Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) kresz (720) KRESZ (1) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Többen rosszul lettek a kipufogógáztól a mélygarázsban

2009.12.30. 11:24 :: SilentSound

Hasonló címmel sok helyen találkozhattunk a karácsonyi vásárlási őrület kezdetén megnyitott budai pláza kapcsán, de Xaba története nem erről szól, hanem az Örs Vezér terén lévő bútoráruház mélygarázsáról. Itt nem a szellőztető rendszer volt a rossz az ünnep előtti napokban, hanem annyian akartak egyszerre ki- és behajtani, hogy megbénult a közlekedés. Sokaknak pedig eszébe sem jutott volna leállítani az autójukat.

Háromnegyed kettő körül érkeztünk (már szakadt a hó), ekkor még teljesen jó tempóban lehetett a garázsba bejutni, és kifelé is jó tempóban haladtak az autók. A parkolóban is gyorsan lehetett mozogni, helyett is pillanatok alatt találtunk.

Fél óra alatt végeztünk a vásárlással, és visszamentünk a kocsihoz. Na ekkor már szinte lehetetlen volta a kijutás, mindenfelé autók álltak, mindenki próbált furakodni. Kb. 10 perc múlva a kivezető útvonalak megteltek, egy kocsival több sem fért volna el. Ekkor még reménykedtünk.

10 perc múlva néhány elmebeteg el kezdett dudálgatni, amit pár percenként megismételtek, és egyre több majom csatlakozott hozzájuk. Hamarosan az autósok 80%-a dudált. Gondoltam, megkérdezem, hogy miért dudálnak, de a menyasszonyom állandóan visszarángatott a kocsiba, hogy ne balhézzak.

Később azért a mögöttem álló fehér, mindenki tudja, milyen márkájú autóban ücsörgő, tipikus középkorú nőnek jeleztem, hogy elmebeteg dolog, hogy Dawn-kóros vigyorral az arcán, két kézzel nyomogatja a dudát ritmikusan. Valamit visszaszólt, de legalább abbahagyta.

Ekkor már több mint fél órája vártunk, ám meglepő módon kedves sorstársaimnak csak elég kis hányada állította le a motort, noha 5 percenként lehetett 1-2 méter előrébb csusszanni. Többen elindultak gyalogosan körbenézni, hogy vajon mi lehet az oka a fennakadásnak.

A legfőbb okok a következők voltak:
- Rohadt sokan egyszerre indultak meg.
- Akik később, azok meg csakazért is befurakodtak valahogy a már álló kocsisorokban.
- A sorompóknál rengeteg embernek már le volt járva a parkoló cetlije, és csak folyamatos könyörgés után sikerült elérni, hogy fixen kinyissák a sorompót.
- A Füredi utcánál a lámpán csak 8-10 kocsi tudott átjutni egy zöldön.
- A Füredin is állt a forgalom.

Rendőrt is találtunk egy szakközepes társaságában. Ők sajnálkozva elmondták, hogy nem tudnak segíteni, nekik arra kell figyelni, hogy ne törjék fel az autókat. Nem, ő nem állhat ki a kereszteződésbe forgalmat irányítani, mert nem közlekedési rendőr, még mellénye sincs. Nem, nem tud közlekedési rendőrt hívni, mert nincs. Pár perc múlva elsétáltak. Ekkor már többen panaszkodtak a rossz levegőre, egy kismama rosszul is lett.

Ezek után felgyorsultak az események. Egy (de lehet, hogy többen is voltak) rendőr körbeszaladt a parkolóban, és mindenkivel leállíttatta a motor. Majd 2-3 perc múlva megindult a már lassna másfél órája álló kocsisor, és 5-10 perc alatt kijutottunk az utcára, ahol szintén lehettett már haladni.

A megoldás a következő volt: a Füredi utcán nem engedték a kijárat felé az autókat, és a kereszteződésben minden érkezőt csak jobbra engedtek el.

Jó pár kérdés merült fel ezzel az esettel kapcsolatban bennem, de tudom, hogy egyre sem kapnék választ az illetékesektől, még erre az egyre sem: megint miért kellett megvárni, hogy többen rosszul legyenek?

Ha még szeretnél blogpólót nyerni, akkor ma írd meg a sztoridat nekünk, mert honlap úgyis részeg leszel!

79 komment

Címkék: közlekedés autó rendőr veszélyes parkolás

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

szaGértő 2009.12.30. 11:30:59

Miért miért... Csak. :)

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2009.12.30. 11:33:27

OFF: "mert honlap úgyis részeg leszel!"

Úgy látom, van aki már ma is az... ;-))

ON:

Igen, ez a motorkikpcsolás nem erőssége a magyar sofőröknek. De nem baj, még pár év és minden autóban lesz start-stop rendszer, az megoldja a problémát.

cork77 2009.12.30. 11:35:28

Kék-sárga bútor?áruházba nem megyünk karácsony előtt már 1 hónappal.Mindig ez van ott.Miért nem mentél Budaörsre,ott nincs mélygarázs.Lehet hogy fáztak a jóemberek és ezért nem állították le a motort.

mohusssska 2009.12.30. 11:36:05

h mind megdögöljünk ebben a telibevert országban...

Rocko- 2009.12.30. 12:04:41

" Nem, nem tud közlekedési rendőrt hívni, mert nincs."
ezt úgy kell érteni, hogy nem szolgálatban vagy elérhető nincs, hanem egyáltalán. megszűntették pár éve a közlekedésieket. tudomásom szerint.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.12.30. 12:10:41

"egy kismama rosszul is lett." Igen, ez egy olyan "adu", amit érdekes kijátszani, ha valaminek a súlyán akarunk emelni..

titkosgyilkos 2009.12.30. 12:14:40

promontor 2009.12.30. 11:33:27

"De nem baj, még pár év és minden autóban lesz start-stop rendszer, az megoldja a problémát."

Ami jelenleg még kikapcsolható, később meg biztos lesz rá valami jó magyaros megoldás. Mert hát azt mégse lehet, hogy minden lámpánál "egye" az akkut meg az önindítót.
Városi közlekedésben egyébként is rég villanyautókkal kéne rohangálni. Csak az akku-technika valamiért nem fejlődik úgy, mint a fogkrém, mosópor no meg a sokpengés borotvák.

szaGértő 2009.12.30. 12:19:59

Azért érdekes lenne, ha ilyen szituban (ha már úgyis állnak az autók) végigmenne valaki egy kipugogógáz mérő műszerrel, és akinek nem jó az érték, beutalná egy soronkívüli zöldkártyára... :D

Tier 2009.12.30. 12:51:25

Mit jelent pontosan ez a start/stop rendszer ?

szaGértő 2009.12.30. 13:01:21

@Tier: Megálláskor leáll a motor, és gázadásra újraindul.

Tron65 2009.12.30. 13:06:52

Nemrégiben bombát találtak a XI. kerületben.
Ott azt találták ki az okosak, hogy a Bocskai utat lezárják, a Petőfi híd felől érkezőket a BB kifelé irányába (nekik balra) elterelik.
Csak az maradt ki, hogy ott van egy lámpa az Ulászló torkolatában, amit egyáltalán nem erre a forgalomra hangoltak be.
Ha ehhez még hozzátesszük a jó magyar autós szokást, úgymint narancssárgán még átmegyünk, kialakul az a helyzet, ami ottvolt.
Káosz.

xaba99 · http://landf.blog.hu 2009.12.30. 13:09:35

@cork77: azért nem budörsre mentem, mert az említett hely környékén jártam. amúgy innen budaörsre kimenni, meg visszajönni talán még több idő is lett volna.

xaba99 · http://landf.blog.hu 2009.12.30. 13:10:22

@newtehen: nem a súlyán akartam emelni, de tudomásom szerint egészen véletlenül pont egy kismama jelezte először, hogy nem érzi jól magát.

Tier 2009.12.30. 13:16:02

@szaGértő: És ezt egy pirosnál is megcsinálja ?

Ez nem árt a motornak ?
Vagy pont ez a cél, hogy hamarabb kelljen új vasat venni ?

Ez nagyon gyorsan történik, vagy +1.5-2mp indulásnál ? Mert ez esetben akár ez is okozhat torlódást már.

( Nem Budapesten, ahol a közlekedésmérnökök hiányából következő lámpabeállítás teljes hiánya okoz sokszor dugót )

Kara kán · http://karakan.blog.hu 2009.12.30. 13:16:05

Hát igen, mert nálunk a mélygarázs azt jelenti, hogy neked kell oda levinned az autót, ráadásul nem is vállalnak felelősséget lopás esetén. Fizetni azért - általában az első ingyenes óra után - kell.

Kinek jó ez? Ki akarta, hogy így legyen? Hát a szoclib.
Mert ugye a mélygarázs vagy a felszíni áruházi parkoló mégiscsak jobb, mint a belvárosban körözni, hogy az utca szélén találj magadnak parkolóhelyet.

Pedig volna megoldás, de ezek a csökött agyúak elloptak minden pénzt, nincs beruházás, visszaforgatás, fejlesztés, csak korrupció van itt.

Apropó, megoldás: keresse rá a guglidban arra, hogy Trevipark. Van guglid, nem?

mohopasi 2009.12.30. 13:16:59

Hát, ez konkrétan szar ügy. Mindig utáltam a zárt fedett parkolókat, pont ezért. Nincs olyan, hogy a bűz ne vetekedne egy szép nyári dugótól hemzsegő belvárosi nappal... Majd biztos pár embernek meg kell halni, hogy törvény kötelezze az ilyen parkolók tulajdonosait a rendes szellőzőrendszer beépítésére.

hajdul (törölt) · http://hajdulaszlo.wordpress.com/ 2009.12.30. 13:17:00

Mi az a sz.., amit csak karácsonyra, karácsony előtt lehet megvenni?
Mi az ami feltételnül fontos, és nincs a szomszéd boltban?

Kara kán · http://karakan.blog.hu 2009.12.30. 13:18:22

Ennek a Treviparknak amúgy az a lényege, hogy neked nem kell lemenned sehová, ergó nem tudsz megfulladni. Leliftezik majd felliftezik a kocsid. ráadásul, szűk belvárosi helyeken is működne a cucc.

szaGértő 2009.12.30. 13:18:47

@Tier: Igen. Nekem még nem volt ilyen autóm, nem ismerem pontosan a paramétereket. De ezekbe erősebb önindítő kerül. Régebben szórakoztak valami lendkerekes megoldással is, de tudtommal az nem nyert.

Kara kán · http://karakan.blog.hu 2009.12.30. 13:24:25

@Epikurosz:
De ez csicsásabb: www.trevipark.co.uk/media-clip-1.html#

De, tudom, nektek nem kell ilyen!
Nektek szoclibes hazugság, meg surmóság kell.
Hát, akkor, egyétek azt. Menthetetlenek vagytok!

Matko Destanov · http://opni.blog.hu/ 2009.12.30. 13:24:35

Újabb szép példája a jó magyaros nem engedünk a 21-ből mentalitásnak. Gyakorlatilag ebben az országban senki nincs tekintettel senkire... Miért pont ennek az esetnek a kapcsán lett volna másképp?!

okostojgli (törölt) 2009.12.30. 13:36:14

"de tudom, hogy egyre sem kapnék választ az illetékesektől"

Ki az illetékes?

fghjk · http://sorry.google.com/sorry/?continue=x 2009.12.30. 13:48:18

@Epikurosz: ezekben az automata parkolókban az a jó, hogy ha pl kicsit elmozdul egy kocsi és belelóg az érzékelőben, akkor a biztonság kedvéért leáll és se ki se be

flea 2009.12.30. 13:51:16

@Epikurosz: a bazilikánál van valami ilyen rendszerű parkoló már évek óta.

@Tier: ültem már (utasként) olyan BMW-ben, ami így működött, de nem gázadásra indított, hanem mikor egyest kapcsoltál. (Ennek megfelelően akkor állt le, ha megálltál és üresbe raktad.) A kocsi vezetője szerint eleinte ijesztő, hogy leáll, mert az az érzésed, hogy lefulladtál :), de olyan problémája nem volt, hogy adná a gázt és nincs hova: mire engedte a kuplungot, már mindig járt a motor. Hogy mennyit amortizálódik pluszban a cucc, fene tudja, de a BMW-ből kinézem, hogy megoldották, ne legyen ebből gond.

flea 2009.12.30. 13:52:33

@fghjk: és igen, tény, hogy a bazilikánál levő parkolóban is volt már párszor se ki, se be szitu, amíg valaki le nem ment a szervízliften kézzel helyrepofozni azt a 2 centis elmozdulást. Nem annyira kiforrott technológia még.

xaba99 · http://landf.blog.hu 2009.12.30. 13:57:56

@okostojgli: rendőrség, ikea vezetősége, hülye sofőrök

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.12.30. 14:06:48

A ki és bepakolás a probléma ezeknél a garázsoknál. Ugyanúgy kell egy hely, ahova félreáll a jómunkásember, ha visszakapta a kocsiját, amíg bepakolja a höjnemöjnen szekrényt.

gitáros 2009.12.30. 14:16:27

@Epikurosz:
Mondd, te teljesen hülye vagy? Azok a kurva szocik, hát nem ilyenre építették az ikeát? Nabazmeg...
Sebaj, jön az imádott fideszed, lesz itt tejjel-mézzel folyó liftesparkoló dögivel...

gz 2009.12.30. 14:16:39

@szaGértő: A kuplung benyomására indul újra a motor. Totalcaron van róla cikk...

Poszthoz: ilyen esetben vissza is lehetett volna állni a parkolóhelyre, és visszamenni az áruházba 99 forintos hotdogért. :-)

S. Annyi 2009.12.30. 14:23:07

A szellőztetőrendszert úgy kéne megtervezni, hogy a garázsban lévő összes autó működése esetén is jól szellőztessen. Szerintem.

xaba99 · http://landf.blog.hu 2009.12.30. 14:23:59

@gz: a gond az, hogy az ember 5-10 percig nyugodtan vár, hátha megindul a forgalom. addig meg 5-en mögé állnak, és akkor már se előre, se hátra...

S. Annyi 2009.12.30. 14:24:30

@gitáros: Megy az imádott maszopod, nem volt itt tejjel-mézzel folyó Kánaán....

S. Annyi 2009.12.30. 14:25:35

@gitáros: Megy az imádott maszopod és nem volt itt tejjel-mézzel folyó Kánaán....

Ottopappa 2009.12.30. 14:30:11

@gitáros: Csak a jobbik...
@Rocko-: Vannak még közlekedésiek (szép fehér tányérsapka) csak kevesen...

szárnyati géza 2009.12.30. 14:40:37

Frankie Wilde-tól borzong a hátam.....

szárnyati géza 2009.12.30. 14:43:52

Amúgy van olyan start-stop is, amelyik az 1-es hengert megállítja a felső holtponton, és úgy indul újra, hogy beküld egy kis benyát, meg rányomja a szikrát. Dízel esetében gázolajat szikra nélkül. De ez a csak a direkt befecsis benzósoknál megy. Mitsubishi GDI, mega VW FSI is asszem az.
Úhhogy ott nyista önindítózás. Amúgy meg valamelyik korábbi hozzászólónak igaza van, amelyik akksiról indul, az bivalyabb önindítót kap.

2009.12.30. 14:52:13

@promontor:

„Igen, ez a motorkikpcsolás nem erőssége a magyar sofőröknek...”

Mellesleg a katalizátornak sem használ tudtommal...

2009.12.30. 14:56:25

@Epikurosz:

„...Kinek jó ez? Ki akarta, hogy így legyen? Hát a szoclib...”

Nooormális? Egyáltalán minek kell idekeverni a politikát? :-O

indapass90210 2009.12.30. 14:57:11

Hüje a posztoló! Még azt sem tudja, hogy felesleges aggódni, mert amikor végleg elfogyott az összes oxigén, akkor úgyis leáll minden kocsi motorja!

xaba99 · http://landf.blog.hu 2009.12.30. 15:11:32

@Dövan: nem áll le, tovább égeti a CO2-t CO-vá ;)

isti77 2009.12.30. 15:16:17

Mivel még nem volt szerencsém (???) ehhez a start-stop rendszerhez a gyakorlatban, megkérdezem a szakavatottaktól, hogy ez a csoda akkor is leállítja a motort, ha megy a klíma/fűtés, meg még esetleg a világítás, hifi, stb.?
Ha igen, akkor igen gyorsan lemerülhet az aksi (tehát az újraindítás sikere is kérdéses lehet), ha nem, akkor olyan sok értelme nincs, pl. nálam viszonylag ritkán fordul elő, hogy a fentiek közül semmi nem megy vezetés közben.
Vagy a motorral együtt mindent leállít, ami áramot fogyaszt? Mondjuk nyáron nem venném jó néven, ha a dugóban a start-stop miatt rohadnék meg az autóban (télen meg megfagynék).
Amúgy mindezektől függetlenül, figyeli a start-stop rendszer, hogy milyen állapotban van az aksi? Vagy csak leállítja a motort, a többi már magánügy?

kispista2 2009.12.30. 15:27:39

@isti77: Szerintem figyeli ezeket. Meg az aksi 10 perc alatt sem merül le. A klíma/fűtés általában a motorról megy, nem az aksiról.
És kisebb baj, ha a leállt motor miatt nyáron 18 helyett 22 fok van a kocsiban, mintha a bkv-n ülnél, mert szmogriadót rendeltek el a dugóban járó motorral várakozó kocsik miatt. Pár perc alatt meg nem hül ki a kocsi (ha fel van húzva az ablak)

@Quentin, Montargis-ból: ment már tönkre valakinek a gyakori leállítás miatt az aksi vagy a katalizátor? Ha jó a kocsi, akkor ez szvsz meg sem árthat neki.

GrenAbla 2009.12.30. 15:38:08

Egy bloger vajh miért nem írhatja le, hogy IKEA? Gyász.

xaba99 · http://landf.blog.hu 2009.12.30. 15:41:15

@GrenAbla: leírhatja, de nem teszi, mert nem kap pénzt a reklámért ;)

2009.12.30. 15:55:46

@kispista2:

Nem tudom, volt-e ilyen, de gondolom (többek között) azért nem, mert senki nem állítja le minden lámpánál a motort. ;-)

donphobos 2009.12.30. 15:56:57

@szaGértő:

Kuplungra indít, nem gázadásra...

Nick Leeson 2009.12.30. 16:02:30

@kispista2: Szerintem a start-stop rendszer valószínűleg csak üzem meleg motornál működik. Egy tök hideg motor állandó leállítása-indítása rendesen betenne a mocinak. (hidegindítás)

Ezért szerintem a parkolóházban, nem egészen egyértelmű, hogy miért hülyék akik nem állították le a motort a bedugult forgalomban.

Bár megfulladni még mindig rosszabb, mint a teljes motorgenerál.

isti77 2009.12.30. 16:15:19

"A klíma/fűtés általában a motorról megy, nem az aksiról."

Ez az, tehát akkor leáll az is a motorral együtt. Ez nem 18-22 foknál gáz, hanem mondjuk 30-35-nél nyáron, illetve -5 - +5-nél télen.

szárnyati géza 2009.12.30. 16:17:10

Csak a motort állítja le, a többi minden marad.
Klíma is marad, mert általában vellany hajtja az ilyen klímákat. A lámpa is marad, meg úgy általában marad minden.
Drágább autóknál szokás a napfénytetőre valami nap biszbaszt rakni, ami a napsütésből begyűjt pár voltot.
Amúgy meg a start-stop-os kocsiba jó paraszt akksit tesznek, főleg, amin klíma is, meg minden szar van. 100Ah-ás már elég jól bír mindent. Meg az akksik nem szoktak azért 10 perc alatt lemerülni.
Emlékszem, a Q7-es Audi 133Ah-s akksijára. Annyi mindent kellett hajtani, hogy ihaj. Aztán meg ha lemerült egy kicsit is, akkor már nem lehetett kinyitni a kocsit, bebikázni abszolút nem lehetett, meg még valami kódot is kért.
Basszák meg az agyonbonyolított szarokat!!!

kispista2 2009.12.30. 16:22:36

@az aki: A mélygarázsban nem hűl ki a motor 10-20 perc alatt. Ha meg kímélni szeretné valaki a kocsit, akkor menjen vissza vásárolni és várja meg míg feloszlik a dugó! Vagy üljön otthon és kommenteljen az autózz blogon, az környezetbarát és nem fullad meg a CO-tól. Esetleg ne az utolsó napokban vásároljon.
Ha már pár perce nem mozdul a sor és előtted vannak sokan, akkor le lehet állítani a motort, ha elindul a sor úgyis lesz időd újraindítani.

@Quentin, Montargis-ból:
Ha egy kocsival 10 km-es utakat teszel meg, és mész 200 e km-t, az ugyanannyi indítás, mintha 2 km-enként leállítanád a motort és 40e-t mennél.
Én még nem hallottam olyanról hogy a katalizátor emiatt tönkrement volna, és az aksi pár év alatt úgyis elöregszik a használattól függetlenül.

Pár éve Romániában szokás volt a taxisoknál, hogy a pirosnál a motort leállították.

kispista2 2009.12.30. 16:25:34

@isti77: Pár perc alatt nem hűl ki a kocsi, és nem is melegszik fel. És jobb egy kicsit melegebben lenni, mint a kipuffogógázt szagolni (ami ugye a zárt kocsiba is bejut, mert ha tökéletesen zárna akkor elfogyna bennt az oxigén. A pollenszűrő meg nem szűri ki a gázokat)

A totalcaron van pont most egy cikk a takarékos autózásról, olvassátok el.

Nick Leeson 2009.12.30. 16:32:51

@kispista2: "A mélygarázsban nem hűl ki a motor 10-20 perc alatt."

Szerintem kicsit félre értjük egymást.
A dugó a bevásárló központot ELHAGYÓ autók közt alakult ki. Tehát nem 10-20 percről van szó. Valaki bent volt vásárolni Min. 1 óra! Ezalatt simán kihűl a motor! Aztán beleült a kocsiba (indult volna haza) gurult 300 métert és fennakadt a dugóban! Ezalatt a 300m alatt nem melegedett be a motor!

Tehát ha ebben a dugóban valaki sorozatosan állítja le és indítja a kocsiját, akkor az minden egyes alkalommal HIDEGINDÍTÁS!

flea 2009.12.30. 16:41:48

@az aki: azért egy bármennyire bedugult mélygarázsból is 4-5 indítással ki kell hogy tudj jönni. Persze ha minden métert rögtön meg akarsz tenni, mert előrébb állni jobb...

Drdnght 2009.12.30. 17:04:54

@az aki: na azert ez nem igaz, eloszor is egy ilyen melygarazsban 15 18 foknal nincs hidegebb, meg ha kinnt minuszok vannak akkor se, 1 ora alatt nem hul a motor le ilyen korulmenyek kozott 30 40 fok ala, ez biztos.

De nem is kell ilyen szamolgatasokat vegezni, biztos vagyok benne ha gyari start-stop -rol van szo akkor nem fogja a motort ossze vissza kapcsolgatni ha nem ert meg el egy kozel uzemi homersekletet.

Ugy tudom a homerseklet jelzo atlagban kb 30 - 40 fokrol indul 80 az uzemi, es a masik oldal 120nal van, tehat nem fogod ott latni hogy a motor most -15 0 vagy 30 fokos, hideginditasnak meg nem neveznem azt ha egy 30 fokos (persze a hutoviz homersekleterol van szo amugy is), felepitett olajnyomasu motort allitasz es inditasz.

kispista2 2009.12.30. 17:09:03

@az aki: Szerintem nem terheli meg jobban a motort, ha másfél óra alatt 5x indítózik (a motor a mélygarázsban 10 fokos, tehát nem olyan mint amikor -20-ban indítózol), mintha másfél órán át alapjáraton menne (alapjáraton egy modern autó lassan melegszik be). A hidegindítás modern autónál amúgy sem káros (a hideg motor huzatása és max gázon pörgetése a káros, bemelegítésre is jobb az alacsony fordulatszámon óvatos haladás, mint alapjáraton fél órát melegíteni.)

2009.12.30. 17:30:36

@kispista2:
(Huh, mivel csak homályos emlékeim vannak, ezért lehet, hogy kicsit zagyva lesz, de azért megpróbálom érthetőre. :-) )

Szóval a gyakori indítás és az ugyanannyi , de sok km-t megtevős között az a különbség, hogy utóbbi esetben nem gyűlik fel cucc a katalizátorban, hanem a felmelegedett katalizátorból elpárolog (elég?). Míg erre a „beindítomleállbeindítomleállbeindítomleáll” üzemmódban nincs lehetősége, ezért egyszercsak a felgyűlt cucc egy „robbanással” távozik. Ez az ami igazából károsítja.
!HA! emlékezetem nem csal, valami ilyesmiről van szó. Persze, simán benne van, hogy rosszul emlékszem és ez egyébként is hülyeség! :-)

Ami meg az akksit illeti:
Passz, de gondolom annak sem tesz jót. Már csak azért sem, mert ugye ha csak indítasz és nem járatod a motort x ideig, akkor nem tölti vissza és nemes egyszerűséggel lemerül. Ok, ez még nem tönkremenés (és nagyon sok is kell egy jó állapotú akksinak), de mondjuk egy áruház parkolójában ez sovány vigasz. :-)

De a tévedés jogát mindkét esetben fentartom. :-)

Nick Leeson 2009.12.30. 17:43:47

@flea: "azért egy bármennyire bedugult mélygarázsból is 4-5 indítással ki kell hogy tudj jönni. Persze ha minden métert rögtön meg akarsz tenni, mert előrébb állni jobb..."

Bocs de ez teljesen életszerűtlen. Mégis hogy jössz ki 4-5 indítással? Félreállsz? (Ebben az aesetben Te magad csinálsz egy újabb dugót!)
Vagy hagysz magad előtt 5-8 autónyi helyet és csak akkor indítasz meg gurulsz előre? Persze, mögötted meg azt hiszik, hogy lerobbantál, vagy, dudálnak mint az állat...
Nem tartom ezt kivitelezhetőnek, bocs.

Drdnght 2009.12.30. 17:47:55

@Quentin, Montargis-ból: nem hiszem hogy ebben az esetben barmelyik is fennall, attol meg mert a homerseklet jelzon a hutoviz nem all kozepso allasban attol meg a motor beinditas utan 5 perccel (kb) mar (ha nem is egysegesen minden alkatresz) kozel uzemmeleg a lenyeg, katalizatoron is azert eleg forro kipufogo gaz megy keresztul.

Akksi meg mar azert egy meleg (olyan meleg mint amirol az elobb beszeltem) frissen leallitott motor inditasatol nem fog lemerulni. Hacsak nem kuka a motor.

Nick Leeson 2009.12.30. 17:48:21

@Drdnght:
"na azert ez nem igaz, eloszor is egy ilyen melygarazsban 15 18 foknal nincs hidegebb, meg ha kinnt minuszok vannak akkor se, 1 ora alatt nem hul a motor le ilyen korulmenyek kozott 30 40 fok ala, ez biztos."

Ne, haragudj, nem kekeckedni akarok, de én minimum 1órát írtam! De egy plázában tutira nem lehet 1 óra alatt végezni! Pl. mozi... Vagy voltál már nővel plázában? :)
Reálisan nézve egy átlag plázás kiruccanás 2-3 óra. Ezalatt pedig igenis lehűl a motor! Legalább a mélygarázs hőmérsékletére...

changebug (törölt) 2009.12.30. 17:56:46

> megint miért kellett megvárni, hogy többen rosszul legyenek?

mert ha default-ba ekkora marhák a népek akkor megérdemlik. Miért kell ahhoz rendőrség meg hadsereg - hogy logikusan cselekedjenek? Merthogy logikusan gondolkozni nem tudnak.
Ird ki a kocsidra, hogy birka vagyok irányítsanak.

Drdnght 2009.12.30. 17:59:51

@az aki: Nem hul le, annyira nem, hogy olyan hideginditasrol lehessen beszelni ami komolyan karositja a motort.

Drdnght 2009.12.30. 18:02:05

@Drdnght: a "komolyan" tul eros azt vedd pls ugy hogy oda se irtam.

flea 2009.12.30. 18:08:23

@az aki: fene tudja, igazad lehet, 5+ autónyi helyet én sem hagynék, de 1-2-t azért biztosan lehetne. Persze kérdés, hogy ez mire elég.

Drdnght 2009.12.30. 18:11:07

Raadasul a "hideginditas" leginkabb arra vonatkozik, hogy fel kell epulnie az olajnyomasnak, es nyilvan ha az auto allt egy darabig (motortol es allapotatol fuggoen) visszafolyt a olajpumpaig, vagy a teknobe az olaj. olajnyomas felepuleset nyilvan neheziti a hideg, de nem 18-20-30 fokrol beszelek, hanem -20 - -5.

kispista2 2009.12.30. 18:18:30

@Drdnght: de ez sem lehet több mint fél perc még a legnagyobb hidegben egy normális autónál.

@flea: még 10 indítás is jobb mint MÁSFÉL órán át alapjáraton járatni a motort egy zárt helyen.
5 métert meg tolni is lehet az autót, legalább meglesz a napi testmozgás.

Drdnght 2009.12.30. 18:29:03

@kispista2: nah igen, sot ha mar fel percig tart akkor az a motor (olajpumpa) mar inkabb kuka, vagy szar az olaj (bar az mar olyan mintha nem is lenne benne). normalis esetben 2-3 fotengely fordulat.

Tornado86 2009.12.30. 18:30:19

Megesik hogy nem esik, bár még csak az kellett volna :) Vagy egy sürgõs eset, mivel nem mindenki bírja hosszan a légszomjat vagy a hideget, 100 szónak is 1 a vége, illett volna intézkedni a kopóbácsiknak.

Marcellusca 2009.12.30. 18:35:03

@kispista2: Szerintem akkor nyugodtan haza is tolhatod a zótódat. :)
5 méterenként. :D

kispista2 2009.12.30. 18:42:19

@Marcellusca: De ha az autót tolva tudom tartani a "forgalom ritmusát", akkor egyszerűbb lenne szimplán gyalogolni, nem?

@Drdnght: Emiatt sem értem azokat, akik alapjáraton melegítik a motort. Sokkal gyorsabban felmelegszik kímélő vezetés mellett.

"de tudom, hogy egyre sem kapnék választ az illetékesektől, még erre az egyre sem: megint miért kellett megvárni, hogy többen rosszul legyenek?"
Én egy kérdésre várok választ a kedves autósoktól: Miért kell megvárni, hogy szóljon valaki amiatt, hogy a gázkamra nem egészséges és állítsák le a motort?

2009.12.30. 19:23:40

@Drdnght: Ugyan apróságokon még tudnék kekeckedni, de inkább nem teszem. :-)

Rocko- 2009.12.30. 20:18:14

@Ottopappa: fotózzál nekem lécci. :)

Ottopappa 2009.12.31. 12:10:55

@Rocko-: Gyere Szegedre, itt még akad! Ha látok, lövök egyet... :)












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása