Nincs is szebb annál, mint amikor különböző nem túl sietős állami és önkormányzati fenntartású cégeknek össze kellene hangolni egymással a munkáikat, hogy ne legyen lezárva az a pár négyzetméter egy hétig. Promontor sztorijában is ez volt a helyzet napokig, a túrást már jópár napja befejezték, az aszfalt meg csak nem akart a helyére kerülni, az autósok ülhettek a dugóban, pedig egy kis odafigyeléssel ez elkerülhető lett volna.
Azt tudjuk, hogy a Budapest autós szempontból nem egy leányálom: mindenütt nagy a forgalom,és persze a dugók is rendszeresek. Sok helyen a nagy forgalmat és a dugót egészen kis apróságok választják el egymástól, amire a minap az Október 23-a utcában találtam "remek" példát.
A Nagyszőlős-Bocskai-Október 23-a útvonal persze sokszor önmagában is dugós, végülis az egyik fő bevezető útszakasza a belvárosnak. Ugyanakkor szeptemberben az volt a tapasztalatom, hogy ugyan sűrű volt itt reggelenként a forgalom, de olyan igazi pesti dugó nem alakult ki: a lámpákon elsőre át lehetett jutni, néha még zöldhullámocskákat is el lehetett csípni.
Ezen a hétfőn (szep. 28.) azonban változott a helyzet: már a Nagyszőlős utcán is dugó volt, aztán végig a Bocskain is. Egészen az Október 23-a utcáig igen lassan haladt előre a kocsisor. Onnantól viszont Pestig lehetett "száguldozni", egy zöldhullámmal átkeltem a Petőfi hídon.
És hogy mi okozta ezt a dugót? Másnap (azaz kedden) sajnos alkalmam nyílt fényképen is megörökíteni: egy kb. négy négyzetméteres útlezárás, ami a Skálával (illetve a jövendő Allee-val) szemben található a legszélső sávban (ld. a térképen megjelölt helyet:
Ez fogja meg a Fehérvári-Bocskai kereszteződés lámpáján átjutó autósokat, ugyanis a külső sávból át kell soroljanak a járművek a középsőbe. Ez a torlódás terjed aztán végig egészen a Nagyszőlős utcáig.
Az útlezárást a Vízműveknek "köszönhetjük", akik egy üzemzavart "hárítanak" el itt éppen. Mindezt már két napja teszik, ahogy említettem, a csatolt képek kedden készültek, de már hétfőn is pont ugyanilyen állapotban volt a terület.
Nekem nem úgy tűnik, hogy itt bármiféle elhárítás végződne éppen. Sokkal inkább azt gyanítom, hogy a vízesek már elvégezték a dolgukat, csak újra kellene végre aszfaltozni a felbontott úttestet. Úgy látszik ez nem sürgős: az a pár száz (vagy pár ezer inkább? Ki tudja, mekkora a Bocskai út reggeli forgalma) autós, akik emiatt tíz perccel tovább utaznak, hát azok nem nagyon számítanak.
Nos, a magam részéről régóta fixa ideám, hogy a közlekedési bírságokat nem csak a szabálytalan autósokra (illetve más közlekedőkre) kellene kiróni, hanem azokra (pl. közművállalatokra, javító vagy építő cégekre) is, akik napokig, netán hetekig kint "felejtenek" egy útfelbontást, így alakítva a nagy forgalmat dugóvá.
Nem hiszem, hogy olyan észvesztően bonyolult lenne a megfelelő szabályokat kidolgozni és aztán betartatni. És persze az ilyen jellegű bírságok felső határát jó magasra kellene beállítani, olyanra, hogy még egy nagyobb cégnek is elmenjen a kedve attól, hogy semmibe vegye az ezzel kapcsolatos szabályokat.
És még egy kis miniadalék a végére, ami utólag érkezett tegnap:
Végszó, heppiend: ma reggel (okt. 1.) már nem volt lezárás. Következésképp a dugó is eltűnt, a Nagyszőlős utca elejétől 8 perc alatt átjutottam Pestre. Tegnap ez még kb. 20 perce volt.
RaveAcE 2009.10.02. 08:00:58
Elkezded összehangolni a közmű cégek munkáit? Ha aláírás kell, segítünk.
Bizonyára azért tehetik meg,. mert nincsen semmi szanció, vagy ha van is, senki nem kéri számon.
kitt206 2009.10.02. 08:06:32
esef 2009.10.02. 08:08:05
Bp. III. ker, Raktár u. - Vihar u. sarok. Feltúrták az egész kereszteződést, ástak árkot, fektettek bele valami kábelt/vezetéket, aztán feltöltötték sóderrel (!) az árkot és úgy hagyták. Ez kb. egy hónapja így van! Igaz ki van téve a tábla, hogy az Önkormányzat ott körforgalmat létesít, de akkor is. Ha az előttem levő felver egy kavicsot, reped a szélvédőm, akkor én szívjek valaki másnak a hanyagsága miatt???
imrus100 2009.10.02. 08:58:04
Pepe83 (törölt) 2009.10.02. 09:16:17
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2009.10.02. 09:25:45
Pepe83 (törölt) 2009.10.02. 09:33:18
A "buszsáv" felírat lekopott, csak a kereszteződések előtt lehet nyomokban látni és nincs záróvonal sem. Úgy tudom, hogy csak a Bercsényi utca után lehet kisorolni a külső sávba.
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2009.10.02. 09:36:09
promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2009.10.02. 09:40:59
@imrus100: A kép keddi, már hétfő reggel is ugyanígy nézett ki. Szerda reggel jelent meg az aszfaltburkolat és csütörtökre tűnt el a lezárás. Lehet, hogy 3 nap normális, ezt nyilván egy útépítésben járatos valaki tudná megmondani.
Azt azért megjegyezném, hogy ha rajtam múlna, akkor olyan szabályozást hoznék, hogy
1) Minden lezáráshoz ki kelljen írni, hogy meddig tart.
2) A helyreállításhoz előírt technológiák (és az ebből következő határidők) esetében értelmes kompromisszum legyen a gyorsaság, a tartósság és az ár között. Magyarul ne kelljen a közlekedőknek kétszer annyi ideig szívni, mert a munkát végző cég spórolni akar mondjuk 20 ezer forintot a számlán.
3) Útlezárásnál nem számítana szabadnapnak a hétvége. Azaz egy szombati felbontást a javítás elvézése után azonnal el kelljen kezdeni helyreállítani.
Pepe83 (törölt) 2009.10.02. 09:48:01
Lehet, hogy eredetileg az, csak nem tartják karban a burkolati jeleket. Ettől függetlenül az autósok még nagy forgalom mellet sem nagyon használják a sávot (csak az a kb. 10 százalék akik más esetben is elég lazán kezelik ezeket a tiltásokat:))
Én azért a jövőben is óvatos leszek, a rendőrt nem fogja meghatni, hogy lekoptak a felfestések mikor kitölti a csekket...
Netuddki. 2009.10.02. 09:51:39
Más kérdés, hogy talán nem az utak alatt kéne vinni a közműveket.
csak john 2009.10.02. 09:52:05
soibegin_ 2009.10.02. 10:02:15
Lehet, hogy valamikor még buszsáv volt!
Alex3000 2009.10.02. 10:02:18
rekkettyés (törölt) 2009.10.02. 10:05:01
Szerinted hol kellene vezetni a közműveket?
hubertusz 2009.10.02. 10:08:54
Teljesen egyetértek, azzal kiegészíve, hogy az útfenntartókra is legyen ez igaz, akik rosszul, vagy sehogy nem javítják ki az úthibákat!
janikahhh (törölt) 2009.10.02. 10:17:22
Pepe83 (törölt) 2009.10.02. 10:18:07
Hú de jó lenne ha a vastag víz- és gázcsöveket a föld felett vezetnék:)
okostojgli (törölt) 2009.10.02. 10:20:33
Ne csinálj magadból hülyét.
Snakeins 2009.10.02. 10:24:35
Még így is gyakori, hogy megsüpped a feltöltés - nem 'szívatásképpen' hagyják az utat feltúrva, hanem mert vannak bizonyos folyamatok, amelyeket lehetetlen gyorsítani, vagy pedig irreálisan nagy költséggel járna.
promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2009.10.02. 10:25:56
@Pepe83: kovi nyilván arra gondol, vezessék a járda alatt. Mondjuk szerintem van amit a járda alatt vezetnek, de annnyiféle vezeték van ma már a fold alatt, hogy gyanítom, nem fér el minden a járda alatt. Persze lehet egyéb ok is az úttest alatti vezetésre, pl. megközelíthetőség, hozzáférés nagy munkagépekkel stb. Meg hát a kereszteződéseknél mindenképp az úttest alatt kell vinni őket, ugyebár.
Vakmacska 2009.10.02. 10:26:04
Tegnap jártam arra késő este, másik oldalról is láttam, hogy helyzet ugyanaz, felásva nincs, lezárva van.
Q..anyjukat a ravatalon, az egész városban. Nem szólnék semmit ha dolgoznának, de NEM DOLGOZNAK.
rekkettyés (törölt) 2009.10.02. 10:35:59
minek szólsz olyanba bele amihez nem értesz?
pont az ilyen arcok csinálnak megukból mindig hülyét, csak ahhoz is hülyék, hogy erre rájöjjenek.
Rousboy 2009.10.02. 10:37:41
Nem értem miért nem lehet az ilyen piti lezárásokat, javításokat éjszaka megcsinálni.
Francba a sok idióta városvezetőve.
rekkettyés (törölt) 2009.10.02. 10:38:01
Pepe83 (törölt) 2009.10.02. 10:40:59
Az éjjeli munkavégzés is egy lehetőség, de ki fogja megfékezni a feldühödött embertömeget, akik majd a környező házakból pizsamában kitódulva beleállítják a munkások fejébe a csákányt??
sreetfighter 2009.10.02. 10:41:19
A betonnak egyértelmüen van kötési ideje, de
milyen ülepedési és tömörödési időre gondolsz?
Az nem magátol tömörödik, hanem rétegenként kellene döngölni! Utána azonnal betonozható!
sreetfighter 2009.10.02. 10:43:42
Rousboy 2009.10.02. 10:54:18
20:00-22:00 között mondjuk?
Valami ilyesmi jellegű gondolkodás várható el a város vezetőitől is, figyelembe véve a korlátokat, amiket példának Te is említesz. De ez az egész sajnos egy pénzlenyúló robotgépezet, ahogy esik, úgy puffan.
Gera 2009.10.02. 10:58:47
Rav Antal 2009.10.02. 10:59:17
Pepe83 (törölt) 2009.10.02. 11:00:55
Komolyra fordítva én is úgy gondolom, hogy a munkavégzés időzítésekor figyelembe kell venni, hogy a közlekedés résztvevőinek, vagy a környék lakóinak okoz-e nagyobb gondot ha éjjel dolgoznak.
Egy olyan széles úton, mint amilyen az Október 23-a is, dolgozzanak éjjel, mert a dugó több 10 ezer embert érint és fontos, hogy hamar befejezzék a munkát.
Egy kevésbé forgalmas úton viszont inkább a lakók érdekeit tegyék előbbre és dolgozzanak nappal.
Rousboy 2009.10.02. 11:01:13
Éjfélkor talán...
Rousboy 2009.10.02. 11:02:42
Tényleg fogalmam sincs hogy kik végzik ezeket a munkákat jelenleg (tervezés szinten), de nagyon szarul csinálják, vagy nem csinálják.
Bambano 2009.10.02. 11:20:24
DonnaNyányó 2009.10.02. 11:22:17
De tényleg, nincs ezeknek valami nyilvános fóruma (nem netes fórum), ahol felelősségre lehetne vonni őket?
TuskóHopkins 2009.10.02. 11:22:53
Esetleg egy közműalagút megoldaná a problémákat.
Amúgy azt mondja meg nekem valaki, hogy egy frissen aszfaltozott úton (talán még a jelfestés sem történt meg), miért vannak a csatornafedelek körbevágva és újra lerakva.
Látszik, hogy körbe van újra rakva aszfalttal.
Ennek mi a magyarázata?
Illetve mik azok a kb. 20 centis köralakú kivágások az aszfaltból, amik hármasával egymás után vannak?
pollypudlipötty2 2009.10.02. 11:27:43
Én ezt a jelenséget "hatósági felelőtlenség"-nek nevezem. Vonatkoztassunk el a konkrét esettől! A hasonló helyzetekben van annak az útnak kezelője, van a forgalomnak szervezője, van rendőrség, van területileg illetékes önkormányzat, van satöbbi, amelyiknek feladata lenne a közlekedés feltételeinek biztosítása. Az arra illetékes szervek gyakran nem tesznek eleget ellenőrzési feladatuknak, illetve igen gyakran nem védik meg az infrastruktúrát rendeltetésszerűen használók érdekeit. Pl. amikor az útépítés befejezte után még hónapokig ottmarad a sebességkorlátozás; amikor nem gondoskodnak egy építkezés befejezése során az út megfelelő megtisztításáról; amikor egy építkezés idején nem akadályozzák meg a balesetveszélyt okozó sárfelhordást, satöbbi. (Vagy amikor pl. az intézkedő rendőrautó a háromsávos úton beáll az egyik sávban leállított autó mellé a második sávba...) Hasonló eseteket szélesebb körből is sorolhatnánk, nem csak az autózás területéről - az itt most OFFtopic. Teljesen világos, hogy ilyen helyzetben az arra illetékes a közérdeket sértő mulasztást követ el, amelyet szankcionálni kellene!
Most már csak az a kérdés, valóban egyértelműek-e ilyen helyzetben a felelősök; a mulasztó Hatóságot pedig milyen Főhatóság fogja szankcionálni; és milyen Főfőhatóság fogja munkára késztetni a Főhatóságot?
:-))
Kicsi79 2009.10.02. 11:39:51
privateer 2009.10.02. 11:56:04
ckv909 2009.10.02. 12:04:37
A túloldalon egyértelműen három sáv van jelölve a Fehérváritól a Kosztolányiig, sőt, azon túl is, a buszmegálló utáni saroktól lesz csak buszsáv. Szóval nem mindenki paraszt, aki abban a sávban megy, hanem.
Parajpuding 2009.10.02. 12:14:14
Karbel 2009.10.02. 12:17:16
Több felásó munkás van, mint betemető!!!
Forest (törölt) 2009.10.02. 12:19:58
Csak kérdezem...
promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2009.10.02. 12:31:29
Persze a felfestésnek is ott kéne lenni, hát ezt tudjuk, hogy Pesten mit jelent...
Én eléggé rutinból közlekedem az adott szakaszon, tehát nem esküszöm meg rá, de emlékeim szerint a Kosztolányinál kint van a busszáv tábla, tehát amíg azt nem oldják fel, az ott buszsáv. Arra biztosan emlékszem, hogy a Bercsényitől feloldja egy tábla, onnantól nem az. A képen mutatott szakasz viszont éppen a Bercsényi előtt van még.
valaminő 2009.10.02. 12:31:50
Mikk^ 2009.10.02. 12:37:48
Jah hülyeséget beszélek bocs. Ez nem lenne később kifizetődő üzletág mivel nem kéne túrni stb.
Rav Antal 2009.10.02. 13:25:44
KuKori · http://ireland.blog.hu 2009.10.02. 13:39:35
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2009.10.02. 13:58:30
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.10.02. 14:06:29
Marcellusca 2009.10.02. 14:27:25
Mer' akkó kussójjá, vazze! :DDDD
sreetfighter 2009.10.02. 15:16:45
Hát éppen ez az, hogy cseszik rendesen bedöngölni a visszatöltést. De nehe a jó tömörítés utén is megsüllyed a burkolat.
KuKori · http://ireland.blog.hu 2009.10.02. 16:52:14
1. a belvárosi boltosok lassan tönkremennek
2. a turistának meg kell kerülnie az egész várost
3. így a körforgalomnál van folyamatos dugó, egészen a belvárosig
Amúgy te meg tudtál volna állni a hotel előtti nagyobb (és a kicsi) parkolóban és csak át kellett volna sétálnod a kis hídon :)
KuKori · http://ireland.blog.hu 2009.10.02. 16:54:32
...::: Flúgos Kamionos :::... 2009.10.02. 20:01:58
...a posztoló, mert ennyi erővel már leaszfaltozhatta volna a területet, és mindenkinek jobb lenne az élete :)))
schdl (törölt) 2009.10.02. 21:25:05
Gonosztörpe 2009.10.02. 22:16:23
Illetékes cég (víz, gáz, gőzmű) bejelenti, hogy adott útszakaszon munkálatokat akar folytatni.
Rendőrség lekeríti az adott útszakaszt, és az önkormányzat minden egyes napért, amíg le van zárva az út, kötbért kér a munkálatokat végző cégtől.
Ebből kifolyólag az adott vállalat kezét-lábát töri, hogy mielőbb befejezze a melót.
Ott olyan elképzelhetetlen, hogy egy megsüllyedt csatornafedél mellé kibasznak egy egyéb veszélyt jelző táblát, ami jobb esetben hónapokig kerülgethető, rosszabb esetben hónapig dugókat okoz.
El kéne gondolkodniuk az itthoni illetékeseknek is egy hasonló megoldáson!
McKelek 2009.10.03. 00:21:54
McKelek 2009.10.03. 00:26:00
kuf 2009.10.03. 12:16:31
Tegnap hazafele Göd és Sződliget között van egy 2x2sávos szakasz, ebből a Göd -> Sződliget irány félig leaszfaltozva, félig lemarva, ráádásként szabályszerűen S alakban pici bólyákkal terelve a forgalom ezen a kb 1 km-en. Semmi villogó fény, semmi terelésjelzés, jópáran kamilláztak este azon a szakaszon.
Természetesen sikerült ezt a helyzetet is überelni, ugyanis az egyetlen kerülőúton, a régi 2-en pedig Dunakeszi elején körforgalmat alakítanak ki :)
Don Blasius 2009.10.04. 19:08:21
Rav Antal 2009.10.04. 21:28:15
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.10.05. 15:12:28
záporjózsi 2009.10.05. 16:19:30
@steps: A Bocskai úton befelé a Kosztolányitól sehol nincs buszsáv.
@Parajpuding: Aszfaltot géplánccal lehet cserélni, pár óra múlva járható, ha megszáradt a felfestés is. Betont nem tudsz cserélni 3-4 napnál gyorsabban.
promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2009.10.06. 10:16:46
Azaz nem árt néha figyelni a táblákat és nem mindig rutinból vezetni, de persze ez régi bölcsesség.
szmoker (Homo Trollicus) 2009.10.06. 17:16:06
Gondolom azért kellett újra aszfaltozni, mert az előző túl jól sikerült.
Vagy mert jövőre választások lesznek, és az elvtársak gyűjtik a pénzt a kampányra, meg az ügyvédre.