Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) kresz (720) KRESZ (1) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Nem vette észre a kivilágított villamost, nekiment

2009.12.31. 10:36 :: SilentSound

Valakinek kipattant nemrég egy jó ötlet a fejéből a BKV-nál, telepakoltak egy villamost fényfüzérekkel, ami a 2-es vonalán, a pesti rakparton közlekedik sötétedés után. Amíg az ember nem megy hozzá közel, még jól is néz ki, na de nem is ez a lényeg. VakondM is ezzel az ezernyi kis izzótól ragyogó sárga csodával utazott, amikor egy idióta szabálytalanul eléjük kanyarodott. Egy villamost normál esetben is nehéz nem észrevenni - bár néhány hete az orrom előtt borított fel egy autót az 50-es -, de ahhoz igazán nagy tehetség kell, hogy valaki ezt ne vegye észre. Azt hiszem, kioszthatjuk neki az év lúzere díjat így Szilveszter napján.

Esetünk akár meseként is indulhatna az „egyszer volt, hol nem volt…” kezdetű mondattal, hiszen minden adott lenne ehhez. Történt ugyanis, hogy a karácsonyi ebéd elköltése után úgy gondoltuk egy barátommal, hogy megnézzük milyen a hangulat a városban, milyen vendéglátó egységek vannak nyitva az ünnep dacára és ezek közül hol finom a forralt bor. :)

Miután a külvárosban alig van nyitva akármi, ráadásul ezek az arany m betűs helyek ahol semmilyen bort nem mérnek, így a belvárosba indultunk. Ha már úgyis jár ilyen, akkor gondoltuk kipróbáljuk a karácsonyi villamosát a BKV-nak és megcéloztuk az egyik megállóhelyét.

A képen is jól látható, hogy a villamos beleolvad a környezetébe így valószínűleg tényleg nehéz észrevenni!

Rövid várakozás után meg is érkezett a villamos, mi felszálltunk rá, hogy végre felfedezhessük a várost. Ekkor még nem gondolta senki, hogy utunkat sikerül érdekessé tennie egy autósnak – bár ez a mindennapokban korántsem ritka eset, hogy egynémely közlekedő partner bebizonyítja, hogy jogosítványát akár a Szerencsejáték Zrt.-től kapta nyereményként. Mivel ez a blog nem erről szól, így rögtön az utazás lényegére térnék rá.

A Március 15-e tér fele közeledvén a villamos erősen fékezni kezdett, majd csengetést lehetett hallani, aztán már csak a csattanást. Mindenki az ablakokra tapadt, amiken keresztül egy nem egészen a sínre való tárgyat vehetett észre. A villamos előtt keresztben egy sötétszínű Honda terepjáró foglalt helyet, kissé fennakadva az ördögszekérre.

A sikertelen kísérlet eredménye

Gyorsan tisztázta a két vezető a helyzetet, a Hondát lerángatták a sárgáról és félreálltak vele. Utóbbit olyan jól sikerült kivitelezni, hogy még egy parkoló autónak is nekitolatott az autót vezető férfi. A villamos folytatta útját a végállomás felé, ahol a papírmunka elintézése várta a feleket.

Útközben az utasok viccelődtek és néhány megjegyzés is elhagyta a szájukat az úriember vezetői képességét tekintve amit „természetesen” nem hagyott szó nélkül – a kúltúra pedig kib*szta a biztosítékot. Aztán rájött, hogy talán tényleg jobb lenne egy ilyen helyzet után csendben maradni, nem kellemes ha az embert egy fél villamos lincselné meg.

Ennyit a meséről, most a tények:

A baleset a képen látható helyen történt

A Honda a Pesti alsórakpartról szeretett volna a Belgrád rakpart felé közlekedni egy „tilos behajtani” és egy „jobbra kanyarodni tilos” tábla ellenére, így sikerült a vele párhuzamosan a Jászai Mari tér felé közlekedő karácsonyi kettes villamos elé kerülni ami kicsit megforgatta.

A kereszteződés

Mindennapi tapasztalatok és az úriember villamoson tanúsított viselkedése alapján merem azt mondani, hogy a baleset nem egy egyszerű kis figyelmetlenség miatt következett be, hanem az általános hozzáállás miatt miszerint egy bizonyos értékhatár fölötti autókra és vezetőjükre nem vonatkozik a KRESZ.

A villamoson utazóknak és a környéken tartózkodóknak sikerült egy kis meglepetést okozni, egy lakatos és fényező műhelynek egy kis munkát a válság idejére és egy vétlen vezetőnek jó sok papírmunkát adni a karácsony utolsó napjára! Mesénk hősének pedig akár meg lehet az egyik újévi fogadalma, amiért legalább két hétig sikerül majd kevésbé szabálytalanul közlekednie….

És majdnem végül, de semmiképpen sem utolsó sorban ne feledjétek, már csak ma éjfélig van időtök, hogy saját történetetek beküldésével autózz! blog pólót nyerjetek, használjátok ki a lehetőséget!

Boldog, minden téren sikeres új évet kívánok mindenkinek!

277 komment

Címkék: budapest közlekedés autó baleset béna tömegközlekedés kresz villamos

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2009.12.31. 17:13:32

@flea: ebbol inkabb nem kerunk posztot...

_John_Doe_ 2009.12.31. 17:14:18

@hagyma:
"pl. minek koztelezo x orat elmeleti oktason reszt venni, ha en csak vizsgazni akarok?"
pl.miért kell megtiltani a közterületi alkoholfogyasztást, ha zacskóból vedelhetek?

Hagyjuk ezt, mert mindkét országban vannak számunkra érthetetlen törvények.

TH 2009.12.31. 17:15:59

@Szendwich: @flea: @ruskyy: én is írhatnék posztot arról, hogy egyszer mentem egy tötymörgő autó mögött, aki jobbra húzódott, és fékezett, majd index nélkül kezdett balra kanyarodni, pedig már én előztem.
Elmulasztott
- tükörbe nézni
- indexelni,
és a kurva széles úton tök feleslegesen húzódott jobbra, BALRA kellett volna húzódnia a balra kanyarodáshoz.

Szendwich 2009.12.31. 17:17:26

@ruskyy: Érdekes, én kitudom várni mit csinál az előttem lévő. S csak akkor cselekszem ha már tudom mi a szitu. Ezt elvárhatom mástól is.
Annyira húzódtam csak ki, hogy normálisan tudjak ráfordulni. Nem úgy, mint akinek szándékában áll elengedni a mögötte lévőt. S nem úgy, mint aki megállna. Csak az ilyen hombárok viselkednek így.
Azóta beszéltem cimborámmal, kérdeztem tudja-e ki ez az alak. Mondta, hogy rendőr a srác. Fasza!

2009.12.31. 17:19:36

@Szendwich: nyilvan - a sztorid alapjan - en se kerultelek volna ki, de ha balra kanyarodsz, akkor nem a jobb oldalra kezdesz el huzodni...

Szendwich 2009.12.31. 17:19:51

@TH: Nem mulasztottam el semmit. S nem húzódhatok balra kanyarodás előtt, mert kiviszem a kapu oszlopot.

TH 2009.12.31. 17:19:53

@Szendwich: OK, OK, de kevesen közlekednek csuklós busszal vagy komphajóval, ami indokolja a jobbrahúzódást balkanyar előtt. :)))

_John_Doe_ 2009.12.31. 17:20:00

@Allítólag:
ha gondolod hozok Szekszárdi, és Debrecen példát is. Mivel ezeken gyakran megfordulok. De az ország valamennyi helyén találkoztam már vele. Néhány helyen még egy fehér "gyalogosok" lámpa is villog.

De szerintem ezzel is cáfoltalak.

TH 2009.12.31. 17:20:47

@Szendwich: De én nem rólad beszélek!!! Saját példát mondtam, és nem akartam az állításodat kétségbe vonni! Bár fenntartom, hogy balra nem az út jobb széléről kanyarodunk. Ha középről nem megy egyből, lehet tolatni is.

kispista2 2009.12.31. 17:22:06

@Szendwich: ha kétirányú az utca, akkor balarakanyarodáskor maximum a képzeletbeli felezővonalhoz kell behúzódni. De azt írtad hogy nincs két sáv széles az út, tehát ha a felefővonalnál vagy akkor a másik kerék már az útpadkán van.
Az külön díjazandó hogy rendőr az illető, nincs ott valami kötelező alkalmassági.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2009.12.31. 17:23:12

@_John_Doe_:
ez idevagott
sosem mondtam, hgy az USA a tokeletes mennyorszag/nbar sose mennek haza/
amugy zacskobol sem lehet inni, kozteruleten egyaltalan nem lehet inni/
az mas kerdes, hogy mikor nezhet a rendor a zacskodba:)

_John_Doe_ 2009.12.31. 17:24:18

@Szendwich:
"Érdekes, én kitudom várni mit csinál az előttem lévő. S csak akkor cselekszem ha már tudom mi a szitu. Ezt elvárhatom mástól is."
Nem, nem várhatod el mástól.
Én (balra van a kapum) ha jönnek mögöttem, mindig lehúzódok jobbra, elengedem a szembe és mögöttem érkezőket és utána fordulok be.

Akkor ezt elvárhatom mástól is?

kispista2 2009.12.31. 17:25:50

@_John_Doe_: Lehet hogy kicsit keveredés van, amikor kiegészítő nyilaszöld van akkor nem szokott gyalogosforgalom lenni, de ha a lámpában van pl egyenes és jobbra nyilas zöld ott lehet gyalogoszöld is egyszerre

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2009.12.31. 17:27:06

de ezt tenyleg nem ertem, mar szinte diplomat lehet magantanulokent szerezni
jogositvanyt nem
azert egy KRESZ konyv, megha a magya,r igenis bonylult es trukkos kerdesekkel akarja elerini hogy megbukj\
szoval azert en nagy maganyomban azt hiszem egyeb tevekenyszeg mellett is kepes lennek 1 het alatt elsajatitani
ha meg nem sikerult
trie again
nagy dolog
akik vegig ulik a sok orat azoknak is harmada megbukik

kispista2 2009.12.31. 17:27:22

@_John_Doe_: de ha nem kapuba, hanem szimplán balra akarsz kanyarodni egy másik utcába, akkor is először jobbra húzódsz, aztán kanyarodsz be ha mindenki elment mögötted?

_John_Doe_ 2009.12.31. 17:28:45

@hagyma:
amikor azt írtam "lehet" nem a szabályra, hanem a lehetőségre gondoltam. Hiszen a rendőr nem "házkutathatja" a zacskódat, anélkül pedig nem tudhatja, hogy mit iszol.

Én biztosan nem akarok ott élni.

De szerintem hagyjuk.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2009.12.31. 17:31:23

@_John_Doe_:
hat ha en balra akarok kanayarodni/befordulni. / megallok az ut kozepen es vagy elfogy a szembe jovo forgalom, vagy valaki beenged
/amugy alegtobb altalam latott baleset itt ebbol van2x2 sav
vagy a belsoben
be akarsz fordulni balra
a szembejovo belso sav/eppen az nnan balra kanyarodok miatt akadozik, ezert valaki a belsobol integet, jovan mennyel
Te megy megkoszond
a kulsoben meg folyamatos a forgalom
ha 10 ilyte nem lattam egyet se

az meg teljes keptelenseg, hogy balra akarok befordulni eslotte kimegyek jobbra
ezt nem is ertem

_John_Doe_ 2009.12.31. 17:32:06

@kispista2:
Nem, hiszen ott egyértelműbb, hogy balra akarok kanyarodni.

Ez a kapunál elengedés sem szabály, csupán udvariasság. Nekem úgyis szinte állóra kell fékeznem, miért kényszerítsek erre másokat is?

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2009.12.31. 17:32:35

@_John_Doe_:
haggyuk
es orulunk, ha maradsz
vagyunk mar elegen:)
en azt mondom mindenki eljen ott ahol szeretne
nekem sikerult

TH 2009.12.31. 17:36:17

Na, ez a meddő vita uncsi, valaki jöjjön már, aki komolyan az autóst tartja a vétlen félnek, mert ez így béna...:)))

kispista2 2009.12.31. 17:36:27

@_John_Doe_: Ha nincs a kapu előtt hely és várni kell míg kinyitja amotor akkor valóban jobb lehúzódni. De ha azonnal be tudsz a kapu elé fordulni, akkor balrasorolni egyszerűbb és azonnal kanyarodni.
Akinek ven jogsija az elméletileg tudja, hogy egy álló balraindexelő kocsi balra fog kanyarodni.

kispista2 2009.12.31. 17:39:07

@TH: Ha tornado itt lenne, akkor elmagyarázná, hogy a baleset amiatt következett be, mert a kocsi csak 50-nel ment. Ha 130-cal száguldott volna akkor átért volna a villamos előtt!

TH 2009.12.31. 17:41:21

@kispista2: Valami hasonló értelmi szintű egyedre gondoltam én is, Tornado tényleg tökéletes lenne, és ez egy tök jó magyarázat. A lassúság öl, a sebesség megment! :)

_John_Doe_ 2009.12.31. 17:41:32

@kispista2:
Hidd el, úgy csinálom, hogy a legkevésbé tartsak fel másokat. Nekem semmi időveszteség, még sohasem kellett a nyitott kaput bámulnom az út másik oldaláról. :)

kispista2 2009.12.31. 17:44:50

@TH: És ha a hátsó terelőszárnyakat megfordítja, akkor felemelkedik a kocsi és átrepüli a villamost, ha eléggé nyomja a gázt.

Allítólag 2009.12.31. 17:46:59

@_John_Doe_: Szerintem ezzel nem cáfoltál meg.
A Te példáidban szereplő lámpák nem felelnek meg a hatályos rendeleteknek. Gondolom emiatt benne maradt a nyilas verzió a KRESZ-ben is. Viszont ahonnan elindultunk az ominózus villamosos helytől az már egy átépített kereszteződés és megfelel a hatályos jogszabályoknak. Viszont én azt mondtam hogy könnyebbség lenne, ha itt nyíl lenne mivel a a jogszabály ezt is megengedi. Azonban ezt valamiért nem szeretik alkalmazni.

TH 2009.12.31. 17:49:50

@kispista2: és a Turbo Boost gombot nem kell megnyomnia?

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2009.12.31. 17:56:30

@TH:
igenis fenntartom, ilyen cuccbana villamos nem vehetett volna reszt a forgalomban
lehet BUFE kocsinak nezte ahol forralt bort arulnak
emlekszm az en idomben meg a 3-ik feklampat is tiltottak, mert balesetveszelyes
bruhhaha
most meg 2000 index szanaszet

kispista2 2009.12.31. 17:58:07

@TH: Nem , mert már gondolatvezérléssel működik. Csak a lúzerek nyomogatnak gombokat.

flea 2009.12.31. 18:07:33

@TH: most hogy mondod, az én mazsolám is jobbrahúzódott, széles úton. Különben az életben meg nem úsztuk volna csattanás nélkül.

Nem a Tétényi út kelenvölgyi szakaszán találkoztál véletlenül ezzel a jóemberrel? :D

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2009.12.31. 18:08:51

@sbronzo: @Szendwich: Ráadásul az a legrosszabb az ilyenben, hogy szerintem utólag bizonyíthatatlan az indexelés, maradnak a tanúvallomások, és jelen esetben az "ellenfél" két tanúval is rendelkezett. Max. a sebességére lehetett volna hivatkozni.

Szóval nagy bunkó volt a másik, de talán ilyenkor tényleg jobb sbronzo tanácsát követni. Ha a másiknak nincs agya, legalább Neked legyen.

Egyébként szerintem ez simán lehetett volna egy teljes poszt is. Nem kell a póló? ;-)

OFF BUÉK ON

Marr 2009.12.31. 18:14:44

@ruskyy: Jaja, szerintem itt a probléma:
"amikor picit lassítottam, kiraktam az indexet balra és kihúzódtam egy picit jobbra"
Tehát előbb az index, utána kell fékezgetni meg manőverezni.

TH 2009.12.31. 18:22:12

@kispista2: Mondjuk logikus...manapság kinek van szüksége gombokra? :)

@flea: Nem, nem ott volt, de ez általános tendencia, hogy jobbkanyarhoz balra, balkanyarhoz jobbra húzódnak az autósok... Leszámítva a pótos teherautókat és csuklós buszokat, elsősorban Swifteken és Daewoo Tico-kon figyeltem meg, gondolom ezek sofőrjei egyébként a 7es buszt vezetik, és már bennük van a mozdulat...

Rocko- 2009.12.31. 18:32:07

@kispista2: oké, persze, edig is tiszta sor volt, csak azért javarészt az emebrek tisztában vannak azzal, hogy valamit elbasztak. maximum szarnak rá. ki ennyit ki annyit.
ez meg totálisan nem volt képben. és így van a kezében nehzégép kezelésére enegdély.

@TH: indexelt. nem volt kurva széles az út. tükörbe nézett, mert tudta h ott van mögötte. a kikerülés volt váratlan.

@Tomi324: látom. írtani kéne ezeket.

flea 2009.12.31. 18:34:36

@Rocko-: TH nem a posztbeli történetről beszél. Józanodj ki, aztán olvasd el még egyszer ;)

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2009.12.31. 18:35:29

@TH: hat jobbkanyarhoz bizony elofordul, hogy a felezp melle kel huzodnod
/2 savos utan persze/ es jobbra indexelve, mert annyira szuk egy kis utca, hogy csak padkazva tudnal bemenni
ilyenkor szep ha a jobbra indexxelo es meg mozgasban levo kocsit igyekeznek jobbol"kikerulni"
volt benne reszem
es valtig allitotta, hoy balra indexeltem
2 szerencse colt
az en Ladamnak semmi baja nem lett, a trabikt kicsit megviselte, es egy buszmegallonal tortent
olyan 3200 tanum lett volna, de ezek utan betetlappal elinteztuk
fel se hasznaltam valami minimalis puki lett a jobb sarvedon

TH 2009.12.31. 18:40:03

@Rocko-: Ott voltál te is? Mert én igen. :)
Egyébként mindezt azután követte el, hogy előtte egy egyenrangú kereszteződésben nekem balról jött, és fékezés nélkül húzott előttem, eszébe sem jutott, hogy elsőbbséget is kéne adnia a jobbról jövőknek...

@hagyma: Szűk helyeken előfordulhat, de maradjunk abban, hogy sokan máskor is így navigálnak, mert nem tudnak vezetni.

kispista2 2009.12.31. 18:43:34

@TH:
"
@hagyma: Szűk helyeken előfordulhat, de maradjunk abban, hogy sokan máskor is így navigálnak, mert nem tudnak vezetni.
"
Ja, még a kézifékes kanyarodást sem ismerik.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2009.12.31. 19:16:15

@kispista2:
kanyarodjal mar az en kocsimmal kezifekkel
thx
@TH:
tudom, ,hogy az ideirokon kivul mindenki lama
ez minden autos blogon igy van azert is nezegetem
jokat vidulok
a tv-s blogokon meg senki nem nez Gyoziket csak national Geograpfhokot
mar megszoktam

amugy ha csak az az egy sav van ami elore visz es en jobbra indexelek, meg ha behuzodok a felezovonal melle is, akkor se akarjon megelozni, kikeulni
jobbrol
ha a felfestes engedi , es a forgalom, balrol mehet bannya kanya
ha balra kanyarodok sosem huzodnek le jobbra, mert minek, akkor plane a felezo melle allok
naturlich es balra indexelek
na ilyenkor elmehet jobbrol ha van hely

Szendwich 2009.12.31. 19:47:08

@hagyma: Baszki, fél métert húzódtam ki jobbra, és a kocsi bejáró előtt kb. 5 méterrel. Azért, hogy teljesen normálisan rátudjak fordulni. Ha nem így teszek, akkor keresztbe állok meg a kocsibejárón, és a jobb eleje éppen, hogy elfér az oszlop mellett ahogy tovább fordulok és beállok az udvarra. Nagy a forduló köre az autónak, érted? Így könnyítek a szitun, csak most ép nem várt helyzet volt.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2009.12.31. 20:19:13

az teljesen normalis ha nem allsz be kozepre, mert kell az iv, ha indexelsz
en arrol beszeltem aki direkt lehuzodik jobra hogy elengedje a mogotte levoket mig a szembejvok elmennek
ez hulyeseg
en Joe Den-nek irtam
ha a savomabn allok es indexelek akar a sav kozepen, akar a jobb szelen, ne karjon senki eloxni, meg kikerulni
varja meg amig befejezem amit akarok
a mar jelzett eseteket kiveve/balra indexelek, de jobbra elfer mellettem, akkor mennyen

TH 2010.01.01. 04:26:44

@hagyma: Azért ez nem igaz, sok a láma az ideírók között is. :DDDD

Rocko- 2010.01.01. 10:10:20

@flea: @TH:
oké, csak ha más sztorit ad elő, akkor ne Szendwichre reagáljon. :p

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.01.01. 11:59:39

Arra azért kíváncsi lennék, hogy ha az autómat aggatom tele mindenféle lámpákkal, akkor lemeszelne-e a rendőr.
Ha a fényt kiszedetik az autó alól, akkor a villamost miért szabad karácsonyfává optikai tuningolni.

Az autós persze hülye volt.

Viszont a villamos nem olyan, mint ahogy a képen kinéz.

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.01.01. 12:11:25

"Útközben az utasok viccelődtek és néhány megjegyzés is elhagyta a szájukat az úriember vezetői képességét tekintve amit „természetesen” nem hagyott szó nélkül – a kúltúra pedig kib*szta a biztosítékot."

Én is mindig kiröhögtem az öregasszonyokat, amikor elestek, és összetörték magukat.
Meg a kisgyereket, amikor felkenődött a biciklijével a falra, és kitörött a foga.
Mindig tudtam, hogy ez igazából nem bunkóság, és azt is, hogy az a paraszt, aki szóváteszi.

TH 2010.01.01. 12:13:17

@kolbászoszsömle: azért az kicsit más, nem?

@Rocko-: bocs, de arról jutott eszembe...

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.01.01. 12:40:16

@TH: nem hinném, hogy a kárörömnek fokozatai lennének.
Valakinek lesz kb fél milla kárja, amin elkezdenek poénkodni a kedves kuttúrátt utasok.
Amikor ezt ilyen-olyan hangnemben szóvá teszik, akkor a lincselést emlegti.

Persze a morál az olyan, amilyen.
Sosem néztem ki sokat a tömegközlekedő közönségből, de asszem ez mindennek a legalja.

sreetfighter 2010.01.01. 12:59:16

@kolbászoszsömle:
Az az igazság, hogy aki ilyen hülye, az viselje a kritikát és maradjon csöndben.
Nem voltam ott, de feltételezem azért nem abnormális módon horták le a "sofőrt".
Mégis csak az ő idejükkel szórakozott!

TH 2010.01.01. 13:02:52

@kolbászoszsömle: ez csak káröröm lehet? kb. egy éve láttam, hogy egy csaj beül a járdán parkoló kocsijába, és nagy lendülettel tolatni kezd. Telibe találta a megállni tilos táblát, és még a hátsó ablaka is kitört a lendületes csattanástól. Sajnáltam a csajt a kárért, ami történt, de a szituáció akkor is vicces volt. Vazzeg, lendületből nekimenni a mögötted levő oszlopnak, ami nem akkor került oda...ez vicces. és akkor viccesebb lett volna, ha nem keletkezik ekkora kár a kocsiban, de az okozott kár ellenére azért vicces maradt a szitu.
Az, ha valaki kikanyarodik egy állat mód kivilágított villamos elé, az azért szintén mókás szerintem...:)

TH 2010.01.01. 13:05:51

@kolbászoszsömle: az,ha egy öregember/öregasszony elesik, az egyáltalán nem vicces, mert egyrészt nem a saját bénasága, hanem a kornak velejárója, hogy a járás nehéz, másrészt meg kurva veszélyes, ha elesik. Az teljesen más, ha egy ki-ha-én-nem típusú fickónak jól besül a mutatványa, mint ha egy öregasszony megbotlik, mert már a lábát is alig bírja megemelni.

sreetfighter 2010.01.01. 13:12:11

@TH:
Kár ennyit bizonygatni, értelmes ember nem von párhuzamot a kettő közé.

TH 2010.01.01. 13:20:13

@sreetfighter: na jó, de hátha értelmes, csak nem gondolta végig a kérdést rendesen.

sreetfighter 2010.01.01. 13:23:45

@TH:
Valószínüleg így van.
Erre ő is rá fog jönni...remélem.

Benbe · http://www.benbe.hu 2010.01.01. 13:53:37

@sbronzo: Egyszer megtettem, amit írsz, az se jó. Y-t akartam dobni, kellett a hely, lehúzódtam jobbra jobbra indexszel, kitettem a balindexet, megkezdtem az Y-t, ám az addig békésen mögöttem legelésző autóstárs úgy gondolta a manőver közben, hogy inkább nem követi azt a korábbi gyakorlatát, hogy fölveszi egyre kisebb sebességemet, hanem mikor már kicsit balra állt a kocsim eleje elhúzott mellettem. Satuztam, de kicsi híja volt.

A szabályos egyébként az, amit Szendwhich leírt, balra indexel de jobbra húzódik - ezt sávon belül megteheti. Aki pedig nem tudja értelmezni, hogy a bal index a balra kanyarodási szándékot előzi meg, a balra indexelő és haladó járművet pedig nem szabad kikerülni, az így járt.

kismber 2010.01.01. 14:20:48

@ruskyy: de egy egy savos uton nem keydek elozgetni foleg nem lakoovezetben ejjel felig a padkan

kismber 2010.01.01. 14:22:13

@Szendwich: teljesen igazad van. a srac egy f@aszkalap volt.

_John_Doe_ 2010.01.01. 14:49:49

@Allítólag:
1/1975. (II. 5.) KPM-BM együttes rendelet
a közúti közlekedés szabályairól

A járműforgalom irányítására szolgáló fényjelző készülékek
9. §

"(4)
(...)
b) a felfelé, illetőleg az oldalra mutató nyíl alakú zöld fény a jelzett irányban (irányokban) szabad utat jelez: a jelzett irányban (irányokban) tovább szabad haladni, bekanyarodás esetén a szabad jelzésen áthaladó gyalogosoknak elsőbbséget kell adni;"

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.01.02. 01:31:54

@TH: Pont annyira vicces, mint amikor kivasal egy Honda HRV-t egy villamos.

@sreetfighter: Az empátia hiányának felrovása a jelen esetben eklatáns példája a kettős mércének.
Ha nem töri ki a lábát/szenved maradandó sérülést az öregasszony, akkor miért lenne nagyobb bunkóság azon röhögni, hogy mekkorát esett, és hogy fetrengett jajongva, mint egy olyan emberen, aki éppen önhibájából elveszíti majd félévnyi fizetését?

TH 2010.01.02. 01:56:55

@kolbászoszsömle: vazzeg, Ecsém, te tényleg korlátolt vagy. Ha neked az anyagi kár ugyanakkora, mint a testi, és a saját hülyeségből bekövetkezett baj ugyanolyan, mint ha a testi adottságok miatt történik meg, akkor nincs mit mondanom.

És a másik kérdésre: nem azért vicces, mert súlyos anyagi kár éri, hanem mert ÖNHIBÁJÁBÓL követ el egy olyan bénaságot, ami vicces. Sajnálom azt, hogy anyagi kár éri (bár ilyen értékű autón ugye van casco?), de az, hogy valaki tök szabálytalanul kikanyarodik egy kurva nagy, kivilágított villamos elé, az tök vicces. :)

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.01.02. 09:15:26

@TH: Ecsém, amikor én öregasszonyokat foltozok, az mind azért törte el magát, mert olyan hülye, hogy nem tud várni egy-két órát, amíg felolvad/feltakarítják a jeget, hanem őneki azonnal el kell menni a három zsömléjéért, aztán bebugyolálja magát vastagon, egyik kezében bot, a másik a zsebébe, és hullik, mint a szilva.
Mivel túl van öltözve a tíz kiló ruhával, romlik az egyensúlyérzete, amin nem segít sem a bot sem a zsebbe dugott kéz, elcsúszik, és eltöri a lábát és a kétharmaduk belehal a fekvés során kapott tüdőgyusziba.

Ez is röhelyes, de ezen ritkán vidulok.
Viszont, ha nem törik, csak kék-zöld, akkor simán. Mert nem csak béna, de még hülye is.

Pont, mint a BKV utas a Hondáson.
Mert nem csak az vicces, hogy kurvanagy kivilágított villamos elé kanyarodik valaki, hanem az is, hogy ha valakinek nincs életbevágó dolga az ónos eső után tíz perccel, és mégis kimegy jaszkarizni a hetvenplusz évének minden élettapasztalatával és bölcsességével, aztán összetöri magát.

TH 2010.01.02. 10:12:36

@kolbászoszsömle: ok, akkor egy elhülyült vénasszony hülyesége pont olyan, mint a Hondás. Én borultam fel minden épeszű ok nélkül az autópályán. Maga az esemény durva volt - egy totálkáros kocsi, összesen három ember a kocsiban (szerencsére mindannyian megúsztuk), de a baleset annyira totál az én hibám volt, és annyira abszurd volt, hogy a nyílegyenes, csontszáraz autópályán valaki képes felszaladni a szalagkorlátra, hogy én bizony utólag azért ezt is kissé viccesnek érzem a maga abszurditásában. Fogadjuk el, hogy különbözik a humorérzékünk, jó?

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2010.01.02. 10:37:40

@kolbászoszsömle: Mondjuk szerintem az is egy szempont, hogy a szenilis öregasszony senkivel nem tol ki, csak magával, míg a posztban említett Hondás egy egész villamost feltartott. Hogy aztán ezért mi járt volna neki inkább, az, hogy kiröhögjék, vagy egy jó nagy pofon, azon lehet elmélkedni.

Egyébként meg lehet még az öregasszony vs. szegény Hondás hasonlatot ragozni, de szerintem tíz emberből kilenc az öregasszonyt sajnálni fogja, a Hondást meg nem. És szerintem igazuk is van.

És ezt azzal együtt mondom, hogy a feleségem nagynénje a mostani havazásban törte el a lábát, mert okvetlenül fontosnak tartotta, hogy elmenjen a misére és amikor meghallottam, nekem is pont az volt a reakcióm, hogy mi a fenének nem tudott otthon maradni, a Jóisten biztos nem haragudott volna meg rá.

kispista2 2010.01.02. 10:43:15

@promontor: az öregasszony nem fog halálragázolni miközben eltaknyol a járdán. De a hülyehondás hogy venné észre a gyalogost a zebrán, ha a villamost sem vette észre?

TH 2010.01.02. 10:43:44

@promontor: vazzeg, hogy Isten nem figyel a misére igyekvőkre se...cöcöcö...hát neki semmi sem szent? ;)

TH 2010.01.02. 10:45:46

@kispista2: és akkor nem örülhetünk, hogy nem gyalogost gázolt, csak a villamos elé hajtott picit?

sreetfighter 2010.01.02. 10:56:29

@kolbászoszsömle:
"aki éppen önhibájából elveszíti majd félévnyi fizetését?"
Viccelsz ugye?
Talán orvos (embereket foltozol) létedre nem dudsz szöveget értelmezni?
Szerinted a hondás nem volt hibás? Akkor a jogosítványodat is elfelejthetnéd.
Úgy látszik tévedtem veled kapcsolatban, amit igazán sajnálok.
Az öreg emberekkel kapcsolatban van igazságod, de ez nem változtat a tényen, hogy neked nem normális a hozzáállásod a témához.

VakondM 2010.01.02. 10:56:39

@TH: Attól függ milyen villamos elé! Ezen - ahogy a képen is látszik - a lökhárító bal sarkán lejött a festék. Kis festés és jó vagy. Ugyanez a Combinon nem lenne ilyen olcsó, ott ugyanúgy mint a mostani autókon, lehetne cserélni pár elemet amik ugye nem 200Ft-ba kerülnek. :S
Amikor elkezdett közlekedni ez a villamos akkor arról beszélt mindenki, hogy ezt már csak észreveszik és HA netán mégis csattanna valamivel akkor nem lehet mondani, hogy nem látta. A barom Hondásnak sikerült ezt felhozni mentségként.... :)

TH 2010.01.02. 11:03:32

@VakondM: erre a szitura gondoltam így. Az sem lett volna vicces, ha 50-el belerongyol a villamos és megsérülnek egy csomóan, de ez a kis koccanás így jó lecke lehetett a Hondásnak. Ezt nem akarja megérteni kolbászoszsömle, de talán ő volt a sofőr. :)

VakondM 2010.01.02. 11:36:53

@TH: Jó volt a vezető reakció ideje és jól vészfékezett. Ennek köszönhető csak, hogy nem lett ismét acéllap a Hondából mint gyártás előtt. Viszont a villamoson a pasas bemutatkozott, megmutatta mennyire is primkó. Ránézésre ugye a ruha sem volt rajta 100 alatt, pulcsi feltűrve, hogy látszódjon a karórája sem Q&Q - de persze ez volt a külső.
Miután megjegyezte az egyik utas, hogy itt van aki lottón nyerte a jogsiját előadta magát és ekkor hangzott el az is, hogy nem direkt ment neki, nem vette észre. Persze ugye a táblákat sem és az útburkolati jelet sem. Ennek az, hogy már a Honda emelgetése közben és a végállomás fele is rajta röhögtek jobb lecke volt mint az, hogy pár száz ezret kifizet vagy vesz egy új telekjárót.

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2010.01.02. 12:48:29

@kispista2: Persze, szerintem lényegében én is ezt mondtam...

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.01.02. 15:39:30

@sreetfighter: Szerinted az önhibájából az mit jelent?
Azt, hogy a saját hibájából, vagy azt, hogy nem is volt hibás?

Szövegértelmezés...

@promontor: Amikor megy a mentő összeszedni, és azt kell kerülgetni, kurvára kitol veled, meg akkor is, amikor szerelgetik, befektetik a kórházba, hazaadják, közben adják neki a gyógyszereket, és mindezt azon a pénzen, amit még nem loptak ki a kórházakból, egészségügyből.
A hondás legalább a saját pénzét szarja telibe az öregasszony meg a TB-jét.

@TH: Szerintem más az, ha az ember saját magát kiröhögi, meg, ha azt röhögi ki, akit elüt a villamos.
Az ami miatt ez számomra kicsit visszás, az ez: "Útközben az utasok viccelődtek és néhány megjegyzés is elhagyta a szájukat az úriember vezetői képességét tekintve amit „természetesen” nem hagyott szó nélkül – a kúltúra pedig kib*szta a biztosítékot. Aztán rájött, hogy talán tényleg jobb lenne egy ilyen helyzet után csendben maradni, nem kellemes ha az embert egy fél villamos lincselné meg."

Magyarán, a posztíró és a BKV utasai azt gondolják, hogy ha valaki hülye, és ez miatt nekiállnak alázni, annak ezt szó nélkül tűrnie kell, mert, ha nem tűr, akkor megverik/meglincselik.

Én bevallottan nem vagyok az empátia bajnoka, de szándékosan és tudatosan alázni azt, aki elkúrt valamit, azt nem szoktam, lévén van annak elég baja enélkül is.
Igaz, én nem vagyok cigány.

sreetfighter 2010.01.02. 15:53:39

@kolbászoszsömle:
Teljesen igazad van EBBEN! Már vártam a reagálást, mert én is észrevettem a hibámat.
Bocsánat!
A többiben viszont nem értünk egyet!

sreetfighter 2010.01.02. 16:07:51

@kolbászoszsömle:
"de szándékosan és tudatosan alázni azt, aki elkúrt valamit, azt nem szoktam, lévén van annak elég baja enélkül is."
Egyébként kiváncsi lennék melyik utas hagyna szó nélkül egy ilyen pofátlan, hülye manővert, amikor feltartja a közlekedésben, és az idejét rabolja.
Nem hiszem el, hogy Te szó nélkül hagytad volna, mert a hondás direkt szabálytalankodott és még vak is volt.
Azt pedig, hogy ez mennyire volt alázó szöveg azt csak VakondM tudhatja, de ő ezt viszont nem fejtette ki részletesebben.

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.01.02. 16:17:24

@sreetfighter: Ezen kár vitatkozni.

A posztíró szerint szótlanul tűrnie kellene a másik jármű utasainak alázását, és amikor ez nem történik meg, akkor fenyegetően lépnek fel vele szemben.

Az, hogy szabálytalankodott, balesetet szenvedett, az egy dolog. A villamos is szabálytalan volt (ilyen világítással nem hiszem, hogy forgalomba engedhető lenne egy jármű), mégsem anyázza senki.

sreetfighter 2010.01.02. 16:30:51

@kolbászoszsömle:
A vita mindig a kultúráltságon múlik. Sokan az érvek helyett anyáznak, verekedni akarnak stb.
A normális kritikára normális válasz esetén, nincs lincselés, de nem voltunk ott, nem tudhatjuk, hogy folyt a vita.
Egyébként erre nem lehet normális választ adni csak egyet: Bocsánatot kérek mindenkitől nagyon elnéztem valamit.
Hidd el nem valószínű, ha ezt megteszi tovább csesztetik, de ezt nem tette, megérdemelte.
A villamosról írt kritikád vicces, csak nem azt akarod kihozni, hogy az volt a hibás, mert túl feltünő, figyelem elterelő???
Egyébként zárt pályán mozog ezért más szabály vonatkozik rá mint a többi járműre, de biztos nem volt szabálytalan.

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.01.02. 16:45:16

@sreetfighter: nem, nem ezt akarom kihozni.
Pusztán annyit mondtam, hogy kétlem, hogy a villamos abban az állapotában a magyar szabályok szerint forgalomba engedhető volt, ha zárt pálya, ha nem.

Az, hogy a vita a kulturáltságon múlik, az nem vita.
Viszont a vita a két sofőr között kell, hogy lezajlodjon, mert az utas az egy kibic. Minden felelősség a sofőré, ezért az utas pofája lapos.
Ha autóban utazik, ha villamoson, ha repülőgépen.

Ez pl a kultúra azon része, amit illene megjegyezni.

sreetfighter 2010.01.02. 16:54:14

@kolbászoszsömle:
"Viszont a vita a két sofőr között kell, hogy lezajlodjon, mert az utas az egy kibic. Minden felelősség a sofőré, ezért az utas pofája lapos."
Kétségtelen, hogy így kéne lennie, de azt el kell ismerned, hogy teljesen életszerűtlen.
Gondold el, hogy a családoddal utazol és a feleséged vezet -feltevés!!!- és okoz egy komoly balesetet, aminél azért nem egyértelmű a helyzet.
Nem tudom elképzelni, hogy nem szólnál bele a vitába a másik sofőrrel.
Ilyen a világon nincs!
Az utasok is érintve voltak "érzelmileg", mert őket is feltartotta a töketlen sofőr.

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.01.02. 17:36:35

@sreetfighter: Nekem úgy tűnik, hogy lezajlódott a történet feldolgozása, és nem az a konklúziója a poszt írójának, hogy nohát, ott volt egy balfasz, akihez idomult a sok bunkó utas, hanem az, hogy milyen fasza gyerekek is voltak az utasok, akik képesek lettek volna akár pofánvágni is azt, aki (amúgy teljesen jogosan) kikérte magának azt, hogy mindenféle jöttment utasok beleugatnak a dolgába.

Az a probléma, hogy egyszerűen fel sem tűnik a kommentelőknek az, hogy kibaszott nagy bunó a posztíró, mert olyan mélyre süllyedt az abszolút morál.

Itt van ez a megjegyzése is: "Mindennapi tapasztalatok és az úriember villamoson tanúsított viselkedése alapján merem azt mondani, hogy a baleset nem egy egyszerű kis figyelmetlenség miatt következett be, hanem az általános hozzáállás miatt miszerint egy bizonyos értékhatár fölötti autókra és vezetőjükre nem vonatkozik a KRESZ."

Baszom! A villamossal nem vitatkozik _senki_.
Az lehet, hogy akkor megy a pályán, amikor nincs ott az a vasdarab, de nem megy ki elé ha látja, mert a drága autóra annyira biztsan vigyáz a gazdája, hogy nem akar megküzdeni a villamossal.

A posztíró egyszerűen egy rosszindulatú gyűlölködő ami őszinte helyeslést vált ki a többségből.
Ez ami nagyon szomorú.

Kalányos Márió 2010.01.02. 19:19:43

@Benbe: Én azt ajánlottam, hogy jobbra index, jobbra lehúzódás, megállás, megvárni amíg kikerül mindenki mögüled, és akkor úgy befordulni balra a garázsba ahogy csak tetszik.
Akár index nélkül is! ;)

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2010.01.02. 20:06:52

@kolbászoszsömle: Ha a villamos kevésbé gyorsan fékez, akkor a Hondáshoz is ugyanígy mentőt kell hívni és ugyanúgy közpénzből kell összedrótozni. Ráadásul a villamoson vétlen utasok is simán összetörhették volna magukat. Szóval talán nem ezen az alapon kéne összevetni a két esetet, hogy kinek mennyibe kerül a kár.

Az szerintem sokkal relevánsabb, hogy valaki alapból fittyet hányt a szabályokra és ezzel nemcsak magát, hanem másokat is veszélybe sodort. A nyugdíjas az ónos esőben lehet, hogy felelőtlen, de nem sért szabályt és nem sodor veszélybe mást.

Ami meg a morált illeti, lehet, hogy egyesek túl erős megjegyzéseket tettek a villamoson, de ha összevetem a gúnyolódást azzal, amit a Hondás csinált, akkor megintcsak azt látom, hogy nem ugyanaz a súlycsoport, és nem a Hondás javára.

VakondM 2010.01.02. 23:23:47

@kolbászoszsömle: Na azért mindent talán mégse!
Szokásos á még beférek elé mert lehet és megy.
Nem érdekli sem tábla sem útburkolati jel sem elsőbbségi viszony. Ezek után tesznek egy megjegyzést, hogy itt van aki a lotton nyerte a jogsiját.
Senkit sem érdekel, hogy balesete volt, ennyire hülye! Megérdemli! Egy idióta barom volt. 26000 LED van a villamoson és 2 megállóval előbbről lehet látni, neki volt képe azt mondani nem látta. Az ilyen most komolyan hogy kap jogsit? Nem azt kell látni, hogy 72, 48, 56. Kell látni a jobbra kanyarodni tilos táblát, az útburkolati jeleket a vele szemben egyetlen sávban álló autókat és egy kur..a nagy közeledő karácsonyfát (vagy díszkivilágítás nélkül simán a nagy sárgát). Az ilyentől HELYBEN kell elvenni a jogsit mert nem egy dolgot nem látott és valamit elnézett és abból lett a baleset.

VakondM 2010.01.02. 23:33:43

@kolbászoszsömle: Nem rosszindulatú csak mindennap ezekkel a barmokkal szembesülők a napi 8-9 óra munkaidőm alatt amikor még éppen befordul a villamos elé, még éppen átfér a már rég piroson és amikor a csengetést hallja, hogy figyeljen akkor csak arra van emléje, hogy lehúzza az ablakot és kurva anyázva beintse. A Hondásból és a hozzá hasonlóból - ha más nem figyelne a hülyeségére - százszámra vinnének naponta a balesetire és a hullaházba. Szerintem nem csak nekem van elegem ezekből a parasztokból akik a hitel hintóból úgy néznek le rád mintha big footba ülnének és egy tank sérthetetlensége védené őket a teljes magyarországi biztosítási cégek szövetségével a háta mögött. Az ilyenen azok akik kielőzik a zebránál megálló autókat mert nekik sietős és majdnem keresztül mennek a gyalogoson. Az ilyen az akitől az említett, vagy hasonló eset után helyből venném el a jogsit és ha még mindig akkora májer akkor járjon sofőrrel.

VakondM 2010.01.02. 23:38:00

@promontor:
Pontosan!
Egy személygépkocsiban azért sokkal több védelem áll rendelkezésedre mint egy buszon villamoson a városban. Előbbiben ugyanis nincs álló utas aki könnyen elesik, és van biztonsági öv (ami akkor épp nem is volt bekapcsolva - mert ugye minek az).

kispista2 2010.01.03. 00:09:04

Ha a villamos vagy busz vészfékez, az álló utasok könnyen eleshetnek amiből súloys sérülés is lehetséges. Tehát elég sok közük van ahhoz hogy mit csinál a hondás és hogyan veszélyezteti az utasokat.

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.01.03. 08:35:45

@VakondM: Szóval beszólni kell, meg lincseléssel fenyegetőzni.
Az _utasnak_.
Értem.

flea 2010.01.03. 10:09:39

@kolbászoszsömle: mondták már páran, de szívesen mondom én is: az is elmehetne a jó francba, aki kiengedte a karácsonyfát a forgalomba. (Sőt már eleve aki kitalálta.)

Ettől függetlenül a hondás hülye (nem kicsit: nagyon!), az utasoknak pedig jogában áll ezt szóvátenni. A lincselésre vonatkozó megjegyzés, ha jól látom, csak az ezt követően kialakult szóváltásban hangzott el, az is _lehetett_ indokolt, nem tudjuk. Szerintem eleget lovagoltunk már ezen.

sreetfighter 2010.01.03. 10:40:09

@flea:
"A lincselésre vonatkozó megjegyzés, ha jól látom, csak az ezt követően kialakult szóváltásban hangzott el, az is _lehetett_ indokolt, nem tudjuk."
A szóváltásban semmiféle lincselés nem hangzott el!
Ezt csak a poszt írója vetette fel, hogy ha sokat jára szája a hondásnak, akkor meg is verhették/licselhették volna.
A licselés nagyon rossz szóhasználat ebben az esetben, mert ha már nagyon pofátlan, akkor max. valaki pofán vágja, aztán kész.

flea 2010.01.03. 12:05:43

@sreetfighter: jogos. Akkor pláne nem értem, mit van ezen bárki fennakadva, nyilvánvaló komolytalan túlzás, nem pedig fenyegetés... De túltárgyaltuk.

VakondM 2010.01.03. 13:00:16

@kolbászoszsömle: Lincselésről szó sem volt. Egyszerű vélemény nyilvánításról igen, ami annyit tett hogy páran megjegyezték hogy a lottón nyerte a jogsit. Ku..va anyázás senki részéről nem volt. A barom pedig úgy kezdte amikor egyik ilyet meghallotta, hogy hozzám szóltál kicsköcsög szájba b..lak.
Miután pedig a fél villamos (az a fele aki nem ült) elég erősen volt kénytelen kapaszkodni ez nem hinném hogy jogtalan megjegyzés volt. Az lett volna jogtalan ha én mint egyszerű utas megkérdeztem volna, hogy hogy nem vett észre egy ilyen járművet ami úgy néz ki mint a coca cola kamion? Mivel nem én voltam a vezető, ezért nem tettem.

VakondM 2010.01.03. 13:06:07

@flea: Ha a szabályoknak megfelel akkor miért ne járhasson? Akinek nem tetszik nem száll fel rá, de a tapasztalatok azt mutatják, hogy a megcélzott rétegnek tetszik.
Azt eleve sosem értettem, hogy hogy van olyan barom aki nem veszi észre a közeledő villamost, de hogy ezt....
Az Eötvös téren történt tavaly tavasszal olyan baleset ahol az autós SEM a közuti fedezőjelzőt SEM a közelgő villamost nem látta és nem hallotta közeledni. Aztán ott a Ford be lett gyűrve a támfalhoz elég durván.
Mint már írtam ezektől HELYBEN alkalmatlanság miatt EL KELL venni a jogosítványt, mert ne azt olvassa le a tábláról, hogy 72 48 56 és hallja ha a doki súg neki valamit.

sreetfighter 2010.01.03. 13:56:46

@VakondM:
"A barom pedig úgy kezdte amikor egyik ilyet meghallotta, hogy hozzám szóltál kicsköcsög szájba b..lak."
Ha ezt elöbb leírod, akkor talán kolbászoszsemle is máshogy reagált volna!

Benbe · http://www.benbe.hu 2010.01.03. 14:14:06

@flea: a villamos szabályosan volt kivilágítva.

flea 2010.01.03. 15:01:52

@VakondM: @Benbe: ha úgy néz ki, mint a képen, akkor kétlem, hogy szabályos. Ha mégis az, akkor rosszak a szabályok. De ez csak az én véleményem.

Észrevenni nyilván azért nem vette észre, mert se tükörbe, se direkt nem nézett arrafelé... jöhetett volna ott King Kong egy F-16-ossal a bal kezében, akkor is kihajt :) Tehát a villamos kivilágítása az autósról alkotott véleményemen nem változtat.

VakondM 2010.01.03. 15:07:15

@sreetfighter: A postban benne van, hogy a kultúra pedig kib.szta a biztosítékot :) Gondoltam ez világos! ;)

VakondM 2010.01.03. 15:10:42

@flea: Most tekintsünk el attól, hogy szabályos vagy sem, vagy nem szabályos de semmi nem tiltja. Erről is meg tudnánk írni egy postnyi hozzászólást.
A tények:
- Így néz ki az ördögszekér
- Nem vette észre a villamost
- Jobbra kanyarodni tilos táblát
- Behajtani tilos táblát
- Útburkolati jelet
(Esetleg észre vette de szart rá)

Felmászott a villamosra, pont.

sreetfighter 2010.01.03. 15:12:34

@VakondM:
Bebizonyosodott, hogy mégsem!

VakondM 2010.01.03. 15:30:21

@sreetfighter: Rendben, elnézést kérek a pontatlan fogalmazásért!

Benbe · http://www.benbe.hu 2010.01.03. 17:35:35

@flea: szabályos. A KRESZ kivilágításról szóló pontja nem vonatkozik a villamosra (a gépjárművek mellett föl van sorolva, hogy mire érvényes még), a villamosos forgalmi utasítás pedig "legalább egy homlokfényszóró"-ban állapítja meg a kivilágítást. Itt ez stimmel.

Mivel szabályos, ezért nem megtévesztő, tehát a forgalomban résztvevőnek föl kell lennie készülve egy ilyen érkezésére. Én is meglepődtem életem első ökrösszekerén meg kilógó kapás bicikliző bácsikáján, de egyiknek sem mentem neki.

flea 2010.01.04. 11:34:29

@Benbe: "mivel szabályos, ezért nem megtévesztő"

Ez a logika kb. annyira stimmel, mint a "mivel nem törvényellenes, ezért tisztességes". Példákat inkább nem sorolnék.

De mint már mondtam, aki kihajt egy ilyen elé, pláne szabálytalanul, az ettől függetlenül tökhülye.

Benbe · http://www.benbe.hu 2010.01.04. 21:09:05

@flea: Sajnálatos, de a közlekedés logikája már csak olyan, hogy ami szabályos, az tisztességes is. Arra és csak arra kell fölkészülnöd.












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása