Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) kresz (720) KRESZ (1) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Gondolkodj, mielőtt jár a szád!

2009.11.18. 08:07 :: SilentSound

Én sem szeretem, ha hülyeség miatt indulattal kioktat valaki, aztán a választ meg sem várva robog tovább, esetleg mondja a magát, mint akibe csak adó van felszerelve, vevő meg nem. Ákos hasonlóképpen érzett az alant fejtegetett helyzetben, bár azt azért neki sem ártana tudnia, hogy az övezetnek az a lényege, hogy nem kell minden sarokra sebességkorlátozó táblát kitenni. Íme mérges, háborgó néni verbális bosszúja:

Borús, novemberi délutánon igyekszem haza, egy budai lakóparkban található otthonomba. Már csak pár perce a nyugalomtól és a meleg lakástól, egy jól megrakott Opelre leszek figyelmes magam előtt: papa-mama-gyerekek, rengeteg csomag a kalaptartón, biztosan hosszú kirándulásról érkezhetnek meg.

Az Opelt pillanatok alatt utolérem, ugyanis 25-30-as tempóban halad, ami a városi, jobb esetben csak 50-60 közötti tempóhoz mérten jóval szelídebb. Persze nem zavar, hiszen én csak szeretnék már hazaérni, nekik meg biztosan megvan az okuk, hogy miért mennek lassan – mama az ölében fogja a tepsi süteményt, nem szeretnék ha az a nyakában kötne ki, neadj’isten a légzsák kiverné a kezéből, ez érthető.

Ugyanakkor az Opel minden egyes kereszteződésnél óvatosan fékezve lelassul 10-15-re, majd a következő kereszteződésig felgyorsul a szédületes 30-as tempóig. Az első ilyen kereszteződés után már inkább elmentem mellettük, amikor láttam, hogy a következő jobbra nyíló egyirányú utca bejáratához érve is fékeznek, hogy megadják az elsőbbséget a talán kitolató? autónak. Persze ez az utca is üres, meg hát jobbkéz szabályt aligha kap az egyirányú utcában szemben közlekedő, vagy épp kitolató autó.

Mindenesetre még pár keresztutca és hazaérek, begurulok a teremgarázsba, leállok és szépen kómotosan nekiállok kivenni a csomagjaimat. Ekkor ért egy meglepetés: odaállít hozzám egy idősebb hölgy (a történetben korábban említett mama), sőt a háttérben feltűnik az ominózus Opel is.

Megrökönyödéssel közli, hogy hát ő nem gondolta volna, hogy ekkora állatok (ez lennék én) laknak a házban, teljesen ledöbbentek, amikor meglátták hogy én is itt parkolok. Igazán odafigyelhetnék, hogy ez egy 30-as övezet, jobbkezes utcák, gyerekek ugrálhatnak ki a járdáról, és ha nem akarok elcsapni valakit, akkor ilyen eszeveszett felelőtlen tempóba ne közlekedjek.

Meglehetősen hirtelen ért a lerohanás (ahogy írtam, már régen máson járt az eszem), ezért konkrétan nem is tudtam összeszedetten reagálni. Nézzük csak sorban: az utca ahol jöttünk, biztosan nem 30-as, hiszen annyi kereszteződés van, meg kellene ismételni mindegyikben, de tábla sehol. A keresztutcák nem mindenhol jobbkezesek, az egyirányú utca pedig főleg nem, ami előtt megelőztem őket.

60-nál gyorsabban biztosan nem mentem, mert egyszerűen olyan rossz az út, meg hát egy 20-al menő autót előzni 50 is bőséges. Végül, de nem utolsó sorban a fiktív, a novemberi esős délutánon az utcán játszó gyerektömeget is kb. 2 méternyi bokor vagy parkoló autó választja el az út szélétől, akik előtt csak meg lehet próbálni megállni, ha mégis az úton játszanának tovább. Az érveimet persze már nem hallgatta meg a „mama”, hanem az első mondatom felénél hátat fordítva elsétált (de legalább lett belőle blogbejegyzés).

Szóval, a konklúzió véleményem szerint: akármennyire is szeretnénk kioktatni valakit, nem árt előtte megbizonyosodnunk, hogy igazunk van. Ha jobbkezes utcák miatti fékezgetés közben kikerülnek, érdemes átgondolni, hogy lehet hogy nem is jobbkezes az összes kereszteződés.

Ha autópályán jobbról megelőznek, a dudálás/villogás helyett érdemes arra gondolni, hogy miért nem mentem le és miért tartottam fel a mögöttem levőt. Ha nem kapunk elsőbbséget, nem biztos, hogy az egy személyünk elleni sértés, lehet, hogy nem is járt volna nekünk. Nem vagyunk rendőrök, a nevelést inkább bízzuk a profikra!

137 komment

Címkék: közlekedés autó hülye öreg kresz gyorshajtás

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2009.11.18. 12:42:44

"akármennyire is szeretnénk kioktatni valakit, nem árt előtte megbizonyosodnunk, hogy igazunk van."

Ez szerintem arra az esetre is igaz, ha a kioktatás formája egy blogbejegyzés az autózz blogon. ;-)

Amúgy KRESZ 14.z/1 pont. Kb. 30 másodperc kellett volna az ellenőrzéshez, ha már nem tudod fejből (pedig illene). Persze az Enter gyorsabb. ;-)

randomuser1 2009.11.18. 13:10:39

amógy nem mindenkinek telik 8szelepes 1.4-es kombi asztmára ami alapból kettesben 15km/h-val vánszorog,a mögötte izmosabb autóval jövő ilyenkor eszi a kuplungját h fel tudja venni ezt a szédületes tempót...

2009.11.18. 13:13:39

A posztironak kellene elgondolkodni, es arra az idore lerakni a slusszkulcsot. Ciki... :))

autosave 2009.11.18. 13:38:30

@laposmacska: Biztos, hogy 30-as övezet? Ez esetben visszavonom az 50-et :)
De ahhoz tartom magam, hogy túl sok a túl óvatos ember, akik mármár a paranoia-közeli állapotban tényleg hibáznak...

autosave 2009.11.18. 13:40:34

@XXXXXXX: 1-es sebesség nincs rajta? :D

randomuser1 2009.11.18. 13:53:17

@autosave: sőt, üres is, meg rükverc, de azért ne kelljen már egy megrakott asztma miatt belvárososdit játszani:)

ex-dr. vuk 2009.11.18. 14:21:14

Az ovezet tablat megismetelni? Jaj. Az ovezet vegeig tart.
30-as ovezetben altalaban(!) egyenranguak az utcak, de csak akkor tudhato biztosan, ha megnezed, hogy vannak-e macisajtok (errol nem irtal).

Lehet, hogy megis a posztiro a hulye?

Ferocious 2009.11.18. 14:23:23

@nyuszy: Ki mondta, hogy nem hallott? Csak éppen pont leszarja...

Lipi1945 2009.11.18. 14:34:45

@autosave:
"ui: nincs annál idegesítőbb mikor valaki kiismerhetetlenül fékezget :S"

Gondolom ez is a poszthoz kapcsolódik.

Az ha valaki egy kereszteződés elött lassít, hogy adott esetben eleget tudjon tenni az elsőbbség adási kötelezettségének, az miért kiismerhetetlen.

"ők lehet 20-30-al is elütik a gyereket, te meg fékezel 50-ről és kikerülöd. csak ezt az életben nem fogja megérteni."

Jaja persze.

nyuszy 2009.11.18. 15:16:42

@Ferocious:
A posztíró mondta, ni:

Néni: "ez egy 30-as övezet..."
Posztíró: "az utca ahol jöttünk, biztosan nem 30-as, hiszen annyi kereszteződés van, meg kellene ismételni mindegyikben, de tábla sehol."

Szóval egyértelműen nincs tisztában az övezet fogalmával és jelölésével...

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2009.11.18. 16:08:31

@laposmacska: Bozse moj! Ennyire nem tudni te magyar? 1et értettem, faszcsi!

kispista2 2009.11.18. 16:16:20

Ha nincs 30-as tábla, akkor sem kötelező 60-nal menni. Sőt 50-nel sem. Az a felső határ, nem tilos lassabban menni főleg egy lakóparkban, ahol a 2 m-es bokor vagy autó nem akadályozza meg a kirohanásban a gyereket.

Azt meg nem tudhatod előre, hogy nem jobbkezes az utca (kivéve ha főúton haladsz). Hiába volt a múlt héten medvesajt, ha ellopták az éjszaka akkor már egyenrangú a kereszteződés.

kispista2 2009.11.18. 16:19:23

Az opeles helyében minden szó nélkül egy hónap múlva kiszúrtam volna a kerekeidet. Majd ezt hetente megismételtem volna. Akkor talán leszoknál a száguldozásról!

És tanuld meg mit jelent a zóna tábla? Vagy te úgy gondolod hogy a parkolóövezet táblát is 30 m-enként ismételjék meg?

STi-2009 2009.11.18. 16:25:50

A zóna az zóna, faszk@lap volt a posztoló... Viszont a nénit is felrúgtam volna földkörüli pályára....Lehet rugalmasan is vezetni, az ilyen tesze-tosza emberek miatt is van több száz baleset...
300.000 legyen a "B" jogsi és addig nem kiengedni az utcára a töketlent, amíg nem vezet rendesen!
STi

kispista2 2009.11.18. 16:31:02

@STi-2009: Ja persze nem amiatt van a baleset, hogy néhány faszkalap 60-nal száguld, hanem azok miatt, akik betartják a szabályokat? Féktávról hallottál már?
A "rugalmas" vezetés azt jelenti, hogy piros lámpától padlógázzal gyorsulunk a másik pirosig, és hogy lakó-pihenő övezetben 60-nal előzünk, hogy fél perccel hamarabb érhessünk haza?
Tornado méltó párja lehetsz.

Az ilyen faszkalapokkal szemben a szél szó nem használ, szó nélkül verjétek be a fejét, addig sem vezet és száguldozik.

pitju 2009.11.18. 16:39:37

a posztoló egy igazi paraszt.
felénk is van egy pár ilyen köcsög aki szerint az 50 az nem is sok ilyen kis utcákban. meg hát persze übersoför mindegyik szuper reflexekkel, a taták meg tegyék le a kocsit ha nem mernek menni.
Hát leírom neked bunkó ez nem, merem-nem merem kérdés, mindössze némi alapvetö intelligencia kellene hozzá, hogy belásd senki sem tudhatja mikor , honnan, ki, miért kerül eléje. Sajnos láttam már egyszer ilyen nagyonmenövagyoksenkimásnemtudvezetnicsakén bohócot sírva térdepelni az út szélén mert elütötte a pár házzal arrébb lakó nénit, persze olyan helyen és idöben amit ö mindíg egy "onnan, ilyenkor ááááá soha" felkiáltással elintézett.
GONDOLKOZZ!! te pöcs (ha van mivel)

STi-2009 2009.11.18. 16:40:04

@kispista2: Hehe, savanyú a szőlő mi? Pestám, a rugalmas vezetés azt jelenti, hogy nem darabosan közlekedek, ezt a padlógázasdit meg felejtsük már el... Az a kis fiatal köcsögök játéka...Te sem lehetsz lángész különben. Ja nyaljál sót és te vagy a faszkalap...Nem is vagy a barátom, töröllek iwiwről :D:D:D

Az igazi sííííííííííííík hülye

kispista2 2009.11.18. 16:54:43

@STi-2009: 30-as övezetben, ahol jobbkezes utcák is vannak, ott szerinted indokolt az 60-as tempó? Hogy kereszteződéstől gyorsít 60-ig majd azonnal fékez mert jön a következő kereszteződés? És ezzel spórolt fél percet? Nem egyszerűbb ilyen helyen 30-cal menni?
Szerinted ki fog előbb balesetet okozni, a posztoló vagy a néni?
Olyan ő mint tornadó, aki az egyik posztban magyarázta, hogy lakott területen 80-nal is észreveszi a busz mögül kirohanó kisgyereket a röntgenszemeivel, de pár hét múlva majdnem halálos balesetet okozott a követési távolság be nem tartásával.

kispista2 2009.11.18. 17:22:08

@STi-2009:

60 km/h sebességnél a féktávolság nagyjából 34.67 méter, ebbõl a reakcióidõ alatt megtett út 16.67, a fékút 18 méter.
30 km/h sebességnél a féktávolság nagyjából 12.83 méter, ebbõl a reakcióidõ alatt megtett út 8.33, a fékút 4.5 méter.

Ha egy hirtelen eléd kerülõ akadálynál 30 km/h sebességgel épp megtudtál volna állni, 60 km/h sebességgel haladva 12.83 méter megtétele után 60 km/h sebességgel ütközöl vele.

www.kisdoboz.hu/fekut/

Szabályokat betartva simán megállsz egy 15 m-re kihajtó kocsi vagy gyalogos előtt, 60-nál már fékezni sincs időd és nekimész.
Tudom, sokkal jobb ha 10 évesen halálra gázol valaki, mert amúgy lehet hogy 70 évesen halnál meg rákban.

metal · http://electric.blog.hu 2009.11.18. 18:07:28

@kispista2: Hagyjad IQ betyárok ezt nem értik! Ez olyan, mint szidni a trafit, kurva nagy divat, de a sok IQ betyár nem jön rá, hogy csak azt büntetik, aki nem szabályos, tehát nem anyázni kell, hanem betartani a szabályokat!

sreetfighter 2009.11.18. 18:13:20

@kispista2:
" Az opeles helyében minden szó nélkül egy hónap múlva kiszúrtam volna a kerekeidet. Majd ezt hetente megismételtem volna. Akkor talán leszoknál a száguldozásról!"
Te nem vagy ép eszü az biztos. Kezed lábad eltörném!

autosave 2009.11.18. 18:14:36

@metal: "Hagyjad IQ betyárok ezt nem értik! Ez olyan, mint szidni a trafit, kurva nagy divat, de a sok IQ betyár nem jön rá, hogy csak azt büntetik, aki nem szabályos, tehát nem anyázni kell, hanem betartani a szabályokat!"

Persze, ha a sebességhatáros szabályok nem lennének alapvetően rosszak...

schdl (törölt) 2009.11.18. 18:17:08

"egy budai lakóparkban található otthonomba" - innentől kezdve Photoshop, biztos 750L BMW-d van, vagy SL65 AMG Mercedesed, és 200al előzted meg a békés, idős házaspárt, miközben a kiskutyáját sétáltató, labdájukat pattogtató, nevetgélő kisgyerekeket rémisztettél halálra... Hogy bírsz így tükörbe nézni? :D

autosave 2009.11.18. 18:17:55

@Lipi1945: "Az ha valaki egy kereszteződés elött lassít, hogy adott esetben eleget tudjon tenni az elsőbbség adási kötelezettségének, az miért kiismerhetetlen."

Ne mondd, hogy még örülsz is neki, mikor valaki olyan helyeken is indokolatlanul lassan megy ahol nincs elsőbbségadási kötelezettsége :) És mehetsz mögötte, mert ő ráér akkor te is ráérsz nyilván.
Más a stop tábla és más a na azért benézek oda is biztos ami biztos alapon elv. Legalábbis szerintem. Én a zöldnél is szétnézek, de nem úgy mintha sötét lenne a lámpa.

kuk22 2009.11.18. 18:18:46

Összefoglalva:
1. fogalmad sincs a KRESZről
2. türelmetlen vagy
3. gyorshajtasz
4. Schumachernek hiszed magad
5. ezek után még úgy gondolod, hogy igazad van.

Ezek az ismérveid, amit az egód miatt nem látsz. Általában pont ilyen hülyékről szólnak a posztok! (most is :-)))

A leveled alapján 25-35 között lehetsz, valami menő divat szakmád van, az autód meg egy Suzuki, esetleg SUV. De így legalább messziről látszik az intelligenciád.

autosave 2009.11.18. 18:19:24

@schdl: sőt a postot is az egyik tikárságán írák helyette, ugye? :DD

No1kamionos 2009.11.18. 18:19:34

Az indokolatlanul lassan haladókat le kell tolni a f@szba!

sreetfighter 2009.11.18. 18:21:20

@metal:
"Ez olyan, mint szidni a trafit, kurva nagy divat, de a sok IQ betyár nem jön rá, hogy csak azt büntetik, aki nem szabályos, tehát nem anyázni kell, hanem betartani a szabályokat!"
Te nagy eszü, azt szoktuk szídni amikor olyan helyre állnak, ahol nem a baleset elkerülése az indok, hanem a pénz beszedés.
Remélem egyszer jól megvágnak egy kintfelejtett 30-as táblánál.

Lipi1945 2009.11.18. 18:31:36

@autosave:

30as övezetben 30 al menni azthiszem nem indokolatlanul lassú, és lelassítani ott ahol elsőbbséget kell adni azthiszem indokolt.

Bár most te is ezt mondtad, szal nem toom miről beszélünk.

Aki meg télleg lassan megy, indokoltan vagy indokolatlanul azt meg előzd meg, ha tudod.

autosave 2009.11.18. 18:50:50

@Lipi1945: Fogalmazásgátlót kevertek az italomba biztos :D
Nem a 30-ról van szó szerintem, hanem azon hogy jó lassan gyorsul jó lassan lassul, ami zavaró lehet mert dupla idő. Nem száguldozás, de lassan gyorsítani a megengedettig nem illik és szerintem ez nagyon zavaró tud lenni.
Meg kellemetlen lehet, ha tényleg egyirányú, esetleg belátható is és mégis úgy lassít, hogy tuti nem nézi a táblákat csak megy... Nem mondom, hogy nem kell oda bepillantani, de ha befele egyirányú akkor nem is kell annyira lassítani mintha nem lenne az és jöhetnének onnan is.

logikaibukfenc 2009.11.18. 18:54:01

a digitális adathordozóra fizetett jogdíj helyett szívesebben fizetnék olyan tanúsítványért, engedélyért ami garantálja hogy bizonyítékként felhasználható képeket készíthetek.
vezetés közben csak nyomkodnám a kormányon a gombot ha valamit le kell fényképezni.
biztos vannak olyan eszközök amik videót és sorozat vagy pillanatfelvételt tudnak készíteni. nem csak tolatókamerának és visszapillantó helyett kellene ezeket használni. akár még kötelezővé is lehetne tenni, bár az drága lenne.

a másik amit nem értek hogy a rengeteg gps jelet miért nem használják arra hogy az utak telítettségét kiszámolják és esetleg a lámpákat dinamikusan programozhatnák

ehelyett rádiókba telefonálgatnak meg üzengetnek

Bladika 2009.11.18. 19:05:11

@logikaibukfenc: Attól tartok nem ismered a GPS működését, azért nem érted miért nem használják azt!

Mit értesz rengeteg GPS jel alatt? A GPS vevő (ezért is vevő és nem adó/vevő a neve) nem képes adat továbbításra.

logikaibukfenc 2009.11.18. 19:19:52

jó, tényleg benéztem
és majdnem felesleges valóban, de biztos hogy meg lehetne tenni hogy a pillanatnyi koordinátákat valahogy (wifi, bármi ) mondjuk kereszteződések felé továbbítani
még azt is meg tudná állapítani esetleg hogy az a valami gyorsul, lassul- e éppen ami a kereszteződés felé tart
és ha már a térfigyelő ( vagy közlekedési) kamerák képe mellé ilyen digitális információval rendelkezünk akkor szoftverrel vagy manuálisan lehetne a lámpák jelzéseinek idejét állítgatni
nem beszélve műholdképek felhasználhatóságáról
is hülyeségnek tűnik így utólag de már nem törlöm ki

Kicsi79 2009.11.18. 19:22:07

"Kedves" Ákos!

Ezt egy kissé benézted. A 30-as övezet azért övezet, hogy ne kelljen kitenni minden sarokra a táblát, és amíg nem haladsz el az "övezet vége" tábla mellett, addig rád is vonatkozik. Ráadásul övezeten belül elvileg minden kereszteződés egyenrangú, tehát lassít-körülnéz-!óvatosan!gyorsít. Más is írta már, de én is leírom: hatalmas gyökér vagy!

@XXXXXXX: Nem kell leégetni a kupplungot, hanem 2. vagy 3. fokozatban alapjárat közelében tartva a fordulatot a maximum megengedettel pöfögni. Érdekes módon nekem nem ég le 3000cm3, 200+ lóerő mellet sem. Talán mert nem forgatom csúszó kupplunggal tiltásig?

Lakó-pihenő övezetben lakom, és mindíg figyelek hogy ne menjek gyorsabban a megengedettnél. Ha valaki utolér, akkor pedig nagyon széles tud lenni az amúgy sem kicsi tepsi. Tudom-tudom, ne rendőrködjek. Más meg ne szálguldozzon.

Kicsi79 2009.11.18. 19:26:21

@Bladika: Őőőő... bocsesz, nem akarok beleokoskodni, de szerinted akkor a TMC milyen elven műlödik? És ha nem adó csak vevő, mi alapján határozza meg a helyzeted?

Bladika 2009.11.18. 19:28:45

@logikaibukfenc: Igen ez megoldható mind amit mondasz, de nem 0 10ezres készülékekkel. Na meg személyiségi jogokat is bánthat, de ajánlom ezt a cikket a figyelmedbe:
www.hirneked.hu/?3/1011703/0/0/0/0/0/0/_a_gps_altal_kiszamolt_utdijat_vezet_be_hollandia

Még egy kis lépés és megoldott amiről te beszélsz és amúgy szerintem meg is lesz oldva. Neked is triviálisnak tűnik, hogy GPS+valami kis rádiós cucc és már működik is, nekem meg villamosmérnökként elhiheted, hogy még egyszerűbbnek tűnik. Szóval nem hülyeség amit mondasz, csak kell hozzá azért még egy kis plusz.

Bladika 2009.11.18. 19:31:01

@Kicsi79: Nagyon röviden! Műholdakról kapott (vett) adásból számol pozíciót! Tehát nem ad, csak vesz! TMC szint úgy csak vesz.

De ahelyett, hogy én próbálom elmagyarázni keress rá, hogy TMC GPS és te is tudni fogod.

Bladika 2009.11.18. 19:33:40

@Kicsi79: Amúgy, hogy közérthetően mondjam, ugyan úgy működik a TMC mint az autórádiódban az RDS. Azt gondolom te is tudod, hogy az autórádiód nem sugároz adást csak vesz. Ahogy a rádiódon megjelenik a rádió neve, akár telefonszáma, az aktuális zene címe, úgy lehet adatot sugározni a GPS vevőbe is csak kell bele egy filléres rádióvevő plusz antenna.

Kicsi79 2009.11.18. 19:36:47

@Bladika: Bocs, de pont szakmai dolog, és jelenleg is ezzel (pontosabban mobil távközléssel) foglalkozom. A TMC az egymáshoz közel lévő TMC-s készülékek jelei alapján számol, és küldi az információt. Ehhez pedig kell hogy sugározzon jelet, másképpen a műhold nem "látja" mennyien vannak egy ponton. Nem véletlen az sem, hogy külön antennája van, mert az egyik az adóé, a másik a vevőé.

Bladika 2009.11.18. 19:46:09

@Kicsi79: Kifejtenéd ezt nekem bővebben? Mert az a TMC amiről én beszélek (Traffic Message Channel) az szimplán FM csatornán veszi az adatokat és semmi köze a pozíció meghatározáshoz.

Bladika 2009.11.18. 19:48:04

@Bladika: Na meg műhold se nagyon van benne, nem hogy olyan ami veszi a GPS általküldött adatokat.

Jelzem én sem vagyok tévedhetetlen, de nem hiszem, hogy ennyire elhúzott volna mellettem a technológia.

psmith 2009.11.18. 20:10:57

Közlekedés lakó-pihenő övezetben

39/A. § (1) Lakó-pihenő övezetbe - a „Lakó-pihenő övezet” jelzőtáblától a „Lakó-pihenő övezet vége” jelzőtábláig terjedő területre - csak a következő járművek hajthatnak be:

a) kerékpár,

b) az ott lakókat vagy az oda látogatókat szállító személygépkocsi, a személygépkocsi kivételével a legfeljebb 2500 kg megengedett legnagyobb össztömegű gépkocsi, a betegszállító gépjármű, motorkerékpár és ezekhez kapcsolt pótkocsi, segédmotoros kerékpár, állati erővel vont jármű és kézikocsi, a kommunális szemét szállítására szolgáló jármű, továbbá az oda áruszállítást végző legfeljebb 3500 kg megengedett legnagyobb össztömegű tehergépkocsi,

c) az ott lakók költöztetését végző tehergépkocsi,

d) az oda látogatókat szállító autóbusz,

e) az oda építő- és tüzelőanyagot szállító tehergépkocsi és hozzákapcsolt pótkocsi,

f) az út- és közmű építésére vagy fenntartására, köztisztasági, rendvédelmi, betegszállítási, közegészségügyi feladat, illetőleg postai gyűjtő- és kézbesítő szolgálat ellátására szolgáló jármű, ha ez feladata ellátása érdekében elkerülhetetlen.

(2) A lakó-pihenő övezetben járművel legfeljebb 20 km/óra sebességgel szabad közlekedni.

(3) A lakó-pihenő övezetben a vezetőnek fokozottan ügyelnie kell a gyalogosok (különösen a gyermekek) és a kerékpárosok biztonságára. Ha az úton járda nincs,

a) a gyalogosok az utat teljes szélességében használhatják, a járművek forgalmát azonban szükségtelenül nem akadályozhatják,

b) járművel várakozni csak az erre kijelölt területen szabad.

Kicsi79 2009.11.18. 20:18:03

@Bladika: Sajnos nem GPS-ekkel, hanem mobilokkal foglakozom, de én így tudom. De ha gondolod, szívesen utána kérdezek holnapra. Azért szerencsére vannak nálam lényegesen nagyobb szakemberek is a cégnél. Simán lehet, hogy igazad van! :-)

Kicsi79 2009.11.18. 20:18:58

@Bladika: Nem akarok én lenni a hülye aki okoskodik. :D

psmith 2009.11.18. 20:21:28

@Kicsi79:
ilyen orbitális baromságot is régen olvastam már.

Okosodj:
hu.wikipedia.org/wiki/Traffic_Message_Channel

Kicsi79 2009.11.18. 20:29:57

@psmith: Jóvanna!
Mondom, hogy mobilozok, nem GPS-ezek!!!

:-D

Bladika 2009.11.18. 20:35:11

@Kicsi79: Nem kell utána kérdezned, csimán keress rá a guglival. Bár igazából abból csak tanul az ember ha kérdez. Amúgy semmi ördöngösség nincs benne.

GPS:
- a műholdakra atomórát így azok órája nagyon pontosan együtt jár
- 3 mholdról (vagy több) elküldjük mennyi az idő
- ezek nem egyszerre érkeznek a GPS vevőbe, a különböző távolságok miatt (vagy egyszerre és akkor azonos a távolság)
- mivel minden jel tartalmazza a küldés időpontját, mi meg ismerjük a jelek érkezése közti időt
- így a számolni tudjuk a műholdaktól való távolságunkat
- továbbá mivel ismertek a műholdak pozíciója így számolható a mi pozíciónk

TMC:
- Egyszerűen FM adásban, sima rádióadásban elküldik minden dugó, felújítás, stb. koordinátáját (mint ahogy a rádió telefonszámát a rádióra) és a GPS kiszűri belőle ami neki kell.

Ez végig egyirányú kapcsolat.

cso zsi 2009.11.18. 21:49:52

Bő tíz éve annak, hogy olyan autókat használt a cég, amiben volt műholdas helymeghatározás.
Mi is annak a neve? GPS.
Adott-vett. Nem volt a sofőr által látható képernyő, viszont a kocsi nyomonkövethető volt.
Még az üzemanyagfogyás is. Kiegészítve egy mobiltelefonos riasztással, amin szintén nem tudott telefonálni a sofőr.
A megfelelő weboldalon látható volt a jármű mozgása, bár abban az időben nem volt realtime teljes mértékben.
A jármű illetéktelen használatakor a telefon felhívott pár számot, géphang bejelentette az eseményt, a weben meg láthattad, hogy az autó már a határon túl gurul. :)))

kispista2 2009.11.18. 22:01:35

@sreetfighter: Mi van netcigány, te is kaptál már kerékkiszúrást a száguldozásod miatt?
Ez a legkisebb bünti amit megérdemel, a 100%-os segességtúllépése miatt.

psmith 2009.11.18. 22:25:40

@cso zsi:
Bizony-bizony van ilyen. Mikor a GPS-vevőt összekötik egy mobiltelefonnal, és azt(mobil) még pár érzékelővel.

Sőt olyan is van, hogy gps-t összekötnek egy bombával és az(bomba) a megfelelő helyen robban.
De ettől a gps még nem lesz robbanószer.

cso zsi 2009.11.18. 22:53:46

@psmith: Bombát inkább mobillal indítanak, de ritkán takarják le árnyékoló fóliával, vagy viszik mélygarázsba.
A lopott, de nyomonkövethető autókkal viszont így tesznek.

szilba 2009.11.18. 22:53:56

@cso zsi: A GPS nem ad! A nyomkövető rendszerek tartalmaznak egy GPS VEVŐT, amely meghatározott időközönként eltárolja a vett koordinátákat, esetleg -mint ahogy psmith írta- a kocsiba épített különféle érzékelők jeleit is, és ezt GSM "mobiltelefonon", ami szintén a nyomkövető kütyübe van építve továbbítja az adatokat a megfelelő központba. A kütyü tehát tartalmaz egy GPS-t, ami vevő, és egy beépített GSM mobil egységet. Tehát mind a GPS, mind a TMC pusztán vételre alkalmas.

sreetfighter 2009.11.18. 23:08:39

@kispista2:
Ha valakivel bajom van akkor odamegyek és megmondom, úgy mint az öregasszony, de nem egy hónap mulva kiszúrom a kerekét, te kis gerinctelen senkiházi.

Tornado86 2009.11.18. 23:12:29

@csak john:
Nincs Ákos nevû rokonom, egyébként megmondtam volna az öregasszonynak h a gyerekeit oktassa ki, én ismerem a KRESZ-t. Hogy 1-2 szabályt lazábban kezelek, azt meg már saját szakállamra lépem meg.

Tornado86 2009.11.18. 23:21:17

@kispista2:
Tanulj meg olvasni, vezetni és elfelejteni a világfájdalmat!

Tornado86 2009.11.18. 23:23:40

@sreetfighter:
Jobbat mondok: kimondatni kispista2vel egy székely falu kocsmájában hogy a sok székely románként tájszólásban beszéli a magyart, el lenne intézve a piszkos munka.

cso zsi 2009.11.18. 23:39:58

@szilba: Való igaz. Az adatküldés az már GPrS-en (esetleg sms-ben) megy a mobilról.
Magamra veszem a címet :)))

Bladika 2009.11.19. 00:48:34

Konkrétan egy ilyen teljesen saját fejlesztésű GPS vevő + mobil volt a diploma munkám. A fentebb leírtakat tudja.

Bladika 2009.11.19. 00:52:00

Mielőtt valaki beleköt, nem a mobil és nem is a gps vevő az én fejlesztésem, hanem a GPS+GSM+autó+user közti fizikai kapcsolat és kommunikáció megteremtése, mind hardveres, mind szoftveres részen.

metal · http://electric.blog.hu 2009.11.19. 07:49:10

@Tornado86: Megjött a röntgenszemű! Még mindig nem jöttél rá, hogy egy nagyképű büdösparaszt vagy?
@sreetfighter: Naponta elég sokat vezetek, de nagyon ritkán találkozom olyannal, hogy "kintfelejtett" helyen mérnek, és az autósok nagyrésze bárhol állnak köpködi őket, mert szemetek és csak pénzbeszedés címén működnek. Annak aki minden trafiról ezt gondolja, annak nem szabadna jogsit adni!
@autosave: Miért is rosszak alapvetően?

metal · http://electric.blog.hu 2009.11.19. 07:50:49

@XXXXXXX: Szerintem tanulj meg vezetni, mert akármilyen "fasza" kocsid is van, azzal is tudni kell 15-el menni, sőt 5-el is, meg 10-el is.

Ferocious 2009.11.19. 08:52:52

@Kicsi79: "
Lakó-pihenő övezetben lakom, és mindíg figyelek hogy ne menjek gyorsabban a megengedettnél. Ha valaki utolér, akkor pedig nagyon széles tud lenni az amúgy sem kicsi tepsi. Tudom-tudom, ne rendőrködjek. Más meg ne szálguldozzon."

Igazi faszparaszt gyökér önkéntesrendőr tetű vagy...

Remélem egyszer átgázol rajtad hátulról egy 4 tengelyes billencs és beletapos az aszfaltba, amikor éppen megpróbálod "nevelni" te kretén!

Mennyire utálom az ilyen ráérős férgeket, akik más idejével "gazdálkodnak"...

Ferocious 2009.11.19. 08:54:56

@Kicsi79: Ja és még annyi, hogy én is lakó-pihenő övezetben lakom, de ha valaki gyorsabban akar haladni, mint én akkor elengedem!

Élni és élni hagyni...

sreetfighter 2009.11.19. 09:15:38

@Tornado86:
Lehet, hogy azt kéne.
@metal:
Nézd meg az internetre feltett trafi fotókat.
Sehol egy épület de 50-nel lehet menni. A város vége elötti táblánál radaroznak a büdös bunkók, hogy rohadnának meg!
Ott mi a balesetveszély nagyokos?

autosave 2009.11.19. 09:32:43

@metal: Miért is rossz? Autópályán a megengedett maximum sebesség csak a konfliktusokat szüli nap mint nap. Városban rengeteg a jól járható, belátható út ahol nem engedélyeznek az 50-nél nagyobb sebességet pedig lehetne. Mindenki gyorshajt, legalábbis abszolut értelemben mert a relatív gyorshajtástól még messze van. Ahol engedélyezik, ott meg sokszor kevés. Bp-en kedvencem pl a 6-os bevezetője, ahol van ugyan engedélyezve valami 60 talán de az is viccesen kevés... Váci út, Nagykőrösi út (M5 bevezető) egy ideje egyik reggelre eltűntek a 70-es táblák - így is a többség 70+ sebességgel jár.... De ez csak pár kiragadott példa.
Aztán miután beszedtek egy rakás pénzt a vasúti átjárókban kezdenek rájönni a majmok, hogy a 30 és 40 előírt sebesség a megközelítésre marhaság és nem ért el semmilyen célt. A legtöbb főúton sorra kerülnek ki a 60-as táblák " kényelmesen 120-as kanyarokba" és sorolhatnám. Miért? Hát persze! Lehet mérni a sebességet...
De a kedvencem a kicsit repedezett útburkolat: jön a 60-as tábla. Az ég világon semmi nem indokolja normális autóban azt a sebességet... Tegyék ki: úthiba, esetleg írják ki az ajánlott sebességet. Majd azt én eldöntöm, hogy tele kávéscsészét tartok a műszerfalon vagy sem... De hogy utána 90-el megbűntetnek közel fél minimálbérre, mert ott a tábla, akkor nem mondom mit mondanék.
Másik kedvenc a 4-es út: szolnoki elkerülőn 40-es táblák sorra. Néha kint a mérőautó, bár nem sűrűn. Miért tették ki vajon?? Gondolom azért hátha egy alvó vendégmunkás megtolja a 40-re lassítót. Mást nem tudok elképzelni, mert az útnak semmi de semmi baja!
Á, nem is sorolom. Felesleges...
Védekezni kell ellene és kész :)

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2009.11.19. 09:36:59

@Ferocious: "Úton időt nem lehet nyerni."
Ezt egy kamionostól tanultam. Igaza van.

Ferocious 2009.11.19. 09:39:42

@Kitalátor feljegyzetei: Viszont sok percből lesznek a feleslegesen az úton töltött órák, amit inkább otthon töltenék... ezt meg saját tapasztalatból tudom.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2009.11.19. 10:02:43

@Ferocious: Ha felesleges az úton töltened az időt, minek indulsz el? Az útra az aszfalt és a lószar való, meg az, aki ott él, akinek az az otthona.
Egyébként aki városban siet, menjen biciklivel, vagy ha nem bír, robogóval. Gyorsabb.

Ferocious 2009.11.19. 10:08:20

@Kitalátor feljegyzetei: Az a felesleges, amit mások szarakodása, bénázása miatt töltesz ott pluszban.

A bicikli/robogó jó ötletnek tűnik, de én legtöbbször országúton közlekedek és ott nem igazán nyerő...

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2009.11.19. 10:17:19

@Ferocious: "Az a felesleges, amit mások szarakodása, bénázása miatt töltesz ott pluszban."

Nézd, ezzel a szemlélettel szerintem csak magadat idegesíted. Jobban jársz, ha tudomásul veszed, hogy mésok is vannak az úton és ők esetleg lassabbak, mint Te. Egyébként nem csak az tarthat fel, aki bénább/lassabb nálad, hanem az is, aki gyorsabb/ügyesebb, mondjuk amikor befurakodik eléd a sávban.

Ferocious 2009.11.19. 10:26:42

@promontor: Hát az igaz, hogy mindig ideges leszek ha autóba űlök...

A tolakodók egyébbként kevésbé zavarnak, mert azok legalább gyorsan elhúznak a francba előlem (is) és nem kell mögöttük totyognom (meg előzgetnem, ha tudom).

metal · http://electric.blog.hu 2009.11.19. 11:09:04

@Ferocious: Érdekes, gondolom akkor zavarna a tolakodó is, ha éppen előtted csattan fel a teherautóra, és órákra feltart? Vagy ha rád csattan fel?

cso zsi 2009.11.19. 11:26:23

@autosave: "Váci út, Nagykőrösi út (M5 bevezető) egy ideje egyik reggelre eltűntek a 70-es táblák"

Ezt konkretizálhatnád, hogy szerinted mikor történt.
A Váci úton a Dózsa Gy - Dráva utca vonalától a Nyugati tér felé 50 km/h van itt-ott 3-4 éve.
A Nagykőrösin szintén befelé 50-es tábla a magasságkorlátozó után, de vagy tíz éve biztos ott van, ha nem több. Kifelé viszont a Határ úttól 70 az engedélyezett. Sőt, az Ecseri úti kereszteződés és a Határ út között mindkét irányban, néhol 50-re korlátozva.

Take-it-Easy 2009.11.19. 12:44:57

Csak nagyon halkan kérdezem, mert lehet, hogy lemaradtam valamiről: melyik az a rész, ahol a posztoló azt írta, hogy "lakó-pihenő övezetbe behajtván..."? Vagy minden egyes lakóparknál ki van téve ez a tábla? A mai magyar viszonyok között ez nekem nem egyértelmű. Fujjolóknak: én családi házban lakom és nem Budapesten. Ezért a kérdés.

Claudius_az_Isten 2009.11.19. 13:51:32

@autosave:

Városi sebességkorlátozások...

Nem védem a hatóságokat, mert sok helyen tényleg lehetne emelni a sebességhatárt, vagy megszüntetni a korlátozást.

De gondolj bele -de tényleg gondolj bele úgy, mintha érintett lennél-, hogy hány olyan útszakasz van, amely elég jó minőségű, és szélességű akár a Forma-1-nek is, de ha felemelnék a sebességhatárt, a keresztforgalom, és lekanyarodók azonnal a torkos borzzal kerülnének egy csapatba.

Tornado86 2009.11.19. 14:09:04

@metal:
Lehet hogy az egóm az egekben, viszont a kapa rosszul áll a kezemben rutin híján, ellentétben a szappannal és a volánnal :) Egyébként meg nem egy pontra koncentrálva és szabóméteressel kell vezetni. Szóval errõl ennyit :)

Tornado86 2009.11.19. 14:13:33

@Easyke:
Rögtön a posztoló elsõ mondatából derül ki.

metal · http://electric.blog.hu 2009.11.19. 14:22:37

@Easyke: @Tornado86: Nem volt szó lakó-pihenő övezetről. ezt csak páran itt tették hozzá. 30-as övezet van.

Take-it-Easy 2009.11.19. 14:23:07

@Tornado86: mármint az, hogy: "Borús, novemberi délutánon igyekszem haza, egy budai lakóparkban található otthonomba." Ezek szerint alap, hogy a lakóparkoknál van zónatábla? Hm, ezt vidéken is alkalmazhatnák...
Kösz az infót. (Easyke szőnyeg alatt balra el...)

metal · http://electric.blog.hu 2009.11.19. 14:25:26

@Tornado86: Az ilyen "nagyon menő csávó vagyok, és kurvára tudok vezetni" hülye-gyerekek, csak az első csattig kemények, aztán szaladnak apuci seggébe bújni! De ezt már a saját posztodban megpróbáltam neked elmagyarázni, sajnos te is abba a körbe tartozol, aki a saját hibájából tanul csak (abból is csak talán)! Most is csak azt tudom mondani, hogy amikor eljön az a csatt (mert az ilyeneknek egyszer eljön), akkor csak te halsz meg, és mást nem viszel magaddal!

Take-it-Easy 2009.11.19. 14:27:36

@metal: neked is kösz az infót. :)

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2009.11.19. 15:23:25

@Easyke:

Röviden: Nincs alapból minden budapesti "lakóparknál" 30-as zóna. Sok helyen persze van.

Hosszabban: A posztból valószínűsíthetó, hogy ahol a posztoló lakik, ott konkrétan 30-as zóna van. A szomszédai szerint legalábbis van, a posztoló szerint meg nincs, de ő láthatólag azt se tudta, mi az a zóna, tehát én a szomszédjának hiszek mindaddig, amíg nem derül ki az ellenkezője.

Ákosss 2009.11.19. 15:41:29

Kézcsókolom minden kedves kommentezőnek, és ég itt a pofám, hogy lemaradtam 1 nappal és 120 kommenttel. Nagyon egy irányba ment el a beszélgetés, pedig gyorsan rövidre lehetett volna zárni: az eset nem a lakóparkban történt (ahol egyébként van zóna tábla), hanem előtte 2 perccel, az oda vezető úton. Ma is megnéztem, biztosan nem 30-as zóna, különben nem járna a pofám.

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2009.11.19. 15:48:21

@Ákos a posztíró: Azért ment el egy irányba a beszélgetés, mert a poszt szövegéből az derül ki (ld. "az utca ahol jöttünk, biztosan nem 30-as, hiszen annyi kereszteződés van, meg kellene ismételni mindegyikben, de tábla sehol."), hogy nem tudtad, hogy mi az a zóna...

Ákosss 2009.11.19. 16:18:33

Igen, erre rájöttem pár komment után. Persze ha zóna lett volna, nyilván nincs értelme a posztnak. A poszt lényege, hogy a főszereplő szerint 30-as övezet volt, amikor ezt a megérzésén kívül tábla sehol nem jelzi, és anélkül oktat, hogy ezzel tisztában lenne. Ráadásul nem is egyenrangúak az utcák. Persze az már nem érdekelte, hogy nem 30-as övezet és jobbkezes utca sem volt, hiszen addigra már faképnél hagyott. Úgy gondoltam, hogy össze-vissza minden keresztutcánál fékezgetnek, ezért előztem meg őket. Persze ez nem baj, inkább óvatos legyen és inkább fékezzen minden utcánál, mint hogy ne legyen biztos a dolgában és vakon menjen előre, vagy csak azért, mert valaki "tolja" (én nem toltam, előztem). Ilyenkor viszont nem kell meglepődni, ha valaki más megelőzi, szabályos sebességgel és nem a kereszteződésben. Erre alapozva kioktatni pedig főleg nem szép dolog.

Tornado86 2009.11.19. 17:03:22

@metal:
Fene tudja, nekem az esett le hogy ki volt rakva a tábla, egyébként nálunk 20 a sebességkorlát a lakó-pihenõ övezetekben. Az az ominózus elsõ csattanás pedig megvolt és nem rohantam az öregemhez, sokkal inkább jól elküldtem a vén trottyot amiért önbíráskodni akart és nem volt hajlandó emberi hangon tárgyalni. Mint késõbb kiszedtem belõle, télvíz idején szinte hetente rongyol bele valaki hátulról, akkor esett le a miértje, amikor volt alkalmam Logan-t vezetni téli körülmények között.
@Easyke:
Ha úgy vesszük, alkalmazzák, legalábbis ha úgy vesszük hogy Budapest az Budapest, vidék pedig minden ami nem Budapest, vagy más országra adaptálva, ami nem fõváros az vidék, Kolozsváron van jó pár ilyen tábla és egyre több.
@Ákos a posztíró:
Jobb is hogy tisztáztad magad, egyébként ez azt juttatja eszembe, amikor egy moldvai paraszt nem vette észre a sáveltolást, szerencsére 700 km vezetés és 18 ébren töltött óra után is kellõen éber voltam, aztán amikor azt hitte, nincs önbizalmam és félbeszakított, mondván hogy õ bizony saját sávján ment, vissza is küldtem a jelzõlámpához hogy nézze meg a felfestéseket, persze hirtelen olyan hangnemre váltva amit elsõre tuti nem nézett ki belõlem, be is húzta fülét-farkát.

Kicsi79 2009.11.19. 19:44:23

@Ferocious: Akkor csak annyit kívánok neked, hogy a fiadat tiporja péppé egy lakó-pihenőben szálguldozó gyökér...

logikaibukfenc 2009.11.19. 19:59:47

"a fiktív, a novemberi esős délutánon az utcán játszó gyerektömeget is kb. 2 méternyi bokor vagy parkoló autó választja el az út szélétől, akik előtt csak meg lehet próbálni megállni"

tényleg ? próbáld ki. énszerintem csodálkozni fogsz.
ha olyan rossz az út akkor a víz sok helyen megáll rajta. máris nem a megfelelő útviszonyokhoz képest gurultál haza.
esetleg még pár embert le is fröcsköltél.

logikaibukfenc 2009.11.19. 20:28:57

"a fiktív, a novemberi esős délutánon az utcán játszó gyerektömeget is kb. 2 méternyi bokor vagy parkoló autó választja el az út szélétől, akik előtt csak meg lehet próbálni megállni"

tényleg ? próbáld ki. énszerintem csodálkozni fogsz.
ha olyan rossz az út akkor a víz sok helyen megáll rajta. máris nem a megfelelő útviszonyokhoz képest gurultál haza.
esetleg még pár embert le is fröcsköltél.

logikaibukfenc 2009.11.19. 20:31:39

"a fiktív, a novemberi esős délutánon az utcán játszó gyerektömeget is kb. 2 méternyi bokor vagy parkoló autó választja el az út szélétől, akik előtt csak meg lehet próbálni megállni"

tényleg ? próbáld ki. énszerintem csodálkozni fogsz.
ha olyan rossz az út akkor a víz sok helyen megáll rajta. máris nem a megfelelő útviszonyokhoz képest gurultál haza.
esetleg még pár embert le is fröcsköltél.

sreetfighter 2009.11.19. 20:38:47

@Kicsi79:
"a fiadat tiporja péppé egy lakó-pihenőben szálguldozó gyökér..."
Te nem vagy normális!

Ferocious 2009.11.20. 09:59:32

@Kicsi79: Neked meg azt, hogy a jó k.anyádnak kívánd ugyanezt te faszparaszt...

Take-it-Easy 2009.11.20. 12:28:02

Köszi mindenkinek a felvilágosítást. A vidéket úgy értem, hogy minden, ami nem Bp., én Bp. vonzáskörzetében lakom.
A posztírónak pedig igaza van, ha igaza van. Mármint ha a körülményekkel kapcsolatban igaza van.
Ha viszont zónatáblás körzetben és egyenrangú utcákkal keresztezve volt (a posztíró, természetesen :D), akkor nem.

Kicsi79 2009.11.21. 13:14:41

@sreetfighter: De. Csak én nem szeretném, ha ezt az enyémmel tenné egy lakó-pihenőben szálguldozó barom. Úgyhogy ő se kívánjon nekem ilyet. Ennyi.

Kicsi79 2009.11.21. 13:15:50

@Ferocious: Ha már az enyém kva, akkor elmondhatom: a Tied mellett áll a sarkon...

Kicsi79 2009.11.21. 13:25:57

Ferocious: "Remélem egyszer átgázol rajtad hátulról egy 4 tengelyes billencs és beletapos az aszfaltba, amikor éppen megpróbálod "nevelni" te kretén!"

Nem értem, miért kell ennyire felháborodni, és anyázni, ha nem tetszik valami. Én így gondolkodom, ha nem tetszik, nem kell reagálni. Nem feltartom, csak én is közlekedem. SZABÁLYOSAN!!! És ez a lényeg. Nem mondom egy szóval sem, hogy soha sem hibázom. Sőt, néha (tényleg ritkán!) gyorshajtani is szoktam: városban max +10%, autópályán viszont sosem megyek 90-100-nál többet, de azt is a külső sávban, pedig az autóm teljesítménye megengedné (200+LE), és a rutinom is. Nekem így kényelmes. Időben kell elindulni, és akkor nem kell soha rohanni. Viszont pl. a kanyarodóból egyenesen továbbhaladót mindíg megszívatom. Ha meg nekem jön, úgyis ő a hunyó, ráfér az autómra egy kis kasznimunka, és kifizeti a biztosítója.

Kicsi79 2009.11.21. 13:28:31

Silent! Bocs, hogy mailben küldtem képet, de melóhelyről ez volt a leggyorsabb megoldás. (Seggberúgnak, ha megdőlök netezéssel.) Viszont ezt a ziccert nem lehetett kihagyni! Ha gondolod, tedd föl a szégyenfalra!

Kicsi79 2009.11.21. 13:29:58

@Kicsi79: Ja, és mégegy: lakó-pihenőben egy 4tengelyesnek semmi keresnivalója, hacsak nem építőanyagot hoz.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.11.25. 12:22:14

@Kicsi79: "utópályán viszont sosem megyek 90-100-nál többet" Ezért kell a szabályosan 130 -al haladóknak életveszélyesen ugrálni a sávok között...

metal · http://electric.blog.hu 2009.11.25. 19:09:30

@newtehen: Már miért kellene életveszélyesen ugrálni? Lehet szabályosan is sávot váltani, a 90-100 még nem olyan lassú, hogy ne tud észlelni, hogy nálad lassabb.












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása