Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) KRESZ (1) kresz (720) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Szívni fogsz, ha ma autóba ülsz Budapesten!

2010.01.12. 08:06 :: SilentSound

Megvolt a reggeli köröm Pestszentimréről a belvárosi Markó utcába, majd onnan vissza Kispestre. Még pont időben, hatkor indultam. A Nagykőrösi úton befelé már érezni lehetett, hogy olyan a forgalom, mint máskor 8 körül. Az Illatos út - Külső Mester utca útvonal teljesen tiszta volt, a pesti rakpart kicsit lassan ment, de fennakadás fél hét körül még ott sem volt.

A belvárosban még válogathattam is a parkolóhelyek közt, ennyire korán még a legpesszimistább 8-9-re járók se mentek be dolgozni, édesanyámat kivéve persze. Visszafelé a rakpartra felhajtáskor egy piros WagonR-es köcsög direkt nyomott egy padlógázt, mert képem lett volna elé besorolni a gyorsítósávból, neki külön üzenem, hogy kapja be és kívánom neki, hogy sok helyre kelljen még ma mennie Budapesten és szívjon a dugóban egész nap. Kipufogógázt. De ennyit a személyes sérelmemről, ugorjuk.

Hét óra felé közeledve egyre jobban sűrűsödött a forgalom, szerencsére főleg a városba vezető utakon. A menekülőutak még járhatók voltak, gondolom azért, mert akik máskor BKV-val járnak munkába, azok annyira nem ismerik ezeket.

Aztán a Határ út előtt egy sarokkal rákanyarodtam az Üllői útra, onnan már gyakorlatilag állt a forgalom fél nyolc táján, Pestszentlőrinc közepéig egészen biztosan, onnan kifelé nem tudom, mert ott lekanyarodtam és hazanavigáltam, mert rövid kispesti kitérőmkor kiderült, hogy a kulcsomat az irodában hagytam, ahol persze még nem volt senki.

BKV buszt, villamost nem láttam egy darabot sem. Metrót se, de annak gondolom más lehet az oka.

Ti mit tapasztaltatok? Várom kommentben az időbélyegzővel ellátott beszámolókat, véleményeket!

258 komment

Címkék: budapest közlekedés bkv autó tömegközlekedés dugó

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Leadfoot 2010.01.12. 08:13:01

Pécs-Szekszárd erős forgalomban 40 perc. :-) Bocs...

_B_ 2010.01.12. 08:27:44

Az állat, hogy reggel 6-os indulással 15 perc alatt beértem kocsival... de nem tudom hogy fogok hazamenni 3-kor, lesz aki még akkor is a dugóban áll munkahely felé tartva :))

Tron65 2010.01.12. 08:36:31

A mostaniról mondhatni nincs tapasztalatom: a Köki-Árpádhíd távolságot a föld alatt tettem meg. Addig-onnan séta, kb 15 perc.
De a multkori !!!
Reggel még egészen szépen be tudtam jönni, viszont hazafelé a Felvonulási téren átjutni a busznak másfél (!) órájába került a sok barom autós miatt.
Tessék már mondani: előírás, hogy egy kocsiban Bp területén legfeljebb 2 ember ülhet? (ugye az átlag 1.2-1.4)
És persze szidják a buszokat, nameg főleg egymást. Miközben ugyan azt csinálja őis.

Yoli87 2010.01.12. 08:38:06

Itt kőbányán egy darab buszt és villamost sem láttam...
Ezért se suliba se munkába nem megyek....
Készítek egy jó nagy adag popcornt és egész nap csak csillagok háborúját vagy star trek-et nézek.
Remélem ezekből el tudok lesni valami alternatív közlekedési módok! :-D
Jó napot mindenkinek!

ex-dr. vuk 2010.01.12. 08:41:21

Ideje atszokni bringara sracok :) Az sosem sztrajkol :)

ex-dr. vuk 2010.01.12. 09:00:20

Egyebkent is. En ma gyalog 3 perc alatt ertem be dolgozni. :) Igaz Szegeden.

atila68 (törölt) 2010.01.12. 09:06:31

...és közben jár a viszonylatok egy jelentős része!
Nem tudom ez volt e a célja a szakszervezeteknek, de ezzel szív csak igazán a BKV.

Matrix_ 2010.01.12. 09:09:14

Pomáz: Lakás->ovi; reggel 6:45, bő 5 perc, átlagos napon is ennyi:)
Pomáz-Népliget:45 perc helyett 1 óra
semmi olyan extra ami egy átlagosan szar napon ne lenne. csak buszokkal nem találkoztam. Viszont a dugóban majdnem rámcsorgott egy kisköcsög. Ha nem dudálok rá tuti belémgurul. HOgy mik vannak!

xaba99 · http://landf.blog.hu 2010.01.12. 09:20:52

7-es buszcsaládra rá lehet fogni, hogy "jár"

XVI: csömöri és rákosi út teljesen be volt állva
XIV: thököly út róna és hungária közötti szakasza kicsit rosszabb, mint máskor.
XIV-VI: hungáriától hősök teréig alig volt forgalom

reggeli meteidő a szokásos 40 perc helyett 60. nem volt vészes. hóesés utáni reggelek rosszabbak.

Szendwich 2010.01.12. 09:26:07

Szavazo doboznal kellene olyan lehetoseg, hogy "Silent tul agressziv". Igy a WagonR-es is tudna mire szavazni :D

PitBuli 2010.01.12. 09:29:14

@xaba99: hasonló a tapasztalatom, a külvárosi részen nagy a forgalom, de beljebb nagyjából a megszokott képet lehetett látni.
Viszont csomó parkolóhely van! Valószínűleg sokan mennek dolgukra a belső kerületekből is autóval, ezért van hely, felszabadulnak az állandóan parkoló autók helyei.

PitBuli 2010.01.12. 09:31:17

BKV sztrájkot minden napra!

xaba99 · http://landf.blog.hu 2010.01.12. 09:32:07

@PitBuli: igen, a felvonulási téren sokkal kevesebb kocsi parkol, mint más napokon

Pál a postoló · http://autostat.hu/magazin 2010.01.12. 09:42:50

Budaörs - Duna Plaza: 90 perc, de a tragikusan beállt M7-esen kívül semmi gond nem volt. Ja, 7:45-kor startoltunk telekocsi üzemmódban és ezt szeretnénk hazafelé is megjátszani...ettől azért már egy kicsit félek...

Leadfoot 2010.01.12. 09:51:04

Hmmm... én nem tudtam, hogy Budapestből áll az egész ország. :-)

csubicsabi 2010.01.12. 09:55:40

Pesterzsébet-Árpád-híd 35-40 perc

gio · http://www.napiauto.blog.hu 2010.01.12. 10:05:29

nem volt vészes! Csepelen a HÉV mellett a plázáig állt a sor, ez nem szokott így lenni. a Szabadkikötő 2 sáv, már a sínekig bedugulva, azonban kiderült, hogy egy lerobban autót kellett kerülgetni, és azért!

így később teljesen sima volt. Lágymányosi OK, budai felső OK, utána a körút budai folytatásán (fene tudja milyen út az) nagyon is OK, reggeli forgalomnál is kevesebb! parkolóhely azonnal lett.

utána MOM Parktól Budakesziig teljesen OK, moszkvánál kis torlódás a Hűvösvölgy felé kanyarodóknak.

gio · http://www.napiauto.blog.hu 2010.01.12. 10:09:28

@PitBuli: érdekes, hogy eltekintve attól, hogy tényleg több az autó, mégis jobb a forgalom ritmusa és gyorsabban lehet haladni, mert nem tartanak fel a kék dobozok.

jók az ilyen sztrájkok, a buszosok bebizonyítják, hogy nincs is rájuk olyan nagy szükség :))

abból a néhány milliárdból, amit a fizetésükre költenek, mindenkinek lehetne venni egy kismotort meg egy használt autót, aki BKV-zik, rögtön megoldódna a városi közlekedés problémája.

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2010.01.12. 10:11:25

@Szendwich: Abszolút normálisan próbáltam besorolni elé, egyértelmű volt, hogy csak baszakszik velem. A gyorsítósáv meg tök rövid ott, úgyhogy erőset kellett fékeznem, mert a szembejövők sávjába nem akartam átcsúszni. A mögötte jövő viszont rendes volt, majdnemhogy megállt, hogy beengedjen. Csak azt nem láttam a tükörből, hogy milyen kocsi volt. :)

Eleg_Volt_a_hazaarulasbol! · http://ciganybunozes.blog.hu 2010.01.12. 10:20:24

Dunakeszi-gyongyosi utca: 20 perc.
nem volt itt szivas...

OmegA404 (törölt) 2010.01.12. 10:21:27

Elmondanám, hogy segwayel mentem, olyan litániákat küldtem a BKVnak, amitől többgenrációra visszamenőleg forognak a sírjukban az érintettek.

Egyáltalán szükség van BKVra?

Leadfoot 2010.01.12. 10:21:37

@boylepke: :-D

Csak megjegyeztem, hogy kéne a szavazásba egy "máshol élek, nem érdekel", vagy egy "mi van? ki sztrájkol?" vagy hasonló opció. :-))

vekkerek · http://www.vekkerek.hu 2010.01.12. 10:22:33

a szentendrei hév megmentette a céget :)

dzsedi 2010.01.12. 10:22:41

pöttyös utca - mom park 50 perc, vót má rosszabb is, 08.25-09.15.

OmegA404 (törölt) 2010.01.12. 10:22:55

A négyesmeteo árát elsosztod BP és agglomeráció lélekszámval... és azt kapod, hogy mindekinek vehetnének belőle robogót.
Igen a csecsemőknek is.

esef 2010.01.12. 10:25:42

Óbuda-Népstadion a szokásos 15 perc alatt megvolt, reggel 6-kor mint mindig... Délután a Népstadion-Óbuda is meglesz a szokásos 15 perc alatt, csak tudni kell, hogy merre lehet "kertek alatt" átjutni...

Pál a postoló · http://autostat.hu/magazin 2010.01.12. 10:25:44

@Leadfoot: igaz, igaz...Silent beleírhatta volna a szavazógép címsorába :P

Leadfoot 2010.01.12. 10:26:51

@SilentSound: Egy ilyen pöcsmadár miatt egyszer volt szerencsém kis híján csattanni.

Doubledeceker 2010.01.12. 10:28:52

Gyerekek én 80-90-el száguldoztam összevissza, ilyen jót még nem közlekedtem, igaz én mindenütt kifelé, vagy a Dunával párhuzamosan nyomultam...

De, hogy mi lesz délután a franc sem tudja, mert ennyi autót még életemben nem láttam.

Gaskó.. Á hagyjuk is.....

veronyy 2010.01.12. 10:32:15

Reggel én kivártam a villamost, de most olvastam, hogy egyre ritkábban járnak. Hazafelé telekocsizok, szerencsére találtam a www.utazzunkegyutt.hu -n egy autóst, aki hazavisz. Ha lassabban is, de hazajutok...lehet bkv-val nem jutnék haza egyáltalán.

metal · http://electric.blog.hu 2010.01.12. 10:35:07

Mány-Zsámbék-Budakeszi-Roosvelt tér reggel 6-os indulással, még nem volt veszéllyes, de már látszott, hogy erősebb a forgalom az átlagosnál. Mivel 6.30-7 körül amúgy is simán beáll a Budakeszi emelkedő, most belegondolni sem akarok, hogy mi van ott!
Köszönjük BKV! Köszönjük Szakszervezet! Köszönjük Sofőrök!

Tomzone 2010.01.12. 10:36:00

Falusiak ne irjanak!

Minden Nick Foglalt Már Talán Ez Nem 2010.01.12. 10:37:19

De jó, hogy elköltöztem onnan!!!!

Most már "vidéken", egy megyeszékhelyen lakom, a város széléről járok a központba dolgozni autóval, 10 perc ha még lámpákat is kapok. Ha zöldön végigmehetek, akkor 6.

Isten őrizz hogy visszamenjek BP-re.

Nem kárörömnek szántam, de ez is a magyarországi helyzetjelentés része.

Minden Nick Foglalt Már Talán Ez Nem 2010.01.12. 10:38:54

@Tomzone: Pedig a tanyákról bejutni a városba lehet másfél óra is.

Önjáró Talajgyalu 2010.01.12. 10:42:01

Angyalfoldrol Obudara mentem melozni. 9 korul meg iszonyu dugo volt a Vaci uton befele, foleg az Arpad hidra felfele hajtok miatt, meg akiknek 5 meterrel a feluljaro elott jut eszebe a belsobol a legkulsobe sorolni. Marhak. De mire fel ora alatt felvettem 2 kornyekbeli kollegat (Beke teren), lelohadt a roham, fel tizre tehat a Vaci ut teljesen kiurolt, es meg az Arpad hidon is viszonylag siman at lehetett menni. A Szentendrein kifele meg nem volt dugo.

Szerintem kb. 5 perccel lassabban ertem be mint szoktam, bar en amugy is kocsival jarok. (Elotte tiz evig BKV-val jartam, de nincs kedvem egy autoval 15 perces utat 45 perc alatt, ket atszallassal megtenni.)

BKV tehat jelentem, szanaszet szophat. Meg a varosvezetes is, amiert meg mindig nincs Aquicumi hid.

.lll. 2010.01.12. 10:43:03

azt nem értem,hogy miért nem ingynes a parkolás ma???
geciládák

Atesz. 2010.01.12. 10:44:16

A szavazásnál nem ártott volna egy "vidéki vagyok" választási lehetőség. ;)

Minden Nick Foglalt Már Talán Ez Nem 2010.01.12. 10:44:47

@lófő: A sör se ingyenes csak azért mert meleg van, a sapka se ingyenes azért mert hideg van, a gumi se ingyenes azért mert begerjedtél, a szemüveg se ingyenes azért mert félig vak vagy, akkor a parkolás miért legyen ingyenes, csak azért mert sok autó van?

Érdekes elgondolás

kisqtya33 2010.01.12. 10:45:53

Helyzetjelentés: szokásos reggeli forgalom a külvárosban, a városból kiérve az 1-es főútra semmi különös 26 km = 17 perc kényelmes tempóban ki és beszállással.

Ja nem Budapest.

espadazo - Játékbolt: · http://aruhaz.nettfilm.hu 2010.01.12. 10:46:43

Én csak azt nem értem, hogy a leleményes magyar, hogyan nem találta még ki, hogy egy buszjegyért bárkit elvisz, ha éppen arra megy?
BKV hamar rájönne, hogy óvatosabban sztrájkoljon.
Egyébként is ma meg lehet állni utast felvenni a megállókban!;-)

Zahal 2010.01.12. 10:47:11

@Önjáró Talajgyalu: én is Budáról Pestre járok át autóval, az Árpád hídnál teszem le az autót...ha van hely a buszpályaudvari felállónál (ahol nincs, mert ott dekkol folyton egy csomó autó) vagy a galambszaros felüljáró alatt, ahol percek alatt betelik reggel minden, élethalál harcot kell küzdeni.
P+R parkoló kéne, csak az ugye senkinek nem éri meg.

tundrazuzmo (törölt) 2010.01.12. 10:47:14

Átlagos hétfő reggeli forgalom a főutakon, átlagos semmilyen forgalom a kerülő utakon. Mindenki a Hungárián közlekedik? Ott perzse, hogy gáz van. Most is zsufira be volt állva a lágymányosi híd felé. Ellenben a Dózsa Gyögy út és környéke kellemesen járható.

Mert nincs az a sok busz, meg villamos, ami zavarna!!!
hehe...:)

Zahal 2010.01.12. 10:48:01

@espadazo: én szívesen felvennék egy normális kinézetű embert, de ki tudja manapság, ki rabló, tolvaj, vagy efféle?

krivoli 2010.01.12. 10:48:19

Ahhoz képest, hogy azt gügyögték, hogy a 85-ös busz jár, hírét-hamvát nem láttam. Siralmas volt látni az Örs-ön, hogy teljesen üres a buszmegálló. Egy ismerősöm vitt el reggel az első teendőm színhelyére. A Nagy Lajos kir.útján 1 db 3-as villamost sikerült felfedeznem. Aztán dolgom végeztével az 1-es villamossal eljöttem a melóhelyre. De hogy hazafelé hogyan lesz? Fogalmam sincs. :(

Minden Nick Foglalt Már Talán Ez Nem 2010.01.12. 10:48:38

@espadazo: Az APEH és a Nemzeti Közlekedési Hatóság csak erre vár...

"egy buszjegyért bárkit elvisz, ha éppen arra megy"

Ezt hívják közúti közlekedési szolgáltatásnak, amelyet az APEH és az NKH oly szívesen mogyoróz a végletekig... Eltitkolt jövedelem, engedély nélküli személyszállítás... Hú milyen nyalánkságok

xaba99 · http://landf.blog.hu 2010.01.12. 10:49:34

@Zahal: miért nem állsz be az esztergomi utca környékén a lakótelepre? mindig van hely...

csubicsabi 2010.01.12. 10:50:49

@Atesz.: Vagy az is lehet, hogy a vidéki nem szavaz. Nem?

krivoli 2010.01.12. 10:51:20

@tundrazuzmo:
Autóból könnyű osztani az észt. Én is gondoltam ilyenekre annak idején, de most már nincs autó. Inkább ücsörögtem volna órákat a jó meleg autóban, mint ácsorogni az utcán a hidegben.

vill 2010.01.12. 10:52:44

Kelenföld-Dagály u. másfél óra (tankolással). Máskor max. 40 perc. Folyamatosan lehetett haladni, de lassan. Láttam 2 db 103-as buszt, más BKV-járművet nem.

krivoli 2010.01.12. 10:52:57

@Minden Nick Foglalt Már Talán Ez Nem:

nagyon irigyellek, komolyan :) ez a város lassan már élhetetlenné válik
minden erőmmel azon vagyok, hogy el tudjak menni innen

Laliath 2010.01.12. 10:55:39

A szavazásba egyszerűen egy "nem érint" kéne. Ez kiváltaná a vidéki vagyok, nem érdekel, és az esetemben fennálló GYED-en vagyok verziót is.
Viszont párom szív egész nap, a céges ajutó nála munkaeszköz, a saját meg kényszer-eszköz, mert a XVI kerből akkor se jutsz be érdemi időben sehova BKV-val, ha épp nem sztrájkolnak :(

labi 2010.01.12. 10:56:30

Decemberben kértem még időpontot kötelező szervízre... "Január 12 az első időpont, jó lesz" "persze, jó".... Beszoptam. De legalább sétáltam egy nagyot, az egészséges. :)

espadazo - Játékbolt: · http://aruhaz.nettfilm.hu 2010.01.12. 10:57:13

@Minden Nick Foglalt Már Talán Ez Nem: Az fel se merült mi, hogy be lehet vallani? :-)
De stoppost nem tilos felvenni tudtommal. Ha az meg olyan rendes, hogy nekem adja a jegyét hálából....:-O

Minden Nick Foglalt Már Talán Ez Nem 2010.01.12. 10:58:13

@krivoli: Nem bánod meg. Én feleannyiért kaptam kétszer akkora lakást mint amit BP-en kaptam volta, a keresetem pedig egyáltalán nem kevesebb mint azoké, akik ott maradtak. A környezet élhető, a játszóterek tiszták, az emberek nyugodtabbak. Az ügyintézés időigénye 1/10-e a BP-inek. Közlekedés szintúgy.

SOK A ZÖLDTERÜLET

Persze itt is vannak hülyék, de hol nincsenek?

Zahal 2010.01.12. 10:58:13

@xaba99: olykor arra kóválygok el, ha az előbbieknél már nincs hely, de az Esztergomi utca környéke is sokszor betelik elég hamar.
úgy hallottam, az a környék is fizetős lesz.
ezek után már nem sok hiányzik, hogy itt hagyjam ezt a b@szott országot..

espadazo - Játékbolt: · http://aruhaz.nettfilm.hu 2010.01.12. 10:58:24

@Zahal: "én szívesen felvennék egy normális kinézetű embert, de ki tudja manapság, ki rabló, tolvaj, vagy efféle? "

Azért nem jellemző, hogy reggel bűnözők ácsingóznak a megállóban :-) Azért annál egyszerűbb kereseti lehetőségük is van, mint a nyílt utcán autókat kirabolni.

Zahal 2010.01.12. 11:00:05

@Minden Nick Foglalt Már Talán Ez Nem: majd mindegy egyes fuvar alkalmával kitaláljuk, hogy az illető milyen barát, ismerős, span.:-P
ő pedig csak tiszteletjegyet adott nekem, én nem kértem rá.
jogi kiskapuk rulez, főleg ha apeh-ről van szó, így is a fizetésem 40%-át elviszi minden szar adó, amiből semmit nem látok viszont, nyugdíjat meg majd pláne nem.

kpetya 2010.01.12. 11:00:29

@vuk_:

Viszont befagy rajta a segged.

Az autóban meg nem, kényelmes, légkondicionált.

Ápuka 2010.01.12. 11:02:10

Vecsés-Csepel(ovódajárat)-Nagytétény, reggel 7.50-es indulás, simán, szuokott időben értünk az oviba, 8.25-re, és 8.35-kor indultam Nagytéténybe, 8.50-re már a kávémmal ültem az irodámban....:)
Határ úton Europark felé sűrű, tömött sorok, Csepelen is a város felé...
Este már nem izgat, M§-on 20 perc alatt kényelmesen hazamegyek, gyereket meg du a nagypapa hazaautóztatja a nagymamával együtt....:)

Ápuka 2010.01.12. 11:02:44

óvoda járat...helyesen...:)

Minden Nick Foglalt Már Talán Ez Nem 2010.01.12. 11:03:22

@espadazo: @Zahal: Igazatok van, soha ne mondd, hogy valami lehetetlen.

"Az fel se merült mi, hogy be lehet vallani? :-)" NEM NEM NEM NEM NEM ÉS MÉG EGYSZER NEM! A második mondatod jobban tetszik. A rendes pacákról szóló :-)

Egyébként az adófizetést is bojkottálni kéne ugyanúgy, mint a BKV jegy vásárlását.

"jogi kiskapuk rulez": Respect Zahal

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2010.01.12. 11:04:01

Jártam megint az Üllői úton és környékén, most már teljesen átlagos hétköznapi a forgalom minden irányban...

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2010.01.12. 11:05:11

@Laliath: Ha nem érint, nem kell szavazni. :)

vill 2010.01.12. 11:06:39

@Laliath: Jah, igen, félig viccesen én is feltettem a költői kérdést: Honnan fogjuk tudni, ha vége a sztrájknak?

mi nem foglalt még 2010.01.12. 11:07:12

@Minden Nick Foglalt Már Talán Ez Nem: talán azért mert akinke van bkv bérlete, az az kifizette a viteldíját előre az most autóval kényszerül menni.
nyugodtan fizethetné neki a bkv a parkolását.

espadazo - Játékbolt: · http://aruhaz.nettfilm.hu 2010.01.12. 11:08:39

@Minden Nick Foglalt Már Talán Ez Nem: Na, ezt már szeretem! :-) Az összetartás és a pozitív gondolkodás hiányzik ebből az országból, de a remény hal meg utoljára! :-)

nickita 2010.01.12. 11:08:45

zugló - ovi - isi - angyalföld : 45 perc
sima volt, semmi extra, esős időben rosszabb. volt egy-két mazsi, aki bénázott, de nagy ívben kikerültem őket. remélem azért, hogy nem sokáig marad a strike.

espadazo - Játékbolt: · http://aruhaz.nettfilm.hu 2010.01.12. 11:10:24

@mi nem foglalt még: Egyébként meg van egy olyan gyanúm, hogy sztrájk esetén a bérleteseknek az időarányos részt vissza kellene fizetni vagy hosszabbítani az érvényességet a sztrájk idejével.
Elvégre egy munkáltató gondoskodjon róla, hogy az alkalmazottai végezzék a dolgukat!

Minden Nick Foglalt Már Talán Ez Nem 2010.01.12. 11:11:23

@mi nem foglalt még: Ez jó felvetés, ez esetben kártérítésről beszélünk és nem ingyenes parkolásról.

@espadazo: Na azt még megvárom hogy meghaljon a remény, csinálunk majd egy temetkezési vállalkozást, féláron fogjuk temetni, kaszálni fogunk vele... ÚÚÚ mekkora ötlet. Beszállsz?

Gery.Greyhound · http://greyhound.blog.hu 2010.01.12. 11:12:40

Angyalföld-Belváros 120 perc volt ma a szokásos 30 helyett. Monnyon le a napsütéses időjárás, ami arra késztetett hogy a Nyugati - Arany jános utca szakaszt a Margit híd - Moszkva tér - Budai vár - Lánchíd - Szabadság tér útvonalon tegyem meg :)

Ja, persze bringával, szabadon és teljes nyugalomban, a kedvenc zenéimet hallgatva.

Laliath 2010.01.12. 11:13:29

@vill:
Hát, mifelénk max. abból, hogy megírja a zindex :P

espadazo - Játékbolt: · http://aruhaz.nettfilm.hu 2010.01.12. 11:17:13

@Minden Nick Foglalt Már Talán Ez Nem: Az a baj, hogy a legtöbb emberben már meghalt :-( Az utcán, mindenfelé, büdösödő reményhullák hevernek. Meg otthon a monitorok előtt.
Külön tetszik a "kivándorlok" emberkék. Aztán ha az új helyen baj lesz, onnan hová...?
Újraélesztésben nagyobb üzlet lenne! ;-)

avus · http://avus.blog.hu 2010.01.12. 11:17:26

@kpetya: Dehogy fagy. Mondd azt, hogy nem, mert a nyúl szőrös, és egy szót se szólok. Csak olyat ne mondj, ami nem igaz.

Zahal 2010.01.12. 11:18:04

@nickita: a mazsoláktól felforr az agyvizem. rögtön kikerülöm őket, amint lehet, meg a feketén/kéken füstölő teherautókat, lerobbant mikrobuszokat (nekik van környezetvédelmi papírjuk?!) A másik, akiktől meg bicska nyílik a zsebemben, azok a bunkó terepjárósok (BMW előnyben). agresszív, pöffeszkedő, közveszélyes állatok.

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2010.01.12. 11:18:46

Sasad-Kálvin tér 9-től 9.40-ig, félig a kertek alatt. Normál esetben 20-25 perc a főúton.

Igazából egy helyen láttam a szokásosnál jóval nagyobb dugót: a Hegyalja út sashegyi szakaszán már a nagy kanyar előtt állt a sor.

Az esti hazameneteltől jobban tartok.

Minden Nick Foglalt Már Talán Ez Nem 2010.01.12. 11:19:22

@espadazo: Akkor azt helyszíni kiszállással kell végezni, vidéken 3000 Ft egységáron, BP-en 20000 Ft / km + stresszpénz díjon. Újabb bevételi forrás. Király. Te vagy az emberem.

pengusz 2010.01.12. 11:20:16

@SilentSound: Szemét suzukisok :D (nekem is az van)

Gery.Greyhound · http://greyhound.blog.hu 2010.01.12. 11:20:54

@avus: Neki biztos vízből van a segge. Mondjuk a mai +2 fokban még annak sem lenne szabad megfagynia.

igazi hős 2010.01.12. 11:29:02

Remekül járható a város, 40 perc alatt átértem Dél-Pestről Buda északi részére. Igaz 6:20-kor indultam.

mi nem foglalt még 2010.01.12. 11:29:04

@Minden Nick Foglalt Már Talán Ez Nem: nevezhetjük kártérítésnek is.
de mivel z önkormányzatok a terület gazdái én a polgármesterek helyében legalább ezzel enyhíteném a kelemetlenségeket amibe bele kényszerültek emberek.

Robinzon Kurzor 2010.01.12. 11:29:29

Óbudán (Szentedrei, Nánási) kb. olyan forgalom volt reggel 8 körül, mint amikor még nem volt Megyeri-híd.

ex-dr. vuk 2010.01.12. 11:30:57

@kpetya: gondolom telen nagyon sokat szamit, hogy egy kocsi legkondis-e vagy sem. :D
Amugy nem fagy be a seggem, mert a ruhat mar feltalaltak tobbtizezer eve, szoval az most is jol bevalt mukodo eszkoz. ;)

kerekagy.blog.hu/2010/01/11/biciklin_nem_lehet_fazni

_petya 2010.01.12. 11:33:01

Én ma valami rettenetesre készültem a budapesti közlekedés kapcsán, végül nem volt annyira durva. Negyed 10 környékén érkezve az M1-felől, kicsit álldogáltam a budaörsin, de aztán kb hétfő reggeli forgalomnak megfelelő nehézségek vártak. BAH környéke lassú, hegyalja szintén csordogálós, Erzsébet híd kis dugó, de a Blaha környékén már egész jól járható volt.. Jelenleg a Bosnyák tér környékén semmi különös, talán még gyérebb a közlekedés, mint máskor.

Minden Nick Foglalt Már Talán Ez Nem 2010.01.12. 11:33:33

@vuk_: Ha télen ráindítasz a légkondira, az hamarabb leszárítja a párát az ablakról, mintha csak fűtésre állítanád a rendszert, mert a motor később melegszik.

És még csak hűtésre se kell tenni, a klíma akkor is szárít, ha éppen nem hűt.

m a x 2010.01.12. 11:35:21

10:30-as starttal Pestimre -> dél-buda Budafoki 25 perc, detto Illatos, Mester útvonalon. Semmivel sem rosszabb, mint máskor. Majd hazafelé, mert akkor a "tömeggel" 5-kor startolok. Szembe sem volt kirívó forgalom, Lágymányosi Pest felé is járható.

Minden Nick Foglalt Már Talán Ez Nem 2010.01.12. 11:38:21

@mi nem foglalt még: Te is tudod, hogy ez bár nagyon szép dolog lenne, de mégis kivitelezhetetlen, utópisztikus látomás, ami holmi ideális társadalmakban jöhetne szóba, azokban viszont nincs BKV, s ezért okafogyott lenne a felvetés.

Egyébként ezekben a társadalmakban politikusok és adóhivatal sincs

Ottopappa 2010.01.12. 11:43:05

De jó hogy Szegeden lakom...

kuki123 2010.01.12. 11:47:01

rohadjon meg a bkv úgy ahogy van
a 162e FT -os bérük nem elég

persze anem sztrájkoltak mikor loptak csaltak a főmuftik vagy hogy jobb buszok villamosok legyenek....ahhhh azért még véletlenül se

azt mondom rohadjanak meg

2 találkozómat is el kellett halasztanom miattujk

odeon 2010.01.12. 11:49:01

Meddig fog tartani?
van valami hír?

.lll. 2010.01.12. 11:56:24

@Minden Nick Foglalt Már Talán Ez Nem:

te magadtól lettél ilyen okos,vagy sugárzást kaptál csernobilkor?

min 2010.01.12. 11:58:40

filmletöltés 2óra, megnézése ugyanennyi, láblógatás folyamatosan...nem mentem sehová.

Kis ember 2010.01.12. 12:00:30

Nekem abszolút nem volt dugó.

Igaz, csak a fürdőszobáig mentem ki, és max a kutyával találkoztam. A pizzafutár meg már hozza a kaját, szezámmagos tésztával. Éljen az otthonról dolgozás!
:))

trafficom 2010.01.12. 12:02:39

Budapest aktuális közlekedési helyzete: www.mytraffic.hu

puffancs 2010.01.12. 12:04:09

mi olyan erdekes a mai napban? sztrajkolnak a bkv-sok? miert van olyan nagy forgalom?

Zahal 2010.01.12. 12:04:31

@lófő: ha ingyenes lenne a parkolás, akkor Bp belvárosa nem 300.000, hanem 1,5 millió autótól fuldokolna, és lenne tömve.
én is autózok és motorral is járok, de a belső kerületeket meg kell óvni, hosszú távon a kintieket is!

.lll. 2010.01.12. 12:07:47

@Zahal:

ember,én konkrétan a mai napra gondoltam.

Nem mellékesen a pakolási díj kidobott pénz az ablakon/de ez hosszú mese/,mi a túrót kapsz érte?

Gery.Greyhound · http://greyhound.blog.hu 2010.01.12. 12:07:52

@lófő: Miért kéne, hogy ingyenes legyen a parkolás?

Ennyi erővel a bringások kapjanak ingyen 4-5 üveg sört, a gyalogosok meg mittudomén, mozijegyet.

Marcellusca 2010.01.12. 12:10:38

Szerinte hüjjje a posztoló, mer':
1. - minek megy dógoznyi?
2. - mé' pont kocsival?
3. - agresszív állat;
4. - nem köllene Aqwerent ijesztegetni, mikor most tanújja a "zúj" kocsiját!
xD

Gery.Greyhound · http://greyhound.blog.hu 2010.01.12. 12:11:21

@lófő: Azt kapod érte, hogy egyszemélyes közlekedési eszközöddel elfoglalhatsz több több ember használhatna másra. Bocs, de ez luxus, igenis fizess érte (az más kérdés hogy a pénzek felhasználását szigorúan parkolóházak és kerékpárutak építésére, valamint új buszok beszerzésére lenne szabad fordítani)

puffancs 2010.01.12. 12:11:34

volánrulz 2010.01.12. 11:47:01
rohadjon meg a bkv úgy ahogy van
a 162e FT -os bérük nem elég

persze anem sztrájkoltak mikor loptak csaltak a főmuftik vagy hogy jobb buszok villamosok legyenek....ahhhh azért még véletlenül se

azt mondom rohadjanak meg

2 találkozómat is el kellett halasztanom miattujk

te figyi haver
neked 162 ezer forint mire eleg, megis? a felet elviszi az ado meg a tb. en az egesz orszag helyeben sztrajkolnek. a vallalatokat, intezmenyeket minden hulye a tolvaj vezetokkel azonositja, holott alattuk ezrek dolgoznak es vannak kiszolgaltatva es igencsak kizsigerelve.

az, hogy tanarkent 30 ev munkaviszony utan a szamlaidat alig birod kifizetni, meg kell nezned, h mit veszel meg, az az orszag szegyene. az, hogy masinisztakent alig birod eltartani a csaladodat, holott alig latsz napfenyt, alagutban vagy egesz nap, pisilni csak a vegallomasokon mehetsz, az is az orszag szegyene. en azt mondom, hajra!!

Marcellusca 2010.01.12. 12:12:10

Ja, és KBM!!!!

(Hogy az mé' nem tud sztrájkónyi?!)

.lll. 2010.01.12. 12:16:05

@Gery.Greyhound:

luxus???
te hol élsz embőr , a Holdon?

dávidzoli 2010.01.12. 12:23:29

Iszonyú sok autós szabálytalankodott ma reggel, pont emiatt végre kipróbáltam a dudát, meg a fénykürtöt.
Működnek.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2010.01.12. 12:29:28

@lófő: Ez a régi kommunista beidegződés: A Moszkvics slusszkulcs luxusszükséglet!
A minap is bemondták a TV-be: Ismét emelték a benzin árát, így az autózás már igazán luxusnak számít! Hát anyád. Az hogy valamit irreálisan drágán adnak az nem azt jelenti, hogy az luxus.
Majd ha az extra magas benzin árak miatt felemelik az élelmiszerek árát, akkor kijelentjük, hogy hát kérem, az evés az luxus...

mi nem foglalt még 2010.01.12. 12:31:13

@Zahal: énmég nemmtalálkoztam olyan emberrel aki csakazért nem ment autóval mert parkolási díjat kell fizetni.
tehát ezzel nem kevesebb autó a városban.

mi nem foglalt még 2010.01.12. 12:32:36

@Gery.Greyhound: azét azt ne feledd, hogy én ugyan kocsival járok de erősen hozzájárulok a bkv pazarló fenntartásához az adómmal.
tehát azért fizetek, hogy neked olcsóbb legyen a bkv-s utazás.
ezért nem kellene olyan magas lóról bezsélni az autósokkal annak aki bkv-val megy.

Gery.Greyhound · http://greyhound.blog.hu 2010.01.12. 12:32:54

@newtehen: A táplálkozás szükséges a létfenntartáshoz, az autózás pedig nem. Sőt, inkább épp hogy ellene van...

@mi nem foglalt még: Itt vagyok :) Jó, persze, nem csak a parkolási díj tart vissza tőle, de a sok lényeges szempont közül ez is az egyik.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2010.01.12. 12:34:19

@mi nem foglalt még: Ha nem találkoztam senkivel, aki a holdon járt volna, az azt jelenti, hogy nem volt ember a holdon?

Aqweren 2010.01.12. 12:34:35

@Marcellusca: Hát ez az! Úgy rámjött a szívbaj mikor Silentet megláttam, hogy a gázra léptem a fék helyett XD

Gery.Greyhound · http://greyhound.blog.hu 2010.01.12. 12:35:03

@newtehen: A táplálkozás szükséges a létfenntartáshoz, az autózás pedig nem. Sőt, inkább épp hogy ellene van...

@mi nem foglalt még: Itt vagyok :) Jó, persze, nem csak a parkolási díj tart vissza tőle, de a sok lényeges szempont között szerepel ez is.

Az adót meg én is fizetem, és épül belőle kőröshegyi völgyhíd, amit nem is használok. Tehát kölcsönösen te is megköszönheted nekem, hogy hozzájárulok a pazarló autópálya-építésekhez.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2010.01.12. 12:37:53

@Gery.Greyhound: Hát tulajdonképpen így az összes civilizációs vívmány elhagyható lenne, elég lenne ha csak meztelenül kiszaladnánk a barlangból, és hörögve lebunkóznánk egymást...

csubicsabi 2010.01.12. 12:38:28

@puffancs: Feleslegesen írtad neki, volánrulz soha nem fogja felfogni mit akartál próbálsz elmagyarázni neki.

2010.01.12. 12:41:52

@Ottopappa: azért az utóbbi időben itt sem a legjobb a közlekedés, és ezzel finom voltam + nőies :)
8-ra kellett beérnem vizsgázni, 7.53-kor indultam, kis késéssel de beértem. A kamionosok meg szarjanak sünt. Kurva anyját, hogy 4-ből 1 se enged sávot váltani. Én marha meg mindig beengedem, mert azzal a nagy döggel biztos nem a legkönnyebb jasszolni... Tudom, hogy nem kéne általánosítani de szerintem elvárható lenne tőlük, hogy előzékenyek legyenek, mert ez kölcsönös dolog. Ja, magyar rendszámos kamionok voltak, bocs.

megint 2010.01.12. 12:46:02

BKV tökéletesen mutatja az ország állapotát

Kis ember 2010.01.12. 12:47:24

@mi nem foglalt még:
Tessék, itt vagyok én. Sokszor azért nem megyek autóval, mert ahova mennék, fizetni kell a parkolásért.
Inkább gyalogolok/BKV-zom, vagy biciklizem.

Azt hiszem a matematikában ezt hívják indirekt bizonyításnak...

figyelem (törölt) 2010.01.12. 12:51:22

A témához kapcsolódva:nem tudom, hogy publikálták-e valahol a mai légszennyezettségi adatokat?Érdekes lenne, ha kiderülne, hogy jóval alacsonyabb, mint amikor a füstokádó buszok járnak:))Persze ilyenkor nem hallani a Lebegő Mőkacsoportot:D

mi nem foglalt még 2010.01.12. 12:52:01

@Gery.Greyhound: jobb lenne ha nem járulnál hozzá és tiltakoznál te is ellene mert teljesen feleslegesen építették.

Gery.Greyhound · http://greyhound.blog.hu 2010.01.12. 12:53:34

@newtehen: Nem tudom mi ez a barlanglakás duma, már tegnap is előhozta valamelyik okos közületek a Kerékagyon. Pedig én nem mondom hogy autóra nincs szükség, csak ez a "vécére is azzal megyek" hozzáállás az, ami beteges. És Pesten, városon belül ha nem 30 kiló szerszám kell a munkádhoz, el lehet lenni kocsi nélkül.

mi nem foglalt még 2010.01.12. 12:54:05

@Kis ember: biztos neked így jó.
a múltor számolgattam,hogy nem sokkal drágább tömegközlekedni mint autóval járni.

Gery.Greyhound · http://greyhound.blog.hu 2010.01.12. 13:00:32

@mi nem foglalt még: És hanyas voltál matekból? Mert én a BKV bérletem árából belvárosi munkahelyem környékén kb 3 napig parkolhatok, és akkor még nem tankoltam, és nem vittem szervízbe az autót például a kiváló minőségű pesti utakon széthulló futómű miatt. Ez a "nem sokkal drágább"-tól egy kicsit messze van.

Gery.Greyhound · http://greyhound.blog.hu 2010.01.12. 13:02:20

@newtehen: Rólatok, akik állandóan osztják az észt a blog.hu-n a bringás és/vagy autós posztok kommentjeiben.

figyelem (törölt) 2010.01.12. 13:05:12

@Gery.Greyhound: és vegyük hozzá, hogy kényelmesen, szinvonalas, tiszta buszokon utazol, ami oda visz, ahova te akarod..ja és csuppa kedves ápolt ember utazik veled, sőt még a csomagjaidat is viszik , nem neked kell cipelni:)))))))Ember, gondolkodj, mielött írsz:D

Bambano 2010.01.12. 13:18:28

otthonról dolgozom, bemegyek, papucsban:)

Minden Nick Foglalt Már Talán Ez Nem 2010.01.12. 13:21:05

@lófő: Na visszajöttem válaszolni neked: A sugárzás sokat segített, de egyébként igyekszem én magamtól is.

A klímára írtad ezt? Mert az tényleg működik :-)

Zahal 2010.01.12. 13:26:27

@lófő: a mai napon is elárasztották volna az autósok a belvárost, ha ingyenesre hirdetik meg. Jelenleg semmit nem kapunk a parkolásért, de nem is fogunk, mert nem szolgáltatásról van szó, hanem területhasználati díjról. A parkolási díj egy pláza parkolójában szolgáltatás, de a belváros közterületein használati díj. Azért, hogy akik ott élnek, ne több százezer odatolongó autótól szenvedjenek, nem beszélve a gyalogosokról, kerékpárosokról, rokikról.
A Centrum és társai rablóbandák, helyettük kéne normális cég.

Zahal 2010.01.12. 13:30:50

@mi nem foglalt még: azért visszatartó erő, ha naponta 3000 Ft-ot (375 Ft x 8 [óra]), havonta legalább 60.000 Ft-ot kéne fizetni parkolásért.
Amióta magasabbak a parkolási díjak, érdekes módon több az üres hely.

figyelem (törölt) 2010.01.12. 13:33:43

@Zahal: csak egy jó tanács:tanuld meg a szerződés fogalmát:)Ez bizony szolgáltatás, annyit elárulok..amiért ellenszolgáltatás járna.Arról nem is beszélve, hogy a közterületek is a mi adóforintjainkból épültek.A Centrummal kapcsolatban igazad van, de az új sem lesz jobb, megsugom

tocibacsi 2010.01.12. 13:33:56

vicces, ma mindenki tényleg korán elindult? Én ezt csinálom egész évben (7re járok be budakesziről), ma meg inkább elkezdtem a melót otthon, és 10kor mentem be a melóhelyre. (jó, ezt nem teheti meg mindenki, de esetemben jó választásnak bizonyult) sehol nem volt extra vészes a forgalom. Sőt...

figyelem (törölt) 2010.01.12. 13:35:32

@Zahal: ez sem igaz, semmivel nem üresebbek a parkolóhelyek.Aki pl. 24 éve autóval jár, nem fog átülni a BKV-ra

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2010.01.12. 13:53:09

@Gery.Greyhound: Rólunk? Az ellenségről? Akiket csak úgy hívsz: Ők? Azok?
Akarsz róla beszélni? Bántanak?

xaba99 · http://landf.blog.hu 2010.01.12. 13:55:45

OFF> mikor lesz a pólósorsolás?

mi nem foglalt még 2010.01.12. 13:59:30

@Gery.Greyhound: oké.
nyíregyháza oda vissza 2-3 személy.
természetesen első osztályon intercitivel.
ja és én keszin lakom tehát nekem még innen be kell mennem pestre.
természetesen 4 bőrönd.
attól ugyan nem kerül többe csak a kényelem miatt említeném meg.

Gery.Greyhound · http://greyhound.blog.hu 2010.01.12. 13:59:59

@newtehen: Neked most mi a bajod?

Csak megjegyeztem, hogy furcsán egyforma hülyeséget beszélnek egyesek, ha nem inged ne vedd magadra.

Gery.Greyhound · http://greyhound.blog.hu 2010.01.12. 14:01:18

Akkor ne üljön át, és fizessen mint a katonatiszt.

randomuser1 2010.01.12. 14:02:33

azért rendes dolog volt ez a sztrájk a békávétól, az időképen a léxennyezettségi térkép teljesen zöld ma :)

mi nem foglalt még 2010.01.12. 14:05:22

@XXXXXXX: kiderül nme is az autókat kellene kitiltano a belvárosból szmog idején hanem a tömegközlekedést.

avus · http://avus.blog.hu 2010.01.12. 14:11:13

@newtehen: Hajjaj. Ha azt írnám, hogy azért nem ülök autóba, mert félek, hogy G Mária beül a piros lámpánál, és a nagy szájával lesz.p, valószínűleg magadban mosolyognál. De ha ezt rendszeresen, és többedmagammal írnám, lehetőleg minden autós/bringás témájú blogban, már jó eséllyel elküldenél valahova.

No, ugyanez a helyzet azokkal, akik a kerékpáros közlekedést vetik össze a barlangi életmóddal. Furcsa mód, Nyugat-Európában járva, nem volt még olyan érzésem sose, hogy ezek barlanglakók lennének. Ugyanez vonatkozik a csóróság és a közlekedési eszköz közötti kapcsolatra.

figyelem (törölt) 2010.01.12. 14:12:11

@XXXXXXX: @mi nem foglalt még: na, akkor itt a válasz a felvetésemre:)Köszi:)

xaba99 · http://landf.blog.hu 2010.01.12. 14:15:45

@mi nem foglalt még: ezt már többen is mondták a múltkori szmogriadó alatt, de le lettek hülyézve

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2010.01.12. 14:16:55

@Gery.Greyhound: mi az, hogy ne vegyem magamra? Te kesztél el bgatni engem, hogy: "Rólatok, akik állandóan osztják az észt a blog.hu-n a bringás és/vagy autós posztok kommentjeiben."

Konkrétan engem céloztál a kötekedő stílusú válaszoddal, mi az, hogy ne vegyem magamra?

Konkrétan úgy viselkedsz, mint amikor a 80 éves néni mellett elsüvít két gördeszkás, az meg el kezd mammogni, hogy ezek a mai fiatalok, semmi tisztelet nincs bennük, jól el kéne verni mind...

Szerintem amúgy, hogy érdemben reagáljak, az a hülyeség, hogy ha a fejlődés során (motorizáció) problémába ütközünk, akkor nem a fejlődést kell elutasítani, hanem a problémát megoldani.
Képzeld el, hova lett volna a világ, ha a nagy felfedezők folyóhoz érve egyszerűen visszafordultak volna, ahelyett, hogy leküzdötték az akadályt.

Nem is olyan rég az emberek a gőzmozdony megjelenésekor azért sípoltak, hogy a nagy sebességtől meghalnak az emberek, ezért korlátozni kell a mozdonyok sebességét. Úgy tartották, hogy a 8 mp/h-nál gyorsabb sebesség tartósan tönkreteszi a szívet. Ezt az akkori legkomolyabb tudósok nyilatkozták.
A mai, az autózás ellen elhangzott érvek is legalább ilyen komolytalanok. Nagyon sok komoly, tudományos érvről derül ki, hogy egy-egy üzleti lobbi érdekeit támogatva jöttek létre, minden valóságot nélkülözve.

Ugyanúgy kiderült, hogy a környezetszennyezés kis részért felelősek csak a személyjárművek, de még sorolhatnám. Akinek van szeme, láthatja, amit kell, a birka meg csak itt bégeti, amit a TV, Rádió kiadott bégetnivalót.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2010.01.12. 14:18:43

@avus: Nem kell nyugat-európába menni, hogy biciklist láss. Elég volna elhagyni butapestet, és meglepődnél: Magyarországon mennyien bicikliznek vidéken... A gyerekeknek az az első közlekedési eszköze, és minden háznál van otthon bicikli, amit használnak.... Mindez Magyarország!!!! ugye milyen érdekes?

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2010.01.12. 14:22:19

@avus: Tudod mi a furi? A vidékieknek még csak füldre festett csíkokra sincs szükségük, hogy bicklizni tudjanak. Elmennek azok bármerre. Át a széles alföldön, át a Mecseken, körbe a balaton körül. Nem sírnak, ha egy autó, vagy egy tehén az ő vélt vagy valós kijelölt vagy jelöletlen útjukba áll: Kikerülik!!!!!! Ennyi eszük van!!!!!
Nem esnek át, ha valaki kinyit egy ajtót, nem megy neki a másiknak, ha az épp arra sétál.

És ez is Magyarország!!!! 2010!!!

JP 2010.01.12. 14:23:13

Csatlakozom az előttem szólókhoz: Milyen érdekes, hogy bár autóból több van a városban, buszból sokkal kevesebb, mégis sokkal zöldebb a levegő....

www.idokep.hu/?oldal=legszenny

igazi hős 2010.01.12. 14:24:17

@figyelem: Attól függ hol. Itt a Visegrádi utcában látványosan több az üres hely, bármikor meg tudnék állni a cég 25m-es körzetében, óránként 375Ft-ért. Amikor ingyen volt és a Victor Hugoig tartott a zóna, akkor nem lehetett parkolni, amikor 125Ft volt egy óra, akkor már akadt 1-1 hely.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2010.01.12. 14:28:02

@Zahal: Én ha azt akarnám, hogy valahova ne lehessen behajtani, akkor oda kitennék egy behajtani tilos táblát, annál jobb nem kell.
Ez a csak jó sok pénzért állhatsz meg ide csak az újgazdagok pénzért mindent szabad mentalitását erősíti. Magyarul: ha van pénzed, akkor gyere, ha meg nincs, húzz innen.

igazi hős 2010.01.12. 14:31:30

@newtehen: Tudod mi a furcsa? Hogy azokon a helyeken az emberek autóznak és nem a dugóban ülnek és nem annyira frusztráltak attól, hogy valaki gyorsabban mer a szent autónál haladni, hogy szándékosan akadályozzák a másik haladását.

figyelem (törölt) 2010.01.12. 14:34:48

@igazi hős: igen, elismerem, ebben van igazság:)

figyelem (törölt) 2010.01.12. 14:37:27

@JP: akkor volt értelme a felvetésemnek:)No, most nyilatkozzon a Lebegő Mókacsoport:DDD

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2010.01.12. 14:37:47

Igen, igazad van. Ott autóznak. Fent butapesten alapvetően az emberek mentalitásával van a baj, független attól, hogy mivel megy. A kerékpáros juszt is az autók között megy, mert joga van hozzá, hiába ott a tükörsima zsír új kerékpárút, az autós amikor 25x előzi meg, akkor meg direkt úgy áll, hogy ne férjen el mellette, ne kelljen 26x is megelőznie vigyázva meg ne lökje a félrészeg szittyós biciklist.
Van példa az ellenkezőjére is. Mindenki azt nézi, neki mi jár. De elég gyalogosan kimenni az utcára, 3 percen belül fellök valaki.

Pesten nagyon sokan vannak nagyon kis helyen. És nagyon frusztráltak az emberek a napi gondok miatt, ezért alapból sík ideg mindenki, ami látszik a konfliktuskezelésen is.

Picsasereghajtó 2010.01.12. 14:38:09

@newtehen: Talán mert vidéken nem akarja percenként elcsapni őket egy autó csak úgy poénból. Pesten a bringaút sem a bringásoknak szól, hanem az autósnak üzeni hogy hé paraszt, oda te nem mész. És ez biztonságot ad a bringásnak, tehát Pesten szükség van ilyesmire.

Zahal 2010.01.12. 14:39:34

@newtehen: a ló (vagy tehén) túloldalára sem szaba átesni. vannak fuvarozók, futárok, meg egyéb gépjárművesek, akiknek munkájuk miatt egész Bp-en közlekedniük kell, olykor megállni, parkolni. A belvárosba jövő vásárlók, idelátogatók sem elhanyagolhatóak. Persze ha lenne színvonalas tömegközlekedés, megoldható lenne az autóforgalom drasztikus korlátozása.

Picsasereghajtó 2010.01.12. 14:39:58

@JP: Ez tényleg érdekes.

Viszont ha a BKV buszok miatt szennyezett a város levegője, akkor most nyilvánvalóan Esztergomba vitték az összeset és ott járatják a motort álló helyzetben, azért van ott 130%-on a légyszennyezettség.

Na menjünk már a hülyeségekkel :)

Zahal 2010.01.12. 14:41:20

@Sün! balázs: kivéve a BMW terepjárós ősbarmot, akinek öröm, ha biciklistával találkozik, mert ráhúzhatja a kormányt, beüvölthet neki, végső soron meg is verheti.

avus · http://avus.blog.hu 2010.01.12. 14:42:02

@newtehen: "tükörsima zsír új kerékpárút"

Hol is van ez?

Zahal 2010.01.12. 14:42:29

@newtehen: Budapest területileg nem olyan kicsi. A világon számos más, sokkal népesebb, de nem sokkal nagyobb város van.

Picsasereghajtó 2010.01.12. 14:43:34

@avus: Ma próbáltam ki egy zsír új tükörsima kerékpárutat: Kálvin-Astoria :))

Zsír új, oszt méterenként autófeljáró, kiálló csatornafedél és egyéb akadályok. Csókoltatom a kivitelezőket...

randomuser1 2010.01.12. 14:45:30

egyébként az időképen most már más a szitu mint 1 orája, vagy csepelen elindultak a buszok a garázsban vagy durvára nem függ össze a szennyezettség a forgalommal.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2010.01.12. 14:48:04

@avus: te vagy a kerékpáros, neked kéne látni. De van egy csomó helyen.
Pld amire reflektáltál a kerékagyon, az az eset a váci úton történt. ott volt a kerékpárút....
De futottam már ilyen biciklisbe a régi 30-as úton is (szintén ott a kerékárút), és még sorolhatnám....

@Zahal: Tudod, ha valaki odakakil az asztalra, akkor nem vigasztal, hogy a szomszéd asztalára ketten kakiltak. (ééérted? Víg asztal..)
Lehet, hogy van zsúfoltabb város butapestnél, de ott valszeg nem küzdenek megélhetési gondokkal az emberek, vagy valami másban különbözik. Igazából indifferens. Itt ez van, pont.
Ha felemeled a fejed a jó magyar dögöljönmegaszomszédteheneis mentalitásból, belátod: A te éhhalálod nem késlelteti, ha a szomszéd is éhezik, esetleg régebb óta/jobban. Attól az még sz&r...

avus · http://avus.blog.hu 2010.01.12. 14:49:12

Még egy gondolat a "zsírúj tükörsima kerékpárutakhoz".

Én sem tudom, hogy az autósok miért nem a körbeérő, és minimális kerülőt igénylő körgyűrűt használják, miért nem a pofátlanul olcsó, minden sarkon felhúzott mélygarázsokban parkolnak.

Bár végülis, ha belegondolok, valószínűleg azért, mert ezek nem léteznek. Pont úgy, mint a tükörsima kerékpárutak.

avus · http://avus.blog.hu 2010.01.12. 14:52:50

@newtehen: Jaa. Hát te meg az autós vagy, neked kéne látni, hol vannak a kiépült körgyűrűk :).

mi nem foglalt még 2010.01.12. 14:53:09

@Sün! balázs: hát a volánosok még nem sztrájkolnak.
majd ha azok is leállnak akor esztergomban is tiszta lesz a levegő :))

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2010.01.12. 14:54:09

@avus: Nem is hallottál sírni, hogy úr isten nem tudok eljutni a-ból b-be...

avus · http://avus.blog.hu 2010.01.12. 14:56:11

@newtehen: Te se engem. Ellenben már hallottam sírni elég sok autóst (hogy téged is, azt nem tudom), hogy mit keresek az úton. Pedig lám, az általad linkelt térképen is be van jelölve a körút...

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2010.01.12. 15:05:44

@avus: Be van jelölve a körút, nem tagadom. és?
"A kerékpáros juszt is az autók között megy, mert joga van hozzá, hiába ott a tükörsima zsír új kerékpárút"

Én arról beszélek, amikor bár van saját kerékpárút, de ő inkább az autók között megy.
Aki közlekedik rengeteg ilyet lát!!!!
(most ne gyere azzal, hogy de afrikában csecsemőket gyilkolnak!!!)

Matrix_ 2010.01.12. 15:10:58

a BKV-t kéne fikázni nem egymást helló!
vagy jó ez?

filipes 2010.01.12. 15:17:01

Én autós vagyok, a munkám jellegéből fakadóan muszáj autóval közlekednem a városban. Viszont szívesen viszek el másokat, akik esetleg most a bkv sztrájk miatt nem tudnak hazaamenni, illetve elég sokat járok a Bp-Vác útvonalon. Rendszeresen használom a telekocsi portálokat, pl. a www.utazzunkegyutt.hu -t. Ezzel szeretnék valami jót tenni a környezetért...

avus · http://avus.blog.hu 2010.01.12. 15:19:11

@newtehen: Totál elkanyarodtunk a témától, de jó. Tipikus példája annak, amikor van "kerékpárút", és mégis a KÖZutat használom, az a budai rakpart. Igen, tényleg van egy gyalogosokkal teli, néhol fél méter széles valami a rakparton, ami megfelelő családapáknak csemetéjükkel való 5 km/h-s hétvégi biciklizésre, meg turistáknak a Parlamentben gyönyörködni, csak pont arra nem alkalmas, amire én használnám: közlekedni.

Másik tipikus példa, a - szokás szerint járdán vezetett - az úttesttől parkoló autókkal, fákkal, kukákkal "védett" kerékpárút, ahonnan egy szempillantás alatt a jobbra kanyarodó autó kerekei alatt találhatom magam. Elég volt egyszer egy majdnem ilyen élmény, többször akkor sem fog előfordulni, ha fejreállsz.

Azt, hogy a te reggeli delikvensed mit miért csinált, nyilván nem tudhatom. Csak éppen láttál valamit, majd rohantál a bringás blogba általánosítani (ennyit tudtok).

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2010.01.12. 15:25:33

@avus: Sajnos ez nem egyedi eset, ugye kapásból kettőt említettem két különböző helyen kicsivel följebb. És amúgy nem általánosítottam, kifejezetten annak az egy embernek gratuláltam a tettéhez, csak sajnos ezt egyből sok bringás magára vette, úgy látszik ingük.

Amit a kerékpárok állapotáról írtál, abban igazad van. De én kibővíteném, hogy jelenleg az összes út alkalmatlanná válik közlekedésre, független attól, hogy járda, kerékpárút vagy közút.

"egy szempillantás alatt a jobbra kanyarodó autó kerekei alatt találhatom magam. Elég volt egyszer egy majdnem ilyen élmény, többször akkor sem fog előfordulni, ha fejreállsz."

Hova vezet ez a gondolkozás? Ha egyszer nem adják meg az elsőbbségem, onnantól kezdve ne vegyem figyelembe a szabályokat? Szerintem ez az annyit emlegetett nyugaton nem így működik kerékpáros oldalról sem.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2010.01.12. 15:27:28

@newtehen: "Amit a kerékpárok állapotáról írtál," Helyesen: Amit a kerékpárUTAK állapotáról írtál

avus · http://avus.blog.hu 2010.01.12. 15:35:11

@newtehen: Jó, minden héten olvasok halálos gyalogosgázolásokról a zebránál, egy részük cserbenhagyással körítve, akkor ezek szerint vonhatom le a következtetéseket az összes autósról, mint cserbenhagyó gyalogosgázoló?

"Ha egyszer nem adják meg az elsőbbségem"

Egyszer? Az elmúlt évek két legnagyobb sajtóvisszhangot kiváltó kerékpárosgázolása pontosan ilyen szituban történt. És igen, nekem elég lenne, ha egyszer halálra gázolnának.

"onnantól kezdve ne vegyem figyelembe a szabályokat"

Milyen szabályt szegek meg, ha a közúton megyek? Legalábbis a régi kresz szerint, az újnak ezt a részét még nem tudom.

Zahal 2010.01.12. 15:42:12

@avus: a sok helyen betondarabokból összerakott, 2x2 sávos (egy sáv 1,5 méter széles, de lehet, hogy csak 50 cm), betonkordonnal elválasztott, kamionokkal teletűzdelt, 2/3 részben félkész M0-ásra gondolsz? :-)

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2010.01.12. 15:42:56

@avus:
"Milyen szabályt szegek meg, ha a közúton megyek?"
Ha van mellette kerékpárút, akkor a KRESZ szabályt.

Amúgy épp most mutattam rá, hogy nem általánosítottam egy ember tette alapján egy csoportot, hanem a csoport vette magára automatikusan a egy ember tettét.
Mert szerintem egy egyed alapján megítélni egy közösség tettét rasszizmus.

Zahal 2010.01.12. 15:43:26

@newtehen: azt mondom, hogy szar ez itt, de van sokkal szarabb. csak megnyugtatásul. persze, ettől még nekünk ez szar, nem Calcutta vagy Mexikóváros.

Gery.Greyhound · http://greyhound.blog.hu 2010.01.12. 15:44:57

@Zahal: Igen, arra gondolt, mivel az pontosan annyira körgyűrű, mint amennyire kerékpárút a Kiskörúton meg a budai rakparton felfestett valami.

avus · http://avus.blog.hu 2010.01.12. 15:48:10

@newtehen: Úgy tudom - régi kresz szerint legalábbis - hogy a gyalogos/kerékpáros valamik használata nem kötelező. Zanzásan, a kresz valszeg szebben fogalmazza.

Zahal 2010.01.12. 15:53:33

@figyelem: ki jár 24 éve kocsival? a papa, aki annak idején megvette az uccsó szériás Trabit, aztán Marutiba ült, végül 1. szériás Suzukiba? vagy a sokmercis bőrnyakú bunkóállat? nem mindegy. a bunkóterepjárókat nem csak Bp-ről, de az országból is kitiltanám (környezetvédelmi okokra hivatkozva import-tilalom). a parkolási díjat a fullgizdákon kívül senkinek sem kellemes kifizetni. minél magasabb a díja, annál kevesebben flangálnak a belvárosban. gondolj bele, pl. 1000 Ft 1,5 óráért már kemény. az egy kávé meg jegestea ára a Liszt Ferenc puccostéren.

avus · http://avus.blog.hu 2010.01.12. 16:03:46

@newtehen: Akkor is emlegesd az új kreszt, amikor előregurulok a sorban, illetve nem tapadok rá a parkoló autókra a külső sávban közben :).

Amúgy én is így tudom. Pont ezért van a fejemben egy feketelista az ilyen kerékpárutakról, ahol gyalogosokat kellene kerülgetnem, és ezeket az utakat elkerülöm. Pl tatai úti borzalom helyett a Reitteren megyek. Tényleg tükörsima, széles, első osztályú. A napi útvonalamon meg nincs semmilyen kerékpárút.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2010.01.12. 16:14:39

@avus: Figyu, én nem tudom hova gurulgatsz, és tapadsz, de a kresz minden egyes szabálya vonatkozik Rád, nem csak szemezgetünk közüle...

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2010.01.12. 16:16:28

@avus: Amúgy a kresz a piros lámpánál az ÁLLÓ autók között való előrehaladást engedi meg, nem a zöld lámpánnál araszoló vagy induló autók jobbról előzését sávon belül.

mi nem foglalt még 2010.01.12. 16:28:31

@avus: hát elégérdekesez az előre gurulás.
zöldnél meg már rögtön gátolod is az autóst a tovahaladásban.
nem tudom hogy képzelték ezt a törvény alkotók.

kiraaaaa 2010.01.12. 16:30:27

@avus: így van ne használd az a kurva biciklis utat, minek is?

avus · http://avus.blog.hu 2010.01.12. 16:33:47

@newtehen: Ezt hagyjuk. Nem akarok olyan színben tetszelegni, mintha minden szabályt betartanék, főleg nem olyan blogon, ahol velem együtt mindenki ugyanígy tesz. Az autós szeret "tempósan közlekedni" (magyarul sebességhatárt túllépni), és ahol tudja, hogy ezt nem mérik (Pl Petőfi-híd), ott 60-70-nel megy. Azt is számon tartja, hogy hány % felett mér a trafi, és belekalkulálja a szabálysértésbe. Nincs ezzel semmi gond, nem kérem számon senkin az autópályás 140-et.

A biciklis is megtanulta, mit néznek el neki, és mit nem, és őszintén szólva, inkább érek oda valahova szabálytalanul, de egyben, mint halok meg szabályosan. Az utolsó, más által okozott esésem sok éve volt, amikor szabályos módon, kadmiumsárga folyamatos fényt szereltem előre, amit nem látott az autós. Azóta szabálytalan ledes villogóval közlekedek, nem is volt hasonló problémám.

Nincs kétségem afelől, hogy te ezek után is kadmiumsárga szart rakattál volna a biciklimre, mondván a szabály az ugye szabály, de szerencsére azok, akiknek joga lett volna ezt rajtam számon kérni, nem a te fejeddel gondolkoznak.

Picsasereghajtó 2010.01.12. 16:46:35

@Kiraaaaaa: Azt a kerékpárutat miért kellene használni, amelyik alkalmatlan kerékpáros közlekedésre?

avus · http://avus.blog.hu 2010.01.12. 16:47:01

@Kiraaaaaa: Azért, mert veszélyes, és meg is indokoltam. A kedvedért még sokszor megismétlem, hátha úgy megérted :).

@newtehen: Ezt hagyjuk. A hideg ráz attól, amikor egy autós blogon totális szabálykövetést kérnek számon rajtam. Egyrészt, mert bagoly nekem ne mondja, hogy nagy a fejem (*), másrészt nem is akarok ebben a szerepben tetszelegni.

Az utolsó esésem, amit más okozott, sok éve történt, mert szabályosan, kadmiumsárga folyamatos fényű lámpát szereltem előre, amit persze az autós nem látott. Azóta villogó ledessel megyek, ellent mondva a kresznek, és nem volt többé láthatósági problémám.

Nincs kétségem afelől, hogy te ezek ellenére is kadmiumsárga szart tetetnél fel, mert a szabály az ugye szabály, de szerencsére azok, akiknek joga lett volna ezt rajtam bevasalni, nem a te fejeddel gondolkodnak.

* = www.origo.hu/itthon/20090923-ipsosfelmeres-az-autosok-haromnegyede-bevallottan-szabalytalankodik.html

avus · http://avus.blog.hu 2010.01.12. 16:48:09

@avus: áááá
azt hittem a blogmotor ezt elnyelte, azért írtam meg még 1x...

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2010.01.12. 16:52:28

@avus: De az sem járható út, hogy csak a számomra kedvező, engem védő szabályokat csemegézem ki.
Ez milyen szokás, a jogaimat előtérbe tolni, a kötelességekről meg elfeledkezni?

kiraaaaa 2010.01.12. 16:53:08

Avus: személyeskedni nem kell. ha van kijelölt biciklis út azon közlekedj, ne akadályozd a forgalmat. Nem az autós hibája,hogy nem jó az út minősége. Ezen az elven, akkor én meg megyek a jobb járdán, mert kátyús az út?

Meg kell tanulni biciklizni és kész, nem esztelenül veszélyeztetni gyalogost, autóst, önmagad.

avus · http://avus.blog.hu 2010.01.12. 17:03:13

@Kiraaaaaa: Nem az út minősége miatt nem használom, mert ilyen alapon a közutat sem használnám ;). Hanem mert veszélyes. Oldalról gázoló autók ellen nem véd a biciklizni tudás.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2010.01.12. 17:03:31

@avus:
Hú, a szonda ipsos felmérései híresen pontosak szoktak lenni.
Amúgy felőlem olyan színt teszel fel, amilyet akarsz, ha már van, akkor jó, én biztos észre foglak venni. Mint ahogy eddig egy gyalogost vagy biciklit sem ütöttem el, vagy kényszerítettem veszélyes helyzetbe. Pedig már 25 éve vezetek, és senem kalapos trabantos nem vagyok, senem kigyúrt bőrnyakú! :-)

kiraaaaa 2010.01.12. 17:12:46

@avus: ez csak kifogás, ne menekülj a feladat elől:) keresd a kihívásokat!:)

Ottopappa 2010.01.12. 17:24:34

@ruskyy: "8-ra kellett beérnem vizsgázni, 7.53-kor indultam..."
Ez sajnos mindent elmond... Ilyet máskor nem csinálunk... :)
Ettől függetlenül itt még mindig oda lehet érni kocsival jó 10 perc alatt bárhova, szemben a pesti egyórás ácsorgással.

xaba99 · http://landf.blog.hu 2010.01.12. 17:38:07

@newtehen: van kérdezőbiztos ismerősöm, ne vegyél mérget az ilyen "felmérések" eredményire, tudom, hogy hogyan készülnek... ;)

szaGértő 2010.01.12. 18:07:45

@Sün! balázs: Mert a jogszabály azt írja elő. És nincs semmiféle jogod felülbírálni. Ha nem tetszik az út minősége, fordulj az útfenntartóhoz, fordulj az alkotmánybírósághoz vagy fordulj fel.

Marcellusca 2010.01.12. 18:36:57

Éjjenek a kerék"agyasok"!
Mé' nem mentek a saját blogotokra?
Ott úgyis minden bringás egyetért.
Lehet egymás seggét nyalni és bőszen hangoztatni, ki, mikor, miért, milyen ideológiából sz@rik a szabályokra!

Marcellusca 2010.01.12. 18:46:22

@Ottopappa: Azé' ne túlozzunk kérem! :)
Algyő - Szt.mihálytelek nem 10 perc. :D

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2010.01.12. 18:53:55

@Marcellusca: Mondjuk az ő blogjukon is szoktak portyázó autósok provokálni. Ez a fajta blogportyázás kölcsönösen előnyös mind a klikkelések, mind az ellenség ingerlékenyebb egyedeinek idegesítése szempontjából, úgyhogy alapvetően üdvös jelenségről van szó, ualmasabb lenne nélküle az élet... ;-)

És hogy ON is legyek, este (17.30, Petőfi-Bocskai-Sasad útvonal) meglepően gyorsan hazaértem, nem volt több 15 percnél, ami normál hétköznapon is jó eredmény. Mondjuk a szembejövőket nem irigyeltem...

mizrolist 2010.01.12. 19:23:33

@newtehen: az a "tükörsima zsírúj kerékpárút" sokszor díszkővel gyenge minőségben lerakott csík, ami nagyon hamar rosszabb lesz, mint egy átlagos út. Ráadásul gyakran tele van gyalogosokkal, akik nem hajlandóak lemenni róla...

@Marcellusca: érdekes, a kerékpáros blogok gyakran tele vannak olyan autósok benyögéseivel, akik szerint az autó az egyetlen elfogadható közlekedési forma és a bicikli a gyerekeknek való hétvégén, az időseknek a tanyavilágban, meg a túrázóknak az erdei úton... :P

(ja igen, én gyalogos vagyok)

Marcellusca 2010.01.12. 20:03:30

@promontor:
@mizrolist:
Bevallom férfiasan, időnként én is oda tévedek.
Elvégre kerékpározom is.
Próbálom más szemszögből megvilágítani a dolgokat, de a többségnél ez nem sikerül. Sőt! Olaj a tűzre.
Viszont ott is vannak normálisak (sajnos nagyon kevesen), akikkel normális, érdemi vitát lehet lefolytatni.
A többség viszont arrogáns, pökhendi, nemtörődöm, provokatív bunkó.

A jó az lenne, ha ilyen keresztbe látogatások alkalmával értelmes viták lennének.
De a (mindkét oldali) renitensek miatt nem sok esély van rá. Sajnos.

kiraaaaa 2010.01.12. 20:09:15

Én félek biciklizni a fővárosban. Nyúl vagyok.

Ottopappa 2010.01.12. 20:26:05

@Marcellusca: Hehe... De Algyő má nem Szeged része ám! De késő este, ha má nincs forgalom, lehet, a Tarján bisztrótól bevállalnék egy tízpercest Mihálytelekre, a Rókusi Krt - Móravárosi felé - persze nem most, mikor a fél város szét van túrva. Ja, és jó a kocsid, nekünk is az van, csak már az új fajta, 2005-ös... Csak nem te is szegedi vagy? Vuk, Ruszki, te, én, és még akit nem tudok. Helyes, helyes. Na nem offolok tovább, mer ismerve Silent lelkivilágát, még elsírja magát... :D

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2010.01.12. 20:32:35

@Marcellusca: "A jó az lenne, ha ilyen keresztbe látogatások alkalmával értelmes viták lennének.
De a (mindkét oldali) renitensek miatt nem sok esély van rá. Sajnos."

Hát, igen, az tényleg jó lenne. Mondjuk lehet szűrni és elsősorban az értelmesekkel szóba állni.

@Kiraaaaaa: A smileyt észrevetted?

2010.01.12. 21:40:02

@Ottopappa: persze, hogy nem. És hiszed vagy sem , 2.5 év alatt ez volt az első, hogy késve indultam, és az első eset, hogy a tanár időben megjött. Ilyen ez :D
Azért az a 10 perc elég optimista becslés. A Kossuth L. forgalmat a mi kis utcánk felé terelték részben, és bizony ha nem engednek be, akkor csak kifordulni innen 10 perc :) Érdekes módon a bunkó taxis be szokott engedni. Az utak minőségéről ne is beszéljek. Bár egy szavam se lehet... Megjártam ma Békéscsabát, és katasztrófa az út. 30 méterenként sorakoznak a hatalmas kátyuk a 47-esen Hmvhely es Bcsaba közt.

Ottopappa 2010.01.12. 22:01:33

@ruskyy: Jó, most, hogy feltúrták a várost, bizonytalan az idő... De normális esetben 10 perc faszán elég.
Most a Vásárhely - Békéscsaba közt melyik szakaszt érted? Az Orosháza előttit, vagy utánit? Gyanítom, hogy az előttit, mer Orosháza után olyan faszára megcsinálták az utat - főleg az elkerülőt a híddal, ahol még 180-200 - ra is fel lehet gyorsulni... ÖÖÖ... elméletileg... :))) Amúgy melyik suliba jársz? Nekem még fél év a Juhász Gyula (főleg a Hattyas soron vagyunk) azt kalap...

2010.01.12. 22:29:41

OFF:@Ottopappa: az elkerülőt kivéve mindenhol kátyus. Szegeden is néhol lehet látni a kátyuk közt az utat... Forgalom nem volt, az elkerülőn nyomtuk meg egy E mercivel, otthagyott egy kicsit :) (persze 90-ig)
szte-gtk
ON:

igazi hős 2010.01.12. 22:46:05

@newtehen: Ez a térkép egy röhej, ahányszor látom csak felbosszantom magam. Ahogy autóval sem megyek normál (forgalom esetén) a Nagykőrösi helyett Wekerlén keresztül (30-as zóna), úgy bringával sem megyek az itt ajánlott utakon, mert a mindennapi útvonalamnál 31-gyel több jobbkezes kereszteződést tartalmaz. Aki ezt csinálta, vagy unatkozó hobbi bringásokra gondolt, vagy sosem ült bringán.

igazi hős 2010.01.12. 22:53:37

@mi nem foglalt még: Tudom, hogy zseniális sofőr vagyok, de nekem nem szokott problémát okozni a legtöbb bringás kikerülése. Ha netán nehézséget okoz, az többnyire a szomszéd sávban menő autóstárs miatt van, mert ugye ha indexel az ember, akkor vagy kap némi helyet + villantást, vagy még a vonalra is ráhúzza a jómunkásember a vasat.

figyelem (törölt) 2010.01.13. 01:15:39

@Zahal: Én.41 vagyok, 17 évesen szereztem vezetői engedélyt és szerintem nem vagyok egyedül..gondolkodj, ember..

Marcellusca 2010.01.13. 08:57:13

@Ottopappa: Nem, nem vagyok Szögedi. :)
Csak ott tanultam (még Rózsának hívták :D) és húgom lakik ott. Tarjánban, a férjura meg Mihálytelki. Ezért időnként megfordulok a városban.
Úgyhogy ezért jutott eszemben ez a viszonylat. :D
(Arról nem tudtam, hogy Algyő már külön vált.)
Ja, és ott szereztem a jogsim is.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2010.01.13. 09:18:44

@xaba99: Én is ismerek ilyet. Komplett felmérések készültek íróasztal mögül úgy, hogy fel sem állt hozzá.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2010.01.13. 09:44:59

Helyzetjelentés:

Ma reggel az M0-s és a Váci út befelé: Kevesebb a forgalom, és gyorsabban is halad, mint szokott. A külsős sávokat nem zárják el a buszmegállókban veszteglő buszok, így mindkét sávban folyamatos a haladás.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2010.01.13. 09:49:09

@igazi hős: Nem is egy marutival gond kikerülni, hanem ha a bringás mögé beragad a csuklósbusz, vagy a pótos ifa....

mi nem foglalt még 2010.01.13. 10:28:49

@igazi hős: elém már eddig is álltak bringával előrefurakodó egyedek a pirosnál sáv középre.
természtesen akármilyen versenybringája van azért egy autó tempósabban indulna el mint ő, csak akkor fellökné.
a másik sáv meg a lámpánál ugyan úgy tele van és nem tudsz áthúzódni, hogy kikerüld, marad a megtorpanás ezáltal kevesebb aut tud átmenni a zöldön.

igazi hős 2010.01.13. 10:51:48

@newtehen: Oké, ez jogos, de a busz menjen a buszsávban, a pótos IFA (pláne kamion) meg ne jöjjön be a belvárosba. Nem is nagyon jön, elég egy Transit/Transporter/..., ez meg nem olyan széles és ugye ezeket jellemzően gyakorlottabb sofőrök vezetik.

@mi nem foglalt még: Ha középre áll a bringás, akkor tapló, ez a baj nem az, hogy előre ment.

mi nem foglalt még 2010.01.13. 11:04:29

@igazi hős: igen de most hogy erre törvény adta joguk lesz egyre önérzetesebbek lesznek.
nincs nekem bajom a biciklisekel egyébként.
az tud még nagyon zavarni amikor versenybringások csapatban országúton szépen egymás mellett kettesével hármasával menek és nem liasorban.
ha rádudálsz, hogy kicsit húzódjon már le mert szemből sokan jönnek és nme tudzs biztonságos oldaltávolságot tartva kerülni akkor az öklét rázza meg mutogat.

xaba99 · http://landf.blog.hu 2010.01.13. 11:07:56

ma sokkal jobban lehetett közlekedni, mint tegnap, szokásos útvonalat (menekülő útvonalak nélkül) szokásos idő alatt tettem meg.

+1 fő út széléről metróhoz leszállítva

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2010.01.13. 11:19:31

@igazi hős: "e a busz menjen a buszsávban" nem kihiszizték a biciklisek, hogy a buszsávot használhassák??? :-)
"a pótos IFA (pláne kamion) meg ne jöjjön be a belvárosba"
Ezen a földön szerencsére a belváros határain túl is van értelmes élet, még ha Te ezeken a határokon nem is látsz túl.

Kalányos Márió 2010.01.13. 13:07:59

@Zahal: Én 13 évesen tanultam meg vezetni egy Vauxhall Viva típusú gépkocsin. Most 37,5 vagyok.

igazi hős 2010.01.13. 13:17:37

@newtehen: Én túllátok, de ott akárhogy nézem, ott nem látok közlekedési gondot 1-2 főutat kivéve, sem autóval, sem bringával. Ahol nem lehet bővíteni és már most túlterhelt, az a belváros. Ahol hiszti van, ha elvesznek 1 parkolót, az a belváros. Ahol hiszti van, ha csinálnak 1 bringasávot, az a belváros. Ahol hiszti van, mert minden héten más a forgalmi rend és helyzet, az a belváros. Sosem látom, hogy (csak a példa kedvéért) a pomáziak panaszkodnának, hogy mennyire zavaró a bringaforgalom, az autós forgalom, stb.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2010.01.13. 13:30:20

@igazi hős: Ha nézed, de nem látod, az az jelenti: nem látod. Tehát nem látsz túl. :-P

igazi hős 2010.01.13. 15:25:22

@newtehen: No mesélj, mi van Cinkotán. Itt Dél-Pesten nem találkozom olyan egetrengető problémákkal mint amiről írogattunk.

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2010.01.13. 17:26:00

@fantaboy69: Kérlek, ne kiabálj, pláne ne ilyen stílusban. Kösz.

avus · http://avus.blog.hu 2010.01.14. 10:06:43

Akik tegnapelőtt örültek, hogy lám, nincsenek buszok, és milyen tiszta a levegő, azok azóta is figyelik-e az idokep.hu-t? Tegnap még fideszes volt az egész város, ma már szoci. Kiváncsi lennék a véleményükre a fejleményekkel kapcsolatban.

igazi hős 2010.01.14. 10:48:44

@avus: Jó van, már mondogatják, hogy ha pár napig nem fúj a szél, akkor baj lesz. Milyen szép is lenne: BKV sztrájk + szmogriadó, azt nehezen írnák az autósok a buszok számlájára. (Persze inkább ne legyen, inkább egy kiadós havazás jöhetne már.)
Hajrá sztrájkolók, ma már 35 perc alatt átértem a városon, kezdek visszaszokni a reggeli forgalomhoz.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2010.01.14. 11:43:07

@igazi hős: Űrhajóssal találkoztál már? Ha nem, akkor az sem létezik? Vagy tengeralattjáró-kapitány? Esetleg Láttál már egyben 100.000.000 Ft-ot? nem? És akkor nincs is?

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2010.01.14. 11:51:47

@avus: Igen, pld a www.kvvm.hu/olm/map.php?id=Budapest alapján mindenhol kíváló, csak a szálló por magas. Azt meg főképp a villamosok, és más olyan járművek növelik, amik port használnak a fékezéshez. :-)

igazi hős 2010.01.14. 12:00:45

@newtehen: Ezt úgy kell értenem, hogy te sem tudsz ilyet? Köszönöm a választ, ezt akartam hallani (olvasni).

avus · http://avus.blog.hu 2010.01.14. 12:01:35

@newtehen: Ezek teljesen összevágnak az idokep.hu adataival, és ők nyilván a PM10 alapján festik a térképet.

Az viszont elég egyértelműen kiderült, hogy NEM a BKV buszai a ludasak a porért, illetve azok is, de azok legalább elvisznek mellette 40-120 embert. Hogy a jelenlegi magas kiknek "köszönhető", az megint jó kis vita lehetne.

figyelem (törölt) 2010.01.14. 15:18:57

@newtehen: kösz, helyettem is megválaszoltad:)
@avus: és per pillanat hány embert visznek el az alig közlekedő buszok?

avus · http://avus.blog.hu 2010.01.14. 15:29:25

@figyelem: Per pillanat keveset, de ennek mi köze a szennyezettséghez? Két napja itt örömködtél, hogy kevés a busz, szép zöld Budapest, jajj de jó, tehát nem az autók okoznak szmogot.

Azóta is kevés a busz, rengeteg az autó, és Bp piros. Erre szeretnék egy logikus választ kapni, nem arra, hogy sztrájk idején milyen kihasználtsággal mennek az alig közlekedő buszok.

Megismtétlem a kérdést, hogy elkerüljük a félrebeszélést. Légy szíves erre válaszolj.

Ha szerinted nem az autók, hanem a buszok, okozzák a nagy szmogot, akkor hogyan lehetséges, hogy ma, 2009-01-14-én, amikor már harmadik napja alig közlekednek buszok, és ennek megfelelően rengeteg az autó, két nap alatt zöldből pirossá vált Bp térképe?

Logikus magyarázatot kérnék erre. Az ugyancsak ritkás villamosok fékezését hagyjuk ki ebből, mint ahogy talán newtehen sem véletlenül tett szmájlit a mondanivalója végére. Remélhetőleg.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2010.01.14. 16:09:57

@igazi hős: Feljebb írtam, hogy konkrétan hol és mit tapasztaltam. Bár az, hogy én még nem láttam pld űrhajóst, az sem bizonyíték a létezésére. Az okigén atomot pld senki sem látja, mégis van...

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2010.01.14. 16:10:50

@newtehen: XD XD XD :-) :-)
Most kinevettem magam magamon. :-)
Okigén? Jól van, megyek pihenni. Az Oxigén. :)

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2010.01.14. 16:15:25

@avus: "Per pillanat keveset, de ennek mi köze a szennyezettséghez?" Mondjuk azt, hogy Kimagaslóan jó a levegő a szálló poron kívül mindenhol.
Most ilyen demagóg dumákat én is tudnék mondani, hoyg a szálló por a biciklik egyetlen mellékterméke, szóval tiltsák be... :-)
De minden estre érdekes összefüggés, hogy amint leállították a buszokat, megjavult a levegő.
(nem, nincs olyan autó, ami port bocsájt ki magából. Ezt a Villamos (BKV) teszi. Ha locsolnák vagy legalább söpörnék az utakat, akkor ez is megoldódna.)

figyelem (törölt) 2010.01.14. 18:22:04

@avus: már megválaszolták helyettem.@newtehen: köszi:-)

avus · http://avus.blog.hu 2010.01.14. 20:06:47

@newtehen: A 130-160%-os szálló por (ami két napja még 50% volt), meg hogy már egyre többet beszélnek szmogriadóról, az a megjavult levegő miatt van? Boccs, értem, egy szót sem szóltam.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2010.01.15. 08:36:48

@avus: a 130% egy arány, nem egy érték. :-P
Az általad mutatott jelenséget meg úgy hívják: Köd...
Évmilliárdok óta jelen van, csak egyes embereknek újdonság, mint a vasutasnak minden évben a hó...
Megnézted Te egyáltalán azt az oldalt, amit javasoltam, vagy csak hápogsz? Nézz rá ma is, és csodálkozz.
Amúgy lehet beszélni a szmog riadóról, a média híres arról, hogy objektív támogatást ad... Én a mért értékeknek hiszek, bocsi. Amúgy ha tényleg bicikliznél butapesten, mint ahogy állítod, éreznéd, hogy tényleg jobb a levegő! Hiányzik az a meleg enyhe rohadás szag, ami egyértelműen a nagy dízelmotorok (tudod buszok) jellemzője.
Már csak a koszt kéne összesöpörni, és jó lenne itt minden.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2010.01.15. 09:21:14

@avus: Ez olyan, mint amikor a rendőrségen bejelentik:
2009-ben 0 bűnözőt kaptunk el, de jövőre ezt a számot 200%-al megemeljük!!!!!

igazi hős 2010.01.17. 20:18:09

@newtehen: Ne haragudj, de ez komplett ostobaság. Hogy kéne éreznem a levegőminőséget? Az orrommal? Egy hizlalda, vagy tehénistálló szaga a legtöbb busz kipufogóját veri, de ettől még az egészségedre nem káros.
Ha kevés az ártalmatlan, de irritáló por az a jó, vagy ha a rákokozó 1-10 mikronos porból van kevés, amit belégzéskor egyáltalán nem érzékelek? Vagy ha egyik sincs, csak a színtelen, szagtalan, teljesen érzékelhetetlen CO tartalma üti meg a KO határt, az jó? Vagy ha a friss hegyi levegőt idéző ózontartalma akkora, hogy mérhető sejtkárosodást okoz, az neked megfelelő.
A másik kommentedhez: igazad van, az egészségügyi határértékeket komplett idióták vagy villamosipari ügynökök találják ki és hitetik el a magunkfajta ostobákkal.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2010.01.18. 09:31:24

@igazi hős: Ne haragudj. De egyszer majd gyere fel butapestre, és szagolj. Majd rájössz miről beszélek.

igazi hős 2010.01.18. 11:41:35

@newtehen: A hétvégén Donovalyban voltam, de egyébként Budapesten vagyok 7/24-ben.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2010.01.18. 12:12:10

@igazi hős: Igen, én meg a víz alatt élek, és 3 lábam van, és 4 fejem.
Akkor menj le mondjuk Szadára, és szívj jó levegőt.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2010.01.18. 12:20:08

@igazi hős: "hegyi levegőt idéző ózontartalma akkora, hogy mérhető sejtkárosodást okoz, az neked megfelelő."

Én hitelesített műszerek értékeire hivatkoztam. Az más kérdés, ha beleszagoltál a levegőbe lehetett érezni, hogy eltűnt az a fosrothadás diesel szag, ami most visszatért, hogy újraindultak a buszok.
Ráadásul ugyanezen műszerek által mutatott értékek is szépen a szennyezettebb levegő felé, most hogy indultak a buszok.
A porral meg ne legyen illúzióid. Most csak a hó miatt nincs.
Bár a mai ember egy virágos réten is megfullad a virágportól, biztos arra is van egy jó kis mutat, hogy milyen közelről szabad szagolni az ibolyát.

igazi hős 2010.01.18. 17:16:53

@newtehen: Ha a víz alatt élsz Budapesten, akkor az a Dunát jelenti. Ott viszont nem a levegő, hanem a vízminőség miatt kéne aggódnod. Vagy nem írsz igazat?
A szagról már megírtam a magamét, láthatóan nem olvastad el, felesleges ismételnem. Illúziód neked vannak: addig nem fog tisztulni a pesti levegő, amíg nem jön egy erősebb szél, hogy kifújja a mocskot - az autókét, a buszokét és a fűtését.












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása