Én sem szeretem, ha hülyeség miatt indulattal kioktat valaki, aztán a választ meg sem várva robog tovább, esetleg mondja a magát, mint akibe csak adó van felszerelve, vevő meg nem. Ákos hasonlóképpen érzett az alant fejtegetett helyzetben, bár azt azért neki sem ártana tudnia, hogy az övezetnek az a lényege, hogy nem kell minden sarokra sebességkorlátozó táblát kitenni. Íme mérges, háborgó néni verbális bosszúja:
Borús, novemberi délutánon igyekszem haza, egy budai lakóparkban található otthonomba. Már csak pár perce a nyugalomtól és a meleg lakástól, egy jól megrakott Opelre leszek figyelmes magam előtt: papa-mama-gyerekek, rengeteg csomag a kalaptartón, biztosan hosszú kirándulásról érkezhetnek meg.
Az Opelt pillanatok alatt utolérem, ugyanis 25-30-as tempóban halad, ami a városi, jobb esetben csak 50-60 közötti tempóhoz mérten jóval szelídebb. Persze nem zavar, hiszen én csak szeretnék már hazaérni, nekik meg biztosan megvan az okuk, hogy miért mennek lassan – mama az ölében fogja a tepsi süteményt, nem szeretnék ha az a nyakában kötne ki, neadj’isten a légzsák kiverné a kezéből, ez érthető.
Ugyanakkor az Opel minden egyes kereszteződésnél óvatosan fékezve lelassul 10-15-re, majd a következő kereszteződésig felgyorsul a szédületes 30-as tempóig. Az első ilyen kereszteződés után már inkább elmentem mellettük, amikor láttam, hogy a következő jobbra nyíló egyirányú utca bejáratához érve is fékeznek, hogy megadják az elsőbbséget a talán kitolató? autónak. Persze ez az utca is üres, meg hát jobbkéz szabályt aligha kap az egyirányú utcában szemben közlekedő, vagy épp kitolató autó.
Mindenesetre még pár keresztutca és hazaérek, begurulok a teremgarázsba, leállok és szépen kómotosan nekiállok kivenni a csomagjaimat. Ekkor ért egy meglepetés: odaállít hozzám egy idősebb hölgy (a történetben korábban említett mama), sőt a háttérben feltűnik az ominózus Opel is.
Megrökönyödéssel közli, hogy hát ő nem gondolta volna, hogy ekkora állatok (ez lennék én) laknak a házban, teljesen ledöbbentek, amikor meglátták hogy én is itt parkolok. Igazán odafigyelhetnék, hogy ez egy 30-as övezet, jobbkezes utcák, gyerekek ugrálhatnak ki a járdáról, és ha nem akarok elcsapni valakit, akkor ilyen eszeveszett felelőtlen tempóba ne közlekedjek.
Meglehetősen hirtelen ért a lerohanás (ahogy írtam, már régen máson járt az eszem), ezért konkrétan nem is tudtam összeszedetten reagálni. Nézzük csak sorban: az utca ahol jöttünk, biztosan nem 30-as, hiszen annyi kereszteződés van, meg kellene ismételni mindegyikben, de tábla sehol. A keresztutcák nem mindenhol jobbkezesek, az egyirányú utca pedig főleg nem, ami előtt megelőztem őket.
60-nál gyorsabban biztosan nem mentem, mert egyszerűen olyan rossz az út, meg hát egy 20-al menő autót előzni 50 is bőséges. Végül, de nem utolsó sorban a fiktív, a novemberi esős délutánon az utcán játszó gyerektömeget is kb. 2 méternyi bokor vagy parkoló autó választja el az út szélétől, akik előtt csak meg lehet próbálni megállni, ha mégis az úton játszanának tovább. Az érveimet persze már nem hallgatta meg a „mama”, hanem az első mondatom felénél hátat fordítva elsétált (de legalább lett belőle blogbejegyzés).
Szóval, a konklúzió véleményem szerint: akármennyire is szeretnénk kioktatni valakit, nem árt előtte megbizonyosodnunk, hogy igazunk van. Ha jobbkezes utcák miatti fékezgetés közben kikerülnek, érdemes átgondolni, hogy lehet hogy nem is jobbkezes az összes kereszteződés.
Ha autópályán jobbról megelőznek, a dudálás/villogás helyett érdemes arra gondolni, hogy miért nem mentem le és miért tartottam fel a mögöttem levőt. Ha nem kapunk elsőbbséget, nem biztos, hogy az egy személyünk elleni sértés, lehet, hogy nem is járt volna nekünk. Nem vagyunk rendőrök, a nevelést inkább bízzuk a profikra!
kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2009.11.18. 08:11:14
Száguldozó hülye, jaszkarizó sunaherivadég, fittipalditanonc
sreetfighter 2009.11.18. 08:28:51
Az öregasszonyt meg ki kell röhögni, ha ilyen bunkó, de nem érdemes vitatkozni vele.
Én is szoktam bosszankodni mikor valaki a 40- es táblánál a kanyarban még fékez.
Sajnos mindenkinek joga van közlekedni, ha van jogsija.
M_a_r_c_o · http://www.irodawebaruhaz.hu/ 2009.11.18. 08:31:20
Tron65 2009.11.18. 09:05:51
Ez igaz a posztindításra is.
Nyertél vagy 2 percet a "60-nál gyorsabban biztosan nem mentem"-mel.
Szerintem nem unalmukban tették ki az övezet táblát.
vivax 2009.11.18. 09:18:28
mamát meg miért nem kínáltad meg egy kis seribrendivel?
reader613 2009.11.18. 09:24:49
száguldozásával tönkreteszi a gyönyörű lakóparkok idilli hangulatát!
kreszről fingja sincs, zónatábla csak dísznek van, kétszeres sebességtúllépéssel előzgeti a törvénytisztelő autósokat!
én az idős néni helyében bizony még meg is pofoztam volna a retikülömmel!
jujdemennyire!
Nikorene 2009.11.18. 09:29:35
Minden... első...
sokáig nem bírtad...
Egyenrangú kereszteződésben pedig előzni tilos, ha jól emlékszem. A 30-as zónában meg valóban csak egy tábla van befele, meg egy feloldó kifele, szóval a mamának eléggé igaza volt...
Ferocious 2009.11.18. 09:30:41
Nagyon jókisfiúk vagytok vazze...
Nikorene 2009.11.18. 09:31:43
Nikorene 2009.11.18. 09:33:35
Fernando Torrent 2009.11.18. 09:34:53
"az utca ahol jöttünk, biztosan nem 30-as, hiszen annyi kereszteződés van, meg kellene ismételni mindegyikben, de tábla sehol."
baromság.
Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2009.11.18. 09:40:40
gecofeco 2009.11.18. 09:45:21
Ferocious 2009.11.18. 09:46:28
csak john 2009.11.18. 09:48:05
Kreszt ismered-e?
Jogosítványod van-e?
F@szk@l@p vagy-e?
randomuser1 2009.11.18. 09:48:55
vivax 2009.11.18. 09:50:23
Lipi1945 2009.11.18. 09:51:55
Ilyen 30 as övezetben 35, max 40 el megyek, és énis lassítok a jobbkezes kereszteződéseknél, ha kell.
Tudom álszent vagyok, anyámat!
Ferocious 2009.11.18. 09:55:40
Lipi1945 2009.11.18. 09:57:21
Jó persze éjjel azért nem kell gyerekekre számítani, általában. De nappal pont, hogy az ilyen bokros parkolós rész a leg veszélyesebb, mert a bokrok és autók takarásából támadhatnak a gyerekek, és a takarásból előugrú gyerek elött nehéz megállni ha féktávon belül van.
acel 2009.11.18. 10:01:42
Sokszor jobbozok, gyakran járok 30-as zónában, és utálom ha valaki jobbos kereszteződésben előz.
Ha lakó pihenő övezet volt, akkor már a 30-is gyorshajtás.
És az ilyen sofőrök miatt jobbos környéken balra is figyeli kell. Sok az "itt úgyse jár senki mehetek vakon", vagy "ez széles utca biztos főút" állat.
Petrodon 2009.11.18. 10:07:37
GargleBlaster · http://autostat.hu/hasznos 2009.11.18. 10:20:39
laposmacska 2009.11.18. 10:25:37
"60-nál gyorsabban biztosan nem mentem" Hát bazmeg, városban sem mész 60-nál többel, nemhogy egy LAKÓPARKBAN! Igaza volt a "mamának", egy büdös nagy állat vagy, Ákos!
A mi utcánk nem lakópark része, nem 30-as övezet, mégse merek 30-nál többel menni benne. Végig parkolnak két oldalt (sajnos), jöhetnek nem sak gyerekek, hanem mindenféle okosok kersztül kasul az úton, stb.
trixilw 2009.11.18. 10:25:53
Én is lakó-pihenőben lakok, ahol minden utcaszakaszon minimum két fekvő van, de a sok ilyen típusú baromállat inkább bejön az övezetbe, 40-50-el átcsapat a fekvőn, és megspórolja azt a 200 métert amit az övezet kikerülésével nyert volna. Akik meg itt parkolnak és utána kimennek az övezetből az irodaházakba dolgozni, arról nem is beszélek. Szóval mielőtt felháborodsz, gondolkodj, tán picit többet mint a "mama".
Nikorene 2009.11.18. 10:41:10
A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél · http://www.planetside.blog.hu 2009.11.18. 10:42:45
Nem kellett volna ilyen sokat olvasni...
laposmacska 2009.11.18. 10:47:00
Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2009.11.18. 10:59:46
Nikorene 2009.11.18. 11:03:15
laposmacska 2009.11.18. 11:17:52
Akkor te most egyetértesz, vagymivan?
@Nikorene: Én nem is mondok semmit, muhaha!
metal · http://electric.blog.hu 2009.11.18. 11:27:51
A konklúzió az, hogy hülye vagy, nem ismered a KRESZ-t, és mivel még a pofád is nagy (mert ide írtad), fogsz itt kapni hideget-meleget.
Loismustdie 2009.11.18. 11:31:31
vivax 2009.11.18. 12:00:45
autosave 2009.11.18. 12:07:58
ui: nincs annál idegesítőbb mikor valaki kiismerhetetlenül fékezget :S
nyuszy 2009.11.18. 12:25:18
Egyébként meg info, annak, aki esetleg nem tudná: bár nem a KRESZ tartalmazza, a korlátozott sebességű övezetben (30-as ill. 40-es zóna) és lakó-pihenő övezetben elméletileg csak egyenrangú kereszteződések lehetnének.
Az, hogy ennek ellenére van helyenként elsőbbségadás kötelező tábla (mert a közútkezelő nem ismeri a rá vonatkozó szabályokat), még nem jelenti azt, hogy ér meglepődni bármilyen övezetben egy váratlanul felbukkanó jobbos kereszteződésen.
laposmacska 2009.11.18. 12:41:40
promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2009.11.18. 12:42:44
Ez szerintem arra az esetre is igaz, ha a kioktatás formája egy blogbejegyzés az autózz blogon. ;-)
Amúgy KRESZ 14.z/1 pont. Kb. 30 másodperc kellett volna az ellenőrzéshez, ha már nem tudod fejből (pedig illene). Persze az Enter gyorsabb. ;-)
randomuser1 2009.11.18. 13:10:39
2009.11.18. 13:13:39
autosave 2009.11.18. 13:38:30
De ahhoz tartom magam, hogy túl sok a túl óvatos ember, akik mármár a paranoia-közeli állapotban tényleg hibáznak...
autosave 2009.11.18. 13:40:34
randomuser1 2009.11.18. 13:53:17
ex-dr. vuk 2009.11.18. 14:21:14
30-as ovezetben altalaban(!) egyenranguak az utcak, de csak akkor tudhato biztosan, ha megnezed, hogy vannak-e macisajtok (errol nem irtal).
Lehet, hogy megis a posztiro a hulye?
Ferocious 2009.11.18. 14:23:23
Lipi1945 2009.11.18. 14:34:45
"ui: nincs annál idegesítőbb mikor valaki kiismerhetetlenül fékezget :S"
Gondolom ez is a poszthoz kapcsolódik.
Az ha valaki egy kereszteződés elött lassít, hogy adott esetben eleget tudjon tenni az elsőbbség adási kötelezettségének, az miért kiismerhetetlen.
"ők lehet 20-30-al is elütik a gyereket, te meg fékezel 50-ről és kikerülöd. csak ezt az életben nem fogja megérteni."
Jaja persze.
nyuszy 2009.11.18. 15:16:42
A posztíró mondta, ni:
Néni: "ez egy 30-as övezet..."
Posztíró: "az utca ahol jöttünk, biztosan nem 30-as, hiszen annyi kereszteződés van, meg kellene ismételni mindegyikben, de tábla sehol."
Szóval egyértelműen nincs tisztában az övezet fogalmával és jelölésével...
Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2009.11.18. 16:08:31
kispista2 2009.11.18. 16:16:20
Azt meg nem tudhatod előre, hogy nem jobbkezes az utca (kivéve ha főúton haladsz). Hiába volt a múlt héten medvesajt, ha ellopták az éjszaka akkor már egyenrangú a kereszteződés.
kispista2 2009.11.18. 16:19:23
És tanuld meg mit jelent a zóna tábla? Vagy te úgy gondolod hogy a parkolóövezet táblát is 30 m-enként ismételjék meg?
STi-2009 2009.11.18. 16:25:50
300.000 legyen a "B" jogsi és addig nem kiengedni az utcára a töketlent, amíg nem vezet rendesen!
STi
kispista2 2009.11.18. 16:31:02
A "rugalmas" vezetés azt jelenti, hogy piros lámpától padlógázzal gyorsulunk a másik pirosig, és hogy lakó-pihenő övezetben 60-nal előzünk, hogy fél perccel hamarabb érhessünk haza?
Tornado méltó párja lehetsz.
Az ilyen faszkalapokkal szemben a szél szó nem használ, szó nélkül verjétek be a fejét, addig sem vezet és száguldozik.
pitju 2009.11.18. 16:39:37
felénk is van egy pár ilyen köcsög aki szerint az 50 az nem is sok ilyen kis utcákban. meg hát persze übersoför mindegyik szuper reflexekkel, a taták meg tegyék le a kocsit ha nem mernek menni.
Hát leírom neked bunkó ez nem, merem-nem merem kérdés, mindössze némi alapvetö intelligencia kellene hozzá, hogy belásd senki sem tudhatja mikor , honnan, ki, miért kerül eléje. Sajnos láttam már egyszer ilyen nagyonmenövagyoksenkimásnemtudvezetnicsakén bohócot sírva térdepelni az út szélén mert elütötte a pár házzal arrébb lakó nénit, persze olyan helyen és idöben amit ö mindíg egy "onnan, ilyenkor ááááá soha" felkiáltással elintézett.
GONDOLKOZZ!! te pöcs (ha van mivel)
STi-2009 2009.11.18. 16:40:04
Az igazi sííííííííííííík hülye
kispista2 2009.11.18. 16:54:43
Szerinted ki fog előbb balesetet okozni, a posztoló vagy a néni?
Olyan ő mint tornadó, aki az egyik posztban magyarázta, hogy lakott területen 80-nal is észreveszi a busz mögül kirohanó kisgyereket a röntgenszemeivel, de pár hét múlva majdnem halálos balesetet okozott a követési távolság be nem tartásával.
kispista2 2009.11.18. 17:22:08
60 km/h sebességnél a féktávolság nagyjából 34.67 méter, ebbõl a reakcióidõ alatt megtett út 16.67, a fékút 18 méter.
30 km/h sebességnél a féktávolság nagyjából 12.83 méter, ebbõl a reakcióidõ alatt megtett út 8.33, a fékút 4.5 méter.
Ha egy hirtelen eléd kerülõ akadálynál 30 km/h sebességgel épp megtudtál volna állni, 60 km/h sebességgel haladva 12.83 méter megtétele után 60 km/h sebességgel ütközöl vele.
www.kisdoboz.hu/fekut/
Szabályokat betartva simán megállsz egy 15 m-re kihajtó kocsi vagy gyalogos előtt, 60-nál már fékezni sincs időd és nekimész.
Tudom, sokkal jobb ha 10 évesen halálra gázol valaki, mert amúgy lehet hogy 70 évesen halnál meg rákban.
metal · http://electric.blog.hu 2009.11.18. 18:07:28
sreetfighter 2009.11.18. 18:13:20
" Az opeles helyében minden szó nélkül egy hónap múlva kiszúrtam volna a kerekeidet. Majd ezt hetente megismételtem volna. Akkor talán leszoknál a száguldozásról!"
Te nem vagy ép eszü az biztos. Kezed lábad eltörném!
autosave 2009.11.18. 18:14:36
Persze, ha a sebességhatáros szabályok nem lennének alapvetően rosszak...
schdl (törölt) 2009.11.18. 18:17:08
autosave 2009.11.18. 18:17:55
Ne mondd, hogy még örülsz is neki, mikor valaki olyan helyeken is indokolatlanul lassan megy ahol nincs elsőbbségadási kötelezettsége :) És mehetsz mögötte, mert ő ráér akkor te is ráérsz nyilván.
Más a stop tábla és más a na azért benézek oda is biztos ami biztos alapon elv. Legalábbis szerintem. Én a zöldnél is szétnézek, de nem úgy mintha sötét lenne a lámpa.
kuk22 2009.11.18. 18:18:46
1. fogalmad sincs a KRESZről
2. türelmetlen vagy
3. gyorshajtasz
4. Schumachernek hiszed magad
5. ezek után még úgy gondolod, hogy igazad van.
Ezek az ismérveid, amit az egód miatt nem látsz. Általában pont ilyen hülyékről szólnak a posztok! (most is :-)))
A leveled alapján 25-35 között lehetsz, valami menő divat szakmád van, az autód meg egy Suzuki, esetleg SUV. De így legalább messziről látszik az intelligenciád.
autosave 2009.11.18. 18:19:24
No1kamionos 2009.11.18. 18:19:34
sreetfighter 2009.11.18. 18:21:20
"Ez olyan, mint szidni a trafit, kurva nagy divat, de a sok IQ betyár nem jön rá, hogy csak azt büntetik, aki nem szabályos, tehát nem anyázni kell, hanem betartani a szabályokat!"
Te nagy eszü, azt szoktuk szídni amikor olyan helyre állnak, ahol nem a baleset elkerülése az indok, hanem a pénz beszedés.
Remélem egyszer jól megvágnak egy kintfelejtett 30-as táblánál.
Lipi1945 2009.11.18. 18:31:36
30as övezetben 30 al menni azthiszem nem indokolatlanul lassú, és lelassítani ott ahol elsőbbséget kell adni azthiszem indokolt.
Bár most te is ezt mondtad, szal nem toom miről beszélünk.
Aki meg télleg lassan megy, indokoltan vagy indokolatlanul azt meg előzd meg, ha tudod.
autosave 2009.11.18. 18:50:50
Nem a 30-ról van szó szerintem, hanem azon hogy jó lassan gyorsul jó lassan lassul, ami zavaró lehet mert dupla idő. Nem száguldozás, de lassan gyorsítani a megengedettig nem illik és szerintem ez nagyon zavaró tud lenni.
Meg kellemetlen lehet, ha tényleg egyirányú, esetleg belátható is és mégis úgy lassít, hogy tuti nem nézi a táblákat csak megy... Nem mondom, hogy nem kell oda bepillantani, de ha befele egyirányú akkor nem is kell annyira lassítani mintha nem lenne az és jöhetnének onnan is.
logikaibukfenc 2009.11.18. 18:54:01
vezetés közben csak nyomkodnám a kormányon a gombot ha valamit le kell fényképezni.
biztos vannak olyan eszközök amik videót és sorozat vagy pillanatfelvételt tudnak készíteni. nem csak tolatókamerának és visszapillantó helyett kellene ezeket használni. akár még kötelezővé is lehetne tenni, bár az drága lenne.
a másik amit nem értek hogy a rengeteg gps jelet miért nem használják arra hogy az utak telítettségét kiszámolják és esetleg a lámpákat dinamikusan programozhatnák
ehelyett rádiókba telefonálgatnak meg üzengetnek
Bladika 2009.11.18. 19:05:11
Mit értesz rengeteg GPS jel alatt? A GPS vevő (ezért is vevő és nem adó/vevő a neve) nem képes adat továbbításra.
logikaibukfenc 2009.11.18. 19:19:52
és majdnem felesleges valóban, de biztos hogy meg lehetne tenni hogy a pillanatnyi koordinátákat valahogy (wifi, bármi ) mondjuk kereszteződések felé továbbítani
még azt is meg tudná állapítani esetleg hogy az a valami gyorsul, lassul- e éppen ami a kereszteződés felé tart
és ha már a térfigyelő ( vagy közlekedési) kamerák képe mellé ilyen digitális információval rendelkezünk akkor szoftverrel vagy manuálisan lehetne a lámpák jelzéseinek idejét állítgatni
nem beszélve műholdképek felhasználhatóságáról
is hülyeségnek tűnik így utólag de már nem törlöm ki
Kicsi79 2009.11.18. 19:22:07
Ezt egy kissé benézted. A 30-as övezet azért övezet, hogy ne kelljen kitenni minden sarokra a táblát, és amíg nem haladsz el az "övezet vége" tábla mellett, addig rád is vonatkozik. Ráadásul övezeten belül elvileg minden kereszteződés egyenrangú, tehát lassít-körülnéz-!óvatosan!gyorsít. Más is írta már, de én is leírom: hatalmas gyökér vagy!
@XXXXXXX: Nem kell leégetni a kupplungot, hanem 2. vagy 3. fokozatban alapjárat közelében tartva a fordulatot a maximum megengedettel pöfögni. Érdekes módon nekem nem ég le 3000cm3, 200+ lóerő mellet sem. Talán mert nem forgatom csúszó kupplunggal tiltásig?
Lakó-pihenő övezetben lakom, és mindíg figyelek hogy ne menjek gyorsabban a megengedettnél. Ha valaki utolér, akkor pedig nagyon széles tud lenni az amúgy sem kicsi tepsi. Tudom-tudom, ne rendőrködjek. Más meg ne szálguldozzon.
Kicsi79 2009.11.18. 19:26:21
Bladika 2009.11.18. 19:28:45
www.hirneked.hu/?3/1011703/0/0/0/0/0/0/_a_gps_altal_kiszamolt_utdijat_vezet_be_hollandia
Még egy kis lépés és megoldott amiről te beszélsz és amúgy szerintem meg is lesz oldva. Neked is triviálisnak tűnik, hogy GPS+valami kis rádiós cucc és már működik is, nekem meg villamosmérnökként elhiheted, hogy még egyszerűbbnek tűnik. Szóval nem hülyeség amit mondasz, csak kell hozzá azért még egy kis plusz.
Bladika 2009.11.18. 19:31:01
De ahelyett, hogy én próbálom elmagyarázni keress rá, hogy TMC GPS és te is tudni fogod.
Bladika 2009.11.18. 19:33:40
Kicsi79 2009.11.18. 19:36:47
Bladika 2009.11.18. 19:46:09
Bladika 2009.11.18. 19:48:04
Jelzem én sem vagyok tévedhetetlen, de nem hiszem, hogy ennyire elhúzott volna mellettem a technológia.
psmith 2009.11.18. 20:10:57
39/A. § (1) Lakó-pihenő övezetbe - a „Lakó-pihenő övezet” jelzőtáblától a „Lakó-pihenő övezet vége” jelzőtábláig terjedő területre - csak a következő járművek hajthatnak be:
a) kerékpár,
b) az ott lakókat vagy az oda látogatókat szállító személygépkocsi, a személygépkocsi kivételével a legfeljebb 2500 kg megengedett legnagyobb össztömegű gépkocsi, a betegszállító gépjármű, motorkerékpár és ezekhez kapcsolt pótkocsi, segédmotoros kerékpár, állati erővel vont jármű és kézikocsi, a kommunális szemét szállítására szolgáló jármű, továbbá az oda áruszállítást végző legfeljebb 3500 kg megengedett legnagyobb össztömegű tehergépkocsi,
c) az ott lakók költöztetését végző tehergépkocsi,
d) az oda látogatókat szállító autóbusz,
e) az oda építő- és tüzelőanyagot szállító tehergépkocsi és hozzákapcsolt pótkocsi,
f) az út- és közmű építésére vagy fenntartására, köztisztasági, rendvédelmi, betegszállítási, közegészségügyi feladat, illetőleg postai gyűjtő- és kézbesítő szolgálat ellátására szolgáló jármű, ha ez feladata ellátása érdekében elkerülhetetlen.
(2) A lakó-pihenő övezetben járművel legfeljebb 20 km/óra sebességgel szabad közlekedni.
(3) A lakó-pihenő övezetben a vezetőnek fokozottan ügyelnie kell a gyalogosok (különösen a gyermekek) és a kerékpárosok biztonságára. Ha az úton járda nincs,
a) a gyalogosok az utat teljes szélességében használhatják, a járművek forgalmát azonban szükségtelenül nem akadályozhatják,
b) járművel várakozni csak az erre kijelölt területen szabad.
Kicsi79 2009.11.18. 20:18:03
Kicsi79 2009.11.18. 20:18:58
psmith 2009.11.18. 20:21:28
ilyen orbitális baromságot is régen olvastam már.
Okosodj:
hu.wikipedia.org/wiki/Traffic_Message_Channel
Kicsi79 2009.11.18. 20:29:57
Mondom, hogy mobilozok, nem GPS-ezek!!!
:-D
Bladika 2009.11.18. 20:35:11
GPS:
- a műholdakra atomórát így azok órája nagyon pontosan együtt jár
- 3 mholdról (vagy több) elküldjük mennyi az idő
- ezek nem egyszerre érkeznek a GPS vevőbe, a különböző távolságok miatt (vagy egyszerre és akkor azonos a távolság)
- mivel minden jel tartalmazza a küldés időpontját, mi meg ismerjük a jelek érkezése közti időt
- így a számolni tudjuk a műholdaktól való távolságunkat
- továbbá mivel ismertek a műholdak pozíciója így számolható a mi pozíciónk
TMC:
- Egyszerűen FM adásban, sima rádióadásban elküldik minden dugó, felújítás, stb. koordinátáját (mint ahogy a rádió telefonszámát a rádióra) és a GPS kiszűri belőle ami neki kell.
Ez végig egyirányú kapcsolat.
cso zsi 2009.11.18. 21:49:52
Mi is annak a neve? GPS.
Adott-vett. Nem volt a sofőr által látható képernyő, viszont a kocsi nyomonkövethető volt.
Még az üzemanyagfogyás is. Kiegészítve egy mobiltelefonos riasztással, amin szintén nem tudott telefonálni a sofőr.
A megfelelő weboldalon látható volt a jármű mozgása, bár abban az időben nem volt realtime teljes mértékben.
A jármű illetéktelen használatakor a telefon felhívott pár számot, géphang bejelentette az eseményt, a weben meg láthattad, hogy az autó már a határon túl gurul. :)))
kispista2 2009.11.18. 22:01:35
Ez a legkisebb bünti amit megérdemel, a 100%-os segességtúllépése miatt.
psmith 2009.11.18. 22:25:40
Bizony-bizony van ilyen. Mikor a GPS-vevőt összekötik egy mobiltelefonnal, és azt(mobil) még pár érzékelővel.
Sőt olyan is van, hogy gps-t összekötnek egy bombával és az(bomba) a megfelelő helyen robban.
De ettől a gps még nem lesz robbanószer.
cso zsi 2009.11.18. 22:53:46
A lopott, de nyomonkövethető autókkal viszont így tesznek.
szilba 2009.11.18. 22:53:56
sreetfighter 2009.11.18. 23:08:39
Ha valakivel bajom van akkor odamegyek és megmondom, úgy mint az öregasszony, de nem egy hónap mulva kiszúrom a kerekét, te kis gerinctelen senkiházi.
Tornado86 2009.11.18. 23:12:29
Nincs Ákos nevû rokonom, egyébként megmondtam volna az öregasszonynak h a gyerekeit oktassa ki, én ismerem a KRESZ-t. Hogy 1-2 szabályt lazábban kezelek, azt meg már saját szakállamra lépem meg.
Tornado86 2009.11.18. 23:21:17
Tanulj meg olvasni, vezetni és elfelejteni a világfájdalmat!
Tornado86 2009.11.18. 23:23:40
Jobbat mondok: kimondatni kispista2vel egy székely falu kocsmájában hogy a sok székely románként tájszólásban beszéli a magyart, el lenne intézve a piszkos munka.
cso zsi 2009.11.18. 23:39:58
Magamra veszem a címet :)))
Bladika 2009.11.19. 00:48:34
Bladika 2009.11.19. 00:52:00
metal · http://electric.blog.hu 2009.11.19. 07:49:10
@sreetfighter: Naponta elég sokat vezetek, de nagyon ritkán találkozom olyannal, hogy "kintfelejtett" helyen mérnek, és az autósok nagyrésze bárhol állnak köpködi őket, mert szemetek és csak pénzbeszedés címén működnek. Annak aki minden trafiról ezt gondolja, annak nem szabadna jogsit adni!
@autosave: Miért is rosszak alapvetően?
metal · http://electric.blog.hu 2009.11.19. 07:50:49
Ferocious 2009.11.19. 08:52:52
Lakó-pihenő övezetben lakom, és mindíg figyelek hogy ne menjek gyorsabban a megengedettnél. Ha valaki utolér, akkor pedig nagyon széles tud lenni az amúgy sem kicsi tepsi. Tudom-tudom, ne rendőrködjek. Más meg ne szálguldozzon."
Igazi faszparaszt gyökér önkéntesrendőr tetű vagy...
Remélem egyszer átgázol rajtad hátulról egy 4 tengelyes billencs és beletapos az aszfaltba, amikor éppen megpróbálod "nevelni" te kretén!
Mennyire utálom az ilyen ráérős férgeket, akik más idejével "gazdálkodnak"...
Ferocious 2009.11.19. 08:54:56
Élni és élni hagyni...
sreetfighter 2009.11.19. 09:15:38
Lehet, hogy azt kéne.
@metal:
Nézd meg az internetre feltett trafi fotókat.
Sehol egy épület de 50-nel lehet menni. A város vége elötti táblánál radaroznak a büdös bunkók, hogy rohadnának meg!
Ott mi a balesetveszély nagyokos?
autosave 2009.11.19. 09:32:43
Aztán miután beszedtek egy rakás pénzt a vasúti átjárókban kezdenek rájönni a majmok, hogy a 30 és 40 előírt sebesség a megközelítésre marhaság és nem ért el semmilyen célt. A legtöbb főúton sorra kerülnek ki a 60-as táblák " kényelmesen 120-as kanyarokba" és sorolhatnám. Miért? Hát persze! Lehet mérni a sebességet...
De a kedvencem a kicsit repedezett útburkolat: jön a 60-as tábla. Az ég világon semmi nem indokolja normális autóban azt a sebességet... Tegyék ki: úthiba, esetleg írják ki az ajánlott sebességet. Majd azt én eldöntöm, hogy tele kávéscsészét tartok a műszerfalon vagy sem... De hogy utána 90-el megbűntetnek közel fél minimálbérre, mert ott a tábla, akkor nem mondom mit mondanék.
Másik kedvenc a 4-es út: szolnoki elkerülőn 40-es táblák sorra. Néha kint a mérőautó, bár nem sűrűn. Miért tették ki vajon?? Gondolom azért hátha egy alvó vendégmunkás megtolja a 40-re lassítót. Mást nem tudok elképzelni, mert az útnak semmi de semmi baja!
Á, nem is sorolom. Felesleges...
Védekezni kell ellene és kész :)
Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2009.11.19. 09:36:59
Ezt egy kamionostól tanultam. Igaza van.
Ferocious 2009.11.19. 09:39:42
Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2009.11.19. 10:02:43
Egyébként aki városban siet, menjen biciklivel, vagy ha nem bír, robogóval. Gyorsabb.
Ferocious 2009.11.19. 10:08:20
A bicikli/robogó jó ötletnek tűnik, de én legtöbbször országúton közlekedek és ott nem igazán nyerő...
promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2009.11.19. 10:17:19
Nézd, ezzel a szemlélettel szerintem csak magadat idegesíted. Jobban jársz, ha tudomásul veszed, hogy mésok is vannak az úton és ők esetleg lassabbak, mint Te. Egyébként nem csak az tarthat fel, aki bénább/lassabb nálad, hanem az is, aki gyorsabb/ügyesebb, mondjuk amikor befurakodik eléd a sávban.
Ferocious 2009.11.19. 10:26:42
A tolakodók egyébbként kevésbé zavarnak, mert azok legalább gyorsan elhúznak a francba előlem (is) és nem kell mögöttük totyognom (meg előzgetnem, ha tudom).
metal · http://electric.blog.hu 2009.11.19. 11:09:04
cso zsi 2009.11.19. 11:26:23
Ezt konkretizálhatnád, hogy szerinted mikor történt.
A Váci úton a Dózsa Gy - Dráva utca vonalától a Nyugati tér felé 50 km/h van itt-ott 3-4 éve.
A Nagykőrösin szintén befelé 50-es tábla a magasságkorlátozó után, de vagy tíz éve biztos ott van, ha nem több. Kifelé viszont a Határ úttól 70 az engedélyezett. Sőt, az Ecseri úti kereszteződés és a Határ út között mindkét irányban, néhol 50-re korlátozva.
Take-it-Easy 2009.11.19. 12:44:57
Claudius_az_Isten 2009.11.19. 13:51:32
Városi sebességkorlátozások...
Nem védem a hatóságokat, mert sok helyen tényleg lehetne emelni a sebességhatárt, vagy megszüntetni a korlátozást.
De gondolj bele -de tényleg gondolj bele úgy, mintha érintett lennél-, hogy hány olyan útszakasz van, amely elég jó minőségű, és szélességű akár a Forma-1-nek is, de ha felemelnék a sebességhatárt, a keresztforgalom, és lekanyarodók azonnal a torkos borzzal kerülnének egy csapatba.
Tornado86 2009.11.19. 14:09:04
Lehet hogy az egóm az egekben, viszont a kapa rosszul áll a kezemben rutin híján, ellentétben a szappannal és a volánnal :) Egyébként meg nem egy pontra koncentrálva és szabóméteressel kell vezetni. Szóval errõl ennyit :)
Tornado86 2009.11.19. 14:13:33
Rögtön a posztoló elsõ mondatából derül ki.
metal · http://electric.blog.hu 2009.11.19. 14:22:37
Take-it-Easy 2009.11.19. 14:23:07
Kösz az infót. (Easyke szőnyeg alatt balra el...)
metal · http://electric.blog.hu 2009.11.19. 14:25:26
Take-it-Easy 2009.11.19. 14:27:36
promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2009.11.19. 15:23:25
Röviden: Nincs alapból minden budapesti "lakóparknál" 30-as zóna. Sok helyen persze van.
Hosszabban: A posztból valószínűsíthetó, hogy ahol a posztoló lakik, ott konkrétan 30-as zóna van. A szomszédai szerint legalábbis van, a posztoló szerint meg nincs, de ő láthatólag azt se tudta, mi az a zóna, tehát én a szomszédjának hiszek mindaddig, amíg nem derül ki az ellenkezője.
Ákosss 2009.11.19. 15:41:29
promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2009.11.19. 15:48:21
Ákosss 2009.11.19. 16:18:33
Tornado86 2009.11.19. 17:03:22
Fene tudja, nekem az esett le hogy ki volt rakva a tábla, egyébként nálunk 20 a sebességkorlát a lakó-pihenõ övezetekben. Az az ominózus elsõ csattanás pedig megvolt és nem rohantam az öregemhez, sokkal inkább jól elküldtem a vén trottyot amiért önbíráskodni akart és nem volt hajlandó emberi hangon tárgyalni. Mint késõbb kiszedtem belõle, télvíz idején szinte hetente rongyol bele valaki hátulról, akkor esett le a miértje, amikor volt alkalmam Logan-t vezetni téli körülmények között.
@Easyke:
Ha úgy vesszük, alkalmazzák, legalábbis ha úgy vesszük hogy Budapest az Budapest, vidék pedig minden ami nem Budapest, vagy más országra adaptálva, ami nem fõváros az vidék, Kolozsváron van jó pár ilyen tábla és egyre több.
@Ákos a posztíró:
Jobb is hogy tisztáztad magad, egyébként ez azt juttatja eszembe, amikor egy moldvai paraszt nem vette észre a sáveltolást, szerencsére 700 km vezetés és 18 ébren töltött óra után is kellõen éber voltam, aztán amikor azt hitte, nincs önbizalmam és félbeszakított, mondván hogy õ bizony saját sávján ment, vissza is küldtem a jelzõlámpához hogy nézze meg a felfestéseket, persze hirtelen olyan hangnemre váltva amit elsõre tuti nem nézett ki belõlem, be is húzta fülét-farkát.
Kicsi79 2009.11.19. 19:44:23
logikaibukfenc 2009.11.19. 19:59:47
tényleg ? próbáld ki. énszerintem csodálkozni fogsz.
ha olyan rossz az út akkor a víz sok helyen megáll rajta. máris nem a megfelelő útviszonyokhoz képest gurultál haza.
esetleg még pár embert le is fröcsköltél.
logikaibukfenc 2009.11.19. 20:28:57
tényleg ? próbáld ki. énszerintem csodálkozni fogsz.
ha olyan rossz az út akkor a víz sok helyen megáll rajta. máris nem a megfelelő útviszonyokhoz képest gurultál haza.
esetleg még pár embert le is fröcsköltél.
logikaibukfenc 2009.11.19. 20:31:39
tényleg ? próbáld ki. énszerintem csodálkozni fogsz.
ha olyan rossz az út akkor a víz sok helyen megáll rajta. máris nem a megfelelő útviszonyokhoz képest gurultál haza.
esetleg még pár embert le is fröcsköltél.
sreetfighter 2009.11.19. 20:38:47
"a fiadat tiporja péppé egy lakó-pihenőben szálguldozó gyökér..."
Te nem vagy normális!
Ferocious 2009.11.20. 09:59:32
Take-it-Easy 2009.11.20. 12:28:02
A posztírónak pedig igaza van, ha igaza van. Mármint ha a körülményekkel kapcsolatban igaza van.
Ha viszont zónatáblás körzetben és egyenrangú utcákkal keresztezve volt (a posztíró, természetesen :D), akkor nem.
Kicsi79 2009.11.21. 13:14:41
Kicsi79 2009.11.21. 13:15:50
Kicsi79 2009.11.21. 13:25:57
Nem értem, miért kell ennyire felháborodni, és anyázni, ha nem tetszik valami. Én így gondolkodom, ha nem tetszik, nem kell reagálni. Nem feltartom, csak én is közlekedem. SZABÁLYOSAN!!! És ez a lényeg. Nem mondom egy szóval sem, hogy soha sem hibázom. Sőt, néha (tényleg ritkán!) gyorshajtani is szoktam: városban max +10%, autópályán viszont sosem megyek 90-100-nál többet, de azt is a külső sávban, pedig az autóm teljesítménye megengedné (200+LE), és a rutinom is. Nekem így kényelmes. Időben kell elindulni, és akkor nem kell soha rohanni. Viszont pl. a kanyarodóból egyenesen továbbhaladót mindíg megszívatom. Ha meg nekem jön, úgyis ő a hunyó, ráfér az autómra egy kis kasznimunka, és kifizeti a biztosítója.
Kicsi79 2009.11.21. 13:28:31
Kicsi79 2009.11.21. 13:29:58
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.11.25. 12:22:14
metal · http://electric.blog.hu 2009.11.25. 19:09:30