Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) KRESZ (1) kresz (720) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Megfenyegetett a gyökér mercis

2009.12.16. 11:40 :: SilentSound

Ez a nagyon vicces, amikor valaki azért kezd el a lámpánál fenyegetőzni, mert nem voltál hajlandó szabályt szegni az ő kedvéért, mint ahogy Zee75-tel is megesett nemrég.

Életemben nem írtam még Önöknek, de most elég. Leírom, mennyire felháborít néhány ember felsőbbrendűsége, pedig ugyanolyan büdöset sz...rik, és még megkülönböztető jelzése sincs. A lényeg röviden annyi, és egyben legyen ez az alap kérdés: Ebben az országban már mindent lehet?

M7 bevezető szakaszán Budapest felé haladva, 80-as, majd a 70-es táblánál, Sasadi-nál, középső sávból sorolok a belsőbe (ugye itt 3 sáv + BUSZ)..., mert a Nagyszőlős utcánál elkanyarodok majd az AGIP kúthoz. Ahogy besorolotam, rá 1 perce, megjelenik egy Merci mögöttem és ahogy a tempóbol látom még mindig azt képzeli, hogy Érd-nél jár, de sebaj, mert én haladok a nyugodt 70-es sebeséggel, ahogy egyébként körülettem mindenki és ahogy egyébként teszem ezt máskor is...

Ahogy mögém ér, és látja, hogy itt más a tempo és engem nem hat meg a Viagra tablettája, elkezd villogni és látom, hogy nem tetszik neki, az eredménytelensége - márhogy nem sorolok át - mindegy mondom páromnak, ha akar kielőz, van hely és egyébként miért nekem kéne sávot váltanom, ez már nem autópálya - hozzáteszem, igen temposan szoktam közlekedni a városban és nem Suzukival járok.

Ahogy ezt elmondtam, látom, hogy kielőz és ahogy halad el az autó mellett, habzó szájjal üvölt, mint aki most szabadult valahonnan és nincs meg a napi bogyó mennyisége. Agresszíven bevág elém - index nélkül - és persze miután nem értettem a felháborodását, vissza villogtam és dudáltam is, hangot adva felháborodásomnak, mutatva, hogy ilyet én is tudok.

Látszólag nagyon sietett, de azért fékezett, mint aki egyből kiszáll majd és rendet tesz, de be kellett látnia, hogy ezt így 70-es tempónál nehezen fogja abszolválni, ugyanis a forgalom haladt a maga tempójában. Ezzel akkor és ott már nem is foglalkoztam tovább.

A vasúti felüljáró alatt egy piros lámpa megfogta a sort, többekközött Őt is, vagyis sokáig nem jutott. Mellé értem..., amikor látom, hogy ablak lehúz és kiszol, "Nagyon vigyázz magadra"! Hát ez igazán vicces, és egyben komikus!!!

Halál komolyan mondom, az ilyen ember vagy a Hold-ról vagy pedig a Marianna árokból jön. Mi a f...szt képzel magáról egy ilyen ős tulok, honnan gondolja, nem én fogom megtalálni előbb és neki kellene vigyáznia magára.

Teljesen és roppant módon felháborít az, hogy rendes adót fizető államporgárként, 0 szabálysértéssel a hátam mögött 18 éves vezetői rutinnal nekem kell a KRESZ szabályait felrúgni (gyorsabban hajtani), vagy nekem kellene sávot váltanom miatta, akkor, amikor a megengedett sebeséggel haladok és következésképp jogom van bárhol és ott közlekedni szabályosan, ahol azt a KRESZ engedi, és ezzel a SZABÁLYOSAN haladó járműveket nem tartom fel.

Rendben, legyen olyan eset, ami nap, mint nap megtörténik, gyorsabban akar haladni, de nem húzodik le az ember, mert előny nála, ekkor fogja magát az ipse és minden mellékhang, villogás nélkül kisorol és sebeséggel tovább hajt, persze a bírság fizetésének a tudatában, ez rendben is van. Viszont az már nagyon nincs rendben, hogy ezért az emberre villognak, és megfenyegetik...?

Hol élünk lassan, aki rendes ember az kisebbség?? Mi ez a nagy BALKÁN - Magyarisztán, ahol akár állami aparátus, vagy milliárdos adót csalók sofförje egy Mercédeszben ülve ilyet vagy bármit megtehet, természetesen mentelmi jogra hivatkozva eltussolva éli majd az életét, és ráadásul még neki áll feljebb? Ez mi, hol az igazság? Hol van az állaporgáságommal járó jogom, hogy biztonságban élhessem szerény kis becsületes életem??

Őszintén kérem, írják meg véleményüket ezzel kapcsolatban, mert amit ebben az országban egyesek megtehetnek az már vérlázító. Nem ez volt a legmegrázóbb jelenet amióta vezetek, de eddig úgy voltam vele, nem tudok változtatni ezen és nyeltem egyet vagy kettőt, de most betelt a pohár. Ezzel a problémámmal a Rendőrséget is megkeresem, hogy azon az útszakaszon tegyenek ki kamerát vagy valami, mert borzalmas mi folyik ott.

203 komment

Címkék: budapest közlekedés autó hülye erőszak sztereotípia kresz gyorshajtás

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

qwertzu 2009.12.16. 16:39:11

@Nikorene: 5 évig laktam itt. Nagyon ritkán fordul elő hogy a sávok ne lennének telítettek. Persze egy gyors kocsival a középső sávban haladók követési távolságán néha végre lehet hajtani egy jobbról előzést, de olyat, hogy egy sáv üres legyen tán még éjjel is ritkán látni. Ha le akarnék fordulni az Agip kúthoz, akkor kb 100 méterrel a Dayka Gábor utcai felüljáró előtt sorolnék be a belsőbe, és utána már nem mennék ki egy gyorsabb kocsi kedvéért a középsőbe, mert akik akkor járnak arra először, általában meglepődve tapasztalják, hogy a 2 belső sáv megy jobbra, a 2 külső meg egyenesen, és hirtelen átrántják a kocsit. (előfordul)
Szóval legalábbis kétesélyes a dolog, hogy menyire tartozik a maradék 5%-ba, de ha nem a 22:00-5:30 terjedő időszakban történt a dolog, akkor a sávok telítettek voltak, az autók pedig kb követési távolságot tartva haladtak egymás mögött.

csak john 2009.12.16. 16:40:11

@metal: A belső sávban a megengedett sebességgel halad, ahonnét hamarosan balra akar fordulni. Így feltart valakit a szabálytalankodásban? Szarjon sünt az ilyen!

Nikorene 2009.12.16. 17:00:02

@qwertzu: az én szüleim pedig most is ott laknak, így ha látogatom őket, arra jövök haza... :) De nyilvánvalóan hétvégén este felé más a helyzet, mint mondjuk hétfő reggel :)

Nikorene 2009.12.16. 17:02:04

@TH: a jogszabály írói bekaphatják, mert ha egyértelmű lenne a szabály, amit leírtak, nem kéne értelmezést írniuk :D
Mint már annyiszor megállapítottuk, most is le lehet vonni a végső következtetést, a KRESZ szarul van megírva.

TH 2009.12.16. 17:33:20

@Nikorene: Ezen nem fogunk tudni vitatkozni. :)

vérengző kismalac 2009.12.16. 18:28:46

"Hol élünk lassan, aki rendes ember az kisebbség?? Mi ez a nagy BALKÁN - Magyarisztán, ahol akár állami aparátus, vagy milliárdos adót csalók sofförje egy Mercédeszben ülve ilyet vagy bármit megtehet, természetesen mentelmi jogra hivatkozva eltussolva éli majd az életét, és ráadásul még neki áll feljebb? Ez mi, hol az igazság? Hol van az állaporgáságommal járó jogom, hogy biztonságban élhessem szerény kis becsületes életem??"
Ez az ember nem normális. Egy ilyen mindennapos esetből ilyen követ keztetést levonni. Elképesztő! De azért ő is villog, meg dudál! Orvos látott már?

Svéd. 2009.12.16. 18:46:31

Igen igen tipikusan a látni kellett volna helyzet. DE ez a FENYEGETŐZÉS FENYÍTÉS ez nagyobb hungarikum ,mint a gulyás.Én aztán tudom ,SUZUKI WR járok ,ennek néha még a vasárnapi nyugdíjasok is felhörögnek ,miután kikeveredtem a 100-éves rutinjuk halálközeli élményéből. Nemhogy az életem fő műve E BMW típusú új gazdagok. Csak van egy pinduri gond az önbizalom növelő,plaza cicának feszítő történetben.! A Kis piros Suzukiból ,ki mer szállni az ember ,aki ha nem is kopasz,nincs is arany toronylánca, de 130 kiló és a sok sok év birkózó,és kilyós mullt ,látszik ,nagyon látszik. :-)) Már rég be kellett volna kameráznom az autót ,mint az amerikai rendőröknek. Milliomos lennék a rövid vígjátékokból. (Még mielőtt megérkeznek ,a te sem vagy golyóálló comm ok ,4X mutogattak nekem fegyvert ,egy sem merte még felhúzni se.) Mivel igen csak jó humorérzékem van ,volt olyan fenyítőm akit úgy sikerült helyretenni ,hogy a saját autójába ,hátra ült be.Úgy röhögtem hogy alig bírtam neki kinyitni a gyerekzáras hátsóajtót. a végén még ö is mosolygott. Szerintem egy életre leszokott, a fenyítgetésről.

metal · http://electric.blog.hu 2009.12.16. 19:08:35

@pete_r: @Agyalap: "(4) Lakott területen lévő, párhuzamos közlekedésre alkalmas olyan úttesten, amelyen a forgalmi sávok útburkolati jelekkel vannak megjelölve, a belső forgalmi sávban (sávokban) 3500 kg megengedett legnagyobb össztömeget meg nem haladó gépkocsival és motorkerékpárral folyamatosan is szabad haladni feltéve, hogy ezzel a jármű a mögötte gyorsabban haladó járművek közlekedését nem akadályozza. Az ilyen módon haladó jármű mellett - a (6) bekezdés c) pontjában foglaltak megtartásával - fokozott figyelemmel jobbról el szabad haladni, a forgalmi sávokat azonban - a gyorsabb előrehaladás érdekében - kis távolságon belül ismételten változtatni, és ezzel a közlekedés résztvevőit zavarni tilos."

Ha feltartasz valakit, akkor bizony szabálytalan lakott területen belül is. És mivel nincs kimondva, hogy feltartani, csak azt lehet, aki a szabályokat betartja, a gyorshajtókat is el kell engedned.

2009.12.16. 19:34:49

Nincs hivatalos KRESZ magyarázat
Nincs hivatalos KRESZ magyarázat
Nincs hivatalos KRESZ magyarázat
Nincs hivatalos KRESZ magyarázat
Nincs hivatalos KRESZ magyarázat

Van egy tankönyv, ami a KRESZ-t magyarázza.

SEMMI köze nincs a jogalkalmazásnak hozzá.

2009.12.16. 19:36:24

@Svéd.: te melyik nyelven próbáltál most kommunikálni?

A véleményemet pedig @Lacaca már leírta, inkább nem ismétlem.
Mellesleg a posztoló - is - hülye! :)

_ng_ 2009.12.16. 20:07:08

@metal: "Ha feltartasz valakit, akkor bizony szabálytalan lakott területen belül is. És mivel nincs kimondva, hogy feltartani, csak azt lehet, aki a szabályokat betartja, a gyorshajtókat is el kell engedned."

Mondd, te olvasol is, vagy csak írsz?

_ng_ 2009.12.16. 20:08:10

@Szakadás: Az a baj, hogy vizuális típus vagyok, és elképzeltem, amint ezt a bíróság előtt adod elő...

2009.12.16. 20:12:51

@_ng_: Ott olyanok szoktak lenni, akik tudják hogy valaminek van köze a joghoz, vagy marketing bullshittel lett rásózva a népre.

Lacaca 2009.12.16. 20:50:31

@kolbászoszsömle: A Sasadinál ment át a belsőbe, kb 1 perc múlva érte utol a haverod. A Sasadi és az elágazás között kb 1 km a távolság. Az 70-nél kevesebb, mint egy perc. Érted, vagy magyarázzam tovább?

SzLacika 2009.12.16. 21:07:50

@ruskyy: Most miért mondod?? Ahoz képest, hogy svéd, egész jól töri a nyelvünket :)

autosave 2009.12.16. 21:11:18

"de sebaj, mert én haladok a nyugodt 70-es sebeséggel, ahogy egyébként körülettem mindenki és ahogy egyébként teszem ezt máskor is..."

A probléma itt kezdődik! A mercis egy idegbeteg az igaz, de a postoló meg egy gyökér. Miből állt volna a mögöttes gyorsabban haladót a szabályok szerint elengedni? Leesik a jeggyűrű a kezéről biztos...

Én inkább úgy képzelem el, hogy a mercis jött gyorsan, ez meg sávot váltott elé, amit ráért volna a mercis után is megtenni...

De a legjobb: szövegel a mitfahrernek pedig még mindig lehúzódhatna, hamár egyszer kiment a gyorsabb elé... És nem két kamion közé beszorulásról van szó továbbra sem...

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2009.12.16. 21:27:21

@Lacaca: Az autópályán (ahol 130-a megengedett) sincs egy kilométeres lehúzódó- és kanyarodósáv.

Érted, vagy magyarázzam?

Lacaca 2009.12.16. 21:30:29

@kolbászoszsömle: ha nem akadályozza a forgalmat, mehet a belsőben. Ha a megengedettel megy akkor nem akadályozza.

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2009.12.16. 21:35:19

@Lacaca: És honnan tudja, hogy nem akadályozza a forgalmat?
Honnan szedi azt, hogy ő megy hetvennel?

Lacaca 2009.12.16. 21:38:13

@kolbászoszsömle: azt hiszem befejeztem. Innentől erről csak az ajtókerettel beszélek, és pozitív változás lesz...

Marty Mcfly 2009.12.16. 21:40:41

"Mi ez a nagy BALKÁN - Magyarisztán, ahol akár állami aparátus, vagy milliárdos adót csalók sofförje egy Mercédeszben ülve ilyet vagy bármit megtehet, természetesen mentelmi jogra hivatkozva eltussolva éli majd az életét, és ráadásul még neki áll feljebb?"
---------IGEN---------

metal · http://electric.blog.hu 2009.12.16. 22:05:12

@_ng_: Mit kellene leolvasnom? Az idézett rész a KRESZ-ből elég egyértelmű, a többi már csak rizsa!

logikaibukfenc 2009.12.16. 22:24:56

eszem megáll ennyi értetlen embertől

kresz idézettekkel jöttök de biztosan nem tudjátok az összeset fejből,
sőt még csak azt sem vagytok hajlandóak elhinni hogy másik szabályok is vannak, amik pont ugyanakkor ugyanarra szituációra ugyanolyan érvényesek minden esetben és kész
aki egyet megszeg kikerül a körből szerintem

de a vicc az hogy nem is kellene ennyi szabály
- ha van előtted valaki akkor nem közelítheted meg kettő (szavazhatunk) autónyinál közelebbre - kivéve ha ő előtte is van annyi hely és tudod tartani vagy növelni a távolságot attól a pillanattól kezdve hogy jeleztél bármilyen módon hogy jössz és mennél
tessék menjél, ha jobb oldalon van annyi hely (városban autópályán), menj ott.

Marcellusca 2009.12.16. 22:25:45

@Lacaca: Jobban is jársz. :)))

Azé' mos' má' bevallhatod, hogy Te vótá' a mercis! :D

logikaibukfenc 2009.12.16. 22:29:09

elrontottam

- ha van előtted valaki akkor nem közelítheted meg kettő (szavazhatunk) autónyinál közelebbre - kivéve ha ő előtte is van annyi hely és tudod tartani vagy növelni a távolságot attól a pillanattól kezdve hogy odakerültél elé,
amennyiben jeleztél bármilyen módon (mondjuk szemöldökráncolás nem ér) hogy jössz és mennél

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2009.12.16. 23:28:35

@Lacaca: Jah, kérem, az, aki a belső sávba született, az ott is dögöljön meg...

Integrált Szerverterror 2009.12.17. 05:10:19

Ver.1(poszttoló):megyek, mendegélek lakteren belül hetvennel, lassan be fogok kanyarodni balra. Besorolok a belsőbe. Hopp jön egy merdzsó! Jobbra nézek tök üres a sáv, van helye megelőzni jobbról, így KRESZ vagy mi szerint nem akadályozhatom blablabla...

Ver.2(merdzsós):belső...nyomom...tolomnekijjjeee! Mi ez? Egy lajhár a belsőben?!? Mindegy maj´ kimegy. Húzódj le...nem húzódik... NEM HÚZÓDIK LE! TAKAROGGYÁ KIII TE KÖCSÖÖÖG! BELSŐŐŐ! Ilyen nincs...megölöm...MEGÖLÖÖÖM!!!(fröcsfröcsfröcs...)

Konklúzió:„Hol az igazság? (enyém, tiéd, kié?)” (by Kartell)

Marcellusca 2009.12.17. 06:24:02

@endruboy79: Ja, ja!
Mint a gyerekmondóka:
Én vagyok én, Te vagy te.
Ki a hülye? Én vagy Te?
xD

Nikorene 2009.12.17. 09:30:21

@endruboy79: nem előzhetsz jobbról... elhaladhatsz mellette, ha másik sávban vagy... nem ugyanaz...

Ver1/b(posztoló): megyek, mendegélek a zótópályán a középsőben, hopp budapest tábla, hopp 70, lassícsunk, ok, megvan a hetven, szuper. Akkó be a belssőbe, me minnyá itt a Sasadi, oszt nehommá beragaggyak, igaz van még néhány km, de hát odaseneki. Hát ez meg mit villog itt a seggemben? A szemét. majd én megmutatom... Hetven a megengedett... Éteeeed? 70. Nem mész gyorsabban akkó se. Szegjél szabályt, előzz jobbról... hehe... és télleg megy. Hát ennyit erről. Bazzeg, bevágott elém... a szemét... **duda, villog** Nesze bakter. Hoppá, lassícsunk kanyar jön. Obazz, piros a lámpa, na most lesz copás. Ide néz? Nem néz ide. Megúsztam... nem... mégse, észrevett. Átnéz, magyaráz. Elküldött a kurva anyámba... nahát, gyorsna hajt, és még neki áll feljebb. Aztamindenit. De megírom ezt egy posztban...

TH 2009.12.17. 10:08:48

@Szakadás: ebben sajnos nincs igazad, de ezt már itt 100x megtárgyaltuk - jogászokkal is.

Nikorene 2009.12.17. 10:32:33

@endruboy79: jah, azt elfelejtettem, hogy a Ver.2-vel teljesen egyetértek :D

logikaibukfenc 2009.12.17. 10:40:58

házi feladat:
fogalmazás a szabálytalanságról

fogalmazd meg mivel indokolod hogy az indokolatlanul vagy az indokoltan lassan haladó miért kényszeríted rá hogy megszegjen valamit

vagy akár többet tegyen mint bárki más?

ő forgalmat nem akadályozza hanem annak része
mint te is
és többiek
ha nincsenek ott a többiek akkor kikerülöd
erre azt mondod nincs helyed rá, vagy szabálytalan
mások miatt nincs rá hely a követési távolság és egyebek miatt
ha lenne elég hely , akkor elmehetnél szabályosan is mellette.
de a teret nem az az egy valaki teríti be aki éppen te előtted halad, csak a te kis elmédet szűkíti őrá a hangsúlyt

ha lenne előttem és mögöttem mindig két autónyi hely akkor kis gázelvétellel vagy kis gázadással helyet tudnék neked adni hidd el, akármilyen irányból szlalomozol előre.
de amíg előtted vagyok ne gyere közelebb légyszíves.
ha nincs elég hely, akkor a tömeg az oka, nem az egyén.

persze vannak tényleg irdatlan nagy arcátlanságok, de ha idegeskedsz attól nem változik meg semmi, csak magadnak ártasz.
vagy ha szólsz akkor tényleg nem tudhatod hogy kit találtál meg.

logikaibukfenc 2009.12.17. 10:47:01

ja
nem én vagyok valaki
de egy senki is tud perelni gondatlan veszélyeztetés miatt

Nikorene 2009.12.17. 11:03:50

'kkó mégeccer. Jobbról előzni (előzés: sávváltás, elhaladás, sávváltás vissza): tilos.
Jobbról elhaladni lakott területen belül: szabad.
Ha nem megyen le, és van hely, akkó elmész mellette, de ha történetesen Te is balra akarsz utána fordulni, akkó visszamész elé = előzté jobbró... miért? Me nem ment... le...

autosave 2009.12.17. 12:03:24

@Nikorene: Ott az igazság... Megy a középsőben végig, biztos ott is a külső helyett (mint minden 2. kb.), aztán a táblánál már foglalja is el a belsőt...

autosave 2009.12.17. 12:04:30

@logikaibukfenc: ne magyarázd! ha jobbról megelőzte a merci, akkor lett volna helye neki is ott menni. az előzéshez több hely kell, mint egy besoroláshoz!

vérengző kismalac 2009.12.17. 12:11:39

@autosave:
Logikabukfenccel nem érdemes vitatkozni, ez a nevéből is kiderül. Ne erőlködj!

hvuk 2009.12.17. 13:50:40

@TH: Feleségem bíró és szabálysértéseket (is) tárgyal. Többségük közlekedési szabálysértés. Mivel ez ezen (és más fórumokon is) már többször felvetődött, így megkérdeztem tőle, hogy a KRESZ magyarázatot figyelmebe kell-*e és hogy figyelembe szokás-e venni. Nos, egyrészt _nem kell_, másrészt nem is szokás. Neki például még KRESZ könyve sincs, jogszabálya persze igen. Van kétféle olyan jogiu határozat amit kötelező figyelembe venni a bíróknak (asszem jogegységi határozat és elvi állásfoglalás a nevük, de ez nem biztos), de speciel a KRESZ magyarázat nem tartozik ezek közé.

Az adott értelmezéssel (miszerint ha maximális sebességgel haladsz akkor nem akadályozod) nem csak az a baj, hogy nem tudod pontosan mekkora a sebssséged. Nyilván ez is baj, az én 120-as skodám 120-at mutatott amikor 100-al mentem, szóval ez is komoly probléma forrása lehet. A másik gond az, hogy nem tudod eldönteni sem az adott pillanatban, hogy szabályos vagy-e vagy sem. Márpedig az a jogszabály aminél nem tudsz dönteni, hogy adott viselkedés szabályos-e vagy sem, az nem jó jogszabály.

Sajnos az óra szerinti döntés sem működik, épp a fenti példa miatt. Ha én 70-es korlátozásnál úgy vélem, hogy 70-el megyek, de valójában csak mondjuk 55-el, akkor az én szemszögemből szabályosan megyek a belső sávban, de a mögöttem jövő szempontjából nem. Ez nyilván konfliktushoz vezetne, azaz ez a szabályozás épp a célját nem érné el. Ennél egységesebb és helyesebb az az értelmezés, hogy - az egyéb eseteket leszámítva (balra kanyarodás, összefüggő kocsisor minden sávban, előzés esete) - le kell húzódnom. Mellesleg a józan ész is ezt diktálja, a másik értelmezés melllett viszont az égegyadta világon semmi sem szól (már persze azt leszámítva, hogy néhány ember egyszer könyvírás közben jó ötletnek gondolta).

TH 2009.12.17. 14:16:35

@hvuk: ok, imádom, amikor ugyanarról a területen - ez esetben közlekedésjogi - dolgozók teljesen mást mondanak. Most nyilván hajlok arra, hogy higgyek neked, mert ez a legfrissebb infó. De akkor miért mondott korábban más teljesen mást erről a kérdésről?

Nikorene 2009.12.17. 14:18:30

@TH: hát az egy jogász volt emlékeim szerint... de úgyis a bíró dönt :)

TH 2009.12.17. 14:20:40

@Nikorene: igen, de azért engem meglep, hogy egymásnak teljesen ellentmondó válaszokat kapjunk egy adott kérdésre. mindegy, éljen a magyar jogrendszer és a KRESZ! ;)

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2009.12.17. 15:07:40

@hvuk: Szerintem totál nonszensz az arra való hivatkozás, hogy azért kell lehúzódni, mert nem lehet pontosan tudni a sebességet. Semmilyen fizikai mennyiséget nem lehet "pontosan" mérni, minden mérés természetes velejárója a mérési pontatlanság, aminek a lehetséges mértékét ráadásul csak valószínűségekkel lehet jellemezni, tehát legfeljebb olyasmit lehet kijelenteni, hogy a mérés mondjuk 95 %-ban benne lesz mondjuk egy 5 %-os sávban.

Tehát ezen az alapon a KRESZ semmilyen sebességre vonatkozó szabályozását nem lehetne betartatni, mert soha nem tudható, hogy mennyi az egyes járművek tényleges sebessége.

Ehhez képest a normális megközelítés az, hogy minden járműben van sebességmérő és az az által mutatott értéket kell a jármű vezetőjének felhasználnia arra, hogy az adott forgalmi helyzetre vonatkozó döntést hozzon, persze csak a saját járművére nézve.

Az meg egyetlen járművezetőnek sem joga, hogy a másik sebességre vonatkozóan eldöntse, hogy az illető szabálytalan-e vagy sem. Illetve gondolhat, amit akar, de ha nem rendőr, akkor semmire se kényszerítheti a másikat.

TH 2009.12.17. 15:15:14

@hvuk: Finnországban explicite kimondták, hogy aki az órája szerint a megengedett maximális sebességgel halad, az nem akadályoz, és nem köteles lehúzódni a belső sávból a mögötte jövők kedvéért. Csak hogy ne legyen ebből vita, ott megoldották így. Mondjuk azok amúgy is viszonylag nyugis népek, meg kevesebben is száguldoznak arrafelé...

metal · http://electric.blog.hu 2009.12.17. 15:18:20

@TH: Lehet, hogy ott ezt kimondták, de nálunk nem, sőt a szabály egyértelmű, csak páran sérelmezik betartani. Tehát ha gyorsabb autó jön mögötted, akkor azt el kell engedned, ha van rá lehetőséged.

TH 2009.12.17. 15:22:50

@metal: végtelen ciklus rulez. A jogszabály magyarázata szerint az érvelésed nem helyes, és mehet a vita a végtelenségig arról, hogy mit kezdjünk az értelmezéssel (ld. feljebb).

metal · http://electric.blog.hu 2009.12.17. 15:25:49

@TH: Igen csak nem a jogszabály értelmezését kell betartani, hanem magát a jogszabályt! De mindegy a lényeg az, hogy értelmes autós amúgy is elengedi a másikat, had menjen. Ebben a történetben teljesen egyértelmű, hogy minden hátrány nélkül elengedhette volna a mercist, de ő köcsög volt, aztán meg csodálkozott, hogy a mercis is az lett!

TH 2009.12.17. 15:29:10

@metal: "Igen csak nem a jogszabály értelmezését kell betartani, hanem magát a jogszabályt!" Ezt a vitát nem kezdem újra, épp az előbb derült ki, hogy még a jogászok véleménye sem egységes a kérdésben. úgyhogy én ebbe nem szólok bele. A KRESZ-t én is úgy értelmezem ebben az esetben, ahogy a magyarázat speciel, és nem úgy ahogy te. Ettől függetlenül igazad van abban, hogy kár gecizni, és sokkal egyszerűbb elengedni a másikat. De az is igaz, hogy a mercis teljesen nyugodtan kikerülheti jobbról, és akkor sincs konfliktus. ez két hülye csatája volt.

metal · http://electric.blog.hu 2009.12.17. 15:42:25

@TH: Egy konfliktushoz mindig két ember kell. Tehát egyértelmű, hogy a balhé abból lett, hogy mindketten hülyék voltak.

TH 2009.12.17. 15:47:14

@metal: azért én kerültem úgy közlekedési konfliktusba, hogy abszolút nem múlt rajtam a dolog. Pl. előzök 5 kamiont, és elkezdenek levillogni. se lehúzódni nem tudok, se 180-al menni. Ennek ellenére a másik villog-dudál, majd rámhúzza a kormányt, befékez stb. Ez is konfliktus, és nem én voltam a hülye. :)

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2009.12.17. 15:52:24

@metal: A joggyakorlatnak csak egy része a jogszabályban tételesen leírt szabály, azt a gyakorlatban mindig kiegészítik magyarázatok, értelmezések, amiket a jog alkalmazói figyelembe vesznek. Hogy a konkrétan vitatott magyarázatot is figyelembe veszik-e a gyakorlatban, azügyben tényleg régen végtelen ciklusban vagyunk (de @hvuk: hatására húztam egy strigulát a "nem" táborhoz... ;-)

Egyébként meg "értelmes autós amúgy is elengedi a másikat, hadd menjen", kivéve a @qwertzu: által leírt eseteket, amelyek forgalmas lakott területen simán kiadják az esetek kb. 90 %-át.

A posztban leírt eset szerintem pont nem egyértelmű, mert nem tudjuk, hogy ténylegesen mekkora volt a forgalom. Gyanítom, hogy nagy volt, mert arrafelé általában nagy. Annyit tudunk csak, hogy az egész egy kb. 1000 méteres szakaszon zajlott le és nem tarthatott tovább egy percnél. Aki azon a szakaszon még jóval 70 fölött akarja letolni az előtte lévőt, az szerintem egy balesetveszélyes barom.

Nikorene 2009.12.17. 15:59:08

@promontor: émmég mindig asszondom, hogy nem tartom valószínűnek a nagy forgalmat. A mercisnek volt ideje előzni, befékezni, elhúzni, majd mégeccer sávot váltani, hiszen a piros lámpánál már másik sávban volt.

Amikor én járok arra (szombat/vasárnap este - nyilván a nyári vasárnap este kivétel - nincs forgalom).

metal · http://electric.blog.hu 2009.12.17. 16:28:18

@promontor: Én nem hiszem, hogy nagy forgalom lett volna, mert a leírás alapján a mercis simán kielőzte jobbról.

"Aki azon a szakaszon még jóval 70 fölött akarja letolni az előtte lévőt, az szerintem egy balesetveszélyes barom. "

Ebben egyet értünk, de az is balesetveszélyes barom, aki felveszi a kesztyűt, és azért sem engedi el.!

metal · http://electric.blog.hu 2009.12.17. 16:30:12

@TH: Ebben az esetben a másik hülye a kamionos volt! Mert ugye nekik szabály szerint olyan távolságban kell egymás mögött haladni, hogy oda egy autó féktávolsággal együtt kényelmesen beférjen. Csak ezt ők elfelejtik betartani, a rendőrök meg elfelejtik betartatni.

TH 2009.12.17. 16:36:02

@metal: hát ja, de azért az idióta gyerek a Seat Ibizában kissé jobban benne volt a dologban, mint a kamionosok...másrészt akkor sem húzódtam volna ki, ha 15 méterrel több van a kamionok között. Azért lassítsak le 150-ről 80-ra, hogy a mögöttem jövő mehessen 160-al? amikor lehúzódtam, alig tudott megelőzni, mert az Ibizából elfogyott az erő...

TH 2009.12.17. 16:36:52

@metal: mindkettőtöknek igaza van. :)

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2009.12.17. 16:48:24

@Nikorene: @metal: Hát, lehet. Mondjuk az ilyen mercik elég "mozgékonyak", végigcikáznak a sávok és az autók között simán, ha kedvük tartja... ;-) Ráadásul ha nagyon üres lett volna a jobbra levő sáv, akkor valószínűleg a mercis már messziről kiment volna oda, amikor látja a posztolót. Hacsak nem akarta már helyből ő "oktatni" a posztolót, az persze lehetséges...

Igazából kéne egy felvétel az esetről, akkor tudnánk igazságot tenni: így marad nekünk egy "újabb "rejtélyes eset"... ;-)

"Ebben egyet értünk, de az is balesetveszélyes barom, aki felveszi a kesztyűt, és azért sem engedi el.!"

Igen, bár kevésbé veszélyes, mint a másik.

Egyébként meg figyelembe véve a rövid útszakaszt és az események gyors lefolyását, nem biztos, hogy a posztoló azért nem engedte el, mert móresre akarta tanítani (tudom, hogy ezt írja, de nem biztos, hogy pontosak az emlékei, az időket garantáltan túlbecsüli): az adott helyzetben lehet, hogy egyszerűen úgy ítélte meg, hogy már annyira közel van a letérő, hogy túl macerás lenne az oda-vissza sávváltás. Ez persze szubjektív dolog: lehet, hogy tévedett, de szerintem ez belefér, mindenki tévedhet. Bunkóskodni meg nem ő kezdett, legalábbis nekem úgy túnik.

Nikorene 2009.12.17. 17:01:39

@promontor: Ámen... ez egy értelmes lezárása a posztnak :D

sreetfighter 2009.12.17. 17:05:03

@TH:
Nem Tornádó volt? Neki van ibizája ha jól emlékszem.

TH 2009.12.17. 17:16:37

@sreetfighter: hát agyilag kb. egy szinten mozognak...

tundrazuzmo (törölt) 2009.12.17. 21:29:25

Tárgynyeremény sorsolás!! Aki a következő 2 kérdésre helyesen válaszol, értékes nyereményekkel lehet gazdagabb:

1. Miért mennék a belső sávban, amikor az esetek jó részében a külső gyorsabb?
2. Miért mennék (magyarul: dugóban araszolnék) több sávos utakon, amikor Bp-en (és máshol is) kiválóan el lehet slisszolni egy sávos utakon, a "kertek alatt", fele idő alatt?

Aki a két kérdésre helyesen felel, értékes perceket, esetleg fél órát is nyerhet!

A nyeremények átvehetők otthon, minden reggel és este!

hvuk 2009.12.17. 22:27:27

@promontor: Igen, tudom, hogy explicite pontos mérés nem létezik. De vedd figyelembe azt is, hogy semelyik más KRESZ rendelkezés esetén nincs kétértélműség (legalábbis egy idealisztikus jogszabályban így lenne). Köztudott, hogy minden autó órája felfelé csal, egész pontosan nem mutathat kevesebbet mint a valós sebesség, így pl. a sebességkorlátozás betartása könnyű feladat: nem mehetsz gyorsabban (óra szerint) mint a megengedett sebesség. Lehet, hogy ugyan mehetnél gyorsabban, viszont így tuti betartod a szabályt. Tehát tudsz jogkövetően viselkedni.

Itt viszont ez nem áll fent. Itt (elvileg) pontosan a megengedett sebességgel kellene haladnod, ha annál lassabban mész akkor feltartod a mögötted jövőt, ha pedig gyorsabban akkor nem tartod be a sebességkorlátozást. Ez nonszensz, a sebesség ennyire pontos betartása sem elvileg, sem gyakorlatilag nem követelhető meg. De van egy tök egyszerű megoldás: az "akadályozza" szó jelentse azt amit a köznyelvben is jelent, azaz azt, hogy mögötted valaki gyorsabban akar menni mint te és ezt te nem teszed lehetővé, gátolod. Ennyire egyszerű a megoldás, ekkor mindenféle probléma megoldódik.

Ráadásul mivel itt a jogszabály nem mondja ki, hogy az "akadályoz" mit jelent (amúgy meg ezért - is - szar a KRESZ), így logikusan a köznyelvi jelentést kell használni (mivel más nincs).

Modnjuk hozzá kell tenni, hogy a feleségem szerint is jó az a KRESZ értelmezés amit itt ti idéztek. :) De most fél órát pofáztam neki és már nem olyan biztos benne. Persze lehet, hogy csak unja. :) Mindenestre ez tipikusan az a jogszabály ami miatt soha senki nem fog bíró elé kerülni és így erről bírónak soha nem kell ítélkeznie.

hvuk 2009.12.17. 22:30:56

@promontor: Ja, az persze igaz, hogy a bírónak egyáltalán nem kell törődnie a KRESZ magyarázattal, az semmiféle értelemben nem kötelező rá nézve. Ha tárgyalásra kerül a sor akkor nyugodtan meg lehet próbálni meggyőzni a bírót. Nekem szerintem sikerülne is, mert sokáig tudok egyfolytában beszélni. :)

Amúgy ott van elszarva a dolog, hogy ez az egész kitétel nem kellett volna a KRESZ-be. ÉS akkor mindenki nyugodt lenne és lehúzódna jobb oldalra. Legalábbis egy álomvilágban biztosan.

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2009.12.17. 23:15:37

@hvuk: Ami a sebességet illeti, szerintem a gyakorlatban azt lehet megkövetelni, amit mondtam, nevezetesen nézz az órádra és ne mutasson többet. Ez természetesen azt fogja jelenteni, hogy az esetek 95%-ban lassabban mész (az szerintem nem igaz, hog felfelé sosem térsz el, ezért is kalibrálják a trafipaxot - és a büntetéseket is - úgy, hogy kismértékű sebességtúllépést még toleráljon a rendszer), de szerintem ez teljesen normális. Ha 70 a határ, akkor mondjuk 67-nél gyakorlatilag max. sebességgel mész, a különbség nem jelentős.

A másik megjegyzésem kicsit általánosabb: A KRESZ két fő prioritása a forgalom zavartalansága és biztonsága. E kettő között kell egyensúlyozni minden szabálynak. Tehát addig kell biztosítani a forgalom zavartalanságát, amíg az biztonságos is. Neked vannak kötelezettségeid arra nézve, hogy ne zavard a forgalmat, azaz a konkrét példában húzodj le és engedd el a mögötted gyorsabban haladót, akkor is, ha ez számodra kényelmetlen. De korlátja ennek a kötelezettségnek, hogy attól még a forgalom maradjon biztonságos. Aki túllépi a megengedett sebességet, az vét a biztonság követelménye ellen. Teljesen jogos és logikus tehát, hogy Neked ne legyen kötelességed az illetővel szemben: miért kellene Neked bármilyen módon segítened őt abban, hogy ő tovább is veszélyeztethessen másokat? Szerintem ez a - nagyon helyes - gondolat húzódik meg azon szabálymagyarázat mögött, amely szerint lehúzodnod csak akkor kell, ha a megengedett maximumnál lassabban mész.

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2009.12.17. 23:22:08

@promontor: "és ne mutasson többet." Hoppá, ezt úgy értettem, hogy a konkrét esetben 70-et mutasson.

Mikk^ 2009.12.17. 23:51:53

Engem ma egy suzukis csávesz dudált és villogott le. De nem húzódtam le előle.
Érdekes lett volna a körforgóban (Clark Ádám tér) vagy a Lánchídon lehúzódni előle.
Úgylátszik a 60km/h nem volt elég gyors neki :D

logikaibukfenc 2009.12.18. 00:52:06

akkor hogy off legyek, vagy ne.

a Béke út Fiastyúk kereszteződés után közvetlenül a zebra után buszmegálló és villamosmegálló is van,
mindig beszorul aki a busz mögött van,

és van aki képes ledudálni a buszt .....eszem megáll

nem fér el mert nincs csak fel autónyi hely, és dudál a busznak ?

mit vár el és kitől ?
a parasztoknak kéne nem leszállni ?
vagy a járdára kellett volna felvinni a buszt?

logikaibukfenc 2009.12.18. 01:10:22

én hajlandó vagyok eleget tenni akármelyik mögöttem levő kívánságának
de akkor is lesz aki azzal jön hogy tetű módjára húzódtam kintebb

akkor majd azon vitatkozunk hogy milyen gyorsan kell eltakarodnom az útból ?

majd ha lesz róla szabály hogy milyen gyorsan kell, hány méteren vagy másodpercen belül, akkor is kitörölheti vele, mert mit sem ér ha azt nem tudja mindig mindenki egyformán végrehajtani , amit a sereghajtó diktál

CHrisss17 2009.12.18. 04:05:51

Azt írod hogy kényelmesen meg tudott volna előzni ha akar. A KRESZ-ben elég világosan le van írva jobbra-tarts fogalma... Ha volt melletted hely akkor miért a belső sávban mentél. Te is ugyanolyan szabálytalanul közlekedtél mint ő, meg amúgy sem a te dolgod az igazságtevés. Ez a "Majd én most megtanítom hogy mi a helyes" okoskodás és felháborodás ez valami eszméletlen.
Balesetmentes közlekedést:
k

CHrisss17 2009.12.18. 04:06:36

Azt írod hogy kényelmesen meg tudott volna előzni ha akar. A KRESZ-ben elég világosan le van írva jobbra-tarts fogalma... Ha volt melletted hely akkor miért a belső sávban mentél. Te is ugyanolyan szabálytalanul közlekedtél mint ő, meg amúgy sem a te dolgod az igazságtevés. Ez a "Majd én most megtanítom hogy mi a helyes" okoskodás és felháborodás ez valami eszméletlen.
Balesetmentes közlekedést:
k

metal · http://electric.blog.hu 2009.12.18. 07:49:46

@Mikk^: Ez az egész vita a többsávos utakról szól, ahol nincs több sáv, ott egyértelműen nem kell azzal foglalkoznod, hogy a másik gyorsan akar hajtani! Tehát a te történeted egy teljesen más szitu, és ott egyértelműen a suzukis a paraszt, de a posztban nem ilyen egyszerű!

labi 2009.12.18. 09:20:24

"A mai nap tanulságaként pedig arra szeretném megkérni azon kedves autóstársaimat, akik vagy nem rendelkeznek téli gumival, vagy úgy érzik, hogy a lehullott, legalább 1 cm vastagságú hóban 30 km/h-ás sebességnél gyorsabban nem tudnak biztonságosan közlekedni, hogy vagy maradjanak otthon, vagy használják a tömegközlekedést."

Én meg megkérném az űberprofi autóstársaimat akik gyorsan szeretnek menni, hogy inkább az árokba boruljanak, mert akkor az úton maradt összetört autóikkal nem akadályozzák a haladásomat. :)

Az első hónál Bp-Őrbottyán útvonalon négy ilyen űberprofit sikerült látnom, kettő gumiját láttam (téli) de ők is úgy érezték hogy gyorsabban menni jobb a tükörjégen, mert a téligumijuk ultimate weapon. Oszt mégsem. :)

Nikorene 2009.12.18. 09:31:25

@logikaibukfenc: van rá szabály... az a szabály, hogy ne akadályozd... ha olyan gyorsan mész ki előle, hogy nem akadályozod, akkor pont elég gyorsan csináltad :D :D

hvuk 2009.12.18. 10:41:00

@promontor: Én soha nem hallottam még olyan (autós) sebességmérőről ami lefelé csalt volna. Ennek nem tudom van-e jogszabályi háttere, de anyagi háttere biztos van. Ha a sebességmérő lefelé csal akkor a gyorshajtásos büntiket ráterhelheted a gyártóra, de ennél súlyosabb következménye is lehet, hiszen balesetnél is hibás lenne az autógyártó, hiszen te gyorsabban mennél mint azt a sebességmérő alapján gondolnád. Ezt meg tuti egyetlen gyártó sem vállalja be (gondolj amcsira ahol több millió dolláros kártérítéseket lazán megítélnek/megítélnének).

Továbbra is fentartom azt, hogy nonszensz az a szabály ami egy ilyen esetben elvileg halál pontosan egy adott sebességgel történő haladást ír elő. Ha 49-el mész akkor le kell húzódnod, ha meg 51-el akkor gyorshajtást követsz el. Ez nonszensz.

Értem én, hogy nem akarják a gyorshajtót védeni, ez el is fogadható, de van ezzel egy komoly probléma. Már amúgy is a 10 millió önkéntes rendőr országa vagyunk, nem kellene ezt még jogszabályi úton is elősegíteni. A gyorshajtás elbírálása nem a közlekedés résztvevőinek a feladata, erre a rendőrség szolgál. Ennek a jogszabálynak pedig ilyetén értelmezése pedig felhatalmazna téged arra, hogy másokat azok vélt vagy tényleges gyorshajtása miatt "megbüntess".

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2009.12.18. 10:52:18

@hvuk:

1: "Továbbra is fentartom azt, hogy nonszensz az a szabály ami egy ilyen esetben elvileg halál pontosan egy adott sebességgel történő haladást ír elő."

Az autósok jelentős része képes egy állandó sebességet tartani haladás közben az autó sebességmérője alapján. Azt meg senki nem mondja, hogy ennek halálpontosnak kell lennie.

2: A szabálynak nem az a lényege, hogy te másokat büntethess általa, hanem az, hogy ne legyél kénytelen számodra előnytelen manőverekbe bocsátkozni, azaz neked ne kelljen "bűnhődnöd" ilyen esetben.

Nikorene 2009.12.18. 11:45:07

@promontor: sztem nem vagy kénytelen... ha telített a sáv, akkor nem kell lehúzódnod, mint ahogy azt a szabály is írja, ha meg nem telített, akkor nem előnytelen. Az egyéb kivételek amiket már olvashattunk ugyan életszerűek, és jogosak is, - pl a szar külső sáv - de azért arra nem lehet szabályozást írni. Pl. külső sáv akkor is szar vagy balra kanyarodáshoz akkor is be kell húzódnod, ha 70 helyett 50-nel mész a belsőben, arra mégis azt mondanánk, hogy igen is, húzódjon le, a 70-es úgyis viszonylag gyorsan elmegy mellett, és akkor visszasorolhat.

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2009.12.18. 12:59:49

@Nikorene: Nézd, ahhoz képest, hogy megyek egyenesen a sávomban, az mindenképp kényelmetlenség, hogy hátra kell pillantanom, indexelnem kell, kormányt kell mozgatnom. Nem egy nagy ügy, nem esik le az aranygyűrű az ujjamról (főleg mer' nincs is...), viszont szerintem nagyjából arányban áll azzal a kényelmetlenséggel, hogy a mögöttem jövő le kell lassítson.

A szabály annyit mond - szerintem - hogy ha én vagyok lassú, akkor nekem kell ezt a "hatalmas" kényelmetlenséget felvállalnom, nem neki a másik "hatalmas" kényelmetlenséget, a lassítást. De ha a másik túl gyors, akkor erre már nem vagyok köteles. Szerintem ez jó elv.

Egyébként meg egyetértek, hogy nem lehet mindent leszabályozni, értelmes és előzékeny emberek nagyon jól meg tudják oldani a problémát szabály nélkül is: aki lassabb, nem kolbászol ok nélkül belül, aki gyors, az meg nem tekinti alapjognak, hogy mindenki azonnal eltakarodjon előle.

Sajna nem ilyenek vagyunk, sokkal jobban szeretünk anyázni, dudálni, büntetőfékezni, oktatni. Ez mindenkinek rossz, kivéve SilentSoundnak, mert van témája... ;-)

metal · http://electric.blog.hu 2009.12.18. 13:19:50

"A szabály annyit mond - szerintem - hogy ha én vagyok lassú, akkor nekem kell ezt a "hatalmas" kényelmetlenséget felvállalnom, nem neki a másik "hatalmas" kényelmetlenséget, a lassítást. De ha a másik túl gyors, akkor erre már nem vagyok köteles. Szerintem ez jó elv."

Az a baj, hogy a szabály ilyet nem mond, azt mondja, hogy el kell engedned a gyorsabb autót, ott nincs benne, hogy de csak azt, aki nem hajt túl gyorsan. És logikusan nincs benne, mert ha te azon gondolkodsz, hogy vajon most ő túl gyorsan hajt-e, vagy sem, akkor már akadályoztad is, plusz neked nincs hiteles sebességmérőd, hogy meg tudd mondani, hogy ő vajon mennyivel megy. Amiről ti beszéltek, az egy szabály értelmezésben van benne, amit ha jól tudom, nem hivatalosan adtak ki, csak egy író saját irománya, erre nem lehet hivatkozni!

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2009.12.18. 13:36:22

@metal: Má' hogyne lehetne rá hivatkozni. Akárki akármire hivatkozhat... ;-)

De ha te megtiltod nekem, akkor ellencsapásként én megtiltom, hogy a "hiteles sebességmérőre" hivatkozz, mert az sincs benne a kreszben, sőt, az még egy akármilyen értelmezésben sincs benne... ;-)

Nikorene 2009.12.18. 13:39:17

@promontor: no de mi az a túl gyors? Ez baj, hogy mihez képest túl gyors, és mennyinél túl gyors, és mennyinél még éppen nem túl gyors... érzed... :)

Nikorene 2009.12.18. 13:39:56

@promontor: az hogy gyorsabb, az egyértelmű... a túl gyors meg nem egyértelmű...

metal · http://electric.blog.hu 2009.12.18. 14:04:25

@promontor: Bocs! A bíróságon nem lehet rá hivatkozni, vagyis lehetni lehet, csak nem ér semmit!

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2009.12.18. 14:22:40

@metal: Ezt már párszor megvitattuk, most se fogjuk eldönteni.

@Nikorene: Értem amit mondasz, a sebességmérés hibájára hivatkozol, de arra elmondtam, hogy én mit gondolok róla, azaz szerintem meg egyértelmű. Ez van, ezúttal se fogjuk megváltani a világot.

Integrált Szerverterror 2009.12.18. 15:48:13

@Nikorene: Akkor először jobbra indexelek, átmegyek a külsőbe, gázt adok és elhaladok mellette. Így jó?

Elhaladni lehet.

Csak előzni nem.

efhábé 2009.12.18. 15:53:15

@Lipi1945: "meg nemkell népnevelni a seggben autózókat."

Ezzel nem értek egyet. Alapvetően nem vagyok a népnevelés híve, foglalkozzon a közúti népneveléssel a rendőrség, de speciel a seggben autózók "nevelése" az konkrétan balesetveszély elhárítása. Ha finoman fékezgetek, a második-harmadik alkalommal észre szokta venni magát a seggben autózó delikvens és nem kell attól tartanom, hogy egy esetleges fékezésnél kinyírja nekem a gyereket a hátsó ülésen vagy a kutyát a csomagtartóban.
Ha egyedül vagyok a kocsiban, leszarom, úgyis kicsit ütött-kopott már a hátsó lökős, legalább más pénzére javíttathatom.

efhábé 2009.12.18. 16:02:58

@Drdnght: Nomost arról hallottál-e már életedben, hogy a km-óra csal? És mindegyik autóban egy kicsit másképp csal? Akár két tökegyforma autóban is mutathat mást az óra kerékmérettől függően. Te mész, szerinted 70km/h-val, a mögötted jövő órája szerint viszont csak 65 km/h-val mész, feltartod-e a másikat?
Fel hát.
A sebesség pontos meghatározására a hitelesített mérőműszerek szolgálnak, közkeletű nevükön a traffipaxok. A te km-órád nem traffipax, tehát nem jogosít fel a másik sebességének meghatározására.
Ezek ismeretében gondold végig a megengedett legnagyobb sebességgel haladva nem akadályozok senkit tételedet.
Fogalmad sincs, hogy te valójában a megengedett legnagyobb sebességgel haladsz-e, arról meg pláne nincs, hogy a másik átlépte-e azt.
Továbbá más szabálysértését nem a te dolgod észrevenni és pláne nem szankcionálni, tehát innentől kezdve marad a KRESZ bötűje, ami szerint addig tartózkodhatsz a belső sávban lakott területen belül, amíg mást nem akadályozol, feltéve, hogy van hová lehúzódnod, azaz nem alakult melletted folyamatos kocsisor.

efhábé 2009.12.18. 16:06:31

@XXXXXXX: Jaja, ezzel így van minden kezdő, aki a Petőfi-hídnál már gondolkodni kezd, hogy vajon hogy fog sávot váltani a Margit-hídon.
Aztán az ember megtanul vezetni és már nem stresszeli magát egy sávváltáson még akkor sem, ha sűrű a forgalom.
Normális ember viszont tudja magáról, hogy kezdő és nem tekinti alapállapotnak ezt a kilométerekre előre való gondolkodást, mert látja, hogy közben egy csomó autós úgy vált sávot, hogy ő elképzelni sem tudja, hogy tudták kivitelezni, ergo tanulnia kéne és nem alapállapotnak tekinteni a kezdőséget/bénaságot.

randomuser1 2009.12.18. 16:22:11

@efhábé: gondolod h a pesti autósok nagyobbik része kezdő ?

Rui Blaaz 2009.12.18. 16:48:17

közelségre lassuló járművem van.
ha egy (általában villogó, indexelő, dudáló, mutogató) barom túl közel jön, lelassul, mert csak így tudom betartani az egészséges követési távolságot, ő pedig szemmel láthatóan szarik rá.

az vajon miért van, hogy a buszsávban haladó, járdán kerülő, zebrán átdöngető, kereszteződésben parkoló járművek 90%-a német hochklasse vagy SUV? meg persze kisteher.

és végezetül: mindezt minek írom le?

efhábé 2009.12.18. 21:59:04

@XXXXXXX: Nem kezdő, de nem is áll be kilométerekre előre csak azért egy sávba, mert arra lesz dolga. Megy, ahogy épp haladni tud és ha kell, sávot vált. Még a legsűrűbb forgalomban, dugóban sem gond sávot váltani.
Nyilván, ha áll 3 sávon a forgalom és csak araszol (pl. Hungária minden nap), akkor megy az ember a sávjában és csókolom, de ott nem is akarnak hátulról előzni olyankor.

Szűcs József István 2009.12.19. 12:46:20

Azt hiszem ez a történet a kommenteseknek szól, vagy ennyire fura figura az írója. Ha én ráérek én elengedem,a KRESZ-szerinti sebesség az nem rám tartozik más kocsiját érintően.Lehet a mercisnek sürgős dolga volt,ezért kár komfliktusba keveredni. Egy embernek azért kellett nemrég meghalni,mert intett a száguldozónak lakott területen belül, hogy lassítson-lerugta a gyorshajtó a fejét-ilyen is van.

thebigben 2009.12.19. 19:25:10

Elnézést, ha ez már volt, a 196 kommentet nem olvastam végig. De talán eljut egy emberhez, akit érint.

A Jobbra tarts mióta csak az autópályán érvényes???
> "miért nekem kéne sávot váltanom, ez már nem autópálya"

hát ezért van szükségem extra lelki nyugalomra, amikor egy gyökér nem hajlandó lehúzódni (például) a Budaörsin...

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.12.21. 10:00:11

Én nem olvasok ilyent a kreszben, hogy akkor nem kell lehúzódni, ha a megengedett legnagyobb sebességgel haladsz. Nincs hitelesített műszered ennek megállapítására.

metal · http://electric.blog.hu 2009.12.21. 10:37:55

@newtehen: Mert nincs is benne! Egy szabály magyarázó könyveb van, ami egyesek szerint már szabálynak számít. A valóságban természetesen a KRESZ van érvényben, tehát le kell húzódni ilyenkor is!

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.12.21. 16:45:40

@metal: Én is így gondolom. Bár alapból bunkóság feltartani azt, aki siet.

motoszka 2009.12.23. 21:55:26

A szitu egyszerű. Van egy szabály arra, hogy az, hogy egy másik autós szabálytalankodik az téged nem jogosít fel szabálysértésre. Tehát ha 1 millióval is megy a belsősávban te 1 millió -1-el mész akkor valószínűleg fel fogod tartani! A legegyszerűbb, tehát ,ha egyszerűen lehúzódsz előle és hagyod elmenni. Persze aki valóban figyelemmel kíséri a forgalmat az egyből észre is veszi az ilyen közlekedőket és kitér előle még mielőtt utolérni, hogy ne szülessenek ilyen értelmetlen posztok. Az már másik kérdés, hogy aki ott gyorsan akar haladni és a belsőben próbálkozik az abszolút nem ismeri a helyi viszonyokat és beszorul valaki mögé a belsőben, mint a fenti példa is mutatja :)

Tomaszendvics 2010.01.18. 19:42:58

Emberek!
Egy szabály, meg egy kis józan ész!
Szabály: Kötelező jobbra tartás.
Józan ész: A mögém érkező gyorsabban megy mint én, elengedem. Pont!
Aki legbelül megy nincs sem joga, sem oka hogy majd én megmutatom, hogy te sem mész gyorsabban
mint én....stb.
Ezzel felhergeli magát, felhergeli a gyorsabban hajtó is! Ez pedig nem vezet semmi jóra.

zed911 2010.01.18. 20:40:37

@Tomaszendvics: Apukám te is olyan vagy mint a többi paraszt autós. Foggalmad sincs a szabályokról de osztod az észt...

Lapozd fel a párhuzamos közlekedés szabályai részt és olvasgass kicsit.












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása