Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) KRESZ (1) kresz (720) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

A városi utak halhatatlan királyai

2009.10.06. 10:15 :: SilentSound

Tavasz óta folyamatosan rengeteg panasz érkezik a motorosokra, hogy milyen pofátlanok, szabálytalanok, mennek tökön-paszulyon át, mert ők úgyis elférnek. Viasz Major arra mutat rá két videójával, hogy az autósok között is van bőven, aki ugyanezen elv szerint közlekedik, kanyarban, kettős záróvonalon átlépve előz miközben jönnek szemből, vagy éppen kevésbé életveszélyes, de idegesítő, ha valaki előrepofátlankodik a forgalom elől elzárt területet is teljes terjedelmében igénybe véve, majd pedig index nélkül besorol a kanyarodósávba, ahonnan megy tovább egyenesen. De ezt mindjárt elolvashatjátok még egy példányban más szavakkal, nem tudom, miért is írtam le. Sőt, meg is nézhetitek. Így meg főleg.

A felvételen látható eset október 1-jén történt a Róbert Károly krt. és a Lehel u. sarkán. Itt teljesen hétköznapi, hogy a 3 egyenesen (a híd felé) tartó sáv hosszan telítődik, ezét a legszélső, jobboldali (amúgy jobbra kanyarodó) sávba is jönnek a kanyarodók mellett egyenesen haladni akarók.

Néhányuk csak 20-30 métert akar nyerni, aztán megpróbál balra beférkőzni, a közepesen pofátlanok ezt már az egyenesen és a kanyarodva haladó sávot elválasztó záróvonalon próbálják megejteni, míg vokswagenes "hősünk" azon viszonylag kisebb csoport markánsan tahó tagja, akik a kanyarodó sávból is egyenesen mennek tovább.

Köcsögsége mértékét mutatja, hogy igazából mintha a kanyarodó sávban levőket is jobbról szerette volna előzni, de csak mérsékelt sikert ért el, mivel a használt sáv pont megszűnik a kereszteződés előtt. Ezt mások is meg szokták szívni, de azok tényleg jobbra akarnak kanyarodni...

Kvízkérdés: vajon a BRFK mekkora értékű csekkel díjazná a képen látható cselekményt? (A rendszám szerencsére látszik, úgyhogy minden körülmény adott...)

És íme a második felvonás:

Ismét egy remek felvétel egy "érdekes" előzésről: az eset október 3-án történt a Hűvösvölgyi út külső szakaszán, a Nagykovácsi felé vezető út környékén (nem nagyon vagyok ismerős arra).

O

Ahogy a felvételen látszik, egy fekete autó "jobb esetben" a kereszteződésben, rosszabb esetben a kettős (!) záróvonalon előzött meg egy vagy több autót. A márkáját én nem láttam (a kitérő manőverrel voltam elfoglalva á la Lt. Sulu), a társaim szerint egy Lexus volt...

Sajnos még csak kommentálni sem nagyon lehet...(azon kívül, hogy persze a postoló a köcsög...:))

Ja, és sajnos a felbontás és a távolság miatt nem látszik a rendszám, pedig legalább 3-4 tankolás árát megérné...

124 komment

Címkék: budapest video közlekedés autó hülye veszélyes

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nikorene 2009.10.06. 11:27:48

@VakondM - vakond.blog.hu: egen... az enyém 16 éves... és van benne azért paci még 100, no azzal lehet "dinamikusan" indulni úgy, hogy ne nagyon akarjon begyünni...

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2009.10.06. 11:28:11

@VakondM - vakond.blog.hu: Most már nem kell izzókészletet tartani a kocsiban és nem büntethetnek az eü doboz lejáratáért sem. ;)

schdl (törölt) 2009.10.06. 11:32:10

@SilentSound: És az én posztom mikor kerül ki? Túl sok volt mostanában a "hülyemotoros" poszt? :D

thinker_ 2009.10.06. 11:33:16

a második videó, a hűvösvölgyi úton, a nagykovácsi úti elágazás és a nyéki út között játszódik. a jobb oldalon látszódó benzinkút, ott van a hűvösvölgyi és nyéki út sarkán. a kamera a város irányába halad.

sutter.netboard.hu/Clipboard01.jpg

Marcellusca 2009.10.06. 11:37:17

@Hati_x: Úúúúú, nagyon ismerős szitu. :)

@Grg76: Meg ez is ösmerős! :D

És, mindkettő igaz.

Egyébként Pesten jobb szeretek hétközben vezetni.
Hétvégén egyrészt fosok, másrészt csak felidegelem magam a hétvégi/vidéki autósokon.

VakondM 2009.10.06. 11:38:43

@Nikorene:
Nekem is 70 felett van, magára a típusra nem jellemző gyorsulás láttán pedig igazán ki szokott akadni egynémelyik versenyző aki legyorsul és bevág tervet eszelte ki.... :) Amikor 1esbe megkapar még nem sejtenek semmit, de amikor 30 nál újra hallja a gumit egy pillanatra visítani akkor már sejti, hogy itt a vége.

VakondM 2009.10.06. 11:41:27

@SilentSound:
Izzókészletem sosem volt! Viszont van egy kis zacskó amiben minden olyan izzóból 2db van ami a kocsiban kellhet. KPM vizsgán meglengettem és közöltem, hogy ez van helyette - tetszett nekik. Izzókészletben volt pár dolog ami nem kell és már a műanyag dobozokból is több volt mint kellett volna.
Eü ládámban viszont olyan kötszerek vannak amin nincs az, hogy gyártás után hány évig érvényesek, csak a gyártás időpontjába köthetnek bele (1987 :D) Mivel a legutolsó jogosítványom megszerzésekor a KRESZ vizsga is szóbeli volt és igencsak tanulni kellett rá lett volna a rendőrnek pár kellemes perce mielőtt elválnak útjaink.... ;)

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.10.06. 11:42:02

Az első videón evidens, hogy amíg vannak balekok, akik beengedik őket ( :-P ), lesznek, akik be is pofátlankodnak.
Amúgy ez így teljesen mindennapos szerintem. A rendőrség nagy ívben tojik rá.

VakondM 2009.10.06. 11:44:58

@newtehen: Én ilyenkor szoktam az előttem lévő seggébe mászni, volt már belőle dudálás és mutogatás is - aztán ugyanez vissza :P
Amúgy mostanság új dolog és meglehetősen idegesítő amikor valaki csak úgy kifordul eléd egy mellékutcából - teszi ezt úgy, hogy neked 50-ről igencsak fékezned kell... Pedig ugye ez is szabálytalan.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.10.06. 11:46:48

@Grg76: Igazából engem ne az aggaszt, hogy ő nem siet, hanem hogy milyen könnyelműen bánik mások idejével, akiket feltart.

sreetfighter 2009.10.06. 12:04:33

Na én a Hüvösvölgyin megyek nap mint nap. Tényleg most újították fel, de amit műveltek ezek a barom foralomtechnikusok, vagy kicsodák az számomra felháborító.
Én arra járok 15 éve, de most dupla záróvonalat, parkoló helyeket festettek a köcsögök!
Azér mert egy-két alkalmatlan száguldozó balesetet csinált, kibasznak a többiekkel.
Gondolom azért csinálták, hogy törvényesen ne lehessen előzni!
De mivel eddig lehetett, én is rugalmasan kezelem azt a kibaszott dupla záróvonalat!
Szerintem a második videó nem volt veszélyes, csak a beszari alkalmatlan sofőröknek, de nem én voltam!
Az első videó mindennapos. Az elkanyarodó sávból elsőként kilőve kell elmenni, nem bepofátlankodni. Aki ezt nem tudja, az maradjon a seggén!

Nikorene 2009.10.06. 12:19:57

@sreetfighter: mikor én tanultam a KRESZt akkor még úgy tanultuk, hogy a kanyarodó sávból kanyarodni kell...
a rugalmasan kezelt dupla záróvonalból meg általában fél hasábos hírecske lesz, és sajnos túl gyakran szerepel benne az a mondta, hogy "a vétlen sofőr életét vesztette a baleset során".

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2009.10.06. 12:25:03

@newtehen: Amíg ezekre a helyekre nem telepítenek kamerát és nem kezdenek százezres csekkeket postázni a felvételek alapján, addig mindig lesz, aki bepofátlankodik.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.10.06. 12:33:13

@promontor: Nem kamera kell. Egy rendőr, aki egyből inti is lefelé az illetőt. Jó, persze, ha látja a rendőrt, nyilván nem csinálja. De a cél az volna, hogy ne csinálja...

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.10.06. 12:33:46

@promontor: Nem kamera kell. Egy rendőr, aki egyből inti is lefelé az illetőt. Jó, persze, ha látja a rendőrt, nyilván nem csinálja. De a cél az volna, hogy ne csinálja...

Marcellusca 2009.10.06. 13:04:11

@szaGértő: Ja, ja! :)
Csak még kivár, hogy a legnagyobb anyázások közben vallhassa be tettét. :D

Dr. Schwanzkopf Rudolf 2009.10.06. 13:22:04

Fekete Audi, BMW, Passat, vagy vmilyen prémium terepjáró láttán a forgalomban azonnal keresni kezdem a menekülési útvonalat, a lehetséges balesetmegelőzési megoldást. 90 százalékban pofátlankodókról, szabálytalankodókról van szó. Maximálisan gáznak tartom az ilyen járművekkel való furikázást. Az ilyenek 90 százaléka idióta, tapasztalatból mondom.

bekov 2009.10.06. 13:33:39

az első esetben, hogy mit szól hozzá a BRFK? elmondjam? az égvilágon semmit, mert ők is ugyanezt csinálják, simán egyenesen mennek a kanyarodó sávból... irtam is erről egy posztot pár hónapja, csak úgy tűnik nem ért annyit, hogy ki is kerüljön... pedig rendszám is volt benne ^^

hawkeye 2009.10.06. 13:41:15

Ugyanezt csinálják a Róberten, az Árpád felé, a Pap Károly utcánál, azzal a különbséggel, hogy a külső, jobbrakanyarodó sávból mennek tovább egyenesen az Árpád híd felé.

Mindezt pár méterre a Teve u-i kapitányságtól....

Nikorene 2009.10.06. 13:43:55

@bekov: ez sajna igaz, hetente legalább egyszer látok rendőrautót szabálytalankodni megkülönböztető jelzés nélkül...
Tegnap pl egy rendőr kisbusz bacott megadni a jobb kezet...

Forest (törölt) 2009.10.06. 13:54:35

Ez a VW-s mekkora egy tapló f@sz!
Oké, elfogyott a sáv (mondjuk tudta előre) Van ilyen, nem szégyen kirakni az irányjelzőt, és "bekéredzkedni".
Komolyan az ilyenek miatt érném meg kétcolos acélcsőre cserélni a műanyag lökhárító.
Aztán meg mattfekete neolux-szal lekenni rajta a karcokat a garázsban a hétvégén.

Rocky 2009.10.06. 14:01:31

Hát!
Naponta közlekedve Pasarét és Angyalföld között azt kell mondjam, hogy ilyen szituk naponta vannak min. 10-en...

Ennél kacifántosabbak kétnaponta!

Szóval nem estem le a székről!

georg 48 2009.10.06. 14:06:57

Na figyu! Egyszer kipróbáltam! Nem engedtem be ugyan ilyen szitunál a fazont. Nekem egy Szutykom van, neki Volvója volt. Az enyémben lett 65 E ft. kár, az övében 650 E ft. Az enyémet kifizette a kötelező, mert hívunk ugyan zsandárt, de minek? Mert ő volt a hunyó. Mehetett a szarhoz sírni. Hát ennyi.

Rocky 2009.10.06. 14:08:45

Ami az érdekes, hogy én egy fehér sportkocsival közlekedem általában és az ilyen "streetfightereket" gyakran büntetem, kiszorítom, de úgy, hogy a mögöttem jövőnek is legyen helye, ideje ugyanezt tenni velük!
Sajnos minden második sofőr mazsola, így beengedik és mehet a "buli" tovább...
Rendőr persze sehol nincs!

Ami az érdekes, hogy amikor néha kölcsön kocsival vagyok, arra fokozottabban ügyelek pedig, pl. Yaris... Hát volt, hogy előkerült a pisztoly, rámhúzzák keményen, mutogatnak, sokkal agresszívebbek...
Szóval az ilyen kutyaemberek tényleg kutyák! Az ő fejükben az az egyszerű rendezőelv van: nagyobb kutya baszik!
És ilyenkor ők a nagy kutyák, a nagy autóikkal összenőve + a maguk 160-220 centiméterével, ők az igazi kutyaemberszgk. transzformerszek!

Vigyázzatok velük! Nem normálisak és kutyák!

bekov 2009.10.06. 14:12:33

@georg 48: nekem sincs egy méregdrága autóm, de annyit akkor sem ér, hogy szervizben álljon a járgány napokig én meg buszozzak... még ha egy fillérembe sem kerül a javitás, akkor sem :S

georg 48 2009.10.06. 14:20:12

@bekov:
persze, igazad van! Naná, hogy nem ér annyit! Csak akkor valahogy így jött össze. Egy hirtelen elhatározás volt. Átvillant az agyamon, mi lenne ha?! Nem hinném, hogy megcsinálnám mégegyszer.

bekov 2009.10.06. 14:33:52

@Nikorene: tényleg, páros és páratlan rendszámmal, hogy még a szmogriadó se foghasson ki rajtam :)

Bruhahaha 2009.10.06. 14:36:26

hol vetted a kamerát? Vagy mobillal rögzítesz?

toyotaska 2009.10.06. 14:50:13

A postolonak nagy a szája meg kamerázgat hogy mennyire büntetné meg a rendőr a lexusost meg a passatost. És őt vajon mennyire hogy indokolatlanul halad a belső sávban a második videón végig.Mit keresett ott egyáltalán?

Ami meg nem szabálytalan csak az én véleményem 1. Az első videón ő az a barom aki beengedi a passatost. MIÉRT?????

2. Tényleg magánvélemény , lehet hogy tévedek, de megnéztem vagy 10 x a második videót , és tényleg lehet hogy tévedek, de szerintem tök fölöslegesen rángatja a kormányt. A lexusos már rég bent van mikor egymás mellé érnek.Lehet hogy a videon csalóka, nem tudom.

És ezzel nem a bunkókat védem de a post írója se sokkal jobb.

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2009.10.06. 14:56:23

@toyotaska: Haladhat nyugodtan a belső sávban nem szabálytalan, tehát a rendőr nem büntetné meg semennyire.

Az meg, hogy indokolatlanul ment vissza a második felvételen, az miért lenne baj? Defenzív vezetés, ajánlani szokták.

...::: Flúgos Kamionos :::... 2009.10.06. 14:58:11

Én már tudom ki a hülye, de nem mondom meg.

@toyotaska: A második videón nekem úgy tűnik, hogy az eset lakott területen történt, és szerény véleményem szerint ott nem kell jobbra tartani. Szóval a posztoló szabályos volt. Szerintem sem volt annyira veszélyes helyzet, de azért nehogy már a posztoló legyen a hülye.

Az első videón én sem értem, hogy miért engedte be a passatost.

Nikorene 2009.10.06. 15:01:34

@toyotaska: lakott területen belül addig megy a belső sávban, amíg valaki utol nem éri... nincs jobbra tartás...

enpera · http://c64blog.wordpress.com 2009.10.06. 15:12:14

@toyotaska: Érdekesen érvelsz. Városon belül nincs jobbra tarts, javaslom a kresz-könyvet.

Valamint nem engedte be a passatost, hanem az bepofátlankodott igencsak erőszakosan, te direkt neki mentél volna, még ha igazad is van?

A poszt írójával semmi gond, csak fikázni akartál.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.10.06. 15:16:53

Igazából nem itt az úton kell őket megnevelni. Itt már nem lehet. Az iskolapadban, otthon, kiskorában kellett volna. Illetve egy olyan világban kéne élni, ahol a jogtalanul szerzett előnnyel ne lehessen erényt szerezni. Amúgy ilyenkor mindig azt mondom: nem az a fontos ember, aki siet, hanem az, akit megvárnak...

Rocky 2009.10.06. 15:19:58

@toyotaska:

Szánalmas lúzer vagy!
Egy főlúzer vezető!

Egyértelmű a pofátlan napi témája mindkét videón!

1. Azért "engedte be" mert nem akarta összetörni a kocsiját, mivel a követési távolságot betartotta és nem ment 30 centivel másik seggébe!

2. Lakott terület, azért ment belül mert megelőzte éppen a külsőben 40-el haladókat
A szemben jövő meg ránézésre 80-al előzött a dupla zárón keresztül!

Egyébként MI A FASZ KÖZÖD VAN HOZZÁ???

üdv: Toyota MR2 1990!

(egyébként az ilyen álbeleérző kommentelőktől jobban kell hánynom, mint a videón szereplő kutyaemberektől... azok legalább egyszerűen suttyók, maguknak)(de te, mi célod ezzel a hozzáállással???)(majd ha netán pofátlankodásra adod a fejedet, akkor legyen neked is alapod valami a tettedet magyarázni???)

Dester 2009.10.06. 15:25:55

Tegnap egy fehér céges (talán pannonos) Opel Corsa a Gidófalvy Lajos utcán (amelyik a Kassák Lajos u. mellett van) előzte a dupla sort a JÁRDÁN ezerrel. Épp nem azon a járdán haladtam, hanem benn a tízesek között, de ha épp velem jön szembe, miközben ott sétálok, akkor biztos elviszem a tükrét emlékbe.

Rocky 2009.10.06. 15:26:38

De tényleg, komolyan mi van itt??? Mindenki meghülyült ebben az országban???

Toyotáska neked valami forgatókönyvírónak vagy védőügyvédnek kellene elmenni!

Most ha leírnám, hogy tegnap láttam egy embert, aki megerőszakolt a pirosnál egy 10 éves kisfiút, majd megette a zöld alatt...

Te abból is kihoznád, hogy:
-Miért volt ott kisfiú?
-Miért nem iskolában volt?
-Milyen szülei lehetnek?!
-A gyilkos kannibálnak rossz napja volt tegnap, elromlott a húsdarálója. És különben is nehéz gyermekkora volt.
-Más országokban megszokott a kanibalizmus...
-És a kiskorúakkal létesített erőszakos kapcsolat...
-És egyébként is, az ítélje el a gyilkost, aki még nem ölt meg semmilyen előlényt...

Anyám, ez a bolondok országa!!!

Alex3000 2009.10.06. 15:41:58

@Nikorene: én láttam, egy köcsög buzit faszkalapot képzelj el az új kocsijával, aki azt hiszi magáról hogy ezzel ő az Isten, és mindenki más ráér és őt kötelesek az amúgy szabálytalan megoldással előre engedni, mivel ha nem, akkor még ő lenne ezen felháborodva. Na ezt próbáld elképzelni, elég sok van belőlük, szóval nem lesz nehéz....

Sógi 2009.10.06. 15:43:59

Az első videós szituáció a következő:

Egy kereszteződéssel előbb rámennek az autók a Hungáriára. Ők ebbe a kanyarodó sávra kanyarodnak ki. Nyílván előre megy, hiszem a mellette lévő sáv tele van. És nem fog ott bekéretőzni, hiszen előtte van 100 méternyi üres sáv.
Persze van sok szaros, aki direkt kimegy és úgy megy előre, de hogy válogatod ki ezeket? Márka alapján?

toyotaska 2009.10.06. 15:47:01

@Rocky: Kit előzött a belsőben? Nézd már meg a videót okoska. Ugyanannyival megy a belsőben mint a többi a külsőben.

1. Azért "engedte be" mert nem akarta összetörni a kocsiját, mivel a követési távolságot betartotta és nem ment 30 centivel másik seggébe! ------ Engem még soha nem törtek össze , pedig az ilyen parasztokat soha nem engedem be.Jópofa akart lenni a postolo , ennyi, utána meg sunyin felnyomta. ÉS MÉG1X ELMONDOM NEM A PARASZTOKAT VÉDEM.

Látom mindenki nagyon okos hogy lehet a belsőben menni. Hát nem.Kibaszottul jobbra tartás van a KRESZ szerint.

"De tényleg, komolyan mi van itt??? Mindenki meghülyült ebben az országban???"----Ebben az országban arról van szó hogy mindenki észreveszi hogy a másik mekkora paraszt, de a saját hibáikról elfeledkeznek általában. És erre próbáltam rávilágítani.

Nikorene 2009.10.06. 15:49:00

@Sógi: de itt nem a kanyarodó sávból jött eredetileg a járgány, hanem a kanyarodó melletti sávból, ami a lámpa előtt elfogy... szóval nem egészen...

Rocky 2009.10.06. 15:49:05

@Sógi:

Úgy, hogy sehogy nem fog bekéretőzni!

Elkanyarodik szépen ha vidéki a Béke utcába és ott visszafordul balra az első lehetőségnél, majd újra jobbra a Hungáriára...

Nem kell kiválogatni! Nem kell beengedni senkit!
Hibázott, majd korrigál!

És ha majd 10 perccel később ér oda, mintha szabályosan közlekedne, akkor szabályosan fog közlekedni!

ENNYI!

vivax 2009.10.06. 15:49:05

Na kb ezért járok Pesten egy 15 éves fostalicskával. Lehet rámhúzni, kifékezni, meg lekoccolni a parkolóban. kutyát-macskát.

Nikorene 2009.10.06. 15:49:31

@Babu2000: köszi, közben váltottam proxyt, és megnéztem... de teljesen illik rá a leírásod :)

Alex3000 2009.10.06. 15:50:01

@Hati_x: akkor hajrá! Egy újabb kis farkú bizalomhiányos emberről lehet szó, aki a nagy drága kocsijában éli ki, hogy végre ő lehet az Isten! De jó lett volna neki menni egy tankkal, élveztem volna...

Nikorene 2009.10.06. 15:50:15

@sreetfighter: én még nem öltem meg senkit... de nem is előztem dupla záró vonalon... szóval belőlem még nem volt szalagcím.

Rocky 2009.10.06. 15:58:12

@toyotaska:

"bben az országban arról van szó hogy mindenki észreveszi hogy a másik mekkora paraszt, de a saját hibáikról elfeledkeznek általában."

Ez nem baj!
A bírósági tárgyaláson tyúkügyben, nem kezdenek a bíró nemerkölcsösejnyebejnye nemi életéről beszélgetni ugyebár???????

Ettől kapok hülyét családon belül is...
Valaki csinál egy egyértelmű hülyeséget és ahelyett, hogy jól lebasznák, jön a szarkavarás, jön az ádamtóléváig keresztútja a delikvensnek...

Ettől kapok hülyét a politikában is...
Ahelyett, hogy a konkrét ügyet addig bsztatná a média, az ügyészség, ameddig ki nem fakad (pl. BKV), megelégszenek egy (szar)kenéssel, felelősség átruházással vagy egy karszéttárással...

NEMNEMNEM

A szemben a gerenda esete odáig igaz ameddig egyforma bűnök esete áll fent!!!
Nehogymár egy jobbra(nem)tarts egyenlő súlyú vétség legyen egy duplazáróvonalas, majd 100%-s sebességtúllépéses szituval!!!

Gondolkodjunk már Béláim!
Az ÁLLIBERALISTA szemlétet már látom sikerült elsajátítani...

Gondolom, amikor a gyerekedet egy ilyen kutyaember "véletlenül" elüti a zebrán, a feleségeddel együtt, akkor is arra fogsz emlékezni, hogy az asszony is sokszor állt meg pisilni a leállósávban... meg háromszög sincs a kocsiban...

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2009.10.06. 16:02:04

@toyotaska: "Látom mindenki nagyon okos hogy lehet a belsőben menni. Hát nem.Kibaszottul jobbra tartás van a KRESZ szerint."

Javasolnám, hogy olvasd át a KRESZ 36. paragrafusát. Azon belül a 4-es pontot pedig különösen. Találsz linket jobboldalt, csak egy klikk!

"Ebben az országban arról van szó hogy mindenki észreveszi hogy a másik mekkora paraszt, de a saját hibáikról elfeledkeznek általában. És erre próbáltam rávilágítani."

Ebben sajnos sok igazság van. Te viszont most arra szolgáltattál szép példát, hogy van aki a nemlétező hibákat is észreveszi.

Alex3000 2009.10.06. 16:03:36

@Sógi: a te szituációd is vérzik, mivel ha kikanyarodom valahonnan, akkor sem az utolsó pillanatban a másikat lenyomva pofátlanul sorolok be, szóval én azt sem védeném ennyire mint te.

sreetfighter 2009.10.06. 16:08:39

@Nikorene:
Te melyik szalagcímet olvastad rólam? Hány embert öltem meg? Viágosíts fel légy szíves!

Alex3000 2009.10.06. 16:17:17

@sreetfighter: Gratulálok, elnyerted a mai "köcsög és szabálytalan autós vagyok" címét!

Nikorene 2009.10.06. 16:17:29

@sreetfighter: hát felőlem játszhatunk ilyet:
Te hol olvastad tőlem, hogy szól rólad szalagcím?

Mocskos Kaviár 2009.10.06. 16:19:11

Hm, ha vinne magával kamerát az ember, időnként sokkal durvább videók is születhetnének. Budapest eleve durva hely emberi türelmetlenség, figyelmetlenség, taplóság szempontjából.

Hm, az viszont érdekes, hogy a posztoló hogyan fordul jobbra az elős videón. Néztétek?

toyotaska 2009.10.06. 16:20:25

@promontor: ÉN OLVASSAM EL B. MEG? Mondom előfordul h tévedek erre az 1. rohadt pont az általad említett bekezdésben:

Olyan úttesten, amelyen az azonos irányú forgalom számára két vagy több forgalmi sáv van (párhuzamos közlekedésre alkalmas úttest) - a (2)-(4) bekezdésben említett eseteket kivéve - a külső (jobb szélső) forgalmi sávban kell közlekedni. Más forgalmi sávra ráhajtani csak előzés, balra bekanyarodás, illetőleg megfordulás céljából szabad. Az autóbusz öbölt, az autóbusz forgalmi sávot, a kapaszkodósávot, a gyorsító- és a lassítósávot, valamint a kerékpársávot a párhuzamos közlekedés szempontjából figyelmen kívül kell hagyni.

kivétel 4-6. pont: "folyamatosan is szabad haladni feltéve, hogy ezzel a jármű a mögötte gyorsabban haladó járművek közlekedését nem akadályozza" Honnan tudod hogy volt e valaki mögötte? DE TEGYÜK FEL NEM VOLT akkor viszont

6. pont:TILOS két járműnek - az egy nyomon haladó jármű melletti elhaladást kivéve - ugyanabban a forgalmi sávban egymás mellett haladni; A suzuki-val egymás mellett haladnak szerintem, mert látható ugyan hogy a suzuki előrébb van de nem fér be közéjük egy harmadik autó tehát egymás mellett haladónak tekinthetőek!!!!!!!!!!
!!!!!!!!!!TEHÁT NEM MEHET OTT AKKOR SE HA NINCS MÖGÖTTE SENKI!!!!!!!!!!!!!!

Nikorene 2009.10.06. 16:24:00

@toyotaska: "2)-(4) bekezdésben említett eseteket kivéve"

olvasd el már a 4es bekezdést bammeg.

toyotaska 2009.10.06. 16:27:47

@newtehen: Jó, beismerem nehezen viselem ha nem nekem van igazam, ilyenkor addig csűröm csavarom h végül úgy legyen. :D

De egyszerűen arról van szó próbálom a postokat kicsit más szemszögből is megnézni.
csak az emberek nagy része szerint fekete és fehér van , szerintem meg szürke is. mindenki szerint a szemből előző a paraszt (amivel egyet is értek) és a postoló meg a szegény áldozat és az ő összes hibájától eltekintünk.

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2009.10.06. 16:28:49

@toyotaska: Te tudod mi az a forgalmi sáv? A Suzukis meg a szerző két különböző sávban ment.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.10.06. 16:30:55

@toyotaska: Oké, igazad van. De még ha a postoló szabálytalan is volt. Mondjuk nem volt bekötve az öve, és távolsági fényszórót is használt, ráadásul az egyik féklámpája sem égett, és a 4 kerekén 4 különböző gumi volt. Mondjuk. Akkor az felmentést ad-e az említett két esetben a másik félnek?

Nikorene 2009.10.06. 16:31:16

@promontor: :)) van egy olyan érzésem, hogy úgyse tudod neki megmagyarázni :)

toyotaska 2009.10.06. 16:31:49

@Nikorene: elolvastam

"folyamatosan is szabad haladni feltéve, hogy ezzel a jármű a mögötte gyorsabban haladó járművek közlekedését nem akadályozza."

értem , lehet hogy voltak mögötte de ne feltételezgessünk
ezért írtam
"DE TEGYÜK FEL NEM VOLT akkor viszont...
"
ÉRTEM HOGY MEHETSZ A BELSŐBEN HA NINCSENEK MÖGÖTTED, DE A KÜLSŐBEN HALADÓ MELLETT NEM.

egyittlakó (törölt) 2009.10.06. 16:33:56

@sreetfighter: "De mivel eddig lehetett, én is rugalmasan kezelem azt a kibaszott dupla záróvonalat!
Szerintem a második videó nem volt veszélyes, csak a beszari alkalmatlan sofőröknek, de nem én voltam!"

Rugalmasan? A KRESZ nem rágógumi, amit az újgazdag köcsögök úgy rágnak, ahogy nekik jó, bakker... A szabályok a drága autóval furikázó bűnözőkre is vonatkoznak. Mindenkire. A te mentalitásodra csak annyit tudok szólni, hogy egyél szárított tehénszart.

toyotaska 2009.10.06. 16:34:21

@promontor: ÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁ

Jó értem bassza meg, tévedtem:DDDDDDDD

Tényleg félreértettem

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.10.06. 16:34:35

@toyotaska: Én értem miről beszélsz. De erre nincs konkrét szabály, ezt inkább csak a gyakorlati oktatáson tanítják, hogy lehetőleg ne haladjunk tartósan a másik holtterében. A Postoló a Kresz szerint viszont teljesen szabályos volt, akkor is, ha vezetéstechnikailag elégtelen...

Nikorene 2009.10.06. 16:36:54

@toyotaska: ajjaj... oszt mér ne mehetnél a külsőben haladó mellet? Hogy előzöd meg, ha nem mész el mellette? Teleportálsz?
Olvasd át még egyszer, meg még egyszer, egész addig, amíg fel nem fogod, hogy lakott területen kívül van jobbra tarts, lakott területen belül pedig személy autóval nincs, kivétel, ha utolérnek, mert akkor nyilván jobbra fogsz lehúzódni a gyorsabb jármű elöl, feltéve, hogy üres a tőled jobbra lévő sáv, és nem alakult ki forgalmi okokból folyamatos kocsioszlop (pl dugó).

enpera · http://c64blog.wordpress.com 2009.10.06. 16:37:39

@Sógi: Előtte több mint 1 km-nyi helye lenne sávot váltani! Ott a felüljáró, valamint a felüljáró utáni szakasz....

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.10.06. 16:37:41

@Nikorene: Nna, ez a jobbra lehúzódás, ha utolérnek nem megy még kis hazánkban...

Nikorene 2009.10.06. 16:37:56

@toyotaska: huhh... király, akkor már érdemes volt idejönnöd kommentelni, főleg ha nem csak megérted, hanem be is tartod :)

toyotaska 2009.10.06. 16:38:03

jó oké mehetsz a belsőben kivéve ha mögötted vannak. bocs postolo, ha nem voltak mögötted jogosan mentél ott.:)

Goyo 2009.10.06. 16:39:44

streetfighernek és toyotatáskának vegye el valaki a jogosítványát, aztán jelezzen ide vissza! addig megpróbálok csak demszkikaróval védett járdán közlekedni...

Nikorene 2009.10.06. 16:39:57

@newtehen: egen... toom, mert akkor jön az okos, aki asszongya, hogy ha az én szemem trafipax, és az én überfasza bevizsgált kilométerórám 50et mutat, akkor aki utolér tuti köcsög gyorshajtó, és az ő szabálytalansága feljogosít engem, hogy én is szabálytalankodjak vele szemben.

toyotaska 2009.10.06. 16:42:22

@Nikorene: kb 250 ezer km van mögöttem, mindig betartom a jobbra tartást, és mindig levillogom a belsőben haladókat ha ki tudnának húzódni, én meg nem tudok haladni tőlük , de én szentül meg voltam győződve arról hogy akkor se lehet belsőben szarakodni ha nincs mögötted senki. Tévedtem, viszont ezzel nagy kárt nem okoztam senkinek azt hiszem.

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2009.10.06. 16:43:52

@toyotaska: Na, akkor már megérte az eszmecsere. ;-)

@newtehen: Hm, most megnéztem mégegyszer a videót. Szerintem nem megy tartósan a Suzis holtterében, sőt, a felvétel alatt egyáltalán nincs holttérben. Ha folytatódna a felvétel, akkor valószínűleg látnánk, ahogy tényleg beér a holtérbe, aztán elhúz mellette. Azt fel lehet róni vezetéstechikailag esetleg, hogy miért nem megy a posztoló a külsőben, hisz ráérne később kielőzni, de azért ezt nem mondanám elégtelennek.

Nikorene 2009.10.06. 16:44:22

@toyotaska: igen. inkább húzodj le akkor is, ha nem kell, azzal kárt nem okozol, ha meg már le tudod villogni, akkor már ő a szabálytalan, szóval ebben egyet értünk... :)

egyittlakó (törölt) 2009.10.06. 16:44:43

@Rocky: "Gondolkodjunk már Béláim!
Az ÁLLIBERALISTA szemlétet már látom sikerült elsajátítani..."

Manapság FIDESZNYIK szemlélet van az utakon. Mindenki dacból szabálytalankodik. Majd én megmutatom, hogy nekem is szabad! Én ennek a kormánynak a törvényeit nem tartom be stb.

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2009.10.06. 16:49:02

@newtehen: Úgy látom, angyal szállt a város fölé, mindenki beismeri, ha tévedett, senki se akarja bántani a posztolót. Éljen! ;-)

i23kovacs 2009.10.06. 16:49:17

Ezek a videok vajon mivel készültek. FlyCam?

EGyébként kereszteződésben lehet előzni (bizonyos feltételek mentén), de persze dupla záróvonalon át azért nem.

brien 2009.10.06. 17:48:36

Hűűű vazze mivanitt...mire végigolvastam a kommenteket elment a kedvem a vezetéstől :)
Vigyázat, arra megyek ma is a Róbert Károlyon, ez ahogy írták korábban 10 percenként megtörténik. Ezért is szoktam a külsőben állni (meg azért mert az jobban halad :D), és figyelni a tükröt, amikor látom, hogy érkezik a paraszt a kanyarodóból egyenesen, na akkor szoktam megszopatni a kis kcsgt és nem beengedni, csak hogy érezze a törődést, meg azt hogy nem mindig sikerülhet neki a pofátlan stílus. Ő jobban félti az én autómnál min. 10x drágább luxusautóját, és a javítás neki is meg kell várni, ha mégis össze akarna törni. A pénztől nem szárad gyorsabban a festék, hiába van neki :D. De sajnos tényleg az a problem, hogy sok a mazsola, és amíg azok elalszanak a "ződnél", addig mindig lesznek pofátlankodók, mert ugye tudják, hogy sok a mazsola, tiszta 22-es csapdája :)

brien 2009.10.06. 17:53:17

@Rocky: Ha te is ezen a szakaszon közlekedsz, te szorítsd ki a balról villamos sínen előzőket, én meg a jobbról kanyarodóból egyenesen előzőket, sz'tem két hét után senki se próbálkozna, mert megtanulnák, hogy van 2 "idióta állat" aki nem hagyja őket szabálytalankodni :D

sreetfighter 2009.10.06. 18:09:58

@egyittlakó:
Te is egy balfasz söfőr lehetsz akik miatt festik fel a záróvonalakat. Remélem nem a közelben laksz.

Viasz Major 2009.10.06. 18:10:41

Nem nagyon terveztem a személyes hozzászólást, de végül egy-két dolog a levegőben maradt, talán megér annyit, hogy személyesen is "tiszteletem teszem", és nem csak az a köcsög posztoló leszek, aki más vezetésébe "indokolatlanul" beleköt...
(Köszönöm azoknak, akik védelmükbe vettek a második esetnél - lásd, jogosan haladok-e a belsőben -, már amennyiben védelemre szorultam.)

1. Róbert-Lehel
A pofátlan autóst azért engedtem be, mert egyrészt bepofátlankodott, másrészt (ahogy írtam) más is járt már pórul helyismeret híján és a legszélső, elfogyó sávot nézte kanyarodónak (egy hibát elkövetőt pedig beengedek, mert mindenki lehet időnként béna). Ha jobbra kanyarodott volna, semmi gond, a felvétel sosem kerül közszemlére. De ő tényleg tahó volt, és kanyarodó sávból egyenesen ment.

2. Hűvösvölgyi
Én viszonylag (szigorúan hétköznapi szinten) jó vezetőnek tartom magam, még ha nem is tudom, mi a jósofőrség mértékegysége. Például 10-ből 9-szer senkit nem tartok fel a belső sávban...
A felvételt kevésbé amiatt tettem fel, mert engem konkrétan veszélyeztetett, sokkal inkább az előzés tűnt nagyon szabálytalannak, még ha alárendelt útkereszteződésben meg is van engedve az előzés. A kitérő kormánymozdulat annak szólt, hogy a kanyarba érve, hirtelen megpillantva az autót még nem tudja első pillantásra felbecsülni az ember annak sebességét, csak azt, hogy az én sávomban jön, ergo kényszerű egy ösztönös mozdulat. Nem volt életveszélyes helyzet, de hogy a helyes előzésnek nem sok kellékét mutatta be, az biztos.

És biztos vannak ennél cifrább jelenetek is városszerte, de én sajnos csak ilyenekkel tudok szolgálni...:) Majd idővel...:)

ps: én sem vezetek mindig full szabályosan, bevallom. És azért kötök bele más hibáiba, mert más is nyugodtan megteheti ezt az én hibáimmal... én felvállalom a sajátjaimat.

ps2: a felvételek egy kifejezetten autós kamerával készültek. Nem tudom, mennyire örülne neki a blog, ha közölnék részleteket, az érdeklődök keressenek rá a gugliban, hogy "autós kamera", hamar eljutnak egy oldalra. Egy jótanács: az USA-ban, ahonnan jön a termék, dupla ilyen árért vannak 640x480-as felbontású (és még jobb) darabok, ha valakinek fontos.

sreetfighter 2009.10.06. 18:16:48

@Goyo:
Elmés megjegyzés volt! Gratula, de remélem ilyen mentalitással legalább Téged nélkülözhetünk a forgalomban!

brien 2009.10.06. 18:27:49

@i23kovacs: vagy például keress rá így: black-box iris 5003. Linket nem teszek ki, de egy tuningbolt árulja, nem ép olcsó, viszont mindent rögzít. Amcsiban régóta "divat" kamerával rögzíteni az autó közlekedését, már valamelyik helyszínelős sorozatban is volt, ráadásul az asszem wifi-n feltöltötte serverre, de az is lehet, hogy SD kártyás volt :)

McKelek 2009.10.06. 21:24:40

Kamerát a keresztezödésekbe...

cso zsi 2009.10.06. 23:08:16

Valamikor ifjú és bohó koromban én is cselekedtem hasonlóképp ugyanitt, de nekem a zárvonal az nem játszik, sávelfogyáskor igyekeztem besorolni.
Ma már nem sietek.
Ez egyébként probléma lehetett a világ más tájain is, ott a záróvonal "kőcicit" vagy prizmás dudort kap, és erősen megnehezíti az ilyen típusú besorolást.

cso zsi 2009.10.06. 23:12:17

@egyittlakó: Nekem is ez az érzésem, de már 20 éve így van.
Minden szabályt a "k...k" hoztak, lesz@rjuk, de hát nem csak ők voltak vezető pozícióban.
Meg a világ más tájain is ugyanezek a szabályok érvényesek többé-kevésbé.

(Elnézést a politizálásért, de tényleg ez van hazánkban.)

_phu 2009.10.07. 08:06:57

Én ezt nem értem. Azt hittem, hogy csak a biciklisták szabálytalankodnak, mert nincs rendszámuk, meg nem ismerik a KRESZ-t. Erre tessék, mik vannak!

kpetya 2009.10.07. 12:34:43

@toyotaska:

hmm, nem attól párhuzamos közlekedés, hogy elfér 1más mellett 2 jármű?

cso zsi 2009.10.07. 12:59:35

@toyotaska: Nem nagyon tévedtél.
Különbség van ugyanis a lakott területen, és a lakott területen kívüli párhuzamos közlekedés szabályai között. Ez utóbbi helyen valóban jobbra tarts van, míg a városban gépjárművel bóklászhatsz a töküres Hungária legbelső sávjában 50-nel, de ha gyorsabb érkezik mögötted, kijjebb kell(ene) sorolnod.
1. nem kell, mert épp balra kanyarodáshoz készülsz, sávot fogsz váltani.
2. nincs rá időd, mert addigra úgyis megelőzött jobbról a másik, amit itt szintén nem szabálytalan.
3. ajánlott, mert a szabályok telített sávokra vonatkoznak, üres sáv esetén húzódj jobbra.

Alex3000 2009.10.08. 11:24:34

@McKelek: www.utv.hu, nézz rá néha, igen érdekes szitukkal találkozhatsz...

bright.side 2009.10.08. 19:55:25

És emellé még azt bírom (a minap így jártunk), hogy az egyszerű paraszt kis sárga lámpával a tetőn index nélkül jön tolakszik a jobb első ajtónk magasságánál, aztán dudál, és integet.... Vajon vissza kellett volna tolatnunk?












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása