Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) kresz (720) KRESZ (1) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Kipattant az autójából, hogy kirángasson

2009.10.21. 08:29 :: SilentSound

Szerencsétlen Renegade kapott dudálást meg motorbőgetést a háta mögül, meg aztán mellé bónuszként majdnem néhány pofont is, csak mert nem akarta áthágni a KRESZ előírásait és ezzel még nagyobb dugót okozni a keresztforgalomnak, no meg akadályozni a zebrán a gyalogosokat.

Ma reggel a következő esett meg velem. A Pesti alsó rakparton haladtam lapos kúszásban észak felé a Nemzetközi Hajóállomás előtti szakaszon. A sor alig mozdult. Mint később kiderült, a Vigadó előtt baleset történt, emiatt az észak felé vezető két sáv egyre szűkült. A következményeket mindenki fantáziájára bízom.

Előttem egy ponyvázott kisteherautó állt, nem láttam tőle semmit. Megálltunk a lámpánál, ami után le lehet hajtani az Erzsébet híd alá vezető szakaszra, ő volt az első, én a második. A lámpa zöldet mutatott, de a teherautós nem mozdult, ebből tudtam, hogy be van dugulva előtte a sáv. Piros, majd megint zöld, még mindig semmi, majd lassan elindult. Én úgy döntöttem, megvárom, hol áll meg, mert nem látok tőle előre, beragadni pedig nem szerettem volna a kereszteződésbe.

A teherautó még éppen nem lógott rá a zebrára, tehát úgy döntöttem, nem megyek utána. Piros, a sor nem mozdul, a teherautó ugyanott áll, mint addig, majd zöld, és még mindig minden változatlan, ezért én sem mozdultam meg.

Ekkor a mögöttem álló Sierra gazdája dudálással hozta a tudomásomra, hogy szerinte mennem kellene. Előremutattam. A sierrás bedühödött, bőgő motorral kikanyarodott mögülem, hogy átvágjon a kereszteződésen. Ezúttal én hoztam működésbe -- röviden -- a dudát, mire a sietős közlekedőtárs lefékezett, és kipattant az autóból.

Igencsak úgy nézett ki, hogy ki akar rángatni az autómból, és jól eltángálni. Pillanatnyi tétovázás után megfékezte indulni készülő lábát, és inkább rám üvöltött a kocsija mellől:
-- Mi van?!
-- Hová mész? -- artikuláltam az üveg mögött, és rámutattam a még mindig álló sorra előttünk.

A sierrás dühösen vakkantott valamit, majd bevágta magát az autójába, átgurult a kereszteződésen -- és ráállt a zebrára... Ha követem a példáját, én már a kereszteződésben állok, tehát állva maradtam. Újabb piros, majd zöld, a sierrás a zebrán, és ekkor mintha elszabadult volna a pokol: a mögöttem a Sierra helyére beállt fekete (vagy sötétszürke?) Opelben ülő hölgy elkezdte nyomni a dudát, a mellettünk -- a 2-es villamos pályáján -- dolgozó munkások pedig elkezdtek ordítani nekem:

-- Menjél már!!!
-- Hova?! -- mutattam kétségbeesetten előre, ahol a Ford még mindig a zebrán álldogált...

Kb. 20 másodperc múlva a sor végre megmozdult, és én átgördültem a kereszteződésen. Ha a zebrát nem számítjuk, maximum három autónyi hely keletkezett összesen, ebből foglaltam el én egyet. A Sierra ott állt előttem. Ennyit nyert, egy autónyit.

Én pedig azóta sem térek magamhoz. Tényleg én voltam itt a kerékkötő, akire dühösnek kellett lenni, akire dudálni, akivel ordítani kellett? Ebben a helyzetben nemcsak a KRESZ tiltja a kereszteződésbe való behajtást, de a józan ész sem mond mást: semmit sem nyertem volna sem én, sem a mögöttem levők, ha beállok a kereszteződésbe, hiszen amúgy sem tudtam volna továbbmenni.

A következő zöldnél pedig simán fel lehet tölteni azt a néhány helyet, ami üressé vált a következő szakaszon. Akkor minek is kellett volna ráállnom a zebrára? Vagy beállnom a kereszteződésbe? (Ami egyébként ezen a helyen teljesen általános, sokszor blokkolva a Belgrád rakpart felől érkezőket!)

Vagy sodródjak én is a tömeggel, annak ellenére, hogy tudom, hogy szabálytalan is, értelmetlen is, mert különben azzal okozok balesetveszélyt, hogy a feldühödött mögöttem levők "kénytelenek" engem kerülgetve beállni a kereszteződésbe?

Kíváncsian várom a kommenteket. (Én nem tudok hozzászólni, mert nem vagyok hajlandó átregisztrálni az Indára. Jó nekem a régi, 1997 óta létező regisztrációm is!)

116 komment

Címkék: budapest közlekedés autó hülye erőszak kresz dugó zebra

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

szaGértő 2009.10.21. 09:29:02

@PitBuli: Idéznék a psztból: "A sierrás dühösen vakkantott valamit, majd bevágta magát az autójába, átgurult a kereszteződésen -- és ráállt a zebrára"

No comment.

Tron65 2009.10.21. 09:30:00

Hol lehet kapni az M62 típusjelzésű (Szergej becenevű) mozdonyok dudáját? Szeretnék egyet hátulra beszerelni.
Igaz, lehet, hogy lejön tőle a másik fényezése, de annyiszor vidsszadudálnék.

sreetfighter 2009.10.21. 09:33:40

Mi a fasznak kell mindent ismételni!
Ezt a kereszteződésbe bállósdit már multkor kitárgyaltuk!
Vagy itt mindenkinek szelektív a memóriája?

mercurius 2009.10.21. 09:33:46

Nem akadályozni!
Ezt az egyetlen dolgot, ha szemelőtt tartanák a bp-i autósok, nem lenne akkora a dugó.

Nem vagyok Bp-i, türelmes is vagyok, de amit ott műveltek ti zseniális Úrvezetők...

Nemegyszer látom, hogy a kiskancsó autós direkt azért gurul rá teljesen az előtteálló kocsi hátsó lökösére, hogy a gyalogosok ne tudjanak átmenni közöttük. Kár, hogy mindketten a zebrán ácsorogtak... Az egybesült királyságban már simán végiggyalogolt volna valaki a kocsin. PLáne a fraszijáknál. Ittmeg: ha nekem nem lehet, ne menjen más se.

Ez van. A hozzáállással van baj. Hős rendőreink meg hol az anyukájuk nunájában vannak? Hogy sehol, egyetlen kereszteződésbe nem tudnak kiállni a dugós időszakban forgalmat irányítani? Nem csak a versenyeken kellene ám táncolni! ha már nem védenek senkit és semmit, legalább szolgáljanak!

Tök jó Silentsound hátterének színe...

Gatwick_217 2009.10.21. 09:35:51

@PitBuli: azért azt tudni kell, hogy abban a kereszteződésben a zebra előtt nem egy hanem két autó fér el, mivel jobbról van egy forgalom elől elzárt terület, amire az Erzsébet híd felől jövők nem mehetnek rá, így oda is be lehet állni anélkül, hogy bárkit is zavarna a rakpartra lejutásban dél felé. Én max odáig vállalom be és még soha nem dudált senki jobbról.

nyjozsi2 2009.10.21. 09:37:03

Szentendrei út - Bogdáni út kereszteződés, a Bogdániról próbáltam balra Szentendre felé kanyarodni. Nemrég szépen becsíkozták sárgára a kereszt közepét, de ez szinte teljesen hatástalan. Tegnapi eset: befelé áll a sor (szokásosan), fehér bömös begurul a már a zebrán álló mögé, majd háta mögé menedzserina telefonálva is felzárkózik, a kereszt közepére. Lámpaváltás, menedzserina tovább telefonál, megkapja a dudálást mindkét oldalról, majd hevesen elkezd mutogatni az előtte lévő bömösre, hogy az a h.... f.... nem ment, ezért ő sem tud.
Csak mosolyogni tudtam kínomban, mert ugyan 3. voltam a keresztirányban, de nem sikerült kijutnom a töküres kifelé vezető oldalra

Gatwick_217 2009.10.21. 09:37:18

mármint a forgalomtól elzárt terület ad annyi helyet a sávodnak, amire ha a lejövők nem mennek rá, nem kerülnek zavarba. természetesen az elzártra nem emgyek rá, csak kicsit pontatlan lett a fogalmazás

SereG 2009.10.21. 09:37:36

Egyet kell értsek PitBulival egy kicsit... Ha már a harmadik zöld van, én is csorognék előre valamennyit, megpróbálva senkit se akadályozni még; egyrészt mögöttem is lássák, haladnék én, másrészt ezzel haladok is (mégha csak félmétereket is), és ha hirtelen lesz egy hely, spuri be.

Tegnap egyébként hasonló volt velem (azthiszem Megyeri - Fóti út kereszteződés). Megyeri 2x2 sáv, én azon jöttem és nagyívben balra akartam kanyarodni a Fótira, telizöldem volt. Ha erős a forgalom, még egy sávnál is necces bekanyarodni, nemhogy két sávnál ugye... Persze a zöldnél csak 1-1 autó tudott jóesetben átjutni, esélytelen volt nem beragadni, ha az ember haladni akar. Én az első pirosnál még a vonal előtt voltam, előttem beragadva egy autó a zebrán. Majd zöld, előttem az autó begurul a kereszteződésbe, én utána a zebrára, gyakorlatilag megvárta, míg piros lesz, és kistartolt balra (amikor már a szembeforg. állt, és még a keresztforgalom sem indult). Én ekkor már a zebrán voltam, lámpa valahol mögöttem volt, vakon vártam a zöldet. Amikor megjött, kistartoltam balra, és mindenki előtt bekanyarodva túlvoltam a dolgon.

Namost ha mindenki full szabályosan állna a felfestett vonal előtt, és várná, hogy a szembeforgalom elfogyjon, az életbe nem haladna a sor, senki nem menne abból a sávból sehova. Ez egy hülye forgalmi helyzet kompromisszumos megoldása volt szerintem, és azt gondolom, hogy az autósok 90%-a így kénytelen eljárni, és jár is el. Aki pedig megmarad a szabályoknál, azt ledudálják...

Walter Melone (törölt) 2009.10.21. 09:38:45

Van amikor akkora a forgalom, h a keresztező utak mindig feltöltik a kereszteződés utáni szakaszt. ha ilyenkor nem indulsz el "beragadni a kereszteződésbe" akkor soha nem jutsz el oda ahová indultál.

Gondolom itt is ez a szituáció volt.

mercurius 2009.10.21. 09:38:49

A forgalom elől elzárt terület nem azért van, hogy a parasztok ott búzátvethessenek?

Oda autóval állnak rá?

Nohááát

SickBoy 2009.10.21. 09:39:12

@PitBuli: neked van igazad. Tényleg. Megkajálok, mert éhgyomorra nem jó semmi és átkocogok a kerületi kapitányságra, leadni a jogsimat.
Mekkora egy paraszt vagyok, hogy dafke nem állok rá a zebrára, amin úgyse mennek a hülye gyalogok, babakocsis anyukák és a többi majom, aki mind otthonmaradt, hogy én tempósabban haladhassak... @-)

szaGértő 2009.10.21. 09:39:28

@Walter Melone: Miért is? Mert a sok prosztó kikerül, és ő áll be szabálytalanul?

robinzone 2009.10.21. 09:40:08

Abban a kereszteződésben konkrétan ez az egyetlen helyes viselkedés - nincs kifogás! Ugyanis máshonnan nem kerülhetnek abba sávba (nem kanyarodhatnak).
Más a helyzet olyan helyeken, mint pl. az Attila út-Alagút utca sarok, az Alagút felé, amerre mindkét irányból lehet pofátlanul előrenyomakodni a szélső sávokból. (Mindkét út négysávos, de csak a belső sávok tartanak az Alagútnak, nem számítva a BKV buszt az alagút utcában) Szóval az Attila úton az egyenesen (a Krisztina krt-ra tartó) sávból eléd kanyarodnak az Alagút felé, az Alagút utcában meg sokan BKV buszt játszanak.

Biztos sok más kereszteződésben is ez a helyzet, de ezt látom nap, mint nap.

Na, az ilyen helyeken, ha betartod a KRESZT, neked tényleg véged.

Vagy állandó rendőri felügyelet (időnként van), vagy kamera, alkalmanként 30.000. Aztán lehet ügyeskedni!

Gatwick_217 2009.10.21. 09:40:42

@mercurius : javítottam a megfogalmazást rögtön utána. Nem oda kell ráállni, az neked jobbról van, amire a lefelé menők nem mehetnek rá.

mercurius 2009.10.21. 09:41:23

Szabály, hogy kereszteződésbe nem hajthatsz be, hacsak nem vagy meggyőződve, arról, hogy azt biztonsággal el is tudod hagyni.

Ez alól nem mentesít az sem, ha valaki "úgy gondolja", meg a "szituáció olyan".

Pepe83 (törölt) 2009.10.21. 09:47:10

@robinzone:

Én is gyakran járok arra. Adok egy tanácsot. Kerülj a Naphegyen keresztül, vágj át az Attila úton a Várkert kaszinó felé, így csak a Lánchíd utcában kerülhetsz bele egy kisebb dugóba, de mivel ott csak a Clark Ádám tér fogja meg a forgalmat, viszonylag gyors a haladás.

Perillustris 2009.10.21. 09:55:53

Egyértelmű, hogy a Soroksári úton a külső sávban tekerő kerékpáros akasztotta meg a forgalmat.

vérengző kismalac 2009.10.21. 09:56:09

A posztolót tényleg ki kellett volna rágatni az autójából megrugdosni, és szólni a munkásoknak, hogy betonozzák be az alapba!

SickBoy 2009.10.21. 09:59:05

@Perillustris: és lol. Szarjon-e sünt? :o)))

vivax 2009.10.21. 10:00:55

lapos kúszásban észak felé - ez tetszett.
a Sierrás viselkedése annyira tipikus, mint az a mozdulat, ahogy a hentes tarkónbassza a halat...

gpetersz 2009.10.21. 10:01:16

@PitBuli:
Oké, oké, senki sem várta, hogy elsőre megérted az olvasott szöveget...

pete_r 2009.10.21. 10:07:55

@Tron65: M63 a Szergej, de szerintem egy Kraz légkürt is befújja a szélvédőt...:) Az meg azért beszerezhető.:D

Tier 2009.10.21. 10:13:59

@PitBuli: "Sierrás kikerülte (elfért!), Opelos is ment volna, a munkások is unszolták, azért ez asszem elmond valamit a posztolóról"

Pl azt, hogy ő normális volt és szabályos, a többiek pedig mind szabálytalanok és seggfejek?

Paradoxx 2009.10.21. 10:15:12

Szerintem jól csinálta! Velem is történt hasonló igaz az az én ,hülyeségem is volt mert azt hittem betud kanyarodni a csávó ezért olyan helyzetbe hoztam saját magam ,hogy nem tudtam volna kikerülni a még belógó fenekét. Igaz az sem segített ,hogy a mögöttem álló csutkára rám jött így még tolatni sem tudtam volna. Erre izomból dudált meg kiáltozott ,hogy "menjél már barom!!". Szerencsére a blokkoló autó is hallotta és kisegített.:)

Bambano 2009.10.21. 10:28:14

csak azt tudnám, aki rendszeresen autózik pesten, mi a retekért húzza fel magát ezen? legközelebb azon fogsz idegeskedni, hogy víz folyik a csapból? infarktust fogsz kapni két nap alatt:)

ZöPö_ · http://route66.blog.hu/ 2009.10.21. 10:34:53

Renegade, jól csináltad.

Néha be szoktam ragadni a kereszteződésben, soha nem direkt, mégis nagyon szoktam szégyellni.

Ott van benne a KRESZ-ben (emlékeim szerint), hogy hiába zöld, hiába elsőbbség, akkor hajthatsz be, ha látod, hogy el is tudod hagyni (a zöld ideje alatt).

udvarias 2009.10.21. 10:39:22

Jól csináltad, ezt kellett tenned.

Vad.Korte (törölt) 2009.10.21. 10:48:00

"Szellemi párbajba csak azzal kezdjél, fiam, aki e téren nem fegyvertelen." Sokan azt hiszik, ha fizikailag előrébb vannak, akkor valóban előrébb vannak. Ezek állnak a seggedbe a lámpánál, és tolnak bele a kereszteződésbe. El se jut az agyukig, hogy akkor keresztbe nem lehet menni. Pedig olyan egyszerű.

Kincsem a ló 2009.10.21. 10:48:04

Hát igen. Én sem tudok nagyobb faszságot elképzelni, mint amikor az ürgepásztor bemászik a kereszteződésbe, és ott ácsorog, mikor nincs hová menni. Ennél nagyobb baromság csak az, mikor megáll a pasi a hév, villamos, miegymás sín után, hogy elengedjen valakit, engem meg megakaszt a sínen. Az is vices tud lenni. Előttem jópofa, mögöttem következő kocsi, akit ugyanúgy meglepett, hogy megálltunk mint engem, a vonat meg rám mosolyog... :-)

indapasssucks 2009.10.21. 10:50:09

az is hülye aki az itteni köcsögöktől vár megerősítés a KRESZ-el kapcsolatban. Fele banda azt sem tudja, hogy eszik vagy isszák, a másik fele meg hiába tudja mi a pálya, elveszik a zajban.

Sok sexpir semmiér

fehso2 2009.10.21. 10:51:06

Renegade, helyesen jártál el, amikor nem hajtottál te is bele a kereszteződésbe!

Nem alaptalanul tilos! Pl. a keresztirányban haladó mentő útját nem torlaszolja el. Sajnos a magyarok nem tudnak vezetni. A vezetési tudás ugyanis nem egyenlő azzal, hogy nyomom a gázt, hanem azzal egyenlő, hogy a körülményeknek megfelelően cselekszem. Itt nem arról van szó, hogy valaki 30-al megy a 70-es tábla után.

Nagyon sok az idegbeteg ember, aki 5-6 méter előnyért akár ölre is menne. (Persze valójában beszari ahhoz is , csak úgy tesz.)
És tényleg 5-6 méterről van szó!
Aki emiatt ledudálja az előtte lévőt, annak nagyok szar élete van. Nagyon sok ilyen megkeseredett, életúnt fasz van, akinek az a baja, ha a normális autós nem hajt bele a keresztirányba, vagy átenged egy gyalogost...stb.

Mindenesetre örülök, hogy veled együtt vagyunk egy páran, akik normálisan tudnak vezetni!

Mityu Addideapénzt kft LE 2009.10.21. 10:57:10

Egyszer a Hungária krt. - Kerepesi út kereszteződésben kivágott mögülem az ifjú versenyző, mert nekem sem szokásom a kereszteződésbe beállni. Nem a harmadik zöldön nem lehetett átmenni, hanem lámpaváltás volt (zöldről pirosra). Majdnem nekiment a Kerepesi útról balra kanyarodó első autónak. Persze a kereszteződésben teljes terjedelemmel beragadt.

Vannak páran bizony aki hetente szarhatna keresztfekvésest tüskést, de kifejlett példányt :)))

Bladika 2009.10.21. 10:59:04

Kedves posztoló! Tartson ki! Ússzon az árral szemben! Ne hajtson be a kereszteződésbe! Én sem teszem! Sőt autópályán mindig jobbra tartok! Különcök vagyunk ez van!

Mityu Addideapénzt kft LE 2009.10.21. 10:59:44

@indapasssucks:

Köszönjük e hihetetlen fontos információt. Kérem a recepciónál vegye fel a kollégával a kapcsolatot. :))

l3v1 2009.10.21. 11:02:57

Megmondom. Kereszteződés közepét lesárgarácsfesteni, kamerát berakni, pirosnál fotózni, csekket küldeni. Anyázni meg lehetne otthon.

Ja, ébresztő.

selyemhegedu 2009.10.21. 11:04:53

@kincs_ami_nincs: mondjuk aki ugy rahajt a vasuti/hev atjarora hogy nem latja a helyet ahova le fog hajtani a sinekrol az meg is erdemli.

defenziv vezetes 101.

dinyus 2009.10.21. 11:19:17

@kincs_ami_nincs: hát, igazából a sínre se mehetnél rá, amíg nem vagy biztos benne, hogy át tudsz menni :)

Tier 2009.10.21. 11:21:55

@Bladika: Én nem kedvelem Franciaországot, dehát Spanyolországba jó eséllyel rajtuk keresztül vezet az út:)

Viszont, amit az autópályán csinálnak az valami hihetetlen. (nekünk)
3 sáv és CSAK a legkülsőben megy mindenki.
Sőt. Ha előzés céljából bejössz a középsőbe és nem indexelsz végig (mindenki végig jelez, hiszen csak előzés céljából tartózkodsz a belsőbb sávban), akkor villognak, hogy vigyázz nem jó az indexed :)

mercurius 2009.10.21. 11:24:27

Holnap megint kell BPre mennem. Lehet, hogy kipróbálom ezt a P+R rendszert. Nem lesz sok cumó, nem is kell sok helyre elmenni, de két majdnem komplett x-et kellene rajzolni a térképre kocsival.

Kíváncsi vagyok, megéri-e. Ahogy számolgatom, anyagilag veszteséges lesz a dolog, ám lehet, hogy spórolok néhány ideg és szívizomsejtet...

anyahajókabinajtóhajtogató 2009.10.21. 11:27:08

SOHA nem hajtok rá a zebrára (vagy be a kereszteződésbe) hasonló esteekben! Jól tetted! Nekem is voltak hasonló problémáim de egy kivételével megoldódtak amikor a delikvens meglátta a 120 kilós kopasz pszihopatát a kocsimban (engem)! Az egy kivétel egy teherautós volt aki ráadásul egy villamosnak elsőbbséget biztosító PIROS lámpánál reklamált ajtó feltépés közepette. Egy rendkívül praktikus és egyszerű "fojtás" nevű módszerrel sikerült el hallgattatnom egy pillanatra majd a " piros a lámpa te majom , nem látod?" mondatommal új megvilágításba helyeztem a dolgok állását!
Mnetségére legyen mondva, hogy elnézést kért (én is az erőszakért)... Azt mondta nem látta a lámpát.
Végülis mindenki elbambul néha.

mercurius 2009.10.21. 11:29:18

anyahajókabinajtóhajtogató:

Nem csak a neve jó, a modora is!

HalivudEstevez · http://www.halivud.hu 2009.10.21. 11:33:33

Budapesten úgy illik közlekedni, hogy menni kell, ha van előtted hely, szabad beállni a kereszteződésbe, sőt kötelező, mert különben a keletkező üres helyeket az keresztirányból bekanyarodók foglalják el. Élet-halál harc megy.

old bahaman 2009.10.21. 11:36:56

Nono, láttunk már posztot, ahol a mellékelt videjó bemutatta, hogy a posztoló erősen szépít, ez sem zárható ki. Lehet, hogy tényleg volt valamennyi hely...

Ha mégsem, akkor viszont ilyen esetekben a duda nem hinném, hogy az előtte állónak szólna, hanem az azelőttiekhez. Én is voltam olyan helyzetben, amikor hátulról jobban beláttam keresztet. Az előttem lévő nem láthatta, hogy egy bámészkodó hagyott 2 métert maga előtt. Ilyenkor sem az előttem lévőnek szólt a duda.

A 3. keresztbe beállósra reagálva: ahogy azt már elmondták, rengeteg helyen feltölti a kereszteződést a kis utcából kiálló forgalom. Ha itt nem állnának be, gyakorlatilag a főút állna, a kisutca menne (így képes egykét monkey állóra bedugítani egy főbb utat). Aki ebben az esetben elítéli a beállást, az költözzön Bpre, próbálja ki a reggeli-esti csúcsforgit, tartsa be. 2 napon belül biztos, hogy valaki kiszedi a kocsiból - nem alaptalanul.

Perillustris 2009.10.21. 11:40:22

@Bambano: Hát tudod, befizetem azt a rengeteg adót amit a biciklisek nem, osztán mégis ők mennek, én meg nem. Hát nem igazságtalan?

szaGértő 2009.10.21. 11:40:59

@mercurius : És bebuksz néhány órát... Nekem rendszeresen van olyan úticélom, hogy autóval 40 perc, vonat+bkv kombóval 170. Csak oda.

Agyalap 2009.10.21. 11:57:55

Nem tudom, hogy röhögjek vagy sírjak egyes hozzászólók hülyeségén.
Az utasfülke elején a karosszia átlátszó anyagból van. A legtöbb autón a hátulja is.
Nagyon praktikus. Arra jöttem rá, hogy így átlátok vagy két autón és látom, hogy a kereszteződés túloldala üres-e. Szerintem beadom a Szabványügyi Hivatalba és levédetem az ötletet - nem sok embernek jutott még eszébe...
De hogy valaki beálljon a vasúti sínre - az már tényleg Taigetosz pozitív. És még felháborodottan le is írja...

Agyalap 2009.10.21. 12:02:18

@old bahaman: Maradjunk a konkrét esetnél - abban a kereszteződében nem lehet jobbra fordulni, csak egyenesen haladó forgalom van.
Idegesítő ha valaki tököl, de itt ha dudál, ha alszik, ha nyomul - akkor sem jut előrébb, ki kell várni a sort...
Persze használhatja a szembesávot, egyre több példa van rá.

DonnaNyányó 2009.10.21. 12:08:18

Mondtam már régebben is, elektromos duda kell, mint a focihuligánoknál van. Odajön emberkedni, arca elé nyomsz egy pöffenetet, a szemgolyói is kirobbannak a hanghatástól :D

Nem tilos, nem veszélyes tárgy, miért ne tarthatnád magadnál :D

Süni25 · http://www.eakft.hu 2009.10.21. 12:10:31

Szégyellem magam a Sierrás helyett.

@JohnWatt: Nénikéd hogy van?

Mityu Addideapénzt kft LE 2009.10.21. 12:11:10

@Deluxe the ForumTroll:

Nem akarok okoskodni, de az nem levegőpalackos? :)

hemu 2009.10.21. 12:14:23

Hát egen!
Karolnia út, dél (nem déli pu.) felé.
Tegnap reggel az egysávos Karolina úton (OVSZ előtt) zebra előtt (gyalogos nem volt) jobbról megelőzve anyázva, háborogva tovazúdul...
Valami szürke japán kocsi volt emlékeim szerint.
Csak jelezni szeretném, hogy a következő alkalomnál nem fogom megadni a második zebrára érkező gyalogosnak az elsőbbséget (persze elütni sem fogom, de sietősre veszem a figurát), hanem elmebajosan utánamegyek emberünknek és nagyon csúnya vége lesz!
Unom ezt a sok faszt, aki nem hogy nem tartja be, de még csak nem is ismeri a KRESZ-t.
Vissza fogom rángatni a hajánál fogva és addig verem a fejét a sávokat jelző tábla oszlopába, amíg fel nem fogja, mi is volt a bajom vele. Eddig a lehető legbékésebb vezető voltam, de az a reggeli 30-40 perc Buddhát is kihozná a sodrából!

Geree78 · http://www.geree.hu 2009.10.21. 12:23:20

Én sem megyek be a keresztezôdésbe. Sôt, a zebrára sem állok rá. Mi több, normális haladtamban meg szoktam állni, hogy átengedjem zebra elôtt álló gyalogost. Miért? Mert idegbajt tudok kapni attól a sok korlátolt majomtól, aki azt hiszi, hogy a moccanásmentes dugóban ha egy fél autóval elôrébbdudálja magát, vagy beáll a Rákóczi útra keresztben akkor máris gyorsabban fogja elérni a célját. Ha persze más valaki áll a keresztezôdésben, ôt korlátozva, akkor meg habzik a szája...
Én egyszerûen csak úgy vezetek, ahogy azt szeretném, hogy mások vezessenek. Ha pedig valaki rámdudál, amikor szerinte nem megyek elég gyorsan, akkor mindig ott terem egy gyalogos a zebrán, meg az a fránya lámpa is pont akkor vált sárgára - én meg nem kockáztatom büntetést, szóval mire pirosra vált a lámpa, már mindketten állunk. Aztán pedig csak széttárom a karom, hogy most hova menjek? A gyalogost üssem el, vagy menjek bele a keresztbe jövôkbe...???

De tényleg, emberek, üssünk már meg egy minimális civilizáltsági szintet. Legalább próbáljuk már meg! Nem hiszem, hogy bárkinek is rosszul esik, ha átengedik a zebrán, vagy a sávváltás jelzésére elôzékenyen beengedik. Akkor meg mire jó ez a szánalmas erôszakoskodás? Úgy sem érsz oda gyorsabban. Akkor pedig nem jobb érzés egy jócselekedet tenni...?

Mityu Addideapénzt kft LE 2009.10.21. 12:31:28

@Geree78:

"De tényleg, emberek, üssünk már meg egy minimális civilizáltsági szintet. "

Nem kívánsz egyesektől kicsit túl sokat? :)

Geree78 · http://www.geree.hu 2009.10.21. 12:33:54

@Mityu:
Hát ha ezt egyesek a kepességeiken felülinek érzik, megpróbálom elfogadni... :-D

Manyizga (törölt) 2009.10.21. 12:50:31

Zebrán megállni még forgalmi okok miatt is tilos. Azon esetekben, amikor objektív okok miatt (pl. olyan hosszú járműszerelvény, amely a kereszteződést nem tudja máshogy átlátni és elsőbbséget adni, minthogy megáll a zebrán) ez nem megvalósítható, AKKOR addig várunk a zebra előtt, amíg csak mi leszünk a sorban (megvárjuk, hogy az előttünk levő elhagyja a kereszteződést) , és akkor hajtunk rá (persze ha nincs gyalogos forgalom :) ). Ezt így tanítják.

(Most vizsgázom "E"-kategóriára, és ott vannak hosszú járműszerelvények... :D )

flea 2009.10.21. 12:50:32

Kedves Renegade!

A helyes eljárás ebben az esetben: gyorsan felmérni, hogy a dudáló (remélhetőleg csak pillanatnyi idegességében, amit a dugó okoz, de az is lehet, hogy tartósan) elmebeteg. Innentől kezdve a tőled telhető kulturáltsággal, de az érintkezést minimálisra csökkentve szarni a fejére.

Ugyanis a te lelki nyugalmad többet ér, mint hogy ő bármit megértsen (jó eséllyel úgysem fog), a dudálás elkerülése érdekében akadályozni a gyalogosforgalmat vagy a keresztirányú közúti forgalmat meg ostobaság és ócska megalkuvás.

(Nem, ez nekem sem mindig sikerül. De néha igen.)

mercurius 2009.10.21. 13:04:11

@Geree78: Neked van igazad ÜSSÜNK! Minden barmot, aki VESZÉLYEZTET!

gergo · www.indafoto.hu/ppgergo 2009.10.21. 13:10:16

M3 felol Szerencs utca. Van ugye a vasuti atjaro. ha keses van, akkor 20 perc alatt jon 3 vonat, emiatt szep dugo tud osszegyulni

van aki turelmetlen, nem tud varni, imad sort elozni. mint az a matizos hulye, aki probalt az allo kocsimnak nekimenni, mert nem fert el a szembejovo miatt - aki amugy a sajat savjaban tartozkodott.

miutan csak mogem tudott befurakodni, villogtatta gyenge kis rekflektorait es valamit tatogott. vajon mit? :)

innen is udvozletemet kuldom neki es kedved csaladjanak :)

gergo · www.indafoto.hu/ppgergo 2009.10.21. 13:12:26

@mercurius : van egy tippem, hogy neha Te is kovetsz el hulyeseget. ilyenkor lefejeled onszantadbol a motorhaztetod, ugye? ;)

Lipi1945 2009.10.21. 13:13:26

Sokan mondják, hogy vannak helyek ahol muszály bemenni, mert különben akik előbb zöldet kapnak, azok elfoglalják a megüresedett helyeket és ha szabályosak akkor estig ott állnának. Namost, ezt én megértem, bár lehet ha seholse állnának be a kereszteződésbe akkor nem is lenne dugó, én ezt nem tudom, de abban biztos vagyok, hogy valahogy meg lehetne oldani azt, hogy a lámpák dugóban úgy működjenek, hogy ilyen helyzet ne alakulhasson ki. Ha érzékeli, hogy dugó van akkor lehetne például úgy átállítani, hogy egy körben csak az egyik irány kap zöldet, vagy egy kötelező haladási irány táblát kitesznek amin változtatni lehet a nyilacska irányát, hogy például akkor mostantól ott nem lehet jobbra kanyarodni.

flea 2009.10.21. 13:14:59

@Lipi1945: www.muszaj.hu/
egyebet nem tudok elmondani, kéremkapcsojjaKI

mercurius 2009.10.21. 13:15:31

@gergo: Persze, nézd meg csupa horpadás, sőt, már a tetőn tartok, tudod, sokat vezetek.

Azonban van egy kis különbség a fent említettek és közöttem:
Nem veszélyeztetek, nem nekem áll feljebb, sem akkor, ha balfasz vagyok, sem akkor, ha más az.

És igen, valamit komolyan tenni kellene, mert pl vannak a családban a gyengébbik nemhez tartozó autóstársak, akiket az ilyen... fent említettek bizony sodortak már veszélyes szituációba.

hemu 2009.10.21. 13:15:58

@gergo: Ugyan nem nekem szólt, de engem is érint.
Nem, nem fejelem le a motorháztetőt, de nem is kurvaanyázok annak, akit a hülyeségemmel megzavartam. Csendben meghúzom magam és onnantól jobban figyelek. Sőtmitöbb. A farkam sem lett rövidebb attól, hogy vészvillogózok 2-3-at, hogy lássa, nem egy faszparaszt vagyok, csak éppen most hülye voltam.

gergo · www.indafoto.hu/ppgergo 2009.10.21. 13:36:35

azt irtad: ha szabalytalankodo bunkot latsz, megverned.

de mi van akkor, ha figyelmetlen voltal es veletlenul lettel az, akit amugy megvetsz? jogosan neked is jarna a veres a gondolatsort vegigvive

es igen, tenni kellene valamit. pl 1000 forint/liter legyen a benzin, rogton mindenki tomegkozlekedne ;)

jahh es nem kotozkodni akarok, csak erdekes dolgokat irogattok. tiszta GTA-alomvilag

gergo · www.indafoto.hu/ppgergo 2009.10.21. 13:38:30

@hemu: sokan direkt hulyek, mar ugy vezetnek, hogy a jobb kezuk ragyogyult a piros haromszogre

legszivesebben allandoan bekapcsolt haromszoggel vezetnenek.

tenyleg, ez jo otlet, mostantol enis igy teszek ;)

hemu 2009.10.21. 13:44:43

@gergo: Sok szerencsét! Én maradok annál, hogy igyekszem elkerülni a bocsánatkérős helyzeteket, de ha nem sikerül, akkor majd nyomkodom én is azt a piros háromszöget...

"de mi van akkor, ha figyelmetlen voltal es veletlenul lettel az, akit amugy megvetsz? jogosan neked is jarna a veres a gondolatsort vegigvive"

Amint írtam, nem viselkedem úgy, mintha még nekem állna feljebb...
Volt már véletlenül elcsesző, aki engem zavart meg, de miután jeleztem neki, hogy hülyeséget csinált, elnézést kért. Mik vannak, nem hajtogatott papírrepülőt vezetés közben, csak megnyomta az általad oly kedvelt piros háromszöget és ezzel fel is oldotta az általa keltett feszültséget. Ez bonyolultnak hangzik?

Dr.Bio74 2009.10.21. 13:53:30

Én sohasem állok meg a zebrán (nyak behúz előre figyel gázt ad) sőt kikerülöm a zebrát ( a járdán természetesen). Sohasem dudálok (mert utoljára leégett annyit nyomtam). Sohasem állok be a kereszteződésbe ha nem férek el (eddig mindig elfértem csak a többiek voltak idegesek). Sínre soha nem állok (ha jön a villamos, vagy a vonat). Soha nem szállok ki nevelési célzattal az autómból (arra van a csúzli). Mindig előzékeny vagyok a megsértett autóstársaimmal ( a sokkolómat többször is használhatják). Nem szoktam üvöltözni az ablakon keresztül, ha nem tetszik valami ( mindig letekerem az ablakot és megafont használok). Soha nem parkolok mozgássérült jelre (ha otthon hagytam az igazolványt akkor előbb átfújom a jelzést fekete festékkel). stb stb stb

Brigi \"B. A.\" főnöke 2009.10.21. 14:02:56

@gergo: Én ezt már egy éve mondom (vissza lehet keresni), most nagon le leszel oltva ám, hogy romba döntöd a világot. Pedig tök jó lenne.

adat 2009.10.21. 14:14:09

renegade jól csinálta! a zebrára meg a kereszteződésbe nem állunk!

...::: Flúgos Kamionos :::... 2009.10.21. 14:16:29

Én meg azoktól kapok agyfaszt, akik a sorban állva nem mennek az előttük haladó után, hanem ott állnak, sokszor 15-20 méter távolságot hagyva. tudom, hogy semmi hátrány nem ér miatta senkit, de engem mégis idegesít.

szaGértő 2009.10.21. 14:36:19

@gergo: "1000 forint/liter legyen a benzin, rogton mindenki tomegkozlekedne"

Biztos? Akkor a gázolaj is annyi lenne, és a buszjegy mindjárt 2000 forintra emelkedne.

Nem beszélve minden áruról, amit szállítani kell, azaz a birkaterelgetésen kívül minden.

Pepe83 (törölt) 2009.10.21. 14:42:03

@...::: Flúgos Kamionos :::...:

Jó, hogy ezt írtad:)))
Kérdésem: miért?
Én pl. mikor lejtőn állok a dugóban, azzal szoktam szórakozni, hogy csak felengedem a féket és 0,5 km/h-val csorgok a másik után. Néha még a fékre sem kell lépnem, amivel ugye kímélem a környezetet:))

...::: Flúgos Kamionos :::... 2009.10.21. 14:44:23

@Pepe83: Nem tudom miért, egyszerűen idegesít. Talán mert úgy tűnik, hogy nem akar elindulni, vagy hasonló, nem tudom. Egyszerűen idegesít :))) De dudálgatni és kiabálni nem szoktam miatta :)

mercurius 2009.10.21. 14:46:18

jajaja ecőő már ezt az üzanyagemelősdit is megtrágyaltuk asszem éppen ehelyt. Rövidlátók megoldása.

Még mindíg azt látom a leghelyesebbnek, hogy a rakás virtuális kamerafigyelő puhatestű zsernyákot kiparancsolják az utcákra és
1.: forgalmat irányítanak a dugós csomópöttyöknél
2.: kiszedik az autósok közül a jobbról előzőket, a veszélyeztetőket, büntetik a szabálytalanul a féligazúttesten parkolókat, stb, stb

Véglegény 2009.10.21. 15:57:50

@szaGértő: Hejjhejj, rögtön életre kelne a helyi ipar.

szhörnyű 2009.10.21. 16:51:46

Szerintem a post íróját be kéne zárni!Nehogy összetévesszék a sok hülyével,akik nem ismerik a KRESZ-t

csak john 2009.10.21. 20:41:51

Renegade helyesen járt el. A Ford Opel páros véletlenül nem román rendszámmal volt? Talán Tornado szülei...
Néha velem is megesik, hogy kipattan a másik autós kiabálva a kocsijából. Aztán én is kikászálódok, úgy is jó egy kicsit nyújtózkodni a dugóban. Erre nem visszaül a paraszt?

csak john 2009.10.21. 20:52:50

@selyemhegedu: Egy jó példa a rossz példára. Szentendrei útról az ember lakanyarodik Kaszásdűlőre. A síneket keresztezve mehet jobbra vagy balra, mivel a sinekről jön mindenkivel szemben elsőbbsége van. Ha az eset a HÉV elhaladása után történik, akkor ott elég szép számban álldogálnak az autók mindenfelé. Ha történetesen az elől haladó autós rutintalan, bizonytalan, nincs tisztában a kresszel, akkor megijed és elkezdi elengedni az ott álló autókat. A mögötte jövők meg állhatnak a síneken és reménykednek abban, hogy a következő 5-10 percben lejutmak onnét, mielőtt a következő HÉV odaér.
Itt tehát nem az a hülye, aki ráhajt a sínekre, hanem aki képtelen forgalomban vezetni.

cso zsi 2009.10.21. 22:37:41

@pete_r: Amihez nem értesz...

M61 Nohab (svéd)
M62 Szergej (szovjet)
M63 Gyík / dízel gigant (magyar Ganz-Mávag) alapvetően pocsék volt, éltek átlag 20 évet.

Kincsem a ló 2009.10.22. 10:14:58

@dinyus: Igazad van természetesen. Én vagyok a hülye, hogy azt hiszem, ha nekünk van elsőbbségünk, és üres az út a marhapásztor előtt, akkor nem fog megállni ahogy átér a síneken... :-)

gergo · www.indafoto.hu/ppgergo 2009.10.22. 10:58:42

1: tokmind1 mennyi lenne az uzemanyag ara, akkor is dugo lenne, akkor is tele lenne az ut hulyekkel, akkor is beleallna mindenki a keresztezodesbe

2: legkozelebb jobban korbeirom majd amit akarok, omlengek kicsit, hatha mindenki megerti elsore: Mo-n az elakadas jelzo3szog hasznalata oda sullyedt, hogy "megmonyom kotelessegbol, amugy leszarom hogy tiszta ideg vagy mogottem me' faszvoltam". magyarul: semmit se er

3: kicsit tenyleg mesevilagban gondolkodtok. legtobb embernek csak itt nagy a szaja, veszelyhelyzetben fulet-farkat behuzza a kocsijaban: megvernem-leutnem, csak ezt lehet olvasni. vezethettek defenziven egesz eletetekben, azon kivul hogy tiszta ideg minden utatok es elmondhatjatok az ehhez hasonlo forumokban, hogy mekkora kiralyul is vezettek, nem ertek el semmit. a hulyek rohognek rajtatok - sajnos.

jomultkor 2 barnaboru allatkodott hungarian, majdnem megtortek tobb kocsit; amikor piros lampahoz ertek, egyik se mert rajuk nezni akik elotte boszen nyomkodtak a dudat es villogtak. ha kiszall valaki, hany masik allt volna moge segiteni? egyse. ennyi. az autoban mindig onmagara gondol csak, elozekenyseget alig tapasztalni.

szoval megy itt a szajkarate vb, ami megmosolyogtato, de semmi tobb

a megoldas meg baromi egyszeru: kamerazni minden keresztezodest, automatizalt rendszerben kikuldeni a bunteteseket, problema eseten hiteles fotokat mutatni a delikvensnek. csak ez valamiert nem erdeke senkinek se

pejka 2009.10.22. 11:23:30

Az biztos,h a kocsiban megnő az emberek önbizalma.Ezért próbálják nevelni a többieket.A kiszállásnál pedig facetoface a szitu.Nincs embléma,árkülönbözet,előzési presztízs,NCAP,levezetett kilométer.Ezt most két kőműves(tán burkoló?)magyarázta el reggel,két irodistának(hűhasárga WagonR vs.Mondeo kombi).A legnagyobb az volt,amikor az egyik melós mondta az egyik irodistának:"ne hadonássz,mert összekoszolod a ruhámat,verjem anyádba!"Namost a két tanult,bróker,salesmanager,csapatépítő,hogy számol be a zúzódásokról,nem tudom.Pedig nagyon kikaptak.Tetszett!

randomuser1 2009.10.22. 12:24:01

monnyuk, a sztori élvezeti értékéből sokat levon az h tul.képp nem derül ki melyik kereszteződésről van szó, ha a belgrád rakparti lehajtó, akkor elvileg igaza is van, csak ha egymás seggében állnak az autók, az egyik meg kihagy 30 métert maga elött,ez logikai síkon helyes, érzelmi szempontból meg marhára nem. monnyuk én nem szoktam anyázni, dudálni meg ilyesmi, ha látom h a szerencsétlen szőke nőci nem akar menni, beelőzöm oszt álljon magának ha akar, tőlem még akéziféket is behúzhatja ha jólesik...

gzahu 2009.10.22. 13:27:12

Az üzemanyag árának emelése nem old meg semmit.
Hosszútávon megoldás lehetne egy normális elméleti, gyakorlati KRESZ oktatás, vizsga a jogosítvány megszerzéséhez valamint ehhez tartozó rendszeres ismétlő vizsga 3-5 évenként, amit 90% kedvezménnyel lehetne elvégezni (pl. 10-15 eFt), ha meg nem sikerül elsőre, ami kizárt, mivel mindenki mindenben tökéletes az autóvezetés terén a jogosítvány megszerzése után, akkor a további próbálkozás már rendes díjszabással működne (100-150eFt).
Ezt ki kéne terjeszteni mindenkire, aki vezet. Előnyei,hogy csak az vezetne, aki tud és ismeri a KRESZT, valamint kevesebb autó lenne az utakon.
Csak két dolgon bukik meg: korrupció, meg hát mindenkire vonatkozna.

Alex3000 2009.10.22. 13:28:29

Renegade: szerintem ez határozottan bizonyítja, hogy te nem tartozol a bunkó, faszkalap, és pimasz autósok közé. Nem tudom milyen alkat vagy, de én a helyedben úgy fel kaptam volna a vizet, hogy inkább én ugrók ki és szarrá verem a pofáját az ilyennek.

randomuser1 2009.10.22. 14:10:27

@gzahu: van egy elegánsabb megoldás, közlekedési rendőrnek hívják, betartatja létező szabályokat és nevel, igaz, idehaza ritka látvány, meg a pénzszedésnek amúgy is nagyobb hagyománya van.

Ferocious 2009.10.22. 16:44:53

@pete_r: Tévedsz az M62 a Szergej és a néhai Nohab az M61. Az M63 egy másik típus.

megint 2009.10.24. 16:48:20

Nekem kicsit gyanús a dolog, ha már a munkások is ordibáltak neki,hogy haladjon

Alex3000 2009.10.26. 14:09:24

@megint: na azoktól várhatjuk a jó tanácsot, mert azok aztán értenek a közlekedéshez, de nagyon...












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása