Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) KRESZ (1) kresz (720) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Megint találkoztam egy buta bácsival...

2009.11.20. 16:12 :: SilentSound

Péntek délután van, ne is álmodjatok róla, hogy valami vértől fröcsögő, cafatokra tépős, kopaszmercises posztot kaptok. Bali bűne annyi volt, hogy szerette volna minél előbb szabaddá tenni az utat a szemből érkező autós előtt, cserébe az meg ráhúzta a kormányt. Jófej.

Szekszárdon mentem dombról lefelé, egy viszonylag forgalmas utcában, ahol az én oldalamon egy bizonyos ponton rendszerint több autó is parkol egymás után (szabálytalanul? - mindegy is). Ha szembe is jönnek, akkor elég nehéz elférni, de hát meg lehet oldani a helyzetet. Aznap borfesztivál volt, még több autó parkolt így.

Szóval haladok lefelé úgy 40-50 körül, elkezdtem már kerülni a parkoló kocsisort, amikor látom, hogy szembe is jön egy nagy Ford. Ráléptem a gázra, hogy mire találkoznánk, vissza tudjak érni a saját oldalamra, ahol már nem parkolnak autók.

Ez épp csak hogy sikerült, mivel ő is nyomott egy padlót, és rámhúzta a vasat. Centiken múlott az egész, de nem mentünk össze. Adrenalin, idegesség, káromkodás - kérdezi a három éves lányom:

- Apa, mi történt?

- Semmi, csak megint találkoztam egy buta bácsival.....

Tanulság nincs. Ha lezúzzuk egymást, akkor én lettem volna a hibás (talán ha kamera van a kocsimban, akkor nem). Vannak olyan napok, amikor annyi idiótával találkozol, hogy jobb lenne otthon maradni.

81 komment

Címkék: biztonság közlekedés autó hülye veszélyes

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

theutat villám 2009.11.20. 16:18:14

A másik kocsiban a következő párbeszéd zajlott:

- Apa, mi történt?

- Semmi, csak megint találkoztam egy buta bácsival.....

Te is fékezhettél volna, meg ő is...

Sparhelt · www.sparhelt.hu 2009.11.20. 16:19:15

Nos, egy balesethez általában két buta ember szükségeltetik..

Franky4fingers 2009.11.20. 16:28:15

Tele van öntudatos barmokkal az út. Akik csak odáig látnak, hogy te is fékezhettél volna meg ő is.

Aztán vannak olyan emberek is akik átlátnak egy ilyen helyzetet és annak ellenére, hogy neki van előnye, elenged, mert így hamarabb megoldódik a helyzet és mindenki mehet a dolgára.

Franky4fingers 2009.11.20. 16:29:19

TEszem hozzá, hogy naivitás azt várni, hogy a másik átlátja a helyzetet, mert több az öntudatos, mint a logikus.

Ja. És KRESZ szerin természetesen nekilesz (volt) igaza

Marcellusca 2009.11.20. 16:30:32

@theutat villám: És akkor ott állnak a szűk utcában, egymással szemben, mert egyik sem fér el.
Okos.

theutat villám 2009.11.20. 16:34:31

@Marcellusca:
Ha anyukátok megtanított volna olvasni Franky4fingers barátoddal együtt, akkor értenétek, amit írtam.

Franky4fingers:
Küldd már el a számod légyszíves, hogy felhívhassalak, ha hasonló helyzetbe kerülök és megkérdezhessem, hogy az okos fejeddel Te hogyan csinálnád.

köszönöm

laposmacska 2009.11.20. 16:35:27

Én nem bántom, mert én is jártam már így. Buta vagyok.

107! 2009.11.20. 16:37:18

Silent! Azt hiszem tévedsz, amikor a mai "péntek délutáni" posztról beszélsz. Nagyon kemény délelőttön van túl mindenki, aki Pest környékén próbált meg közlekedni. Pl.: M0 új része teljesen gáz volt reggel 7:30 -tól 13ig teljes zár alatt volt. Történt magömlés egy felborult pótkocsiról, majd a következő felüljáró alatt egy trágyaszállító teherautó okozott balesetet és hagyott maga után mindent. A termés 3sáv x 100m sz@r, öt összetört kamion és rengeteg mérges, feszült ember. Közben apróbb kettes, hármas koccok fűszerezték az amúgy sem unalmas napot. Volt aki közben lemerült akkumulátor ügyileg, és akadt, akinek a vize forrt fel... Sajnos a két baleset között lévő emberek jócskán beszorultak több órára.

Nagyon kellemes meglepetése volt a napnak, hogy mindenki becsülettel, erőn felül tette a dolgát, és a szerencsétlenül járt utazók is megértően, segítőkészen viselkedtek egymással, és velünk is (ez utóbbi különösen ritka pillanat) Nem volt kiabálás, anyázás... A sorstársak kiszálltak, beszélgettek, egy új kis közösséget alkottak.
Jó volt látni ezt a részét, mind e mellett, nem kis erőfeszítésbe került tűzoltónak, rendőrnek, pályafelügyeletnek, és az autómentősöknek.

Szóval nem volt egy átlagos pénteki nap.

Ja, és ha véletlenül valakinek tudomása van a balesetet okozó trágyaszállítóról (Vecsés, Gyál környéki viszonylatban) Az megtehetné, hogy tájékoztatja a helyi rendőrkapitányságot. Több órás torlódást okozott, majd lelépett. Mindamellett, hogy bűncselekmény, még undorító is.

Petrodon 2009.11.20. 16:40:32

Erre való a KRESZ, ami az ilyen helyzeteket szabályozza.
A másiknak volt elsőbbsége?
Igen...
Gáz helyett fékre kellett volna lépni, és elengedni azt akinek elsőbbsége van?
Igen...

Az más dolog, hogy ha már a posztoló pöcs volt, és bemászott elé, akkor nem kell összetörni emiatt mind a két autót, de hát két hülye egy pár.

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2009.11.20. 16:41:45

@laposmacska: Tipikusan ilyen hely Kispesten a Simonyi Zsigmond utca északi szakasza, két irányú, forgalom is van rajta, de az egyik sávban mindig parkolnak, akik az uszodába mennek, de valahogy ott szokott működni ez az elengedősdi, sosem ragadtam még bent úgy, hogy vissza kelljen tolatnom.
maps.google.hu/maps?f=d&source=s_d&saddr=47.461183,19.152082&daddr=&hl=hu&geocode=&mra=mi&mrsp=0&sz=18&sll=47.461189,19.152126&sspn=0.003366,0.008256&ie=UTF8&t=h&z=18

Petrodon 2009.11.20. 16:42:35

@107!: Jó hogy itt vagy!

Kérdés: Hány millió forint bírságot osztottatok ki azoknak, akik szabálytalanul használták a leálló sávot és emiatt akadályozták a mentőket/tűzoltókat/rendőröket?

107! 2009.11.20. 16:46:13

@Petrodon:

Ma? 0-t. Arra is kevesen voltunk, hogy a feladatokkal foglalkozzunk, de jó hogy mondod, mert ezen nagyon felháborodtam. Motorral alig jutottam el a két baleset között, mert ahogy említetted, még a leálló is tömve volt. Nagyon gázos. Mi van, ha ég valami, vagy vegyi anyag van? Hogy jutnak oda a tűzoltók?

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2009.11.20. 16:46:48

OFF
@107!: Ha már ezt így feldobtad, amikor már nem motoron leszel és szabad olyat, akkor szívesen beülnék egy olyan tudósításra, mint amit az autóvadászatnál nyomtam, persze egy olyan napon, amikor nem az van, hogy egész nap állsz egy kereszteződésben és tereled a birkákat. :)
ON

Marcellusca 2009.11.20. 16:49:49

@theutat villám: Azt hiszem, felmenőimet nyugodtan kihagyhatod, faszfej!
Én nem anyáztam.

Ha mindketten fékeznek, akkor az a szitu áll elő, hogy a posztoló még a parkoló autók mellett van, miközben a furgonos szép lassan elér az utolsóhoz és elállja az útját.

Úgyhogy úgy lenne jó a felvetésed, ha a furgonos gyerkőce azt kérdezte volna, hogy Te miért nem fékeztél?!

2009.11.20. 16:50:03

Nyilvan a szembejovonek van papiron "elsobbsege", de irta a posztolo, hogy mar elkezdte kerulni a kocsisort. Par perce ertem haza, es szuk ossze-vissza parkolt utcaban lakom, szembe jott egy X5-os kollega, attol fuggetlenul, hogy nekem volt elsobbsegem (es attol fuggetlenul, hogy X5-ben ult. - nem csak o:)), elengedtem, mert ugy jott ki, hogy kenyelmesen le tudtam huzodni, 2 masodpercembe kerult, megkoszonte mindenki, happy.

Mellesleg erre Szeged fele irdatlan kod van. A hataron meg sor, szoval vissza is fordultam. A f.szom se fog varni 3 orat, hogy utana tejkodben, sotetben menjek 40-nel a sok barom (igazi)balkani kozt. Inkabb iszok itthon egy teat, es megnezunk valami filmet :))

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2009.11.20. 16:50:29

@theutat villám: Bali ezt írja: "elkezdtem már kerülni a parkoló kocsisort, amikor látom, hogy szembe is jön egy nagy Ford."

Tehát - ha jóhiszeműek vagyunk és elhisszük Balinak, amit írt - előbb kezdte kerülni az álló autókat és csak azután látta meg a szembejövő Fordot, aki még nem érte el a parkoló kocsisort.

Szerintem a Fordos volt bunkó. Ha látom, hogy jön szembe valaki a szűk szakaszon, akkor megvárom amíg kiér és nem húzom rá a kormányt.

(Ha netán azt hitte a Fordos, hogy Bali már látta őt, akkor ugyan jogosan mérgelődhetett, hogy miért kezdte el Bali a kikerülést, de ráhúzni a másikra akkor is bunkóság...)

107! 2009.11.20. 16:51:18

@SilentSound:

Ezt megbeszéljük, hogy hogyan lehet megoldani, viszont a forgalomirányítás sem unalmas ám. Jókat lehet röhögni.

Mityu Addideapénzt kft LE 2009.11.20. 16:59:08

III. ker. Körte utca ugyan ilyen. Úgymond egy nyomon lehet rajta közlekedni. Ha az utca elején piros a lámpa de jönnének szembe alap, hogy megállok az utca másik végén. Két rövid refivillantással jelzem a másik sporttársnak, hogy jöjjön. Nincs anyázás, meg kétbutakecske szindróma.... Jah, csak ehhez az egymással és nem egymás ellen közlekedünk alapszemlélet szükségeltetik?! :))

Marcellusca 2009.11.20. 17:19:35

@Mityu: Felénk is van ilyen.
XIII. ker. Tomori u. a Babér és Mosoly u. között. A Babér felől végig fel van töltve parkoló autókkal és csak egy nyomon lehet haladni.
Tegnap még a padkára is "femásztam" két kerékkel, hogy elférjen a delikvens, aki már az után kezdte meg az autók kikerülését, hogy én már bent voltam az útszakaszon, a parkoló kocsik mellett.
És mégsem anyáztam.
A Főnök meg is kérdezte, hogy: Most miért mentél fel a járdára, apa? :)
Montam Neki, azért mert csak így fértünk el.
És nem hibáztattam a szembe jövőt, mert sötétben nem láthatta, hogy milyen hosszú a parkolósor, és nincs köztük egyetlen hely sem.

potha 2009.11.20. 17:22:06

@107!: Kinek volt magömlése? :D

Lipi1945 2009.11.20. 17:25:20

Mifelénk is van egy ilyen keskeny út aminek egyik oldalán végig parkolnak, és csak egy-két autónyi helyekre lehet kihúzódni elsőbbséget adni. Az út egyébként tök egyenes, tehát arra nem lehet hivatkozni hogy azelött indult el mielött meglátott. Megfigyeltem ha a kis autóval megyek akkor sokan lese szarnak, ha meg a patrollal akkor van, hogy már az utca elején félreállnak ahogy megpillantanak. Úgyhogy ha látom, hogy lese szar, mert már a második olyan hely mellett megy el ahol félre húzódhatna, akkor biza nem várom meg, hanem megyek tovább majd lassít oszt a kicsikocsival úgyis elférek mellette. Néha van ilyedelem meg reklamálás. De ha látom a szemboljövőn hogy tényleg benézte és nem tud már félrehúzódni akkor énis vilantok, hogy jöjjön és megvárom.

107! 2009.11.20. 17:29:15

@potha:

A szotyis autónak. Felborult a pótja. :-)

logikaibukfenc 2009.11.20. 17:42:09

"Tanulság nincs." ?

csak annyi hogy máskor is szép lassan kell menni hogy egymás mellett elférjetek (ami lehetséges és bevett szokás)?

vagy a kislánynak meg kell mutatni, hogy lejtőn milyen nehéz megállni kb 60-70- ről vagy hirtelen sávot váltani ilyen gyorsan ?

kamera mit bizonyítana ? hogy nem mondott le az elsőbbségéről?

Vannak olyan napok, amikor annyi idiótaságot művelsz, hogy jobb lett volna otthon maradni?

Mityu Addideapénzt kft LE 2009.11.20. 17:47:32

Nesztek jó hír:

"Kéthetes közúti ellenőrző akcióba kezd a rendőrség hétfőn."

Tzupi 2009.11.20. 18:51:51

Hungária körúttal párhuzamos, Százados utcában (talán X.ker), is mindig ugyanez a helyzet.
Falun lakom, és az otthonom 200m-es környékén egy sávos kétirányú utak vannak (:D), ezért hozzászoktam az ilyen esetekhez :F

Elég szar ha az egyik autós látja csak át a helyzetet, a másik meg egyfajta hatalmi harcként fogja fel csak...

Mityu Addideapénzt kft LE 2009.11.20. 18:53:46

@Tzupi:

"Elég szar ha az egyik autós látja csak át a helyzetet, a másik meg egyfajta hatalmi harcként fogja fel csak... "

Jaja, ez bizony így van. S mennyivel gyorsabban halad mindenki, ha minden résztvevő tudja mikor mit csináljon, és mit ne. :)

kranführer 2009.11.20. 19:06:12

@107!: Hozzánk jött volna, hajóba borítani. Várhattuk...:-)))
(CB-n megjött a hír elég hamar)

sreetfighter 2009.11.20. 19:16:10

" Ha lezúzzuk egymást, akkor én lettem volna a hibás "
Hát nem éppen, ha minden úgy történt ahogy leírtad.
Ha sokat ugrál az ilyen bunkó akkor őt magát is le kell zúzni!

scsaba1 2009.11.20. 19:28:27

@Petrodon:

Hú, ezen én is elgondolkodtam, hogy vajon a katasztrófaturistáknak osztogatták-e a százezres csekkeket. Komolyan az ilyeneknek még a jogosítványát is bevonnám vagy fél évre, mert pont a mentőket/tűzoltókat/rendőröket akadályozzák...

(Áztakurva, de fel tudom magam bőszíteni a sok idiótán, akik megállnak bámészkodni, hogy: van vér? van vér? agyvelő is van?)

ostván 2009.11.20. 19:37:17

Nem tudom, mi volt ma az emberekkel. Miskolcon is feltűnően sok dolga volt a mentőnek. És akit nem kellett menteni, azok is idegesek, türelmetlenek.

Forest (törölt) 2009.11.20. 19:40:48

..ott hibáztál hogy nyomtál egy kövéret. A másik azt látta, hogy neki lenne szabad az út, erre te még nyomsz egy kövéret. Ilyenkor a legegyszerűbb megállni. A barom ezt látni fogja, és két dolgot tehet:
1. megáll, és villant hogy gyere el a "lukig"
2. baromi óvatosan és lassan elmentek egymás mellett ha erre van móds.

Van még egy verzió, ha nem fértek el, akkor bizony vissza kell tolatnod az első lehetőségig.

Ámbár a Te megoldásod sem rossz. Nem tudom mennyibe kerül egy új tükör+fényezés, vagy egy két oldal-elem újrafújása.
Vagy egy véres fül összevarrása a sebészeten. Kollégát egy audis csapta meg így, valami vélt sérelem miatt, ami már sohasem derül ki, mert áthajtott egy piroslámpán és eltűnt.
Remélem azóta sincs erekciója.

gergo · www.indafoto.hu/ppgergo 2009.11.20. 19:41:45

nem volt semmi extra ma reggel, csak durvan 30m-s latotavolsag

ettol fuggetlenul mindenki esznelkul elozott, mintha infra tartomanyban is latna kicsiny szemuk

heliox 2009.11.20. 19:45:45

Nos azt hiszem a KRESZ nem szabályozza ezt a helyzetet. A KRESZ nem azt mondja meg, hogy ki menjen el előbb. Erre csak utal, és annyit mond, hogy a kölcsönös udvariasság.

A KRESZ csak annyit szabályoz, hogy ne ütközzünk össze. Az elsőbbség nem az, hogy akinek elsőbbsége van az megy el előbb (persze az a legjobb ha egyszerre megyünk el), hanem csak azt, hogy akinek elsőbbsége van azt nem szabad hirtelen fékezésre, vagy irányváltásra kényszeríteni. Valamint nem szabad indokolatlanul akadályozni a továbbhaladásban.

Ha tehát egy ilyen utcában, amiből van elég errefelé is bent vagyok a hosszan parkoló autók mellett, és valaki a saját oldalán (tehát én kerülöm a parkoló autókat) behajt velem szemben és emiatt nem férünk el, akkor nem szegte meg a kreszt. Én sem. Ha nekem jön, akkor ... nos azt gondolom akkor sem. Ellenben nem a kresz által definiált bűncselekményt követ el.

A KRESZ nem számít arra, hogy olyan eszetlen barmok közlekednek az úton, mint amilyenek mind tudunk lenni, ha elönt a tesztoszteron. A KRESZ csak a ...

mindegy... hülyék vagytok mind.

Lesből Támadó Szárítókötél 2009.11.20. 19:53:54

Ha már szóba került ez a szitu, akkor megemlíteném azt a halál idegesítő, és erre némileg hasonlító szituációt, amelyet egyre több ember enged meg magának manapság.
Kétsávos út, egyik sávban helyfoglaló mittudoménmi, a lényeg az, hogy kikerülni csak úgy lehet, ha a sávban közlekedő átmegy a másik sávba. Namármost egyre inkább terjed az, hogy a kikerülő ahelyett, hogy lassítana és megvárná a szembejövő forgalom elhaladását, már 50-100 méterre kiteszi az indexet és elkezd átcsorogni a szembejövő sávba, így biztosítandó az elsőbbségét. (Szó nincs arról, hogy nagy sebességgel haladna vagy ilyesmi, egyszerűen látszik rajta, hogy derogál megállni.) Ezen szitu "urban edition"-je a parkoló autók kikerülése, mikoris a parkoló kocsik közt bőven lenne hely, hogy visszahúzódjon és elengedje a szembeforgalmat, de a kedves autós amolyan "szarok bele" mentalitással elsőre nem hajlandó visszahúzódni és úgy gondolja, hogy egyben végigelőzi a sort. Csak amikor látja, hogy a szembejövő tisztában van vele, hogy neki (mármint az előzgetőnek) lenne lehetősége lehúzódni a parkoló autók közé, és ennek tudatában halad a saját sávjában, akkor mászik vissza.

Lesből Támadó Szárítókötél 2009.11.20. 19:58:17

@Lesből Támadó Szárítókötél:

Nem csodálkoznék, ha a posztoló pontosan az általam írottakat valósította volna meg: ha ugyanis teljesen szabályosan kezdte meg a kocsik kikerülését, akkor feleslegesen nyomott egy kövér gázt, mivel egyértelmű a szitu, ő időben kezdte el a kikerülést, és a helyzetből adódóan nincs módja visszasorolni a saját sávjába, illetve ha a másik ugyanúgy halad tovább előre, akkor nem fognak tudni elférni. Kövér gázt olyankor szoktak nyomni, amikor a kedves sofőr vissza tudott volna menni a sávjába, hogy elengedje a szembejövőt, de úgy gondolta, hogy inkább ő szeretne elmenni először, minthogy fékezgetnie kelljen...

szaGértő 2009.11.20. 20:16:59

@107!: Típus, ilyesmiről van infó?

reader613 2009.11.20. 20:17:38

aha, szóval ilyen helyzetben lehülyézzük mindkettőt, tehát az a megoldás, hogy mindkettő legyen udvarias és előzékeny... és akkor a következő posztban majd olvasunk arról, hogy ott tötymörgött előttem a puhapöcs ahelyett, hogy kövér padlóval kerülte volna a parkoló sort, ahogy azt csinálni KELL. Akkor aztán majd jól lehülyézzük azt is.

Miért legyek én tisztességes? kiterítenek úgyis.
Miért ne legyek tisztességes? kiterítenek úgyis.

Aki mondjuk érti ezt a két sort legalább, már előrébb jár...

Marcellusca 2009.11.20. 20:19:04

@Lesből Támadó Szárítókötél: Így már én is jártam.
Jött szembe, a parkoló autókat kikerülve a Pajero. Lett volna helye visszahúzódni, de úgy gondolta, hogy ő a nagyobb, majd én lehúzódok.
Tévedett.
Hely sem volt és nem is akartam megtenni.
Kicsit ordibált, majd közöltem, hogy akkor most itt "leparkolunk", mert én nem fogok visszatolatgatni. Neki lett volna lehetősége visszahúzódni, még megteheti.
És láss csodát, 10 sec után megtette.

Őexc.Vitéz Bivalybasznádhy. Dr. Őfőméltóságu Úr 2009.11.20. 20:19:45

@heliox:
Azt gondolom a záró szavaid magadra is veszed. A KRESZ pontosan szabályozza az ilyen helyzeteket. Kezd már el olvasgatni azt könyvet

107! 2009.11.20. 20:41:34

@szaGértő:

Csak annyi, hogy talán négytengelyes volt, ja és csupa sz@r volt. :-) Sertés trágya volt földel keverve, az ilyet már egyből a földre viszik. Állítólag szezonja van most. Jól kiműveltek mi? :-)

Sonkatekercs 2009.11.20. 20:45:51

a posztoló jött lefelé... a felfelé jövőt pedig illik elengedni.
sünt a posztolónak!

sreetfighter 2009.11.20. 20:54:52

@Sonkatekercs:
A posztoló leírta, hogy megkezdte az előzést. Akkor hogy engedje el, ha folyamatosan álltak az autók?
Akkor kinek is kell a sün?
Szerintem a szembe jövő parasztnak aki nem tud várni 3 mp-et.

SLacc 2009.11.20. 21:05:12

Ez itte' a faluba' ritkán stájsz, meg a lovak ritkán ménnek egymásba'. :)

Őexc.Vitéz Bivalybasznádhy. Dr. Őfőméltóságu Úr 2009.11.20. 21:11:00

@sreetfighter:
Nem fordítva kéne ezt csinálni? Előbb megnézem, hogy jönnek e szembe és utána kezdek kerülgetni?
Ettől függetlenül a szembejövőnek nem kellene erőltetni, hogy átmegy egy olyan résen amin nem fér át, de lehet, hogy leckéztetni akart, hogy előbb tessék nézni és utána kerülgetni!

efhábé 2009.11.20. 21:23:23

@107!: Sikerült nekem is belefutnom ebbe :(
Kistarcsáról mentem volna Győrbe, az út kb. másfél óra normál esetben, rászámoltam két és felet a köd miatt. A lezárás és Gyálra beterelés miatt 4 óra lett belőle, nagyon durva.

Mondjuk eleve jól kezdődött a nap, hajtok fel az M0-ra, belső sáv tök üres, külsőben jön két autó, köztük óriási hely. Gyorsítósávban gyorsulok, index ki, erre a második kocsi elkezdi tolni neki padlógázzal. Nekem vészesen fogy a gyorsítósáv, úgyhogy bemegyek, még így is maradt bőven hely a két kocsi mögött. A második kocsi 50 körüli sofőrje durcizva, magából kikelve anyázva kivágja az indexet balra és bemegy a belsőbe, hogy megelőzzön, aztán amikor mellém ér, rámhúzza a kormányt, két kereke közé kapja a szaggatott vonalat. nooormális?

Berbécs 2009.11.20. 21:23:43

Örülj, hogy nem ment utánad.

SLacc 2009.11.20. 21:29:52

@Megszívtuk-waze: Lehet, hogy ott nem lehet belátni rendesen az utat. Nem tudom, így van-e. Mindenesetre szép, ahogy megoldották. Tegyünk egymásnak keresztbe, ahogy csak lehet. Ez a fontos. Ez megy, más nem.

Berbécs 2009.11.20. 21:29:53

Igenis, le kell szorítani a bénákat, vésővel, bottal, pajszerrel móresre tanítani, legéppuskázni, atomot mindenkire. A legnagyobb baj, hogy 30 millió alatt is adnak autókat, a csóróknak minek jogosítvány, menjenek gyalog, vagy dögöljenek meg otthon.

sreetfighter 2009.11.20. 21:44:01

@Megszívtuk-waze:
Ha nem tudsz szöveget értelmezni akkor erre nincsmit mondanom.

sreetfighter 2009.11.20. 21:46:55

@Megszívtuk-waze:
Értelmezd a posztot, és ha megértetted ami oda le van írva, akkor talán nem kérdezgetsz ilyesmiket!

107! 2009.11.20. 22:23:04

@efhábé:

Volt, aki két órától is többet állt egyhelyben.
A megyés srácok göngyölítették fel a baleseteket, helyszíneltek (ők voltak rá négyen = két pár), mi meg mint segítség (közünk nem volt a területhez, csak kisegítettük őket) hárman zártunk, tereltünk, visszaforgattunk... Volt pár pályakezelő, ők segítettek még a terelésben. Nagyon durva volt, mert a két nagy baleset mellett volt három pici is. Ráadásul a két nagy között nem volt kihajtó. Szóval ezért lett ennyi idő. Rajtunk nem múlt a dolog.

Don Blasius 2009.11.20. 22:41:24

@107!:
Egyszer fognék már ki egy ilyet munkaidőben.:)
Bár, ahogy mostanában mennek a dolgok, inkább kapnék agyvérzést ott helyben, hogy ezért fogok túlórázni.:P

Yo! Maaan! 2009.11.20. 23:17:46

"Van még egy verzió, ha nem fértek el, akkor bizony vissza kell tolatnod az első lehetőségig."

Nem. Nem hajtunk be olyan útra, ahol nem biztosított az áthaladás. =korábban odaért valaki és kerüli a kocsisort? Akkor kivárjuk, míg elmegy és utána mehetünk mi is. Ennyi. Ez a szabály nem az elsőbbségről való lemondásról szól.

Őexc.Vitéz Bivalybasznádhy. Dr. Őfőméltóságu Úr 2009.11.20. 23:31:27

@sreetfighter:
Jó, értelmezem.Ezt írja: elkezdtem már kerülni a parkoló kocsisort, amikor látom, hogy szembe is jön egy nagy Ford.

Ezek után kérdem, hogy miért nem előbb mérte fel, hogy jönnek e szembe. Azt nem írta, hogy nem lehetett valamiért eléggé előre látni. S ha nem lehet, pl. kanyar, bukkanó miatt, akkor fokozottabban kellett volna vigyáznia. Ez persze nem menti a szembe jövőt, ha büntetni akart. Sőt a KRESZ szerint mindent meg kell tennie a baleset elkerülése érdekében. De tény, hogy elsőbbsége volt. Így már érted, hogy mit írtam?

Bobby Baccala 2009.11.20. 23:53:09

na mint szekszárdi ember, aki szintén részt vett a szüreti napokon, csak annyit fűznék hozzá, hogy jó sokat ittam :)

babsz 2009.11.21. 01:47:42

Ha nekem van elsőbbségem, és szemben feltűnik valaki, aki előbb nekikezdett a kűrjének, de azért rálép a fékre és várakozó állásba kerül, akkor azt udvarias és a helyzettel tisztában levő autóstársnak minősítem. Ha azonban zsigerből a gázra lép, akkor egy agresszív paraszt. Ez van, posztoló.

gpetersz 2009.11.21. 04:14:27

Hát ezt a pöcsöt.... nincs igaza, de szerinte igen. Egy centivel nem voltál jobb mint a másik, csak neki még elsőbbsége is volt...

heliox 2009.11.21. 05:33:11

@Megszívtuk-waze: "Elsőbbség: továbbhaladási jog a közlekedés más résztvevőjével szemben. Azt a járművet, amelynek elsőbbsége van, az elsőbbségadásra kötelezett nem kényszerítheti haladási irányának vagy sebességének hirtelen megváltoztatására. Azt a gyalogost, akinek elsőbbsége van, az elsőbbségre kötelezett nem akadályozhatja és nem zavarhatja áthaladásában."

Ez idézet a KRESZ-ből. A hangsúly a *hirtelen* szón van.

-----
Jó, értelmezem.Ezt írja: elkezdtem már kerülni a parkoló kocsisort, amikor látom, hogy szembe is jön egy nagy Ford.

Ezek után kérdem, hogy miért nem előbb mérte fel, hogy jönnek e szembe.
------

Válasz: mert akkor még nem jött szembe senki. Elkezdte kerülni a kocsisort, és egyszer csak megjelent egy nagy Ford szembe.

Ellenben a Ford megszegte a KRESZ-t, mert a posztolót indokolatlanul zavarta a közlekedésben, sőt megpróbálta akadályozni.

----
A KRESZ pontosan szabályozza az ilyen helyzeteket. Kezd már el olvasgatni azt könyvet
----

Pontosan melyik paragrafus az, amelyik erről a szituációról szól? (és a KRESZ nem egy könyv, hanem jogszabály)

heliox 2009.11.21. 05:36:12

@gpetersz: lehet, hogy elsőbbsége volt a Ford-nak, de azt meg is kapta. Nem kényszerítette senki haladási irányának vagy sebességének hirtelen megváltoztatására.

heliox 2009.11.21. 05:39:18

@pafff:
----
Ha nekem van elsőbbségem, és szemben feltűnik valaki, aki előbb nekikezdett a kűrjének, de azért rálép a fékre és várakozó állásba kerül, akkor azt udvarias és a helyzettel tisztában levő autóstársnak minősítem.
----

És akkor mi van? Ott álltok egymással szemben, mint két cowboy a western film nagy jelentében és szemeztek?

----
Ha azonban zsigerből a gázra lép, akkor egy agresszív paraszt. Ez van, posztoló.
----

Szerintem meg ha már bent van a szűk részen, akkor minél előbb fejezze be a kerülést, hogy én is elmehessek.

BKV reszelő 2009.11.21. 08:38:26

@Sparhelt: Nos nem. Egy balesethez egy buta ember bőven elég.

Őexc.Vitéz Bivalybasznádhy. Dr. Őfőméltóságu Úr 2009.11.21. 08:40:09

@heliox:
Oda varázsolták? Hogy került oda egyszerre?

Ellenben a Ford megszegte a KRESZ-t, mert a posztolót indokolatlanul zavarta a közlekedésben, sőt megpróbálta akadályozni.

Ez nem fordítva van? Az egyenesen haladónak elsőbbsége van az irányváltoztatóval szemben

Nekem mindegy , hogy olvasgatod a KRESZ-t könyvben, vagy memorizálod és rádión hallgatod. Akár ki is nyomtathatod.
Tény, hogy még ábrás kérdés is van ilyen szituról tesztlapokon.

Grg76 2009.11.21. 08:56:02

Sajnos idehaza az autósok többsége önző. Tudom ezzel nem mondtam újdonságot. Csak erről a posztról eszembe jutott, amikor 2-3 éve a horvátoknál voltunk Pag szigetén. Ott jónéhány murvás út van, ami nagyrészt másfél autó szélességű, először nem értettem, hogy miért néznek rám a szembejövők bután amikor megköszöntem ha félreálltak és elengedtek. Aztán rájöttem, hogy ott teljesen magától értetődik, hogy valamelyik fél félreáll, és nem a másiktól várják el hogy utat engedjen.

szaGértő 2009.11.21. 09:50:08

@107!: Én egyszer jöttem haza éjjel a 44-esen, Kecskemét felé. Tél volt, (hó esett és jöttek az ünnepek) csúszott az út rendesen.
Előttem megcsúszott egy maion, összecsattant a szembejövővel, a fékezések miatt mögöttem kb. 200 méterrel gyakorlatilag ugyanez történt. Be voltam zárva két baleset közé, este 11 körül.

Leoltottam a lámpát, motor bekapcsolva, mert baromi hideg volt, és aludtam egy helyben 3-4 órát. Arra ébredtem, hogy a mögöttem állő beröffenti a motorját, és indul a sor.

Azóta sem aludtam ilyen jót főútvonal ekllős közepén.

Kalányos Márió 2009.11.21. 10:01:19

A posztoló egy igazi beszari lehet, aki összecsinálja magát egy mindennapos beszorítós ijesztéstől. Most azt hiszi, hogy csak a szerencsének köszönhette, hogy nem ütköztek össze, pedig a szembejövő autós valószínűleg sokkal jobban érzi a távolságokat, mint azt a posztoló gondolná...

furasrac 2009.11.21. 10:29:24

@Marcellusca: OFF: Az, hogy egy mondatban szerepel az "anyuka" szó, még nem anyázás. Ezek szerint tényleg nem tanított meg olvasni, szomorú.

Mityu Addideapénzt kft LE 2009.11.21. 11:36:41

Ezért tart itt az ország...!

:))

furiosity killed the rat 2009.11.21. 13:38:24

Ha mikor megkezdte a parkoló autók melletti elhaladást, még nem jött szembe senki, egyértelműen neki volt elsőbbsége.

"c) „A szembejövő forgalom elsőbbsége” (13. ábra); a tábla azt jelzi, hogy az útszűkületben elsőbbséget kell adni a szembejövő jármű részére;"

Ha nem jön senki szemben, nincs kinek elsőbbséget adni.

Mézga_Géza · http://autostat.hu/autos-forum 2009.11.21. 16:23:24

azért az is némi meggondolatlanságra utal, hogy egy ilyen félreérthető helyzetben nem fékezek és lehúzódok, hanem gázt adok... ki tudja mit gondolt a másik csóka. az óvatosság sosem árt!

Vegaaa 2009.11.21. 17:52:29

nekem is volt hasonló helyzetem, csak a parkoló autók helyett én az út szélén bicajozó emberke voltam. város utolsó utcája, harmincas sebességkorlátozás, kb másfél autónyi szélességü de jó minöségü útburkolat. általában ugye az van, hogy a soförbarát ha meglát egy bicajost, motorost, tanulóvezetöt, akkor azt kurvaisten hogy le kell nyomni (tökmindegy hogy a felsorolt "eszközök" mennyivel mennek). nálam is ez volt. tapasztalt bicajos lévén ha a burkolat és a forgalmi helyzet engedi, akkor 30 alatt csak max ködben tekerek (mint mostanság;>).
szóval az imént leírt utcában _gyorshajtottam_, mikor hátulról hallottam egy közeledő autót, de közben már láttam hogy szemből is érkeznek. a mögöttem levö autó ahelyett hogy lassított volna, visszakapcsolt (hallottam) és tolt egy padlót. én ekkor már fékeztem, de még így is éppenhogy csak meg tudott elözni anélkül hogy a szembejövö autó belterét közelebbröl is megtekintette volna. ezek után persze heveny lassításba kezdett, hisz közeledett egy kereszteződés, ahol egyébként utolértem.
ezt most csak úgy mondom.

IP2 2009.11.21. 18:21:16

Olvasom a kommenteket, és elszörnyedek a többség elsőbbségről alkotott elképzelésén.
A posztoló elkezdett kerülni egy kocsisort, majd közben egyszercsak odaért egy autó szemből (a KÖZBENEN van a hangsúly, tehát a kerülés kezdeténél nem volt elsősbbségadási helyzet), és mivel lehúzódni nem tudott, teljesen korrekten segíteni igyekezett azzal, hogy gyorsít, hogy minél előbb elhagyja az útszakaszt, ez szerintem teljesen jó hozzáállás. Aki szerint meg még vissza is kellett volna tolatnia, annak javaslom az elsőbbség fogalmának tanulmányozását.

efhábé 2009.11.21. 20:45:19

@107!: Ja, eszembe nem jutott benneteket hibáztatni :)
Te melyik voltál a három motoros közül? Aki a Gyáli kihajtónál a pályán állt és terelte ki a népet, vagy kint zártad a felhajtót?

107! 2009.11.21. 21:08:40

@efhábé:

:-) Egyik sem. Ők voltak a fegyverhordozóim. :-) Én a két baleset között rekedt embereket szabadítottam ki. Visszaforgatással, egy sáv ideiglenes felszabadításával (picit visszafogta a mi és a tűzoltók munkáját, de legalább felszabadultak a rabságból) Szóval nagyjából mindenhol jelen voltam. A lánglovagos képen is éppen a darus tűzoltóval alkudozom, hogy mikor mehet át az a pár beszorult autó. Olyannyira mobil voltam, hogy a végére még egy defektet is összeszedtem a sok törmeléken. :-)

meezy 2009.11.21. 21:39:05

sziasztok...

én kérdéssel fordulnék hozzátok...ma elvoltam tankolni szintén Szekszárd a helyszín...megkértem a kutast,hogy tankoljon nekem 1000ftért,mert ritkán használom mostanában az autómat és mert hónap vége van...mire az az elmebeteg süket barom meg tankolta majdnem 8000ftért ...csak azért annyiért,mert csak annyi fért bele...nem az a problémám,hogy hibázott,hanem,hogy még nekik állt fejjeb...nem fizettem ki,elhagytam a kutat...és a kérdés az lenne,hogy igaz az,hogy ha a kutas hibájából több üzem anyag kerül tankolásra,akkor nekem azt nem kell kifizetni????

köszi...
meezy

misitcom 2009.11.21. 21:52:17

@meezy: Ha minden kétséget kizáróan bebizonyítod az igazadat szerintem nem kell kifizetned.Biztos volt ott két tanú+hangfelvétel és írásos elmeorvosi szakvélemény.

SLacc 2009.11.21. 22:20:25

@meezy: Két lehetőség legközelebb:
(i) tankolj, mikor nem megy bele több (60 km után) :)
(ii) csináld magad (ez a legjobb)

logikaibukfenc 2009.11.21. 22:45:18

10 000 Forint alatt csak szabálysértés.

Kalányos Márió 2009.11.22. 13:01:02

@logikaibukfenc: Már régen 20 ezerre emelték, hogy a kátrányos helyzetűek többet lophassanak...

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.11.23. 13:06:50

@meezy: Nekem többször előfordult ilyen. Fapofával odaadtam az 1000-t, vagy 2, 5 ezert, amennyiért kértem, köszöntem, majd elhajtottam. Soha semmi bajom nem lett.












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása