aszfaltburkolat és csütörtökre tűnt el a lezárás. Lehet, hogy 3 nap normális, ezt nyilván egy útépítésben járatos valaki tudná megmondani.

Azt azért megjegyezném, hogy ha rajtam múlna, akkor olyan szabályozást hoznék, hogy

1) Minden lezáráshoz ki kelljen írni, hogy meddig tart.

2) A helyreállításhoz előírt technológiák (és az ebből következő határidők) esetében értelmes kompromisszum legyen a gyorsaság, a tartósság és az ár között. Magyarul ne kelljen a közlekedőknek kétszer annyi ideig szívni, mert a munkát végző cég spórolni akar mondjuk 20 ezer forintot a számlán.

3) Útlezárásnál nem számítana szabadnapnak a hétvége. Azaz egy szombati felbontást a javítás elvézése után azonnal el kelljen kezdeni helyreállítani.

Pepe83 (törölt) 2009.10.02. 09:48:01

@SilentSound:

Lehet, hogy eredetileg az, csak nem tartják karban a burkolati jeleket. Ettől függetlenül az autósok még nagy forgalom mellet sem nagyon használják a sávot (csak az a kb. 10 százalék akik más esetben is elég lazán kezelik ezeket a tiltásokat:))

Én azért a jövőben is óvatos leszek, a rendőrt nem fogja meghatni, hogy lekoptak a felfestések mikor kitölti a csekket...

Netuddki. 2009.10.02. 09:51:39

Szerinted mennyi idő alatt köt meg a beton nagyokos?
Más kérdés, hogy talán nem az utak alatt kéne vinni a közműveket.

csak john 2009.10.02. 09:52:05

Most nem értem, hogy mit háborogtok. Örüljetek, hogy ilyen gyorsan elkészült. A Bojtár-Kunigunda kereszteződést átépítették körforgalommá egy-két hónap alatt, majd az utolsó aszfaltréteg lerakásához alig több mint fél évet kellett várni. Addig lehetett szopni az aknafedelekkel, az utthagyott terelőtáblákkal, az otthagyott betontömbökkel, a jelöletlen gyalogosátjárókkal, és a le és felugratásokkal a körforgalom bevezető részénél.

soibegin_ 2009.10.02. 10:02:15

@Pepe83: Az előjelző táblák alapján NEM buszsáv, csak a Fehérvári útig, azaz a Bocskai úton... Az előjelző táblák meg nem hazudnak! :D
Lehet, hogy valamikor még buszsáv volt!

Alex3000 2009.10.02. 10:02:18

Az afrikaiak tanulhatnának tőlünk, mert az ő munkamoráljuk hozzánk képest csúcs!

rekkettyés (törölt) 2009.10.02. 10:05:01

@kovi1970: a beton a teljes szilárdságát kb egy hónap alatt éri el kedves tudós barátom, az más kérdés, hogy kb 1-2 nap alatt annyira megszilárdul, hogy már le lehet aszfaltozni és mehet rá a forgalom.
Szerinted hol kellene vezetni a közműveket?

hubertusz 2009.10.02. 10:08:54

"Nos, a magam részéről régóta fixa ideám, hogy a közlekedési bírságokat nem csak a szabálytalan autósokra (illetve más közlekedőkre) kellene kiróni, hanem azokra (pl. közművállalatokra, javító vagy építő cégekre) is, akik napokig, netán hetekig kint "felejtenek" egy útfelbontást, így alakítva a nagy forgalmat dugóvá."
Teljesen egyetértek, azzal kiegészíve, hogy az útfenntartókra is legyen ez igaz, akik rosszul, vagy sehogy nem javítják ki az úthibákat!

janikahhh (törölt) 2009.10.02. 10:17:22

20 perc... az nem dugó. Próbálj ki egy péntek délutánt Frankfurt közelében a német autópályán. Na AZ a dugó.

Pepe83 (törölt) 2009.10.02. 10:18:07

@kovi1970:

Hú de jó lenne ha a vastag víz- és gázcsöveket a föld felett vezetnék:)

okostojgli (törölt) 2009.10.02. 10:20:33

@rekkettyés: "kb 1-2 nap alatt annyira megszilárdul, hogy már le lehet aszfaltozni és mehet rá a forgalom."

Ne csinálj magadból hülyét.

Snakeins 2009.10.02. 10:24:35

Töltés után van kötelezően előírt tömörödési és ülepedési idő, betonozás után pedig kötési idő.
Még így is gyakori, hogy megsüpped a feltöltés - nem 'szívatásképpen' hagyják az utat feltúrva, hanem mert vannak bizonyos folyamatok, amelyeket lehetetlen gyorsítani, vagy pedig irreálisan nagy költséggel járna.

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2009.10.02. 10:25:56

@SünTipliSün: A kis dugó is dugó. Nekünk ez jut... ;-)

@Pepe83: kovi nyilván arra gondol, vezessék a járda alatt. Mondjuk szerintem van amit a járda alatt vezetnek, de annnyiféle vezeték van ma már a fold alatt, hogy gyanítom, nem fér el minden a járda alatt. Persze lehet egyéb ok is az úttest alatti vezetésre, pl. megközelíthetőség, hozzáférés nagy munkagépekkel stb. Meg hát a kereszteződéseknél mindenképp az úttest alatt kell vinni őket, ugyebár.

Vakmacska 2009.10.02. 10:26:04

Bihari út- Mázsa tér kereszteződés. Négy napig semmi, csak a sáv vége lezárva, dugó a nagy semmiért. Aztán a Csatornázási Művek kirajta hogy övé a nagy semmi. Felhívom őket, lebaszom a szerencsétlen ártatlan telefonos operátort, hogy négy napja egy kapavágás se, kiazaköcsögakilezárta, erre mondja, hogy csak most fog majd a meló rajta kezdődni, eddig nem is zárták le....(hiszi a piszi)
Tegnap jártam arra késő este, másik oldalról is láttam, hogy helyzet ugyanaz, felásva nincs, lezárva van.
Q..anyjukat a ravatalon, az egész városban. Nem szólnék semmit ha dolgoznának, de NEM DOLGOZNAK.

rekkettyés (törölt) 2009.10.02. 10:35:59

@okostojgli: "Ne csinálj magadból hülyét"
minek szólsz olyanba bele amihez nem értesz?
pont az ilyen arcok csinálnak megukból mindig hülyét, csak ahhoz is hülyék, hogy erre rájöjjenek.

Rousboy 2009.10.02. 10:37:41

Mennyi, de mennyi ilyen jellegű lezárás van ebben a tetves városban, tényleg hihetetlen. És sokszor jut eszembe hogy ezeket a dugókat mesterségesen csinálják (Anno volt a nagy ötlet)

Nem értem miért nem lehet az ilyen piti lezárásokat, javításokat éjszaka megcsinálni.

Francba a sok idióta városvezetőve.

rekkettyés (törölt) 2009.10.02. 10:38:01

@okostojgli: Én is óva intenélek ettől, olyan dologban osztani az észt amihez nem értesz.

Pepe83 (törölt) 2009.10.02. 10:40:59

@Rousboy:

Az éjjeli munkavégzés is egy lehetőség, de ki fogja megfékezni a feldühödött embertömeget, akik majd a környező házakból pizsamában kitódulva beleállítják a munkások fejébe a csákányt??

sreetfighter 2009.10.02. 10:41:19

@Snakeins:
A betonnak egyértelmüen van kötési ideje, de
milyen ülepedési és tömörödési időre gondolsz?
Az nem magátol tömörödik, hanem rétegenként kellene döngölni! Utána azonnal betonozható!

Rousboy 2009.10.02. 10:54:18

@Pepe83: Kis javításokról beszélek. Ami azt jelenti hogy néhány négyzetméteres részek. Ahhoz hogy egy ekkora terület fel legyen törve légkalapáccsal, kell legalább 1-2 óra is.
20:00-22:00 között mondjuk?

Valami ilyesmi jellegű gondolkodás várható el a város vezetőitől is, figyelembe véve a korlátokat, amiket példának Te is említesz. De ez az egész sajnos egy pénzlenyúló robotgépezet, ahogy esik, úgy puffan.

Gera 2009.10.02. 10:58:47

Na, akkor ehhez kapcsolódóan megkérdezném, hogy más szerint is szarabbak lettek-e a Szentendrein a csatornafedelek a kifelé vezető oldalon a külső sávban, mióta "felújították" őket?

Rav Antal 2009.10.02. 10:59:17

20 perc alatt Budaörsről beérsz a Deákra. Akkor is ha csak 20 cm széles aszfalt maradt végig, és minden le van zárva. Ésszel közlekedj!

Pepe83 (törölt) 2009.10.02. 11:00:55

@Rousboy:

Komolyra fordítva én is úgy gondolom, hogy a munkavégzés időzítésekor figyelembe kell venni, hogy a közlekedés résztvevőinek, vagy a környék lakóinak okoz-e nagyobb gondot ha éjjel dolgoznak.

Egy olyan széles úton, mint amilyen az Október 23-a is, dolgozzanak éjjel, mert a dugó több 10 ezer embert érint és fontos, hogy hamar befejezzék a munkát.

Egy kevésbé forgalmas úton viszont inkább a lakók érdekeit tegyék előbbre és dolgozzanak nappal.

Rousboy 2009.10.02. 11:01:13

@Rav Antal: Ezt gondold újra szerintem.
Éjfélkor talán...

Rousboy 2009.10.02. 11:02:42

@Pepe83: Pontosan. Ezeket a helyzeteket kell mérlegelni, tervezni kell, ütemezni kell, számolgatni, optimalizálni.
Tényleg fogalmam sincs hogy kik végzik ezeket a munkákat jelenleg (tervezés szinten), de nagyon szarul csinálják, vagy nem csinálják.

Bambano 2009.10.02. 11:20:24

Szerintem meghozták a megfelelő szabályt: a betonnak x napig kötni kell, mielőtt ráaszfaltoznak. Inkább szívjál két napig, minthogy két hónap múlva megint szét kelljen szedni egy hétre az egészet.

DonnaNyányó 2009.10.02. 11:22:17

Lámpavasra minden útfelújítót és motorost :D

De tényleg, nincs ezeknek valami nyilvános fóruma (nem netes fórum), ahol felelősségre lehetne vonni őket?

TuskóHopkins 2009.10.02. 11:22:53

@rekkettyés: "Szerinted hol kellene vezetni a közműveket? "

Esetleg egy közműalagút megoldaná a problémákat.

Amúgy azt mondja meg nekem valaki, hogy egy frissen aszfaltozott úton (talán még a jelfestés sem történt meg), miért vannak a csatornafedelek körbevágva és újra lerakva.
Látszik, hogy körbe van újra rakva aszfalttal.
Ennek mi a magyarázata?
Illetve mik azok a kb. 20 centis köralakú kivágások az aszfaltból, amik hármasával egymás után vannak?

pollypudlipötty2 2009.10.02. 11:27:43

Nos, a magam részéről régóta fixa ideám, hogy a közlekedési bírságokat nem csak a szabálytalan autósokra (illetve más közlekedőkre) kellene kiróni, hanem azokra (pl. közművállalatokra, javító vagy építő cégekre) is, akik napokig, netán hetekig kint "felejtenek" egy útfelbontást, így alakítva a nagy forgalmat dugóvá."

Én ezt a jelenséget "hatósági felelőtlenség"-nek nevezem. Vonatkoztassunk el a konkrét esettől! A hasonló helyzetekben van annak az útnak kezelője, van a forgalomnak szervezője, van rendőrség, van területileg illetékes önkormányzat, van satöbbi, amelyiknek feladata lenne a közlekedés feltételeinek biztosítása. Az arra illetékes szervek gyakran nem tesznek eleget ellenőrzési feladatuknak, illetve igen gyakran nem védik meg az infrastruktúrát rendeltetésszerűen használók érdekeit. Pl. amikor az útépítés befejezte után még hónapokig ottmarad a sebességkorlátozás; amikor nem gondoskodnak egy építkezés befejezése során az út megfelelő megtisztításáról; amikor egy építkezés idején nem akadályozzák meg a balesetveszélyt okozó sárfelhordást, satöbbi. (Vagy amikor pl. az intézkedő rendőrautó a háromsávos úton beáll az egyik sávban leállított autó mellé a második sávba...) Hasonló eseteket szélesebb körből is sorolhatnánk, nem csak az autózás területéről - az itt most OFFtopic. Teljesen világos, hogy ilyen helyzetben az arra illetékes a közérdeket sértő mulasztást követ el, amelyet szankcionálni kellene!

Most már csak az a kérdés, valóban egyértelműek-e ilyen helyzetben a felelősök; a mulasztó Hatóságot pedig milyen Főhatóság fogja szankcionálni; és milyen Főfőhatóság fogja munkára késztetni a Főhatóságot?
:-))

Kicsi79 2009.10.02. 11:39:51

@TuskóHopkins: Azért van, mert nálunk még mindig nem képesek szintbe hozni a fedeleket, és a felújítás után mégegyszer igazítják. tény, hogy hamaragg is megy tönkre, dehát nyugatról csak a hülyeséget sikerül megtanulni, a normális munkavégzést nem. A lyukak pedig rétegmintavétel nyomai.

privateer 2009.10.02. 11:56:04

@sreetfighter: ülepedés az a talajnak van de az hosszabb idő míg lenyugszik stb. sokszor a rossz tömörítés döngölés miatt süppednek meg fél év alatt a javítások.

ckv909 2009.10.02. 12:04:37

Üdv. A buszsávot nem kell mindig minden sarkon újra táblával jelölni? Tényleg egy útfestés elég, akár kopottan is? Emlékezni kell rá? Szerintem nem buszsáv, sőt, már a Kosztolányitól sincs tábla sehol. Vagy van?...

A túloldalon egyértelműen három sáv van jelölve a Fehérváritól a Kosztolányiig, sőt, azon túl is, a buszmegálló utáni saroktól lesz csak buszsáv. Szóval nem mindenki paraszt, aki abban a sávban megy, hanem.

Parajpuding 2009.10.02. 12:14:14

Mi a csodálkoznivaló? Sosem fogunk elérni oda - mint Ámerikában - ahol egy több tízméteres autópályaszakaszt javítanak ki egy éjszaka alatt. De nem toldozzák-foltozzák-taknyolják (mint itthon), hanem végig sávburkolatcsere. Ha nem látok ilyet, el sem hiszem. Ott, ha nem készül el ennyi idő alatt, horror kötbért fizet az építőcég. Ez itt Balkán, a szó rossz értelmében. És lesz még nagyon-nagyon sokáig.

Karbel 2009.10.02. 12:17:16

Mi erre a jelenségre csak egy magyarázatot találtunk:
Több felásó munkás van, mint betemető!!!

Forest (törölt) 2009.10.02. 12:19:58

Egy ekkora gödröt nem lehetne ideiglenes acélrámpával járhatóvá tenni (akár sebességkorlátozással) a szükséges kötési, tömörödési stb ideig? Vagy elvinnék a "fémkereskedők"?
Csak kérdezem...

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2009.10.02. 12:31:29

@ckv909: A Kresz 17g pontja azt mondja, hogy a buszsáv tábla a buszsáv kezdetét jelzi. Azaz nem kell minden sarkon újratáblázni. Ebből az következik, hogy addig tart, amíg nem látsz ellenkező értelmű táblát.

Persze a felfestésnek is ott kéne lenni, hát ezt tudjuk, hogy Pesten mit jelent...

Én eléggé rutinból közlekedem az adott szakaszon, tehát nem esküszöm meg rá, de emlékeim szerint a Kosztolányinál kint van a busszáv tábla, tehát amíg azt nem oldják fel, az ott buszsáv. Arra biztosan emlékszem, hogy a Bercsényitől feloldja egy tábla, onnantól nem az. A képen mutatott szakasz viszont éppen a Bercsényi előtt van még.

valaminő 2009.10.02. 12:31:50

@esef: Na azért abban a kereszteződésben senki nem megy annyival, hogy felverhesse a kavicsot. :)

Mikk^ 2009.10.02. 12:37:48

ŐŐ a közműveket a járda alatt egy normális méretű alagútban ahol a szerelő emberek is elférnek és nem kell feltúrni?

Jah hülyeséget beszélek bocs. Ez nem lenne később kifizetődő üzletág mivel nem kéne túrni stb.

Rav Antal 2009.10.02. 13:25:44

@Rousboy: Ja, én nem kocsival gondoltam...

KuKori · http://ireland.blog.hu 2009.10.02. 13:39:35

Ez amatőr. Nálunk több, mint egy hónapja "javítanak" (dolgozó ember a környékén nincsen) egy csatornarészt (15 méter kb.).

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2009.10.02. 13:58:30

@KuKori: Na mondjuk Esztergom amúgy sem semmi, mikor Párkány felől mentem hozzátok, meg kellett kerülnöm az egész várost onnan, ami 30 méterre van tőletek, csak nem lehet hol parkolni.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.10.02. 14:06:29

@Rav Antal: Én meg 30 kiló bevásárlással és két üvöltő gyerekkel gondoltam, 5 fokban, ködben, esőben.

Marcellusca 2009.10.02. 14:27:25

@KuKori: Az nem a polgi halastavába fogja vezetni a vizet? :D
Mer' akkó kussójjá, vazze! :DDDD

sreetfighter 2009.10.02. 15:16:45

@privateer:
Hát éppen ez az, hogy cseszik rendesen bedöngölni a visszatöltést. De nehe a jó tömörítés utén is megsüllyed a burkolat.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2009.10.02. 16:52:14

@SilentSound: Az kérlek szépen azért van úgy, hogy a szlovákiai forgalom ne egyenesen a városközpontba menjen bele. Az egy másik meglátás, hogy:

1. a belvárosi boltosok lassan tönkremennek
2. a turistának meg kell kerülnie az egész várost
3. így a körforgalomnál van folyamatos dugó, egészen a belvárosig

Amúgy te meg tudtál volna állni a hotel előtti nagyobb (és a kicsi) parkolóban és csak át kellett volna sétálnod a kis hídon :)

KuKori · http://ireland.blog.hu 2009.10.02. 16:54:32

@Marcellusca: Nem az a város másik vége felé van. Mellesleg csak az ő és az erdész (aki intézte a természetvédelmi terület kijátszását neki) háza előtt van fekvőrendőr jobbra és balra is egy-egy kb. 10 méterre. De úgyis le akarja záratni a forgalom elől az érintett utcaszakaszt (ti. ahol lakni fog, mert a háza már rég készen van, mégsem lakik ott).

...::: Flúgos Kamionos :::... 2009.10.02. 20:01:58

Én már tudom ki a hülye...

...a posztoló, mert ennyi erővel már leaszfaltozhatta volna a területet, és mindenkinek jobb lenne az élete :)))

schdl (törölt) 2009.10.02. 21:25:05

Látom Silent már elment a hétvégi pihenőjére :D

Gonosztörpe 2009.10.02. 22:16:23

Na akkor, hogy működik ez szerencsésebb történelmű országokban:
Illetékes cég (víz, gáz, gőzmű) bejelenti, hogy adott útszakaszon munkálatokat akar folytatni.
Rendőrség lekeríti az adott útszakaszt, és az önkormányzat minden egyes napért, amíg le van zárva az út, kötbért kér a munkálatokat végző cégtől.
Ebből kifolyólag az adott vállalat kezét-lábát töri, hogy mielőbb befejezze a melót.
Ott olyan elképzelhetetlen, hogy egy megsüllyedt csatornafedél mellé kibasznak egy egyéb veszélyt jelző táblát, ami jobb esetben hónapokig kerülgethető, rosszabb esetben hónapig dugókat okoz.
El kéne gondolkodniuk az itthoni illetékeseknek is egy hasonló megoldáson!

McKelek 2009.10.03. 00:21:54

Mintha a víz- és gázszerelés technológiájához hozzátartozna az, hogy egy bizonyos ideig nem szabad a vezetékek fölött betonozni. Viszont addig simán rá lehetne tenni egy bazi nagy acéllapot, hogy át lehessen rajt menni autóval... Igaz, azt meg ellopnák Magyarországon :-/

McKelek 2009.10.03. 00:26:00

Nem azért, de egy friss vízvezeték fölött nem nagyon érdemes egy bazinagy tömítö kütyüvel jól ledöngölni a földet, mert ugye a földdel együtt a vízcsö is maradandó alakváltozást szenved. A vizes földet meg utána nehezebb lesz újra kiásni...

kuf 2009.10.03. 12:16:31

Időszerű lenne egy cikk a 2/A (M2) teljesen értelmetlen újraaszfaltozásáról is. Ki rendelte el és miért?? A régi aszfaltréteg hibátlan volt, nem is csoda, a most felmart réteget talán 1 éve cserélték ki.. 11km-es szakaszon folyik a munka, durva torlódások, dugók alakulnak ki és nem csak napközben. Egy keddi nap hajnal 5:20kor értem a dunakeszi shell kút elé Vác felől. Egy 10méteres szakasz 1-1 végén közlekedési lámpák, persze hajnalban még nincs munka és az adott 10 méteren már le volt aszfaltozva mindkét oldal. WTF!?

Tegnap hazafele Göd és Sződliget között van egy 2x2sávos szakasz, ebből a Göd -> Sződliget irány félig leaszfaltozva, félig lemarva, ráádásként szabályszerűen S alakban pici bólyákkal terelve a forgalom ezen a kb 1 km-en. Semmi villogó fény, semmi terelésjelzés, jópáran kamilláztak este azon a szakaszon.

Természetesen sikerült ezt a helyzetet is überelni, ugyanis az egyetlen kerülőúton, a régi 2-en pedig Dunakeszi elején körforgalmat alakítanak ki :)

Don Blasius 2009.10.04. 19:08:21

Engem az háborít még fel pluszban, hogy még ráadásul olyan utakon adják ezt sokszor elő, amit néhány éve teljesen felújítottak. Itt nálunk Erzsébeten is a Vágóhíd utcában egy 4x4 méteres lezárást kerülgetünk egy hete. Az utcát meg 2 éve újították fel. Miért nem tudták rendesen megcsinálni? Annyira rendszeresek ezek.:(

Rav Antal 2009.10.04. 21:28:15

@newtehen: 30 kiló cuccal + két gyerekkel megvan 30-35 perc is.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.10.05. 15:12:28

@Rav Antal: Ahha, persze. Szerintem Te egyszerűen azért tekersz, mert még fiatal vagy autót vezetni.

záporjózsi 2009.10.05. 16:19:30

@Pepe83: Ha nincs szabályosan megjelölve, akkor nem buszsáv. Amúgy az Okt. 23. u-ban csak kifelé van buszsáv.
@steps: A Bocskai úton befelé a Kosztolányitól sehol nincs buszsáv.
@Parajpuding: Aszfaltot géplánccal lehet cserélni, pár óra múlva járható, ha megszáradt a felfestés is. Betont nem tudsz cserélni 3-4 napnál gyorsabban.

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2009.10.06. 10:16:46

@záporjózsi: Igen, ma reggel én is végig figyeltem a táblákat, befelé egyedül a Vincellér utcánál van buszsáv tábla, de az "elfogy" a Kosztolányi téren a kereszteződés előtt és utána már sehol sincs új buszsáv tábla.

Azaz nem árt néha figyelni a táblákat és nem mindig rutinból vezetni, de persze ez régi bölcsesség.

szmoker (Homo Trollicus) 2009.10.06. 17:16:06

@kuf: pont tegnap voltam arra, teljesen igazad van.

Gondolom azért kellett újra aszfaltozni, mert az előző túl jól sikerült.
Vagy mert jövőre választások lesznek, és az elvtársak gyűjtik a pénzt a kampányra, meg az ügyvédre.












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása