Vannak sokan, akik a KRESZ eleje táján lévő szabályokat sem olvasták el, pedig a 9.§-ban van egy bekezdés, méghozzá a hetedik, ami kimondja, hogy "Zöld fényjelzésnél sem szabad az útkereszteződésbe behajtani, ha azt - forgalmi torlódás miatt - a zöld fényjelzés tartama alatt előreláthatólag nem lehet elhagyni". Dániel erre szeretné levelével felhívni a figyelmet, mert ennek a be nem tartása közvetlen életveszélyt ugyan nem okoz, dugót és sok bosszúságot pedig igen.
Tegnap reggel én is hallgattam egy kis ideges dudálást egymás után kétszer is. Az első egy "ménemmészmáhülyekötsög?!" üzenet volt nekem, mert volt pofám nem elindulni a zöldön, amikor az előttem lévő még belógott a kereszteződésbe. Aztán mikor lett mögötte egy autónyi hely, akkor előregurultam, persze mögöttem meg jöttek az okosok szépen libasorban, gyönyörűen elállva az egészet. Ezután nem sokkal hallgattam a következő kürtölést, az már nem nekem szólt.
Szerencsére nem autózok sokat a városban, igyekszem a biciklit vagy a tömegközlekedést a lehető legjobban kihasználni, így megkímélve magamat a dugóktól vagy parkolási őrülettől. Ha mégis autóba kell, hogy üljek, mindig rádöbbenek, hogy milyen elszomorító a fővárosi autós társadalom közlekedési morálja, az ugyanis nincs túl sok.
Ilyenkor mindig azt mondom, igaz az a mondás, hogy egy nép kultúráját a közlekedéséről és nyilvános WC-iről lehet a legjobban felmérni. Na de, a visszatérve a közlekedési morálra, tudnám sorolni az ehhez kapcsolódó témákat, de én most egyet szeretnék kiemelni, ami egyszerűen érthetetlen és nagyon dühítő számomra.
Adott egy kereszteződés, ahol az egyik irányba be van dugulva az út. Amikor a lámpa zöldre vált - annak ellenére, hogy látja az autós, hogy a kereszteződés után közvetlenül még állnak az autók, és ő max. csak a túlsó zebráig, vagy a kereszteződés közepéig jut el – elindul és pár méter után megáll.
Miután a lámpa vált, a kereszt irányból meginduló forgalom egyszerűen nem tud a beragadt autó, vagy autóktól tovább haladni. Természetesen ilyenkor jön a dudálás meg az anyázás, de hát az autókat nem repülésre tervezték, szóval, amíg a sor nem mozdul a beragadt autók előtt, addig senki sehová nem jut el, arról nem is beszélve, hogy a gyalogosok is szenvednek a zebrán álló kocsiktól.
Aztán a jelző lámpa visszavált és kezdődik minden előröl. Így sikerült elérni, hogy a még haladni képes forgalom egy-két - elnézést a kifejezésért - „faszkalap” miatt se jusson sehová, tovább rontva a város közlekedését. Az ilyen autósoknak a gondolkodását egyszerűen nem értem meg.
Talán rövid látok, és nem látják, hogy előttük áll a sor, vagy azt gondolják, hogy ők a kiválasztottak és mindenki más oldja meg a kikerülését , ahogy tudja, esetleg így hívja fel magára a figyelmet, vagy egyszerűen csak annyira sötét, hogy nem fogja fel mi lesz, ha a sor mégsem indul el, és ő bennragad a kereszteződésben?
Kíváncsi lennék, ha van ilyen a blogolók közül, azok írják meg mi jár ilyenkor a fejükben. Egyébként még annyit tennék hozzá, hogy a rendőrség is lehetne az ilyen esetekben aktívabb, és a város vezetése is festhetne több sárga csíkokat a kereszteződésekbe. De legfőképpen próbáljunk figyelni egymásra, és ha éppen egy kereszteződésbe akarunk beállni, gondoljunk arra, hogy talán a mi sávunk is azért állt be, mert elől valaki ugyanezt tette.
Mityu Addideapénzt kft LE 2009.10.16. 08:28:05
Tehát szerény véleményem szerint ez nem azért van kitalálva, mert nem férsz el a kereszteződésben, hanem az esetleges sürgős vonulást nagymértékben akadályozod. Rendőr/mentő/tűzoltó/gáz-víz-elmű megkülönböztetett jelzéssel robogó vasdarabjait. :)
RaveAcE 2009.10.16. 08:29:30
Van Pesten jópár kereszteződés, ahol dugóban nem jutsz át másképp, csak ha a zöldben beállsz a kereszteződésbe.
Ez is egy olyan szabály, amit senki nem kér számon, ezért nem kell betartani. Én legalábbis nem láttam, hogy ezért büntettek volna.
Mityu Addideapénzt kft LE 2009.10.16. 08:30:50
Csak a fotót hagytam ki:
indafoto.hu/mityu/image/5682955-5ba05e36
Mityu Addideapénzt kft LE 2009.10.16. 08:32:28
Jah, Hungária - Kerepesi kereszteződés egyik legjobb példa. Egy alkalommal eső betett a jelzőlámpáknak. Ne tudd meg, beállt a kereszteződés, mint a két napos tejbegríz :)
Ugyandehogy (törölt) 2009.10.16. 08:54:21
Palex 2009.10.16. 09:00:27
A fotóddal annyi nem stimmel, hogy ott a Határ útnál, mire a keresztirányú forgalom megindul, előtte már a kanyarodó sáv lámpája is zöldre vált, és szépen eltűnnek azok a kocsik az útból. Tudom, mert sokat járok arra, és ha nem így tennének az autósok, akkor lenne torlódás a lámpa másik felénél :)
Amúgy egy ideje a Bajcsy-Andrássy kereszteződésnél már szerencsére vannak rendőrök, mert ilyen szempontból (is) az a legrosszabb kereszteződés Bp-en.
PitBuli 2009.10.16. 09:00:43
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2009.10.16. 09:01:48
Rong 2009.10.16. 09:04:10
Ja és ami ma reggel a legjobban tetszett (Hungária Egressy sarok), hogy
1: zöld a lámpa, de autósunk nem hajt bele a kereszteződésbe mert nem tud átmenni.
2: előrébb gurul annyira, hogy a mögötte jövő aki jobbra el akar menni, az elférjen de a zebrára épp hogy csak belógatta az orrát
3: eme tudatos viselkedése a mögötte jövő tovább haladását elősegítette és még a gyalogosokat sem akadályozta.
Nakéremszépen lehet erről az emberről példát venni, agyakat használni (ha van) dudát elfelejteni.
szaGértő 2009.10.16. 09:05:11
Mityu Addideapénzt kft LE 2009.10.16. 09:12:34
Lassabban leírom lehet nehezen volt érthető:
Esetleges megkülönböztetett jármű haladását akadályozza. Gondolom az tiszta, hogy a nénós az nem vár a zöldre....
Mityu Addideapénzt kft LE 2009.10.16. 09:13:46
"Az megint más, hogy ha a lámpa besz@r és megint más ha működik, de agyatlanul beáll a paraszt a kereszteződés közepére."
Miért, ha nincs lámpa akkor be lehet állni keresztbe? :)
thinker_ 2009.10.16. 09:14:01
Mityu Addideapénzt kft LE 2009.10.16. 09:17:12
Hawerjaimat mindig azzal traktáltam(lom), hogy mi van, ha videóra veszi esetlegesen a rendőr a kisebb nagyobb stiklimet.
Ajánlott oldal tanulmányozásra:
www.policecars.hu/vids/vid3.htm
Mityu Addideapénzt kft LE 2009.10.16. 09:18:26
Csomagtartó kinyit, tűzoltókészülék kivesz és nyugisan megkérdezem:
- Tűz van?
:)
Hozzászóló 2009.10.16. 09:22:50
Aztán amikor végeztünk, a vizsgabiztos megdícsért, az oktatóm is, mert keresztirányban nem dugult be senki, köszönhetően a türelemnek (és persze a Kresz betartásának). A vizsgán pedig simán átmentem elsőre.
Ronee 2009.10.16. 09:24:43
Amúgy szerintem nagyban hozzájárul a problémához a tipikus birka effektus. Ők is beálltak én is beállok nincs azzal baj. Az emberek többsége nem gondol bele, hogy hogyan működik a közlekedés, csak megy azt lesz valami. Ha meg ledudálják, azt leszarja ő akkor is ott áll keresztbe mert siet valahová.
impetus_ 2009.10.16. 09:26:43
Mayday 2009.10.16. 09:28:14
Továbbá azt is aki nem hagyja ki a helyet a keresztforgalomnak, pl a Keleti-Blaha között ez szinte mindig igy van, van pár keresztutca, de hely a 2x2 sávon keresztbe átjutni már nincs.
metal · http://electric.blog.hu 2009.10.16. 09:28:39
Rong 2009.10.16. 09:28:55
Mityu Addideapénzt kft LE 2009.10.16. 09:35:56
Na igen, csak nem ez az egyetlen olyan kereszteződés ahol egyik rendszeresen visszatérő jelenség a keresztbe beállás. Akkor is, ha működnek a lámpák! :)
Rong 2009.10.16. 09:40:33
"Kíváncsi lennék, ha van ilyen a blogolók közül, azok írják meg mi jár ilyenkor a fejükben."
Kár, hogy azok nem olvassák ezt a blogot. Pláne nem írnak.
warezspam (törölt) 2009.10.16. 09:44:25
Mityu Addideapénzt kft LE 2009.10.16. 09:44:37
Ahogy metal írta: logika teljes hiánya. Mint a klasszikus rendőrvicc: van neked akváriumod? :))
Marcellusca 2009.10.16. 09:48:03
Lehet, hogy a zótóm típusával, színével van összefüggésben? :)
sanyix 2009.10.16. 09:48:33
Rocko- 2009.10.16. 09:51:19
de csak este. :D
amúgy BAH-on is rendszeres ez. mondjuk az elég nagy keresztezôdés, nem mindig egyértelmû h befér az emebr v sem.
robinzone 2009.10.16. 09:52:05
Mióta lezárták a Margit-hidat, még többen próbálják átpréselni magukat a Lánchídon.
A dupla sávok miatt azonban csak akkor van viszoylagos rend, ha áll a sarkon a biztos úr.
Az Attila egyenesen menő sávjából ugyanis pofátlanul csinálnak "külső alternatív" kanyarodó sávot az alagút felé, míg az Alagút utcának a buszsávját/(Attila útra) kanyarodó sávját használják a pofátlan tulkok egyenesen haladó "alternatív" sávként. "Ja, bocs, nem engedtek be korábban". (Lásd még a buszsávban 40-nel, balra kitett index-szel elhúzó senkiháziakat)
Szóval, ha betartom a szabályt, az életben nem jutok át a kereszteződésen, mert az "alternatív" sávokból érkezők folyamatosan feltöltik azt a 2-3 helyet, amit az alagút képes volt magába szippantani, ha meg bemegyek, jó eséllyel elállom keresztbe az utat.
Azzal szoktam kivédeni, hogy a kereszteződéshez érve (közvetlenül ott) határozottan "jobbra tartok", elvéve a tulkok kedvét a pofátlankodástól.
Kellene oda két jól belőtt kamera.
saq 2009.10.16. 09:55:25
Mityu Addideapénzt kft LE 2009.10.16. 09:56:01
Rendszeresen visszatérő kérdésem szokott lenni a szeretett Bokor utcánkban is:
- Ehhez rendőr kell?! -
Óvoda 2.0
Póktalicska (törölt) 2009.10.16. 09:56:18
Tehetetlen Dodó 2009.10.16. 09:56:49
Ezeket, intelligencia híján csak a konzekvens büntetéssel lehetne rászoktatni, hogy ne álljanak be keresztbe.
Nemzetközi tapasztalatok szerint 3-4 alkalommal kiosztott jelentős pénzbírság erősen növeli a szabályok betartása iránti affinitást.
(A nyolcvanas években az NSZK-ban például meglepően rövid idő alatt sikerült a biztonsági öv használatára rászoktatni a népet: aki nem volt bekötve, kíméletlenül, azonnal kapott egy húszmárkás bírságot. A német takarékos fajta, maximum 60 márka után már automatikusan kapcsolta be magát).
RadyR 2009.10.16. 09:57:10
Normális vagyok? 2009.10.16. 09:57:38
Jó gondolat, csak az a gáz, hogy itt mindenki szabálytisztelő, soha nem hibázó alkat. Ugye?
sanyix 2009.10.16. 09:57:57
RadyR 2009.10.16. 09:58:02
subtotal 2009.10.16. 09:58:32
A válasz erre a problémás utak fejlesztése lenne (nem szintbeli kereszteződések építése, körforglamak).
liksoft 2009.10.16. 10:00:03
Története:
1. Három óra alatt 10 méter.
2. Sor elindul, és az egy villamosmegállónyi távot sikerül 10 perc alatt teljesíteni.
Oka:
A nem működő lámpa miatt a Margit híd felől jövő autósok tömött sorban kanyarodtak a Váci út felé, így a körúton a Margit híd felé egyenesen haladók álltak a Nyugati pályaudvar előtt. Három óra elteltével állt be egy rendőr a kereszteződésbe, aki közölte a kanyarodókkal, hogy ez így talán nem helyén való. Ezután "elindult" a kereszteződés.
Azért arra kíváncsi lennék, miért kellett erre három órát várni? Töredék idő alatt a keresztező forgalmak miatt az egész pesti belváros képes "betonra" beállni. Miért nincs az, ha egy akármilyen rendőr lát egy ilyen forgalmi problémát, akkor beáll, és segít? Legyen mindegyiknek joga, és kötelessége!
Mityu Addideapénzt kft LE 2009.10.16. 10:06:13
Na igen. S mostanában divat itthon (lehet ez is megérne egy blogbejegyzést) a biztonsági övet az ülés mögött átvéve bekötni.
Ez több okból előnyös (önjelölt öngyilkos/donoroknak):
- Esetleges ütközéskor nyílik a légzsák, ami alaposan lerendezi a fejét az illetőnek. Ha túléli véletlen a plasztikai sebész sose fogja tudni eldönteni milyen mellszobrot csináljon.
- Az övpatron megfeszíti az övet. Ezáltal az öv egyfajta katapultként löki előre az ülést.
Amúgy én nem a büntetéstől való félelmem miatt kötöm be rendesen. :))
Mókusélet 2009.10.16. 10:08:23
Zöld a lámpa én a szélsőben, mellettem egy fekete clio kb.harmadikak vagyunk a sorban.Egyszer csak szíréna, a mentő az Árpád híd felől érkezett.Mi ketten jó állampolgárokhoz híven megálltunk-már bent a kereszeteződésben,hogy elengedjük a mentőt.A szembe forgalomban nem tett mindenki így, ezért kb.10másodperc eltelt,mite a Thökölyre rá tudott fordulni.Közben a lámpa zöldre vált,a mienk meg természetesen pirosra.Annyi kellett volna,hogy a maradék 3 sávban nem indulnak el,hanem átengednek minket.De nem, zöld a lámpa megyünk!A 2.-3. autós már nem látta,hogy mi nem a bunkóságunk miatt ragadtunk bent, hanem, mert betartottuk a szabályt és elengedtük a mentőt.Dudáltak, az összes rokonunkat szídták,mi meg néztünk egymásra a Clióssal.
BÍRKÁK!
Mityu Addideapénzt kft LE 2009.10.16. 10:09:02
"Miért nincs az, ha egy akármilyen rendőr lát egy ilyen forgalmi problémát, akkor beáll, és segít? Legyen mindegyiknek joga, és kötelessége!"
Ennek nagyon egyszerű oka van. Az a rendőr akit éppen látsz elhaladni esetleg olyan feladatot (parancsot) kapott, ami kizárja az általad felvázolt manővert. Kívülről nagyon nehéz megállapítani.
Nikorene 2009.10.16. 10:10:08
Szóval megint az van, hogy van egy szabály, amit vagy betartasz mindenhol, és akkor folyamatosan szopsz (vagy azért mert szar a lámpák beállítása, vagy azért mert köcsögök az autóstársaid, és mint ahogy az előbb említette valaki az általad kihagyott helyre a buszsávból bevágódnak 5en), vagy tapasztalatból vezetsz, és az ilyen helyeken nem tartod be, vállalva azt, hogy 10ből 1-2-3-4szer feltartasz másokat a viselkedéseddel...
KiraCeles 2009.10.16. 10:12:00
Bár nem szorosan a témához kapcsolódik, de engem egyszer a HÉV-sínre próbáltak rádudálni. Mert fehéret mutatott a lámpa. Csak az nem tűnt fel a mögöttem állónak, hogy nem tudok átmenni a síneken, mert az átjáró túloldalán a piros lámpa miatt nincsen hely... Hogy elvárják, hogy beálljak a kereszteződésbe, az egy dolog. Hogy elvárják, hogy megálljak a vasúti átjáróban, ennél sokkal durvább.
Lipi1945 2009.10.16. 10:18:40
lilácska 2009.10.16. 10:22:23
Mityu Addideapénzt kft LE 2009.10.16. 10:23:20
Mert van aki megáll/beáll a vasúti átjáróba is.
Heck Elek 2009.10.16. 10:23:48
Skj Joe 2009.10.16. 10:28:20
Érdemes lenne felfogniuk, hogy az autó a városban kényelmet ad és kevésbé gyorsaságot!
Illetve nem dől össze a világ, ha valaki késik és telefonál, hogy késik.
Egyébként a legbrutálisabb dugóban sem ül az ember többet, mint egy órát.
Persze, tudom a faszkalapok nem igazán fogják fel ezt a dolgot, és inkább tolakszanak, pedig, ha ismernék a közlekedés tudományát, akkor ráébrednének, hogy az előzékenységgel elősegítenék a folyamatos haladást.
Mindegy ez, már annyira bonyolult egyeseknek, hogy felesleges elmagyarázni nekik, hogy évente több hasonló kísérletet végeznek a világban és a kevésbé agresszív közlekedésnél gyorsul a forgalom.
Ezt azonban általánossá tenni nem lehet, mivel, ha mindenki a saját dolgával foglalkozna, akkor most itt sem írogatna senki.
PitBuli 2009.10.16. 10:28:54
ezanevemeskesz (törölt) 2009.10.16. 10:29:10
Rav Antal 2009.10.16. 10:29:36
ladislaus 2009.10.16. 10:29:38
metal · http://electric.blog.hu 2009.10.16. 10:31:32
@Heck Elek: Na te vagy az egyik, aki képtelen rendszerben gondolkodni, és még meg is magyarázza, hogy miért csinál faszságot! Szánalmas!
Skj Joe 2009.10.16. 10:39:18
Érdekes, hogy mikor robotok vezérelte autókat vittek tesztpályákra, akkor azok jobban haladtak, mint az emberek vezette járművek.
Persze, nem azt mondom, hogy mindenhol tarts be minden szabályt. mert az lehetetlen.
Azonban, ha felismered, hogy most nem kéne beállni a kereszteződésbe, akkor lehet, hogy könnyebben tudsz haladni.
Példa:
Te egyenesen mennél, beállsz a kereszteződésbe, a szembe jövő balra kanyarodna, de tőled nem tud, ezért mögötte is feltorlódik a sor. Az előtted lévők valamelyike ugyancsak balra kanyarodna, de mivel beállt a sor nem tud. Szóval mindenki áll, mint a meredt fasz. Erre elindul a keresztirányú forgalom, az is áll. Már komplett meredt faszerdő van a kereszteződésben. Valaki elkezd dudálni, mint az őrült, mindenki egyre idegesebb lesz, aztán 10 perc múlva rendeződik a helyzet, mindenki tovább tud jutni, csak közben lehet, hogy egy kocsit meghúztak, vagy valakit pofánvertek, de a legjobb esetben is buktál 10 percet és jól felbasztad az agyad és idegesen érsz haza.
Ezzel szemben, ha elengeded a forgalmat, átjutsz a következő lámpánál és csak max 3 percet "buksz".
Szóval az első esetnél ideges leszel és lesz 7 perc mínuszod, míg a másiknál nem történt semmi.
A döntés a tied.
subtotal 2009.10.16. 10:41:11
Tanulság: az emberek jó része nem fogja, fel, hogy a közlekedés egy rendszer, aminek ő csak egy figurája, nem az origo-ja.
ladislaus 2009.10.16. 10:41:44
liksoft 2009.10.16. 10:43:40
Skj Joe 2009.10.16. 10:44:18
Még a példa első részéhez, aki látta már a fantomdugók kialakulásának okait bemutató videót, az tudja, hogy egy ilyen kereszteződés beállás kb 2-3 kilométerrel feljebb okozhat egy rohadt nagy dugót, ami újabb dugókat generál és szépen beáll a város.
enpera · http://c64blog.wordpress.com 2009.10.16. 10:46:35
Mityu Addideapénzt kft LE 2009.10.16. 10:47:14
Erre a helyzetre gondoltál? :)))
www.hetek.hu/files/imagecache/kozepeskep/images/2002/06.051/belp/dugo.JPG
Danessz 2009.10.16. 10:48:36
Mityu Addideapénzt kft LE 2009.10.16. 10:50:06
A Nyugati téren én speciel nem egyszer láttam ott hadonászó (forgalomirányító) rendőrt amíg a Bajcsy-ról balra a Szent Istvánra lehetett kanyarodni.
Amúgy akiket az aluljáróban látsz téblábolni nem közlekedési rendőrök, hanem közrendesek, vagy készenlétisek.
Skj Joe 2009.10.16. 10:53:04
Olyan magaslatokat célzol meg az utolsó mondatoddal, mely az embereknek a világról alkotott képét alapvetően porig rombolja. :)
Győ 2009.10.16. 10:54:04
Skj Joe 2009.10.16. 10:54:51
Hm, szép kép! :)))
Lipi1945 2009.10.16. 10:57:40
borsics_aa · http://minerva-szki.hu/ 2009.10.16. 10:57:59
ladislaus 2009.10.16. 10:58:08
tompus 2009.10.16. 11:06:50
2009.10.16. 11:08:34
Aztán persze 10 ből 8 szor bennragadnak a keresztforgalom előtt... hogy rohadna meg az összes.
cso zsi 2009.10.16. 11:10:06
Három lámpaváltás után jutottam át.
Mindegyiknél elállta az Üllői liget felől érkező forgalma az utat, és minden esetben egy Volánbusz állt be a mi oldalunkról kihajtani szándékozók elé.
Mire elment, a követező lámpaváltás már küldte a következő buszt. A negyedik, és az ötödik busz az bement az M5-re hordó sávokba (ahová igyekezett volna a mi irányunk), és onnan indexeltek kifelé, hogy ők mégis inkább egyenesen haladnának.
(Ettől függetlenül, aznap reggel 20 percet rávertem a tömegközlekedésre. )
cso zsi 2009.10.16. 11:10:58
papugaja 2009.10.16. 11:16:47
papugaja 2009.10.16. 11:19:02
De azért az sem frankó, hogy zöld alatt beáll a zebrára, aztán ha indul végre a sor, akár a szabad jelzés mellett őt kerülgető gyalogosokon át is megindul a barma.
metal · http://electric.blog.hu 2009.10.16. 11:19:27
@papugaja: A zsarukkal az a probléma, hogy még ha kinn is vannak ilyenkor szépen elfordulnak, és még véletlenül sem intézkednek! A Budagyöngye után, ahogy balra kell fordulni a Budakeszi útra, ott rendszeresen az egyenesen haladók beragadnak, és nem lehet balra fordulni. Majd egy idő után nap mint nap volt ott rendőr, de egyszer sem szólt semmit a gyökereknek, nem is változott semmi.
Romkocsmák félhomályában merengő, félázsiai BPBP 2009.10.16. 11:22:02
De úgy érzem, hogy azért a közlekedés mérnököknek is lenne mit tenniük, a folyamatos, normális tempójú haladás érdekében (értsd: lámpák összehangolása, lakott területen beüli sebességhatárhoz igazított zöldhullám, gyalogos-egyenes-szembe kanyarodó hármas kiiktatása, stb.). Én egy kisebb városban lakok, de ezek még ott sem megoldottak!
avus · http://avus.blog.hu 2009.10.16. 11:24:10
randomuser1 2009.10.16. 11:31:38
avus · http://avus.blog.hu 2009.10.16. 11:34:15
Skj Joe 2009.10.16. 11:36:40
Ez a legfrissebb, és inkább a nagy sebességre vonatkozik, viszont az alapja a városi dugóknak is hasonló, ott is létezik az erősödő lökéshullám, mint reakció, mivel egy dugó miatt a bekötőutakon is lassul a forgalom, ami újabb agresszivitás esetén újabb dugót alakít ki, mindaddig, míg a közlekedő autók száma el nem kezd csökkenni.
www.origo.hu/tudomany/20091008-fantomdugok-kozlekedes-autopalya-fekezeshullam.html
kultura.elteonline.hu/online-rendezvenyek/931/mit_hozott_a_bme-seknek_a_mikulas?__
ezen a linken rendesen le kell görgetni pár mondatért
SickBoy 2009.10.16. 11:39:13
Néhány emberből hiányzik a legalapvetőbb logikai és/vagy helyzetfelismerő képesség. Nekik hiába mondja bárki, hogy ne menj bele a zöldbe, ha valószínűleg nem tudod elhagyni a kereszteződést, mert - szerintem - egyszerűen nem ismeri fel, hogy ez lesz.
De hibáztatni őket? Ugyanmár, az autistától sem lehet elvárni, hogy sajtófőnök legyen :o)
Skj Joe 2009.10.16. 11:39:56
Vegyél lovat és költözz a pusztára!
metal · http://electric.blog.hu 2009.10.16. 11:40:27
@avus: Hagyd nem érti meg, ahhoz túl egyszerű chip van az agyában!
Skj Joe 2009.10.16. 11:40:39
Ötből öt pont.
Skj Joe 2009.10.16. 11:41:15
Ötből öt pont.
liksoft 2009.10.16. 11:42:02
metal · http://electric.blog.hu 2009.10.16. 11:42:35
randomuser1 2009.10.16. 11:42:42
Artie 2009.10.16. 11:44:32
Bravó, kedves fővárosi idióták. Na ezért (is) elviselhetetlen a ti városotok.
fmtrans 2009.10.16. 11:47:30
Lipi1945 2009.10.16. 11:47:36
SickBoy 2009.10.16. 11:49:01
Ismerős visz, szép nagy zótója, telefonál közben. Utálom, de ő vezet én utas vagyok... Pannónia utca végén yard igazoltat. Nem minket, de a letekert ablakon keresztül először int, hogy ne telefonálgasson, aztán szól... harmadjára - mivel lámpánál állunk - odajön, igazoltat, büntet.
Ismerős fizet, majd berzenkedik - hogy hülyerendőr -, a sarkon túl pedig visszahívja az asszonyt. Mi sosem tanulunk @-/
Dr.Bio74 2009.10.16. 11:56:09
"Há né má sárga. Te mé sárga az ott é, a piros mellett no? Nem is sárga! Ződ! Mi is van ilyenkor? Jah sebesség, oszt gyerünk, hol az egyes? hol a kuplung? hol a gáz? ah, ki húzta be a kéziféket? Most meg mán megint sárga, na mindegy menjünk."
fmtrans 2009.10.16. 11:56:32
Utólag persze rájöttem milyen egyszerű is lett volna eggyel beljebb sávba átmenni amikor már látom a bevágó idiótát és a lassuló sor. Általában erre figyelek is, de akkor valamiért nem jutott eszembe. Sok mindentől lehet. Talán a fárasztó napon gondolkodtam még, vagy hogy mekkora dugó van már megint. Persze ilyenkor mindig végiggondolom a hibám (vagy nem hibám, de nem elég jól kezelt helyzetet) és legközelebb már jobban csinálom. Mert én ilyen vagyok.
SickBoy 2009.10.16. 11:56:42
Pölö egy autónyi hely van a kereszteződés után, átcsorognál, de épp a kereszteződés közepén vagy, amikor a boyracer a másik sávból sivító gumikkal sávot vált és elfoglalja azt... megesett velem.
Erre mit lehet lépni? Azon túl, hogy nem teszek úgy, mintha a keresztforgalom nem lenne és nem nézek mereven előre... odafordulok, és ahogy nagyapámtól láttam, felemelem a kezem, hogy sorry.
A direkt behajtok, mert ha mások, akkor én is mentalitás persze büntetős kéne, hogy legyen. Az is, csak kevés a zsaru és azok is ritkán ott vannak, ahol kéne :o)
metal · http://electric.blog.hu 2009.10.16. 11:59:27
SickBoy 2009.10.16. 12:00:41
liksoft 2009.10.16. 12:00:46
NGA 2009.10.16. 12:05:24
9. § (7) Zöld fényjelzésnél sem szabad az útkeresztezõdésbe behajtani, ha azt - forgalmi torlódás miatt - a zöld fényjelzés tartama alatt elõreláthatólag nem lehet elhagyni.
sreetfighter 2009.10.16. 12:05:31
Ha a többi közlekedő szarik a fejedre, akkor ott szívsz, és meg sem mozdulhatsz, ha a saját elveidhez tartod magad, mert a kereszt irányból jövőket kurvára nem érdekli, hogy bennt ragad. Még az is megtörtént, hogy álltam, mert nem jutottam volna át a kereszteződésen és az elkanyarodó sávból be ment elém a bunkó és bennt ragadt.
Tehát ha haladni akarsz, akkor neha túl kell lépni az elveiden, és ugyan olyan parasztnak kell lenned, sajnos!
Egy fecske nem csinál nyarat!
Lipi1945 2009.10.16. 12:06:29
NGA 2009.10.16. 12:09:03
"Maximálisan egyet értek azzal, hogy nem szabad a kereszteződésbe bemenni, ha nem tudsz átjutni.DE!! És itt van de! "
Te valamit összetévesztesz. Nem az van, hogy nem szabad, hanem a kresz tiltja. És nincs DE!
SickBoy 2009.10.16. 12:09:57
fmtrans 2009.10.16. 12:10:15
Vagy lehetne úgy, mint az USAban. Egy unsafe lanechange-ért is bünti van, ha épp ott a rendőr, és persze kiszed a sorból.
Lipi1945 2009.10.16. 12:10:24
NGA 2009.10.16. 12:11:26
Dr.Bio74 2009.10.16. 12:12:12
A kreszben nincs de, az élet meg tele van vele. Van "kis" de, meg "nagy" de, meg van "but", számomra most "no" és stb.
sreetfighter 2009.10.16. 12:14:20
Vedd le a szemellenződet és kelj fel az álomból!
NGA 2009.10.16. 12:15:25
Ennyit a DE-ről.
Ahamm 2009.10.16. 12:16:46
Jobbról a buszsávban megelőzött és elállta a kereszteződést, ahol remélem rájött, a keresztbe jövő autók dudája miatt, miért is nem mentem be a kereszteződésbe!
vagy lehet hogy naív vagyok? És ezek soha nem jönnek rá?
NGA 2009.10.16. 12:16:52
randomuser1 2009.10.16. 12:18:03
sreetfighter 2009.10.16. 12:18:48
Amire céloztam az szrencsére nagyon ritka, de sajnos előfordul.
liksoft 2009.10.16. 12:20:20
fmtrans 2009.10.16. 12:21:57
Mert az nekik jó, ha másokat basztatnak, és mások - szerintük - hülyébbek még náluk is.
Vagyis nem az van - mint általában más dolgokban is - hogy jobb vagyok, mint mások, hanem más szarabb, mint én. És persze hogy ezt tudtára is kell adni a másiknak.
sreetfighter 2009.10.16. 12:22:37
A körülményekhez alkalmazkodni kell!
A kresszel sokszor kitörölheted!
NGA 2009.10.16. 12:23:14
Dr.Bio74 2009.10.16. 12:23:36
Ejnye no, ezért mondtam:
-van a "kis" de, rendőr nélkül, halott utas nélkül,és szopással egy kereszteződésben ahol te vagy az egyetlen aki hiszi, hogy egyszer szabályosan is át fog érni, vagy hogy előbb utóbb elfogynak a többiek. Ez sem szép, és semmi szükség nem lenne rá, ha az életünket nem alapoznánk egoista "de" kezdetű mondatokra.
-és van a "nagy" de, amikor a halott utas is überelhető kis országunkban pénzzel, hatalommal, egy a lényeg neked ne legyen bajod!
Isten hozott nálunk kedves kuzin!
tlantos 2009.10.16. 12:25:05
Amugy az igazi parej ilyenkork ikeruli azt, aki nem akar beragani, es beragad helyette o.
NGA 2009.10.16. 12:31:02
fmtrans 2009.10.16. 12:37:42
Volt olyan hogy ráfordultam többsávos útra majd a külső sávból, ahová fordultam nem volt elég időm átkeveredni a belső balra kanyarodóba, ahol a piros miatt állt a sor. Egyből oda nem nem tudtam fordulni a forgalom miatt. Persze a mellete lévő egyenesen menő sávban zöldet kaptunk, de én balra akartam menni. De nem tehettem az egészről, és indexeltem, hogy át akarok majd menni a balra kanyarodóba.
Mögöttem lévő furgonos, mint egy idegbeteg dudált és anyázott, pedig még előrébb is mentem kicsit, hogy könnyebben tudjon sávot váltani. De nem. Ha annyira sietett, akkor látja az indexemet és sávot vált. Szerintem neki jól esett dudálgatni.
A tanulság annyi volt, hogy ha úgy látom akkor a mellettem lévő álló balra kanyarodó sáv elejére beállhattam volna. Hogy mennyire szabályos, nem tudom. Elfértem volna-e. Nem tudom. Ismeretlen környék volt, és nem akartam akármannyit menni, hogy visszaforduljak az biztos.
SickBoy 2009.10.16. 12:42:39
Lángharcos 2009.10.16. 12:44:35
Nem értem, mi a fenének adnak jogsit ennyi degeneráltnak? Azért vannak a jelek, hogy kövessék, zebrára nem állunk, útba nem állunk. Annyi bírságot össze lehetne szedni, hogy ihaj, nem értem, miért nem tesznek a hasonlóan gány csomópontokba egy rendőrt.
Dr.Bio74 2009.10.16. 12:50:59
Máshová sincs elég rendőr.
Rocky 2009.10.16. 12:55:42
Szerintem alapvetően az alábbi okok miatt hajtanak be a kereszteződésbe, nem hagynak helyet az álló sorban a szemből jövő balra kanyarodónak:
-egyszerűen nincs agya... nem gondolja végig, két mobiltelefon között+a gyerek a hátsóülésen magyaráz, nincs hozzá agykapacitása
-nagyon siet, mert ő fontos ember, fontosabb mint más, nehogy valaki a buszsávból pl. elévágjon az "üres" helyre a kereszteződésben
-és még van egy, aki számára nincs külvilág csak ő van és az autó, a kettő közti kontaktust a minél szorosabban fogott kormányt görcsösen markoló keze testesíti meg! nem érti... mi van? nem már ez sem érti, mert nem rá dudálnak, sőt a dudát sem hallja meg
drazsé 2009.10.16. 13:00:03
nem tudom, melyik búza téri buszkiállásra gondosz:
haa délire, az szimplán el van baszarintva, a második lámpa a zsolcai kapu felől érkezőkenk felesleges, sőt, amiatt ragad be néha a busz (oda egy egyszerű elsőbbségadás kötelező tábla elég lenne, lévén az előtte lévő lámpa megfogja a sort, jobbra meg nem kanyarodhatnak a buszok)
ha az északira gondolsz, akkor az egy igazi, szemét módon elbaszott kereszteződés, egy rohadt nagy térbe belemegy 5 irányból a forgalom, plusz belelóg a taxisdroszt, belelóg maga a buszpályaudvar, és akkor nem is beszéltem az úttesten foylamatos tömegben minden - de minden irányban, úton hosszában is! - áramló gyalogosokról
mondjuk, ott nincs is lámpa, pedig oda lenne érteleme..
Labasmaz 2009.10.16. 13:08:16
Akkor most ki is volt a hulye, csokolom?
beszélő 2009.10.16. 13:13:21
Nem tudják sokan az irányjelzőt használni: azt kellő időben az irányváltoztatás előtt (sávváltás előtt) kell használni.Tehát a közlekedő partnerokat időben tájékoztatni kell, hátha azok segítenek szándékunk megvalósításában is.
A sáv-megszünésnél a zippzár elvet nem szabályozza a kresz, de a gyakorlat szerint egy-egy gépkocsit (nem kettőt) szokás beengedni elénk.
Sokan nem tudják, hogy a mellékutcából történő felhajtáskor szabad zavarni az ott közlekedőket, esetenként a gyenge sebesség csökkentést elvárva.
A kereszteződésbe csak úgy lehet behajtani ha azt a zöld jelzés alatt el is tudjuk hagyni.
Lehetne még idézni a szituációkat, de az időszakos tanfolyam és vizsga indokolt.
Tudomásom szerint ilyen utoljára a 70-es években volt.
Ezt visszahozni indokolt, kár hogy nincs ma ezen a területen olyan szakember aki már a kodifikáció során ennek hangot adna.
flea 2009.10.16. 13:15:01
Ha senki sehol nem állna be a kereszteződésbe, akkor sokkal kisebb lenne mindenhol a dugó. Mihelyt azonban egy helyen elkezdik, az ott keresztező úton a feltorlódó forgalom a szomszédos kereszteződésben is megteremti ennek lehetőségét, és a jelenség futótűzként terjed végig a városon, minden egyes út átbocsátó képességét leosztva (lámpaütem hosszától függően) egy 5-10 közötti értékkel.
Ezért aztán aki rendszeresen beáll, azt *****a meg egy talicska aprómajom, mérlegelés nélkül. (Elismerem, velem is előfordult figyelmetlenségből, de csak elvétve.)
Aki meg azzal jön, hogy "a másik is beáll", meg "a kanyarodók elveszik a helyet", az kapjon még egy menetet a majmoktól. ;) Ugyanis ez ócska önmentegetés. Egész Budapesten ha egy vagy két olyan kereszteződés van, ahol a különböző irányból érkezők zöld jelzése úgy van hangolva, hogy valamelyik irány zöldje alatt az a sor, ahová be akar sorolni, nem mozdul. Márpedig ahol mozdul (vagyis gyakorlatilag mindenhol), ott ha lassan is, lehet haladni; a kereszteződésbe beállás ugyanaz a primitív "én beállhatok, én fontos vagyok, mások várhatnak" hozzáállás - súlyosbítva azzal, hogy még ideológiát is gyárt hozzá a barma.
(A fentiek alól kivétel, ha már az összes kereszteződésbe beleálltak az egész városban, és semmi sehol nem halad szó szerint egy centit sem. Ilyenkor viszont nyilván mindenki cseszheti, és a szabályok, sőt maga a járművel közlekedés mint olyan is nagyjából értelmét veszti. Azonban ez rendszeresen nem fordul elő; az "itt-ott be van állva a barmoktól" eset nagyságrendekkel gyakoribb.)
AvgDvl 2009.10.16. 13:23:19
Vagy megtanulnák betartani a kreszt, vagy megdöglenének 2 napon belül.
cso zsi 2009.10.16. 13:24:46
Egyesek nem mennek, csak napi 15 km-t, mégis beragadnak, mások ennek tízszeresét is megteszik ugyanebben a városban, és próbálnak közlekedni a sok birkától.
cso zsi 2009.10.16. 13:26:50
Bokorványi Bábolna 2009.10.16. 13:30:48
Jön - beáll. Én megkapom a zöldet, mennék, nem tudok. Kerülgetem, megyek előtte, mögötte, közöttük. Közben nekem már piros, mert nem kapunk mi sem elég időt ehhez a játékhoz. Neki zöld. El is indul - én meg ugorhatok félre.
Néha azt kell hinnem, ezek számára a gyalogemberek simán láthatatlanok.
cso zsi 2009.10.16. 13:31:58
bounty123 2009.10.16. 13:45:34
Nem létező dolgon nincs mit megérteni.
Győ 2009.10.16. 13:53:44
metal · http://electric.blog.hu 2009.10.16. 13:59:21
A városban kb. 10 olyan kereszteződés van, ahol felmerülhet az, hogy be kell menni, mert különben nem tudsz az életben átjutni, és több ezer olyan, ahol simán át lehetne menni ésszel is. És ha ezekben az elágazásokban a sokat emlegetett barmok nem akadályoznák a többi autóst, akkor a dugók kb. 4-ed akkorák lennének, és mindenki hamarabb a céljába érne.
somur 2009.10.16. 14:14:40
Talán egy kicsit az elsőnek induló is, de ezt nem taglalom, mert ha az eddigiekből ez nem jött le, akkor felelsleges.
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.10.16. 14:45:18
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.10.16. 14:59:06
Csorike 2009.10.16. 15:01:47
randomuser1 2009.10.16. 15:14:34
Marcellusca 2009.10.16. 15:28:49
index.hu/bulvar/2009/10/16/hatvan_gyanusitott_az_autosiskolas_csalassorozatban/
És még csodálkozunk, hogy milyen autósok járják az utakat, és milyen a közlekedési morál!
Gondolom ők "csak" azok, akik lebuktak. Mennyi lehet még?!
promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2009.10.16. 15:46:42
Azóta sokkal konzervatívabban megyek bele a kereszteződésekbe, és azt is tudom, hogy tulajdonképp úgy is lehetne, hogy mindig a soron következő megvárja, míg az előtte levő teljesen átér, ekkor aztán garantált lenne, hogy ő is átfér.
Viszont szerintem ez utóbbi jelentősen lassítaná a forgalmat és szerintem nem is nem előírás, pont ezért van bent a szabélyban az "előreláthatólag" szó. Amibe belefér, hogy valaki néha téved.
Azzal persze maximálisan egyetértek, hogy ezzel rengetegen visszaélnek: még akkor is "úgy látják előre", hogy ők majd el fogják tudni hagyni a kereszteződést (aztán "meglepődnek", hogy nem sikerül), amikor már teljesen egyértelmű, hogy ők már nem fognak átférni.
SickBoy 2009.10.16. 17:29:11
Soha. Folyamatos sugárzást minden kereszteződésbe, a nagyobb terekre taktikai atomcsapást, mindjárt lenne hely közlekedni :o)))))))
daniferi 2009.10.16. 17:43:54
kispista2 2009.10.16. 18:43:50
kispista2 2009.10.16. 18:45:29
promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2009.10.16. 19:23:42
somur 2009.10.16. 20:01:01
Pl. szinte mindenki csak a belső sávban érzi jól magát, holott azt nem indokolja semmi. Vagy pl. ha le akartam parkolni, a mögöttem jövő okostóni azonnal dudált, hogy minek lassítok - nem egyedi esetekről beszélek.
Győrben, Sopronban, Szombathelyen, Veszprémben, Egerben, Miskolcon, Szegeden soha nem volt semmi gondom. (Debrecenben még nem voltam sokat.)
Mityu Addideapénzt kft LE 2009.10.16. 22:55:29
A beosztás, a napi parancs és a szakterület együttese. Közrendest ha látnál néha forgalmat irányítani lehet sírva fakadnál....:)
Devil 2009.10.16. 23:51:06
Objektive nagyon sok esetben nem tudod megitelni hogy beragadsz-e. A keresztezodes kiterjedeset sem mindig egyszeru megbecsulni (van ami 50-60 meter hosszu, na ennek eppen hol a "vége", befersz-e meg oda) es ha a forgalom lassan bar de halad, akkor nem tudod felmerni hogy a lampavaltasig ki fogsz-e jutni; se a lampavaltasig nem tudod mennyi ido van vissza, se azt nem tudod hogy nem fog-e hirtelen megtorpanni a kifele meno forgalom - amitol te ugye beragadsz.
Szubjektive pedig sazert nem mukodik ez a szabaly, mert ha keresztben mar allnak az autok, es ezert 1 teljes zoldig nem hajtasz be a keresztezodesbe, es a kovetkezo zoldnel ugyanugy beallnak keresztbe masok, akkor vagy ott alsz az idok vegeig, vagy megiscsak becsorogsz es megvarod mig amugy pesties cipzarral beengednek. Amit altalaban meg is tesznek. A fo hogy ha behajtasz, legyen eselyed veges idon belul kihajtani, es ne alld el valakiknek teljesen az utjat.
Ameddig a behajtok nem nagyon pofatlanok, addig ez egy mukodo rendszer - dugoban szinte csak ez mukodik - vagy az ha rendor iranyit.
Ha valaki komolyan venne ezt a KRESZ szabalyt az olyan lampakat epitene amik akkor valtanak zoldre ha van hely a keresztezodesben.
A postiro es elvbaratai bizony nem sok gyakorlati tapasztalattal rendelkeznek, se pedig empatiaval, viszont nagyon szeretnek masokat felelossegre vonni olyan dolgok miatt amikrol nem azok tehetnek. Ameddig a fovaros nem tud epkezlab kozlekedesi koncepciot csinalni, es vegre is hajtani, addig a felelost nem egymas kozott kell keresnunk. Ugyanis jelenleg meg a legalapvetobb napi operativ feladatokkal is csak nagy nehezsegek aran tudnak ura lenni - mar ha egyaltalan sikerul pld jol kitablazni egy terelest...
kispista2 2009.10.17. 00:38:17
Mityu Addideapénzt kft LE 2009.10.17. 00:50:16
Érdekes szemlélet. Nem kevés gyakorlattal rendelkezem, és legtöbbször sikerül felismerni, hogy mikor nem kell beálljak a sor végére baromnak. Tudod az a titka, hogy nem a motorháztetőt bámulom, hanem egy pöppet messzebbre is ellátok. lehet rossz korban nevelkedtem... :)
M. Péter 2009.10.17. 21:42:24
Ki kene valamit talalni, hogy csak olyan vezethessen autot, aki tudja a KRESZ-t.
cso zsi 2009.10.17. 21:56:25
A tankönyvírók, és az oktatók is mást tudnak ugyanarról a dologról, amit az oktató anno egyébként úgy tanult, ahogy a könyvben írva vagyon.
Most megfogtak 60 embert, köztük analfabétákat is (úgy néz ki, tényleg az), ez elenyésző ahhoz a mennyiséghez, akik az utakon cirkálnak, és közük nincs az ablaküvegen túli világhoz.
Devil 2009.10.18. 01:31:51
Es ha valami nem mukodik, akkor azon valtoztatni kell. Es azon kell valtoztatni, amin ralisan lehet, nem pedig azon amin nem lehet ralisan. Eddig OK? Realitaserzek betoltve? Megvan meg egyaltalan?
Pelda: a vilag boldogabbik felen a zebrak jo resze egyben fekvorendor is. Mukodik? Hat persze. Nalunk meg? Semmi. Es mukodik? Alig-alig.
Vilag bolfogabbik felen minden bokorban kamera van, mernek sebesseget, atlagsebesseget, mindent amit lehet. Mukodik? Hat persze. Nalunk? Mutatoban van egypar. OTT mukodik is, de mashol? Alig-alig. A baleseti statisztika sokat javult, de meg mindig sokszorosa a "Nyugati"nak.
A sajat magunk vallonveregetese hogy a sok autos a hulye aki beall a keresztezodesbe az megoldas? Javit valamin? Mukodik? Nem. Mukodo megoldas lenne pld. ha a zold ilyen eseteknel egyszeruen rovidebb lenne. Ha egy utszakasz beallt,minek oda olyan sok autot beengedni? A dugo nem lenne kisebb tole, viszont joval ritkabban ragadnanak be. Na de ehhez tovabb kene latni a motorhaztetonel meg az iroasztalnal.
Mukodo megoldas lenne ha jobb lenne a tomegkozlekedes es tobben hasznalnak. Persze ez jelenleg annyira realis mint hogy az osszes autos olyan okos es muvelt legyen mint az itt forumozok.
Es meg biztos lenne sok mukodo megoldas, de ez ugysem erdekel senkit - legalabbi senkit aki tenni is tudna valamit, nem csak a szajat jartatja.
flea 2009.10.18. 01:57:50
Viszont azt gondolom, hogy a mai Magyarországon erre várni nagyobb naivitás, mint azt feltételezni, hogy a kereszteződésbe jobb esetben bambán, rosszabb (és gyakoribb) esetben bunkón beállók - vagy legalább egy részük - nevelhető...
McKelek 2009.10.18. 20:16:34
záporjózsi 2009.10.19. 19:01:25
@Rong: Igen, jó módszer. Sajnos kis hazánkban van olyan veszélye, hogy a kanyarodó után jövő csak a zöldet látja, majd meglepődik az álló járművön és a kormányán...
@RadyR: Ilyenkor elgondolkozom, hogy kiszúrtam-e a mögöttem állókkal...
@Nikorene: Ilyen helyzetek Budapesten a jelenlegi úthálózattal mindig is lesznek. Az Orczy útról az Üllői útra lámpánként 4-10 autóval több kanyarodik a lehetségesnél. Sok kanyarodónál ez a gond. Rájuk nem tervezhetsz, mert akkor soha senki nem jutna át. Mellesleg a Te pirosod és a kanyarodó zöldje után szokott lenni annyi tartalék, hogy néhány autó átjusson. Ehhez viszont annak kellene társulnia, hogy a lámpa színén és az előtte haladó seggén kívül mást is nézzen a T. autóstárs...
@Sokkoló Joe: Próbáltam nemrég elengedni egy jóembert, mert nem fértem volna el mellette. (Én jöttem jobbról, kanyarodtam.) Villogok. Integetek. Na az anyázásra legalább elkotródott...
Spikk 2009.10.23. 00:46:40