Ma reggel Rocky közel lehetett ahhoz, hogy félholtra boxolja azokat, akik egy kis koccanás miatt óriási dugókat csináltak egész Észak-Budán. Akkorát, hogy még az index is cikkezett róla egy rövidet. Miután aktuális posztunk írójának agyában elpattant egy ér, egy halom kérdést is tett fel egy halom embernek, aki érintettnek érzi magát vagy simán csak véleménye van, az kommenteljen bátran! Jó, tudom, titeket nem kell erre nagyon bátorítani.
Na most már tényleg elfogyott a türelmem... Nem az első eset, mondjuk inkább, hogy egy évtizedes megfigyelésen alapszik! Előre bocsátom, személyi sérüléssel NEM JÁRÓ balesetekről, koccanásokról beszélek!
Rettenetes és elítélendő módon (közben szaggatom a ruháimat és hamut szórok a fejemre) párommal kb. 10 éve járunk Budáról az egymás közelébe eső XIII. kerületi munkahelyünkre, autóval! Rendszeres és visszatérő dolog, hogy az Árpád híd környezetében koccanásos balesetek történnek, jellemzően a reggeli és esti csúcsban.
Velem is történt már ilyesmi, a budai felhajtónál belecsúsztam az előttem hirtelen fékezőbe egy esős őszi napon. Konstatáltam a helyzetet, a hibás én vagyok, elismertem, fél perc múlva már a betétlapot töltöttük - és itt jön a lényeg - félrehúzódva az úttest és a villamossínek közötti padkára. A forgalom akadálytalanul haladhatott tovább, 2 perc után.
Sajnos ezt mások nem így gondolják, rendszeres a szinte sértetlen, vészvillogós 2-3 autó a legkülönbözőbb helyeken, körülötte mobiltelefonálgató, ráérős "sértettek", rendőrök... Ez a helyzet a Margit híd kiesésével vált csak igazán kritikussá!
Addig sem volt egyszerű, mivel sokaknak még mindig egyszerűbb valamilyen rejtélyes ok miatt a Megyeri híd helyett a jó öreg Árpád hidat választani, de így "normál" körülmények mellett is rendkívül megnövekedett a forgalom.
És akkor jöjjenek a kérdéseim:
Kedves Balesetező Autóstársak!
-Miért kérdés az valakinek, jellemzően ráfutásos, átsorolós baleseteknél, hogy ki a hibás??? (segítek aki hátulról jött, aki sávot váltott)
-Miért merül fel valakiben egy ilyen egyértelmű szituációban, hogy rendőrt hívjon???
-Miért merül fel az valakiben, hogy esetleg ne adjon betétlapot???
-Miért gondolja, hogy az a pár összetört lámpabúra és repedt lökhárító feljogosítja arra, hogy feltartson több ezer embert, akik emiatt ki tudja honnan késnek el??? (ma épp mi egy orvosi vizsgálatról)
-Miért nem lehet lehúzódni és félreállva megbeszélni, esetleg rendőrt hívni???Kedves Rendőrség!
-Miért nem sújtják extra büntetőpontokkal és pénzbüntetéssel a feleslegesen rendőrt hívókat???
-Miért nem segíti a rendőrség (főleg egy ilyen extrém szituációban) a zavartalan közlekedést, oktató reklámfilmekkel akár???(mit kell tenni, ki a hibás stb.)
-Ha már kihívták (feleslegesen) miért nem a forgalomirányítással törődik, félrezavarva a balesetezőket és miért okoz még nagyobb dugót a másik sávot is elfoglaló, szirénázó rendőrségi járművel???
-Miért nyújtja még hosszabbra a rendőri intézkedés az amúgy is idegölő koccanásos balesetek idejét???
-Esetleg rossz a rendőrségi eljárási procedúra? Akkor tessék megváltoztatni! A rendőr a KÖZ érdekét tartsa mindig fontosabbnak a saját vagy az intézkedést kérőkkel szemben!!!Kedves Dugóban Ülő Autóstársak!
-Miért van az, hogy a híd ellentétes oldalán történt "baleset" miatt is lassul a másik oldal forgalma is??? Talán szeretünk nézelődni, bámészkodni???
-Miért nem lehet hangos dudálással jelezni a forgalmat feleslegesen feltartóknak nemtetszésünket???
-Miért nem lehet esetleg megállni és segíteni a félretolásban stb.???
-Miért nem lehet a folyamatos haladás érdekében a zippzár elv szerint az elfogyó sávból beengedni a többi autót?
-Ha én a fenti elv szerint próbálom segíteni a folyamatos haladást, miért kell nekem állóra fékeznem az autót, hogy végre soroljon már be elém ha ezt szeretné???Kedves Városvezetés!
-Miért nem fér bele a Margit híd felújításának huszonX milliárdos költségvetésébe, hogy egy ilyen kiélezett szituációban egy autómentő és egy rendőrjárőr (vagy több), legalább a reggeli-esti csúcs idejére, mondjuk a Margit szigeten várakozva, azonnal kezeljen egy ilyen szituációt és eltakarítsa a koccant járműveket negyed órán belül???
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2009.10.20. 14:51:41
PitBuli 2009.10.20. 14:55:56
MatseQ 2009.10.20. 14:58:08
B@nális coitus 2009.10.20. 14:58:15
Don Carnage 2009.10.20. 14:58:43
Mityu Addideapénzt kft LE 2009.10.20. 14:59:47
Előző két bejegyzés egyértelmű helyzetet vázolt. De a látszat azt mutatja nem mindenkinek.
Általában ez a KRESZ szabályok sajátos értelmezéséből, a helyszínen legyártott nem létező szabályok miatt amely a vétkes sofőr igazát próbálja alátámasztani.
"-Miért nem lehet lehúzódni és félreállva megbeszélni, esetleg rendőrt hívni???"
A helyszínelést megnehezíti a balesetben részvevő autók helyváltoztatása. Elég, ha a balesetet okozó meggondolja magát és más történetet ad elő. Na meg divat a helyszín elhagyása a történet korrekt rendezése helyett.
"-Miért nem lehet a folyamatos haladás érdekében a zippzár elv szerint az elfogyó sávból beengedni a többi autót?"
A válasz egyszerű: autósok 90%-a nem hajlandó alkalmazni. Inkább betart mint besegít.
Don Carnage 2009.10.20. 15:00:12
promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2009.10.20. 15:01:55
"-Miért nem lehet hangos dudálással jelezni a forgalmat feleslegesen feltartóknak nemtetszésünket???"
Egyrészt tilos (na jó, nem álszenteskedek, bunkókra néha én is dudálok...) Másrészt, és ez sokkal fontosabb, egy koccanásnál nem tudhatod, hogy ott mi történt, ki a bunkó és miért, nincs-e esetleg mégis sérülés, stb. Amúgy is stresszhelyzetben levő emberekre rádudálni szerintem nem rendes dolog.
"-Miért nem lehet esetleg megállni és segíteni a félretolásban stb.???"
Koccanásos autót sokszor egy ember is félre tud tolni, kettő (márpedig annyi minimum van ott, ugye) majdnem biztosan. Ha meg mégse, akkor tessék integetni és segítséget kérni.
"-Miért nem lehet a folyamatos haladás érdekében a zippzár elv szerint az elfogyó sávból beengedni a többi autót?
-Ha én a fenti elv szerint próbálom segíteni a folyamatos haladást, miért kell nekem állóra fékeznem az autót, hogy végre soroljon már be elém ha ezt szeretné???"
Ha az első kérdésre válaszolsz, akkor abból következik a második kérdésre adott felelet is...
kispista2 2009.10.20. 15:04:05
Mityu Addideapénzt kft LE 2009.10.20. 15:05:50
Akiknek szükségük lenne rá általában brazil sorozatokat előbbre valónak tartják.
"-Miért nyújtja még hosszabbra a rendőri intézkedés az amúgy is idegölő koccanásos balesetek idejét???"
Adatok felvétele, helyszínrajz vázlatának elkészítése, tanúk valamint a részvevők meghallgatása lehet nem 10 perc. Sőt lehet el foglak keseríteni, a későbbiek során még visszatérhetnek az eljárás során helyszíni szemlére amikor is történhet részleges vagy teljes útzár az eljárás lebonyolításának idejére. :)
kispista2 2009.10.20. 15:06:29
-Ha én a fenti elv szerint próbálom segíteni a folyamatos haladást, miért kell nekem állóra fékeznem az autót, hogy végre soroljon már be elém ha ezt szeretné???"
"
A zippzár elv alapján nem szükséges megállni, elég lassítani hogy legyen előtted legyen hely a másiknak besorolni. Ha működik a Zippzár, akkor ez a leggyorsabb módszer.
Mityu Addideapénzt kft LE 2009.10.20. 15:09:27
Igen, csak ehhez az is kell ám, hogy akit beengednél az vegye az adást és ne mobiltelefonnal foglalkozzon ahelyett, hogy odafigyelne amire kell! :)
szaGértő 2009.10.20. 15:11:48
Paradoxx 2009.10.20. 15:15:58
Én a BAH csomópontnál lakom és ott mindennaposak a kisebb nagyobb koccanásos balesetek. A kedvencem az amikor ebben egy busz is kiveszi a részét. Az általános tényleg az ,hogy szinte nulla sérülésnél is nézegetik itt nézegetik ott és ezzel annyira megakasztják a nem csekély forgalmat ,hogy percek alatt kilométeres kocsisor alakul ki mögöttük. Jó persze amikor a kiégett roncsot nem lehet arrébb rakni csak munkagéppel azt megértem...(volt már rá példa) de amikor az autók nem roncsolódtak, személyi sérülés sem történt akkor miért nem állnak félre?
Paradoxx
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2009.10.20. 15:17:12
Lipi1945 2009.10.20. 15:19:10
Rocky 2009.10.20. 15:19:16
Kimaradt egy hanem! Lehet hogy nem voltam elég egyértelmű!
"Előre bocsátom, személyi sérüléssel NEM JÁRÓ balesetekről, koccanásokról beszélek!"
Nekem egy "hozzáértő profi" (rendőr) ne készítgessen helyszínrajzokat, meg egyéb szarságokat, mikor egy fél város forgalma a tét!!!
Ha ilyen az eljárási rendjük, akkor változtassák meg!
Ha meg nem ilyen, akkor tessék mérlegelni!
három összetört kocsi vs. x ember
Mennyi ember? Ez a fő kérdés?
Ha Suziki Benedek felnijét megüti a kátyú és ezért rendőri jegyzőkönyvet kér, akkor vajon mennyi embert lehet ezért jogosan feltartani???
-------
"-Miért nyújtja még hosszabbra a rendőri intézkedés az amúgy is idegölő koccanásos balesetek idejét???"
Adatok felvétele, helyszínrajz vázlatának elkészítése, tanúk valamint a részvevők meghallgatása lehet nem 10 perc. Sőt lehet el foglak keseríteni, a későbbiek során még visszatérhetnek az eljárás során helyszíni szemlére amikor is történhet részleges vagy teljes útzár az eljárás lebonyolításának idejére. :)
RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2009.10.20. 15:19:39
promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2009.10.20. 15:21:12
Ezen tényleg lehetne úgy segíteni, ha a hibáját el nem ismerő autóst keményen büntetné a rendszer, azaz nem csak nyerhetne a dolgon. Egyébként valami kis büntetés van is, tudtommal büntetőpontokat és bírságokat is osztogatnak ilyenkor, de egy ezek nem összevethetőek mondjuk egy többszázeres javításszámla esetleges megspórolásával.
Mityu Addideapénzt kft LE 2009.10.20. 15:21:43
Csupán azért, mert valamelyik okos előadja a maga valós vagy vélt igazát. Független attól, hogy valóban igaza van-e. Rá merek tippelni, hogy ha az ilyen koccanósoknak közlekedés ismeretei lennének jó esetben az esemény sem történt volna meg.
Miért is?
Mert alapvetően tisztában lennének az alapokkal, akkor esetleg nem futna rá, sávváltásnál, nem bökné oldalba, illetve esetleg nem telefonálna. Ez utóbbit nem egy nem két autóstól látni.
Mityu Addideapénzt kft LE 2009.10.20. 15:25:13
Apró történet. Kiscelli Posta előtt tolatásból koccanás. Öreg váltogatta a döntéseit. Elismeri, aztán mégsem. legnagyobb gondja nem az volt, hogy gyorsan, pontosan lerendezzék egymás között a helyzetet. Hanem az, hogy nekem mi közöm hozzá. Kurva nehezen értette meg, hogy csupán annyi, én is rá várok a másik 30 emberrel. Nem kevés erőfeszítés kellett hozzá, hogy rávegyem vagy hívjanak rendőrt vagy álljanak félre éééés rendezzék egymás között. Ott tartott a dolog, hogy közöltem vele: én hívok rendőrt ha 2 percen belül nem látom, hogy nekikezd intézni a történést.
Petrodon 2009.10.20. 15:26:17
Miért nem fogsz nekem örülni, ha az ablakod alá állok és ráfekszek a dudára egy napra?
F@szomért kell mindenért nyomni a dudát?
Inkább meg kellene nézni, hogy lakott területen belül mikor szabad használni...
RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2009.10.20. 15:33:22
A helyszínelést megnehezíti a balesetben részvevő autók helyváltoztatása. Elég, ha a balesetet okozó meggondolja magát és más történetet ad elő. Na meg divat a helyszín elhagyása a történet korrekt rendezése helyett."
hát a helyszínelés meg nehezíti a közlekedést... tegnap délután kb fél14kor az üllői-szigony sarkán fekvéspróbával(!!!) egybekötött balesetrekonstrukció volt... a sor nem a reptérnél volt hanem...
a mai nap meg a kollega állt a v. józsef attila utcában a full dugóban (lást óbudai rész beállása), mikor jött a motoros a belső sávban (záróvonalon) tolakodott, tükör le... rendszáma megvan szóval benézte...
és még mesélhetném...
promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2009.10.20. 15:33:22
Egyébként ilyen esetben pl. egy harmadik fél sokat segíthet azzal, ha adott esetben a tanúskodás vállalását felvillantva segíti "meggyőzni" a vétkes felet. Csak ez is egy olyan dolog, amitől mindenki ódzkodik...
RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2009.10.20. 15:34:07
akkor is én vagyok gyorsabb! :-)
Mityu Addideapénzt kft LE 2009.10.20. 15:37:38
Gondolom te sem hallottál még biztosítók hercehurcáiról. Na ha majd ilyen koccanás résztvevője, szenvedő alanya leszel, majd megérted miért jó minnél pontosabb, szebb, jobb rendőri adatrögzítés. :)
Tzupi 2009.10.20. 15:38:03
Nekem furcsa volt, de mikor tanultam vezetni, nekem az oktatóm kb azt mondta, hogy ne használjam.
Furcsa volt nekem, mert én nagyon sok embertől hallottam már róla előtte, és én is kifejezetten okosnak tartom.
Oktatóm úgy tanította, hogy ha kezd kis hely lenni, akkor kezdjek el kanyarodni, akkor ugyis megáll a másik, és aztan gyorsan fejezzem be a manővert.
Vérzett a logikai központom, de csináltam, mert persze ő az oktató :P
Jogsi kézhezvétele után cippzár :P
Csak aki nem ismeri ezt, az nem is fogja megismerni, ha ő is ilyen oktatót kap ki :/
Postiroval amugy egyetértek. Millió ok nélkül generált, bagatell dugó van.
Kedvencem az volt, mikor M3-as Miskolc fele tartó szakaszán valami baleset volt, és emiatt a másik oldalon is 2 kmes dugó alakult ki :/ Már csak a popcorn árusok hiányoztak :/
Tzupi 2009.10.20. 15:43:47
Úgy emlékszem a 3as úton ment be Bpre, és a külvárosi részen egy motoros megpróbált keresztbe átmenni az úton, hogy ő majd jól átfér. Anyumat találta meg aki természetesen annyit vett észre, hogy egyik oldalról kirobban egy motoros, csattanás, majd a motoros repült az árokba.
Helyzet egyértelmű volt, de ugyanakkor sokkoló is. Jóhiszeműen félreállt azonnal, hogy a forgalom ne legyen akadályozva. Majd majdnem a jogositványába került, mivel rekonstruálni nem lehetett az esetet (mert félreállt ügye), stb. Hosszú hercehurca volt, mire a motoros beismerte, hogy ő volt a farok :/
Persze ez már nem a koccanásos kategória, de kicsit kisebb méretben, tökéletesen levetithető egy koccanásos esetre is.
Rocky 2009.10.20. 15:47:53
Na pont erről beszélek...
De van itt a munkahelyemtől nem messze egy kritikus kereszteződés, a Teve-Petneházy sarok:
a múltkor bkv busz kontra autós hölgy...
személyi sérülés is történt (nem komoly)
(a busznak a lökhárítója horzsolódott meg)
A kronológia kb. ez volt:
10h baleset
10h10p: mentő kint
10h20p: rendőr kint
10h30p: mentő el
10h50p: bkv és rendőri helyszínelő érkezik
11h: autómentő
11-14h: helyszínelők, rendőrök, autómentő, bkv sofőr beszélgetnek, adomáznak, röhögnek, talán 1 ha fényképezett néha kicsit
14h15p: egész csapat el, busz a saját lábán
(gondolom ezután haza is mentek, hóvégén meg felveszik a veszélyességi pótlékot)
Ez szerencsére egy nem túl forgalmas helyen volt, DE nem sietnek? nem kellene minél előbb megtisztítani az utat? a balesetveszélyes szituációt megszüntetni?
Komolyan nem normálisak!
Mityu Addideapénzt kft LE 2009.10.20. 15:48:11
S az milyen amikor oktatóra kell rászólni, hogy milyen fogalma van az elsőbbség adás szabályairól? :)
Ausztriában(?) tábla is van a zippzár elv javasolt használatára.
Rocky 2009.10.20. 15:51:01
Majd ha feltartom a fél várost a lassú fogmosásommal, akkor odaállhatsz az ablakom alá és nyomhatod a dudád (jogosan)!
Még sünt is szarok neked!
(tudom h nem lehetne használni, csak baleset elkerülésére)
Paradoxx 2009.10.20. 15:51:02
Mityu Addideapénzt kft LE 2009.10.20. 15:54:10
Egymásba csúszások, műanyag lökhárító bontásokból is 50-100ezres károk keletkeznek ma már. Hátsó szélvédő is reped, törik (pl. kombi verdáknál) akkor csak több.
DonnaNyányó 2009.10.20. 15:55:08
Kellemetlen dolog a baleset, de itt százezrek forognak kockán, senki ne várja el, hogy ezt kockáztassam udvariasságból...
Rocky 2009.10.20. 15:57:26
De hallottam!
Az egyik családtagom meglehetősen tehetségesen gyakorolja az általam vázolt szituációkat (gyk. negyedévente töri a kocsiját, ő szokott lenni a hibás)!
Tudod mennyivel emelkedett a kötelezője egy koccanás miatt???
(én is abban a hiszemben voltam, hogy ez kurva sok lóvét jelent)
KETTŐ EZER FORINT
x4= 8 ezer forint/év
8 ezer forintért leáll valaki cigánykodni az út közepén???
Milyen világ ez? Egy ilyenre ne dudálnék???
Egyébként van amikor meg is állok és kérdőre vonom őket!
-Nem zavarja, hogy a fél várost feltartja???
DonnaNyányó 2009.10.20. 15:59:23
Mityu Addideapénzt kft LE 2009.10.20. 15:59:48
indafoto.hu/mityu/image/5682923-cbab75d4
Ilyen az emlegetett csak egy kis kocc. Emiatt beállt a Könyves Kálmán krt emberesen rendesen.
Paradoxx 2009.10.20. 16:00:46
Mityu Addideapénzt kft LE 2009.10.20. 16:02:40
10 éves autóhoz miből gondolod, hogy szaré-hugyé adják az alkatrészt? :))
E39-eshez mi is sakkozzuk rendszeresen a mit-mennyiért-vegyünk alkatrész beszerzést. :)
Rocky 2009.10.20. 16:04:10
Király vagy!!!
Büszke lehetsz magadra!
Eleve miért kell rendőrt hívni???
Első dolog, hogy ismerje el, írja alá, aztán félreállva lehet töltögetni!
De tényleg milyen világ ez??? Százezrek forognak kockán.... ÉS??? akkor ilyenkor a "normális" emberek is átmennek bűnözőbe és elkezdenek "okoskodni" a másik kárára...
Nem ezért van a kötelező biztosítás???
Ha meg annyira béna vagy, köss casco-t!
Ja ott is van 100e önrész...
15 éve vezetek a városban min. napi 50 km-t, két koccanásom volt, azt elismertem. 10 éve semmi, csak kb. 30 esetben a jó reflexeimnek köszönhetem, hogy nem törtek össze...
1. Nem telefonálok vezetés közben!
2. Az asszon néha megsértődik, ha éppen nem fogom fel hogy mit mondott, mert a közlekedésre koncentrálok!
3. Nem Suzukim van!
Paradoxx 2009.10.20. 16:05:43
Lipi1945 2009.10.20. 16:11:21
Rocky 2009.10.20. 16:20:40
Semmi csak ezen a blogon szokás ezt reklámozni, reklamálni...
Suzukis, Bmw-s stb...
DonnaNyányó 2009.10.20. 16:25:29
Aha...ki lesz olyan madár, hogy aláírja és utána hagyja, hogy beírd a szitut... LOL
Gondolkozzál már, ember, csak egy kicsit...
Pepe83 (törölt) 2009.10.20. 16:31:08
Ugye ez csak vicc volt?
Ki dönti el, hogy mi a felesleges? Az emberek általában nem szórakozásból hívnak rendőrt, hanem a vitás kérdések eldöntésére.
SimiTomi 2009.10.20. 16:31:10
Főként amiatt, hogy bár elismerheti a felelősséget a vétkes, alá is írja a betétlapot, viszont ez után bármikor visszavonhatja az elismerést.
Ellenben ha rendőr megállapította, hogy mi van, akkor kuss van.
Mityu Addideapénzt kft LE 2009.10.20. 16:31:48
"Eleve miért kell rendőrt hívni???"
Biztosítókkal boxold le miért kérnek rendőrségi jegyzőkönyvet a kárrendezéshez. Főleg akkor, ha az eseményben vétkes meggondolja magát és még sem ismeri el a felelősségét.
Rövid történet:
Fejér megyei illetékességi területen megvan a baleset, helyszínelés vége. Mennek és közlik rendőrök a balesetet okozóval, hogy ő a hunyó. A fószer nekiáll meggyőzni a közlekedési rendőröket, hogy AZ NEM ÚGY VAN! :)))
Többek között ezért hurcolnak magukkal KRESZ könyvet is a bilincs, tonfa elemlámpa mellett.... :)))
Rocky 2009.10.20. 16:33:36
Gondolkozzál már ember, csak egy kicsit...
Miért mit írna-írnál bele??? Hogy megölted az anyját tegnapelőtt???
Elismeri, nincs rendőr, ő a hunyó, utólag is, biztosítónak is, ennyi!
Miért kell okoskodni, nem megbízni, rosszat feltételezni???
Emlékszem 82-ben, az egyik reggel a családi Warbin egy kurva nagy horpadás volt. Apám tiszta ideg volt... DE ott volt az ablaktörlő alatt a betétlap!
Manapság, ha hagyna is valaki betétlapot valami suttyó tutti hogy levenné-széttépné...
Megtörténik egy baleset, miért kell még fokozni a bajt a másik átverésével, lehúzásával stb.
A sértett úgysem fogja kifizetni a kárt a károkozó helyett, maximum annyit tud elérni a játékos, hogy kibaszik a sértettel még jobban (nem ad betétlapot, nem ismeri el)...
DE MIÉRT? A 8e forint kötelező emelkedésért???
Egyszerűen geci az ember egy bizonyos része, és ahelyett hogy a nagy csendes, becsületes többség ezeket kitaszítaná maga közül (védekezne), lassan mindenkiből geci lesz!
DonnaNyányó 2009.10.20. 16:37:08
Mit írna bele? Hogy ezt meg azt csináltam, puff, ott van rajta már az aláírásom, mit csináljak, vegyem el tőle erőszakkal, mondjam a rendőröknek, hogy átvert?
Nem kell persze mindenkit eleve genyónak nézni, de nem árt, ha csírájában elfojtasz minden lehetséges próbálkozást...
Peetee 2009.10.20. 16:46:02
Beteg ez az ország!
Mityu Addideapénzt kft LE 2009.10.20. 16:46:14
'82-ben még létezett KMK. Akkor érdemes volt Casco-t kötni. És egy kissé más világ volt akkor.
Ébresztő! 2009-et írunk. Teljesen más szemlélet, teljesen más feltételek vannak az akkori időhöz képest.
"Egyszerűen geci az ember egy bizonyos része, és ahelyett hogy a nagy csendes, becsületes többség ezeket kitaszítaná maga közül (védekezne), lassan mindenkiből geci lesz!"
Pontosan a rendőri intézkedés ma az a védelem amit említesz. Mondj más megoldást rá. Amit a további ügyintézés folyamán minden érintett hitelesnek tart.
SickBoy 2009.10.20. 16:47:21
Nem egyértelmű minden esetben.
"-Miért merül fel valakiben egy ilyen egyértelmű szituációban, hogy rendőrt hívjon???"
Mert nem egyértelmű.
"-Miért merül fel az valakiben, hogy esetleg ne adjon betétlapot???"
Mint fent.
"-Miért gondolja, hogy az a pár összetört lámpabúra és repedt lökhárító feljogosítja arra, hogy feltartson több ezer embert, akik emiatt ki tudja honnan késnek el??? (ma épp mi egy orvosi vizsgálatról)"
Mert sokba kerül, ha neki kell kifizetnie. De nem gondol olyasmiket, amiket írsz, csak arra koncentrál, hogy összetörték az autóját és - ha nem ő a hibás - neki kell fizetnie, ha a betétlapot rosszul töltötték ki és beleköt a biztosító.
"-Miért nem lehet lehúzódni és félreállva megbeszélni, esetleg rendőrt hívni???"
Ha elismeri a vétkes, hogy ő hibázott, akkor lehet. Ha nem, akkor a balesetben résztvevő autók helyzete fontos lehet a rendőri helyszínelésnél. Ezen felül az Árpád hídon - és másutt sem - lehet mindenhol félretolni az autó(ka)t... három-négy sávon át keresztbe.
Kedves Rendőrség!
"-Miért nem sújtják extra büntetőpontokkal és pénzbüntetéssel a feleslegesen rendőrt hívókat???"
Az egyszeri állampolgárnak nem feladata, hogy eldöntse, indokolt volt-e rendőrt hívni. Balesetnél, ha nincs egyetértés, vagy ha kettőnél több autó ütközött, akkor mindenképpen indokolt. Amit javasolsz, annak az lenne az eredménye, hogy indokolt esetben sem mernék kihívni őket, mert hátha tévednek és akkor jön a büntetés.
"-Miért nem segíti a rendőrség (főleg egy ilyen extrém szituációban) a zavartalan közlekedést, oktató reklámfilmekkel akár???(mit kell tenni, ki a hibás stb.)"
Ez jó kérdés.
"-Ha már kihívták (feleslegesen) miért nem a forgalomirányítással törődik, félrezavarva a balesetezőket és miért okoz még nagyobb dugót a másik sávot is elfoglaló, szirénázó rendőrségi járművel???"
Ha már kihívták, helyszínelnie kell. Köteles. Kereszteződésben történt balesetben, illetve olyan helyen, ahol az egyik útirányt teljesen elzárta a baleset láttam már rendőrt forgalmat irányítani helyszínelés közben. A hídon párhuzamos sávok mennek egy irányba, nincs mit irányítani.
"-Miért nyújtja még hosszabbra a rendőri intézkedés az amúgy is idegölő koccanásos balesetek idejét???"
Mert részletes jegyzőkönyvet kell felvenniük, meg kell hallgatniuk a balesetben résztvevőket, sőt az esetleges tanúkat is.
"-Esetleg rossz a rendőrségi eljárási procedúra? Akkor tessék megváltoztatni! A rendőr a KÖZ érdekét tartsa mindig fontosabbnak a saját vagy az intézkedést kérőkkel szemben!!!"
A rendőr a törvény alkalmazását tartja szem előtt. Nincs mérlegelési jogköre, nem dönthet úgy - nagyon helyesen - hogy bárkinek az érdeke előbbre való volna.
"-Miért van az, hogy a híd ellentétes oldalán történt "baleset" miatt is lassul a másik oldal forgalma is??? Talán szeretünk nézelődni, bámészkodni???"
Egy mozijegy ezeröt. Ez ingyen van. De amúgy jogos a kérdés.
"-Miért nem lehet hangos dudálással jelezni a forgalmat feleslegesen feltartóknak nemtetszésünket???"
Mert lakott területen belül csak vészhelyzetben, illetve annak elkerülésére dudálhatsz. Vannak egyezményes jelek, amelyeket kimutatva az ablakon érteni fogja mindenki, hogy mit gondolsz, sőt. Ha jó a tüdőd, ki is kiabálhatsz nekik bármit.
"-Miért nem lehet esetleg megállni és segíteni a félretolásban stb.???"
Az - ha rövid időre is - még jobban feltartaná a forgalmat, amit dudálással, anyázással, integetéssel hálál meg a magyar autós. Amúgy jó kérdés.
"-Miért nem lehet a folyamatos haladás érdekében a zippzár elv szerint az elfogyó sávból beengedni a többi autót?"
Mert mások is fontosabbnak tartják magukat mindenki másnál...
"-Ha én a fenti elv szerint próbálom segíteni a folyamatos haladást, miért kell nekem állóra fékeznem az autót, hogy végre soroljon már be elém ha ezt szeretné???"
Mert féltik az autójukat és el sem hiszik, hogy valaki tényleg ismeri és alkalmazza is ezt az elvet és épp velük szemben. Vagy fogalmuk sincs semmiről... :o)
"-Miért nem fér bele a Margit híd felújításának huszonX milliárdos költségvetésébe, hogy egy ilyen kiélezett szituációban egy autómentő és egy rendőrjárőr (vagy több), legalább a reggeli-esti csúcs idejére, mondjuk a Margit szigeten várakozva, azonnal kezeljen egy ilyen szituációt és eltakarítsa a koccant járműveket negyed órán belül???"
Felújítástól függetlenül ez jó ötlet. Minden híd közelében lehetne egy... odacsörtetnek, lefényképezik/videózzák, hogy mi a szitu és lehet eltakarítani seperc alatt a romokat.
Paradoxx 2009.10.20. 16:53:25
DonnaNyányó 2009.10.20. 16:54:12
DonnaNyányó 2009.10.20. 16:55:11
Attól, hogy nem értesz valamit, még oka van...
SickBoy 2009.10.20. 16:57:53
Sok az autó, statisztikailag többnek kell lenni a koccanásnak is, ebből következően még nagyobb kell, hogy legyen a dugó.
Nem lehet gyorsan, a másik jóindulatára alapozva elintézni a dolgokat, mert egy fél zsömléért is képesek megfojtani egymást az emberek. Ez van, ilyen szép világban élünk. Welcome to Budapest.
DonnaNyányó 2009.10.20. 17:02:41
Nyilván nem, ezért tilos félreállni, amíg a yard mindent le nem fotózott, dokumentált, miegymás.
Rocky 2009.10.20. 17:03:23
:D:D:D:D:D
HÖHÖHÖ HAHAHA
NA MOST JÓL BEÉGTEM VAZZE!!!
Boáf: hánynom kell az ilyen primitív, rosszindulatúan gyerekes, kárörvendő "emberektől"!
Szerinted miért születik egy ilyen poszt?
Egyébként ROCKY, oda van írva nagy betűkkel, nem roki!
Biztosan röhögsz a rokikon is ugye???
Segítek: azért írtam, hogy felkavarodjon az állóvíz, mert ez így nem állapot! Senki érdekét nem szolgálja, maximum a biztosítókét, hogy kevesebb kártérítést kelljen fizetniük...
Egyébként meg leszarom, hogy min örvendezel!
És gondolod, hogy ne lennék tisztában a mindennel? Itt élek, naponta csinálom, látom, szenvedem...
Rocky 2009.10.20. 17:04:51
Jók a válaszok!
Csak lehetnél kicsit konstruktívabb, mert gondolom mindenki érzi, hogy ez így nem jó! Lehetne jobb, egyszerűbb, okosabb, gyorsabb!
Ne azt keressük már, hogy miért nem, hanem hogy hogy lehetne jobb!
SickBoy 2009.10.20. 17:04:52
SickBoy 2009.10.20. 17:06:14
Nincs jobb ötletem, csak a türelmem több. De amúgy amit javasolsz, az pölö nagyon baba kis megoldás.
Marcellusca 2009.10.20. 17:07:14
@Rocky:
De hát pont azért nyomják a dudát, hogy elkerüljenek egy újabb, ráfutásos balesetet!
DonnaNyányó 2009.10.20. 17:07:53
Ha valaha beküldök ide posztot és lehozzák, engem is szét fognak gyalázni a kommentelők, de hát aki beküldi, az vállalja, hogy mindenki röhög rajta és beleköt :D
A rokikon nem röhögök, csak szeretnél általánosítani :)
Marcellusca 2009.10.20. 17:11:07
SickBoy 2009.10.20. 17:11:13
Editor Bob 2009.10.20. 17:25:14
Így szart sem értem az egésszel, a biztosítója is megszűnt, perléshez meg nem volt semmi a kezemben. Ha van rendőri szakvélemény, legalább perelhettem volna, de lehet, hogy a biztosító is fizetett volna, az elején készségesek voltak. Megfogadtam azóta, ha nincs aláírt vétkességi nyilatkozat, hívom a rendőrt, leszarom mekkora a dugó, nem akarok mégegyszer 200 ezret bukni.
DonnaNyányó 2009.10.20. 17:29:10
Nem is értem, a sok itteni, magát felvilágosult autósnak tartó számára miért nem egyértelmű alapszabály, hogy baleset után csak akkor moccanunk, ha a rendőr engedélyt ad.
repecs 2009.10.20. 17:46:27
sreetfighter 2009.10.20. 17:58:08
Csodálkozol, hogy rád ordítanak amikor szét vered egy nő fejét, azért mert beléd jött. Örülj, hogy nem lincseltek meg!
promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2009.10.20. 18:08:02
Azt érdekes lenne tudni, hogy adott esetben saját fénykép mennyit ér a bíróságon, vagy akár a biztosítónál. Bár mástól már hallottam, hogy a fényképezés gyakran még akkor is "jótékonyan" hat a delikvensre a helyszínen, ha utólag nem veszik figyelembe.
randomuser1 2009.10.20. 18:21:38
Don Carnage 2009.10.20. 18:27:53
repecs 2009.10.20. 18:30:27
sreetfighter 2009.10.20. 18:38:46
Csak besatuzol öregasszonyok elött. Értem én.
repecs 2009.10.20. 20:36:59
Húzzunk bele! 2009.10.20. 21:41:25
furamuki 2009.10.20. 21:58:48
Megboldogult kamionos koromban német autópályán orrom előtt zúzta össze magát 4 (azaz négy) darab mazsola, egyikük szabálytalan sávváltása okán.
Autobahn polizei 5(!) perc múlva ott terem, kibójázták a sávot, forgalmat irányították. Én ott maradtam mögöttük, mert szemtanú voltam. Mindenki elmondta a magáét, közben megérkezett egy autómentő is. Ezek után lezavartak minden résztvevőt a leállósávba, persze közben azt is kibójázták), aki saját lábon el tudott menni, az mehetett, az egyetlen rommá zúzott autót felrakták a mentőre. Nekem megköszönték a tanúskodást. Ami a röhej, hogy az egész nem tartott 30 percig.
Na most akkor megkérdezném a túlképzett magyar rendőröket, hogy egy koccanás helyszínelése miért tart egy egész délelőttön keresztül megbénítva fél Budapestet?
Erős a gyanúm, hogy azért, mert addig is ketyeg a munkaidő, nem kell mást csinálni....
vérengző kismalac 2009.10.20. 22:41:13
A rendőrök meg húzzanak a francba ha semmi hasznukat nem vesszük, csak hátráltatják a forgalmat meg radarozgatnak a 40-es táblánál, hogy a holló vájná ki a szemüket!
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2009.10.20. 23:00:21
csak john 2009.10.20. 23:13:13
Amikor benne voltam egy koccanásban, szó nélkül levonultunk a hídról és egy csendes parkolóban kitöltöttük a papírokat. Ha nekiállunk szívózni, akkor a hétvége ellenére kinyírom Budapest forgalmát. Lánchíd lezárva, a Margiton pedig, ahol az eset történt félpályás lezárás a bringások miatt. Kár, hogy nem voltam geci és nem basztam ki pár ezer közlekedővel. Na nem baj, majd legközelebb.
STi-2009 2009.10.21. 03:18:29
STi
SickBoy 2009.10.21. 06:09:50
nemnagyember 2009.10.21. 06:43:03
Paradoxx 2009.10.21. 10:00:36
2. Szerintem ez olyan gáz. Értem én ,hogy a biztosítók magukért vannak nem értünk. De ha már kifizetünk nekik egy kisebb vagyont akkor ha tényleg para van akkor legyenek már értünk!
logikaibukfenc 2009.10.21. 10:29:56
lassan járj tovább érsz.
Pályaelhagyó autóversenyző 2009.10.21. 11:14:34
a hugommal tortent mar ilyen, nyilegyenesen haladt 30-as ovezetben, amikor balrol nekikanyarodott (szo szerint, a bal hatso oldalt kapta el egy teljesen belathato keresztezodesben) egy jokepessegu papika. lehivott engem is, mert nem tudta a pontos menetet a dolgoknak, a papika annyira nem latott, hogy 2x meg kellett neki mutatni, hova kell irnia, hogy elismeri a felelosseget meg melyik az alairas helye. a kocsin tobb serules is lathato volt, a biztositas az oreg (aki leg. 60 eves) anyja(!) neven.
a hugom elinditotta a javitasi folyamatot, majd kesobb felhivtak, hogy az oreg a sajat biztositojanal nem ismerte el a felelosseget, es mindenfele marhasagot allitott, a biztosito pedig megkezdte a maga kis tenyfeltaro tevekenyseget, mely soran a hugom mellett ulo tanutol irasos vallomast kertek, stb.
tobb, mint fel ev volt, mire a biztosito fizetett, es ez egy teljesen egyertelmu szituacio volt. ha csak egy kicsit is velemenyes lett volna a helyzet (pl. az oreg gyorsabb fel masodperccel, es mar a hugom kapja el az o autojat), akkor akar kihozhattak volna a masikat is vetlennek vagy legalabb osztott felelosnek
NA EZERT KELL A RENDORI HELYZETLEIRAS
(plusz amit el szoktak mondani, fotok ezerrel)
amig a magyar biztositok igy mukod(het)nek, addig sajnos ez van. a legtobb kulfoldi orszagban valoban villamgyorsan megoldjak ezeket a problemakat
ui. eleve az emberi termeszet olyan, hogy szeret mast hibaztatni, de a vetkes nem csak 8 ezret kockaztat:
- az elbukott 2 bonuszfokozat meg nehany evig pluszpenz. amig el nem eri a b10-et, ha b8-bol bukik b6-ba, akkor 2 helyett 5 ev alatt eri el a b10-et (a baleset eveben nem ugrik, ezert nem 4). ezt is erdemes beszamolni
- ha sikerul kiharcolni az osztott felelosseget, akkor a fenti osszeget sporolja
- ha ra tudja kenni a masikra, akkor a sajat javitast is megsporolja, az meg nagyon nem mindegy
FDToth 2009.10.21. 11:47:42
Hátlról törétnő ütközés nem mndig egyételmű, pl. ha megvágnak eléd és úgy mész neki...
promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2009.10.21. 12:40:10
A bizalmatlanság következményeképpen hosszabbak a szerződések, drágábbak a tranzakciók, több embert foglalkoztat a biztonsági ipar, magasabbak a kerítések - fogalmazott a vezérigazgató."
És mindig rendőrt kell hívni egy koccanáshoz, tenném hozzá én.
Az idézet egyébként egy friss tanulmányból származik (www.inforadio.hu/hir/belfold/hir-309583 illetve részletesebben www.tarki.hu/hu/research/gazdkult/).
Tervisk 2009.10.21. 12:40:15
Papírok megír,bevisz biztosítóhoz.Vétkest behívták,elismerte a biztosító előtt is a felelőségét.
Biztosító első kérdése:
-rendőrségi intézkedés történt?
-nem
-akor ez a baleset nem történt meg.Viszont látásra,kérem a következőt.
Ennyit arról,hogy kell e helyszínelni...
promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2009.10.21. 12:57:42
Egy valahavolt ismerősöm mondta, hogy rengeteg lekoptató szöveget tudnak bevetni, amivel a tájékozatlan és a "hivatalosság" előtt hasraeső ügyfeleket el lehet zavarni.
Az általad említett szöveg tipikusan ilyen. Természetesen nevetséges hazugság: ha van rendesen kitöltött bejelentő, akkor van baleset és a biztosítónak el kell járni.
kafferbivalybalamber 2009.10.22. 17:11:19
A másodikat belelökhették az elsőbe. A harmadikat is. Az utolsó meg lehet, hogy a három, előtte ütköző autóba ment bele, és ebben az esetben szintén vétlen, mert nem fékkel álltak meg előtte, hanem ütközve.
A variációk még szaporíthatók. :)
A rendőrségnek kéne gyorsabban helyszínelnie, és nem lenne szabad, hogy ennyire határon billegjen a város forgalma. De az (ilyen esetben) helyben maradóknak teljesen igazuk van, és a posztíró a hülye. :)
McKelek 2009.10.23. 16:00:24
kiszállás, x óra munka y rendörnek...
na, akkor sokan meggondolnák, hogy pitiáner ügyekhez hívjanak-e rendört...
ylion, declared for Hungary, not for Kurvaország · http://quelthalas.hu 2009.10.25. 17:29:02
amúgy meg lehet úgy is jelezni a nemtetszést, hogy tolólapos Kamazzal közlekedsz és eltolod a picsába.
az Árpád-hídon a helyzet nevetséges, és kihat a város több részére is. példának okáért a 206-os busz is ott próbálna menni, sőt, néha egy-két jaszkaris az 1-es villamos sínein próbál közlekedni. tehát _valóban_ többtízezer emberrel cseszik ki, aki nem képes a koccanásos balesetet gyorsítva rendezni.